quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:56 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Goedemorgen! 11 weken vandaag,heb eeb beetje een "we zijn er bijna" gevoel, ik leef ontzettend naar de 12 weken toe toch een magische grens...
Zo eerst maar eens een fysio bellen
Ik had me al heul vroeg gemeldquote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:38 schreef DJMomo het volgende:
hoe staat het met mijn mede-meldplichtigen? Wup, RFR, burd, axia en alixia?
edit: wup was al gemeld
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:29 schreef Mevr_Mus het volgende:
Franny, gefeliciteerdWat fijn dat het zo goed gegaan is
![]()
Ik had gister een vruchtwatermeting ivm met zwangerschapsdiabetes en vooralsnog lijkt ons jongetje nergens last van te hebben! Ik ben daar zo blij om! En hij lijkt een kopietje van zijn grote broer te worden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dank voor je reactie.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:16 schreef WupWup het volgende:
Van oxycontin word je wel high jaMaar je krijgt oxytocine
Daar kun je je best heel goed door voelen ja, het is het knuffelhormoon.
Dot, pethidine wordt niet eens overal gebruikt tijdens de bevalling (met m.i. zeer goede reden), dus misschien is het goed om eerst even te checken waar 'jouw' ziekenhuis mee werkt. Daar kun je vervolgens ook betrouwbare info krijgen over voor- en nadelen van de vormen van pijnbestrijding.
Kursor, ik kan niet voor alle zorgverleners spreken. Wat verloskundigen kúnnen, is er voor je zijn, je coachen en ondersteunen, je helpen met keuzes te maken voor een houding, uitleg geven bij nodige ingrepen, etc. Maar helaas is het vandaag de dag ook de realiteit dat er te weinig tijd is per barende om er als verloskundige daadwerkelijk naast te gaan zitten en te blijven. Uitzonderingen daargelaten en die uitzonderingen zijn zo waardevol, ook voor de verloskundige zelf![]()
Als je denkt behoefte te hebben aan iemand die deze rol met zekerheid kan vertolken, kun je eens nadenken over een doula. Zij is echter níet medisch geschoold en zal daardoor beperkte informatie kunnen geven over medische handelingen. Daarentegen is ze wel iemand die van voor tot achter tijdens de bevalling bij je kan zijn om te coachen en te steunen.
Het is bij mijn ziekenhuis pethidine of een ruggenprik. Idealiter doe ik het natuurlijk gewoon op 2 paracetamolletjesquote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:16 schreef WupWup het volgende:
Van oxycontin word je wel high jaMaar je krijgt oxytocine
Daar kun je je best heel goed door voelen ja, het is het knuffelhormoon.
Dot, pethidine wordt niet eens overal gebruikt tijdens de bevalling (met m.i. zeer goede reden), dus misschien is het goed om eerst even te checken waar 'jouw' ziekenhuis mee werkt. Daar kun je vervolgens ook betrouwbare info krijgen over voor- en nadelen van de vormen van pijnbestrijding.
Kursor, ik kan niet voor alle zorgverleners spreken. Wat verloskundigen kúnnen, is er voor je zijn, je coachen en ondersteunen, je helpen met keuzes te maken voor een houding, uitleg geven bij nodige ingrepen, etc. Maar helaas is het vandaag de dag ook de realiteit dat er te weinig tijd is per barende om er als verloskundige daadwerkelijk naast te gaan zitten en te blijven. Uitzonderingen daargelaten en die uitzonderingen zijn zo waardevol, ook voor de verloskundige zelf![]()
Als je denkt behoefte te hebben aan iemand die deze rol met zekerheid kan vertolken, kun je eens nadenken over een doula. Zij is echter níet medisch geschoold en zal daardoor beperkte informatie kunnen geven over medische handelingen. Daarentegen is ze wel iemand die van voor tot achter tijdens de bevalling bij je kan zijn om te coachen en te steunen.
Ik slik eigelijk helemaal geen vitamine pillen meer oid. Wel foliumzuur natuurlijk maar dat hoeft op een gegeven moment niet meer. Ik heb wel vsm mama staan volgens mij, maar die pillen zijn zo groot dat ik er steeds van moest kokhalzen...quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:32 schreef Dot. het volgende:
De multivitaminen zijn in de aanbieding bij de Etos, dus ik stond al met twee pakken Davitamon Mama in mijn handen, maar dat zijn 2 maanden per doos en zoveel heb ik niet meer nodigUiteindelijk twee pakken Mamafit gepakt, want volgens mij heb ik nog genoeg Mama thuis staan tot mijn UD
Ik was toch net zwanger?...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh en verder voel ik me prima, wel erg benauwd de laatste dagen! En gisteren voor het eerste overgegeven deze zwangerschap, mag toch wel in mijn handen knijpen met mn 34 weken zonder misselijkheid. Morgen al weer 35 wekenhet gaat sneeeel en toch ook langzaam
[ Bericht 2% gewijzigd door klaprooss op 28-01-2014 14:49:30 ]♥ J & S
Bij Zara home hebben ze mooiequote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:34 schreef Dot. het volgende:
Spannend Alixia!
Fazz, ik snap het hoor, die pillen zijn idd akelig groot! Ik heb er gelukkig niet zo'n moeite mee en het zit nu in mn systeem, dus ik ga er maar lekker even mee door![]()
Leuk klaprooss! Ik wil ook nog een mooie plaid voor bij de schommelstoel. Lekker samen in slaap schommelen met een deken over mn benen
Oh, misschien daar eens kijken als ik toch in Rotterdam ben binnenkortquote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:49 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Bij Zara home hebben ze mooiealleen erg duur
. Ik heb hem in de aanbieding daar gekocht en precies ook die ik wilde qua kleuren.
Je hebt niets gemist.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:30 schreef Burdie het volgende:
Alixia, misschien heb ik wat gemist hoor, maar waarom willen ze eigenlijk nu al strippen? Is het standaard dat ze dat bij een tweeling eerder doen?
Volgens mij doen ze dat - zonder aanvullende reden - hier pas na de UD (inwendig onderzoek ook).
Grappig he dat je lichaam zoiets helemaal zelf doet, zonder echte aankondiging ofzo. Ik heb bijvoorbeeld van het indalen ook niks gemerkt
Gaat snel hoor lieverd! Ik wist al (achteraf) met 3 weken 5 dagen dat ik zwanger was en nu ben ik al 11 weken... Al kruipt de tijd voor mijn gevoel ook vaak...quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:36 schreef Cygne het volgende:
[..]![]()
Voor mij is dat ook een beetje een magische grens ja. Maar ben daar nog láng niet.![]()
Franny, gefeliciteerd. En wat een prachtige naam!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
37 weken en 1 dagquote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:30 schreef Kyara het volgende:
Spannend Alixia! En 4 cm in the pocket! Hoe ver ben je nu?
Klinkt echt nog héél ver weg. Terwijl de tijd normaal best snel gaat..quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:36 schreef Cygne het volgende:
[..]![]()
Voor mij is dat ook een beetje een magische grens ja. Maar ben daar nog láng niet.![]()
Franny, gefeliciteerd. En wat een prachtige naam!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |