Volgens bepaalde wetjes wel, niet elk onderzoek zegt hetzelfde, wat heel die gezondheids"wetenschap" een farce maakt. Bepaalde conclusies en richtlijnen volgt iedereen en vele mensen leven (niet: eten) ongezond. Maar ook dat is hún keuze, niet?quote:
Dat laatste is veeeel belangrijker. Eten is in de meeste landen veilig genoeg, en in Nederland bizar. Gezond eten is in Nederland heel gemakkelijk, met kant en klaar pakketten van AH etc. Het enige is dat goedkopere boodschappen meer tijd vergen. gezond eten is daarmee niet duur, zoals angstpsycholoogjes prediken, maar simpelweg meer tijd/moeite. Veelal hebben de armere klasses daar geen zin in of geen tijd voor. Dan is fast food een makkelijk alternatief.quote:tenzij jij overwegend vetarm vlees eet wat in jouw geval (met jouw ruim bovenmodale inkomen) best wel eens zou kunnen, dat gemiddelde is immers gebaseerd op de gemiddelde vleesconsumptie die nu eenmaal vooral bestaat uit vet varkensvlees en koeienvlees. Let op, het gaat in dit geval niet om de hoeveelheid vet maar om de verhouding tussen de soorten vetzuren (verzadigd/enkelvoudig onverzadigd/meervoudig onverzadigd) en uiteraard hangt het effect hiervan op je gezondheid ook af van andere leefgewoontes, je genen etc.
Ik ben goed op de hoogte van evolutie Bram, het is mijn werk. Ook met de huidige veranderlijkheid van leefomgeving op de Aarde.quote:Als je logisch redeneert met de evolutie in gedachte: het was gedurende een zeer lange tijd voor zeer weinig mensen weggelegd om veel vlees te eten, het lichaam is dus niet aangepast aan het eten van grote hoeveelheden vlees (evenals veel andere gewoontes die mensen tegenwoordig hebben).
Laag.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik zou zeggen dat dat duidt op een antisociale persoonlijkheidsstoornis.
Maar we mogen ze niet misbruiken of martelen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 19:38 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Dit! Volgens de bijbel moeten ze ons ten dienst zijn.
Vegas sterven uit. Verwrongen antibiologisch vaak opdringerig volkje.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 03:05 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Maar we mogen ze niet misbruiken of martelen.
Trouwens Adam en Eva waren naakt en vegetarier, iets waar de meeste Gristenen van gruwen.
Is dat zo? Ik heb eerder de indruk dat het aantal toeneemt.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 03:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vegas sterven uit. Verwrongen antibiologisch vaak opdringerig volkje.
Wat een onzin, vega's doen het al wat eeuwtjes heel prima en in deze tijd zijn er meer vega's dan ooit tevoren. Het is juist de dagelijkse veel vlees eter die buiten de boot valt, die antobiologisch bezig is en binnen relatief korte tijd een rariteit zal zijn.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 03:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, in de veilige Grachtengordel wel, zweefteef.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:00 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat een onzin, vega's doen het al wat eeuwtjes heel prima en in deze tijd zijn er meer vega's dan ooit tevoren. Het is juist de dagelijkse veel vlees eter die buiten de boot valt, die antobiologisch bezig is en binnen relatief korte tijd een rariteit zal zijn.
Geen kennis van de geschiedenis ofzo? De bio-industrie en daarmee het dagelijkse fikse stuk vlees is niet zo oud... Daarvoor was vlees een luxe product, hoe verder je terug gaat, hoe groter het luxe gedeelte want jacht is niet zo simpel, zeker niet zonder de moderne middelen die we nu hebben.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, in de veilige Grachtengordel wel, zweefteef.
Ja, in India is het bijna noodzaak om niet vergiftigd te raken.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:10 schreef erodome het volgende:
[..]
Geen kennis van de geschiedenis ofzo? De bio-industrie en daarmee het dagelijkse fikse stuk vlees is niet zo oud... Daarvoor was vlees een luxe product, hoe verder je terug gaat, hoe groter het luxe gedeelte want jacht is niet zo simpel, zeker niet zonder de moderne middelen die we nu hebben.
En wbt vega's, kijk eens rond in india, waar al vele eeuwen vega's rondlopen inmiddels.
Ik ben geen vega en promoot dus ook geen vega, wel een beetje nadenken over wat je eet en wat dat kost voor de hele wereld.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, in India is het bijna noodzaak om niet vergiftigd te raken.
Vlees wordt in het overgrote gedeelte van de wereld in ruime hoeveelheden gegeten, jouw vega-promo ten spijt.
Kijk eens rond in Argentinie. Veel plezier.
Ja voor jezelf, echt niet voor "een betere wereld". Die wereld draait echt door als jij Qorn of McPollo eet.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:18 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik ben geen vega en promoot dus ook geen vega, wel een beetje nadenken over wat je eet en wat dat kost voor de hele wereld.
Jij komt met het open riool van de wereld aanzetten. Dan leg ik daar Argentinie tegenover. Veel succes met vegetariseren.quote:En argentienie als vb nemen, net doen alsof argentiene niets met onze bio-industrie te maken heeft![]()
De wereld draait altijd wel door, of de mensheid nog ruimte heeft in de toekomst is de werkelijke vraag in deze...quote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja voor jezelf, echt niet voor "een betere wereld". Die wereld draait echt door als jij Qorn of McPollo eet.
Geen argumenten meer dat je maar dom moet doen?quote:Jij komt met het open riool van de wereld aanzetten. Dan leg ik daar Argentinie tegenover. Veel succes met vegetariseren.
Zelfs hier in Mexico heb je vegetariers, vegetarische restaurants en ik ben op het strand zelfs een Nederlands stel tegengekomen die beide veganistisch zijn. Waarvoor veel respect.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 03:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Argentinie? Samen met Brazilie nummer 2 en 3 sojaproducenten ter wereld tbv de vleesindustrie met rampzalige gevolgen voor mens en natuur. Die bedoel je?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:12 schreef El_Matador het volgende:
Kijk eens rond in Argentinie. Veel plezier.
Helaas wel ja, en meestal zijn het de vrouwen die de inkopen doen, als het aan mij lag aten we maar om de andere dag vlees of zelfs om de drie dagen.quote:Op zondag 5 januari 2014 17:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom zou een democratische regering iets opleggen wat de kiezer zelf kan bepalen? Iedereen kan de keuze maken niet naar de kiloknaller te gaan, toch doet de NL consument dat.
Waarom zeg je dan nietquote:Op zondag 5 januari 2014 18:25 schreef john2406 het volgende:
[..]
Helaas wel ja, en meestal zijn het de vrouwen die de inkopen doen, als het aan mij lag aten we maar om de andere dag vlees of zelfs om de drie dagen.
Zo erg vind ik het dat ik het vlees wat ik altijd graag at, vies vind, of een bijsmaak vind hebben.
En dan vind ik de saus word er ook meegemaakt teminste hier in huis en dan smaakt alles verkeerd vind ik.
Oftopic.quote:Op zondag 5 januari 2014 18:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom zeg je dan niet
Hee, bolle schommel, deze troep is niet te vreten, haal eens behoorlijk vlees met je dikke reet of ik zoek een thaise schone
Maar dan diplomatiek
Ik krijg alle hoeken van de kamer te zien en maanden geen sex als het vlees niet 100% isquote:Op zondag 5 januari 2014 18:32 schreef john2406 het volgende:
[..]
Oftopic.
Even een Lolletje!
Zeg maar eens veel heb ik de pol hier staan en sta ik op straat.
Misschien zelfs straat verbod!
Omdat het gaat over wat het beste is voor het "volk". Het blijkt dat het "volk" niet goed weet wat er gaande is of het niet wil weten. Dan is het de taak van de overheid om te doen wat het beste is, zou het de taak moeten zijn.quote:Op zondag 5 januari 2014 17:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom zou een democratische regering iets opleggen wat de kiezer zelf kan bepalen? Iedereen kan de keuze maken niet naar de kiloknaller te gaan, toch doet de NL consument dat.
Wat een onzin, groei een ruggengraat zeg. Gewoon praten, zeggen wat je vindt, zeggen wat je denkt, vraag om beter vlees, overleg om minder vlees te eten en daardoor beter vlees te eten. Je hebt je mond niet voor niets gekregen.quote:Op zondag 5 januari 2014 18:25 schreef john2406 het volgende:
[..]
Helaas wel ja, en meestal zijn het de vrouwen die de inkopen doen, als het aan mij lag aten we maar om de andere dag vlees of zelfs om de drie dagen.
Zo erg vind ik het dat ik het vlees wat ik altijd graag at, vies vind, of een bijsmaak vind hebben.
En dan vind ik de saus word er ook meegemaakt teminste hier in huis en dan smaakt alles verkeerd vind ik.
quote:
Eigenlijk zou ik ook vegetarier moeten worden, maar vlees is veel te lekker.quote:Op zondag 5 januari 2014 21:00 schreef robin007bond het volgende:
Sinds 2014 ben ik vegetariër. Accijns op vlees en subsidies op vleesvervangers lijken mij een prima idee!
Al die voordeeltjes die de bio-industrie heeft mogen van mij natuurlijk weg.
Als vegetariër vind ik dat je toch kan spreken over een extra laagje beschaving. Het promoten kan zeker geen kwaad en is ook nog eens goed voor de volksgezondheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |