Deze zijn ook goed ter voorbereiding:quote:Op maandag 27 januari 2014 12:11 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Nee, niet dieEr is ook een speciaal voor Boedieboe, over de realiteit van bevallingen
enquote:Op maandag 22 mei 2006 16:20 schreef MUUS het volgende:
Weeën. Vloeken. Beenweeën, rugweeën, liesweeën. Vloeken.
Bevalling kan dagen duren.
De flamoes wordt paars tijdens de bevalling en dat beeld raak je nooit meer kwijt.
Inscheuren van de flamoes.
Hechten van de flamoes.
De grootste glibberkikkerbonk ooit: de placenta.
De placenta die de verloskundige onder je neus drukt terwijl ze glimlachend zegt: "Mooi hè?"
Hechtingen die gaan ontsteken zodat de flamoes in een teiltje met Biotex moet (die groene).
Stinkende onstekingen aan de baarmoeder.
Baarmoeders die verzakken.
Naweeën.
Bloed.
Heeeeeeele grote kraamverbanden. En bloed.
Pijn bij het plassen en dus moet het handje vastgehouden worden.
Niet kunnen poepen door hechtingen en dus moet het handje vastgehouden worden.
Enge kraamverzorgsters die de EO aanbidden en minstens 100 jaar oud zijn.
Krampen. Veel huilen door krampen. Vaak krampen.
Kotsen. Op je schouders. Op je buik. Op je arm. Overal. Vaak. Zure melk.
Over je heen zeiken tijdens het luiers verschonen.
Schijten in bad.
Spuitluiers. Stront overal. OVERAL. Uit broekspijpen en zelfs tot aan de nek. Overal stront.
Baby's eerste zwarte poep.
Echte dikke strontlucht zodra het eerste echte hapje is genuttigd.
Huilbaby. Huilbaby. Huilbaby. Huilbaby. En toch de volgende dag naar je werk moeten.
Inentingen, opgezwollen beentjes, armpjes en hoge koorts.
Koortstuipen.
's Nachts in het ziekenhuis zitten door vage hoge koorts en enge dingen.
Hangmoeders op het schoolplein.
Kutkinderen die komen spelen en je halve huis slopen.
Kutkinderen die komen spelen en je kind treiteren.
Merkkleding, schoolgeld (boeken!!) duur speelgoed, Nintendo, Playstation, zakgeld, Breezers, vage vrienden, drugs, sex, alcohol.
Zo, maar even chronologisch gedaan voor een beter overzicht. Als ik iets ben vergeten, kom ik nog wel even terug uiteraard.
MUUS!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:08 schreef MUUS het volgende:
Bij de huisarts langs gaan, omdat je misselijk bent door de zwangerschap.. Die vent lacht je uit en als hij je de deur uit gooit, roept hij nog even hard: "HAD JE MAAR NIET ZWANGER MOTTEN WORDEN, DOMME DOOS!"
En geef de man eens ongelijk.
Neen, dan het fenonomeen verloskundigen en gynaecologen.. Deze mensen zitten de hele dag aan, praten de hele dag over en zien de hele dag door.... KUTTEN.
Zodra je zwanger bent is het moment aangekomen om je flamuus los te laten. Laat het tot je doordringen dat ze niet meer van jou is. Er is een lul in geweest, nu zit er een kind in je buik en vanaf nu ben je je flamuus kwijt.
Vanaf nu is je doos geen doos meer, maar de grabbelbak van Lingo.
Ach, in het begin lijikt het allemaal mee te vallen. Die echo's, het voelen aan je buik, het wegen, niemand zit aan of in je doos. Nee, nog niet, maar wacht maar af, die schade halen ze later in. Ook al heb je het niet door, ze zitten nu al hijgend en bibberend op je doos te azen. "Ooooh, als ze gaat bevallen.... dan mogen we er IN en er AAN zitten en dat gaan we VEEL doen. *kwijl, hijg, snuif*"
Gynaecologen en verloskundigen zijn fucked up mensen, serieus. Ze hebben hiervoor geleerd, omdat ze de godganse dag aan dozen wilden zitten. Denk er even over na, da's ziek, man.
Kijk maar eens naar die enge glimmende oogjes als ze keer op keer herhalen: "Bellen als de weeën om de vijf minuten komen he?"
En jawohl, dan komen de weeën om de vijf minuten en je belt. Verloskundige of gynaecoloog staat voor je neus en het dreigende "trek je broekje maar even uit" klinkt ineens heel hard in je oren.
*flaps... flaps*..... Da's het geluid van die rubberen handschoentjes die ze dan aantrekken...
Als je geluk hebt gaan ze je strippen, omdat het kind niet wil komen of omdat de bevalling nu toch echt moet gaan beginnen. Wat is dat strippen, MUUS? Is dat geil?
Nou en of!. Dan gaan ze met een hand in je doos wroeten om de vliezen wat los te pulken!
Dat klinkt alsof het pijn doet, MUUS. JA! Tof he?.
"Doe je broekje maar even uit.....*flaps.... flaps*"
En dan die hand erin.... en dan gaan ze wurmen.... en dan voelt het alsof ze je longen door je doos eruit willen trekken..
"Pak maar even een maandverbandje...." en ja, dat moet, want je bloedt als een rund daarna.. Oh, en lopen kan je ook niet meer van de pijn.
.
"Nu maar hopen dat de bevalling gaat beginnen, toedeloe.... en wel bellen als de weeën om de vijf minuten komen he? *kwijl, hijg, snuif*""
Met het gevoel alsof je zojuist door een kameel genomen bent, ga je naar huis waar je vervolgens dubbelgeklapt van de pijn op de bank gaat zitten. Dolletjes he?.
Vanaf nu bloed je en dat zal je blijven doen tot zes weken na de bevalling. Er kan ook slijm bij zitten, maar da's alleen als je boft..
Daar zijn de weeën om de vijf minuten..... *Twiligt Zone muziekje*.... nu moet je bellen.
"Trek je broekje maar even uit.... *flaps.... flaps*.... dan ga ik even toucheren om te kijken hoeveel ontsluiting je hebt."
Even tussen jou en mij: als ze om de vijf minuten komen, is het einde nog lang niet in zicht. Dat weet ik en dat weet de gynaecoloog/verloskundige. Waarom gaan ze dan nu al voelen?
Omdat ze daar op geilen. Duhhuh. Dus voelen ze 174386503 keer. Heel veel, heel vaak en heel grondig.
Als je in het ziekenhuis bevalt, bof je helemaal. Daar hebben ze diensten en om het uur heb je dan een andere dildo-in-opleiding voor je neus, inclusief assistent-van-dildo en leerlingen-van-de-dildo-school.
Raad eens? Die gaan ALLEMAAL wroeten!
"Hallo, ik ben Dildo Piet....*flaps... flaps*" En HOPPAAAAAAAAA, binnen drie seconden zit hij al bij je binnen. "Even voelen hoor"
Daarna mag assistent-van-dildo nog even voelen én leerling-van-de-dildo-school én de extra-dildo én de back-up-dildo én de zus-van-dildo én de koffiejuffrouw doen ook nog even gezellig mee.
Na een uurtje herhaalt dit riedeltje zich, want dan wisselen ze van dienst..
Had ik al gezegd dat het niet gewoon voelen is, maar dat ze écht de gouden bal aan het zoeken zijn? Had ik al gezegd dat je ze dood wil trappen als je persweeën hebt en ze dan een hand in je kut stoppen?
Nee? Oh..
Nee, je kut zal nooit meer hetzelfde zijn. Iedereen heeft er aan gezeten. Ga je winkelen, kom je zo 12 mensen tegen die in je doos hebben zitten grabbelen tijdens de bevalling. Tja, dan is de sjeu er wel een beetje vanaf he?
Niks meer neukdoos! Grabbelbak en geboortekanaal.
Je bent zwanger. Dag fijn figuurtje, dag strakke huid, dag lang haar en daaaahaaaag flamoes. Het was leuk jullie gekend te hebben..
Het was voor mij de tweede keer de reden om te gaan testen (want herkenbaar van de eerste keer) en bij de derde keer maakte ik grapjes tegen F. zo van 'mijn tieten doen zeer, en ik voel mijn banden, maar goed... ik heb een spiraal, dus het kan helemaal niet, en ach... zolang ik niet idioot vroeg wakker word 's ochtends maak ik me nog niet druk'.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:45 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik ga het niet lezen denk ik![]()
Heel vroeg wakker worden, hoort dat er ook bij? Of ben ik gewoon nog een beetje onrustig in m'n hoofd?
De eerste weken was ik ook belachelijk vroeg wakker... 5:00 was geen uitzondering...quote:Op maandag 27 januari 2014 14:45 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik ga het niet lezen denk ik![]()
Heel vroeg wakker worden, hoort dat er ook bij? Of ben ik gewoon nog een beetje onrustig in m'n hoofd?
Heb ik iets gemist?quote:Op maandag 27 januari 2014 14:55 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Het was voor mij de tweede keer de reden om te gaan testen (want herkenbaar van de eerste keer) en bij de derde keer maakte ik grapjes tegen F. zo van 'mijn tieten doen zeer, en ik voel mijn banden, maar goed... ik heb een spiraal, dus het kan helemaal niet, en ach... zolang ik niet idioot vroeg wakker word 's ochtends maak ik me nog niet druk'.
Een dag later lag ik om half 5 's ochtends naar het plafond te staren. 4 uur later bevestigde de test wat ik op dat moment eigenlijk al wel wist.
En don't worry, het gaat over!![]()
Eh ja, sorry, ik dacht dat het wel bekend was her en der inmiddels.quote:
SPOILER: uitlegOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry, het was niet mijn bedoeling iemand te laten schrikken.![]()
En suffer dan suf in dezelfde post, maar jij nog gefeliciteerd met jullie verassings-cadeautje he!
quote:Op maandag 27 januari 2014 15:36 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Eh ja, sorry, ik dacht dat het wel bekend was her en der inmiddels.Oh ja, ik weet het weer.SPOILER: uitlegOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry, het was niet mijn bedoeling iemand te laten schrikken.![]()
En suffer dan suf in dezelfde post, maar jij nog gefeliciteerd met jullie verassings-cadeautje he!
En bedankt!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 27 januari 2014 15:42 schreef Theeleuter het volgende:
Over onverwacht zwanger raken ed. Welke AC zijn jullie van plan te doen na de bevalling?
Ik zit toch te denken om over te stappen op spiraaltje als we eenmaal alle kinderen hebben die we willen hebben. Echter doen verhalen over verloren spiraaltjes en het feit dat manlief en ik schijnbaar moeiteloos zwanger raken me heroverwegen wat handig is.
Een leven lang de pil slikken lijkt me ook niet wat, tbh.....De mijne vond dat we de natuur zn gang maar moesten laten gaan, want dan zat de tweede er fijn dicht opSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, ik wil denk ik ook wel even niet zwanger zijn he
![]()
Ik denk dat wij aan de condooms gaan tot nmr 2, ik wil al die hormonen niet meer. En na nmr 2 komt er een knip bij mijn vriend![]()
Zo gaan wij het denk ik ook doen.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:49 schreef Dot. het volgende:
[..]
De mijne vond dat we de natuur zn gang maar moesten laten gaan, want dan zat de tweede er fijn dicht opJa, ik wil denk ik ook wel even niet zwanger zijn he
![]()
Ik denk dat wij aan de condooms gaan tot nmr 2, ik wil al die hormonen niet meer. En na nmr 2 komt er een knip bij mijn vriend
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wb AC, ik reageer overal even belabberd op maar ws toch de eerste tijd weer de pil. Werkt van alles toch het best.
Als ons gezin compleet is laat ik de boel dichtknopen...S. 2014
J. 2016
Bij ons wil M. zich laten steriliseren als we zeker weten dat er geen derde meer komt. En anders zolang toch maar condooms, ook al vinden we ze allebei niet fijn. Tot nu toe word ik ook wel erg makkelijk zwanger, dus we zullen wel iets moeten gebruikenquote:Op maandag 27 januari 2014 15:47 schreef Burdie het volgende:
Ik wil liever geen hormonen meer gebruiken, dus condooms denk ik.
quote:Op maandag 27 januari 2014 16:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Oh ik moet even![]()
Totaal offtopic en voor vele ws echt een ja en?! Moment, maar: mijn zus kwam net even langs en had cadeautjes voor ukkie bij zich..ik moest er gewoon van huilen
Wat lief van je zus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wb AC, ik reageer overal even belabberd op maar ws toch de eerste tijd weer de pil. Werkt van alles toch het best.
Als ons gezin compleet is laat ik de boel dichtknopen...![]()
Ik had dat dus eerst ook altijdquote:Op maandag 27 januari 2014 15:56 schreef Theeleuter het volgende:
Hormonen sta ik juist positief tegenover, die hebben 10 jaar lang bewezen heel goed hun werk te doen.
Hier ook! Gebruikte zelf hiervoor ook al een jaar niets anders dan condooms en voel me zo goed zonder die hormonen!quote:Op maandag 27 januari 2014 15:47 schreef Burdie het volgende:
Ik wil liever geen hormonen meer gebruiken, dus condooms denk ik.
zo gaat het hier nu ook... Geen hormonen meer voor mij. K*t dingen.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:49 schreef Dot. het volgende:
[..]
De mijne vond dat we de natuur zn gang maar moesten laten gaan, want dan zat de tweede er fijn dicht opJa, ik wil denk ik ook wel even niet zwanger zijn he
![]()
Ik denk dat wij aan de condooms gaan tot nmr 2, ik wil al die hormonen niet meer. En na nmr 2 komt er een knip bij mijn vriend
quote:Op maandag 27 januari 2014 14:00 schreef Brighteyes het volgende:
Zodra je zwanger bent is het moment aangekomen om je flamuus los te laten. Laat het tot je doordringen dat ze niet meer van jou is. Er is een lul in geweest, nu zit er een kind in je buik en vanaf nu ben je je flamuus kwijt.
Vanaf nu is je doos geen doos meer, maar de grabbelbak van Lingo.
Bij mij duurde het dus meer dan een jaar voordat mijn cyclus weer normaal ging doen en ik was toen gestopt met de pil omdat ik ineens in de stopweek niet meer ongesteld werd. Toen we voor het echie gingen duurde het 3 cyclussen voordat ik zwanger was, dus ik ben blij dat mijn lijf vooraf de tijd heeft gehad weer een normale cyclus op te bouwen, dat ga ik niet moedwillig nog een keer doenquote:Op maandag 27 januari 2014 16:51 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
GM wat lief van je zus!![]()
Wbt AC, heb ik nog niet over nagedacht. Ik denk dat ik weer aan de pil ga, want daar had ik nooit zo heel veel problemen mee. Knip voor lief is nog geen optie en om nou geen AC te gebruiken.. Ik was welgeteld één maand van de pil af toen het al raak was (zoals mijn moeder altijd zo subtiel zei: "Ik hoefde er maar naar te kijken en ik was al zwanger"). Heel fijn natuurlijk maar ik zie het niet zitten om meteen weer zwanger te raken. Eerst maar eens genieten van en wennen aan één zo'n murpie.
Voor mij geen optie, omdat daarmee wel elke maand een bevruchting plaats kan vinden.quote:Op maandag 27 januari 2014 17:05 schreef BlueEyes het volgende:
Een koperspiraal is ook hormoonloos, is dat geen optie voor degene die geen hormonen willen?
Snap an sich door veel negatieve verhalen ook wel waarom veel anti-spiraal zijn, ac-keus is vaak hetgene dat bij je past en waar je je fijn bij voelt.
edit: Wup was me net voor
Bij de Mirena net zo goedquote:Op maandag 27 januari 2014 17:09 schreef Burdie het volgende:
[..]
Voor mij geen optie, omdat daarmee wel elke maand een bevruchting plaats kan vinden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als we er beiden van overtuigd zijn dat we compleet zijn, gaat er een knip in bij vriendlief.Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
er zit echt een goede uroloog in het ziekenhuis in jouw woonplaats.quote:Op maandag 27 januari 2014 17:20 schreef Vlindur het volgende:
Mijn man wil na de hel van Snakelady's ex geen ingreep meer dus ik denk dat ik maar een knoop in m'n eierstokken laat leggen![]()
Drie vind ik ook echt wel genoeg.
Hmm, ik dacht dat het dezelfde hormonen waren als de pil. Het idee van een koperspiraaltje staat metegen, maar een hormoonspiraal is dus niet heel veel beter....quote:
Ik voelde in het begin een heel klein duwtje of idd een borreltje/vlindertje die op zo'n specifieke enkele plek was dat het m'n darmen niet konden zijn. Dan is het meestal een borrel die zich door m'n buik beweegt en niet allen op 1 plek.quote:Op maandag 27 januari 2014 18:04 schreef Roomsnoes het volgende:
Oh gut, anticonceptie straks. Wij hebben een half jaar aan de condooms gezeten. Was eens tuk minder gezellig. Maar wel practischMisschien eens een spiraal proberen na de bevalling (Ok. nu gebruikte ik het woord bevalling in een zin die op mij sloeg
)
Hoe voelt dat nou, als de baby beweegt in je buik? Ik heb sinds 3 dagen een borrelgevoel in mijn buik. Maar of dat de baby is og mijn darmen weet ik niet. Het zou ook wel vroeg zijn met 14.1, maar het kan wel natuurlijk...
Och, als ik zo tussen de regels lees functioneert de boel nog steeds prima daar hoor, dus daar hoeft hij verder niet bang voor te zijn.quote:Op maandag 27 januari 2014 17:20 schreef Vlindur het volgende:
Mijn man wil na de hel van Snakelady's ex geen ingreep meer dus ik denk dat ik maar een knoop in m'n eierstokken laat leggen![]()
Drie vind ik ook echt wel genoeg.
Niet dan? Wij hebben de kip 't liefst zo vers mogelijk. Kop eraf, bee(s)tje plukken en dan zo *nom* een hap eruitquote:Op maandag 27 januari 2014 19:19 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik heb een app gedownload, Zwanger of zo. Maar daar staat bij wat je beter niet kunt eten 'rauwe kip'.Hoezo? Want dat is normaal echt geen probleem?
Je mag ook helemaal niks meer als zwangerequote:Op maandag 27 januari 2014 19:19 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik heb een app gedownload, Zwanger of zo. Maar daar staat bij wat je beter niet kunt eten 'rauwe kip'.Hoezo? Want dat is normaal echt geen probleem?
quote:Op maandag 27 januari 2014 13:54 schreef Dot. het volgende:
[..]
Oh, ik kan zo slecht tegen verkleinwoorden bij volwassenen. Als mijn vk zegt dat ik mijn broekje mag uittrekken of dat ik een maandverbandje moet pakken hoop ik dat ik me in kan houden
Lach er maar om, maar ik krijg ze wel op spreekuur, de vragen als "en kip? moet ik dat ook doorbakken net als biefstuk?"quote:Op maandag 27 januari 2014 19:20 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Niet dan? Wij hebben de kip 't liefst zo vers mogelijk. Kop eraf, bee(s)tje plukken en dan zo *nom* een hap eruit
Toen ik dat las, was ik even bang dat je echt mensen had die zo een hap uit een hele kip nemenquote:Op maandag 27 januari 2014 19:26 schreef mignonne het volgende:
[..]
Lach er maar om, maar ik krijg ze wel op spreekuur, de vragen als "en kip? moet ik dat ook doorbakken net als biefstuk?"
De eerste keer is je reactie nog ehm... ik mag hopen dat je dat altijd doet?![]()
Daarna ga je vrij snel over op, ja. :...
Ja... maar goed, ik heb liever dat ze dan gewoon maar alles vragen dan dat mensen ermee doorlopen en 'verkeerde' keuzes maken of verkeerde dingen denken ofzo.quote:Op maandag 27 januari 2014 19:28 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Toen ik dat las, was ik even bang dat je echt mensen had die zo een hap uit een hele kip nemen
Verder: oei... Mja, je ziet natuurlijk heel veel soorten mensen...
Kindje vind ik niet erg, want het is ook een kindje, maar als je tegen de 100 kilo aan loopt heb je geen broekje of slipje meer aanquote:Op maandag 27 januari 2014 19:24 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik heb een docente voor sociale vaardigheden, als je bij haar tijdens je toetsmoment een verkleinwoordje gebruikt ben je gezakt
"evenTJES naar het harTJE van uw kindJE luisteren. Wauw u heeft een mooi buikJE hoor mevrouw. En voelt u uw kindJE goed bewegen?"
Foutje is snel gemaakt zeg maar![]()
Maar ach, het is lang niet zo tenenkrommend (vind ik zelf) als mensen die "we" zeggen. Als in "en, hoe voelen we ons vandaag?"
haha precies!quote:Op maandag 27 januari 2014 19:32 schreef Dot. het volgende:
[..]
Kindje vind ik niet erg, want het is ook een kindje, maar als je tegen de 100 kilo aan loopt heb je geen broekje of slipje meer aan![]()
Net als volwassen vrouwen die het over hun vriendinnetjes hebben. Ik zie dan altijd een horde kleuters voor me met een vrouw ertussen
Origami poesquote:Op maandag 27 januari 2014 19:47 schreef Kimpossible het volgende:
Mignonne het was weer heel tof dat je er was, totdat je begon over knippen.Ik wil (lees: durf) niet aan de origami poes.
![]()
Bevallen lijkt me fantastisch, maar alles wat de mensen om je heen dan ineens kunnen, mogen en ongetwijfeld ook moeten doen, doet meer denken aan een slechte aflevering van Law and order: Special Victims Unit.
Die verhalen zweven hier ook rond heurquote:Op maandag 27 januari 2014 19:51 schreef Dot. het volgende:
[..]
Origami poesIk vrees er wel eens voor dat ze dan een hechting of wat teveel zetten en dat we daarna geen seks meer kunnen hebben
Wel meteen geen A-C meer nodig.
Ik heb idd een klein stukje littekensweefsel/wildvlees overgehouden na hechten. Iemand die weet of dat kwaad kan nu bij de volgende bevalling?quote:Op maandag 27 januari 2014 19:53 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Die verhalen zweven hier ook rond heurextra flubbertjes en schaamlippen door verkeerd / te strak gehecht en zo. Heerlijk!
Ik zal nooit meer hetzelfde kijken naar LA: SVUquote:Op maandag 27 januari 2014 19:47 schreef Kimpossible het volgende:
Mignonne het was weer heel tof dat je er was, totdat je begon over knippen.Ik wil (lees: durf) niet aan de origami poes.
![]()
Bevallen lijkt me fantastisch, maar alles wat de mensen om je heen dan ineens kunnen, mogen en ongetwijfeld ook moeten doen, doet meer denken aan een slechte aflevering van Law and order: Special Victims Unit.
Dat fixen ze de dan ook wel weer voor je. Maar leuk is anders al grappen mannen graag over een steekje extraquote:Op maandag 27 januari 2014 19:51 schreef Dot. het volgende:
[..]
Origami poesIk vrees er wel eens voor dat ze dan een hechting of wat teveel zetten en dat we daarna geen seks meer kunnen hebben
Wel meteen geen A-C meer nodig.
Als je maar onthoudt dat je niet op een VICTIMS unit ligt maar op een kamer waar JIJ je baby ter wereld gaat brengen en dat jij daar zelf het nodige in te zeggen hebtquote:Op maandag 27 januari 2014 19:47 schreef Kimpossible het volgende:
![]()
Ja die mannenquote:Op maandag 27 januari 2014 20:28 schreef laziness het volgende:
[..]
Dat fixen ze de dan ook wel weer voor je. Maar leuk is anders al grappen mannen graag over een steekje extra
Dat zeiden ze bij ons..quote:Op maandag 27 januari 2014 19:37 schreef mignonne het volgende:
Ik krijg zelf wel altijd een beetje de kriebels van eufemismen in de verloskunde. "we plakken even een draadje op het hoofdje van de baby" ehm? je bedoelt dat je er een naald opschroeft? zeg dan op zn minst dat je het erop draait of erop bevestigt, maar plakken?
Hoe veel pijn lijdt zo'n vrouw tijdens sex vraag ik me af?quote:Op maandag 27 januari 2014 20:31 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja die mannen![]()
De meesten bedoelen het echt als geintje maar er zijn er bij die te lang doorgaan. Ik zou dat soort mannen graag het beeld mee willen geven wat ik laatst weer gezien heb. Echt al de tiende ofzo deze stage. Een besneden vrouw, vagina is 2 vingers toegankelijk, nét genoeg voor vaginaal toucher. (* flap... flap...* ) En je dan realiseren dat die besnijdenis dus al rond de 20 weken gedeeltelijk is opengemaakt om toucheren mogelijk te maken.
Maar als er toen maar 2 vingers in pasten, hoe heeft ze dan ooit seks gehad?quote:Op maandag 27 januari 2014 20:31 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja die mannen![]()
De meesten bedoelen het echt als geintje maar er zijn er bij die te lang doorgaan. Ik zou dat soort mannen graag het beeld mee willen geven wat ik laatst weer gezien heb. Echt al de tiende ofzo deze stage. Een besneden vrouw, vagina is 2 vingers toegankelijk, nét genoeg voor vaginaal toucher. (* flap... flap...* ) En je dan realiseren dat die besnijdenis dus al rond de 20 weken gedeeltelijk is opengemaakt om toucheren mogelijk te maken.
Ja precies. Dat vraag je je af dan hè. Hoe is die ooit zwanger geraakt, nou eh, pijnlijk.quote:Op maandag 27 januari 2014 20:35 schreef Dot. het volgende:
[..]
Maar als er toen maar 2 vingers in pasten, hoe heeft ze dan ooit seks gehad?
Willens en wetens nutteloze ingreep waar je als vrouw pijn en ongetwijfeld nog andere problemen door krijgt.quote:Op maandag 27 januari 2014 20:38 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja precies. Dat vraag je je af dan hè. Hoe is die ooit zwanger geraakt, nou eh, pijnlijk.
En om die reden is vrouwenbesnijdenis in NL echt bij wet verboden. Volledig terecht imho en wat mij betreft ook echt iets waarvan ik hoop dat het eens aangepakt zou worden wereldwijd. Die meisjes worden vaak besneden als ze een jaar of 5/6/7/8 zijn, onverdoofd, ergens in een achterkamertje ofzo. Kun je je iets ergers voorstellen voor je dochter?
1x een Somalisch meisje verpleegd, volledig alles eraf gesneden (lippen binnen en buiten plus clit was als kruisje ingesneden) en ook dichtgenaaid.quote:Op maandag 27 januari 2014 20:38 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja precies. Dat vraag je je af dan hè. Hoe is die ooit zwanger geraakt, nou eh, pijnlijk.
En om die reden is vrouwenbesnijdenis in NL echt bij wet verboden. Volledig terecht imho en wat mij betreft ook echt iets waarvan ik hoop dat het eens aangepakt zou worden wereldwijd. Die meisjes worden vaak besneden als ze een jaar of 5/6/7/8 zijn, onverdoofd, ergens in een achterkamertje ofzo. Kun je je iets ergers voorstellen voor je dochter?
Daar ging mn thee..quote:Op maandag 27 januari 2014 20:29 schreef mignonne het volgende:
[..]
En over die origami poes, man, ik kan breien, borduren, naaien, haken en hechten. Als jij er zeven kleuren in wil krijg je die van me, loop je dr haske hip bij
True Storyquote:Op maandag 27 januari 2014 20:29 schreef mignonne het volgende:
[..]
Als je maar onthoudt dat je niet op een VICTIMS unit ligt maar op een kamer waar JIJ je baby ter wereld gaat brengen en dat jij daar zelf het nodige in te zeggen hebt![]()
En over die origami poes, man, ik kan breien, borduren, naaien, haken en hechten. Als jij er zeven kleuren in wil krijg je die van me, loop je dr haske hip bij
Ja idd, alles dr af. Maar dat mag je niet meer aan elkaar hechten dusquote:Op maandag 27 januari 2014 20:49 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
1x een Somalisch meisje verpleegd, volledig alles eraf gesneden (lippen binnen en buiten plus clit was als kruisje ingesneden) en ook dichtgenaaid.![]()
Dat beeld vergeet ik nooit weer. En dan jij nu al 10e in je stage, wil er geen voorstelling van maken hoe dat moet tijdens de bevalling en hoe na de eerste verminking op jonge leeftijd het weer aan elkaar gehecht moet nadien
quote:Op maandag 27 januari 2014 20:59 schreef Dot. het volgende:
Ik dacht altijd dat het werd opengemaakt als ze trouwden, maar voor die vrouwen is de hel van zwanger worden en bevallen dus het enige om van al die pijn af te komen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En vrouwen in Somalië worden weer aan elkaar gehecht na een bevalling.:)
quote:Op maandag 27 januari 2014 21:03 schreef mignonne het volgende:
[..]Dan zou ik als vrouw gezegd hebben ze hebben geknipt om te proberen natuurlijk te bevallen dat lukt niet dus uiteindelijk ks.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En vrouwen in Somalië worden weer aan elkaar gehecht na een bevalling.
Bevallen alle besneden vrouwen onder leiding van een gyn?
De meesten doen dat niet, te grote sociale controle en soms ook forse druk van partner (in dit geval niet maar toch).quote:Op maandag 27 januari 2014 21:06 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Dan zou ik als vrouw gezegd hebben ze hebben geknipt om te proberen natuurlijk te bevallen dat lukt niet dus uiteindelijk ks.
Bevallen alle besneden vrouwen onder leiding van een gyn?
Aah dus ik had een hele goeie arts!quote:Op maandag 27 januari 2014 19:37 schreef mignonne het volgende:
[..]
Kleine knipjes worden gezet door te lieve verloskundigen en slechte artsen zeggen ze hier![]()
Ha ik dacht dat ik de enige gek wasquote:Op maandag 27 januari 2014 21:19 schreef BlueEyes het volgende:
Chineze geboortedinges Amsel!
Mijn schoonzusje gelooft er heilig in (en valt mij er mee laatig omdat ik het niet weten wil wat we krijgen)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Klopt het bij jou dan?quote:Op maandag 27 januari 2014 21:22 schreef geppie het volgende:
[..]
Ha ik dacht dat ik de enige gek was![]()
En omg die besnijdenis verhalen, ik vond het onbesneden bevallen al hel op aarde (ik durf eigenlijk niet zo goed meermaar het zal er toch uit moeten op den duur)
Hoe is het met Frannyzal ze haar kindje al vasthouden
WHYYYYYY??quote:Op maandag 27 januari 2014 20:32 schreef Enfermera het volgende:
Kim ik had ook een mooie hazenlip omdat M. snel geboren moest worden (zelfs nog een foto van), maar het is zooo mooi gehecht!
zo goed gedaan, zo weinig last gehad, ik ben er zo blij mee. Het is niet allemaal kommer en kwel, dat kindje maakt zoveel goed! Cliche's zijn waar!
Ik heb na een week gekekenquote:Op maandag 27 januari 2014 21:28 schreef Phaidra het volgende:
[..]
WHYYYYYY??
Ik ben dan niet geknipt, alleen gescheurd, maar no way dat ik het wilde zien. Durfde er ook echt pas na een week of 4 aan voelen
Ik had een kraamhulp die na de hechtingcontroles een spiegel tussen mn benen duwde. Hier, moet je kijken, haaaaaske mooi genezen joh!quote:Op maandag 27 januari 2014 21:32 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Ik heb na een week gekekenomdat de irritante kraamhulp elke dag bleef zeggen: dat is wel echt n grote wond geweest
kun je wel zo zitten? Dat jij gewoon naar de wc kunt
etc etc etc.. (sub totaalruptuur+scheur naar de zijkant)
Dus toen werd ik wel nieuwsgierig naar wat er dan zo 'erg' moest zijn. Viel bijna flauw
De volgende x ga ik echt niet kijkenwat niet weet..
Ik had er wel last van maar niet zoveel als de kraamhulp had verwacht.
Later nog een x gekeken..je ziet er niets meer van
Bij mijn dochter van 5 wel en die in mijn buik weet ik nog niet. Volgens chinese dinges wordt het een jongen en dat geloof ik ook echtquote:Op maandag 27 januari 2014 21:26 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Klopt het bij jou dan?
Zij ging meteen onderzoek houden bij iedereen of het klopte. Ze kwam 1 keer op niet kloppend uit.
Bij ons klopte hetquote:Op maandag 27 januari 2014 21:26 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Klopt het bij jou dan?
Zij ging meteen onderzoek houden bij iedereen of het klopte. Ze kwam 1 keer op niet kloppend uit.
Haha je was wel eerlijkquote:Op maandag 27 januari 2014 21:34 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik had een kraamhulp die na de hechtingcontroles een spiegel tussen mn benen duwde. Hier, moet je kijken, haaaaaske mooi genezen joh!
Ik had mn bril niet op dus ik zag geen hol, letterlijk en figuurlijkheb maar gewoon gezegd nee idd zeg, ik zie er niets van
Inmiddels zie je mijn beide knippen wel nog overigens, best wel goed ook. Ik maak niet zulke erg mooie littekens zeg maar. Maar och, wie ziet je onderwereld nu helemaal, voor mezelf boeit het me niet zo.
Bij ons klopte het ookquote:Op maandag 27 januari 2014 21:35 schreef geppie het volgende:
[..]
Bij mijn dochter van 5 wel en die in mijn buik weet ik nog niet. Volgens chinese dinges wordt het een jongen en dat geloof ik ook echt![]()
Mijn man gelooft er geen moer van en die is er van overtuigd dat het weer een dochter is.
Ik heb ook gelijk een stuk of tien mensen gecheckt waarvan het ook maar 1 keer niet klopte
quote:Op maandag 27 januari 2014 21:25 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Mijn man denkt een meisje, en ik zelf denk ook een meisje... Geen idee waarom...
In Augustus zullen we het weten...Wil je het niet weten?!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap dat nooit, hoe koop je dan kleertjes? Wij weten het rond 17 weken en dan ga ik los!
(Ik koop, eeh reserveer, nu al jongetjesspul, twordt toch geen meisje)
Ik kan straks vast een winkel beginnen, zoveel heb ik
Euh, nog niet zo heel lang geleden, zeg maar zo'n 10 jaarquote:Op maandag 27 januari 2014 21:43 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Wil je het niet weten?! : o
Ik snap dat nooit, hoe koop je dan kleertjes? Wij weten het rond 17 weken en dan ga ik los!
(Ik koop, eeh reserveer, nu al jongetjesspul, twordt toch geen meisje)
Beetje broodje aap helaas. Hier met 38.3 geboren en 2460 gram. Toch gescheurd. Zegt meer over de snelheid van bevalling dacht ik (er is een reden dat je na het staan van het hoofdje even moet zuchten ipv persenquote:Op maandag 27 januari 2014 21:43 schreef Kimpossible het volgende:
Mignonne, doe anders nog even dat percentage knips tijdens bevallingen? Dat was best opbeurend toch?![]()
Soms heb ik liever dat ze echt met een week of 38 komt, want kleiner dus vast minder scheurpompkniptanggevaar. Ontaarde moeder, nu al. Het contrast van het mooie van bevallen, want echt, daar kijk ik ontzettend naar uit, gewoon je eigen mensje op de wereld zetten. En zo uit je voelen glibberen en dan zo plots een heel kind op je buik. En dan daar tegenover 'alles wat ook kan'. Ik kan er bij vlagen niet zo goed tegen geloof ik.En op die momenten ben ik een tuthola die alleen maar verzucht dat ze niet kan begrijpen dat ze daar nog niet iets vrouwvriendelijkers voor hebben bedacht
. Maar het komt heus goed, haha.
Ze zeggen dat een scheur prettiger geneest, omdat het vaak naar beneden toe loopt. Daar voel je minder pijn, een knip zit naar opzij en geeft meer pijnklachten.quote:Op maandag 27 januari 2014 21:40 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Haha je was wel eerlijk
Geneest een knip ook anders dan een scheur qua litteken?
Ze hebben me 'gewoon' laten scheuren. Heb er niets van gevoeld dus prima. Maar misschien was het minder heftig geweest met een knip? Of maakt dat niets uit.
sterker nog, dat ís het al.quote:Op maandag 27 januari 2014 21:46 schreef BlueEyes het volgende:
Ik koop unisex en kan dus nog niet volledig losgaan.
Beter voor mijn portemonnee ook!
En vind het leuk het echt niet te weten, op vermoedens/gevoel na van mensen om ons heen.
We gaan het wel zien, 1 ding is zeker; het wordt een baby
Dit dus.quote:Op maandag 27 januari 2014 21:45 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Euh, nog niet zo heel lang geleden, zeg maar zo'n 10 jaarwas het compleet normaal dat je het niet wist. En je koopt dus unisex. Helemaal niet ingewikkeld hoor.
Net als het kamertje. Gewoon lekker neutraal.
Nog even ter geruststelling: je merkt er op het moment suprême echt niets van! Scheuren dan, een knip misschien wel omdat dat wat zichtbaarder isquote:Op maandag 27 januari 2014 21:46 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Beetje broodje aap helaas. Hier met 38.3 geboren en 2460 gram. Toch gescheurd. Zegt meer over de snelheid van bevalling dacht ik (er is een reden dat je na het staan van het hoofdje even moet zuchten ipv persen).
Hier klopte het bij de eerste,en dit keer niet!quote:Op maandag 27 januari 2014 21:19 schreef BlueEyes het volgende:
Chineze geboortedinges Amsel!
Mijn schoonzusje gelooft er heilig in (en valt mij er mee laatig omdat ik het niet weten wil wat we krijgen)
Ik begrijp tquote:Op maandag 27 januari 2014 21:46 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ze zeggen dat een scheur prettiger geneest, omdat het vaak naar beneden toe loopt. Daar voel je minder pijn, een knip zit naar opzij en geeft meer pijnklachten.
Qua mooi hmm, ik weet het niet zo goed. Ik vind dat van veel meer afhankelijk dan alleen scheur/knip. Hoe je zelf littekens maakt scheelt erg veel. Of je goed gehecht bent scheelt veel, ik ben bijv. bij mn oudste wsl niet helemaal goed gehecht bij de knip, dat levert geen mooi litteken, maar bij de tweede ben ik keurig gehecht maar dat is ook geen mooi litteken. En zo zijn er nog wel wat dingen te benoemen.
Hier ook inderdaad! Nou ja, geen controle door gynaecoloog, maar het duurde wel lang! En ze zei dat het een klein scheurtje was, dus ik vroeg me toen al af of dat ook niet een eufemisme wasquote:Op maandag 27 januari 2014 21:52 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Ik begrijp t, vond het wel fijn dat ze zorgvuldig gehecht hebben. Ze namen er echt de tijd voor incl controle door gynaecoloog
Zo'n 4% officieel, wel afhankelijk van waar je bevalt, hoeveelste kind en onder welke omstandigheden. Maar toch.quote:Op maandag 27 januari 2014 21:43 schreef Kimpossible het volgende:
Mignonne, doe anders nog even dat percentage knips tijdens bevallingen? Dat was best opbeurend toch?![]()
Soms heb ik liever dat ze echt met een week of 38 komt, want kleiner dus vast minder scheurpompkniptanggevaar. Ontaarde moeder, nu al. Het contrast van het mooie van bevallen, want echt, daar kijk ik ontzettend naar uit, gewoon je eigen mensje op de wereld zetten. En zo uit je voelen glibberen en dan zo plots een heel kind op je buik. En dan daar tegenover 'alles wat ook kan'. Ik kan er bij vlagen niet zo goed tegen geloof ik.En op die momenten ben ik een tuthola die alleen maar verzucht dat ze niet kan begrijpen dat ze daar nog niet iets vrouwvriendelijkers voor hebben bedacht
. Maar het komt heus goed, haha.
quote:Op maandag 27 januari 2014 21:45 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Euh, nog niet zo heel lang geleden, zeg maar zo'n 10 jaarwas het compleet normaal dat je het niet wist. En je koopt dus unisex. Helemaal niet ingewikkeld hoor.
Net als het kamertje. Gewoon lekker neutraal.
Dat vind ik toch de mooiste reacties opwekkenquote:Op maandag 27 januari 2014 21:55 schreef RunForrestRun het volgende:
Oh dat doe ik ook BE!
Maar ik vind het ook opvallend wie er allemaal denkt te mogen weten wat wij krijgen: winkelpersoneel, vage collega's die je één keer in een vergadering tegenkomt, mensen aan wie je in het voorbijgaan wordt voorgesteld tijdens een feestje o.i.d., iedereen wil het weten.
Tegen die mensen zeg ik ook altijd (uiteraard na een geheimzinnige stilte): "Het wordt een baby!"
Hier ook 38,6 en 2810 gram en gescheurd. Maar totaal geen last van hechten of toestanden daarna. Ik voel het heeeeeeel soms als ik een beetje raar op mijn fietszadel 'land'.quote:Op maandag 27 januari 2014 21:46 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Beetje broodje aap helaas. Hier met 38.3 geboren en 2460 gram. Toch gescheurd. Zegt meer over de snelheid van bevalling dacht ik (er is een reden dat je na het staan van het hoofdje even moet zuchten ipv persen).
Je probeert iemand instructies te geven om door te persen tot het hoofd bijna staat en dan te zuchten, dan ga je afwisselend persen en zuchten als het kind t toelaat. Zodat de huid kan 'wennen'. Vervolgens zodra het hoofd geboren is weer zuchten zodat niet direct die schouders erdoor geknald worden en daarna wordt het lijf geboren indien nodig met een beetje mee persen.quote:Op maandag 27 januari 2014 21:56 schreef Kimpossible het volgende:
Mignonne, je zegt dat een scheur soms gemakkelijker geneest. Ik lees op internet ook dat het minder pijnlijk is dan een 2e graads ruptuur. Hoe ga jij/gaan verloskundigen om met die kennis tijdens bevallingen?
Wanneer besluit je het niet te laten scheuren, maar in te knippen, zeg maar? Ik geloof dat ik, dat zeg ik nu, liever wat inscheur dan dat er een soortje preventief geknipt wordt. Uiteraard anders bij foetale nood of dreigende (sub)totaalruptuur, maar toch. Is dat iets geks voor een bevalplan, dan wel zou je dat afraden?
Oh en: too bad dat kleiner niet minder schade betekent, haha. Ik ga wel vol in de yoga-zwam tijdens de bevalling ofzo. En in bad.
Zeeland is te ver voor je he? Ik beloof dat ik een heel leuke barende zal zijnquote:Op maandag 27 januari 2014 22:03 schreef mignonne het volgende:
En had k verteld van mn zwaarste?
4980 gram, gaaf perineum en ik geloof dat ze er van a tot z 3 uur over deed.
[..]
Je probeert iemand instructies te geven om door te persen tot het hoofd bijna staat en dan te zuchten, dan ga je afwisselend persen en zuchten als het kind t toelaat. Zodat de huid kan 'wennen'. Vervolgens zodra het hoofd geboren is weer zuchten zodat niet direct die schouders erdoor geknald worden en daarna wordt het lijf geboren indien nodig met een beetje mee persen.
Goed luisteren is dus wat jij kunt doen. Niet schrikken van pijn, een hoofdje wat staat brand en doet pijn, maar niet ineens toch door persen of stoppen met persen.
Preventief knippen is niet de bedoeling. Een knip voorkomt ook geen totaalruptuur en als je een beetje pech hebt dan scheurt je knip door in een soort lelijke winkelhaak en heb je een totaalruptuur met een afwijking.
Een dreigende subtotaalruptuur zie je pas op het moment dat ie aan het scheuren is en dan ga je echt niet meer een beetje bijknippen om richting aan te geven. Mijn enige indicatie om te knippen is foetale nood. Dus als je denkt, kind vindt het niet leuk meer, het moet er NU uit, dan knip je. Als het even kan dan verdoof je dat vooraf.
Alsof er een gasbrander op staatquote:Op maandag 27 januari 2014 22:10 schreef Vlindur het volgende:
Oh god ja. Als het hoofdje staat*Aaaaaaaaaaaaaaaaaauw!!!!!!!!*
quote:Op maandag 27 januari 2014 22:13 schreef geppie het volgende:
[..]
Alsof er een gasbrander op staaten toch vond ik die ontsluitingsweeën het allerergst.
Toen het hoofdje stond heb ik auhauwauw gejammerd terwijl ik verder heel stil geweest ben.quote:Op maandag 27 januari 2014 22:13 schreef geppie het volgende:
[..]
Alsof er een gasbrander op staaten toch vond ik die ontsluitingsweeën het allerergst.
Sorry sorry ik twijfelde al toen ik het tikte, er zijn er nog genoeg die het nog niet hebben meegemaakt. Was niet mijn bedoeling op jullie de stuipen op het lijf te jagenquote:
Meestal wel ja, omdat het risico op een (sub)totaal bij een kunstverlossing flink toeneemt. Dus om dat voor te zijn, dan wel een knip. Bij een tangverlossing is dat risico nog weer groter dan een vacuum.quote:Op maandag 27 januari 2014 22:14 schreef Kyara het volgende:
Volgens mij zetten ze in elk geval een knip bij gebruik van de vacuümpomp.
Ik had al expres mijn mond gehoudenquote:Op maandag 27 januari 2014 22:17 schreef geppie het volgende:
[..]
Sorry sorry ik twijfelde al toen ik het tikte, er zijn er nog genoeg die het nog niet hebben meegemaakt. Was niet mijn bedoeling op jullie de stuipen op het lijf te jagen
Klopt! Ik weet er alles van... En mignonne, weet jij of die pomp zo'n pijn hoort te doen? *sorry dames*quote:Op maandag 27 januari 2014 22:14 schreef Kyara het volgende:
Well spotted! Als je bij de verloskundige bevalt zonder medische indicatie, mag je ervan uitgaan dat je alleen een knip krijgt bij foetale nood. Mét medische indicatie echter...quote:Op maandag 27 januari 2014 22:06 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Nee, zonder dollen. Foetale nood en knippen is uiteraard 'prima', maar je hoort zoooveel knipverhalen dat ik het moeilijk te geloven vind dat het kindje het in alle gevallen moeilijk had.
Ik vond dat persen een hemels gevoel, soort van lekkere pijn. Net als vroeger toen mijn tand los zatquote:Op maandag 27 januari 2014 22:16 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik vond de druk op de onderkant tijdens de persfase ook niet mals trouwens. Dat had ik nooit zo verwacht maar ik voelde de druk heel duidelijk met elke wee toenemen.
Hee, bedankt hequote:Op maandag 27 januari 2014 22:20 schreef WupWup het volgende:
[..]
Well spotted! Als je bij de verloskundige bevalt zonder medische indicatie, mag je ervan uitgaan dat je alleen een knip krijgt bij foetale nood. Mét medische indicatie echter...![]()
Klopt Kyara, een vacuüm is een indicatie voor een knip. Een stuit ook. Maar ook daar zit ruimte voor discussie als je mij vraagt.
Ook niet standaard hoor, wel bij een stuitbevalling.quote:Op maandag 27 januari 2014 22:14 schreef Kyara het volgende:
Ik zou wel heel duidelijk zijn hoor! Bij te veel 'eventueel-misschientjes' zullen ze het veel eerder naast zich neer leggen (in het algemeen, niet specifiek in het medische circuit). Gewoon "Ik wil niet dat er geknipt wordt, tenzij er foetale nood in het spel is'" lijkt mij een prima zin voor je geboorteplanquote:Op maandag 27 januari 2014 22:24 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Hee, bedankt hehahaha. Ik heb het toch in m'n geboorteplan gezet. Ik ben bang dat ik er gekke dingen inzet (zoals dit) of mensen op hun tenen trap, maar ja. Ik schrijf niet dagelijks zon ding. Het is zoeken naar de balans tussen weinig woorden en liever, graag, alsjeblieft, misschien, als het kan
het inbrengen van die cup bedoel je?quote:Op maandag 27 januari 2014 22:19 schreef Cwen het volgende:
[..]
Klopt! Ik weet er alles van... En mignonne, weet jij of die pomp zo'n pijn hoort te doen? *sorry dames*
Er staat nu:quote:Op maandag 27 januari 2014 22:26 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik zou wel heel duidelijk zijn hoor! Bij te veel 'eventueel-misschientjes' zullen ze het veel eerder naast zich neer leggen (in het algemeen, niet specifiek in het medische circuit). Gewoon "Ik wil niet dat er geknipt wordt, tenzij er foetale nood in het spel is'" lijkt mij een prima zin voor je geboorteplan.
+1quote:Op maandag 27 januari 2014 22:25 schreef RunForrestRun het volgende:
Ik vond het hier een stuk veiliger toen het ging over kleertjes en wat Het Eerst Pakje zou worden, en kinderkamertjes en wel of niet weten 'wat het wordt'.![]()
Verse baby's wil ik, goede echo's, iets leuks!![]()
Franny al gezellige babyfoto's?
NoBoNo een update?
Iemand??
![]()
()
Ik vroeg me laatst af of ik bij een eventuele volgende wel of niet voor een ks zou gaan.quote:Op maandag 27 januari 2014 22:03 schreef Hobbesje het volgende:
Oh my.... al die verhalen.... ze maken me bijna blij met mijn keizersnedes en intacte onderkant!
De tijd dat het echt pijn-pijn-pijn deed was redelijk beperkt en mijn litteken is hooguit een cm of 3. Helpt dit?quote:Op maandag 27 januari 2014 22:29 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik vroeg me laatst af of ik bij een eventuele volgende wel of niet voor een ks zou gaan.
De weegschaal is naar 1 kant nu
Alles bij elkaar opgeteld ik ook.quote:Op maandag 27 januari 2014 22:30 schreef Burdie het volgende:
Heb er gewoon nog steeds zin in.
Hormonen
Ik liep pijnvrij na 1 dag, liep hard na 8 weken. En litteken is 3.5 cm en volgens alle medici die 'm hebben gezien (ja dames, ook na de bevallingquote:Op maandag 27 januari 2014 22:31 schreef Phaidra het volgende:
[..]
De tijd dat het echt pijn-pijn-pijn deed was redelijk beperkt en mijn litteken is hooguit een cm of 3. Helpt dit?
+1quote:Op maandag 27 januari 2014 22:25 schreef RunForrestRun het volgende:
Ik vond het hier een stuk veiliger toen het ging over kleertjes en wat Het Eerst Pakje zou worden, en kinderkamertjes en wel of niet weten 'wat het wordt'.![]()
Verse baby's wil ik, goede echo's, iets leuks!![]()
Franny al gezellige babyfoto's?
NoBoNo een update?
Iemand??
![]()
()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Joh, ik heb m'n bevallingen ACHTERAF als easypeasy bevonden. Sterker nog, ik zou er zo voor tekenenquote:Op maandag 27 januari 2014 22:29 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik vroeg me laatst af of ik bij een eventuele volgende wel of niet voor een ks zou gaan.
Dat lijkt me ook zo'n bijzonder momentquote:Op maandag 27 januari 2014 22:33 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]
Alles bij elkaar opgeteld ik ook.
Kan niet wachten totdat ik lief midden in de nacht (daar ga ik maar even vanuit) wakker kan maken en kan zeggen "Het. Gaat. Beginnen!"
Moet t dan perse een speciale bekkenfysio zijn?quote:Op maandag 27 januari 2014 22:36 schreef Kimpossible het volgende:
Hier ook zo vroeg klachten GM. Ik kan niet anders zeggen dan dat je beter vlug een fysio kunt opzoeken. Het heeft mij erg geholpen!
quote:Op maandag 27 januari 2014 22:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
+1
En even:Je vent een schop onder z'n hol geven en morgen de fysio bellenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even vragen naar iemand met zwangerenervaring. In de meeste praktijken zit wel iemand tegenwoordig
KP, mjah... Als je medisch bevalt zullen ze écht eerder knip + pomp dan ks doen. Ik kreeg met pomp 3 persweeën om het te doen, en daarna zou het ks worden.quote:Op maandag 27 januari 2014 22:28 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Er staat nu:
- bij niet vorderende ontsluiting / uitdrijving in beperkte mate ingrijpen dmv kunstverlossing (waaronder knip, tang, pomp); als het werkelijk niet gaat of als het kindje het erg moeilijk heeft liever keizersnede ivm mogelijke complicaties bij kindje (zuurstoftekort, hersenschudding, ruggen- en nekwervels) en bij moeder (bekkenbodemschade, verzakkingen, forse rupturen). Daarbij ook erg angstig voor medische aspect/interventies.
Als gevolg daarvan + genezingsproces hoop ik dat een episiotomie voorkomen kan worden: ik zucht liever een extra perswee weg en scheur liever wat in dan dat er in een vroeg stadium geknipt wordt (uiteraard anders bij foetale nood! Als haast geboden is, vooral knippen. Als knippen (sub)totaalruptuur kan voorkomen ook liever knippen ).
Tangverlossing bij voorkeur alleen in uiterste noodgevallen (vacuüm voor ons gevoel beter alternatief).
da's wel t toffe van een stortbevalling. Niks van gevoeld.quote:Op maandag 27 januari 2014 22:10 schreef Vlindur het volgende:
Oh god ja. Als het hoofdje staat*Aaaaaaaaaaaaaaaaaauw!!!!!!!!*
Mijnes is wel gespecialiseerd, maar is een reguliere praktijk!quote:Op maandag 27 januari 2014 22:38 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Moet t dan perse een speciale bekkenfysio zijn?
Juah. Ik weet het. Maar je kan het maar gezegd hebbenquote:Op maandag 27 januari 2014 22:38 schreef Cwen het volgende:
[..]
KP, mjah... Als je medisch bevalt zullen ze écht eerder knip + pomp dan ks doen. Ik kreeg met pomp 3 persweeën om het te doen, en daarna zou het ks worden.
Ik wéét dat dit eigenlijk beter was, maar mèn, ik twijfel nog steeds of ik niet liever een ks had gehad.
Ik heb nog regelmatig last van de ks maar als ik dit leesquote:Op maandag 27 januari 2014 22:29 schreef GotC het volgende:
[..]
Mja..probleemloos, praktisch pijnvrij herstel gehad. Betwijfel of ik dat geluk weer ga hebben.
Oh en mignonne, Westlands water toch?
Zou ik wel doen, die zijn gespecialiseerd.quote:Op maandag 27 januari 2014 22:38 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Moet t dan perse een speciale bekkenfysio zijn?
Als ik dit bevalplan onder ogen zou krijgen was je me daar al kwijt met een que?quote:Op maandag 27 januari 2014 22:28 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Er staat nu:
- bij niet vorderende ontsluiting / uitdrijving in beperkte mate ingrijpen dmv kunstverlossing (waaronder knip, tang, pomp); als het werkelijk niet gaat of als het kindje het erg moeilijk heeft liever keizersnede ivm mogelijke complicaties bij kindje (zuurstoftekort, hersenschudding, ruggen- en nekwervels) en bij moeder (bekkenbodemschade, verzakkingen, forse rupturen). Daarbij ook erg angstig voor medische aspect/interventies.
Als gevolg daarvan + genezingsproces hoop ik dat een episiotomie voorkomen kan worden: ik zucht liever een extra perswee weg en scheur liever wat in dan dat er in een vroeg stadium geknipt wordt (uiteraard anders bij foetale nood! Als haast geboden is, vooral knippen. Als knippen (sub)totaalruptuur kan voorkomen ook liever knippen ).
Tangverlossing bij voorkeur alleen in uiterste noodgevallen (vacuüm voor ons gevoel beter alternatief).
de onderkant?quote:Op maandag 27 januari 2014 22:29 schreef GotC het volgende:
[..]
psies!quote:Oh en mignonne, Westlands water toch?
Daar was ik al bang voor. Ik ben zooo slecht in kort en bondig. Want onzeker, bang om het niet goed uit te leggen, niet duidelijk te zijn. #valkuil. En dan ook op Max. Een a4tje. Bedankt voor de tips, heel fijn! Zin om te lezen?quote:Op maandag 27 januari 2014 22:44 schreef mignonne het volgende:
[..]
Als ik dit bevalplan onder ogen zou krijgen was je me daar al kwijt met een que?gevoel.
Misschien is je bevalplan nog in progress hoor, maar als je echt wilt dat het gelezen wordt (* disclaimer onderaan) dan een paar gratis tips...:
- hou het kort, bondig, liefst puntsgewijs en wees duidelijk in wat je bedoelt.
- maak een onderverdeling met tussenkopjes Ontsluiting, Uitdrijving, Na de geboorte. Zo kan een zorgverlener snel zien wat relevant is wanneer.
- maak een keus, klinkt onaardig dan ik bedoel, maar sommige dingen moet je gewoon expliciet benoemen als die voor jou belangrijk zijn. Andere dingen die minder zwaar wegen kun je er ook voor kiezen om die te laten gaan zodat de dingen die voor jou écht belangrijk zijn nog duidelijker naar voren komen.
- zorg zelf voor een kopie van je bevalplan in je tas en leg die op een tafel in je verloskamer zodat degene die ineens bij jou moet gaan staan dit nog kan lezen
- Als je ook een puntenlijstje wilt maken voor de kraamperiode, maak die op een apart vel, is niet relevant voor je gyn verder en leidt alleen maar af.
Voorbeeld van wat ik bedoel:
Wil je geen student dan zet je gewoon "geen student of co-assistent." Niet liever niet, gewoon niet. Jouw bevalling, jouw feestje.
Ik wil laagdrempelig pijnstilling aangeboden krijgen // Ik wil niet dat er over pijnstilling gesproken wordt tenzij ik er zelf om vraag.
Episiotomie alleen indien foetale nood of kunstverlossing.
Ik wil graag dat alle ingrepen van te voren met mij en/of mijn partner besproken worden.
Zulke dingen.
En verder, ja die vacuum is lastig. Een gyn zal altijd de afweging maken van hoe snel móet dit kind eruit, en hoe snel heb ik dit kind eruit met een vacuum, hoe lang moet ik wachten tot mijn volledige OK team in huis is en we voor sectio kunnen.
zin wel, tijd niet erg. Ik ga straks slapen, morgen weer dagdienst en de komende week wordt erg hectisch. Ik wil er met alle liefde voor je naar kijken maar ik kan het niet op heel korte termijn beloven. En ik bedenk me nu ook dat ik chanty nog moet pm'en. Sorry! komt ook!quote:Op maandag 27 januari 2014 22:48 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Daar was ik al bang voor. Ik ben zooo slecht in kort en bondig. Want onzeker, bang om het niet goed uit te leggen, niet duidelijk te zijn. #valkuil. En dan ook op Max. Een a4tje. Bedankt voor de tips, heel fijn! Zin om te lezen?
Ik ga je een pm'tje doen. Geen haast, ik vind het al erg lief!quote:Op maandag 27 januari 2014 22:52 schreef mignonne het volgende:
[..]
zin wel, tijd niet erg. Ik ga straks slapen, morgen weer dagdienst en de komende week wordt erg hectisch. Ik wil er met alle liefde voor je naar kijken maar ik kan het niet op heel korte termijn beloven. En ik bedenk me nu ook dat ik chanty nog moet pm'en. Sorry! komt ook!
Graag! Ik heb al wat geschrapt, wil je ook een pm'tje? Ik vind het nu al heul kort en bondig, maar das vanuit mijn referentiekaderquote:Op maandag 27 januari 2014 22:59 schreef laziness het volgende:
KP het eerste wat ik denk is, wat een hoop lange zinnen!
Dat kan korter en bondiger.
Ik had hetzelfde in drie zinnen in mijn plan staan![]()
Wil je de mijne wel mailen om te lezen?
Het is 1 a4tje incl wensen omtrent borstvoeding na de geboorte.
Oh ja, mooi gezegd! Dat gevoel inderdaad!quote:Op maandag 27 januari 2014 22:37 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook zo'n bijzonder moment!
En heel erg spannend.
Het lijkt me zo'n beetje alsof je midden in de nacht opstaat omdat je op vakantie gaat. En dat je samen de enige twee zijn die er vanaf weten, als een soort geheimpje.
Ik had ook 1 A4, maar wel grotendeels zelfde wensen als jij? Wil je 'm evt lezen ter inspiratie?quote:Op maandag 27 januari 2014 23:03 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Graag! Ik heb al wat geschrapt, wil je ook een pm'tje? Ik vind het nu al heul kort en bondig, maar das vanuit mijn referentiekader
Als je in de pm ook even je mailadres zetquote:Op maandag 27 januari 2014 23:03 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Graag! Ik heb al wat geschrapt, wil je ook een pm'tje? Ik vind het nu al heul kort en bondig, maar das vanuit mijn referentiekader
Juah! Jullie zijn liefquote:Op maandag 27 januari 2014 23:05 schreef Cwen het volgende:
[..]
Ik had ook 1 A4, maar wel grotendeels zelfde wensen als jij? Wil je 'm evt lezen ter inspiratie?
Dat!quote:Op maandag 27 januari 2014 23:09 schreef mignonne het volgende:
wat een mooie afsluiting van al onze horrorverhalen!! Hoera!![]()
Gefeliciteerd en wat een prachtige naam
quote:Op maandag 27 januari 2014 23:11 schreef Franny_G het volgende:
En top verloskundige van Ella, mignonne, die voelde mij precies goed aan, en ook super begeleiding in de geboortekliniek van MCH. Dus ben zeer blij met mensen zoals jij.
Met spiegelquote:Op maandag 27 januari 2014 22:36 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Joh, ik heb m'n bevallingen ACHTERAF als easypeasy bevonden. Sterker nog, ik zou er zo voor tekenen
Bevallen doet gewoon pijn . Maar dat 100x liever dan een keizersnede. Dat is echt m'n grootste angst zowat. Ik wil m'n kinderen helemaal zelf op de wereld zetten
En dit keer mèt spiegel
Ik durf het bijna niet te zeggen maar: persweeën wegzuchten? Ik kreeg ze al toen ik pas 5 cm ontsluiting had. Er valt weinig weg te zuchten dan. Beetje het idee 'leg je hand op een kokende plaat en laat hem liggen'. Ook niet mogelijk. Ik heb ze 3 uur lang gehad voor ik eindelijk wel officieel mocht gaan persen.quote:Op maandag 27 januari 2014 22:06 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Zeeland is te ver voor je he? Ik beloof dat ik een heel leuke barende zal zijn![]()
Nee, zonder dollen. Foetale nood en knippen is uiteraard 'prima', maar je hoort zoooveel knipverhalen dat ik het moeilijk te geloven vind dat het kindje het in alle gevallen moeilijk had.
Gelukkig hebben we bij de yoga geleerd persweeen weg te zuchtenik hoor yogajuf nog in m'n hoofd!
quote:Op maandag 27 januari 2014 22:52 schreef mignonne het volgende:
[..]
zin wel, tijd niet erg. Ik ga straks slapen, morgen weer dagdienst en de komende week wordt erg hectisch. Ik wil er met alle liefde voor je naar kijken maar ik kan het niet op heel korte termijn beloven. En ik bedenk me nu ook dat ik chanty nog moet pm'en. Sorry! komt ook!
Proficiat Franny, wat een mooie naam voor je dochter!quote:Op maandag 27 januari 2014 23:08 schreef Franny_G het volgende:
Even tussendoor:
Mijn dochter is er! Ze heet Isolde. De bevalling ging supergoed, ik bleef rustig en had veel aan hypnobirthing. Ze was geschat op zes pond maar ze woog ruim zeven. En ik heb 0 hechtingen..
Ze is zo mooi en lief en ik ben een beetje euforisch. Kan het nog niet helemaal bevatten dat ze er echt is.(tranen van ontroering).
Ik denk met name de posts over Somalische vrouwenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 08:52 schreef debuurvrouw het volgende:
Gefeliciteerd Franny! Een goede kraamweek gewenst.
en het viel wel een beetje mee met de horror toch?ik kijk tenminste niet vervelend terug op mijn bevallingen. En al helemaal niet met horror
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 06:39 schreef DJMomo het volgende:
Franny! Van harte!
Klopt Kim was ik. Missende onderdelen. Doorgescheurde platen. Uiteindelijk wel allemaal goed gekomen.
Hier enorme kut nacht. Liggen en omdraaien doet zoveel pijn. Op en gegeven moment draaide ik me om, en t voelde of Jaap zich in tegengestelde richting nog verder in mijn bekken vast schroefde. Holy fuk. Dat deed echt zo pijn. Nu enorme koppijn van te weinig slaap.
Zoveel vrouwen, zoveel ervaringen. Ik 'moest' tijdens de laatste fase van de ontsluiting ook het persen wegzuchten en toen het hoofdje er bijna was, om inscheuring te voorkomen. En het lukte me, sterker nog, ik vond het juist moeilijk me helemaal aan het persen over te geven (want: deels angst. Ik vond dat het engste stukje van de bevalling). De persfase duurde bij mij dan ook redelijk lang.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 02:19 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Ik durf het bijna niet te zeggen maar: persweeën wegzuchten? Ik kreeg ze al toen ik pas 5 cm ontsluiting had. Er valt weinig weg te zuchten dan. Beetje het idee 'leg je hand op een kokende plaat en laat hem liggen'. Ook niet mogelijk. Ik heb ze 3 uur lang gehad voor ik eindelijk wel officieel mocht gaan persen.
ik vind vooral het gevoel dat ik durfde cool. Ik ben niet zo avontuurlijk, beetje keurig en angstig enzo. Maar dat er dus blijkbaar toch ook een soort taaiheid in mijn karakter zit die dúrft over te geven aan pijn, die durft te persen en veel moediger is dan ik ooit gedacht had dát vond ik supercoolquote:Op dinsdag 28 januari 2014 08:58 schreef Spees_Eend het volgende:
Hmm. "Pijn zit er ook bij" zou voor mij een enorm understatement zijn geweest. Maar ik kijk er toch ook met een goed gevoel op terug. Bijna met een soort heimwee. Daar heeft de natuur goed voor gezorgd
En dat is ook prima, toch? Ieder zijn eigen ervaring, wat Franny terecht stelt. Ik vond het vooral heel krachtig, heel oer ofzoquote:Op dinsdag 28 januari 2014 08:58 schreef Spees_Eend het volgende:
Hmm. "Pijn zit er ook bij" zou voor mij een enorm understatement zijn geweest. Maar ik kijk er toch ook met een goed gevoel op terug. Bijna met een soort heimwee. Daar heeft de natuur goed voor gezorgd
Toevallig nog gevraagd aan de vk, ze doen het bij ons standaard, ook bij een thuisbevalling.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:11 schreef DJMomo het volgende:
Mignonne
Even vraag tussendoor. Klopt het dat die prik (oxytocine?) om placenta los te doen laten nu al standaard na de geboorte vh kind wordt gezet? Dus niet meer even afwachten tot ie vanzelf komt? Zowel thuis als in zh? En wat is het effect van die prik op het opgang komen van borst voeding?
Dat is zeker prima, mooi zelfs. Ik vind het echt knap als iemand die vertaalslag kan maken trouwens die jij noemt. Ik denk oprecht dat ik dat écht niet zou hebben gekund. Al is er nooit paniek o.i.d. geweest. Het lijkt me wel fijn als je het wel kunt.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:09 schreef WupWup het volgende:
[..]
En dat is ook prima, toch? Ieder zijn eigen ervaring, wat Franny terecht stelt. Ik vond het vooral heel krachtig, heel oer ofzoKnop om en gaan, niet nadenken, gewoon laten gebeuren en meegaan. Heeft grappig genoeg ook wel raakvlakken met hypnobirthing: volgens die methode moeten woorden als 'pijn' en 'wee' worden vertaald naar bijvoorbeeld golving. Ik kwam alleen niet helemaal door het boek heen, het is niet mijn ding. Maar een soort vertaalslag heb ik denk ik wel gemaakt.
En als dat niet lukt, is het zo fijn, nee nódig, om iemand bij je te hebben om je te steunen. Of dat nou je man, verloskundige, zus, moeder, doula of de schoonmaakster is. Iemand die bij je gaat zitten en je overtuigen kan dat het goedkomt. Los van eventuele ingrepen, zoals pijnstilling.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:15 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Dat is zeker prima, mooi zelfs. Ik vind het echt knap als iemand die vertaalslag kan maken trouwens die jij noemt. Ik denk oprecht dat ik dat écht niet zou hebben gekund. Al is er nooit paniek o.i.d. geweest. Het lijkt me wel fijn als je het wel kunt.
Dit is precies hoe ik het ook ervaar. De bevalling was voor mij eigenlijk alleen maar een aaneenschakeling van vreselijke pijn, op dat moment vond ik er helemaal niets "mooi" aan. Als ik er nu aan terug denk kan ik alleen maar denken aan hoe mooi en bijzonder het was en hoe graag ik het nog eens wil meemaken. Terwijl ik écht nog wel weet hoeveel pijn ik heb gehad, ik kan het me gewoon niet meer voorstellen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 08:58 schreef Spees_Eend het volgende:
Wij hadden best een vergelijkbare bevalling he? Dat dikgedrukte heb ik ook wel een beetje ja. Bij mij was er net (4 xquote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:29 schreef L0t.. het volgende:
Franny, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!Veel geluk samen!
Hmm, ik ben wel geknipt maar ik heb eigenlijk nooit het idee gekregen dat er foetale nood was.
Knip niks van gevoeld trouwens, verdoving ook niet gemerkt. Achteraf nog wel flink last van gehad maar ook dat gaat weer over.
[..]
Dit is precies hoe ik het ook ervaar. De bevalling was voor mij eigenlijk alleen maar een aaneenschakeling van vreselijke pijn, op dat moment vond ik er helemaal niets "mooi" aan. Als ik er nu aan terug denk kan ik alleen maar denken aan hoe mooi en bijzonder het was en hoe graag ik het nog eens wil meemaken. Terwijl ik écht nog wel weet hoeveel pijn ik heb gehad, ik kan het me gewoon niet meer voorstellen.
Oxytocine hier volgens mij wel direct na de geboorte gehad. Er is in ieder geval iets door mijn infuus gespoten waarvan me verder helemaal niet verteld is dat ze dat gingen geven of wat het was en volgens mij is dat de oxytocine geweest. Niet echt netjes achteraf maar op dat moment kon het me geen reet schelen, ik was alleen maar zo vreselijk opgelucht dat het voorbij was. Placenta flubberde er zo achteraan gelukkig, geen idee hoe dat was geweest zonder medicatie. Heeft hier geen invloed gehad op de bv, dat is heel soepel verlopen bij mij.
4xquote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:34 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Wij hadden best een vergelijkbare bevalling he? Dat dikgedrukte heb ik ook wel een beetje ja. Bij mij was er net (4 x) zo'n krasje op zijn hoofd gezet om zuurstofgehalte te bepalen en dat was helemaal perfect. Toch mocht ik daarna nog maar best kort persen voordat ze al een schaar tevoorschijn haalde. Het was een beetje een nerveuze artsassistent die dat deed, vraag me inmiddels wel af of dat ermee te maken heeft gehad. Zeker omdat ik achteraf hoorde dat een knip in het ziekenhuis veel vaker wordt gezet dan nodig.
Herkenbaar! Vanaf 13 uur was iedere derde wee een perswee en ik mocht pas om 18 uur geloof ik mee persen. Dan wordt persweeën wegzuchten echt enorm moeilijk!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 02:19 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Ik durf het bijna niet te zeggen maar: persweeën wegzuchten? Ik kreeg ze al toen ik pas 5 cm ontsluiting had. Er valt weinig weg te zuchten dan. Beetje het idee 'leg je hand op een kokende plaat en laat hem liggen'. Ook niet mogelijk. Ik heb ze 3 uur lang gehad voor ik eindelijk wel officieel mocht gaan persen.
En verder, qua horror: hier geknipt met verdoving (want foetale nood). Ik vond het best. Op dat moment maakt het je niets uit. Echt niet. Heb er niets van gevoeld trouwens, ook niet van het zetten van de prik. Ik heb na de bevalling ook niet heel veel last gehad van de hechtingen/litteken. Ik was alleen lekker blauw.En plassen was geen pretje.
En verder mensen: ondanks bovenstaande zou ik het allemaal zo nog een keer doen.
*liefde en hartjes rondstrooit*
Moah. Heb dat niet als horror ervaren, wel als oerstom.quote:
Kan ik me voorstellen! Hebben jullie ook nog weer een echo?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:56 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Goedemorgen! 11 weken vandaag,heb eeb beetje een "we zijn er bijna" gevoel, ik leef ontzettend naar de 12 weken toe toch een magische grens...
Zo eerst maar eens een fysio bellen
Het was niet heel relaxtquote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:14 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Moah. Heb dat niet als horror ervaren, wel als oerstom.
Urenlang persweeën wegzuchtendat lijkt me wel echt nasty.
Volgende week donderdag de 12 weken echoquote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:17 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen! Hebben jullie ook nog weer een echo?
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:42 schreef Burdie het volgende:
Ik probeer nog steeds wakker te worden.
Herkenbaar!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 08:58 schreef Spees_Eend het volgende:
...ik kijk er toch ook met een goed gevoel op terug. Bijna met een soort heimwee. Daar heeft de natuur goed voor gezorgd
WupWup, wat voor steun kan je van een verloskundige en/of verpleegkundige verwachten voordat je volledige ontsluiting hebt?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:28 schreef WupWup het volgende:
[..]
En als dat niet lukt, is het zo fijn, nee nódig, om iemand bij je te hebben om je te steunen. Of dat nou je man, verloskundige, zus, moeder, doula of de schoonmaakster is. Iemand die bij je gaat zitten en je overtuigen kan dat het goedkomt. Los van eventuele ingrepen, zoals pijnstilling.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oude (on)bekende.
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:56 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Goedemorgen! 11 weken vandaag,heb eeb beetje een "we zijn er bijna" gevoel, ik leef ontzettend naar de 12 weken toe toch een magische grens...
Zo eerst maar eens een fysio bellen
Ik had me al heul vroeg gemeldquote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:38 schreef DJMomo het volgende:
hoe staat het met mijn mede-meldplichtigen? Wup, RFR, burd, axia en alixia?
edit: wup was al gemeld
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:29 schreef Mevr_Mus het volgende:
Franny, gefeliciteerdWat fijn dat het zo goed gegaan is
![]()
Ik had gister een vruchtwatermeting ivm met zwangerschapsdiabetes en vooralsnog lijkt ons jongetje nergens last van te hebben! Ik ben daar zo blij om! En hij lijkt een kopietje van zijn grote broer te worden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dank voor je reactie.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:16 schreef WupWup het volgende:
Van oxycontin word je wel high jaMaar je krijgt oxytocine
Daar kun je je best heel goed door voelen ja, het is het knuffelhormoon.
Dot, pethidine wordt niet eens overal gebruikt tijdens de bevalling (met m.i. zeer goede reden), dus misschien is het goed om eerst even te checken waar 'jouw' ziekenhuis mee werkt. Daar kun je vervolgens ook betrouwbare info krijgen over voor- en nadelen van de vormen van pijnbestrijding.
Kursor, ik kan niet voor alle zorgverleners spreken. Wat verloskundigen kúnnen, is er voor je zijn, je coachen en ondersteunen, je helpen met keuzes te maken voor een houding, uitleg geven bij nodige ingrepen, etc. Maar helaas is het vandaag de dag ook de realiteit dat er te weinig tijd is per barende om er als verloskundige daadwerkelijk naast te gaan zitten en te blijven. Uitzonderingen daargelaten en die uitzonderingen zijn zo waardevol, ook voor de verloskundige zelf![]()
Als je denkt behoefte te hebben aan iemand die deze rol met zekerheid kan vertolken, kun je eens nadenken over een doula. Zij is echter níet medisch geschoold en zal daardoor beperkte informatie kunnen geven over medische handelingen. Daarentegen is ze wel iemand die van voor tot achter tijdens de bevalling bij je kan zijn om te coachen en te steunen.
Het is bij mijn ziekenhuis pethidine of een ruggenprik. Idealiter doe ik het natuurlijk gewoon op 2 paracetamolletjesquote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:16 schreef WupWup het volgende:
Van oxycontin word je wel high jaMaar je krijgt oxytocine
Daar kun je je best heel goed door voelen ja, het is het knuffelhormoon.
Dot, pethidine wordt niet eens overal gebruikt tijdens de bevalling (met m.i. zeer goede reden), dus misschien is het goed om eerst even te checken waar 'jouw' ziekenhuis mee werkt. Daar kun je vervolgens ook betrouwbare info krijgen over voor- en nadelen van de vormen van pijnbestrijding.
Kursor, ik kan niet voor alle zorgverleners spreken. Wat verloskundigen kúnnen, is er voor je zijn, je coachen en ondersteunen, je helpen met keuzes te maken voor een houding, uitleg geven bij nodige ingrepen, etc. Maar helaas is het vandaag de dag ook de realiteit dat er te weinig tijd is per barende om er als verloskundige daadwerkelijk naast te gaan zitten en te blijven. Uitzonderingen daargelaten en die uitzonderingen zijn zo waardevol, ook voor de verloskundige zelf![]()
Als je denkt behoefte te hebben aan iemand die deze rol met zekerheid kan vertolken, kun je eens nadenken over een doula. Zij is echter níet medisch geschoold en zal daardoor beperkte informatie kunnen geven over medische handelingen. Daarentegen is ze wel iemand die van voor tot achter tijdens de bevalling bij je kan zijn om te coachen en te steunen.
Ik slik eigelijk helemaal geen vitamine pillen meer oid. Wel foliumzuur natuurlijk maar dat hoeft op een gegeven moment niet meer. Ik heb wel vsm mama staan volgens mij, maar die pillen zijn zo groot dat ik er steeds van moest kokhalzen...quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:32 schreef Dot. het volgende:
De multivitaminen zijn in de aanbieding bij de Etos, dus ik stond al met twee pakken Davitamon Mama in mijn handen, maar dat zijn 2 maanden per doos en zoveel heb ik niet meer nodigUiteindelijk twee pakken Mamafit gepakt, want volgens mij heb ik nog genoeg Mama thuis staan tot mijn UD
Ik was toch net zwanger?...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh en verder voel ik me prima, wel erg benauwd de laatste dagen! En gisteren voor het eerste overgegeven deze zwangerschap, mag toch wel in mijn handen knijpen met mn 34 weken zonder misselijkheid. Morgen al weer 35 wekenhet gaat sneeeel en toch ook langzaam
[ Bericht 2% gewijzigd door klaprooss op 28-01-2014 14:49:30 ]♥ J & S
Bij Zara home hebben ze mooiequote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:34 schreef Dot. het volgende:
Spannend Alixia!
Fazz, ik snap het hoor, die pillen zijn idd akelig groot! Ik heb er gelukkig niet zo'n moeite mee en het zit nu in mn systeem, dus ik ga er maar lekker even mee door![]()
Leuk klaprooss! Ik wil ook nog een mooie plaid voor bij de schommelstoel. Lekker samen in slaap schommelen met een deken over mn benen
Oh, misschien daar eens kijken als ik toch in Rotterdam ben binnenkortquote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:49 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Bij Zara home hebben ze mooiealleen erg duur
. Ik heb hem in de aanbieding daar gekocht en precies ook die ik wilde qua kleuren.
Je hebt niets gemist.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:30 schreef Burdie het volgende:
Alixia, misschien heb ik wat gemist hoor, maar waarom willen ze eigenlijk nu al strippen? Is het standaard dat ze dat bij een tweeling eerder doen?
Volgens mij doen ze dat - zonder aanvullende reden - hier pas na de UD (inwendig onderzoek ook).
Grappig he dat je lichaam zoiets helemaal zelf doet, zonder echte aankondiging ofzo. Ik heb bijvoorbeeld van het indalen ook niks gemerkt
Gaat snel hoor lieverd! Ik wist al (achteraf) met 3 weken 5 dagen dat ik zwanger was en nu ben ik al 11 weken... Al kruipt de tijd voor mijn gevoel ook vaak...quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:36 schreef Cygne het volgende:
[..]![]()
Voor mij is dat ook een beetje een magische grens ja. Maar ben daar nog láng niet.![]()
Franny, gefeliciteerd. En wat een prachtige naam!
J. 2016
37 weken en 1 dagquote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:30 schreef Kyara het volgende:
Spannend Alixia! En 4 cm in the pocket! Hoe ver ben je nu?
Klinkt echt nog héél ver weg. Terwijl de tijd normaal best snel gaat..quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:36 schreef Cygne het volgende:
[..]![]()
Voor mij is dat ook een beetje een magische grens ja. Maar ben daar nog láng niet.![]()
Franny, gefeliciteerd. En wat een prachtige naam!
Je kan ook online bestellen bij zara home maar wel veel verzendkosten. Hier hadden ze er heul veel! Die van de Hema.. Als je hem graag wilt roep je maar dan haal ik hem wel en verzend hem dan naar je!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:17 schreef Dot. het volgende:
[..]
Oh, misschien daar eens kijken als ik toch in Rotterdam ben binnenkort
Ik wilde deze eigenlijk, maar die was meteen al uitverkocht en mijn Hema heeft hem niet![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |