abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 januari 2014 @ 17:55:41 #91
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135109969
Waarom zou een democratische regering iets opleggen wat de kiezer zelf kan bepalen? Iedereen kan de keuze maken niet naar de kiloknaller te gaan, toch doet de NL consument dat.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_135111243
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 17:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom zou een democratische regering iets opleggen wat de kiezer zelf kan bepalen? Iedereen kan de keuze maken niet naar de kiloknaller te gaan, toch doet de NL consument dat.
Helaas wel ja, en meestal zijn het de vrouwen die de inkopen doen, als het aan mij lag aten we maar om de andere dag vlees of zelfs om de drie dagen.
Zo erg vind ik het dat ik het vlees wat ik altijd graag at, vies vind, of een bijsmaak vind hebben.
En dan vind ik de saus word er ook meegemaakt teminste hier in huis en dan smaakt alles verkeerd vind ik.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2014 18:26:31 ]
  zondag 5 januari 2014 @ 18:30:14 #93
45206 Pietverdriet
pi_135111431
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:25 schreef john2406 het volgende:

[..]

Helaas wel ja, en meestal zijn het de vrouwen die de inkopen doen, als het aan mij lag aten we maar om de andere dag vlees of zelfs om de drie dagen.
Zo erg vind ik het dat ik het vlees wat ik altijd graag at, vies vind, of een bijsmaak vind hebben.
En dan vind ik de saus word er ook meegemaakt teminste hier in huis en dan smaakt alles verkeerd vind ik.
Waarom zeg je dan niet
Hee, bolle schommel, deze troep is niet te vreten, haal eens behoorlijk vlees met je dikke reet of ik zoek een thaise schone
Maar dan diplomatiek
pi_135111524
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom zeg je dan niet
Hee, bolle schommel, deze troep is niet te vreten, haal eens behoorlijk vlees met je dikke reet of ik zoek een thaise schone
Maar dan diplomatiek
Oftopic.

Even een Lolletje!
Zeg maar eens veel heb ik de pol hier staan en sta ik op straat.
Misschien zelfs straat verbod!
  zondag 5 januari 2014 @ 19:16:20 #95
45206 Pietverdriet
pi_135113471
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:32 schreef john2406 het volgende:

[..]

Oftopic.

Even een Lolletje!
Zeg maar eens veel heb ik de pol hier staan en sta ik op straat.
Misschien zelfs straat verbod!
Ik krijg alle hoeken van de kamer te zien en maanden geen sex als het vlees niet 100% is
pi_135117940
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 17:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Omdat het gaat over wat het beste is voor het "volk". Het blijkt dat het "volk" niet goed weet wat er gaande is of het niet wil weten. Dan is het de taak van de overheid om te doen wat het beste is, zou het de taak moeten zijn.

De kiloknaller heeft vele gevolgen, van volksgezondheid tot het verkloten van de aarde. Als het "volk" niet het juiste kiest moet dat voor ze gedaan worden. De overheid bemoeit zich met van alles en nog wat, vind het vreemd dat hier dan ineens moeilijk wordt gedaan over bemoeienis terwijl de gevolgen zo zwaar zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_135118019
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:25 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat een onzin, groei een ruggengraat zeg. Gewoon praten, zeggen wat je vindt, zeggen wat je denkt, vraag om beter vlees, overleg om minder vlees te eten en daardoor beter vlees te eten. Je hebt je mond niet voor niets gekregen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_135119641
Sinds 2014 ben ik vegetariër. Accijns op vlees en subsidies op vleesvervangers lijken mij een prima idee!

Al die voordeeltjes die de bio-industrie heeft mogen van mij natuurlijk weg.

Als vegetariër vind ik dat je toch kan spreken over een extra laagje beschaving. Het promoten kan zeker geen kwaad en is ook nog eens goed voor de volksgezondheid. ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2014 21:03:28 ]
pi_135119885
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:00 schreef robin007bond het volgende:
Sinds 2014 ben ik vegetariër.
_O- _O-

5 dágen! _O_
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 5 januari 2014 @ 21:04:56 #100
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_135120010
quote:
Sinds 2014 ben ik vegetariër. Accijns op vlees en subsidies op vleesvervangers lijken mij een prima idee!

Als vegetariër vind ik dat je toch kan spreken over een extra laagje beschaving. Het promoten kan zeker geen kwaad en is ook nog eens goed voor de volksgezondheid. ^O^
Eigenlijk zou ik ook vegetarier moeten worden, maar vlees is veel te lekker.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  zondag 5 januari 2014 @ 21:21:33 #101
45206 Pietverdriet
pi_135121183
quote:

Je bent zo vol van beschaving dat je wilt dat anderen voor jouw eten betalen
  zondag 5 januari 2014 @ 21:22:36 #102
37769 erodome
Zweefteef
pi_135121262
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je bent zo vol van beschaving dat je wilt dat anderen voor jouw eten betalen
Nee, dat mensen voor hun eigen eten betalen ipv dat de vega betaald voor het vlees van een ander, of een kwaliteitsliefhebber betaald voor de shit die een ander wil eten en ga zo maar door...
pi_135121390
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:22 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, dat mensen voor hun eigen eten betalen ipv dat de vega betaald voor het vlees van een ander, of een kwaliteitsliefhebber betaald voor de shit die een ander wil eten en ga zo maar door...
We zouden vegetarisch voedsel op scholen kunnen verplichten.

De duurdere productie financieren we door de belastingen te verhogen.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_135121417
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:04 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Eigenlijk zou ik ook vegetarier moeten worden, maar vlees is veel te lekker.
Het volhouden gaat mij prima af! :)

Dikke aanrader!
  zondag 5 januari 2014 @ 21:25:48 #105
37769 erodome
Zweefteef
pi_135121509
quote:
6s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

We zouden vegetarisch voedsel op scholen kunnen verplichten.

De duurdere productie financieren we door de belastingen te verhogen.
Vegetarisch is duurder????????????????????????? Leg me dat eens uit schat...
pi_135121747
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:25 schreef erodome het volgende:

[..]

Vegetarisch is duurder????????????????????????? Leg me dat eens uit schat...
Dan de laagste en goedkoopste bio-industrie?

zondag 5 januari 2014 @ 21:33:13 #107
104871 remlof
Europees federalist
pi_135122028
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:24 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Het volhouden gaat mij prima af! :)

Dikke aanrader!
Al 5 hele dagen.
Yankee go home!
  zondag 5 januari 2014 @ 21:34:40 #108
37769 erodome
Zweefteef
pi_135122121
quote:
12s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan de laagste en goedkoopste bio-industrie?
Leg het maar uit, want volgens mij is groente zo direct als voedingsbron altijd goedkoper dan vlees, ook dan het goedkoopste vlees. Het is zonder twijfel efficienter groente als mensenvoeding te laten dienen.

Heb laatst een reclame van schokkend goedkope kip gezien, maar toch haal ik meer gewicht aan sperciebonen voor dat geld.
pi_135124202
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik krijg alle hoeken van de kamer te zien en maanden geen sex als het vlees niet 100% is
Jij bent een man neem ik aan?
pi_135148395
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:00 schreef erodome het volgende:

[..]

Wat een onzin, vega's doen het al wat eeuwtjes heel prima en in deze tijd zijn er meer vega's dan ooit tevoren. Het is juist de dagelijkse veel vlees eter die buiten de boot valt, die antobiologisch bezig is en binnen relatief korte tijd een rariteit zal zijn.
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, in de veilige Grachtengordel wel, zweefteef.

:*
Ik eet vegetarisch, ik ben links en ik ben een idealist (ik voel me dus niet thuis bij Groenlinks ;)) en zelfs ik geloof dat niet. ;)
Ik denk echter wel dat het wellicht onvermijdelijk zal blijken te zijn om het vlees meer een eerlijke prijs te gaan geven (maatschappelijke kosten doorberekenen in het vlees) aangezien de wereldpopulatie flink toeneemt in een periode waarin een steeds groter deel van die wereldpopulatie niet in een onderontwikkeld land leeft (zie de economische opkomst van China, India en Brazilië) en de fossiele brandstoffen schaarser worden (kunstmest). In dat geval zou vlees weer een luxeproduct kunnen worden. Hoe wil je de huidige vleesconsumptie verdubbelen of verdrievoudigen terwijl kunstmest lastiger gemaakt kan worden? Of je zou urine van mensen moeten gaan gebruiken of iets dergelijks? Ik weet niet of dat dat voldoende effectief gaat zijn.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 6 januari 2014 @ 15:58:02 #111
45206 Pietverdriet
pi_135148498
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 22:08 schreef john2406 het volgende:

[..]

Jij bent een man neem ik aan?
Ja
pi_135148888
quote:
10s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Al 5 hele dagen.
Een goed begin is het halve werk. Ik ben jaren geleden ook ooit begonnen en ik wist op de eerste dag al dat ik het de rest van mijn leven zou doen. Ik stopte wel in twee fases met het eten van vlees, eerst at ik geen koud vlees meer (brood), vervolgens ook geen warm vlees. Het feit dat hij al maanden bezig was met de overstap te maken geeft voor mij aan dat het geen impulsieve beslissing was, ik had wel verwacht dat hij al wat eerder de stap zou zetten. ;)
Tip: eet dagelijks een ei en magere kwark. Het zijn goede bronnen van voedingsstoffen zonder dat er al te veel nadelen zijn. Wel erg opletten met de ijzerinname voedingsmiddelen kiezen die veel ijzer bevatten maar geen stoffen die de ijzeropname negatief beïnvloeden en hierbij wat vitamine C innemen in de vorm van groenten en/of vruchten: bijv. wel volkorenbrood en geen spinazie, cafeïne en wijn. In geval van twijfel eens je bloed laten analyseren of wat extra innemen in de vorm van een pil op zo'n manier dat je ook zeker weet dat je niet teveel inneemt.
#NoDAPL
pi_135148962
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:34 schreef erodome het volgende:

[..]

Leg het maar uit, want volgens mij is groente zo direct als voedingsbron altijd goedkoper dan vlees, ook dan het goedkoopste vlees. Het is zonder twijfel efficienter groente als mensenvoeding te laten dienen.
Wat dierlijke producten eten is wel aan te bevelen. Dat wil gelukkig niet zeggen dat je vlees, vis en gevogelte moet eten en het wil gelukkig ook niet zeggen dat de dieren respectloos behandeld hoeven te worden. Dan maar wat meer betalen voor een ei wat op een fatsoenlijke manier is verkregen.
#NoDAPL
  maandag 6 januari 2014 @ 16:24:31 #114
136 V.
Like tears in rain...
pi_135149769
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:22 schreef erodome het volgende:

[..]

QFT

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 6 januari 2014 @ 16:32:52 #115
136 V.
Like tears in rain...
pi_135150190
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 6 januari 2014 @ 16:44:55 #116
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135150745
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 15:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee
Beter zo.
  maandag 6 januari 2014 @ 16:52:43 #117
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135151070
Vanavond maar eens een dikke T-bone steak van een plofrund naar binnen werken.
  maandag 6 januari 2014 @ 17:56:38 #118
136 V.
Like tears in rain...
pi_135153526
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:52 schreef betyar het volgende:
-10 pueriel nihilisme

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_135166068
quote:
Ik zou bijna zeggen: "het is jouw gezondheid". Ware het niet dat als het niet biologisch is dieren er onnodig voor mishandeld zijn en dat anderen de rekeningen betalen. ;)
#NoDAPL
pi_135166427
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 23:20 schreef Pokkelmans het volgende:
Persoonlijk ben ik overigens een groot liefhebber van wild. Niet enkel vanwege de smaak, maar ook vanuit ethisch oogpunt.
Meest biologische vlees dat er is, zeker als het in eigen regio geschoten is.

Maar volgens velen is jagen zielig., terwijl ze zelf de volgende dag wel een blokje om rijden omdat bij een andere supermarkt kipfilet een dubbeltje goedkoper is. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')