abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218617966
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 11:17 schreef Bami het volgende:

[..]
Ik weet dat opvangvriendjes een compact potje hebben wat ze meenemen, dit idee:
https://www.baby-dump.nl/my-carry-potty.html

Het is één van de redenen dat ik zelf ook nog niet extreem hyped ben voor een zindelijke peuter. Zoveel meer gedoe dan af en toe een luier. :')
Oh nee ik vond t juist makkelijker worden. Nooit meer luiers mee. Hij gaat zelf naar de wc, wast zn handen en ik kom er niet aan te pas. Trekt ook zelf z’n broek weer omhoog.l

Dat is heel snel gegaan nadat eindelijk die luier uit was. Misschien toch een voordeel van iets later zindelijk zijn (bij 3,5)

Spullen versleep ik ook niet.
We hebben een hele gear die permanent in de auto ligt haha (tissues, extra broekje, potje, vuilniszakjes). Daarbuiten heb ik t niet nodig, J kan z’n plas ophouden tot we bij een wc of de auto zijn
pi_218619128
Valt inderdaad reuze mee wat je meesleept. :P
Kleine uitstapjes zoals even naar de winkel hebben we nooit ongelukjes gehad, ze houdt het gewoon op. Langer onderweg potje in de auto en reservekleding mee.

Nachtzindelijk zal nog wel een tijdje op zich laten wachten.
pi_218619282
Update zo op weg naar de laatste 4 maanden als 2 jarig.

• Een fiets met 2 wielen? 'Daar kan je niet op fietsen'
• Slaapt steeds vaker helemaal niet meer op de opvang; thuis altijd. 1x in de week heeft ie 2 dagen achter elkaar... dan is ie 's avonds wel vaak afgedraaid maar verder doet ie dat best netjes.
• Zindelijkheid: trots na iedere plas maar wil niet altijd gaan zitten; begint het nu wel aan te voelen dat er iets aankomt om dan doodleuk te zeggen dat ie het in de luier doet (we gaan op vakantie oefenen zonder luier)
• strooit soms met de meest verwonderlijke zinnen. Laatst aan een overvolle tafel wijzend rechts van hem: 'Kijk mama, hier is nog ruimte
• en soms ook leuke, inventieve peutertaal zoals: 'Mama, ik ben heel hard blij op jou'

Fotoshoot was een succes

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+

Benieuwd naar de vakantie. Heel groot verschil met vorig jaar waar hij nog niet liep en 2x overdag sliep. Eigen zwembad. Dus dat wordt ook opletten.
pi_218625596
Kennismaking basisschool gepland! Nog 6 weekjes en dan schuift J door naar het kleuter topic
pi_218625834
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 21:41 schreef _Lily_ het volgende:
Kennismaking basisschool gepland! Nog 6 weekjes en dan schuift J door naar het kleuter topic
Tijd vliegt he! Wij hebben de afspraak voor de zomervakantie al gemaakt, nog 3 weken en dan mag ze gaan oefenen op school :o
pi_218625939
Tijd vliegt enorm
Ik weet nog dat we tegelijk zwanger waren

Zijn jullie kinderen school proof? Ik vind t wel spannend met J. Hij heeft toch wel een hulpje nodig met kleertjes aan en uit doen
En op zijn school hebben ook de kleuters gymkleertjes aan dus ik vraag me of hoe hij dat moet doen.
pi_218626119
Mijn ervaring is dat de leerkracht/klassenassistent/stagiair (laatste twee indien aanwezig uiteraard) sowieso in groep 0/groep 1 nog helpen met de kleding wanneer het zelf nog niet goed lukt. Bij onze school worden ze vanaf groep 2 geacht om het wel zelf te kunnen (en hun buddy uit groep 0/groep 1 te helpen).
pi_218626132
R moet nog tot na de kerstvakantie wachten totdat ze naar school mag maar ze is er al helemaal klaar voor. Scheelt ook wel dat ze sowieso twee keer per week mee gaat om haar broer te brengen/halen.
Ben benieuwd of ze in dezelfde klas/met dezelfde juf als haar broer gaat starten of dat ze in één van de andere twee kleuterklassen komt. Ik verwacht het eind oktober, begin november wel te horen.
pi_218626211
Ja Anna is schoolproof. Kan zichzelf aan en uitkleden, krijgt broodtrommel/fruitbakje/drinkbeker open, jas aan/rits dicht lukt, schoenen aantrekken, kan opruimen ^O^.

Op de gymdagen trek ik de kinderen makkelijke kleding aan, voor Bas bijvoorbeeld geen blouse met knoopjes maar een trui of vest en voor Anna dus geen maillots met jurkjes/rokjes straks. Dat maakt het omkleden al een stuk prettiger. En ze heeft thuis al een keer geoefend met gymkleren aantrekken, was haar eigen idee :'). En de oudste kleuters helpen de jongste, dat vinden ze ook echt heel leuk om te doen!

Haar uitdaging zit denk ik vooral straks in haar aversie tegen vieze wc's en haar regelmatige behoefte aan een middagdutje :+.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')