abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136041081
Goedemorgen! 11 weken vandaag,heb eeb beetje een "we zijn er bijna" gevoel, ik leef ontzettend naar de 12 weken toe toch een magische grens...

Zo eerst maar eens een fysio bellen
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 28 januari 2014 @ 09:59:33 #252
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_136041160
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 09:34 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Wij hadden best een vergelijkbare bevalling he? Dat dikgedrukte heb ik ook wel een beetje ja. Bij mij was er net (4 x :') ) zo'n krasje op zijn hoofd gezet om zuurstofgehalte te bepalen en dat was helemaal perfect. Toch mocht ik daarna nog maar best kort persen voordat ze al een schaar tevoorschijn haalde. Het was een beetje een nerveuze artsassistent die dat deed, vraag me inmiddels wel af of dat ermee te maken heeft gehad. Zeker omdat ik achteraf hoorde dat een knip in het ziekenhuis veel vaker wordt gezet dan nodig.
4x :X de horror :o
  Moderator dinsdag 28 januari 2014 @ 10:09:03 #253
5428 crew  miss_sly
pi_136041388
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 02:19 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Ik durf het bijna niet te zeggen maar: persweeën wegzuchten? Ik kreeg ze al toen ik pas 5 cm ontsluiting had. Er valt weinig weg te zuchten dan. Beetje het idee 'leg je hand op een kokende plaat en laat hem liggen'. Ook niet mogelijk. Ik heb ze 3 uur lang gehad voor ik eindelijk wel officieel mocht gaan persen.

En verder, qua horror: hier geknipt met verdoving (want foetale nood). Ik vond het best. Op dat moment maakt het je niets uit. Echt niet. Heb er niets van gevoeld trouwens, ook niet van het zetten van de prik. Ik heb na de bevalling ook niet heel veel last gehad van de hechtingen/litteken. Ik was alleen lekker blauw. :9~ En plassen was geen pretje.

En verder mensen: ondanks bovenstaande zou ik het allemaal zo nog een keer doen.

*liefde en hartjes rondstrooit*
Herkenbaar! Vanaf 13 uur was iedere derde wee een perswee en ik mocht pas om 18 uur geloof ik mee persen. Dan wordt persweeën wegzuchten echt enorm moeilijk!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 28 januari 2014 @ 10:14:39 #254
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136041548
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 09:59 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

4x :X de horror :o
Moah. Heb dat niet als horror ervaren, wel als oerstom.

Urenlang persweeën wegzuchten :o dat lijkt me wel echt nasty.
pi_136041630
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 09:56 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Goedemorgen! 11 weken vandaag,heb eeb beetje een "we zijn er bijna" gevoel, ik leef ontzettend naar de 12 weken toe toch een magische grens...

Zo eerst maar eens een fysio bellen
Kan ik me voorstellen! Hebben jullie ook nog weer een echo?
  Moderator dinsdag 28 januari 2014 @ 10:30:33 #256
5428 crew  miss_sly
pi_136041992
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 10:14 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Moah. Heb dat niet als horror ervaren, wel als oerstom.

Urenlang persweeën wegzuchten :o dat lijkt me wel echt nasty.
Het was niet heel relaxt :+
En ik vond het ook heel eng, ik was zo bang dat ik iets onherstelbaar kapot zou maken in mijn lichaam als ik het niet meer tegen kon houden en toch moest persen of dat ik S daarmee iets aan zou doen.
  Moderator dinsdag 28 januari 2014 @ 10:31:00 #257
5428 crew  miss_sly
pi_136042008
En toch zou ik zo nog een bevalling doen, trouwens!
pi_136042090
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 10:17 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen! Hebben jullie ook nog weer een echo?
Volgende week donderdag de 12 weken echo :)
S. 2014
J. 2016
pi_136042281
kiwspels! *O*

en nog meer brakke nachten -O-

hoe staat het met mijn mede-meldplichtigen? Wup, RFR, burd, axia en alixia?

edit: wup was al gemeld
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  dinsdag 28 januari 2014 @ 10:42:10 #260
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136042402
Ik probeer nog steeds wakker te worden :').
KuikenGuppy
pi_136042458
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 10:42 schreef Burdie het volgende:
Ik probeer nog steeds wakker te worden :').
c_/ ? ik heb de eerste al op. En een rondje "boodschappen" al weer gedaan (lees: dhl pakje wegbrengen, wat terugbrengen bij hema, nog meer kleertjes voor jaap meenemen bij hema want hij heeft nog maar zo weinig... 8)7 )
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136042496
Franny, gefeliciteerd! Prachtige naam O+
Home is where the O+ is...
pi_136042828
Franny, wat geweldig dat ze er is, gefeliciteerd!
Vanavond meer reacties, nu eerst werken...
pi_136043187
Gefeliciteerd Franny met de geboorte van Isolde!!! *O* *O*

Bij de geboorte van Eva hebben ze wel een pomp op haar hoofd gezet maar geen knip bij mij. Daarvoor hebben ze de opening opgerekt met de hand (niet fijn maar boeide me weinig) en ben met bevallen een beetje ingescheurd. Pomp uiteindelijk nieteens nodig geweest omdat ik niet goed perste, en toen ineens wel.

Ben een beetje ontdaan. Door mezelf. M'n vader wordt vandaag geopereerd en zondag dacht ik er nog aan, maar gisteren en vandaag helemaal niet aan gedacht (andere dingen aan mn hoofd ook) en helemaal vergeten te bellen gisteren en het is dat m'n moeder net belde anders had ik het ook vandaag straal vergeten. Ik voel me nu echt zoooo stom en lullig, hoe kan ik dat nou vergeten????!!!!
Ik ben een ontaarde dochter. Meh. ;(
Tralalalaaa
  dinsdag 28 januari 2014 @ 11:25:56 #265
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_136043787
Pfff alle bevalverhalen gelezen.. Nu durf ik niet meer :{ Ik zie er sowieso echt enorm tegenop..

Franny gefeliciteerd met Isolde *O*
Gave naam! Lekker genieten nu van je meisje O+
doei
pi_136043923
Franny gefeliciteerd! *O* *O* *O*

En Bevallen is het mooiste wat er is. O+
Niet het pijnlijkste. Die pijn duurt maar zolang als de bevalling en misschien een paar dagen erna, mijn pols doet al 6 jaar pijn :P
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 28 januari 2014 @ 11:36:28 #267
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_136044202
Franny gefeliciteerd!!!!
pi_136044410
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 08:58 schreef Spees_Eend het volgende:
...ik kijk er toch ook met een goed gevoel op terug. Bijna met een soort heimwee. Daar heeft de natuur goed voor gezorgd :)
Herkenbaar! :Y

Franny, van harte!! *O* *O* O+
pi_136044552
Zeg, nu vraag ik me af he...

Die oxycontinespuit die je krijgt voor de placenta he, wordt je daar ook een soort van high van? Weet nog dat me echt in de zevende hemel voelde na de bevalling, helemaal happy en knuffelig enz, of is dat echt van de hormonen die tijdens de bevalling worden vrijgemaakt?
En natuurlijk is het normaal dat je je happy bent als je baby eindelijk op je buik ligt, maar dit was echt een soort roes zeg maar.
pi_136044934
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter Franny *O* *O* Wat een mooie naam!
Je bevalling klinkt super na alle horrorverhalen hier :D Geniet van elkaar, fijne kraamtijd gewenst!
pi_136044996
Nu je het hebt over effecten van prikken, hoe zit het met pethidine? Ik gebruik zelf echt amper medicijnen normaal gesproken en kan bijvoorbeeld heel erg slecht tegen codeine, daar word ik gewoon echt stoned van. Heeft pethidine dan sneller het effect dat je slaperig wordt?

Sowieso weet ik niet zeker of ik wel pethidine wil, omdat mijn moeder 3x snel is bevallen en ik het echt heel erg zou vinden als het bij de baby terecht komt, maar als er dan ook nog een grotere kans is dat ik wegval tijdens mijn eigen bevalling, omdat ik niks gewend ben qua medicijnen neig ik nog sterker naar nee.
pi_136045174
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 09:28 schreef WupWup het volgende:

[..]

En als dat niet lukt, is het zo fijn, nee nódig, om iemand bij je te hebben om je te steunen. Of dat nou je man, verloskundige, zus, moeder, doula of de schoonmaakster is. Iemand die bij je gaat zitten en je overtuigen kan dat het goedkomt. Los van eventuele ingrepen, zoals pijnstilling.
WupWup, wat voor steun kan je van een verloskundige en/of verpleegkundige verwachten voordat je volledige ontsluiting hebt?

Ik mag dan wel voor een tweede keer bevallen, maar ik heb helaas geen ervaring met professionele begeleiding (of beter gezegd een zeer negatieve ervaring) tijdens de ontsluiting. Mijn man moest weg en toen hij er 's morgens weer was mocht hij me (van mij) alleen buiten gezichtsveld helpen met focussen op m'n ademhaling, gewoon omdat dat was hoe ik het die uren ervoor al deed.

Ik wil het zo graag anders deze keer, maar hoe/wat?
pi_136045379
Slapeloze nachten hier. :( Om 01:00 eindelijk in slaap gevallen om daarna om 03:00 weer wakker te worden om te gaan pissen. En daarna de hele nacht wakker gelegen omdat mijn rug pijn doet en harde buiken heb. Ik kan ook alleen maar op 1 houding slapen. Heb zelfs even maar 24Kitchen 's nachts gekeken omdat ik het zat was in bed.

Verder mag ik niet klagen. Mijn man vindt het allemaal erg zielig voor me en ik krijg van mijn ouders en schoonouders veel hulp. :D

En door al die bevallingsverhalen van jullie weet ik nu niet of ik bang moet zijn of dat ik er op wil verheugen.... :P _O-
  dinsdag 28 januari 2014 @ 12:21:25 #274
390026 Aisly
A flower a day..
pi_136045896
Franny, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! *O*

En 30weken vandaag :D

Tnx voor alle verhalen, ben ik meteen voorbereid voor donderdag! ;) (voorlichtingsavond over bevallen)
  dinsdag 28 januari 2014 @ 12:29:35 #275
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_136046187
Franny, gefeliciteerd *O* Wat fijn dat het zo goed gegaan is O+

Ik had gister een vruchtwatermeting ivm met zwangerschapsdiabetes en vooralsnog lijkt ons jongetje nergens last van te hebben! Ik ben daar zo blij om! En hij lijkt een kopietje van zijn grote broer te worden O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oude (on)bekende.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')