abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 december 2013 @ 18:45:48 #1
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_134374428
Het is helaas nog steeds zo dat er te veel dieronvriendelijk vlees wordt verkocht, vooral kiloknallers. Dat biologisch vlees niet aanslaat komt door de hoge prijs. Is het geen idee om op dieronvriendelijk vlees accijnsen te heffen en biologisch vlees te subsidieren, zodat de prijs van biologisch vlees gelijk is aan die van dieronvriendelijk vlees? Bij de energiemarkt is toch ook groene stroom erg gesubsidieerd door de overheid zodat ze qua prijs nauwelijks verschilt van grijze stroom. Wat bij de energiemarkt kan, kan toch ook in de voedselmarkt.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  dinsdag 17 december 2013 @ 18:48:18 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_134374532
Moeten we nog meer gaan betalen ja?
pi_134374544
vlees eten :')
  dinsdag 17 december 2013 @ 19:05:42 #4
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_134375124
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 18:45 schreef Erno-BE het volgende:
Het is helaas nog steeds zo dat er te veel dieronvriendelijk vlees wordt verkocht, vooral kiloknallers. Dat biologisch vlees niet aanslaat komt door de hoge prijs. Is het geen idee om op dieronvriendelijk vlees accijnsen te heffen en biologisch vlees te subsidieren, zodat de prijs van biologisch vlees gelijk is aan die van dieronvriendelijk vlees? Bij de energiemarkt is toch ook groene stroom erg gesubsidieerd door de overheid zodat ze qua prijs nauwelijks verschilt van grijze stroom. Wat bij de energiemarkt kan, kan toch ook in de voedselmarkt.
Jaa het ene schandalige beleid gebruiken als goedpraat voor het andere schandalige beleid. Als jij geen wat jij dieronvriendelijk vlees noemt wil eten dan koop je het niet. Slotje.
pi_134375284
Diervriendelijk vlees wat wordt gesubsidieerd door dieronvriendelijk vlees. Dat is wel de ultieme kromheid.
There's no point for democracy when ignorance is celebrated.
pi_134375411
Wakker Dier-infiltrant gespot :')
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_134375445
Gaan ze ons ongevraagd snijden? ;(
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_134376232
Omdat diervriendelijk vlees een grotere belasting op het milieu is. Dat wil je niet.
  dinsdag 17 december 2013 @ 19:36:21 #9
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_134376291
Dieren belangrijk vinden :')
  dinsdag 17 december 2013 @ 19:38:02 #10
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_134376358
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 19:36 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Dit! Volgens de bijbel moeten ze ons ten dienst zijn.
pi_134376931
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 18:48 schreef BasEnAad het volgende:
Moeten we nog meer gaan betalen ja?
Nog meer? Vlees is relatief nog nooit zo goedkoop geweest. Goedkoop qua geld, want qua roofbouw op de aarde is het alles behalve goedkoop.
pi_134382470
Prima manier om de schatkist te spijzen. Ik koop trouwens meestal biologisch vlees uit etisch oogpunt en het smaakt ook beter.
pi_134382645
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 19:38 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Dus zijn ze niet belangrijk?
  dinsdag 17 december 2013 @ 21:59:28 #14
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_134384012
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 december 2013 21:35 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Dus zijn ze niet belangrijk?
Heb laatst nog een de nek gebroken en ik zie niet in waarom jij zonder gevoelens vliegen doodslaat waarschijnlijk en een koe heul anders is.
pi_134384227
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 21:59 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Heb laatst nog een de nek gebroken en ik zie niet in waarom jij zonder gevoelens vliegen doodslaat waarschijnlijk en een koe heul anders is.
Niets mis met vlees eten, maar de kwaliteit van het NL vlees is gewoon ronduit bagger.

Ben blij dat ik bij de Deutsche grens woon, daar hebben ze nog enigszins een idee van wat normaal vlees is.
pi_134388629
Misschien moeten mensen zich gewoon realiseren dat idealen in de praktijk willen brengen geld kost. En dan eens niet geld van een ander. Gun je dieren een beter leven dan de bio-industrie: koop dan verantwoord vlees.

Persoonlijk ben ik overigens een groot liefhebber van wild. Niet enkel vanwege de smaak, maar ook vanuit ethisch oogpunt.
  woensdag 18 december 2013 @ 00:10:27 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_134390798
quote:
Nou, ik vind het wel belangrijk dat ik 's avonds een stukje dier op mijn bord vind!
The End Times are wild
  woensdag 18 december 2013 @ 00:13:05 #18
409244 spiegelspel
ik doe aan ventileren
pi_134390887
Ik vind je idealen een eigen keuzen. Dan wil ik niet extra geld betalen voor mijn vlees omdat een PVDD'er dat wilt.
pi_134390969
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 18:48 schreef raarventje112 het volgende:
vlees eten :')
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_134391873
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 december 2013 22:02 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Niets mis met vlees eten, maar de kwaliteit van het NL vlees is gewoon ronduit bagger.

Ben blij dat ik bij de Deutsche grens woon, daar hebben ze nog enigszins een idee van wat normaal vlees is.
Jij ook al?
Heb je het ook gemerkt dan, logisch lijkt het me.
Smaakt beter inderdaad, en probeer de bakboter maar eens van dld die is ook beter zelfs de smeerboter en die valt niet van het mes of is te hard voor te smeren.
  woensdag 18 december 2013 @ 01:04:34 #21
224960 highender
Travellin' Light
pi_134392092
quote:
De bijbel belangrijk vinden :') .
pi_134392416
Nederland is een van de landen die erg veel geld 'verdient' met vleesverkoop. Strengere wetgeving zou resulteren in minder export, dus gaat de overheid dat niet doen. Dit soort zaken moeten we internationaal regelen, binnen heel de EU hetzelfde speelveld en een importverbod voor vlees wat niet aan die strengere eisen voldoet of iets dergelijks.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_134392516
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 01:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Nederland is een van de landen die erg veel geld 'verdient' met vleesverkoop. Strengere wetgeving zou resulteren in minder export, dus gaat de overheid dat niet doen. Dit soort zaken moeten we internationaal regelen, binnen heel de EU hetzelfde speelveld en een importverbod voor vlees wat niet aan die strengere eisen voldoet of iets dergelijks.
Mijn vader was verzot op echte boter, maar de goede echte boter ging volgens hem naar het buitenland en die van het buitenland die had hij op zijn boterham zei hij dan !

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2013 01:38:54 ]
  woensdag 18 december 2013 @ 01:39:04 #24
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_134392529
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 01:04 schreef highender het volgende:

[..]

De bijbel belangrijk vinden :') [ afbeelding ].
God pakt je nog wel!
pi_134393563
Ivo Opstelten gaat eindelijk een maagband nemen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_134394677
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 18:48 schreef raarventje112 het volgende:
Geen vlees eten :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_134403167
Jezelf ongezond maken door dagelijks 300 gram vet en met hormonen volgespoten varkensvlees en plofkipvlees te eten. :')
Als je dan toch vlees eet dan beter het goede vlees en 75-100 gram op een dag of iets dergelijks.
#NoDAPL
  † In Memoriam † woensdag 18 december 2013 @ 15:13:38 #28
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_134405329
Waarom zouden mensen die geen vlees eten moeten betalen voor vleeseters?
Carpe Libertatem
pi_134408575
Ik had nooit gedacht dat ik het roerend eens zou zijn met de boze appel. ;)
#NoDAPL
pi_134414064
Waarom mogen consumenten geen plofkip e.d. eten als ze dat willen?

Die hogere prijs komt tot stand door de hogere kosten bij 'verantwoord' vlees. Die premium is geen boete, zoals TS wil doorvoeren bij 'onverantwoord' vlees, maar een offer van de consument.
pi_134436541
quote:
Dierenwelzijn lijkt mij een verdomd goede reden.
#NoDAPL
  zaterdag 21 december 2013 @ 09:23:44 #32
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134518087
Plofkippen _O_ _O_ _O_
pi_134526947
quote:
Onjuiste premisse. Fossiele energie wordt veel zwaarder gesubsidieerd dan duurzame.
pi_134527025
quote:
Dit gaat lang niet alleen om dierenwelzijn. Dat is het ondoorzichtige van de voedselkwestie. Volksgezondheid, duurzaamheid, dierenwelzijn en etikettenfraude lopen dwars door elkaar heen, en soms is het één oplossen slecht voor het ander (alleen plofkippen toestaan is goed voor het milieu omdat het minder broeikasuitstoot per kilo kip teweeg brengt).
pi_134527039
Die kiloknallers zijn zo goedkoop omdat het economisch en milieu technisch gezien de goedkoopste manier is om vlees naare de supermarkt te brengen.

Dat duurzame vlees is echt een aanslag op het milieu.

Kiloknaller vlees duurder maken helpt dan ook niks, want dan wordt het milieu ernstiger vervuild wat ook weer kosten met zich meebrengt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_134527048
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 01:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een Europese vleestaks? Succes.
pi_134527905
Ik weet ook wel dat dat er voorlopig niet in zit maar op de lange termijn zal Europa meer dan nu een federatie worden en wordt zoiets wel mogelijk, afhankelijk van ons beschavingsniveau,hoe hoger dat ligt hoe groter de kans is dat we hogere dierenwelzijnseisen gaan stellen. Eenieder die dit leest heeft zelf ook een grote verantwoordelijkheid in dit opzicht, stem met je portemonnee door eieren, vlees, vis en gevogelte te kopen wat op een fatsoenlijke manier is verkregen. Dan maar wat meer betalen voor dat biologische vlees/vis/gevogelte en wat minder per dag eten als het te duur voor je is, dat is nog gezonder ook (m.u.v. eieren).
#NoDAPL
pi_134527961
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 17:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik weet ook wel dat dat er voorlopig niet in zit maar op de lange termijn zal Europa meer dan nu een federatie worden en wordt zoiets wel mogelijk, afhankelijk van ons beschavingsniveau,hoe hoger dat ligt hoe groter de kans is dat we hogere dierenwelzijnseisen gaan stellen. Eenieder die dit leest heeft zelf ook een grote verantwoordelijkheid in dit opzicht, stem met je portemonnee door eieren, vlees, vis en gevogelte te kopen wat op een fatsoenlijke manier is verkregen. Dan maar wat meer betalen voor dat biologische vlees/vis/gevogelte en wat minder per dag eten als het te duur voor je is, dat is nog gezonder ook (m.u.v. eieren).
Mijn zegen heb je, maar zelfs in Nederland is dit punt politiek totaal onhaalbaar. Daarnaast heeft de EU nog geen enkele competentie op belastingen. Dus een Europese vleestaks staat in mijn beeld van alle denkbare beleidsmaatregelen het verst achteraan in de rij.
pi_134528026
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 16:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
Die kiloknallers zijn zo goedkoop omdat het economisch en milieu technisch gezien de goedkoopste manier is om vlees naare de supermarkt te brengen.
Vandaar dat we afhankelijk zijn van goede wetgeving. Wat dat betreft is er een parallel met de slavernij. Economische gezien is het het goedkoopste om met slaven te werken, dit bleven wij dan ook doen totdat de wet het verbood. Een mooi stukje beschavingswinst.

quote:
Dat duurzame vlees is echt een aanslag op het milieu.
Je kan ook 75 gram normaal geproduceerd (biologisch) vlees eten per dag in plaats van 300-400 gram bio-industrievlees. Zou het biologische vlees (75 g/d) dan meer een aanslag op het milieu zijn dan het bio-industrievlees (300-400 g/d)? Het lijkt me sterk. Natuurlijk heb je wel meer grond nodig om biologisch vlees te maken. Big deal, als iedereen zijn vleesconsumptie normaliseert dan is dat probleem direct opgelost en de gezondheid van de mensen verbetert.
#NoDAPL
pi_134528126
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 december 2013 17:18 schreef Intxaurraga het volgende:

[..]

Mijn zegen heb je, maar zelfs in Nederland is dit punt politiek totaal onhaalbaar.
Ja - dat had ik zelf al lang aangegeven in deze draad - aangezien Nederland enorm veel geld 'verdient' met de export van vlees, vis en gevogelte. Daarom pleitte ik dus voor strengere EU-eisen voor de productie van vlees, vis en gevogelte. In dat geval is er een gelijk speelveld en hoeft Nederland niet bang te zijn voor het ineenstorten van die export, binnen de EU zullen wij immers ceteris paribus de beste blijven en vlees van buiten de EU komt dan niet de EU binnen tenzij het aan dezelfde eisen voldoet (het importverbod voor vlees wat niet aan die eisen voldoet was immers een onderdeel van de strengere wetgeving die ik hierboven noemde).

Nu is de EU nog een kindje van enkele decennia oud, als de EU in de toekomst ooit volwassen gaat worden en dus een goed functionerende federatie wordt dan is het best mogelijk dat zoiets Europees gaat worden geregeld. Of dat de EU ooit volwassen zal worden of zal sterven voordat het volwassen kan worden zal de toekomst uitwijzen. Helaas heeft zo'n volwassen federatie ook een aantal grote nadelen, zo is zij gevoeliger voor lobby's. Het is dan ook niet verrassend dat ook de EU is bezweken voor o.a. de tabakslobby net als dat in de USA gebeurde. Het is voor dergelijke bedrijven nu eenmaal gemakkelijker om met grof geschut 1 hele grote jongen te bewerken dan met veel minder grof geschut 50 kleine jongentjes te bewerken.
#NoDAPL
pi_134529617
Vlees moet gewoon betaalbaar blijven en lekker boeiend of het een plofkip is.
Mij maakt het niet uit of de koe doodgetrapt is of niet. Laat de markt zijn werk doen; voor ieders wil wat wils.
Some men are born sodomites, some achieve sodomy, and some have sodomy thrust upon them...
pi_134530233
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 18:22 schreef SaucyCock het volgende:
Mij maakt het niet uit of de koe doodgetrapt is of niet. Laat de markt zijn werk doen; voor ieders wil wat wils.
We laten toch ook de markt zijn werk doen? Mensen beginnen zich steeds meer te realiseren dat we jarenlang te weinig hebben betaald voor vlees wat op een wijze van geproduceerd werd die op geen enkele manier ethisch verantwoord is. Kijk om je heen: het biologische vlees, vrije uitloop eieren, vegetarische producten, vleesvervangers etc. winnen in rap tempo terrein, zie dus het probleem niet echt.

Overigens vind ik niet dat jij (of wie dan ook) het recht heeft dieronvriendelijk vlees te eten. Dieren zijn ethische subjecten omdat ze een bepaalde mate van bewustzijn hebben (ze kunnen pijn en geluk ervaren) wat ze rechten geeft. Het minste wat je van een ontwikkelde maatschappij mag verwachten is dat zij op een rechtvaardige manier omgaat met dieren die zich op geen enkele manier kunnen verweren of verzetten. Dat wil niet zeggen dat we ze niet mogen eten, maar wel dat we dat op een fatsoenlijke manier doen. Ik maak overigens moeiteloos onderscheid tussen vliegen/wormen etc. en koeien, paarden, schapen etc. Eerstgenoemde hebben aantoonbaar minder bewustzijn.

Dat jij bij de krimpende minderheid hoort die het geen probleem vindt hoe dieren behandeld worden is jou probleem en zegt veel over jou. Ik hoop dat je ouders trots op je zijn :')
- AFCA -
pi_134530897
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 18:47 schreef EdAtTheBar het volgende:

[..]

We laten toch ook de markt zijn werk doen? Mensen beginnen zich steeds meer te realiseren dat we jarenlang te weinig hebben betaald voor vlees wat op een wijze van geproduceerd werd die op geen enkele manier ethisch verantwoord is. Kijk om je heen: het biologische vlees, vrije uitloop eieren, vegetarische producten, vleesvervangers etc. winnen in rap tempo terrein, zie dus het probleem niet echt.

Overigens vind ik niet dat jij (of wie dan ook) het recht heeft dieronvriendelijk vlees te eten. Dieren zijn ethische subjecten omdat ze een bepaalde mate van bewustzijn hebben (ze kunnen pijn en geluk ervaren) wat ze rechten geeft. Het minste wat je van een ontwikkelde maatschappij mag verwachten is dat zij op een rechtvaardige manier omgaat met dieren die zich op geen enkele manier kunnen verweren of verzetten. Dat wil niet zeggen dat we ze niet mogen eten, maar wel dat we dat op een fatsoenlijke manier doen. Ik maak overigens moeiteloos onderscheid tussen vliegen/wormen etc. en koeien, paarden, schapen etc. Eerstgenoemde hebben aantoonbaar minder bewustzijn.

Dat jij bij de krimpende minderheid hoort die het geen probleem vindt hoe dieren behandeld worden is jou probleem en zegt veel over jou. Ik hoop dat je ouders trots op je zijn :')
Eerlijk gezegd eet ik zelf maar 3-4 keer per week vlees en zeker niet de hoeveelheden die bram beweerd. Dit is niet om etnische redenen, ook niet om economische maar ik acht het gezonder.
En eigenlijk is dit ook niet relevant voor de discussie.

Er zijn nou eenmaal klassenverschillen en ik vind dat dit voor minderbedeelden gewoon betaalbaar moet blijven. Ik zie een dier als voedsel en niets meer of minder, als jij een andere mening hebt dan kan je daar naar handelen.

Mijn normen en waarden liggen inderdaad anders, geen reden om denigrerend te reageren. Als het economisch gezien minder afwijkt van de norm zal ik daar natuurlijk ook voor gaan. De toekomst ligt hem wellicht in het labvlees en dan zijn we helemaal van dit probleem af. Helaas zal dat nog wel even duren en vind ik dit onderwerp voorlopig een welvaartsprobleem.
Some men are born sodomites, some achieve sodomy, and some have sodomy thrust upon them...
pi_134531708
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 19:11 schreef SaucyCock het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd eet ik zelf maar 3-4 keer per week vlees en zeker niet de hoeveelheden die bram beweerd. Dit is niet om etnische redenen, ook niet om economische maar ik acht het gezonder.
En eigenlijk is dit ook niet relevant voor de discussie.

Er zijn nou eenmaal klassenverschillen en ik vind dat dit voor minderbedeelden gewoon betaalbaar moet blijven. Ik zie een dier als voedsel en niets meer of minder, als jij een andere mening hebt dan kan je daar naar handelen.

Mijn normen en waarden liggen inderdaad anders, geen reden om denigrerend te reageren. Als het economisch gezien minder afwijkt van de norm zal ik daar natuurlijk ook voor gaan. De toekomst ligt hem wellicht in het labvlees en dan zijn we helemaal van dit probleem af. Helaas zal dat nog wel even duren en vind ik dit onderwerp voorlopig een welvaartsprobleem.
Ik wil niet paternalistisch of arrogant overkomen, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat mijn mening in dezen op zijn minst wat meer onderbouwd is dan de jouwe. Ik heb proberen uit te leggen waarom dieren in mijn optiek met een bepaalde vorm van respect behandeld dienen te worden, dat wil zeggen: geen dieronvriendelijk vlees. Ik heb jou nog niet verder horen komen dan "ik vind wat anders", "het maakt mij niet uit of een koe doodgetrapt is" en "dieren zijn gewoon voedsel." Onderbouw op zijn minst die mening met argumenten.

Verder: wat mij betreft hebben arme mensen omdat ze arm zijn net zo min het recht om t-shirts te kopen van kinderarbeid dan dat ze dieronvriendelijk vlees mogen eten. Rechtvaardigheid is absoluut en niet relatief aan geld. Iets is moreel juist of onjuist, dat is niet contextafhankelijk. Nogmaals: jij mag de mening toebedeeld zijn dat dieren geen rechten hebben en geen respect verdienen, maar een mening is weinig waard zonder onderbouwing.
- AFCA -
pi_134532329
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 19:35 schreef EdAtTheBar het volgende:

[..]

Ik wil niet paternalistisch of arrogant overkomen, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat mijn mening in dezen op zijn minst wat meer onderbouwd is dan de jouwe. Ik heb proberen uit te leggen waarom dieren in mijn optiek met een bepaalde vorm van respect behandeld dienen te worden, dat wil zeggen: geen dieronvriendelijk vlees. Ik heb jou nog niet verder horen komen dan "ik vind wat anders", "het maakt mij niet uit of een koe doodgetrapt is" en "dieren zijn gewoon voedsel." Onderbouw op zijn minst die mening met argumenten.

Verder: wat mij betreft hebben arme mensen omdat ze arm zijn net zo min het recht om t-shirts te kopen van kinderarbeid dan dat ze dieronvriendelijk vlees mogen eten. Rechtvaardigheid is absoluut en niet relatief aan geld. Iets is moreel juist of onjuist, dat is niet contextafhankelijk. Nogmaals: jij mag de mening toebedeeld zijn dat dieren geen rechten hebben en geen respect verdienen, maar een mening is weinig waard zonder onderbouwing.
Ik heb het wel degelijk onderbouwt door te zeggen dat mijn normen en waarden anders liggen. Ik hecht geen waarde aan dieren, hun bewustzijn en of ze pijn kunnen ervaren. Ik vermenselijk dieren niet en staan dus voor mij gelijk aan een wortel en een kropsla.

Dit is is niet te onderbouwen met feiten, want dit is een moraliteits kwestie.
pi_134532756
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 19:51 schreef SaucyCock het volgende:
Ik heb het wel degelijk onderbouwt door te zeggen dat mijn normen en waarden anders liggen. Ik hecht geen waarde aan dieren, hun bewustzijn en of ze pijn kunnen ervaren. Ik vermenselijk dieren niet en staan dus voor mij gelijk aan een wortel en een kropsla.

Waar hoor je mij om feiten vragen? "Mijn normen en waarden liggen anders" is geen onderbouwing, maar een constatering, dat is net als zeggen dat iets is, omdat het zo is. Ik vraag je niet om je mening met feiten te onderbouwen, ik vraag je om hem uit te leggen, waarom kan ik dat wel en jij niet?
- AFCA -
pi_134534327
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 20:04 schreef EdAtTheBar het volgende:

[..]

Waar hoor je mij om feiten vragen? "Mijn normen en waarden liggen anders" is geen onderbouwing, maar een constatering, dat is net als zeggen dat iets is, omdat het zo is. Ik vraag je niet om je mening met feiten te onderbouwen, ik vraag je om hem uit te leggen, waarom kan ik dat wel en jij niet?
Jij komt met "ze hebben een hoger bewustzijn dan vliegen", "ze kunnen pijn ervaren", "ze zijn bewust". Dit zijn allemaal feiten en mijn onderbouwing is dat het me niet boeit. Als het me wel zou boeien zou ik voor een diervriendelijk product kiezen. Hoe dan ook gaat dit dier dood en is er niks empathischer aan om dieren wat "menswaardiger" te behandelen.

Moraliteit verschilt en dat vind ik een prima onderbouwing. Dat is volgens mij geen kwestie van uitleg maar van begrip.
pi_134534383
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 18:22 schreef SaucyCock het volgende:
Als je een onbeschaafde egoďst bent. Zoals jij nu redeneert redeneerden de slaafeigenaren 200 jaar geleden ook.
#NoDAPL
pi_134534682
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 20:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als je een onbeschaafde egoďst bent. Zoals jij nu redeneert redeneerden de slaafeigenaren 200 jaar geleden ook.
Dieren zijn geen mensen.
Verder zie ik het juist als een nivellering, want ik gun de armen ook vlees.

Om mij te vergelijken met een slavenhouder vind ik te ver gaan, ik wacht op de godwin...
pi_134535128
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 20:42 schreef SaucyCock het volgende:
Jij komt met "ze hebben een hoger bewustzijn dan vliegen", "ze kunnen pijn ervaren", "ze zijn bewust". Dit zijn allemaal feiten en mijn onderbouwing is dat het me niet boeit. Als het me wel zou boeien zou ik voor een diervriendelijk product kiezen. Hoe dan ook gaat dit dier dood en is er niks empathischer aan om dieren wat "menswaardiger" te behandelen.

Was dat nou zo moeilijk? Feiten boeien je gewoon niet, dat is een volstrekt legitieme onderbouwing. Jij klinkt als een jongen die goed nadenkt over zaken in het leven. Rest mij niets dan terug te komen op wat ik eerder zei: dat zegt veel over jou en ik hoop dat je ouders trots op je zijn. Of ga je me dan weer vertellen dat ik niet zo denigrerend moet doen? :')
- AFCA -
pi_134535292
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 20:50 schreef SaucyCock het volgende:

[..]

Dieren zijn geen mensen.

Om mij te vergelijken met een slavenhouder vind ik te ver gaan, ik wacht op de godwin...
Maar mensen zijn wel dieren, leg dat eens uit, volgens mij hebben we hier een wetenschappelijk doorbraak.
- AFCA -
pi_134536299
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 21:04 schreef EdAtTheBar het volgende:

[..]

Maar mensen zijn wel dieren, leg dat eens uit, volgens mij hebben we hier een wetenschappelijk doorbraak.
Wat een onzin, dat mensen dieren zijn betekend niet dat dieren mensen zijn. Ben ik nu de trol of ben jij hem?
pi_134540781
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 20:50 schreef SaucyCock het volgende:

[..]

Dieren zijn geen mensen.

1. Wat begrijp jij niet aan die vergelijking? Jij verkondigt trots dat je dieren uitbuit en dat het je niets interesseert. Dat deden we ook met de slaven totdat de wet het verbood. Die vergelijking is dus terecht.
2. Een slavenhouder is geen Hitler dus de Godwin is hier niet aan de orde.
3. Fatsoenlijk geproduceerd vlees is duurder, dat is helemaal geen probleem aangezien de meeste mensen nu toch (veel) te veel vlees eten (ze kunnen dus aardig de kosten drukken door minder vlees te eten) en dan ook nog eens ongezond vlees eten (verkeerde vetten). Dan liever 75 gram vlees per dag en goed vlees. Beter voor de gezondheid. Ja, sommige mensen zullen - zij die nu niet al te veel vlees eten - zullen iets meer kosten hebben. Dat is prima te overzien. Beter dit - en het oplossen voor een beperkte groep mensen als dat nodig zou zijn dan de maatschappelijke lasten afwentelen op die dieren..

Dat jij van mening bent dat andere zoogdieren dan de mens uitgebuit mogen worden omdat ze - in jouw ogen - lagere levensvormen zijn zegt veel over jou, gelukkig denken veel mensen hier anders over.
Of dat ze lagere levensvormen zijn dan de mens laat ik maar even in het midden, het getuigt zeker niet van beschaving - wat je bij een hogere levensvorm toch zou verwachten - om te stellen dat je lagere levensvormen mag uitbuiten.
#NoDAPL
pi_134540855
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 21:26 schreef SaucyCock het volgende:

[..]

Wat een onzin, dat mensen dieren zijn betekend niet dat dieren mensen zijn.
Ook naar aanleiding van eerdere reacties van jou raad ik je aan om deze webpagina even te lezen.
http://www.dr-lex.be/info-stuff/werkwoorden.html
#NoDAPL
  zaterdag 21 december 2013 @ 23:21:18 #55
405562 Erno-BE
pi_134541703
Persoonlijk vind ik dierenwelzijn belangrijker dan milieubescherming, hoewel dat ook belangrijk is. Gelukkig is de levensmiddelenindustrie steeds beter in het producerem van plantaardig "vlees", als het in de toekomst nog meer op echt vlees gaat lijken hoop ik dat erdan meer vegaburgers over de toonbank gaan.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_134544207
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 23:21 schreef Erno-BE het volgende:
Persoonlijk vind ik dierenwelzijn belangrijker dan milieubescherming, hoewel dat ook belangrijk is. Gelukkig is de levensmiddelenindustrie steeds beter in het producerem van plantaardig "vlees", als het in de toekomst nog meer op echt vlees gaat lijken hoop ik dat erdan meer vegaburgers over de toonbank gaan.
:X
  zondag 22 december 2013 @ 00:26:09 #57
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_134544259
Beter regelen ze dat je geen knollen voor citroenen mag verkopen (stukken vlees die geen ribeye zijn als zodanig verkopen)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_134774741
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 23:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

1. Wat begrijp jij niet aan die vergelijking? Jij verkondigt trots dat je dieren uitbuit en dat het je niets interesseert. Dat deden we ook met de slaven totdat de wet het verbood. Die vergelijking is dus terecht.
2. Een slavenhouder is geen Hitler dus de Godwin is hier niet aan de orde.
3. Fatsoenlijk geproduceerd vlees is duurder, dat is helemaal geen probleem aangezien de meeste mensen nu toch (veel) te veel vlees eten (ze kunnen dus aardig de kosten drukken door minder vlees te eten) en dan ook nog eens ongezond vlees eten (verkeerde vetten). Dan liever 75 gram vlees per dag en goed vlees. Beter voor de gezondheid. Ja, sommige mensen zullen - zij die nu niet al te veel vlees eten - zullen iets meer kosten hebben. Dat is prima te overzien. Beter dit - en het oplossen voor een beperkte groep mensen als dat nodig zou zijn dan de maatschappelijke lasten afwentelen op die dieren..

Dat jij van mening bent dat andere zoogdieren dan de mens uitgebuit mogen worden omdat ze - in jouw ogen - lagere levensvormen zijn zegt veel over jou, gelukkig denken veel mensen hier anders over.
Of dat ze lagere levensvormen zijn dan de mens laat ik maar even in het midden, het getuigt zeker niet van beschaving - wat je bij een hogere levensvorm toch zou verwachten - om te stellen dat je lagere levensvormen mag uitbuiten.
75 gram vlees per dag? Dat krijg ik in vliegjes en spinnetjes op een gemiddelde nacht al op... :D

Ik eet gemiddeld 200-300 gram vlees per dag. Heerlijk. Daar heeft geen overheid ook maar iets mee te maken.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

zaterdag 28 december 2013 @ 02:41:11 #59
321876 Cherna
Fuck the System
pi_134775471
Zuurvlees met frites en een klodder mayo. Moet kunnen toch?
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  † In Memoriam † zaterdag 28 december 2013 @ 07:41:39 #60
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_134776302
De industrie subsidieren en consumptie ook subsidieren.

Overheid. _O_
Carpe Libertatem
  donderdag 2 januari 2014 @ 22:42:13 #61
136 V.
Like tears in rain...
pi_135005393
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 19:34 schreef jatochneetoch het volgende:
Omdat diervriendelijk vlees een grotere belasting op het milieu is. Dat wil je niet.
Uh huh

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_135005833
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 december 2013 01:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

75 gram vlees per dag? Dat krijg ik in vliegjes en spinnetjes op een gemiddelde nacht al op... :D

Ik eet gemiddeld 200-300 gram vlees per dag. Heerlijk. Daar heeft geen overheid ook maar iets mee te maken.
Ik niet, maar wat betreft die laatste regel ben ik het dan wel weer met je eens :D
  donderdag 2 januari 2014 @ 22:56:32 #63
136 V.
Like tears in rain...
pi_135006182
Zullen we dan meteen maar even afspreken dat de politiek dan ook het vlees uit de intensieve veeteelt niet langer subsidieert? En ook meteen alle problemen met de salmonella's, vogel- en varkensgriepen, paardenvlees-ellende en E-coli-shit zelf wordt betaald door de lui die dat vreten, ipv door alle belastingbetalers?

Prima ^O^

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_135007446
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 22:56 schreef Verbal het volgende:
Zullen we dan meteen maar even afspreken dat de politiek dan ook het vlees uit de intensieve veeteelt niet langer subsidieert? En ook meteen alle problemen met de salmonella's, vogel- en varkensgriepen, paardenvlees-ellende en E-coli-shit zelf wordt betaald door de lui die dat vreten, ipv door alle belastingbetalers?

Prima ^O^

V.
Prima. Gelijk die treurige kip-promo's op radio en tv afschaffen?
pi_135017813
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 19:10 schreef John5 het volgende:
Diervriendelijk vlees wat wordt gesubsidieerd door dieronvriendelijk vlees. Dat is wel de ultieme kromheid.
Tja, nu is het andersom....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_135018097
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 19:01 schreef Qontroller het volgende:

Die hogere prijs komt tot stand door de hogere kosten bij 'verantwoord' vlees. Die premium is geen boete, zoals TS wil doorvoeren bij 'onverantwoord' vlees, maar een offer van de consument.
Omdat er nogal wat gevolgen aan zitten waar anderen ook last van hebben.
Plofkip wordt enorm gestimuleerd door de overheid, een gruwel zoals de kippenzuiger(een raar soort "stofzuiger die 9000 kippen per minuut opzuigt) is bv ontwikkeld met geld van de overheid. De reclame kip het meest veelzijdige stukje vlees, ook door de overheid betaald. Daarnaast subsidie's en andere wat meer verborgen geldstromen die die handel in het zadel houden.
Daarnaast hebben we de volksgezondheid, het enorme gebruik van antibiotica en de restistentie die daarbij komt kijken zijn een gevaar voor iedereen. Ook het gebruik van soja en andere voedingsmiddelen voor die kippen kosten iedereen een aardige duit.

De hogere prijs van beter vlees komt niet zozeer door de hogere kosten, het is meer dat de erg lage prijs van kiloknallers kunstmatig is. Natuurlijk zou beter vlees iets duurder zijn, maar dit grote verschil klopt niet, dat komt echt door het kunstmatig laag houden van de kiloknallerprijs.

Dat oplossen is niet zo simpel, al een heel aantal jaren worden boeren bijkans gedwongen aan schaalvergroting te doen, door de geeiste veranderingen e.d. zitten die vaak tot over hun oren in de schulden. De handel die ze doen schiet niet echt op, de meeste jaren hebben ze geluk als ze kiet spelen of een heel klein beetje winst maken, maar er zijn zat jaren dat dat er niet in zit, dat er verlies wordt gedraaid.
Zouden ze nu de "verborgen kosten" verhalen op die kiloknaller dan wordt die kiloknaller een heel stuk duurder, komt die veel dichter in de buurt van biologisch vlees, maar dat zou betekenen dat er veel boeren om zullen vallen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_135018197
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 19:51 schreef SaucyCock het volgende:

[..]

Dat gaat wel even iets verder dan niet vermenselijken...
pi_135020684
Ik zou zeggen dat dat duidt op een antisociale persoonlijkheidsstoornis.
#NoDAPL
pi_135021564
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 11:56 schreef erodome het volgende:

[..]

Omdat er nogal wat gevolgen aan zitten waar anderen ook last van hebben.
Plofkip wordt enorm gestimuleerd door de overheid, een gruwel zoals de kippenzuiger(een raar soort "stofzuiger die 9000 kippen per minuut opzuigt) is bv ontwikkeld met geld van de overheid. De reclame kip het meest veelzijdige stukje vlees, ook door de overheid betaald. Daarnaast subsidie's en andere wat meer verborgen geldstromen die die handel in het zadel houden.
Daarnaast hebben we de volksgezondheid, het enorme gebruik van antibiotica en de restistentie die daarbij komt kijken zijn een gevaar voor iedereen. Ook het gebruik van soja en andere voedingsmiddelen voor die kippen kosten iedereen een aardige duit.
Waarom subsidieert de overheid die bio-industrie zo sterk? Is dat omdat Nederland veel geld 'verdient' met de export?
Als diezelfde overheid biologische (waar geen gif voor is gebruikt) groenten zou stimuleren dan zouden de maatschappij en de volksgezondheid er beter van worden in plaats van slechter. Dat de vleesindustrie een aanslag is op de voedingsstoffen die in de grond zitten (aangezien die beesten nogal veel planten moeten eten zo dat de mensen een stukje vlees krijgen) weten de meeste mensen tegenwoordig hopelijk wel. Dat het gebruik van antibiotica bij deze fokdieren de resistentie van bacteriën die ook de mens besmetten verhoogt is minder bekend. Hetzelfd geldt trouwens voor egoďstische mensen die voor een verkoudheidje of een griepje antibiotica verhogen, zij zorgen er voor dat andere mensen sneller ziek worden. Gelukkig steekt de huisarts hier normaal gesproken een stokje voor, bij die vleesindustrie gebeurt dit op een zeer grote schaal onafgebroken.

quote:
De hogere prijs van beter vlees komt niet zozeer door de hogere kosten, het is meer dat de erg lage prijs van kiloknallers kunstmatig is. Natuurlijk zou beter vlees iets duurder zijn, maar dit grote verschil klopt niet, dat komt echt door het kunstmatig laag houden van de kiloknallerprijs.

Dat oplossen is niet zo simpel, al een heel aantal jaren worden boeren bijkans gedwongen aan schaalvergroting te doen, door de geeiste veranderingen e.d. zitten die vaak tot over hun oren in de schulden. De handel die ze doen schiet niet echt op, de meeste jaren hebben ze geluk als ze kiet spelen of een heel klein beetje winst maken, maar er zijn zat jaren dat dat er niet in zit, dat er verlies wordt gedraaid.
Zouden ze nu de "verborgen kosten" verhalen op die kiloknaller dan wordt die kiloknaller een heel stuk duurder, komt die veel dichter in de buurt van biologisch vlees, maar dat zou betekenen dat er veel boeren om zullen vallen.
Waarom geen vleesaccijns invoeren? Het is de meest logische manier om de verborgen kosten te verhalen op de gebruiker en het is immers die gebruiker die verantwoordelijk is voor deze maatschappelijke kosten. Voor de burgers is het geen probleem, de meeste mensen eten toch veel te veel vlees en zullen dus alleen maar gezonder worden door minder vlees te eten en bovendien zijn er natuurlijk nog allerlei alternatieven voor vlees. Nu we toch bezig zijn, wordt het niet tijd om de slechtere categorie(ën) scharreleiëren eindelijk eens te verbieden? We zouden de lat kunnen leggen op vrije uitloopeiëren. Dat is nog niet genoeg (zo mag je nog steeds de snavels afkappen en preventief antibiotica toedienen bij scharrelkippen en dus ook bij vrije uitloopkippen) maar wel weer een stapje in de goede richting.
#NoDAPL
pi_135021678
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 december 2013 01:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Gezond is anders, tenzij jij overwegend vetarm vlees eet wat in jouw geval (met jouw ruim bovenmodale inkomen) best wel eens zou kunnen, dat gemiddelde is immers gebaseerd op de gemiddelde vleesconsumptie die nu eenmaal vooral bestaat uit vet varkensvlees en koeienvlees. Let op, het gaat in dit geval niet om de hoeveelheid vet maar om de verhouding tussen de soorten vetzuren (verzadigd/enkelvoudig onverzadigd/meervoudig onverzadigd) en uiteraard hangt het effect hiervan op je gezondheid ook af van andere leefgewoontes, je genen etc.
Als je logisch redeneert met de evolutie in gedachte: het was gedurende een zeer lange tijd voor zeer weinig mensen weggelegd om veel vlees te eten, het lichaam is dus niet aangepast aan het eten van grote hoeveelheden vlees (evenals veel andere gewoontes die mensen tegenwoordig hebben).
#NoDAPL
pi_135022027
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Waarom subsidieert de overheid die bio-industrie zo sterk? Is dat omdat Nederland veel geld 'verdient' met de export?
Er zijn een aantal bedrijven die hier erg veel geld mee verdienen. Het echt grote geld zit in een handvol bedrijven. Er wordt heel aardig wat verdient met die export, maar het blijft bij een klein en machtig clubje.

quote:
Als diezelfde overheid biologische (waar geen gif voor is gebruikt) groenten zou stimuleren dan zouden de maatschappij en de volksgezondheid er beter van worden in plaats van slechter. Dat de vleesindustrie een aanslag is op de voedingsstoffen die in de grond zitten (aangezien die beesten nogal veel planten moeten eten zo dat de mensen een stukje vlees krijgen) weten de meeste mensen tegenwoordig hopelijk wel. Dat het gebruik van antibiotica bij deze fokdieren de resistentie van bacteriën die ook de mens besmetten verhoogt is minder bekend. Hetzelfd geldt trouwens voor egoďstische mensen die voor een verkoudheidje of een griepje antibiotica verhogen, zij zorgen er voor dat andere mensen sneller ziek worden. Gellukig steekt de huisarts hier normaal gesproken een stokje voor, bij die vleesindustrie gebeurt dit op een zeer grote schaal onafgebroken.
Dat gebruik van antibiotica moet dan ook wel in combi met die massale teelt. Zoveel dieren bij elkaar en in die omstandigheden geeft gewoon veel ziekte. Geef je als boer niet preventief antibiotica dan schieten je kosten enorm omhoog(en/of winsten omlaag). Dat niet alleen omdat je dan netjes een diagnose moet laten stellen voordat je medicijnen gaat gebruiken, maar ook simpelweg omdat je weet dat ze ziek gaan worden en ziekte's en ellende snel uit de hand kunnen lopen.
Preventief antibiotica geven is dus goedkoper en in dit systeem van vlees kweken zelfs "noodzakelijk".

Maar dat zal biologische teelt niet oplossen, het enige wat een oplossing daarvoor kan zijn is minder vlees consumeren waardoor massale teelt zoals vandaag de dag gebeurd niet nodig is.

quote:
Waarom geen vleesaccijns invoeren? Het is de meest logische manier om de verborgen kosten te verhalen op de gebruiker en het is immers die gebruiker die verantwoordelijk is voor deze maatschappelijke kosten. Voor de burgers is het geen probleem, de meeste mensen eten toch veel te veel vlees en zullen dus alleen maar gezonder worden door minder vlees te eten en bovendien zijn er natuurlijk nog allerlei alternatieven voor vlees. Nu we toch bezig zijn, wordt het niet tijd om de slechtere categorie(ën) scharreleiëren eindelijk eens te verbieden? We zouden de lat kunnen leggen op vrije uitloopeiëren. Dat is nog niet genoeg (zo mag je nog steeds de snavels afkappen en preventief antibiotica toedienen bij scharrelkippen en dus ook bij vrije uitloopkippen) maar wel weer een stapje in de goede richting.
Ik ben geen tegenstander van de werkelijke kosten van vlees betalen, het enige wat me dan wel weer tegen staat is dat het niet degene zijn die deze industrie hebben ontwikkeld en gepushed die zullen betalen ervoor, die zullen er geen doperwtje minder om eten.
pi_135022872
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:49 schreef erodome het volgende:

[..]

Er zijn een aantal bedrijven die hier erg veel geld mee verdienen. Het echt grote geld zit in een handvol bedrijven. Er wordt heel aardig wat verdient met die export, maar het blijft bij een klein en machtig clubje.
Ja, maar wat is precies het motief voor de overheid om te subsidiëren? Waar ik naar op zoek ben is de mate waarin er sprake is van een effectieve lobby van de industrie en het eigenbelang van de overheid (export en hiermee overheidsfinanciën). Heeft beide een heel groot aandeel of zou vooral een van de twee doorwegen?

quote:
Dat gebruik van antibiotica moet dan ook wel in combi met die massale teelt. Zoveel dieren bij elkaar en in die omstandigheden geeft gewoon veel ziekte. Geef je als boer niet preventief antibiotica dan schieten je kosten enorm omhoog(en/of winsten omlaag). Dat niet alleen omdat je dan netjes een diagnose moet laten stellen voordat je medicijnen gaat gebruiken, maar ook simpelweg omdat je weet dat ze ziek gaan worden en ziekte's en ellende snel uit de hand kunnen lopen.
Preventief antibiotica geven is dus goedkoper en in dit systeem van vlees kweken zelfs "noodzakelijk".

Maar dat zal biologische teelt niet oplossen, het enige wat een oplossing daarvoor kan zijn is minder vlees consumeren waardoor massale teelt zoals vandaag de dag gebeurd niet nodig is.
Ik weet het. Daar is maar 1 oplossing voor: de prijs van het vlees verhogen. Dat gebeurt automatisch op het moment dat je dievriendelijkere methodes verplicht (ook voor importvlees uiteraard!) en je de maatschappelijke kosten verwerkt in de prijs van het vlees via accijns.

quote:
Ik ben geen tegenstander van de werkelijke kosten van vlees betalen, het enige wat me dan wel weer tegen staat is dat het niet degene zijn die deze industrie hebben ontwikkeld en gepushed die zullen betalen ervoor, die zullen er geen doperwtje minder om eten.
Ik ben niet geheel objectief in deze kwestie maar ik ben al tevreden als in ieder geval de vleeseters die prijs betalen en de vegetariërs er niet mee voor betalen. ;)
Als ik probeer om er met meer objectiviteit naar te kijken dan lijkt dat mij ook wel rechtvaardig aangezien diezelfde vleeseters daar al die jaren van hebben geprofiteerd. Mijn ouders ook nog via mij maar dat terzijde. Wijsheid komt met de jaren, bij een deel van de mensen. Ik kwam er trouwens ooit achter hoe erg het gesteld is met de vleesindustrie omdat een van mijn ouders werkte in die industrie (administratief werk). Dat die dieren als productiefactoren worden gebruikt - wat trouwens ook nog bij mensen gebeurt, met name in armere landen - wist ik al naar aanleiding van filmpjes die ik zag. Dat die dieren zo massaal preventieve antibiotica kregen en dat ze van alles deden wat niet in het belang van die dieren is om een mooi rood kleurtje te krijgen dat was wel nog nieuws voor mij op dat moment. Natuurlijk kan je tegenwoordig ook al dit soort informatie op het internet vinden.
#NoDAPL
pi_135026872
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 14:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja, maar wat is precies het motief voor de overheid om te subsidiëren? Waar ik naar op zoek ben is de mate waarin er sprake is van een effectieve lobby van de industrie en het eigenbelang van de overheid (export en hiermee overheidsfinanciën). Heeft beide een heel groot aandeel of zou vooral een van de twee doorwegen?
Kijk eens bij de overheid rond naar belangenverstrengeling, wat natuurlijk nooit gebeurd ;)
Vooral bij het CDA zijn er erg veel mensen met hele harde belangen in de vlees-industrie. VVD kan er ook wat van, maar zit meer in de rest van de handel eromheen dan letterlijk in het boerenleven zoals bij het CDA.
Maar kijk ook eens naar het pvv/pve(productschap vee en vlees/productschap pluimvee en eieren). Dat is nu nog een productschap dat in naam van de overheid handeld, vanaf 2015 zal dat niet meer bestaan en komt het direct onder het ministerie van EZ.
pi_135045183
Goed om te weten, kippen die in Nederland worden geslacht worden vaak slecht verdoofd. Zie de website van Eenvandaag: http://www.eenvandaag.nl/(...)pen_slecht_verdoofd_
Kippen in Nederlandse slachthuizen worden op een illegale en wrede manier geslacht. Ze worden te weinig verdoofd, waardoor ze bij vol bewustzijn worden gedood. Oud-keurmeester Anton Breunis vindt dat minister Veerman de Voedsel- en Warenautoriteit opdracht moet geven daadwerkelijk te gaan controleren.

"In mijn beleving is dit gruwelijk", zegt oud-keurmeester van de RVV Anton Breunis in EénVandaag. Volgens de wet moeten dieren verdoofd zijn voordat ze geslacht worden. De kippen worden stelselmatig te weinig verdoofd, waardoor ze bij vol bewustzijn geslacht worden, Aldus Breunis. Het gaat jaarlijks om zo'n negen miljoen kippen en kalkoenen. Volgens de wet moeten de dieren verdoofd zijn voordat ze geslacht worden. Hiertoe worden ze door een bak met water gesleept waarop ongeveer 100 Volt staat. De bedwelming die optreedt, moet aanhouden tot de slacht. In Nederland worden jaarlijks zo'n negentig miljoen kippen en kalkoenen geslacht voor consumptie. Maar de meeste slachterijen zetten stelselmatig veel minder of bijna geen stroom op de waterbakken, aldus Anton Breunis, oud-keurmeester van de Rijksdienst voor de keuring van Vee en Vlees (RVV). "Ik heb vaak genoeg gezien dat de dieren nadat ze eigenlijk al dood horen te zijn de kop opbeuren en even rond kijken. Ze hebben alle gruwelijkheden gehad en dan bloeden ze langzaam dood", aldus Breunis. Volgens hem is er weinig deskundigheid aanwezig bij de slachterijen: "Op het moment dat er een kip schreeuwend van pijn uit het waterbad kwam, dan zei de controleur: bepaalde dieren laten zich niet verdoven. Dan dacht ik, lul niet man." Breunis was 33 jaar keurmeester voor de RVV -inmiddels opgegaan in de Voedsel- en Warenautoriteit- en controleerde met name kippenslachterijen. Breunis maakte telkens meldingen van het te lage stroomvoltage dat op de waterbakken stond. Zo haalde hij eind 2003 bij een controle in tien minuten tijd vier dieren levend van de band, nadat ze al waren geslacht.Ook uit het rapport 'Welfare aspects of animal stunning and killing methods' van de European Food and Safety Authority (EFSA) in 2004 blijkt dat gemiddeld tien procent van de kippen tijdens het slachten onvoldoende is verdoofd. Hierdoor bewegen de kippen nog waardoor ze niet goed of helemaal niet worden aangesneden door het slachtmes. Het gevolg is dat ze levend in een bak water terecht komen van vijftig graden Celsius. Volgens Breunis moet de lage stroom voorkomen dat sommige dieren teveel bloedingen krijgen die vaak terug te zien zijn in het vlees, waardoor dit minder goed verkoopt.Stichting Dierenrecht Nederland zegt zoveel voorbeelden van dergelijke praktijken te hebben dat er volgens de stichting 'van hogerhand sprake is van een oekaze'. "Dierenwelzijn speelt geen enkele rol bij het ministerie van Landbouw. Het zal ze letterlijk en figuurlijk een worst zijn", aldus voorzitter Hans Baaij. Volgens oud-keurmeester Breunis moet minister Veerman de Voedsel- en Warenautoriteit opdracht geven om ook daadwerkelijk te gaan controleren in slachterijen.Morgen wordt in de Tweede Kamer een hoorzitting gehouden over het onderwerp.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#NoDAPL
pi_135047160
Met zn allen drastisch de vleesconsumptie verminderen is de enige oplossing
pi_135048953
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Gezond is anders,
Volgens bepaalde wetjes wel, niet elk onderzoek zegt hetzelfde, wat heel die gezondheids"wetenschap" een farce maakt. Bepaalde conclusies en richtlijnen volgt iedereen en vele mensen leven (niet: eten) ongezond. Maar ook dat is hún keuze, niet?

quote:
tenzij jij overwegend vetarm vlees eet wat in jouw geval (met jouw ruim bovenmodale inkomen) best wel eens zou kunnen, dat gemiddelde is immers gebaseerd op de gemiddelde vleesconsumptie die nu eenmaal vooral bestaat uit vet varkensvlees en koeienvlees. Let op, het gaat in dit geval niet om de hoeveelheid vet maar om de verhouding tussen de soorten vetzuren (verzadigd/enkelvoudig onverzadigd/meervoudig onverzadigd) en uiteraard hangt het effect hiervan op je gezondheid ook af van andere leefgewoontes, je genen etc.
Dat laatste is veeeel belangrijker. Eten is in de meeste landen veilig genoeg, en in Nederland bizar. Gezond eten is in Nederland heel gemakkelijk, met kant en klaar pakketten van AH etc. Het enige is dat goedkopere boodschappen meer tijd vergen. gezond eten is daarmee niet duur, zoals angstpsycholoogjes prediken, maar simpelweg meer tijd/moeite. Veelal hebben de armere klasses daar geen zin in of geen tijd voor. Dan is fast food een makkelijk alternatief.

quote:
Als je logisch redeneert met de evolutie in gedachte: het was gedurende een zeer lange tijd voor zeer weinig mensen weggelegd om veel vlees te eten, het lichaam is dus niet aangepast aan het eten van grote hoeveelheden vlees (evenals veel andere gewoontes die mensen tegenwoordig hebben).
Ik ben goed op de hoogte van evolutie Bram, het is mijn werk. Ook met de huidige veranderlijkheid van leefomgeving op de Aarde.

Het is ongezond om veel vet en suiker te eten en weinig te bewegen. Met voldoende beweging en een normale voeding is er serieus niets aan de hand.

En de spijswetten voor slechte stoffen en matige kwaliteit zijn in Nederland van oudsher hoog, juist door onze geschiedenis waar we van knullige oogstjes afhankelijk waren.

Al met al is het idee dat iedereen 120 moet worden zonder lichamelijke klachten in die tijd, een fundamenteel fout principe dat mensen van individuen in "wat kost jij de maatschappij"-robots verandert.

Ook de "gezondste" wortelknagende dietist kan zichzelf doodrijden, dan wel door een ander van de weg gedrukt worden. Risico's kan en moet je niet willen uitsluiten, dat is onzin. Investeer je energie en krimpende budgetten op de juiste terreinen. Hoe het voedel/vlees geregeld is, is echt volgens moderne standaarden in de grootste delen van de wereld.

pi_135050895
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Laag. :')
Lastig he; andersdenkende.

[ Bericht 0% gewijzigd door SaucyCock op 04-01-2014 00:37:15 ]
  zaterdag 4 januari 2014 @ 03:05:20 #78
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_135055658
quote:

[..]

Maar we mogen ze niet misbruiken of martelen.
Trouwens Adam en Eva waren naakt en vegetarier, iets waar de meeste Gristenen van gruwen.
pi_135056144
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 03:05 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Maar we mogen ze niet misbruiken of martelen.
Trouwens Adam en Eva waren naakt en vegetarier, iets waar de meeste Gristenen van gruwen.
Vegas sterven uit. Verwrongen antibiologisch vaak opdringerig volkje.

pi_135058953
Vleestax.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2014 11:27:46 ]
pi_135059726
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 03:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik heb eerder de indruk dat het aantal toeneemt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_135075388
quote:

[..]

Wat een onzin, vega's doen het al wat eeuwtjes heel prima en in deze tijd zijn er meer vega's dan ooit tevoren. Het is juist de dagelijkse veel vlees eter die buiten de boot valt, die antobiologisch bezig is en binnen relatief korte tijd een rariteit zal zijn.
pi_135075624
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:00 schreef erodome het volgende:

[..]

Wat een onzin, vega's doen het al wat eeuwtjes heel prima en in deze tijd zijn er meer vega's dan ooit tevoren. Het is juist de dagelijkse veel vlees eter die buiten de boot valt, die antobiologisch bezig is en binnen relatief korte tijd een rariteit zal zijn.
Ja, in de veilige Grachtengordel wel, zweefteef.

:*

pi_135075851
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Geen kennis van de geschiedenis ofzo? De bio-industrie en daarmee het dagelijkse fikse stuk vlees is niet zo oud... Daarvoor was vlees een luxe product, hoe verder je terug gaat, hoe groter het luxe gedeelte want jacht is niet zo simpel, zeker niet zonder de moderne middelen die we nu hebben.

En wbt vega's, kijk eens rond in india, waar al vele eeuwen vega's rondlopen inmiddels.
pi_135075912
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:10 schreef erodome het volgende:

[..]

Geen kennis van de geschiedenis ofzo? De bio-industrie en daarmee het dagelijkse fikse stuk vlees is niet zo oud... Daarvoor was vlees een luxe product, hoe verder je terug gaat, hoe groter het luxe gedeelte want jacht is niet zo simpel, zeker niet zonder de moderne middelen die we nu hebben.

En wbt vega's, kijk eens rond in india, waar al vele eeuwen vega's rondlopen inmiddels.
Ja, in India is het bijna noodzaak om niet vergiftigd te raken.

Vlees wordt in het overgrote gedeelte van de wereld in ruime hoeveelheden gegeten, jouw vega-promo ten spijt.

Kijk eens rond in Argentinie. Veel plezier.

pi_135076184
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, in India is het bijna noodzaak om niet vergiftigd te raken.

Vlees wordt in het overgrote gedeelte van de wereld in ruime hoeveelheden gegeten, jouw vega-promo ten spijt.

Ik ben geen vega en promoot dus ook geen vega, wel een beetje nadenken over wat je eet en wat dat kost voor de hele wereld.

En argentienie als vb nemen, net doen alsof argentiene niets met onze bio-industrie te maken heeft :')
pi_135076279
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:18 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik ben geen vega en promoot dus ook geen vega, wel een beetje nadenken over wat je eet en wat dat kost voor de hele wereld.
Ja voor jezelf, echt niet voor "een betere wereld". Die wereld draait echt door als jij Qorn of McPollo eet.

quote:
En argentienie als vb nemen, net doen alsof argentiene niets met onze bio-industrie te maken heeft :')
Jij komt met het open riool van de wereld aanzetten. Dan leg ik daar Argentinie tegenover. Veel succes met vegetariseren.

pi_135076510
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja voor jezelf, echt niet voor "een betere wereld". Die wereld draait echt door als jij Qorn of McPollo eet.
De wereld draait altijd wel door, of de mensheid nog ruimte heeft in de toekomst is de werkelijke vraag in deze...

quote:
Jij komt met het open riool van de wereld aanzetten. Dan leg ik daar Argentinie tegenover. Veel succes met vegetariseren.
Geen argumenten meer dat je maar dom moet doen?
Argentinie is een bron van de bio-industrie, een hele grote zelfs. Ga daar terug in de tijd, voor de bio-industrie(om en nabij de 2de wereldoorlog) en dan zal je zien dat vlees meer een luxe product is en dat er helemaal niet dagelijks zoveel vlees werd geserveerd. Hoe verder je terug gaat, hoe meer vlees een luxe product wordt.

Er is een hele goede reden waarom we zo'n hang naar vlees hebben, net zoals we een hang hebben naar "suikers", dat is niet omdat het zo ruim voor handen was in de "natuurlijke" situatie. Die hang is er omdat we een stimulans nodig hadden om het risico te nemen, omdat het een schaars goed was.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 21:38:58 #89
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_135082473
quote:

[..]

Zelfs hier in Mexico heb je vegetariers, vegetarische restaurants en ik ben op het strand zelfs een Nederlands stel tegengekomen die beide veganistisch zijn. Waarvoor veel respect. _O_
pi_135098573
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:12 schreef El_Matador het volgende:

Argentinie? Samen met Brazilie nummer 2 en 3 sojaproducenten ter wereld tbv de vleesindustrie met rampzalige gevolgen voor mens en natuur. Die bedoel je?
  zondag 5 januari 2014 @ 17:55:41 #91
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135109969
Waarom zou een democratische regering iets opleggen wat de kiezer zelf kan bepalen? Iedereen kan de keuze maken niet naar de kiloknaller te gaan, toch doet de NL consument dat.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_135111243
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 17:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom zou een democratische regering iets opleggen wat de kiezer zelf kan bepalen? Iedereen kan de keuze maken niet naar de kiloknaller te gaan, toch doet de NL consument dat.
Helaas wel ja, en meestal zijn het de vrouwen die de inkopen doen, als het aan mij lag aten we maar om de andere dag vlees of zelfs om de drie dagen.
Zo erg vind ik het dat ik het vlees wat ik altijd graag at, vies vind, of een bijsmaak vind hebben.
En dan vind ik de saus word er ook meegemaakt teminste hier in huis en dan smaakt alles verkeerd vind ik.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2014 18:26:31 ]
  zondag 5 januari 2014 @ 18:30:14 #93
45206 Pietverdriet
pi_135111431
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:25 schreef john2406 het volgende:

[..]

Helaas wel ja, en meestal zijn het de vrouwen die de inkopen doen, als het aan mij lag aten we maar om de andere dag vlees of zelfs om de drie dagen.
Zo erg vind ik het dat ik het vlees wat ik altijd graag at, vies vind, of een bijsmaak vind hebben.
En dan vind ik de saus word er ook meegemaakt teminste hier in huis en dan smaakt alles verkeerd vind ik.
Waarom zeg je dan niet
Hee, bolle schommel, deze troep is niet te vreten, haal eens behoorlijk vlees met je dikke reet of ik zoek een thaise schone
Maar dan diplomatiek
pi_135111524
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom zeg je dan niet
Hee, bolle schommel, deze troep is niet te vreten, haal eens behoorlijk vlees met je dikke reet of ik zoek een thaise schone
Maar dan diplomatiek
Oftopic.

Even een Lolletje!
Zeg maar eens veel heb ik de pol hier staan en sta ik op straat.
Misschien zelfs straat verbod!
  zondag 5 januari 2014 @ 19:16:20 #95
45206 Pietverdriet
pi_135113471
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:32 schreef john2406 het volgende:

[..]

Oftopic.

Even een Lolletje!
Zeg maar eens veel heb ik de pol hier staan en sta ik op straat.
Misschien zelfs straat verbod!
Ik krijg alle hoeken van de kamer te zien en maanden geen sex als het vlees niet 100% is
pi_135117940
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 17:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Omdat het gaat over wat het beste is voor het "volk". Het blijkt dat het "volk" niet goed weet wat er gaande is of het niet wil weten. Dan is het de taak van de overheid om te doen wat het beste is, zou het de taak moeten zijn.

De kiloknaller heeft vele gevolgen, van volksgezondheid tot het verkloten van de aarde. Als het "volk" niet het juiste kiest moet dat voor ze gedaan worden. De overheid bemoeit zich met van alles en nog wat, vind het vreemd dat hier dan ineens moeilijk wordt gedaan over bemoeienis terwijl de gevolgen zo zwaar zijn.
pi_135118019
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:25 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat een onzin, groei een ruggengraat zeg. Gewoon praten, zeggen wat je vindt, zeggen wat je denkt, vraag om beter vlees, overleg om minder vlees te eten en daardoor beter vlees te eten. Je hebt je mond niet voor niets gekregen.
pi_135119641
Sinds 2014 ben ik vegetariër. Accijns op vlees en subsidies op vleesvervangers lijken mij een prima idee!

Al die voordeeltjes die de bio-industrie heeft mogen van mij natuurlijk weg.

Als vegetariër vind ik dat je toch kan spreken over een extra laagje beschaving. Het promoten kan zeker geen kwaad en is ook nog eens goed voor de volksgezondheid. ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2014 21:03:28 ]
pi_135119885
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:00 schreef robin007bond het volgende:
Sinds 2014 ben ik vegetariër.
_O- _O-

5 dágen! _O_

zondag 5 januari 2014 @ 21:04:56 #100
405562 Erno-BE
pi_135120010
quote:
Sinds 2014 ben ik vegetariër. Accijns op vlees en subsidies op vleesvervangers lijken mij een prima idee!

Als vegetariër vind ik dat je toch kan spreken over een extra laagje beschaving. Het promoten kan zeker geen kwaad en is ook nog eens goed voor de volksgezondheid. ^O^
Eigenlijk zou ik ook vegetarier moeten worden, maar vlees is veel te lekker.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  zondag 5 januari 2014 @ 21:21:33 #101
45206 Pietverdriet
pi_135121183
quote:

Je bent zo vol van beschaving dat je wilt dat anderen voor jouw eten betalen
  zondag 5 januari 2014 @ 21:22:36 #102
37769 erodome
Zweefteef
pi_135121262
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je bent zo vol van beschaving dat je wilt dat anderen voor jouw eten betalen
Nee, dat mensen voor hun eigen eten betalen ipv dat de vega betaald voor het vlees van een ander, of een kwaliteitsliefhebber betaald voor de shit die een ander wil eten en ga zo maar door...
pi_135121390
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:22 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, dat mensen voor hun eigen eten betalen ipv dat de vega betaald voor het vlees van een ander, of een kwaliteitsliefhebber betaald voor de shit die een ander wil eten en ga zo maar door...
We zouden vegetarisch voedsel op scholen kunnen verplichten.

De duurdere productie financieren we door de belastingen te verhogen.

pi_135121417
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:04 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Eigenlijk zou ik ook vegetarier moeten worden, maar vlees is veel te lekker.
Het volhouden gaat mij prima af! :)

Dikke aanrader!
  zondag 5 januari 2014 @ 21:25:48 #105
37769 erodome
Zweefteef
pi_135121509
quote:
6s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

We zouden vegetarisch voedsel op scholen kunnen verplichten.

De duurdere productie financieren we door de belastingen te verhogen.
Vegetarisch is duurder????????????????????????? Leg me dat eens uit schat...
pi_135121747
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:25 schreef erodome het volgende:

[..]

Vegetarisch is duurder????????????????????????? Leg me dat eens uit schat...
Dan de laagste en goedkoopste bio-industrie?

zondag 5 januari 2014 @ 21:33:13 #107
104871 remlof
Europees federalist
pi_135122028
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:24 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Het volhouden gaat mij prima af! :)

Dikke aanrader!
Al 5 hele dagen.
Yankee go home!
  zondag 5 januari 2014 @ 21:34:40 #108
37769 erodome
Zweefteef
pi_135122121
quote:
12s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan de laagste en goedkoopste bio-industrie?
Leg het maar uit, want volgens mij is groente zo direct als voedingsbron altijd goedkoper dan vlees, ook dan het goedkoopste vlees. Het is zonder twijfel efficienter groente als mensenvoeding te laten dienen.

Heb laatst een reclame van schokkend goedkope kip gezien, maar toch haal ik meer gewicht aan sperciebonen voor dat geld.
pi_135124202
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik krijg alle hoeken van de kamer te zien en maanden geen sex als het vlees niet 100% is
Jij bent een man neem ik aan?
pi_135148395
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:00 schreef erodome het volgende:

[..]

quote:
10s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik eet vegetarisch, ik ben links en ik ben een idealist (ik voel me dus niet thuis bij Groenlinks ;)) en zelfs ik geloof dat niet. ;)
Ik denk echter wel dat het wellicht onvermijdelijk zal blijken te zijn om het vlees meer een eerlijke prijs te gaan geven (maatschappelijke kosten doorberekenen in het vlees) aangezien de wereldpopulatie flink toeneemt in een periode waarin een steeds groter deel van die wereldpopulatie niet in een onderontwikkeld land leeft (zie de economische opkomst van China, India en Brazilië) en de fossiele brandstoffen schaarser worden (kunstmest). In dat geval zou vlees weer een luxeproduct kunnen worden. Hoe wil je de huidige vleesconsumptie verdubbelen of verdrievoudigen terwijl kunstmest lastiger gemaakt kan worden? Of je zou urine van mensen moeten gaan gebruiken of iets dergelijks? Ik weet niet of dat dat voldoende effectief gaat zijn.
#NoDAPL
  maandag 6 januari 2014 @ 15:58:02 #111
45206 Pietverdriet
pi_135148498
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 22:08 schreef john2406 het volgende:

[..]

Jij bent een man neem ik aan?
Ja
pi_135148888
quote:
10s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Al 5 hele dagen.
Een goed begin is het halve werk. Ik ben jaren geleden ook ooit begonnen en ik wist op de eerste dag al dat ik het de rest van mijn leven zou doen. Ik stopte wel in twee fases met het eten van vlees, eerst at ik geen koud vlees meer (brood), vervolgens ook geen warm vlees. Het feit dat hij al maanden bezig was met de overstap te maken geeft voor mij aan dat het geen impulsieve beslissing was, ik had wel verwacht dat hij al wat eerder de stap zou zetten. ;)
Tip: eet dagelijks een ei en magere kwark. Het zijn goede bronnen van voedingsstoffen zonder dat er al te veel nadelen zijn. Wel erg opletten met de ijzerinname voedingsmiddelen kiezen die veel ijzer bevatten maar geen stoffen die de ijzeropname negatief beďnvloeden en hierbij wat vitamine C innemen in de vorm van groenten en/of vruchten: bijv. wel volkorenbrood en geen spinazie, cafeďne en wijn. In geval van twijfel eens je bloed laten analyseren of wat extra innemen in de vorm van een pil op zo'n manier dat je ook zeker weet dat je niet teveel inneemt.
#NoDAPL
pi_135148962
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:34 schreef erodome het volgende:

[..]

Leg het maar uit, want volgens mij is groente zo direct als voedingsbron altijd goedkoper dan vlees, ook dan het goedkoopste vlees. Het is zonder twijfel efficienter groente als mensenvoeding te laten dienen.
Wat dierlijke producten eten is wel aan te bevelen. Dat wil gelukkig niet zeggen dat je vlees, vis en gevogelte moet eten en het wil gelukkig ook niet zeggen dat de dieren respectloos behandeld hoeven te worden. Dan maar wat meer betalen voor een ei wat op een fatsoenlijke manier is verkregen.
#NoDAPL
  maandag 6 januari 2014 @ 16:24:31 #114
136 V.
Like tears in rain...
pi_135149769
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:22 schreef erodome het volgende:

[..]

QFT

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 6 januari 2014 @ 16:32:52 #115
136 V.
Like tears in rain...
pi_135150190
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 6 januari 2014 @ 16:44:55 #116
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135150745
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 15:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee
Beter zo.
  maandag 6 januari 2014 @ 16:52:43 #117
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135151070
Vanavond maar eens een dikke T-bone steak van een plofrund naar binnen werken.
  maandag 6 januari 2014 @ 17:56:38 #118
136 V.
Like tears in rain...
pi_135153526
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:52 schreef betyar het volgende:
-10 pueriel nihilisme

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_135166068
quote:
Ik zou bijna zeggen: "het is jouw gezondheid". Ware het niet dat als het niet biologisch is dieren er onnodig voor mishandeld zijn en dat anderen de rekeningen betalen. ;)
#NoDAPL
pi_135166427
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 23:20 schreef Pokkelmans het volgende:
Persoonlijk ben ik overigens een groot liefhebber van wild. Niet enkel vanwege de smaak, maar ook vanuit ethisch oogpunt.
Meest biologische vlees dat er is, zeker als het in eigen regio geschoten is.

Maar volgens velen is jagen zielig., terwijl ze zelf de volgende dag wel een blokje om rijden omdat bij een andere supermarkt kipfilet een dubbeltje goedkoper is. :')
pi_135167075
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 09:23 schreef betyar het volgende:
Plofkippen _O_ _O_ _O_
In ieder topic over vlees is er wel zo'n domkop als deze, dus origineel is het ook niet eens.
pi_135167163
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:52 schreef betyar het volgende:
plofrund is iets origineler dat dan weer wel...
pi_135169707
Als ik moet kiezen tussen deze twee kwaden, vlees van jacjt of vlees van bio-industrieboeren, dan inderdaad toch liever vlees van jacht. In ieder geval hebben die dieren een normaal leven gehad. Jammer alleen dat het zo'n kakhobby is (vooral de 'welgestelden' doen aan jagen als hobby).
#NoDAPL
  maandag 6 januari 2014 @ 23:00:27 #124
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135169947
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Als ik moet kiezen tussen deze twee kwaden, vlees van jacjt of vlees van bio-industrieboeren, dan inderdaad toch liever vlees van jacht. In ieder geval hebben die dieren een normaal leven gehad. Jammer alleen dat het zo'n kakhobby is (vooral de 'welgestelden' doen aan jagen als hobby).
Lul niet man, mijn overburen jagen hier, ik krijg elk jaar een paar euro en een buts vlees omdat ze over onze wei lopen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:) :) :)
pi_135170037
Dat kan best wezen maar nationaal gezien is het vooral een kaksport. Jij vertelt trouwens niets over de welvaart van jouw buren dus wat moeten we met deze anekdote van jou?
#NoDAPL
  maandag 6 januari 2014 @ 23:02:42 #126
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135170063
quote:
17s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:10 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

In ieder topic over vlees is er wel zo'n domkop als deze, dus origineel is het ook niet eens.
Ieder topic over vlees waar vegahippies en volk dat biologisch vlees promoot verdient niks beters.
  maandag 6 januari 2014 @ 23:05:12 #127
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135170178
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat kan best wezen maar nationaal gezien is het vooral een kaksport. Jij vertelt trouwens niets over de welvaart van jouw buren dus wat moeten we met deze anekdote van jou?
Zoon werkt als betontimmerman in de stallenbouw en pa zat voor zijn pensioen op een vrachtwagen die in de buurt bouwmaterialen bezorgde. Dan weet jij ook wel dat het daar geen vetpot is.
pi_135170263
Dat klinkt inderdaad als een modaal milieu. Waar woon jij? Ergens in de periferie van Nederland (Friesland of zo)?
#NoDAPL
pi_135170344
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:02 schreef betyar het volgende:

[..]

Ieder topic over vlees waar vegahippies en volk dat biologisch vlees promoot verdient niks beters.
Stel je voor: fatsoenlijk vlees promoten - als je vlees eet - waarbij dieren niet extreem slecht zijn verzorgd. Gekker moet het toch niet worden? :')
Ik heb heel erg weinig gemeen met hippies hoor. :)
#NoDAPL
  maandag 6 januari 2014 @ 23:09:42 #130
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135170390
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat klinkt inderdaad als een modaal milieu. Waar woon jij? Ergens in de periferie van Nederland (Friesland of zo)?
Gemonde city.
pi_135170421
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De meeste jagers die ik ken zijn hardwerkende boeren. Natuurlijk is het ook bij de adel een populaire bezigheid, maar ik geloof dat de gemiddelde jager in Nederland gewoon een plattelandsbewoner is.
pi_135170482
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:09 schreef betyar het volgende:

[..]

Gemonde city.
City? Gemonde is toch een klein dorpje bij St-Michielsgestel?
#NoDAPL
  maandag 6 januari 2014 @ 23:12:09 #133
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135170520
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Stel je voor: fatsoenlijk vlees promoten - als je vlees eet - waarbij dieren niet extreem slecht zijn verzorgd. Gekker moet het toch niet worden? :')
Ik heb heel erg weinig gemeen met hippies hoor. :)
Volgens mij zijn er voldoende uitzendingen geweest waar "biologisch vlees" "scharrelkippen" onder de loep zijn genomen, keurmerkje dient maar voor een ding en dat is geld uit de zakken van de consument kloppen.
pi_135170521
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:10 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

De meeste jagers die ik ken zijn hardwerkende boeren. Natuurlijk is het ook bij de adel een populaire bezigheid, maar ik geloof dat de gemiddelde jager in Nederland gewoon een plattelandsbewoner is.
Ik sprak dan ook over de hobby. Als ik jou goed begrijp dan doen die boeren dat niet als hobby maar voor hun werk, net als de boswachters.
#NoDAPL
  maandag 6 januari 2014 @ 23:12:47 #135
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135170552
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

City? Gemonde is toch een klein dorpje bij St-Michielsgestel?
Correct. Vandaar ook "city". :P
pi_135170579
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik sprak dan ook over de hobby. Als ik jou goed begrijp dan doen die boeren dat niet als hobby maar voor hun werk, net als de boswachters.
Wild vlees is naast heerlijk en diervriendelijk ook nog eens vrij van allerlei toegevoegde stoffen.

Je zou het moeten toejuichen, ongeacht wie er aan de jacht meedoen.

pi_135170603
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:12 schreef betyar het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er voldoende uitzendingen geweest waar "biologisch vlees" "scharrelkippen" onder de loep zijn genomen, keurmerkje dient maar voor een ding en dat is geld uit de zakken van de consument kloppen.
Soms wel, soms niet. Hoe strenger keurmerken worden gecontroleerd, ook door willekeurige klanten die op een blog verslag doen, hoe liever. Bij eieren garandeert een keurmerk bepaalde minimale voorwaarden indien ze niet corrupt zijn en een beetje normaal werk leveren (het keurmerkbedrijf). Helaas is het voor de klant weinig inzichtelijk welk keurmerk wel en niet te vertrouwen is.
#NoDAPL
pi_135170646
quote:
12s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wild vlees is naast heerlijk en diervriendelijk ook nog eens vrij van allerlei toegevoegde stoffen.

Je zou het moeten toejuichen, ongeacht wie er aan de jacht meedoen.
Als ik vlees zou eten dan zou ik waarschijnlijk voor wild vlees kiezen, precies om de door jou genoemde redenen. Helaas werd ik vegetariër voordat wild vlees populair werd dus ik heb waarschijnlijk wat gemist. ;)
#NoDAPL
pi_135170658
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee, het zijn voornamelijk veehouders geloof ik. Het schieten van reeën, konijnen en fazanten doen ze puur voor de hobby :P. Het enige dat enig praktisch nut heeft is het schieten van konijnen die massaal onder schuren/stoepjes/kippenhokken en dergelijke heengraven. Daarbij wordt dan ook nog gebruik gemaakt van een fret.
  maandag 6 januari 2014 @ 23:15:22 #140
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135170684
Ik vreet alles en het kan me niks verrekken waar het vandaan komt.
pi_135170714
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:15 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Nee, het zijn voornamelijk veehouders geloof ik. Het schieten van reeën, konijnen en fazanten doen ze puur voor de hobby :P. Het enige dat enig praktisch nut heeft is het schieten van konijnen die massaal onder schuren/stoepjes/kippenhokken en dergelijke heengraven. Daarbij wordt dan ook nog gebruik gemaakt van een fret.
Ik neem het van jou aan. Wat is jouw praktische ervaring met het boerenleven?
#NoDAPL
pi_135170731
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
... voordat wild vlees populair werd dus ik heb waarschijnlijk wat gemist. ;)
Jij werd zo'n 800.000 jaar geleden vegetarier?

maandag 6 januari 2014 @ 23:16:48 #143
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135170762
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:15 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Halve maisvelden de hond injagen links of rechts. andere kant opwachten en de konijnen zijn zo moe dat het prijsschieten is :P :P :P
pi_135170811
quote:
11s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij werd zo'n 800.000 jaar geleden vegetarier?
Populair bij de gewone klant die ook dat eens koopt in de supermarkt in plaats van varkens-, runder- en kippenvlees. Al weet ik niet of dat wild bij de supermarkt echt wild is, ik herinner me dat er eens een kritische reportage hierover was bij een van de actualiteitenprogramma's van de NPO.
#NoDAPL
pi_135170913
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:16 schreef betyar het volgende:

[..]

Halve maisvelden de hond injagen links of rechts. andere kant opwachten en de konijnen zijn zo moe dat het prijsschieten is :P :P :P
Als je dan toch jaagt dan zie ik liever dat je op een paard moet achtervolgen en al rijdende moet mikken. ;)
Het komt wat meer over als een sport op die manier.
#NoDAPL
pi_135170916
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Populair bij de gewone klant die ook dat eens koopt in de supermarkt in plaats van varkens-, runder- en kippenvlees. Al weet ik niet of dat wild bij de supermarkt echt wild is, ik herinner me dat er eens een kritische reportage hierover was bij een van de actualiteitenprogramma's van de NPO.
Met kerst aten wij altijd wild, en dat was enige jaren voor jouw geboorte. Nooit vlees gegeten ook?

Hertenfarms zijn uitermate goed geregeld in Nederland. Heerlijke barbecuepakketten ook.

pi_135171070
quote:
6s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Met kerst aten wij altijd wild, en dat was enige jaren voor jouw geboorte.
Dat is waar, met kerst werd er een uitzondering gemaakt in veel gezinnen. Verder had ik ook bij bepaalde feestjes (opa en oma die X jaar getrouwd waren of opa die Y jaar oud werd) de kans om wild te eten maar in die tijd lag dat nog een beetje gevoelig, in ieder geval waar ik vandaan kwam. Waarschijnlijk ten onrechte als je het alternatief bekijkt. ;)

quote:
Nooit vlees gegeten ook?
Ik heb vroeger vlees gegeten, mijn moeder maakte het klaar zolang ik dat wou. Mijn bewaren tegen de bio-industrie waren een belangrijk motief om te stoppen met vlees te eten. Later kwamen daar andere motieven bij zoals mijn gezondheid en de biomassapyramide.
#NoDAPL
pi_135171110
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:

de kans om wild te eten maar in die tijd lag dat nog een beetje gevoelig, in ieder geval waar ik vandaan kwam....
:?

maandag 6 januari 2014 @ 23:22:21 #149
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135171129
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als je dan toch jaagt dan zie ik liever dat je op een paard moet achtervolgen en al rijdende moet mikken. ;)
Het komt wat meer over als een sport op die manier.
Jagen is in mijn ogen geen sport.
pi_135171161
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik neem het van jou aan. Wat is jouw praktische ervaring met het boerenleven?
Zelf nooit op een boerderij gewoond. In een dorp opgegroeid, en naar "de stad" verhuisd voor de studie.De ouders van mijn vriendin hebben beiden een boerderij (niet bedrijfsmatig, maar een verbouwde hoeve, wat weilanden en kleinvee), en zijn onderdeel van een vrij hechte plattelandsgemeenschap. Ik krijg dus op (buurt)feestjes, verjaardagen en oudejaarsavonden vaak verhalen mee, en overnacht dus wel eens op een boerderijtje.
pi_135171175
quote:
11s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een conservatief deel van Nederland wat 20 jaar achterliep op een groot deel van het land. Strenge kerken en al in die buurt waar je verplicht naar toe moest, niet iets om vrolijk van te worden. :)
#NoDAPL
pi_135171204
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een conservatief deel van Nederland wat 20 jaar achterliep op een groot deel van het land.
Maar daar zou toch jagen juist nog heel gewoon moeten zijn?

Ben wel benieuwd welk deel; Urk?

pi_135171249
quote:
6s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Maar daar zou toch jagen juist nog heel gewoon moeten zijn?

Ben wel benieuwd welk deel; Urk?
Erger: Limburg. Ik moet zeggen dat ik Urk best leuk vond toen ik het bezocht maar daar wonen zal heel anders zijn dan daar als toerist komen.
#NoDAPL
pi_135171303
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:16 schreef betyar het volgende:

[..]

De drijfjacht lijkt me dan niet zo interessant. Ik ben wel van plan om ooit zelf een jachtvergunning te halen, om minder -of nog beter: niet- afhankelijk van de bio-industrie te moeten zijn, maar hoop dan vooral gewoon de edele "sport" van de voetjacht te beoefenen :P. Beetje rondbanjeren door het platteland. Is het ook niet erg als je een middagje niets schiet :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2014 23:28:33 (zo) ]
pi_135171332
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Erger: Limburg. Ik moet zeggen dat ik Urk best leuk vond toen ik het bezocht maar daar wonen zal heel anders zijn dan daar als toerist komen.
Limburg, sja. Het hoort nergens echt bij en zelf is het ook geen geheel.

Maar jagen lijkt me daar juist nog prima actief.

pi_135171346
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Is Limburg niet juist het bourgondische Nederland waar hazenrug en hertenbiefstuk tot de dagelijkse kost behoren? :P
pi_135171373
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:26 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Is Limburg niet juist het bourgondische Nederland waar hazenrug en hertenbiefstuk tot de dagelijkse kost behoren? :P
Dadaggikookja.

pi_135171391
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:26 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Dat werd inderdaad voorgeschoteld bij dergelijke feestjes maar tegelijkertijd merkte je dat het ook best wel wat gevoelig lag om wild te eten, vraag me niet waarom.
#NoDAPL
  maandag 6 januari 2014 @ 23:27:31 #159
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135171415
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:25 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

De drijfjacht lijkt me dan niet zo interessant. Ik ben wel van plan om ooit zelf een jachtvergunning te halen, om minder -of nog beter: niet- afhankelijk van de bio-industrie te moeten zijn, maar hoop dan vooral gewoon de edele "sport" van de voetjacht te beoefenen :P. Beetje rondbanjeren door het platteland. Is het ook niet erg als je een middagje niets schiet :P
Nogmaals ik zie jagen niet als een sport. Met sporten dien je geen dieren te verwonden cq. te doden. Je jaagt om te vreten niks meer en niks minder.
pi_135171431
quote:
6s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Limburg, sja. Het hoort nergens echt bij en zelf is het ook geen geheel.
Inderdaad, het is een soort van niet-autonoom niemandsland. Het is daar trouwens politiek gezien ook heel lang een zooitje geweest (failliete gemeentes).
#NoDAPL
pi_135171464
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:27 schreef betyar het volgende:

[..]

Nogmaals ik zie jagen niet als een sport. Met sporten dien je geen dieren te verwonden cq. te doden. Je jaagt om te vreten niks meer en niks minder.
Sport moet dan ook tussen aanhalingstekens worden gelezen. Weet je wat, ik ga er aanhalingstekens omheen zetten.
  maandag 6 januari 2014 @ 23:28:49 #162
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135171484
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Inderdaad, het is een soort van niet-autonoom niemandsland. Het is daar trouwens politiek gezien ook heel lang een zooitje geweest.
Nu nog, een of andere geblondeerde gek komt er vandaan en Maastricht heeft een burgemeester die zijn leuter maar al te graag in jonge mannen stopt.
pi_135171504
quote:

[..]

Ik weet niet of dat het een nobele sport is maar in ieder geval is het beter dan fokvlees. ;)
#NoDAPL
  maandag 6 januari 2014 @ 23:29:17 #164
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135171515
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:28 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Sport moet dan ook tussen aanhalingstekens worden gelezen. Weet je wat, ik ga er aanhalingstekens omheen zetten.
Quote ik hem opnieuw :D
pi_135171532
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:28 schreef betyar het volgende:

[..]

Nu nog, een of andere geblondeerde gek komt er vandaan en Maastricht heeft een burgemeester die zijn leuter maar al te graag in jonge mannen stopt.
Tja, dat kan ik met de beste wil van de wereld niet verdedigen. :)
#NoDAPL
pi_135171600
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat werd inderdaad voorgeschoteld bij dergelijke feestjes maar tegelijkertijd merkte je dat het ook best wel wat gevoelig lag om wild te eten, vraag me niet waarom.
Vreemd. Ik heb zelf in ieder geval nooit gemerkt dat wild eten ergens gevoelig ligt. Hooguit als je aan kleine Mies uit moet leggen dat dat inderdaad een konijn is -"net als Flappie, ja"- die daar gaargestoofd en afgeblust met een goede rode wijn, op een bedje van gefruite sjalotten en sinaasappel ligt te wachten om in je maag te verdwijnen.
pi_135171668
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Tja, dat kan ik met de beste wil van de wereld niet verdedigen. :)
Hoe iemand zijn haar draagt en wat ie in zijn vrije tijd doet, is volslagen irrelevant, misschien?

pi_135171751
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:29 schreef betyar het volgende:

[..]

Quote ik hem opnieuw :D
:D
  maandag 6 januari 2014 @ 23:35:01 #169
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135171834
quote:
11s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe iemand zijn haar draagt en wat ie in zijn vrije tijd doet, is volslagen irrelevant, misschien?
Daar ben ik het niet mee eens, een burgemeester heeft een voorbeeldfunctie, 24 uur per dag. Had ik toen ik in dienst zat ook. Je hebt je te gedragen!
pi_135171896
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:30 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Vreemd. Ik heb zelf in ieder geval nooit gemerkt dat wild eten ergens gevoelig ligt. Hooguit als je aan kleine Mies uit moet leggen dat dat inderdaad een konijn is -"net als Flappie, ja"- die daar gaargestoofd en afgeblust met een goede rode wijn, op een bedje van gefruite sjalotten en sinaasappel ligt te wachten om in je maag te verdwijnen.
Er zaten meerdere kinderen aan tafel dus dat zou best wel eens de kloof kunnen verklaren tussen het enerzijds populair zijn en het anderzijds gevoelig liggen. ;)
#NoDAPL
pi_135171926
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:35 schreef betyar het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens, een burgemeester heeft een voorbeeldfunctie, 24 uur per dag. Had ik toen ik in dienst zat ook. Je hebt je te gedragen!
Zolang die burgemeester niet direct gekozen kan worden, lijkt me dat niet.

Iedereen gedraagt zich anders, dat lijkt me nu juist een mooi liberaal (zowel Hoes als Geurt hebben de V in hun partijnaam -niet dat ie veel voorstelt, maar goed-) uitgangspunt. ^O^

maandag 6 januari 2014 @ 23:38:42 #172
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135172012
quote:
6s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zolang die burgemeester niet direct gekozen kan worden, lijkt me dat niet.

Iedereen gedraagt zich anders, dat lijkt me nu juist een mooi liberaal (zowel Hoes als Geurt hebben de V in hun partijnaam -niet dat ie veel voorstelt, maar goed-) uitgangspunt. ^O^
Nooit, je kiest voor een functie of beroep en daar zitten de nodige normen en waarden aan vast. Het maakt geen zak uit of je nu gekozen bent of niet.
pi_135172030
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Er zaten meerdere kinderen aan tafel dus dat zou best wel eens de kloof kunnen verklaren tussen het enerzijds populair zijn en het anderzijds gevoelig liggen. ;)
Tja, persoonlijk vind ik dat je dat soort moeilijke gesprekken met kinderen niet uit de weg hoeft te gaan. Het "depersonaliseert" het supermarktvlees. Alsof daar geen schattig diertje voor is doodgemaakt. Maar kan me voorstellen dat ouders liever hun kinderen in die waan laten :P
pi_135172057
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:38 schreef betyar het volgende:

[..]

Nooit, je kiest voor een functie of beroep en daar zitten de nodige normen en waarden aan vast. Het maakt geen zak uit of je nu gekozen bent of niet.
Dat vind jij ja. Gelukkig de meeste mensen niet.

Ik gun Onno zijn strakke jongensbilletjes en Geert zijn unieke kapsel.

Over hun politieke standpunten en beleid valt genoeg te zeggen, hoef je geen uiterlijkheden of hobby's voor te misbruiken.

maandag 6 januari 2014 @ 23:41:20 #175
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135172135
quote:
6s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Over hun politieke standpunten en beleid valt genoeg te zeggen, hoef je geen uiterlijkheden of hobby's voor te misbruiken.
Ik heb zo mijn vermoeden dat een meerderheid achter mijn gedachte staat, al helemaal in het geval van een volksvertegenwoordiger.
pi_135172181
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:41 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik heb zo mijn vermoeden dat een meerderheid achter mijn gedachte staat, al helemaal in het geval van een volksvertegenwoordiger.
Dat Geert beoordeeld dient te worden op zijn haar? _O-

pi_135172205
quote:
6s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het lijkt me voor een burgemeester toch best een serieus probleem als hij zich niet goed kan gedragen, hoe discutabel bepaalde normen ook zijn (ik ben de eerste om daarmee in te stemmen). Met het laatste wat je stelt ben ik het echter wel eens, je moet politici altijd aanvallen op de inhoud van hun beleid, niet op persoonlijke zaken. Het is volgens mij ook effectiever als je dat beleid wil bestrijden.
#NoDAPL
  maandag 6 januari 2014 @ 23:43:04 #178
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135172210
quote:
10s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat Geert beoordeeld dient te worden op zijn haar? _O-
Echt snugger ben je niet he?
pi_135183347
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:10 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Hier hetzelfde, de jagers die hier over de velden lopen zijn gewone mensen, helemaal geen kak-gedoe.

Al met al vind ik dat er met jagen zoals dat hier gebeurd niets mis, we hebben nu eenmaal geen grotere roofdieren en zullen moeten jagen om het evenwicht te bewaren. Vind zelfs dat er in teveel gevallen te moeilijk over gedaan wordt, zoals bv bij de oostvaardersplassen, daar zou gewoon gejaagd moeten worden.

Heb alleen wat tegen op sommige vormen die je in het buitenland ziet, bv een beer uit zijn winterslaap schoppen om dan af te schieten. Dat heeft geen enkel nut.
pi_135183420
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:12 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat geld niet voor al het vlees, je kan tegenwoordig heel makkelijk direct van boeren vlees kopen. Kan je langs gaan om te zien of je ok bent met hoe de dieren leven, daarna kan je vanuit je luie stoel thuis vlees bestellen en wordt het thuis bezorgt.
Is ook nog eens in verhouding goedkoper dan in de supermarkt omdat de tussenhandel eruit is gehaald.
pi_135183561
quote:

[..]

Dan moet je je wel beseffen dat je een groot deel van het jaar geen vlees zal eten. Een konijn in de lente is niet te vreten namelijk en mag dan ook niet bejaagd worden.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 12:05:19 #182
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135183571
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 12:01 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat geld niet voor al het vlees, je kan tegenwoordig heel makkelijk direct van boeren vlees kopen. Kan je langs gaan om te zien of je ok bent met hoe de dieren leven, daarna kan je vanuit je luie stoel thuis vlees bestellen en wordt het thuis bezorgt.
Is ook nog eens in verhouding goedkoper dan in de supermarkt omdat de tussenhandel eruit is gehaald.
Wij kopen hier regelmatig met vrienden een koe of varken, hoe dat beest heeft geleefd of aan zijn einde is gekomen weet ik niet en boeit me ook niet. Goed vlees voor weinig centjes _O_ _O_
pi_135183654
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:30 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Ach nou ja, zo had ik ook een discussie met mijn neefje omdat ik lamsvlees at in een restaurant. Dat ik zo wreed kon zijn om zo'n schattig jong diertje te eten. Toen ik hem vroeg hoe oud dat varken op zijn bord was wist hij het niet, hij was niet blij toen ik het hem vertelde.
pi_135183671
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 12:05 schreef erodome het volgende:

[..]

Dan moet je je wel beseffen dat je een groot deel van het jaar geen vlees zal eten. Een konijn in de lente is niet te vreten namelijk en mag dan ook niet bejaagd worden.
Nouja, als ik zie dat bekenden van mij in één middagje 30 konijnen schieten, en daarmee een vrieskist weten te vullen, denk ik dat dat ook niet direct een probleem zal vormen.
pi_135183701
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 12:07 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Nouja, als ik zie dat bekenden van mij in één middagje 30 konijnen schieten, en daarmee een vrieskist weten te vullen, denk ik dat dat ook niet direct een probleem zal vormen.
Ik zou het niet veel langer dan een maand of 3 bewaren.
pi_135183750
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 12:05 schreef betyar het volgende:

[..]

Wij kopen hier regelmatig met vrienden een koe of varken, hoe dat beest heeft geleefd of aan zijn einde is gekomen weet ik niet en boeit me ook niet. Goed vlees voor weinig centjes _O_ _O_
Het is een hele kleine moeite om wel te weten waar dat beest vandaan komt. Dan heb je nogsteeds goed vlees voor weinig centjes. Hoeft echt niet het officiele predicaat biologisch te dragen, er zit nog veel tussen zware bio-industrie en officieel biologisch.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 12:11:59 #187
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135183806
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 12:10 schreef erodome het volgende:

[..]

Het is een hele kleine moeite om wel te weten waar dat beest vandaan komt. Dan heb je nogsteeds goed vlees voor weinig centjes. Hoeft echt niet het officiele predicaat biologisch te dragen, er zit nog veel tussen zware bio-industrie en officieel biologisch.
Van een boer, wordt geslacht in Den Dungen.
pi_135191584
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 12:05 schreef betyar het volgende:

[..]

Je hoeft dieren niet als mensen te zien maar je totaal niet bekommeren om wat hen overkomt is niet echt normaal.
#NoDAPL
  dinsdag 7 januari 2014 @ 15:41:27 #189
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135191840
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 15:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je hoeft dieren niet als mensen te zien maar je totaal niet bekommeren om wat hen overkomt is niet echt normaal.
Sorry, ik zie een vee als voer, niet als knuffeldiertje.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 16:21:03 #190
136 V.
Like tears in rain...
pi_135194054
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 15:41 schreef betyar het volgende:

[..]

Sorry, ik zie een vee als voer, niet als knuffeldiertje.
laat ook maar
Ja inderdaad, V. ja.
pi_135202791
Het zijn zoogdieren, net als mensen. Ze hebben gevoelens, ze hebben intelligentie (op een andere manier dan mensen maar ze hebben dat) etc.
Het zijn geen gebruiksvoorwerpen.
Ik heb het eerder gezegd en ik zeg het nog een keer, een ander zoogdier als voorwerp zien duidt op een antisociale persoonlijkheidsstoornis
#NoDAPL
  dinsdag 7 januari 2014 @ 19:59:58 #192
45206 Pietverdriet
pi_135203158
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 19:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het zijn zoogdieren, net als mensen. Ze hebben gevoelens, ze hebben intelligentie (op een andere manier dan mensen maar ze hebben dat) etc.
Ik heb het eerder gezegd en ik zeg het nog een keer, een ander zoogdier als voorwerp zien duidt op een antisociale persoonlijkheidsstoornis
Ik zie het als eten
  dinsdag 7 januari 2014 @ 20:04:14 #193
136 V.
Like tears in rain...
pi_135203378
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 19:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik zie het als eten
Same difference.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 22:41:23 #194
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_135213015
quote:
Welk bestaansrecht heeft een koe überhaupt als het geen voedselbron is?
Siesta & Fiesta!
  woensdag 8 januari 2014 @ 08:21:41 #195
136 V.
Like tears in rain...
pi_135221825
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:41 schreef Bramito het volgende:

[..]

Welk "bestaansrecht" heb jij eigenlijk?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  Moderator woensdag 8 januari 2014 @ 09:03:15 #196
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_135222342
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:41 schreef Bramito het volgende:

[..]

Wat geeft jou meer bestaansrecht dan een koe?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 8 januari 2014 @ 11:05:07 #197
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135225391
quote:
Daarom kop eraf, in stukjes snijden en opeten, wat jij hier nu stelt zeg je in principe dat mensen geen huisdieren mogen hebben, die worden juist aangezien als gebruiksvoorwerpen.

quote:
Gaan liggen janken om een koe is gezond?
pi_135225701
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 11:05 schreef betyar het volgende:

Uitersten.... Gaan liggen janken om een koe is misschien wat overdreven, maar geen bal geven om zeer beroerde dingen die ze aangedaan worden is zeker niet gezond.

Nu vind ik koeien nog voor discussie vatbaar, alhoewel 1.50 m2 per kalf natuurlijk niet veel is, maar ik kan werkelijk niet begrijpen hoe men plofkip goedpraat voor zichzelf, of fokzeugen in de bio-industrie.

Dus dit, dat nog als promotie gebruikt wordt ook, kijk eens hoe geweldig ze het voor elkaar hebben:

woensdag 8 januari 2014 @ 11:21:32 #199
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135225906
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 11:14 schreef erodome het volgende:

[..]

Uitersten.... Gaan liggen janken om een koe is misschien wat overdreven, maar geen bal geven om zeer beroerde dingen die ze aangedaan worden is zeker niet gezond.

Nu vind ik koeien nog voor discussie vatbaar, alhoewel 1.50 m2 per kalf natuurlijk niet veel is, maar ik kan werkelijk niet begrijpen hoe men plofkip goedpraat voor zichzelf, of fokzeugen in de bio-industrie.

Dus dit, dat nog als promotie gebruikt wordt ook, kijk eens hoe geweldig ze het voor elkaar hebben:

[ afbeelding ]
Geen problemen mee.
pi_135226007
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 11:21 schreef betyar het volgende:

[..]

Geen problemen mee.
Dat was al wel duidelijk aangezien je geen kans onbenut laat om te bleren hoe erg het jou allemaal niet kan schelen. Hoop dat je je er erg stoer door voelt }:|
  woensdag 8 januari 2014 @ 11:26:32 #201
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135226066
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 11:24 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat was al wel duidelijk aangezien je geen kans onbenut laat om te bleren hoe erg het jou allemaal niet kan schelen. Hoop dat je je er erg stoer door voelt }:|
Niet echt, het gezeur over die beesten moet maar eens afgelopen zijn. Het is consumptie, geen lief diertje.
  woensdag 8 januari 2014 @ 14:13:46 #202
136 V.
Like tears in rain...
pi_135231476
quote:

Niet minder ongezond dan jouw geestelijke gesteldheid. Hoop dat je trots bent op je Kohlberg Type 0-classering.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_135232760
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 11:14 schreef erodome het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
De hokken bij me opa vroeger waren groter en hadden niet van die ijzeren dingen hoor..
Mja hij had ook maar 20 varkens ofzo en koeien natuurlijk, die hadden het helemaal best...
  woensdag 8 januari 2014 @ 14:47:09 #204
66825 Reya
Fier Wallon
pi_135232788
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat kan best wezen maar nationaal gezien is het vooral een kaksport.
De vossenjacht, wellicht.
  woensdag 8 januari 2014 @ 14:48:08 #205
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_135232829
Ik begin echt moe te worden van al die hippy dierenterroristen. GTFO
Ik wil vlees eten en ik maak zelf wel uit wat voor vlees het is.
pi_135232836
Je hebt hier ook jagers, die schieten fretten en hazen. wat is er mis mee? die beesten vreten het gras van de koeien op
  woensdag 8 januari 2014 @ 14:54:43 #207
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135233073
quote:
10s.gif Op woensdag 8 januari 2014 14:13 schreef Verbal het volgende:

[..]

Niet minder ongezond dan jouw geestelijke gesteldheid. Hoop dat je trots bent op je Kohlberg Type 0-classering.

V.
Wat een bullshit. Kun je het niet hebben dat anderen anders tegen een beest aankijken? Ik wel geteld 1 keer gejankt toen ik mijn vorige hond moest laten inslapen. Maar ja dat beestje week dan ook niet van mijn zijde.
Een varken, koe of schaap zijn er om gegeten te worden, we eten veel en moeten dus die beesten in een zo'n rap tempo fokken dat daar dieronvriendelijkheid bij hoort boeit me geen reet.
Wat ik wel erg vind zijn de rashondenfokkers die op uiterlijke kenmerken fokken en daarmee rashonden de vernieling in helpen.

Cavalier King Charles Spaniels hebben last van Syringomyelia.
Buldoggen met ademhalingsproblemen omdat die neus compleet weggefokt is of pups ter wereld worden gebracht en de schede compleet uitscheurt omdat de kop zo dik mogelijk moet zijn.

Nog even doorgaan? Daar hoor je die diervriendelijke organisaties haast niet over. We moeten vegetariër worden om zielig vee een paar m2 meer ruimte te geven.
pi_135233174
Je kan best die stallen wat groter maken, minder stress voor die beesten veroorzaakt lekkerder vlees.
pi_135233246
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 14:48 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Mag, maar je hebt wel veel meer kans op darmkanker dan.
pi_135233354
wat ? krijg je darmkanker van vlees eten?
pi_135233368
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:01 schreef arjan1112 het volgende:
wat ? krijg je darmkanker van vlees eten?
Jup, vooral van (bewerkt) rood vlees.

Wiki:

Due to the many studies that have found a link between red meat intake and colorectal cancer,[13][14][15][16][17][18][19][20] the American Institute for Cancer Research and World Cancer Research Fund stated that there is convincing evidence that red meat intake increases the risk for colorectal cancer.[21]
pi_135233422
Dus Varkensvlees ( roze ) en kip eten...

weheheheh
  woensdag 8 januari 2014 @ 15:18:41 #213
136 V.
Like tears in rain...
pi_135234057
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 14:54 schreef betyar het volgende:

[..]

Wat een bullshit. Kun je het niet hebben dat anderen anders tegen een beest aankijken? Ik wel geteld 1 keer gejankt toen ik mijn vorige hond moest laten inslapen. Maar ja dat beestje week dan ook niet van mijn zijde.
Een varken, koe of schaap zijn er om gegeten te worden, we eten veel en moeten dus die beesten in een zo'n rap tempo fokken dat daar dieronvriendelijkheid bij hoort boeit me geen reet.
Wat ik wel erg vind zijn de rashondenfokkers die op uiterlijke kenmerken fokken en daarmee rashonden de vernieling in helpen.

Buldoggen met ademhalingsproblemen omdat die neus compleet weggefokt is of pups ter wereld worden gebracht en de schede compleet uitscheurt omdat de kop zo dik mogelijk moet zijn.

Nog even doorgaan? Daar hoor je die diervriendelijke organisaties haast niet over. We moeten vegetariër worden om zielig vee een paar m2 meer ruimte te geven.
Sjongejonge, jouw argumentatie is echt all over the place... zwartwitdenken, slecht lezen en drogredeneringen pffft, gouden combi.

Even snel dan: ik begrijp niet hoe jij het voor elkaar krijgt om zoveel van een dier te houden dat je erom jankt en echt totaal geen jota te geven om het leven van andere dieren. Dat is bijna alleen maar te verklaren door die lage, off-the-scale Kohlberg-score die ik je toedicht. "ikke-ikke-ikke en de rest kan stikken, tot in de laagste diepten".

Over doorfokken van honden maken genoeg mensen zich druk. "haast niemand" als een feit presenteren in deze discussie maakt het al een dubbele drogreden.

En "kun je niet hebben dat..."... heb je jezelf al eens bekeken in deze discussie?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 8 januari 2014 @ 15:22:50 #214
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_135234201
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 09:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Wat geeft jou meer bestaansrecht dan een koe?
Grappig, mensen die het bestaansrecht van de mens gelijk stellen aan dat van een dier. Dit bestaat allen in rijke landen. Wel rustig dat spinnetje even vermorzellen natuurlijk. Maar daar wilde ik het niet over hebben, Ik heb het over de meer praktische kant van het verhaal. De koe hebben we ontwikkeld zodat hij veel vlees of melk geeft. Stoppen we met de consumptie hiervan, dan sterft hij uit. Ik vind dat je ze redelijk goed moet behandelen, maar het is wel een produkt. Kijk naar paarden en ezels en ook varkens, precies hetzelfde.
Siesta & Fiesta!
  woensdag 8 januari 2014 @ 15:22:51 #215
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135234202
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:18 schreef Verbal het volgende:

[..]

Sjongejonge, jouw argumentatie is echt all over the place... zwartwitdenken, slecht lezen en drogredeneringen pffft, gouden combi.

Even snel dan: ik begrijp niet hoe jij het voor elkaar krijgt om zoveel van een dier te houden dat je erom jankt en echt totaal geen jota te geven om het leven van andere dieren. Dat is bijna alleen maar te verklaren door die lage, off-the-scale Kohlberg-score die ik je toedicht. "ikke-ikke-ikke en de rest kan stikken, tot in de laagste diepten".

Over doorfokken van honden maken genoeg mensen zich druk. "haast niemand" als een feit presenteren in deze discussie maakt het al een dubbele drogreden.

En "kun je niet hebben dat..."... heb je jezelf al eens bekeken in deze discussie?

V.
Nogmaals, vee is voor mij consumptie, geen lief huisdier. De enige plek is de vriezer en de koelkast.
Dat heeft niks met ikke en stikken te maken.
Dat ik me meld in dit topic is omdat er best tegengeluid mag komen richting de boomknuffelaars.
  woensdag 8 januari 2014 @ 15:23:44 #216
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_135234228
Vlees eten wordt het nieuwe roken. Let maar op, over 10-20 jaar ben je een paria van de samenleving als je een entrecote eet.

;(
pi_135234280
Eerst alcohol.
  woensdag 8 januari 2014 @ 15:26:36 #218
306743 Opa2012
Š 2010..2017
pi_135234335
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:23 schreef Revolution-NL het volgende:
Vlees eten wordt het nieuwe roken. Let maar op, over 10-20 jaar ben je een paria van de samenleving als je een entrecote eet.

;(
Dan moet je, net als vroeger de adelen deden, een boerderijtje als 2e huis erbij nemen.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  woensdag 8 januari 2014 @ 15:27:07 #219
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135234349
Dat de veeknuffelaars maar lekker op een bloembol mogen knauwen, neem ik nog wel een lekker stukje vlees.
  woensdag 8 januari 2014 @ 15:27:36 #220
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_135234374
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:25 schreef arjan1112 het volgende:
Eerst alcohol.
Dan volgen risicovolle sporten ook nog en vet eten.
Wat een heerlijke maatschappij krijgen we toch. Zo gezond... zo productief.... zoo heeeeerlijk
pi_135234421
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:27 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dan volgen risicovolle sporten ook nog en vet eten.
Wat een heerlijke maatschappij krijgen we toch. Zo gezond... zo productief.... zoo heeeeerlijk
Vraag asiel aan in Ghana
pi_135234456
quote:

;(
En terecht.
  woensdag 8 januari 2014 @ 15:30:29 #223
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_135234484
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:28 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Vraag asiel aan in Ghana
Komt nog wel, in zo bekrompen achterlijke samenleving wil ik niet leven namelijk ;)
Vooralsnog is het goed uit te houden.
  woensdag 8 januari 2014 @ 15:31:00 #224
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_135234503
quote:
6s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:29 schreef robin007bond het volgende:

[..]

En terecht.
Kan je mij uitleggen waarom?
pi_135234545
Nou dat je niet mag roken in overheidsgebouwen, openbaar vervoer, banken, winkels, restaurants enz enz. is eigenlijk al een reden om te vluchten.
Je kan gevangenisstraf krijgen als je weigert een boete wegens roken te betalen, goeie grond om ergens asiel te krijgen me dunkt.
  woensdag 8 januari 2014 @ 15:34:14 #226
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_135234619
Kunnen we mensen gewoon niet jaarlijks CO2 credits geven. Kunnen mensen met kinderen lekker zuinig doen.

Kan ik lekker vleeseten en een V8 rijden :+
pi_135234658
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:31 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Kan je mij uitleggen waarom?
Net als dat kannibalisme nu als verwerpelijk wordt beschouwd lijkt me het eten van andere zoogdieren een volgende stap. :)
  woensdag 8 januari 2014 @ 15:36:01 #228
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_135234703
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:35 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Net als dat kannibalisme nu als verwerpelijk wordt beschouwd lijkt me het eten van andere zoogdieren een volgende stap. :)
Laten we dan ook meteen een vleesverbod invoeren voor wilde dieren, die eten ook maar vegetarisch.
  woensdag 8 januari 2014 @ 15:40:20 #229
136 V.
Like tears in rain...
pi_135234902
Geen normaal mens kan de bio-industrie goedpraten.
Dus bij gebrek daaraan is het enige dat lui die kiloknallers eten nog kunnen zeggen: "Boeiuh!".

Dat blijkt maar weer eens uit dit topic.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_135234992
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:36 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Laten we dan ook meteen een vleesverbod invoeren voor wilde dieren, die eten ook maar vegetarisch.
Die hebben geen alternatieven voorhanden. Vreemde vergelijking. :P
  woensdag 8 januari 2014 @ 15:43:20 #231
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_135235032
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:42 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Die hebben geen alternatieven voorhanden. Vreemde vergelijking. :P
Dan pleit ik voor de Co2 credits / tax 8-)
Kunnen we allemaal zelf bepalen hoe we die invullen.
pi_135235088
Het beste voor het milieu dierenwelzijn en dergelijke is minder mensen

Als de wereld in plaats van 7 miljard inwoners maar 500 of 100 miljoen inwoners zou hebben, waren er helemaal geen problemen op dat vlak.

Dus dieren en milieulovers.. pleeg zelfmoord.
  woensdag 8 januari 2014 @ 15:45:24 #233
45206 Pietverdriet
pi_135235138
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:22 schreef betyar het volgende:

[..]

Nogmaals, vee is voor mij consumptie, geen lief huisdier. De enige plek is de vriezer en de koelkast.
Dat heeft niks met ikke en stikken te maken.
Dat ik me meld in dit topic is omdat er best tegengeluid mag komen richting de boomknuffelaars.
We zijn het zowaar een keer eens
  woensdag 8 januari 2014 @ 15:46:20 #234
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_135235187
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:44 schreef arjan1112 het volgende:
Het beste voor het milieu dierenwelzijn en dergelijke is minder mensen

Als de wereld in plaats van 7 miljard inwoners maar 500 of 100 miljoen inwoners zou hebben, waren er helemaal geen problemen op dat vlak.

Dat is inderdaad het best, een wereld bevolking van 100miljoen inwoners. Kan iedereen een V8 rijden, vrijstaand wonen, vleeseten, de kachel op 25c zetten en een jacuzzi in de tuin zetten.
  woensdag 8 januari 2014 @ 15:48:55 #235
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135235312
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:40 schreef Verbal het volgende:
Geen normaal mens kan de bio-industrie goedpraten.
Dus bij gebrek daaraan is het enige dat lui die kiloknallers eten nog kunnen zeggen: "Boeiuh!".

Dat blijkt maar weer eens uit dit topic.

V.
En boomknuffelaars komen met persoonlijke aanvallen en stoornissen aankakken wat in mijn ogen nog veel slechter is voor de discussie.
  Moderator woensdag 8 januari 2014 @ 15:51:43 #236
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_135235431
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:48 schreef betyar het volgende:

[..]

En boomknuffelaars komen met persoonlijke aanvallen en stoornissen aankakken wat in mijn ogen nog veel slechter is voor de discussie.
En mensen 'boomknuffelaars' noemen helpt daar natuurlijk enorm bij :')
  woensdag 8 januari 2014 @ 15:55:13 #237
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135235597
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:51 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

En mensen 'boomknuffelaars' noemen helpt daar natuurlijk enorm bij :')
Uiteindelijk ga ik jammer genoeg erin mee.
pi_135235612
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 14:46 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

De hokken bij me opa vroeger waren groter en hadden niet van die ijzeren dingen hoor..
Mja hij had ook maar 20 varkens ofzo en koeien natuurlijk, die hadden het helemaal best...
Dat is het verschil tussen gewoon boeren en de bio-industrie.
Er is niets mis met gewoon boeren, dat hoeft echt niet te gaan om een groot weiland om lekker in te wroeten als varken zijnde.
pi_135235775
quote:

[..]

Zullen het dan maar niet hebben over koeien die gefokt zijn dat ze een "klapuier" hebben, zo'n enorm ding dat been en hoefproblemen normaal zijn. Of kalveren die niet normaal ter wereld kunnen komen omdat wij meer vlees op ze willen, net als bv texelaar schapen.
Kippen die zo gefokt zijn dat ze zelfs met een andere behandeling niet oud zullen worden omdat ze te groot worden, bij varkens hetzelfde geval.

Beetje raar om het een zielig te vinden en het ander niet. En geloof me, ook over die huisdieren hoor je die organisatie's.

Bij consumptiedieren gaat het om een stuk meer dan alleen diervriendelijkheid(die in de bio-industrie ver te zoeken is), het gaat over dieren, milieu en mens.
  woensdag 8 januari 2014 @ 16:02:41 #240
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135235918
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:59 schreef erodome het volgende:

[..]

Zullen het dan maar niet hebben over koeien die gefokt zijn dat ze een "klapuier" hebben, zo'n enorm ding dat been en hoefproblemen normaal zijn. Of kalveren die niet normaal ter wereld kunnen komen omdat wij meer vlees op ze willen, net als bv texelaar schapen.
Kippen die zo gefokt zijn dat ze zelfs met een andere behandeling niet oud zullen worden omdat ze te groot worden, bij varkens hetzelfde geval.

Beetje raar om het een zielig te vinden en het ander niet. En geloof me, ook over die huisdieren hoor je die organisatie's.

Bij consumptiedieren gaat het om een stuk meer dan alleen diervriendelijkheid(die in de bio-industrie ver te zoeken is), het gaat over dieren, milieu en mens.
Ik pleit voor meer ruimte voor de meelworm, het is van de zotte dat deze arme beestjes met duizenden in een bakje zitten!

Daarnaast worden ze ook nog eens levend gebakken!!!!! Wat een waanzin!
pi_135236007
quote:

;(
Dat hoeft wat mij betreft helemaal niet. Wel zou ik graag een verandering zien in de vleesconsumptie. Zoveel als dat we hier eten is niet normaal, het is niet gezond en het is simpelweg niet houdbaar.

Dus vlees, ja, waarom niet, het is heerlijk en als er niet teveel van gegeten wordt is het ook gezond. Maar de bio-industrie(die pas is ontstaan rond de 2de wereldoorlog) is gewoon een gruwel, die vergalt echt vanalles, van dierenwelzijn tot milieu tot mensenwelzijn.
  woensdag 8 januari 2014 @ 16:07:12 #242
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_135236115
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 16:04 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat hoeft wat mij betreft helemaal niet. Wel zou ik graag een verandering zien in de vleesconsumptie. Zoveel als dat we hier eten is niet normaal, het is niet gezond en het is simpelweg niet houdbaar.

Dus vlees, ja, waarom niet, het is heerlijk en als er niet teveel van gegeten wordt is het ook gezond. Maar de bio-industrie(die pas is ontstaan rond de 2de wereldoorlog) is gewoon een gruwel, die vergalt echt vanalles, van dierenwelzijn tot milieu tot mensenwelzijn.
Ben het met je eens. Een beetje bewustzijn kan geen kwaad, helaas is alles tegenwoordig zwart of wit. Grijs bestaat niet meer.

Vandaar dat ik er ook van overtuigd ben de vleeseten over 20 jaar echt niet meer kan, dat zal niet alleen voor vlees gelden maar voor meerdere dingen. Onze maatschappij wordt er niet plezieriger op.
  woensdag 8 januari 2014 @ 16:07:54 #243
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135236143
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 16:07 schreef Revolution-NL het volgende:
Onze maatschappij wordt er niet plezieriger op.
Dat komt omdat iedereen meent over iets te zeuren moet hebben.
  woensdag 8 januari 2014 @ 16:08:52 #244
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_135236187
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 16:07 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat komt omdat iedereen meent over iets te zeuren moet hebben.
Dat komt men elkaar niets meer gunt. Alles moet beperkt en verboden worden voor de ander voor eigen gewin, men beseft alleen niet dat ze uiteindelijk zelf ook de dupe worden van dit egoďstische gedrag.

Maar dat is een andere discussie ;)
  woensdag 8 januari 2014 @ 16:09:11 #245
45206 Pietverdriet
pi_135236201
Beesten in het wild hebben het eigenlijk nog belabberder dan in de bioindustrie, doodhongeren in de winter, dorst in de zomer, continue roofdieren achter hun aan, parasieten, ziektes...
  Moderator woensdag 8 januari 2014 @ 16:15:46 #246
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_135236469
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 16:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Beesten in het wild hebben het eigenlijk nog belabberder dan in de bioindustrie, doodhongeren in de winter, dorst in de zomer, continue roofdieren achter hun aan, parasieten, ziektes...
Daar staat dan weer tegenover dat ze dan nergens heen kunnen, in overvolle stallen moeten staan, kort leven, volgepompt worden met antibiotica, nooit daglicht zien, niet je zelf kunnen zijn etc etc..
pi_135236551
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 16:08 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dat komt men elkaar niets meer gunt. Alles moet beperkt en verboden worden voor de ander voor eigen gewin, men beseft alleen niet dat ze uiteindelijk zelf ook de dupe worden van dit egoďstische gedrag.

Maar gaat deze discussie werkelijk om elkaar niets gunnen? Want als er iets is dat over het eigen gewin gaat dan is het de bio-industrie.
  woensdag 8 januari 2014 @ 16:18:23 #248
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_135236595
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 16:17 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar gaat deze discussie werkelijk om elkaar niets gunnen? Want als er iets is dat over het eigen gewin gaat dan is het de bio-industrie.
quote:
;)
  woensdag 8 januari 2014 @ 16:18:47 #249
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135236607
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 16:15 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Daar staat dan weer tegenover dat ze dan nergens heen kunnen, in overvolle stallen moeten staan, kort leven, volgepompt worden met antibiotica, nooit daglicht zien, niet je zelf kunnen zijn etc etc..
Ze zijn zichzelf, namelijk vee dat heel de dag door vreet en daarna op de slachtbank belandt.
pi_135236663
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 16:18 schreef betyar het volgende:

[..]

Ze zijn zichzelf, namelijk vee dat heel de dag door vreet en daarna op de slachtbank belandt.
Zeer beperkt beeld van het verdere leven van die dieren.
  woensdag 8 januari 2014 @ 16:22:10 #251
45206 Pietverdriet
pi_135236776
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 16:15 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Daar staat dan weer tegenover dat ze dan nergens heen kunnen,, kort leven, volgepompt worden met antibiotica, nooit daglicht zien, niet je zelf kunnen zijn etc etc..
Klinkt als een doorsnee zolderkamerfokker
  Moderator woensdag 8 januari 2014 @ 16:26:24 #252
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_135236943
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 16:18 schreef betyar het volgende:

[..]

Piet verdriet had het over dieren in het wild, niet over vee.
  woensdag 8 januari 2014 @ 16:27:56 #253
45206 Pietverdriet
pi_135236996
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 16:26 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Piet verdriet had het over dieren in het wild, niet over vee.
Zie niet hoe dit relevant zou zijn
pi_135237200
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 16:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Klinkt als een doorsnee zolderkamerfokker
Scherp _O-
pi_135237395
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 16:34 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Scherp _O-
Zit je dan, op je zolderkamertje. -O-
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_135237796
Beetje aardiger tegen Verbal mensen.
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:11:07 #257
136 V.
Like tears in rain...
pi_135246680
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:44 schreef arjan1112 het volgende:

We're not part of the problem.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:15:34 #258
45206 Pietverdriet
pi_135246924
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:11 schreef Verbal het volgende:

[..]

We're not part of the problem.

V.
Fietsende vegetariers met kinderen zijn op de lange termijn milieubelastender dan auto rijdende steaketers zonder kinderen.
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:22:03 #259
136 V.
Like tears in rain...
pi_135247271
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:55 schreef betyar het volgende:

[..]

Uiteindelijk ga ik jammer genoeg erin mee.
Uh huh.
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:02 schreef betyar het volgende:

[..]

Na "zweefteef" was je de tweede :)

Magoed, echt een held met de feiten ben je sowieso al niet.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:22:50 #260
136 V.
Like tears in rain...
pi_135247320
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Fietsende vegetariers met kinderen zijn op de lange termijn milieubelastender dan auto rijdende steaketers zonder kinderen.
Dat zijn inderdaad de enige twee smaken.

En het is andersom. Een vegetariër in een Hummer is beter voor de aarde dan een vleeseter op een fiets.

Los daarvan ben ik (nog) geen vegetariër. Ik eet, niet al te veel, biologisch vlees.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:26:07 #261
136 V.
Like tears in rain...
pi_135247471
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 16:50 schreef De_Guidance het volgende:
Beetje aardiger tegen Verbal mensen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:27:28 #262
45206 Pietverdriet
pi_135247548
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:22 schreef Verbal het volgende:

[..]

Dat zijn inderdaad de enige twee smaken.

En het is andersom. Een vegetariër in een Hummer is beter voor de aarde dan een vleeseter op een fiets.

V.
Correct, dus ontkennen dat je geen deel van het probleem bent is onzin
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:27:39 #263
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135247556
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:22 schreef Verbal het volgende:

[..]

Uh huh.

[..]

Na "zweefteef" was je de tweede :)

Magoed, echt een held met de feiten ben je sowieso al niet.

V.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het geouwehoer is door een of andere bomenknuffelaar begonnen.

Maar welke feiten? Het feit dat ik geen reet om vee geef? Dat maak ik altijd zelf nog uit en daarmee heeft niemand maar dan ook niemand aan te komen mekkeren over antisociaal zijn.
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:28:23 #264
136 V.
Like tears in rain...
pi_135247593
Maar goed, aangezien er een aantal doorgewinterde carnitariërs in dit topic zit, dat hoe dan ook vlees wil eten, liefst zo sadistisch mogelijk vetgemest: zijn jullie ook bereid om daar zelf de daadwerkelijke (financiële) prijs voor te betalen? Als het zo'n principekwestie is voor jullie?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:28:42 #265
136 V.
Like tears in rain...
pi_135247608
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Correct, dus ontkennen dat je geen deel van het probleem bent is onzin
Dat is inderdaad onzin. Good call.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:29:08 #266
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135247629

Kijk eens, wat zielig al die wormen bij elkaar, ze hebben minstens 5 cm2 per worm nodig!
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:29:56 #267
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135247668
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:28 schreef Verbal het volgende:
Maar goed, aangezien er een aantal doorgewinterde carnitariërs in dit topic zit, dat hoe dan ook vlees wil eten, liefst zo sadistisch mogelijk vetgemest: zijn jullie ook bereid om daar zelf de daadwerkelijke (financiële) prijs voor te betalen? Als het zo'n principekwestie is voor jullie?

V.
^O^ Prima mits ik mijn eigen vee zelf mag slachten!
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:30:14 #268
136 V.
Like tears in rain...
pi_135247681
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:27 schreef betyar het volgende:

[..]

[..]

Het geouwehoer is door een of andere bomenknuffelaar begonnen.
Ja hoor.
quote:
Dat maak ik altijd zelf nog uit en daarmee heeft niemand maar dan ook niemand aan te komen mekkeren over antisociaal zijn.
En dát maak ík dan weer zelf uit :)

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:30:45 #269
45206 Pietverdriet
pi_135247702
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:28 schreef Verbal het volgende:

V.
Ik wil kwalitatief hoogwaardig vlees met veel marmering.
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:31:01 #270
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135247719
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:30 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ja hoor.

[..]

En dát maak ík dan weer zelf uit :)

V.
Nee, je zet iemand weg terwijl je de persoon helemaal niet kent.
pi_135247761
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:29 schreef betyar het volgende:
[ afbeelding ]

Kijk eens, wat zielig al die wormen bij elkaar, ze hebben minstens 5 cm2 per worm nodig!
wat loop je nou te lullen, zoogdieren boeien je niet eens en dan zou je opeens begaan zijn met meelwormen? je loopt te trollen
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:34:35 #272
136 V.
Like tears in rain...
pi_135247930
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op de vraag.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:35:16 #273
136 V.
Like tears in rain...
pi_135247976
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:31 schreef betyar het volgende:

[..]

Nee, je zet iemand weg terwijl je de persoon helemaal niet kent.
Awwww. En dat terwijl je zelf zo'n zalvend schatje bent O-) O-)

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:36:36 #274
45206 Pietverdriet
pi_135248059
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:34 schreef Verbal het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op de vraag.

V.
Dat is het wel, maar niet dat wat je wilt horen
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:36:54 #275
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135248071
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:31 schreef Casiotone het volgende:

[..]

wat loop je nou te lullen, zoogdieren boeien je niet eens en dan zou je opeens begaan zijn met meelwormen? je loopt te trollen
Uiteraard, de huillies hier zullen zich toch ook wel om die wormen bekommeren? Of elk miertje dat zich binnen in huis begeeft netjes te vangen en naar buiten te brengen? Muggen vangen met twee bekertjes? Kaas kopen met de vraag of het kalf wel vrolijk door de wei heeft gewandeld en op een nette manier is geslacht?
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:37:30 #276
136 V.
Like tears in rain...
pi_135248105
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is het wel, maar niet dat wat je wilt horen
"Ben je bereid alle kosten zelf te dragen?"
"Ik wil gemarmerd vlees"

Prima.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:37:33 #277
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135248109
quote:
9s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:35 schreef Verbal het volgende:

[..]

Awwww. En dat terwijl je zelf zo'n zalvend schatje bent O-) O-)

V.
Inderdaad, om vee geef ik echter geen reet. Mag dat?
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:38:55 #278
136 V.
Like tears in rain...
pi_135248197
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:37 schreef betyar het volgende:

[..]

Inderdaad, om vee geef ik echter geen reet. Mag dat?
Ja hoor. Het is jammer, en getuigt van een empatieloos karakter, voor zover er van karakter sprake is, maar het is niet tegen de wet.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:38:57 #279
45206 Pietverdriet
pi_135248199
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:37 schreef Verbal het volgende:

[..]

"Ben je bereid alle kosten zelf te dragen?"
"Ik wil gemarmerd vlees"

Prima.

V.
Nee, je vroeg wat voor een vlees ik wil
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:39:58 #280
136 V.
Like tears in rain...
pi_135248246
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, je vroeg wat voor een vlees ik wil
O?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_135248324
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan weet je toch dat je niet bij de bio-industrie moet zijn, maar bij dieren die goed te eten hebben gehad en normaal hebben bewogen(niet teveel, niet te weinig).
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:42:06 #282
45206 Pietverdriet
pi_135248375
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:41 schreef erodome het volgende:

[..]

Dan weet je toch dat je niet bij de bio-industrie moet zijn, maar bij dieren die goed te eten hebben gehad en normaal hebben bewogen(niet teveel, niet te weinig).
De bekende weg, das de tweede straat links
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:43:34 #283
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135248465
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:38 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ja hoor. Het is jammer, en getuigt van een empatieloos karakter, voor zover er van karakter sprake is, maar het is niet tegen de wet.

V.
Empatieloos karakter? Klopt, vooral naar vee.
pi_135248591
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:36 schreef betyar het volgende:

[..]

Uiteraard, de huillies hier zullen zich toch ook wel om die wormen bekommeren? Of elk miertje dat zich binnen in huis begeeft netjes te vangen en naar buiten te brengen? Muggen vangen met twee bekertjes? Kaas kopen met de vraag of het kalf wel vrolijk door de wei heeft gewandeld en op een nette manier is geslacht?
Al het onderscheid wat gemaakt wordt tussen dieren is uiteindelijk arbitrair. Maar hypocriet zijn en je vooral bekommeren om zoogdieren en vogels verminderd in dit geval over het algemeen het lijden dus is mi alsnog te preferen boven consequent je om geen enkel dier bekommeren
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:48:42 #285
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135248782
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:45 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Al het onderscheid wat gemaakt wordt tussen dieren is uiteindelijk arbitrair. Maar hypocriet zijn en je vooral bekommeren om zoogdieren en vogels verminderd in dit geval over het algemeen het lijden dus is mi alsnog te preferen boven consequent je om geen enkel dier bekommeren
Geen enkel dier? Wie heeft het over geen enkel dier? Ik zie vee als consumptie ik heb inderdaad 0,0 gevoel bij beesten die in de supermarkt liggen. Misschien komt dat ook wel omdat ik vaak genoeg met mijn opa die beesten heb verwerkt tot diepvriespakketjes.
pi_135248954
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:48 schreef betyar het volgende:

[..]

Geen enkel dier? Wie heeft het over geen enkel dier? Ik zie vee als consumptie ik heb inderdaad 0,0 gevoel bij beesten die in de supermarkt liggen. Misschien komt dat ook wel omdat ik vaak genoeg met mijn opa die beesten heb verwerkt tot diepvriespakketjes.
Jij hebt dat geleerd, die dieren als goederen te bekijken, dingen zonder gevoel, zonder emoties. Dat zijn ze natuurlijk niet.
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:52:52 #287
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135249030
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:51 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Jij hebt dat geleerd, die dieren als goederen te bekijken, dingen zonder gevoel, zonder emoties. Dat zijn ze natuurlijk niet.
Bron? Die beesten weten niet beter.
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:55:27 #288
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135249168
Op ned1 nu pinguďns waar een rots doorheen rijdt (camera in kunststof rots) die beesten hebben helemaal niet door dat het niet hoort zo achterlijk zijn ze.
pi_135249425
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:55 schreef betyar het volgende:
Op ned1 nu pinguďns waar een rots doorheen rijdt (camera in kunststof rots) die beesten hebben helemaal niet door dat het niet hoort zo achterlijk zijn ze.
Soort van Brabanders, zeg maar.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 8 januari 2014 @ 21:00:32 #290
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135249441
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

Soort van Brabanders, zeg maar.
Correct.
pi_135250748
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:52 schreef betyar het volgende:

[..]

Bron? Die beesten weten niet beter.
http://intl-icb.oxfordjournals.org/content/40/6/883.full

hier bijvoorbeeld iets over stress in kalveren die van hun moeder worden gescheiden
http://www.cattletoday.com/archive/2004/November/CT368.shtml
  woensdag 8 januari 2014 @ 22:18:52 #292
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135253821
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:26 schreef Casiotone het volgende:

[..]

http://intl-icb.oxfordjournals.org/content/40/6/883.full

hier bijvoorbeeld iets over stress in kalveren die van hun moeder worden gescheiden
http://www.cattletoday.com/archive/2004/November/CT368.shtml
Ook iets in het Nederlands? Wel zo prettig.
pi_135260394
quote:
wat jij hier nu stelt zeg je in principe dat mensen geen huisdieren mogen hebben, die worden juist aangezien als gebruiksvoorwerpen.
Hoe kom jij daar in godsnaam bij? :?
Ik heb niets tegen huisdieren zolang je ze goed verzorgt en het belang van het dier op de eerste plaats stelt bij de afweging om wel of niet dat huisdier te hebben. Veel katten en honden hebben een fantastisch leven als huisdier (vele anderen niet), er is dus niets mis mee dat zij als huisdier worden gehouden. Als zowel het gezin (of alleenstaande) als het dier er gelukkig mee worden dan is dat alleen maar mooi.
Een huisdier houden om een egoďstische reden zonder je te verdiepen in hoe je het dier moet verzorgen is natuurlijk wel een slechte zaak, dan misbruik jij dat dier inderdaad als voorwerp.

quote:
Er is een wereld van verschil tussen janken om een koe die je niet kent en egoďstisch handelen t.o.v. andere zoogdieren. Het ene zoogdier is wat intelligenter dan het andere maar allemaal hebben ze tot op zekere hoogte bewustzijn en intelligentie, daar past geen respectloze behandeling bij. De tijd dat wetenschappers dachten dat er niets omgaat in een ander zoogdier dan de mens of de aap is voorbij. Er zijn zelfs cognitieve taken waar een bepaalde soort apen beter in is dan de mens. Voor wie het interesseert, die taak is het onthouden van de volgorde waarin vakjes moeten worden aangewezen (3*3 vierkantjes).

quote:

[..]

Jij meet dus met twee maten. In het geval van het ene zoogdier vind jij het zielig als het dier slecht wordt behandeld of mishandeld, in het geval van het andere zoogdier interesseert het jou niets. Begrijp jij dat anderen dit niet begrijpen? Of heb jij een reden om aan te nemen dat er meer omgaat in honden dan in varkens, koeien en schapen?

quote:
Ik ken weinig vegetariërs die eisen dat iedereen vegetarisch gaat eten. :)
Wat veel principiële vegetariërs wel graag willen en wat jij dus totaal buiten de proporties opblaast is een diervriendelijkere wetgeving. Als gevolg hiervan zal de prijs van het vlees stijgen ja. Dan maar wat meer betalen voor eerlijker vlees of wat minder vlees eten. Big deal.

[ Bericht 20% gewijzigd door Bram_van_Loon op 09-01-2014 01:22:32 ]
#NoDAPL
pi_135260900
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:18 schreef betyar het volgende:

[..]

Ook iets in het Nederlands? Wel zo prettig.
Er mag worden verondersteld dat lezers die zich hier in een discussie mengen het Engels voldoende beheersen. Niets persoonlijks maar als je alle Engelstalige bronnen niet mag gebruiken dan gooi je nogal wat weg voor die paar mensen die hier moeite mee hebben en iedereen heeft de mogelijkheid om geheel gratis die taal wel goed onder de knie te krijgen aangezien iedereen voldoende basis heeft aangereik gekregen om dit op eigen kracht te doen (meer lezen in het Engels en meer luisteren naar het Engels).
#NoDAPL
pi_135261205
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 14:48 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Mag ik dan zelf bepalen dat ik jou vermoord?

Voor wie het niet doorheeft, hiermee toon ik op een retorische wijze aan dat niet voor niets de maatschappij niet alle toestaat. Een van die dingen waar een maatschappij zich mee kan en m.i. moet bemoeien is het dierenwelzijn. Als het aan mij ligt bepaal jij dus niet in die mate waarin jij dat wil bepalen hoe dat stuk vlees is verkregen wat jij koopt.
#NoDAPL
pi_135261317
quote:
2s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:02 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Jup, vooral van (bewerkt) rood vlees.

Wiki:

Due to the many studies that have found a link between red meat intake and colorectal cancer,[13][14][15][16][17][18][19][20] the American Institute for Cancer Research and World Cancer Research Fund stated that there is convincing evidence that red meat intake increases the risk for colorectal cancer.[21]
Misschien dan maar eens accijns invoeren voor rood vlees? ;)
#NoDAPL
pi_135262375
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 01:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Voor wie het niet doorheeft, hiermee toon ik op een retorische wijze aan dat niet voor niets de maatschappij niet alle toestaat. Een van die dingen waar een maatschappij zich mee kan en m.i. moet bemoeien is het dierenwelzijn. Als het aan mij ligt bepaal jij dus niet in die mate waarin jij dat wil bepalen hoe dat stuk vlees is verkregen wat jij koopt.
Ok dan moeten we ook gaan bepalen:
Hoeveel elektriciteit je mag verbruiken
Hoeveel benzine je mag verbruiken
Hoeveel tv je mag kijken
Hoelang je op internet mag zitten
Hoelang je thuis het licht aan mag hebben
etc. etc.

Trek de lijn dan gewoon door ^O^
  donderdag 9 januari 2014 @ 07:37:46 #298
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135262595
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 00:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Er mag worden verondersteld dat lezers die zich hier in een discussie mengen het Engels voldoende beheersen. Niets persoonlijks maar als je alle Engelstalige bronnen niet mag gebruiken dan gooi je nogal wat weg voor die paar mensen die hier moeite mee hebben en iedereen heeft de mogelijkheid om geheel gratis die taal wel goed onder de knie te krijgen aangezien iedereen voldoende basis heeft aangereik gekregen om dit op eigen kracht te doen (meer lezen in het Engels en meer luisteren naar het Engels).
Ik beheers het Engels voldoende hoor, maak je maar niet druk, Nederlandse tekst is gewoon makkelijker. Maar jij wilt dus mensen die geen andere taal beheersen uitsluiten van discussies? Lekkere vent ben je.
  donderdag 9 januari 2014 @ 07:40:34 #299
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135262623
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 01:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij en andere die stampvoetend hun zin willen doordrijven willen dat dus bepalen voor mij? :')
pi_135262974
quote:
Blijkbaar bestaan diervreindelijk vlees en groene stroom niet, maar zijn het gepolitiseerde onderwerpen om de burger politiek in strijd te houden (te kunnen organiseren, hun stem in handen te kunnen krijgen) Men heeft de controle in handen, de burger zou die meer in handen moeten krijgen, zelf controle krijgen over vlees en energieopwekking (en bronnen)
  donderdag 9 januari 2014 @ 08:36:58 #301
66825 Reya
Fier Wallon
pi_135263178
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 08:16 schreef Synthercell het volgende:

[..]

Blijkbaar bestaan diervreindelijk vlees en groene stroom niet, maar zijn het gepolitiseerde onderwerpen om de burger politiek in strijd te houden (te kunnen organiseren, hun stem in handen te kunnen krijgen) Men heeft de controle in handen, de burger zou die meer in handen moeten krijgen, zelf controle krijgen over vlees en energieopwekking (en bronnen)
U houdt natuurlijk wel van een sappige flank steak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')