abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136046409
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 09:56 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Goedemorgen! 11 weken vandaag,heb eeb beetje een "we zijn er bijna" gevoel, ik leef ontzettend naar de 12 weken toe toch een magische grens...

Zo eerst maar eens een fysio bellen
*O*
Voor mij is dat ook een beetje een magische grens ja. Maar ben daar nog láng niet. -O-

Franny, gefeliciteerd. En wat een prachtige naam! O+
pi_136047201
Spannend GM! Kan me nog goed herinneren dat ik ook pas bij twaalf weken echt blij kon zijn, daarvoor was het nog zo spannend en abstract.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 10:38 schreef DJMomo het volgende:
hoe staat het met mijn mede-meldplichtigen? Wup, RFR, burd, axia en alixia?

edit: wup was al gemeld
Ik had me al heul vroeg gemeld :O .
Ben lekker nog even terug naar bed gegaan, dat is wel een voordeel van verlof en nog geen andere kinderen hebben.

Mevr Mus wat een mooie (echo)foto's!
Ik zie eigenlijk geen overeenkomsten, maar ik kan sowieso altijd heel slecht echofoto's 'lezen' :@ .
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_136047251
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:29 schreef Mevr_Mus het volgende:
Franny, gefeliciteerd *O* Wat fijn dat het zo goed gegaan is O+

Ik had gister een vruchtwatermeting ivm met zwangerschapsdiabetes en vooralsnog lijkt ons jongetje nergens last van te hebben! Ik ben daar zo blij om! En hij lijkt een kopietje van zijn grote broer te worden O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
  dinsdag 28 januari 2014 @ 13:02:54 #279
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_136047316
Oh Mw. Mus wat lief O+
Hij lijkt zo te zien echt op z'n broer !
doei
pi_136047600
Mus O+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136047841
Van oxycontin word je wel high ja :D Maar je krijgt oxytocine :+ Daar kun je je best heel goed door voelen ja, het is het knuffelhormoon.

Dot, pethidine wordt niet eens overal gebruikt tijdens de bevalling (met m.i. zeer goede reden), dus misschien is het goed om eerst even te checken waar 'jouw' ziekenhuis mee werkt. Daar kun je vervolgens ook betrouwbare info krijgen over voor- en nadelen van de vormen van pijnbestrijding.

Kursor, ik kan niet voor alle zorgverleners spreken. Wat verloskundigen kúnnen, is er voor je zijn, je coachen en ondersteunen, je helpen met keuzes te maken voor een houding, uitleg geven bij nodige ingrepen, etc. Maar helaas is het vandaag de dag ook de realiteit dat er te weinig tijd is per barende om er als verloskundige daadwerkelijk naast te gaan zitten en te blijven. Uitzonderingen daargelaten en die uitzonderingen zijn zo waardevol, ook voor de verloskundige zelf O+
Als je denkt behoefte te hebben aan iemand die deze rol met zekerheid kan vertolken, kun je eens nadenken over een doula. Zij is echter níet medisch geschoold en zal daardoor beperkte informatie kunnen geven over medische handelingen. Daarentegen is ze wel iemand die van voor tot achter tijdens de bevalling bij je kan zijn om te coachen en te steunen.
pi_136048200
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 13:16 schreef WupWup het volgende:
Van oxycontin word je wel high ja :D Maar je krijgt oxytocine :+ Daar kun je je best heel goed door voelen ja, het is het knuffelhormoon.

Dot, pethidine wordt niet eens overal gebruikt tijdens de bevalling (met m.i. zeer goede reden), dus misschien is het goed om eerst even te checken waar 'jouw' ziekenhuis mee werkt. Daar kun je vervolgens ook betrouwbare info krijgen over voor- en nadelen van de vormen van pijnbestrijding.

Kursor, ik kan niet voor alle zorgverleners spreken. Wat verloskundigen kúnnen, is er voor je zijn, je coachen en ondersteunen, je helpen met keuzes te maken voor een houding, uitleg geven bij nodige ingrepen, etc. Maar helaas is het vandaag de dag ook de realiteit dat er te weinig tijd is per barende om er als verloskundige daadwerkelijk naast te gaan zitten en te blijven. Uitzonderingen daargelaten en die uitzonderingen zijn zo waardevol, ook voor de verloskundige zelf O+
Als je denkt behoefte te hebben aan iemand die deze rol met zekerheid kan vertolken, kun je eens nadenken over een doula. Zij is echter níet medisch geschoold en zal daardoor beperkte informatie kunnen geven over medische handelingen. Daarentegen is ze wel iemand die van voor tot achter tijdens de bevalling bij je kan zijn om te coachen en te steunen.
Dank voor je reactie.

Ik heb zeer zeker nagedacht over een doula, maar geen oriënterend gesprek mee gehad. Ik hoop het met vk en m'n man te kunnen doen. Overdenkingen voor de doula ook besproken met vk, al bij 12 weken, dus zeer vroeg. Haar idee was dat zij (en haar collega) die begeleiding heel goed kunnen geven en dat daar niet nog een extra iemand als een doula bij nodig is. En aangezien ik al niet weet wat ik met een medisch professional zou wensen. Ik zou het graag samen met m'n man willen doen en een zorgverlener die me serieus neemt en die ik niet hoef te overtuigen. Ik ben zo bang dat ik door herkenning van een situatie van de vorige keer in paniekstand schiet en dat ik helemaal niets meer kan.
pi_136048241
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 13:16 schreef WupWup het volgende:

Het is bij mijn ziekenhuis pethidine of een ruggenprik. Idealiter doe ik het natuurlijk gewoon op 2 paracetamolletjes 8-)
pi_136048454
De multivitaminen zijn in de aanbieding bij de Etos, dus ik stond al met twee pakken Davitamon Mama in mijn handen, maar dat zijn 2 maanden per doos en zoveel heb ik niet meer nodig :o Uiteindelijk twee pakken Mamafit gepakt, want volgens mij heb ik nog genoeg Mama thuis staan tot mijn UD :X Ik was toch net zwanger?...
pi_136049649
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 13:32 schreef Dot. het volgende:
De multivitaminen zijn in de aanbieding bij de Etos, dus ik stond al met twee pakken Davitamon Mama in mijn handen, maar dat zijn 2 maanden per doos en zoveel heb ik niet meer nodig :o Uiteindelijk twee pakken Mamafit gepakt, want volgens mij heb ik nog genoeg Mama thuis staan tot mijn UD :X Ik was toch net zwanger?...
Ik slik eigelijk helemaal geen vitamine pillen meer oid. Wel foliumzuur natuurlijk maar dat hoeft op een gegeven moment niet meer. Ik heb wel vsm mama staan volgens mij, maar die pillen zijn zo groot dat ik er steeds van moest kokhalzen... :@
pi_136050180
Ik ben ook weer present vandaag met een ego post. :@ :D

Nog bedankt voor alle jompels en lieve reacties en vragen van gisteren. O+ *O*

Hoe gaat het met mij ? Opzich goed. Gisteren weer op controle geweest bij de gynaecoloog. Ze heeft een snelle echo gemaakt en de linker baby is keurig ingedaald in mijn bekken. *O* We hebben ook nog beide hartjes gehoord en die klopten mooi regelmatig. Mijn bloeddruk is nog steeds uit de kunst 110/70, dus geen reden tot klagen. :)

Tijdens het inwendige onderzoek (mijn eerste keer) bleek ik al 4 cm !! ontsluiting te hebben. 8)7 Geen noemenswaardige weeën of last of wat dan ook, dus dat kwam even rauw op mijn dak binnen. Omdat het verder zo ontzettend goed gaat met mij en de kinderen in mijn zwangerschap, had ik er echt totaal geen rekening mee gehouden dat ik al ontsluiting zou hebben. Maar, nu ik een beetje van de schrik ben bekomen, ben ik wel heel blij dat het zo is als het is. Scheelt toch weer een hoop ongemak.

Helaas slaap ik de laatste tijd wat minder. Ik word al sinds het begin van mijn zwangerschap elke nacht een paar keer wakker, maar de laatste tijd is mijn buik pijnlijker en gevoeliger. Gelukkig word het meestal wel minder als ik naar de wc ben geweest en kan ik weer in slaap vallen. Ik merk wel aan mezelf dat alles wat meer moeite kost, maar dat is niet gek natuurlijk.

De gyn vroeg me wat ik zou willen, strippen en dan kijken of de bevalling op gang komt of het nog even aankijken. Ik was zo beduusd dat ze zelf met een tussenoplossing kwam. Ik vind het zo fijn dt ze meedenkt. O+ Donderdag hebben we telefonisch contact om te kijken hoe het met mij gaat en dan kijken we of er voor het weekend nog iets gaat gebeuren. Anders heb ik maandag weer mijn reguliere afspraak. En voor hetzelfde geld, begint alles van de week vanzelf. :o

En (8> is zoooooo lief voor me. Ik word er soms emotioneel van als ik eraan denk. O+
pi_136050276
Wow Alixia, 4 cm ontsluiting al. :o Fijn dat het verder best goed gaat. Spannend hoor, wie weet hoe snel het gaat.. :)
  dinsdag 28 januari 2014 @ 14:30:41 #288
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136050699
Alixia, misschien heb ik wat gemist hoor, maar waarom willen ze eigenlijk nu al strippen? Is het standaard dat ze dat bij een tweeling eerder doen?
Volgens mij doen ze dat - zonder aanvullende reden - hier pas na de UD (inwendig onderzoek ook).

Grappig he dat je lichaam zoiets helemaal zelf doet, zonder echte aankondiginf ofzo. Ik heb bijvoorbeeld van het indalen ook niks gemerkt :o
KuikenGuppy
pi_136050721
Franny *O* Gefeliciteerd, geniet lekker van dit kleine meisje!

Mus O+ wat een leeukies alle twee!

Fazz ik slik ook niet meer, komt eigenlijk omdat ik me verder erg goed voel. Ik denk dat als ik me slechter had gevoeld ik sneller weer aan de vitamine had gezeten.

GM! Jeetje 11 weken al! Gelukkig ben je er bijna nog even 1 weekje volhouden :*

Aisly *O* 30 weken!

Axia balen van je nachten, hopelijk slaap je vannacht beter :*. HUH wat 4cm! Wat fijn zeg, net wat je zegt liever dat dan dat je eindeloos over 4 cm doet met veel pijn! Spannend zeg

Momo lekker druk! Nu wel relaxen he ;).. Agh Je kan maar beter te veel hebben dan te weinig. Ook zo sneu als dat ene shirtje net geen broekje heeft om het leuk te matchen :')

TAP herken dat wel een beetje hoor! Niet te druk om maken, je weet het nu en ze weten echt wel dat je aan ze denkt :*!

Burdie al wakker :* ?

Jullie maken me niet bang hoor! Ik heb zo veel zin in de bevalling ondanks de verhalen en dingen die ik zelf al in mijn werk heb gezien.. het is wel het moment dat ik dat jommetje in mn buik ga leren kennen en dat vind ik zo mooi. Daar hou ik me maar aan vast O+

Gisteren eindeluk de posters besteld voor in de babykamer! Pff dat moest nu toch wel echt gebeuren! Bankje voor in de babykamer heeft een 2e laag EN ik heb net stiekem een plaid/dekentje gekocht voor in de babykamer. Gewoon als accessoires en omdat hij zo erg in de babykamer past :') (jaajaa, ik betwijfel het zelf eigenlijk..)
Maar de posters O+ ik ben zo blij!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh en verder voel ik me prima, wel erg benauwd de laatste dagen! En gisteren voor het eerste overgegeven deze zwangerschap, mag toch wel in mijn handen knijpen met mn 34 weken zonder misselijkheid. Morgen al weer 35 weken O+ het gaat sneeeel en toch ook langzaam

[ Bericht 2% gewijzigd door klaprooss op 28-01-2014 14:49:30 ]
♥ J & S
pi_136050883
Spannend Alixia!

Fazz, ik snap het hoor, die pillen zijn idd akelig groot! Ik heb er gelukkig niet zo'n moeite mee en het zit nu in mn systeem, dus ik ga er maar lekker even mee door :)

Leuk klaprooss! Ik wil ook nog een mooie plaid voor bij de schommelstoel. Lekker samen in slaap schommelen met een deken over mn benen O+
pi_136051641
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 14:34 schreef Dot. het volgende:
Spannend Alixia!

Fazz, ik snap het hoor, die pillen zijn idd akelig groot! Ik heb er gelukkig niet zo'n moeite mee en het zit nu in mn systeem, dus ik ga er maar lekker even mee door :)

Leuk klaprooss! Ik wil ook nog een mooie plaid voor bij de schommelstoel. Lekker samen in slaap schommelen met een deken over mn benen O+
Bij Zara home hebben ze mooie O+ alleen erg duur :'). Ik heb hem in de aanbieding daar gekocht en precies ook die ik wilde qua kleuren.
♥ J & S
pi_136052661
Klaprooss wat leuk, zowel die posters als het plaid O+
pi_136053103
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 14:49 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Bij Zara home hebben ze mooie O+ alleen erg duur :'). Ik heb hem in de aanbieding daar gekocht en precies ook die ik wilde qua kleuren.
Oh, misschien daar eens kijken als ik toch in Rotterdam ben binnenkort :)

Ik wilde deze eigenlijk, maar die was meteen al uitverkocht en mijn Hema heeft hem niet :{
pi_136053530
Alixia! 4cm al! Wow! Ik had bij Sjaak toen ook ongemerkt 3cm. Lekker begin.
Hier (met eenling) ook pas vanaf 40w inwendig onderzoek en evt strippen. Heb as vrijdag met 39,4 weer een controle. Benieuwd of ze dan vasthouden aan die 40w.

Roos, wat een leuke dingen!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136053615
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 14:30 schreef Burdie het volgende:
Alixia, misschien heb ik wat gemist hoor, maar waarom willen ze eigenlijk nu al strippen? Is het standaard dat ze dat bij een tweeling eerder doen?
Volgens mij doen ze dat - zonder aanvullende reden - hier pas na de UD (inwendig onderzoek ook).

Grappig he dat je lichaam zoiets helemaal zelf doet, zonder echte aankondiging ofzo. Ik heb bijvoorbeeld van het indalen ook niks gemerkt :o
Je hebt niets gemist. :) Ik vind je vraag heel terecht.

Wat ik heb begrepen van mijn gyn: bij een tweeling zwangerschap is de gemiddelde draagtijd 38 weken (vergelijkbaar met 40 weken bij een eenling zwangerschap). Ze wilde eventueel gaan strippen (alleen als ik het ook ok vind overigens) om te kijken of er misschien al iets op gang te brengen was en om mijn lijf een zacht zetje te geven. Nou is bij strippen de kans op een bevalling die snel erop volgt 1 op 7 of 8 (geloof ik...), maar het kan dus ook zijn dat er een tijdje niets gebeurd.

Strippen is momenteel dus niet meer nodig aangezien mijn lijf zichzelf al een schopje heeft gegeven. :) Het gaat er nu vooral om hoe ik me voel en hoeveel energie ik heb kunnen opbouwen. Gisteren voelde ik me blah (toch stiekem teveel gedaan en met poes naar de dierenarts gaan - gelukkig niets ernstigs - hielpen niet) en dat hakte er harder in dan ik had verwacht. Vandaag voel ik me gelukkig wel wat beter, dus ik kijk het nog even aan. UItgeput aan een bevalling beginnen is ook niet praktisch, dus ik doe nu echt zo weinig mogelijk. Het liefste wil ik ook zo weinig mogelijk ingrepen, voor zover het gaat met een tweeling, maar ik ben blij dat ik toch een inwendig onderzoek heb gehad. :)

EDIT: En mocht ik de controle van komende maandag halen, dan kan ik altijd nog toestaan dat er gestript gaat worden.

Jemig, wat zit ik op mijn praatstoel. :D :@
pi_136053762
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:36 schreef Cygne het volgende:

[..]

*O*
Voor mij is dat ook een beetje een magische grens ja. Maar ben daar nog láng niet. -O-

Gaat snel hoor lieverd! Ik wist al (achteraf) met 3 weken 5 dagen dat ik zwanger was en nu ben ik al 11 weken... Al kruipt de tijd voor mijn gevoel ook vaak...

SPOILER
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 28 januari 2014 @ 15:30:39 #297
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136053780
Spannend Alixia! En 4 cm in the pocket! Hoe ver ben je nu?
pi_136053931
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 15:30 schreef Kyara het volgende:
Spannend Alixia! En 4 cm in the pocket! Hoe ver ben je nu?
37 weken en 1 dag :)

Voordat ik het vergeet te zeggen en het is hier een beetje off topic: ik geniet zo van de foto's van jouw meiden. O+ Echt prachtig. *zwijmel*
pi_136053968
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:36 schreef Cygne het volgende:

[..]

*O*

Klinkt echt nog héél ver weg. Terwijl de tijd normaal best snel gaat..
pi_136054132
Franny, gefeliciteerd met je meisje !! *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')