Ieder topic over vlees waar vegahippies en volk dat biologisch vlees promoot verdient niks beters.quote:Op maandag 6 januari 2014 22:10 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
In ieder topic over vlees is er wel zo'n domkop als deze, dus origineel is het ook niet eens.
Zoon werkt als betontimmerman in de stallenbouw en pa zat voor zijn pensioen op een vrachtwagen die in de buurt bouwmaterialen bezorgde. Dan weet jij ook wel dat het daar geen vetpot is.quote:Op maandag 6 januari 2014 23:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat kan best wezen maar nationaal gezien is het vooral een kaksport. Jij vertelt trouwens niets over de welvaart van jouw buren dus wat moeten we met deze anekdote van jou?
Stel je voor: fatsoenlijk vlees promoten - als je vlees eet - waarbij dieren niet extreem slecht zijn verzorgd. Gekker moet het toch niet worden?quote:Op maandag 6 januari 2014 23:02 schreef betyar het volgende:
[..]
Ieder topic over vlees waar vegahippies en volk dat biologisch vlees promoot verdient niks beters.
Gemonde city.quote:Op maandag 6 januari 2014 23:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat klinkt inderdaad als een modaal milieu. Waar woon jij? Ergens in de periferie van Nederland (Friesland of zo)?
De meeste jagers die ik ken zijn hardwerkende boeren. Natuurlijk is het ook bij de adel een populaire bezigheid, maar ik geloof dat de gemiddelde jager in Nederland gewoon een plattelandsbewoner is.quote:Op maandag 6 januari 2014 22:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Als ik moet kiezen tussen deze twee kwaden, vlees van jacjt of vlees van bio-industrieboeren, dan inderdaad toch liever vlees van jacht. In ieder geval hebben die dieren een normaal leven gehad. Jammer alleen dat het zo'n kakhobby is (vooral de 'welgestelden' doen aan jagen als hobby).
City? Gemonde is toch een klein dorpje bij St-Michielsgestel?quote:
Volgens mij zijn er voldoende uitzendingen geweest waar "biologisch vlees" "scharrelkippen" onder de loep zijn genomen, keurmerkje dient maar voor een ding en dat is geld uit de zakken van de consument kloppen.quote:Op maandag 6 januari 2014 23:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Stel je voor: fatsoenlijk vlees promoten - als je vlees eet - waarbij dieren niet extreem slecht zijn verzorgd. Gekker moet het toch niet worden?
Ik heb heel erg weinig gemeen met hippies hoor.
Ik sprak dan ook over de hobby. Als ik jou goed begrijp dan doen die boeren dat niet als hobby maar voor hun werk, net als de boswachters.quote:Op maandag 6 januari 2014 23:10 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
De meeste jagers die ik ken zijn hardwerkende boeren. Natuurlijk is het ook bij de adel een populaire bezigheid, maar ik geloof dat de gemiddelde jager in Nederland gewoon een plattelandsbewoner is.
Correct. Vandaar ook "city".quote:Op maandag 6 januari 2014 23:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
City? Gemonde is toch een klein dorpje bij St-Michielsgestel?
Wild vlees is naast heerlijk en diervriendelijk ook nog eens vrij van allerlei toegevoegde stoffen.quote:Op maandag 6 januari 2014 23:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik sprak dan ook over de hobby. Als ik jou goed begrijp dan doen die boeren dat niet als hobby maar voor hun werk, net als de boswachters.
Soms wel, soms niet. Hoe strenger keurmerken worden gecontroleerd, ook door willekeurige klanten die op een blog verslag doen, hoe liever. Bij eieren garandeert een keurmerk bepaalde minimale voorwaarden indien ze niet corrupt zijn en een beetje normaal werk leveren (het keurmerkbedrijf). Helaas is het voor de klant weinig inzichtelijk welk keurmerk wel en niet te vertrouwen is.quote:Op maandag 6 januari 2014 23:12 schreef betyar het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er voldoende uitzendingen geweest waar "biologisch vlees" "scharrelkippen" onder de loep zijn genomen, keurmerkje dient maar voor een ding en dat is geld uit de zakken van de consument kloppen.
Als ik vlees zou eten dan zou ik waarschijnlijk voor wild vlees kiezen, precies om de door jou genoemde redenen. Helaas werd ik vegetariër voordat wild vlees populair werd dus ik heb waarschijnlijk wat gemist.quote:Op maandag 6 januari 2014 23:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wild vlees is naast heerlijk en diervriendelijk ook nog eens vrij van allerlei toegevoegde stoffen.
Je zou het moeten toejuichen, ongeacht wie er aan de jacht meedoen.
Nee, het zijn voornamelijk veehouders geloof ik. Het schieten van reeën, konijnen en fazanten doen ze puur voor de hobbyquote:Op maandag 6 januari 2014 23:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik sprak dan ook over de hobby. Als ik jou goed begrijp dan doen die boeren dat niet als hobby maar voor hun werk, net als de boswachters.
Ik neem het van jou aan. Wat is jouw praktische ervaring met het boerenleven?quote:Op maandag 6 januari 2014 23:15 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Nee, het zijn voornamelijk veehouders geloof ik. Het schieten van reeën, konijnen en fazanten doen ze puur voor de hobby. Het enige dat enig praktisch nut heeft is het schieten van konijnen die massaal onder schuren/stoepjes/kippenhokken en dergelijke heengraven. Daarbij wordt dan ook nog gebruik gemaakt van een fret.
Jij werd zo'n 800.000 jaar geleden vegetarier?quote:Op maandag 6 januari 2014 23:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
... voordat wild vlees populair werd dus ik heb waarschijnlijk wat gemist.
Halve maisvelden de hond injagen links of rechts. andere kant opwachten en de konijnen zijn zo moe dat het prijsschieten isquote:Op maandag 6 januari 2014 23:15 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Nee, het zijn voornamelijk veehouders geloof ik. Het schieten van reeën, konijnen en fazanten doen ze puur voor de hobby. Het enige dat enig praktisch nut heeft is het schieten van konijnen die massaal onder schuren/stoepjes/kippenhokken en dergelijke heengraven. Daarbij wordt dan ook nog gebruik gemaakt van een fret.
Populair bij de gewone klant die ook dat eens koopt in de supermarkt in plaats van varkens-, runder- en kippenvlees. Al weet ik niet of dat wild bij de supermarkt echt wild is, ik herinner me dat er eens een kritische reportage hierover was bij een van de actualiteitenprogramma's van de NPO.quote:Op maandag 6 januari 2014 23:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij werd zo'n 800.000 jaar geleden vegetarier?
Als je dan toch jaagt dan zie ik liever dat je op een paard moet achtervolgen en al rijdende moet mikken.quote:Op maandag 6 januari 2014 23:16 schreef betyar het volgende:
[..]
Halve maisvelden de hond injagen links of rechts. andere kant opwachten en de konijnen zijn zo moe dat het prijsschieten is![]()
![]()
Met kerst aten wij altijd wild, en dat was enige jaren voor jouw geboorte. Nooit vlees gegeten ook?quote:Op maandag 6 januari 2014 23:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Populair bij de gewone klant die ook dat eens koopt in de supermarkt in plaats van varkens-, runder- en kippenvlees. Al weet ik niet of dat wild bij de supermarkt echt wild is, ik herinner me dat er eens een kritische reportage hierover was bij een van de actualiteitenprogramma's van de NPO.
Dat is waar, met kerst werd er een uitzondering gemaakt in veel gezinnen. Verder had ik ook bij bepaalde feestjes (opa en oma die X jaar getrouwd waren of opa die Y jaar oud werd) de kans om wild te eten maar in die tijd lag dat nog een beetje gevoelig, in ieder geval waar ik vandaan kwam. Waarschijnlijk ten onrechte als je het alternatief bekijkt.quote:Op maandag 6 januari 2014 23:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Met kerst aten wij altijd wild, en dat was enige jaren voor jouw geboorte.
Ik heb vroeger vlees gegeten, mijn moeder maakte het klaar zolang ik dat wou. Mijn bewaren tegen de bio-industrie waren een belangrijk motief om te stoppen met vlees te eten. Later kwamen daar andere motieven bij zoals mijn gezondheid en de biomassapyramide.quote:Nooit vlees gegeten ook?
quote:Op maandag 6 januari 2014 23:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
de kans om wild te eten maar in die tijd lag dat nog een beetje gevoelig, in ieder geval waar ik vandaan kwam....
Jagen is in mijn ogen geen sport.quote:Op maandag 6 januari 2014 23:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als je dan toch jaagt dan zie ik liever dat je op een paard moet achtervolgen en al rijdende moet mikken.
Het komt wat meer over als een sport op die manier.
Zelf nooit op een boerderij gewoond. In een dorp opgegroeid, en naar "de stad" verhuisd voor de studie.De ouders van mijn vriendin hebben beiden een boerderij (niet bedrijfsmatig, maar een verbouwde hoeve, wat weilanden en kleinvee), en zijn onderdeel van een vrij hechte plattelandsgemeenschap. Ik krijg dus op (buurt)feestjes, verjaardagen en oudejaarsavonden vaak verhalen mee, en overnacht dus wel eens op een boerderijtje.quote:Op maandag 6 januari 2014 23:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik neem het van jou aan. Wat is jouw praktische ervaring met het boerenleven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |