abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134268707
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 december 2013 19:53 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Waarom? Zo missen ze toch alle normale woorden die er ook zijn?
Commando zit! commando eet.. het voelt voor mij een beetje aan als blaffen naar je kind,
Niets mis met commanderen. Als ik het 2x lief heb gevraagd is de volgende gewoon een commando. Gevolgd met luisteren naar wat ik je vraag.

Misschien ben ik nietes meest lieve en subtiele mama die er is. Dan is dat maar zo. Mijn kinderen, mijn opvoeding. :)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_134268757
Oh en wij zijn naar woezel en Pip geweest, zelfs Bram bleef aandachtig zitten kijken. Erg leuk.
pi_134268866
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 20:07 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

grappig de verschillen.
wij gebruiken wel de vol zinnen maar worden ondersteund doormiddel van gebaren.
Ik moet met Leyla gebaren maken bij de letters die ze verkeerd zegt. Zo maakt ze van paard taart en van morgen norgen. Dus vol continu ben ik aan het verbeteren en oefenen en dan met het juiste gebaar erbij van die letter. Zelfs Leyla begint dat nu na te doen.
pi_134269142
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 20:48 schreef Troeta het volgende:

Mex is trouwens begonnen met logopedie, de juffen zeggen dat hij nu wel beter praat, maar ik heb niet echt het idee dat het door logo kont. Hij is pas 5x geweest en de eerste 2x was het intake en testen en verder is het een beetje met poppetjes dingen nadoen en spelletjes op de ipad. Die ipad vind ik een beetje vreemd ook.
Iemand hier ervaring met logopedie? Doen hun ook spelletjes op de ipad?
Ze gebruikt hem meer als een ontspanningsmomentje tussendoor en wat concentratiespelletjes, maar ik vind het eigenlijk heel storend. Hij is steeds lekker die zinnetjes aan het nazeggen en dingen aan het vertellen en dan moet hij basketballen in een mandje doen of kaboutertjes zoeken.
hier word gewerkt met de ipad,het zijn idd spelletjes maar wel met de intentie om ervan te leren.

storend nee sowieso gebeurd logo hier al spelenderwijs,Roy mag een speelgoedje uit de kast pakken en daar word mee gespeeld,ondertussen word er geleerd.
nu ligt het bij Roy nog anders omdat hij totaal nog niet praat,en het begrip nog maar minimaal is.

en is voor hem de drempel lager door het spelenderwijs te doen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_134269246
Ja hier ook logopedie. Leyla scoorde qua taalontwikkeling en spraak onder het ondergemiddelde, dus behoorlijk werk. We krijgen elke week oefeningen mee en die oefenen we onderweg in de auto, of thuis op de bank. Bij de logopedie is het veel spelende wijs oefeningen doen.
pi_134269264
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 20:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik moet met Leyla gebaren maken bij de letters die ze verkeerd zegt. Zo maakt ze van paard taart en van morgen norgen. Dus vol continu ben ik aan het verbeteren en oefenen en dan met het juiste gebaar erbij van die letter. Zelfs Leyla begint dat nu na te doen.
leuk,lukt het ook een beetje?
ik ga me opgeven voor het vervolg van Nederlands met ondersteunende gebaren.
Roy doet ze nog niet na,maar begrijpt het wel.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 14 december 2013 @ 20:35:57 #282
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134269356
zo kreeg ik laatst kopietjes mee van een nijntje memory spel .. van de trein auto bloem etc .. die kan hij overal uit z'n map halen en benoemen. Het mooie bij Geert is dat het nu echt in vogelvlucht gaat. een maand geleden was z'n enige woordje trein .. nu zegt hij soms al twee woord zinnetjes. mama helpen? vind ik daarvan nog wel de mooiste op dit moment O+
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_134269447
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 20:33 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

leuk,lukt het ook een beetje?
ik ga me opgeven voor het vervolg van Nederlands met ondersteunende gebaren.
Roy doet ze nog niet na,maar begrijpt het wel.
Mwa, het is denk een kwestie van een lange adem hebben. We blijven zoveel verbeteren maar ze blijft het gewoon verkeerd zeggen. Veel woorden heeft ze verkeerd geleerd, en krijg dat er maar uit. Het is geen onkunde, want motorisch is er niets mis. Ze kan prima de letter P maken, als in papa. Maar paard of piet maakt ze van de P een t. Maar poep gaat weer prima.

We zijn nu dat het en ptaard is. :')
pi_134269525
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 20:35 schreef DJMO het volgende:
zo kreeg ik laatst kopietjes mee van een nijntje memory spel .. van de trein auto bloem etc .. die kan hij overal uit z'n map halen en benoemen. Het mooie bij Geert is dat het nu echt in vogelvlucht gaat. een maand geleden was z'n enige woordje trein .. nu zegt hij soms al twee woord zinnetjes. mama helpen? vind ik daarvan nog wel de mooiste op dit moment O+
Ja dat soort dingen inderdaad. Wij hebben een oefening met random dingen zoals een stoplicht, een tv, een lamp, een tractor, een kruiwagen, een telefoon enz. En dan moet zij dus aanwijzen elke spullen er in een huis thuishoren. Of een oefening met wat hoort waarbij. Spin bij een web, koningin bij het paleis. Dat soort.
We hebben nu oefeningen met 3 woord zinnen. Dat gaat nog compleet ruk.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 14 december 2013 @ 20:43:19 #285
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134269590
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 20:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja dat soort dingen inderdaad. Wij hebben een oefening met random dingen zoals een stoplicht, een tv, een lamp, een tractor, een kruiwagen, een telefoon enz. En dan moet zij dus aanwijzen elke spullen er in een huis thuishoren. Of een oefening met wat hoort waarbij. Spin bij een web, koningin bij het paleis. Dat soort.
We hebben nu oefeningen met 3 woord zinnen. Dat gaat nog compleet ruk.
is bambino loco misschien een leuk spelletje voor haar? én benoemen en er nog voor beloond worden ook als ze ze goed neerlegt?? (dat de afbeelding klopt zeg maar)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_134269675
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 20:43 schreef DJMO het volgende:

[..]

is bambino loco misschien een leuk spelletje voor haar? én benoemen en er nog voor beloond worden ook als ze ze goed neerlegt?? (dat de afbeelding klopt zeg maar)
Jep, hebben we.

En een kinderwoordenboek met 500 nieuwe woorden. Daar pakken we ook wel eens een bladzijde uit. Mag ze vertellen welk fruit ze ziet. Maar ze loopt echt wel behoorlijk achter merk je ook daarin. Ze weet gewoon echt de woorden niet.
pi_134269704
Wij hebben met de logopediste de hennencursus gevolgt die is ook interessant. Als je wilt tico,kan ik je het boek wel uitlenen. En eens kijken of het was is.
de logopedist kent het ook vast wel.
pi_134269765
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 20:46 schreef _Bar_ het volgende:
Wij hebben met de logopediste de hennencursus gevolgt die is ook interessant. Als je wilt tico,kan ik je het boek wel uitlenen. En eens kijken of het was is.
de logopedist kent het ook vast wel.
En wat is dat dan precies?
  zaterdag 14 december 2013 @ 20:50:17 #289
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134269838
Hanencursus waarschijnlijk ;)
Maar je spreekt het op z'n Engels uit, dus het klinkt als hennen.

http://home.zonnet.nl/jake.wiesenfeld/hanen.htm
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 14 december 2013 @ 21:00:03 #290
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_134270297
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 20:38 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Mwa, het is denk een kwestie van een lange adem hebben. We blijven zoveel verbeteren maar ze blijft het gewoon verkeerd zeggen. Veel woorden heeft ze verkeerd geleerd, en krijg dat er maar uit. Het is geen onkunde, want motorisch is er niets mis. Ze kan prima de letter P maken, als in papa. Maar paard of piet maakt ze van de P een t. Maar poep gaat weer prima.

We zijn nu dat het en ptaard is. :')
Goh ik dacht dat dat redelijk normaal was dat kinderen lange tijd een andere letter ergens voor in de plaats zetten terwijl ze die letter wel kunnen zeggen.
Ikzelf heb "toen ik klein was" :P lange tijd "mag ik de topjes in de teuten zetten" (mag ik de kopjes in de keuken zetten) gezegd. Is vanzelf goedgekomen.
Zijn ze nu extra snel met het aanraden van logopedie?

Rayen is nu 2 jaar en 1 maand. Hij zegt vaak zijn naam goed maar zegt ook vaak Rayne. Op de peuterspeelzaal (hij is nu een keer of 8 geweest) zeiden ze nu al dat ze het in de gaten zouden houden maar dat ze dachten dat hij letters omdraaiden. Ik was verbaasd :+
We zullen zien hoe het zich ontwikkeld, dat zeiden hun ook. Maar goed dat ze er zo goed op letten maar ik vond toch dat ze snel waren
Rayen 2½ jaar!
pi_134270433
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 20:48 schreef Ticootje het volgende:

[..]

En wat is dat dan precies?
spelenderwijs op andere manieren met je kind communiceren.
woorden aanleren ed

begrip aanleren enzo.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 14 december 2013 @ 21:03:55 #292
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134270436
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 20:50 schreef Leandra het volgende:
Hanencursus waarschijnlijk ;)
Maar je spreekt het op z'n Engels uit, dus het klinkt als hennen.

http://home.zonnet.nl/jake.wiesenfeld/hanen.htm
:W hoe is het met S???

pi_134270507
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 21:00 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Goh ik dacht dat dat redelijk normaal was dat kinderen lange tijd een andere letter ergens voor in de plaats zetten terwijl ze die letter wel kunnen zeggen.
Ikzelf heb "toen ik klein was" :P lange tijd "mag ik de topjes in de teuten zetten" (mag ik de kopjes in de keuken zetten) gezegd. Is vanzelf goedgekomen.

Rayen is nu 2 jaar en 1 maand. Hij zegt vaak zijn naam goed maar zegt ook vaak Rayne. Op de peuterspeelzaal (hij is nu een keer of 8 geweest) zeiden ze nu al dat ze het in de gaten zouden houden maar dat ze dachten dat hij letters omdraaiden. Ik was verbaasd :+
We zullen zien hoe het zich ontwikkeld, dat zeiden hun ook. Maar goed dat ze er zo goed op letten maar ik vond toch dat ze snel waren
Ze kan haar naam hier niet uitspreken...ze noemt zich tetteta :D O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 14 december 2013 @ 21:08:43 #294
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134270661
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 21:05 schreef bitterend het volgende:

[..]

Ze kan haar naam hier niet uitspreken...ze noemt zich tetteta :D O+
zegt ze wel: "ikke doen"??

logopediste vertelde me nl dat dat een stap verder in de ontwikkeling is dan "*eigen naam* doen" zeggen.

zaterdag 14 december 2013 @ 21:08:50 #295
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_134270663
Tj vind ik ook wel vlot. Nathan zei op die leeftijd misschien 5 woordjes frequent. Tegen de tijd dat hij 3 was maakte hij 5woord zinnen. En, ik weet niet of het toeval is of niet, zijn spraakzaamheid is enorm vooruitgegaan sinds zijn speen weg is. En dat terwijl hij dat ding alleen in bed mocht. Hij is nu echt goed verstaanbaar voor anderen,en uiteraard gebruikt hij letters nog wel eens anders (hij zei toit een week of 3 geleden consequent spiets ipv fiets). Maar goed, ik heb me eenorm zorgen gemaakt over zijn taalontwikkeling (m.n. doordat er in manliefs familie veel stotteren voorkomt). En zoals het nu gaat kan hij op taalgebied meekomen als hij straks naar school gaat.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 14 december 2013 @ 21:10:58 #296
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134270762
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 21:08 schreef pessie het volgende:
Tj vind ik ook wel vlot. Nathan zei op die leeftijd misschien 5 woordjes frequent. Tegen de tijd dat hij 3 was maakte hij 5woord zinnen. En, ik weet niet of het toeval is of niet, zijn spraakzaamheid is enorm vooruitgegaan sinds zijn speen weg is. En dat terwijl hij dat ding alleen in bed mocht. Hij is nu echt goed verstaanbaar voor anderen,en uiteraard gebruikt hij letters nog wel eens anders (hij zei toit een week of 3 geleden consequent spiets ipv fiets). Maar goed, ik heb me eenorm zorgen gemaakt over zijn taalontwikkeling (m.n. doordat er in manliefs familie veel stotteren voorkomt). En zoals het nu gaat kan hij op taalgebied meekomen als hij straks naar school gaat.
ik weet niet of een speen er iets mee te maken kan hebben. Jan heeft altijd een speen gehad, en was het laatste jaar prima verstaanbaar (dankzij logo) en Geert heeft nog nooit een speen gehad en duimt ook niet. Toch is hij voor vreemden vaak onverstaanbaar ook al is hij bijna drie.

pi_134270829
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 21:00 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Leyla is 3 jaar en 3 maanden en moet er echt wel wat beter gepraat worden dan wat ze nu doet. Er zijn standaardtesten die ze afnemen, en daarop scoort ze echt beroerd.
pi_134270860
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 21:08 schreef DJMO het volgende:

[..]

logopediste vertelde me nl dat dat een stap verder in de ontwikkeling is dan "*eigen naam* doen" zeggen.
Nee dat zegt ze nog niet! Wel VAN MIJ! :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_134270881
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 21:08 schreef DJMO het volgende:

[..]

Leyla praat ook in Leyla doen, nee mij Leyla.
pi_134270915
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 21:10 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik weet niet of een speen er iets mee te maken kan hebben. Jan heeft altijd een speen gehad, en was het laatste jaar prima verstaanbaar (dankzij logo) en Geert heeft nog nooit een speen gehad en duimt ook niet. Toch is hij voor vreemden vaak onverstaanbaar ook al is hij bijna drie.
Jen altijd speen gehad en luie tong, Leyla duimt de hele dag en produceerd dus geen taal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')