abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135048953
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Gezond is anders,
Volgens bepaalde wetjes wel, niet elk onderzoek zegt hetzelfde, wat heel die gezondheids"wetenschap" een farce maakt. Bepaalde conclusies en richtlijnen volgt iedereen en vele mensen leven (niet: eten) ongezond. Maar ook dat is hún keuze, niet?

quote:
tenzij jij overwegend vetarm vlees eet wat in jouw geval (met jouw ruim bovenmodale inkomen) best wel eens zou kunnen, dat gemiddelde is immers gebaseerd op de gemiddelde vleesconsumptie die nu eenmaal vooral bestaat uit vet varkensvlees en koeienvlees. Let op, het gaat in dit geval niet om de hoeveelheid vet maar om de verhouding tussen de soorten vetzuren (verzadigd/enkelvoudig onverzadigd/meervoudig onverzadigd) en uiteraard hangt het effect hiervan op je gezondheid ook af van andere leefgewoontes, je genen etc.
Dat laatste is veeeel belangrijker. Eten is in de meeste landen veilig genoeg, en in Nederland bizar. Gezond eten is in Nederland heel gemakkelijk, met kant en klaar pakketten van AH etc. Het enige is dat goedkopere boodschappen meer tijd vergen. gezond eten is daarmee niet duur, zoals angstpsycholoogjes prediken, maar simpelweg meer tijd/moeite. Veelal hebben de armere klasses daar geen zin in of geen tijd voor. Dan is fast food een makkelijk alternatief.

quote:
Als je logisch redeneert met de evolutie in gedachte: het was gedurende een zeer lange tijd voor zeer weinig mensen weggelegd om veel vlees te eten, het lichaam is dus niet aangepast aan het eten van grote hoeveelheden vlees (evenals veel andere gewoontes die mensen tegenwoordig hebben).
Ik ben goed op de hoogte van evolutie Bram, het is mijn werk. Ook met de huidige veranderlijkheid van leefomgeving op de Aarde.

Het is ongezond om veel vet en suiker te eten en weinig te bewegen. Met voldoende beweging en een normale voeding is er serieus niets aan de hand.

En de spijswetten voor slechte stoffen en matige kwaliteit zijn in Nederland van oudsher hoog, juist door onze geschiedenis waar we van knullige oogstjes afhankelijk waren.

Al met al is het idee dat iedereen 120 moet worden zonder lichamelijke klachten in die tijd, een fundamenteel fout principe dat mensen van individuen in "wat kost jij de maatschappij"-robots verandert.

Ook de "gezondste" wortelknagende dietist kan zichzelf doodrijden, dan wel door een ander van de weg gedrukt worden. Risico's kan en moet je niet willen uitsluiten, dat is onzin. Investeer je energie en krimpende budgetten op de juiste terreinen. Hoe het voedel/vlees geregeld is, is echt volgens moderne standaarden in de grootste delen van de wereld.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_135050895
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik zou zeggen dat dat duidt op een antisociale persoonlijkheidsstoornis.
Laag. :')
Lastig he; andersdenkende.

[ Bericht 0% gewijzigd door SaucyCock op 04-01-2014 00:37:15 ]
Some men are born sodomites, some achieve sodomy, and some have sodomy thrust upon them...
  zaterdag 4 januari 2014 @ 03:05:20 #78
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_135055658
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 19:38 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Dit! Volgens de bijbel moeten ze ons ten dienst zijn.
Maar we mogen ze niet misbruiken of martelen.
Trouwens Adam en Eva waren naakt en vegetarier, iets waar de meeste Gristenen van gruwen.
pi_135056144
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 03:05 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Maar we mogen ze niet misbruiken of martelen.
Trouwens Adam en Eva waren naakt en vegetarier, iets waar de meeste Gristenen van gruwen.
Vegas sterven uit. Verwrongen antibiologisch vaak opdringerig volkje.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_135058953
Vleestax.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2014 11:27:46 ]
pi_135059726
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 03:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik heb eerder de indruk dat het aantal toeneemt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_135075388
quote:

[..]

Wat een onzin, vega's doen het al wat eeuwtjes heel prima en in deze tijd zijn er meer vega's dan ooit tevoren. Het is juist de dagelijkse veel vlees eter die buiten de boot valt, die antobiologisch bezig is en binnen relatief korte tijd een rariteit zal zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_135075624
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:00 schreef erodome het volgende:

[..]

Wat een onzin, vega's doen het al wat eeuwtjes heel prima en in deze tijd zijn er meer vega's dan ooit tevoren. Het is juist de dagelijkse veel vlees eter die buiten de boot valt, die antobiologisch bezig is en binnen relatief korte tijd een rariteit zal zijn.
Ja, in de veilige Grachtengordel wel, zweefteef.

:*

pi_135075851
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, in de veilige Grachtengordel wel, zweefteef.

:*
Geen kennis van de geschiedenis ofzo? De bio-industrie en daarmee het dagelijkse fikse stuk vlees is niet zo oud... Daarvoor was vlees een luxe product, hoe verder je terug gaat, hoe groter het luxe gedeelte want jacht is niet zo simpel, zeker niet zonder de moderne middelen die we nu hebben.

En wbt vega's, kijk eens rond in india, waar al vele eeuwen vega's rondlopen inmiddels.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_135075912
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:10 schreef erodome het volgende:

[..]

Geen kennis van de geschiedenis ofzo? De bio-industrie en daarmee het dagelijkse fikse stuk vlees is niet zo oud... Daarvoor was vlees een luxe product, hoe verder je terug gaat, hoe groter het luxe gedeelte want jacht is niet zo simpel, zeker niet zonder de moderne middelen die we nu hebben.

En wbt vega's, kijk eens rond in india, waar al vele eeuwen vega's rondlopen inmiddels.
Ja, in India is het bijna noodzaak om niet vergiftigd te raken.

Vlees wordt in het overgrote gedeelte van de wereld in ruime hoeveelheden gegeten, jouw vega-promo ten spijt.

Kijk eens rond in Argentinie. Veel plezier.

pi_135076184
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, in India is het bijna noodzaak om niet vergiftigd te raken.

Vlees wordt in het overgrote gedeelte van de wereld in ruime hoeveelheden gegeten, jouw vega-promo ten spijt.

Ik ben geen vega en promoot dus ook geen vega, wel een beetje nadenken over wat je eet en wat dat kost voor de hele wereld.

En argentienie als vb nemen, net doen alsof argentiene niets met onze bio-industrie te maken heeft :')
pi_135076279
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:18 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik ben geen vega en promoot dus ook geen vega, wel een beetje nadenken over wat je eet en wat dat kost voor de hele wereld.
Ja voor jezelf, echt niet voor "een betere wereld". Die wereld draait echt door als jij Qorn of McPollo eet.

quote:
En argentienie als vb nemen, net doen alsof argentiene niets met onze bio-industrie te maken heeft :')
Jij komt met het open riool van de wereld aanzetten. Dan leg ik daar Argentinie tegenover. Veel succes met vegetariseren.

pi_135076510
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja voor jezelf, echt niet voor "een betere wereld". Die wereld draait echt door als jij Qorn of McPollo eet.
De wereld draait altijd wel door, of de mensheid nog ruimte heeft in de toekomst is de werkelijke vraag in deze...

quote:
Jij komt met het open riool van de wereld aanzetten. Dan leg ik daar Argentinie tegenover. Veel succes met vegetariseren.
Geen argumenten meer dat je maar dom moet doen?
Argentinie is een bron van de bio-industrie, een hele grote zelfs. Ga daar terug in de tijd, voor de bio-industrie(om en nabij de 2de wereldoorlog) en dan zal je zien dat vlees meer een luxe product is en dat er helemaal niet dagelijks zoveel vlees werd geserveerd. Hoe verder je terug gaat, hoe meer vlees een luxe product wordt.

Er is een hele goede reden waarom we zo'n hang naar vlees hebben, net zoals we een hang hebben naar "suikers", dat is niet omdat het zo ruim voor handen was in de "natuurlijke" situatie. Die hang is er omdat we een stimulans nodig hadden om het risico te nemen, omdat het een schaars goed was.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 21:38:58 #89
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_135082473
quote:

[..]

Zelfs hier in Mexico heb je vegetariers, vegetarische restaurants en ik ben op het strand zelfs een Nederlands stel tegengekomen die beide veganistisch zijn. Waarvoor veel respect. _O_
pi_135098573
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:12 schreef El_Matador het volgende:

Argentinie? Samen met Brazilie nummer 2 en 3 sojaproducenten ter wereld tbv de vleesindustrie met rampzalige gevolgen voor mens en natuur. Die bedoel je?
  zondag 5 januari 2014 @ 17:55:41 #91
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135109969
Waarom zou een democratische regering iets opleggen wat de kiezer zelf kan bepalen? Iedereen kan de keuze maken niet naar de kiloknaller te gaan, toch doet de NL consument dat.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_135111243
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 17:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom zou een democratische regering iets opleggen wat de kiezer zelf kan bepalen? Iedereen kan de keuze maken niet naar de kiloknaller te gaan, toch doet de NL consument dat.
Helaas wel ja, en meestal zijn het de vrouwen die de inkopen doen, als het aan mij lag aten we maar om de andere dag vlees of zelfs om de drie dagen.
Zo erg vind ik het dat ik het vlees wat ik altijd graag at, vies vind, of een bijsmaak vind hebben.
En dan vind ik de saus word er ook meegemaakt teminste hier in huis en dan smaakt alles verkeerd vind ik.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2014 18:26:31 ]
  zondag 5 januari 2014 @ 18:30:14 #93
45206 Pietverdriet
pi_135111431
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:25 schreef john2406 het volgende:

[..]

Helaas wel ja, en meestal zijn het de vrouwen die de inkopen doen, als het aan mij lag aten we maar om de andere dag vlees of zelfs om de drie dagen.
Zo erg vind ik het dat ik het vlees wat ik altijd graag at, vies vind, of een bijsmaak vind hebben.
En dan vind ik de saus word er ook meegemaakt teminste hier in huis en dan smaakt alles verkeerd vind ik.
Waarom zeg je dan niet
Hee, bolle schommel, deze troep is niet te vreten, haal eens behoorlijk vlees met je dikke reet of ik zoek een thaise schone
Maar dan diplomatiek
pi_135111524
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom zeg je dan niet
Hee, bolle schommel, deze troep is niet te vreten, haal eens behoorlijk vlees met je dikke reet of ik zoek een thaise schone
Maar dan diplomatiek
Oftopic.

Even een Lolletje!
Zeg maar eens veel heb ik de pol hier staan en sta ik op straat.
Misschien zelfs straat verbod!
  zondag 5 januari 2014 @ 19:16:20 #95
45206 Pietverdriet
pi_135113471
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:32 schreef john2406 het volgende:

[..]

Oftopic.

Even een Lolletje!
Zeg maar eens veel heb ik de pol hier staan en sta ik op straat.
Misschien zelfs straat verbod!
Ik krijg alle hoeken van de kamer te zien en maanden geen sex als het vlees niet 100% is
pi_135117940
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 17:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Omdat het gaat over wat het beste is voor het "volk". Het blijkt dat het "volk" niet goed weet wat er gaande is of het niet wil weten. Dan is het de taak van de overheid om te doen wat het beste is, zou het de taak moeten zijn.

De kiloknaller heeft vele gevolgen, van volksgezondheid tot het verkloten van de aarde. Als het "volk" niet het juiste kiest moet dat voor ze gedaan worden. De overheid bemoeit zich met van alles en nog wat, vind het vreemd dat hier dan ineens moeilijk wordt gedaan over bemoeienis terwijl de gevolgen zo zwaar zijn.
pi_135118019
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:25 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat een onzin, groei een ruggengraat zeg. Gewoon praten, zeggen wat je vindt, zeggen wat je denkt, vraag om beter vlees, overleg om minder vlees te eten en daardoor beter vlees te eten. Je hebt je mond niet voor niets gekregen.
pi_135119641
Sinds 2014 ben ik vegetariër. Accijns op vlees en subsidies op vleesvervangers lijken mij een prima idee!

Al die voordeeltjes die de bio-industrie heeft mogen van mij natuurlijk weg.

Als vegetariër vind ik dat je toch kan spreken over een extra laagje beschaving. Het promoten kan zeker geen kwaad en is ook nog eens goed voor de volksgezondheid. ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2014 21:03:28 ]
pi_135119885
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:00 schreef robin007bond het volgende:
Sinds 2014 ben ik vegetariër.
_O- _O-

5 dágen! _O_

zondag 5 januari 2014 @ 21:04:56 #100
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_135120010
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:00 schreef robin007bond het volgende:
Sinds 2014 ben ik vegetariër. Accijns op vlees en subsidies op vleesvervangers lijken mij een prima idee!

Al die voordeeltjes die de bio-industrie heeft mogen van mij natuurlijk weg.

Als vegetariër vind ik dat je toch kan spreken over een extra laagje beschaving. Het promoten kan zeker geen kwaad en is ook nog eens goed voor de volksgezondheid. ^O^
Eigenlijk zou ik ook vegetarier moeten worden, maar vlees is veel te lekker.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')