abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134702683
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 17:54 schreef kristalhelder het volgende:
De Opiumwet slaat nergens op. Die is alleen maar gebaseerd op onderbuikgevoelens van politici zoals Opstelten.
Iets specifieks aan die opiumwet dat nergens op slaat?
pi_134703623
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 18:17 schreef Life2.0 het volgende:
Nou en? Hoe doet dat er toe toe? Is dat een argument voor of tegen een verbod?
Ik had het helemaal niet over een verbod. Dat heb ik al eerder in deze en andere topics gezegd: Een verbod vind ik een zwaktebod.
Maar ja het doet er dus wel toe

quote:
Mensen veroorzaken overlast, niet drugs of het gebruik ervan, i durf zelfs te stellen dat mensen invloed van verboden drugs minder overlast veroorzaken omdat ze daar geen enkel voordeel uit kunnen halen, daarintegen hoef je onder invloed van alcohol niet te vrezen voor de rechter te moeten komen
Ja mensen veroorzaken overlast, het zijn altijd weer mensen die dat doen :)
Maar met die redenatie kan je ook gewoon zeggen dat iedereen een wapen met kogels zou mogen hebben. Kogels maken namelijk geen mensen dood, dan doen de mensen die die wapens afvuren.

En omdat je durft te stellen dat mensen onder invloed van verboden drugs minder overlast veroorzaken omdat ze daar geen enkel voordeel uit kunnen halen, zie ik dat je niet weet waar je het over hebt. Mensen met psychologische stoornissen denken niet in termen als in voordelen, en als ze dat wel denken, is de logica ver te zoeken. Vandaar overlast.

quote:
Niet de geldproblemen? maar de drugs zijn het probleem? denk er over na
Niet de drugs? Maar de geldproblemen zijn het probleem? denk er over na
Goh, wat dacht je misschien van beide antwoorden goed?

quote:
Ik: De hash/wiet zorgt er op zich niet voor dat men overlast veroorzaakt, maar het versterkt wel iets, waardoor men de grens van overlast niet meer ziet.
dit geloof ik simpelweg niet, hoe verklaar je deze gedragingen?
Hahahaha, nou dan 'geloven' we samen het hele probleem weg ....
Maar was het maar zo simpel.
Hoe verklaar ik dat? Nou jeeje, ik ben geen arts ofzo, enkel een 'semi-ervaringsdeskundige'.
Je neemt iemand met een psychische stoornis.
Zo'n persoon staat sowieso minder sterk in het leven. Zijn of haar emoties zijn op sommige gebieden erg uitvergroot. Misschien zo erg, dat de persoon in kwestie zonder behandeling/pillen niet normaal kan functioneren in de maatschappij.
Maar nu neemt zo'n persoon drugs (soft, hard, whatever). Wat gaat er gebeuren?
Zoals ik eerder aangaf, kan er niks gebeuren, of een hevige koppijn, of een heerlijke trip, of....iets verkeerds. Dat verkeerde zou voor iemand die stabiel zou zijn, stevig in zijn/haar schoenen staat niet veel verschil uitmaken, maar wel voor iemand met de psychische stoornis. De uitvergrootte emoties kunnen nu helemaal opgeblazen worden. Neem iemand met een bipolaire stoornis. In de depressie wordt zo'n persoon misschien nog meer een soort van kasplant, maar in de manie wordt zo'n persoon helemaal extreem-overactief. Iemand met zo'n psychische stoornis zal in zijn of haar leven al moeite zat hebben om dit probleem te ontdekken, te accepteren en te overwinnen. Laat staan als zo iemand ook nog verslaafd raakt. Ik heb een klein aantal mensen ervaren met dit probleem. En een maatschappelijke werker zegt gewoon doodleuk dat dit niet uniek is, en veel meer in NL gebeurt. Tsja lekker dan. En de overlast? Ja, je kan de politie bellen, maar die kunnen niks doen. Ja pas wanneer het te laat is. En dan zeggen z om de pijn te verzachten dat ik echt niet de enige ben die dit meemaakt en dat ik niet half weet hoe veel 'gekken' er (vrij) rondlopen. Nou lekker dan.
Nou kan het ook goed gaan. Een jongedame met een psychische stoornis (toevallig bipolair) weet van haar zelf wanneer de manie opkomt en wanneer ze haar pillen moet slikken. Ook weet ze uit ervaring dat ze echt geen hash meer moet roken, want dan wordt het echt heel erg.

En moet ik verklaren waarom mensen gek zijn of doen? Ik weet echt niet of dit psychisch gedrag echt een ziekte is zoals zelfs huisartsen zeggen. Het lijkt mij dat iedereen toch een logisch verstand heeft en weet wat hij/zij doet. Maar toch lijkt het erop dat dit niet zo is, dat mensen echt gestoord kunnen zijn. Ik snap het echt niet. Is zo'n psychische stoornis nu gewoon een smoes of is het echt? De jongedame die ik eerder noemde, lijkt toch echt oprecht te geloven dat zij die psychische stoornis heeft. En dat die stoornis heviger wordt wanneer zij hash/wiet gebruikt. Tsja, als ik haar geloof, verklaart het het gedrag bij andere mensen met gestoord gedrag een psychologische stoornis.
pi_134703655
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 00:46 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

dat paddo's illegaal zijn maar truffels niet.
pi_134703685
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 18:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar de jongeren van nu hun eigen ontwikkeling gunnen, nee, daarvoor zijn ze te zelfvoldaan.
Dat gun ik ze wel, zolang ze maar net als deze brave Hendrik :) geen overlast veroorzaken.
Voor de rest ben ik het in grote lijnen met je eens
pi_134703752
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 18:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Volgens mij kunnen onze ministers en media niet met drugstoeristen omgaan. [b]Ook lijkt me dat het vooral de machthebbers en bemoeizieken zijn die niet met vrijheid om kunnen gaan.[/b]
Amen
quote:
Die zeggen dan dat ze mensen hun vrijheid gunnen, maar raken vervolgens in paniek wanneer iemand er niet mee doet wat zij zouden willen.... Het spijt me zeer, maar dat is nou eenmaal wat vrijheid tot vrijheid maakt.
Ja, het spijt me zeer, maar regels zijn toch echt nodig. Zo niet, met zijn alle met 200 km over alle wegen. Wat? Dat is niet veilig zeg je? Ja drugs voor alle mensen ook niet. (zie mijn reactie naar Life2.0)
pi_134703876
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 01:14 schreef Deeltjesversneller het volgende:
dat paddo's illegaal zijn maar truffels niet.
Ja dat snap ik ook niet. En zeker niet de gebeurtenissen die ervoor gezorgd hebben dat dit de uitkomst was. Ja ergens wel, zoals Weltschmerz al zei, weten politici niet met vrijheid om te gaan. (zei ik ook, al noemde ik de mensheid in het algemeen). Plus maken politici beleid over zaken waar ze nog nooit mee in aanraking zijn gekomen. (Daarom is praten als een CDA'er ook echt een scheldzin waar ik nog steeds niet van kan slapen - thanks a lot Weltschmerz)
En daarom noemde ik al eerder dat onze drugstoeristen al helemaal niet met de vrijheid van ons drugsbeleid kunnen omgaan.
Maar dat dan iedere keer de onkunde weer zegeviert, blijft mij verbazen.
pi_134708561
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 01:21 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Ja dat snap ik ook niet.
weet je hoe dat komt? minister klink had een lijstje paddosoorten van wikipedia gehaald, waar truffels niet tussenstonden. dat is dus waarom het drugsbeleid nergens op slaat, die mensen doen maar wat.
  donderdag 26 december 2013 @ 11:00:02 #208
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_134708589
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 00:46 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Sowieso het onderliggende idee dat de staat bepaalt welke middelen wel legaal mogen worden genomen en welke niet. En dan ook nog niet gebaseerd op wetenschappelijke onderzoeken.
  donderdag 26 december 2013 @ 11:07:12 #209
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_134708752
Bijvoorbeeld, er zijn zo veel onderzoeken geweest met uitkomst dat alcohol en tabak schadelijker zijn dan de meeste drugs. Maar die onderzoeken worden genegeerd onder het motto: 'drugs are bad'. Het is meer een angst voor het onbekende en het verdomhoekje waar drugs in zitten. Wat de politici alleen niet doorhebben is dat drugs in het foute milieu zijn beland door toedoen van eerdere beleidsmakers.
  donderdag 26 december 2013 @ 12:02:55 #210
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_134710224
Van mij mogen alle drugs gelegaliseerd worden. Als mensen zo dom zijn om verslaafd te raken aan dat vreselijke spul dan moeten ze dat zelf maar weten. Ik stel dan wel voor dat hun rechten op geestelijke en medische zorg geminimaliseerd dienen te worden want anders zou dat paarlen voor de zwijnen zijn.

Voordeel is dat het geld wat bespaard wordt met het afschaffen van de "War On Drugs' aangewend kan worden voor een beter (economisch) doel.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_134710293
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 01:17 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Amen

[..]

Ja, het spijt me zeer, maar regels zijn toch echt nodig. Zo niet, met zijn alle met 200 km over alle wegen. Wat? Dat is niet veilig zeg je? Ja drugs voor alle mensen ook niet. (zie mijn reactie naar Life2.0)
Jouw beginpunt is al dat van een machthebber die niet met vrijheid kan omgaan. "Wat moeten we ermee?" is al een vraag te ver. "Moeten we er iets mee?", en zo ja, "wat?" is de vraag van machthebbers en hun medestanders die wél met vrijheid kunnen omgaan. En dan kom je vanzelf bij de vraag of het misschien gevaar voor anderen veroorzaakt, zoals overal 200 rijden en bepaalt dat in grote mate het antwoord.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 01:15 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Dat gun ik ze wel, zolang ze maar net als deze brave Hendrik :) geen overlast veroorzaken.
Voor de rest ben ik het in grote lijnen met je eens
Je kunt die (imaginaire) overlast maar niet loslaten he? Toch nog een reden gevonden om er iets mee te moeten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 26 december 2013 @ 17:37:52 #212
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134720903
quote:

[..]

art 3
  donderdag 26 december 2013 @ 17:42:57 #213
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134721066
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 01:13 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

Maar ja het doet er dus wel toe
hoe dan en waarom, over hoe veel mensen heb je het precies?

Klopt, wapens zijn ook niet verboden, ze zijn verboden om te bezitten

Mensen met psychologische stoornissen denken niet in termen als in voordelen, en als ze dat wel denken, is de logica ver te zoeken. Vandaar overlast.
Nee, niet vandaar, ook gekke mensen denken in voor en nadelen. Zelfmoord plegen is nadelig, veel geld is voordelig, niets raar aan
Drugs gebruiken is voordelig en politie is nadelig
Maar schijnbaar wil jij landelijk beleid maken op basis van een 1% die er niet goed mee om kan gaan?

Niet de drugs? Maar de geldproblemen zijn het probleem? denk er over na
Goh, wat dacht je misschien van beide antwoorden goed?

Dan heeft het DUS geen zin om drugs te verbieden of anderzijds minder toegankelijk te maken, want dan is er meer geld (wat er niet is) nodig en DAT maakt de overlast

Maar nu neemt zo'n persoon drugs (soft, hard, whatever). Wat gaat er gebeuren?
Wie, welke drugs, waarom etc? Daarom hebben we een medische industrie die onderzoek doet naar drugs, zodat men er iets aan heeft, want ook gekkies geef je drugs om normaal te maken, dat zijn 'harddrugs'

Ja, je kan de politie bellen, maar die kunnen niks doen. Ja pas wanneer het te laat is.
Oh thoughtcrime verbieden dan maar? iedereen preventief oppakken? ja hoor opstelten, doen we ^O^

Ik weet echt niet of dit psychisch gedrag echt een ziekte is zoals zelfs huisartsen zeggen.
dus misschien zijn ze helemaal niet gek? want dat weet jij immers niet..

[ Bericht 22% gewijzigd door Life2.0 op 26-12-2013 17:48:25 ]
  donderdag 26 december 2013 @ 17:50:59 #214
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134721291
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 01:17 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Amen

[..]

Wat gebeurd er als tina in haar polo met 200km een bocht moet nemen?

Wat gebeurd er als mijn buurman een joint rookt?

/thread
  donderdag 26 december 2013 @ 17:52:04 #215
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134721313
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 01:21 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Ja dat snap ik ook niet. En zeker niet de gebeurtenissen die ervoor gezorgd hebben dat dit de uitkomst was. Ja ergens wel, zoals Weltschmerz al zei, weten politici niet met vrijheid om te gaan. (zei ik ook, al noemde ik de mensheid in het algemeen). Plus maken politici beleid over zaken waar ze nog nooit mee in aanraking zijn gekomen. (Daarom is praten als een CDA'er ook echt een scheldzin waar ik nog steeds niet van kan slapen - thanks a lot Weltschmerz)
En daarom noemde ik al eerder dat onze drugstoeristen al helemaal niet met de vrijheid van ons drugsbeleid kunnen omgaan.
Maar dat dan iedere keer de onkunde weer zegeviert, blijft mij verbazen.
welke gebeurtenissen?
pi_134722824
quote:
14s.gif Op donderdag 26 december 2013 17:50 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

/thread
Zo is het.
pi_134750918
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 12:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Jouw beginpunt is al dat van een machthebber die niet met vrijheid kan omgaan.
Onzin, ik kan wel met vrijheid omgaan, maar de mensheid in het algemeen kan dat niet.

quote:
Je kunt die (imaginaire) overlast maar niet loslaten he? Toch nog een reden gevonden om er iets mee te moeten.
Imaginair? Hoezo ben jij je totaal niet bewust van je omgeving?
pi_134751257
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 17:42 schreef Life2.0 het volgende:
ook gekke mensen denken in voor en nadelen.
Jij hebt duidelijk nog geen echte gek ontmoet

quote:
Maar schijnbaar wil jij landelijk beleid maken op basis van een 1% die er niet goed mee om kan gaan?
Schijnbaar wil je je ogen dicht houden voor problemen?
En wie zegt dat het 1% is?

quote:
Dan heeft het DUS geen zin om drugs te verbieden of anderzijds minder toegankelijk te maken,
Nogmaals: Heb ik nooit gezegd/beweerd/etc

quote:
Oh thoughtcrime verbieden dan maar? iedereen preventief oppakken? ja hoor opstelten, doen we
Waarom doe je zo je uiterste best om mij verkeerd te begrijpen? Gek of stoned?

quote:
dus misschien zijn ze helemaal niet gek? want dat weet jij immers niet..
Wat een zwart-wit gedachte van je. Alsof er helemaal geen andere mogelijkheden zijn, tuurlijk joh!
pi_134751312
quote:
14s.gif Op donderdag 26 december 2013 17:50 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

/thread
Ik weet niet wat er gebeurt wanneer jouw buurman een joint rookt. Er kan niks gebeuren, er kan iets gebeuren.
pi_134751344
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 17:51 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Je zei dat ik als een CDA'er praat en nu kom ik zelfs met CDA-argumenten. Nou, veel erger kan ik het niet meer incasseren :)

Maar ik begon niet zozeer over overlast, ik begon over de minpunten dat psychisch gestoorde mensen niet even goed tegen 'soft'drugs en alcohol kunnen als 'gewone' mensen. Even later was er iemand die beweerde of zich afvroeg of dit soort gebruik overlast veroorzaakt.
Ja het gebruik van drugs kan overlast veroorzaken (daarom heb ik het over een klein deel), maar dat betekent niet dat drugs ervoor zorgen dat overlast een automatisch gevolg daarvan is.
Een CDA'er, mijns inziens, zal deze zin nooit durven beweren, omdat ze die imaginaire stok zo graag vasthouden. Ik als Libertarische Light Right maar Romanticus Realistus vol Cynisme waag mij sinds enkele jaren wel aan de negatieve kanten van drugs waardoor ik de meest extreme CDA'er bekijk en zijn/haar motieven bekijk waarom men als CDA'er zo graag aan die .imaginaire stok vast te houden.

Ik heb de afgelopen jaren maatschappelijke werkers gesproken en zij hebben dagelijks met de probleemgevallen van onze samenleving te maken. Mensen die deels of geheel afhankelijk zijn, van de staat. De redenen hiervoor kunnen van alles zijn, dat is niet relevant. Maar wat wel relevant is waarom deze problemen zich niet oplossen. Dat is oa de drugsverslaving die het negatieve spiraal in stand houdt. Maar ik heb ook ooit lekker lopen blowen (maar niet geinhaleerd :) = politiek grapje ) en had verder nergens last van, dus had totaal geen boodschap aan zogenaamde negatieve effecten van drugs. Bovendien was de messias van de hash/wiet zelf een workaholic. Dus iedereen kon van mij lekker de k*lere krijgen.

Maar dan komt er een dag dat ik zelf in aanraking kwam met mensen die er niet tegen konden. Komt dat dan door de hash en wiet? Ja en nee. De hash/wiet zorgt er op zich niet voor dat men overlast veroorzaakt, maar het versterkt wel iets, waardoor men de grens van overlast niet meer ziet.
Ik noem de kleine groep die overlast veroorzaakt maar even voor het gemak de mensen met een psychologische stoornis. Zij hebben nu eenmaal wat ze hebben (denk aan schizofrenie, bipolaire stoornis, etc) en kunnen door gebruik van drugs veel sneller in een psychose raken. Of dit alles wetenschappelijk is bewezen, boeit me aan de ene niet zo veel, omdat ik het in de realiteit heb gezien. Maar aan de andere kant, boeit het me eigenlijk wel, want wat als het niet aan de drugs lag, maar aan de drank? Neemt niet weg dat ik heel wat levens heb zien verspillen dankzij de drugs. Toen was ik een kind en zag ik het niet, nu ben ik 'volwassen' en lijkt het geen zin meer te hebben dat ik het zie, want de verspilde levens haal ik er niet mee terug.

Anyway,
Ik vraag enkel dat wanneer men, in de fictieve handeling van de topic, het drugsbeleid herziet, men dan ook deze aspecten met zich meeneemt. Op zijn minst genoeg voorlichting geeft aan de effecten van drugs en dat je als gebruiker bij die kleine groep zou kunnen horen die er echt heel heftig op zou kunnen reageren. That's all. Verder ben ik voor legalisatie/regulering etc, maarja, het blijft wel een vrijheid waar een deel van de Nederlanders niet mee kan omgaan. Laat staan dat onze drugstoeristjes er mee om kunnen gaan.
Het valt me op, dat jullie deze reactie van mij, zeer slecht hebben gelezen/begrepen.
pi_134751401
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:48 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Onzin, ik kan wel met vrijheid omgaan, maar de mensheid in het algemeen kan dat niet.
Dat zou het concept vrijheid dan onzinnig maken. Dat lijkt me ook wat ver gaan. Je kunt niet enerzijds roepen "je doet maar wat je wil zolang je maar niemand tot last bent" en als iemand dan iets doet wat hij wil zonder een ander tot last te zijn gaan roepen dat hij verkeerd bezig is en er ingegrepen moet worden.

quote:
Imaginair? Hoezo ben jij je totaal niet bewust van je omgeving?
Ik denk van wel. Ik zou echt niet weten wanneer ik of iemand uit mijn omgeving voor het laatst last heeft gehad van hashroker. Dan reken ik die enkele keer dat een tourist bij mij informeert naar coffeeshop niet mee, want dan zou ik schouwburgbezoekers, dagjesmensen en winkelend publiek ook als zodanig moeten aanmerken.

Misschien kun jij even concreet worden over die overlast?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 27 december 2013 @ 17:32:44 #222
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134752517
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:55 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Jij hebt duidelijk nog geen echte gek ontmoet

[..]

Schijnbaar wil je je ogen dicht houden voor problemen?
En wie zegt dat het 1% is?

[..]

Nogmaals: Heb ik nooit gezegd/beweerd/etc

[..]

Waarom doe je zo je uiterste best om mij verkeerd te begrijpen? Gek of stoned?

[..]

Wat een zwart-wit gedachte van je. Alsof er helemaal geen andere mogelijkheden zijn, tuurlijk joh!
Ik kom ze iedere dag tegen als ik naar buiten ga

quote:
Baseline 1% Baseline; het risico op het ontwikkelen van schizofrenie voor een willekeurig persoon, of anders geformuleerd: het percentage van de wereldbevolking met schizofrenie.
Dus opnieuw; jij wilt beleid maken op basis van een 1% die er mogelijk niet mee om kan gaan

daarbij wil jij dat overlast aangepakt wordt, maar zodra er overlast is, is het te laat, Dus jij wilt mensen preventief oppakken; thoughtcrime.

Dat vraag ik je niet, ik VERTEL het je :')

waar ligt de grens of iemand gek is of niet? ik wordt door mensen al gek genoemd door mijn liberale politieke overtuiging, is dat al de grens? :')
  vrijdag 27 december 2013 @ 17:35:13 #223
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134752632
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 17:00 schreef Weltschmerz het volgende:

Misschien kun jij even concreet worden over die overlast?
dat past helemaal niet bij het onderwerp van onderbuikjes, angst en gods moraal!
pi_134752679
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 17:32 schreef Life2.0 het volgende:
Dat vraag ik je niet, ik VERTEL het je :')

waar ligt de grens of iemand gek is of niet? ik wordt door mensen al gek genoemd door mijn liberale politieke overtuiging, is dat al de grens? :')
Nee je bent gek vanwege de manier waarop jij je conclusies trekt.
pi_134752740
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 december 2013 17:35 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

dat past helemaal niet bij het onderwerp van onderbuikjes, angst en gods moraal!
Je hebt het over jezelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')