abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135928012
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 14:56 schreef zomertje het volgende:

[..]

Is dat t advies wat je verwacht? Ik ben er ondanks de nadelen wel blij mee, heeft me toch uit een zware depressie geholpen. Helaas is t geen wondermiddel, wel een hulpmiddel.
Ik heb helemaal geen idee...aan de ene kant verwacht ik dat ik gek ben en dat er dus gewoon helemaal niks aan de hand is. Aan de andere kant verwacht ik juist weer de dingen die niet voor de hand liggen als bv adhd/add, een vorm van autisme, een persoonlijkheidsprobleem, maar juist geen depressie/angststoornis.

Ben er gewoon nu al een beetje zenuwachtig voor 8)7

Als AD zal helpen, dan wil ik het zeer zeker gaan slikken, maar wil dan ook een alternatief voor mijn pijnstilling (migraine en lichamelijke pijnen), want daar gebruik ik nu ibu voor, para's doen niks voor me
pi_135928083
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:02 schreef kvd het volgende:

[..]

Ik heb helemaal geen idee...aan de ene kant verwacht ik dat ik gek ben en dat er dus gewoon helemaal niks aan de hand is. Aan de andere kant verwacht ik juist weer de dingen die niet voor de hand liggen als bv adhd/add, een vorm van autisme, een persoonlijkheidsprobleem, maar juist geen depressie/angststoornis.

Als AD zal helpen, dan wil ik het zeer zeker gaan slikken, maar wil dan ook een alternatief voor mijn pijnstilling (migraine en lichamelijke pijnen), want daar gebruik ik nu ibu voor, para's doen niks voor me
AD(H)D/autisme kunnen ze testen en aantonen/uitsluiten (been there) en een persoonlijkheidsstoornis krijg je pas als je er echt dagelijks veel last van hebt en aan de kenmerken voldoet. Ik heb er helaas eentje aan mn broek.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_135928207
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:05 schreef zomertje het volgende:

[..]

AD(H)D/autisme kunnen ze testen en aantonen/uitsluiten (been there) en een persoonlijkheidsstoornis krijg je pas als je er echt dagelijks veel last van hebt en aan de kenmerken voldoet. Ik heb er helaas eentje aan mn broek.
Sommige vragenlijsten die ik moest invullen vond ik wel redelijk vol met vragen waarmee je AD(H)D/autisme kan aantonen, vandaar dat dat nu bij mij door het hoofd spookt. Echte vragen over sombere gevoelens, angsten enzo heb ik niet gehad (bij een vorige instelling wel).
En gisteren dat stuk over OPS gelezen, ik kon alle vakjes aankruisen. Maar met de andere afkortingen die hier gister voorbij kwamen heb ik ook allemaal wel wat. (en die schema's van de schematherapie, 4 van de 5).
Zit natuurlijk nog aardig in een beginstadium, alleen de intake gehad. Krijg nu een uitkomst en adviesgesprek. Voor hetzelfde geld is het advies dat ze me verder willen onderzoeken.
pi_135928224
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:02 schreef kvd het volgende:

[..]

De kans is aanwezig dat je migraine wegblijft tijdens het slikken van ad. Het wordt er zelfs voor voorgeschreven.

Ik slikte voorheen zeker drie keer per week imigran en nu niks meer.
pi_135929792
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:13 schreef kvd het volgende:

[..]

Sommige vragenlijsten die ik moest invullen vond ik wel redelijk vol met vragen waarmee je AD(H)D/autisme kan aantonen, vandaar dat dat nu bij mij door het hoofd spookt. Echte vragen over sombere gevoelens, angsten enzo heb ik niet gehad (bij een vorige instelling wel).
En gisteren dat stuk over OPS gelezen, ik kon alle vakjes aankruisen. Maar met de andere afkortingen die hier gister voorbij kwamen heb ik ook allemaal wel wat. (en die schema's van de schematherapie, 4 van de 5).
Zit natuurlijk nog aardig in een beginstadium, alleen de intake gehad. Krijg nu een uitkomst en adviesgesprek. Voor hetzelfde geld is het advies dat ze me verder willen onderzoeken.
Bij autisme heb je bijvoorbeeld moeite met het overzicht zien. Bij ADHD moeite om te plannen/overzicht te houden. Die punten zie je niet altijd terug in de vragenlijstjes, maar zijn wel belangrijk. Ze kunnen dat testen met allerlei testjes.

Helaas ondanks de AD, nog steeds maandelijkse migraine....
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_135930020
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:25 schreef zomertje het volgende:

[..]

Bij autisme heb je bijvoorbeeld moeite met het overzicht zien. Bij ADHD moeite om te plannen/overzicht te houden. Die punten zie je niet altijd terug in de vragenlijstjes, maar zijn wel belangrijk. Ze kunnen dat testen met allerlei testjes.

Helaas ondanks de AD, nog steeds maandelijkse migraine....
Ik ken het, heb met autisten gewerkt (en je neemt er ook iets te veel van over :X waar je mee omgaat word je mee besmet ;) )
He viel mij gewoon op dat de vragen die ik kreeg bv te maken hadden met fascinaties met getallen, kleuren, geluiden, volgordes, vaste manieren, het plannen en overzicht houden enzovoort.
Vragen hoe ik me voel, of ik bang was, boos was, verdrietig, dingen niet meer zag zitten, emoties, gevoelens enzovoort heb ik niet gehad. Terwijl ik binnen ben gekomen omdat ik angstaanvallen heb en depressieve trekken toon.

En over die migraine...AD zal vast in bepaalde gevallen helpen, maar in bepaalde gevallen ook niet. Kan me zo voorstellen dat migraine ontstaan door stress door AD verminderd wordt, maar de hormonale migraine bij vrouwen weer niet.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 21:02:51 #107
414674 Mistico
Good Moaning
pi_135939456
Heeft iemand van jullie ervaring met BDD?

Link: http://www.amcpsychiatrie(...)morphic_disorder.htm
  zaterdag 25 januari 2014 @ 21:33:09 #108
399061 kuolema
vermaledijd
pi_135940846
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 13:59 schreef zomertje het volgende:

[..]

ibu en antidepri mogen niet samen :(
Oh? Dat wist ik niet. Ik gebruik het wel eens.
Alcohol wordt ook afgeraden i.c.m. ad maar dat geeft bij mij geen problemen dus drink ik dat gewoon.
Why are you wearing that stupid man suit?
  zaterdag 25 januari 2014 @ 21:38:41 #109
47102 Elvi
miemkwien
pi_135941095
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 21:02 schreef Mistico het volgende:

Ik heb het zelf niet, maar ik vind het niet vreemd dat je dit hebt gevonden :)
Ik dacht wel dat er een topic over was maar ik zie m niet zo snel in de lijst...
pi_135941558
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 21:02 schreef Mistico het volgende:

Ik dacht eigenlijk dat je daar zelf ervaring mee had... :@
Heb er zelf geen ervaring mee

En denk dat Elvi deze bedoeld
R&P / body dysmorphic disorder
  zaterdag 25 januari 2014 @ 22:08:42 #111
414674 Mistico
Good Moaning
pi_135942290
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 21:50 schreef kvd het volgende:

[..]

Ik dacht eigenlijk dat je daar zelf ervaring mee had... :@
Heb er zelf geen ervaring mee

En denk dat Elvi deze bedoeld
R&P / body dysmorphic disorder
Nee, Ik heb er eerder al wel iets over gelezen. Topic ga ik even rustig doornemen.

Heb ook enkele documentaires gekeken over BDD, maar met de mensen die daarin voorkomen is niks mis mee qua uiterlijk. Terwijl ik het duidelijk zie in de spiegel en op foto's.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 22:12:59 #112
47102 Elvi
miemkwien
pi_135942493
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 22:08 schreef Mistico het volgende:

[..]

Nee, Ik heb er eerder al wel iets over gelezen. Topic ga ik even rustig doornemen.

Heb ook enkele documentaires gekeken over BDD, maar met de mensen die daarin voorkomen is niks mis mee qua uiterlijk. Terwijl ik het duidelijk zie in de spiegel en op foto's.
Sorry ik moest lachen :@
Schat, die mensen zien het ook in de spiegel en op foto's. Dat is het hele idee bij BDD ;) Zij zullen ook niks bij jou zien.
pi_135943932
Wat voel ik me de afgelopen dagen toch weer enorm kut zeg ;(
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_135944255
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 22:45 schreef Miniem het volgende:
Wat voel ik me de afgelopen dagen toch weer enorm kut zeg ;(
Wacht maar een paar dagen, de winter gaat toch nog komen dit jaar :(
pi_135944466
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 22:53 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wacht maar een paar dagen, de winter gaat toch nog komen dit jaar :(
Hier is het wit...
pi_135944501
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 22:58 schreef kvd het volgende:

[..]

Hier is het wit...
Ik voel je pijn ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_135944599
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 22:59 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik voel je pijn ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zolang ik lekker warm binnen zit vind ik het wel goed...lekker voor het raam met de verwarming aan en een kop koffie kijken naar de vallende sneeuw
pi_135944792
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 23:01 schreef kvd het volgende:

[..]

Zolang ik lekker warm binnen zit vind ik het wel goed...lekker voor het raam met de verwarming aan en een kop koffie kijken naar de vallende sneeuw
Ik vind sneeuw echt heel fijn om naar te kijken :Y
...zolang ik er zelf maar niet doorheen hoef :( :P
  zaterdag 25 januari 2014 @ 23:11:32 #119
414674 Mistico
Good Moaning
pi_135945017
Ik vind de winter fijn omdat ik dan truien kan dragen, het is vroeg donker en het is niet raar dat je veel binnenzit. In de zomer is het stikheet binnen en kan ik geen kleding dragen waar in me fijn in voel.
pi_135945050
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 23:06 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik vind sneeuw echt heel fijn om naar te kijken :Y
...zolang ik er zelf maar niet doorheen hoef :( :P
Dat heb ik ook :Y
Tenminste, vrijwillig door de sneeuw heen, of gewoon voor een boodschap vind ik nog wel leuk.
Als ik op tijd ergens moet zijn, vind ik het minder leuk (iets met 'bang' zijn voor vertragingen met OV enzo)
  zaterdag 25 januari 2014 @ 23:26:05 #121
414674 Mistico
Good Moaning
pi_135945527
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 22:12 schreef Elvi het volgende:

[..]

Sorry ik moest lachen :@
Schat, die mensen zien het ook in de spiegel en op foto's. Dat is het hele idee bij BDD ;) Zij zullen ook niks bij jou zien.
Dat snap ik. Het lukt me alleen niet om het goed uit te leggen.

SPOILER
pi_135945591
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 23:12 schreef kvd het volgende:

[..]

Dat heb ik ook :Y
Tenminste, vrijwillig door de sneeuw heen, of gewoon voor een boodschap vind ik nog wel leuk.
Als ik op tijd ergens moet zijn, vind ik het minder leuk (iets met 'bang' zijn voor vertragingen met OV enzo)
Sowieso vind ik het OV niet zo fijn. Komt misschien ook door de drukte en omdat ik niet zo goed tegen wachten kan :')
En verder is het OV ook best wel vermoeiend met al die indrukken enzo :@
pi_135945732
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 23:27 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Sowieso vind ik het OV niet zo fijn. Komt misschien ook door de drukte en omdat ik niet zo goed tegen wachten kan :')
En verder is het OV ook best wel vermoeiend met al die indrukken enzo :@
Overvolle bussen vind ik ook niet heel erg fijn, maar dat heb ik ook met concerten/evenementen ed.
En op dit moment is de keus tussen OV (ofwel, rustig zitten, sluit me wel af met de telefoon) of 2 keer ruim een half uur fietsten. Heb lichamelijk met dat laatste meer moeite.
De keus is dan snel gemaakt ;)
  zaterdag 25 januari 2014 @ 23:34:36 #124
47102 Elvi
miemkwien
pi_135945833
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 23:26 schreef Mistico het volgende:

[..]

Dat snap ik. Het lukt me alleen niet om het goed uit te leggen.

SPOILER
Ja of jij staart hen aan waardoor ze denken *wat is er :?* of ze vind je leuk en dat ze daarom omdraaide ;) Of je leek op een bekende, of ze keek naar iets achter je...
De mogelijkheden zijn eindeloos ;)
pi_135946018
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 23:31 schreef kvd het volgende:

[..]

Overvolle bussen vind ik ook niet heel erg fijn, maar dat heb ik ook met concerten/evenementen ed.
En op dit moment is de keus tussen OV (ofwel, rustig zitten, sluit me wel af met de telefoon) of 2 keer ruim een half uur fietsten. Heb lichamelijk met dat laatste meer moeite.
De keus is dan snel gemaakt ;)
Tsja, dan is het kiezen tussen 2 kwaden. Altijd minder.

Btw, in hoeverre beinvloeden je pijnklachten je stemming? (vergeef me als ik dat al eens gevraagd heb)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')