Opzich eens, maar de uitgifte van sterk verslavende middelen zal je toch moeten willen reguleren lijkt me?quote:Op donderdag 19 december 2013 11:54 schreef Wegenbouwer het volgende:
Het lichaam is eigendom van de persoon in kwestie, niet van de staat. Laat mensen zelf bepalen wat voor rommel ze erin stoppen, goed of slecht, verslavend of niet.
MDMA vernielt je brein eerder.quote:Op donderdag 19 december 2013 11:47 schreef Ultimate_Original het volgende:
Ook chemische drugs als LSD en MDMA zijn niet verslavend en kunnen zelfs een zeer positieve werking hebben op ons brein.
Opiaten zijn wmb ook de uitzondering, omdat ze zich hebben bewezen als uiterst verslavend en gevaarlijk. Maar zelfs binnen de opiaatfamilie zijn er relatief onschuldige drugs, Kratom bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 19 december 2013 11:56 schreef 16meter het volgende:
gewoon alles reguleren, behalve opiaten
Inderdaad, de verkoop van drank en sigaretten mag best worden gereguleerd, zeker omdat ze een zware druk uitoefenen op onze verzorgingsstaat. Al is goede voorlichting altijd beter.quote:Op donderdag 19 december 2013 11:55 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Opzich eens, maar de uitgifte van sterk verslavende middelen zal je toch moeten willen reguleren lijkt me?
Kratom is geen opiaat.quote:Op donderdag 19 december 2013 11:58 schreef Ultimate_Original het volgende:
Maar zelfs binnen de opiaatfamilie zijn er relatief onschuldige drugs, Kratom bijvoorbeeld.
Bedoel je dat opiaten geen regulering behoeven?quote:Op donderdag 19 december 2013 11:56 schreef 16meter het volgende:
"Kratom behaves as a μ-opioid receptor agonist like morphine[5] and is used in the management of chronic pain, as well as recreationally.[6] However, its effects differ significantly from traditional opiates such as morphine."quote:Op donderdag 19 december 2013 11:59 schreef John5 het volgende:
[..]
Inderdaad, de verkoop van drank en sigaretten mag best worden gereguleerd, zeker omdat ze een zware druk uitoefenen op onze verzorgingsstaat. Al is goede voorlichting altijd beter.
Het treurige is dat psilocybine etc. een perfect medicijn kan zijn voor diverse ziektebeelden, zoals klusterhoofdpijn, depressies etc. maar dat het onderzoek vaak wordt tegengehouden door achterlijke wetten.
[..]
Kratom is geen opiaat.
Daarom moet er ook een goede, heldere voorlichtingscampagne komen. MDMA is onschuldig, mits je het niet te vaak gebruikt. Je hersenen hebben 3 maanden nodig om de opgemaakte reserves weer aan te vullen.quote:Op donderdag 19 december 2013 11:56 schreef 16meter het volgende:
[..]
MDMA vernielt je brein eerder.
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat MDMA gebruik geen (therapeutisch) nut heeft.
Ik bedoel dat opiaten m.i. beter verboden kunnen blijven.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:03 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Bedoel je dat opiaten geen regulering behoeven?
Dat is niet helemaal waar.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:06 schreef Ultimate_Original het volgende:
[..]
Daarom moet er ook een goede, heldere voorlichtingscampagne komen. MDMA is onschuldig, mits je het niet te vaak gebruikt.
Hmm, ik snap wat je bedoelt. En juist daarom moet er meer onderzoek komen,quote:Op donderdag 19 december 2013 12:09 schreef 16meter het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar.
Eenmalig MDMA-gebruik levert al aantoonbare veranderingen op in de hersenen. Uit recente studies blijkt dat MDMA helemaal niet onschuldig is, als we lange tijd hebben gedacht. In ieder geval weten we veel te weinig om te kunnen zeggen 'MDMA is onschuldig', daar zou ik dan ook mee oppassen.
Nee. Voorlichten is genoeg en verder is iedereen zelf verantwoordelijk voor zijn leven.quote:Op donderdag 19 december 2013 11:55 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Opzich eens, maar de uitgifte van sterk verslavende middelen zal je toch moeten willen reguleren lijkt me?
Is dat om aan uitdrukking te geven aan je gevoel over dat spul, of omdat een verbod een gunstig maatschappelijk effect heeft?quote:Op donderdag 19 december 2013 12:07 schreef 16meter het volgende:
[..]
Ik bedoel dat opiaten m.i. beter verboden kunnen blijven.
Of onder zeer strenge restricties verkrijgbaar maken, uitsluitend voor verslaafden bijv.
Dat inderdaad. Al is een bepaalde drempel opwerpen wel een goed plan, zodat het geen toeristen of SBS6 kijkers gaat regenen.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:16 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nee. Voorlichten is genoeg en verder is iedereen zelf verantwoordelijk voor zijn leven.
Hele andere familie, op bepaalde vlakken inderdaad een vergelijkbaar effect.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:03 schreef Ultimate_Original het volgende:
[..]
"Kratom behaves as a μ-opioid receptor agonist like morphine[5] and is used in the management of chronic pain, as well as recreationally.[6] However, its effects differ significantly from traditional opiates such as morphine."
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitragyna_speciosa
Geen puur opiaat nee, maar wel in dezelfde familie zetelend.
Omdat een mens een organisme is met een zeer beperkte levensduur en geen een regeling ervoor zorgt dat dat leven tot in het oneindige kan voortbestaan mag hij zelf invullen hoe en hoe lang hij de tijd hier op aarde wil doorbrengen. Dat kan door 50 jaar te zwoegen en belasting te betalen alvorens weg te kwijnen in een verpleeginrichting of door 10 jaar als een beest te leven en jong te sterven.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:07 schreef 16meter het volgende:
[..]
Ik bedoel dat opiaten m.i. beter verboden kunnen blijven.
Of onder zeer strenge restricties verkrijgbaar maken, uitsluitend voor verslaafden bijv.
Dat is ook maar naar wie je wil luisteren en welke onderzoeken je wil geloven. Ik kan me voorstellen dat veel mensen door de bomen het bos niet meer kunnen zien. http://www.huffingtonpost(...)ge-the_n_825704.html bijvoorbeeld en als tegenhanger: http://www.dailymail.co.u(...)se-brain-damage.htmlquote:Op donderdag 19 december 2013 12:09 schreef 16meter het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar.
Eenmalig MDMA-gebruik levert al aantoonbare veranderingen op in de hersenen.
Uit recente studies blijkt dat MDMA helemaal niet zo onschuldig is, als we lange tijd hebben gedacht. In ieder geval weten we veel te weinig om te kunnen zeggen 'MDMA is onschuldig', daar zou ik dan ook mee oppassen.
Dat is vreemd, want heroine is al ruim een eeuw bekend en uitgebreid onderzocht, en kleptomanie behoort niet tot de bijwerkingen. Zijn de maatschappelijke gevolgen dan toe te schrijven aan het middel of aan het verbod?quote:Op donderdag 19 december 2013 12:21 schreef 16meter het volgende:
Heroïneverslaving heeft ook veel nare maatschappelijke gevolgen.
Verslaafden geraken aan lager wal en beginnen met stelen en overlast veroorzaken.
Dat iemand hero neemt, daar heb ik natuurlijk niets op tegen.
Verslaafden raken niet aan lager wal door hun verslaving maar door de kosten ervan. heroïne is peperduur door het verbod. Schaarste zorgt immer voor hoge prijzen.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:21 schreef 16meter het volgende:
Heroïneverslaving heeft ook veel nare maatschappelijke gevolgen.
Verslaafden geraken aan lager wal en beginnen met stelen en overlast veroorzaken.
Dat iemand hero neemt, daar heb ik natuurlijk niets op tegen.
Ik begrijp wel wat je bedoelt. Maar het is in de wetgeving denk ik belangrijk om specifieke stoffen aan te wijzen. Zo zijn er wellicht stoffen die qua structuur geen gelijkenis vertonen met morfine, maar wel even gevaarlijk/verslavend zijn, of op opioide receptoren passen, of stoffen die structurele overeenkomsten hebben met morfine, maar een onvergelijkbare werking. Kleine veranderingen in moleculaire structuur hebben soms enorme effecten op de werking.quote:
quote:Op donderdag 19 december 2013 12:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is vreemd, want heroine is al ruim een eeuw bekend en uitgebreid onderzocht, en kleptomanie behoort niet tot de bijwerkingen. Zijn de maatschappelijke gevolgen dan toe te schrijven aan het middel of aan het verbod?
U de vraag en ik het antwoord.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:35 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Verslaafden raken niet aan lager wal door hun verslaving maar door de kosten ervan. heroïne is peperduur door het verbod. Schaarste zorgt immer voor hoge prijzen.
Een rockster kan prima verslaafd zijn, functioneren en nog oud worden ook. Voor hem is de hoge prijs dan ook geen beletsel om gewoon door te functioneren. Keith Richards van de Rolling Stones is al een halve eeuw junkie en leeft nog steeds.
Nee dat is een keuze van de persoon zelf. Natuurlijk ben ik niet tegen voorlichting of het sterk afraden door vrienden en familie, maar dat is heel wat anders dan het afdwingen door de overheid met wetten.quote:Op donderdag 19 december 2013 11:55 schreef DroogDok het volgende:
Bepaalde dingen moet je gewoon reguleren, net als met verkeersregels.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:16 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nee. Voorlichten is genoeg en verder is iedereen zelf verantwoordelijk voor zijn leven.
Wat een non argument.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:38 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Bepaalde dingen moet je gewoon reguleren, net als met verkeersregels.
Ik vraag me af wat die 'harm to others' inhoudt in het geval van cannabis. De koekjestrommel leeggegeten ofzo?quote:
Van wegen zou je kunnen zeggen dat ze eigendom zijn van de staat waardoor ze daar regels mogen stellen. Als je deze vergelijking maakt, vind jij dus dat elke onderdaan in principe ook eigendom is van de staat.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:38 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Hier het hele onderzoek http://www.google.nl/url?(...)187178,d.d2k&cad=rjtquote:Op donderdag 19 december 2013 12:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat die 'harm to others' inhoudt in het geval van cannabis. De koekjestrommel leeggegeten ofzo?
Vergeet niet dat dat onderzoek uitgaat van de huidige situatie. Alcohol scoort dus bijv. heel hoog omdat het heel veel gebruikt wordt.quote:Op donderdag 19 december 2013 13:00 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Hier het hele onderzoek http://www.google.nl/url?(...)187178,d.d2k&cad=rjt
Het dereguleren heeft niet per definitie tot gevolg dat het dan meer gebruikt gaat worden.quote:Op donderdag 19 december 2013 13:31 schreef Igen het volgende:
Vergeet niet dat dat onderzoek uitgaat van de huidige situatie. Alcohol scoort dus bijv. heel hoog omdat het heel veel gebruikt wordt.
Dat heb ik niet uit het onderzoek kunnen halen.quote:Op donderdag 19 december 2013 13:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Vergeet niet dat dat onderzoek uitgaat van de huidige situatie. Alcohol scoort dus bijv. heel hoog omdat het heel veel gebruikt wordt.
Dit citaat is de kern:quote:Op donderdag 19 december 2013 13:36 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat heb ik niet uit het onderzoek kunnen halen.
[ afbeelding ]
Ook zeggen ze dat de resultaten sterk overeenstemmen met die van een eerdere Nederlandse studie, waarin expliciet wordt gesteld:quote:Many of the harms of drugs are aff ected by their availability and legal status, which varies across countries, so our results are not necessarily applicable to countries with very different legal and cultural attitudes to drugs.
quote:Bezien vanuit de gehele samenleving stijgt de schadelijkheid van deze middelen als ze veel worden gebruikt. De maatschappelijke schade gaat dan zwaarder wegen.
http://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/340001001.html
Het is onbegrijpelijk dat Opstelten degene is die hierover bepaalt. De beste man heeft nog nooit een jointje aangeraakt, waarschijnlijk herkent hij de geur niet eens. Zijn incapabiliteit is al eerder bewezen met de invoering van de wietpas. Voor de invoering werd hij al gewaarschuwd dat het wel eens een averechts effect zou kunnen hebben, maar nee hoor, gewoon stug doorgaan.quote:Op donderdag 19 december 2013 13:43 schreef Luigi het volgende:
Nou, niet volgens jeneverneus Opstelten dus...
http://www.nu.nl/politiek(...)unt-hennepteelt.html.
Het is gewoon weer net als met het Paddoverbod. Sloeg ook al nergens op. Maar omdat die pisnicht van het CDA had bedacht dat Paddo's des duivels zijn (wellicht een religeus ingegeven motief) moesten ze hoe dan ook verboden worden. Desnoods door te liegen tegen de 2e kamer.quote:Op donderdag 19 december 2013 13:53 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Het is onbegrijpelijk dat Opstelten degene is die hierover bepaalt. De beste man heeft nog nooit een jointje aangeraakt, waarschijnlijk herkent hij de geur niet eens. Zijn incapabiliteit is al eerder bewezen met de invoering van de wietpas. Voor de invoering werd hij al gewaarschuwd dat het wel eens een averechts effect zou kunnen hebben, maar nee hoor, gewoon stug doorgaan.
Een koopzondag overgeslagen en lekker in het park gaan liggen? In een toestand van beneveling de oogkleppen afgezet en besloten niet krom te gaan liggen om zoveel mogelijk spulletjes te kunnen kopen? Wegens het ontbreken van een wietpas bij een straatdealer gehaald die die inkomsten niet netjes heeft opgegeven?quote:Op donderdag 19 december 2013 12:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat die 'harm to others' inhoudt in het geval van cannabis. De koekjestrommel leeggegeten ofzo?
Het probleem is alleen dat wanneer mensen zelf bepalen wat voor rommel ze in hun lichaam hebben gestopt, geen verantwoordelijkheid nemen voor hun wangedrag (of zelfs beestachtig gedrag).quote:Op donderdag 19 december 2013 11:54 schreef Wegenbouwer het volgende:
Het lichaam is eigendom van de persoon in kwestie, niet van de staat. Laat mensen zelf bepalen wat voor rommel ze erin stoppen, goed of slecht, verslavend of niet.
Sommige mensen kunnen niet tegen cannabis, hebben aanleg voor psychologische aandoeningen, en zijn dus bij gebruik van cannabis extra vatbaar voor psychoses, waarin ze zeer destructief kunnen worden richting mensen en/of materie.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daarom alles legaliseren, maar met duidelijke regels?quote:Op donderdag 19 december 2013 13:36 schreef highender het volgende:
[..]
Het dereguleren heeft niet per definitie tot gevolg dat het dan meer gebruikt gaat worden.
Helaas maar waar.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:38 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Blijkbaar werkt dit dus niet.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:16 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Helemaal mee eens totdat men de grens overgaat en "harmful to others" wordt.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:20 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Omdat een mens een organisme is met een zeer beperkte levensduur en geen een regeling ervoor zorgt dat dat leven tot in het oneindige kan voortbestaan mag hij zelf invullen hoe en hoe lang hij de tijd hier op aarde wil doorbrengen. Dat kan door 50 jaar te zwoegen en belasting te betalen alvorens weg te kwijnen in een verpleeginrichting of door 10 jaar als een beest te leven en jong te sterven.
Wie zijn wij om die keuze voor een ander te maken en die dwingend op te leggen?
Vergeet de hulpinstanties niet. Sommige maatschappelijke werkers, worden keihard geconfronteerd met drugsgebruikers die 'harmful to others' zijn. Van hen weet ik mede dat onze softdrugs gene softdrugs meer zijn. En dat niet iedereen met een heldere sterke geest (of minstens logisch verstand) drugs neemt.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:30 schreef 16meter het volgende:
Zou me dan wenden tot de wetenschappelijke publicaties en niet tot nieuwsberichten met alleen een conclusie.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16395871 is bijv. een prima studie, uitgevoerd in Nederland.
Ja de softdrugs van vroeger zijn allang geen softdrugs meer.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:35 schreef ludicrous_monk het volgende:
de verschrikkelijk onwetenschappelijke indeling "harddrugs" versus "softdrugs", die niet op iets eenduidigs is gebaseerd.
Drugsbeleid herzien: ja.quote:
Agressief gedrag moet natuurlijk bestraft worden maar niet de op zich slachtofferloze misdrijven als het drinken van een pilsje of het eten van een paddo of welke drugs dan ook.quote:Op donderdag 19 december 2013 21:52 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Het probleem is alleen dat wanneer mensen zelf bepalen wat voor rommel ze in hun lichaam hebben gestopt, geen verantwoordelijkheid nemen voor hun wangedrag (of zelfs beestachtig gedrag).
Dus hoewel ik in de vrijheid van het individu geloof zonder staatsbemoeienis, vind ik dat we niet blind kunnen blijven voor de keerzijde. Totale afschaffing of ene totaal verbod is een zwaktebod, zie mijn reactie bij vuurwerk afschaffen, maar doen alsof er niks aan de hand is en het drugsbeleid niet hoeft worden aangepast aan de moderne (kwaliteits)veranderingen, is jezelf voorliegen.
klopt, zo heb ik ook altijd gedacht.quote:Op donderdag 19 december 2013 23:33 schreef Wegenbouwer het volgende:
Agressief gedrag moet natuurlijk bestraft worden maar niet de op zich slachtofferloze misdrijven als het drinken van een pilsje of het eten van een paddo of welke drugs dan ook.
Als je eenmaal staatsbemoeienis in dit soort zaken toelaat is het hek van de dam. Je ziet het nu al wat betreft roken.
Het lijkt me dan logischer om die agressieve gasten eruit te pikken en niet miljoenen mensen het slachtoffer te laten worden van die paar die het verpesten.quote:Op donderdag 19 december 2013 23:37 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
klopt, zo heb ik ook altijd gedacht.
totdat ik erachter kwam dat sommige mensen agressief worden na 2 biertjes en vanwege hun psychiatrische aandoening er niks van weten. Wat doe je dan? Daar staan we dan met ons geloof in de vrijheid van het individu.
Maar ehm staatsbemoeienis zoals bij het roken blijft Not-Done.
Ja maar dat wordt niet gedaan. Want dan verschuilt men ineens wel achter de vrijheid van de mens en zegt men dat we niet zomaar die agressieve gasten eruit mogen pikken zonder hun instemming.quote:Op donderdag 19 december 2013 23:45 schreef Wegenbouwer het volgende:
Het lijkt me dan logischer om die agressieve gasten eruit te pikken en niet miljoenen mensen het slachtoffer te laten worden van die paar die het verpesten.
Politici zijn niet bezig met oplossingen maar met het behoud van hun baantje.quote:Maargoed dat laatste is natuurlijk simpeler voor politici. Zie zien een probleem, hup algeheel verbod en maar hopen dat dat iets oplost.
Wat mij betreft verlies je die vrijheid (iig voor een deel) als je telkens mensen in elkaar slaat of andermans spullen sloopt als je dronken bent. Dan is er natuurlijk geen sprake meer van zomaar eruit pikken. Als het incidenteel gebeurt is het inderdaad wat lastiger maar dan vind ik het nog geen taak voor de overheid.quote:Op donderdag 19 december 2013 23:49 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Ja maar dat wordt niet gedaan. Want dan verschuilt men ineens wel achter de vrijheid van de mens en zegt men dat we niet zomaar die agressieve gasten eruit mogen pikken zonder hun instemming.
Daar sta ik dan met mijn pragmatisme.(wel heel gezellig met al die idealen van me)
Wat dat betreft zijn we het eensquote:Politici zijn niet bezig met oplossingen maar met het behoud van hun baantje.
Daarom werkt democratie ook niet. Althans niet hier. Maar dat is weer een andere discussie.
Het gebeurt niet.quote:Op donderdag 19 december 2013 21:57 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Blijkbaar werkt dit dus niet.
Ja, wat mij betreft dient het hetzelfde behandeld te worden als alcohol, efficiënt en redelijk effectief.quote:Op donderdag 19 december 2013 21:55 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Daarom alles legaliseren, maar met duidelijke regels?
Ik denk van wel.
Caffeïne is een nogal ongelukkig voorbeeld aangezien dat niet schadelijk is tenzij je extreem grote hoeveelheden inneemt, het kan zelfs je gezondheid bevorderen als je dat goed doseert.quote:Op donderdag 19 december 2013 11:47 schreef Ultimate_Original het volgende:
De huidige opiumwet is behoorlijk outdated. We kunnen naar believen alcohol, nicotine en caffeïne nuttigen terwijl natuurlijke planten, schimmels en kruiden in een verdomhoekje zitten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alcohol is zeer schadelijk als je er veel van inneemt, het is niet al te problematisch als je er een klein beetje van inneemt. Nicotine is op zichzelf niet zo'n probleem maar al die andere stofjes die in die rook zitten zijn dat wel. Waarom roken en alcohol wel worden toegestaan? Omdat het niet lukt om een verbod te handhaven, omdat veel politici zelf verslaafd zijn aan deze substanties en omdat veel mensen verder goed kunnen functioneren wanneer ze deze substanties gebruiken (ze schaden wel anderen hun gezondheid als ze roken)?ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Ik wel, van (voormalige?) junkies.quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:42 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Het gebeurt niet.
Ik heb nooit iets van voorlichting gehad mbt drugs.
Als wij afspreken dat jij dan eerst moet betalen alvorens jij wordt geholpen als het mis gaat dan hebben wij een deal.quote:Op donderdag 19 december 2013 11:54 schreef Wegenbouwer het volgende:
quote:Op vrijdag 20 december 2013 01:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Caffeïne is een nogal ongelukkig voorbeeld aangezien dat niet schadelijk is tenzij je extreem grote hoeveelheden inneemt, het kan zelfs je gezondheid bevorderen als je dat goed doseert.Wanneer je een beetje cannabis of cocaïne gebruikt is het ook niet problematisch. Een verbod op cannabis e.a. soorten drugs is ook niet te handhaven, dat wordt al heel lang bewezen. Dat politici zelf verslaafd zijn is nogal hypocriet en egoïstisch. Veel mensen kunnen onder invloed van cannabis of cocaïne prima functioneren, in diverse functies beter dan onder invloed van alcohol en bij sommige werkzaamheden kan je het functioneel gebruiken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alcohol is zeer schadelijk als je er veel van inneemt, het is niet al te problematisch als je er een klein beetje van inneemt. Nicotine is op zichzelf niet zo'n probleem maar al die andere stofjes die in die rook zitten zijn dat wel. Waarom roken en alcohol wel worden toegestaan? Omdat het niet lukt om een verbod te handhaven, omdat veel politici zelf verslaafd zijn aan deze substanties en omdat veel mensen verder goed kunnen functioneren wanneer ze deze substanties gebruiken (ze schaden wel anderen hun gezondheid als ze roken)?
Misschien maar zo werkt het wel, zo heeft het altijd gewerkt en zo zal het altijd werken. We kunnen er dus beter maar rekening mee houden dat het is.quote:Dat politici zelf verslaafd zijn is nogal hypocriet en egoïstisch.
Hmm, volgens mij reageer ik op alle puntje die jij noemde, en reageer jij nu op één puntjequote:Op vrijdag 20 december 2013 01:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Misschien maar zo werkt het wel, zo heeft het altijd gewerkt en zo zal het altijd werken. We kunnen er dus beter maar rekening mee houden dat het is.
Het gaat niet om 1 puntje, het gaat om alle puntjes samen, dat bepaalt waarom het een wel en het ander niet verboden is. Ik had wellicht het puntje geschiedenis ook nog moeten melden.
Vind je? Ik zit niet te wachten op junks op elke straathoek die bedelen om in de supermarkt hun volgende shot heroïne te kunnen halen.quote:
Als een shot heroïne een Euro kost hoeft de junk niet te bedelen maar gaat hij gewoon naar zijn werk. Het is zo duur vanwege het verbod.quote:Op vrijdag 20 december 2013 06:47 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Vind je? Ik zit niet te wachten op junks op elke straathoek die bedelen om in de supermarkt hun volgende shot heroïne te kunnen halen.
Dat denk ik toch niet, door het verbod is de vraag ook kleiner, zonder verbod zal die groter worden en stijgt de prijs dus.quote:Op vrijdag 20 december 2013 07:21 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Als een shot heroïne een Euro kost hoeft de junk niet te bedelen maar gaat hij gewoon naar zijn werk. Het is zo duur vanwege het verbod.
En ook van die hele goedkope drugs of verdovende middelen kunnen het leven totaal ontregelen en normaal functioneren in de maatschappij compleet onmogelijk maken.quote:Op vrijdag 20 december 2013 07:50 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dat denk ik toch niet, door het verbod is de vraag ook kleiner, zonder verbod zal die groter worden en stijgt de prijs dus.
Waar haal je het bedrag van 1 euro vandaan? Nu zijn er ook mensen die moeten bedelen om aan alcohol te komen, ook in landen waar de accijns een stuk lager is dan in Nederland.
Er zijn heel veel rijke mensen die drugs gebruiken en gewoon functioneren. Het is een kostprijsprobleem, De gevaarlijkste drug is gewoon te koop.quote:Op vrijdag 20 december 2013 07:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En ook van die hele goedkope drugs of verdovende middelen kunnen het leven totaal ontregelen en normaal functioneren in de maatschappij compleet onmogelijk maken.
Heb dit tijger ook al eens eerder uitgelegd, echter het past niet in zijn straatje dus hij is het weer vergeten denk ik.
En er zijn zat mensen die de goedkoopste verdovende middelen zich niet kunnen veroorloven.quote:Op vrijdag 20 december 2013 08:03 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Er zijn heel veel rijke mensen die drugs gebruiken en gewoon functioneren. Het is een kostprijsprobleem, De gevaarlijkste drug is gewoon te koop.
quote:Op donderdag 19 december 2013 11:55 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dat.quote:Op vrijdag 20 december 2013 08:03 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Er zijn heel veel rijke mensen die drugs gebruiken en gewoon functioneren. Het is een kostprijsprobleem, De gevaarlijkste drug is gewoon te koop.
Wordt nu natuurlijk al deels gereguleerd door accijnzen, maar het natuurlijk hypocriet dat alcohol en tabak redelijk vrij verkrijgbaar zijn en andere verslavende middelen niet. Ik ben helemaal voor het decriminaliseren van alle drugs, maar om de handel dan maar helemaal vrij te geven lijkt me ook niet de juiste weg.quote:
Welke is dat dan?quote:Op vrijdag 20 december 2013 08:03 schreef Paper_Tiger het volgende:
De gevaarlijkste drug is gewoon te koop.
welkequote:Op vrijdag 20 december 2013 08:20 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Wordt nu natuurlijk al deels gereguleerd door accijnzen, maar het natuurlijk hypocriet dat alcohol en tabak redelijk vrij verkrijgbaar zijn en andere verslavende middelen niet. Ik ben helemaal voor het decriminaliseren van alle drugs, maar om de handel dan maar helemaal vrij te geven lijkt me ook niet de juiste weg.
Is alcohol niet juist zo gevaarlijk omdat het vrij verkrijgbaar is?quote:
Opiaten, amfetaminen.quote:
Nee ik heb het alleen over de uitwerking op de gebruiker.quote:Op vrijdag 20 december 2013 08:22 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Is alcohol niet juist zo gevaarlijk omdat het vrij verkrijgbaar is?
Nee, dat maakt het MINDER gevaarlijkquote:Op vrijdag 20 december 2013 08:22 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Is alcohol niet juist zo gevaarlijk omdat het vrij verkrijgbaar is?
Kan je die in de supermarkt kopen?quote:
Dan lijkt pakweg crack of ghb me toch beroerder voor jequote:Op vrijdag 20 december 2013 08:23 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nee ik heb het alleen over de uitwerking op de gebruiker.
Het is dan ook niet de taak van de overheid om iemand te helpen als het mis gaat.quote:Op vrijdag 20 december 2013 01:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als wij afspreken dat jij dan eerst moet betalen alvorens jij wordt geholpen als het mis gaat dan hebben wij een deal.
Wat maakt alcohol dan gevaarlijker dan andere drugs? Als je bij de supermarkt LSD en crystal meth kan kopen wordt het probleem dan niet juist nog groter?quote:Op vrijdag 20 december 2013 08:25 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nee, dat maakt het MINDER gevaarlijk
alcohol zelf blijft echter een van de meeste gevaarlijke drugs, en de verkrijgbaarheid(eigenlijk acceptatie) maakt de kans op verslaving groter
de alcoholquote:Op vrijdag 20 december 2013 08:27 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Wat maakt alcohol dan gevaarlijker dan andere drugs? Als je bij de supermarkt LSD en crystal meth kan kopen wordt het probleem dan niet juist nog groter?
bijna, bij de doktor jaquote:Op vrijdag 20 december 2013 08:25 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Kan je die in de supermarkt kopen?
Het is pas jouw probleem als jij drugs gebruikt. De criminaliteit rond drugs kost de maatschappij 15 miljard per jaar. Geef het vrij een besteed geld aan voorlichting.quote:Op vrijdag 20 december 2013 08:27 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Wat maakt alcohol dan gevaarlijker dan andere drugs? Als je bij de supermarkt LSD en crystal meth kan kopen wordt het probleem dan niet juist nog groter?
Jij stelt dat alcohol zo gevaarlijk is omdat het makkelijk verkrijgbaar en maatschappelijk geaccepteerd is? Als andere verslavende middelen ook makkelijk verkrijgbaar zijn worden die dan niet net zo gevaarlijk?quote:Op vrijdag 20 december 2013 08:31 schreef Life2.0 het volgende:
maar schijnbaar is de definitie van drugs afhankelijk of je het bij de super kan kopen
Nee.quote:Op vrijdag 20 december 2013 08:45 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Jij stelt dat alcohol zo gevaarlijk is omdat het makkelijk verkrijgbaar en maatschappelijk geaccepteerd is? Als andere verslavende middelen ook makkelijk verkrijgbaar zijn worden die dan niet net zo gevaarlijk?
PCP, crack, speed om maar wat te noemen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 08:48 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nee.
Ik stel dat alcohol gevaarlijk is, omdat het alcohol is, het is een gif!
zoals ik vroeg, welke andere verslavende drugs hebben we die niet verrkijgbaar zijn (en nee die je noemde zijn juist legaal te verkrijgen) waar we problemen mee kunnen verwachten
en waarom moet het in de supermarkt??
je hebt allerlei ongefundeerde stellingen...
In hoeverre ben jij van mening dat we hier problemen mee kunnen verwachten?quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:07 schreef DroogDok het volgende:
[..]
PCP, crack, speed om maar wat te noemen.
Supermarkt is bij wijze van spreken, daar haal je nu ook alcohol en tabak, dus waarom geen harddrugs als die vrij verkrijgbaar zouden zijn.
Jij vergeet hierbij dat juist de hele goedkope huis tuin en keuken drugs een gevolg zijn van het verbod.quote:Op vrijdag 20 december 2013 07:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En ook van die hele goedkope drugs of verdovende middelen kunnen het leven totaal ontregelen en normaal functioneren in de maatschappij compleet onmogelijk maken.
Jij denkt niet dat als harddrugs legaal zijn er meer vraag naar komt?quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:10 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Omdat jouw supermarktfantasieren niet gebaseerd zijn op de realiteit, dus waarom zullen we straks opeens lsd in de AH halen, hoe kom je op dergelijke idioterie?
Nee dat denk ik niet, dat zie je bijvoorbeeld ook terug bij het softdrugs gebruik. Het gebruik in landen als Frankrijk en de VS met een strenger beleid (al word dat minder) ligt hoger dan in Nederlandquote:Op vrijdag 20 december 2013 09:26 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Jij denkt niet dat als harddrugs legaal zijn er meer vraag naar komt?
Als mensen door verslaving een steeds sterkere roes willen zoeken ze hun toevlucht tot steeds grotere troep. Dan maakt het niet uit wanneer 'betere' drugs betaalbaarder worden. Het kost nog altijd geld en wanneer je in een constante roes zit kan je dat niet betalen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:22 schreef Chewie het volgende:
[..]
Jij vergeet hierbij dat juist de hele goedkope huis tuin en keuken drugs een gevolg zijn van het verbod.
geloof niet direct dat mensen stoppen met het zoeken van hun roes als dat makkelijker wordt.quote:Ja dat kan een maatschappij ontregelen maar daar is het verbod debet aan, een verbod zorgt er niet voor dat mensen niet meer gaan gebruiken maar zorgt er voor dat mensen creatiever op zoek gaan en dan komen ze vaak uit bij het gootsteenkastje.
Terecht punt, echter zijn harddrugs verslavender dan softdrugs, niet helemaal te vergelijken.quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:33 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee dat denk ik niet, dat zie je bijvoorbeeld ook terug bij het softdrugs gebruik. Het gebruik in landen als Frankrijk en de VS met een strenger beleid (al word dat minder) ligt hoger dan in Nederland
Ik zie daar geen enkele aanleiding voor, jij wel? waar baseer je dat dan op?quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:26 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Jij denkt niet dat als harddrugs legaal zijn er meer vraag naar komt?
onzinquote:Op vrijdag 20 december 2013 09:34 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Terecht punt, echter zijn harddrugs verslavender dan softdrugs, niet helemaal te vergelijken.
Jij denkt niet dat als je in het legale circuit een grammetje coke kan halen mensen het eerder zullen uitproberen?quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:35 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik zie daar geen enkele aanleiding voor, jij wel? waar baseer je dat dan op?
je hebt je mening al klaarliggen eer de stelling bekend is
Mensen gebruiken toch wel, verbod of geen verbod, en de gateway drug theorie is allang achterhaald.quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als mensen door verslaving een steeds sterkere roes willen zoeken ze hun toevlucht tot steeds grotere troep. Dan maakt het niet uit wanneer 'betere' drugs betaalbaarder worden. Het kost nog altijd geld en wanneer je in een constante roes zit kan je dat niet betalen.
Maar als de meer natuurlijk roesopwekkers gewoon legaal zijn dan is de noodzaak om je eigen drugs te maken met producten uit het gootsteenkastje er een stuk minderquote:geloof niet direct dat mensen stoppen met het zoeken van hun roes als dat makkelijker wordt.
Deels gewoon op marktwerking, als er een groot en goedkoop aanbod is zal er ook wel vraag naar komen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:35 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik zie daar geen enkele aanleiding voor, jij wel? waar baseer je dat dan op?
gewoon ongefundeerd blijven roepenquote:Op vrijdag 20 december 2013 09:36 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Jij denkt niet dat als je in het legale circuit een grammetje coke kan halen mensen het eerder zullen uitproberen?
leg mij deze economische wet even uit, dan ga ik vandaag nog mijn producten op de markt brengen zo goedkoop en veel mogelijk, dan koopt men het vanzelf wel, of ze willen of nietquote:Op vrijdag 20 december 2013 09:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Deels gewoon op marktwerking, als er een groot en goedkoop aanbod is zal er ook wel vraag naar komen.
Je zou er ook even serieus op in kunnen gaan.... Waarom vind je het ongefundeerd, wat zijn volgens jou dan de gevolgen als alle drugs legaal en vrij verkrijgbaar worden?quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:38 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
gewoon ongefundeerd blijven roepen[ afbeelding ]
ik denk dat de wereld opgegeten wordt door een zwart gat als je coke legaliseert, hoe? gewoon, denk jij van niet dan?
verklaar die stelling eens aan de hand van ons drugsbeleid en vrijwel niet bestaande problematiek?quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als mensen door verslaving een steeds sterkere roes willen zoeken ze hun toevlucht tot steeds grotere troep. Dan maakt het niet uit wanneer 'betere' drugs betaalbaarder worden. Het kost nog altijd geld en wanneer je in een constante roes zit kan je dat niet betalen.
Als je de productie, het vervoer, verkoop en bezit van alcohol ook per milliliter drank gaat bestraffen dan krijg je ook een illegale handel in strohrum, absinth en palenka's van meer dan 80%, terwijl er niet aan bier te komen is. THC is de belangrijkste werkzame stof, zeker niet de enige, dus is de verhouding tussen opbrengst enerzijds en pakkans en kosten anderzijds veel gunstiger bij een hoog THC-gehalte. De verhouding met de andere werkzame stoffen is dan volledig zoek, waardoor die schadelijker is voor de nachtrust, o.a.. Daar mag je de wetgevers en beleidsmakers voor verantwoordelijk stellen.quote:Op donderdag 19 december 2013 22:09 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Drugsbeleid herzien: ja.
Maar kijk ook naar de keerzijde, het maatschappelijk probleem. Softdrugs zijn allang geen softdrugs meer.
Definieer 'functioneren'.quote:Wanneer men verslaafd raakt voorbij een punt waar men niet meer kan functioneren dan heeft de maatschappij een probleem en is het niet langer het recht of de vrijheid van het individu.
Het is wel gewoon een plant die groeit. Allerlei planten en gewassen woorden door de mens gebruikt voor medicatie, preventie, verdoving, comfort, lustopwekking en genot, direct of indirect, eeuwenlang en meer dan ooit. Ik vind het nogal wat om een plant te verbieden, straks sterft die nog uit. Je moet wel een akelig goed verhaal hebben daarvoor, en ik hoor aldoor hele, hele slechte, zwakke, leugenachtige bullshitverhalen van de mensen die in oorlog zeggen te zijn met een plant (ja, echt waar). Dan heeft Bob Marley doorgaans betere verhalen.quote:Heeft Bob Marley gelijk en zijn sommige drugs gewoon 'herbs'? Ja, dat mag men nu wel eens onderzoeken zonder bevooroordeeld te zijn. Maar waar je vindt je een groep zulke vrije geesten die met alle aspecten rekening zullen houden?..... (hier blijkbaar, want dit is de eerste discussie waarin ik iedereen echt vrij van geest vind, en totaal niet bekrompen. Of de bekrompenheid heeft zich nog niet geopenbaard?)
Waarom zitten er dan zulke grote verschillen in drugsgebruik per land? Blijkbaar is het toch niet zo'n natuurlijke staat om drugs te gebruiken. Dus dat 'mensen toch wel gebruiken' lijkt me op voorhand een achterhaalde stelling.quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:37 schreef Chewie het volgende:
[..]
Mensen gebruiken toch wel, verbod of geen verbod, en de gateway drug theorie is allang achterhaald.
Dat hangt er van af. Als verwacht wordt dat de schade van vrijgeven groter is dan de baten van minder handhaving e.d. dan helpt een verbod de samenleving dus wel degelijk.quote:Een verbod helpt alleen de misdaad en zeker niet de gebruiker en de samenleving.
[..]
Wat niet wil zeggen dat dit niet gebeurt. Zeker als je door een constante roes niet in staat bent gewoon te functioneren. Duurdere legale drugs blijven dan onbetaalbaar.quote:[..]
Maar als de meer natuurlijk roesopwekkers gewoon legaal zijn dan is de noodzaak om je eigen drugs te maken met producten uit het gootsteenkastje er een stuk minder
Neequote:Op vrijdag 20 december 2013 09:39 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Je zou er ook even serieus op in kunnen gaan.... Waarom vind je het ongefundeerd, wat zijn volgens jou dan de gevolgen als alle drugs legaal en vrij verkrijgbaar worden?
Nee denk ik ook niet, er zijn altijd mensen die het uit zullen proberen met een verbod of zonder.quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:36 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Jij denkt niet dat als je in het legale circuit een grammetje coke kan halen mensen het eerder zullen uitproberen?
Aanbod creëert inderdaad vraag. Als het een enigszins aantrekkelijk product is dan krijg je het inderdaad wel verkocht.quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:39 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
leg mij deze economische wet even uit, dan ga ik vandaag nog mijn producten op de markt brengen zo goedkoop en veel mogelijk, dan koopt men het vanzelf wel, of ze willen of niet
Dit heeft toch niks te maken met de stelling dat door legalisatie de problematiek niet als sneeuw voor de zon zal verdwijnen?quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:41 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
verklaar die stelling eens aan de hand van ons drugsbeleid en vrijwel niet bestaande problematiek?
waarom is nog niet iedere nederlander iedere dag wild van de meth, EN heroine EN ether, tegelijkertijd, om toch nog een beetje roes te krijgen?
Toch wel, als je niet van plan bent inhoudelijk op stellingen in te gaan en in plaats daarvan alleen maar wat dom te schreeuwen dan heb je hier niet zoveel te zoeken.quote:
Je wilt een stelling, nou komt ie dan: Als hard drugs vrij en legaal verkrijgbaar zijn zal de vraag ernaar stijgen en de problemen als gevolg van verslaving toenemen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:42 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nee
kom eens maar met een redelijke stelling, ik vraag je (voor de vierde keer?) hoe je daar op komt en dan kom je weer met een nieuwe vraag over drusg in de supermarkt
als je niet wilt spelen moet je de bal niet oppakken
okay ik hap wel evenquote:Op vrijdag 20 december 2013 09:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Toch wel, als je niet van plan bent inhoudelijk op stellingen in te gaan en in plaats daarvan alleen maar wat dom te schreeuwen dan heb je hier niet zoveel te zoeken.
jawel.quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dit heeft toch niks te maken met de stelling dat door legalisatie de problematiek niet als sneeuw voor de zon zal verdwijnen?
ga je de stelling ook onderbouwen of moet ik jouw huiswerk doen?quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:45 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Je wilt een stelling, nou komt ie dan: Als hard drugs vrij en legaal verkrijgbaar zijn zal de vraag ernaar stijgen en de problemen als gevolg van verslaving toenemen.
Reageren mag hieronder.....
nu ontkracht je jezelfquote:Op vrijdag 20 december 2013 09:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aanbod creëert inderdaad vraag. Als het een enigszins aantrekkelijk product is dan krijg je het inderdaad wel verkocht.
Cultuur verschillen, definitie van drugs.quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom zitten er dan zulke grote verschillen in drugsgebruik per land? Blijkbaar is het toch niet zo'n natuurlijke staat om drugs te gebruiken. Dus dat 'mensen toch wel gebruiken' lijkt me op voorhand een achterhaalde stelling.
Maar hoe helpt het huidig verbod onze samenleving dan, wees een concreet? Tot nu toe zijn de prijzen ondanks het verbod in 30 jaar gekelderd, zijn er nog steeds mensen die gebruiken, kost het de samenleving miljarden aan misdaadbestrijding maar de misdaad waar de gemiddelde burger last van heeft zoals inbraken, auto/fiets diefstal, straat overvallen enz worden juist in stand gehouden door het verbod op deze middelen.quote:Dat hangt er van af. Als verwacht wordt dat de schade van vrijgeven groter is dan de baten van minder handhaving e.d. dan helpt een verbod de samenleving dus wel degelijk.
Met of zonder een verbod zullen mensen in een constante roes nooit in staat zijn om gewoon te functioneren en als ze het niet kunnen betalen maar wel nodig hebben zal zo'n gebruiker sneller de criminaliteit ingaan maar zonder verbod hebben de criminaliteitsbestrijders wellicht wel tijd en mankracht om hier wat aan te doen ipv de zinloze oorlog tegen drugs.quote:Wat niet wil zeggen dat dit niet gebeurt. Zeker als je door een constante roes niet in staat bent gewoon te functioneren. Duurdere legale drugs blijven dan onbetaalbaar.
Dit is wel een beetje pot-ketel niet? Je verwijt mij een gebrek aan onderbouwing en argumenten en zelf kom je ook niet veel verder dan wat roepen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:48 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ga je de stelling ook onderbouwen of moet ik jouw huiswerk doen?
tot dan; ik ben het niet eens met de stelling
Is het idee dat eenvoudiger en grotere beschikbaarheid van drugs de drempel om het te gebruiken verlaagt echt zo wereldvreemd naar jouw idee?quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:57 schreef Chewie het volgende:
[..]
Cultuur verschillen, definitie van drugs.
Mensen gebruiken altijd al roesopwekkende middelen. Maar reageer nou eens op je gateway theorie? Je begin er nota bene zelf over
Naar mijn idee is het bijvoorbeeld niet zo slecht voor de samenleving dat een kind niet in elk plantsoen een junk met een naald in zijn arm ziet liggen.quote:Maar hoe helpt het huidig verbod onze samenleving dan, wees een concreet? Tot nu toe zijn de prijzen ondanks het verbod in 30 jaar gekelderd, zijn er nog steeds mensen die gebruiken, kost het de samenleving miljarden aan misdaadbestrijding maar de misdaad waar de gemiddelde burger last van heeft zoals inbraken, auto/fiets diefstal, straat overvallen enz worden juist in stand gehouden door het verbod op deze middelen.
Aha, briljant. maar wanneer hierdoor meer mensen in een dergelijke positie terecht komen (en dat is niet bepaald onrealistisch) stijgen de kosten alsnog weer flink. En je moet de kosten voor het opsporen van dealers en telers nu ook weer niet overdrijven. Daarmee los je niet alle andere criminaliteit op.quote:Met of zonder een verbod zullen mensen in een constante roes nooit in staat zijn om gewoon te functioneren en als ze het niet kunnen betalen maar wel nodig hebben zal zo'n gebruiker sneller de criminaliteit ingaan maar zonder verbod hebben de criminaliteitsbestrijders wellicht wel tijd en mankracht om hier wat aan te doen ipv de zinloze oorlog tegen drugs.
Je kunt ook niet alle drugs in één klap legaliseren en de markt op gooien. Daarom eerst de wetenschappelijke tussenstap. Ik ben bijvoorbeeld heel benieuwd naar een afkickprogramma met Ayahuasca of Paddo's, of bepaalde groepstherapie op wiet of LSD. Laten we op zijn minst eens een gedegen onderzoek doen naar hallucinogenen en wat voor effect dat heeft op geesteszieken.quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Is het idee dat eenvoudiger en grotere beschikbaarheid van drugs de drempel om het te gebruiken verlaagt echt zo wereldvreemd naar jouw idee?
[..]
[..]
Naar mijn idee is het bijvoorbeeld niet zo slecht voor de samenleving dat een kind niet in elk plantsoen een junk met een naald in zijn arm ziet liggen.
[..]
[..]
[..]
Aha, briljant. maar wanneer hierdoor meer mensen in een dergelijke positie terecht komen (en dat is niet bepaald onrealistisch) stijgen de kosten alsnog weer flink. En je moet de kosten voor het opsporen van dealers en telers nu ook weer niet overdrijven. Daarmee los je niet alle andere criminaliteit op.
Kan kwaad voor jezelf zijn.quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:53 schreef robin007bond het volgende:
Heerlijk toch, lekker wat LSD voor een keertje. Doe je niemand kwaad mee.
http://www.drugsinfoteam.nl/drugsinfo/lsd/lsd-werking/quote:Ongewenste effecten
•Een trip is onvoorspelbaar. De heftige positieve gevoelens kunnen omslaan zodat negatieve gevoelens de overhand krijgen.
Eenzelfde trip kan heftige positieve en negatieve gevoelens oproepen.
•Heftige paniek.
•(Doods)angst.
•Acute psychosen (die tot 24 uur kunnen duren).
•Verlies van gevoel van de eigen persoonlijkheid.
•Angst dat de angstaanjagende trip werkelijkheid echt is en niet overgaat.
•Het gevoel hebben dat de tijd stilstaat.
•Zien van kleine en grote beestjes.
•Versterken van vervelende gevoelens.
•Minder of geen controle over emoties en gedrag.
•Zeer pijnlijke of verdrietige gevoelens.
•Angstaanjagende religieuze ervaringen met duivels en demonen.
En daarom dus goede voorlichting.quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:24 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Kan kwaad voor jezelf zijn.
LSD is niet verslavend, maar het kan zeker wel gevaarlijk zijn.
Informeer je eerst goed over deze drug. Het is echt geen lief paddootje .
Niet per se. Voor jongeren zijn verboden vruchten vaak aantrekkelijker.quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:02 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dit is wel een beetje pot-ketel niet? Je verwijt mij een gebrek aan onderbouwing en argumenten en zelf kom je ook niet veel verder dan wat roepen.
De drempel voor gebruik wordt door legalisatie lager, de verleiding om "het een keer te proberen" neemt toe.
Als heroine gewoon 5 euro per gram kost (het octrooi is al lang verlopen) dan is er geen droog brood aan een verslaafde te verdienen. Waarom zou iemand dan nog heroine gaan pushen? Ik denk dat de verkrijgbaarheid dramatisch afneemt. Dan moet je dat welbewust ergens een keer gaan bestellen om dat dan later te gaan gebruiken, terwijl je weet dat het extreem verslavend is.quote:Natuurlijk zal niet iedereen een junk en probleem gebruiker worden, ook niet iedereen die weleens een biertje drinkt is een alcohollist. Sommige mensen zijn echter gevoelig voor verslaving, die kunnen niet stoppen en hebben zichzelf niet in de hand. Helemaal bij middelen die een lichamelijke verslaving kennen zoals heroïne liggen risico's op de loer.
Ik ben ook geen cokefan, en ook geen fan van de toestand waarin gebruikers zijn. Maar feitelijk zijn de meesten totaal niet agressief, wel onaangenamer in de omgang dan nuchter, maar dat is geen maatschappelijk probleem. Voor een deel geldt het wel, maar de verschuiving van xtc naar coke mag je de war on drugs aanrekenen.quote:Maar ook bijvoorbeeld coke heeft minder gewenste bijwerkingen, zoals dat je er opgefokt van raakt. Als je al ziet wat alcoholgebruik voor ellende in het uitgaansleven veroorzaakt, wat gaat een toegenomen gebruik van coke dan veroorzaken?
Lijkt me niet onverstandig. Iemand die de rest van z'n leven in een inrichting moet slijten vanwege een paar mislukte trips kost de samenleving ook nogal wat...quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:22 schreef Ultimate_Original het volgende:
[..]
Je kunt ook niet alle drugs in één klap legaliseren en de markt op gooien. Daarom eerst de wetenschappelijke tussenstap. Ik ben bijvoorbeeld heel benieuwd naar een afkickprogramma met Ayahuasca of Paddo's, of bepaalde groepstherapie op wiet of LSD. Laten we op zijn minst eens een gedegen onderzoek doen naar hallucinogenen en wat voor effect dat heeft op geesteszieken.
Als je kijkt naar de mogelijke bijeffecten, dan moet de overheid dit middel als een medicijn behandelen ---->>>> alleen op recept, niks vrijgeven voor algemeen verkoopquote:Op vrijdag 20 december 2013 10:25 schreef robin007bond het volgende:
[..]
En daarom dus goede voorlichting.
Je komt er idd achter dat tijd en ruimte een illusie is, dat je innerlijke demonen hebt die je kwaad doen, dat de wereld uit meer bestaat dan wat we waarnemen. De meeste mensen die LSD gebruiken doen het juist hierom, en vooral om aan jezelf te werken, om die demonen te verjagen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:24 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Kan kwaad voor jezelf zijn.
LSD is niet verslavend, maar het kan zeker wel gevaarlijk zijn.
Informeer je eerst goed over deze drug. Het is echt geen lief paddootje .
[..]
http://www.drugsinfoteam.nl/drugsinfo/lsd/lsd-werking/
In het verleden zijn er al wat studies geweest mbt LSD (voordat het werd verboden), de uitkomsten waren behoorlijk positiefquote:Op vrijdag 20 december 2013 10:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Lijkt me niet onverstandig. Iemand die de rest van z'n leven in een inrichting moet slijten vanwege een paar mislukte trips kost de samenleving ook nogal wat...
Ik heb iemand gekend die het gebruikte als trip. Hij werd er flink labiel van, maandenlang...quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:32 schreef Ultimate_Original het volgende:
[..]
In het verleden zijn er al wat studies geweest mbt LSD (voordat het werd verboden), de uitkomsten waren behoorlijk positief. Timothy Leary heeft er veel onderzoek naar gedaan bijvoorbeeld.
Ik kan me goed voorstellen dat je behoorlijk in de war van zo'n goedje kan raken als je gaat trippen wanneer je met jezelf in de knoop zit/issues hebt. Daarom is die voorlichting zobelangrijk.quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik heb iemand gekend die het gebruikte als trip. Hij werd er flink labiel van, maandenlang...
Inclusief flashbacks.
Wil je high worden? Neem wat hasj, wiet, .. Niet teveel en stop ermee als je er paranoia van word.
En vooral niet alleen gebruiken. De lol is het samen te doen in een groep. Net als dronken worden.
Dat ontken ik ook niet.quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Geestverruiming kan prima zonder drugs, hoor !!
It is on the mind....... draai die knop om.
Zeker..... daar ben ik wel voor !!quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:39 schreef Ultimate_Original het volgende:
[..]
Ik kan me goed voorstellen dat je behoorlijk in de war van zo'n goedje kan raken als je gaat trippen wanneer je met jezelf in de knoop zit/issues hebt. Daarom is die voorlichting zobelangrijk.
Nee, zo werkt een discussiequote:Op vrijdag 20 december 2013 10:02 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dit is wel een beetje pot-ketel niet? Je verwijt mij een gebrek aan onderbouwing en argumenten en zelf kom je ook niet veel verder dan wat roepen.
De drempel voor gebruik wordt door legalisatie lager, de verleiding om "het een keer te proberen" neemt toe. Natuurlijk zal niet iedereen een junk en probleem gebruiker worden, ook niet iedereen die weleens een biertje drinkt is een alcohollist. Sommige mensen zijn echter gevoelig voor verslaving, die kunnen niet stoppen en hebben zichzelf niet in de hand. Helemaal bij middelen die een lichamelijke verslaving kennen zoals heroïne liggen risico's op de loer. Maar ook bijvoorbeeld coke heeft minder gewenste bijwerkingen, zoals dat je er opgefokt van raakt. Als je al ziet wat alcoholgebruik voor ellende in het uitgaansleven veroorzaakt, wat gaat een toegenomen gebruik van coke dan veroorzaken?
quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zeker..... daar ben ik wel voor !!
Ik, herinner me iemand die koffie dronk met een trip daarin.
Hij wist het niet, had geen drugservaring, wel veel gezopen altijd. Hij wist niet wat hem overkwam .
Wilde me bijna wurgen. Nou ja..... stoer bij de keel grijpen .
Natuurlijk is drugs deel spannend omdat het illegaal is, maar ik betwijfel dat het daardoor juist meer gebruikt wordt. Als het makkelijker en legaal verkrijgbaar zou zijn, wordt de drempel verlaagd en zal het gebruik toenemen. Ik zie niet in wat er nou zo krom is aan die gedachtegang.quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:59 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nee, zo werkt een discussie
Er komt een stelling, van een forum of moderator, dan heb je twee partijen die een eigen punt innemen. Jij verwacht dat jij een stelling kan opperen en ik zowel voor als tegen moet geven, en jij dan mij gaat herhalen?
Waarom neemt de verleiding toe, je geeft dit als een feit maar toch mis ik hier de logica. Op het moment kun je op ieder moment van de dag op elke plek op aarde illegale drugs kopen, het is verboden en dus ontbreekt enige vorm van controle, zowel als in wie het koopt maar ook als in wie jou het ziet kopen, als ik een fles rum op de toonbank leg kan 'iedereen' dat zien. Als ik een nummertje om half 4 snachts bel en de deur open doe weet niemand iets. De spanning is groter wanneer het verboden is, het is geheim, het is rebels, het is stoer, noem het maar op.
Vreemd genoeg kunnen we gewoon naar de realiteit kijken als wij naar decriminalatie of legalisatie zoeken, er zijn verschillende landen die dat hebben gedaan; wij zijn er een van.
Onze drugsgebruikers (nouja, alle) zijn beter af bij een duidelijk beleid zonder negatieve gevolgen voor de gebruiker, waarbij de nadruk ligt op zorg ipv preventie. Ons drugsgebruik is lager, net zoals in andere landen waar ze naar legalisatie werken, dit blijkt keer op keer.
Wij hebben honderden duizenden alcoholisten, mensen die zich letterlijk dood drinken, als je spreekt over alcohol en die vergelijking doorzet hebben we juist wel een probleem; waar 10% van je bevolking een probleemdrinker is
Heroine, wat grappig, heb je de afgelopen 15 jaar in nederland gewoond? Het zal wel niet want, in tegenstelling in de uk, hebben wij geen heroineprobleem meer, compleet niet! helemaal opgelost door ons zorgzame beleid, lettend op de gebruikers en niet het godse moraal...
Heb je wel een coke gebruikt dan?
Nu mag jij enige vorm van argumentatie leveren voor al je eerdere stellingen
quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:41 schreef Weltschmerz het volgende:
in oorlog zeggen te zijn met een plant (ja, echt waar).
Wow, wat een gebrek aan kennis.quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:50 schreef waht het volgende:
Alcohol heeft dan ook geen negatieve effecten op een maatschappij.
1 - als in onafhankelijk zijn, volledig voor jezelf zorgen.quote:
Je zou kunnen verdedigen dat de positieve effecten tegen de negatieve opwegen. |Al lijkt me dat onbewijsbaarquote:Op vrijdag 20 december 2013 12:19 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Wow, wat een gebrek aan kennis.
Ja wat mij betreft ook, maar helaas gebeurt dit niet en zijn veel mensen hier tegen. Althans de meerderheid in de politiek (is iets anders dan de meerderheid van het volk).quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:02 schreef Wegenbouwer het volgende:
Wat mij betreft verlies je die vrijheid (iig voor een deel) als je telkens mensen in elkaar slaat of andermans spullen sloopt als je dronken bent. Dan is er natuurlijk geen sprake meer van zomaar eruit pikken. Als het incidenteel gebeurt is het inderdaad wat lastiger maar dan vind ik het nog geen taak voor de overheid.
Dat is het begin van onze 1 of 2 issue(politieke)partij?quote:Wat dat betreft zijn we het eens
Voordat je dat kan beweren (ongeacht of het bewijsbaar is), moet je eerst heel wat effecten bestuderen waarvan alcohol onterecht de schuld niet krijgt. (ik ben deze effecten ook pas later gaan zien). Zoals ik al eerder zei, alcoholgebruik door mensen met psychiatrische aandoeningen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 12:24 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Je zou kunnen verdedigen dat de positieve effecten tegen de negatieve opwegen. |Al lijkt me dat onbewijsbaar
Dan zat je niet in dezelfde klas als ik?quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:42 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Het gebeurt niet.
Ik heb nooit iets van voorlichting gehad mbt drugs.
Het lijkt me niet dat dat veel met hash en wietgebruik te maken heeft. Er is gewoon onvoldoende werkgelegenheid. Dat mensen die zich vervelen meer wiet gaan roken kan ik me wel voorstellen, dat mensen met issues meer wiet roken geloof ik ook wel, en dat die moeilijker aan een baan komen ook. Maar niet voor jezelf kunnen zorgen is feitelijk geen bijwerking van hash of wiet.quote:Op vrijdag 20 december 2013 12:22 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
1 - als in onafhankelijk zijn, volledig voor jezelf zorgen.
Hoe vallen blowers andere mensen lastig?quote:2 - als in andere mensen lastig vallen.
Beide zijn een actie die niet zouden plaatsvinden als men niet verslaafd zou zijn.
Mijn punt was dat het geheel niet gelijk is aan de som van de delen. Hetquote:Op vrijdag 20 december 2013 01:58 schreef highender het volgende:
[..]
Hmm, volgens mij reageer ik op alle puntje die jij noemde, en reageer jij nu op één puntje.
Het is nog nooit aangetoond.quote:Op vrijdag 20 december 2013 12:19 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Wow, wat een gebrek aan kennis.
Ze zijn dan juist veel te lui om rottigheid uit te halen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 12:35 schreef Weltschmerz het volgende:
Hoe vallen blowers andere mensen lastig?
Haha dit van blowen?quote:Op vrijdag 20 december 2013 12:22 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
1 - als in onafhankelijk zijn, volledig voor jezelf zorgen.
2 - als in andere mensen lastig vallen.
Beide zijn een actie die niet zouden plaatsvinden als men niet verslaafd zou zijn.
Inderdaad. MDMA is zeer neurotoxisch en zorgt voor een opbouw van tolerantie bij de serotonine receptoren.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:09 schreef 16meter het volgende:
Eenmalig MDMA-gebruik levert al aantoonbare veranderingen op in de hersenen.Uit recente studies blijkt dat MDMA helemaal niet zo onschuldig is, als we lange tijd hebben gedacht. In ieder geval weten we veel te weinig om te kunnen zeggen 'MDMA is onschuldig', daar zou ik dan ook mee oppassen.
• Vrouwen die dronken worden gevoerd en daarna verkracht.quote:
Volgens mij lees jij mijn reacties niet in de context.quote:
Ook van dit soort stereotypen meningen over blowers moeten we af.quote:Op vrijdag 20 december 2013 12:53 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ze zijn dan juist veel te lui om rottigheid uit te halen.
Tsja, en een persoon die dit al niet heeft is een wandelend tijdbommetje.quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:24 schreef Bluesdude het volgende:
•Minder of geen controle over emoties en gedrag.
Anderen denken van wel. Zelf ben ik op zijn minst van mening dat hash en wiet afhankelijkheid kunnen versterken. Dus iemand die aanleg heeft om niet goed onafhankelijk te zijn, moet juist niet gaan blowen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 12:35 schreef Weltschmerz het volgende:
Het lijkt me niet dat dat veel met hash en wietgebruik te maken heeft. Er is gewoon onvoldoende werkgelegenheid. Dat mensen die zich vervelen meer wiet gaan roken kan ik me wel voorstellen, dat mensen met issues meer wiet roken geloof ik ook wel, en dat die moeilijker aan een baan komen ook. Maar niet voor jezelf kunnen zorgen is feitelijk geen bijwerking van hash of wiet.
Blowers, als in de meerderheid van blowers?quote:Hoe vallen blowers andere mensen lastig?
Althans, ze zeggen van wel. En 'ze' zijn die mensen die aldoor onzin verkopen over drugs en het succes van hun oorlog daartegen.quote:Op zondag 22 december 2013 15:06 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Anderen denken van wel.
Nee, dat is een ander probleem. Ik heb zelf nooit het idee verspreid dat hash en wiet alleen maar lief en onschuldig zijn, maar dat is ook een probleem van de bestrijders met hun andere motieven en onzinpraatjes. Je kunt niet aldoor jongeren allerlei onzin op de mouw proberen te spelden, en als ze daar dan doorheen prikken verwachten serieus genomen te worden als je iets zegt waar dan wel wat inzit.quote:Zelf ben ik op zijn minst van mening dat hash en wiet afhankelijkheid kunnen versterken. Dus iemand die aanleg heeft om niet goed onafhankelijk te zijn, moet juist niet gaan blowen.
En dat probleem was er ook toen er nog volop werkgelegenheid was. Zal waarschijnlijk zo zijn, dat onvoldoende werkgelegenheid dit probleem nog sterker uitvergroot.
Ja? Maar wat heeft dat dan met blowen te maken?quote:Blowers, als in de meerderheid van blowers?
Die vallen andere mensen niet lastig.
Blowers, als in een klein deel die er (totaal) niet tegen kan:
• Diefstal
• Lichamelijk geweld
• Vandalisme
Die bedoel ik niet, sowieso luister ik niet naar onzin.quote:Op zondag 22 december 2013 15:14 schreef Weltschmerz het volgende:
Althans, ze zeggen van wel. En 'ze' zijn die mensen die aldoor onzin verkopen over drugs en het succes van hun oorlog daartegen.
maar ik verkondig geen onzinpraatjes, heb geen andere motieven, behoor zeker niet bij de bestrijders, en ben tegen het voeren van een oorlog tegen een blaadjequote:Nee, dat is een ander probleem. Ik heb zelf nooit het idee verspreid dat hash en wiet alleen maar lief en onschuldig zijn, maar dat is ook een probleem van de bestrijders met hun andere motieven en onzinpraatjes. Je kunt niet aldoor jongeren allerlei onzin op de mouw proberen te spelden, en als ze daar dan doorheen prikken verwachten serieus genomen te worden als je iets zegt waar dan wel wat inzit.
alles, ik begrijp je even niet, denk ik.quote:Ja? Maar wat heeft dat dan met blowen te maken?
Je praat als een CDA-er. Smoesjes over overlast van blowers terwijl de overlast hooguit komt van het beleid, en gelul over hoe gevaarlijk het wel niet is, voor het 'functioneren' in de maatschappij althans.quote:Op zondag 22 december 2013 21:26 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Die bedoel ik niet, sowieso luister ik niet naar onzin.
[..]
maar ik verkondig geen onzinpraatjes, heb geen andere motieven, behoor zeker niet bij de bestrijders, en ben tegen het voeren van een oorlog tegen een blaadje.
Vroeger dacht ik overigens dat hash en wiet wel alleen maar lief en onschuldig was. Dom? Ach, eerder romantischDenk aan Woodstock. Maar toen kwamen de hippies naar SouthPark
[..]
alles, ik begrijp je even niet, denk ik.
Dus de enige reden dat jij NU geen harddrugs gebruikt, is dat je niet weet waar het te koop is?quote:Op vrijdag 20 december 2013 11:18 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Natuurlijk is drugs deel spannend omdat het illegaal is, maar ik betwijfel dat het daardoor juist meer gebruikt wordt. Als het makkelijker en legaal verkrijgbaar zou zijn, wordt de drempel verlaagd en zal het gebruik toenemen. Ik zie niet in wat er nou zo krom is aan die gedachtegang.
Als ik het op mezelf betrek zou de stap harddrugs te gebruiken lager zijn als ik het legaal kan kopen. Ik zou ook niet weten hoe en bij wie ik er nu aan kan komen. Ik zal niet de enige zijn die er zo over denkt.
Jij betrekt alcohol er elke keer bij, je zegt (terecht) dat dit een drug is die maatschappelijke problemen veroorzaakt, waarom zou dat bij andere drugs anders zijn als je ze legaliseert?
Ik kan niet tegen dieven en verkrachters, maar dat heeft niets te maken of wel of niet een joint rookquote:Op zondag 22 december 2013 15:06 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Anderen denken van wel. Zelf ben ik op zijn minst van mening dat hash en wiet afhankelijkheid kunnen versterken. Dus iemand die aanleg heeft om niet goed onafhankelijk te zijn, moet juist niet gaan blowen.
En dat probleem was er ook toen er nog volop werkgelegenheid was. Zal waarschijnlijk zo zijn, dat onvoldoende werkgelegenheid dit probleem nog sterker uitvergroot.
[..]
Blowers, als in de meerderheid van blowers?
Die vallen andere mensen niet lastig.
Blowers, als in een klein deel die er (totaal) niet tegen kan:
• Diefstal
• Lichamelijk geweld
• Vandalisme
hoezo, er valt meer harddrugs te vinden in een gesloten cafequote:Op dinsdag 24 december 2013 01:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik moet er niet aan denken om mijn lichaam te vergiftigen met allerlei drugs maar het lijkt met niet echt moeilijk om er achter te komen hoe je daaraan komt. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat je via de vaste bezoekers van een coffeeshop al snel te weten komt bij wie je daarvoor terecht kan.
Hoe dan ook, wat Nederland wil is niet zo relevant aangezien Nederland niet in haar uppie harddrugs kan legaliseren en bij mijn weten is er in Nederland bij lange na geen meerderheid te vinden voor het legaliseren van harddrugs dus heel deze discussie lijkt mij weinig relevant en interessant. Just saying, wie er verder over wil fantaseren moet dat vooral doen, we leven gelukkig nog in een voldoende vrij land dat dat mag.
Wat een zwaktebod in je reactie. We hebben het over een moderne kijk op drugsbeleid waar er geen plek moet zijn voor leugens. Ik noem daarbij ook de problemen van drugs en drugsbeleid en meteen ga je me uitschelden voor CDA'er. Als je blind wil blijven voor de problemen in de realiteit, mij best, maar dan ben je voor mij geen serieuze discussiepartner meer mbt dit onderwerp. Zonde, want over andere onderwerpen vind ik dat wel van je.quote:Op zondag 22 december 2013 21:56 schreef Weltschmerz het volgende:
Je praat als een CDA-er. Smoesjes over overlast van blowers terwijl de overlast hooguit komt van het beleid, en gelul over hoe gevaarlijk het wel niet is, voor het 'functioneren' in de maatschappij althans.
Als jij een goed verhaal hebt, waarom moet je er dan van alles niet bestaands aan de haren bijslepen?
Als je niks weet van mensen met psychische stoornissen, zeg dat dan gewoon.quote:Op maandag 23 december 2013 23:14 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik kan niet tegen dieven en verkrachters, maar dat heeft niets te maken of wel of niet een joint rook
Er komt misschien ooit wel een meerderheid voor harddrugslegalisatie?quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik moet er niet aan denken om mijn lichaam te vergiftigen met allerlei drugs maar het lijkt met niet echt moeilijk om er achter te komen hoe je daaraan komt. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat je via de vaste bezoekers van een coffeeshop al snel te weten komt bij wie je daarvoor terecht kan.
Hoe dan ook, wat Nederland wil is niet zo relevant aangezien Nederland niet in haar uppie harddrugs kan legaliseren en bij mijn weten is er in Nederland bij lange na geen meerderheid te vinden voor het legaliseren van harddrugs dus heel deze discussie lijkt mij weinig relevant en interessant. Just saying, wie er verder over wil fantaseren moet dat vooral doen, we leven gelukkig nog in een voldoende vrij land dat dat mag.
Ik zeg dat jij CDA-argumenten geeft. Jij begint namelijk over overlast, dan mag je mij uitleggen welke werking of bijwerking van hash en wiet die bijzondere overlast veroorzaakt. Anders lijkt het wel heel erg op die imaginaire stok van het CDA om de hond te slaan.quote:Op woensdag 25 december 2013 13:36 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Wat een zwaktebod in je reactie. We hebben het over een moderne kijk op drugsbeleid waar er geen plek moet zijn voor leugens. Ik noem daarbij ook de problemen van drugs en drugsbeleid en meteen ga je me uitschelden voor CDA'er. Als je blind wil blijven voor de problemen in de realiteit, mij best, maar dan ben je voor mij geen serieuze discussiepartner meer mbt dit onderwerp. Zonde, want over andere onderwerpen vind ik dat wel van je.
wat lul je nou over stoornissen?quote:Op woensdag 25 december 2013 13:37 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Als je niks weet van mensen met psychische stoornissen, zeg dat dan gewoon.
(maar neem dan wel de moeite om mijn reacties daarover te lezen, als je zo graag je mening als feit moet presenteren)
Onzin.quote:Op woensdag 25 december 2013 13:42 schreef arjan1112 het volgende:
Als Wiet word gelegaliseerd dan moet ook het rookverbod opgeheven worden, want dat zou echt een hele wrange grap zijn anders
Scroll lekker terug naar mijn eerdere reacties zou ik zeggen.quote:Op woensdag 25 december 2013 17:14 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
wat lul je nou over stoornissen?
Ik kan geen degelijke ondebouwing vinden, kun je het qouten, misschien zien we niet hetzelfde..quote:Op woensdag 25 december 2013 17:23 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Scroll lekker terug naar mijn eerdere reacties zou ik zeggen.
Je zei dat ik als een CDA'er praat en nu kom ik zelfs met CDA-argumenten. Nou, veel erger kan ik het niet meer incasserenquote:Op woensdag 25 december 2013 13:49 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik zeg dat jij CDA-argumenten geeft. Jij begint namelijk over overlast, dan mag je mij uitleggen welke werking of bijwerking van hash en wiet die bijzondere overlast veroorzaakt. Anders lijkt het wel heel erg op die imaginaire stok van het CDA om de hond te slaan.
Nah, geen zin anquote:Op woensdag 25 december 2013 17:25 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik kan geen degelijke ondebouwing vinden, kun je het qouten, misschien zien we niet hetzelfde..
quote:Op woensdag 25 december 2013 17:51 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
de minpunten dat psychisch gestoorde mensen niet even goed tegen 'soft'drugs en alcohol kunnen als 'gewone' mensen.
Nou en? Hoe doet dat er toe toe? Is dat een argument voor of tegen een verbod?
Ja het gebruik van drugs kan overlast veroorzaken (daarom heb ik het over een klein deel), maar dat betekent niet dat drugs ervoor zorgen dat overlast een automatisch gevolg daarvan is.
Mensen veroorzaken overlast, niet drugs of het gebruik ervan, i durf zelfs te stellen dat mensen invloed van verboden drugs minder overlast veroorzaken omdat ze daar geen enkel voordeel uit kunnen halen, daarintegen hoef je onder invloed van alcohol niet te vrezen voor de rechter te moeten komen
Dat is oa de drugsverslaving die het de negatieve spiraal in stand houdt.
Niet de geldproblemen? maar de drugs zijn het probleem? denk er over na
De hash/wiet zorgt er op zich niet voor dat men overlast veroorzaakt, maar het versterkt wel iets, waardoor men de grens van overlast niet meer ziet.
dit geloof ik simpelweg niet, hoe verklaar je deze gedragingen?
Op zijn minst genoeg voorlichting geeft aan de effecten van drugs en dat je als gebruiker bij die kleine groep zou kunnen horen die er echt heel heftig op zou kunnen reageren.
dat is toch juist geen probleem in 'onze' nederlandse drugscultuur? als er hier iemand op een terrasje out gaat bel je geen ambulance als het een tourist maar kijk je hoe veel drugs ie op heeft
Omdat men in het zweet des aanschijns zal arbeiden, en dat dat vermengt met wat seculiere burgertruttigheid van de hardwerkende Nederlander die dat doet om flink veel spulletjes te kunnen kopen. "We moeten die troep niet" is waar hun argumentatie uiteindelijk op neer komt, geen onderbouwing dus, slechts aangrijpingspunten als door het beleid veroorzaakte overlast en al dan niet leugenachtige incidentjes.quote:Op woensdag 25 december 2013 17:51 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Je zei dat ik als een CDA'er praat en nu kom ik zelfs met CDA-argumenten. Nou, veel erger kan ik het niet meer incasseren
Maar ik begon niet zozeer over overlast, ik begon over de minpunten dat psychisch gestoorde mensen niet even goed tegen 'soft'drugs en alcohol kunnen als 'gewone' mensen. Even later was er iemand die beweerde of zich afvroeg of dit soort gebruik overlast veroorzaakt.
Ja het gebruik van drugs kan overlast veroorzaken (daarom heb ik het over een klein deel), maar dat betekent niet dat drugs ervoor zorgen dat overlast een automatisch gevolg daarvan is.
Een CDA'er, mijns inziens, zal deze zin nooit durven beweren, omdat ze die imaginaire stok zo graag vasthouden. Ik als Libertarische Light Right maar Romanticus Realistus vol Cynisme waag mij sinds enkele jaren wel aan de negatieve kanten van drugs waardoor ik de meest extreme CDA'er bekijk en zijn/haar motieven bekijk waarom men als CDA'er zo graag aan die .imaginaire stok vast te houden.
Tja, youth is wasted on the young. De misvatting is echter dat een oudere generatie dat zou moeten en kunnen voorkomen. Je kunt het gros van de politici ook vragen naar hun jonge jaren en ze zullen hun uiterste best doen om te benadrukken hoe wild ze wel niet waren en voorkomen dat de indruk ontstaat dat ze zelf een saaie brave Hendrik waren. Maar de jongeren van nu hun eigen ontwikkeling gunnen, nee, daarvoor zijn ze te zelfvoldaan. Hun persoonlijke ontwikkeling moet en zal tot maatschappelijke ontwikkeling verheven worden.quote:Ik heb de afgelopen jaren maatschappelijke werkers gesproken en zij hebben dagelijks met de probleemgevallen van onze samenleving te maken. Mensen die deels of geheel afhankelijk zijn, van de staat. De redenen hiervoor kunnen van alles zijn, dat is niet relevant. Maar wat wel relevant is waarom deze problemen zich niet oplossen. Dat is oa de drugsverslaving die het negatieve spiraal in stand houdt. Maar ik heb ook ooit lekker lopen blowen (maar niet geinhaleerd= politiek grapje ) en had verder nergens last van, dus had totaal geen boodschap aan zogenaamde negatieve effecten van drugs. Bovendien was de messias van de hash/wiet zelf een workaholic. Dus iedereen kon van mij lekker de k*lere krijgen.
Maar dan komt er een dag dat ik zelf in aanraking kwam met mensen die er niet tegen konden. Komt dat dan door de hash en wiet? Ja en nee. De hash/wiet zorgt er op zich niet voor dat men overlast veroorzaakt, maar het versterkt wel iets, waardoor men de grens van overlast niet meer ziet.
Ik noem de kleine groep die overlast veroorzaakt maar even voor het gemak de mensen met een psychologische stoornis. Zij hebben nu eenmaal wat ze hebben (denk aan schizofrenie, bipolaire stoornis, etc) en kunnen door gebruik van drugs veel sneller in een psychose raken. Of dit alles wetenschappelijk is bewezen, boeit me aan de ene niet zo veel, omdat ik het in de realiteit heb gezien. Maar aan de andere kant, boeit het me eigenlijk wel, want wat als het niet aan de drugs lag, maar aan de drank? Neemt niet weg dat ik heel wat levens heb zien verspillen dankzij de drugs. Toen was ik een kind en zag ik het niet, nu ben ik 'volwassen' en lijkt het geen zin meer te hebben dat ik het zie, want de verspilde levens haal ik er niet mee terug.
Volgens mij kunnen onze ministers en media niet met drugstoeristen omgaan. Ook lijkt me dat het vooral de machthebbers en bemoeizieken zijn die niet met vrijheid om kunnen gaan. Die zeggen dan dat ze mensen hun vrijheid gunnen, maar raken vervolgens in paniek wanneer iemand er niet mee doet wat zij zouden willen.... Het spijt me zeer, maar dat is nou eenmaal wat vrijheid tot vrijheid maakt.quote:Anyway,
Ik vraag enkel dat wanneer men, in de fictieve handeling van de topic, het drugsbeleid herziet, men dan ook deze aspecten met zich meeneemt. Op zijn minst genoeg voorlichting geeft aan de effecten van drugs en dat je als gebruiker bij die kleine groep zou kunnen horen die er echt heel heftig op zou kunnen reageren. That's all. Verder ben ik voor legalisatie/regulering etc, maarja, het blijft wel een vrijheid waar een deel van de Nederlanders niet mee kan omgaan. Laat staan dat onze drugstoeristjes er mee om kunnen gaan.
Hoezo onzin? Hasj roken word legaal, je mag overal waar je maar wil Hasj rokenquote:
Als je het verschil tussen bezit en gebruik niet duidelijk is, is het erg moeilijk te begrijpen jaquote:Op woensdag 25 december 2013 19:26 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Hoezo onzin? Hasj roken word legaal, je mag overal waar je maar wil Hasj roken
en tegelijkertijd mag je vrijwel nergens tabak roken?
Als je niet inziet dat dat erg vreemd is , dan ben je echt niet goed wijs.
quote:Volgens mij kunnen onze ministers en media niet met drugstoeristen omgaan. Ook lijkt me dat het vooral de machthebbers en bemoeizieken zijn die niet met vrijheid om kunnen gaan. Die zeggen dan dat ze mensen hun vrijheid gunnen, maar raken vervolgens in paniek wanneer iemand er niet mee doet wat zij zouden willen.... Het spijt me zeer, maar dat is nou eenmaal wat vrijheid tot vrijheid maakt.
Nee hoor.quote:Op woensdag 25 december 2013 19:58 schreef arjan1112 het volgende:
Nee het gebruik word gedoogd. handel en gebruik is officieel verboden
en roken wel, natuurlijkquote:Op woensdag 25 december 2013 19:59 schreef arjan1112 het volgende:
En het is ook niet maatschappelijk aanvaard om met je oma te zitten blowen bij de kapper zeg maar.
Dat heeft gewoon niets met elkaar te makenquote:Op woensdag 25 december 2013 20:02 schreef arjan1112 het volgende:
Nou nee. ik zeg alleen.. als je hasj volledig legaliseert, moet je de rookverboden ook intrekken.
Hasj willen legaliseren heeft niets te maken met het toestaan van hasj roken op plekken waar je niet mag rokenquote:Op woensdag 25 december 2013 20:02 schreef arjan1112 het volgende:
Nou nee. ik zeg alleen.. als je hasj volledig legaliseert, moet je de rookverboden ook intrekken.
ok dus jij wilt hasj legaliseren en vervolgens net zoals met roken het op 99,8% van de plekken die er zijn niet toestaan.quote:Op woensdag 25 december 2013 20:52 schreef kristalhelder het volgende:
[..]
Hasj willen legaliseren heeft niets te maken met het toestaan van hasj roken op plekken waar je niet mag roken
De regering wel ja. Trouwens, je mag buiten roken dus je mag al op 98% van de plekken die er zijn roken.quote:Op woensdag 25 december 2013 20:55 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
ok dus jij wilt hasj legaliseren en vervolgens net zoals met roken het op 99,8% van de plekken die er zijn niet toestaan.
Wat jij in de beslotenheid van je eigen huis doet gaat, als het niet het mishandelen van je kinderen is, niemand iets aan.quote:Op woensdag 25 december 2013 20:02 schreef arjan1112 het volgende:
Iets specifieks aan die opiumwet dat nergens op slaat?quote:Op woensdag 25 december 2013 17:54 schreef kristalhelder het volgende:
De Opiumwet slaat nergens op. Die is alleen maar gebaseerd op onderbuikgevoelens van politici zoals Opstelten.
Ik had het helemaal niet over een verbod. Dat heb ik al eerder in deze en andere topics gezegd: Een verbod vind ik een zwaktebod.quote:Op woensdag 25 december 2013 18:17 schreef Life2.0 het volgende:
Nou en? Hoe doet dat er toe toe? Is dat een argument voor of tegen een verbod?
Ja mensen veroorzaken overlast, het zijn altijd weer mensen die dat doenquote:Mensen veroorzaken overlast, niet drugs of het gebruik ervan, i durf zelfs te stellen dat mensen invloed van verboden drugs minder overlast veroorzaken omdat ze daar geen enkel voordeel uit kunnen halen, daarintegen hoef je onder invloed van alcohol niet te vrezen voor de rechter te moeten komen
Niet de drugs? Maar de geldproblemen zijn het probleem? denk er over naquote:Niet de geldproblemen? maar de drugs zijn het probleem? denk er over na
Hahahaha, nou dan 'geloven' we samen het hele probleem weg ....quote:Ik: De hash/wiet zorgt er op zich niet voor dat men overlast veroorzaakt, maar het versterkt wel iets, waardoor men de grens van overlast niet meer ziet.
dit geloof ik simpelweg niet, hoe verklaar je deze gedragingen?
dat paddo's illegaal zijn maar truffels niet.quote:Op donderdag 26 december 2013 00:46 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Iets specifieks aan die opiumwet dat nergens op slaat?
Dat gun ik ze wel, zolang ze maar net als deze brave Hendrikquote:Op woensdag 25 december 2013 18:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar de jongeren van nu hun eigen ontwikkeling gunnen, nee, daarvoor zijn ze te zelfvoldaan.
Amenquote:Op woensdag 25 december 2013 18:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Volgens mij kunnen onze ministers en media niet met drugstoeristen omgaan. [b]Ook lijkt me dat het vooral de machthebbers en bemoeizieken zijn die niet met vrijheid om kunnen gaan.[/b]
Ja, het spijt me zeer, maar regels zijn toch echt nodig. Zo niet, met zijn alle met 200 km over alle wegen. Wat? Dat is niet veilig zeg je? Ja drugs voor alle mensen ook niet. (zie mijn reactie naar Life2.0)quote:Die zeggen dan dat ze mensen hun vrijheid gunnen, maar raken vervolgens in paniek wanneer iemand er niet mee doet wat zij zouden willen.... Het spijt me zeer, maar dat is nou eenmaal wat vrijheid tot vrijheid maakt.
Ja dat snap ik ook niet. En zeker niet de gebeurtenissen die ervoor gezorgd hebben dat dit de uitkomst was. Ja ergens wel, zoals Weltschmerz al zei, weten politici niet met vrijheid om te gaan. (zei ik ook, al noemde ik de mensheid in het algemeen). Plus maken politici beleid over zaken waar ze nog nooit mee in aanraking zijn gekomen. (Daarom is praten als een CDA'er ook echt een scheldzin waar ik nog steeds niet van kan slapen - thanks a lot Weltschmerz)quote:Op donderdag 26 december 2013 01:14 schreef Deeltjesversneller het volgende:
dat paddo's illegaal zijn maar truffels niet.
weet je hoe dat komt? minister klink had een lijstje paddosoorten van wikipedia gehaald, waar truffels niet tussenstonden. dat is dus waarom het drugsbeleid nergens op slaat, die mensen doen maar wat.quote:Op donderdag 26 december 2013 01:21 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Ja dat snap ik ook niet.
Sowieso het onderliggende idee dat de staat bepaalt welke middelen wel legaal mogen worden genomen en welke niet. En dan ook nog niet gebaseerd op wetenschappelijke onderzoeken.quote:Op donderdag 26 december 2013 00:46 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Jouw beginpunt is al dat van een machthebber die niet met vrijheid kan omgaan. "Wat moeten we ermee?" is al een vraag te ver. "Moeten we er iets mee?", en zo ja, "wat?" is de vraag van machthebbers en hun medestanders die wél met vrijheid kunnen omgaan. En dan kom je vanzelf bij de vraag of het misschien gevaar voor anderen veroorzaakt, zoals overal 200 rijden en bepaalt dat in grote mate het antwoord.quote:Op donderdag 26 december 2013 01:17 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Amen
[..]
Ja, het spijt me zeer, maar regels zijn toch echt nodig. Zo niet, met zijn alle met 200 km over alle wegen. Wat? Dat is niet veilig zeg je? Ja drugs voor alle mensen ook niet. (zie mijn reactie naar Life2.0)
Je kunt die (imaginaire) overlast maar niet loslaten he? Toch nog een reden gevonden om er iets mee te moeten.quote:Op donderdag 26 december 2013 01:15 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dat gun ik ze wel, zolang ze maar net als deze brave Hendrikgeen overlast veroorzaken.
Voor de rest ben ik het in grote lijnen met je eens
art 3quote:Op donderdag 26 december 2013 00:46 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 26 december 2013 01:13 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Maar ja het doet er dus wel toe
hoe dan en waarom, over hoe veel mensen heb je het precies?
Klopt, wapens zijn ook niet verboden, ze zijn verboden om te bezitten
Mensen met psychologische stoornissen denken niet in termen als in voordelen, en als ze dat wel denken, is de logica ver te zoeken. Vandaar overlast.
Nee, niet vandaar, ook gekke mensen denken in voor en nadelen. Zelfmoord plegen is nadelig, veel geld is voordelig, niets raar aan
Drugs gebruiken is voordelig en politie is nadelig
Maar schijnbaar wil jij landelijk beleid maken op basis van een 1% die er niet goed mee om kan gaan?
Niet de drugs? Maar de geldproblemen zijn het probleem? denk er over na
Goh, wat dacht je misschien van beide antwoorden goed?
Dan heeft het DUS geen zin om drugs te verbieden of anderzijds minder toegankelijk te maken, want dan is er meer geld (wat er niet is) nodig en DAT maakt de overlast
Maar nu neemt zo'n persoon drugs (soft, hard, whatever). Wat gaat er gebeuren?
Wie, welke drugs, waarom etc? Daarom hebben we een medische industrie die onderzoek doet naar drugs, zodat men er iets aan heeft, want ook gekkies geef je drugs om normaal te maken, dat zijn 'harddrugs'
Ja, je kan de politie bellen, maar die kunnen niks doen. Ja pas wanneer het te laat is.
Oh thoughtcrime verbieden dan maar? iedereen preventief oppakken? ja hoor opstelten, doen we
Ik weet echt niet of dit psychisch gedrag echt een ziekte is zoals zelfs huisartsen zeggen.
dus misschien zijn ze helemaal niet gek? want dat weet jij immers niet..
Wat gebeurd er als tina in haar polo met 200km een bocht moet nemen?quote:Op donderdag 26 december 2013 01:17 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Amen
[..]
Ja, het spijt me zeer, maar regels zijn toch echt nodig. Zo niet, met zijn alle met 200 km over alle wegen. Wat? Dat is niet veilig zeg je? Ja drugs voor alle mensen ook niet. (zie mijn reactie naar Life2.0)
welke gebeurtenissen?quote:Op donderdag 26 december 2013 01:21 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ja dat snap ik ook niet. En zeker niet de gebeurtenissen die ervoor gezorgd hebben dat dit de uitkomst was. Ja ergens wel, zoals Weltschmerz al zei, weten politici niet met vrijheid om te gaan. (zei ik ook, al noemde ik de mensheid in het algemeen). Plus maken politici beleid over zaken waar ze nog nooit mee in aanraking zijn gekomen. (Daarom is praten als een CDA'er ook echt een scheldzin waar ik nog steeds niet van kan slapen - thanks a lot Weltschmerz)
En daarom noemde ik al eerder dat onze drugstoeristen al helemaal niet met de vrijheid van ons drugsbeleid kunnen omgaan.
Maar dat dan iedere keer de onkunde weer zegeviert, blijft mij verbazen.
Zo is het.quote:Op donderdag 26 december 2013 17:50 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Wat gebeurd er als tina in haar polo met 200km een bocht moet nemen?
Wat gebeurd er als mijn buurman een joint rookt?
/thread
Onzin, ik kan wel met vrijheid omgaan, maar de mensheid in het algemeen kan dat niet.quote:Op donderdag 26 december 2013 12:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Jouw beginpunt is al dat van een machthebber die niet met vrijheid kan omgaan.
Imaginair? Hoezo ben jij je totaal niet bewust van je omgeving?quote:Je kunt die (imaginaire) overlast maar niet loslaten he? Toch nog een reden gevonden om er iets mee te moeten.
Jij hebt duidelijk nog geen echte gek ontmoetquote:Op donderdag 26 december 2013 17:42 schreef Life2.0 het volgende:
ook gekke mensen denken in voor en nadelen.
Schijnbaar wil je je ogen dicht houden voor problemen?quote:Maar schijnbaar wil jij landelijk beleid maken op basis van een 1% die er niet goed mee om kan gaan?
Nogmaals: Heb ik nooit gezegd/beweerd/etcquote:Dan heeft het DUS geen zin om drugs te verbieden of anderzijds minder toegankelijk te maken,
Waarom doe je zo je uiterste best om mij verkeerd te begrijpen? Gek of stoned?quote:Oh thoughtcrime verbieden dan maar? iedereen preventief oppakken? ja hoor opstelten, doen we
Wat een zwart-wit gedachte van je. Alsof er helemaal geen andere mogelijkheden zijn, tuurlijk joh!quote:dus misschien zijn ze helemaal niet gek? want dat weet jij immers niet..
Ik weet niet wat er gebeurt wanneer jouw buurman een joint rookt. Er kan niks gebeuren, er kan iets gebeuren.quote:Op donderdag 26 december 2013 17:50 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Wat gebeurd er als tina in haar polo met 200km een bocht moet nemen?
Wat gebeurd er als mijn buurman een joint rookt?
/thread
Het valt me op, dat jullie deze reactie van mij, zeer slecht hebben gelezen/begrepen.quote:Op woensdag 25 december 2013 17:51 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Je zei dat ik als een CDA'er praat en nu kom ik zelfs met CDA-argumenten. Nou, veel erger kan ik het niet meer incasseren
Maar ik begon niet zozeer over overlast, ik begon over de minpunten dat psychisch gestoorde mensen niet even goed tegen 'soft'drugs en alcohol kunnen als 'gewone' mensen. Even later was er iemand die beweerde of zich afvroeg of dit soort gebruik overlast veroorzaakt.
Een CDA'er, mijns inziens, zal deze zin nooit durven beweren, omdat ze die imaginaire stok zo graag vasthouden. Ik als Libertarische Light Right maar Romanticus Realistus vol Cynisme waag mij sinds enkele jaren wel aan de negatieve kanten van drugs waardoor ik de meest extreme CDA'er bekijk en zijn/haar motieven bekijk waarom men als CDA'er zo graag aan die .imaginaire stok vast te houden.
Ik heb de afgelopen jaren maatschappelijke werkers gesproken en zij hebben dagelijks met de probleemgevallen van onze samenleving te maken. Mensen die deels of geheel afhankelijk zijn, van de staat. De redenen hiervoor kunnen van alles zijn, dat is niet relevant. Maar wat wel relevant is waarom deze problemen zich niet oplossen. Dat is oa de drugsverslaving die het negatieve spiraal in stand houdt. Maar ik heb ook ooit lekker lopen blowen (maar niet geinhaleerd= politiek grapje ) en had verder nergens last van, dus had totaal geen boodschap aan zogenaamde negatieve effecten van drugs. Bovendien was de messias van de hash/wiet zelf een workaholic. Dus iedereen kon van mij lekker de k*lere krijgen.
Maar dan komt er een dag dat ik zelf in aanraking kwam met mensen die er niet tegen konden. Komt dat dan door de hash en wiet? Ja en nee. De hash/wiet zorgt er op zich niet voor dat men overlast veroorzaakt, maar het versterkt wel iets, waardoor men de grens van overlast niet meer ziet.
Ik noem de kleine groep die overlast veroorzaakt maar even voor het gemak de mensen met een psychologische stoornis. Zij hebben nu eenmaal wat ze hebben (denk aan schizofrenie, bipolaire stoornis, etc) en kunnen door gebruik van drugs veel sneller in een psychose raken. Of dit alles wetenschappelijk is bewezen, boeit me aan de ene niet zo veel, omdat ik het in de realiteit heb gezien. Maar aan de andere kant, boeit het me eigenlijk wel, want wat als het niet aan de drugs lag, maar aan de drank? Neemt niet weg dat ik heel wat levens heb zien verspillen dankzij de drugs. Toen was ik een kind en zag ik het niet, nu ben ik 'volwassen' en lijkt het geen zin meer te hebben dat ik het zie, want de verspilde levens haal ik er niet mee terug.
Anyway,
Ik vraag enkel dat wanneer men, in de fictieve handeling van de topic, het drugsbeleid herziet, men dan ook deze aspecten met zich meeneemt. Op zijn minst genoeg voorlichting geeft aan de effecten van drugs en dat je als gebruiker bij die kleine groep zou kunnen horen die er echt heel heftig op zou kunnen reageren. That's all. Verder ben ik voor legalisatie/regulering etc, maarja, het blijft wel een vrijheid waar een deel van de Nederlanders niet mee kan omgaan. Laat staan dat onze drugstoeristjes er mee om kunnen gaan.
Dat zou het concept vrijheid dan onzinnig maken. Dat lijkt me ook wat ver gaan. Je kunt niet enerzijds roepen "je doet maar wat je wil zolang je maar niemand tot last bent" en als iemand dan iets doet wat hij wil zonder een ander tot last te zijn gaan roepen dat hij verkeerd bezig is en er ingegrepen moet worden.quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:48 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Onzin, ik kan wel met vrijheid omgaan, maar de mensheid in het algemeen kan dat niet.
Ik denk van wel. Ik zou echt niet weten wanneer ik of iemand uit mijn omgeving voor het laatst last heeft gehad van hashroker. Dan reken ik die enkele keer dat een tourist bij mij informeert naar coffeeshop niet mee, want dan zou ik schouwburgbezoekers, dagjesmensen en winkelend publiek ook als zodanig moeten aanmerken.quote:Imaginair? Hoezo ben jij je totaal niet bewust van je omgeving?
Ik kom ze iedere dag tegen als ik naar buiten gaquote:Op vrijdag 27 december 2013 16:55 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk nog geen echte gek ontmoet
[..]
Schijnbaar wil je je ogen dicht houden voor problemen?
En wie zegt dat het 1% is?
[..]
Nogmaals: Heb ik nooit gezegd/beweerd/etc
[..]
Waarom doe je zo je uiterste best om mij verkeerd te begrijpen? Gek of stoned?
[..]
Wat een zwart-wit gedachte van je. Alsof er helemaal geen andere mogelijkheden zijn, tuurlijk joh!
Dus opnieuw; jij wilt beleid maken op basis van een 1% die er mogelijk niet mee om kan gaanquote:Baseline 1% Baseline; het risico op het ontwikkelen van schizofrenie voor een willekeurig persoon, of anders geformuleerd: het percentage van de wereldbevolking met schizofrenie.
dat past helemaal niet bij het onderwerp van onderbuikjes, angst en gods moraal!quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:00 schreef Weltschmerz het volgende:
Misschien kun jij even concreet worden over die overlast?
Nee je bent gek vanwege de manier waarop jij je conclusies trekt.quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:32 schreef Life2.0 het volgende:
Dat vraag ik je niet, ik VERTEL het je
waar ligt de grens of iemand gek is of niet? ik wordt door mensen al gek genoemd door mijn liberale politieke overtuiging, is dat al de grens?
Je hebt het over jezelf.quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:35 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dat past helemaal niet bij het onderwerp van onderbuikjes, angst en gods moraal!
Omdat ik je niet op je blauwe ogen geloof dat er gevaarlijke dingen gebeuren in coffeeshops? er daarbij veel overlast is?quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:36 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Nee je bent gek vanwege de manier waarop jij je conclusies trekt.
je bent wat je zegt nanananananaquote:Op vrijdag 27 december 2013 17:37 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Je hebt het over jezelf.
Je begint nou op Life 2.0 te lijken, met zijn kunst om mij verkeerd te willen begrijpen.quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:00 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat zou het concept vrijheid dan onzinnig maken. Dat lijkt me ook wat ver gaan. Je kunt niet enerzijds roepen "je doet maar wat je wil zolang je maar niemand tot last bent" en als iemand dan iets doet wat hij wil zonder een ander tot last te zijn gaan roepen dat hij verkeerd bezig is en er ingegrepen moet worden.
Dus heb ik mijn punt gemaaktquote:Ik denk van wel. Ik zou echt niet weten wanneer ik of iemand uit mijn omgeving voor het laatst last heeft gehad van hashroker. Dan reken ik die enkele keer dat een tourist bij mij informeert naar coffeeshop niet mee, want dan zou ik schouwburgbezoekers, dagjesmensen en winkelend publiek ook als zodanig moeten aanmerken.
Heb ik allang gedaan.quote:Misschien kun jij even concreet worden over die overlast?
quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:32 schreef Life2.0 het volgende:
Dus opnieuw; jij wilt beleid maken op basis van een 1% die er mogelijk niet mee om kan gaan
daarbij wil jij dat overlast aangepakt wordt, maar zodra er overlast is, is het te laat, Dus jij wilt mensen preventief oppakken; thoughtcrime.
Dat vraag ik je niet, ik VERTEL het je
quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:35 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dat past helemaal niet bij het onderwerp van onderbuikjes, angst en gods moraal!
Nee om deze reacties van jequote:Op vrijdag 27 december 2013 17:38 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Omdat ik je niet op je blauwe ogen geloof dat er gevaarlijke dingen gebeuren in coffeeshops? er daarbij veel overlast is?
woon jij in urk ofzo
welke beelden precies? slik je medicatie en probeer het dan gewoon nog eensquote:Op vrijdag 27 december 2013 17:41 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nee om deze reacties van je
Maar houd jij lekker jouw stereotype beelden vast.
Ik had namelijk allang concrete voorbeelden gegeven, maar die voorbeelden passen niet bij jouw onderbuikje en angsten blijkbaar.quote:
doe eens qouten dan?quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:43 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ik had namelijk allang concrete voorbeelden gegeven, maar die voorbeelden passen niet bij jouw onderbuikje en angsten blijkbaar.
Je bent gewoon dom, had dat eerder gezegd, dan had ik allang geen moeite meer gedaan om op je reacties te blijven reageren.quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:42 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
welke beelden precies? slik je medicatie en probeer het dan gewoon nog eens
hoe veel paginas huil je nou over gevaarlijke gekkies die wiet roken en overlast
Oh nee okay ben omquote:Op vrijdag 27 december 2013 17:47 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Je bent gewoon dom, had dat eerder gezegd, dan had ik allang geen moeite meer gedaan om op je reacties te blijven reageren.
quote:ls je er niets van weet, is niet erg, maar zoals Bram van Loon en Opa Pal spreken over "rotzooi" en "ik wil mijn lichaam niet 'vergiftigen'", dan is elk tegenargument, talloze onderzoeken en wetenschappelijke publicaties onzinnig, de ongeinformeerde schreeuwers volharden in hun strijd andermans vrijheden af te pakken.
dat schijnen ze in de vs niet zo'n probleem te vindenquote:Op zaterdag 28 december 2013 00:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat is de relatie tussen dat ik dat spul niet wil gebruiken en dat ik - volgens jou - anderen zou willen verbieden om dat te gebruiken? Inderdaad, die relatie is er niet, dit zuig jij uit jouw grote duim. Ik ben principieel gezien geen tegenstander van het legaliseren van bepaalde drugs, ik ben echter wel zo realistisch om te beseffen dat dit geen haalbare kaart is en dat dit daarom een zinloze discussie is. Nederland is geen eiland, als Nederland de drugs legaliseert dan heeft dit ook consequenties voor de rest van de EU en hiermee voor de rest van de wereld. Dat zou ons wel eens flink wat problemen kunnen opleveren. Als je bepaalde soorten drugs wil legaliseren dan zal je dat op zijn minst in heel de EU moeten doen. Indien bepaalde gelegaliseerde drugs grotere risico's geeft op gezondheidsproblemen dan mag de drugsgebruiker wat mij betreft meer premie betalen, dat hoort er dan wel bij. In welke mate dat het geval is bij drug X kunnen de epidemiologen bepalen.
Je gebruikt de status quo als argument, wat an sich al een drogreden is. Uruguay legaliseerde wiet, Argentinie en Chili willen volgen. De EU moet lekker in elkaar storten en niks geen regeltjes over Nederlands beleid gaan uitvaardigen. Nederland moet het gewoon doen en dan lekker Brussel laten blaten. Al gebeurt het niet, door de bange poeperds.quote:Op zaterdag 28 december 2013 00:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat is de relatie tussen dat ik dat spul niet wil gebruiken en dat ik - volgens jou - anderen zou willen verbieden om dat te gebruiken? Inderdaad, die relatie is er niet, dit zuig jij uit jouw grote duim. Ik ben principieel gezien geen tegenstander van het legaliseren van bepaalde drugs, ik ben echter wel zo realistisch om te beseffen dat dit geen haalbare kaart is en dat dit daarom een zinloze discussie is. Nederland is geen eiland, als Nederland de drugs legaliseert dan heeft dit ook consequenties voor de rest van de EU en hiermee voor de rest van de wereld. Dat zou ons wel eens flink wat problemen kunnen opleveren. Als je bepaalde soorten drugs wil legaliseren dan zal je dat op zijn minst in heel de EU moeten doen. Indien bepaalde gelegaliseerde drugs grotere risico's geeft op gezondheidsproblemen dan mag de drugsgebruiker wat mij betreft meer premie betalen, dat hoort er dan wel bij. In welke mate dat het geval is bij drug X kunnen de epidemiologen bepalen.
gewoon de rest opzadelen met onze problemenquote:De politiediensten in de Limburgse grensstreek en in de rest van België zetten zich schrap na de aankondiging van een zwaar offensief tegen de wietteelt in Nederlands-Limburg. “Als ze daar harder duwen, voelen we dat bij ons”, zegt politiecommissaris Loyens van de grenszone Lanaken- Maasmechelen.
Nederlandse cannabistelers steken al langer massaal de grens over omdat ze in eigen streek met grote middelen worden opgespoord. De politie vliegt met warmtecamera’s door woonwijken, politieheli - kopters checken de buitenteelt in maïsvelden, energieleveranciers verklikken bewoners met hoog elektriciteitsverbruik en betrapte wiettelers spelen hun huurhuis kwijt. En toch vinden de Nederlands-Limburgse burgemeesters dat er nog meer moet gebeuren om ook de criminele organisaties aan te pakken.
In januari al wil de burgemeester van Venlo, Antoin Scholten, starten met de oprichting van een regionaal informatie- en expertisecentrum (RIEC) voor Nederlands- Limburg. Daar zullen ze zoveel mogelijk informatie samenbrengen om de drugsnetwerken in kaart te brengen. Ook onderwijs, wijkagenten en moskeebestuurders worden gevraagd te helpen.
“De illegale teelt brengt veel afreke - ningen en bedreigingen mee. Zelfs boeren worden gedwongen om op hun akker hennepteelt toe te staan”, zegt de woordvoerder van Scholten. Tijdens controlevluchten boven maïs- en aspergevelden in Nederland zijn vorige zomer 70 wietplantages ontdekt. In totaal ging het om 3.000 planten. In 2009 werden nog zo’n 40.000 hennepplanten gevonden in de maïs.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |