abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136002690
ik heb bij de eerste geen naweeen gehad, bij de tweede een paar (na een zeer heftige bevalling) en bij de derde idioot veel en pijnlijk ook .. bij een redelijk rustige bevalling..

dus t verschilt, al denk ik dat t bij mij misschien kwam door de weeenopwekkers ? Geen idee hoelang dat door blijft werken..
pi_136003482
Sjaak was een behoorlijk snelle bevalling, maar geen nawee gehad.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136003552
Ja die kak halen ze idd discreet weg ... Tenzij je vent dus keihard door de hele kamer roept wat er allemaal uit kwam en dat dat STONK!

Ik denk dat dat een van de eerste dingen is die ik hem heb verboden bij een eventuele volgende bevalling :+
pi_136003602
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 12:11 schreef DJMomo het volgende:
Poepen tijdens persen merk je niet eens.
Wel ;(

Rot van je bloeddruk Burdie... gelukkig ben je er bijna!
pi_136003755
Ik heb wel gemerkt dat er wat ontlasting meekwam met het persen. Maar dat interesseerde me echt geen ene hol (ehehehehe) want ik vond mijn kind en haar welzijn belangrijker dan mijn gevoel van evt gene. En ik was van tevoren ook bang om te poepen. Nu nu is het jammerdebammer verloskundige, had je maar geen verloskundige moeten worden.
Tralalalaaa
pi_136003801
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 12:02 schreef Burdie het volgende:
Poepen tijdens het persen schijnt bijna iedereen te doen, baby draait immers eerst richtig endeldarm en duwt zo met z'n koppie de ontlasting eruit :Y).

Ik heb een halve sticker van de verloskundige. Baby is inderdaad netjes ingedaald, maar mijn bloeddruk was weer veel te hoog. Woensdag extra controle.
Zo eindigde mijn zwangerschap ook. Je krijgt inderdaad geregeld extra controles en het kan zo zijn dat ze gaan besluiten je in te leiden... Bij mij is dat ook inderdaad gebeurd. Hou jezelf goed in de gaten he! :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_136003884
Poepen en kotsen tijdens een bevalling zijn horrors die niemand je verteld.... dat poepen oke maar dat kotsen >:) ik kan niet (of iig heel moeilijk) overgeven...
S. 2014
J. 2016
  maandag 27 januari 2014 @ 13:19:44 #283
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136003904
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:17 schreef Skoap het volgende:

[..]

Zo eindigde mijn zwangerschap ook. Je krijgt inderdaad geregeld extra controles en het kan zo zijn dat ze gaan besluiten je in te leiden... Bij mij is dat ook inderdaad gebeurd. Hou jezelf goed in de gaten he! :*
Met hoeveel weken ben je uiteindelijk ingeleid toen?
Erg jammer, de zwangerschap ging tot aan kerst verder helemaal volgens het boekje :').
KuikenGuppy
pi_136003922
Ik heb wel een teiltje bij me gehad tijdens de weeen, voelde me erg beroerd maar uiteindelijk heb ik niet gekotst.
Tralalalaaa
pi_136003965
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:16 schreef Take_A_Picture het volgende:
Nu nu is het jammerdebammer verloskundige, had je maar geen verloskundige moeten worden.
Precies mijn gedachte toen ik over de papieren van de vk heen plaste (dat ksn dus óók nog!). :D :')
  maandag 27 januari 2014 @ 13:22:50 #286
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136004026
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Poepen en kotsen tijdens een bevalling zijn horrors die niemand je verteld.... dat poepen oke maar dat kotsen >:) ik kan niet (of iig heel moeilijk) overgeven...
Twee keer kotsen meestal :Y).

Maar echt. Je leest de vreselijkste verhalen overal. En ik ben maandenlang echt angstig geweest voor de bevalling. En nu kijk ik er zo naar uit O+!
Op een bepaald moment ben je er gewoon klaar voor, kan geen horrorverhaal je meer bang maken en ben je er aan toe O+.
Tenzij ik daar dan weer een maffe uitzondering mee ben :') :+.
KuikenGuppy
pi_136004050
Goed he, van moeder natuur? :D
  maandag 27 januari 2014 @ 13:23:30 #288
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136004060
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:21 schreef Cantare het volgende:

[..]

Precies mijn gedachte toen ik over de papieren van de vk heen plaste (dat ksn dus óók nog!). :D :')
:D
KuikenGuppy
  maandag 27 januari 2014 @ 13:24:26 #289
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136004092
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:23 schreef Cantare het volgende:
Goed he, van moeder natuur? :D
Zo zijn moeders :+.
KuikenGuppy
pi_136004243
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:21 schreef Cantare het volgende:

[..]

Wie legt er dan ook papieren neer in die regionen? 8)7

Kotsen vind ik niet zo erg om dat te doen, maar ik zou het niet heel vervelend vinden als het poepen gewoon op de wc gebeurt O-)
pi_136004305
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:19 schreef Burdie het volgende:

[..]

Met hoeveel weken ben je uiteindelijk ingeleid toen?
Erg jammer, de zwangerschap ging tot aan kerst verder helemaal volgens het boekje :').
precies met 40 weken.
Ik kreeg op een gegeven moment elke dag controle en een CTG, dus ik was wel blij dat ze besloten om me in te leiden..
pi_136004333
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
ik kan dat ook niet. En ik heb niet gepoept en hoefde gelukkig ook niet over te geven tijdens de bevalling.
  maandag 27 januari 2014 @ 13:30:11 #293
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136004335
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:29 schreef Skoap het volgende:

[..]

precies met 40 weken.
Ik kreeg op een gegeven moment elke dag controle en een CTG, dus ik was wel blij dat ze besloten om me in te leiden..
Kan ik me voorstellen! Ik vind het nu al veel gedoe :').
KuikenGuppy
pi_136004379
Hormonen >:)
Net bijna iemand van de gemeente Amsterdam door de telefoon getrokken en de waarheid verteld nav zn belachelijke verhaal dat hij ophield. Hij gaf me uiteindelijk na mijn tirade nog gelijk ook.
Nou was ik al erg assertief voor de zwangerschap, maar zo erg als ik nu ben is volgens mij ook voor de medemens niet echt aangenaam :@
Zou bijna terugbellen om m'n excuus aan te bieden. Bijna...
pi_136004427
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:30 schreef Burdie het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen! Ik vind het nu al veel gedoe :').
Is het ook. Iedere keer met die dikke pens in het OV weer richting ziekenhuis en daar 1 tot 2 uur zijn. En iedere keer bloed & urine... En 30 min aan de CTG. Tip, mocht je ook zoveel controles krijgen neem iets te lezen mee. Ik was dat de eerste keer vergeten en mijn tel had geen bereik. Verveelde me dood...
  maandag 27 januari 2014 @ 13:39:47 #296
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136004668
Er is hier WiFi in het ziekenhuis O+.
En ik vind het heel rustgevend om naar de hartslag van mini te luisteren, kan dan zo in slaap vallen O+.
Maar een (puzzel) boekje gaat idd in de tas, dank voor de tip!
KuikenGuppy
pi_136004751
Braken heb ik dan weer niet gedaan, maar met elke aanhap voeding zo'n mega nawee :X Dat was ik even vergeten :')
En poepen ook ja }:|
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 27 januari 2014 @ 13:44:04 #298
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_136004810
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 12:11 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Nee, niet die :D Er is ook een speciaal voor Boedieboe, over de realiteit van bevallingen :Y)
Deze zijn ook goed ter voorbereiding:

OUD / De kleine lettertjes van zwangerschap en ouderschap...
OUD / De kleine lettertjes van zwangerschap en ouderschap... (2)

Nu nog even zoeken naar die BBD topics idd. :)
Ah, die werden verderop in het tweede topic aangehaald:

Over kleine lettertjes gesproken: :D

ONZ / Van de vrouwen, voor Boebiedoe, ter ondersteuning!
ONZ / PapaBoe krijgt voorlichting (deel 2)
ONZ / PapaBoe krijgt voorlichting deel 3

Met oa:

quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:20 schreef MUUS het volgende:
Weeën. Vloeken. Beenweeën, rugweeën, liesweeën. Vloeken.
Bevalling kan dagen duren.
De flamoes wordt paars tijdens de bevalling en dat beeld raak je nooit meer kwijt.
Inscheuren van de flamoes.
Hechten van de flamoes.
De grootste glibberkikkerbonk ooit: de placenta.
De placenta die de verloskundige onder je neus drukt terwijl ze glimlachend zegt: "Mooi hè?"
Hechtingen die gaan ontsteken zodat de flamoes in een teiltje met Biotex moet (die groene).
Stinkende onstekingen aan de baarmoeder.
Baarmoeders die verzakken.
Naweeën.
Bloed.
Heeeeeeele grote kraamverbanden. En bloed.
Pijn bij het plassen en dus moet het handje vastgehouden worden.
Niet kunnen poepen door hechtingen en dus moet het handje vastgehouden worden.
Enge kraamverzorgsters die de EO aanbidden en minstens 100 jaar oud zijn.

Krampen. Veel huilen door krampen. Vaak krampen.
Kotsen. Op je schouders. Op je buik. Op je arm. Overal. Vaak. Zure melk.
Over je heen zeiken tijdens het luiers verschonen.
Schijten in bad.
Spuitluiers. Stront overal. OVERAL. Uit broekspijpen en zelfs tot aan de nek. Overal stront.
Baby's eerste zwarte poep.
Echte dikke strontlucht zodra het eerste echte hapje is genuttigd.
Huilbaby. Huilbaby. Huilbaby. Huilbaby. En toch de volgende dag naar je werk moeten.
Inentingen, opgezwollen beentjes, armpjes en hoge koorts.
Koortstuipen.
's Nachts in het ziekenhuis zitten door vage hoge koorts en enge dingen.
Hangmoeders op het schoolplein.
Kutkinderen die komen spelen en je halve huis slopen.
Kutkinderen die komen spelen en je kind treiteren.
Merkkleding, schoolgeld (boeken!!) duur speelgoed, Nintendo, Playstation, zakgeld, Breezers, vage vrienden, drugs, sex, alcohol.

Zo, maar even chronologisch gedaan voor een beter overzicht. Als ik iets ben vergeten, kom ik nog wel even terug uiteraard.
en

quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 22:08 schreef MUUS het volgende:
Bij de huisarts langs gaan, omdat je misselijk bent door de zwangerschap. _O-. Die vent lacht je uit en als hij je de deur uit gooit, roept hij nog even hard: "HAD JE MAAR NIET ZWANGER MOTTEN WORDEN, DOMME DOOS!"

En geef de man eens ongelijk.

Neen, dan het fenonomeen verloskundigen en gynaecologen. O+. Deze mensen zitten de hele dag aan, praten de hele dag over en zien de hele dag door.... KUTTEN.
Zodra je zwanger bent is het moment aangekomen om je flamuus los te laten. Laat het tot je doordringen dat ze niet meer van jou is. Er is een lul in geweest, nu zit er een kind in je buik en vanaf nu ben je je flamuus kwijt.
Vanaf nu is je doos geen doos meer, maar de grabbelbak van Lingo.

Ach, in het begin lijikt het allemaal mee te vallen. Die echo's, het voelen aan je buik, het wegen, niemand zit aan of in je doos. Nee, nog niet, maar wacht maar af, die schade halen ze later in. Ook al heb je het niet door, ze zitten nu al hijgend en bibberend op je doos te azen. "Ooooh, als ze gaat bevallen.... dan mogen we er IN en er AAN zitten en dat gaan we VEEL doen. *kwijl, hijg, snuif*"

Gynaecologen en verloskundigen zijn fucked up mensen, serieus. Ze hebben hiervoor geleerd, omdat ze de godganse dag aan dozen wilden zitten. Denk er even over na, da's ziek, man.
Kijk maar eens naar die enge glimmende oogjes als ze keer op keer herhalen: "Bellen als de weeën om de vijf minuten komen he?"

En jawohl, dan komen de weeën om de vijf minuten en je belt. Verloskundige of gynaecoloog staat voor je neus en het dreigende "trek je broekje maar even uit" klinkt ineens heel hard in je oren.
*flaps... flaps*..... Da's het geluid van die rubberen handschoentjes die ze dan aantrekken...

Als je geluk hebt gaan ze je strippen, omdat het kind niet wil komen of omdat de bevalling nu toch echt moet gaan beginnen. Wat is dat strippen, MUUS? Is dat geil?
Nou en of! O+. Dan gaan ze met een hand in je doos wroeten om de vliezen wat los te pulken!
Dat klinkt alsof het pijn doet, MUUS. JA! Tof he? O+.
"Doe je broekje maar even uit.....*flaps.... flaps*"
En dan die hand erin.... en dan gaan ze wurmen.... en dan voelt het alsof ze je longen door je doos eruit willen trekken. O+.
"Pak maar even een maandverbandje...." en ja, dat moet, want je bloedt als een rund daarna. O+. Oh, en lopen kan je ook niet meer van de pijn. O+.
"Nu maar hopen dat de bevalling gaat beginnen, toedeloe.... en wel bellen als de weeën om de vijf minuten komen he? *kwijl, hijg, snuif*""

Met het gevoel alsof je zojuist door een kameel genomen bent, ga je naar huis waar je vervolgens dubbelgeklapt van de pijn op de bank gaat zitten. Dolletjes he? O+.
Vanaf nu bloed je en dat zal je blijven doen tot zes weken na de bevalling. Er kan ook slijm bij zitten, maar da's alleen als je boft. O+.

Daar zijn de weeën om de vijf minuten..... *Twiligt Zone muziekje*.... nu moet je bellen.
"Trek je broekje maar even uit.... *flaps.... flaps*.... dan ga ik even toucheren om te kijken hoeveel ontsluiting je hebt."
Even tussen jou en mij: als ze om de vijf minuten komen, is het einde nog lang niet in zicht. Dat weet ik en dat weet de gynaecoloog/verloskundige. Waarom gaan ze dan nu al voelen?
Omdat ze daar op geilen. Duhhuh. Dus voelen ze 174386503 keer. Heel veel, heel vaak en heel grondig.
Als je in het ziekenhuis bevalt, bof je helemaal. Daar hebben ze diensten en om het uur heb je dan een andere dildo-in-opleiding voor je neus, inclusief assistent-van-dildo en leerlingen-van-de-dildo-school.
Raad eens? Die gaan ALLEMAAL wroeten!
"Hallo, ik ben Dildo Piet....*flaps... flaps*" En HOPPAAAAAAAAA, binnen drie seconden zit hij al bij je binnen. "Even voelen hoor"
Daarna mag assistent-van-dildo nog even voelen én leerling-van-de-dildo-school én de extra-dildo én de back-up-dildo én de zus-van-dildo én de koffiejuffrouw doen ook nog even gezellig mee.
Na een uurtje herhaalt dit riedeltje zich, want dan wisselen ze van dienst. O+.

Had ik al gezegd dat het niet gewoon voelen is, maar dat ze écht de gouden bal aan het zoeken zijn? Had ik al gezegd dat je ze dood wil trappen als je persweeën hebt en ze dan een hand in je kut stoppen?

Nee? Oh. O+.

Nee, je kut zal nooit meer hetzelfde zijn. Iedereen heeft er aan gezeten. Ga je winkelen, kom je zo 12 mensen tegen die in je doos hebben zitten grabbelen tijdens de bevalling. Tja, dan is de sjeu er wel een beetje vanaf he?
Niks meer neukdoos! Grabbelbak en geboortekanaal.
Je bent zwanger. Dag fijn figuurtje, dag strakke huid, dag lang haar en daaaahaaaag flamoes. Het was leuk jullie gekend te hebben.
O+.

MUUS! O+ :D
  maandag 27 januari 2014 @ 13:54:13 #299
390026 Aisly
A flower a day..
pi_136005189
Welkom IMA! *O*

En alweer meldplicht voor Burdie :o dat gaat snel zeg!

Kim, wat irritant van die schroeven zeg. Hopelijk krijg je nu (heel) snel de juiste schroeven thuis.

Linea Nigra en plopnavel, van beide nog niets te zien. Hoewel mn navel toch af en toe wat strak/gespannen voelt.

Vocht vasthouden, pff.. al een paar weken nu. Volgens de VK een kwestie van voetjes zoveel mogelijk omhoog.Maar sinds afgelopen vrijdag voelt alles vanaf mn knie naar beneden erg irritant aan.
Niet echt pijnlijk, niet echt tintelen, beetje ertussenin. Wordt hopelijk ook snel weer minder :Y

Succes Franny! :%

Wisseldagen! *O*

Haha BE! En wat tof geschreven door Muus! _O- _O_
pi_136005204
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:44 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Deze zijn ook goed ter voorbereiding:

OUD / De kleine lettertjes van zwangerschap en ouderschap...
OUD / De kleine lettertjes van zwangerschap en ouderschap... (2)

Nu nog even zoeken naar die BBD topics idd. :)
Ah, die werden verderop in het tweede topic aangehaald:

Over kleine lettertjes gesproken: :D

ONZ / Van de vrouwen, voor Boebiedoe, ter ondersteuning!
ONZ / PapaBoe krijgt voorlichting (deel 2)
ONZ / PapaBoe krijgt voorlichting deel 3

Met oa:

[..]

en

[..]

MUUS! O+ :D
Oh, ik kan zo slecht tegen verkleinwoorden bij volwassenen. Als mijn vk zegt dat ik mijn broekje mag uittrekken of dat ik een maandverbandje moet pakken hoop ik dat ik me in kan houden :X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')