Opzich eens, maar de uitgifte van sterk verslavende middelen zal je toch moeten willen reguleren lijkt me?quote:Op donderdag 19 december 2013 11:54 schreef Wegenbouwer het volgende:
Het lichaam is eigendom van de persoon in kwestie, niet van de staat. Laat mensen zelf bepalen wat voor rommel ze erin stoppen, goed of slecht, verslavend of niet.
MDMA vernielt je brein eerder.quote:Op donderdag 19 december 2013 11:47 schreef Ultimate_Original het volgende:
Ook chemische drugs als LSD en MDMA zijn niet verslavend en kunnen zelfs een zeer positieve werking hebben op ons brein.
Opiaten zijn wmb ook de uitzondering, omdat ze zich hebben bewezen als uiterst verslavend en gevaarlijk. Maar zelfs binnen de opiaatfamilie zijn er relatief onschuldige drugs, Kratom bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 19 december 2013 11:56 schreef 16meter het volgende:
gewoon alles reguleren, behalve opiaten
Inderdaad, de verkoop van drank en sigaretten mag best worden gereguleerd, zeker omdat ze een zware druk uitoefenen op onze verzorgingsstaat. Al is goede voorlichting altijd beter.quote:Op donderdag 19 december 2013 11:55 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Opzich eens, maar de uitgifte van sterk verslavende middelen zal je toch moeten willen reguleren lijkt me?
Kratom is geen opiaat.quote:Op donderdag 19 december 2013 11:58 schreef Ultimate_Original het volgende:
Maar zelfs binnen de opiaatfamilie zijn er relatief onschuldige drugs, Kratom bijvoorbeeld.
Bedoel je dat opiaten geen regulering behoeven?quote:Op donderdag 19 december 2013 11:56 schreef 16meter het volgende:
"Kratom behaves as a μ-opioid receptor agonist like morphine[5] and is used in the management of chronic pain, as well as recreationally.[6] However, its effects differ significantly from traditional opiates such as morphine."quote:Op donderdag 19 december 2013 11:59 schreef John5 het volgende:
[..]
Inderdaad, de verkoop van drank en sigaretten mag best worden gereguleerd, zeker omdat ze een zware druk uitoefenen op onze verzorgingsstaat. Al is goede voorlichting altijd beter.
Het treurige is dat psilocybine etc. een perfect medicijn kan zijn voor diverse ziektebeelden, zoals klusterhoofdpijn, depressies etc. maar dat het onderzoek vaak wordt tegengehouden door achterlijke wetten.
[..]
Kratom is geen opiaat.
Daarom moet er ook een goede, heldere voorlichtingscampagne komen. MDMA is onschuldig, mits je het niet te vaak gebruikt. Je hersenen hebben 3 maanden nodig om de opgemaakte reserves weer aan te vullen.quote:Op donderdag 19 december 2013 11:56 schreef 16meter het volgende:
[..]
MDMA vernielt je brein eerder.
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat MDMA gebruik geen (therapeutisch) nut heeft.
Ik bedoel dat opiaten m.i. beter verboden kunnen blijven.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:03 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Bedoel je dat opiaten geen regulering behoeven?
Dat is niet helemaal waar.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:06 schreef Ultimate_Original het volgende:
[..]
Daarom moet er ook een goede, heldere voorlichtingscampagne komen. MDMA is onschuldig, mits je het niet te vaak gebruikt.
Hmm, ik snap wat je bedoelt. En juist daarom moet er meer onderzoek komen,quote:Op donderdag 19 december 2013 12:09 schreef 16meter het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar.
Eenmalig MDMA-gebruik levert al aantoonbare veranderingen op in de hersenen. Uit recente studies blijkt dat MDMA helemaal niet onschuldig is, als we lange tijd hebben gedacht. In ieder geval weten we veel te weinig om te kunnen zeggen 'MDMA is onschuldig', daar zou ik dan ook mee oppassen.
Nee. Voorlichten is genoeg en verder is iedereen zelf verantwoordelijk voor zijn leven.quote:Op donderdag 19 december 2013 11:55 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Opzich eens, maar de uitgifte van sterk verslavende middelen zal je toch moeten willen reguleren lijkt me?
Is dat om aan uitdrukking te geven aan je gevoel over dat spul, of omdat een verbod een gunstig maatschappelijk effect heeft?quote:Op donderdag 19 december 2013 12:07 schreef 16meter het volgende:
[..]
Ik bedoel dat opiaten m.i. beter verboden kunnen blijven.
Of onder zeer strenge restricties verkrijgbaar maken, uitsluitend voor verslaafden bijv.
Dat inderdaad. Al is een bepaalde drempel opwerpen wel een goed plan, zodat het geen toeristen of SBS6 kijkers gaat regenen.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:16 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nee. Voorlichten is genoeg en verder is iedereen zelf verantwoordelijk voor zijn leven.
Hele andere familie, op bepaalde vlakken inderdaad een vergelijkbaar effect.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:03 schreef Ultimate_Original het volgende:
[..]
"Kratom behaves as a μ-opioid receptor agonist like morphine[5] and is used in the management of chronic pain, as well as recreationally.[6] However, its effects differ significantly from traditional opiates such as morphine."
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitragyna_speciosa
Geen puur opiaat nee, maar wel in dezelfde familie zetelend.
Omdat een mens een organisme is met een zeer beperkte levensduur en geen een regeling ervoor zorgt dat dat leven tot in het oneindige kan voortbestaan mag hij zelf invullen hoe en hoe lang hij de tijd hier op aarde wil doorbrengen. Dat kan door 50 jaar te zwoegen en belasting te betalen alvorens weg te kwijnen in een verpleeginrichting of door 10 jaar als een beest te leven en jong te sterven.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:07 schreef 16meter het volgende:
[..]
Ik bedoel dat opiaten m.i. beter verboden kunnen blijven.
Of onder zeer strenge restricties verkrijgbaar maken, uitsluitend voor verslaafden bijv.
Dat is ook maar naar wie je wil luisteren en welke onderzoeken je wil geloven. Ik kan me voorstellen dat veel mensen door de bomen het bos niet meer kunnen zien. http://www.huffingtonpost(...)ge-the_n_825704.html bijvoorbeeld en als tegenhanger: http://www.dailymail.co.u(...)se-brain-damage.htmlquote:Op donderdag 19 december 2013 12:09 schreef 16meter het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar.
Eenmalig MDMA-gebruik levert al aantoonbare veranderingen op in de hersenen.
Uit recente studies blijkt dat MDMA helemaal niet zo onschuldig is, als we lange tijd hebben gedacht. In ieder geval weten we veel te weinig om te kunnen zeggen 'MDMA is onschuldig', daar zou ik dan ook mee oppassen.
Dat is vreemd, want heroine is al ruim een eeuw bekend en uitgebreid onderzocht, en kleptomanie behoort niet tot de bijwerkingen. Zijn de maatschappelijke gevolgen dan toe te schrijven aan het middel of aan het verbod?quote:Op donderdag 19 december 2013 12:21 schreef 16meter het volgende:
Heroïneverslaving heeft ook veel nare maatschappelijke gevolgen.
Verslaafden geraken aan lager wal en beginnen met stelen en overlast veroorzaken.
Dat iemand hero neemt, daar heb ik natuurlijk niets op tegen.
Verslaafden raken niet aan lager wal door hun verslaving maar door de kosten ervan. heroïne is peperduur door het verbod. Schaarste zorgt immer voor hoge prijzen.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:21 schreef 16meter het volgende:
Heroïneverslaving heeft ook veel nare maatschappelijke gevolgen.
Verslaafden geraken aan lager wal en beginnen met stelen en overlast veroorzaken.
Dat iemand hero neemt, daar heb ik natuurlijk niets op tegen.
Ik begrijp wel wat je bedoelt. Maar het is in de wetgeving denk ik belangrijk om specifieke stoffen aan te wijzen. Zo zijn er wellicht stoffen die qua structuur geen gelijkenis vertonen met morfine, maar wel even gevaarlijk/verslavend zijn, of op opioide receptoren passen, of stoffen die structurele overeenkomsten hebben met morfine, maar een onvergelijkbare werking. Kleine veranderingen in moleculaire structuur hebben soms enorme effecten op de werking.quote:
quote:Op donderdag 19 december 2013 12:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is vreemd, want heroine is al ruim een eeuw bekend en uitgebreid onderzocht, en kleptomanie behoort niet tot de bijwerkingen. Zijn de maatschappelijke gevolgen dan toe te schrijven aan het middel of aan het verbod?
U de vraag en ik het antwoord.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:35 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Verslaafden raken niet aan lager wal door hun verslaving maar door de kosten ervan. heroïne is peperduur door het verbod. Schaarste zorgt immer voor hoge prijzen.
Een rockster kan prima verslaafd zijn, functioneren en nog oud worden ook. Voor hem is de hoge prijs dan ook geen beletsel om gewoon door te functioneren. Keith Richards van de Rolling Stones is al een halve eeuw junkie en leeft nog steeds.
Nee dat is een keuze van de persoon zelf. Natuurlijk ben ik niet tegen voorlichting of het sterk afraden door vrienden en familie, maar dat is heel wat anders dan het afdwingen door de overheid met wetten.quote:Op donderdag 19 december 2013 11:55 schreef DroogDok het volgende:
Bepaalde dingen moet je gewoon reguleren, net als met verkeersregels.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:16 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nee. Voorlichten is genoeg en verder is iedereen zelf verantwoordelijk voor zijn leven.
Wat een non argument.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:38 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Bepaalde dingen moet je gewoon reguleren, net als met verkeersregels.
Ik vraag me af wat die 'harm to others' inhoudt in het geval van cannabis. De koekjestrommel leeggegeten ofzo?quote:
Van wegen zou je kunnen zeggen dat ze eigendom zijn van de staat waardoor ze daar regels mogen stellen. Als je deze vergelijking maakt, vind jij dus dat elke onderdaan in principe ook eigendom is van de staat.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:38 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Hier het hele onderzoek http://www.google.nl/url?(...)187178,d.d2k&cad=rjtquote:Op donderdag 19 december 2013 12:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat die 'harm to others' inhoudt in het geval van cannabis. De koekjestrommel leeggegeten ofzo?
Vergeet niet dat dat onderzoek uitgaat van de huidige situatie. Alcohol scoort dus bijv. heel hoog omdat het heel veel gebruikt wordt.quote:Op donderdag 19 december 2013 13:00 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Hier het hele onderzoek http://www.google.nl/url?(...)187178,d.d2k&cad=rjt
Het dereguleren heeft niet per definitie tot gevolg dat het dan meer gebruikt gaat worden.quote:Op donderdag 19 december 2013 13:31 schreef Igen het volgende:
Vergeet niet dat dat onderzoek uitgaat van de huidige situatie. Alcohol scoort dus bijv. heel hoog omdat het heel veel gebruikt wordt.
Dat heb ik niet uit het onderzoek kunnen halen.quote:Op donderdag 19 december 2013 13:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Vergeet niet dat dat onderzoek uitgaat van de huidige situatie. Alcohol scoort dus bijv. heel hoog omdat het heel veel gebruikt wordt.
Dit citaat is de kern:quote:Op donderdag 19 december 2013 13:36 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat heb ik niet uit het onderzoek kunnen halen.
[ afbeelding ]
Ook zeggen ze dat de resultaten sterk overeenstemmen met die van een eerdere Nederlandse studie, waarin expliciet wordt gesteld:quote:Many of the harms of drugs are aff ected by their availability and legal status, which varies across countries, so our results are not necessarily applicable to countries with very different legal and cultural attitudes to drugs.
quote:Bezien vanuit de gehele samenleving stijgt de schadelijkheid van deze middelen als ze veel worden gebruikt. De maatschappelijke schade gaat dan zwaarder wegen.
http://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/340001001.html
Het is onbegrijpelijk dat Opstelten degene is die hierover bepaalt. De beste man heeft nog nooit een jointje aangeraakt, waarschijnlijk herkent hij de geur niet eens. Zijn incapabiliteit is al eerder bewezen met de invoering van de wietpas. Voor de invoering werd hij al gewaarschuwd dat het wel eens een averechts effect zou kunnen hebben, maar nee hoor, gewoon stug doorgaan.quote:Op donderdag 19 december 2013 13:43 schreef Luigi het volgende:
Nou, niet volgens jeneverneus Opstelten dus...
http://www.nu.nl/politiek(...)unt-hennepteelt.html.
Het is gewoon weer net als met het Paddoverbod. Sloeg ook al nergens op. Maar omdat die pisnicht van het CDA had bedacht dat Paddo's des duivels zijn (wellicht een religeus ingegeven motief) moesten ze hoe dan ook verboden worden. Desnoods door te liegen tegen de 2e kamer.quote:Op donderdag 19 december 2013 13:53 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Het is onbegrijpelijk dat Opstelten degene is die hierover bepaalt. De beste man heeft nog nooit een jointje aangeraakt, waarschijnlijk herkent hij de geur niet eens. Zijn incapabiliteit is al eerder bewezen met de invoering van de wietpas. Voor de invoering werd hij al gewaarschuwd dat het wel eens een averechts effect zou kunnen hebben, maar nee hoor, gewoon stug doorgaan.
Een koopzondag overgeslagen en lekker in het park gaan liggen? In een toestand van beneveling de oogkleppen afgezet en besloten niet krom te gaan liggen om zoveel mogelijk spulletjes te kunnen kopen? Wegens het ontbreken van een wietpas bij een straatdealer gehaald die die inkomsten niet netjes heeft opgegeven?quote:Op donderdag 19 december 2013 12:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat die 'harm to others' inhoudt in het geval van cannabis. De koekjestrommel leeggegeten ofzo?
Het probleem is alleen dat wanneer mensen zelf bepalen wat voor rommel ze in hun lichaam hebben gestopt, geen verantwoordelijkheid nemen voor hun wangedrag (of zelfs beestachtig gedrag).quote:Op donderdag 19 december 2013 11:54 schreef Wegenbouwer het volgende:
Het lichaam is eigendom van de persoon in kwestie, niet van de staat. Laat mensen zelf bepalen wat voor rommel ze erin stoppen, goed of slecht, verslavend of niet.
Sommige mensen kunnen niet tegen cannabis, hebben aanleg voor psychologische aandoeningen, en zijn dus bij gebruik van cannabis extra vatbaar voor psychoses, waarin ze zeer destructief kunnen worden richting mensen en/of materie.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daarom alles legaliseren, maar met duidelijke regels?quote:Op donderdag 19 december 2013 13:36 schreef highender het volgende:
[..]
Het dereguleren heeft niet per definitie tot gevolg dat het dan meer gebruikt gaat worden.
Helaas maar waar.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:38 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Blijkbaar werkt dit dus niet.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:16 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Helemaal mee eens totdat men de grens overgaat en "harmful to others" wordt.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:20 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Omdat een mens een organisme is met een zeer beperkte levensduur en geen een regeling ervoor zorgt dat dat leven tot in het oneindige kan voortbestaan mag hij zelf invullen hoe en hoe lang hij de tijd hier op aarde wil doorbrengen. Dat kan door 50 jaar te zwoegen en belasting te betalen alvorens weg te kwijnen in een verpleeginrichting of door 10 jaar als een beest te leven en jong te sterven.
Wie zijn wij om die keuze voor een ander te maken en die dwingend op te leggen?
Vergeet de hulpinstanties niet. Sommige maatschappelijke werkers, worden keihard geconfronteerd met drugsgebruikers die 'harmful to others' zijn. Van hen weet ik mede dat onze softdrugs gene softdrugs meer zijn. En dat niet iedereen met een heldere sterke geest (of minstens logisch verstand) drugs neemt.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:30 schreef 16meter het volgende:
Zou me dan wenden tot de wetenschappelijke publicaties en niet tot nieuwsberichten met alleen een conclusie.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16395871 is bijv. een prima studie, uitgevoerd in Nederland.
Ja de softdrugs van vroeger zijn allang geen softdrugs meer.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:35 schreef ludicrous_monk het volgende:
de verschrikkelijk onwetenschappelijke indeling "harddrugs" versus "softdrugs", die niet op iets eenduidigs is gebaseerd.
Drugsbeleid herzien: ja.quote:
Agressief gedrag moet natuurlijk bestraft worden maar niet de op zich slachtofferloze misdrijven als het drinken van een pilsje of het eten van een paddo of welke drugs dan ook.quote:Op donderdag 19 december 2013 21:52 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Het probleem is alleen dat wanneer mensen zelf bepalen wat voor rommel ze in hun lichaam hebben gestopt, geen verantwoordelijkheid nemen voor hun wangedrag (of zelfs beestachtig gedrag).
Dus hoewel ik in de vrijheid van het individu geloof zonder staatsbemoeienis, vind ik dat we niet blind kunnen blijven voor de keerzijde. Totale afschaffing of ene totaal verbod is een zwaktebod, zie mijn reactie bij vuurwerk afschaffen, maar doen alsof er niks aan de hand is en het drugsbeleid niet hoeft worden aangepast aan de moderne (kwaliteits)veranderingen, is jezelf voorliegen.
klopt, zo heb ik ook altijd gedacht.quote:Op donderdag 19 december 2013 23:33 schreef Wegenbouwer het volgende:
Agressief gedrag moet natuurlijk bestraft worden maar niet de op zich slachtofferloze misdrijven als het drinken van een pilsje of het eten van een paddo of welke drugs dan ook.
Als je eenmaal staatsbemoeienis in dit soort zaken toelaat is het hek van de dam. Je ziet het nu al wat betreft roken.
Het lijkt me dan logischer om die agressieve gasten eruit te pikken en niet miljoenen mensen het slachtoffer te laten worden van die paar die het verpesten.quote:Op donderdag 19 december 2013 23:37 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
klopt, zo heb ik ook altijd gedacht.
totdat ik erachter kwam dat sommige mensen agressief worden na 2 biertjes en vanwege hun psychiatrische aandoening er niks van weten. Wat doe je dan? Daar staan we dan met ons geloof in de vrijheid van het individu.
Maar ehm staatsbemoeienis zoals bij het roken blijft Not-Done.
Ja maar dat wordt niet gedaan. Want dan verschuilt men ineens wel achter de vrijheid van de mens en zegt men dat we niet zomaar die agressieve gasten eruit mogen pikken zonder hun instemming.quote:Op donderdag 19 december 2013 23:45 schreef Wegenbouwer het volgende:
Het lijkt me dan logischer om die agressieve gasten eruit te pikken en niet miljoenen mensen het slachtoffer te laten worden van die paar die het verpesten.
Politici zijn niet bezig met oplossingen maar met het behoud van hun baantje.quote:Maargoed dat laatste is natuurlijk simpeler voor politici. Zie zien een probleem, hup algeheel verbod en maar hopen dat dat iets oplost.
Wat mij betreft verlies je die vrijheid (iig voor een deel) als je telkens mensen in elkaar slaat of andermans spullen sloopt als je dronken bent. Dan is er natuurlijk geen sprake meer van zomaar eruit pikken. Als het incidenteel gebeurt is het inderdaad wat lastiger maar dan vind ik het nog geen taak voor de overheid.quote:Op donderdag 19 december 2013 23:49 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Ja maar dat wordt niet gedaan. Want dan verschuilt men ineens wel achter de vrijheid van de mens en zegt men dat we niet zomaar die agressieve gasten eruit mogen pikken zonder hun instemming.
Daar sta ik dan met mijn pragmatisme.(wel heel gezellig met al die idealen van me)
Wat dat betreft zijn we het eensquote:Politici zijn niet bezig met oplossingen maar met het behoud van hun baantje.
Daarom werkt democratie ook niet. Althans niet hier. Maar dat is weer een andere discussie.
Het gebeurt niet.quote:Op donderdag 19 december 2013 21:57 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Blijkbaar werkt dit dus niet.
Ja, wat mij betreft dient het hetzelfde behandeld te worden als alcohol, efficiënt en redelijk effectief.quote:Op donderdag 19 december 2013 21:55 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Daarom alles legaliseren, maar met duidelijke regels?
Ik denk van wel.
Caffeïne is een nogal ongelukkig voorbeeld aangezien dat niet schadelijk is tenzij je extreem grote hoeveelheden inneemt, het kan zelfs je gezondheid bevorderen als je dat goed doseert.quote:Op donderdag 19 december 2013 11:47 schreef Ultimate_Original het volgende:
De huidige opiumwet is behoorlijk outdated. We kunnen naar believen alcohol, nicotine en caffeïne nuttigen terwijl natuurlijke planten, schimmels en kruiden in een verdomhoekje zitten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alcohol is zeer schadelijk als je er veel van inneemt, het is niet al te problematisch als je er een klein beetje van inneemt. Nicotine is op zichzelf niet zo'n probleem maar al die andere stofjes die in die rook zitten zijn dat wel. Waarom roken en alcohol wel worden toegestaan? Omdat het niet lukt om een verbod te handhaven, omdat veel politici zelf verslaafd zijn aan deze substanties en omdat veel mensen verder goed kunnen functioneren wanneer ze deze substanties gebruiken (ze schaden wel anderen hun gezondheid als ze roken)?ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Ik wel, van (voormalige?) junkies.quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:42 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Het gebeurt niet.
Ik heb nooit iets van voorlichting gehad mbt drugs.
Als wij afspreken dat jij dan eerst moet betalen alvorens jij wordt geholpen als het mis gaat dan hebben wij een deal.quote:Op donderdag 19 december 2013 11:54 schreef Wegenbouwer het volgende:
quote:Op vrijdag 20 december 2013 01:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Caffeïne is een nogal ongelukkig voorbeeld aangezien dat niet schadelijk is tenzij je extreem grote hoeveelheden inneemt, het kan zelfs je gezondheid bevorderen als je dat goed doseert.Wanneer je een beetje cannabis of cocaïne gebruikt is het ook niet problematisch. Een verbod op cannabis e.a. soorten drugs is ook niet te handhaven, dat wordt al heel lang bewezen. Dat politici zelf verslaafd zijn is nogal hypocriet en egoïstisch. Veel mensen kunnen onder invloed van cannabis of cocaïne prima functioneren, in diverse functies beter dan onder invloed van alcohol en bij sommige werkzaamheden kan je het functioneel gebruiken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alcohol is zeer schadelijk als je er veel van inneemt, het is niet al te problematisch als je er een klein beetje van inneemt. Nicotine is op zichzelf niet zo'n probleem maar al die andere stofjes die in die rook zitten zijn dat wel. Waarom roken en alcohol wel worden toegestaan? Omdat het niet lukt om een verbod te handhaven, omdat veel politici zelf verslaafd zijn aan deze substanties en omdat veel mensen verder goed kunnen functioneren wanneer ze deze substanties gebruiken (ze schaden wel anderen hun gezondheid als ze roken)?
Misschien maar zo werkt het wel, zo heeft het altijd gewerkt en zo zal het altijd werken. We kunnen er dus beter maar rekening mee houden dat het is.quote:Dat politici zelf verslaafd zijn is nogal hypocriet en egoïstisch.
Hmm, volgens mij reageer ik op alle puntje die jij noemde, en reageer jij nu op één puntjequote:Op vrijdag 20 december 2013 01:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Misschien maar zo werkt het wel, zo heeft het altijd gewerkt en zo zal het altijd werken. We kunnen er dus beter maar rekening mee houden dat het is.
Het gaat niet om 1 puntje, het gaat om alle puntjes samen, dat bepaalt waarom het een wel en het ander niet verboden is. Ik had wellicht het puntje geschiedenis ook nog moeten melden.
Vind je? Ik zit niet te wachten op junks op elke straathoek die bedelen om in de supermarkt hun volgende shot heroïne te kunnen halen.quote:
Als een shot heroïne een Euro kost hoeft de junk niet te bedelen maar gaat hij gewoon naar zijn werk. Het is zo duur vanwege het verbod.quote:Op vrijdag 20 december 2013 06:47 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Vind je? Ik zit niet te wachten op junks op elke straathoek die bedelen om in de supermarkt hun volgende shot heroïne te kunnen halen.
Dat denk ik toch niet, door het verbod is de vraag ook kleiner, zonder verbod zal die groter worden en stijgt de prijs dus.quote:Op vrijdag 20 december 2013 07:21 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Als een shot heroïne een Euro kost hoeft de junk niet te bedelen maar gaat hij gewoon naar zijn werk. Het is zo duur vanwege het verbod.
En ook van die hele goedkope drugs of verdovende middelen kunnen het leven totaal ontregelen en normaal functioneren in de maatschappij compleet onmogelijk maken.quote:Op vrijdag 20 december 2013 07:50 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dat denk ik toch niet, door het verbod is de vraag ook kleiner, zonder verbod zal die groter worden en stijgt de prijs dus.
Waar haal je het bedrag van 1 euro vandaan? Nu zijn er ook mensen die moeten bedelen om aan alcohol te komen, ook in landen waar de accijns een stuk lager is dan in Nederland.
Er zijn heel veel rijke mensen die drugs gebruiken en gewoon functioneren. Het is een kostprijsprobleem, De gevaarlijkste drug is gewoon te koop.quote:Op vrijdag 20 december 2013 07:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En ook van die hele goedkope drugs of verdovende middelen kunnen het leven totaal ontregelen en normaal functioneren in de maatschappij compleet onmogelijk maken.
Heb dit tijger ook al eens eerder uitgelegd, echter het past niet in zijn straatje dus hij is het weer vergeten denk ik.
En er zijn zat mensen die de goedkoopste verdovende middelen zich niet kunnen veroorloven.quote:Op vrijdag 20 december 2013 08:03 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Er zijn heel veel rijke mensen die drugs gebruiken en gewoon functioneren. Het is een kostprijsprobleem, De gevaarlijkste drug is gewoon te koop.
quote:Op donderdag 19 december 2013 11:55 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dat.quote:Op vrijdag 20 december 2013 08:03 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Er zijn heel veel rijke mensen die drugs gebruiken en gewoon functioneren. Het is een kostprijsprobleem, De gevaarlijkste drug is gewoon te koop.
Wordt nu natuurlijk al deels gereguleerd door accijnzen, maar het natuurlijk hypocriet dat alcohol en tabak redelijk vrij verkrijgbaar zijn en andere verslavende middelen niet. Ik ben helemaal voor het decriminaliseren van alle drugs, maar om de handel dan maar helemaal vrij te geven lijkt me ook niet de juiste weg.quote:
Welke is dat dan?quote:Op vrijdag 20 december 2013 08:03 schreef Paper_Tiger het volgende:
De gevaarlijkste drug is gewoon te koop.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |