abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 januari 2014 @ 14:00:16 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_136005466
Zwangerschap & geboorte

2014

03 februari: DJMomo (jongetje)
07 februari: WupWup (meisje)
09 februari: RunForrestRun (meisje)
10 februari: Axia (jongetje)
***16 februari: Burdie & WebSpider***
17 februari: Alixia (meisjestweeling)
19 februari: nummer_zoveel (jongetje)
20 februari: Gateway (papa)

05 maart: klaprooss (jongetje)
17 maart: Kimpossible (meisje)
18 maart: _NIKKI_ (tweeling, 2 jommetjes)
18 maart: Dot. (jongen)
25 maart: Theeleuter (jongen)
26 maart: Rijstebuiltje

04 april: Bolletje (jongen)
05 april: Mevr_Mus (jongetje)
06 april: Babbel1
07 april: Butterflower (meisje)
08 april: Aisly
11 april: Musique (meisjestweeling)
26 april: Poppejans (meisje)

06 mei: Cocotrimonium
12 mei: Ikina (jongen)
13 mei: Fazzoletti
16 mei: StefanieV
18 mei: Kursor
18 mei: Take_A_Picture
23 mei: Thistleweed

01 juni: Soohr (papa)
04 juni: Enfermera
08 juni: Hobbesje (meisje)
08 juni: Kwisted (jongen)
10 juni: JaleesaJoia (meisje)
11 juni: Cantare
***12 juni: Chanty & DirtyHarry*** (jongen)

2 juli: BlueEyes
7 juli: OooLisaooO
11 juli: LaLouchi (jongen)
*** 16 juli: Sunshine1982 & Fe2O3 ***
27 juli: Twinkle20

3 augustus: Sugarsnap
8 augustus: marel88
8 augustus: Amsel
19 augustus: gewoonmezelf87
20 augustus: geppie
23 augustus: rebel-angel
27 augustus: Dyre

18 september Vlindur
27 september Cygne

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
  maandag 27 januari 2014 @ 14:00:28 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_136005472
Te leuk om niet nog even te herhalen. :@

quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 12:11 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Nee, niet die :D Er is ook een speciaal voor Boedieboe, over de realiteit van bevallingen :Y)
Deze zijn ook goed ter voorbereiding:

OUD / De kleine lettertjes van zwangerschap en ouderschap...
OUD / De kleine lettertjes van zwangerschap en ouderschap... (2)

Nu nog even zoeken naar die BBD topics idd. :)
Ah, die werden verderop in het tweede topic aangehaald:

Over kleine lettertjes gesproken: :D

ONZ / Van de vrouwen, voor Boebiedoe, ter ondersteuning!
ONZ / PapaBoe krijgt voorlichting (deel 2)
ONZ / PapaBoe krijgt voorlichting deel 3

Met oa:

quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:20 schreef MUUS het volgende:
Weeën. Vloeken. Beenweeën, rugweeën, liesweeën. Vloeken.
Bevalling kan dagen duren.
De flamoes wordt paars tijdens de bevalling en dat beeld raak je nooit meer kwijt.
Inscheuren van de flamoes.
Hechten van de flamoes.
De grootste glibberkikkerbonk ooit: de placenta.
De placenta die de verloskundige onder je neus drukt terwijl ze glimlachend zegt: "Mooi hè?"
Hechtingen die gaan ontsteken zodat de flamoes in een teiltje met Biotex moet (die groene).
Stinkende onstekingen aan de baarmoeder.
Baarmoeders die verzakken.
Naweeën.
Bloed.
Heeeeeeele grote kraamverbanden. En bloed.
Pijn bij het plassen en dus moet het handje vastgehouden worden.
Niet kunnen poepen door hechtingen en dus moet het handje vastgehouden worden.
Enge kraamverzorgsters die de EO aanbidden en minstens 100 jaar oud zijn.

Krampen. Veel huilen door krampen. Vaak krampen.
Kotsen. Op je schouders. Op je buik. Op je arm. Overal. Vaak. Zure melk.
Over je heen zeiken tijdens het luiers verschonen.
Schijten in bad.
Spuitluiers. Stront overal. OVERAL. Uit broekspijpen en zelfs tot aan de nek. Overal stront.
Baby's eerste zwarte poep.
Echte dikke strontlucht zodra het eerste echte hapje is genuttigd.
Huilbaby. Huilbaby. Huilbaby. Huilbaby. En toch de volgende dag naar je werk moeten.
Inentingen, opgezwollen beentjes, armpjes en hoge koorts.
Koortstuipen.
's Nachts in het ziekenhuis zitten door vage hoge koorts en enge dingen.
Hangmoeders op het schoolplein.
Kutkinderen die komen spelen en je halve huis slopen.
Kutkinderen die komen spelen en je kind treiteren.
Merkkleding, schoolgeld (boeken!!) duur speelgoed, Nintendo, Playstation, zakgeld, Breezers, vage vrienden, drugs, sex, alcohol.

Zo, maar even chronologisch gedaan voor een beter overzicht. Als ik iets ben vergeten, kom ik nog wel even terug uiteraard.
en

quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 22:08 schreef MUUS het volgende:
Bij de huisarts langs gaan, omdat je misselijk bent door de zwangerschap. _O-. Die vent lacht je uit en als hij je de deur uit gooit, roept hij nog even hard: "HAD JE MAAR NIET ZWANGER MOTTEN WORDEN, DOMME DOOS!"

En geef de man eens ongelijk.

Neen, dan het fenonomeen verloskundigen en gynaecologen. O+. Deze mensen zitten de hele dag aan, praten de hele dag over en zien de hele dag door.... KUTTEN.
Zodra je zwanger bent is het moment aangekomen om je flamuus los te laten. Laat het tot je doordringen dat ze niet meer van jou is. Er is een lul in geweest, nu zit er een kind in je buik en vanaf nu ben je je flamuus kwijt.
Vanaf nu is je doos geen doos meer, maar de grabbelbak van Lingo.

Ach, in het begin lijikt het allemaal mee te vallen. Die echo's, het voelen aan je buik, het wegen, niemand zit aan of in je doos. Nee, nog niet, maar wacht maar af, die schade halen ze later in. Ook al heb je het niet door, ze zitten nu al hijgend en bibberend op je doos te azen. "Ooooh, als ze gaat bevallen.... dan mogen we er IN en er AAN zitten en dat gaan we VEEL doen. *kwijl, hijg, snuif*"

Gynaecologen en verloskundigen zijn fucked up mensen, serieus. Ze hebben hiervoor geleerd, omdat ze de godganse dag aan dozen wilden zitten. Denk er even over na, da's ziek, man.
Kijk maar eens naar die enge glimmende oogjes als ze keer op keer herhalen: "Bellen als de weeën om de vijf minuten komen he?"

En jawohl, dan komen de weeën om de vijf minuten en je belt. Verloskundige of gynaecoloog staat voor je neus en het dreigende "trek je broekje maar even uit" klinkt ineens heel hard in je oren.
*flaps... flaps*..... Da's het geluid van die rubberen handschoentjes die ze dan aantrekken...

Als je geluk hebt gaan ze je strippen, omdat het kind niet wil komen of omdat de bevalling nu toch echt moet gaan beginnen. Wat is dat strippen, MUUS? Is dat geil?
Nou en of! O+. Dan gaan ze met een hand in je doos wroeten om de vliezen wat los te pulken!
Dat klinkt alsof het pijn doet, MUUS. JA! Tof he? O+.
"Doe je broekje maar even uit.....*flaps.... flaps*"
En dan die hand erin.... en dan gaan ze wurmen.... en dan voelt het alsof ze je longen door je doos eruit willen trekken. O+.
"Pak maar even een maandverbandje...." en ja, dat moet, want je bloedt als een rund daarna. O+. Oh, en lopen kan je ook niet meer van de pijn. O+.
"Nu maar hopen dat de bevalling gaat beginnen, toedeloe.... en wel bellen als de weeën om de vijf minuten komen he? *kwijl, hijg, snuif*""

Met het gevoel alsof je zojuist door een kameel genomen bent, ga je naar huis waar je vervolgens dubbelgeklapt van de pijn op de bank gaat zitten. Dolletjes he? O+.
Vanaf nu bloed je en dat zal je blijven doen tot zes weken na de bevalling. Er kan ook slijm bij zitten, maar da's alleen als je boft. O+.

Daar zijn de weeën om de vijf minuten..... *Twiligt Zone muziekje*.... nu moet je bellen.
"Trek je broekje maar even uit.... *flaps.... flaps*.... dan ga ik even toucheren om te kijken hoeveel ontsluiting je hebt."
Even tussen jou en mij: als ze om de vijf minuten komen, is het einde nog lang niet in zicht. Dat weet ik en dat weet de gynaecoloog/verloskundige. Waarom gaan ze dan nu al voelen?
Omdat ze daar op geilen. Duhhuh. Dus voelen ze 174386503 keer. Heel veel, heel vaak en heel grondig.
Als je in het ziekenhuis bevalt, bof je helemaal. Daar hebben ze diensten en om het uur heb je dan een andere dildo-in-opleiding voor je neus, inclusief assistent-van-dildo en leerlingen-van-de-dildo-school.
Raad eens? Die gaan ALLEMAAL wroeten!
"Hallo, ik ben Dildo Piet....*flaps... flaps*" En HOPPAAAAAAAAA, binnen drie seconden zit hij al bij je binnen. "Even voelen hoor"
Daarna mag assistent-van-dildo nog even voelen én leerling-van-de-dildo-school én de extra-dildo én de back-up-dildo én de zus-van-dildo én de koffiejuffrouw doen ook nog even gezellig mee.
Na een uurtje herhaalt dit riedeltje zich, want dan wisselen ze van dienst. O+.

Had ik al gezegd dat het niet gewoon voelen is, maar dat ze écht de gouden bal aan het zoeken zijn? Had ik al gezegd dat je ze dood wil trappen als je persweeën hebt en ze dan een hand in je kut stoppen?

Nee? Oh. O+.

Nee, je kut zal nooit meer hetzelfde zijn. Iedereen heeft er aan gezeten. Ga je winkelen, kom je zo 12 mensen tegen die in je doos hebben zitten grabbelen tijdens de bevalling. Tja, dan is de sjeu er wel een beetje vanaf he?
Niks meer neukdoos! Grabbelbak en geboortekanaal.
Je bent zwanger. Dag fijn figuurtje, dag strakke huid, dag lang haar en daaaahaaaag flamoes. Het was leuk jullie gekend te hebben.
O+.

MUUS! O+ :D
  maandag 27 januari 2014 @ 14:11:54 #3
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136005914
Hahahahaaha, veeg me op. En het ergste is, dat het waarschijnlijk nog allemaal waar is ook O+ :'(

Wat is het mooi hè, bevallen? O+ 8)7
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_136006243
Ik dacht dat ik ALLES naar mn schoonzusje had gedaan, maar ik vond achterin de kast (waar ik wist dat de positieonderbroeken lagen) nog 2 positiespijkerbroeken, 8 voedingsshirts, 2 voedingshemden en 2 zwangerschapsvesten :')

(God, wat zit zo'n broek toch weer lekker :o )
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 27 januari 2014 @ 14:32:47 #5
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136006715
MUUS O+.

Ik mis dr ;(.
En heb nog steeds zin in de bevalling :Y).
KuikenGuppy
  maandag 27 januari 2014 @ 14:35:07 #6
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136006779
Get pregnant, they said. It'll be fun, they said. :D
pi_136006915
YUSSSSSSSSSS en dan heb je dat allemaal meegemaakt, en dan denk je...

Nog een keer! Wiiiiieeeeejjjjj!
Tralalalaaa
pi_136007121
Ik ga het niet lezen denk ik :+
Heel vroeg wakker worden, hoort dat er ook bij? Of ben ik gewoon nog een beetje onrustig in m'n hoofd? ;)
  maandag 27 januari 2014 @ 14:55:27 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_136007492
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:45 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Heel vroeg wakker worden, hoort dat er ook bij? Of ben ik gewoon nog een beetje onrustig in m'n hoofd? ;)
Het was voor mij de tweede keer de reden om te gaan testen (want herkenbaar van de eerste keer) en bij de derde keer maakte ik grapjes tegen F. zo van 'mijn tieten doen zeer, en ik voel mijn banden, maar goed... ik heb een spiraal, dus het kan helemaal niet, en ach... zolang ik niet idioot vroeg wakker word 's ochtends maak ik me nog niet druk'.
Een dag later lag ik om half 5 's ochtends naar het plafond te staren. 4 uur later bevestigde de test wat ik op dat moment eigenlijk al wel wist. :Y

En don't worry, het gaat over! :Y *O*
pi_136007506
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:45 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
De eerste weken was ik ook belachelijk vroeg wakker... 5:00 was geen uitzondering...
S. 2014
J. 2016
pi_136007786
Nou, dat inderdaad, 5.00/5.30 wakker terwijl ik normaal ver voorbij de wekker snooz :+ Is daar een verklaring voor? Of is je lichaam gewoon druk of dan al toe aan eten of iets?
pi_136008473
Hier ook, bizar! En waarom :? ?
pi_136008590
Om jezelf alvast voor te bereiden op een schreeuwend/jankend/scheitend kind wat je aandacht wil midden in de nacht of rond 5u 's ochtends.

grapje
Tralalalaaa
  maandag 27 januari 2014 @ 15:25:11 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_136008647
Nou ja... in die zin... ik heb er idd eentje die meestal om 6 uur wakker wordt. :X
Vanmorgen werd hij pas om 07.45 wakker en daar was hij zelf ook helemaal verbaasd over. :D
pi_136008716
Geniaal BE :D _O_ (of eigenlijk MUUS maar die is niet meer actief begrijp ik nav haar postgeschiedenis).
Ik ga dit vanavond even aan mijn vriend laten lezen ^O^

Over achterlijk vroeg wakker zijn: ja!!! Had ik de eerste paar weken ook! 's Ochtends rond half 6 lag ik naar het plafond te staren terwijl ik normaal gesproken een echte uitslaper ben.
pi_136008938
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:55 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Het was voor mij de tweede keer de reden om te gaan testen (want herkenbaar van de eerste keer) en bij de derde keer maakte ik grapjes tegen F. zo van 'mijn tieten doen zeer, en ik voel mijn banden, maar goed... ik heb een spiraal, dus het kan helemaal niet, en ach... zolang ik niet idioot vroeg wakker word 's ochtends maak ik me nog niet druk'.
Een dag later lag ik om half 5 's ochtends naar het plafond te staren. 4 uur later bevestigde de test wat ik op dat moment eigenlijk al wel wist. :Y

En don't worry, het gaat over! :Y *O*
Heb ik iets gemist? ;(
  maandag 27 januari 2014 @ 15:36:12 #17
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_136009077
Hier absoluut niet vroeg wakker. Juist het tegenovergestelde. Ik kan 's ochtens echt niet goed wakker worden en moet me dan ook echt haasten om op tijd op mijn werk te komen.
E. is daarentegen wel vaak vroeg wakker }:| Zaterdag was het toppunt: om 04.45 klaarwakker en ze was niet van plan om weer te gaan slapen. Hierdoor zat ik om 05.00 ook al met haar beneden, want ze gilde iedereen wakker.
  maandag 27 januari 2014 @ 15:36:16 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_136009081
quote:
11s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:32 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Heb ik iets gemist? ;(
Eh ja, sorry, ik dacht dat het wel bekend was her en der inmiddels. :@
SPOILER: uitleg
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry, het was niet mijn bedoeling iemand te laten schrikken. :@
En suffer dan suf in dezelfde post, maar jij nog gefeliciteerd met jullie verassings-cadeautje he! :*
pi_136009178
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:36 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Eh ja, sorry, ik dacht dat het wel bekend was her en der inmiddels. :@
SPOILER: uitleg
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry, het was niet mijn bedoeling iemand te laten schrikken. :@
En suffer dan suf in dezelfde post, maar jij nog gefeliciteerd met jullie verassings-cadeautje he! :*
Oh ja, ik weet het weer. :*

En bedankt! O+
pi_136009285
Over onverwacht zwanger raken ed. Welke AC zijn jullie van plan te doen na de bevalling?
Ik zit toch te denken om over te stappen op spiraaltje als we eenmaal alle kinderen hebben die we willen hebben. Echter doen verhalen over verloren spiraaltjes en het feit dat manlief en ik schijnbaar moeiteloos zwanger raken me heroverwegen wat handig is.
Een leven lang de pil slikken lijkt me ook niet wat, tbh.....

SPOILER
pi_136009484
Ik wil straks een mirena
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  maandag 27 januari 2014 @ 15:47:49 #22
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136009497
Ik wil liever geen hormonen meer gebruiken, dus condooms denk ik :{.
KuikenGuppy
pi_136009515
Ik heb nadat E geboren was een Mirena gehad, maar persoonlijk beviel hij mij niet. Terwijl een vriendin van me erbij zweert. Ik ben daarna weer overgegaan op de pil. Maar hoop dat niet heel mn leven nog te hoeven doen ofzo, zo leuk vind ik het niet... En condooms vind ik een enorme afknapper en maakt niet uit hoe dun ze zijn, ik ervaar dan minder plezier eigenlijk.
Tralalalaaa
pi_136009552
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:42 schreef Theeleuter het volgende:
Over onverwacht zwanger raken ed. Welke AC zijn jullie van plan te doen na de bevalling?
Ik zit toch te denken om over te stappen op spiraaltje als we eenmaal alle kinderen hebben die we willen hebben. Echter doen verhalen over verloren spiraaltjes en het feit dat manlief en ik schijnbaar moeiteloos zwanger raken me heroverwegen wat handig is.
Een leven lang de pil slikken lijkt me ook niet wat, tbh.....

SPOILER
De mijne vond dat we de natuur zn gang maar moesten laten gaan, want dan zat de tweede er fijn dicht op :X Ja, ik wil denk ik ook wel even niet zwanger zijn he :')

Ik denk dat wij aan de condooms gaan tot nmr 2, ik wil al die hormonen niet meer. En na nmr 2 komt er een knip bij mijn vriend :)
  maandag 27 januari 2014 @ 15:51:53 #25
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136009629
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:49 schreef Dot. het volgende:

[..]

De mijne vond dat we de natuur zn gang maar moesten laten gaan, want dan zat de tweede er fijn dicht op :X Ja, ik wil denk ik ook wel even niet zwanger zijn he :')

Ik denk dat wij aan de condooms gaan tot nmr 2, ik wil al die hormonen niet meer. En na nmr 2 komt er een knip bij mijn vriend :)
Zo gaan wij het denk ik ook doen.
KuikenGuppy
pi_136009775
Ik ga met alle liefde weer voor de Mirena. Het is even doorzetten de eerste maanden, ben blij dat mijn gyn me toen echt heeft gesteund en opgepept het vol te houden ondanks de ongemakken in het begin.
Maar na 4-6 maanden was het een met mijn lichaam en heb ik er nooit meer last van gehd en heeft ie 5 jaar gezeten.
(en hier ook iemand thuis zitten die echt geen knip wil laten zetten)
pi_136009802
Ik heb het eerste jaar na de bevalling geen enkele behoefte gevoeld om weer zwanger te zijn. Dus de natuur zijn gang laten gaan is absoluut voor mij geen optie. Mocht er een 3e komen, dan verwacht ik dat het dit keer nog langer gaat duen voor ik weer een zwangerschap zie zitten.

Hormonen sta ik juist positief tegenover, die hebben 10 jaar lang bewezen heel goed hun werk te doen.
  maandag 27 januari 2014 @ 15:56:25 #28
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_136009807
Ik denk dat ik deze keer ga voor spiraal. Tussen B en E heb ik een tijdje de pil weer gehad, maar daar reageerde ik erg slecht op met huiduitslag. Na E. hebben we condooms gebruikt en ik was van plan om dit jaar voor een spiraaltje te gaan, omdat we af en toe dus wel slordig waren.
Dat slordig zijn heeft geleid tot dit cadeautje waarvan ik alweer 13 weken zwanger ben.
pi_136010054
Hier mag Paxlie dat issue oplossen :D
pi_136010173
Fijn zulke mannen :Y Ach ja, misschien als ie 50 is O-)
pi_136010408
Ik heb nog geen idee qua anticonceptie straks, maar ook nog heel veel tijd om over na te denken.

Ik hoop echt zo dat deze zwangerschap goed gaat, zou zo leuk zijn als mans opa van 89 het nog mee kan maken. Dit wordt het eerste achterkleinkind met zijn achternaam. O+

Mijn moeder denkt trouwens dat het een jongen wordt en die heeft nog nooit ongelijk gehad. _O-

SPOILER
  maandag 27 januari 2014 @ 16:16:56 #32
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_136010589
Hier als het kan tijdens de ks meteen een sterilisatie. Die hormonen ben ik helemaal klaar mee...! Ben hiervoor al overgestapt naar een verzekeraar die het vergoed.
Moet alleen eerst nog langs de huisarts voor een verwijzing staat in de polisvoorwaarden (terwijl ik zowiezo al bij de gyn ga komen).
pi_136010784
Oh ik moet even *O*

Totaal offtopic en voor vele ws echt een ja en?! Moment, maar: mijn zus kwam net even langs en had cadeautjes voor ukkie bij zich.. O+ ik moest er gewoon van huilen :@

SPOILER
Wb AC, ik reageer overal even belabberd op maar ws toch de eerste tijd weer de pil. Werkt van alles toch het best.
Als ons gezin compleet is laat ik de boel dichtknopen...
S. 2014
J. 2016
pi_136011010
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:47 schreef Burdie het volgende:
Bij ons wil M. zich laten steriliseren als we zeker weten dat er geen derde meer komt. En anders zolang toch maar condooms, ook al vinden we ze allebei niet fijn. Tot nu toe word ik ook wel erg makkelijk zwanger, dus we zullen wel iets moeten gebruiken :+
pi_136011089
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 16:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Oh ik moet even *O*

Totaal offtopic en voor vele ws echt een ja en?! Moment, maar: mijn zus kwam net even langs en had cadeautjes voor ukkie bij zich.. O+ ik moest er gewoon van huilen :@

SPOILER
Wb AC, ik reageer overal even belabberd op maar ws toch de eerste tijd weer de pil. Werkt van alles toch het best.
Als ons gezin compleet is laat ik de boel dichtknopen...
Wat lief van je zus. O+
pi_136011125
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:56 schreef Theeleuter het volgende:
Hormonen sta ik juist positief tegenover, die hebben 10 jaar lang bewezen heel goed hun werk te doen.
Ik had dat dus eerst ook altijd :Y Pil slikken vond ik geen enkel probleem, lekker makkelijk, nergens last van. Na de geboorte van S. ook weer daarmee begonnen, en een maand later longembolie. Heb me inmiddels verder laten informeren, maar álle ac met hormonen geven een verhoogd risico. Dus voor mij maar geen hormonen meer. Ergens jammer hoor, vond het lekker simpel :)

gewoonmezelf, wat lief van je zus! O+
pi_136011157
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:47 schreef Burdie het volgende:
Hier ook! Gebruikte zelf hiervoor ook al een jaar niets anders dan condooms en voel me zo goed zonder die hormonen!
♥ J & S
pi_136011205
Ja ze lijkt er eindelijk aan te wennen! Dat is zo'n opluchting O+
S. 2014
J. 2016
pi_136011222
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:49 schreef Dot. het volgende:

[..]

zo gaat het hier nu ook... Geen hormonen meer voor mij. K*t dingen.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_136011926
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:00 schreef Brighteyes het volgende:
Zodra je zwanger bent is het moment aangekomen om je flamuus los te laten. Laat het tot je doordringen dat ze niet meer van jou is. Er is een lul in geweest, nu zit er een kind in je buik en vanaf nu ben je je flamuus kwijt.
Vanaf nu is je doos geen doos meer, maar de grabbelbak van Lingo.
:o :D _O-

GM wat lief van je zus! O+

Wbt AC, heb ik nog niet over nagedacht. Ik denk dat ik weer aan de pil ga, want daar had ik nooit zo heel veel problemen mee. Knip voor lief is nog geen optie en om nou geen AC te gebruiken.. Ik was welgeteld één maand van de pil af toen het al raak was (zoals mijn moeder altijd zo subtiel zei: "Ik hoefde er maar naar te kijken en ik was al zwanger" :D ). Heel fijn natuurlijk maar ik zie het niet zitten om meteen weer zwanger te raken. Eerst maar eens genieten van en wennen aan één zo'n murpie.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_136012013
Wat fijn GM! Kan me voorstellen dat het meer is dan 'een kadootje' :)

Ik lees over het vroeg wakker worden trouwens dat je REM-slaap korter duurt en dat je daarom eerder wakker bent. Maar niet waarom dat korter duurt.

Zo worden de dagen alleen wel langer, en volgens mij gaan de komende weken al zo lang duren ;)
pi_136012178
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 16:51 schreef RunForrestRun het volgende:

[..]

:o :D _O-

GM wat lief van je zus! O+

Wbt AC, heb ik nog niet over nagedacht. Ik denk dat ik weer aan de pil ga, want daar had ik nooit zo heel veel problemen mee. Knip voor lief is nog geen optie en om nou geen AC te gebruiken.. Ik was welgeteld één maand van de pil af toen het al raak was (zoals mijn moeder altijd zo subtiel zei: "Ik hoefde er maar naar te kijken en ik was al zwanger" :D ). Heel fijn natuurlijk maar ik zie het niet zitten om meteen weer zwanger te raken. Eerst maar eens genieten van en wennen aan één zo'n murpie.
Bij mij duurde het dus meer dan een jaar voordat mijn cyclus weer normaal ging doen en ik was toen gestopt met de pil omdat ik ineens in de stopweek niet meer ongesteld werd. Toen we voor het echie gingen duurde het 3 cyclussen voordat ik zwanger was, dus ik ben blij dat mijn lijf vooraf de tijd heeft gehad weer een normale cyclus op te bouwen, dat ga ik niet moedwillig nog een keer doen :)

Al moet ik zeggen dat ik van alle AC de implanon echt het meest ideale vond. Niet ongesteld, want continue hormonenstroom en je hoeft nergens aan te denken ^O^
pi_136012460
Koperspiraal! Voor mij geen hormonale anticonceptie meer :N
pi_136012468
Een koperspiraal is ook hormoonloos, is dat geen optie voor degene die geen hormonen willen?
Snap an sich door veel negatieve verhalen ook wel waarom veel anti-spiraal zijn, ac-keus is vaak hetgene dat bij je past en waar je je fijn bij voelt.

edit: Wup was me net voor
  maandag 27 januari 2014 @ 17:09:06 #45
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136012600
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 17:05 schreef BlueEyes het volgende:
Een koperspiraal is ook hormoonloos, is dat geen optie voor degene die geen hormonen willen?
Snap an sich door veel negatieve verhalen ook wel waarom veel anti-spiraal zijn, ac-keus is vaak hetgene dat bij je past en waar je je fijn bij voelt.

edit: Wup was me net voor
Voor mij geen optie, omdat daarmee wel elke maand een bevruchting plaats kan vinden.
KuikenGuppy
pi_136012669
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 17:09 schreef Burdie het volgende:

[..]

Voor mij geen optie, omdat daarmee wel elke maand een bevruchting plaats kan vinden.
Bij de Mirena net zo goed :)
pi_136012813
Ik wil ook geen hormonen meer. Dus dan worden het voorlopig maar even condooms. M'n vriend was er niet zo blij mee toen ik het hem zei een paar weken geleden, maar heb hem maar meteen duidelijk gemaakt dat de consequentie dan een derde is. Heeft ie ook weer niet zo'n zin in nu al. :P
pi_136013016
Mijn man wil na de hel van Snakelady's ex geen ingreep meer dus ik denk dat ik maar een knoop in m'n eierstokken laat leggen :P

Drie vind ik ook echt wel genoeg. w/
  maandag 27 januari 2014 @ 17:21:18 #49
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136013069
Hier ook condooms, want ik word un petit peu depri ( :') ) van hormonale Ac. Voor beeb is dat ook 4 jaar goed gegaan, dus nu moet t ook maar. Wij hebben altijd fetherlite en die zijn echt niet heel vervelend.

SPOILER
Als we er beiden van overtuigd zijn dat we compleet zijn, gaat er een knip in bij vriendlief.
  maandag 27 januari 2014 @ 17:22:44 #50
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136013132
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 17:11 schreef WupWup het volgende:

[..]

Bij de Mirena net zo goed :)
Ook geen optie dus ;).
KuikenGuppy
  maandag 27 januari 2014 @ 17:25:40 #51
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_136013252
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 17:20 schreef Vlindur het volgende:
Mijn man wil na de hel van Snakelady's ex geen ingreep meer dus ik denk dat ik maar een knoop in m'n eierstokken laat leggen :P

er zit echt een goede uroloog in het ziekenhuis in jouw woonplaats. :Y easy breasy. Het is voor een vrouw echt een veel heftiger ingreep (buiten dat die bacterie dus ook gewoon in je lijf kan komen enzo)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_136014238
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 17:22 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ook geen optie dus ;).
Hmm, ik dacht dat het dezelfde hormonen waren als de pil. Het idee van een koperspiraaltje staat metegen, maar een hormoonspiraal is dus niet heel veel beter....
pi_136014354
GM, wat fijn van je zus, in dit geval is zo'n kadootje meer dan gewoon een kadootje... :)

Hier komt er hoogstwaarschijnlijk geen vierde. Omdat ik geen hormonen wil en we te slordig zijn voor condooms of NFP-achtige toestanden, gaat er bij man een knip in.
pi_136014841
Oh gut, anticonceptie straks. Wij hebben een half jaar aan de condooms gezeten. Was eens tuk minder gezellig. Maar wel practisch :P Misschien eens een spiraal proberen na de bevalling (Ok. nu gebruikte ik het woord bevalling in een zin die op mij sloeg :o )

Hoe voelt dat nou, als de baby beweegt in je buik? Ik heb sinds 3 dagen een borrelgevoel in mijn buik. Maar of dat de baby is og mijn darmen weet ik niet. Het zou ook wel vroeg zijn met 14.1, maar het kan wel natuurlijk...
pi_136015063
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 18:04 schreef Roomsnoes het volgende:
Oh gut, anticonceptie straks. Wij hebben een half jaar aan de condooms gezeten. Was eens tuk minder gezellig. Maar wel practisch :P Misschien eens een spiraal proberen na de bevalling (Ok. nu gebruikte ik het woord bevalling in een zin die op mij sloeg :o )

Hoe voelt dat nou, als de baby beweegt in je buik? Ik heb sinds 3 dagen een borrelgevoel in mijn buik. Maar of dat de baby is og mijn darmen weet ik niet. Het zou ook wel vroeg zijn met 14.1, maar het kan wel natuurlijk...
Ik voelde in het begin een heel klein duwtje of idd een borreltje/vlindertje die op zo'n specifieke enkele plek was dat het m'n darmen niet konden zijn. Dan is het meestal een borrel die zich door m'n buik beweegt en niet allen op 1 plek.
  maandag 27 januari 2014 @ 19:05:35 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_136017360
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 17:20 schreef Vlindur het volgende:

Och, als ik zo tussen de regels lees functioneert de boel nog steeds prima daar hoor, dus daar hoeft hij verder niet bang voor te zijn. :D
pi_136017898
Hoe zou t met franny zijn?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136018204
Ik heb een app gedownload, Zwanger of zo. Maar daar staat bij wat je beter niet kunt eten 'rauwe kip'. :? Hoezo? Want dat is normaal echt geen probleem? :D
pi_136018300
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:19 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik heb een app gedownload, Zwanger of zo. Maar daar staat bij wat je beter niet kunt eten 'rauwe kip'. :? Hoezo? Want dat is normaal echt geen probleem? :D
Niet dan? Wij hebben de kip 't liefst zo vers mogelijk. Kop eraf, bee(s)tje plukken en dan zo *nom* een hap eruit :Y
pi_136018385
Ik ben ook benieuwd naar franny!

Oh, iemand ook wel eens het gevoel dat je benen niet meer goed aan je heupen vast zitten ofzo? Kan het niet zo goed uitleggen, maar als ik loop dan voelt het bij mijn heupen wat vreemd aan, alsof mijn benen niet meer helemaal goed in de heupen (heupkom?) passen. Heb ik de vorige zwangerschap niks van gemerkt. Wel gewone bekkenpijn, maar dit gevoel is nieuw.
pi_136018506
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:19 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Je mag ook helemaal niks meer als zwangere :'(

Die reactie had ik trouwens ook toen in 'rauwe mosselen' zag staan in het lijstje van het voedingscentrum. Blijk je die dingen wel écht rauw te kunnen eten :X
pi_136018529
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:54 schreef Dot. het volgende:

[..]

Oh, ik kan zo slecht tegen verkleinwoorden bij volwassenen. Als mijn vk zegt dat ik mijn broekje mag uittrekken of dat ik een maandverbandje moet pakken hoop ik dat ik me in kan houden :X
:D

Ik heb een docente voor sociale vaardigheden, als je bij haar tijdens je toetsmoment een verkleinwoordje gebruikt ben je gezakt :D

"evenTJES naar het harTJE van uw kindJE luisteren. Wauw u heeft een mooi buikJE hoor mevrouw. En voelt u uw kindJE goed bewegen?"

Foutje is snel gemaakt zeg maar :P

Maar ach, het is lang niet zo tenenkrommend (vind ik zelf) als mensen die "we" zeggen. Als in "en, hoe voelen we ons vandaag?"
:)
pi_136018607
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:20 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Niet dan? Wij hebben de kip 't liefst zo vers mogelijk. Kop eraf, bee(s)tje plukken en dan zo *nom* een hap eruit :Y
Lach er maar om, maar ik krijg ze wel op spreekuur, de vragen als "en kip? moet ik dat ook doorbakken net als biefstuk?"
De eerste keer is je reactie nog ehm... ik mag hopen dat je dat altijd doet? :')
Daarna ga je vrij snel over op, ja. :+
pi_136018622
Disclaimer, mijn laatste vraag was cynisch, ik eet normaal geen rauwe kip :+
pi_136018671
en MUUS O+

geen woord gelogen. *flaps... flaps...*
wie heeft er weeën om de 5 minuten? >:)
pi_136018723
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:26 schreef mignonne het volgende:

[..]

Lach er maar om, maar ik krijg ze wel op spreekuur, de vragen als "en kip? moet ik dat ook doorbakken net als biefstuk?"
De eerste keer is je reactie nog ehm... ik mag hopen dat je dat altijd doet? :')
Daarna ga je vrij snel over op, ja. :...
Toen ik dat las, was ik even bang dat je echt mensen had die zo een hap uit een hele kip nemen :+

Verder: oei... Mja, je ziet natuurlijk heel veel soorten mensen...
pi_136018802
Geniaal! Rauwe kip! En die docent! _O-
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136018863
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:28 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Toen ik dat las, was ik even bang dat je echt mensen had die zo een hap uit een hele kip nemen :+

Verder: oei... Mja, je ziet natuurlijk heel veel soorten mensen...
Ja... maar goed, ik heb liever dat ze dan gewoon maar alles vragen dan dat mensen ermee doorlopen en 'verkeerde' keuzes maken of verkeerde dingen denken ofzo.
pi_136018996
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:24 schreef mignonne het volgende:

[..]

:D

Ik heb een docente voor sociale vaardigheden, als je bij haar tijdens je toetsmoment een verkleinwoordje gebruikt ben je gezakt :D

"evenTJES naar het harTJE van uw kindJE luisteren. Wauw u heeft een mooi buikJE hoor mevrouw. En voelt u uw kindJE goed bewegen?"

Foutje is snel gemaakt zeg maar :P

Maar ach, het is lang niet zo tenenkrommend (vind ik zelf) als mensen die "we" zeggen. Als in "en, hoe voelen we ons vandaag?"
Kindje vind ik niet erg, want het is ook een kindje, maar als je tegen de 100 kilo aan loopt heb je geen broekje of slipje meer aan :N

Net als volwassen vrouwen die het over hun vriendinnetjes hebben. Ik zie dan altijd een horde kleuters voor me met een vrouw ertussen :P
pi_136019326
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:32 schreef Dot. het volgende:

[..]

Kindje vind ik niet erg, want het is ook een kindje, maar als je tegen de 100 kilo aan loopt heb je geen broekje of slipje meer aan :N

Net als volwassen vrouwen die het over hun vriendinnetjes hebben. Ik zie dan altijd een horde kleuters voor me met een vrouw ertussen :P
haha precies!
Precies dat heb ik dus idd ook. ik gebruik zelf bijvoorbeeld wel hartje, al was het alleen maar omdat "we gaan even naar het hartje van de baby luisteren" een stuk vriendelijker en minder klinisch klinkt dan "we gaan even naar zn hart luisteren". Verschil is subtiel, futiel misschien, maar toch.

Ik krijg zelf wel altijd een beetje de kriebels van eufemismen in de verloskunde. "we plakken even een draadje op het hoofdje van de baby" ehm? je bedoelt dat je er een naald opschroeft? zeg dan op zn minst dat je het erop draait of erop bevestigt, maar plakken?
"ik ga je een klein beetje helpen met een heel klein knipje" Kleine knipjes worden gezet door te lieve verloskundigen en slechte artsen zeggen ze hier :P Een knip zet je met een reden en als je knipt dan knip je, geen gemeut over een klein knipje, een knip is een knip.
  maandag 27 januari 2014 @ 19:47:47 #71
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136020005
Mignonne het was weer heel tof dat je er was, totdat je begon over knippen. :9 Ik wil (lees: durf) niet aan de origami poes. :')

Bevallen lijkt me fantastisch, maar alles wat de mensen om je heen dan ineens kunnen, mogen en ongetwijfeld ook moeten doen, doet meer denken aan een slechte aflevering van Law and order: Special Victims Unit. ;(
pi_136020227
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:47 schreef Kimpossible het volgende:
Mignonne het was weer heel tof dat je er was, totdat je begon over knippen. :9 Ik wil (lees: durf) niet aan de origami poes. :')

Bevallen lijkt me fantastisch, maar alles wat de mensen om je heen dan ineens kunnen, mogen en ongetwijfeld ook moeten doen, doet meer denken aan een slechte aflevering van Law and order: Special Victims Unit. ;(
Origami poes :D Ik vrees er wel eens voor dat ze dan een hechting of wat teveel zetten en dat we daarna geen seks meer kunnen hebben :') Wel meteen geen A-C meer nodig.
  maandag 27 januari 2014 @ 19:53:26 #73
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136020364
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:51 schreef Dot. het volgende:

[..]

Origami poes :D Ik vrees er wel eens voor dat ze dan een hechting of wat teveel zetten en dat we daarna geen seks meer kunnen hebben :') Wel meteen geen A-C meer nodig.
Die verhalen zweven hier ook rond heur >:) extra flubbertjes en schaamlippen door verkeerd / te strak gehecht en zo. Heerlijk! :Y)
pi_136020383
Origami poes :')
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136020506
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:53 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Die verhalen zweven hier ook rond heur ;( extra flubbertjes en schaamlippen door verkeerd / te strak gehecht en zo. Heerlijk! :Y)
Ik heb idd een klein stukje littekensweefsel/wildvlees overgehouden na hechten. Iemand die weet of dat kwaad kan nu bij de volgende bevalling?
Heb ook een pijnloze aambei trouwens. Geen problemen voor bij het persen verder?
  maandag 27 januari 2014 @ 20:03:41 #76
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_136020882
Momo wat naar van de misselijkheid/maagzuur -O- En idd, die voeten/enkels/benen komen echt weer goed. Maar lastig met dit weer idd :X

Coco jouw boomstronkjes :D Geweldige benaming idd mignonne! _O-

Ik pieste me ook een ongeluk in de dagen na de bevalling idd. Ongemerkt word je toch steeds boller van al dat vocht..Oke soms niet ongemerkt maar het gaat blijkbaar ook ergens anders zitten behalve je benen en gezicht :+
Ik deed gewoon plassen met een kannetje van de MvM, ging ook prima.. was te lui om elke keer onder de douche te gaan :') dus water erover gieten als plassen etc

En knijpfles? Wtf? Ik kreeg in het zh ook gewoon een kannetje.

Franny spannend!! :o *O* Zet 'm op! :%

Kim 33 weken! :D *O*

Alixia wat gaaf, 37 weken al! O+ *O*

En TAP gister 24 :o O+ *O*

RFR maak je niet druk om het drukken tijdens het persen... Dat boeit je echt totaal niet meer dan. :*

Musique wat naar zeg -O- Last van je bekken dus? Let je wel goed op jezelf? Krijg je ook fysiotherapie ervoor? En heuuulll rustig draaien in bed he..

BlueEyes wat voor verhaal dan van die gemeente ambetenaar? Stoer dat je 'm ff op zn nummer hebt gezet hihi. :D Ach joh, laat 'm lekker :+

Brighteyes omg die verhalen van MUUS :D _O- _O- LMAO!!

Hier ook gewoon bevallen in positieshirt van H&M. Beviel prima :+ Volgende keer weer zo. Of niks idd, zal me aan me reet roesten :7 Wat lekker voelt!

Theeleuter; hier gaan we weer over op de condooms tot manlief gesteriliseerd is, wat vrij snel zal zijn waarschijnlijk.
Ik heb alle soorten hormonale ac gebruikt zowat en altijd gedoe. Dat doe ik niet meer. Dan maar ongesteld etc. :)
Koperspiraal schijn je meer van te gaan bloeden, hoeft niet maar kan wel. Je menstruatie kan echt heviger worden. Ik ga al 1 dag dood van de pijn dus ik weet niet of ik dat nou dan wil. :X

Gm schattig!! O+

Vandaag wel een goeie dag btw :) Heerlijk uitgeslapen want dochter was bij gastouder gebracht O+ Even gewerkt en toen nog even thuis relaxt gedaan voordat ik dr op ging halen. Ze was niet zo lekker, ik denk weer tanden ofzo? Ze slaapt nu iig wel lekker :)
Paar harde buiken vandaag maar verder viel 't mee gelukkig. Mn bekken gaan ook nog steeds aardig goed.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_136021944
quote:

Ik zal nooit meer hetzelfde kijken naar LA: SVU :D
  maandag 27 januari 2014 @ 20:28:53 #78
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_136022050
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:51 schreef Dot. het volgende:

[..]

Dat fixen ze de dan ook wel weer voor je. Maar leuk is anders al grappen mannen graag over een steekje extra :')
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_136022083
quote:

Als je maar onthoudt dat je niet op een VICTIMS unit ligt maar op een kamer waar JIJ je baby ter wereld gaat brengen en dat jij daar zelf het nodige in te zeggen hebt :)

En over die origami poes, man, ik kan breien, borduren, naaien, haken en hechten. Als jij er zeven kleuren in wil krijg je die van me, loop je dr haske hip bij :7
pi_136022252
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:28 schreef laziness het volgende:

[..]

Dat fixen ze de dan ook wel weer voor je. Maar leuk is anders al grappen mannen graag over een steekje extra :')
Ja die mannen :') :X De meesten bedoelen het echt als geintje maar er zijn er bij die te lang doorgaan. Ik zou dat soort mannen graag het beeld mee willen geven wat ik laatst weer gezien heb. Echt al de tiende ofzo deze stage. Een besneden vrouw, vagina is 2 vingers toegankelijk, nét genoeg voor vaginaal toucher. (* flap... flap...* ) En je dan realiseren dat die besnijdenis dus al rond de 20 weken gedeeltelijk is opengemaakt om toucheren mogelijk te maken.
  maandag 27 januari 2014 @ 20:32:04 #81
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_136022275
Kim ik had ook een mooie hazenlip omdat M. snel geboren moest worden (zelfs nog een foto van :+ ), maar het is zooo mooi gehecht! O+ zo goed gedaan, zo weinig last gehad, ik ben er zo blij mee. Het is niet allemaal kommer en kwel, dat kindje maakt zoveel goed! Cliche's zijn waar! ;)

Pfff Mignonne ja die verhalen. :X bah. ;(
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_136022455
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:37 schreef mignonne het volgende:

Ik krijg zelf wel altijd een beetje de kriebels van eufemismen in de verloskunde. "we plakken even een draadje op het hoofdje van de baby" ehm? je bedoelt dat je er een naald opschroeft? zeg dan op zn minst dat je het erop draait of erop bevestigt, maar plakken?

Dat zeiden ze bij ons..
Not amused was ik dus, hielp echt mee bij het niet leuk vinden van de vk.
  maandag 27 januari 2014 @ 20:35:19 #83
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_136022472
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:31 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja die mannen :') :X De meesten bedoelen het echt als geintje maar er zijn er bij die te lang doorgaan. Ik zou dat soort mannen graag het beeld mee willen geven wat ik laatst weer gezien heb. Echt al de tiende ofzo deze stage. Een besneden vrouw, vagina is 2 vingers toegankelijk, nét genoeg voor vaginaal toucher. (* flap... flap...* ) En je dan realiseren dat die besnijdenis dus al rond de 20 weken gedeeltelijk is opengemaakt om toucheren mogelijk te maken.
Hoe veel pijn lijdt zo'n vrouw tijdens sex vraag ik me af? :o Oh the horror :'( Bij mij ging het om een paar mm te veel gehecht en dat was al zo pijnlijk :'(
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_136022496
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:31 schreef mignonne het volgende:

[..]

Maar als er toen maar 2 vingers in pasten, hoe heeft ze dan ooit seks gehad?

Ik mag toch echt hopen dat de mijne er niet over gaat grappen. Dan haal ik ook een grapje uit })
pi_136022675
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:35 schreef Dot. het volgende:

[..]

Maar als er toen maar 2 vingers in pasten, hoe heeft ze dan ooit seks gehad?
Ja precies. Dat vraag je je af dan hè. Hoe is die ooit zwanger geraakt, nou eh, pijnlijk.

En om die reden is vrouwenbesnijdenis in NL echt bij wet verboden. Volledig terecht imho en wat mij betreft ook echt iets waarvan ik hoop dat het eens aangepakt zou worden wereldwijd. Die meisjes worden vaak besneden als ze een jaar of 5/6/7/8 zijn, onverdoofd, ergens in een achterkamertje ofzo. Kun je je iets ergers voorstellen voor je dochter? :X
pi_136022996
Och och, arme vrouwen :'(
Ik ken ook *verhalen* dat er net genoeg ruimte werd open gelaten voor het menstruatiebloed ;(

Nou dan echt liever een reuzetampon die er overdwars in kan hoor!
pi_136023152
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:38 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja precies. Dat vraag je je af dan hè. Hoe is die ooit zwanger geraakt, nou eh, pijnlijk.

En om die reden is vrouwenbesnijdenis in NL echt bij wet verboden. Volledig terecht imho en wat mij betreft ook echt iets waarvan ik hoop dat het eens aangepakt zou worden wereldwijd. Die meisjes worden vaak besneden als ze een jaar of 5/6/7/8 zijn, onverdoofd, ergens in een achterkamertje ofzo. Kun je je iets ergers voorstellen voor je dochter? :X
Willens en wetens nutteloze ingreep waar je als vrouw pijn en ongetwijfeld nog andere problemen door krijgt. }:|

Overigens is bij mijeen ingescheurde kleine schaamlip niet gezien. Anatomisch lijkt die nu ook meer op de ander dus ik snap wel hoe ze het niet hebben gezien. Maar ze hadden het over schaafwondjes en ik begreep niet hoe een schaafwond zoveel pijn kon doen. _O-
Ik denk maar zo, scheurt nu niet nog een keer, lekker laten, want is prima geheeld.
pi_136023343
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:38 schreef mignonne het volgende:

[..]

1x een Somalisch meisje verpleegd, volledig alles eraf gesneden (lippen binnen en buiten plus clit was als kruisje ingesneden) en ook dichtgenaaid. |:(
Dat beeld vergeet ik nooit weer. En dan jij nu al 10e in je stage, wil er geen voorstelling van maken hoe dat moet tijdens de bevalling en hoe na de eerste verminking op jonge leeftijd het weer aan elkaar gehecht moet nadien :X
pi_136023464
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:29 schreef mignonne het volgende:

[..]

En over die origami poes, man, ik kan breien, borduren, naaien, haken en hechten. Als jij er zeven kleuren in wil krijg je die van me, loop je dr haske hip bij :7
Daar ging mn thee.. _O- _O-
S. 2014
J. 2016
  maandag 27 januari 2014 @ 20:53:23 #90
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136023577
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:29 schreef mignonne het volgende:

[..]

Als je maar onthoudt dat je niet op een VICTIMS unit ligt maar op een kamer waar JIJ je baby ter wereld gaat brengen en dat jij daar zelf het nodige in te zeggen hebt :)

True Story O+ . ik ben gewoon een bange poeperd als het aankomt op andere mensen aan m'n lijf en medische gein. Ik vertrouw op hormonen en adrenaline die dat alles als sneeuw voor de zon doet verdwijnen op het moment suprème.
pi_136023642
Vlindur, dat zijn de meeste Somalische vrouwen idd, de vrouw waar ik het over had ook. De vagina is dan ongeveer krap 1 vinger toegankelijk, genoeg voor urine en menstruatiebloed. "genoeg" want echt hygiënisch enz is het niet.

quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:49 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

1x een Somalisch meisje verpleegd, volledig alles eraf gesneden (lippen binnen en buiten plus clit was als kruisje ingesneden) en ook dichtgenaaid. |:(
Dat beeld vergeet ik nooit weer. En dan jij nu al 10e in je stage, wil er geen voorstelling van maken hoe dat moet tijdens de bevalling en hoe na de eerste verminking op jonge leeftijd het weer aan elkaar gehecht moet nadien :X
Ja idd, alles dr af. Maar dat mag je niet meer aan elkaar hechten dus :)
Als je gaat persen dan pers je eerst een hele tijd door, als het hoofd steeds dieper komt en op een bepaald moment ga je het verdoven (voor de vorm meer, want meestal is het zo verlittekend dat ze er niets van voelen) en dan knip je het recht naar boven toe open. Tot net voorbij de opening van de plasbuis, net als een normale vagina eigenlijk. De wondranden omhecht je dan (quote van gyn: t is net een Feston-steekje :7 :P ), zodat er weer 2 schaamlippen ontstaan en de urethra bloot blijft liggen.
  maandag 27 januari 2014 @ 20:57:37 #92
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136023876
Dat ik dat echt niet wist ook :o ik dacht dat ze alleen de clitoris verminkten. Optimistische ziel. :{
pi_136023972
Ik dacht altijd dat het werd opengemaakt als ze trouwden, maar voor die vrouwen is de hel van zwanger worden en bevallen dus het enige om van al die pijn af te komen :X
pi_136024088
Hoe doen Somalische vrouwen in Somalië dan een bevalling? Ergens wil ik het ook niet weten.....
pi_136024126
Ik heb nu een verkrampte doos door de knipverhalen... Ik ga er de komende maanden gewoon vanuit dat mijn onderkant oprekt tot maat echoput... (sssssst laat mij in die waan) over knippen denk ik bij de 40 wkn wel na... :X
S. 2014
J. 2016
pi_136024262
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:59 schreef Dot. het volgende:
Ik dacht altijd dat het werd opengemaakt als ze trouwden, maar voor die vrouwen is de hel van zwanger worden en bevallen dus het enige om van al die pijn af te komen :X
SPOILER
En vrouwen in Somalië worden weer aan elkaar gehecht na een bevalling.
pi_136024452
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:03 schreef mignonne het volgende:

[..]

SPOILER
En vrouwen in Somalië worden weer aan elkaar gehecht na een bevalling.
Dan zou ik als vrouw gezegd hebben ze hebben geknipt om te proberen natuurlijk te bevallen dat lukt niet dus uiteindelijk ks.
Bevallen alle besneden vrouwen onder leiding van een gyn?
pi_136024658
Get wat een nare verhalen ;( klinkt echt heel pijnlijk, onbegrijpelijk dat dat iemand wordt aangedaan }:|

Wat lief dat kadootje van je zus GM O+ dat moet heel fijn voelen :*

En egopost:
SPOILER
pi_136024661
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:06 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Dan zou ik als vrouw gezegd hebben ze hebben geknipt om te proberen natuurlijk te bevallen dat lukt niet dus uiteindelijk ks.
Bevallen alle besneden vrouwen onder leiding van een gyn?
De meesten doen dat niet, te grote sociale controle en soms ook forse druk van partner (in dit geval niet maar toch).

En nee hoor, besnijdenis is geen reden voor gyn-begeleiding.
Knippen en hechten kan ik ook :P
pi_136024947
Brr wat een enge verhalen over dat besnijden :X..

Ik kan me nooit zo goed voorstellen dat je het zelf hebt meegemaakt maar dat toch beslist dat je dochter ook door die hel moet gaan. Ik ken de verhalen over sociale controle, sociale druk, huwelijkskansen en dus toekomst die je 'verpest' door niet te laten besnijden, vaders/oma's die buiten moeders medeweten toch besnijden, maar dan nog.. Als ik ook maar een vermoeden had dat iemand mijn dochter wilde besnijden nam ik d'r mee en kwamen we nooit meer terug. Maar ik weet ook dat dit wel heel makkelijk praten is.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
  maandag 27 januari 2014 @ 21:17:25 #101
381212 Gulara
From the future
pi_136025202
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:37 schreef mignonne het volgende:

[..]

Kleine knipjes worden gezet door te lieve verloskundigen en slechte artsen zeggen ze hier :P
Aah dus ik had een hele goeie arts! :D
En bedankt, ik ben weer even een avondje uitgerammeld. :P
pi_136025257
Pfff wat een verschrikkelijke verhalen :{ Ben blij dat ik me er eigenlijk niets bij voor kan stellen.

On a brighter note: Mijn vriend is onzinnige online testjes aan het doen om te kijken of het een jongen of een meisje wordt O+ Ik vind het zo leuk dat het hem ook zo bezighoudt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')