quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:17 schreef mignonne het volgende:
[..]
Mja ik moet zeggen dat ik de beladviezen vaak heel erg hoogdrempelig vind hoor.
En dan zijn verloskundigen nog wel eens verontwaardigd dat iemand niet belt als ze al drie uur .... weetikveel heeft. Dan denk ik van ehm... mja.. dat snap ik best als ik jullie beladviezen zo eens hoor
er zijn echt praktijken die zeggen dat je bij de bevalling pas mag bellen als je weeën minimaal 2 uur om de 3 minuten komen. En dan idd niet benoemd dat als je je zorgen maakt dat je dan ook moet bellen.
Ik begrijp wel dat je een soort reserve inbouwt, er zijn mensen die je werkelijk voor alles bellen om 02:00 's nachts. "ik heb vandaag mijn onderbroek verkeerd om aangehad, kan dat kwaad voor de baby?" zulke dingenvoorbeeld he, niet echt gebeurt
![]()
maar goed, een zwangere die zich zorgen maakt moet bellen, klaar.
Ik zeg ten aanzien van de bevalling dat ze moeten bellen als de vliezen gebroken zijn, als het helder is mógen ze de nacht afwachten, als het vruchtwater groen of bruin is of ze twijfelen over de kleur, dan direct bellen. Ze moeten in ieder geval bellen als de weeën om de 3 minuten komen en een minuut lang duren voor minimaal een uur (eerste kind); wanneer er ruim helderrood bloedverlies is zoals een menstruatie; wanneer ze baby niet meer voelen bewegen, wanneer de kleur van het vruchtwater verandert enz.
En ze MOETEN bellen als ze twijfelen of zich zorgen maken of behoefte hebben aan een bezoek.
niks zo zonde als een zwangere die zich onnodig urenlang zorgen zit te maken terwijl je dat heel eenvoudig met even hartje luisteren of even meepuffen bijvoorbeeld op kunt lossen. En dan zal ik er vast wel een paar keer voor jan *** uitmoeten 's nachts. tsja. had k maar geen verloskundige moeten worden
ik vind hoogdrempelige beladviezen niet van deze tijd en niet passen bij goede zorgverlening.
Belt je moeder niet, is het je verloskundige wel... voel je al iets?quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:43 schreef Burdie het volgende:
Hier zijn de belinstructies juist enorm laagdrempelig, voor mijn gevoel bellen ze nog net niet uit zichzelf om te vragen hoe het gaat.
ik had precies hetzelfde. En toen moest ik naar het ziekenhuis en toen was er idd niks.quote:Op woensdag 29 januari 2014 23:03 schreef _NIKKI_ het volgende:
Voor mij is het ziekenhuis bellen juist hoogdrempeliger dan de vk bellen. Maar dat is een kwestie die tussen mijn oren zit. Ik heb namelijk nogal de angst dat we straks 3 keer voor jan doedel naar het ziekenhuis moeten. En dat je dan elke keer met hangende pootjes en schaamrood op de kaken weer naar huis moet omdat er niets aan de hand blijkt te zijn.
Ik weet ook echt nog niet op welk moment ik ga bellen. Bij de eerste wee lijkt me wat erg enthousiast, maar na een uur weeën kan bij mij te laat zijn omdat ik vorige keer na 1,5 uur al 8 cm ontsluiting had.
Bij de bevalling van Thijs,zijn we ook paar x terug kunnen rijden van ziekenhuis naar huis. De weeën stopten er telkens mee zodra we daar waren. Ik kreeg wel de keus,en ik koos zelf voor terug naar huis te gaan.quote:Op woensdag 29 januari 2014 23:03 schreef _NIKKI_ het volgende:
Voor mij is het ziekenhuis bellen juist hoogdrempeliger dan de vk bellen. Maar dat is een kwestie die tussen mijn oren zit. Ik heb namelijk nogal de angst dat we straks 3 keer voor jan doedel naar het ziekenhuis moeten. En dat je dan elke keer met hangende pootjes en schaamrood op de kaken weer naar huis moet omdat er niets aan de hand blijkt te zijn.
Ik weet ook echt nog niet op welk moment ik ga bellen. Bij de eerste wee lijkt me wat erg enthousiast, maar na een uur weeën kan bij mij te laat zijn omdat ik vorige keer na 1,5 uur al 8 cm ontsluiting had.
Ik heb het ook heel erg. Alleen als ik naar bed ga 's avonds, maar heel erg vervelend is het he?quote:Op donderdag 30 januari 2014 00:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Aaaarggghhh restless legs.... Normaal al last van maar onder invloed van hormonen heb ik net eerst mn kat met spasmes vd bank geschopten daarna mn
op n haar na in zn kruis gekickt
stomme spastische rusteloze benen!
quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:47 schreef mignonne het volgende:
[..]
Belt je moeder niet, is het je verloskundige wel... voel je al iets?
Ik doe meequote:Op donderdag 30 januari 2014 05:42 schreef DJMomo het volgende:
En... Daar zijn we weer. 12u, 4u en strak wakker vanaf 5.
Straks maar weer lekker naar bed toe Mo.quote:Op donderdag 30 januari 2014 05:42 schreef DJMomo het volgende:
[..]
En... Daar zijn we weer. 12u, 4u en strak wakker vanaf 5.
Misschien is dit advies al gegeven, maar bij mij heeft het heel erg geholpen om een extra magnesium pil te nemen per dag. Ik had last van kramp in mijn kuiten vaak, en toen ik met die magnesium begon, was het binnen twee dagen over en het is ook niet meer teruggekomen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 01:15 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Ik heb het ook heel erg. Alleen als ik naar bed ga 's avonds, maar heel erg vervelend is het he?
Hmm. Dat is het proberen waard. Thanks!quote:Op donderdag 30 januari 2014 08:46 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Misschien is dit advies al gegeven, maar bij mij heeft het heel erg geholpen om een extra magnesium pil te nemen per dag. Ik had last van kramp in mijn kuiten vaak, en toen ik met die magnesium begon, was het binnen twee dagen over en het is ook niet meer teruggekomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 53% gewijzigd door Franny_G op 30-01-2014 08:57:06 ]"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |