abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136054172
Zwangerschap & geboorte

2014

03 februari: DJMomo (jongetje)
07 februari: WupWup (meisje)
09 februari: RunForrestRun (meisje)
10 februari: Axia (jongetje)
***16 februari: Burdie & WebSpider***
17 februari: Alixia (meisjestweeling)
19 februari: nummer_zoveel (jongetje)
20 februari: Gateway (papa)

05 maart: klaprooss (jongetje)
17 maart: Kimpossible (meisje)
18 maart: _NIKKI_ (tweeling, 2 jommetjes)
18 maart: Dot. (jongen)
25 maart: Theeleuter (jongen)
26 maart: Rijstebuiltje

04 april: Bolletje (jongen)
05 april: Mevr_Mus (jongetje)
06 april: Babbel1
07 april: Butterflower (meisje)
08 april: Aisly
11 april: Musique (meisjestweeling)
26 april: Poppejans (meisje)

06 mei: Cocotrimonium
12 mei: Ikina (jongen)
13 mei: Fazzoletti
16 mei: StefanieV
18 mei: Kursor
18 mei: Take_A_Picture
23 mei: Thistleweed

01 juni: Soohr (papa)
04 juni: Enfermera
08 juni: Hobbesje (meisje)
08 juni: Kwisted (jongen)
10 juni: JaleesaJoia (meisje)
11 juni: Cantare
***12 juni: Chanty & DirtyHarry*** (jongen)

2 juli: BlueEyes
7 juli: OooLisaooO
11 juli: LaLouchi (jongen)
*** 16 juli: Sunshine1982 & Fe2O3 ***
27 juli: Twinkle20

3 augustus: Sugarsnap
8 augustus: marel88
8 augustus: Amsel
19 augustus: gewoonmezelf87
20 augustus: geppie
23 augustus: rebel-angel
27 augustus: Dyre

18 september Vlindur
27 september Cygne

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
♥ J & S
pi_136054200
Oh :') gooi ik hem dicht!

Komt u maar met wijzigingen :*
♥ J & S
pi_136054594
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 15:33 schreef Alixia het volgende:

[..]

37 weken en 1 dag :)

Voordat ik het vergeet te zeggen en het is hier een beetje off topic: ik geniet zo van de foto's van jouw meiden. O+ Echt prachtig. *zwijmel*
Wow, wat goed! Ben erg benieuwd!

Dank je wel. Krijg jij straks ook O+ O+
pi_136055028
Alixia zomaar al 4 cm! :s)

GM, fijn dat daar de druk een beetje af is, kan me wel voorstellen dat het een opluchting is dat je je daar pas aan het eind van dit jaar weer mee bezig hoeft te houden.
pi_136055224
Lief klaprooss! Maar ik ga denk ik ook even nog andere Hema's in de buurt bekijken en anders zag ik ook al erg leuk bij de H&M :)

H&M heeft trouwens met 1077 vandaag en morgen nog 10% korting op de gehele (niet-Sale) collectie. Maar eventjes voedingsbeha's gekocht, want die ene die ik nu heb is toch wel echt veel fijner dan mijn andere inmiddels te kleine normale beha's :)
pi_136056416
Relaxed, Alixia, baby 1 in hoofdligging en 4cm cadeau! Ligt nummer twee ook met het hoofd naar beneden? Gelijk heb je dat je het strippen hebt afgehouden. Waarom haast als het prima met jullie gaat.
pi_136056911
Franny, gefeliciteerd *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:24 schreef WupWup het volgende:
Relaxed, Alixia, baby 1 in hoofdligging en 4cm cadeau! Ligt nummer twee ook met het hoofd naar beneden? Gelijk heb je dat je het strippen hebt afgehouden. Waarom haast als het prima met jullie gaat.
Hey Wup, trek je het nog een beetje?
Geen signalen nog van een naderende bevalling? ;)
.... met gevoel voor drama....
pi_136058228
Franny, gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! Prachtige naam. O+ .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 17:21:04 #9
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136058539
Ik snap 'm Alixia, bedankt voor de uitleg ;).
KuikenGuppy
pi_136061380
Jeetje Alixia, 4 cm kado! Spannend hoor :)

Heeft er iemand nog de docu gezien gisteren van Holland Doc; With love from Russia? Gaat over een nederlands stel dat in Rusland een eicel donatie ondergaat, en hoe dat proces is z'n werk gaat. Bizar hoor :{ Lijkt me zo raar dat je een kind draagt en opvoed wat genetisch dus helemaal niet verwant is aan je... Ik prijs me dan toch weer extra gelukkig dat na 1 ronde chlomid het bij ons toch gelukt is O+

Oh en nu haasten naar m'n zwanger & fit cursus, 1e les vanavond dus ben benieuwd :s)
Bevalt jouw yoga nog Chanty? Nog steeds zo zweverig??
  dinsdag 28 januari 2014 @ 18:43:23 #11
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136061486
Leuk, veel plezier Fazz!
KuikenGuppy
pi_136061497
Oud collega van mij heeft een kind na eiceldonatie. (In België). Qua uiterlijk lijkt het kind enorm op hem :P
Reactie van mijn vent was dat ik dan mooi pech had gehad, als dat nodig had geweest.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136062054
Vandaag een bestelling positiebroeken binnengekregen, wat zitten die heerlijk! Kan ik eindelijk weer broeken aan O+
  dinsdag 28 januari 2014 @ 19:08:19 #14
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_136062614
Geen eiceldonatie hier, maar Joopie is een IVF baby, en manlief heeft al een nachtmerrie gehad dat de kliniek het verkeerde potje heeft gebruikt :D
doei
pi_136062659
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:41 schreef Fazzoletti het volgende:
Heeft er iemand nog de docu gezien gisteren van Holland Doc; With love from Russia? Gaat over een nederlands stel dat in Rusland een eicel donatie ondergaat, en hoe dat proces is z'n werk gaat. Bizar hoor :{ Lijkt me zo raar dat je een kind draagt en opvoed wat genetisch dus helemaal niet verwant is aan je... Ik prijs me dan toch weer extra gelukkig dat na 1 ronde chlomid het bij ons toch gelukt is O+
Ik heb die documentaire een paar maanden geleden al eens gezien, ik vond het heel interessant om van wat dichterbij te zien hoe dat nou in zijn werk gaat.
Ik kan me voorstellen dat eiceldonatie op een gegeven moment in Nederland niet meer lukt (het gezin had volgens mij al een kindje? Of twee? En donateurs helpen toch graag liever mensen die nog geen kinderen hebben) en als je dan zó graag wilt, snap ik goed dat je het verder gaat zoeken.

Of ik het ooit zou doen helemaal in Rusland betwijfel ik.

Niet vlak daarna zag ik trouwens nog een andere documentaire, over een gezin dat 2 kindjes adopteerde uit een afrikaans (?) land en hoe dat nou in zijn werk ging. Het gezin werd verteld dat beide ouders (dood-)ziek waren, was niet het geval :o En de ouders werd verteld dat zij regelmatig nog contact met hun kinderen zouden hebben, was ook niet het geval. Heel naar om te zien dat die ouders achteraf eigenlijk spijt leken te hebben....
Ik ga even zoeken hoe die docu heet.
pi_136062844
Gevonden:

http://www.hollanddoc.nl/(...)076089¤tPage=3

quote:
Vier jaar lang worden de adoptieperikelen rond een Ethiopisch en een Deens echtpaar en hun kinderen gevolgd en hiermee wordt een andere kant van adoptie blootgelegd.
Vond ik wel heel erg de moeite waard om even een uurtje voor te gaan zitten.
Het einde vond ik ook erg schrijnend eigenlijk. Een andere kant van adoptie waar je van tevoren níet aan wil denken.
pi_136063207
Franny, gefeliciteerd met je dochter! Prachtige naam heeft ze! En ik ga me ook maar eens verdiepen in hypnobirthing. Dan bestel ik een bevalling als de jouwes :P

Klaproos, wat een ontzettend leuke posters! Mag ik vragen waar je die vandaan hebt?

Verder wil in Mignonne en andere experts hier even een pluim in de eh.. hoed! steken. Dank voor rake woorden, duidelijke verklaringen en een nuchtere, heldere en ^O^ vakkundige blik op veel dingen die wij ons afvragen. Ik leer enorm veel van je, en voor mij zorgt veel (medische) info er juist voor dat ik niet op zie tegen de bevalling, maar er eerder nieuwsgierig naar ben! (Ik ben dan ook het type dat verzot is op medische programma's)
pi_136063575
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:24 schreef WupWup het volgende:
Meisje twee lag eerst naar boven en bij de laatste officiële echo naar beneden, maar hoe het nu is, weet ik eigenlijk niet. Daar is afgelopen maandag ook niet naar gekeken. Het maakt opzich ook niet veel uit, want de tweede baby krijgt toch veel ruimte als de eerste eruit is. Ik hoop zelf wel dat ze nog naar beneden ligt. :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 17:21 schreef Burdie het volgende:
Ik snap 'm Alixia, bedankt voor de uitleg ;).
Graag gedaan. :)

Gelukkig is het nieuws hier nu ook geland en ben ik weer tot rust gekomen. Ik ben nu weer lekker bezig met de laatste voorbereidingen (heeeeeeeeel rustig aan) en in mijn hoofd gaat het ook weer een stuk beter. *O*
pi_136065484
Hoe zit het met gerookte makreel? Ik lees over 'voorverpakt' en 'vacuümverpakt'. Wij krijgen Hello Fresh pakketten thuisbezorgd en er zit voor morgen gerookte makreel in. Deze is niet vacuümverpakt, maar wel voorverpakt.

(Ik moet er nog erg inkomen qua verhalen hier, dus reageren op anderen lukt nog niet zo goed ;))
pi_136065710
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:12 schreef Dyre het volgende:
Gevonden:

http://www.hollanddoc.nl/(...)gram:24076089¤;tPage=3

[..]

Het einde vond ik ook erg schrijnend eigenlijk. Een andere kant van adoptie waar je van tevoren níet aan wil denken.
Heb hem van de week ook gezien, vreselijk! Mijn hart brak :'(
♥ J & S
  dinsdag 28 januari 2014 @ 19:59:52 #21
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136065762
Ik zou afgaan op wat het voedingscentrum zegt, dus geen gerookte voorverpakte makreel.

http://www.voedingscentru(...)de-zwangerschap.aspx
KuikenGuppy
pi_136066270
OMG!!
Ik kreeg vandaag de "wij jonge ouders" in de bus...
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 28 januari 2014 @ 20:09:34 #23
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_136066370
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:08 schreef Bolletje... het volgende:
Geen eiceldonatie hier, maar Joopie is een IVF baby, en manlief heeft al een nachtmerrie gehad dat de kliniek het verkeerde potje heeft gebruikt :D
Ook mijn ergste nachtmerrie.... hier ivf/icsi. Maar onze oudste (eigen productie) en jongste lijken wel zoveel op elkaar dat het toen iig goed is gegaan. Nu maar hopen dat dat dit keer ook zo is...
pi_136066383
De koningsmakreel zou niet mogen, gewone makreel juist 2x per week. Gezien de kwaliteit van Hello Fresh en de afkomst van hun producten, heb ik me er nooit zorgen om gemaakt ;)
pi_136066394
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
OMG!!
*O* leuk he!
♥ J & S
pi_136066520
:Y
S. 2014
J. 2016
pi_136069116
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
OMG!!
ik kreeg mijn laatste
pi_136069207
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:57 schreef Kyara het volgende:

[..]

ik kreeg mijn laatste
T is mij een eer jouw stokje over te nemen :*
S. 2014
J. 2016
pi_136069619
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

T is mij een eer jouw stokje over te nemen :*
Ga jij ook voor 2,5 jaar achter elkaar ;)
pi_136069683
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:05 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ga jij ook voor 2,5 jaar achter elkaar ;)
:{w je moet niet overdrijven ;)
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:21:34 #31
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_136070525
Franny gefeliciteerd met je dochter!! :* Mooie naam! O+

quote:
10s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:28 schreef Phaidra het volgende:

[..]

WHYYYYYY??

Ik ben dan niet geknipt, alleen gescheurd, maar no way dat ik het wilde zien. Durfde er ook echt pas na een week of 4 aan voelen :@
Ik wilde het ook wel zien! :+ Manlief en vriendin stonden ook mee te kijken met het hechten. Eerst zei de gyn nog; kijk maar niet hoor. Maar ze vonden het allebei heel interessant :D En mij boeide het niet. Best hoor :P

Heb verder even niet bijgelezen. Baaldag vandaag.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En verder doe ik rustig, heel rustig aan. Dreumes was voorbeeldig en heel lief vandaag O+
I never look back, darling. It distracts from the now.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:22:32 #32
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136070594
Gets Enf, das heul niet tof. :*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_136070723
Oh naar enf. Knuf!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136070837
Oh enf das niet fijn! Geen extra controle oid? :*
S. 2014
J. 2016
pi_136070966
Oh, dat is vervelend Enf!
pi_136071011
Eng is dat hè Enf.. Hadden we maar een deurtje in de buik zodat we even konden kijken of alles nog goed was met de baby.. ;)

Ik begin zenuwachtig te worden voor de echo donderdag * insert nagelbijtsmiley*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_136071061
Enf!! :* doe je rustig aan wijffie, laat je vertroetelen he?
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:30:57 #38
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_136071100
Gm; na een kwartier ongeveer belde de vk mij terug (ze zag de 6 gemiste oproepen :') ). Even overlegd en ze zei ook dat als het zo bleef ik dan bij de gyn onder controle moest. Prima, als het moet dan moet het. Maar ik voelde dr al weer bewegen dus ja. Je kan gewoon zo weinig met deze termijn.. Volgende week weer een reguliere afspraak dus dan zal ik het ook wel verder bespreken. En ik hou 't in de gaten, als 't blijft dan bel ik natuurlijk weer. En anders gewoon 112. :{w :')

Jullie zijn lief :*

BlueEyes; ja doe ik! :* ik had (8> ook gebeld toen ik de vk niet te pakken kreeg en die maakte zich vanzelfsprekend ook zorgen.. Dus die heeft heel lief voor me gedaan vanmiddag/avond. O+

[ Bericht 28% gewijzigd door Enfermera op 28-01-2014 21:39:07 ]
I never look back, darling. It distracts from the now.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:39:04 #39
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_136071605
Jakkes dat klinkt naar enf ;(

Yoga blijft op bepaalde punten zweverig. Deze keer waren weer een lotusbloem in een warme vijver ver weg :') Ik geef me er maar aan over en beslis over een aantal weken wel of ik nog iets anders ga doen.

En alixia al 4 cm *O* dat is toch weer mooi meegenomen
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_136071721
Wat mij betreft heb je gelijk! En ik had eigenlijk al gedacht dat jij wel bij de gyn zou lopen ivm je buikklachten ed...
Rustig aan en laat je maar lekker vertroetelen
S. 2014
J. 2016
pi_136071754
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:59 schreef Burdie het volgende:
Ik zou afgaan op wat het voedingscentrum zegt, dus geen gerookte voorverpakte makreel.

http://www.voedingscentru(...)de-zwangerschap.aspx
Ok, ja, da's wel zo veilig dan :)
pi_136071851
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:12 schreef Dyre het volgende:
Gevonden:

http://www.hollanddoc.nl/(...)076089¤tPage=3

[..]

Ah leuk Dyre, ga ik binnenkort ook maar even kijken :)

Balen Enf, hopelijk voel je je snel weer beter :*

Net terug van m'n eerste sportlesje, ik had zo'n grote mond dat ik zo graag iets actief wilde...... nou ik heb het geweten ~O> Dit was gewoon een groepsles zoals ik dat vroeger wel eens in de sportschool deed. Wederom met zijpasjes en bijbehorende armbewegingen waarbij ik altijd weer uit de maat lijk te zijn :+ , veel squats, oefeningen met gewichten en elastieken.... Dat wordt morgen spierpijn :X
pi_136071982
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:39 schreef Chanty het volgende:

Yoga blijft op bepaalde punten zweverig. Deze keer waren weer een lotusbloem in een warme vijver ver weg :') Ik geef me er maar aan over en beslis over een aantal weken wel of ik nog iets anders ga doen.

En alixia al 4 cm *O* dat is toch weer mooi meegenomen
allemachtig... :') uit je warme vijver? serieus? dat klinkt alsof je in je bed geplast hebt :P
nouja ieder zn ding. Voor veel mensen werkt visualisatie heel erg goed. Alleen niet iedereen ziet hetzelfde voor zich bij hetzelfde woord :Y)
:)
pi_136072794
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:42 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Ah leuk Dyre, ga ik binnenkort ook maar even kijken :)

Balen Enf, hopelijk voel je je snel weer beter :*

Net terug van m'n eerste sportlesje, ik had zo'n grote mond dat ik zo graag iets actief wilde...... nou ik heb het geweten ~O> Dit was gewoon een groepsles zoals ik dat vroeger wel eens in de sportschool deed. Wederom met zijpasjes en bijbehorende armbewegingen waarbij ik altijd weer uit de maat lijk te zijn :+ , veel squats, oefeningen met gewichten en elastieken.... Dat wordt morgen spierpijn :X
O, dat klinkt leuk! Wat is het?
pi_136072800
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:39 schreef Chanty het volgende:

Dat klinkt echt als iets wat ik niet moet gaan doen... :D
S. 2014
J. 2016
pi_136073000
Enf :* rustig aan.

Ik las iets over oxytocine, ja, wordt standaard gegeven na ziekenhuis-bevallingen, hoewel ze voor ieder medicijn wat ze geven verplicht zijn je toestemming te vragen (--> ik spuit even een medicijn tegen je bloedverlies in je infuus ja? is ook toestemming vragen.). En het komt ook meer en meer in zwang na thuisbevallingen. Aangetoond is dat een setje handelingen, waaronder het injecteren van oxytocine/syntocinon zorgt voor significant minder bloedverlies na de bevalling. Oa door snellere geboorte vd placenta. Invloed op borstvoeding geloof ik niet zo in. In bepaalde kringen is dat inderdaad wat in zwang zoals Wup zegt, persoonlijk zie ik dat eigenlijk niet zo in de praktijk.

En ik las een berichtje van Kursor.
Lieve Kursor, ga alsjeblieft vrijblijvend praten met die doula, ga kijken wat zij voor je kan doen. ik had je een naam gegeven van een dame toch?
Ik begrijp heel goed dat je verloskundige zegt dat zij dat stukje ook doen en kunnen doen. Dat ís ook gewoon zo. En ik vind persoonlijk een doula niet altijd een toevoeging op een verloskamer. Een aantal doula's bemoeien zich erg veel met het medisch-inhoudelijke deel van de bevalling zonder daar goed verstand van zaken van te hebben bijvoorbeeld. Maar het gebeurd ook dat een vrouw enorm gefixeerd is op de doula voor ondersteuning (heel fijn voor die vrouw!) en dat je daardoor als verloskundige niet echt goed contact meer kunt maken met je barende, terwijl jij wel degene bent die de leiding heeft en eindverantwoordelijk is.
Maar... that having said, dat is mijn persoonlijke reserve die ik voel bij het fenomeen doula bij vrouwen van wie ik denk dat ze niet echt een doula nodig hebben. Wat jij gewoon nodig hebt straks, naar mijn mening, is continue begeleiding. Zoals wup ook al ergens eerder zegt, iemand die je steunt, naast je zit, met je mee zucht, je bevestigd in dat het goed gaat, dat je het goed doet enz enz. Je verloskundige kán dat heel erg goed, daar heeft ze voor geleerd. Echter kan je verloskundige jou geen 100% garantie geven dat ze er zeker weten vanaf het allereerste begin gaat zijn en dat ze de hele tijd gaat blijven. Misschien wel, maar heel misschien ook niet. Wees eerlijk tegen jezelf en tegen je verloskundige. Als jij die gedachte niet aan kunt dan moet je voor jezelf kiezen en voor de begeleiding die wel bij jou past en die je nodig hebt. Het hoeft ook geen doula te zijn, je man kan ook, een lieve vriendin die je bijstaat, je zus als je die hebt? Je schoonmoeder :Y) wie weet.
Maar vooral, wees eerlijk naar jezelf, wat voel je precies, wat zou je het liefste willen en durf daar naar te luisteren.

en ik las nog iets, *teruglezen gaat*
pi_136073003
Jeetje, enfermera. Rustig aan hoor! :*

Dat yoga klinkt echt precies als niks voor mij.

Maandag komt er een mevrouw van mvm.. Toch een beetje bang dat hun test negatief aangeeft. :{
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:02:17 #48
52229 Chanty
pi_136073050
Hmmm fazz dat klinkt me weer iets te fanatiek.

Visualisatie is ook niet mijn ding. Net als praten over chakra's. Maar de ademhaling en spieroefeningen zijn volgens mij prima. Dus bij de visualisatie doe ik gewoon even mijn eigen ding :+ een vriend van me stelde al voor de treurwilg te doen :D

Volgens mij heb ik net contact gehad met fernando O+ lag in bad en trommelde op mijn buik waar de kleine ongeveer ligt en ik krijg me ineens een ferme trap tegen mijn hand :o toen nog even door gegaan: beetje duwen, wrijven, kloppen en telkens kreeg ik na een paar seconden "antwoord" O+
pi_136073171
ohja pethidine!

Idd, wat wup al aangaf, het verschilt per ziekenhuis, laat je informeren over de pijnstillingsopties die ze daar aanbieden, daar heb je denk ik meer aan.

In mijn vorige stageziekenhuis was dat pethidine en een epiduraal. En sinds een jaar ongeveer bieden ze ook PCA/remifentanil aan. In een ander ziekenhuis bieden ze op de geboortekliniek-kamers entonox/lachgas aan. Dat schijnt weer in opkomst te komen maar in mijn huidige stageziekenhuis gaat lachgas echt nooit meer een optie worden. Zou je dat willen als barende dan moet je dus naar het MCH.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:04:30 #50
52229 Chanty
pi_136073181
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Dat klinkt echt als iets wat ik niet moet gaan doen... :D
Ik ook niet maar mijn geld krijg ik niet terug dus kan beter de lessen afmaken en dan heb ik alsnog drie maanden in iets anders te doen. Nuttige dingen absorberen, rest negeren :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')