We zijn vandaag nog gewoon lekkere naar het bos gegaan. Verder spelen met de treinen, koiekjes bakken, knutselen...quote:Op zondag 15 december 2013 19:20 schreef bitterend het volgende:
Wat goed As!
Hoe houden jullie, jullie peuters bezig als het zo koud is buiten?
We hebben vandaag met blokjes gespeeld, ice age gekeken, getekend, met klei gespeeld...
Heeft iemand nog wat ideetjes?
Nathan zette ik op die leeftijd aan het spelen en binnen 5 minuten nadat ik er even bij weg was hing hij alweer aan me. Nu is hij ruim 3 en kan hij veel meer zelf met z'n speelgoed, en dus ook langer alleen spelen. Al vind hij het het leukst om samen met mijof manlief te spelen uiteraard.quote:Op zondag 15 december 2013 20:06 schreef TimeJumper het volgende:
m
Trouwens kunnen 2-jarigen al alleen spelen? Rayen lukt dat maar voor hele korte momenten en ik hoor hier in mijn omgeving dat dat veel langer moet kunnen, klopt dat. Ik heb eigenlijk geen idee![]()
Het liefst loopt hij me de hele dag achterna.
Kerst was vroeg dit jaarquote:Op zondag 15 december 2013 20:59 schreef Troeta het volgende:
Bedankt As voor je antwoord! Je hebt gelijk, het is idd vaak enthousiasme en impulsen, net als Anouk met de kerstballen aanraken. Maar ik vind het wel erg vervelend om altijd eerst boos te moeten worden voor iets doordringt.
Vervelend dat bijdehante en slaan MamaPurk, dat is hier gelukkig nog niet, maar zal vast nog wel komen:D
En dat meehelpen is idd vaak een goede truc.
Leuke tips komen voorbij! Wij zijn vandaag ook naar de kinderboerderij met speeltuin geweest en hij heeft een heel stuk gefietst. Gezellig bij mijn schoonouders kaasfondue gegeten en in het donker weer terug gefietst met zijn lampjes, dat vond hij heel wat.
Met kerst heeft Nena een keukentje gekregen en ze staan nu samen de hele dag eieren te bakken en kopjes thee in te schenken, geslaagd kado dus.
lekker dik inpakken en als het droog is wandelen in het bos.quote:Op zondag 15 december 2013 19:20 schreef bitterend het volgende:
Wat goed As!
Hoe houden jullie, jullie peuters bezig als het zo koud is buiten?
We hebben vandaag met blokjes gespeeld, ice age gekeken, getekend, met klei gespeeld...
Heeft iemand nog wat ideetjes?
het verschonen is gewoon totaal drama. Maakt niet uit op welk moment van de dag .. zodra ik hem neerleg op bank en z'n broek losmaak trapt meneer alle kanten op en z'n broek uit . Het gebeurt regelmatig dat ik een trap tegen m'n knie of in m'n buik krijg tijdens het verschonen (doet hij niet express, hij heeft gewoon een bloedhekel aan verschonen an sich) Die periode heb ik btw ook met mijn dochter en met Jan gehad, alleen zij waren pas een Jaar toen ze tegenstribbelden bij het verschonen, dus ik kon hen makkelijker hebben. Geert is nu bijna drie en me fysiek bijna de baas tijdens het luierwisselenquote:Op zondag 15 december 2013 20:43 schreef danic het volgende:
DJMO moet je hem 4x per dag aankleden? Hij kan toch gewoon zijn kleren aanhouden? En dan maar verschonen als je terug bent van school ipv dit te doen voordat je weggaat. Zit je minder tegen de klok te vechten.
Ligt aan het kind natuurlijk, maar in principe moet het kunnen. Toen onze 2 was kon ze heerlijk alleen spelen, ook als wij even naar boven gingen, in de keuken stonden of even in de tuin waren.quote:Op zondag 15 december 2013 20:06 schreef TimeJumper het volgende:
Trouwens kunnen 2-jarigen al alleen spelen? Rayen lukt dat maar voor hele korte momenten en ik hoor hier in mijn omgeving dat dat veel langer moet kunnen, klopt dat. Ik heb eigenlijk geen idee![]()
Het liefst loopt hij me de hele dag achterna.
Hij is inmiddels oud genoeg om te weten wat het gewenste gedrag is tijdens het verschonen.quote:Op maandag 16 december 2013 09:16 schreef DJMO het volgende:
[..]
het verschonen is gewoon totaal drama. Maakt niet uit op welk moment van de dag .. zodra ik hem neerleg op bank en z'n broek losmaak trapt meneer alle kanten op en z'n broek uit . Het gebeurt regelmatig dat ik een trap tegen m'n knie of in m'n buik krijg tijdens het verschonen (doet hij niet express, hij heeft gewoon een bloedhekel aan verschonen an sich) Die periode heb ik btw ook met mijn dochter en met Jan gehad, alleen zij waren pas een Jaar toen ze tegenstribbelden bij het verschonen, dus ik kon hen makkelijker hebben. Geert is nu bijna drie en me fysiek bijna de baas tijdens het luierwisselen
Daar is Cas ook ontzettend goed inquote:Op maandag 16 december 2013 11:41 schreef Troeta het volgende:
Op de peuterspeelzaal krijgt hij touwens altijd complimenten omdat hij zo netjes stil ligt![]()
Verschoon jij nog zo vaak per dag bij alleen plas dan? Ik echt al heel lang niet meer en hij krijgt er geen luieruitslag van. Ik verschoon op een paar vaste momenten per dag zoals het kdv ook doet.quote:Op maandag 16 december 2013 11:41 schreef Troeta het volgende:
En dan luieruitslag krijgen?
Mex kan ook ontzettend vechten, ben wel eens een beetje op hem gaan zitten,haha. Er is niet altijd tijd om hem in de hoek te zetten en dan weer te gaan dweilen omdat hij op de grond plast.
Het gaat nu wel veel beter, maar hij is nog nooit zelf gekomen als ik zei dat we luier gaan doen en hij probeert nog steeds weg te komen.
Op die reclames zie je altijd van die lieve baby's waar ze de billen van poederen, moest ik altijd aan denken als ik weer een luiergevecht had. Dat moeten ze eens laten zien op tv!
Op de peuterspeelzaal krijgt hij touwens altijd complimenten omdat hij zo netjes stil ligt![]()
ah, tis het norovirus. ik vermoedde al dat het die was die de rondte doetquote:Op maandag 16 december 2013 11:56 schreef NotTheSame het volgende:
Oh hai! Ik kom me maar even gauw melden met mijn peuter!
Gelukkig hebben we zaterdag al haar verjaardag gevierd, want ik lig momenteel plat met het Noro-virus. Heul de nacht in innige omhelzing met de toiletpot gezeten.
Ze vroeg er om vanmorgen. Maf kind. Al zal het misschien ook liggen dat ze na het drankje een koetjesreep krijgt..quote:Op maandag 16 december 2013 13:05 schreef laziness het volgende:
Ja hier dus ook bij opstaan, slapen 's middags en slapen 's avonds. Tussendoor als er aanleiding toe is.
Fijn dat Sofie het makkelijk drinkt en het helpt
quote:Op maandag 16 december 2013 13:16 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Ze vroeg er om vanmorgen. Maf kind. Al zal het misschien ook liggen dat ze na het drankje een koetjesreep krijgt..
Hier niet spugen maar diaree.. Van onder naar bovenquote:Op maandag 16 december 2013 13:40 schreef pessie het volgende:
[..]![]()
Nathan en Lauren waren ook aan het spugen dit weekend. Ik had alleen niet het idee dat ze ziek waren. Is daar het noro virus?
Uhm ja, 7 uur bij het opstaan, vaak is die al doorgelekt dan, half 10, ook op school doen ze het rond die tijd, dan ligt het er even aan hoe vol zijn luier zit, maar meestal na het eten rond half 2, dan soms rond 5 uur voor het eten, maar als ze na het eten in bad gaan, dan wacht ik nog wel even en dan ook nog een schone luier voor hij gaat slapen.quote:Op maandag 16 december 2013 11:58 schreef laziness het volgende:
[..]
Verschoon jij nog zo vaak per dag bij alleen plas dan? Ik echt al heel lang niet meer en hij krijgt er geen luieruitslag van. Ik verschoon op een paar vaste momenten per dag zoals het kdv ook doet.
's Nachts is het ook 12 uur met dezelfde plasluier voor de meeste kinderen tenslotte.
DJMO heeft fysieke strijd. Ik zou er dan voor kiezen die strijd zo min mogelijk aan te gaan. Mocht hij luieruitslag krijgen kan je daar weer naar gaan handelen maar luieruitslag van een plasluier komt volgens mij veel minder voor dan van poep.
En ik zeg nergens dat ze hem de hele dag met dezelfde luier moet laten lopen hè?Maar bij het opstaan en dan bij het middagslaapje weer lijkt me best een reële optie mits geen poep. Om het aantal frustratiemomenten per dag omlaag te brengen zodat beiden er de andere momenten makkelijker in kunnen gaan.
quote:Op maandag 16 december 2013 13:44 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hier niet spugen maar diaree.. Van onder naar boven
Ja hoort erbij! Helaas hoor want ik wordt ook wel eens gek van dat gepluk en gefriemel. Maar interesse in de inhoud van haar luier is nu minder aan het worden.quote:Op maandag 16 december 2013 18:38 schreef Susie het volgende:
NTS van harte met je peuter! En Beterschap.
Ik ook een ziek kind, oh nee, man, maar is hetzelfde toch?Overigens keelpijn?
Hier ligt ze tegenwoordig wel redelijk stil, maar zit ze ook iedere keer met haar handen aan dr doosEn wil ze kijken naar wat ze geproduceerd heeft
Hoort erbij?
laat jij Geert ook liggen bij een plas luierverschoning?quote:Op maandag 16 december 2013 12:42 schreef DJMO het volgende:
Geert is dus helaas idd gevoelig voor luieruitslag. Dus ik verschoon wel regelmatig. Hij mag tegenwoordig thuis vaak zonder luier lopen, gaat dan gewoon naar de wc. Ook hier op de psz nooit klachten over hem bij het verschonen, ze zien wel dat het heel sterk en druk karaktertje is met een sterke eigen wil
Geert is niet onder de indruk van TV, en ook als ik hem laat staan is het een gedoe, rent hij weg, draait zich om en houdt obstinaat z'n benen stijf bij elkaar. Het idiote is als wanneer Papabear hem verschoont hij spontaan op de bank springt, gaat liggen met z'n benen in de lucht en lachend wacht tot hij klaar isquote:Op maandag 16 december 2013 20:25 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
laat jij Geert ook liggen bij een plas luierverschoning?
Ik laat Roy bij plas tegenwoordig staan,zet ik de dvd van kaatje op en dan kan ik het vlug doen terwijl Roy in trance kaatje kijkt.
op school hebben ze 2man nodig om Roy een poep luier te verschonen,thuis overgens ook.
Als ik op dinsdag alleen met Roy ben,zet ik Roy gewoon onder de douche. Alleen ook niet handig want dan heb ik het gevecht met afdrogen en aankleden.
sneu ticootje diaree bij de kleintjes,
beloningskaarten misschien een idee? Bij Jan werkte ook helemaal niets, tot hij naar de basisschool moest en een 'preek' van de schooldirectrice kreeg dat hij wel zindelijk moest zijn als hij naar school wilde. hij was binnen een week dag én nachtzindelijk zonder ooit een ongelukje te hebben gehadquote:Op maandag 16 december 2013 21:08 schreef Fannetje het volgende:
Hier is het verschonen helemaal geen probleem gelukkig, lijkt me erg vervelend als dat wel zo is.
Maar ja, hier dan weer een dame van 3 jr 3 mnd die weigert zindelijk te worden. Ze vindt het echt totaal niet interessant.
ik irriteer me er mateloos aan, dat klopt. Maar meestal negeer ik het ongewenste gedrag gewoon volkomen, tenzij ik haast heb om bv Jan van school te halen.quote:Op maandag 16 december 2013 21:02 schreef _evenstar_ het volgende:
Maar is het niet een teken dan dat hij het doet omdat hij weet dat hij jou zo pp de kast jaagt?
En we waren onderweg. Op een parkeerplaats.quote:Op maandag 16 december 2013 19:00 schreef pessie het volgende:
[..]das minder.
Maar vooralsnog heb ik niet het idee dat ze echt ziek waren. Gewoon 2x spugen en bleek zijn. En manlief is erg snel, die had de peutertroep al half opgeruimd toen ik wakker werd
We hebben denk ik inmiddels alles wel geprobeerd. Luierloos laten lopen, beloningskaarten, cadeautjes, boekjes... ze kan op zich best een tijd droog blijven maar geeft helemaal niets aan en dat is toch heel lastig.quote:Op maandag 16 december 2013 21:12 schreef DJMO het volgende:
[..]
beloningskaarten misschien een idee? Bij Jan werkte ook helemaal niets, tot hij naar de basisschool moest en een 'preek' van de schooldirectrice kreeg dat hij wel zindelijk moest zijn als hij naar school wilde. hij was binnen een week dag én nachtzindelijk zonder ooit een ongelukje te hebben gehad![]()
Wat niet gaat gaat niet. Ze moeten er wel een beetje zin in hebben.quote:Op maandag 16 december 2013 21:16 schreef Fannetje het volgende:
[..]
We hebben denk ik inmiddels alles wel geprobeerd. Luierloos laten lopen, beloningskaarten, cadeautjes, boekjes... ze kan op zich best een tijd droog blijven maar geeft helemaal niets aan en dat is toch heel lastig.
Maar goed, binnenkort zijn we een hele week thuis en dan gaan we weer eens een poging doen.
wat ook wel eens wil helpen; gewoon kleding aantrekken en dan als ze in d'r broek geplast heeft een tien a vijftien minuten met natte broek laten lopen. klinkt misschien barbaars, maar op die manier merken ze impact van in de broek plassen pas goed. En als ze goed droog kan blijven is een plaswekker instellen ook nog een optie. elk half of heel uur gewoon op de wc zetten (ook al is dat niet wat ze mij op de peuterspeelzaal aanraadden, maar goed. Ieder kind is anders natuurlijk).quote:Op maandag 16 december 2013 21:16 schreef Fannetje het volgende:
[..]
We hebben denk ik inmiddels alles wel geprobeerd. Luierloos laten lopen, beloningskaarten, cadeautjes, boekjes... ze kan op zich best een tijd droog blijven maar geeft helemaal niets aan en dat is toch heel lastig.
Maar goed, binnenkort zijn we een hele week thuis en dan gaan we weer eens een poging doen.
hoe negeer je zijn gedrag daarin dan? Want kan me indenken dat dat niet meevalt, als je iets gedaan wilt krijgen.quote:Op maandag 16 december 2013 21:13 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik irriteer me er mateloos aan, dat klopt. Maar meestal negeer ik het ongewenste gedrag gewoon volkomen, tenzij ik haast heb om bv Jan van school te halen.
ik laat hem letterlijk in z'n sop gaarkoken en loop weg van de situatie om het 2 minuten later opnieuw te proberen. Op die manier ben ik soms wel een kwartier of langer bezig om hem verschoond en opnieuw aangekleed te krijgen. Volgens PB heb ik wat dat betreft een waar engelengeduld, terwijl ik dat dus zelf helemaal niet vind.quote:Op maandag 16 december 2013 21:29 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
hoe negeer je zijn gedrag daarin dan? Want kan me indenken dat dat niet meevalt, als je iets gedaan wilt krijgen.
hoe vind hij het zelf een vieze luier? Misschien is dan een luierbroekje nog een idee,kan hij het ook zelf proberen...
en misschien als kleine tip,de luiermomenten aanpassen aan kan zijn schooltijden,zodat je al minder strijd hebt.
Lijkt me niet het beste voorbeeld van leren van vallenquote:Op maandag 16 december 2013 21:59 schreef DJMO het volgende:
en een stoeltje / bankje voor de vensterbank waar hij op kan staan en naar buiten kan kijken??? en zo het gevaar omzeilen dus?? ik kreeg van de psz trouwens wel de tip om hem ook eens te laten vallen, daar leren ze nl van .. en dat het werkt heb ik sinds afgelopen week in de gatenGeert verstapte zich op de trap en rolde zo naar beneden. ik dacht hij compleet dood neerstortte, maar hij rolde zijdelings de trap af en stond meteen weer op .. even huilen van de schrik en 't was klaar.
lol ik snap je reactie , maar als je goed leest dat zie je waarom leren vallen werktquote:Op maandag 16 december 2013 22:06 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Lijkt me niet het beste voorbeeld van leren van vallen
Ik snap m jaquote:Op maandag 16 december 2013 22:08 schreef DJMO het volgende:
[..]
lol ik snap je reactie , maar als je goed leest dat zie je waarom leren vallen werktop de psz laten ze ze op het schoolplein gewoon gaan en tja, daar hebben ze te weinig handen om twintig peuters tegelijk op te kunnen vangen als ze struikelen. En door de reflex die ze op dat soort momenten opbouwen, kunnen ze dit soort momenten dus beter opvangen
quote:Op donderdag 19 december 2013 16:22 schreef laziness het volgende:
Hier kijken we al sinds november Mickey's kerstfeest. Ik ga de dvd verstoppen denk ik.
Mijn grote kleine had vandaag kerstontbijt.
[ link | afbeelding ]
Wat ontzettend liefquote:Op donderdag 19 december 2013 16:34 schreef Keshet het volgende:
[..]![]()
Altijd als ik foto's van O. zie hoop ik dat mijn jochie ook zo leuk uitpakt.
Geen slaapdrama's, maar wel vaak weerstand. Uit bed klimmen heeft ie ook even gedaan ja, maar dat was afgelopen nadat we z'n kamertje hadden omgegooid, toen had hij geen hulpstukken meer binnen bereikquote:Op zaterdag 21 december 2013 21:15 schreef bitterend het volgende:
BJ ja! dan zijn ze ineens zo groot!
Musje, hoop dat het goed gaat! is het elke avond moeilijk met slapen? je zei op fb dat hij ook klom uit zijn ledikant of niet??
dat vind ik sowieso nu wel hoor... het gaat ineens zo snel, en nu de grote ineens op school zit, ben ik me ineens, veel meer bewust van het feit dat mijn andere 'baby' ook al ineens een echt meisje is geworden, met een heel eigen karaktertje en een leuk belevingswereldje.quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:15 schreef bitterend het volgende:
BJ ja! dan zijn ze ineens zo groot!
quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:39 schreef Beessie-Jen het volgende:
Haha dat is heeeel herkenbaar, dat riep Liene zelfs toen Evie haar vaccinatie kreeg ....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |