Ziek, maar verder gaat het goed! En bij jullie?quote:
zijn toch wel flinke vooruitgangen! hier gaat het ook goed, met z'n ups en downs. Op dit moment is het vooral Geert waarmee ik te stellen heb. hij zit letterlijk in de ik ben twee en zeg nee fase en wil alles zelf doen ook al kan hij het nog niet. En ook echt driftig .. hij wil de voordeur open doen .. als ik hem per ongeluk al open doe, smijt hij hem pisnijdig dicht om hem vervolgens gelukzalig zelf open te doen. is behoorlijk vermoeiend kan ik je vertellenquote:Op zaterdag 14 december 2013 21:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ziek, maar verder gaat het goed! En bij jullie?
S is van Floornijn overgestapt op Floorjam, en bij toeval kwam ik er achter dat als ik hem Floornijn noemde (zoals hij zichzelf noemde), hij me dan verbeterde.
Hij wordt ook boos als ik RooieWijn ipv Marjolein zeg (zoals hij tot haar verdriet deed), en verbetert mij dan: Marjowein.
Verder spreekt hij de L niet uit, maar maakt daar een R van, soms is dat echt even zoeken want het zit niet in je systeem....
Ja vond het ook snel, had zoiets van waar komen ze nu mee aanquote:Op zaterdag 14 december 2013 21:08 schreef pessie het volgende:
Tj vind ik ook wel vlot. Nathan zei op die leeftijd misschien 5 woordjes frequent. Tegen de tijd dat hij 3 was maakte hij 5woord zinnen. En, ik weet niet of het toeval is of niet, zijn spraakzaamheid is enorm vooruitgegaan sinds zijn speen weg is. En dat terwijl hij dat ding alleen in bed mocht. Hij is nu echt goed verstaanbaar voor anderen,en uiteraard gebruikt hij letters nog wel eens anders (hij zei toit een week of 3 geleden consequent spiets ipv fiets). Maar goed, ik heb me eenorm zorgen gemaakt over zijn taalontwikkeling (m.n. doordat er in manliefs familie veel stotteren voorkomt). En zoals het nu gaat kan hij op taalgebied meekomen als hij straks naar school gaat.
Herkenbaar, hier precies hetzelfde met de autodeur.... die moeten we samen opendoen, anders is het drama.quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:23 schreef DJMO het volgende:
[..]
zijn toch wel flinke vooruitgangen! hier gaat het ook goed, met z'n ups en downs. Op dit moment is het vooral Geert waarmee ik te stellen heb. hij zit letterlijk in de ik ben twee en zeg nee fase en wil alles zelf doen ook al kan hij het nog niet. En ook echt driftig .. hij wil de voordeur open doen .. als ik hem per ongeluk al open doe, smijt hij hem pisnijdig dicht om hem vervolgens gelukzalig zelf open te doen. is behoorlijk vermoeiend kan ik je vertellen
Ik vond tijdens het verhuizen toevallig wat babbels van mijn oudste van rond zijn 3de verjaardag, en dat heb ik laten inlijsten en hem cadeau gedaan voor z'n (22ste) verjaardag, N zag wat mijn oudste toen allemaal zei en vond ook dat z'n woordenschat zo groot was, veel groter dan die van Soneal (die 2 weken geleden 3 werd).quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:26 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Ja vond het ook snel, had zoiets van waar komen ze nu mee aanmaar misschien komt het omdat hij op een vrij "zwarte" school/peuterspeelzaal zit. Veel kinderen hebben daar andere/allerlei soortige taalproblemen en veel met logopedie lessen (inhouse zeg maar).
Dus misschien dat ze over-alert zijn, tenminste dat dacht ik zelf.
Kan me voorstellen dat je je wat extra zorgen maakt als dat stotteren veel in de familie voorkomt. Dan zou ik zelf ook meer alerter zijn op taalontwikkeling.
Bitterend, tettetahet is weer eens wat anders
![]()
Ticootje, oh vandaar, tsja ik las het topic zo eens door toen dacht ik er gaan er wel veel naar logopedie. Maar tussen 2 en 3 jaar zit natuurlijk ook een levensgroot verschil. Dan moeten ze ook alweer een hoop meer kunnen.
Wow wat knap van die letters!quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:39 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik vergeet nu als ik alleen ben zelf op het liftknopje te drukken. Ik mag namelijk nooit meer op het knopje drukken als we met Sofie in de lift staan.
Ze ziet nu ook overal letters. Ze weet dat de S van haar is, en dat de M mijn letter is. Vanmiddag bij mijn schoonmoeder lag er een krant, en ze ging haar eigen letter zoeken. Ik vind dat ineens zo groot.
Soneal heeft de nummers op huizen nog niet ontdekt, maar weet wel dat het ovaal in de stoep van de brandweer is, en dan naar het paaltje er vlakbij: "De B, ook van brandweer"quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:43 schreef pessie het volgende:
[..]
Wow wat knap van die letters!
Nathan is meer met cijfers bezig, die liep laatst langs woonhuis nummer 25: kijk mama, een 2 en een 5!
die tip kreeg ik idd ook van Parlan. Door je kind een keuze te geven geef je hem de regie in handen terwijl je hem in principe dwingt om te doen wat jij wil. Werkt hier ook meestal wel, behalve bij luier verschonen of aankledenquote:Op zaterdag 14 december 2013 21:44 schreef Mevr_Mus het volgende:
Goed om te lezen dat anderen ook zelf-doen-drama's hebben. Bijzonder herkenbaar! Op het moment heb ok trouwens wel een trucje dat aardig werkt. Ik geef S. de keuze: moet ik het doen of doe je het zelf? Alleen al de gedachte dat ik hem bijv. het autostoeltje zou tillen maakt dat meneer geen risico's neemt en heel snel in de auto klimt. Meestal dan
gewoon laten gaan. een gewone kinderschaar is prima met links en rechts te bedienen.quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:49 schreef pessie het volgende:
Haha Leandra!
Zeg, wanneer kun je zien of je kind rechtshandig of linkshandig is? Nathan doet eigenlijk alles met links en ik vraag me af of ik dat gewoon moet laten gaan of bv een linkshandigen schaar moet kopen.
Kan hij met een gewone schaar overweg?quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:49 schreef pessie het volgende:
Haha Leandra!
Zeg, wanneer kun je zien of je kind rechtshandig of linkshandig is? Nathan doet eigenlijk alles met links en ik vraag me af of ik dat gewoon moet laten gaan of bv een linkshandigen schaar moet kopen.
quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:51 schreef laziness het volgende:
Ik heb echt een klein luilakje.
Ik stimuleer hem dus juist om het zelf te doen. En hij blijkt prima zelf zijn rits dichte kunnen doen of zijn sokken en broek aan.
Die taalvoorbeelden zijn interessant om te lezen!
Ik zie nu dat Olivier inderdaad snel is en keurig spreekt zoals het kdv zegt maar ik had geen vergelijkingsmateriaal dus neem het ter kennisgeving aan.
Gisteren zat O. kerstkaarten te bekijken. Zegt ie terwijl hij naar een kaart wijst 'Dat is bloedserieus mama'.
Ik dacht enkel WTF![]()
daar gebruik ik de auto's op straat voor, die zijn elke dag buiten voorhanden, thomas de trein nietquote:Op zaterdag 14 december 2013 21:52 schreef pessie het volgende:
Troeta, kleuren hebben we hier mbv thomas de trein gedaan: thomas is blauw, James is rood, Henry is groen... En nu kent hij ik denk 10 kleuren. Ook zonder het ezelsbruggetje van de thomas treintjes.
als Geert een goede bui heeft , kan hij zich zelf volledig aankledenquote:Op zaterdag 14 december 2013 21:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar sokken en broek? Het is nog niet eens in me opgekomen om hem dat te laten proberen
Ja, al begeleid ik hem werk in het onderlangs knippen. Maar goed, gewoon aan blijven kijken dus. Zowel mijn broer als mijn zwager zijn linkshandig, en ze schrijven allebei onleesbaar. Hoop toch dat als hij linkshandig blijkt zijn schrift wel te lezen blijkt.quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kan hij met een gewone schaar overweg?
Als hij alles met links doet kan het natuurlijk best dat hij linkshandig is, maar dat wil niet zeggen dat hij ook rechtsonhandig moet worden
dan wordt hij later artsquote:Op zaterdag 14 december 2013 21:55 schreef pessie het volgende:
[..]
Ja, al begeleid ik hem werk in het onderlangs knippen. Maar goed, gewoon aan blijven kijken dus. Zowel mijn broer als mijn zwager zijn linkshandig, en ze schrijven allebei onleesbaar. Hoop toch dat als hij linkshandig blijkt zijn schrift wel te lezen blijkt.
Hij trok steeds zijn sokken uit en dan moest ik ze aantrekken. Dat was ik beu en toen kon hij het zelf bleek. Dus toen probeerde ik wat hij nog meer kan.quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar sokken en broek? Het is nog niet eens in me opgekomen om hem dat te laten proberen
Hierrt is thomas altijd voorhanden. Aldus peuterquote:Op zaterdag 14 december 2013 21:53 schreef DJMO het volgende:
[..]
daar gebruik ik de auto's op straat voor, die zijn elke dag buiten voorhanden, thomas de trein niet
Ah, tsja, dat doet die van mij ook niet, ik ben nu al bang voor de puberteit, hij is nu zo makkelijk dat het straks wel een drama moet wordenquote:Op zaterdag 14 december 2013 21:56 schreef laziness het volgende:
[..]
Hij trok steeds zijn sokken uit en dan moest ik ze aantrekken. Dat was ik beu en toen kon hij het zelf bleek. Dus toen probeerde ik wat hij nog meer kan.
Gemak dient de mens niet waar
quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:56 schreef laziness het volgende:
[..]
Hij trok steeds zijn sokken uit en dan moest ik ze aantrekken. Dat was ik beu en toen kon hij het zelf bleek. Dus toen probeerde ik wat hij nog meer kan.
Gemak dient de mens niet waar
in dat geval moet ik het straks wel heel makkelijk krijgen hahahahaquote:Op zaterdag 14 december 2013 21:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, tsja, dat doet die van mij ook niet, ik ben nu al bang voor de puberteit, hij is nu zo makkelijk dat het straks wel een drama moet worden
quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:59 schreef As1981 het volgende:
Hier loopt yaro het liefst naakt. Sokken gaan direcr uit. Maar het liefst ook zijn broek en onderbroek. Die laatste probeer ik meestal toch aan te laten.
Nou, ik kleed em uit dus ik gooi z'n kleren in de was. Maar als ik hem vraag was in de machinmachine/wasmand te doen, doet hij dat graag.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:00 schreef DJMO het volgende:
[..]
in dat geval moet ik het straks wel heel makkelijk krijgen hahahaha![]()
oh, en hoe doen jullie kids het met vuile was? die van mij (allebei!!) doen na het uitkleden hun vuile was in de wasmachine danwel de wasmand in de badkamer. ik hoorde van mijn begeleider bij Parlan dat dat best wel bijzonder is?? Ik weet niet beter, heb ze zo opgevoed dus tja..
Ik hoor allemaal verhalen over dat is niet eerlijk mama en stil zijn mama, niet zingen mama, jij bent mijn vriend niet meer etc van anderen.quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, tsja, dat doet die van mij ook niet, ik ben nu al bang voor de puberteit, hij is nu zo makkelijk dat het straks wel een drama moet worden
Oh nou hier wel hoor. Het zijn fases maar soms grrrrr.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:03 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik hoor allemaal verhalen over dat is niet eerlijk mama en stil zijn mama, niet zingen mama, jij bent mijn vriend niet meer etc van anderen.
Die van mij zegt dat niet hoor! Ik vind hem heel redelijk. Weinig drama's.
Die van mij verbiedt mij in de auto ook om mee te zingen, nou weet ik dat ik behoorlijk vals zing, maar dat hij nu al doet alsof hij in de jury van TVOH zit baal ik wel van.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:03 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik hoor allemaal verhalen over dat is niet eerlijk mama en stil zijn mama, niet zingen mama, jij bent mijn vriend niet meer etc van anderen.
Die van mij zegt dat niet hoor! Ik vind hem heel redelijk. Weinig drama's.
Ik hoorde een tijdje geleden; mama doe maar niet zingen, dan worden de leeuwen gedrietigquote:Op zaterdag 14 december 2013 22:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die van mij verbiedt mij in de auto ook om mee te zingen, nou weet ik dat ik behoorlijk vals zing, maar dat hij nu al doet alsof hij in de jury van TVOH zit baal ik wel van.
Ah gossie, maar wel grappig dat hij het op die manier opvat.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:08 schreef As1981 het volgende:
[..]
Oh nou hier wel hoor. Het zijn fases maar soms grrrrr.
Op dit moment moet ik moet ik hem zo vaak waarschuwen. Dus vanmiddag werd het even te veel en viel ik uit. Ik voelde me daar zo rot over dat ik echt moest huilen. Mijn moeder waser op dat moment dus legt yaro uit wat er gebeurd en hij moest me een knuffel geven enzo. Dus hij komt naar me toe, mama dat is niet lief dat jij me op de gang heb gezet, zeg sorry. Toen moest ik stiekum wel weer lachen.
OMG... horen ze je in de dierentuin helemaal?quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:09 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Ik hoorde een tijdje geleden; mama doe maar niet zingen, dan worden de leeuwen gedrietig
quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:09 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Ik hoorde een tijdje geleden; mama doe maar niet zingen, dan worden de leeuwen gedrietig
Ik denk wel dat dat van invloed is, een oudste kind of enige kind in huis heeft nou eenmaal geen voorbeeld om zich aan op te trekken, daarbij moet dat kind ook alle communicatie van de verzorgers hebben, en die zal anders zijn dan van een grote broer of zus.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:12 schreef MamaPurk het volgende:
Wat worden ze allemaal groot he!! Sarah ligt sinds deze week in een groot bed en heeft een groeisprintje gehad en ik moet erzelf vaak bij nadenken dat ze nog geen 3 is.. Het lijkt wel of ze in alles ook veel sneller is, maar dat komt misschien wel door het voorbeeld van haar grote zus.
quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:09 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Leuk!! wij gaan ook naar Plopsa in februari!! ben echt benieuwd wat ze er van vindt!quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:14 schreef _Bar_ het volgende:
Ach as dat lijkt me ook moeilijk.
ook wel weer heel lief dat hij ervan onder in de indruk was.
over theater gesproken,wij gaan begin januari naar Kaatjes tralalaatjes. De grote liefde van Roywe hebben een speciaal plekje zodat hij in zijn buggy kan blijven zitten.
en volgende week als de weergoden ons goed gezind zijn gaan we naar winter plopsaland.
Wij gaan nu voor de 3de keer dit jaar.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:19 schreef bitterend het volgende:
[..]
Leuk!! wij gaan ook naar Plopsa in februari!! ben echt benieuwd wat ze er van vindt!
wij naar de panne indoor is te intens voor Roy.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:22 schreef bitterend het volgende:
we gaan naar Hasselt trouwens!
Ze kan alleen jogging broeken aan trekken hoor!
Ik zou hem dan dus kort houden. Niet de hele tijd waarschuwen, maar ook een vervolgactie. Anders heeft het geen gevolg voor hem en gaat hij Door omdat jij toch geen vervolg erop uitvoert. Dus max 2x waarschuwen bijvoorbeeld en bij de 3e keer op de gang. En bij de tweede waarschuwing dan zeggen dat je hierna niet meer waarschuwt, maar dat je hem op de gang zet als hij het weer doet.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:08 schreef As1981 het volgende:
[..]
Oh nou hier wel hoor. Het zijn fases maar soms grrrrr.
Op dit moment moet ik moet ik hem zo vaak waarschuwen. Dus vanmiddag werd het even te veel en viel ik uit. Ik voelde me daar zo rot over dat ik echt moest huilen. Mijn moeder waser op dat moment dus legt yaro uit wat er gebeurd en hij moest me een knuffel geven enzo. Dus hij komt naar me toe, mama dat is niet lief dat jij me op de gang heb gezet, zeg sorry. Toen moest ik stiekum wel weer lachen.
Dat doen we ook hoor. Zijn redelijk consequent. Maar met de hele tijd waarschuwen bedoel ik gedurende de dag of een periode. Hij doet het na de consequentie gewoon weer of hij bedenkt iets anders. Bv kyan optillen, boven op hem liggen, en nog 100 kleine dingen. Het is een fase. Hoort er bij geen probleem. Maar soms als je dit al weken hebt en je het grootste deel alleen met ze bent is het soms net de druppel.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:53 schreef danic het volgende:
[..]
Ik zou hem dan dus kort houden. Niet de hele tijd waarschuwen, maar ook een vervolgactie. Anders heeft het geen gevolg voor hem en gaat hij Door omdat jij toch geen vervolg erop uitvoert. Dus max 2x waarschuwen bijvoorbeeld en bij de 3e keer op de gang. En bij de tweede waarschuwing dan zeggen dat je hierna niet meer waarschuwt, maar dat je hem op de gang zet als hij het weer doet.
Eva kan zichzelf aan- en uitkleden, maar dan moet ik wel dr drukkers van dr shirt open maken.
Praten gaat ook steeds beter. Hoewel de woorden nog niet altijd kloppen: "oli - antje inne tos" olifantje in het bos. Ach dat komt wel.
Kleuren kan ze benoemen. Hoeveel weet ik zo niet, maar de gewone alledaagse kleuren. Dus niet pimpelpaars enzo. Hell, ik zou nog niet eens weten hoe pimpelpaars eruit ziet.
Ze heeft zichzelf lange tijd Eja genoemd, maar dat is nu netjes Eva. Ze weet nu ook haar tweede naam E achternaam. We zijn haar dat soort dingen wel aan het leren want je weet maar nooit ...
Op de psz vertelde ze me dat het besef om echt te onthoudrn wat wel/niet mag kort is. Vond ik lastig omdat hij echt heel veel onthou maar blijkbaar is het op dat deel toch maar kort. Dus de volgende dag kan je weer opnieuw beginnen.quote:Op zaterdag 14 december 2013 23:22 schreef Troeta het volgende:
Ja, hoe goed luisteren jullie kindjes eigenlijk? Ik moet ook alles eerst 3x zeggen en dan boos worden voordat hij ook maar een beetje luistert.
Ik vraag bijvoorbeeld wel eens of hij even stil wil zijn omdat Nena slaapt, maar hij doet het nooit.
Dit is als Nena in haar kamer slaapt en ik hem naar bed breng ofzo. Vraag ik nou teveel van hem? Is dat besef er nog niet?
Oh op die manier.quote:Op zaterdag 14 december 2013 23:15 schreef As1981 het volgende:
[..]
Dat doen we ook hoor. Zijn redelijk consequent. Maar met de hele tijd waarschuwen bedoel ik gedurende de dag of een periode. Hij doet het na de consequentie gewoon weer of hij bedenkt iets anders. Bv kyan optillen, boven op hem liggen, en nog 100 kleine dingen. Het is een fase. Hoort er bij geen probleem. Maar soms als je dit al weken hebt en je het grootste deel alleen met ze bent is het soms net de druppel.
Ik weet dat mijn moeder aangaf dat ze nu ook snapte dat ik soms aan het einde van de dag moe ben. Yaro is een pittige (dit was vanwege mijn zweepslag en zij toen in huis was om voorde kinderen te zorgen)
Mijn opmerking was dan ook niet bedoeld voor een tip maar meer om aan te geven dat ze hier soms echt niet altijd leuk, lief en aardig zijn. Maar dat verwacht ik ook niet.
dan laat je hem toch alleen in blote billen of alleen luier rond lopen.quote:Op zondag 15 december 2013 16:56 schreef DJMO het volgende:
*arghh* ik word knetter van het woord IKKUH!echt werkelijk bij alles wat er gebeurt, ik mag niet helpen.. ik mag zelfs z'n luier niet los of vastmaken. hij slaat gewoon m'n handen weg .. ik ben er zo klaar mee dat ik elke keer bij het verschonen bijna een half uur bezig ben om hem weer aangekleed te krijgen ..
op luie zondagen kan dat nog wel, maar door de week heb ik het probleem ook als ik Jan uit school moet halen. ik begin vaak drie kwartier voor ik de deur echt uit moet, al met het verschonen en het aankleedritueel. 99 van de 100 keer ben ik maar net op tijd op school (en dat vier keer per dag!). als ik de deur niet uithoef geef ik er idd niet om of hij in z'n nakie rondloopt, maar helaas gaat dat vijf dagen per week hier niet op. helaas.quote:Op zondag 15 december 2013 18:39 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
dan laat je hem toch alleen in blote billen of alleen luier rond lopen.
hier heb ik alleen al een enorm gevecht om Roy uberhoubt een luier te verschonen. Kind letterlijk in de houtgreep leggen is het enige wat iets werkt.
tel daarbij de tijd op die we kwijt zijn aan Roy aankleden en of omkleden.
Dan ben ik heel makkelijk hoor dan maar alleen een luier om.
uiteindelijk komt Roy toch naar me voor kleren.
en het zal niet de eerste keer zijn dat ik al op mijn knieën rennend achter Roy aan kruip om hem aan te kleden,luier verschonen.
hier ook niet hoor maar toch ik het wel.quote:Op zondag 15 december 2013 18:54 schreef DJMO het volgende:
[..]
op luie zondagen kan dat nog wel, maar door de week heb ik het probleem ook als ik Jan uit school moet halen. ik begin vaak drie kwartier voor ik de deur echt uit moet, al met het verschonen en het aankleedritueel. 99 van de 100 keer ben ik maar net op tijd op school (en dat vier keer per dag!). als ik de deur niet uithoef geef ik er idd niet om of hij in z'n nakie rondloopt, maar helaas gaat dat vijf dagen per week hier niet op. helaas.
vingerverven, brooddeeg, verstoppertje, een tent onder de eettafel maken, memory,vingervoetbal met een pingpongballetje ...quote:Op zondag 15 december 2013 19:20 schreef bitterend het volgende:
Wat goed As!
Hoe houden jullie, jullie peuters bezig als het zo koud is buiten?
We hebben vandaag met blokjes gespeeld, ice age gekeken, getekend, met klei gespeeld...
Heeft iemand nog wat ideetjes?
Vooral veel laten helpen! Was vouwen, opruimen, afwassen enzovoorts. Extra lang laten spelen in bad met "speciale" dingen zoals lege fles frisdrank, duplodiertjes of pop. En vandaag hebben we ook gewoon in de tuin gespeeld. Ik met mijn gammele lijf wat gesnoeid en S. de takjes en blaadjes in de container doen. Neemt niet weg dat ik de zomer niet mis, qua speelmogelijkhedenquote:Op zondag 15 december 2013 19:20 schreef bitterend het volgende:
Wat goed As!
We hebben vandaag met blokjes gespeeld, ice age gekeken, getekend, met klei gespeeld...
We zijn vandaag nog gewoon lekkere naar het bos gegaan. Verder spelen met de treinen, koiekjes bakken, knutselen...quote:Op zondag 15 december 2013 19:20 schreef bitterend het volgende:
Wat goed As!
Nathan zette ik op die leeftijd aan het spelen en binnen 5 minuten nadat ik er even bij weg was hing hij alweer aan me. Nu is hij ruim 3 en kan hij veel meer zelf met z'n speelgoed, en dus ook langer alleen spelen. Al vind hij het het leukst om samen met mijof manlief te spelen uiteraard.quote:Op zondag 15 december 2013 20:06 schreef TimeJumper het volgende:
m
Trouwens kunnen 2-jarigen al alleen spelen? Rayen lukt dat maar voor hele korte momenten en ik hoor hier in mijn omgeving dat dat veel langer moet kunnen, klopt dat. Ik heb eigenlijk geen idee![]()
Het liefst loopt hij me de hele dag achterna.
Kerst was vroeg dit jaarquote:Op zondag 15 december 2013 20:59 schreef Troeta het volgende:
Bedankt As voor je antwoord! Je hebt gelijk, het is idd vaak enthousiasme en impulsen, net als Anouk met de kerstballen aanraken. Maar ik vind het wel erg vervelend om altijd eerst boos te moeten worden voor iets doordringt.
Vervelend dat bijdehante en slaan MamaPurk, dat is hier gelukkig nog niet, maar zal vast nog wel komen:D
En dat meehelpen is idd vaak een goede truc.
Leuke tips komen voorbij! Wij zijn vandaag ook naar de kinderboerderij met speeltuin geweest en hij heeft een heel stuk gefietst. Gezellig bij mijn schoonouders kaasfondue gegeten en in het donker weer terug gefietst met zijn lampjes, dat vond hij heel wat.
Met kerst heeft Nena een keukentje gekregen en ze staan nu samen de hele dag eieren te bakken en kopjes thee in te schenken, geslaagd kado dus.
lekker dik inpakken en als het droog is wandelen in het bos.quote:Op zondag 15 december 2013 19:20 schreef bitterend het volgende:
Wat goed As!
het verschonen is gewoon totaal drama. Maakt niet uit op welk moment van de dag .. zodra ik hem neerleg op bank en z'n broek losmaak trapt meneer alle kanten op en z'n broek uit . Het gebeurt regelmatig dat ik een trap tegen m'n knie of in m'n buik krijg tijdens het verschonen (doet hij niet express, hij heeft gewoon een bloedhekel aan verschonen an sich) Die periode heb ik btw ook met mijn dochter en met Jan gehad, alleen zij waren pas een Jaar toen ze tegenstribbelden bij het verschonen, dus ik kon hen makkelijker hebben. Geert is nu bijna drie en me fysiek bijna de baas tijdens het luierwisselenquote:Op zondag 15 december 2013 20:43 schreef danic het volgende:
DJMO moet je hem 4x per dag aankleden? Hij kan toch gewoon zijn kleren aanhouden? En dan maar verschonen als je terug bent van school ipv dit te doen voordat je weggaat. Zit je minder tegen de klok te vechten.
Ligt aan het kind natuurlijk, maar in principe moet het kunnen. Toen onze 2 was kon ze heerlijk alleen spelen, ook als wij even naar boven gingen, in de keuken stonden of even in de tuin waren.quote:Op zondag 15 december 2013 20:06 schreef TimeJumper het volgende:
Trouwens kunnen 2-jarigen al alleen spelen? Rayen lukt dat maar voor hele korte momenten en ik hoor hier in mijn omgeving dat dat veel langer moet kunnen, klopt dat. Ik heb eigenlijk geen idee![]()
Het liefst loopt hij me de hele dag achterna.
Hij is inmiddels oud genoeg om te weten wat het gewenste gedrag is tijdens het verschonen.quote:Op maandag 16 december 2013 09:16 schreef DJMO het volgende:
[..]
het verschonen is gewoon totaal drama. Maakt niet uit op welk moment van de dag .. zodra ik hem neerleg op bank en z'n broek losmaak trapt meneer alle kanten op en z'n broek uit . Het gebeurt regelmatig dat ik een trap tegen m'n knie of in m'n buik krijg tijdens het verschonen (doet hij niet express, hij heeft gewoon een bloedhekel aan verschonen an sich) Die periode heb ik btw ook met mijn dochter en met Jan gehad, alleen zij waren pas een Jaar toen ze tegenstribbelden bij het verschonen, dus ik kon hen makkelijker hebben. Geert is nu bijna drie en me fysiek bijna de baas tijdens het luierwisselen
Daar is Cas ook ontzettend goed inquote:Op maandag 16 december 2013 11:41 schreef Troeta het volgende:
Op de peuterspeelzaal krijgt hij touwens altijd complimenten omdat hij zo netjes stil ligt![]()
Verschoon jij nog zo vaak per dag bij alleen plas dan? Ik echt al heel lang niet meer en hij krijgt er geen luieruitslag van. Ik verschoon op een paar vaste momenten per dag zoals het kdv ook doet.quote:Op maandag 16 december 2013 11:41 schreef Troeta het volgende:
En dan luieruitslag krijgen?
Mex kan ook ontzettend vechten, ben wel eens een beetje op hem gaan zitten,haha. Er is niet altijd tijd om hem in de hoek te zetten en dan weer te gaan dweilen omdat hij op de grond plast.
Het gaat nu wel veel beter, maar hij is nog nooit zelf gekomen als ik zei dat we luier gaan doen en hij probeert nog steeds weg te komen.
Op die reclames zie je altijd van die lieve baby's waar ze de billen van poederen, moest ik altijd aan denken als ik weer een luiergevecht had. Dat moeten ze eens laten zien op tv!
Op de peuterspeelzaal krijgt hij touwens altijd complimenten omdat hij zo netjes stil ligt![]()
ah, tis het norovirus. ik vermoedde al dat het die was die de rondte doetquote:Op maandag 16 december 2013 11:56 schreef NotTheSame het volgende:
Oh hai! Ik kom me maar even gauw melden met mijn peuter!
Gelukkig hebben we zaterdag al haar verjaardag gevierd, want ik lig momenteel plat met het Noro-virus. Heul de nacht in innige omhelzing met de toiletpot gezeten.
Ze vroeg er om vanmorgen. Maf kind. Al zal het misschien ook liggen dat ze na het drankje een koetjesreep krijgt..quote:Op maandag 16 december 2013 13:05 schreef laziness het volgende:
Ja hier dus ook bij opstaan, slapen 's middags en slapen 's avonds. Tussendoor als er aanleiding toe is.
Fijn dat Sofie het makkelijk drinkt en het helpt
quote:Op maandag 16 december 2013 13:16 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Ze vroeg er om vanmorgen. Maf kind. Al zal het misschien ook liggen dat ze na het drankje een koetjesreep krijgt..
Hier niet spugen maar diaree.. Van onder naar bovenquote:Op maandag 16 december 2013 13:40 schreef pessie het volgende:
[..]![]()
Nathan en Lauren waren ook aan het spugen dit weekend. Ik had alleen niet het idee dat ze ziek waren. Is daar het noro virus?
Uhm ja, 7 uur bij het opstaan, vaak is die al doorgelekt dan, half 10, ook op school doen ze het rond die tijd, dan ligt het er even aan hoe vol zijn luier zit, maar meestal na het eten rond half 2, dan soms rond 5 uur voor het eten, maar als ze na het eten in bad gaan, dan wacht ik nog wel even en dan ook nog een schone luier voor hij gaat slapen.quote:Op maandag 16 december 2013 11:58 schreef laziness het volgende:
[..]
Verschoon jij nog zo vaak per dag bij alleen plas dan? Ik echt al heel lang niet meer en hij krijgt er geen luieruitslag van. Ik verschoon op een paar vaste momenten per dag zoals het kdv ook doet.
's Nachts is het ook 12 uur met dezelfde plasluier voor de meeste kinderen tenslotte.
DJMO heeft fysieke strijd. Ik zou er dan voor kiezen die strijd zo min mogelijk aan te gaan. Mocht hij luieruitslag krijgen kan je daar weer naar gaan handelen maar luieruitslag van een plasluier komt volgens mij veel minder voor dan van poep.
En ik zeg nergens dat ze hem de hele dag met dezelfde luier moet laten lopen hè?Maar bij het opstaan en dan bij het middagslaapje weer lijkt me best een reële optie mits geen poep. Om het aantal frustratiemomenten per dag omlaag te brengen zodat beiden er de andere momenten makkelijker in kunnen gaan.
quote:Op maandag 16 december 2013 13:44 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hier niet spugen maar diaree.. Van onder naar boven
Ja hoort erbij! Helaas hoor want ik wordt ook wel eens gek van dat gepluk en gefriemel. Maar interesse in de inhoud van haar luier is nu minder aan het worden.quote:Op maandag 16 december 2013 18:38 schreef Susie het volgende:
NTS van harte met je peuter! En Beterschap.
Ik ook een ziek kind, oh nee, man, maar is hetzelfde toch?Overigens keelpijn?
Hier ligt ze tegenwoordig wel redelijk stil, maar zit ze ook iedere keer met haar handen aan dr doosEn wil ze kijken naar wat ze geproduceerd heeft
Hoort erbij?
laat jij Geert ook liggen bij een plas luierverschoning?quote:Op maandag 16 december 2013 12:42 schreef DJMO het volgende:
Geert is dus helaas idd gevoelig voor luieruitslag. Dus ik verschoon wel regelmatig. Hij mag tegenwoordig thuis vaak zonder luier lopen, gaat dan gewoon naar de wc. Ook hier op de psz nooit klachten over hem bij het verschonen, ze zien wel dat het heel sterk en druk karaktertje is met een sterke eigen wil
Geert is niet onder de indruk van TV, en ook als ik hem laat staan is het een gedoe, rent hij weg, draait zich om en houdt obstinaat z'n benen stijf bij elkaar. Het idiote is als wanneer Papabear hem verschoont hij spontaan op de bank springt, gaat liggen met z'n benen in de lucht en lachend wacht tot hij klaar isquote:Op maandag 16 december 2013 20:25 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
laat jij Geert ook liggen bij een plas luierverschoning?
Ik laat Roy bij plas tegenwoordig staan,zet ik de dvd van kaatje op en dan kan ik het vlug doen terwijl Roy in trance kaatje kijkt.
op school hebben ze 2man nodig om Roy een poep luier te verschonen,thuis overgens ook.
Als ik op dinsdag alleen met Roy ben,zet ik Roy gewoon onder de douche. Alleen ook niet handig want dan heb ik het gevecht met afdrogen en aankleden.
sneu ticootje diaree bij de kleintjes,
beloningskaarten misschien een idee? Bij Jan werkte ook helemaal niets, tot hij naar de basisschool moest en een 'preek' van de schooldirectrice kreeg dat hij wel zindelijk moest zijn als hij naar school wilde. hij was binnen een week dag én nachtzindelijk zonder ooit een ongelukje te hebben gehadquote:Op maandag 16 december 2013 21:08 schreef Fannetje het volgende:
Hier is het verschonen helemaal geen probleem gelukkig, lijkt me erg vervelend als dat wel zo is.
Maar ja, hier dan weer een dame van 3 jr 3 mnd die weigert zindelijk te worden. Ze vindt het echt totaal niet interessant.
ik irriteer me er mateloos aan, dat klopt. Maar meestal negeer ik het ongewenste gedrag gewoon volkomen, tenzij ik haast heb om bv Jan van school te halen.quote:Op maandag 16 december 2013 21:02 schreef _evenstar_ het volgende:
Maar is het niet een teken dan dat hij het doet omdat hij weet dat hij jou zo pp de kast jaagt?
En we waren onderweg. Op een parkeerplaats.quote:Op maandag 16 december 2013 19:00 schreef pessie het volgende:
[..]das minder.
Maar vooralsnog heb ik niet het idee dat ze echt ziek waren. Gewoon 2x spugen en bleek zijn. En manlief is erg snel, die had de peutertroep al half opgeruimd toen ik wakker werd
We hebben denk ik inmiddels alles wel geprobeerd. Luierloos laten lopen, beloningskaarten, cadeautjes, boekjes... ze kan op zich best een tijd droog blijven maar geeft helemaal niets aan en dat is toch heel lastig.quote:Op maandag 16 december 2013 21:12 schreef DJMO het volgende:
[..]
beloningskaarten misschien een idee? Bij Jan werkte ook helemaal niets, tot hij naar de basisschool moest en een 'preek' van de schooldirectrice kreeg dat hij wel zindelijk moest zijn als hij naar school wilde. hij was binnen een week dag én nachtzindelijk zonder ooit een ongelukje te hebben gehad![]()
Wat niet gaat gaat niet. Ze moeten er wel een beetje zin in hebben.quote:Op maandag 16 december 2013 21:16 schreef Fannetje het volgende:
[..]
We hebben denk ik inmiddels alles wel geprobeerd. Luierloos laten lopen, beloningskaarten, cadeautjes, boekjes... ze kan op zich best een tijd droog blijven maar geeft helemaal niets aan en dat is toch heel lastig.
Maar goed, binnenkort zijn we een hele week thuis en dan gaan we weer eens een poging doen.
wat ook wel eens wil helpen; gewoon kleding aantrekken en dan als ze in d'r broek geplast heeft een tien a vijftien minuten met natte broek laten lopen. klinkt misschien barbaars, maar op die manier merken ze impact van in de broek plassen pas goed. En als ze goed droog kan blijven is een plaswekker instellen ook nog een optie. elk half of heel uur gewoon op de wc zetten (ook al is dat niet wat ze mij op de peuterspeelzaal aanraadden, maar goed. Ieder kind is anders natuurlijk).quote:Op maandag 16 december 2013 21:16 schreef Fannetje het volgende:
[..]
We hebben denk ik inmiddels alles wel geprobeerd. Luierloos laten lopen, beloningskaarten, cadeautjes, boekjes... ze kan op zich best een tijd droog blijven maar geeft helemaal niets aan en dat is toch heel lastig.
Maar goed, binnenkort zijn we een hele week thuis en dan gaan we weer eens een poging doen.
hoe negeer je zijn gedrag daarin dan? Want kan me indenken dat dat niet meevalt, als je iets gedaan wilt krijgen.quote:Op maandag 16 december 2013 21:13 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik irriteer me er mateloos aan, dat klopt. Maar meestal negeer ik het ongewenste gedrag gewoon volkomen, tenzij ik haast heb om bv Jan van school te halen.
ik laat hem letterlijk in z'n sop gaarkoken en loop weg van de situatie om het 2 minuten later opnieuw te proberen. Op die manier ben ik soms wel een kwartier of langer bezig om hem verschoond en opnieuw aangekleed te krijgen. Volgens PB heb ik wat dat betreft een waar engelengeduld, terwijl ik dat dus zelf helemaal niet vind.quote:Op maandag 16 december 2013 21:29 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
hoe negeer je zijn gedrag daarin dan? Want kan me indenken dat dat niet meevalt, als je iets gedaan wilt krijgen.
hoe vind hij het zelf een vieze luier? Misschien is dan een luierbroekje nog een idee,kan hij het ook zelf proberen...
en misschien als kleine tip,de luiermomenten aanpassen aan kan zijn schooltijden,zodat je al minder strijd hebt.
Lijkt me niet het beste voorbeeld van leren van vallenquote:Op maandag 16 december 2013 21:59 schreef DJMO het volgende:
en een stoeltje / bankje voor de vensterbank waar hij op kan staan en naar buiten kan kijken??? en zo het gevaar omzeilen dus?? ik kreeg van de psz trouwens wel de tip om hem ook eens te laten vallen, daar leren ze nl van .. en dat het werkt heb ik sinds afgelopen week in de gatenGeert verstapte zich op de trap en rolde zo naar beneden. ik dacht hij compleet dood neerstortte, maar hij rolde zijdelings de trap af en stond meteen weer op .. even huilen van de schrik en 't was klaar.
lol ik snap je reactie , maar als je goed leest dat zie je waarom leren vallen werktquote:Op maandag 16 december 2013 22:06 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Lijkt me niet het beste voorbeeld van leren van vallen
Ik snap m jaquote:Op maandag 16 december 2013 22:08 schreef DJMO het volgende:
[..]
lol ik snap je reactie , maar als je goed leest dat zie je waarom leren vallen werktop de psz laten ze ze op het schoolplein gewoon gaan en tja, daar hebben ze te weinig handen om twintig peuters tegelijk op te kunnen vangen als ze struikelen. En door de reflex die ze op dat soort momenten opbouwen, kunnen ze dit soort momenten dus beter opvangen
quote:Op donderdag 19 december 2013 16:22 schreef laziness het volgende:
Hier kijken we al sinds november Mickey's kerstfeest. Ik ga de dvd verstoppen denk ik.
Mijn grote kleine had vandaag kerstontbijt.
[ link | afbeelding ]
Wat ontzettend liefquote:Op donderdag 19 december 2013 16:34 schreef Keshet het volgende:
[..]![]()
Altijd als ik foto's van O. zie hoop ik dat mijn jochie ook zo leuk uitpakt.
Geen slaapdrama's, maar wel vaak weerstand. Uit bed klimmen heeft ie ook even gedaan ja, maar dat was afgelopen nadat we z'n kamertje hadden omgegooid, toen had hij geen hulpstukken meer binnen bereikquote:Op zaterdag 21 december 2013 21:15 schreef bitterend het volgende:
BJ ja! dan zijn ze ineens zo groot!
Musje, hoop dat het goed gaat! is het elke avond moeilijk met slapen? je zei op fb dat hij ook klom uit zijn ledikant of niet??
dat vind ik sowieso nu wel hoor... het gaat ineens zo snel, en nu de grote ineens op school zit, ben ik me ineens, veel meer bewust van het feit dat mijn andere 'baby' ook al ineens een echt meisje is geworden, met een heel eigen karaktertje en een leuk belevingswereldje.quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:15 schreef bitterend het volgende:
BJ ja! dan zijn ze ineens zo groot!
quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:39 schreef Beessie-Jen het volgende:
Haha dat is heeeel herkenbaar, dat riep Liene zelfs toen Evie haar vaccinatie kreeg ....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
het kan ook enorm vermoeiend zijnquote:Op maandag 23 december 2013 14:36 schreef Mevr_Mus het volgende:
Wat lief van Ean. De manier waarop peuters ook wat te zeggen willen hebben op hoe het er in huis aan toe gaat vind ik zo leuk
Wat stom dat ze er zo moeilijk over doen zeg! Helemaal als R ziek is is het voor haar toch het fijnste gewoon thuis te zijn.quote:Op maandag 23 december 2013 13:27 schreef bitterend het volgende:
Oww Musje toch terug naar een ledikant! had S beloofd om niet meer eruit proberen te klimmen?
Je was toch in mei/juni uitgerekend? dan hebben jullie nog tijd![]()
F_R![]()
zo lief!! hier ook eentje die mij af en toe verteld wat ik moet doen
vooral als ze kom mama zegt en mijn hand pakt
![]()
Tja kerst, ik had dus vanochtend gebeld om te zeggen dat R niet lekker was. Schoonmoeder had meteen gezegd "oh ik denk dat ze kiezen krijgt"
Erm ok, ja kan zei ik, maar ze is ook enorm snotterig en moet hoesten.."oh dan zal ze verkouden zijn, dat hebben veel kinderen hoor"nee echt?
![]()
Nou en nu moet ze overna denken of ze hier wil eten met kerst! wat maakt het uit? ik zou toch koken en al mijn eten en zooi daar naar toe meenemen? kunnen we het net zo goed hier doen en dat R lekker kan slapen in de middag en beter worden.
Vorig jaar met kerst was ook zoiets bij mijn ouders thuis. Ze eten daar rond 9 uur 's avonds. R was al naar bed en toen we zaten te eten had ik gevraagd of het was stiller kon..gewoon ietsje! ze waren echt boos hoor! want toen wij klein waren, hielden de volwassenen nooit rekening met onze slaaptijden!waarom maakte ik me zo druk altijd over dat ze genoeg slaap kreeg en andere onzin
Floris wilde ook een hele tijd niet uit zijn ledikant. Een maand voor Elise geboren werd hadden we het peuterbed neergezet, maar hij wilde er echt niet in. Heeft dus een paar maanden beide bedden in zijn kamer gehad. Lazen we voor in het peuterbed en daarna mocht hij kiezen waar hij ging. Elise sliep toch de eerste tijd in het wiegje. Uiteindelijk hebben we het na 3 maanden een keer "doorgeduwd" en dat was 3 of 4 keer naar m toe gaan op een avond en toen was het goed.quote:Op maandag 23 december 2013 10:49 schreef Mevr_Mus het volgende:
Sneu voor R... En gedoe met Kerst... Ik zou er nu al geen zin meer in hebben.
Wij hebben geluk dit jaar, mijn moeder is op vakantie en mijn vader en zusje komen hier. Tweede kerstdag naar schoonouders maar die wonen niet zo achterlijk ver weg als mijn familieAndere jaren reisden we echt het hele land door, zo blij dat dat nu niet hoeft!
En het bedje...Dat heeft vriend vannacht weer in elkaar gezet, tot grote opluchting van S: "ja, papa bedje goed maken weer
" Gister was groot drama en uiteindelijk dus besloten dat we hier geen drama van wilden maken. S. vindt naar bed gaan al matig en we waren een beetje bang om het, door het open bed door te drukken, nog erger te maken. Over een tijdje nog maar eens proberen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oude (on)bekende.
Dat is wat mijn dochter poepsoep noemtquote:Op maandag 23 december 2013 22:20 schreef danic het volgende:
Hahaha geweldig.
Eva kondigde vandaag aan dat ze een poepdag had.
En inderdaad: 6 luiers. Ze werden steeds dunner. Dus ze zal het hebben voelen aankomen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de rest is hij wel normaal hoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb je lief mijn hele leven
1.2.3.4.5.6.7.8.910quote:
Top is het! Ze heeft het knuffelen ontdekt en loopt de hele dag te kletsen of zingen. Liefst medleys, met eigen brouwsels ertussen. Hilariteit alom.quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:28 schreef laziness het volgende:
Hoe is het met Dot? Grote zus to be!
Ah ok, nou taksi drinkt hij eigenlijk nooit, voornamelijk water (en borstvoeding ook nog). En elke dat natuurlijk brood en groente. Al eet hij niet elke dag er evenveel van.quote:Op zondag 29 december 2013 18:25 schreef DJMO het volgende:
heeft Geert ook last van. Zolang ze vrolijk zijn en geen zieke indruk maken maak ik me er niet echt zorgen om. Drinkt hij vaak taksi ? daar gaan mijn jongens steevast van aan de dunne .. te weinig vezels (groente, bruinbrood) wil ook wel voor minder vaste ontlasting zorgen.
ook een teveel aan water - wat voor vocht dan ook / inname kan voor minder vaste onlasting zorgen. Geert drinkt vrij veel tov wat hij eet. Ik weet dus ongeveer wel waar de oorzaak bij Geert ligt, maar goed. Hij maakt verder geen zieke indruk zoals ik al zei .. en wordt het te gortig dan perk ik het drinken weer wat in .. hou eens bij hoeveel water / bv hij drinkt op een dag en zet dat eens tegenover wat hij aan vast voedsel / vezels binnenkrijgt. denk dat je daar wel een aanwijzing in kan vinden.quote:Op zondag 29 december 2013 18:51 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Ah ok, nou taksi drinkt hij eigenlijk nooit, voornamelijk water (en borstvoeding ook nog). En elke dat natuurlijk brood en groente. Al eet hij niet elke dag er evenveel van.
Maar hij maakt geen zieke indruk dus dan maak ik me er ook maar niet druk om als ik jouw bericht zo lees
Hier helpt roos vicee laxo tegen harde keutels!quote:Op zondag 29 december 2013 20:41 schreef Vanyel het volgende:
Dot heeft het juist andersom, die poept knetterharde drolletjes. Niet erg genoeg om naar medicatie te willen grijpen, maar wel erg genoeg dat ze er af en toe heeel hard van moet huilen.
Minstens een beker per dag. Denk dat dat is waardoor het er überhaupt nog op eigen kracht uitkomt.quote:Op zondag 29 december 2013 20:46 schreef bitterend het volgende:
[..]
Hier helpt roos vicee laxo tegen harde keutels!
Drinkt ze voldoende? ik bedoel water/thee overdag?quote:Op zondag 29 december 2013 21:32 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Minstens een beker per dag. Denk dat dat is waardoor het er überhaupt nog op eigen kracht uitkomt.
Gedroogd fruit, ik let wel een beetje op dat er geen toevoegingen in zitten.quote:Op zondag 29 december 2013 21:47 schreef Vanyel het volgende:
Is dat gedroogd fruit? Fruit op siroop?
Maar tutti frutti geven de dames om de ontlasting wat soepeler te maken. Ik geef het ook niet want niks mis met zijn ontlasting maar als je kindje huilt van de harde keutels zou ik ook andere dingen gaan geven.quote:Op maandag 30 december 2013 08:29 schreef Deepfreeze het volgende:
Bij Daan is het eigenlijk dunner sinds hij tanden kreeg. Maar na anderhalf jaar loopt hij nog steeds rond. Dus het zal wel loslopen
Chris heeft een periode verstopping gehad, dan liever wat aan de dunne kant..
Dat gedroogde spul geef ik amper, dan liever vers fruit, gelijk wat vocht extra en meer vulling.
Geen tips, hier laat hij ze ook staan. Maar ik vertel hem altijd wel dat hij er goed het brood van moet eten en niet een halve boterham eraan moet laten zitten.quote:Op maandag 30 december 2013 13:29 schreef Deepfreeze het volgende:
Heeft iemand hier nog tips over het laten eten van brood met korst. Daan weigert het de laatste weken, maar eet soms wel 5 boterhammen zonder korst weg.
Hij gaat over in een driftbui als hij zijn korstjes niet mag opruimen/weggeven/wegschuiven. En hij piept ook net zolang tot hij nieuw eten heeft.
Lastige leeftijd, omdat ze het net niet snappen, maar wel eigenwijs zijn..
Het is ook niet zo heel erg, maar het geeft een hoop eetbaar afval..
ik denk dat het 'dreigement' dat kinderen die hun korstjes niet opeten, geen cadeautje krijgen, meer indruk had gemaaktquote:Op maandag 30 december 2013 18:29 schreef Mevr_Mus het volgende:
Hier nog een jongetje dat geen broodkorsten eet. Uit principe zo bleek toen ik eens de korsten had weggesneden: meneer liet toen alsnog het randje liggen![]()
Ik maak me er trouwens ook niet meer al te druk om. Toen zelfs de wetenschap dat Sinterklaas broodkorstjes heeeeeeel lekker vindt meneer niet overtuigde heb ik het opgegeven
Zelfs als grapje past dat niet bij de manier waarop ik met dit soort dingen wil omgaanquote:Op maandag 30 december 2013 18:41 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik denk dat het 'dreigement' dat kinderen die hun korstjes niet opeten, geen cadeautje krijgen, meer indruk had gemaakt
precies. beetje omgekeerde psychologie .. jij wil iets (niet) doen? dan mag of krijg je dit of dat ook niet meer ... werkt prima en is niks mis mee.quote:Op maandag 30 december 2013 19:13 schreef Susie het volgende:
Wij "dreigen" nu met iets weghalen als ze niet luistert. Zojuist wilde ze bijvoorbeeld op haar keukentje klimmen, stoeltje er zelfs bij, na 3 keer waarschuwen dus maar gezegd dat we het keukentje maar weg gingen geven aan een ander kindje...ze doet het nu (al een uur) niet meer...
Dus als jij geen zin hebt in stofzuigen terwijl het nodig is, mag je ook de rest vd dag niet meer internetten?quote:Op maandag 30 december 2013 19:16 schreef DJMO het volgende:
[..]
precies. beetje omgekeerde psychologie .. jij wil iets (niet) doen? dan mag of krijg je dit of dat ook niet meer ... werkt prima en is niks mis mee.
Dat is appels met peren vergelijken. Hoewel ik ook voor mezelf werk met prioriteitenlijstjes. Pas wanneer ik een A-ding heb gedaan mag ik iets doen wat ik leuk vind of graag wil. Onderdeel van m'n adhd behandeling.quote:Op maandag 30 december 2013 19:24 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Dus als jij geen zin hebt in stofzuigen terwijl het nodig is, mag je ook de rest vd dag niet meer internetten?
Nahja, past niet bij ons dus wij doen het niet zo. Overigens zet ik wel eens iets even op de gang (stoeltje dat gebruikt wordt om op het keukentje te klimmen bijv.quote:Op maandag 30 december 2013 19:16 schreef DJMO het volgende:
[..]
precies. beetje omgekeerde psychologie .. jij wil iets (niet) doen? dan mag of krijg je dit of dat ook niet meer ... werkt prima en is niks mis mee.
Ik vind het eigenlijk precies hetzelfdequote:
de rest van m'n reactie negeer jequote:Op maandag 30 december 2013 20:38 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk precies hetzelfde![]()
en ik maak mij dus niet druk om korstjes.
Ze zijn niet gezonder ofzoEn ik vind ook niet alle korstjes lekker
Je zegt dus eerst bijvoorbeeld 3 keer nee en dan zonder waarschuwen haal je het stoeltje weg?quote:Op maandag 30 december 2013 19:37 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Nahja, past niet bij ons dus wij doen het niet zo. Overigens zet ik wel eens iets even op de gang (stoeltje dat gebruikt wordt om op het keukentje te klimmen bijv.) als nee zeggen niet werkt. Maar dat ik in dat geval het stoeltje even opruim is dan geen dreigement want ik haal het ook daadwerkelijk even weg.
Hier ook idd.quote:Op maandag 30 december 2013 20:55 schreef Vlindur het volgende:
Hier haal ik ook wel eens gewoon wat weg na 100x waarschuwen hoor. Ik blijf niet bezig. Of ik zet kind op de gang. Ligt aan situatie
Nee, begin met iets als stoel is is om te zitten, wat Juud zegt. Meestal red ik het daar wel mee. Als dat niet werkt zeg ik iets als: stoel is om te zitten, anders zet ik 'm even weg. Werkt hier goed.quote:Op maandag 30 december 2013 20:51 schreef Susie het volgende:
[..]
Je zegt dus eerst bijvoorbeeld 3 keer nee en dan zonder waarschuwen haal je het stoeltje weg?
Hier ook, al ligt het er wel heel erg aan hoe ze heeft geslapen. En als ze honger/dorst oid heeft dan is ze niet voor rede vatbaar.... Ze begrijpt gewoon ook steeds meer en ze kan zich zoveel beter uiten in wat ze wil en waarom ze iets wil.quote:Op maandag 30 december 2013 21:03 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Nee, begin met iets als stoel is is om te zitten, wat Juud zegt. Meestal red ik het daar wel mee. Als dat niet werkt zeg ik iets als: stoel is om te zitten, anders zet ik 'm even weg. Werkt hier goed.
Sowieso merk ik dat S. steeds beter gaat luisteren. Hij wordt echt voor rede vatbaar
Dat is dan toch ook "dreigen"? Ik heb Anouk ook uitgelegd dat het keukentje kan omvallen (zelfs even een stukje voor gedaanquote:Op maandag 30 december 2013 21:03 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Nee, begin met iets als stoel is is om te zitten, wat Juud zegt. Meestal red ik het daar wel mee. Als dat niet werkt zeg ik iets als: stoel is om te zitten, anders zet ik 'm even weg. Werkt hier goed.
Sowieso merk ik dat S. steeds beter gaat luisteren. Hij wordt echt voor rede vatbaar
Heb je wel gelijk in, al komt het wellicht over als dreigen, aangezien ik het keukentje echt niet ga weggeven.quote:Op maandag 30 december 2013 20:59 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Hier ook idd.
Maar meestal heeft waarschuwen al genoeg effect te tegenwoordig (ik word geloof wat beter in consequent zijn ook)
Ik vind zeggen dat ik iets wegga halen als ie doorgaat geen dreigen trouwens. Dat vind ik waarschuwen.
Dreigen vind ik meer dingen zeggen die ik toch niet echt doe. Zoals bijvoorbeeld speelgoed weggeven of zo.
Zou er zelf teveel van balen als ik het echt zou moeten doen
Met dreigen doelde ik op iets waar je me dreigt (quote:Op maandag 30 december 2013 21:22 schreef Susie het volgende:
[..]
Dat is dan toch ook "dreigen"? Ik heb Anouk ook uitgelegd dat het keukentje kan omvallen (zelfs even een stukje voor gedaan) maar evengoed het nog eens willen doen. Dus dan gezegd dat we het keukentje anders maar weg moesten geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |