quote:
Op zondag 12 juli 2026 20:43 schreef alpeko het volgende:[..]
Volgende week 3,5. Na vorig najaar een poging tot hebben we dit voorjaar een nieuwe poging gedaan. Zindelijk in 1 week. Twee dagen met ongelukjes op de opvang. Nachten ook droog op wat uitzonderingen na maar daar nog wel een luier. Zoals met meer dingen begint hij er pas aan als hij er genoeg zelfvertrouwen in heeft. Idem met peuterzwemmen.
Chill dat het dan opeens zo lukt!
quote:
Deze week verhuisd. Pittige periode voor ons maar hij heeft het geweldig gedaan.
Ja das pittig. Hier zijn we verhuisd toen R. een half jaar was. Ook geen aanrader

quote:
Op maandag 13 juli 2026 10:26 schreef Anne het volgende:[..]
Alvast van harte gefeliciteerd met R!

Straks ben je lekker van de luiers af en is het klaar met dat luiergedoe

Maar opnieuw begonnen, als in: de vorige keer is het niet gelukt of is het opnieuw nodig?
Thanks!
Nou, hij had een tijdje interesse, maar toen opeens niet meer. Dus geen druk opgelegd, gewoon even gestopt. Nu weer volop interesse en met stickers aan de gang (6 vd 10 nu, en meneer wil een waterpistool kopen

).
quote:
Hier zijn we gisteren de drie gepasseerd
Hij had zo'n zin in zijn verjaardag! We begonnen met een ontbijtje op bed voor hem alleen, met pannenkoekjes, aardbeien, bekertje melk en een croissantje. Hij was helemaal verrast, blij en trots. De rest van de dag was ook helemaal top!
Wat tof! Gefeliciteerd nog

quote:
De grootste uitdaging is voor ons toch wel de peuterpuberteit. Maar de echte driftbuien zijn er, (afkloppen) sinds we van een paar filmpjes televisie kijken per dag naar één filmpje kijken per dag zijn gegaan, echt een stuk minder en als er wel eentje is, is ie een stuk milder en duurt ie een stuk korter.
Hmm daar zeg je wat

Hier wordt dus nog echt veel filmpjes gekeken... Want al maanden geen middagslaapje meer, dus tussen de middag even rustmomentje en/of 's avonds moeilijk met eten. Niet willen liggen bij luiers, dus dan grijp je er ook snel naar.
Ik wil er ook graag vanaf / minderen, maar zie nog niet helemaal hoe...
Wel goed om te lezen dat de driftbuien er dus minder van worden

Extra argument, omdat je juist het omgekeerde verwacht.
quote:
Verder vind ik het echt een hele leuke leeftijd! Hij speelt heel leuk en lief met andere kinderen (van alle leeftijden). Heel veel (poep-)grapjes nog steeds. Veel kletsen. Veel zelf doen. En inmiddels met zijn knuffels en autootjes heel veel rollenspellen, wat van een afstandje echt heel grappig is om te volgen (je hoort jezelf héél vaak terug).
Ja herkenbaar! Zo leuk om dat geklets tegen z'n knuffels te horen

Net was ie ook oververmoeid na een zware dag opvang, en hij wilde niet naar bed. Toen heb ik Beer laten zeggen dat ie moe was, en ging R. er mee naar boven. Samen in bed leggen, samen boekjes uitkiezen. Zo simpel en zo schattig

quote:
Hier dus al maanden van middagdutje af, dat hielp (op opvang vaak nog wel max 30 minuten). Maar we zitten nu weer in een fase dat ie midden in de nacht om mama roept. Want bang in het donker o.i.d. En dat soms 2-3x per nacht. Dat breekt wel weer even op

't Is ook elke keer weer wat nieuws denk je dan... Gelukkig wel redelijk makkelijk in bed te krijgen, maar we moeten er 's avonds dus wel weer naast zitten tot ie slaapt. Ook weer een keer afbouwen (al is het maar 5-10 minuten, dus choose your battles denk ik dan wel), waarmee het nachtelijke gedoe hopelijk ook over is.
quote:
Op maandag 13 juli 2026 16:42 schreef Yesse het volgende:[..]
Bizar he. Hier alweer bijna peuter-af, minder dan een half jaartje nog. Ik vrees wel voor de eerste weken basisschool. Ik hoop dat hij er snel vriendjes maakt want door zijn vriendje op de opvang is daarheen gaan helemaal niet meer zo erg.
Hier heeft R. het al weken over dat hij wel naar school gaat. Zelf, lopend

Dus blijkbaar is ie er klaar voor. Jammer dat ie nog een jaar moet wachten