Korte omschrijving depressie:quote:Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.
Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien
Korte uitleg van angststoornissen:quote:Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.
Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.
Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
quote:Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.
Wanneer spreken we van een angststoornis?
Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.
In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:
Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs
Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:
Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Bij mij wel. Kwestie van uitproberen.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:28 schreef Elvi het volgende:
Gaat alcohol wel samen met AD? Niet dat ik AD slik maar anderen misschien wel
Maar dan blijft Minthy alleen...quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:28 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Neej... daarna springe we voor de trein lijkt me een veel beter plan. Door de alcohol voelen we toch niks.
Toeval ... zou het? Ik ben namelijk ook een alien maar ik heb geen UFO.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:28 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik ontvoer jullie gewoon allemaal met mn ufo naar mn thuis planeet
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:25 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Gewoon met z'n allen op het spoor van Utrecht centraal dansen, voeren ze ons af in witte jassen zonder mouwen
Die komt toch nie?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:31 schreef kuolema het volgende:
Hee wat is dat nou voor demotiverende tt? Waar is die meet dan goed voor?
[..]
[..]
Bij mij wel. Kwestie van uitproberen.
[..]
Maar dan blijft Minthy alleen...
[..]
Toeval ... zou het? Ik ben namelijk ook een alien maar ik heb geen UFO.
Ik wou geen pottenkijkers in dit topic hebben, maar wel een vage verwijzing naar een meet "samen..."quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:31 schreef kuolema het volgende:
No problem, sirquote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:32 schreef Mistico het volgende:
[..]Je maakt me voor het eerst deze week aan het lachen, bedankt!
Dinsdag met de trein van 07:50quote:
Aliensquote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:31 schreef kuolema het volgende:
[..]
Toeval ... zou het? Ik ben namelijk ook een alien maar ik heb geen UFO.
De beurs, daar wil ik ook aan. Hopelijk kan je een uurtje vrijmaken daarvoor?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 22:36 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Misschien komende week maar eens, of de week erop. Ik ben op het moment inderdaad veel bezig met de beurs. Binnenharken, wat een sport! Goed dat ik weet dat je komende weeken middag/namiddag vrij zit
Klinkt als dat verhaal van een herapeut die een voor de helft gevuld glas water omhoog hield.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 22:37 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb eens bij een therapeut gezeten en ik moest een abstract schilderij beschrijven. Het had allerlei kleuren en ik verzon er allerlei onzin bij..
De rode kleur staat voor aggressie etc. blablabla .. (ik was nog serieus bezig ook).
Toen hoorde ik; HET IS VERF! Stop met het 'over-analyzeren'. aldus mijn therapeut.
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:35 schreef minthy het volgende:
Voordat we enorm offtopic gezellig gaan zitten doen een voorstel van magnetronkoffie en mij;
Een tijdje terug hebben we een groep aangemaakt op Facebook. Deze is besloten, niemand kan daarin zonder toestemming van magnetronkoffie of mij, anderen buiten die groep kunnen ook niet zien wat je er post.
Misschien handig om daar evt verder te kleppen over een meet?
Je kan magnetronkoffie of mij dm'en voor de link, één van ons geeft je dan toestemming.
Keej mar ik ben eventjes heb nog een bizar lange post om voortebereiden wat ik ff van me af moet schrijven.quote:
Ik ga erover nadenken.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:20 schreef Elvi het volgende:
[..]
Feedback insinueert dat je iets moet verbetern, en ik denk niet dat dat nodig is want je bent wie je bent(overigens is feedback altijd positief en kritiek is negatief)
Ik ben eigenlijk gewoon heel nieuwsgierig naar hoe je eruit ziet
Shit ik kan niet kiezen tussen het spoor of de zaanquote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:37 schreef kvd het volgende:
[..]
Niet als het de trein is die vanuit Groningen komt...dan heb ik eerst gesprongen
Das anders best wel borderline grappig hoorquote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:38 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik heb ook OPS!
Ow wacht dat is niet iets om blij over te zijn...
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:39 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Das anders best wel borderline grappig hoor
Ja daarom. Als we gaan dan gaan we met z'n allen.quote:
Every living creature on earth dies alone ...quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:32 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik wou geen pottenkijkers in dit topic hebben, maar wel een vage verwijzing naar een meet "samen..."
En zie het met een vleugje humor
Ik heb geen facebookquote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:35 schreef minthy het volgende:
Voordat we enorm offtopic gezellig gaan zitten doen een voorstel van magnetronkoffie en mij;
Een tijdje terug hebben we een groep aangemaakt op Facebook. Deze is besloten, niemand kan daarin zonder toestemming van magnetronkoffie of mij, anderen buiten die groep kunnen ook niet zien wat je er post.
Je kan magnetronkoffie of mij dm'en voor de link, één van ons geeft je dan toestemming.
Nee, niet je labeltje als reden noemen. Je durft niet, je vindt het eng, bent bang dat je stom overkomt, enz. Voor mij geldt precies hetzelfde. Maar ik zolang het niet tot concrete plannen komt die ik gewoon net alsof ik het leuk zou vindenquote:
Woohooquote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:38 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik heb ook OPS!
Heeft ie wel een beetje een vrolijke naam? Ofwel, hebben anderen die het op mijn pagina zou zien staan meteen door dat we niet van die hele vrolijke lui zijn?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:35 schreef minthy het volgende:
DMquote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:40 schreef kvd het volgende:
[..]
Heeft ie wel een beetje een vrolijke naam? Ofwel, hebben anderen die het op mijn pagina zou zien staan meteen door dat we niet van die hele vrolijke lui zijn?
Bijna niemand in mijn omgeving weet namelijk wat er bij mij speelt en dat wil ik graag zo houden...
Mehquote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:39 schreef kuolema het volgende:
Ik heb geen facebook
Nee, niet je labeltje als reden noemen. Je durft niet, je vindt het eng, bent bang dat je stom overkomt, enz. Voor mij geldt precies hetzelfde. Maar ik zolang het niet tot concrete plannen komt die ik gewoon net alsof ik het leuk zou vinden
Ik ben niet zo'n voorstander van social media, vandaar.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:40 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Er zal altijd een plekje voor je gereserveerd zijn
Ja, daar hebben we rekening mee gehoudenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:40 schreef kvd het volgende:
[..]
Heeft ie wel een beetje een vrolijke naam? Ofwel, hebben anderen die het op mijn pagina zou zien staan meteen door dat we niet van die hele vrolijke lui zijn?
Bijna niemand in mijn omgeving weet namelijk wat er bij mij speelt en dat wil ik graag zo houden...
en tot nu toe heb ik groepen op FB vermeden![]()
Ja, leuk. Ik wil liever anoniem blijven. Misschien in de toekomst.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:35 schreef minthy het volgende:
Als er gemeet gaat worden dan ben je ook niet echt anoniem meer, hèquote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:43 schreef Mistico het volgende:
[..]
Ja, leuk. Ik wil liever anoniem blijven. Misschien in de toekomst.
Ja olivier ook!quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:45 schreef Elvi het volgende:
Ja of we doen gewoon hier in de OP een stukje over een bijeenkomst onder een spoiler en dat je je dan bij magnetronkoffie kan opgeven als je komt.
Utrecht is best centraal (gewoon heel erg centraal) en Cafe Belgie heeft lekker bier.
Dan zet ik deze op:quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:44 schreef minthy het volgende:
[..]
Als er gemeet gaat worden dan ben je ook niet echt anoniem meer, hè
Dan gaan we bij mij thuis zitte is de grootste keuze uit lege en volle drankflessenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:47 schreef Elvi het volgende:
[..]
Nee bah olivier![]()
Veel te groot. Belgie is lekker klein. En meer keuze uit bier.
Ik neem de volle welquote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:49 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Dan gaan we bij mij thuis zitte is de grootste keuze uit lege en volle drankflessen
Dan hoop ik dat je een sterke slokdarm hebt. De lichtste is 35%quote:
Dat wilde ik ook postten maar ik dacht nee dat is lulligquote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:50 schreef kvd het volgende:
[..]
Ja, dan snap ik ineens waarom je het idee hebt dat mensen naar je kijken
Ach depressief zijn we toch al. Die laatste opmerking zal ook niet het verschil gaan maken tussen suicide of levenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:51 schreef Elvi het volgende:
[..]
Dat wilde ik ook postten maar ik dacht nee dat is lullig
Te komisch.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:50 schreef kvd het volgende:
[..]
Oh vandaar!quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:50 schreef kvd het volgende:
[..]
Of je zet die bril afquote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:56 schreef Mistico het volgende:
[..]
Oh vandaar!Probleem opgelost. Nou dan vertrek ik maar uit dit topic...
Ik zie oprecht niet wat het probleem zou moeten zijn om (naast de lijnen) hier Gray voor een pilske te vragen zoals dat hier voor ook is gebeurt? Wij gaan iig niet zo 'out of line' als slowchat wat het topic volledig gaat overnemen.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:35 schreef minthy het volgende:
Is ook geen probleem joh. Sterker nog, het inspireerde tot een meet, als ik het zo zie.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik zie oprecht niet wat het probleem zou moeten zijn om (naast de lijnen) hier Gray voor een pilske te vragen zoals dat hier voor ook is gebeurt? Wij gaan iig niet zo 'out of line' als slowchat wat het topic volledig gaat overnemen.
Een meet met meerdere personen is volgens mij wel laagdrempeliger aangezien de aandacht dan verdeeld wordt over meerdere personen. Tenminste, dat is waarom ik denk dat een grote meet de voorkeur heeft voor velen.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik zie oprecht niet wat het probleem zou moeten zijn om (naast de lijnen) hier Gray voor een pilske te vragen zoals dat hier voor ook is gebeurt? Wij gaan iig niet zo 'out of line' als slowchat wat het topic volledig gaat overnemen.
neeeeee....blijf....tenzij je wonderbaarlijk bent genezen natuurlijk. Maar dan moet je weer blijven om ons te vertellen hoe het allemaal anders moet en kan....quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:56 schreef Mistico het volgende:
[..]
Oh vandaar!Probleem opgelost. Nou dan vertrek ik maar uit dit topic...
Ik moest ook even nadenken hoor...quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:51 schreef Elvi het volgende:
[..]
Dat wilde ik ook postten maar ik dacht nee dat is lullig
daar was ik ook van uitgegaan...en anders....sorry Misticoquote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:55 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Ach depressief zijn we toch al. Die laatste opmerking zal ook niet het verschil gaan maken tussen suicide of leven
Je pikt het te negatief op, was niet als kritiek oid bedoeld. Ik schrik van je reactie...quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mij maakt het niet zoveel uit of het met 1 iemand is of met 10 (zolang het maar niet meer wordt want dan is zeg maar de intimiteit een beetje wegquote:Op zaterdag 25 januari 2014 00:00 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Een meet met meerdere personen is volgens mij wel laagdrempeliger aangezien de aandacht dan verdeeld wordt over meerdere personen. Tenminste, dat is waarom ik denk dat een grote meet de voorkeur heeft voor velen.
Harde zakenman, he?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 00:01 schreef minthy het volgende:
[..]
Je pikt het te negatief op, was niet als kritiek oid bedoeld. Ik schrik van je reactie...
Wat ben jij allemaal van plan dan?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 00:01 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Mij maakt het niet zoveel uit of het met 1 iemand is of met 10 (zolang het maar niet meer wordt want dan is zeg maar de intimiteit een beetje weg)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
Ik kan wel tegen een grapje hoorquote:Op zaterdag 25 januari 2014 00:01 schreef kvd het volgende:
[..]
neeeeee....blijf....tenzij je wonderbaarlijk bent genezen natuurlijk. Maar dan moet je weer blijven om ons te vertellen hoe het allemaal anders moet en kan....
[..]
Ik moest ook even nadenken hoor...
[..]
daar was ik ook van uitgegaan...en anders....sorry Mistico
Een orgie uiteraard. Wij zijn allemaal zo kwetsbaar dus dan lukt dat.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 00:03 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Wat ben jij allemaal van plan dan?
gangbang.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 00:03 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Wat ben jij allemaal van plan dan?
quote:Op zaterdag 25 januari 2014 00:04 schreef kuolema het volgende:
[..]
Een orgie uiteraard. Wij zijn allemaal zo kwetsbaar dus dan lukt dat.
quote:
Al naar de huisarts geweest?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 00:03 schreef Raggingbull het volgende:
Zo mijn eindeloze verhaal heeft eindelijk een einde gekregen zal hem trouwens wel eventjes in een spoiler zetten.
OPS heb ik ook... maar waar GAS voor staat weet ik niet.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:38 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik heb ook OPS!
Zit voor de 3e keer in een psychologisch traject. De drank vloeit steeds harder en met mij gaat het iedere keer slechter. Omdat het een jaar goed gaat en ik weer terug val waardoor het ook weer aanvoelt als falen en het allemaal weer overnieuw begint maar ik weer een stukje dieper zit dan voor dat jaar.quote:
Tsss... saaierd.quote:
Gegeneraliseerde angststoornis. Of scheten.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 00:08 schreef zomertje het volgende:
[..]
OPS heb ik ook... maar waar GAS voor staat weet ik niet.
Eerst weten met wie ik te maken heb, he.. subtiele hint..quote:Op zaterdag 25 januari 2014 00:10 schreef kuolema het volgende:
[..]
Tsss... saaierd.
[..]
Gegeneraliseerde angststoornis. Of scheten.
Is OPS Organisch psychosyndroom?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 00:08 schreef zomertje het volgende:
[..]
OPS heb ik ook... maar waar GAS voor staat weet ik niet.
Dat eerste ja. Dat tweede overigens ook maar dat ligt aan PDS.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 00:10 schreef kuolema het volgende:
[..]
[..]
Gegeneraliseerde angststoornis. Of scheten.
Ongegeneerd Paranormaalgedoe Syndroom.quote:
Ze worden vaak tegelijkertijd gediagnosticeerd zelfs!quote:Op zaterdag 25 januari 2014 00:14 schreef Elvi het volgende:
Ik zat te bedenken he... ik heb trekken van ontwijkende stoornis maar ook van afhankelijke stoornis... Is dat niet wat tegenstrijdig?
Nee, dat is niet tegenstrijdig. Je bent dan zo onzeker dat je juist anderen continu om bevestiging wil vragen en nodig hebt voor beslissingen. (afhankelijke trekken)quote:Op zaterdag 25 januari 2014 00:14 schreef Elvi het volgende:
Ik zat te bedenken he... ik heb trekken van ontwijkende stoornis maar ook van afhankelijke stoornis... Is dat niet wat tegenstrijdig?
Hmm. Ik voldoe aan alle kenmerken.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 00:13 schreef minthy het volgende:
[..]
Ontwijkende persoonlijkheidsstoornis
Stop eerst maar eens met het drinken. Vraag desnoods om hulp, bij bijvoorbeeld de instantie waar je loopt. Belangrijker dan het vallen is het opnieuw opstaan; elk wezen leert zo lopen. De zonnige zijde van het diepste punt, is dat er alleen maar omhoog overblijft.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 00:10 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Zit voor de 3e keer in een psychologisch traject. De drank vloeit steeds harder en met mij gaat het iedere keer slechter. Omdat het een jaar goed gaat en ik weer terug val waardoor het ook weer aanvoelt als falen en het allemaal weer overnieuw begint maar ik weer een stukje dieper zit dan voor dat jaar.
Trustenquote:Op zaterdag 25 januari 2014 00:14 schreef kuolema het volgende:
Fijne nacht mensjes, ik ga naar bed. Vroeg eruit want werken. Morgen even Raggingbulls verhaal lezen.
[..]
Ongegeneerd Paranormaalgedoe Syndroom.
Ik ook, de volle bakquote:Op zaterdag 25 januari 2014 00:17 schreef Mistico het volgende:
[..]
Hmm. Ik voldoe aan alle kenmerken.
Buuuhquote:
Ik ben ook voor. Wel zijn er verschillende manieren om iemand iets te voeren, zoals een lepel of een vork. Als je snapt wat ik bedoel.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 00:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Buuuh!
Overigens is het wel iets wat me altijd heeft geholpen. Zeggen wat je denkt. Ipv 14123.3 miljoen gedachtes je hoofd laten molesteren en er dan achter komen dat het helemaal niet zo was..
ik probeer het zoveel mogelijk, maar het is zo kut soms.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 00:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Buuuh!
Overigens is het wel iets wat me altijd heeft geholpen. Zeggen wat je denkt. Ipv 14123.3 miljoen gedachtes je hoofd laten molesteren en er dan achter komen dat het helemaal niet zo was..
Nee maar in plaats van te 'denken en zelf kastijding', vraag ik het gewoon oprecht op de man af. En zeker op het werk (met name in de financiele sector) kun je daar heel ver mee komen. Anderen, ik denk dat met name aan mensen met ontwijkende stoornissen of een angst stoornis kunnen daardoor juist wel in een dal komen te zitten. Die gaan dan plots 4.5 miljoen rare gedachtes verzinnen zonder mij oprecht te vragen hoe ik me ergens over voelde...quote:Op zaterdag 25 januari 2014 00:35 schreef Miniem het volgende:
[..]
ik probeer het zoveel mogelijk, maar het is zo kut soms.
Nou, dat is precies wat ik in mijn laatste bericht bedoelde! Je omschrijft het alleen beterquote:Op zaterdag 25 januari 2014 00:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nee maar in plaats van te 'denken en zelf kastijding', vraag ik het gewoon oprecht op de man af. En zeker op het werk (met name in de financiele sector) kun je daar heel ver mee komen. Anderen, ik denk dat met name aan mensen met ontwijkende stoornissen of een angst stoornis kunnen daardoor juist wel in een dal komen te zitten. Die gaan dan plots 4.5 miljoen rare gedachtes verzinnen zonder mij oprecht te vragen hoe ik me ergens over voelde...
Maar weet je dat het gros van de mensen last heeft van die trek? Je merkt het aan mensen wanneer je ze tijdens een gesprek strak aan blijft kijken. Dan zie je ze in zichzelf duiken, op zoek naar fouten die jij zou kunnen zien. Vervolgens kijken ze angstvallig weg.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 00:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nee maar in plaats van te 'denken en zelf kastijding', vraag ik het gewoon oprecht op de man af. En zeker op het werk (met name in de financiele sector) kun je daar heel ver mee komen. Anderen, ik denk dat met name aan mensen met ontwijkende stoornissen of een angst stoornis kunnen daardoor juist wel in een dal komen te zitten. Die gaan dan plots 4.5 miljoen rare gedachtes verzinnen zonder mij oprecht te vragen hoe ik me ergens over voelde...
Vuilak...quote:Op zaterdag 25 januari 2014 00:49 schreef Gray het volgende:
[..]
Maar weet je dat het gros van de mensen last heeft van die trek? Je merkt het aan mensen wanneer je ze tijdens een gesprek strak aan blijft kijken. Dan zie je ze in zichzelf duiken, op zoek naar fouten die jij zou kunnen zien. Vervolgens kijken ze angstvallig weg.
En ik? Ik blijf lekker staren.
Ja word ook aan gewerkt. Ik drink al minder dan eerst.(van 1 fles sterke drank per dag en een krat bier door de weeks. Drink nu nog 2/3 flessen per week tops inclusief het weekend meegerekend nu.) Dus is wel aan de beterende hand wat dat betreft. Maar gevoelsmatig gaat het steeds slechter.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 00:17 schreef Gray het volgende:
[..]
Stop eerst maar eens met het drinken. Vraag desnoods om hulp, bij bijvoorbeeld de instantie waar je loopt. Belangrijker dan het vallen is het opnieuw opstaan; elk wezen leert zo lopen. De zonnige zijde van het diepste punt, is dat er alleen maar omhoog overblijft.
Ben je ook echt verslaafd? (als in: echt in paniek raken als er geen drank zou zijn?) Want dan heb je een ander probleem (erbij..) Ik hoop dat je de juiste hulp gaat vinden, want de drank maakt t echt niet beter. Zelfmedicatie noemen ze dat.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 13:17 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Ja word ook aan gewerkt. Ik drink al minder dan eerst.(van 1 fles sterke drank per dag en een krat bier door de weeks. Drink nu nog 2/3 flessen per week tops inclusief het weekend meegerekend nu.) Dus is wel aan de beterende hand wat dat betreft. Maar gevoelsmatig gaat het steeds slechter.
Gaat het sinds het minderen minder met je? Want dat is op zich wel logisch natuurlijk.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 13:17 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Ja word ook aan gewerkt. Ik drink al minder dan eerst.(van 1 fles sterke drank per dag en een krat bier door de weeks. Drink nu nog 2/3 flessen per week tops inclusief het weekend meegerekend nu.) Dus is wel aan de beterende hand wat dat betreft. Maar gevoelsmatig gaat het steeds slechter.
oeh, dat zou ik dan al niet meer redden, ook niet met 10 ibu's....sterkte....ik hoop dat je je festival nog haalt vanavond...quote:Op zaterdag 25 januari 2014 13:51 schreef zomertje het volgende:
En ik heb migraine terwijl ik vanavond lekker wil toeteren op n muziekfestivalparacetamolletjes gaan nu per 2 erin.
Neej dat niet. Op het moment dat ik me wel oke voel dan gaat het prima. Als ik me echt klote voel gebruik ik de drank om de emoties te onderdrukken waardoor ik snachts gewoon rustig kan slapen inplaats van niet slapen en alleen maar ga liggen malen.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 13:50 schreef zomertje het volgende:
[..]
Ben je ook echt verslaafd? (als in: echt in paniek raken als er geen drank zou zijn?) Want dan heb je een ander probleem (erbij..) Ik hoop dat je de juiste hulp gaat vinden, want de drank maakt t echt niet beter. Zelfmedicatie noemen ze dat.
Neej dat niet maar ik was halverwege stoppen met vast drinken en toen kreeg ik er een hoop gezeur bij. En dat duurt nu al een bijna jaar denk ik.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 13:52 schreef kvd het volgende:
[..]
Gaat het sinds het minderen minder met je? Want dat is op zich wel logisch natuurlijk.
En omgekeerd ook, als er meer problemen zijn en je bent aan het minderen, dan mis je je houvast (de drank), waardoor je je nog kloteriger kan gaan voelen.
ibu en antidepri mogen niet samenquote:Op zaterdag 25 januari 2014 13:53 schreef kvd het volgende:
[..]
oeh, dat zou ik dan al niet meer redden, ook niet met 10 ibu's....sterkte....ik hoop dat je je festival nog haalt vanavond...
Zo af en toe een slaappil dan misschien een betere oplossing? Want van drank ga je echt niet beter slapen, dat denk je alleen maar.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 13:58 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Neej dat niet. Op het moment dat ik me wel oke voel dan gaat het prima. Als ik me echt klote voel gebruik ik de drank om de emoties te onderdrukken waardoor ik snachts gewoon rustig kan slapen inplaats van niet slapen en alleen maar ga liggen malen.
Ik slaap ook niet beter. Het punt is dat ik dan wel slaap. En niet de hele nacht alles lig te overdenken en alle gedachten als 1 wanordelijke chaos door me hoofd vliegen waar ik geen orde in kan krijgen. Waardoor ik niet slaap.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 14:00 schreef zomertje het volgende:
[..]
Zo af en toe een slaappil dan misschien een betere oplossing? Want van drank ga je echt niet beter slapen, dat denk je alleen maar.
En als je een half uur voor je gaat slapen met een kop valeriaan thee je gedachten opschrijft en zo ordent? Dat scheelt weer malen in bedquote:Op zaterdag 25 januari 2014 14:04 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Ik slaap ook niet beter. Het punt is dat ik dan wel slaap. En niet de hele nacht alles lig te overdenken en alle gedachten als 1 wanordelijke chaos door me hoofd vliegen waar ik geen orde in kan krijgen. Waardoor ik niet slaap.
Ik luister meestal een half uurtje naar bach of mozart ofzo. Neem een slaapmutsje en ga op bed ligge lig ik nog een half uurtje wakker en val ik in slaap.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 14:05 schreef Elvi het volgende:
[..]
En als je een half uur voor je gaat slapen met een kop valeriaan thee je gedachten opschrijft en zo ordent? Dat scheelt weer malen in bed
quote:Op zaterdag 25 januari 2014 13:59 schreef zomertje het volgende:
[..]
ibu en antidepri mogen niet samen
Is dat t advies wat je verwacht? Ik ben er ondanks de nadelen wel blij mee, heeft me toch uit een zware depressie geholpen. Helaas is t geen wondermiddel, wel een hulpmiddel.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 14:10 schreef kvd het volgende:
[..]![]()
dan hoop ik dat ik maandag geen AD krijg voorgeschoteld...
Dat slaapmutsje snap ik, maar wanneer drink je dan de rest van die flessen leeg?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 14:08 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Ik luister meestal een half uurtje naar bach of mozart ofzo. Neem een slaapmutsje en ga op bed ligge lig ik nog een half uurtje wakker en val ik in slaap.
Ik heb helemaal geen idee...aan de ene kant verwacht ik dat ik gek ben en dat er dus gewoon helemaal niks aan de hand is. Aan de andere kant verwacht ik juist weer de dingen die niet voor de hand liggen als bv adhd/add, een vorm van autisme, een persoonlijkheidsprobleem, maar juist geen depressie/angststoornis.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 14:56 schreef zomertje het volgende:
[..]
Is dat t advies wat je verwacht? Ik ben er ondanks de nadelen wel blij mee, heeft me toch uit een zware depressie geholpen. Helaas is t geen wondermiddel, wel een hulpmiddel.
AD(H)D/autisme kunnen ze testen en aantonen/uitsluiten (been there) en een persoonlijkheidsstoornis krijg je pas als je er echt dagelijks veel last van hebt en aan de kenmerken voldoet. Ik heb er helaas eentje aan mn broek.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:02 schreef kvd het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen idee...aan de ene kant verwacht ik dat ik gek ben en dat er dus gewoon helemaal niks aan de hand is. Aan de andere kant verwacht ik juist weer de dingen die niet voor de hand liggen als bv adhd/add, een vorm van autisme, een persoonlijkheidsprobleem, maar juist geen depressie/angststoornis.
Ben er gewoon nu al een beetje zenuwachtig voor![]()
Als AD zal helpen, dan wil ik het zeer zeker gaan slikken, maar wil dan ook een alternatief voor mijn pijnstilling (migraine en lichamelijke pijnen), want daar gebruik ik nu ibu voor, para's doen niks voor me
Sommige vragenlijsten die ik moest invullen vond ik wel redelijk vol met vragen waarmee je AD(H)D/autisme kan aantonen, vandaar dat dat nu bij mij door het hoofd spookt. Echte vragen over sombere gevoelens, angsten enzo heb ik niet gehad (bij een vorige instelling wel).quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:05 schreef zomertje het volgende:
[..]
AD(H)D/autisme kunnen ze testen en aantonen/uitsluiten (been there) en een persoonlijkheidsstoornis krijg je pas als je er echt dagelijks veel last van hebt en aan de kenmerken voldoet. Ik heb er helaas eentje aan mn broek.
De kans is aanwezig dat je migraine wegblijft tijdens het slikken van ad. Het wordt er zelfs voor voorgeschreven.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:02 schreef kvd het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen idee...aan de ene kant verwacht ik dat ik gek ben en dat er dus gewoon helemaal niks aan de hand is. Aan de andere kant verwacht ik juist weer de dingen die niet voor de hand liggen als bv adhd/add, een vorm van autisme, een persoonlijkheidsprobleem, maar juist geen depressie/angststoornis.
Ben er gewoon nu al een beetje zenuwachtig voor![]()
Als AD zal helpen, dan wil ik het zeer zeker gaan slikken, maar wil dan ook een alternatief voor mijn pijnstilling (migraine en lichamelijke pijnen), want daar gebruik ik nu ibu voor, para's doen niks voor me
Bij autisme heb je bijvoorbeeld moeite met het overzicht zien. Bij ADHD moeite om te plannen/overzicht te houden. Die punten zie je niet altijd terug in de vragenlijstjes, maar zijn wel belangrijk. Ze kunnen dat testen met allerlei testjes.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:13 schreef kvd het volgende:
[..]
Sommige vragenlijsten die ik moest invullen vond ik wel redelijk vol met vragen waarmee je AD(H)D/autisme kan aantonen, vandaar dat dat nu bij mij door het hoofd spookt. Echte vragen over sombere gevoelens, angsten enzo heb ik niet gehad (bij een vorige instelling wel).
En gisteren dat stuk over OPS gelezen, ik kon alle vakjes aankruisen. Maar met de andere afkortingen die hier gister voorbij kwamen heb ik ook allemaal wel wat. (en die schema's van de schematherapie, 4 van de 5).
Zit natuurlijk nog aardig in een beginstadium, alleen de intake gehad. Krijg nu een uitkomst en adviesgesprek. Voor hetzelfde geld is het advies dat ze me verder willen onderzoeken.
Ik ken het, heb met autisten gewerkt (en je neemt er ook iets te veel van overquote:Op zaterdag 25 januari 2014 16:25 schreef zomertje het volgende:
[..]
Bij autisme heb je bijvoorbeeld moeite met het overzicht zien. Bij ADHD moeite om te plannen/overzicht te houden. Die punten zie je niet altijd terug in de vragenlijstjes, maar zijn wel belangrijk. Ze kunnen dat testen met allerlei testjes.
Helaas ondanks de AD, nog steeds maandelijkse migraine....
Oh? Dat wist ik niet. Ik gebruik het wel eens.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 13:59 schreef zomertje het volgende:
[..]
ibu en antidepri mogen niet samen
Ik heb het zelf niet, maar ik vind het niet vreemd dat je dit hebt gevondenquote:Op zaterdag 25 januari 2014 21:02 schreef Mistico het volgende:
Heeft iemand van jullie ervaring met BDD?
Link: http://www.amcpsychiatrie(...)morphic_disorder.htm
Ik dacht eigenlijk dat je daar zelf ervaring mee had...quote:Op zaterdag 25 januari 2014 21:02 schreef Mistico het volgende:
Heeft iemand van jullie ervaring met BDD?
Link: http://www.amcpsychiatrie(...)morphic_disorder.htm
Nee, Ik heb er eerder al wel iets over gelezen. Topic ga ik even rustig doornemen.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 21:50 schreef kvd het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk dat je daar zelf ervaring mee had...![]()
Heb er zelf geen ervaring mee
En denk dat Elvi deze bedoeld
R&P / body dysmorphic disorder
Sorry ik moest lachenquote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:08 schreef Mistico het volgende:
[..]
Nee, Ik heb er eerder al wel iets over gelezen. Topic ga ik even rustig doornemen.
Heb ook enkele documentaires gekeken over BDD, maar met de mensen die daarin voorkomen is niks mis mee qua uiterlijk. Terwijl ik het duidelijk zie in de spiegel en op foto's.
Wacht maar een paar dagen, de winter gaat toch nog komen dit jaarquote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:45 schreef Miniem het volgende:
Wat voel ik me de afgelopen dagen toch weer enorm kut zeg
Hier is het wit...quote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:53 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wacht maar een paar dagen, de winter gaat toch nog komen dit jaar
Ik voel je pijnquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:59 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik voel je pijnZolang ik lekker warm binnen zit vind ik het wel goed...lekker voor het raam met de verwarming aan en een kop koffie kijken naar de vallende sneeuwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind sneeuw echt heel fijn om naar te kijkenquote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:01 schreef kvd het volgende:
[..]
Zolang ik lekker warm binnen zit vind ik het wel goed...lekker voor het raam met de verwarming aan en een kop koffie kijken naar de vallende sneeuw
Dat heb ik ookquote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:06 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik vind sneeuw echt heel fijn om naar te kijken
...zolang ik er zelf maar niet doorheen hoef![]()
Dat snap ik. Het lukt me alleen niet om het goed uit te leggen.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:12 schreef Elvi het volgende:
[..]
Sorry ik moest lachen
Schat, die mensen zien het ook in de spiegel en op foto's. Dat is het hele idee bij BDDZij zullen ook niks bij jou zien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sowieso vind ik het OV niet zo fijn. Komt misschien ook door de drukte en omdat ik niet zo goed tegen wachten kanquote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:12 schreef kvd het volgende:
[..]
Dat heb ik ook![]()
Tenminste, vrijwillig door de sneeuw heen, of gewoon voor een boodschap vind ik nog wel leuk.
Als ik op tijd ergens moet zijn, vind ik het minder leuk (iets met 'bang' zijn voor vertragingen met OV enzo)
Overvolle bussen vind ik ook niet heel erg fijn, maar dat heb ik ook met concerten/evenementen ed.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:27 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Sowieso vind ik het OV niet zo fijn. Komt misschien ook door de drukte en omdat ik niet zo goed tegen wachten kan
En verder is het OV ook best wel vermoeiend met al die indrukken enzo
quote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:26 schreef Mistico het volgende:
[..]
Dat snap ik. Het lukt me alleen niet om het goed uit te leggen.Ja of jij staart hen aan waardoor ze denken *wat is erSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* of ze vind je leuk en dat ze daarom omdraaide
Of je leek op een bekende, of ze keek naar iets achter je...
De mogelijkheden zijn eindeloos![]()
Tsja, dan is het kiezen tussen 2 kwaden. Altijd minder.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:31 schreef kvd het volgende:
[..]
Overvolle bussen vind ik ook niet heel erg fijn, maar dat heb ik ook met concerten/evenementen ed.
En op dit moment is de keus tussen OV (ofwel, rustig zitten, sluit me wel af met de telefoon) of 2 keer ruim een half uur fietsten. Heb lichamelijk met dat laatste meer moeite.
De keus is dan snel gemaakt
Als slaapmutsje zo ongeveer.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 14:56 schreef zomertje het volgende:
[..]
Dat slaapmutsje snap ik, maar wanneer drink je dan de rest van die flessen leeg?
Dat kan.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:34 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ja of jij staart hen aan waardoor ze denken *wat is er* of ze vind je leuk en dat ze daarom omdraaide
Of je leek op een bekende, of ze keek naar iets achter je...
De mogelijkheden zijn eindeloos
Iedereen hier heeft wel wat. De ene heeft asperger (ik tevens ook), de andere borderline enz enz. Doet er niet zo toe ook, we zitten hier allemaal in hetzelfde schuitjequote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:42 schreef Raggingbull het volgende:
Tevens misschien handig om te vertelle dat ik ben gediagnostiseerd met Syndroom van Asperger en ODD
Ja maar is misschien handig om te weten met het geven van bepaalde adviezen.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:44 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Iedereen hier heeft wel wat. De ene heeft asperger (ik tevens ook), de andere borderline enz enz. Doet er niet zo toe ook, we zitten hier allemaal in hetzelfde schuitje
Mijn ervaring is dat er grofweg 2 soorten mensen zijn op fok:quote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:44 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Ja maar is misschien handig om te weten met het geven van bepaalde adviezen.
Ja weet ik maar aangezien het daar weinig zin heeft om depressief te gaan zitten zijn. Ben ik hierheen gekomen. Verhaal kwijt kunnen op een anonieme manier. Vergemakkelijkt een boel dingen. Tevens zie ik iemand zijn gezicht niet wat het nog makkelijker maakt. En als ik hier teveel commentaar krijg kan ik mezelf gewoon verwijderen. In real life is dat een stuk moeilijker.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:46 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat er grofweg 2 soorten mensen zijn op fok:
1) Die die misbruik gaan maken van jouw diagnose (dooddoeners "want je bent autistisch")
2) Die die het waarlijk niet zoveel uitmaakt of gewoonweg niks kan schelen
Btw, voor autisme is ook al een apart topic waar ik ook af en toe nog meepost
Zelf ga ik liever de confrontatie aan (tot groot ergernis van velenquote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:48 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Ja weet ik maar aangezien het daar weinig zin heeft om depressief te gaan zitten zijn. Ben ik hierheen gekomen. Verhaal kwijt kunnen op een anonieme manier. Vergemakkelijkt een boel dingen. Tevens zie ik iemand zijn gezicht niet wat het nog makkelijker maakt. En als ik hier teveel commentaar krijg kan ik mezelf gewoon verwijderen. In real life is dat een stuk moeilijker.
Hoe bedoel je?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:57 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Zelf ga ik liever de confrontatie aan (tot groot ergernis van velen)
Mwa licht er aan als het afzeikende commentaar is ben ik gewoon heel snel weg. Kan dat momenteel toch nie handelen. Opbouwend commentaar is natuurlijk altijd welkom aangezien je daar nog wat aan hebt.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:59 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Als ik teveel commentaar krijg, dan ga ik de confrontatie aan
Kan ik me voorstellen, als ik vroeger afgezeken werd, dan voelde ik me vrij shittig, maar ik heb de laatste jaren een steeds dikkere huis daartegen gekregen, bovenop het fijt dat ik steeds beter in mn vel ben gaan zitten.quote:Op zondag 26 januari 2014 00:01 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Mwa licht er aan als het afzeikende commentaar is ben ik gewoon heel snel weg. Kan dat momenteel toch nie handelen. Opbouwend commentaar is natuurlijk altijd welkom aangezien je daar nog wat aan hebt.
Ik weet zeker dat dat een doorslaggevende rol daarin gespeeld heeftquote:Op zondag 26 januari 2014 00:05 schreef Mistico het volgende:
Hebben jullie het gevoel dat jullie door de behandeling en eventuele medicatie gelukkiger zijn geworden?
Beetje.. ligt er aan in welk opzicht je het bij mij bekijkt. Als ik het heb over de medicatie ja want ik kan me agressie veel beter onder controle houden. Waardoor veel situatie door mij persoonlijk verstandiger kunnen worden opgelost. Waardoor dat wel een beter gevoel geeft.quote:Op zondag 26 januari 2014 00:05 schreef Mistico het volgende:
Hebben jullie het gevoel dat jullie door de behandeling en eventuele medicatie gelukkiger zijn geworden?
Nee, dat kwam meer vanuit mezelf. Behandeling is ondersteunend maar uiteindelijk ben jij degene die er wat van moet maken.quote:Op zondag 26 januari 2014 00:05 schreef Mistico het volgende:
Hier zit zeker wat in. Wat ik heb gemerkt is dat de GGZ wereld een "hit & mis" affaire is, uiteindelijk is het het beste als je op z'n minst zelf de regie in handen houdtquote:Op zondag 26 januari 2014 00:13 schreef Elvi het volgende:
[..]
Nee, dat kwam meer vanuit mezelf. Behandeling is ondersteunend maar uiteindelijk ben jij degene die er wat van moet maken.
M'n hele leven ja.quote:Op zondag 26 januari 2014 00:16 schreef rolklem het volgende:
Heeft er iemand anders langere tijd (half jaar of langer) heel erg last gehad van een totaal discipline en concentratiegebrek?
al m'n hele levenquote:Op zondag 26 januari 2014 00:16 schreef rolklem het volgende:
Heeft er iemand anders langere tijd (half jaar of langer) heel erg last gehad van een totaal discipline en concentratiegebrek?
Vertel.. Je bent echt niet de enige..quote:Op zondag 26 januari 2014 00:18 schreef Miniem het volgende:
Ik weet niet wat ik nu moet doen, ik ben zo verdrietig van binnen en voel me zo enorm klote.
Hoe komt dat? Is er iets gebeurd?quote:Op zondag 26 januari 2014 00:18 schreef Miniem het volgende:
Ik weet niet wat ik nu moet doen, ik ben zo verdrietig van binnen en voel me zo enorm klote.
Afleiding zoeken?quote:Op zondag 26 januari 2014 00:18 schreef Miniem het volgende:
Ja, als het wat rotter gaat dan kan ik het niet eens opbrengen om een boek te lezen. Afgelopen jaar was dat erg lastig, nu ben ik weer langzaam begonnen met lezen en ook nog eens in het Engelsquote:Op zondag 26 januari 2014 00:19 schreef rolklem het volgende:
Nieuwe formulering :p
Heeft er iemand anders langere tijd (half jaar of langer) heel erg last gehad van een totale terugval van discipline en concentratie in vergelijking met vroeger? Vroeger kon ik een paar weken 60+ uur bezig zijn met school/werk en het hele jaar door gewoon 30-40 uur, nu is 10 uur al verdomde lastig...
Haha welkom bij de club.quote:Op zondag 26 januari 2014 00:22 schreef Miniem het volgende:
[..]
Nee, ik voel me zo eenzaam en alleen. Ik zou nu zo graag een gewone knuffel willen.
Boeken lezen lukt nog wel. Maar dat moet ik helemaal niet doen. Ik moet aan school werken en ik probeer al een week aan een opdracht te beginnen. Letterlijk. Zo erg is het écht nog nooit geweest het afgelopen jaar.quote:Op zondag 26 januari 2014 00:22 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ja, als het wat rotter gaat dan kan ik het niet eens opbrengen om een boek te lezen. Afgelopen jaar was dat erg lastig, nu ben ik weer langzaam begonnen met lezen en ook nog eens in het Engels
Het komt wel goed schatje
Volgens mij niet gevraagd hoor. En anders ben ik een vergevend persoonquote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:40 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Tsja, dan is het kiezen tussen 2 kwaden. Altijd minder.
Btw, in hoeverre beinvloeden je pijnklachten je stemming? (vergeef me als ik dat al eens gevraagd heb)
Net als iedereen hierquote:Op zondag 26 januari 2014 00:22 schreef Miniem het volgende:
[..]
Nee, ik voel me zo eenzaam en alleen. Ik zou nu zo graag een gewone knuffel willen.
Dat had ik ook tijdens mijn studie... Ik heb niet echt een oplossing behalve dan gewoon gaan beginnen. Ok, mn opdrachten waren een stuk minder dan wanneer ik wel mn best had gedaan maar ik had ze afgeleverdquote:Op zondag 26 januari 2014 00:23 schreef rolklem het volgende:
[..]
Boeken lezen lukt nog wel. Maar dat moet ik helemaal niet doen. Ik moet aan school werken en ik probeer al een week aan een opdracht te beginnen. Letterlijk. Zo erg is het écht nog nooit geweest het afgelopen jaar.
Inmiddels een maandje of 18quote:Op zondag 26 januari 2014 00:19 schreef rolklem het volgende:
Nieuwe formulering :p
Heeft er iemand anders langere tijd (half jaar of langer) heel erg last gehad van een totale terugval van discipline en concentratie in vergelijking met vroeger? Vroeger kon ik een paar weken 60+ uur bezig zijn met school/werk en het hele jaar door gewoon 30-40 uur, nu is 10 uur al verdomde lastig...
Man, ik kan me -niet- voorstellen hoe het is om in jouw situatie te verkeren. Daar is volgens mij -echt- kracht voor nodig ofzo, geen idee of ik dat zou kunnen opbrengen.quote:Op zondag 26 januari 2014 00:23 schreef kvd het volgende:
[..]
Volgens mij niet gevraagd hoor. En anders ben ik een vergevend persoon
Ik heb niet het idee dat de pijnklachten op dit moment veel invloed hebben op mijn stemming. Ik heb sowieso een soort van basispijn, waar ik gek genoeg gewend aan ben geraakt. Dus het valt me eigenlijk pas op op momenten dat ik eraan denk. (En dat gewend raken aan pijn is niet altijd even handig...zo heb ik met meerdere dagen met een schouder rondgelopen waarvan de kop niet goed in de kom zat)
In het begin heeft het denk ik wel invloed gehad op mijn stemming. Pijn is niet fijn, je wordt er erg moe van. En toen ik nog niet wist wat er aan de hand was, zaten er ook vrij veel zorgen bij.
Maar duidelijkheid over wat het is heeft al voor veel rust gezorgd. Verder heb ik geleerd om keuzes te maken of ik bepaalde dingen wel of niet doe (bv zware boodschappen doe ik niet alleen, bepaalde dingen til ik niet, ga niet al lopend zo'n fietsbrug over, al die dingen kosten mij mijn schouder). Door mindfullness heb ik geleerd om een keus te maken om er of in te blijven hangen of het het accepteren en verder gaan) waardoor het het steeds minder invloed heeft gekregen. In de meeste gevallen kies ik ervoor gewoon door te gaan, eventueel met wat ibu's om de pijn wat te verlichten.
De pijnen bij naast de basispijn kunnen meer invloed hebben. Daar kan ik flink van balen en kan ik me ook zorgen om maken. Ik heb nu altijd pijn aan de rechterkant van mijn lichaam, als er iets is aan de linkerkant kan ik toch even bang worden (die kant gaat toch ook niet meedoen). Maar meestal is dat ook gewoon 'oke, daar zit nu ook een pijntje...wat ga ik doen...accepteren en doorgaan).
Ik heb het idee dat mijn stemmingen meer invloed hebben op de pijnen. Als ik me klote voel, dan baal ik van dit krakkemikkige lichaam en gaan mijn gedachten meer naar de pijnen en dan voel ik alles ook meer.
Alhoewel de fysio het met dit idee waarschijnlijk niet eens is
Ik dwing mezelf al een week, dat is het probleemquote:Op zondag 26 januari 2014 00:25 schreef Elvi het volgende:
[..]
Dat had ik ook tijdens mijn studie... Ik heb niet echt een oplossing behalve dan gewoon gaan beginnen. Ok, mn opdrachten waren een stuk minder dan wanneer ik wel mn best had gedaan maar ik had ze afgeleverdIk dwong mezelf te gaan beginnen.
bij mij is het 1x of alleem savonds ofzo en dan gaat het weer over. maar ik heb het nu al dagen zo.quote:
You get used to it at some point.quote:Op zondag 26 januari 2014 00:28 schreef Miniem het volgende:
[..]
bij mij is het 1x of alleem savonds ofzo en dan gaat het weer over. maar ik heb het nu al dagen zo.
Jah weetje het probleem is niemand kan je er mee helpen. Niemand kan het gevoel echt wegnemen. Dus na verloop van tijd raak je er aan gewend. En merk je het niet eens meer omda het normaal voor je is.quote:Op zondag 26 januari 2014 00:31 schreef rolklem het volgende:
Misschien moeten jullie wat aardiger doen tegen Miniem in plaats van hem nog depressiever maken
Ja dat is niet dwingen hequote:Op zondag 26 januari 2014 00:26 schreef rolklem het volgende:
[..]
Ik dwing mezelf al een week, dat is het probleemDe twee weken ervoor probeerde ik al naar de opdracht te kijken, maar heb hem pas gisteren geopend
Ik had dit jaaaren achter elkaar, het went.quote:Op zondag 26 januari 2014 00:28 schreef Miniem het volgende:
[..]
bij mij is het 1x of alleem savonds ofzo en dan gaat het weer over. maar ik heb het nu al dagen zo.
Het is nogal deprimerend als iedereen dat vertelt zonder dat er wordt gesproken over oplossingenquote:Op zondag 26 januari 2014 00:32 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Jah weetje het probleem is niemand kan je er mee helpen. Niemand kan het gevoel echt wegnemen. Dus na verloop van tijd raak je er aan gewend. En merk je het niet eens meer omda het normaal voor je is.
Ik kan niet beginnen in een document, moet eerst achtergrondonderzoek doen...quote:Op zondag 26 januari 2014 00:33 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ja dat is niet dwingen he![]()
Open word, type de opdracht over en begin. Dan heb je al wat in je document en zit je niet tegen een blanco pagina aan te staren
Je kan niet veel meer dan ermee leren leven. En ik heb nog hoop dat er dingen minder pijnlijk gaan worden (volgens de fysio komt het veel vaker voor dat mensen die gespannen zijn maar aan 1 kant van hun lichaam last hebben. Hij zou dit nog verder voor mij uitzoeken en uitleggen waardoor dit komt. En volgens hem kan ik oa dmv dry needling van bepaalde pijnen af gaan komen. De eerste keer was nog geen succes, maar denk dat het ook tijd nodig heeft)quote:Op zondag 26 januari 2014 00:26 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Man, ik kan me -niet- voorstellen hoe het is om in jouw situatie te verkeren. Daar is volgens mij -echt- kracht voor nodig ofzo, geen idee of ik dat zou kunnen opbrengen.
Knap hoor dat je überhaubt daarmee kunt leven...ik weet niet of ik dat zou kunnen...
Slaap zequote:Op zondag 26 januari 2014 00:37 schreef kvd het volgende:
[..]
Je kan niet veel meer dan ermee leren leven. En ik heb nog hoop dat er dingen minder pijnlijk gaan worden (volgens de fysio komt het veel vaker voor dat mensen die gespannen zijn maar aan 1 kant van hun lichaam last hebben. Hij zou dit nog verder voor mij uitzoeken en uitleggen waardoor dit komt. En volgens hem kan ik oa dmv dry needling van bepaalde pijnen af gaan komen. De eerste keer was nog geen succes, maar denk dat het ook tijd nodig heeft)
En wat moet ik anders...er een eind aan maken? Je raakt er echt aan gewend, tenminste, als je kan accepteren dat er iets aan de hand is en als je je leven er aan aanpast. Als je keuzes leert maken en grenzen in de gaten houdt (en dat is moeilijk). En een goede voorraad pijnstilling hebt
Bij deze is voor mij nu ook een grens bereikt...te lang achter pc gezeten vandaag...ik mik er een ibuutje in en ga plat
Ik wens u allen een goede nacht
*aait over bol*quote:Op zondag 26 januari 2014 00:22 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ik denk dat als wij de oplossing zouden hebben, we hier minder zouden rondhangenquote:Op zondag 26 januari 2014 00:33 schreef rolklem het volgende:
[..]
Het is nogal deprimerend als iedereen dat vertelt zonder dat er wordt gesproken over oplossingenwant er is zéker een weg naar buiten toe (letterlijk).
Goed plan!quote:Op zondag 26 januari 2014 00:38 schreef Elvi het volgende:
[..]
*aait over bol*
Ik weet hoe het voelt... Kom je ook naar de meeting? Misschien een leuke activiteit voor tijdens de meet: groepsknuffel![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: Btw, is er al iets bekend over tijd+locatie?![]()
Is er al wat bekend dan?quote:Op zondag 26 januari 2014 00:38 schreef Elvi het volgende:
[..]
*aait over bol*
Ik weet hoe het voelt... Kom je ook naar de meeting? Misschien een leuke activiteit voor tijdens de meet: groepsknuffel![]()
Ik denk dat iedereen dat wel heeft, ook mensen zonder depressie. Heb je niemand die je kan begroeten met een knuffel?quote:Op zondag 26 januari 2014 00:22 schreef Miniem het volgende:
[..]
quote:Op zondag 26 januari 2014 00:39 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Goed plan!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: Btw, is er al iets bekend over tijd+locatie?Nee maar ik was niet van de organisatie, dat zijn we met zn allenquote:![]()
Dus als iedereen zelf met een optie komt, want anders dan kom ik met n datum en dan is het "oh nee dan kunnen we niet". Leer mij die angstige, depressieve mensen kennen![]()
Haha helaas is mijn antwoord de komende 6 maanden sowieso nee. Ben kei fackt door me werk. Dus ga werkweken draaien van 60-70 uur.quote:Op zondag 26 januari 2014 00:46 schreef Elvi het volgende:
[..]
[..]
Nee maar ik was niet van de organisatie, dat zijn we met zn allen![]()
Dus als iedereen zelf met een optie komt, want anders dan kom ik met n datum en dan is het "oh nee dan kunnen we niet". Leer mij die angstige, depressieve mensen kennen
vriendin-relatie?quote:Op zondag 26 januari 2014 00:47 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar Miniem, heb je geen vriendin dan ofzo??
Dat je in elk geval "iets" hebtquote:Op zondag 26 januari 2014 00:48 schreef Miniem het volgende:
[..]
vriendin-relatie?
of vriendin-vriendin?
zondag 9 febr.?quote:Op zondag 26 januari 2014 00:46 schreef Elvi het volgende:
[..]
[..]
Nee maar ik was niet van de organisatie, dat zijn we met zn allen![]()
Dus als iedereen zelf met een optie komt, want anders dan kom ik met n datum en dan is het "oh nee dan kunnen we niet". Leer mij die angstige, depressieve mensen kennen
Nee, nooit gehad.quote:Op zondag 26 januari 2014 00:49 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat je in elk geval "iets" hebt
O wacht, ik bedoelde een vrouw waarmee je ook intiem bent
Voor mij was dat wel een reden om me depressiever te voelen, zeker omdat ik al zo oud was (27 jaar). Is dat bij jou wellicht ook het geval?quote:
Ja, wel een reden.quote:Op zondag 26 januari 2014 00:52 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Voor mij was dat wel een reden om me depressiever te voelen, zeker omdat ik al zo oud was (27 jaar). Is dat bij jou wellicht ook het geval?
Dat is verder primaquote:Op zondag 26 januari 2014 00:56 schreef Miniem het volgende:
[..]
waslijst. maar dat wil ik hier niet neerzetten.
Hier 5 jaar terug en ben in totaal maar 8 a 9 maanden van m'n leven niet-single geweest...ach ja shit happens en die shitquote:Op zondag 26 januari 2014 00:56 schreef Mistico het volgende:
Ik mis vaak de intieme momenten van een relatie. Ik heb ooit een vriendin gehad, een heel vrolijk en intelligent meisje. Ik zou dat graag weer een keer herbeleven.
Ja, maar neemt niks weg dat ik me soms zo enorm kut voel.quote:Op zondag 26 januari 2014 00:59 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat is verder prima
Maar je hebt dus nog genoeg punten om aan te werken dus
Miniem geloof me kzou graag met je willen ruilen. Me soms kut voelen is best goed te handlen. Iedere dag wil je gewoon niet.quote:Op zondag 26 januari 2014 01:00 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ja, maar neemt niks weg dat ik me soms zo enorm kut voel.
Dat kan ik me heel goed voorstellen. Alleen jammer dat wij hier niks voor je kunnen doen. Wel zou ik het wel een tof idee vinden een aantal leden hier IRL te meetenquote:Op zondag 26 januari 2014 01:00 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ja, maar neemt niks weg dat ik me soms zo enorm kut voel.
Ik ben nu ook wel benieuwd hoe jij eruit ziet.quote:Op zondag 26 januari 2014 01:01 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat kan ik me heel goed voorstellen. Alleen jammer dat wij hier niks voor je kunnen doen. Wel zou ik het wel een tof idee vinden een aantal leden hier IRL te meeten
ik voel me gewoon elke dag kut hoor.quote:Op zondag 26 januari 2014 01:01 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Miniem geloof me kzou graag met je willen ruilen. Me soms kut voelen is best goed te handlen. Iedere dag wil je gewoon niet.
ik niet, want ik doe daar niet aan mee. het toch gewoon idioot dat je zegt dat je wil ruilen?quote:Op zondag 26 januari 2014 01:06 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ojee, ik voel een welles/nietes wedstrijd "Wie is de depressiefste van het land" aankomen
Mannenquote:Op zondag 26 januari 2014 01:06 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ojee, ik voel een welles/nietes wedstrijd "Wie is de depressiefste van het land" aankomen
Sorry bedoelde het niet op een negatieve manier ofzo. Had niet de intentie om je tegen me in het harnas te jagen ofzo.quote:Op zondag 26 januari 2014 01:05 schreef Miniem het volgende:
[..]
ik voel me gewoon elke dag kut hoor.
cijfer van 4 a 5 op de 10 elke dag.
maar soms zo enorm dat het 1 op 10 is.
vind het trouwens echt ongepast dat je zegt dat je wil ruilen. geloof me dat wil je niet.
Sowieso mannenquote:
Denk ik ook jaquote:Op zondag 26 januari 2014 01:07 schreef rolklem het volgende:
Ik denk dat als je écht depressief bent, je niet eens meer met anderen wil vergelijken wie de depressiefste is.
Ik geloof ook niet dat dat Raggingbulls bedoeling wasquote:Op zondag 26 januari 2014 01:07 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Sorry bedoelde het niet op een negatieve manier ofzo. Had niet de intentie om je tegen me in het harnas te jagen ofzo.
Mijn vader zei altijd, geluk in het spel, pech in de liefde (alsof ik niet al genoeg pech heb gehad in de liefdequote:Op zondag 26 januari 2014 01:10 schreef rolklem het volgende:
Dus magnetronkoffie of Elvi is hetgefeliciteerd. Ik stem voor een gedeelde eerste plaats.
Is er niemand met kringetjes-angst?quote:Op zondag 26 januari 2014 01:18 schreef Mistico het volgende:
Gaan we dan wel in een kringetje zitten en onszelf voorstellen?
Zolang als dit ik een lange broek aan kan doen is et prima.quote:Op zondag 26 januari 2014 01:19 schreef rolklem het volgende:
[..]
Is er niemand met kringetjes-angst?
Slecht voor je maag, ibu en AD samen.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 21:33 schreef kuolema het volgende:
[..]
Oh? Dat wist ik niet. Ik gebruik het wel eens.
Alcohol wordt ook afgeraden i.c.m. ad maar dat geeft bij mij geen problemen dus drink ik dat gewoon.
Ja, ik ben er zeker mee op geschoten. Ik snap nu wat er allemaal gebeurt in mn hoofd en ben veel liever voor mezelf geworden. Ben nog steeds aan het leren, maar het heeft me nu al zoveel opgeleverd.quote:Op zondag 26 januari 2014 00:05 schreef Mistico het volgende:
Ik ben twee keer eerder in behandeling geweest maar had niet het gevoel dat dat echt hielp. Heb ook niet het idee dat het ad iets verandert. Maar nu ik weer in de hulpverlening zit met een andere, intensievere behandeling in het vooruitzicht geeft dat me wel wat hoop en houvast.quote:Op zondag 26 januari 2014 00:05 schreef Mistico het volgende:
Nog erger: vrouwenquote:
'Hallo, ik ben ... en ik ben depressief.' *iedereen applaudisseert*quote:Op zondag 26 januari 2014 01:18 schreef Mistico het volgende:
Gaan we dan wel in een kringetje zitten en onszelf voorstellen?
Ibuprofen is sowieso slecht voor je maag. Maar het werkt bij mij beter dan paracetamol dus ja ...quote:Op zondag 26 januari 2014 02:14 schreef zomertje het volgende:
[..]
Slecht voor je maag, ibu en AD samen.
Alcohol en AD versterken elkaar, vandaar de waarschuwing. Ik lust er zo af en toe wel een drankje bij
Was de diagnose dan niet juist?quote:Op zondag 26 januari 2014 14:26 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik ben twee keer eerder in behandeling geweest maar had niet het gevoel dat dat echt hielp. Heb ook niet het idee dat het ad iets verandert. Maar nu ik weer in de hulpverlening zit met een andere, intensievere behandeling in het vooruitzicht geeft dat me wel wat hoop en houvast.
Fijn om te horen dat het nut heeft, ik ben erg benieuwd hoe mijn behandeling gaat verlopen. Ik vind het in ieder geval al behulpzaam om jullie ervaringen te lezen.quote:Op zondag 26 januari 2014 02:21 schreef zomertje het volgende:
[..]
Ja, ik ben er zeker mee op geschoten. Ik snap nu wat er allemaal gebeurt in mn hoofd en ben veel liever voor mezelf geworden. Ben nog steeds aan het leren, maar het heeft me nu al zoveel opgeleverd.
In dit topic kom ik omdat ik er ervaring mee heb en omdat ik die graag wil delen met anderen. Dat kan voor mij prettig zijn, maar ik hoop ook dat anderen er misschien iets aan hebben. Een beetje begrip krijgen kan al heel veel schelen.
Heb vanavond mn best werkende medicijn weer gehad: saxofoon spelen
Ik heb nu de diagnose persoonlijkheidsstoornis en die had ik toen nog niet. Wel depressie. Dus misschien kwam het doordat ik toen niet de best passende behandeling kreeg. Dat was cognitieve gedragstherapie.quote:
Ik vind het zelf ook altijd fijn om positieve verhalen van anderen te lezen, dat geeft weer wat hoop en vertrouwen. Ik hoop dat jij straks ook profijt zult hebben van je behandeling!quote:[..]
Fijn om te horen dat het nut heeft, ik ben erg benieuwd hoe mijn behandeling gaat verlopen. Ik vind het in ieder geval al behulpzaam om jullie ervaringen te lezen.![]()
Ik krijg sowieso cognitieve gedragstherapie. Dat is toch eigenlijk standaard?quote:Op zondag 26 januari 2014 15:27 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik heb nu de diagnose persoonlijkheidsstoornis en die had ik toen nog niet. Wel depressie. Dus misschien kwam het doordat ik toen niet de best passende behandeling kreeg. Dat was cognitieve gedragstherapie.
[..]
Ik vind het zelf ook altijd fijn om positieve verhalen van anderen te lezen, dat geeft weer wat hoop en vertrouwen. Ik hoop dat jij straks ook profijt zult hebben van je behandeling!
En niet naar mij?quote:Op zondag 26 januari 2014 22:55 schreef Mistico het volgende:
[..]
Ik krijg sowieso cognitieve gedragstherapie. Dat is toch eigenlijk standaard?
Ik heb een foto van mezelf naar Elvi gestuurd![]()
quote:Op zondag 26 januari 2014 22:55 schreef Mistico het volgende:
[..]
Dat heb ik je een tijdje geleden verteld ja. Volgens mij is dat de meest gebruikte therapie, het is ook breed toepasbaar. Maar mij heeft het dus niet (genoeg) geholpen.quote:Op zondag 26 januari 2014 22:55 schreef Mistico het volgende:
[..]
In het algemeen bedoel je? Of voor jou? Hoe dan?quote:Op maandag 27 januari 2014 00:15 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik merk dat de essentie van dit topic, tov 3/4 maand geleden toch behoorlijk anders is geworden.
Het voelt alsof de essentie van de problematiek van de gemiddelde user hier anders ligt tov een 6 maand terug. Anders, met een verschillende inslag.quote:Op maandag 27 januari 2014 00:26 schreef kuolema het volgende:
In het algemeen bedoel je? Of voor jou? Hoe dan?
Dat is mij niet opgevallen. Kun je iets specifieker zijn?quote:Op maandag 27 januari 2014 00:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het voelt alsof de essentie van de problematiek van de gemiddelde user hier anders ligt tov een 6 maand terug. Anders, met een verschillende inslag.
Moet eerlijk zeggen dat ik ook niet begrijp waar s_e nou precies op doelt. Lekker vaag ook.quote:Op maandag 27 januari 2014 00:40 schreef kuolema het volgende:
[..]
Dat is mij niet opgevallen. Kun je iets specifieker zijn?
Ik denk dat ik weet wat je bedoeld en hoe dat komt...quote:Op maandag 27 januari 2014 00:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het voelt alsof de essentie van de problematiek van de gemiddelde user hier anders ligt tov een 6 maand terug. Anders, met een verschillende inslag.
De focus lag toen meer op angst/depressie dan nu, er wordt nu vaker gepraat over en meer gepost door mensen met persoonlijkheidsstoornissen. Ik denk dat je daardoor andere discussies krijgt.quote:Op maandag 27 januari 2014 00:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat is waar, ik denk dat de focus wel enigszins is verschoven naar persoonlijkheidsstoornissen. Je bent daarin niet de enige die daar zo over denkt.quote:Op maandag 27 januari 2014 00:53 schreef minthy het volgende:
[..]
De focus lag toen meer op angst/depressie dan nu, er wordt nu vaker gepraat over en meer gepost door mensen met persoonlijkheidsstoornissen. Ik denk dat je daardoor andere discussies krijgt.
Daarnaast wordt er aardig meer geouwehoerd, waar de posts destijds meer serieus waren. Wat mij vaak niet meer uitnodigt om mee te posten.
In plaats van elkaar de put in praten, is er nu meer sprake van elkaar de put uitpratenquote:Op maandag 27 januari 2014 00:53 schreef minthy het volgende:
[..]
De focus lag toen meer op angst/depressie dan nu, er wordt nu vaker gepraat over en meer gepost door mensen met persoonlijkheidsstoornissen. Ik denk dat je daardoor andere discussies krijgt.
Daarnaast wordt er aardig meer geouwehoerd, waar de posts destijds meer serieus waren. Wat mij vaak niet meer uitnodigt om mee te posten.
Naja, wat ik dus zeiquote:Op maandag 27 januari 2014 00:56 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
In plaats van elkaar de put in praten, is er nu meer sprake van elkaar de put uitpraten
En ja, soms komt daar wat meer smalltalk bij kijken.
Ik vind het allang al goed dat er (door een aantal users) zo open wordt gepraat over issues.
Edit: Wat die persoonlijkheidsstoornissen betreft, dit topic gaat toch over depressie -en- angst?
Of bedoelen jullie er wat anders mee?
Ik heb niet de indruk dat we elkaar destijds de put in praatten. De gesprekken die toen gevoerd werden zetten bij mij in ieder geval vaak aan tot nadenken/reflectie.quote:Op maandag 27 januari 2014 00:56 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
In plaats van elkaar de put in praten, is er nu meer sprake van elkaar de put uitpraten
Ik vind het allang al goed dat er (door een aantal users) zo open wordt gepraat over issues.
Edit: Wat die persoonlijkheidsstoornissen betreft, dit topic gaat toch over depressie -en- angst?
Of bedoelen jullie er wat anders mee?
Eigenlijk vind ik niet dat de insteek van dit topic de laatste tijd veranderd is. Enige dat mij wel is opgevallen is dat er wat meer gelachen wordt in dit topic...moet kunnen toch?quote:Op maandag 27 januari 2014 01:04 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat we elkaar destijds de put in praatten. De gesprekken die toen gevoerd werden zetten bij mij in ieder geval vaak aan tot nadenken/reflectie.
Daarbij heb ik nu de indruk dat mensen ook niet echt uit de put gepraat worden
Het topic gaat over depressie en angststoornissen. Dat gaat soms hand-in-hand met persoonlijkheidsproblematiek (dat heb ikzelf ook) maar ik denk niet dat dat de overhand moet krijgen. Bovendien is daar al een ander pracht-topic voor.
Ik leef blijkbaar toch in een andere wereld want ik zie dat anders. Ik zie met name veel 'enabling' hier en vicieuze cirkels waar er destijds juist mensen open over hun depressie/angst konden spreken met goede adviezen.quote:Op maandag 27 januari 2014 00:56 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wat is enabling en welke vicieuze cirkels bedoel je?quote:Op maandag 27 januari 2014 01:11 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik leef blijkbaar toch in een andere wereld want ik zie dat anders. Ik zie met name veel 'enabling' hier en vicieuze cirkels waar er destijds juist mensen open over hun depressie/angst konden spreken met goede adviezen.
Nja, het valt mij wel op. In het afgelopen jaar heb ik hier zowat gewoond (Fok!-wise) en zoals ik al zei heb ik niet vaak meer de behoefte om hier iets te delen. Juist doordat er qua sfeer iets is veranderd, wat het voor mij in ieder geval niet prettig maakt om te posten.quote:Op maandag 27 januari 2014 01:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik niet dat de insteek van dit topic de laatste tijd veranderd is. Enige dat mij wel is opgevallen is dat er wat meer gelachen wordt in dit topic...moet kunnen toch?
quote:Op maandag 27 januari 2014 01:53 schreef minthy het volgende:
[..]
Mag ik je dm'en? Want ik begrijp er werkelijk geen snars meer van. En ik heb ook het idee dat er iets opgeblazen wordt wat helemaal niet nodig is ook.
Te laatquote:Op maandag 27 januari 2014 01:55 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Misschien is pm makkelijker, dm is maar 255 letters enzo
Goede tijd om te gaan slapen ook, om maar weer eens een actuele doch oude, spreekwoordelijke koe uit de sloot te halen.quote:Op maandag 27 januari 2014 02:08 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Damn, we geven gewoon het tijdstip de schuld
Ik ga zo ook maar even afsluiten. Was weer eens ouderwets gezelliequote:Op maandag 27 januari 2014 02:37 schreef minthy het volgende:
[..]
Goede tijd om te gaan slapen ook, om maar weer eens een actuele doch oude, spreekwoordelijke koe uit de sloot te halen.
Slaap lekker en dank je!
Dat is vervelend, want je zat er ook al tegenaan te hikken... nog langer wachten dus.quote:Op maandag 27 januari 2014 08:57 schreef kvd het volgende:
![]()
Kom net onder de douche vandaan...gemiste oproep, voicemail, sms en-mail...de psych is ziek.... een paar dagen wachten op diagnose en advies (voorlopig as donderdag, maar denk dat die verschoven gaat worden aangezien hij mij daar ook in de groep moet bespreken en dat zou vandaag gebeuren)....ik baal
Ik dacht eigenlijk dat tt in dit topic niet de bedoeling was omdat het dan een slowchat uitstraling krijgt?quote:
quote:Op maandag 27 januari 2014 09:11 schreef seasushi het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk dat tt in dit topic niet de bedoeling was omdat het dan een slowchat uitstraling krijgt?
Omdat je het blijkbaar nodig vond om de persoon met in totaal 1 post in dit topic daarop aan te sprekenquote:
Klopt...quote:Op maandag 27 januari 2014 09:09 schreef zomertje het volgende:
[..]
Dat is vervelend, want je zat er ook al tegenaan te hikken... nog langer wachten dus.
Ik hoop trouwens wel een positieve bijdrage te kunnen leveren aan dit topic. Ben redelijk nieuw, en dus niet gewend aan de 'oude' situatie. Depressie heb ik aardig onder controle, alleen de angst... :/
ik had het inderdaad niet hoeven quoten, want ik vroeg het me in het vorige topic ook al af. En dat die iemand maar 1 post heeft, is me niet eens opgevallenquote:Op maandag 27 januari 2014 09:35 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Omdat je het blijkbaar nodig vond om de persoon met in totaal 1 post in dit topic daarop aan te spreken
Binnen R&P zijn twee SC topics. Meer dan dat gaat het niet worden (zijn teveel discussies over geweest)quote:Op maandag 27 januari 2014 09:45 schreef zomertje het volgende:
Misschien is er behoefte aan een slowchat topic, buiten dit topic om dan uiteraard.
Het zou mooi zijn als het slowchat dan met name in het andere topic kanquote:Op maandag 27 januari 2014 09:46 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Binnen R&P zijn twee SC topics. Meer dan dat gaat het niet worden (zijn teveel discussies over geweest)
Dus als iemand behoefte heeft aan SC, kan die in die twee topics terecht
De move duurt nog een maand.. maar kijk er wel naar uit ja. Heb wel zin in een nieuwe woning.quote:Op maandag 27 januari 2014 10:04 schreef sitting_elfling het volgende:
Het zou mooi zijn als het slowchat dan met name in het andere topic kanKijk jij al uit naar de grote move spoedig? Ben je uberhaupt weer begonnen met een nieuwe psych?
Ben net wakker dus nog niet zo scherp (1 en ander al in de soep gegaan vanochtend), maar daar heb ikzelf denk ik ook schuld aan.quote:Op maandag 27 januari 2014 10:04 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het zou mooi zijn als het slowchat dan met name in het andere topic kanKijk jij al uit naar de grote move spoedig? Ben je uberhaupt weer begonnen met een nieuwe psych?
Ditte ja.quote:Op maandag 27 januari 2014 11:46 schreef magnetronkoffie het volgende:
Beetje offtopic, maar elk serieus topic neigt naar sc vroeger of later, daar is niet veel aan te doen behalve afspreken (en elkaar erop aanspreken) dat we naar sc aan het neigen zijn.
Eensquote:Op maandag 27 januari 2014 12:02 schreef kuolema het volgende:
Ik vind de slow chat hier juist zo gezellig![]()
Vind het zelf juist een fijne afwisseling. Ik weet dat het niet de bedoeling is van dit topic maar het gaat gewoon vanzelf en maakt het allemaal wat luchtiger.
Maar ik vind het vervelend om te lezen dat Minthy daardoor minder snel iets post ...
Kun je ook uitleggen hoe dat komt?
[..]
Ditte ja.
Wat vervelend zegquote:Op maandag 27 januari 2014 08:57 schreef kvd het volgende:
![]()
Kom net onder de douche vandaan...gemiste oproep, voicemail, sms en-mail...de psych is ziek.... een paar dagen wachten op diagnose en advies (voorlopig as donderdag, maar denk dat die verschoven gaat worden aangezien hij mij daar ook in de groep moet bespreken en dat zou vandaag gebeuren)....ik baal
quote:Op maandag 27 januari 2014 12:06 schreef Elvi het volgende:
Omdat het allemaal zo vaag blijft, maar het tijdsframe van 3/ 4 maanden zo specifiek is wordt ik er helemaal onzeker vanIk heb er zelfs over gedroomd
![]()
Het enige wat ik kan doen is erop letten dat ik niet verval in SC, maar als iemand verder een probleem met mij heeft heb ik liever dat dat dan via DM of PM uitgesproken wordt en niet zo vaag in het topic want ik word er onzeker van en ga het zitten invullen terwijl het misschien niets is. Dus als er iets is door mij waardoor mensen minder posten: pm me dan
Dus ja... ik kan er niet zo heel veel mee behalve op mn SC-gedrag te letten
quote:Op zaterdag 25 januari 2014 00:03 schreef Raggingbull het volgende:
Zo mijn eindeloze verhaal heeft eindelijk een einde gekregen zal hem trouwens wel eventjes in een spoiler zetten.Hoe vond je het om dit op te schrijven?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe gaat het nu met sociale contacten/vrienden? En contact met je ouders? En wat zou je graag willen?
Je vluchtgedrag was eerst gamen en nu alcohol drinken. Waar vlucht je voor? Is het voor de eenzaamheid? Voor het denken? Voor het bewust zijn van jezelf?
Pubers en kinderen zijn enorm beïnvloedbaar. Je had behoefte aan contact en acceptatie en dat vond je bij de 'verkeerde' mensen. Zijn de dingen die je toen hebt gedaan (waardoor je bij de politie terecht kwam) ook iets waardoor jij je waardeloos voelt? Heb je er spijt van? Zo ja, waarom? Of is het meer de frustratie van het niet bereiken van wat je eigenlijk had gewild?
Wat vond je toen van de mensen waar je mee om ging en wat vind je nu van ze?
Sorry voor zoveel vragen maar ik kan nog geen goed beeld vormen aan de hand van je verhaal.Why are you wearing that stupid man suit?
Ik ben oprecht benieuwd naar de weekenden als je straks op je nieuwe stekkie zit. Met name het afgelopen jaar hebben we genoeg gelezen over de late uren in de kroeg, en dat leek toch een behoorlijke noodzakelijke leegte binnen je te vullen! Is het niet verstandig om alvast te weten of er wat leuke kroegen in de buurt zijn? Of dat je kunt pilzen met een aantal nieuwe collega's?quote:Op maandag 27 januari 2014 10:08 schreef Cue_ het volgende:
[..]
De move duurt nog een maand.. maar kijk er wel naar uit ja. Heb wel zin in een nieuwe woning.
Al vind ik het klote dat ik de kroeg moet achterlaten, hoe zielig dat ook klinkt. Was toch het enige leuke dat ik hier echt nog had in Enschede. Maargoed, dat komt ook wel weer goed.
Heb nog niet het gevoel dat ik ga stoppen met werken hier (moet enkel nog vandaag en morgen). Of dat ik met iets nieuws ga beginnen totaal ergens anders. Dus tis vooral nog onwerkelijk.
Ben nog niet begonnen met een nieuwe psych. Weet ook niet of ik dat ga doen. Eerst maar kijken hoe m'n stemming en m'n eetgedrag is wanneer ik daar zit. Mocht het dan echt finaal mis gaan dan zal ik wel weer eens aanbellen. Tot die tijd zie ik het allemaal wel.
De late uren in de kroegen zijn nog net zo erg als niet iets erger de laatste tijdquote:Op maandag 27 januari 2014 13:58 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik ben oprecht benieuwd naar de weekenden als je straks op je nieuwe stekkie zit. Met name het afgelopen jaar hebben we genoeg gelezen over de late uren in de kroeg, en dat leek toch een behoorlijke noodzakelijke leegte binnen je te vullen! Is het niet verstandig om alvast te weten of er wat leuke kroegen in de buurt zijn? Of dat je kunt pilzen met een aantal nieuwe collega's?
Wat is dan de hoofdreden dat je zo veel naar de kroeg gaat? Het lijkt me toch een bepaalde sociale behoefte van je te vullen en weet zo niet of 1,2,3 daar mee stoppen als je zou verhuizen de beste oplossing zou zijn?quote:Op maandag 27 januari 2014 14:04 schreef Cue_ het volgende:
[..]
De late uren in de kroegen zijn nog net zo erg als niet iets erger de laatste tijd
En mijn bedoeling is juist tegen die tijd minder te gaan. Komende week nog even losgaan en daarna niet meer even. Dus eerste maand nog in Enschede niet en in Amersfoort ook rustig aan doen.
Moet beetje afkicken enzo. Daarbij is het ook beter voor de lijn.
Klopt, is ook een sociale leegte proberen te vullen.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:11 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat is dan de hoofdreden dat je zo veel naar de kroeg gaat? Het lijkt me toch een bepaalde sociale behoefte van je te vullen en weet zo niet of 1,2,3 daar mee stoppen als je zou verhuizen de beste oplossing zou zijn?
Haquote:Op maandag 27 januari 2014 14:13 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Klopt, is ook een sociale leegte proberen te vullen.
En het klopt ook dat verhuizen dat niet oplost. Maar ik weet ook dat de kroeg/drank geen goede oplossing is. Het is allemaal maar tijdelijk en relatief. Daarbij drank is slecht voor me en raak er niet fitter door. En m'n nieuwe baan zal toch meer van mij vragen dan m'n huidige (waar ik gewoon mag opbellen dat ik niet kom omdat ik weer eens doordeweeks tot half 7 in de kroeg heb gezeten)
In A'foort moeten kijken naar andere manieren om het op te vullen.
Meer centen zitten er momenteel niet in. Evt miss weer sport oppakken of via werk.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:32 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
HaSport? Hobby? Betere baan is waarschijnlijk meer centjes en dus meer opties
.
Ik vermoed dat het niet doorgaat. Zou het in ieder geval vreemd vinden aangezien mij nadrukkelijk werd verteld dat het eerst in het team zou worden besproken. En voor zover ik weet, hebben ze op maandag altijd hun overleg.quote:Op maandag 27 januari 2014 12:21 schreef kuolema het volgende:
[..]
Wat vervelend zegHopelijk gaat het wel lukken donderdag. Denk je dat je wat afleiding kunt vinden?
Is dat niet een enorme gok?quote:
Zo'n 130.000 werknemers wereldwijdquote:
Wow dat zijn een hoop vragen.quote:Op maandag 27 januari 2014 13:36 schreef kuolema het volgende:
[..]
Hoe vond je het om dit op te schrijven?
Hoe gaat het nu met sociale contacten/vrienden? En contact met je ouders? En wat zou je graag willen?
Je vluchtgedrag was eerst gamen en nu alcohol drinken. Waar vlucht je voor? Is het voor de eenzaamheid? Voor het denken? Voor het bewust zijn van jezelf?
Pubers en kinderen zijn enorm beïnvloedbaar. Je had behoefte aan contact en acceptatie en dat vond je bij de 'verkeerde' mensen. Zijn de dingen die je toen hebt gedaan (waardoor je bij de politie terecht kwam) ook iets waardoor jij je waardeloos voelt? Heb je er spijt van? Zo ja, waarom? Of is het meer de frustratie van het niet bereiken van wat je eigenlijk had gewild?
Wat vond je toen van de mensen waar je mee om ging en wat vind je nu van ze?
Sorry voor zoveel vragen maar ik kan nog geen goed beeld vormen aan de hand van je verhaal.
Knap dat je dit toch aan durftquote:Op maandag 27 januari 2014 20:59 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Wow dat zijn een hoop vragen.
Hoe ik het om dit te schrijven?
Moeilijk heb hetzelfde al eens geschreven voor mijn psycholoog. Toen heb ik ronduit 3 uur jankend op me kamer gezeten. Niet dat de tranen nu niet in me ogen staan hoor daar niet van.
Sociale contacten:
Moeizaam heb wel contact met 2 mensen. Waarvan 1 echt wel vaste basis. Maar nieuwe contacten leggen is heeel moeilijk. Vooral ook omdat ik de eerste keer contact dan vaak wel als erg prettig ervaar en vervolgens te claimerig/opdringerig overkom. Wat niet mijn bedoeling is maar zo ervaren mensen dat. Ouders spreek ik ieder weekend (woon op mezelf in utrecht inmiddels). Graag zou ik gewoon wat meer en leuk contact willen hebben met wat meer mensen behalve de 2 waar ik al contact mee heb. Wat afwisseling is wel prettig.
Waar ik voor vlucht?
Nou door alles kan en durf ik mezelf niet te waarderen zeg maar. Zit veel alleen en kan echt niet met mezelf door 1 deur. Heb eigenlijks best wel een pest hekel aan mezelf. Dat kan ik wel tijdelijk redelijk weg werken door mezelf te bewijzen dat ik het wel kan. Maar als bijvoorbeeld school helemaal mis loopt heb ik direct het beeld weer voor me dat het wel klopt. Waardoor ik direct terug val. Kmoet steeds aan mezelf bewijzen dat ik het wel kan zeg maar. Vlucht wel erg voor het ervaren van de emoties ook vooral. Kan er echt totaal niet mee overweg. Vind emoties ook maar nare ondingen die alleen maar ellende veroorzaken.
Gedoe politie:
Spijt van? Ja zoveel als de haren op me hoofd. Omdat ik achteraf pas besef hoe ontzettend stom het eigenlijks was dat ik me zover liet meeslepen. Maar heb er wel van geleerd. Alleen uiteindelijk de jongens die ik zag als vrienden lieten me op het politie bureau barsten. En dat is eigenlijks waar de knop geheel is omgegaan naar: "ik ben een waardeloze zak die echt nergens goed voor is". Ben die gedachte eigenlijks nooit kwijt geraakt. Iedere ochtend tijdens het tandjes poetsen kijk ik in de spiegel en zie ik nog steeds een waardeloos figuur staan. En dat is het moeilijkste.
Pfff... hoe kunnen mensen hier dit soort dingen zo open posten.. dit is hartstikke moeilijk man..
Geen idee is mogelijk. Ben lang heel lang geestelijk de grond in gestampt. Ik scheen lelijk te zijn, homo, achterlijk, kut jong en zo kan ik nog wel eventjes doorgaan. En het ergste is dat na grofweg een jaar of 6 ik het ben gaan geloven. I dunno ergens heel erg diep van binnen weet ik dat het niet zo is. Maar ik durf en wil het niet te geloven. En dat vind ik gewoon het ergste. Ik durf er gewoon stomweg niet in te geloven dat ik goed ben zoals ik ben.`En dat besef doet gewoon elke dag zoveel pijn. Dat is zon grote last voor mij. Dat ik er voor blijf vluchten. En het klinkt zo stom in mijn eigen oren. Heb zelf echt een instelling van mensen moeten me nemen zoals ik ben. Maar ik durf mezelf niet eens te nemen zoals ik ben en die last kan ik niet dragen. En merk de laatste tijd dat ik daar echt aan kapot ga. Ik kan er niet van vluchten. En wat ik ook doe wat ik ook probeer dat besef maakt me gewoon doodsbang van binnen.quote:Op maandag 27 januari 2014 21:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
@ Raggingbull
Het lijkt mij dat je jezelf een waardeloze zak vindt voor wat je hebt gedaan, maar bekijk het anders, bekijk wat je vanaf -nu- gaat doen
En even over mezelf: Als ik begon te vertellen (aan m'n toenmalige behandelaars), dan begonnen m'n handen en onderlip te tintelen en even later te trillen en ik kreeg het heel-erg-koud. Maar ik bleef gewoon doorzetten en ik bleef die gevoelens krijgen. Na een hele tijd (maanden, zoniet 1 of 2 jaar) werd dat tintelen enzo steeds minder, ik denk omdat ik begon te beseffen (en vertrouwen!!!!!) dat ik het -wel- aan hun kwijt kon. Maar daar heb ik bergen energie in moeten steken, maar het heeft me wel een ander mens gemaakt
Het is mijn verhaal, maar misschien kan je er wat mee en als je verder nog vragen hebt dan weet je me wel te vinden
Daar heb ik dus mijn behandelaars voor gebruikt. Wel heel vervelend voor je en ook voor de mensen met wie je omgaat omdat je op deze manier (bewust of onbewust) veel bevestiging gaat zoeken, waarvan we allebei weten dat dat nogal onaantrekkelijk is, ook al weet ik best dat je het dan niet zo bedoelt.quote:Op maandag 27 januari 2014 22:00 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Geen idee is mogelijk. Ben lang heel lang geestelijk de grond in gestampt. Ik scheen lelijk te zijn, homo, achterlijk, kut jong en zo kan ik nog wel eventjes doorgaan. En het ergste is dat na grofweg een jaar of 6 ik het ben gaan geloven. I dunno ergens heel erg diep van binnen weet ik dat het niet zo is. Maar ik durf en wil het niet te geloven. En dat vind ik gewoon het ergste. Ik durf er gewoon stomweg niet in te geloven dat ik goed ben zoals ik ben.`En dat besef doet gewoon elke dag zoveel pijn. Dat is zon grote last voor mij. Dat ik er voor blijf vluchten. En het klinkt zo stom in mijn eigen oren. Heb zelf echt een instelling van mensen moeten me nemen zoals ik ben. Maar ik durf mezelf niet eens te nemen zoals ik ben en die last kan ik niet dragen. En merk de laatste tijd dat ik daar echt aan kapot ga. Ik kan er niet van vluchten. En wat ik ook doe wat ik ook probeer dat besef maakt me gewoon doodsbang van binnen.
Bij dingen als dit bijvoorbeeld. Ik begin extreem hard te trillen. Handen benen etc, als ik sta dan val ik regelmatig om omdat ik door het trillen niet kan blijven staan. Me hart gaat tekeer als een malle. Begin vreselijk te huilen ik stotter veel. En dat begint eigenlijks op het moment dat ik er aan denk het te vertellen al.quote:Op maandag 27 januari 2014 22:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Daar heb ik dus mijn behandelaars voor gebruikt. Wel heel vervelend voor je en ook voor de mensen met wie je omgaat omdat je op deze manier (bewust of onbewust) veel bevestiging gaat zoeken, waarvan we allebei weten dat dat nogal onaantrekkelijk is, ook al weet ik best dat je het dan niet zo bedoelt.
Het is een lidteken maar het kan genezen.
Als jij openlijk begint te praten over je gevoelens, over wat er in jou omgaat, wanneer begin je dan fysieke dingen te krijgen? Wanneer begint zeg maar je lichaam te protesteren? Wat voor dingen vertel je dan?
Voor mij was het moment om te stoppen het moment dat ik merkte dat ik op het punt stond flauw te gaan vallen. Ik denk dat je dan wel ver genoeg gaat. Ik zou zeggen, ga lekker chillenquote:Op maandag 27 januari 2014 22:18 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Bij dingen als dit bijvoorbeeld. Ik begin extreem hard te trillen. Handen benen etc, als ik sta dan val ik regelmatig om omdat ik door het trillen niet kan blijven staan. Me hart gaat tekeer als een malle. Begin vreselijk te huilen ik stotter veel. En dat begint eigenlijks op het moment dat ik er aan denk het te vertellen al.
I know. Maar de eerste stappen zijn alweer gezet. De erkentenis van het probleem. Maar nog een hele lange moeizame pijnlijke weg te gaan. Al moet ik voor mezelf nog zien of het goed komt. En zo niet dan ga ik er alles uithalen wat er in zit.quote:Op maandag 27 januari 2014 22:20 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Voor mij was het moment om te stoppen het moment dat ik merkte dat ik op het punt stond flauw te gaan vallen. Ik denk dat je dan wel ver genoeg gaat. Ik zou zeggen, ga lekker chillen
Morgen weer een dag
Edit: Maar het betekent wel dat er nog een flinke knoop zit. Werk aan de winkel
Wil ff zeggen dat je niet de enige bent met dit soort dingen. Vorige week nog een potje zitten janken, kon ook niet praten en ze bleef een beetje vissen. Wat wel goed is, want het lucht soms ook enorm op dat praten, zeker met iemand die het begrijpt wat je dwarszit.quote:Op maandag 27 januari 2014 22:18 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Bij dingen als dit bijvoorbeeld. Ik begin extreem hard te trillen. Handen benen etc, als ik sta dan val ik regelmatig om omdat ik door het trillen niet kan blijven staan. Me hart gaat tekeer als een malle. Begin vreselijk te huilen ik stotter veel. En dat begint eigenlijks op het moment dat ik er aan denk het te vertellen al.
Ik had de mazzel dat ik (zeker in die tijd) altijd ging tot het niet meer verder ging maar ik (ondanks dat m'n lichaam zo hard protesteerde) gewoon stug keer op keer weer opnieuw begon te vertellen.quote:Op maandag 27 januari 2014 22:23 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
I know. Maar de eerste stappen zijn alweer gezet. De erkentenis van het probleem. Maar nog een hele lange moeizame pijnlijke weg te gaan. Al moet ik voor mezelf nog zien of het goed komt. En zo niet dan ga ik er alles uithalen wat er in zit.
quote:Op maandag 27 januari 2014 22:28 schreef rainbowwarrior het volgende:
Zo, maar weer eens een kleine positieve update van mij:
Met mij gaat het vrij goed op het moment. Ik kom langzaamaan uit mijn diepe depressieve episode / fase (die bijna 3 maanden heeft geduurd en ik had nog nooit zo'n erge fase in mijn leven...) Ik denk dat de AD hier wel een rol speelt, maar dat maakt me op dit moment niet uit. Ik kan nu weer een beetje helderder nadenken, wil niet alleen maar in bed liggen en huilen. Ik kan weer lachen, ik kan weer op mensen in gaan. Dat is echt goed, omdat ik nu weer een beetje een perspectief zie en verder voor mij belangrijke thema's binnen de therapie kan gaan uitdiepen. Ook sport ik nu 1x in de week. Een bloedtest heeft uitgewezen dat ik een vitamine D en B12 tekort heb, dus ik neem nu ook nog een paar andere tabletten. Ik ben benieuwd wat de komende paar maanden allemaal bij mij gaat gebeuren. Ik heb er best wel zin in!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |