abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136117748
Mignonne wat kun je het toch allemaal mooi uitleggen. Wat een goede tips strooi jij hier elke dag rond. Volgens mij ben jij echt een top vk! O+
  woensdag 29 januari 2014 @ 22:38:58 #202
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_136118377
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:17 schreef mignonne het volgende:

[..]

Mja ik moet zeggen dat ik de beladviezen vaak heel erg hoogdrempelig vind hoor.
En dan zijn verloskundigen nog wel eens verontwaardigd dat iemand niet belt als ze al drie uur .... weetikveel heeft. Dan denk ik van ehm... mja.. dat snap ik best als ik jullie beladviezen zo eens hoor :')

er zijn echt praktijken die zeggen dat je bij de bevalling pas mag bellen als je weeën minimaal 2 uur om de 3 minuten komen. En dan idd niet benoemd dat als je je zorgen maakt dat je dan ook moet bellen.

Ik begrijp wel dat je een soort reserve inbouwt, er zijn mensen die je werkelijk voor alles bellen om 02:00 's nachts. "ik heb vandaag mijn onderbroek verkeerd om aangehad, kan dat kwaad voor de baby?" zulke dingen :') voorbeeld he, niet echt gebeurt :P
maar goed, een zwangere die zich zorgen maakt moet bellen, klaar.

Ik zeg ten aanzien van de bevalling dat ze moeten bellen als de vliezen gebroken zijn, als het helder is mógen ze de nacht afwachten, als het vruchtwater groen of bruin is of ze twijfelen over de kleur, dan direct bellen. Ze moeten in ieder geval bellen als de weeën om de 3 minuten komen en een minuut lang duren voor minimaal een uur (eerste kind); wanneer er ruim helderrood bloedverlies is zoals een menstruatie; wanneer ze baby niet meer voelen bewegen, wanneer de kleur van het vruchtwater verandert enz.
En ze MOETEN bellen als ze twijfelen of zich zorgen maken of behoefte hebben aan een bezoek.

niks zo zonde als een zwangere die zich onnodig urenlang zorgen zit te maken terwijl je dat heel eenvoudig met even hartje luisteren of even meepuffen bijvoorbeeld op kunt lossen. En dan zal ik er vast wel een paar keer voor jan *** uitmoeten 's nachts. tsja. had k maar geen verloskundige moeten worden ;)

ik vind hoogdrempelige beladviezen niet van deze tijd en niet passen bij goede zorgverlening.
O+ _O_ O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 29 januari 2014 @ 22:43:16 #203
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136118645
Hier zijn de belinstructies juist enorm laagdrempelig, voor mijn gevoel bellen ze nog net niet uit zichzelf om te vragen hoe het gaat :').
KuikenGuppy
pi_136118939
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:43 schreef Burdie het volgende:
Hier zijn de belinstructies juist enorm laagdrempelig, voor mijn gevoel bellen ze nog net niet uit zichzelf om te vragen hoe het gaat :').
Belt je moeder niet, is het je verloskundige wel... voel je al iets? c_/
:)
pi_136119575
Ik vond het ziekenhuis -uiteindelijk- wel iets laagdrempeliger om te bellen dan de vk eerlijk gezegd.

Tenminste, toen mijn gyn me het volgende op mijn hart drukte:

In de verloskamer is 24/7 iemand aanwezig die wakker en alert is, gewoon aan het werk en of je nu 's ochtends of midden in de nacht belt, maakt geen verschil. Dus als je je zorgen maakt: bellen!

En dat heb ik ook gedaan toen ik s avonds laat mijn slijmprop verloor. Een vk zou ik daar misschien niet voor wakker hebben gebeld.
pi_136119663
:W na een avondje hersenkraken kan ik weer naar bed met een iq van 121! Ik ben blij!

Verder ben ik erg moe en daardoor misselijk... Bah!
S. 2014
J. 2016
pi_136119875
Voor mij is het ziekenhuis bellen juist hoogdrempeliger dan de vk bellen. Maar dat is een kwestie die tussen mijn oren zit. Ik heb namelijk nogal de angst dat we straks 3 keer voor jan doedel naar het ziekenhuis moeten. En dat je dan elke keer met hangende pootjes en schaamrood op de kaken weer naar huis moet omdat er niets aan de hand blijkt te zijn. :@
Ik weet ook echt nog niet op welk moment ik ga bellen. Bij de eerste wee lijkt me wat erg enthousiast, maar na een uur weeën kan bij mij te laat zijn omdat ik vorige keer na 1,5 uur al 8 cm ontsluiting had.
pi_136120198
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 23:03 schreef _NIKKI_ het volgende:
Voor mij is het ziekenhuis bellen juist hoogdrempeliger dan de vk bellen. Maar dat is een kwestie die tussen mijn oren zit. Ik heb namelijk nogal de angst dat we straks 3 keer voor jan doedel naar het ziekenhuis moeten. En dat je dan elke keer met hangende pootjes en schaamrood op de kaken weer naar huis moet omdat er niets aan de hand blijkt te zijn. :@
Ik weet ook echt nog niet op welk moment ik ga bellen. Bij de eerste wee lijkt me wat erg enthousiast, maar na een uur weeën kan bij mij te laat zijn omdat ik vorige keer na 1,5 uur al 8 cm ontsluiting had.
ik had precies hetzelfde. En toen moest ik naar het ziekenhuis en toen was er idd niks.
En toen zeiden meerdere artsen en/of zusters, liever 10x voor niks dan 1x te laat.
En ze drukten mijn man zelfs op het hart, als ik niet wilde bellen, dat hij dan zou bellen.
Dus je moet je daar echt niet druk over maken :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
  woensdag 29 januari 2014 @ 23:13:11 #209
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136120310
Ik bel wel gemakkelijker het ZH dan de vk destijds. Maar dat zit hem meer in het gevoel dat ze me bij het ZH geven en het gevoel dat ik van de vk kreeg (hoewel het misschien wel tussen me oren zat hoor).

Ik ben benieuwd hoe het beladvies bij begin bevalling hier is ivm 30 min aanrijdtijd (hoewel 20 vast ook gaat als het laat is :+ ) voorlopig is weeën in welke vorm dan ook immers sowieso bellen, evenals vliezen die breken. Lastig wel, enerzijds blijf ik zo lang mogelijk thuis in m'n eigen bubbel, anderzijds wil ik echt niet met persweeen in de auto zitten als het ineens tóch vlug gaat. Maar gezien de medische indicatie en de manier waar op die bevallingen begeleid worden, verwacht ik eigenlijk een laagdrempelige beladvies dan minimaal een uur om de zoveel minuten. Maar das misschien naïef!

Maandag krijgen we weer een echo voor de groei en de ligging van navelstreng + beeb en aansluitend een dubbele afspraak voor controle en bevalplan. Daarin zal het wel aan de orde komen! Ben benieuwd :)
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  woensdag 29 januari 2014 @ 23:43:05 #210
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_136121594
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 23:03 schreef _NIKKI_ het volgende:
Bij de bevalling van Thijs,zijn we ook paar x terug kunnen rijden van ziekenhuis naar huis. De weeën stopten er telkens mee zodra we daar waren. Ik kreeg wel de keus,en ik koos zelf voor terug naar huis te gaan.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_136123002
Aaaarggghhh restless legs.... Normaal al last van maar onder invloed van hormonen heb ik net eerst mn kat met spasmes vd bank geschopt ;( en daarna mn (8> op n haar na in zn kruis gekickt :{ stomme spastische rusteloze benen! :(
S. 2014
J. 2016
pi_136124009
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 00:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Aaaarggghhh restless legs.... Normaal al last van maar onder invloed van hormonen heb ik net eerst mn kat met spasmes vd bank geschopt ;( en daarna mn (8> op n haar na in zn kruis gekickt :{ stomme spastische rusteloze benen! :(
Ik heb het ook heel erg. Alleen als ik naar bed ga 's avonds, maar heel erg vervelend is het he? }:|
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_136124756
quote:
10s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:47 schreef mignonne het volgende:

[..]

Belt je moeder niet, is het je verloskundige wel... voel je al iets? c_/
:')

En... Daar zijn we weer. 12u, 4u en strak wakker vanaf 5.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136124770
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 05:42 schreef DJMomo het volgende:
Ik doe mee }:|
Om vijf uur ging de eerste wekker af en daar lig je dan met je goeie gedrag..
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_136124829
Ik ga voor zelfde scenario als gisteren. Zodra de jongens de deur uit gaan, ga ik terug. Maar dit keer trek ik de telefoon er uit. :6
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136124832
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 05:42 schreef DJMomo het volgende:

[..]

:')

Straks maar weer lekker naar bed toe Mo.

Ik deed om 4 uur mee, net als gisteren. Vervelende is dat man veel kabaal maakt en ik niet echt goed in slaap val. En dochter rond 6 gevoederd wil worden.
Gelukkig lag ik er vroeg in, hele dag cursus, dus moet wel opletten. c_/

Overigens ervaar ik bellen niet echt een drempel. Vorige keer ziekenhuis ,s nachts gebeld met weeën, maar niet echt weeën weeën. De verloskundige was zo aardig te vertellen dat het precies als indalingsweeen klonk en dat die nog wel een week of iets aankonden houden....grapjas. Kwam hem een dag later nog tegen, want inmiddels bevallen. Hij was wel blij dat ik 'besloot' door te zetten. :+
pi_136124950
:* voor de slechte nachten dames.

Ik heb weer van 7 tot 6 geslapen, met tussen 10 en 11 gisteravond een uurtje wakker. Blij toe want gisternacht was veel te kort.

Ik ben ook een beetje bang voor weeën die er eerst wel zijn maar die weggaan zodra we richting ziekenhuis gaan. Maargoed we zien wel, als ik mijn eerste echte wee heb zal ik het gevoel wel herkennen en vast ook voelen wanneer ik actie moet ondernemen. :')
  donderdag 30 januari 2014 @ 08:09:46 #218
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136125204
Goedemorgen!

Mignonne, jij klinkt echt als de verloskundige die veel van ons wel zouden willen!

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook nooit problemen gehad met het zhs bellen als er 'iets' was. Precies wat Kyara zegt, er is daar altijd iemand aan het werk en die zit daar voor (o.a. :P ) jouw vragen. Zo heb ik 2x gebeld, toevallig wel steeds overdag btw, omdat ik m'n baby niet goed voelde. De 1e x was met 34 weken en de 2e x met 41. Er heeft nooit iemand mij het gevoel gegeven dat ik voor niks belde. En als gaven ze mij dat wel :+ . Mijn baby, mijn lichaam, mijn zwangerschap en mijn bevalling!

Nu loop ik niet meer in het ziekenhuis maar bij een verloskundigenpraktijk, ben benieuwd hoe ik dat ga ervaren :).

Mini mijlpaal vandaag, 6 weken *O* :D
  donderdag 30 januari 2014 @ 08:20:49 #219
52229 Chanty
pi_136125297
Ik ben ook bang dat ik mensen voor niks "lastig val". En aangezien dat hele bevallen de eerste keer is is de kans groot dat ik bel met vals alarm dus zie mezelf er echt voor aan om op een moment te bellen dat ze zeggen: waarom heb je zo lang gewacht? :')
  donderdag 30 januari 2014 @ 08:22:06 #220
52229 Chanty
pi_136125309
Oh en vandaag 21 weken *O*
pi_136125510
Ik vind het idd ook vaak vervelend om te bellen omdat ik niemand tot last wil zijn, maar ergens in m'n achterhoofd heb ik dan toch dat stemmetje dat zegt dat het hun beroep is en dat dat er nu eenmaal bij hoort. Ik heb tot nu toe al wel een keer de spoedlijn gebeld, want toen werd ik echt ineens helemaal niet goed met zwarte vlekken voor m'n ogen en duizeligheid en even erna ook heel veel overgeven en daar schrok ik echt heel erg van dat ik even moest horen dat het geen kwaad kon voor de baby.

Ik heb echt brak geslapen.. Mijn vriend is echt al weken verkouden en ik word telkens wakker van dat gesnotter en zijn opstaan midden in de nacht. En natuurlijk heb ik vandaag de laatste werkdag dat al mijn overdracht collega's er nog zijn dus zit ik de hele dag in overleg :O
pi_136125537
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 01:15 schreef JaleesaJoia het volgende:

[..]

Ik heb het ook heel erg. Alleen als ik naar bed ga 's avonds, maar heel erg vervelend is het he? }:|
Misschien is dit advies al gegeven, maar bij mij heeft het heel erg geholpen om een extra magnesium pil te nemen per dag. Ik had last van kramp in mijn kuiten vaak, en toen ik met die magnesium begon, was het binnen twee dagen over en het is ook niet meer teruggekomen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_136125566
quote:
2s.gif Op donderdag 30 januari 2014 08:46 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Misschien is dit advies al gegeven, maar bij mij heeft het heel erg geholpen om een extra magnesium pil te nemen per dag. Ik had last van kramp in mijn kuiten vaak, en toen ik met die magnesium begon, was het binnen twee dagen over en het is ook niet meer teruggekomen.
Hmm. Dat is het proberen waard. Thanks! :D
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_136125603
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 53% gewijzigd door Franny_G op 30-01-2014 08:57:06 ]
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_136125610
Aaaaaaaaaahw O+ O+ O+

Wat een mooierd *;

Die andere foto's kunnen we nu ook allenaal zien he :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')