abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135996699
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 09:14 schreef hugecooll het volgende:

[..]

:')
waar is deze smiley voor?
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  maandag 27 januari 2014 @ 09:35:16 #252
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_135996734
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 09:33 schreef seasushi het volgende:

[..]

waar is deze smiley voor?
Omdat je het blijkbaar nodig vond om de persoon met in totaal 1 post in dit topic daarop aan te spreken
pi_135996769
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 09:09 schreef zomertje het volgende:

[..]

Dat is vervelend, want je zat er ook al tegenaan te hikken... nog langer wachten dus.

Ik hoop trouwens wel een positieve bijdrage te kunnen leveren aan dit topic. Ben redelijk nieuw, en dus niet gewend aan de 'oude' situatie. Depressie heb ik aardig onder controle, alleen de angst... :/
Klopt...
Voordeel volgens vriend, nu heb ik alle tijd om een sneeuwschep te gaan halen :')

En ik meng me maar even niet in de discussie. Ik hoop dat ik niet 1 van die oorzaken ben (aangezien ik vanaf dat moment zo ongeveer hier ben gaan posten). Vind het dus lastig om te zeggen hoe het was en hoe het nu is.
Persoonlijk voel ik me wel vrij om hier dingen over mezelf te vertellen. Adviezen zijn bij mij nog niet heel erg handig, aangezien er dus nog geen diagnose en plan van aanpak ligt. Misschien moet ik hoer wel weg, misschien kan ik blijven. Denk dat er dan ook makkelijker advies gegeven kan worden of als ik iets vertel gezegd kan worden dat ik verkeerd bezig ben. En ik heb gelukkig tot nu toe weinig ervaring met hulpverleners, waardoor adviezen geven aan anderen misschien wel wat lastig wordt :@
pi_135996802
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 09:35 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Omdat je het blijkbaar nodig vond om de persoon met in totaal 1 post in dit topic daarop aan te spreken
ik had het inderdaad niet hoeven quoten, want ik vroeg het me in het vorige topic ook al af. En dat die iemand maar 1 post heeft, is me niet eens opgevallen
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_135996959
Misschien is er behoefte aan een slowchat topic, buiten dit topic om dan uiteraard.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  maandag 27 januari 2014 @ 09:46:13 #256
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_135996977
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 09:45 schreef zomertje het volgende:
Misschien is er behoefte aan een slowchat topic, buiten dit topic om dan uiteraard.
Binnen R&P zijn twee SC topics. Meer dan dat gaat het niet worden (zijn teveel discussies over geweest)
Dus als iemand behoefte heeft aan SC, kan die in die twee topics terecht :)
pi_135997441
quote:
7s.gif Op maandag 27 januari 2014 09:46 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Binnen R&P zijn twee SC topics. Meer dan dat gaat het niet worden (zijn teveel discussies over geweest)
Dus als iemand behoefte heeft aan SC, kan die in die twee topics terecht :)
Het zou mooi zijn als het slowchat dan met name in het andere topic kan :P Kijk jij al uit naar de grote move spoedig? Ben je uberhaupt weer begonnen met een nieuwe psych?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 27 januari 2014 @ 10:08:05 #258
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_135997521
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:04 schreef sitting_elfling het volgende:

Het zou mooi zijn als het slowchat dan met name in het andere topic kan :P Kijk jij al uit naar de grote move spoedig? Ben je uberhaupt weer begonnen met een nieuwe psych?
De move duurt nog een maand.. maar kijk er wel naar uit ja. Heb wel zin in een nieuwe woning.
Al vind ik het klote dat ik de kroeg moet achterlaten, hoe zielig dat ook klinkt. Was toch het enige leuke dat ik hier echt nog had in Enschede. Maargoed, dat komt ook wel weer goed.

Heb nog niet het gevoel dat ik ga stoppen met werken hier (moet enkel nog vandaag en morgen). Of dat ik met iets nieuws ga beginnen totaal ergens anders. Dus tis vooral nog onwerkelijk.

Ben nog niet begonnen met een nieuwe psych. Weet ook niet of ik dat ga doen. Eerst maar kijken hoe m'n stemming en m'n eetgedrag is wanneer ik daar zit. Mocht het dan echt finaal mis gaan dan zal ik wel weer eens aanbellen. Tot die tijd zie ik het allemaal wel.
pi_136000365
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:04 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ben net wakker dus nog niet zo scherp (1 en ander al in de soep gegaan vanochtend), maar daar heb ikzelf denk ik ook schuld aan.
Overigens is 1 van de sc's nauwelijks in gebruik (de versieren sc), we zouden die kunnen hijacken...of anders de facebook pagina. Dat zijn onze mogelijkheden.

En wat de tt's betreft, naar mijn weten heeft deze reeks al heel lang een tt.

Beetje offtopic, maar elk serieus topic neigt naar sc vroeger of later, daar is niet veel aan te doen behalve afspreken (en elkaar erop aanspreken) dat we naar sc aan het neigen zijn.
  maandag 27 januari 2014 @ 12:02:09 #260
399061 kuolema
vermaledijd
pi_136000999
Ik vind de slow chat hier juist zo gezellig :)
Vind het zelf juist een fijne afwisseling. Ik weet dat het niet de bedoeling is van dit topic maar het gaat gewoon vanzelf en maakt het allemaal wat luchtiger.

Maar ik vind het vervelend om te lezen dat Minthy daardoor minder snel iets post ...
Kun je ook uitleggen hoe dat komt?
quote:
14s.gif Op maandag 27 januari 2014 11:46 schreef magnetronkoffie het volgende:
Beetje offtopic, maar elk serieus topic neigt naar sc vroeger of later, daar is niet veel aan te doen behalve afspreken (en elkaar erop aanspreken) dat we naar sc aan het neigen zijn.
Ditte ja.
Why are you wearing that stupid man suit?
  maandag 27 januari 2014 @ 12:06:07 #261
47102 Elvi
miemkwien
pi_136001156
Omdat het allemaal zo vaag blijft, maar het tijdsframe van 3/ 4 maanden zo specifiek is wordt ik er helemaal onzeker van :{ Ik heb er zelfs over gedroomd :')

Het enige wat ik kan doen is erop letten dat ik niet verval in SC, maar als iemand verder een probleem met mij heeft heb ik liever dat dat dan via DM of PM uitgesproken wordt en niet zo vaag in het topic want ik word er onzeker van en ga het zitten invullen terwijl het misschien niets is. Dus als er iets is door mij waardoor mensen minder posten: pm me dan :)
Dus ja... ik kan er niet zo heel veel mee behalve op mn SC-gedrag te letten ;)
pi_136001394
Dat is het gevaar van een topic met dit onderwerp: het trekt mensen aan die vaak kwetsbaar en onzeker zijn. Met te strikte regeltjes jaag je die misschien juist weg of krijgen ze er last van en voelen ze zich daardoor minder goed.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_136001439
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 12:02 schreef kuolema het volgende:
Ik vind de slow chat hier juist zo gezellig :)
Vind het zelf juist een fijne afwisseling. Ik weet dat het niet de bedoeling is van dit topic maar het gaat gewoon vanzelf en maakt het allemaal wat luchtiger.

Maar ik vind het vervelend om te lezen dat Minthy daardoor minder snel iets post ...
Kun je ook uitleggen hoe dat komt?

[..]

Ditte ja.
Eens :Y
  maandag 27 januari 2014 @ 12:21:44 #264
399061 kuolema
vermaledijd
pi_136001702
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 08:57 schreef kvd het volgende:
:(

Kom net onder de douche vandaan...gemiste oproep, voicemail, sms en-mail...de psych is ziek.... een paar dagen wachten op diagnose en advies (voorlopig as donderdag, maar denk dat die verschoven gaat worden aangezien hij mij daar ook in de groep moet bespreken en dat zou vandaag gebeuren)....ik baal
Wat vervelend zeg :( Hopelijk gaat het wel lukken donderdag. Denk je dat je wat afleiding kunt vinden?
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 12:06 schreef Elvi het volgende:
Omdat het allemaal zo vaag blijft, maar het tijdsframe van 3/ 4 maanden zo specifiek is wordt ik er helemaal onzeker van :{ Ik heb er zelfs over gedroomd :')

Het enige wat ik kan doen is erop letten dat ik niet verval in SC, maar als iemand verder een probleem met mij heeft heb ik liever dat dat dan via DM of PM uitgesproken wordt en niet zo vaag in het topic want ik word er onzeker van en ga het zitten invullen terwijl het misschien niets is. Dus als er iets is door mij waardoor mensen minder posten: pm me dan :)
Dus ja... ik kan er niet zo heel veel mee behalve op mn SC-gedrag te letten ;)
:*
Voel je alsjeblieft niet persoonlijk aangesproken! We zijn hier met meerdere, bijna iedereen zelfs is volgens mij schuldig aan sc omdat we daar zelf geen problemen mee hebben. Als niemand er op dat moment iets van zegt en meerdere gezellig meedoen, dan gaan we ervan uit dat het geen probleem is. Ik bedoel, het is soort van een regel dat je geen sc voert, maar als degenen binnen het topic het geen probleem vinden ... maar goed blijkbaar is het dus wel vervelend voor een aantal van ons en ik kan me ook voorstellen dat mensen die hier nog niet bekend zijn minder snel iets durven te posten omdat ze dan het gevoel krijgen dat ze binnendringen.
Ik vind dat een zinnetje wel kan maar als je steeds elkaar quote om daarmee verder te gaan, wordt het (blijkbaar) te veel. Dat doe ik zelf ook vaak. Ik heb er denk ik ook behoefte aan. Maar desnoods in een spoiler. En mensen die er last van hebben, zeg er gewoon wat van. Want het gaat vanzelf en voor je het weet heb je weer een hele pagina vol sc.
  maandag 27 januari 2014 @ 13:36:34 #265
399061 kuolema
vermaledijd
pi_136004547
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 00:03 schreef Raggingbull het volgende:
Zo mijn eindeloze verhaal heeft eindelijk een einde gekregen zal hem trouwens wel eventjes in een spoiler zetten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe vond je het om dit op te schrijven?
Hoe gaat het nu met sociale contacten/vrienden? En contact met je ouders? En wat zou je graag willen?

Je vluchtgedrag was eerst gamen en nu alcohol drinken. Waar vlucht je voor? Is het voor de eenzaamheid? Voor het denken? Voor het bewust zijn van jezelf?

Pubers en kinderen zijn enorm beïnvloedbaar. Je had behoefte aan contact en acceptatie en dat vond je bij de 'verkeerde' mensen. Zijn de dingen die je toen hebt gedaan (waardoor je bij de politie terecht kwam) ook iets waardoor jij je waardeloos voelt? Heb je er spijt van? Zo ja, waarom? Of is het meer de frustratie van het niet bereiken van wat je eigenlijk had gewild?
Wat vond je toen van de mensen waar je mee om ging en wat vind je nu van ze?

Sorry voor zoveel vragen maar ik kan nog geen goed beeld vormen aan de hand van je verhaal.
  maandag 27 januari 2014 @ 13:41:14 #266
399061 kuolema
vermaledijd
pi_136004710
Waarom is de tt weg?
pi_136005067
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:41 schreef kuolema het volgende:
Waarom is de tt weg?
Modje denk ik
pi_136005389
quote:
7s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:08 schreef Cue_ het volgende:

[..]

De move duurt nog een maand.. maar kijk er wel naar uit ja. Heb wel zin in een nieuwe woning.
Al vind ik het klote dat ik de kroeg moet achterlaten, hoe zielig dat ook klinkt. Was toch het enige leuke dat ik hier echt nog had in Enschede. Maargoed, dat komt ook wel weer goed.

Heb nog niet het gevoel dat ik ga stoppen met werken hier (moet enkel nog vandaag en morgen). Of dat ik met iets nieuws ga beginnen totaal ergens anders. Dus tis vooral nog onwerkelijk.

Ben nog niet begonnen met een nieuwe psych. Weet ook niet of ik dat ga doen. Eerst maar kijken hoe m'n stemming en m'n eetgedrag is wanneer ik daar zit. Mocht het dan echt finaal mis gaan dan zal ik wel weer eens aanbellen. Tot die tijd zie ik het allemaal wel.
Ik ben oprecht benieuwd naar de weekenden als je straks op je nieuwe stekkie zit. Met name het afgelopen jaar hebben we genoeg gelezen over de late uren in de kroeg, en dat leek toch een behoorlijke noodzakelijke leegte binnen je te vullen! Is het niet verstandig om alvast te weten of er wat leuke kroegen in de buurt zijn? Of dat je kunt pilzen met een aantal nieuwe collega's?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  maandag 27 januari 2014 @ 14:04:19 #269
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_136005615
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:58 schreef sitting_elfling het volgende:

Ik ben oprecht benieuwd naar de weekenden als je straks op je nieuwe stekkie zit. Met name het afgelopen jaar hebben we genoeg gelezen over de late uren in de kroeg, en dat leek toch een behoorlijke noodzakelijke leegte binnen je te vullen! Is het niet verstandig om alvast te weten of er wat leuke kroegen in de buurt zijn? Of dat je kunt pilzen met een aantal nieuwe collega's?
De late uren in de kroegen zijn nog net zo erg als niet iets erger de laatste tijd :')

En mijn bedoeling is juist tegen die tijd minder te gaan. Komende week nog even losgaan en daarna niet meer even. Dus eerste maand nog in Enschede niet en in Amersfoort ook rustig aan doen.
Moet beetje afkicken enzo. Daarbij is het ook beter voor de lijn.
pi_136005910
quote:
7s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:04 schreef Cue_ het volgende:

[..]

De late uren in de kroegen zijn nog net zo erg als niet iets erger de laatste tijd :')

En mijn bedoeling is juist tegen die tijd minder te gaan. Komende week nog even losgaan en daarna niet meer even. Dus eerste maand nog in Enschede niet en in Amersfoort ook rustig aan doen.
Moet beetje afkicken enzo. Daarbij is het ook beter voor de lijn.
Wat is dan de hoofdreden dat je zo veel naar de kroeg gaat? Het lijkt me toch een bepaalde sociale behoefte van je te vullen en weet zo niet of 1,2,3 daar mee stoppen als je zou verhuizen de beste oplossing zou zijn?
  maandag 27 januari 2014 @ 14:13:53 #271
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_136005990
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:11 schreef sitting_elfling het volgende:

Wat is dan de hoofdreden dat je zo veel naar de kroeg gaat? Het lijkt me toch een bepaalde sociale behoefte van je te vullen en weet zo niet of 1,2,3 daar mee stoppen als je zou verhuizen de beste oplossing zou zijn?
Klopt, is ook een sociale leegte proberen te vullen.
En het klopt ook dat verhuizen dat niet oplost. Maar ik weet ook dat de kroeg/drank geen goede oplossing is. Het is allemaal maar tijdelijk en relatief. Daarbij drank is slecht voor me en raak er niet fitter door. En m'n nieuwe baan zal toch meer van mij vragen dan m'n huidige (waar ik gewoon mag opbellen dat ik niet kom omdat ik weer eens doordeweeks tot half 7 in de kroeg heb gezeten :+ )

In A'foort moeten kijken naar andere manieren om het op te vullen.
pi_136006722
quote:
7s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:13 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Klopt, is ook een sociale leegte proberen te vullen.
En het klopt ook dat verhuizen dat niet oplost. Maar ik weet ook dat de kroeg/drank geen goede oplossing is. Het is allemaal maar tijdelijk en relatief. Daarbij drank is slecht voor me en raak er niet fitter door. En m'n nieuwe baan zal toch meer van mij vragen dan m'n huidige (waar ik gewoon mag opbellen dat ik niet kom omdat ik weer eens doordeweeks tot half 7 in de kroeg heb gezeten :+ )

In A'foort moeten kijken naar andere manieren om het op te vullen.
Ha :) Sport? Hobby? Betere baan is waarschijnlijk meer centjes en dus meer opties :).
  maandag 27 januari 2014 @ 14:34:11 #273
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_136006751
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:32 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ha :) Sport? Hobby? Betere baan is waarschijnlijk meer centjes en dus meer opties :).
Meer centen zitten er momenteel niet in. Evt miss weer sport oppakken of via werk.
Hobbies nog altijd geen idee, dus vermoed het niet.

Hoop vooral op wat leuke collegas :+
pi_136007491
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 12:21 schreef kuolema het volgende:

[..]

Wat vervelend zeg :( Hopelijk gaat het wel lukken donderdag. Denk je dat je wat afleiding kunt vinden?

Ik vermoed dat het niet doorgaat. Zou het in ieder geval vreemd vinden aangezien mij nadrukkelijk werd verteld dat het eerst in het team zou worden besproken. En voor zover ik weet, hebben ze op maandag altijd hun overleg.

Voorlopig vind ik de 'afleiding' wel. Echte afleiding heb ik niet nodig, ik maak me er gewoon wat druk over als ik eraan denk, maar gewoon niet te veel aan denken, dan komt het wel goed. En anders vermaak ik me wel met koken, recepten, series, breien.
  maandag 27 januari 2014 @ 15:33:41 #275
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_136008982
Nachten slaap gaan nog steeds op en neer hier. Des te meer die 10 februari nadert (dag dat ik ga beginnen met mijn stage), des te meer de zenuwen toenemen. Ik probeer positief te blijven en mezelf zelfvertrouwen inpraten, maar dat piekeren put me echt enorm uit.

Nouja, ik probeer alle rust en slaap te pakken de komende weken en dan zie ik wel. Wat is dat kutpiekeren vervelend zeg, ongelofelijk. Het laat je er alleen maar slechter voelen, het lost niks op, maar wat is het moeilijk te stoppen. Nouja vanavond maar vroeg weer op bed. Melatoninedosisje er tegenaan gooien en lekker pitten. Ik voel betere nachten aankomen. :)
Ignorance is bliss
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')