Je mag je altijd ziek melden, altijd! Luister naar je lichaam en ga vooral niet te lang door omdat je je schuldig voelt. Ga in overleg met je werkgever kijken of je bijvoorbeeld minder kunt werken of, als het echt niet gaat, stop je helemaal. Het UWV betaalt je salaris aan je baas terug als je je ziekmeldt met zwangerschapsgerelateerde klachten, dus voel je er vooral niet schuldig om!quote:Op donderdag 30 januari 2014 09:02 schreef LaLouchi het volgende:
Ff tussendoor, wat is de grens van ziekmelden tijdens de zwangerschap? Ik heb veel last van BI, en door mijn werk verergert dit nogal (schoonmaak 32u per week). Ik heb me er nog niet 1 keer ziek voor gemeld maar het speelt wel erg op. Vanaf volgende week krijg ik iets minder zware afdelingen, maar wel nog met dezelfde handelingen.. vervangend werk is er niet. Nou had ik vannacht hele erg krampen in mijn baarmoeder, geen bloed oid en de kleine beweegt nog goed. Ben dus toch maar naar mijn werk gegaan. Maar... wat hoort er nou bij en waar mag je je ziek voor melden?
Technisch gezien gaat het jouw baas niet eens aan om welke reden jij je ziekmeldt geloof ik! Arbodiensten mogen die info in ieder geval onder geen beding doorspelenquote:Op donderdag 30 januari 2014 09:13 schreef LaLouchi het volgende:
Mijn baas kon me dus niet vertellen hoe dat ging als ik me ziek zou melden tijdens mijn zwangerschap. Ben nu pas 17 weken en het voelt nu al alsof mijn lijf al op is. Kan toch nooitde bedoeling zijn. Ook vroeg hij om bewijs van mijn BI maar zowel de fysio als de VK zeggen dat hij dan zelf maar een arbo in moey schakelen. Ik weet nu dus echt niet wat de gang van zaken daarin is, hij zou het uitzoeken maar ik loop nu al een maand rond met deze vragen..
Herkenbaar! Behalve dat ik t zoveel mogelijk ontwijkquote:Op donderdag 30 januari 2014 10:37 schreef DagenNachtdromer het volgende:
hebben jullie dit fenomeen ook meegemaakt? onder de douche de stralen niet meer op je tepels verdragen? auwie!!! ik vind het reuze grappig en sta te jodelen onder de douche! ze waren eerst gevoelloos door een operatie, dus ik vind dit nieuwe trucje erg interessant!
Idem hier, wordt niet beter naarmate de zwangerschap vordert!quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:37 schreef DagenNachtdromer het volgende:
hebben jullie dit fenomeen ook meegemaakt? onder de douche de stralen niet meer op je tepels verdragen? auwie!!! ik vind het reuze grappig en sta te jodelen onder de douche! ze waren eerst gevoelloos door een operatie, dus ik vind dit nieuwe trucje erg interessant!
Ik ben medisch. Ik dring met alles voorquote:Op donderdag 30 januari 2014 10:53 schreef rebel-angel het volgende:
Vlindur succes vandaag![]()
Ik ben echt laat, ik heb dinsdag pas m'n echo bij 11+3
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |