abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136125656
Oh ja. Goed dat je het zegt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_136125668
Ahhhh Franny wat een poppetje. O+
pi_136125749
Nou Franny, ik zie niks! :(

En Chanty 21 weken en Dot zo te zien bijna verlof? *O*
pi_136125764
Ff tussendoor, wat is de grens van ziekmelden tijdens de zwangerschap? Ik heb veel last van BI, en door mijn werk verergert dit nogal (schoonmaak 32u per week). Ik heb me er nog niet 1 keer ziek voor gemeld maar het speelt wel erg op. Vanaf volgende week krijg ik iets minder zware afdelingen, maar wel nog met dezelfde handelingen.. vervangend werk is er niet. Nou had ik vannacht hele erg krampen in mijn baarmoeder, geen bloed oid en de kleine beweegt nog goed. Ben dus toch maar naar mijn werk gegaan. Maar... wat hoort er nou bij en waar mag je je ziek voor melden? 8)7
In life, every ending is a new beginning..
pi_136125799
Toen het op mijn werk minder ging ivm zwangerschap zeiden ze dat je je dan voor 50% ziek moet melden. Ivm zwangerschap dus.
Weet niet hoe het bij jou is? Misschien toch aangeven bij je leidinggevende? 32 uur schoonmaak is lichamelijk zwaar.
pi_136125867
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 09:02 schreef LaLouchi het volgende:
Ff tussendoor, wat is de grens van ziekmelden tijdens de zwangerschap? Ik heb veel last van BI, en door mijn werk verergert dit nogal (schoonmaak 32u per week). Ik heb me er nog niet 1 keer ziek voor gemeld maar het speelt wel erg op. Vanaf volgende week krijg ik iets minder zware afdelingen, maar wel nog met dezelfde handelingen.. vervangend werk is er niet. Nou had ik vannacht hele erg krampen in mijn baarmoeder, geen bloed oid en de kleine beweegt nog goed. Ben dus toch maar naar mijn werk gegaan. Maar... wat hoort er nou bij en waar mag je je ziek voor melden? 8)7
Je mag je altijd ziek melden, altijd! Luister naar je lichaam en ga vooral niet te lang door omdat je je schuldig voelt. Ga in overleg met je werkgever kijken of je bijvoorbeeld minder kunt werken of, als het echt niet gaat, stop je helemaal. Het UWV betaalt je salaris aan je baas terug als je je ziekmeldt met zwangerschapsgerelateerde klachten, dus voel je er vooral niet schuldig om!
Sarcasme. Herken het.
pi_136125935
Mijn baas kon me dus niet vertellen hoe dat ging als ik me ziek zou melden tijdens mijn zwangerschap. Ben nu pas 17 weken en het voelt nu al alsof mijn lijf al op is. Kan toch nooitde bedoeling zijn. Ook vroeg hij om bewijs van mijn BI maar zowel de fysio als de VK zeggen dat hij dan zelf maar een arbo in moey schakelen. Ik weet nu dus echt niet wat de gang van zaken daarin is, hij zou het uitzoeken maar ik loop nu al een maand rond met deze vragen..
pi_136125969
Dus je baas zou zaken uitzoeken en je hebt daar een maand al niks meer van gehoord?

Dan zou ik me nu ziek melden ivm zwangerschap.
pi_136126014
Ja, hij zou uit gaan zoeken wat er gebeurd als ik me ziekmeld voor mijn verlof ingaat. Heb hem ook een paar keer gebeld maar elke keer dan zegt hij dat hij het nog niet weet. Ondertussen verergeren wel mijn klachten. Dit heb ik aangegeven en vandaar vanaf volgende week ook die iets minder zware afdelingen. Alleen vannacht was weer iets anders en ik voel me nu eigenlijk helemaal niet lekker.
pi_136126147
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 09:13 schreef LaLouchi het volgende:
Mijn baas kon me dus niet vertellen hoe dat ging als ik me ziek zou melden tijdens mijn zwangerschap. Ben nu pas 17 weken en het voelt nu al alsof mijn lijf al op is. Kan toch nooitde bedoeling zijn. Ook vroeg hij om bewijs van mijn BI maar zowel de fysio als de VK zeggen dat hij dan zelf maar een arbo in moey schakelen. Ik weet nu dus echt niet wat de gang van zaken daarin is, hij zou het uitzoeken maar ik loop nu al een maand rond met deze vragen..
Technisch gezien gaat het jouw baas niet eens aan om welke reden jij je ziekmeldt geloof ik! Arbodiensten mogen die info in ieder geval onder geen beding doorspelen :D Dus dat hij bewijs van BI vraagt, lijkt me heel apart.

En als jij je met 17 weken ziek meldt, so be it, wat niet gaat, dat gaat niet. En als hij niet opschiet met uitzoeken, is dat zijn probleem, niet het jouwe. Jij moet bij het UWV worden ziekgemeld met zwangerschapsgerelateerde klachten en dan krijgt hij jouw salaris teruggestort als ik me niet vergis. Zoek anders eens op de UWV website. Daar moet wel iets te vinden zijn denk ik.
Sarcasme. Herken het.
pi_136126189
Ja het staat echt superduidelijk op de UWV website! Precies hoe je een uitkering moet aanvragen voor een zwangere werknemer en wat je moet doen als zij zich voor of na 24 weken ziek zou melden :)
Sarcasme. Herken het.
pi_136126360
Kan me toch niet voorstellen dat je baas niet weet hoe het zit. Misschien doet hij alsof hij het niet weet, in de hoop dat jij doorwerkt. Ook al krijgt hij geld van het UWV, hij moet natuurlijk wel een ander zoeken en inzetten voor jou, heeft ie misschien geen zin in om te regelen ofzo.

Of denk ik nu heel raar? :?
pi_136126412
Dat laatste zou goed kunnen. We zijn echter maar een heel klein bedrijfje (12 man) en er is nog nooit een zwangere geweest. Het zou dus best kunnen dat hij het echt niet weet, maar een ander regelen dat zou nog weleens zijn probleem kunnen zijn.. ik ga ff kijken op de site van uwv, thnx voor de tip
pi_136126419
Wat een lamzak van een werkgever zeg. Staat er nog iemand boven hem? Ik vind het echt te bizar hoe er met een zwangere werknemer wordt omgegaan, hij dient op de hoogte te zijn van zulke dingen. In welke sector werk je Lalouchi?
pi_136126621
Nee hij is de eigenaar van het bedrijf. Ik werk in de schoonmaak.
pi_136126715
1 telefoontje naar het uwv en hij weet alles, lijkt meer alsof hij de moeite niet wil doen en dat gaat ten koste van jouw gezondheid/welzijn...
S. 2014
J. 2016
  donderdag 30 januari 2014 @ 10:26:10 #242
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136127509
*meld*
KuikenGuppy
pi_136127659
LL als het lichamelijk niet meer te doen is, dan is het gewoon klaar. Je moet nog een poosje mee tot aan je bevalling.

Bewijs hoef je niet over te dragen . Daar mag hij de arbo voor inschakelen.

Denk alsjeblieft aan jezelf en mini!
pi_136127794
hebben jullie dit fenomeen ook meegemaakt? onder de douche de stralen niet meer op je tepels verdragen? auwie!!! ik vind het reuze grappig en sta te jodelen onder de douche! ze waren eerst gevoelloos door een operatie, dus ik vind dit nieuwe trucje erg interessant!
pi_136127864
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 08:09 schreef Tante_Soesa het volgende:
Mini mijlpaal vandaag, 6 weken *O* :D
*O* O+
pi_136127987
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 10:37 schreef DagenNachtdromer het volgende:
hebben jullie dit fenomeen ook meegemaakt? onder de douche de stralen niet meer op je tepels verdragen? auwie!!! ik vind het reuze grappig en sta te jodelen onder de douche! ze waren eerst gevoelloos door een operatie, dus ik vind dit nieuwe trucje erg interessant!
Herkenbaar! Behalve dat ik t zoveel mogelijk ontwijk :P de tepels onder de stralen dan he, niet t douchen.. :P

Minimijlpaal voor Soesa! *O*
S. 2014
J. 2016
pi_136128079
Ik heb ook een mijlpaal. Ik ben 7 weken :D *O*
En vanmiddag eerste echo. Zenuwachtig joh!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_136128168
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 10:37 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Idem hier, wordt niet beter naarmate de zwangerschap vordert!

Soesa proficiat! En Vlindur ook!

Franny heb de foto gemist jammergenoeg. Hoe gaat het anders bij jullie? Alles goed?

En dat bellen, dat snap ik. Wanneer moet je bellen.. Ik heb al een aantal keer gebeld voor bloedverlies en alles bleek in orde, dan voel ik mij steeds een aansteller.. Nuja, meestal bel ik eerst naar mijn gyn als deze te bereiken is en anders naar het verloskwartier, daar zijn ze uiteindelijk wel voor..
  donderdag 30 januari 2014 @ 10:53:00 #249
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_136128181
Vlindur succes vandaag ^O^
Ik ben echt laat, ik heb dinsdag pas m'n echo bij 11+3 :(
W
Z
E
pi_136128228
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 10:53 schreef rebel-angel het volgende: