Korte omschrijving depressie:quote:Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.
Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien
Korte uitleg van angststoornissen:quote:Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.
Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.
Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
quote:Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.
Wanneer spreken we van een angststoornis?
Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.
In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:
Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs
Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:
Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Bij mij wel. Kwestie van uitproberen.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:28 schreef Elvi het volgende:
Gaat alcohol wel samen met AD? Niet dat ik AD slik maar anderen misschien wel
Maar dan blijft Minthy alleen...quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:28 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Neej... daarna springe we voor de trein lijkt me een veel beter plan. Door de alcohol voelen we toch niks.
Toeval ... zou het? Ik ben namelijk ook een alien maar ik heb geen UFO.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:28 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik ontvoer jullie gewoon allemaal met mn ufo naar mn thuis planeet
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:25 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Gewoon met z'n allen op het spoor van Utrecht centraal dansen, voeren ze ons af in witte jassen zonder mouwen
Die komt toch nie?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:31 schreef kuolema het volgende:
Hee wat is dat nou voor demotiverende tt? Waar is die meet dan goed voor?
[..]
[..]
Bij mij wel. Kwestie van uitproberen.
[..]
Maar dan blijft Minthy alleen...
[..]
Toeval ... zou het? Ik ben namelijk ook een alien maar ik heb geen UFO.
Ik wou geen pottenkijkers in dit topic hebben, maar wel een vage verwijzing naar een meet "samen..."quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:31 schreef kuolema het volgende:
No problem, sirquote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:32 schreef Mistico het volgende:
[..]Je maakt me voor het eerst deze week aan het lachen, bedankt!
Dinsdag met de trein van 07:50quote:
Aliensquote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:31 schreef kuolema het volgende:
[..]
Toeval ... zou het? Ik ben namelijk ook een alien maar ik heb geen UFO.
De beurs, daar wil ik ook aan. Hopelijk kan je een uurtje vrijmaken daarvoor?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 22:36 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Misschien komende week maar eens, of de week erop. Ik ben op het moment inderdaad veel bezig met de beurs. Binnenharken, wat een sport! Goed dat ik weet dat je komende weeken middag/namiddag vrij zit
Klinkt als dat verhaal van een herapeut die een voor de helft gevuld glas water omhoog hield.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 22:37 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb eens bij een therapeut gezeten en ik moest een abstract schilderij beschrijven. Het had allerlei kleuren en ik verzon er allerlei onzin bij..
De rode kleur staat voor aggressie etc. blablabla .. (ik was nog serieus bezig ook).
Toen hoorde ik; HET IS VERF! Stop met het 'over-analyzeren'. aldus mijn therapeut.
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:35 schreef minthy het volgende:
Voordat we enorm offtopic gezellig gaan zitten doen een voorstel van magnetronkoffie en mij;
Een tijdje terug hebben we een groep aangemaakt op Facebook. Deze is besloten, niemand kan daarin zonder toestemming van magnetronkoffie of mij, anderen buiten die groep kunnen ook niet zien wat je er post.
Misschien handig om daar evt verder te kleppen over een meet?
Je kan magnetronkoffie of mij dm'en voor de link, één van ons geeft je dan toestemming.
Keej mar ik ben eventjes heb nog een bizar lange post om voortebereiden wat ik ff van me af moet schrijven.quote:
Ik ga erover nadenken.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:20 schreef Elvi het volgende:
[..]
Feedback insinueert dat je iets moet verbetern, en ik denk niet dat dat nodig is want je bent wie je bent(overigens is feedback altijd positief en kritiek is negatief)
Ik ben eigenlijk gewoon heel nieuwsgierig naar hoe je eruit ziet
Shit ik kan niet kiezen tussen het spoor of de zaanquote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:37 schreef kvd het volgende:
[..]
Niet als het de trein is die vanuit Groningen komt...dan heb ik eerst gesprongen
Das anders best wel borderline grappig hoorquote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:38 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik heb ook OPS!
Ow wacht dat is niet iets om blij over te zijn...
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:39 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Das anders best wel borderline grappig hoor
Ja daarom. Als we gaan dan gaan we met z'n allen.quote:
Every living creature on earth dies alone ...quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:32 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik wou geen pottenkijkers in dit topic hebben, maar wel een vage verwijzing naar een meet "samen..."
En zie het met een vleugje humor
Ik heb geen facebookquote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:35 schreef minthy het volgende:
Voordat we enorm offtopic gezellig gaan zitten doen een voorstel van magnetronkoffie en mij;
Een tijdje terug hebben we een groep aangemaakt op Facebook. Deze is besloten, niemand kan daarin zonder toestemming van magnetronkoffie of mij, anderen buiten die groep kunnen ook niet zien wat je er post.
Je kan magnetronkoffie of mij dm'en voor de link, één van ons geeft je dan toestemming.
Nee, niet je labeltje als reden noemen. Je durft niet, je vindt het eng, bent bang dat je stom overkomt, enz. Voor mij geldt precies hetzelfde. Maar ik zolang het niet tot concrete plannen komt die ik gewoon net alsof ik het leuk zou vindenquote:
Woohooquote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:38 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik heb ook OPS!
Ow wacht dat is niet iets om blij over te zijn...
Heeft ie wel een beetje een vrolijke naam? Ofwel, hebben anderen die het op mijn pagina zou zien staan meteen door dat we niet van die hele vrolijke lui zijn?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:35 schreef minthy het volgende:
DMquote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:40 schreef kvd het volgende:
[..]
Heeft ie wel een beetje een vrolijke naam? Ofwel, hebben anderen die het op mijn pagina zou zien staan meteen door dat we niet van die hele vrolijke lui zijn?
Bijna niemand in mijn omgeving weet namelijk wat er bij mij speelt en dat wil ik graag zo houden...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |