Klopt! Ik weet er alles van... En mignonne, weet jij of die pomp zo'n pijn hoort te doen? *sorry dames*quote:Op maandag 27 januari 2014 22:14 schreef Kyara het volgende:
Volgens mij zetten ze in elk geval een knip bij gebruik van de vacuümpomp.

Well spotted! Als je bij de verloskundige bevalt zonder medische indicatie, mag je ervan uitgaan dat je alleen een knip krijgt bij foetale nood. Mét medische indicatie echter...quote:Op maandag 27 januari 2014 22:06 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Nee, zonder dollen. Foetale nood en knippen is uiteraard 'prima', maar je hoort zoooveel knipverhalen dat ik het moeilijk te geloven vind dat het kindje het in alle gevallen moeilijk had.

Ik vond dat persen een hemels gevoel, soort van lekkere pijn. Net als vroeger toen mijn tand los zatquote:Op maandag 27 januari 2014 22:16 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik vond de druk op de onderkant tijdens de persfase ook niet mals trouwens. Dat had ik nooit zo verwacht maar ik voelde de druk heel duidelijk met elke wee toenemen.

! Ik vond het veel vervelender dan de ontsluitingspijn. Het duurde ook even voor ik echt vol 'door de pijn heen' durfde te persen.
! Ik vond het veel vervelender dan de ontsluitingspijn. Het duurde ook even voor ik echt vol 'door de pijn heen' durfde te persen.

Hee, bedankt hequote:Op maandag 27 januari 2014 22:20 schreef WupWup het volgende:
[..]
Well spotted! Als je bij de verloskundige bevalt zonder medische indicatie, mag je ervan uitgaan dat je alleen een knip krijgt bij foetale nood. Mét medische indicatie echter...
Klopt Kyara, een vacuüm is een indicatie voor een knip. Een stuit ook. Maar ook daar zit ruimte voor discussie als je mij vraagt.
 hahaha. Ik heb het toch in m'n geboorteplan gezet. Ik ben bang dat ik er gekke dingen inzet (zoals dit) of mensen op hun tenen trap, maar ja. Ik schrijf niet dagelijks zon ding. Het is zoeken naar de balans tussen weinig woorden en liever, graag, alsjeblieft, misschien, als het kan
 hahaha. Ik heb het toch in m'n geboorteplan gezet. Ik ben bang dat ik er gekke dingen inzet (zoals dit) of mensen op hun tenen trap, maar ja. Ik schrijf niet dagelijks zon ding. Het is zoeken naar de balans tussen weinig woorden en liever, graag, alsjeblieft, misschien, als het kan  

)
 )

Ook niet standaard hoor, wel bij een stuitbevalling.quote:Op maandag 27 januari 2014 22:14 schreef Kyara het volgende:
Volgens mij zetten ze in elk geval een knip bij gebruik van de vacuümpomp.

Ik zou wel heel duidelijk zijn hoor! Bij te veel 'eventueel-misschientjes' zullen ze het veel eerder naast zich neer leggen (in het algemeen, niet specifiek in het medische circuit). Gewoon "Ik wil niet dat er geknipt wordt, tenzij er foetale nood in het spel is'" lijkt mij een prima zin voor je geboorteplanquote:Op maandag 27 januari 2014 22:24 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Hee, bedankt hehahaha. Ik heb het toch in m'n geboorteplan gezet. Ik ben bang dat ik er gekke dingen inzet (zoals dit) of mensen op hun tenen trap, maar ja. Ik schrijf niet dagelijks zon ding. Het is zoeken naar de balans tussen weinig woorden en liever, graag, alsjeblieft, misschien, als het kan
 .
.

het inbrengen van die cup bedoel je?quote:Op maandag 27 januari 2014 22:19 schreef Cwen het volgende:
[..]
Klopt! Ik weet er alles van... En mignonne, weet jij of die pomp zo'n pijn hoort te doen? *sorry dames*
 leek me bijzonder onprettig
 leek me bijzonder onprettig  

Er staat nu:quote:Op maandag 27 januari 2014 22:26 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik zou wel heel duidelijk zijn hoor! Bij te veel 'eventueel-misschientjes' zullen ze het veel eerder naast zich neer leggen (in het algemeen, niet specifiek in het medische circuit). Gewoon "Ik wil niet dat er geknipt wordt, tenzij er foetale nood in het spel is'" lijkt mij een prima zin voor je geboorteplan.

+1quote:Op maandag 27 januari 2014 22:25 schreef RunForrestRun het volgende:
Ik vond het hier een stuk veiliger toen het ging over kleertjes en wat Het Eerst Pakje zou worden, en kinderkamertjes en wel of niet weten 'wat het wordt'.
Verse baby's wil ik, goede echo's, iets leuks!
Franny al gezellige babyfoto's?
NoBoNo een update?
Iemand??

()

Ik vroeg me laatst af of ik bij een eventuele volgende wel of niet voor een ks zou gaan.quote:Op maandag 27 januari 2014 22:03 schreef Hobbesje het volgende:
Oh my.... al die verhalen.... ze maken me bijna blij met mijn keizersnedes en intacte onderkant!

De tijd dat het echt pijn-pijn-pijn deed was redelijk beperkt en mijn litteken is hooguit een cm of 3. Helpt dit?quote:Op maandag 27 januari 2014 22:29 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik vroeg me laatst af of ik bij een eventuele volgende wel of niet voor een ks zou gaan.
De weegschaal is naar 1 kant nu

)waardoor ik heul veel informatie ben misgelopen
  )waardoor ik heul veel informatie ben misgelopen   

Alles bij elkaar opgeteld ik ook.quote:Op maandag 27 januari 2014 22:30 schreef Burdie het volgende:
Heb er gewoon nog steeds zin in.
Hormonen

Ik liep pijnvrij na 1 dag, liep hard na 8 weken. En litteken is 3.5 cm en volgens alle medici die 'm hebben gezien (ja dames, ook na de bevallingquote:Op maandag 27 januari 2014 22:31 schreef Phaidra het volgende:
[..]
De tijd dat het echt pijn-pijn-pijn deed was redelijk beperkt en mijn litteken is hooguit een cm of 3. Helpt dit?
 ) is het bijzonder laag gezet.
) is het bijzonder laag gezet. 

Krijg zo'n zin in bevallen
 Krijg zo'n zin in bevallen   

+1quote:Op maandag 27 januari 2014 22:25 schreef RunForrestRun het volgende:
Ik vond het hier een stuk veiliger toen het ging over kleertjes en wat Het Eerst Pakje zou worden, en kinderkamertjes en wel of niet weten 'wat het wordt'.
Verse baby's wil ik, goede echo's, iets leuks!
Franny al gezellige babyfoto's?
NoBoNo een update?
Iemand??

()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016

Joh, ik heb m'n bevallingen ACHTERAF als easypeasy bevonden. Sterker nog, ik zou er zo voor tekenenquote:Op maandag 27 januari 2014 22:29 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik vroeg me laatst af of ik bij een eventuele volgende wel of niet voor een ks zou gaan.
De weegschaal is naar 1 kant nu

Dat lijkt me ook zo'n bijzonder momentquote:Op maandag 27 januari 2014 22:33 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]
Alles bij elkaar opgeteld ik ook.
Kan niet wachten totdat ik lief midden in de nacht (daar ga ik maar even vanuit) wakker kan maken en kan zeggen "Het. Gaat. Beginnen!"
 !
! .
.  .
.

Moet t dan perse een speciale bekkenfysio zijn?quote:Op maandag 27 januari 2014 22:36 schreef Kimpossible het volgende:
Hier ook zo vroeg klachten GM. Ik kan niet anders zeggen dan dat je beter vlug een fysio kunt opzoeken. Het heeft mij erg geholpen!

quote:Op maandag 27 januari 2014 22:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
+1
En even:Je vent een schop onder z'n hol geven en morgen de fysio bellenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even vragen naar iemand met zwangerenervaring. In de meeste praktijken zit wel iemand tegenwoordig ♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |