abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 januari 2014 @ 21:17:25 #101
381212 Gulara
From the future
pi_136025202
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:37 schreef mignonne het volgende:

[..]

Kleine knipjes worden gezet door te lieve verloskundigen en slechte artsen zeggen ze hier :P
Aah dus ik had een hele goeie arts! :D
En bedankt, ik ben weer even een avondje uitgerammeld. :P
pi_136025257
Pfff wat een verschrikkelijke verhalen :{ Ben blij dat ik me er eigenlijk niets bij voor kan stellen.

On a brighter note: Mijn vriend is onzinnige online testjes aan het doen om te kijken of het een jongen of een meisje wordt O+ Ik vind het zo leuk dat het hem ook zo bezighoudt!
  maandag 27 januari 2014 @ 21:18:44 #103
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_136025299
De eerste en enige besneden vrouw die ik zag had zo een nare zwangerschap dat het op mijn ziel geetst staat. Dat waren een hoop eerste keren in één, die bevalling in mijn stage. :X
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_136025381
Chineze geboortedinges Amsel!
Mijn schoonzusje gelooft er heilig in (en valt mij er mee laatig omdat ik het niet weten wil wat we krijgen)
pi_136025556
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:19 schreef BlueEyes het volgende:
Mijn schoonzusje gelooft er heilig in (en valt mij er mee laatig omdat ik het niet weten wil wat we krijgen)
Ha ik dacht dat ik de enige gek was :')

En omg die besnijdenis verhalen, ik vond het onbesneden bevallen al hel op aarde (ik durf eigenlijk niet zo goed meer :@ maar het zal er toch uit moeten op den duur)

Hoe is het met Franny :% zal ze haar kindje al vasthouden O+
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  maandag 27 januari 2014 @ 21:23:47 #106
381212 Gulara
From the future
pi_136025644
Oh en daarna ging het over hele nare besnijdingsverhalen. ;(
Ik hoor hier verder niet.
Maar nu ik er toch ben. Grote knip dus gehad en helemaal geen last van gehad. En bevallen is best tof en zo.

You can do it! *O*
pi_136025764
Mijn man denkt een meisje, en ik zelf denk ook een meisje... Geen idee waarom...

In Augustus zullen we het weten...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_136025836
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:22 schreef geppie het volgende:

[..]

Ha ik dacht dat ik de enige gek was :')

En omg die besnijdenis verhalen, ik vond het onbesneden bevallen al hel op aarde (ik durf eigenlijk niet zo goed meer :@ maar het zal er toch uit moeten op den duur)

Hoe is het met Franny :% zal ze haar kindje al vasthouden O+
Klopt het bij jou dan?
Zij ging meteen onderzoek houden bij iedereen of het klopte. Ze kwam 1 keer op niet kloppend uit.
  maandag 27 januari 2014 @ 21:26:56 #109
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_136025839
Ja, ik ben ook tot halverwege mijn bil geknipt maar heb daarna nog probleem- (en kniploos) twee kienders gebaard. Dus alles werkt ook nog zakmaarzegge :7
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_136025936
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:32 schreef Enfermera het volgende:
Kim ik had ook een mooie hazenlip omdat M. snel geboren moest worden (zelfs nog een foto van :+ ), maar het is zooo mooi gehecht! O+ zo goed gedaan, zo weinig last gehad, ik ben er zo blij mee. Het is niet allemaal kommer en kwel, dat kindje maakt zoveel goed! Cliche's zijn waar! ;)
WHYYYYYY??

Ik ben dan niet geknipt, alleen gescheurd, maar no way dat ik het wilde zien. Durfde er ook echt pas na een week of 4 aan voelen :@
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136025984
Mijn vriend zegt steeds je dochter... ik steeds tegen hem je zoon 8-)
We gaan het in juli wel zien.
Alleen even oppassen bij de 20weken echo en tijdig aangeven aan de scopist dat ze er omheen moet echoën of ons waarschuwen zodat we even wegkijken
pi_136026181
quote:
10s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:28 schreef Phaidra het volgende:

[..]

WHYYYYYY??

Ik ben dan niet geknipt, alleen gescheurd, maar no way dat ik het wilde zien. Durfde er ook echt pas na een week of 4 aan voelen :@
Ik heb na een week gekeken :'( omdat de irritante kraamhulp elke dag bleef zeggen: dat is wel echt n grote wond geweest :o kun je wel zo zitten? Dat jij gewoon naar de wc kunt :o etc etc etc.. (sub totaalruptuur+scheur naar de zijkant)
Dus toen werd ik wel nieuwsgierig naar wat er dan zo 'erg' moest zijn. Viel bijna flauw :')

De volgende x ga ik echt niet kijken :9 wat niet weet..
Ik had er wel last van maar niet zoveel als de kraamhulp had verwacht.
Later nog een x gekeken..je ziet er niets meer van :)
pi_136026345
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:32 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Ik heb na een week gekeken :'( omdat de irritante kraamhulp elke dag bleef zeggen: dat is wel echt n grote wond geweest :o kun je wel zo zitten? Dat jij gewoon naar de wc kunt :o etc etc etc.. (sub totaalruptuur+scheur naar de zijkant)
Dus toen werd ik wel nieuwsgierig naar wat er dan zo 'erg' moest zijn. Viel bijna flauw :')

De volgende x ga ik echt niet kijken :9 wat niet weet..
Ik had er wel last van maar niet zoveel als de kraamhulp had verwacht.
Later nog een x gekeken..je ziet er niets meer van :)
Ik had een kraamhulp die na de hechtingcontroles een spiegel tussen mn benen duwde. Hier, moet je kijken, haaaaaske mooi genezen joh!

Ik had mn bril niet op dus ik zag geen hol, letterlijk en figuurlijk :') heb maar gewoon gezegd nee idd zeg, ik zie er niets van :+

Inmiddels zie je mijn beide knippen wel nog overigens, best wel goed ook. Ik maak niet zulke erg mooie littekens zeg maar. Maar och, wie ziet je onderwereld nu helemaal, voor mezelf boeit het me niet zo.
:)
pi_136026366
Wordt hier echt heel blij van :P

En verder ben ik nog een beetje labiel. Het ene moment ben ik blij en het andere moment denk ik dat het misschien allemaal niet waar is. :+
pi_136026452
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:26 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Klopt het bij jou dan?
Zij ging meteen onderzoek houden bij iedereen of het klopte. Ze kwam 1 keer op niet kloppend uit.
Bij mijn dochter van 5 wel en die in mijn buik weet ik nog niet. Volgens chinese dinges wordt het een jongen en dat geloof ik ook echt :')
Mijn man gelooft er geen moer van en die is er van overtuigd dat het weer een dochter is.

Ik heb ook gelijk een stuk of tien mensen gecheckt waarvan het ook maar 1 keer niet klopte
pi_136026680
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:26 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Klopt het bij jou dan?
Bij ons klopte het :Y .
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_136026820
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:34 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik had een kraamhulp die na de hechtingcontroles een spiegel tussen mn benen duwde. Hier, moet je kijken, haaaaaske mooi genezen joh!

Ik had mn bril niet op dus ik zag geen hol, letterlijk en figuurlijk :') heb maar gewoon gezegd nee idd zeg, ik zie er niets van :+

Inmiddels zie je mijn beide knippen wel nog overigens, best wel goed ook. Ik maak niet zulke erg mooie littekens zeg maar. Maar och, wie ziet je onderwereld nu helemaal, voor mezelf boeit het me niet zo.
Haha je was wel eerlijk :+

Geneest een knip ook anders dan een scheur qua litteken?
Ze hebben me 'gewoon' laten scheuren. Heb er niets van gevoeld dus prima. Maar misschien was het minder heftig geweest met een knip? Of maakt dat niets uit.
pi_136026854
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:35 schreef geppie het volgende:

[..]

Bij mijn dochter van 5 wel en die in mijn buik weet ik nog niet. Volgens chinese dinges wordt het een jongen en dat geloof ik ook echt :')
Mijn man gelooft er geen moer van en die is er van overtuigd dat het weer een dochter is.

Ik heb ook gelijk een stuk of tien mensen gecheckt waarvan het ook maar 1 keer niet klopte
Bij ons klopte het ook :)
  maandag 27 januari 2014 @ 21:43:29 #119
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136027056
Mignonne, doe anders nog even dat percentage knips tijdens bevallingen? Dat was best opbeurend toch? :s)

Soms heb ik liever dat ze echt met een week of 38 komt, want kleiner dus vast minder scheurpompkniptanggevaar. Ontaarde moeder, nu al. Het contrast van het mooie van bevallen, want echt, daar kijk ik ontzettend naar uit, gewoon je eigen mensje op de wereld zetten. En zo uit je voelen glibberen en dan zo plots een heel kind op je buik. En dan daar tegenover 'alles wat ook kan'. Ik kan er bij vlagen niet zo goed tegen geloof ik. :@ En op die momenten ben ik een tuthola die alleen maar verzucht dat ze niet kan begrijpen dat ze daar nog niet iets vrouwvriendelijkers voor hebben bedacht :'). Maar het komt heus goed, haha.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_136027066
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:25 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Mijn man denkt een meisje, en ik zelf denk ook een meisje... Geen idee waarom...

In Augustus zullen we het weten...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wil je het niet weten?! :o
Ik snap dat nooit, hoe koop je dan kleertjes? Wij weten het rond 17 weken en dan ga ik los! *O*

(Ik koop, eeh reserveer, nu al jongetjesspul, twordt toch geen meisje :P)

Ik kan straks vast een winkel beginnen, zoveel heb ik :@
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 27 januari 2014 @ 21:45:40 #121
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_136027198
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:43 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Wil je het niet weten?! : o
Ik snap dat nooit, hoe koop je dan kleertjes? Wij weten het rond 17 weken en dan ga ik los! *O*

(Ik koop, eeh reserveer, nu al jongetjesspul, twordt toch geen meisje :P)
Euh, nog niet zo heel lang geleden, zeg maar zo'n 10 jaar :+ was het compleet normaal dat je het niet wist. En je koopt dus unisex. Helemaal niet ingewikkeld hoor.

Net als het kamertje. Gewoon lekker neutraal.
pi_136027248
Ik koop unisex en kan dus nog niet volledig losgaan.
Beter voor mijn portemonnee ook!
En vind het leuk het echt niet te weten, op vermoedens/gevoel na van mensen om ons heen.
We gaan het wel zien, 1 ding is zeker; het wordt een baby :+
pi_136027249
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:43 schreef Kimpossible het volgende:
Mignonne, doe anders nog even dat percentage knips tijdens bevallingen? Dat was best opbeurend toch? :s)

Soms heb ik liever dat ze echt met een week of 38 komt, want kleiner dus vast minder scheurpompkniptanggevaar. Ontaarde moeder, nu al. Het contrast van het mooie van bevallen, want echt, daar kijk ik ontzettend naar uit, gewoon je eigen mensje op de wereld zetten. En zo uit je voelen glibberen en dan zo plots een heel kind op je buik. En dan daar tegenover 'alles wat ook kan'. Ik kan er bij vlagen niet zo goed tegen geloof ik. :@ En op die momenten ben ik een tuthola die alleen maar verzucht dat ze niet kan begrijpen dat ze daar nog niet iets vrouwvriendelijkers voor hebben bedacht :'). Maar het komt heus goed, haha.
Beetje broodje aap helaas. Hier met 38.3 geboren en 2460 gram. Toch gescheurd. Zegt meer over de snelheid van bevalling dacht ik (er is een reden dat je na het staan van het hoofdje even moet zuchten ipv persen ;)).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136027261
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:40 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Haha je was wel eerlijk :+

Geneest een knip ook anders dan een scheur qua litteken?
Ze hebben me 'gewoon' laten scheuren. Heb er niets van gevoeld dus prima. Maar misschien was het minder heftig geweest met een knip? Of maakt dat niets uit.
Ze zeggen dat een scheur prettiger geneest, omdat het vaak naar beneden toe loopt. Daar voel je minder pijn, een knip zit naar opzij en geeft meer pijnklachten.

Qua mooi hmm, ik weet het niet zo goed. Ik vind dat van veel meer afhankelijk dan alleen scheur/knip. Hoe je zelf littekens maakt scheelt erg veel. Of je goed gehecht bent scheelt veel, ik ben bijv. bij mn oudste wsl niet helemaal goed gehecht bij de knip, dat levert geen mooi litteken, maar bij de tweede ben ik keurig gehecht maar dat is ook geen mooi litteken. En zo zijn er nog wel wat dingen te benoemen.
  maandag 27 januari 2014 @ 21:47:33 #125
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_136027332
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:46 schreef BlueEyes het volgende:
Ik koop unisex en kan dus nog niet volledig losgaan.
Beter voor mijn portemonnee ook!
En vind het leuk het echt niet te weten, op vermoedens/gevoel na van mensen om ons heen.
We gaan het wel zien, 1 ding is zeker; het wordt een baby :+
sterker nog, dat ís het al. :P
pi_136027456
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:45 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Euh, nog niet zo heel lang geleden, zeg maar zo'n 10 jaar :+ was het compleet normaal dat je het niet wist. En je koopt dus unisex. Helemaal niet ingewikkeld hoor.

Dit dus.

Veel wit en grijs... Neutrale kleertjes.

Ik vind het zo jammer dat ik voor de geboorte al weet: ik krijg een dochter, en ik noem haar.... Nou alleen nog kijken hoe ze eruit ziet..
Ik laat me graag verrassen :) al ben ik wel benieuwd naar het ukkie.
S. 2014
J. 2016
pi_136027528
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:46 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Beetje broodje aap helaas. Hier met 38.3 geboren en 2460 gram. Toch gescheurd. Zegt meer over de snelheid van bevalling dacht ik (er is een reden dat je na het staan van het hoofdje even moet zuchten ipv persen ;)).
Nog even ter geruststelling: je merkt er op het moment suprême echt niets van! Scheuren dan, een knip misschien wel omdat dat wat zichtbaarder is :+. Ik heb me serieus zeker een half uur af zitten vragen of er schade was nadat de bevalling voorbij was (vond het te futiel om te vragen, zou het vanzelf wel merken, zeg maar).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136027598
Vind het trouwens jammer dat er zo beperkt unisex te koop is... Het is tegenwoordig heel normaal dat je het geslacht weet, en de winkels gaan erop mee...
S. 2014
J. 2016
pi_136027626
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:19 schreef BlueEyes het volgende:
Hier klopte het bij de eerste,en dit keer niet!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_136027677
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:46 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ze zeggen dat een scheur prettiger geneest, omdat het vaak naar beneden toe loopt. Daar voel je minder pijn, een knip zit naar opzij en geeft meer pijnklachten.

Qua mooi hmm, ik weet het niet zo goed. Ik vind dat van veel meer afhankelijk dan alleen scheur/knip. Hoe je zelf littekens maakt scheelt erg veel. Of je goed gehecht bent scheelt veel, ik ben bijv. bij mn oudste wsl niet helemaal goed gehecht bij de knip, dat levert geen mooi litteken, maar bij de tweede ben ik keurig gehecht maar dat is ook geen mooi litteken. En zo zijn er nog wel wat dingen te benoemen.
Ik begrijp t :), vond het wel fijn dat ze zorgvuldig gehecht hebben. Ze namen er echt de tijd voor incl controle door gynaecoloog :9
pi_136027716
Serieus als mensen mij vragen weet je wat het wordt?
Ik antwoord dan gerust ja.
Als ze dan vragen wil je het zzeggen en ook daar antwoord ik ja op zie je mensen helemaal glimmen dat je het delen wilt.
Als ik dan vertel dat het een baby wordt (is buuf ;) ) krijg ik standaard de opmerking dat dat weer typisch een ik-antwoord is.
Vraaaaaaag het me dan niet als je het al weet!
pi_136027787
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:52 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Ik begrijp t :), vond het wel fijn dat ze zorgvuldig gehecht hebben. Ze namen er echt de tijd voor incl controle door gynaecoloog :9
Hier ook inderdaad! Nou ja, geen controle door gynaecoloog, maar het duurde wel lang! En ze zei dat het een klein scheurtje was, dus ik vroeg me toen al af of dat ook niet een eufemisme was :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136027862
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:43 schreef Kimpossible het volgende:

Zo'n 4% officieel, wel afhankelijk van waar je bevalt, hoeveelste kind en onder welke omstandigheden. Maar toch.

Je tweede stukje mag je weer uit je hoofd zetten :P die 200 a 300 gram extra op de buik tussen 39 of 41 weken gaan het verschil doorgaans niet maken tussen wel of geen knip. Ook bij 2400 gram kun je een (sub)totaal oplopen, en ik heb ook veel 4+ kg baby's gezien die gewoon hoppetee met minimaal hechtwerk geboren worden.
pi_136027883
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:45 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

:D
Neutraal is niet zo mijn ding. Al heb ik genoeg dingen die voor beide kunnen, maar echte jongensjongetjekleerjes (of meisjes) zijn natuurlijk helemaal tof :)

En qua verrassing, hoe de baby er uit komt te zien is een enorme verrassing. Rienk zag er prachtig uit, maar Jelte leek wel wat op een gerimpelde Gollum met een blauwe neus :')
Gelukkig issie goed bijgetrokken :P
pi_136027885
Oh dat doe ik ook BE!
Maar ik vind het ook opvallend wie er allemaal denkt te mogen weten wat wij krijgen: winkelpersoneel, vage collega's die je één keer in een vergadering tegenkomt, mensen aan wie je in het voorbijgaan wordt voorgesteld tijdens een feestje o.i.d., iedereen wil het weten.
Tegen die mensen zeg ik ook altijd (uiteraard na een geheimzinnige stilte): "Het wordt een baby!"
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
  maandag 27 januari 2014 @ 21:56:25 #136
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136027939
Mignonne, je zegt dat een scheur soms gemakkelijker geneest. Ik lees op internet ook dat het minder pijnlijk is dan een 2e graads ruptuur. Hoe ga jij/gaan verloskundigen om met die kennis tijdens bevallingen?

Wanneer besluit je het niet te laten scheuren, maar in te knippen, zeg maar? Ik geloof dat ik, dat zeg ik nu, liever wat inscheur dan dat er een soortje preventief geknipt wordt. Uiteraard anders bij foetale nood of dreigende (sub)totaalruptuur, maar toch. Is dat iets geks voor een bevalplan, dan wel zou je dat afraden?

Oh en: too bad dat kleiner niet minder schade betekent, haha. Ik ga wel vol in de yoga-zwam tijdens de bevalling ofzo. En in bad. :P
pi_136028080
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:55 schreef RunForrestRun het volgende:
Oh dat doe ik ook BE!
Maar ik vind het ook opvallend wie er allemaal denkt te mogen weten wat wij krijgen: winkelpersoneel, vage collega's die je één keer in een vergadering tegenkomt, mensen aan wie je in het voorbijgaan wordt voorgesteld tijdens een feestje o.i.d., iedereen wil het weten.
Tegen die mensen zeg ik ook altijd (uiteraard na een geheimzinnige stilte): "Het wordt een baby!"
Dat vind ik toch de mooiste reacties opwekken :D
pi_136028132
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:46 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Hier ook 38,6 en 2810 gram en gescheurd. Maar totaal geen last van hechten of toestanden daarna. Ik voel het heeeeeeel soms als ik een beetje raar op mijn fietszadel 'land'.
  maandag 27 januari 2014 @ 22:00:10 #139
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_136028229
Joh, ik heb zonder schade echt dikke babies gebaard. Volgens mij is knippen alleen tijdens foetale nood. (Althans, bij mijn oudste wel)
pi_136028478
En had k verteld van mn zwaarste?
4980 gram, geen scheuren, geen hechtingen en supersnel.

quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:56 schreef Kimpossible het volgende:
Mignonne, je zegt dat een scheur soms gemakkelijker geneest. Ik lees op internet ook dat het minder pijnlijk is dan een 2e graads ruptuur. Hoe ga jij/gaan verloskundigen om met die kennis tijdens bevallingen?

Wanneer besluit je het niet te laten scheuren, maar in te knippen, zeg maar? Ik geloof dat ik, dat zeg ik nu, liever wat inscheur dan dat er een soortje preventief geknipt wordt. Uiteraard anders bij foetale nood of dreigende (sub)totaalruptuur, maar toch. Is dat iets geks voor een bevalplan, dan wel zou je dat afraden?

Oh en: too bad dat kleiner niet minder schade betekent, haha. Ik ga wel vol in de yoga-zwam tijdens de bevalling ofzo. En in bad. :P
Je probeert iemand instructies te geven om door te persen tot het hoofd bijna staat en dan te zuchten, dan ga je afwisselend persen en zuchten als het kind t toelaat. Zodat de huid kan 'wennen'. Vervolgens zodra het hoofd geboren is weer zuchten zodat niet direct die schouders erdoor geknald worden en daarna wordt het lijf geboren indien nodig met een beetje mee persen.
Goed luisteren is dus wat jij kunt doen. Niet schrikken van pijn, een hoofdje wat staat brand en doet pijn, maar niet ineens toch door persen of stoppen met persen.

Preventief knippen is niet de bedoeling. Een knip voorkomt ook geen totaalruptuur en als je een beetje pech hebt dan scheurt je knip door in een soort lelijke winkelhaak en heb je een totaalruptuur met een afwijking.

Een dreigende subtotaalruptuur zie je pas op het moment dat ie aan het scheuren is en dan ga je echt niet meer een beetje bijknippen om richting aan te geven. Mijn enige indicatie om te knippen is foetale nood. Dus als je denkt, kind vindt het niet leuk meer, het moet er NU uit, dan knip je. Als het even kan dan verdoof je dat vooraf.
  maandag 27 januari 2014 @ 22:03:28 #141
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_136028482
Oh my.... al die verhalen.... ze maken me bijna blij met mijn keizersnedes en intacte onderkant!
  maandag 27 januari 2014 @ 22:06:40 #142
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136028705
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:03 schreef mignonne het volgende:
En had k verteld van mn zwaarste?
4980 gram, gaaf perineum en ik geloof dat ze er van a tot z 3 uur over deed.

[..]

Je probeert iemand instructies te geven om door te persen tot het hoofd bijna staat en dan te zuchten, dan ga je afwisselend persen en zuchten als het kind t toelaat. Zodat de huid kan 'wennen'. Vervolgens zodra het hoofd geboren is weer zuchten zodat niet direct die schouders erdoor geknald worden en daarna wordt het lijf geboren indien nodig met een beetje mee persen.
Goed luisteren is dus wat jij kunt doen. Niet schrikken van pijn, een hoofdje wat staat brand en doet pijn, maar niet ineens toch door persen of stoppen met persen.

Preventief knippen is niet de bedoeling. Een knip voorkomt ook geen totaalruptuur en als je een beetje pech hebt dan scheurt je knip door in een soort lelijke winkelhaak en heb je een totaalruptuur met een afwijking.

Een dreigende subtotaalruptuur zie je pas op het moment dat ie aan het scheuren is en dan ga je echt niet meer een beetje bijknippen om richting aan te geven. Mijn enige indicatie om te knippen is foetale nood. Dus als je denkt, kind vindt het niet leuk meer, het moet er NU uit, dan knip je. Als het even kan dan verdoof je dat vooraf.
Zeeland is te ver voor je he? Ik beloof dat ik een heel leuke barende zal zijn :D

Nee, zonder dollen. Foetale nood en knippen is uiteraard 'prima', maar je hoort zoooveel knipverhalen dat ik het moeilijk te geloven vind dat het kindje het in alle gevallen moeilijk had.

Gelukkig hebben we bij de yoga geleerd persweeen weg te zuchten :) ik hoor yogajuf nog in m'n hoofd!
pi_136028938
Oh god ja. Als het hoofdje staat :X *Aaaaaaaaaaaaaaaaaauw!!!!!!!!*
pi_136029121
quote:
13s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:10 schreef Vlindur het volgende:
Oh god ja. Als het hoofdje staat :X *Aaaaaaaaaaaaaaaaaauw!!!!!!!!*
Alsof er een gasbrander op staat }) en toch vond ik die ontsluitingsweeën het allerergst.
  maandag 27 januari 2014 @ 22:14:39 #145
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136029218
Volgens mij zetten ze in elk geval een knip bij gebruik van de vacuümpomp.
pi_136029301
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:13 schreef geppie het volgende:

[..]

Alsof er een gasbrander op staat }) en toch vond ik die ontsluitingsweeën het allerergst.
}:| Dames!!
  maandag 27 januari 2014 @ 22:16:53 #147
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_136029337
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:13 schreef geppie het volgende:

[..]

Toen het hoofdje stond heb ik auhauwauw gejammerd terwijl ik verder heel stil geweest ben.
Maar inderdaad die oneindige ontsluitingsweeën waren vele malen erger omdat het staan van het hoofdje duurde tot de volgende wee kwam en ik verder kon persen.
Ik vond de druk op de onderkant tijdens de persfase ook niet mals trouwens. Dat had ik nooit zo verwacht maar ik voelde de druk heel duidelijk met elke wee toenemen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_136029365
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:16 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

}:| Dames!!
Sorry sorry ik twijfelde al toen ik het tikte, er zijn er nog genoeg die het nog niet hebben meegemaakt. Was niet mijn bedoeling op jullie de stuipen op het lijf te jagen :*
pi_136029382
quote:
2s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:14 schreef Kyara het volgende:
Volgens mij zetten ze in elk geval een knip bij gebruik van de vacuümpomp.
Meestal wel ja, omdat het risico op een (sub)totaal bij een kunstverlossing flink toeneemt. Dus om dat voor te zijn, dan wel een knip. Bij een tangverlossing is dat risico nog weer groter dan een vacuum.

Maar toch gebeurd het niet altijd, zeker bij een tweede kindje en een kiwi/kleine vacuum doen ze het niet altijd.
pi_136029422
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:17 schreef geppie het volgende:

[..]

Sorry sorry ik twijfelde al toen ik het tikte, er zijn er nog genoeg die het nog niet hebben meegemaakt. Was niet mijn bedoeling op jullie de stuipen op het lijf te jagen :*
Ik had al expres mijn mond gehouden :D
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')