abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136032715
Jaa Franny! *O* gefeliciteerd!
S. 2014
J. 2016
pi_136032719
Congrats!!! :)
pi_136032746
Alleen tijdens de persfase was ik een paar keer in de stress en twijfelde ik of het wel ging lukken. Zo'n gevoel dat je in een trein zit die doordendert en dat je er af wilt. Maar ja, dat gaat niet. Gelukkig hielpen de verloskundige en mijn vriend me daar goed doorheen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 27 januari 2014 @ 23:14:48 #204
381212 Gulara
From the future
pi_136032811
Gefeliciteerd franny. *O*

En wat een prachtnaam! O+
  maandag 27 januari 2014 @ 23:17:52 #205
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136032991
Franny gefeliciteerd met je dochter! Wat fijn dat het zo goed ging en wat een mooie naam! O+
pi_136033185
De vacuumpomp is de grootste reden dat ik best opzie tegen de bevalling, ik vond dat bij mijn vorige bevalling echt eng. :{

Oh, wauw, Franny gefeliciteerd! *O*
  maandag 27 januari 2014 @ 23:22:06 #207
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136033272
Franny van harte *O*
KuikenGuppy
pi_136033273
Franny gefeliciteerd! *O*

En had iemand me niet kunnen vertellen dat teruglezen niet nodig was? }:| Brrrr die verhalen over besneden vrouwen. :{

Ik ben vandaag om 7 uur naar bed gegaan samen met dochter. En nu wakker. Zometeen weer snel de oogjes dichtdoen dan heb ik straks bijna het klokje rond geslapen. :)
  maandag 27 januari 2014 @ 23:30:31 #209
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136033745
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:36 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Joh, ik heb m'n bevallingen ACHTERAF als easypeasy bevonden. Sterker nog, ik zou er zo voor tekenen :P

Bevallen doet gewoon pijn . Maar dat 100x liever dan een keizersnede. Dat is echt m'n grootste angst zowat. Ik wil m'n kinderen helemaal zelf op de wereld zetten O+

En dit keer mèt spiegel :7
Met spiegel :D Held!
Ik wilde ook heul graag alles natuurlijk en zelf doen..mja, spoedks :+
Bizar genoeg heb ik niet de drang om perse m'n kind zelf op de wereld te zetten. Als hij/zij er maar komt, gezond en wel :Y
pi_136033881
Franny gefeliciteerd met jullie dochtertje *O*
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  maandag 27 januari 2014 @ 23:43:10 #211
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136034463
Slaap lekker Nikki!

Ik ben weer uitgebangeschijterd na dit avondje vol vermaak en lieve pm'etjes. Dat bevallen gaan we gewoon even doen en het wordt vet tof.

Loooooslaten. (Open naar onderrr! Aldus yogajuf.)

Komt al goed.

Oh en wist je nog dat bedje zonder schroeven? Bopita snapte er niks van dat het niet klopte, maar gaan toch maar een nieuw setje schroeven sturen. Ons meisje krijgt heus voor d'r eerste verjaardag een bedje O+

Mo, had jij niet ook zoveel toestanden met de vrinden van Bopita?
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_136038191
Zijn er nog meer dames die in de avond/nacht last hebben van rusteloze benen? Ik word er gèk van! Alsof ik steeds stuiptrekkingen door mn onderbenen heb.. }:| }:| }:|
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 02:19:20 #213
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_136038653
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:06 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Zeeland is te ver voor je he? Ik beloof dat ik een heel leuke barende zal zijn :D

Nee, zonder dollen. Foetale nood en knippen is uiteraard 'prima', maar je hoort zoooveel knipverhalen dat ik het moeilijk te geloven vind dat het kindje het in alle gevallen moeilijk had.

Gelukkig hebben we bij de yoga geleerd persweeen weg te zuchten :) ik hoor yogajuf nog in m'n hoofd!
Ik durf het bijna niet te zeggen maar: persweeën wegzuchten? Ik kreeg ze al toen ik pas 5 cm ontsluiting had. Er valt weinig weg te zuchten dan. Beetje het idee 'leg je hand op een kokende plaat en laat hem liggen'. Ook niet mogelijk. Ik heb ze 3 uur lang gehad voor ik eindelijk wel officieel mocht gaan persen.

En verder, qua horror: hier geknipt met verdoving (want foetale nood). Ik vond het best. Op dat moment maakt het je niets uit. Echt niet. Heb er niets van gevoeld trouwens, ook niet van het zetten van de prik. Ik heb na de bevalling ook niet heel veel last gehad van de hechtingen/litteken. Ik was alleen lekker blauw. :9~ En plassen was geen pretje.

En verder mensen: ondanks bovenstaande zou ik het allemaal zo nog een keer doen.

*liefde en hartjes rondstrooit*

[ Bericht 1% gewijzigd door ProjSkippy op 28-01-2014 04:06:43 ]
pi_136038941
Oké, ik riep na een maand geloof ik al dat ik een tweede wou omdat ik echt wou bevallen..
Nu denk ik dat ik liever een ks heb ;)

Oja, eerst ff zwanger worden ;)

Gefeliciteerd Franny!
pi_136039007
Gefeliciteerd Franny!
pi_136039014
Goedemorgen dames!
Lief had zich bijna verslapen en sprong net met veel misbaar uit bed dus nu ben ik ook wakker. Normaliter val ik al niet zomaar meer in slaap maar nu met de laatste loodjes helemaal niet. Dan maar even een kopje thee en een beetje Fok!ken.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_136039015
Gefeliciteerd. Klinkt als een mooie bevalling. En mooie naam O+
pi_136039037
RFR straks nog even terug jn bed duiken dan :)

Ik mag weer mijn bed uit, al heb ik nog niet zoveel zin. Zelfs niet na zo'n lange nacht als deze. :D
pi_136039071
Franny! Van harte!
:*

Klopt Kim was ik. Missende onderdelen. Doorgescheurde platen. Uiteindelijk wel allemaal goed gekomen.

Hier enorme kut nacht. Liggen en omdraaien doet zoveel pijn. Op en gegeven moment draaide ik me om, en t voelde of Jaap zich in tegengestelde richting nog verder in mijn bekken vast schroefde. Holy fuk. Dat deed echt zo pijn. Nu enorme koppijn van te weinig slaap. :{
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136039290
Gefeliciteerd Franny *O*
In life, every ending is a new beginning..
pi_136039296
Franny, gefeliciteerd met jullie dochter!
pi_136039384
Van harte Franny! :) :)
  dinsdag 28 januari 2014 @ 07:54:32 #223
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136039403
Gefeliciteerd Franny! Fijn dat je zo'n mooie bevalling hebt gehad! Goed contrast idd met al die horror in de posts daarvóór :+ . Geniet van Isolde en heel veel geluk samen!
pi_136039690
Franny you did it!
Top gedaan en lekker genieten nu :*
pi_136039693
Is de kust hier weer veilig? :{w ;)

Gefeliciteerd Franny! *O*
pi_136039789
Gefeliciteerd Franny!
  dinsdag 28 januari 2014 @ 08:52:05 #227
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_136039927
Ik doe net of ik alle voorgaande pagina's over, besnijdingen, knippen, scheuren, pompen ed niet heb gelezen :+

GM Wat fijn dat je zus bijdraait O+
En wat betreft pijn. Ik had tussen de pakweg 8 en 12 weken ook heel erg pijn in mijn stuitje, liep soms net als oma. Precies op het moment dat ik naar de fysio wilde ging het weg. Maar je kunt iig geloon langsgaan.

quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:52 schreef mignonne het volgende:

[..]

zin wel, tijd niet erg. Ik ga straks slapen, morgen weer dagdienst en de komende week wordt erg hectisch. Ik wil er met alle liefde voor je naar kijken maar ik kan het niet op heel korte termijn beloven. En ik bedenk me nu ook dat ik chanty nog moet pm'en. Sorry! komt ook! :*
*) Komt goed, ik hoef nog niet te bevallen ;) Dus ik wacht rustig af tot je tijd hebt.

Franny gefeliciteerd met je dochterje *O* O+ En nu lekker samen genieten!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_136039930
quote:
17s.gif Op maandag 27 januari 2014 23:08 schreef Franny_G het volgende:
Even tussendoor:

Mijn dochter is er! Ze heet Isolde. De bevalling ging supergoed, ik bleef rustig en had veel aan hypnobirthing. Ze was geschat op zes pond maar ze woog ruim zeven. En ik heb 0 hechtingen. 8-) .
Ze is zo mooi en lief en ik ben een beetje euforisch. Kan het nog niet helemaal bevatten dat ze er echt is. :'( (tranen van ontroering).
Proficiat Franny, wat een mooie naam voor je dochter! :)
En wat fijn dat de bevalling zo goed is gegaan! ^O^
  dinsdag 28 januari 2014 @ 08:52:59 #229
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_136039937
Gefeliciteerd Franny! Een goede kraamweek gewenst.

en het viel wel een beetje mee met de horror toch? :@ ik kijk tenminste niet vervelend terug op mijn bevallingen. En al helemaal niet met horror
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_136039940
Gefeliciteerd Franny *O* Mooie naam!
  dinsdag 28 januari 2014 @ 08:54:22 #231
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136039969
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 08:52 schreef debuurvrouw het volgende:
Gefeliciteerd Franny! Een goede kraamweek gewenst.

en het viel wel een beetje mee met de horror toch? :@ ik kijk tenminste niet vervelend terug op mijn bevallingen. En al helemaal niet met horror
Ik denk met name de posts over Somalische vrouwen ;) Knippen, scheuren en hechten is geen horror lijkt me, maar realiteit.
pi_136039972
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 06:39 schreef DJMomo het volgende:
Franny! Van harte!

Klopt Kim was ik. Missende onderdelen. Doorgescheurde platen. Uiteindelijk wel allemaal goed gekomen.

Hier enorme kut nacht. Liggen en omdraaien doet zoveel pijn. Op en gegeven moment draaide ik me om, en t voelde of Jaap zich in tegengestelde richting nog verder in mijn bekken vast schroefde. Holy fuk. Dat deed echt zo pijn. Nu enorme koppijn van te weinig slaap. :{

Ook hier een slechte nacht. Kan geen fijne houding vinden en moet elk uur naar de wc om te piesen. Wordt er gek van!
pi_136039982
Ik heb mijn eerste bevalling ook niet als vervelend ervaren. Het is keihard werken en ja, pijn zit er ook bij. Maar daar ga ik niet stuk van. Ik kijk uit naar de aankomende bevalling met alle vertrouwen :)
  dinsdag 28 januari 2014 @ 08:58:17 #234
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136040008
Hmm. "Pijn zit er ook bij" zou voor mij een enorm understatement zijn geweest. Maar ik kijk er toch ook met een goed gevoel op terug. Bijna met een soort heimwee. Daar heeft de natuur goed voor gezorgd :)
pi_136040013
Goed, ik heb maar even snel over die scheur- en knipverhalen gelezen net :') Dat komt over 30 weken wel :+

Franny, gefeliciteerd!! Wat fijn dat het allemaal zo goed is gegaan! Geniet ervan!!

Iemand was 30 weken :@ Hoera! :P

GM, wat knap dat je het geslacht van je kindje pas bij de geboorte wilt weten! Als je van verrassingen houdt is dat natuurlijk de ultieme verrassing :D Wij willen het wel van tevoren al weten. Niet alleen omdat het handiger is met kleding kopen, maar omdat ik denk dat het bij ons (en vooral bij mijn vriend) al helpt bij het 'leren kennen' van je kindje. (en ben je vandaag niet precies 11 weken? *O*)
pi_136040030
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 02:19 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Ik durf het bijna niet te zeggen maar: persweeën wegzuchten? Ik kreeg ze al toen ik pas 5 cm ontsluiting had. Er valt weinig weg te zuchten dan. Beetje het idee 'leg je hand op een kokende plaat en laat hem liggen'. Ook niet mogelijk. Ik heb ze 3 uur lang gehad voor ik eindelijk wel officieel mocht gaan persen.

Zoveel vrouwen, zoveel ervaringen. Ik 'moest' tijdens de laatste fase van de ontsluiting ook het persen wegzuchten en toen het hoofdje er bijna was, om inscheuring te voorkomen. En het lukte me, sterker nog, ik vond het juist moeilijk me helemaal aan het persen over te geven (want: deels angst. Ik vond dat het engste stukje van de bevalling). De persfase duurde bij mij dan ook redelijk lang.
Maar 3 uur, is wel erg veel. Oh man, ik heb de herinnering nog vers.. :P .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_136040091
Ik heb geen slechte ervaringen met de vacuumpomp trouwens. Ik was door het persen helemaal uitgeput en had een heel snelle en heftige ontsluiting ervoor, de vk zegt dat je dan vaker ziet dat de vrouw helemaal uitgeput is door die ontsluiting om nog goed te persen.
Het was in ieder geval echt een verlossing toen ie er uit was. Alleen de hechtingen van de knip de dagen erna veel last van gehad. Ik hoop dus wel dat er nu zo min mogelijk wordt gehecht.
pi_136040108
Van harte met je meisje Franny *O*!

Bevallinghorror vond ik eigenlijk ook wel meevallen in dit topic. Lichamelijk gezien ging mijn eerste bevalling ook best goed tot de geboorte zelf en ik geloof ook wel dat ik dat nog een keer kan, maar...

Van het idee alleen al dat ik in het ziekenhuis moet bevallen, dat ik niet weet hoe degene bij m'n bed, als er iemand is, op mij reageert (hopelijk wel eigen vk, maar word ik compleet medisch enze heeft een andere bevalling, dan niet meer). Ik ben begonnen met inlezen in het schrijven van een bevalplan, maar heb geen idee hoe ik verwachtingen ten aanzien van begeleiding kan opschrijven. Wat is normaal, wanneer is er hulp? De ervaring van de eerste keer zit zo diep ingeprent en het lukt me niet om me ervan te overtuigen dat het heel anders kan. Eigenlijk kom ik nu niet verder dan huilen, maar ik wil die zeer slechte ervaring gebruiken om er deze keer een mooie ervaring van te maken (en ben daarmee bang dat ik daardoor al te hoge verwachtingen heb....complex). Hopelijk nog een beetje duidelijk zo.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 09:07:03 #239
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_136040135
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 08:58 schreef Spees_Eend het volgende:
Hmm. "Pijn zit er ook bij" zou voor mij een enorm understatement zijn geweest. Maar ik kijk er toch ook met een goed gevoel op terug. Bijna met een soort heimwee. Daar heeft de natuur goed voor gezorgd :)
ik vind vooral het gevoel dat ik durfde cool. Ik ben niet zo avontuurlijk, beetje keurig en angstig enzo. Maar dat er dus blijkbaar toch ook een soort taaiheid in mijn karakter zit die dúrft over te geven aan pijn, die durft te persen en veel moediger is dan ik ooit gedacht had dát vond ik supercool
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_136040169
quote:
En dat is ook prima, toch? Ieder zijn eigen ervaring, wat Franny terecht stelt. Ik vond het vooral heel krachtig, heel oer ofzo :? Knop om en gaan, niet nadenken, gewoon laten gebeuren en meegaan. Heeft grappig genoeg ook wel raakvlakken met hypnobirthing: volgens die methode moeten woorden als 'pijn' en 'wee' worden vertaald naar bijvoorbeeld golving. Ik kwam alleen niet helemaal door het boek heen, het is niet mijn ding. Maar een soort vertaalslag heb ik denk ik wel gemaakt.
pi_136040172
Ok, na een klein yoghurtje de deur uit en naar het werk fietsen is niet meer zo slim :') Misselijk ineens, ben maar snel wat gaan eten :+
pi_136040201
Mignonne

Even vraag tussendoor. Klopt het dat die prik (oxytocine?) om placenta los te doen laten nu al standaard na de geboorte vh kind wordt gezet? Dus niet meer even afwachten tot ie vanzelf komt? Zowel thuis als in zh? En wat is het effect van die prik op het opgang komen van borst voeding?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136040227
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 09:11 schreef DJMomo het volgende:
Mignonne

Even vraag tussendoor. Klopt het dat die prik (oxytocine?) om placenta los te doen laten nu al standaard na de geboorte vh kind wordt gezet? Dus niet meer even afwachten tot ie vanzelf komt? Zowel thuis als in zh? En wat is het effect van die prik op het opgang komen van borst voeding?
Toevallig nog gevraagd aan de vk, ze doen het bij ons standaard, ook bij een thuisbevalling.
Of het effect heeft op de borstvoeding, geen idee. Kan ik morgen nog even vragen.
pi_136040235
O sorry, was voor Mignonne bedoeld. :')
pi_136040245
Geeft niet hoor nz. Alle input welkom.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  dinsdag 28 januari 2014 @ 09:15:09 #246
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136040252
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 09:09 schreef WupWup het volgende:

[..]

En dat is ook prima, toch? Ieder zijn eigen ervaring, wat Franny terecht stelt. Ik vond het vooral heel krachtig, heel oer ofzo :? Knop om en gaan, niet nadenken, gewoon laten gebeuren en meegaan. Heeft grappig genoeg ook wel raakvlakken met hypnobirthing: volgens die methode moeten woorden als 'pijn' en 'wee' worden vertaald naar bijvoorbeeld golving. Ik kwam alleen niet helemaal door het boek heen, het is niet mijn ding. Maar een soort vertaalslag heb ik denk ik wel gemaakt.
Dat is zeker prima, mooi zelfs. Ik vind het echt knap als iemand die vertaalslag kan maken trouwens die jij noemt. Ik denk oprecht dat ik dat écht niet zou hebben gekund. Al is er nooit paniek o.i.d. geweest. Het lijkt me wel fijn als je het wel kunt.
pi_136040505
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 09:15 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Dat is zeker prima, mooi zelfs. Ik vind het echt knap als iemand die vertaalslag kan maken trouwens die jij noemt. Ik denk oprecht dat ik dat écht niet zou hebben gekund. Al is er nooit paniek o.i.d. geweest. Het lijkt me wel fijn als je het wel kunt.
En als dat niet lukt, is het zo fijn, nee nódig, om iemand bij je te hebben om je te steunen. Of dat nou je man, verloskundige, zus, moeder, doula of de schoonmaakster is. Iemand die bij je gaat zitten en je overtuigen kan dat het goedkomt. Los van eventuele ingrepen, zoals pijnstilling.

Een prik met oxytocine is niet standaard in de thuissituatie. In het ziekenhuis wel. Effect op borstvoeding wordt in bepaalde kringen genoemd, maar is niet te staven. Halfwaardetijd is zo'n drie minuten, met een half uur is de synthetische oxytocine uit je systeem.
pi_136040526
Franny, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! *O* Veel geluk samen!

Hmm, ik ben wel geknipt maar ik heb eigenlijk nooit het idee gekregen dat er foetale nood was. J. was wel een sterrenkijker, wat de bevalling wel bemoeilijkte en er moest ook flink hard mee gedrukt worden op mijn buik maar kan me niet herinneren dat er gemeld is dat ze het moeilijk kreeg ofzo. Nu ik dit hier zo lees ga ik bijna denken dat ik iets gemist heb ofzo :?. Misschien toch nog maar eens mijn bevallingsverslag opvragen..

Knip niks van gevoeld trouwens, verdoving ook niet gemerkt. Achteraf nog wel flink last van gehad maar ook dat gaat weer over.

quote:
Dit is precies hoe ik het ook ervaar. De bevalling was voor mij eigenlijk alleen maar een aaneenschakeling van vreselijke pijn, op dat moment vond ik er helemaal niets "mooi" aan. Als ik er nu aan terug denk kan ik alleen maar denken aan hoe mooi en bijzonder het was en hoe graag ik het nog eens wil meemaken. Terwijl ik écht nog wel weet hoeveel pijn ik heb gehad, ik kan het me gewoon niet meer voorstellen.

Oxytocine hier volgens mij wel direct na de geboorte gehad. Er is in ieder geval iets door mijn infuus gespoten waarvan me verder helemaal niet verteld is dat ze dat gingen geven of wat het was en volgens mij is dat de oxytocine geweest. Niet echt netjes achteraf maar op dat moment kon het me geen reet schelen, ik was alleen maar zo vreselijk opgelucht dat het voorbij was. Placenta flubberde er zo achteraan gelukkig, geen idee hoe dat was geweest zonder medicatie. Heeft hier geen invloed gehad op de bv, dat is heel soepel verlopen bij mij.
pi_136040559
Ik heb me er ook aan overgegeven eigenlijk, ook al lukte die uitdrijving op het laatst niet.

Ik vind het jammer te zien hoe druk sommige dames zich maken. Jullie kunnen er ook niks aan doen, maar het is gewoon zonde, verspilde negatieve energie. Je kunt niet alles plannen, niet alles overzien of onder controle hebben hoe het gaat gebeuren. Je inlezen in alles wat wel niet mis kan gaan tijdens een bevalling werkt misschien ook niet echt bevorderlijk.

Natuurlijk zeg ik dit wel makkelijk zo, ik kan me zelf bv ook van tevoren druk maken om dingen die me niks opleveren behalve een hoop stress, maar ik vind het echt jammer om te lezen hier hoe druk men zich kan maken.

En dat bedoel ik niet gemeen of om iemand voor het hoofd te stoten. :)
  dinsdag 28 januari 2014 @ 09:34:57 #250
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136040630
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 09:29 schreef L0t.. het volgende:
Franny, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! *O* Veel geluk samen!

Hmm, ik ben wel geknipt maar ik heb eigenlijk nooit het idee gekregen dat er foetale nood was.

Knip niks van gevoeld trouwens, verdoving ook niet gemerkt. Achteraf nog wel flink last van gehad maar ook dat gaat weer over.

[..]

Dit is precies hoe ik het ook ervaar. De bevalling was voor mij eigenlijk alleen maar een aaneenschakeling van vreselijke pijn, op dat moment vond ik er helemaal niets "mooi" aan. Als ik er nu aan terug denk kan ik alleen maar denken aan hoe mooi en bijzonder het was en hoe graag ik het nog eens wil meemaken. Terwijl ik écht nog wel weet hoeveel pijn ik heb gehad, ik kan het me gewoon niet meer voorstellen.

Oxytocine hier volgens mij wel direct na de geboorte gehad. Er is in ieder geval iets door mijn infuus gespoten waarvan me verder helemaal niet verteld is dat ze dat gingen geven of wat het was en volgens mij is dat de oxytocine geweest. Niet echt netjes achteraf maar op dat moment kon het me geen reet schelen, ik was alleen maar zo vreselijk opgelucht dat het voorbij was. Placenta flubberde er zo achteraan gelukkig, geen idee hoe dat was geweest zonder medicatie. Heeft hier geen invloed gehad op de bv, dat is heel soepel verlopen bij mij.
Wij hadden best een vergelijkbare bevalling he? Dat dikgedrukte heb ik ook wel een beetje ja. Bij mij was er net (4 x :') ) zo'n krasje op zijn hoofd gezet om zuurstofgehalte te bepalen en dat was helemaal perfect. Toch mocht ik daarna nog maar best kort persen voordat ze al een schaar tevoorschijn haalde. Het was een beetje een nerveuze artsassistent die dat deed, vraag me inmiddels wel af of dat ermee te maken heeft gehad. Zeker omdat ik achteraf hoorde dat een knip in het ziekenhuis veel vaker wordt gezet dan nodig.
pi_136041081
Goedemorgen! 11 weken vandaag,heb eeb beetje een "we zijn er bijna" gevoel, ik leef ontzettend naar de 12 weken toe toch een magische grens...

Zo eerst maar eens een fysio bellen
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 28 januari 2014 @ 09:59:33 #252
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_136041160
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 09:34 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Wij hadden best een vergelijkbare bevalling he? Dat dikgedrukte heb ik ook wel een beetje ja. Bij mij was er net (4 x :') ) zo'n krasje op zijn hoofd gezet om zuurstofgehalte te bepalen en dat was helemaal perfect. Toch mocht ik daarna nog maar best kort persen voordat ze al een schaar tevoorschijn haalde. Het was een beetje een nerveuze artsassistent die dat deed, vraag me inmiddels wel af of dat ermee te maken heeft gehad. Zeker omdat ik achteraf hoorde dat een knip in het ziekenhuis veel vaker wordt gezet dan nodig.
4x :X de horror :o
  Moderator dinsdag 28 januari 2014 @ 10:09:03 #253
5428 crew  miss_sly
pi_136041388
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 02:19 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

En verder, qua horror: hier geknipt met verdoving (want foetale nood). Ik vond het best. Op dat moment maakt het je niets uit. Echt niet. Heb er niets van gevoeld trouwens, ook niet van het zetten van de prik. Ik heb na de bevalling ook niet heel veel last gehad van de hechtingen/litteken. Ik was alleen lekker blauw. :9~ En plassen was geen pretje.

En verder mensen: ondanks bovenstaande zou ik het allemaal zo nog een keer doen.

*liefde en hartjes rondstrooit*
Herkenbaar! Vanaf 13 uur was iedere derde wee een perswee en ik mocht pas om 18 uur geloof ik mee persen. Dan wordt persweeën wegzuchten echt enorm moeilijk!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 28 januari 2014 @ 10:14:39 #254
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136041548
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 09:59 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

4x :X de horror :o
Moah. Heb dat niet als horror ervaren, wel als oerstom.

Urenlang persweeën wegzuchten :o dat lijkt me wel echt nasty.
pi_136041630
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 09:56 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Goedemorgen! 11 weken vandaag,heb eeb beetje een "we zijn er bijna" gevoel, ik leef ontzettend naar de 12 weken toe toch een magische grens...

Kan ik me voorstellen! Hebben jullie ook nog weer een echo?
  Moderator dinsdag 28 januari 2014 @ 10:30:33 #256
5428 crew  miss_sly
pi_136041992
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 10:14 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Moah. Heb dat niet als horror ervaren, wel als oerstom.

Urenlang persweeën wegzuchten :o dat lijkt me wel echt nasty.
Het was niet heel relaxt :+
En ik vond het ook heel eng, ik was zo bang dat ik iets onherstelbaar kapot zou maken in mijn lichaam als ik het niet meer tegen kon houden en toch moest persen of dat ik S daarmee iets aan zou doen.
  Moderator dinsdag 28 januari 2014 @ 10:31:00 #257
5428 crew  miss_sly
pi_136042008
En toch zou ik zo nog een bevalling doen, trouwens!
pi_136042090
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 10:17 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen! Hebben jullie ook nog weer een echo?
Volgende week donderdag de 12 weken echo :)
S. 2014
J. 2016
pi_136042281
kiwspels! *O*

en nog meer brakke nachten -O-

hoe staat het met mijn mede-meldplichtigen? Wup, RFR, burd, axia en alixia?

edit: wup was al gemeld
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  dinsdag 28 januari 2014 @ 10:42:10 #260
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136042402
Ik probeer nog steeds wakker te worden :').
KuikenGuppy
pi_136042458
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 10:42 schreef Burdie het volgende:
Ik probeer nog steeds wakker te worden :').
c_/ ? ik heb de eerste al op. En een rondje "boodschappen" al weer gedaan (lees: dhl pakje wegbrengen, wat terugbrengen bij hema, nog meer kleertjes voor jaap meenemen bij hema want hij heeft nog maar zo weinig... 8)7 )
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136042496
Franny, gefeliciteerd! Prachtige naam O+
Home is where the O+ is...
pi_136042828
Franny, wat geweldig dat ze er is, gefeliciteerd!
Vanavond meer reacties, nu eerst werken...
pi_136043187
Gefeliciteerd Franny met de geboorte van Isolde!!! *O* *O*

Bij de geboorte van Eva hebben ze wel een pomp op haar hoofd gezet maar geen knip bij mij. Daarvoor hebben ze de opening opgerekt met de hand (niet fijn maar boeide me weinig) en ben met bevallen een beetje ingescheurd. Pomp uiteindelijk nieteens nodig geweest omdat ik niet goed perste, en toen ineens wel.

Ben een beetje ontdaan. Door mezelf. M'n vader wordt vandaag geopereerd en zondag dacht ik er nog aan, maar gisteren en vandaag helemaal niet aan gedacht (andere dingen aan mn hoofd ook) en helemaal vergeten te bellen gisteren en het is dat m'n moeder net belde anders had ik het ook vandaag straal vergeten. Ik voel me nu echt zoooo stom en lullig, hoe kan ik dat nou vergeten????!!!!
Ik ben een ontaarde dochter. Meh. ;(
Tralalalaaa
  dinsdag 28 januari 2014 @ 11:25:56 #265
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_136043787
Pfff alle bevalverhalen gelezen.. Nu durf ik niet meer :{ Ik zie er sowieso echt enorm tegenop..

Franny gefeliciteerd met Isolde *O*
Gave naam! Lekker genieten nu van je meisje O+
doei
pi_136043923
Franny gefeliciteerd! *O* *O* *O*

En Bevallen is het mooiste wat er is. O+
Niet het pijnlijkste. Die pijn duurt maar zolang als de bevalling en misschien een paar dagen erna, mijn pols doet al 6 jaar pijn :P
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 28 januari 2014 @ 11:36:28 #267
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_136044202
Franny gefeliciteerd!!!!
pi_136044410
quote:
...ik kijk er toch ook met een goed gevoel op terug. Bijna met een soort heimwee. Daar heeft de natuur goed voor gezorgd :)
Herkenbaar! :Y

Franny, van harte!! *O* *O* O+
pi_136044552
Zeg, nu vraag ik me af he...

Die oxycontinespuit die je krijgt voor de placenta he, wordt je daar ook een soort van high van? Weet nog dat me echt in de zevende hemel voelde na de bevalling, helemaal happy en knuffelig enz, of is dat echt van de hormonen die tijdens de bevalling worden vrijgemaakt?
En natuurlijk is het normaal dat je je happy bent als je baby eindelijk op je buik ligt, maar dit was echt een soort roes zeg maar.
pi_136044934
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter Franny *O* *O* Wat een mooie naam!
Je bevalling klinkt super na alle horrorverhalen hier :D Geniet van elkaar, fijne kraamtijd gewenst!
pi_136044996
Nu je het hebt over effecten van prikken, hoe zit het met pethidine? Ik gebruik zelf echt amper medicijnen normaal gesproken en kan bijvoorbeeld heel erg slecht tegen codeine, daar word ik gewoon echt stoned van. Heeft pethidine dan sneller het effect dat je slaperig wordt?

Sowieso weet ik niet zeker of ik wel pethidine wil, omdat mijn moeder 3x snel is bevallen en ik het echt heel erg zou vinden als het bij de baby terecht komt, maar als er dan ook nog een grotere kans is dat ik wegval tijdens mijn eigen bevalling, omdat ik niks gewend ben qua medicijnen neig ik nog sterker naar nee.
pi_136045174
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 09:28 schreef WupWup het volgende:

[..]

En als dat niet lukt, is het zo fijn, nee nódig, om iemand bij je te hebben om je te steunen. Of dat nou je man, verloskundige, zus, moeder, doula of de schoonmaakster is. Iemand die bij je gaat zitten en je overtuigen kan dat het goedkomt. Los van eventuele ingrepen, zoals pijnstilling.
WupWup, wat voor steun kan je van een verloskundige en/of verpleegkundige verwachten voordat je volledige ontsluiting hebt?

Ik mag dan wel voor een tweede keer bevallen, maar ik heb helaas geen ervaring met professionele begeleiding (of beter gezegd een zeer negatieve ervaring) tijdens de ontsluiting. Mijn man moest weg en toen hij er 's morgens weer was mocht hij me (van mij) alleen buiten gezichtsveld helpen met focussen op m'n ademhaling, gewoon omdat dat was hoe ik het die uren ervoor al deed.

Ik wil het zo graag anders deze keer, maar hoe/wat?
pi_136045379
Slapeloze nachten hier. :( Om 01:00 eindelijk in slaap gevallen om daarna om 03:00 weer wakker te worden om te gaan pissen. En daarna de hele nacht wakker gelegen omdat mijn rug pijn doet en harde buiken heb. Ik kan ook alleen maar op 1 houding slapen. Heb zelfs even maar 24Kitchen 's nachts gekeken omdat ik het zat was in bed.

Verder mag ik niet klagen. Mijn man vindt het allemaal erg zielig voor me en ik krijg van mijn ouders en schoonouders veel hulp. :D

En door al die bevallingsverhalen van jullie weet ik nu niet of ik bang moet zijn of dat ik er op wil verheugen.... :P _O-
  dinsdag 28 januari 2014 @ 12:21:25 #274
390026 Aisly
A flower a day..
pi_136045896
Franny, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! *O*

En 30weken vandaag :D

Tnx voor alle verhalen, ben ik meteen voorbereid voor donderdag! ;) (voorlichtingsavond over bevallen)
  dinsdag 28 januari 2014 @ 12:29:35 #275
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_136046187
Franny, gefeliciteerd *O* Wat fijn dat het zo goed gegaan is O+

Ik had gister een vruchtwatermeting ivm met zwangerschapsdiabetes en vooralsnog lijkt ons jongetje nergens last van te hebben! Ik ben daar zo blij om! En hij lijkt een kopietje van zijn grote broer te worden O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oude (on)bekende.
pi_136046409
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 09:56 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

*O*
Voor mij is dat ook een beetje een magische grens ja. Maar ben daar nog láng niet. -O-

Franny, gefeliciteerd. En wat een prachtige naam! O+
pi_136047201
Spannend GM! Kan me nog goed herinneren dat ik ook pas bij twaalf weken echt blij kon zijn, daarvoor was het nog zo spannend en abstract.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 10:38 schreef DJMomo het volgende:
hoe staat het met mijn mede-meldplichtigen? Wup, RFR, burd, axia en alixia?

edit: wup was al gemeld
Ik had me al heul vroeg gemeld :O .
Ben lekker nog even terug naar bed gegaan, dat is wel een voordeel van verlof en nog geen andere kinderen hebben.

Mevr Mus wat een mooie (echo)foto's!
Ik zie eigenlijk geen overeenkomsten, maar ik kan sowieso altijd heel slecht echofoto's 'lezen' :@ .
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_136047251
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:29 schreef Mevr_Mus het volgende:
Franny, gefeliciteerd *O* Wat fijn dat het zo goed gegaan is O+

Ik had gister een vruchtwatermeting ivm met zwangerschapsdiabetes en vooralsnog lijkt ons jongetje nergens last van te hebben! Ik ben daar zo blij om! En hij lijkt een kopietje van zijn grote broer te worden O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
  dinsdag 28 januari 2014 @ 13:02:54 #279
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_136047316
Oh Mw. Mus wat lief O+
Hij lijkt zo te zien echt op z'n broer !
doei
pi_136047600
Mus O+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136047841
Van oxycontin word je wel high ja :D Maar je krijgt oxytocine :+ Daar kun je je best heel goed door voelen ja, het is het knuffelhormoon.

Dot, pethidine wordt niet eens overal gebruikt tijdens de bevalling (met m.i. zeer goede reden), dus misschien is het goed om eerst even te checken waar 'jouw' ziekenhuis mee werkt. Daar kun je vervolgens ook betrouwbare info krijgen over voor- en nadelen van de vormen van pijnbestrijding.

Kursor, ik kan niet voor alle zorgverleners spreken. Wat verloskundigen kúnnen, is er voor je zijn, je coachen en ondersteunen, je helpen met keuzes te maken voor een houding, uitleg geven bij nodige ingrepen, etc. Maar helaas is het vandaag de dag ook de realiteit dat er te weinig tijd is per barende om er als verloskundige daadwerkelijk naast te gaan zitten en te blijven. Uitzonderingen daargelaten en die uitzonderingen zijn zo waardevol, ook voor de verloskundige zelf O+
Als je denkt behoefte te hebben aan iemand die deze rol met zekerheid kan vertolken, kun je eens nadenken over een doula. Zij is echter níet medisch geschoold en zal daardoor beperkte informatie kunnen geven over medische handelingen. Daarentegen is ze wel iemand die van voor tot achter tijdens de bevalling bij je kan zijn om te coachen en te steunen.
pi_136048200
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 13:16 schreef WupWup het volgende:
Van oxycontin word je wel high ja :D Maar je krijgt oxytocine :+ Daar kun je je best heel goed door voelen ja, het is het knuffelhormoon.

Dot, pethidine wordt niet eens overal gebruikt tijdens de bevalling (met m.i. zeer goede reden), dus misschien is het goed om eerst even te checken waar 'jouw' ziekenhuis mee werkt. Daar kun je vervolgens ook betrouwbare info krijgen over voor- en nadelen van de vormen van pijnbestrijding.

Kursor, ik kan niet voor alle zorgverleners spreken. Wat verloskundigen kúnnen, is er voor je zijn, je coachen en ondersteunen, je helpen met keuzes te maken voor een houding, uitleg geven bij nodige ingrepen, etc. Maar helaas is het vandaag de dag ook de realiteit dat er te weinig tijd is per barende om er als verloskundige daadwerkelijk naast te gaan zitten en te blijven. Uitzonderingen daargelaten en die uitzonderingen zijn zo waardevol, ook voor de verloskundige zelf O+
Als je denkt behoefte te hebben aan iemand die deze rol met zekerheid kan vertolken, kun je eens nadenken over een doula. Zij is echter níet medisch geschoold en zal daardoor beperkte informatie kunnen geven over medische handelingen. Daarentegen is ze wel iemand die van voor tot achter tijdens de bevalling bij je kan zijn om te coachen en te steunen.
Dank voor je reactie.

Ik heb zeer zeker nagedacht over een doula, maar geen oriënterend gesprek mee gehad. Ik hoop het met vk en m'n man te kunnen doen. Overdenkingen voor de doula ook besproken met vk, al bij 12 weken, dus zeer vroeg. Haar idee was dat zij (en haar collega) die begeleiding heel goed kunnen geven en dat daar niet nog een extra iemand als een doula bij nodig is. En aangezien ik al niet weet wat ik met een medisch professional zou wensen. Ik zou het graag samen met m'n man willen doen en een zorgverlener die me serieus neemt en die ik niet hoef te overtuigen. Ik ben zo bang dat ik door herkenning van een situatie van de vorige keer in paniekstand schiet en dat ik helemaal niets meer kan.
pi_136048241
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 13:16 schreef WupWup het volgende:

Het is bij mijn ziekenhuis pethidine of een ruggenprik. Idealiter doe ik het natuurlijk gewoon op 2 paracetamolletjes 8-)
pi_136048454
De multivitaminen zijn in de aanbieding bij de Etos, dus ik stond al met twee pakken Davitamon Mama in mijn handen, maar dat zijn 2 maanden per doos en zoveel heb ik niet meer nodig :o Uiteindelijk twee pakken Mamafit gepakt, want volgens mij heb ik nog genoeg Mama thuis staan tot mijn UD :X Ik was toch net zwanger?...
pi_136049649
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 13:32 schreef Dot. het volgende:
De multivitaminen zijn in de aanbieding bij de Etos, dus ik stond al met twee pakken Davitamon Mama in mijn handen, maar dat zijn 2 maanden per doos en zoveel heb ik niet meer nodig :o Uiteindelijk twee pakken Mamafit gepakt, want volgens mij heb ik nog genoeg Mama thuis staan tot mijn UD :X Ik was toch net zwanger?...
Ik slik eigelijk helemaal geen vitamine pillen meer oid. Wel foliumzuur natuurlijk maar dat hoeft op een gegeven moment niet meer. Ik heb wel vsm mama staan volgens mij, maar die pillen zijn zo groot dat ik er steeds van moest kokhalzen... :@
pi_136050180
Ik ben ook weer present vandaag met een ego post. :@ :D

Nog bedankt voor alle jompels en lieve reacties en vragen van gisteren. O+ *O*

Hoe gaat het met mij ? Opzich goed. Gisteren weer op controle geweest bij de gynaecoloog. Ze heeft een snelle echo gemaakt en de linker baby is keurig ingedaald in mijn bekken. *O* We hebben ook nog beide hartjes gehoord en die klopten mooi regelmatig. Mijn bloeddruk is nog steeds uit de kunst 110/70, dus geen reden tot klagen. :)

Tijdens het inwendige onderzoek (mijn eerste keer) bleek ik al 4 cm !! ontsluiting te hebben. 8)7 Geen noemenswaardige weeën of last of wat dan ook, dus dat kwam even rauw op mijn dak binnen. Omdat het verder zo ontzettend goed gaat met mij en de kinderen in mijn zwangerschap, had ik er echt totaal geen rekening mee gehouden dat ik al ontsluiting zou hebben. Maar, nu ik een beetje van de schrik ben bekomen, ben ik wel heel blij dat het zo is als het is. Scheelt toch weer een hoop ongemak.

Helaas slaap ik de laatste tijd wat minder. Ik word al sinds het begin van mijn zwangerschap elke nacht een paar keer wakker, maar de laatste tijd is mijn buik pijnlijker en gevoeliger. Gelukkig word het meestal wel minder als ik naar de wc ben geweest en kan ik weer in slaap vallen. Ik merk wel aan mezelf dat alles wat meer moeite kost, maar dat is niet gek natuurlijk.

De gyn vroeg me wat ik zou willen, strippen en dan kijken of de bevalling op gang komt of het nog even aankijken. Ik was zo beduusd dat ze zelf met een tussenoplossing kwam. Ik vind het zo fijn dt ze meedenkt. O+ Donderdag hebben we telefonisch contact om te kijken hoe het met mij gaat en dan kijken we of er voor het weekend nog iets gaat gebeuren. Anders heb ik maandag weer mijn reguliere afspraak. En voor hetzelfde geld, begint alles van de week vanzelf. :o

En (8> is zoooooo lief voor me. Ik word er soms emotioneel van als ik eraan denk. O+
pi_136050276
Wow Alixia, 4 cm ontsluiting al. :o Fijn dat het verder best goed gaat. Spannend hoor, wie weet hoe snel het gaat.. :)
  dinsdag 28 januari 2014 @ 14:30:41 #288
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136050699
Alixia, misschien heb ik wat gemist hoor, maar waarom willen ze eigenlijk nu al strippen? Is het standaard dat ze dat bij een tweeling eerder doen?
Volgens mij doen ze dat - zonder aanvullende reden - hier pas na de UD (inwendig onderzoek ook).

Grappig he dat je lichaam zoiets helemaal zelf doet, zonder echte aankondiginf ofzo. Ik heb bijvoorbeeld van het indalen ook niks gemerkt :o
KuikenGuppy
pi_136050721
Franny *O* Gefeliciteerd, geniet lekker van dit kleine meisje!

Mus O+ wat een leeukies alle twee!

Fazz ik slik ook niet meer, komt eigenlijk omdat ik me verder erg goed voel. Ik denk dat als ik me slechter had gevoeld ik sneller weer aan de vitamine had gezeten.

GM! Jeetje 11 weken al! Gelukkig ben je er bijna nog even 1 weekje volhouden :*

Aisly *O* 30 weken!

Axia balen van je nachten, hopelijk slaap je vannacht beter :*. HUH wat 4cm! Wat fijn zeg, net wat je zegt liever dat dan dat je eindeloos over 4 cm doet met veel pijn! Spannend zeg

Momo lekker druk! Nu wel relaxen he ;).. Agh Je kan maar beter te veel hebben dan te weinig. Ook zo sneu als dat ene shirtje net geen broekje heeft om het leuk te matchen :')

TAP herken dat wel een beetje hoor! Niet te druk om maken, je weet het nu en ze weten echt wel dat je aan ze denkt :*!

Burdie al wakker :* ?

Jullie maken me niet bang hoor! Ik heb zo veel zin in de bevalling ondanks de verhalen en dingen die ik zelf al in mijn werk heb gezien.. het is wel het moment dat ik dat jommetje in mn buik ga leren kennen en dat vind ik zo mooi. Daar hou ik me maar aan vast O+

Gisteren eindeluk de posters besteld voor in de babykamer! Pff dat moest nu toch wel echt gebeuren! Bankje voor in de babykamer heeft een 2e laag EN ik heb net stiekem een plaid/dekentje gekocht voor in de babykamer. Gewoon als accessoires en omdat hij zo erg in de babykamer past :') (jaajaa, ik betwijfel het zelf eigenlijk..)
Maar de posters O+ ik ben zo blij!
SPOILER
Oh en verder voel ik me prima, wel erg benauwd de laatste dagen! En gisteren voor het eerste overgegeven deze zwangerschap, mag toch wel in mijn handen knijpen met mn 34 weken zonder misselijkheid. Morgen al weer 35 weken O+ het gaat sneeeel en toch ook langzaam

[ Bericht 2% gewijzigd door klaprooss op 28-01-2014 14:49:30 ]
♥ J & S
pi_136050883
Spannend Alixia!

Fazz, ik snap het hoor, die pillen zijn idd akelig groot! Ik heb er gelukkig niet zo'n moeite mee en het zit nu in mn systeem, dus ik ga er maar lekker even mee door :)

Leuk klaprooss! Ik wil ook nog een mooie plaid voor bij de schommelstoel. Lekker samen in slaap schommelen met een deken over mn benen O+
pi_136051641
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 14:34 schreef Dot. het volgende:
Spannend Alixia!

Fazz, ik snap het hoor, die pillen zijn idd akelig groot! Ik heb er gelukkig niet zo'n moeite mee en het zit nu in mn systeem, dus ik ga er maar lekker even mee door :)

Leuk klaprooss! Ik wil ook nog een mooie plaid voor bij de schommelstoel. Lekker samen in slaap schommelen met een deken over mn benen O+
Bij Zara home hebben ze mooie O+ alleen erg duur :'). Ik heb hem in de aanbieding daar gekocht en precies ook die ik wilde qua kleuren.
♥ J & S
pi_136052661
Klaprooss wat leuk, zowel die posters als het plaid O+
pi_136053103
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 14:49 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Bij Zara home hebben ze mooie O+ alleen erg duur :'). Ik heb hem in de aanbieding daar gekocht en precies ook die ik wilde qua kleuren.
Oh, misschien daar eens kijken als ik toch in Rotterdam ben binnenkort :)

Ik wilde deze eigenlijk, maar die was meteen al uitverkocht en mijn Hema heeft hem niet :{
pi_136053530
Alixia! 4cm al! Wow! Ik had bij Sjaak toen ook ongemerkt 3cm. Lekker begin.
Hier (met eenling) ook pas vanaf 40w inwendig onderzoek en evt strippen. Heb as vrijdag met 39,4 weer een controle. Benieuwd of ze dan vasthouden aan die 40w.

Roos, wat een leuke dingen!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136053615
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 14:30 schreef Burdie het volgende:
Alixia, misschien heb ik wat gemist hoor, maar waarom willen ze eigenlijk nu al strippen? Is het standaard dat ze dat bij een tweeling eerder doen?
Volgens mij doen ze dat - zonder aanvullende reden - hier pas na de UD (inwendig onderzoek ook).

Grappig he dat je lichaam zoiets helemaal zelf doet, zonder echte aankondiging ofzo. Ik heb bijvoorbeeld van het indalen ook niks gemerkt :o
Je hebt niets gemist. :) Ik vind je vraag heel terecht.

Wat ik heb begrepen van mijn gyn: bij een tweeling zwangerschap is de gemiddelde draagtijd 38 weken (vergelijkbaar met 40 weken bij een eenling zwangerschap). Ze wilde eventueel gaan strippen (alleen als ik het ook ok vind overigens) om te kijken of er misschien al iets op gang te brengen was en om mijn lijf een zacht zetje te geven. Nou is bij strippen de kans op een bevalling die snel erop volgt 1 op 7 of 8 (geloof ik...), maar het kan dus ook zijn dat er een tijdje niets gebeurd.

Strippen is momenteel dus niet meer nodig aangezien mijn lijf zichzelf al een schopje heeft gegeven. :) Het gaat er nu vooral om hoe ik me voel en hoeveel energie ik heb kunnen opbouwen. Gisteren voelde ik me blah (toch stiekem teveel gedaan en met poes naar de dierenarts gaan - gelukkig niets ernstigs - hielpen niet) en dat hakte er harder in dan ik had verwacht. Vandaag voel ik me gelukkig wel wat beter, dus ik kijk het nog even aan. UItgeput aan een bevalling beginnen is ook niet praktisch, dus ik doe nu echt zo weinig mogelijk. Het liefste wil ik ook zo weinig mogelijk ingrepen, voor zover het gaat met een tweeling, maar ik ben blij dat ik toch een inwendig onderzoek heb gehad. :)

EDIT: En mocht ik de controle van komende maandag halen, dan kan ik altijd nog toestaan dat er gestript gaat worden.

Jemig, wat zit ik op mijn praatstoel. :D :@
pi_136053762
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:36 schreef Cygne het volgende:

[..]

*O*
Voor mij is dat ook een beetje een magische grens ja. Maar ben daar nog láng niet. -O-

Gaat snel hoor lieverd! Ik wist al (achteraf) met 3 weken 5 dagen dat ik zwanger was en nu ben ik al 11 weken... Al kruipt de tijd voor mijn gevoel ook vaak...

SPOILER
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 28 januari 2014 @ 15:30:39 #297
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136053780
Spannend Alixia! En 4 cm in the pocket! Hoe ver ben je nu?
pi_136053931
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 15:30 schreef Kyara het volgende:
Spannend Alixia! En 4 cm in the pocket! Hoe ver ben je nu?
37 weken en 1 dag :)

Voordat ik het vergeet te zeggen en het is hier een beetje off topic: ik geniet zo van de foto's van jouw meiden. O+ Echt prachtig. *zwijmel*
pi_136053968
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:36 schreef Cygne het volgende:

[..]

*O*

Klinkt echt nog héél ver weg. Terwijl de tijd normaal best snel gaat..
pi_136054132
Franny, gefeliciteerd met je meisje !! *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')