abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136054172
Zwangerschap & geboorte

2014

03 februari: DJMomo (jongetje)
07 februari: WupWup (meisje)
09 februari: RunForrestRun (meisje)
10 februari: Axia (jongetje)
***16 februari: Burdie & WebSpider***
17 februari: Alixia (meisjestweeling)
19 februari: nummer_zoveel (jongetje)
20 februari: Gateway (papa)

05 maart: klaprooss (jongetje)
17 maart: Kimpossible (meisje)
18 maart: _NIKKI_ (tweeling, 2 jommetjes)
18 maart: Dot. (jongen)
25 maart: Theeleuter (jongen)
26 maart: Rijstebuiltje

04 april: Bolletje (jongen)
05 april: Mevr_Mus (jongetje)
06 april: Babbel1
07 april: Butterflower (meisje)
08 april: Aisly
11 april: Musique (meisjestweeling)
26 april: Poppejans (meisje)

06 mei: Cocotrimonium
12 mei: Ikina (jongen)
13 mei: Fazzoletti
16 mei: StefanieV
18 mei: Kursor
18 mei: Take_A_Picture
23 mei: Thistleweed

01 juni: Soohr (papa)
04 juni: Enfermera
08 juni: Hobbesje (meisje)
08 juni: Kwisted (jongen)
10 juni: JaleesaJoia (meisje)
11 juni: Cantare
***12 juni: Chanty & DirtyHarry*** (jongen)

2 juli: BlueEyes
7 juli: OooLisaooO
11 juli: LaLouchi (jongen)
*** 16 juli: Sunshine1982 & Fe2O3 ***
27 juli: Twinkle20

3 augustus: Sugarsnap
8 augustus: marel88
8 augustus: Amsel
19 augustus: gewoonmezelf87
20 augustus: geppie
23 augustus: rebel-angel
27 augustus: Dyre

18 september Vlindur
27 september Cygne

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
♥ J & S
pi_136054200
Oh :') gooi ik hem dicht!

Komt u maar met wijzigingen :*
♥ J & S
pi_136054594
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 15:33 schreef Alixia het volgende:

[..]

37 weken en 1 dag :)

Voordat ik het vergeet te zeggen en het is hier een beetje off topic: ik geniet zo van de foto's van jouw meiden. O+ Echt prachtig. *zwijmel*
Wow, wat goed! Ben erg benieuwd!

Dank je wel. Krijg jij straks ook O+ O+
pi_136055028
Alixia zomaar al 4 cm! :s)

GM, fijn dat daar de druk een beetje af is, kan me wel voorstellen dat het een opluchting is dat je je daar pas aan het eind van dit jaar weer mee bezig hoeft te houden.
pi_136055224
Lief klaprooss! Maar ik ga denk ik ook even nog andere Hema's in de buurt bekijken en anders zag ik ook al erg leuk bij de H&M :)

H&M heeft trouwens met 1077 vandaag en morgen nog 10% korting op de gehele (niet-Sale) collectie. Maar eventjes voedingsbeha's gekocht, want die ene die ik nu heb is toch wel echt veel fijner dan mijn andere inmiddels te kleine normale beha's :)
pi_136056416
Relaxed, Alixia, baby 1 in hoofdligging en 4cm cadeau! Ligt nummer twee ook met het hoofd naar beneden? Gelijk heb je dat je het strippen hebt afgehouden. Waarom haast als het prima met jullie gaat.
pi_136056911
Franny, gefeliciteerd *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:24 schreef WupWup het volgende:
Relaxed, Alixia, baby 1 in hoofdligging en 4cm cadeau! Ligt nummer twee ook met het hoofd naar beneden? Gelijk heb je dat je het strippen hebt afgehouden. Waarom haast als het prima met jullie gaat.
Hey Wup, trek je het nog een beetje?
Geen signalen nog van een naderende bevalling? ;)
.... met gevoel voor drama....
pi_136058228
Franny, gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! Prachtige naam. O+ .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 17:21:04 #9
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136058539
Ik snap 'm Alixia, bedankt voor de uitleg ;).
KuikenGuppy
pi_136061380
Jeetje Alixia, 4 cm kado! Spannend hoor :)

Heeft er iemand nog de docu gezien gisteren van Holland Doc; With love from Russia? Gaat over een nederlands stel dat in Rusland een eicel donatie ondergaat, en hoe dat proces is z'n werk gaat. Bizar hoor :{ Lijkt me zo raar dat je een kind draagt en opvoed wat genetisch dus helemaal niet verwant is aan je... Ik prijs me dan toch weer extra gelukkig dat na 1 ronde chlomid het bij ons toch gelukt is O+

Oh en nu haasten naar m'n zwanger & fit cursus, 1e les vanavond dus ben benieuwd :s)
Bevalt jouw yoga nog Chanty? Nog steeds zo zweverig??
  dinsdag 28 januari 2014 @ 18:43:23 #11
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136061486
Leuk, veel plezier Fazz!
KuikenGuppy
pi_136061497
Oud collega van mij heeft een kind na eiceldonatie. (In België). Qua uiterlijk lijkt het kind enorm op hem :P
Reactie van mijn vent was dat ik dan mooi pech had gehad, als dat nodig had geweest.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136062054
Vandaag een bestelling positiebroeken binnengekregen, wat zitten die heerlijk! Kan ik eindelijk weer broeken aan O+
  dinsdag 28 januari 2014 @ 19:08:19 #14
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_136062614
Geen eiceldonatie hier, maar Joopie is een IVF baby, en manlief heeft al een nachtmerrie gehad dat de kliniek het verkeerde potje heeft gebruikt :D
doei
pi_136062659
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:41 schreef Fazzoletti het volgende:
Heeft er iemand nog de docu gezien gisteren van Holland Doc; With love from Russia? Gaat over een nederlands stel dat in Rusland een eicel donatie ondergaat, en hoe dat proces is z'n werk gaat. Bizar hoor :{ Lijkt me zo raar dat je een kind draagt en opvoed wat genetisch dus helemaal niet verwant is aan je... Ik prijs me dan toch weer extra gelukkig dat na 1 ronde chlomid het bij ons toch gelukt is O+
Ik heb die documentaire een paar maanden geleden al eens gezien, ik vond het heel interessant om van wat dichterbij te zien hoe dat nou in zijn werk gaat.
Ik kan me voorstellen dat eiceldonatie op een gegeven moment in Nederland niet meer lukt (het gezin had volgens mij al een kindje? Of twee? En donateurs helpen toch graag liever mensen die nog geen kinderen hebben) en als je dan zó graag wilt, snap ik goed dat je het verder gaat zoeken.

Of ik het ooit zou doen helemaal in Rusland betwijfel ik.

Niet vlak daarna zag ik trouwens nog een andere documentaire, over een gezin dat 2 kindjes adopteerde uit een afrikaans (?) land en hoe dat nou in zijn werk ging. Het gezin werd verteld dat beide ouders (dood-)ziek waren, was niet het geval :o En de ouders werd verteld dat zij regelmatig nog contact met hun kinderen zouden hebben, was ook niet het geval. Heel naar om te zien dat die ouders achteraf eigenlijk spijt leken te hebben....
Ik ga even zoeken hoe die docu heet.
pi_136062844
Gevonden:

http://www.hollanddoc.nl/(...)076089¤tPage=3

quote:
Vier jaar lang worden de adoptieperikelen rond een Ethiopisch en een Deens echtpaar en hun kinderen gevolgd en hiermee wordt een andere kant van adoptie blootgelegd.
Vond ik wel heel erg de moeite waard om even een uurtje voor te gaan zitten.
Het einde vond ik ook erg schrijnend eigenlijk. Een andere kant van adoptie waar je van tevoren níet aan wil denken.
pi_136063207
Franny, gefeliciteerd met je dochter! Prachtige naam heeft ze! En ik ga me ook maar eens verdiepen in hypnobirthing. Dan bestel ik een bevalling als de jouwes :P

Klaproos, wat een ontzettend leuke posters! Mag ik vragen waar je die vandaan hebt?

Verder wil in Mignonne en andere experts hier even een pluim in de eh.. hoed! steken. Dank voor rake woorden, duidelijke verklaringen en een nuchtere, heldere en ^O^ vakkundige blik op veel dingen die wij ons afvragen. Ik leer enorm veel van je, en voor mij zorgt veel (medische) info er juist voor dat ik niet op zie tegen de bevalling, maar er eerder nieuwsgierig naar ben! (Ik ben dan ook het type dat verzot is op medische programma's)
pi_136063575
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:24 schreef WupWup het volgende:
Meisje twee lag eerst naar boven en bij de laatste officiële echo naar beneden, maar hoe het nu is, weet ik eigenlijk niet. Daar is afgelopen maandag ook niet naar gekeken. Het maakt opzich ook niet veel uit, want de tweede baby krijgt toch veel ruimte als de eerste eruit is. Ik hoop zelf wel dat ze nog naar beneden ligt. :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 17:21 schreef Burdie het volgende:
Ik snap 'm Alixia, bedankt voor de uitleg ;).
Graag gedaan. :)

Gelukkig is het nieuws hier nu ook geland en ben ik weer tot rust gekomen. Ik ben nu weer lekker bezig met de laatste voorbereidingen (heeeeeeeeel rustig aan) en in mijn hoofd gaat het ook weer een stuk beter. *O*
pi_136065484
Hoe zit het met gerookte makreel? Ik lees over 'voorverpakt' en 'vacuümverpakt'. Wij krijgen Hello Fresh pakketten thuisbezorgd en er zit voor morgen gerookte makreel in. Deze is niet vacuümverpakt, maar wel voorverpakt.

(Ik moet er nog erg inkomen qua verhalen hier, dus reageren op anderen lukt nog niet zo goed ;))
pi_136065710
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:12 schreef Dyre het volgende:
Gevonden:

http://www.hollanddoc.nl/(...)gram:24076089¤;tPage=3

[..]

Het einde vond ik ook erg schrijnend eigenlijk. Een andere kant van adoptie waar je van tevoren níet aan wil denken.
Heb hem van de week ook gezien, vreselijk! Mijn hart brak :'(
♥ J & S
  dinsdag 28 januari 2014 @ 19:59:52 #21
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136065762
Ik zou afgaan op wat het voedingscentrum zegt, dus geen gerookte voorverpakte makreel.

http://www.voedingscentru(...)de-zwangerschap.aspx
KuikenGuppy
pi_136066270
OMG!!
Ik kreeg vandaag de "wij jonge ouders" in de bus...
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 28 januari 2014 @ 20:09:34 #23
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_136066370
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:08 schreef Bolletje... het volgende:
Geen eiceldonatie hier, maar Joopie is een IVF baby, en manlief heeft al een nachtmerrie gehad dat de kliniek het verkeerde potje heeft gebruikt :D
Ook mijn ergste nachtmerrie.... hier ivf/icsi. Maar onze oudste (eigen productie) en jongste lijken wel zoveel op elkaar dat het toen iig goed is gegaan. Nu maar hopen dat dat dit keer ook zo is...
pi_136066383
De koningsmakreel zou niet mogen, gewone makreel juist 2x per week. Gezien de kwaliteit van Hello Fresh en de afkomst van hun producten, heb ik me er nooit zorgen om gemaakt ;)
pi_136066394
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
OMG!!
*O* leuk he!
♥ J & S
pi_136066520
:Y
S. 2014
J. 2016
pi_136069116
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
OMG!!
ik kreeg mijn laatste
pi_136069207
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:57 schreef Kyara het volgende:

[..]

ik kreeg mijn laatste
T is mij een eer jouw stokje over te nemen :*
S. 2014
J. 2016
pi_136069619
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

T is mij een eer jouw stokje over te nemen :*
Ga jij ook voor 2,5 jaar achter elkaar ;)
pi_136069683
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:05 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ga jij ook voor 2,5 jaar achter elkaar ;)
:{w je moet niet overdrijven ;)
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:21:34 #31
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_136070525
Franny gefeliciteerd met je dochter!! :* Mooie naam! O+

quote:
10s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:28 schreef Phaidra het volgende:

[..]

WHYYYYYY??

Ik ben dan niet geknipt, alleen gescheurd, maar no way dat ik het wilde zien. Durfde er ook echt pas na een week of 4 aan voelen :@
Ik wilde het ook wel zien! :+ Manlief en vriendin stonden ook mee te kijken met het hechten. Eerst zei de gyn nog; kijk maar niet hoor. Maar ze vonden het allebei heel interessant :D En mij boeide het niet. Best hoor :P

Heb verder even niet bijgelezen. Baaldag vandaag.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En verder doe ik rustig, heel rustig aan. Dreumes was voorbeeldig en heel lief vandaag O+
I never look back, darling. It distracts from the now.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:22:32 #32
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136070594
Gets Enf, das heul niet tof. :*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_136070723
Oh naar enf. Knuf!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136070837
Oh enf das niet fijn! Geen extra controle oid? :*
S. 2014
J. 2016
pi_136070966
Oh, dat is vervelend Enf!
pi_136071011
Eng is dat hè Enf.. Hadden we maar een deurtje in de buik zodat we even konden kijken of alles nog goed was met de baby.. ;)

Ik begin zenuwachtig te worden voor de echo donderdag * insert nagelbijtsmiley*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_136071061
Enf!! :* doe je rustig aan wijffie, laat je vertroetelen he?
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:30:57 #38
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_136071100
Gm; na een kwartier ongeveer belde de vk mij terug (ze zag de 6 gemiste oproepen :') ). Even overlegd en ze zei ook dat als het zo bleef ik dan bij de gyn onder controle moest. Prima, als het moet dan moet het. Maar ik voelde dr al weer bewegen dus ja. Je kan gewoon zo weinig met deze termijn.. Volgende week weer een reguliere afspraak dus dan zal ik het ook wel verder bespreken. En ik hou 't in de gaten, als 't blijft dan bel ik natuurlijk weer. En anders gewoon 112. :{w :')

Jullie zijn lief :*

BlueEyes; ja doe ik! :* ik had (8> ook gebeld toen ik de vk niet te pakken kreeg en die maakte zich vanzelfsprekend ook zorgen.. Dus die heeft heel lief voor me gedaan vanmiddag/avond. O+

[ Bericht 28% gewijzigd door Enfermera op 28-01-2014 21:39:07 ]
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:39:04 #39
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_136071605
Jakkes dat klinkt naar enf ;(

Yoga blijft op bepaalde punten zweverig. Deze keer waren weer een lotusbloem in een warme vijver ver weg :') Ik geef me er maar aan over en beslis over een aantal weken wel of ik nog iets anders ga doen.

En alixia al 4 cm *O* dat is toch weer mooi meegenomen
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_136071721
Wat mij betreft heb je gelijk! En ik had eigenlijk al gedacht dat jij wel bij de gyn zou lopen ivm je buikklachten ed...
Rustig aan en laat je maar lekker vertroetelen
S. 2014
J. 2016
pi_136071754
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:59 schreef Burdie het volgende:
Ik zou afgaan op wat het voedingscentrum zegt, dus geen gerookte voorverpakte makreel.

http://www.voedingscentru(...)de-zwangerschap.aspx
Ok, ja, da's wel zo veilig dan :)
pi_136071851
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:12 schreef Dyre het volgende:
Gevonden:

http://www.hollanddoc.nl/(...)076089¤tPage=3

[..]

Ah leuk Dyre, ga ik binnenkort ook maar even kijken :)

Balen Enf, hopelijk voel je je snel weer beter :*

Net terug van m'n eerste sportlesje, ik had zo'n grote mond dat ik zo graag iets actief wilde...... nou ik heb het geweten ~O> Dit was gewoon een groepsles zoals ik dat vroeger wel eens in de sportschool deed. Wederom met zijpasjes en bijbehorende armbewegingen waarbij ik altijd weer uit de maat lijk te zijn :+ , veel squats, oefeningen met gewichten en elastieken.... Dat wordt morgen spierpijn :X
pi_136071982
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:39 schreef Chanty het volgende:

Yoga blijft op bepaalde punten zweverig. Deze keer waren weer een lotusbloem in een warme vijver ver weg :') Ik geef me er maar aan over en beslis over een aantal weken wel of ik nog iets anders ga doen.

En alixia al 4 cm *O* dat is toch weer mooi meegenomen
allemachtig... :') uit je warme vijver? serieus? dat klinkt alsof je in je bed geplast hebt :P
nouja ieder zn ding. Voor veel mensen werkt visualisatie heel erg goed. Alleen niet iedereen ziet hetzelfde voor zich bij hetzelfde woord :Y)
:)
pi_136072794
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:42 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Ah leuk Dyre, ga ik binnenkort ook maar even kijken :)

Balen Enf, hopelijk voel je je snel weer beter :*

Net terug van m'n eerste sportlesje, ik had zo'n grote mond dat ik zo graag iets actief wilde...... nou ik heb het geweten ~O> Dit was gewoon een groepsles zoals ik dat vroeger wel eens in de sportschool deed. Wederom met zijpasjes en bijbehorende armbewegingen waarbij ik altijd weer uit de maat lijk te zijn :+ , veel squats, oefeningen met gewichten en elastieken.... Dat wordt morgen spierpijn :X
O, dat klinkt leuk! Wat is het?
pi_136072800
quote:

Dat klinkt echt als iets wat ik niet moet gaan doen... :D
S. 2014
J. 2016
pi_136073000
Enf :* rustig aan.

Ik las iets over oxytocine, ja, wordt standaard gegeven na ziekenhuis-bevallingen, hoewel ze voor ieder medicijn wat ze geven verplicht zijn je toestemming te vragen (--> ik spuit even een medicijn tegen je bloedverlies in je infuus ja? is ook toestemming vragen.). En het komt ook meer en meer in zwang na thuisbevallingen. Aangetoond is dat een setje handelingen, waaronder het injecteren van oxytocine/syntocinon zorgt voor significant minder bloedverlies na de bevalling. Oa door snellere geboorte vd placenta. Invloed op borstvoeding geloof ik niet zo in. In bepaalde kringen is dat inderdaad wat in zwang zoals Wup zegt, persoonlijk zie ik dat eigenlijk niet zo in de praktijk.

En ik las een berichtje van Kursor.
Lieve Kursor, ga alsjeblieft vrijblijvend praten met die doula, ga kijken wat zij voor je kan doen. ik had je een naam gegeven van een dame toch?
Ik begrijp heel goed dat je verloskundige zegt dat zij dat stukje ook doen en kunnen doen. Dat ís ook gewoon zo. En ik vind persoonlijk een doula niet altijd een toevoeging op een verloskamer. Een aantal doula's bemoeien zich erg veel met het medisch-inhoudelijke deel van de bevalling zonder daar goed verstand van zaken van te hebben bijvoorbeeld. Maar het gebeurd ook dat een vrouw enorm gefixeerd is op de doula voor ondersteuning (heel fijn voor die vrouw!) en dat je daardoor als verloskundige niet echt goed contact meer kunt maken met je barende, terwijl jij wel degene bent die de leiding heeft en eindverantwoordelijk is.
Maar... that having said, dat is mijn persoonlijke reserve die ik voel bij het fenomeen doula bij vrouwen van wie ik denk dat ze niet echt een doula nodig hebben. Wat jij gewoon nodig hebt straks, naar mijn mening, is continue begeleiding. Zoals wup ook al ergens eerder zegt, iemand die je steunt, naast je zit, met je mee zucht, je bevestigd in dat het goed gaat, dat je het goed doet enz enz. Je verloskundige kán dat heel erg goed, daar heeft ze voor geleerd. Echter kan je verloskundige jou geen 100% garantie geven dat ze er zeker weten vanaf het allereerste begin gaat zijn en dat ze de hele tijd gaat blijven. Misschien wel, maar heel misschien ook niet. Wees eerlijk tegen jezelf en tegen je verloskundige. Als jij die gedachte niet aan kunt dan moet je voor jezelf kiezen en voor de begeleiding die wel bij jou past en die je nodig hebt. Het hoeft ook geen doula te zijn, je man kan ook, een lieve vriendin die je bijstaat, je zus als je die hebt? Je schoonmoeder :Y) wie weet.
Maar vooral, wees eerlijk naar jezelf, wat voel je precies, wat zou je het liefste willen en durf daar naar te luisteren.

en ik las nog iets, *teruglezen gaat*
pi_136073003
Jeetje, enfermera. Rustig aan hoor! :*

Dat yoga klinkt echt precies als niks voor mij.

Maandag komt er een mevrouw van mvm.. Toch een beetje bang dat hun test negatief aangeeft. :{
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:02:17 #48
52229 Chanty
pi_136073050
Hmmm fazz dat klinkt me weer iets te fanatiek.

Visualisatie is ook niet mijn ding. Net als praten over chakra's. Maar de ademhaling en spieroefeningen zijn volgens mij prima. Dus bij de visualisatie doe ik gewoon even mijn eigen ding :+ een vriend van me stelde al voor de treurwilg te doen :D

Volgens mij heb ik net contact gehad met fernando O+ lag in bad en trommelde op mijn buik waar de kleine ongeveer ligt en ik krijg me ineens een ferme trap tegen mijn hand :o toen nog even door gegaan: beetje duwen, wrijven, kloppen en telkens kreeg ik na een paar seconden "antwoord" O+
pi_136073171
ohja pethidine!

Idd, wat wup al aangaf, het verschilt per ziekenhuis, laat je informeren over de pijnstillingsopties die ze daar aanbieden, daar heb je denk ik meer aan.

In mijn vorige stageziekenhuis was dat pethidine en een epiduraal. En sinds een jaar ongeveer bieden ze ook PCA/remifentanil aan. In een ander ziekenhuis bieden ze op de geboortekliniek-kamers entonox/lachgas aan. Dat schijnt weer in opkomst te komen maar in mijn huidige stageziekenhuis gaat lachgas echt nooit meer een optie worden. Zou je dat willen als barende dan moet je dus naar het MCH.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:04:30 #50
52229 Chanty
pi_136073181
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Dat klinkt echt als iets wat ik niet moet gaan doen... :D
Ik ook niet maar mijn geld krijg ik niet terug dus kan beter de lessen afmaken en dan heb ik alsnog drie maanden in iets anders te doen. Nuttige dingen absorberen, rest negeren :)
pi_136073219
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:58 schreef marel88 het volgende:

[..]

O, dat klinkt leuk! Wat is het?
Zwanger en fit, wordt hier gegeven bij een sportschool in de buurt. Is 10 lessen :)

Chanty, het blijft dus zweven je yoga :D Genoeg tijd om evt nog wat anders te gaan doen toch

edit. Oh, dan ben je je geld dus kwijt -O- hmmm
pi_136073309
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:05 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Zwanger en fit, wordt hier gegeven bij een sportschool in de buurt. Is 10 lessen :)

Chanty, het blijft dus zweven je yoga :D Genoeg tijd om evt nog wat anders te gaan doen toch
O, dat heb ik hier (=Veluwe) ook wel gezien. Eens even informeren...
pi_136073314
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:01 schreef Cygne het volgende:
Jeetje, enfermera. Rustig aan hoor! :*

Dat yoga klinkt echt precies als niks voor mij.

Maandag komt er een mevrouw van mvm.. Toch een beetje bang dat hun test negatief aangeeft. :{
Begreep ik uit Woths dat je pas nog getest hebt?
Kan het me sowieso wel voorstellen, je hebt geen idee wat er binnen allemaal wel of niet gebeurt.
pi_136073411
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:02 schreef Chanty het volgende:
Hmmm fazz dat klinkt me weer iets te fanatiek.

Visualisatie is ook niet mijn ding. Net als praten over chakra's. Maar de ademhaling en spieroefeningen zijn volgens mij prima. Dus bij de visualisatie doe ik gewoon even mijn eigen ding :+ een vriend van me stelde al voor de treurwilg te doen :D

Volgens mij heb ik net contact gehad met fernando O+ lag in bad en trommelde op mijn buik waar de kleine ongeveer ligt en ik krijg me ineens een ferme trap tegen mijn hand :o toen nog even door gegaan: beetje duwen, wrijven, kloppen en telkens kreeg ik na een paar seconden "antwoord" O+
Een treurwilg! :D _O-

Ik deed het automatisch denk ik bij mn oudste. Ik zat onder de douche toen het grootste deel en als ik een wee kreeg zette ik me met mn voeten af tegen het douchewandje, dan stelde ik me voor hoe die wee steeds meer opkwam, alsof je een bergje opging, dan zag ik dat mn baby helemaal in elkaar geplet werd in mn buik en dan ging we wieeee zo de andere kant van die berg weer af, heel rap naar beneden. Zodra die wee weer een klein beetje zakte lukte het goed om te ontspannen.

bij mn tweede ging dat veel moeilijker, die weeën zaten korter op elkaar en ze blééf maar bewegen ook :')
pi_136073453
Dank mignonne! Fijn hoe je altijd zonder doekjes erom te winden onze vragen beantwoordt! :*
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136073494
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:06 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Begreep ik uit Woths dat je pas nog getest hebt?
Kan het me sowieso wel voorstellen, je hebt geen idee wat er binnen allemaal wel of niet gebeurt.
Ik geloof het ook nog helemaal niet. Testen worden ook niet donkerder, geeft ook niet zoveel vertrouwen. :{
pi_136073532
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:08 schreef DJMomo het volgende:
Dank mignonne! Fijn hoe je altijd zonder doekjes erom te winden onze vragen beantwoordt! :*
graag gedaan :)
Leuker kunnen we het niet maken :Y) en makkelijker ook niet erg :P
pi_136073869
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:09 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ik geloof het ook nog helemaal niet. Testen worden ook niet donkerder, geeft ook niet zoveel vertrouwen. :{
Ik ga nu iets zeggen wat ze mij ook gezegd hebben, maar stop met testen, het haalt niets uit,.je wordt er alleen maar onzeker van, ik was obsessief aan het testen ( controledwang gevalletje) maar daardoor zijn die eerste weken niet fijner geworden, want de ene dag was t streepje lichter dan de andere en de cb ging ook niet van 2-3 naar 3+....
Ik maakte mezelf gek, tot de eerste echo.

Je kunt er niks aan doen en als t misgaat dan blijft de test ook nog positief.....

Maar ik kan mij voorstellen dat die mvm test spanning met zich meebrengt, ook al heb ik er geen ervaring mee.

:* voor jou
S. 2014
J. 2016
pi_136074115
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:09 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ik weet niet zo goed hoe dat gaat met hcg, maar wat GM zegt klinkt wel logisch. Afwachten is helaas de enige optie en ik doe met je mee :*
pi_136074255
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:19 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ik weet niet zo goed hoe dat gaat met hcg, maar wat GM zegt klinkt wel logisch. Afwachten is helaas de enige optie en ik doe met je mee :*
Ik wil andere gewoon graag behoeden voor de dwangmatigheid vh testen.

Dat bij een mk een test positief blijft heb ik ook pas in WOHTS geleerd..
S. 2014
J. 2016
pi_136074743
Ik heb even teruggelezen: bedankt voor jullie aanmoedigingen! Ik heb ze niet meegekregen tijdens, maar het is evengoed leuk om te lezen achteraf. En ook bedankt voor jullie felicitaties.

Ik voel me echt een beetje euforisch.

Waarschijnlijk zal ik hier niet meer echt veel mee posten en sowieso ben ik hier vooral gaan meeposten tijdens de (aller)laatste loodjes van de zwangerschap maar ik wil iedereen hier in ieder geval een goede zwangerschap (met zo min mogelijk kwalen en kwaaltjes) en een fijne bevalling toewensen. Bedankt voor het meeleven. Misschien doe ik binnenkort nog even een fotootje van mijn mooie Isolde. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_136074759
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:21 schreef Enfermera het volgende:
Franny gefeliciteerd met je dochter!! :* Mooie naam! O+

[..]

Ik wilde het ook wel zien! :+ Manlief en vriendin stonden ook mee te kijken met het hechten. Eerst zei de gyn nog; kijk maar niet hoor. Maar ze vonden het allebei heel interessant :D En mij boeide het niet. Best hoor :P

Heb verder even niet bijgelezen. Baaldag vandaag.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En verder doe ik rustig, heel rustig aan. Dreumes was voorbeeldig en heel lief vandaag O+
Over je spoiler: als ik zo'n heftige aanval heb, dan is het bij mij ook altijd heel gevoelig de rest van de dag. En het kan ook licht verkrampt blijven/licht blijven krampen, ik noemde dat al ruim voor de geboorte van Saar 'naweeën' :+ Maar het suckt wel hoor!

Ik maak me er zelf nooit veel zorgen over omdat ik het echt al jaren heb (geen zorgen, maar snotver, wat is zo'n kramp klote!), dus voor mij niks nieuws. Maar als je er geen ervaring mee hebt, dan kan ik me heel goed voorstellen dat je er enorm van schrikt als je zwanger bent.

Misschien sowieso geen slecht idee om naar de gyn over te stappen? Al is het vanwege je eigen gemoedsrust?

:*
pi_136074798
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:28 schreef Franny_G het volgende:
Ik voel me echt een beetje euforisch.
O+

En foto: graag! :Y
pi_136075052
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:22 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik wil andere gewoon graag behoeden voor de dwangmatigheid vh testen.

Dat bij een mk een test positief blijft heb ik ook pas in WOHTS geleerd..
True, maar toch is het lastig om het niet emotioneel te bekijken.
Ik test trouwens niet elke dag. Heb nu nog 1 test en die doe ik maandag voor de mvm mevrouw komt.

En voor de rest steek ik wel even mn kop in t zand tot de eerste echo. :)
pi_136076085
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:33 schreef Cygne het volgende:

[..]

True, maar toch is het lastig om het niet emotioneel te bekijken.
Ik test trouwens niet elke dag. Heb nu nog 1 test en die doe ik maandag voor de mvm mevrouw komt.

En voor de rest steek ik wel even mn kop in t zand tot de eerste echo. :)
Ik weet t! Die eerste weken zijn killing!
S. 2014
J. 2016
pi_136076337
Jeetje Enfermera wat een 'eng' idee dat het noodnummer niet beantwoord werd, daar zou ik echt van gaan flippen denk ik :@
Werkt zo'n hittepit-kussen niet wat verlichtend of een kruik? Doe rustig aan!

Cygne; mss heeft GM idd gelijk en brengt het iets meer rust als je niet meer test, de eerste weken zijn ook verschrikkelijk onzeker. Kop in het zand steken vond ik zelf eigenlijk ook een hele goede methode.

Ik had trouwens vandaag ook die mevrouw van mvm over de vloer en ik kreeg het ook even benauwd bij het zien van die test, want het streepje was verdomde licht :{ (ik had echt een knallende streep verwacht) mvm-mevrouw hing op dat moment aan de telefoon en kon me pas daarna vertellen dat het normaal was voor mijn termijn (morgen 11 weken). Ik had ook een super geavanceerde test verwacht :') terwijl het meer weg had van zo'n testjezelf.nl ding.
Wat me ook tegenviel (ivm mijn extreme luiheid) dat die pisflessen niet worden opgehaald maar dat ik ze naar een soort depot moet brengen.

Wat bewegen betreft: ik moet/wil zelf ook wat gaan doen om te voorkomen dat ik >33kg aankom net als de vorige keer. Maar het moet wel iets tussenin dat van Chanty en Fazz zitten respectievelijk te zweverig of te véél beweging :P

[ Bericht 7% gewijzigd door geppie op 28-01-2014 23:02:07 ]
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:59:32 #67
52229 Chanty
pi_136076590
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:07 schreef mignonne het volgende:

[..]

Een treurwilg! :D _O-

Ik deed het automatisch denk ik bij mn oudste. Ik zat onder de douche toen het grootste deel en als ik een wee kreeg zette ik me met mn voeten af tegen het douchewandje, dan stelde ik me voor hoe die wee steeds meer opkwam, alsof je een bergje opging, dan zag ik dat mn baby helemaal in elkaar geplet werd in mn buik en dan ging we wieeee zo de andere kant van die berg weer af, heel rap naar beneden. Zodra die wee weer een klein beetje zakte lukte het goed om te ontspannen.

bij mn tweede ging dat veel moeilijker, die weeën zaten korter op elkaar en ze blééf maar bewegen ook :')
Dat vind ik dan nog een nuttige visualisatie, maar palmbomen en lotusbloemen (het idee is natuurlijk om je hoofd leeg te maken en volledig te ontspannend door aan iets rustgevends te denken, maar ik word er een beetje sarcastisch van altijd :+). Ik heb geen idee hoe weeen voelen, maar ik stel me een wee voor als een grote enge golf die op je afkomt, je optilt naar een hoogtepunt en waar je weer vanaf glijdt. Zoiets kan een nuttige visualisatie zijn denk ik straks.

En Cygne... GM spreekt wijze woorden ;)
  dinsdag 28 januari 2014 @ 23:01:06 #68
52229 Chanty
pi_136076664
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:54 schreef geppie het volgende:
Jeetje Enfermera wat een 'eng' idee dat het noodnummer niet beantwoord werd, daar zou ik echt van gaan flippen denk ik :@

Cygne: ik had vandaag die mevrouw van mvm over de vloer en ik kreeg het ook even benauwd bij het zien van die test, want het streepje was verdomde licht :{ (ik had echt een knallende streep verwacht) mvm-mevrouw hing op dat moment aan de telefoon en kon me pas daarna vertellen dat het normaal was voor mijn termijn (morgen 11 weken). Ik had ook een super geavanceerde test verwacht :') terwijl het meer weg had van zo'n testjezelf.nl ding.
Wat me ook tegenviel (ivm mijn extreme luiheid) dat die pisflessen niet worden opgehaald maar dat ik ze naar een soort depot moet brengen.

Wat bewegen betreft: ik moet/wil zelf ook wat gaan doen om te voorkomen dat ik >33kg aankom net als de vorige keer. Maar het moet wel iets tussenin dat van Chanty en Fazz zitten respectievelijk te zweverig of te véél beweging :P
Dat is wel balen dat ze niet gehaald worden, woon je erg afgelegen of zo?
pi_136076722
Niet echt :D
  dinsdag 28 januari 2014 @ 23:06:11 #70
52229 Chanty
pi_136076890
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:02 schreef geppie het volgende:
Niet echt :D
Vaag :{ hopelijk is het depot een beetje in de buurt dan. Ik heb de flessen een keer naar het depot gebracht omdat we een paar dagen weg waren en ik die flessen niet voor de deur wilde hebben als uithangbord voor inbrekers. Moest wel 20 minuten enkele reis ervoor rijden met de auto dus als ik dat elke keer zou moeten....
pi_136077025
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:59 schreef Chanty het volgende:

[..]

Dat vind ik dan nog een nuttige visualisatie, maar palmbomen en lotusbloemen (het idee is natuurlijk om je hoofd leeg te maken en volledig te ontspannend door aan iets rustgevends te denken, maar ik word er een beetje sarcastisch van altijd :+). Ik heb geen idee hoe weeen voelen, maar ik stel me een wee voor als een grote enge golf die op je afkomt, je optilt naar een hoogtepunt en waar je weer vanaf glijdt. Zoiets kan een nuttige visualisatie zijn denk ik straks.

Op de een of andere manier moet ik nu aan Georgina Verbaan en dr ananas denken :')

Maar idd, dat. Zolang het maar helpt om wat je voelt een plaats te geven. Zo'n wee lijkt eindeloos lang te duren als je er midden in zit. Terwijl als je je zo'n golf voorstelt dan voel je ook hoe hij opklimt, hoe het einde in zicht komt, en hoe hij weer afglijdt vervolgens. Dat maakt het beter behapbaar denk ik.
Als je een uur lang om de 2 minuten een wee van 1 minuut hebt, dan heb je dus 1 minuut hard werken en 2 minuten rust. Om de 2 minuten weeën is hardstikke heftig en haske hard werken, maar als je het heel droog bekijkt, op een uur tijd, heb je dus 20 minuten pijn in je buik, en 40 minuten voel je helemaal niets. Die tijd tussen je weeën, dáár moet je je op focussen, daar haal je je winst mee. Als je dan goed kunt ontspannen en je voor kunt bereiden om de volgende wee dan heb je de helft al gewonnen. Daarom, ogen dicht, licht gedimd, iedereen zn klep dicht en een houding aannemen die voor jou comfortabel is.
pi_136077089
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:54 schreef geppie het volgende:

Cygne; mss heeft GM idd gelijk en brengt het iets meer rust als je niet meer test, de eerste weken zijn ook verschrikkelijk onzeker. Kop in het zand steken vond ik zelf eigenlijk ook een hele goede methode.

Ik had trouwens vandaag ook die mevrouw van mvm over de vloer en ik kreeg het ook even benauwd bij het zien van die test, want het streepje was verdomde licht :{ (ik had echt een knallende streep verwacht) mvm-mevrouw hing op dat moment aan de telefoon en kon me pas daarna vertellen dat het normaal was voor mijn termijn (morgen 11 weken). Ik had ook een super geavanceerde test verwacht :') terwijl het meer weg had van zo'n testjezelf.nl ding.

Geppie, ik ben dan nog geen 7 weken. Dus benieuwd of hij uberhaupt een streepje geeft.

Ik zou ze ook naar een depot moeten brengen, wil ze niet hier beneden bij de flat. Oh, moet naar een apotheek. Ik heb geen rijbewijs en een half uur fietsen ermee zie ik ook niet zitten. Man redt het ook niet met zijn werktijden om te brengen. Op zaterdag zou wel kunnen maar het mag alleen op vrijdag, zei ze.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cygne op 28-01-2014 23:17:05 ]
pi_136077107
Ja het is bij mij gelukkig wel in de buurt. Als het 20 minuten enkele reis zou zijn elke keer, dan zou ik er denk ik toch vanaf hebben gezien. Hoe jammer ook. :@
  dinsdag 28 januari 2014 @ 23:24:12 #74
52229 Chanty
pi_136077712
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:10 schreef Cygne het volgende:

[..]

Geppie, ik ben dan nog geen 7 weken. Dus benieuwd of hij uberhaupt een streepje geeft.

Ik zou ze ook naar een depot moeten brengen, wil ze niet hier beneden bij de flat. Oh, moet naar een apotheek. Ik heb geen rijbewijs en een half uur fietsen ermee zie ik ook niet zitten. Man redt het ook niet met zijn werktijden om te brengen. Op zaterdag zou wel kunnen maar het mag alleen op vrijdag, zei ze.

Ik was vijf weken toen ze testten en had een prima streep :)
  dinsdag 28 januari 2014 @ 23:25:19 #75
52229 Chanty
pi_136077775
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:09 schreef mignonne het volgende:

[..]

Op de een of andere manier moet ik nu aan Georgina Verbaan en dr ananas denken :')

Maar idd, dat. Zolang het maar helpt om wat je voelt een plaats te geven. Zo'n wee lijkt eindeloos lang te duren als je er midden in zit. Terwijl als je je zo'n golf voorstelt dan voel je ook hoe hij opklimt, hoe het einde in zicht komt, en hoe hij weer afglijdt vervolgens. Dat maakt het beter behapbaar denk ik.
Als je een uur lang om de 2 minuten een wee van 1 minuut hebt, dan heb je dus 1 minuut hard werken en 2 minuten rust. Om de 2 minuten weeën is hardstikke heftig en haske hard werken, maar als je het heel droog bekijkt, op een uur tijd, heb je dus 20 minuten pijn in je buik, en 40 minuten voel je helemaal niets. Die tijd tussen je weeën, dáár moet je je op focussen, daar haal je je winst mee. Als je dan goed kunt ontspannen en je voor kunt bereiden om de volgende wee dan heb je de helft al gewonnen. Daarom, ogen dicht, licht gedimd, iedereen zn klep dicht en een houding aannemen die voor jou comfortabel is.
Wist niet dat je tussen de weeen door niks voelt :o Op de een of andere manier vind ik dat een heel geruststellende gedachte. Dat ik heeeeel even tijd heb om op adem te komen en me voor te bereiden.
pi_136078072
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:25 schreef Chanty het volgende:

[..]

Wist niet dat je tussen de weeen door niks voelt :o Op de een of andere manier vind ik dat een heel geruststellende gedachte. Dat ik heeeeel even tijd heb om op adem te komen en me voor te bereiden.
let me rephrase that :+

je hebt geen pijn tussendoor. Niet zo dat je helemaal niets voelt, soms wel, soms voel je wat druk van het hoofdje dat wat dieper het bekken in zakt bijvoorbeeld. Maar de pijn van de wee niet. Die rust tussendoor is echt je rustmoment om weer even op adem te komen.
pi_136082194
Meld. Iets beter geslapen. Wel vanaf vijf uur wakker.

[ Bericht 2% gewijzigd door DJMomo op 29-01-2014 06:23:36 ]
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136082335
Vandaag 37 weken. *O* w/
pi_136082430
Hoera voor nummer_zoveel! *O*

Vandaag 10 weken! *O* :P
  woensdag 29 januari 2014 @ 08:05:44 #80
52229 Chanty
pi_136082628
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:31 schreef mignonne het volgende:

[..]

let me rephrase that :+

je hebt geen pijn tussendoor. Niet zo dat je helemaal niets voelt, soms wel, soms voel je wat druk van het hoofdje dat wat dieper het bekken in zakt bijvoorbeeld. Maar de pijn van de wee niet. Die rust tussendoor is echt je rustmoment om weer even op adem te komen.
Daar doe ik het voor :) ik dacht aan continu helse pijnen.

*O* voor de 37 en 10 weken
pi_136082644
*O* voor het legaal mogen bevallen van nummer_zoveel.

*O* Dyre 10 weken

Momo wat balen dat jouw nachten elke keer ruk of te kort zijn. :*

Ik had gisteren heel burgerlijk een tupperware party. Op zich wel leuk maar ik was echt moe toen het was afgelopen. Ik sliep pas om 12 uur en de wekker ging om 6:00 uur. :O Het wordt denk ik een zware dag.
pi_136082865
Meld!
Alweer vanaf 06:00 wakker maar koppig in bed blijven liggen. Zonder resultaat overigens :') .

En.. vanaf vandaag ben ik officieel klaar voor de baby want mijn tetten doen het *O* . Sinds gisteren kan ik er een goede druppel melk uit knijpen, wat ik dan ook al vol overgave elke zoveel minuten heb gedaan :') .
Ben er toch echt wel blij mee want ik had een beetje angst dat ik geen bv zou kunnen gaan geven omdat mijn borsten geen melk zouden geven. Geen idee waar dat vandaan komt trouwens..

Alixia doet gewoon even zonder moeite de eerste vier centimeter :D .

Brr Enf dat klinkt naar! Hoe gaat het nu met je?

quote:
:D
Ik heb ook yoga gedaan maar volgens mij dan de light-versie. Ik heb nog nooit hoeven visualiseren dat ik een lotusbloem was :') .

Jompels voor nieuwe weken *O* !
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_136082966
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 08:05 schreef Chanty het volgende:

[..]

Even een toevoeging: als je een weeënstorm hebt, heb je dus wel continu pijn zonder pauze (bij de ontsluitingsweeën). Pijnvrije momenten zijn geen garantie ;)

ik had me dat niet zo gerealiseerd, ik was volledig overrompeld door de weeënstorm
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_136083054
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 08:05 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ah joh, een paar maanden na de bevalling ben je überhaupt alles vergeten, dus no worries ;)
Sarcasme. Herken het.
pi_136083183
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:59 schreef Chanty het volgende:

[..]

Wij moesten ons de vorige les ook concentreren op een woord waar we op dat moment behoefte aan hadden en dat vervolgens door ons lijf laten vloeien. Ik kon alleen maar aan 'slaap' denken :') Ik ben echt elke keer de dag na yoga zo ontzettend moe, maar misschien is dat ook omdat het hier op een maandag is en ik pas tegen 10 uur thuis ben terwijl ik dan normaal gesproken al lang en breed in bed lig. Vorige maandag dus een keer overgeslagen, maar juf klopt wel erg teleurgesteld :P

Ik denk wel dat ik nog even een hypnobirthing boek haal bij de bieb, want dat lijken me ook wel nuttige tips, alleen ben ik denk ik te nuchter voor een hele cursus.

*O* voor de wekenwissels!
pi_136083628
35 weken! *O*

37 weken voor NZ en 10 voor Dyre! *O*

Jammer van de laatste uurtjes Momo en RFR! Maar wel tieten die het doen :9 !

Dot ik heb mp3 van hypnobirthing. Een hele cursus vond ik 1 te duur en 2 wat jij zegt ;)
♥ J & S
pi_136083674
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 08:38 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Even een toevoeging: als je een weeënstorm hebt, heb je dus wel continu pijn zonder pauze (bij de ontsluitingsweeën). Pijnvrije momenten zijn geen garantie ;)

ik had me dat niet zo gerealiseerd, ik was volledig overrompeld door de weeënstorm
Dat. En ik vond het heel angstig omdat ik overal had gelezen dat er even tijd tussen elke wee zou zitten en nu was dat niet zo, ik vond dat iemand me wel iets over de mogelijkheid van een weeenstorm had mogen vertellen :{w
  woensdag 29 januari 2014 @ 09:25:13 #88
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136083699
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 09:23 schreef L-E het volgende:

[..]

Dat. En ik vond het heel angstig omdat ik overal had gelezen dat er even tijd tussen elke wee zou zitten en nu was dat niet zo, ik vond dat iemand me wel iets over de mogelijkheid van een weeenstorm had mogen vertellen :{w
+1 :@
pi_136083779
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 09:21 schreef klaprooss het volgende:
35 weken! *O*

Dot ik heb mp3 van hypnobirthing. Een hele cursus vond ik 1 te duur en 2 wat jij zegt ;)
Oh, dat is ook wel handig, maar dat skipt wat lastiger als ik het niks vind :P Zie nu trouwens dat mijn bibliotheek niks heeft, maar ik kan hem wel uit de Ebook Library halen gelukkig.
pi_136083815
37 weken voor nummer zoveel!

10 weken Dyre!! Dubbele cijfers *O*

Ik wacht op telefoon van de fysio... Wordt teruggebeld door een bekkenfysio want mijn klachten klinken toch wel als bekkeninstabiliteit... -O-
S. 2014
J. 2016
  woensdag 29 januari 2014 @ 09:32:34 #91
52229 Chanty
pi_136083827
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 08:38 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dat lijkt me idd niet tof, hier al vaker over gelezen en ik hoop maar dat ik dat niet krijg. Ik had alleen gedacht dat je tussen gewone weeen door ook steeds pijn voelt en die meer echt aanzwelt met een wee.

Oh Dot, dat klinkt echt als iets wat ze bij mij ook zou kunnen zeggen :')

ook nog maar een *O* voor de melk van RFR en de 35 weken van klaproos :D
  woensdag 29 januari 2014 @ 09:34:30 #92
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_136083850
Ik doe net alsof ik niets lees over pijn en weeën tralalalalala :')
doei
pi_136083953
Kwispels!

Ja, nachten zijn ruk. :( ook ruk: terug on bed kruipen. Weer lekker in slaap vallen. Maar dan door je moeder wakker gebeld worden. En danwel zodanig dat je nét te laat bij de foon bent. })

Bur had jij extra controle vandaag?
Blekken fysio is ruk :{
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 29 januari 2014 @ 10:00:46 #94
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136084416
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 09:21 schreef klaprooss het volgende:
35 weken! *O*

*O* kwispels!
Meldplicht voor nz!

Hypnobirthing, ik vond het boek zweveriger dan de cursus, maar dat ligt denk ik ook heel erg aan wie de cursus geeft. Tegen een boek kan je niet zeggen: "ik kan hier niks mee, wat is een mogelijk alternatief?" (Het kan wel, maar staat zo raar :P).

Mo, ik moet er om 12 uur zijn.
KuikenGuppy
pi_136084478
Ok! Succes!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 29 januari 2014 @ 10:04:11 #96
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_136084498
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wat mij betreft heb je gelijk! En ik had eigenlijk al gedacht dat jij wel bij de gyn zou lopen ivm je buikklachten ed...
Rustig aan en laat je maar lekker vertroetelen
Nouja, omdat het al een hele tijd rustig is en ook in mn zwangerschap goed ging net als bij mn andere dochter (waar ik wel een consult bij de gyn heb gehad), hebben we weer dezelfde afspraken; zolang het goed gaat bij de vk onder controle en 2 extra groeiecho's. Is het onrustig dan ws naar gyn. :)

Coco: Dankjewel voor je antwoord! :) Ja idd.. Ja bij mij is het echt heulll lang geleden dat ik uberhaupt zo'n kramp heb gehad dus ja ;( Dan schrik je wel.
Ja, ik ga het sowieso gewoon allemaal even bespreken volgende week bij de vk. Tot nu toe gaat het weer gewoon goed gelukkig.

Nummer_zoveel meldplicht! *O*

Momo fijn van je iets betere nachtje, nog wel kort zeg :*

RFR fijn dat je tetten het doen :D :')

Klaproos 35 weken! *O*

Hier gelukkig een heel lekker nachtje gehad, goed geslapen, niet raar gedroomd oid :+ :) Buik voelt nog wel wat gek aan maar geen harde buiken meer in de zin dat ze opkomen en wegzakken zeg maar. En Chelsea beweegt heerlijk zoals altijd, dat stelt me enorm gerust O+ Verder moet ik gewoon ontspannen en er vertrouwen in hebben, vind ik. Zolang het goed gaat. En anders trek ik weer aan de bel. :)

Oh en 22 weken vandaag O+
  woensdag 29 januari 2014 @ 10:06:19 #97
52229 Chanty
pi_136084552
Nou over rare dromen gesproken. Ik droomde dat ik was bevallen maar dat merkte ik pas de volgende ochtend omdat mijn buik ineens weer dun was. En toen lieten ze me de baby zien. Bleek het een kleine dinosaurus te zijn en die moest nog een tijdje in een emmer met water blijven om verder te groeien :')
  woensdag 29 januari 2014 @ 10:07:48 #98
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136084596
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 10:03 schreef DJMomo het volgende:
Ok! Succes!
Dank je. Ik vermoed dat het weer een middagje ziekenhuis gaat worden, want ik voel me niet helemaal lekker en heb zo'n gejaagd gevoel.
KuikenGuppy
pi_136084608
Even een *O* voor alle wisseldagen!

En weet iemand dit? Ben net bij de hema geweest en daar hadden ze geen grote plastic molton voor een tweepersoonsmatras, wat wij hebben. We hebben niet twee enkele matrassen naast elkaar maar dus 1 grote. Ik heb wel al een gewone molton over het matras. Iemand die weet waar ze die wel verkopen?
Anders leg ik maar celstofmatjes onder de molton ter bescherming van matras.
pi_136084652
Ik heb de mijne bij de Action gekocht. Maar dat is dus wel al meer dan 2 jaar geleden, weet niet of ze die nu nog verkopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')