abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134302271
Ja we gaan als we thuis met dr zijn ook even naar buiten in de ochtend. Het heeft hier geen invloed op dr slaap trouwens!
Een tent van de eet tafel maken is een goed idee!

Musje hoog zwanger en in 5 graden toch in de tuin werken :o _O_
Ze helpt hier met de konijnen verschonen soms...maar ze doet meestal de poep uit de vuilniszak ipv erin :X en ze vindt het leuk om BAAALL te roepen en ermee te gooien (konijnen keutels he)

TJ wat leuk dat hij zo heeft genoten!! hoe lang duurde het??
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_134302360
Wat goed TJ. Fijn dat het leuk was.

Hier word vooral veel met auto's gespeeld, geknutseld, ravotten, tenten maken, binnen picknicken, enz.
Vandaag was het best mooi en zijn we naar de dierentuin gegaan.
  zondag 15 december 2013 @ 20:01:11 #103
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_134302570
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 19:20 schreef bitterend het volgende:
Wat goed As!

Hoe houden jullie, jullie peuters bezig als het zo koud is buiten?
We hebben vandaag met blokjes gespeeld, ice age gekeken, getekend, met klei gespeeld...
Heeft iemand nog wat ideetjes?
We zijn vandaag nog gewoon lekkere naar het bos gegaan. Verder spelen met de treinen, koiekjes bakken, knutselen...
  zondag 15 december 2013 @ 20:06:37 #104
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_134302838
Haha gooien met konijnenkeutels ;)

De voorstelling duurde 1 uur en dat was goed te doen. Maar ik had de voorstelling van 2 uur (dacht dan is hij nog lekker fit). Maar net vandaag sliep hij natuurlijk later in dan normaal dus moest ik hem wakker maken en was hij vol energie en beetje druk van net te weinig slaap.
Dus als enigste kind hoorde je hem in het begin door de zaal gillen. "op de Bouwer" :9 de B vergeet hij voor het gemak ;)

Trouwens kunnen 2-jarigen al alleen spelen? Rayen lukt dat maar voor hele korte momenten en ik hoor hier in mijn omgeving dat dat veel langer moet kunnen, klopt dat. Ik heb eigenlijk geen idee :@
Het liefst loopt hij me de hele dag achterna.
Rayen 2½ jaar!
pi_134303202
Wij zijn vanmiddag nog even naar een kerstmarkt geweest. En ik probeer wel dagelijks met hem naar buiten te gaan, maar dat lukt niet altijd.
pi_134303294
Wij hebben vandaag gezwommen en de hele middag over kerstmarkten gelopen. Zo koud is het nu toch niet?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_134303440
Leuke dingen komen voorbij!

TJ ze speelt ook niet heel vaak alleen...ze vindt het leuk om samen met mij dingen te doen vooral :Y

Nou ik bedoelde het meer als het koud is in de winter/herfst..maar vandaag bleven we binnen want een hele slechte nacht en een erge chagrijnige peuter en zieke mama..
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 15 december 2013 @ 20:25:20 #108
259886 pessie
pi_134303675
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 20:06 schreef TimeJumper het volgende:
m

Trouwens kunnen 2-jarigen al alleen spelen? Rayen lukt dat maar voor hele korte momenten en ik hoor hier in mijn omgeving dat dat veel langer moet kunnen, klopt dat. Ik heb eigenlijk geen idee :@
Nathan zette ik op die leeftijd aan het spelen en binnen 5 minuten nadat ik er even bij weg was hing hij alweer aan me. Nu is hij ruim 3 en kan hij veel meer zelf met z'n speelgoed, en dus ook langer alleen spelen. Al vind hij het het leukst om samen met mijof manlief te spelen uiteraard.
  zondag 15 december 2013 @ 20:41:56 #109
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_134304769
Ah goed toch om te horen Pessie & Bitterend dat het bij jullie ook zo is.
Soms moet ik zeggen komen de blokken en een garage bouwen me neus uit :P Ik ben meer van het knutselen of dingen ondernemen.

Lekker gaan zwemmen is ook een goed idee, is hier ook alweer een tijd geleden.
Rayen 2½ jaar!
pi_134304874
DJMO moet je hem 4x per dag aankleden? Hij kan toch gewoon zijn kleren aanhouden? En dan maar verschonen als je terug bent van school ipv dit te doen voordat je weggaat. Zit je minder tegen de klok te vechten.

Eva speelt heel veel zelf. Loopt hele dagen voor haar poppen te zorgen. Gisteravond las ik een verhaaltje voor van Jip en Janneke waarin Jip vertelde wàt hij later wilde worden. Toen ik die vraag aan Eva stelde zei ze "moeder". Tja....dat verbaasde me niks.
En verder kun je puzzelen, kleien, verven, met blokken bouwen, met duplo spelen. Dat doen wij niet allemaal op 1 dag hoor. Zoveel tijd zit er niet in een dag. Maar Eva kan vrij lang met iets spelen. Dit zit makkelijk een half uur te kleien.

Oh en ze krijgt nu voor de Kerst onder andere houten kralen om te rijgen. Weer eens wat nieuws en goed voor de motoriek.
pi_134305932
Bedankt As voor je antwoord! Je hebt gelijk, het is idd vaak enthousiasme en impulsen, net als Anouk met de kerstballen aanraken. Maar ik vind het wel erg vervelend om altijd eerst boos te moeten worden voor iets doordringt.
Vervelend dat bijdehante en slaan MamaPurk, dat is hier gelukkig nog niet, maar zal vast nog wel komen:D
En dat meehelpen is idd vaak een goede truc.

Leuke tips komen voorbij! Wij zijn vandaag ook naar de kinderboerderij met speeltuin geweest en hij heeft een heel stuk gefietst. Gezellig bij mijn schoonouders kaasfondue gegeten en in het donker weer terug gefietst met zijn lampjes, dat vond hij heel wat.
Met kerst heeft Nena een keukentje gekregen en ze staan nu samen de hele dag eieren te bakken en kopjes thee in te schenken, geslaagd kado dus.
pi_134306892
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 20:59 schreef Troeta het volgende:
Bedankt As voor je antwoord! Je hebt gelijk, het is idd vaak enthousiasme en impulsen, net als Anouk met de kerstballen aanraken. Maar ik vind het wel erg vervelend om altijd eerst boos te moeten worden voor iets doordringt.
Vervelend dat bijdehante en slaan MamaPurk, dat is hier gelukkig nog niet, maar zal vast nog wel komen:D
En dat meehelpen is idd vaak een goede truc.

Leuke tips komen voorbij! Wij zijn vandaag ook naar de kinderboerderij met speeltuin geweest en hij heeft een heel stuk gefietst. Gezellig bij mijn schoonouders kaasfondue gegeten en in het donker weer terug gefietst met zijn lampjes, dat vond hij heel wat.
Met kerst heeft Nena een keukentje gekregen en ze staan nu samen de hele dag eieren te bakken en kopjes thee in te schenken, geslaagd kado dus.
Kerst was vroeg dit jaar :P
Hier net alle kerst cadeaus ingepakt. Wat een berg weer pffff.

Dat het vermoeiend is dat je steeds eerst boos moet worden is herkenbaar. Ik heb dat dus ook en van de week was ik blijkbaar op en schrok ik van mijn eigen reactie.
En dat ze er nog niet echt iets mee kunnen en dat weten is soms lastig voor ogen te houden na zo'n dag.
Moet ook zeggen dat yaro van thuis zitten meer opstandig word. Hij moet er uit. Nu ben ik zelf ook erg uithuizig en waren we nu door mijn blessure helaas beperkt. Gelukkig gaat het steeds beter en konden we dus vandaag dierentuinen!!!!
pi_134307236
Oh, verrek, sinterklaas idd.

Ja naar buitengaan helpt vaak heel goed, maar vind het met 2 kinderen nog best lastig hoor, maar komt ook wel weer.
  zondag 15 december 2013 @ 21:28:20 #114
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_134307925
Was het zelfgemaakte fondue troeta? Wij eten het wel eens maar dan krijgt O. iets anders omdat het met alcohol er in toch het lekkerst is.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 15 december 2013 @ 21:53:00 #115
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_134309072
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 19:20 schreef bitterend het volgende:
Wat goed As!

Hoe houden jullie, jullie peuters bezig als het zo koud is buiten?
We hebben vandaag met blokjes gespeeld, ice age gekeken, getekend, met klei gespeeld...
Heeft iemand nog wat ideetjes?
lekker dik inpakken en als het droog is wandelen in het bos.
ik ben niet snel met kou voor binnen zitten zeker als het droog is.

Met rotweer zijn we binnen en mag Roy met zijn loopauto binnen spelen. En of met toverzand spelen. Of dvd'tje kijken.

en As wat goed van je peuter *O*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_134310601
Nee de Aldi verkoopt in december kaasfondue zonder alcohol er in. Is ongeveer tot juli goed, dus slaan we altijd een voorraadje in. Met alcohol vind ik minder lekker.

Maar Mex heeft het niet gegeten, hij keek er naar en zei bweeeehhhhhhh. Heeft even geproefd, maar wilde echt niet, dus nu heeft hij lekker veel knakworstjes op. Nena smulde er wel van.
  maandag 16 december 2013 @ 08:36:36 #117
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_134318539
Wij leren ook dr naam aan..... gevolg is dat ze nu op straat tegen iedereen zegt 'hallo, ik ben A nine'
en soms ook dr achternaam.

Hier hadden we gisteren een kotsend kind op de terugweg naar huis (anderhalf uur rijden) dus bij thuiskomst kon ze onder de douche en wij alles in de was gooien en de bekleding van de autostoel eraf halen, daarna piepschuim eruit en toen kon de stoel ook douchen, getverdergetver.
Ik vind niet snel iets vies, maar dit..... :r
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 16 december 2013 @ 09:16:59 #118
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134319040
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 20:43 schreef danic het volgende:
DJMO moet je hem 4x per dag aankleden? Hij kan toch gewoon zijn kleren aanhouden? En dan maar verschonen als je terug bent van school ipv dit te doen voordat je weggaat. Zit je minder tegen de klok te vechten.

het verschonen is gewoon totaal drama. Maakt niet uit op welk moment van de dag .. zodra ik hem neerleg op bank en z'n broek losmaak trapt meneer alle kanten op en z'n broek uit . Het gebeurt regelmatig dat ik een trap tegen m'n knie of in m'n buik krijg tijdens het verschonen (doet hij niet express, hij heeft gewoon een bloedhekel aan verschonen an sich) Die periode heb ik btw ook met mijn dochter en met Jan gehad, alleen zij waren pas een Jaar toen ze tegenstribbelden bij het verschonen, dus ik kon hen makkelijker hebben. Geert is nu bijna drie en me fysiek bijna de baas tijdens het luierwisselen :X
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_134319087
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 20:06 schreef TimeJumper het volgende:

Ligt aan het kind natuurlijk, maar in principe moet het kunnen. Toen onze 2 was kon ze heerlijk alleen spelen, ook als wij even naar boven gingen, in de keuken stonden of even in de tuin waren.

Nu ze 3,5 half is vind ze het heerlijk om van die piepkleine Hama-kralen op zo'n figuur te zetten. Kan ze zo een uur mee bezig zijn zonder iets te zeggen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2013 09:23:20 ]
  maandag 16 december 2013 @ 11:15:38 #120
244125 laziness
pi_134321600
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 09:16 schreef DJMO het volgende:

[..]

het verschonen is gewoon totaal drama. Maakt niet uit op welk moment van de dag .. zodra ik hem neerleg op bank en z'n broek losmaak trapt meneer alle kanten op en z'n broek uit . Het gebeurt regelmatig dat ik een trap tegen m'n knie of in m'n buik krijg tijdens het verschonen (doet hij niet express, hij heeft gewoon een bloedhekel aan verschonen an sich) Die periode heb ik btw ook met mijn dochter en met Jan gehad, alleen zij waren pas een Jaar toen ze tegenstribbelden bij het verschonen, dus ik kon hen makkelijker hebben. Geert is nu bijna drie en me fysiek bijna de baas tijdens het luierwisselen :X
Hij is inmiddels oud genoeg om te weten wat het gewenste gedrag is tijdens het verschonen.
Ik zou die fysieke strijd dus echt niet meer aan gaan steeds. 1x waarschuwen en daarna kan ie eerst even afkoelen voordat we het weer proberen. Uitleggen wat je verwacht en maar stug vol houden.
Ik zou tegelijkertijd het aantal verschoonmomenten minimaliseren. Bij poep direct verschonen uiteraard maar bij geen klachten zou ik het verschonen van de plasluiers beperken zodat je niet continue die strijd aan hoeft te gaan en hij ook niet tig keer per dag die frustratie heeft en daardoor hopelijk de momenten dat het wel moet makkelijker kan accepteren.
pi_134322348
En dan luieruitslag krijgen?
Mex kan ook ontzettend vechten, ben wel eens een beetje op hem gaan zitten,haha. Er is niet altijd tijd om hem in de hoek te zetten en dan weer te gaan dweilen omdat hij op de grond plast.

Het gaat nu wel veel beter, maar hij is nog nooit zelf gekomen als ik zei dat we luier gaan doen en hij probeert nog steeds weg te komen.

Op die reclames zie je altijd van die lieve baby's waar ze de billen van poederen, moest ik altijd aan denken als ik weer een luiergevecht had. Dat moeten ze eens laten zien op tv!

Op de peuterspeelzaal krijgt hij touwens altijd complimenten omdat hij zo netjes stil ligt O-)
pi_134322678
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 11:41 schreef Troeta het volgende:

Op de peuterspeelzaal krijgt hij touwens altijd complimenten omdat hij zo netjes stil ligt O-)
Daar is Cas ook ontzettend goed in :7 Maar ik moet zeggen dat wanneer ik "even" een buurman en buurman filmpje opzet dat hij wel goed kan blijven liggen. Staand een poepluier verschonen is ook niet alles :+ En op het kdv is er met het verschonen niets aan de hand, vanmorgen mocht ik hem nog even verschonen en meneer bleef netjes liggen _O-
  maandag 16 december 2013 @ 11:56:14 #123
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_134322825
Oh hai! Ik kom me maar even gauw melden met mijn peuter!
Gelukkig hebben we zaterdag al haar verjaardag gevierd, want ik lig momenteel plat met het Noro-virus. Heul de nacht in innige omhelzing met de toiletpot gezeten :').
  maandag 16 december 2013 @ 11:58:11 #124
244125 laziness
pi_134322880
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 11:41 schreef Troeta het volgende:
En dan luieruitslag krijgen?
Mex kan ook ontzettend vechten, ben wel eens een beetje op hem gaan zitten,haha. Er is niet altijd tijd om hem in de hoek te zetten en dan weer te gaan dweilen omdat hij op de grond plast.

Het gaat nu wel veel beter, maar hij is nog nooit zelf gekomen als ik zei dat we luier gaan doen en hij probeert nog steeds weg te komen.

Op die reclames zie je altijd van die lieve baby's waar ze de billen van poederen, moest ik altijd aan denken als ik weer een luiergevecht had. Dat moeten ze eens laten zien op tv!

Verschoon jij nog zo vaak per dag bij alleen plas dan? Ik echt al heel lang niet meer en hij krijgt er geen luieruitslag van. Ik verschoon op een paar vaste momenten per dag zoals het kdv ook doet.
's Nachts is het ook 12 uur met dezelfde plasluier voor de meeste kinderen tenslotte.

DJMO heeft fysieke strijd. Ik zou er dan voor kiezen die strijd zo min mogelijk aan te gaan. Mocht hij luieruitslag krijgen kan je daar weer naar gaan handelen maar luieruitslag van een plasluier komt volgens mij veel minder voor dan van poep.
En ik zeg nergens dat ze hem de hele dag met dezelfde luier moet laten lopen hè? ;) Maar bij het opstaan en dan bij het middagslaapje weer lijkt me best een reële optie mits geen poep. Om het aantal frustratiemomenten per dag omlaag te brengen zodat beiden er de andere momenten makkelijker in kunnen gaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door laziness op 16-12-2013 12:04:37 ]
pi_134323709
Hier verschoonde ik ook weinig. Ochtend, middag en avond. Of bij poep idd. Maar de strjd herken ik wel. Heb het nu ook weer bij mijn jongste. Stil liggen is gewoon niet leuk.

Welkom NTS balen van het virus.

Buurman en buurman is hier ook een hit. En sowieso was verschonen dmv de telefoon vaker een succes.
pi_134323818
Ik verschoon denk ik een keer of 4 per dag (baby) of bij poep.

In de ochtend, zo rond de lunch, zo rond avondeten en bij naar bed gaan.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 16 december 2013 @ 12:42:45 #127
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134324323
Geert is dus helaas idd gevoelig voor luieruitslag. Dus ik verschoon wel regelmatig. Hij mag tegenwoordig thuis vaak zonder luier lopen, gaat dan gewoon naar de wc. Ook hier op de psz nooit klachten over hem bij het verschonen, ze zien wel dat het heel sterk en druk karaktertje is met een sterke eigen wil :X
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_134324907
Sofie krijgt bij opstaan, naar bed gaan en weer bij naar bed gaan standaard een schone luier. Ook als ze gepoept heeft uiteraard. Als ze dr knuffeldoekje krijgt dan blijft ze goed liggen.

Movilcolon lijkt goed aan te slaan. Ze vind het ook helemaal niet erg om het drankje te drinken.
*poef* nu is het weg
  maandag 16 december 2013 @ 13:05:32 #129
244125 laziness
pi_134325043
Ja hier dus ook bij opstaan, slapen 's middags en slapen 's avonds. Tussendoor als er aanleiding toe is.

Fijn dat Sofie het makkelijk drinkt en het helpt ^O^
pi_134325195
En anders de locatie veranderen.?
V. wil liever staan en zitten of whatever floats his boat. dan gaat dat weer een poosje goed.
pi_134325214
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 11:56 schreef NotTheSame het volgende:
Oh hai! Ik kom me maar even gauw melden met mijn peuter!
Gelukkig hebben we zaterdag al haar verjaardag gevierd, want ik lig momenteel plat met het Noro-virus. Heul de nacht in innige omhelzing met de toiletpot gezeten :').
ah, tis het norovirus. ik vermoedde al dat het die was die de rondte doet :{

gefeliciteerd *O*
niet met het virusje dus he :P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_134325435
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 13:05 schreef laziness het volgende:
Ja hier dus ook bij opstaan, slapen 's middags en slapen 's avonds. Tussendoor als er aanleiding toe is.

Fijn dat Sofie het makkelijk drinkt en het helpt ^O^
Ze vroeg er om vanmorgen. Maf kind. Al zal het misschien ook liggen dat ze na het drankje een koetjesreep krijgt.. *)
*poef* nu is het weg
  maandag 16 december 2013 @ 13:40:48 #133
259886 pessie
pi_134326568
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 13:16 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Ze vroeg er om vanmorgen. Maf kind. Al zal het misschien ook liggen dat ze na het drankje een koetjesreep krijgt.. *)
:D

Nathan en Lauren waren ook aan het spugen dit weekend. Ik had alleen niet het idee dat ze ziek waren. Is daar het noro virus?
pi_134326653
hier afgelopen week diarree en oprispingen. eerst selene, toen ik, toen ravi. wel met positieve noot: ravi vond diarree op de plee toch prettiger dan diarree in zn luierbroekje (en alles eromheen :X :r ) dus dat maakt dan wel weer een lekkere vordering mbt poepzindelijkheid (plaszindelijk issie allang, maar met poepen ging het niet fijn)
pi_134326728
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 13:40 schreef pessie het volgende:

[..]

Nathan en Lauren waren ook aan het spugen dit weekend. Ik had alleen niet het idee dat ze ziek waren. Is daar het noro virus?
Hier niet spugen maar diaree.. Van onder naar boven :'(
  maandag 16 december 2013 @ 13:47:52 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134326843
Hier ook diaree en spugen, alleen Soneal niet.... die is alleen flink verkouden, maar wat niet is kan uiteraard nog komen :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_134327171
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 11:58 schreef laziness het volgende:

[..]

Verschoon jij nog zo vaak per dag bij alleen plas dan? Ik echt al heel lang niet meer en hij krijgt er geen luieruitslag van. Ik verschoon op een paar vaste momenten per dag zoals het kdv ook doet.
's Nachts is het ook 12 uur met dezelfde plasluier voor de meeste kinderen tenslotte.

DJMO heeft fysieke strijd. Ik zou er dan voor kiezen die strijd zo min mogelijk aan te gaan. Mocht hij luieruitslag krijgen kan je daar weer naar gaan handelen maar luieruitslag van een plasluier komt volgens mij veel minder voor dan van poep.
En ik zeg nergens dat ze hem de hele dag met dezelfde luier moet laten lopen hè? ;) Maar bij het opstaan en dan bij het middagslaapje weer lijkt me best een reële optie mits geen poep. Om het aantal frustratiemomenten per dag omlaag te brengen zodat beiden er de andere momenten makkelijker in kunnen gaan.
Uhm ja, 7 uur bij het opstaan, vaak is die al doorgelekt dan, half 10, ook op school doen ze het rond die tijd, dan ligt het er even aan hoe vol zijn luier zit, maar meestal na het eten rond half 2, dan soms rond 5 uur voor het eten, maar als ze na het eten in bad gaan, dan wacht ik nog wel even en dan ook nog een schone luier voor hij gaat slapen.
Bij minder verschonen lekt hij vaak door en uitslag heeft hij ook vrij snel.
Hij heeft nu een 5+ maat, maat 6 is echt nog te groot.

En voor we ergens naar toe gaan of even naar buiten doe ik ook altijd even een schone luier, lijkt me wel prettiger lopen.

Sterkte met alle zieke kinderen...
  maandag 16 december 2013 @ 18:38:08 #138
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_134337044
NTS van harte met je peuter! En Beterschap.
Ik ook een ziek kind, oh nee, man, maar is hetzelfde toch? :P Overigens keelpijn?

Hier ligt ze tegenwoordig wel redelijk stil, maar zit ze ook iedere keer met haar handen aan dr doos :X En wil ze kijken naar wat ze geproduceerd heeft :X Hoort erbij?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 16 december 2013 @ 19:00:19 #139
259886 pessie
pi_134337790
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 13:44 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hier niet spugen maar diaree.. Van onder naar boven :'(
-O- das minder.

Maar vooralsnog heb ik niet het idee dat ze echt ziek waren. Gewoon 2x spugen en bleek zijn. En manlief is erg snel, die had de peutertroep al half opgeruimd toen ik wakker werd :P
pi_134338524
Oh ja peuter diarree..hadden we vrijdag :|W

Susie nee, hier gelukkig zit ze er nog niet aan...maar dat is omdat verschonen echt een strijd is soms..

NTS welkom O+
pi_134338915
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 18:38 schreef Susie het volgende:
NTS van harte met je peuter! En Beterschap.
Ik ook een ziek kind, oh nee, man, maar is hetzelfde toch? :P Overigens keelpijn?

Hier ligt ze tegenwoordig wel redelijk stil, maar zit ze ook iedere keer met haar handen aan dr doos :X En wil ze kijken naar wat ze geproduceerd heeft :X Hoort erbij?
Ja hoort erbij! Helaas hoor want ik wordt ook wel eens gek van dat gepluk en gefriemel. Maar interesse in de inhoud van haar luier is nu minder aan het worden.
Verschonen gaat hier zo'n beetje zoals Laziness verteld. 'S ochtends uit bed luier uit. Dan tijdloos het poepen aan. Luier weer uit na het middagslaapje en weer aan voor de nacht. Ook toen ze nog niet op de wc plaste was het niet veel vaker.
  maandag 16 december 2013 @ 20:25:51 #142
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_134341253
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:42 schreef DJMO het volgende:
Geert is dus helaas idd gevoelig voor luieruitslag. Dus ik verschoon wel regelmatig. Hij mag tegenwoordig thuis vaak zonder luier lopen, gaat dan gewoon naar de wc. Ook hier op de psz nooit klachten over hem bij het verschonen, ze zien wel dat het heel sterk en druk karaktertje is met een sterke eigen wil :X
laat jij Geert ook liggen bij een plas luierverschoning?
Ik laat Roy bij plas tegenwoordig staan,zet ik de dvd van kaatje op en dan kan ik het vlug doen terwijl Roy in trance kaatje kijkt.

op school hebben ze 2man nodig om Roy een poep luier te verschonen,thuis overgens ook.
Als ik op dinsdag alleen met Roy ben,zet ik Roy gewoon onder de douche. Alleen ook niet handig want dan heb ik het gevecht met afdrogen en aankleden.

sneu ticootje diaree bij de kleintjes,
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 16 december 2013 @ 20:57:01 #143
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134342837
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 20:25 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

laat jij Geert ook liggen bij een plas luierverschoning?
Ik laat Roy bij plas tegenwoordig staan,zet ik de dvd van kaatje op en dan kan ik het vlug doen terwijl Roy in trance kaatje kijkt.

op school hebben ze 2man nodig om Roy een poep luier te verschonen,thuis overgens ook.
Als ik op dinsdag alleen met Roy ben,zet ik Roy gewoon onder de douche. Alleen ook niet handig want dan heb ik het gevecht met afdrogen en aankleden.

sneu ticootje diaree bij de kleintjes,
Geert is niet onder de indruk van TV, en ook als ik hem laat staan is het een gedoe, rent hij weg, draait zich om en houdt obstinaat z'n benen stijf bij elkaar. Het idiote is als wanneer Papabear hem verschoont hij spontaan op de bank springt, gaat liggen met z'n benen in de lucht en lachend wacht tot hij klaar is :')

daarbij heb ik op dit moment overal strijd om met hem. Als hij niet de juiste beker (lees, de beker die Jan krijgt) krijgt, bleren. Vanavond nog een krijspartij gehad omdat ik het lef had zelf z'n drinken in te schenken. Dat wilde hij zelf doen :')

pi_134342976
Ik heb hier ook zo een hoor...zit ze een eierkoek te eten, brengt ml mij ook een wil ze die perse hebben! nou mooi niet, ik zei dat ze haar koek eerst op moet eten en dat deze van mij was...krijsen joh! met tranen en al }:|
  maandag 16 december 2013 @ 21:02:30 #145
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_134343127
Maar is het niet een teken dan dat hij het doet omdat hij weet dat hij jou zo pp de kast jaagt?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 16 december 2013 @ 21:02:50 #146
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_134343146
En NTS gefeliciteerd met je meiske
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_134343441
Hier is het verschonen helemaal geen probleem gelukkig, lijkt me erg vervelend als dat wel zo is.
Maar ja, hier dan weer een dame van 3 jr 3 mnd die weigert zindelijk te worden. Ze vindt het echt totaal niet interessant. :{
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 16 december 2013 @ 21:12:30 #148
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134343611
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 21:08 schreef Fannetje het volgende:
Hier is het verschonen helemaal geen probleem gelukkig, lijkt me erg vervelend als dat wel zo is.
Maar ja, hier dan weer een dame van 3 jr 3 mnd die weigert zindelijk te worden. Ze vindt het echt totaal niet interessant. :{
beloningskaarten misschien een idee? Bij Jan werkte ook helemaal niets, tot hij naar de basisschool moest en een 'preek' van de schooldirectrice kreeg dat hij wel zindelijk moest zijn als hij naar school wilde. hij was binnen een week dag én nachtzindelijk zonder ooit een ongelukje te hebben gehad :') :D

Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 16 december 2013 @ 21:13:59 #149
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134343688
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 21:02 schreef _evenstar_ het volgende:
Maar is het niet een teken dan dat hij het doet omdat hij weet dat hij jou zo pp de kast jaagt?
ik irriteer me er mateloos aan, dat klopt. Maar meestal negeer ik het ongewenste gedrag gewoon volkomen, tenzij ik haast heb om bv Jan van school te halen.

pi_134343689
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 19:00 schreef pessie het volgende:

[..]

-O- das minder.

Maar vooralsnog heb ik niet het idee dat ze echt ziek waren. Gewoon 2x spugen en bleek zijn. En manlief is erg snel, die had de peutertroep al half opgeruimd toen ik wakker werd :P
En we waren onderweg. Op een parkeerplaats. :'( :'( !!!
pi_134343853
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 21:12 schreef DJMO het volgende:

[..]

beloningskaarten misschien een idee? Bij Jan werkte ook helemaal niets, tot hij naar de basisschool moest en een 'preek' van de schooldirectrice kreeg dat hij wel zindelijk moest zijn als hij naar school wilde. hij was binnen een week dag én nachtzindelijk zonder ooit een ongelukje te hebben gehad :') :D
We hebben denk ik inmiddels alles wel geprobeerd. Luierloos laten lopen, beloningskaarten, cadeautjes, boekjes... ze kan op zich best een tijd droog blijven maar geeft helemaal niets aan en dat is toch heel lastig.
Maar goed, binnenkort zijn we een hele week thuis en dan gaan we weer eens een poging doen.
pi_134343937
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 21:16 schreef Fannetje het volgende:

[..]

We hebben denk ik inmiddels alles wel geprobeerd. Luierloos laten lopen, beloningskaarten, cadeautjes, boekjes... ze kan op zich best een tijd droog blijven maar geeft helemaal niets aan en dat is toch heel lastig.
Maar goed, binnenkort zijn we een hele week thuis en dan gaan we weer eens een poging doen.
Wat niet gaat gaat niet. Ze moeten er wel een beetje zin in hebben.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 16 december 2013 @ 21:19:42 #153
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134344031
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 21:16 schreef Fannetje het volgende:

[..]

wat ook wel eens wil helpen; gewoon kleding aantrekken en dan als ze in d'r broek geplast heeft een tien a vijftien minuten met natte broek laten lopen. klinkt misschien barbaars, maar op die manier merken ze impact van in de broek plassen pas goed. En als ze goed droog kan blijven is een plaswekker instellen ook nog een optie. elk half of heel uur gewoon op de wc zetten (ook al is dat niet wat ze mij op de peuterspeelzaal aanraadden, maar goed. Ieder kind is anders natuurlijk).

maandag 16 december 2013 @ 21:22:49 #154
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_134344205
Anouk heeft bij vlagen interesse in de wc. Ik heb eigenlijk ook helemaal nog niet nagedacht over hoe we het aan zouden moeten pakken :@
pi_134344256
Katoenen luiers is hetzelfde. Dan voelen ze dat ze nat zijn. Maar goed dan nog moeten ze het vervelend vinden.
  maandag 16 december 2013 @ 21:29:02 #156
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_134344541
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 21:13 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik irriteer me er mateloos aan, dat klopt. Maar meestal negeer ik het ongewenste gedrag gewoon volkomen, tenzij ik haast heb om bv Jan van school te halen.
hoe negeer je zijn gedrag daarin dan? Want kan me indenken dat dat niet meevalt, als je iets gedaan wilt krijgen.

hoe vind hij het zelf een vieze luier? Misschien is dan een luierbroekje nog een idee,kan hij het ook zelf proberen...
en misschien als kleine tip,de luiermomenten aanpassen aan kan zijn schooltijden,zodat je al minder strijd hebt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 16 december 2013 @ 21:39:01 #157
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134345057
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 21:29 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

hoe negeer je zijn gedrag daarin dan? Want kan me indenken dat dat niet meevalt, als je iets gedaan wilt krijgen.

hoe vind hij het zelf een vieze luier? Misschien is dan een luierbroekje nog een idee,kan hij het ook zelf proberen...
en misschien als kleine tip,de luiermomenten aanpassen aan kan zijn schooltijden,zodat je al minder strijd hebt.
ik laat hem letterlijk in z'n sop gaarkoken en loop weg van de situatie om het 2 minuten later opnieuw te proberen. Op die manier ben ik soms wel een kwartier of langer bezig om hem verschoond en opnieuw aangekleed te krijgen. Volgens PB heb ik wat dat betreft een waar engelengeduld, terwijl ik dat dus zelf helemaal niet vind.

Als ik ze drinken geef weigert geert meestal eerst waarop ik dreig om het weg te gooien. Dan krijst hij weer dat hij het wel wil en dan drinkt hij het wel netjes op. Wellicht dat ik hier wat consequenter in moet zijn en z'n drinken echt moet weggooien , maar dat kan ik maar heel moeilijk :@

maandag 16 december 2013 @ 21:47:08 #158
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_134345429
Ik ben hier best wel erg streng,ik kan ook geen waarschuwing geven want dat snapt Roy niet.

Als Roy bv zijn lepel/vork weggooit,dan laat ik die gewoon liggen,en eet op het gemak zelf door. ROY gilt ondertussen,krijst,piept ik reageer daar totaal niet op.
tot hij rustiger word en door heeft dat hij toch geen aandacht krijgt als hij zo doet,dan geef ik 1x aan dat Roy zijn lepel/vork niet weg mag gooien. En prik er eten op en leg het bestek op zijn bord. (zelf prikken lukt niet en word dat echt heel boos omdat het hem niet lukt dat zijn breek momenten)zolang hij dan eet is het goed.
gooit hij weer ipv aan me geven.
herhaal ik bovenstaande.
  maandag 16 december 2013 @ 21:50:15 #159
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_134345608
Qua luier verschonen pas je wel op dat Geert het niet als spel gaat zien,want hij werkt tegen mama loopt weg,mama komt terug...

en dan de combi ik ben al stiekem groot en wil het zelf doen...
pittig!

wij hadden vanavond ook een moment van hmmm misschien heeft dit indruk gemaakt... Helaas.
Roy klimt hier zodra hij de kans ziet graag in de vensterbank om zo naar buiten te kijken.
Dat willen wij niet want gevaarlijk,dus Nee Roy niet klimmen daar.
pakken hem eraf en zetten hem elders neer en leiden hem af.
he draait je kont om en meneer zit weer in de vensterbank.
zo ook vanavond alleen trok hij nu het vouwgordijn naar beneden,en viel boven op Roy.
hij schrok,was onder de indruk.
even een kus aai over de bol,meneer wroet zich los en klimt zo op de vensterbank O-)

[ Bericht 75% gewijzigd door _Bar_ op 16-12-2013 21:56:24 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 16 december 2013 @ 21:59:29 #160
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134346030
en een stoeltje / bankje voor de vensterbank waar hij op kan staan en naar buiten kan kijken??? en zo het gevaar omzeilen dus?? ik kreeg van de psz trouwens wel de tip om hem ook eens te laten vallen, daar leren ze nl van .. en dat het werkt heb ik sinds afgelopen week in de gaten :') Geert verstapte zich op de trap en rolde zo naar beneden. ik dacht hij compleet dood neerstortte, maar hij rolde zijdelings de trap af en stond meteen weer op .. even huilen van de schrik en 't was klaar.

pi_134346243
Ik moet niet aan denken dat ze van de trap af rolt :o :X

Ze vindt gelukkig naar beneden gaan nog eng en wil gedragen worden...vind ik wel fijn.

Bar was een stunt piloot :o
  maandag 16 december 2013 @ 22:06:04 #162
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_134346387
Nee dan komt hij nooit meer uit de vensterbank. Zelf ondervinden vallen... Check nee maakt geen indruk. Sterker nog dat is lachen en leuk dus dan doe ik het bewust...

bij Roy werken "normale" dingen niet,maar abnormale ook niet
:')
maar wees gerust we zijn niet alleen die met de handen afentoe in het haar zit,op school hebben ze het zelfde :Y)
  maandag 16 december 2013 @ 22:06:41 #163
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_134346419
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 21:59 schreef DJMO het volgende:
en een stoeltje / bankje voor de vensterbank waar hij op kan staan en naar buiten kan kijken??? en zo het gevaar omzeilen dus?? ik kreeg van de psz trouwens wel de tip om hem ook eens te laten vallen, daar leren ze nl van .. en dat het werkt heb ik sinds afgelopen week in de gaten :') Geert verstapte zich op de trap en rolde zo naar beneden. ik dacht hij compleet dood neerstortte, maar hij rolde zijdelings de trap af en stond meteen weer op .. even huilen van de schrik en 't was klaar.
Lijkt me niet het beste voorbeeld van leren van vallen :o
Oude (on)bekende.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 16 december 2013 @ 22:08:35 #164
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134346539
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 22:06 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Lijkt me niet het beste voorbeeld van leren van vallen :o
lol ik snap je reactie , maar als je goed leest dat zie je waarom leren vallen werkt :P op de psz laten ze ze op het schoolplein gewoon gaan en tja, daar hebben ze te weinig handen om twintig peuters tegelijk op te kunnen vangen als ze struikelen. En door de reflex die ze op dat soort momenten opbouwen, kunnen ze dit soort momenten dus beter opvangen ;)

pi_134355267
Dit is een fase toch?? TOOOCCHHH?

Ze huilt/gilt/jammert/jengelt bij echt alles!! ga ik naar de wc? huilen! gaat papa naar werk? huilen! staat ze in de keuken om koeken te roepen maar dat niet mag? huilen joh! zo al 2 weken! ze plakt ontzettend aan mij/papa en als je iets even wil doen (vanochtend h&m tasje geplakt bijv.) is ze weer in alle staten :{ :X
Ik heb toen echt hardop gezegd dat ik het echt spuug zat was :@ toen is ze stil geworden en ging ze snikken ;(
pi_134355288
Heel normaal ^^ en t gaat over, over een half jaar ofzo ;(
pi_134355317
is een fase bitterend :*

hier gisteravond een heel sneu jammerend ventje. gillend van de buikpijn. na 3 x aandringen van mij en de papa ging hij uiteindelijk toch maar naar de wc. ik zat beneden en kon het nog horen hoe alles er in 3 x uitkwam :X ;(

het luchtte wel op ^O^
pi_134355430
Ahh simmu dat is wel sneu idd. Beterschap.

Hier ook zon leuke fase. Hij wil niks. Ja koekjes eten en tv kijken. Het liefst tegelijkertijd. Maar dat gaat hem dus niet worden. Dus ook hier regelmatig strijd op een dag. Ook luiers verschonen een aan/uit kleden is drama.. Zucht. Ik weet af en toe gewoon echt niet wat te doen.. (Ook gewoon flink schoppen he.. :{ )
  dinsdag 17 december 2013 @ 11:17:34 #169
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_134358348
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 22:08 schreef DJMO het volgende:

[..]

lol ik snap je reactie , maar als je goed leest dat zie je waarom leren vallen werkt :P op de psz laten ze ze op het schoolplein gewoon gaan en tja, daar hebben ze te weinig handen om twintig peuters tegelijk op te kunnen vangen als ze struikelen. En door de reflex die ze op dat soort momenten opbouwen, kunnen ze dit soort momenten dus beter opvangen ;)
Ik snap m ja ;) En ik laat mijn peuter ook bewust wel wat risico's nemen. Zo ervaart hij dat bepaalde dingen niet handig zijn, leren van vallen en opstaan dus. Vanuit het idee dat ze leren om te vallen had ik het alleen nog niet bekeken.

En ik sluit me aan bij mensen die zeggen dat het een fase is bitterend. Is even ergens heen gaan een optie? Vreemde omgeving met vreemde ogen helpt hier soms om S. uit zo'n bui te halen.
Oude (on)bekende.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 17 december 2013 @ 16:05:17 #170
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134368900
in het kader van logopedie .. waar hij het vandaan haalt weet ik niet, maar ik zeg tegen Jan dat we straks gaan avondeten en daarom geen extra koekje krijgt.

Geert naast me: "avondeten"met een big smile :D

pi_134428506
En terecht trots DJMO!
Ik merk ook flinke verbetering, zinnen in de juiste volgorde, andere opmerkingen en hij durft nu liedjes mee te zingen: op neer, nog een keer, met een hongerig gevoel,lala..en hij zong niet eens kokkeer wat hij eerst altijd zei voor nog een keer!

Morgen kerstontbijt op school!
pi_134453095
Ze wil nu Nijntje de film voor de derde keer kijken :X
Ik ga maar koken denk ik...
  donderdag 19 december 2013 @ 16:22:07 #173
244125 laziness
pi_134453631
Hier kijken we al sinds november Mickey's kerstfeest. Ik ga de dvd verstoppen denk ik.

Mijn grote kleine had vandaag kerstontbijt.
  donderdag 19 december 2013 @ 16:34:02 #174
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_134454063
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:22 schreef laziness het volgende:
Hier kijken we al sinds november Mickey's kerstfeest. Ik ga de dvd verstoppen denk ik.

Mijn grote kleine had vandaag kerstontbijt.
[ link | afbeelding ]
O+

Altijd als ik foto's van O. zie hoop ik dat mijn jochie ook zo leuk uitpakt. O+
A grand adventure has begun.
pi_134454359
Lazy :D
Mooie ventje!! staat hem goed die kleding.

R was vandaag wel in een super goede bui! we hebben samen afgewassen, lopend boodschappen gedaan, samen gespeeld en ze was zooo vrolijk!
pi_134455444
Mooi ventje lazy!

Hier is het qua zindelijkheid even prut. Dinsdag naar Bremen geweest, en dat ging overdag best ok, maar gisteren en vandaag lijkt hij driekwart vergeten te zijn. Het gaat vaker mis dan goed op dit moment...
  donderdag 19 december 2013 @ 18:38:04 #177
244125 laziness
pi_134458370
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:34 schreef Keshet het volgende:

[..]

O+

Altijd als ik foto's van O. zie hoop ik dat mijn jochie ook zo leuk uitpakt. O+
Wat ontzettend lief :*
  vrijdag 20 december 2013 @ 19:54:35 #178
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_134499290
Lazy O+ Wat heb je toch een prachtig ventje!
pi_134525227
Zo, lekker rustig hier. Kijken of Daan de boel op stelten kan zetten hier })
Thuis doet hij goed zijn best in ieder geval >:)
  zaterdag 21 december 2013 @ 19:39:40 #180
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_134531870
Welkom met Daan Deepfreeze!

Wij hebben vanmiddag de zijkant van het ledikantje eruit gehaald. Ben heel benieuwd hoe dat vannacht zal gaan...
Oude (on)bekende.
pi_134534676
Spannend mevr mus!
Daan is een dikke week geleden naar een peuterbedje gedaan. Maar na 2 dagen uitproberen gaat hij nu prima slapen. En ook al zonder slaapzak, sinds 3 dagen onder een dekbedje.
pi_134535085
:o
Ik zie hier nog geen peuter bedje hoor! en een open ledikant...volgens mij gaat ze meteen weer eruit! ik durf het nog echt niet :@
pi_134535278
Dat had ik ook gedacht bitterend. Het eerste slaapje is hij achter de deur in slaap gevallen. Maar daarna is hij (met een paar keer terug brengen) steeds in zijn bedje in slaap gevallen.
We hebben het nu gedaan, omdat hij nu (na 8 maand) weer goed ging slapen. Misschien hadden we anders weer een slecht slapen fase en was de strijd misschien groter als hij perse over zou moeten..
pi_134535398
^O^ Goed hoor!!
Denk dat ze hier over een grote bedje gaat als ze ook naar de andere kamer verhuisd, over een jaar ofzo :P Ze slaapt nog zo lekker naast me *;
pi_134535665
we hebben Liene al een paar maanden geleden in een groot bed gelegd, die klom namelijk uit het ledikantje, zelfde als bij DF; 1ste ochtend vond ik dr op de grond, toen nog een paar keer de kasten leeggetrokken ;) en nu slaapt ze als een roosje, zonder slaapzak in een 1 persoonsbed...
Gaat wel snel dan, ze worden zo groot ineens...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_134535720
Open ledikant of peuterbed lijkt hier ook best wel ver weg. Maar als ze gaan klimmen dan wordt het gewoon gevaarlijk inderdaad.

/illegaal
  zaterdag 21 december 2013 @ 21:13:31 #187
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_134535732
Ik ben ook heel benieuwd... S. vond het wel heel interessant, maar slapen vond hij zoals altijd niks: "ikke wakker blijven!". Vriend is bij hem blijven zitten en uiteindelijk is S. wel lekker gaan slapen. Ben benieuwd hoe het vannacht en morgenochtend gaat :)

S. wil eigenlijk nooit in bed en we vermoeden dat dit te maken heeft met gebrek aan controle. De zijkant uit het bed halen is een experiment om te kijken of het in bed gaan liggen minder weerstand oproept als hij er zelf in en uit kan klimmen.
Oude (on)bekende.
pi_134535815
BJ ja! dan zijn ze ineens zo groot!

Musje, hoop dat het goed gaat! is het elke avond moeilijk met slapen? je zei op fb dat hij ook klom uit zijn ledikant of niet??
  zaterdag 21 december 2013 @ 21:19:03 #189
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_134535966
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 21:15 schreef bitterend het volgende:

Musje, hoop dat het goed gaat! is het elke avond moeilijk met slapen? je zei op fb dat hij ook klom uit zijn ledikant of niet??
Geen slaapdrama's, maar wel vaak weerstand. Uit bed klimmen heeft ie ook even gedaan ja, maar dat was afgelopen nadat we z'n kamertje hadden omgegooid, toen had hij geen hulpstukken meer binnen bereik :+
Oude (on)bekende.
pi_134536197
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 21:15 schreef bitterend het volgende:

dat vind ik sowieso nu wel hoor... het gaat ineens zo snel, en nu de grote ineens op school zit, ben ik me ineens, veel meer bewust van het feit dat mijn andere 'baby' ook al ineens een echt meisje is geworden, met een heel eigen karaktertje en een leuk belevingswereldje.

Ook echt prachtig om te zien hoe Liene functioneert als dr zus op school zit, ze kan ineens heerlijk ongestoord op 'haar' manier spelen, met grote zus erbij gaat dat toch anders, nu zit ze zo een uur heerlijk te keutelen met een bak duplo. Echt leuk!
En ook een spraakontwikkeling de laatste maand, echt ongelofelijk. Evie sprak met 1,5 al best heel goed, Lien was veeeel later, maar begint direct ook echt ALLES na te papegaaien ;) Leuk dat dat zo verschillend kan zijn ...

echt een leukerd is het:
pi_134536801
O+ wat een moppie!

Hier is ze ook niet snel met praten, losse woordjes herhaalt ze maar zinnetjes niet echt nog. Wat wel zo leuk is, is dat ze alles wil doen wat wij doen!
Smeer ik boter op een boterham roept ze "oohhoook", sta ik in de keuken af te wassen wil ze ook! slik ik vitaminen, wil ze ook _O- :D
pi_134536912
Haha dat is heeeel herkenbaar, dat riep Liene zelfs toen Evie haar vaccinatie kreeg ....
  zaterdag 21 december 2013 @ 21:48:37 #193
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_134537320
Oh, jouw kleine baby BJ! O+

Hier zijn het vitamime O+

En geen groot bed nog, ze past nog in de ledikant en klimt er nog niet uit, vind het wel prima. Buiten het feit om dat de andere kamer (groter) nog leuk gemaakt moet worden en heb zoveel leuke ideeën daarvoor....maar dan moet ik wel ff flink voor aan het haken :P
pi_134537943
BJ _O- ik zie het voor me O+

Susie! ben benieuwd! ik werd haken moe dus ben gestopt. Geen idee hoe we de kamer gaan doen als ze wat ouder is, we zijn niet zo creatief -O-
  zondag 22 december 2013 @ 14:05:27 #195
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_134557908
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 21:39 schreef Beessie-Jen het volgende:
Haha dat is heeeel herkenbaar, dat riep Liene zelfs toen Evie haar vaccinatie kreeg ....

Pfff, drie keer raden wie er gisteravond om 23.00 naast ons bed stond :') "papa, mama, ik uit het bed *) "

Hij had zichzelf wakker gehoest en had ook koorts dus ivm met onze eigen nachtrust voor de makkelijkste oplossing gekozen: ik in het logeerbed, S. al hoestend en zwetend bij papa in het grote bed. Vannacht nieuwe poging :)
Oude (on)bekende.
  maandag 23 december 2013 @ 08:24:28 #196
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_134596457
En vannacht Mus?

Ik heb het idee ook maar gepikt van dit forum Bitterend! :D Maar ben nog maar met eerste beestje bezig, eerst maar zien of het lukt! En ik heb nog even :P
pi_134596782
Arme S! hoe gaat het nu Musje?

Susie! waar staan die leuke ideetjes O-)

Hier sinds gisteren een dame met koorts..ben maar thuis gebleven. Morgen mijn man als het nodig is..

We zouden woensdag naar schoonmoeder gaan, ik zou koken en het meenemen (anders wou ze chinees afhalen en ik moet altijd aan de schijt van hun afhaal chinees -O- dus gezegd dat ik ging koken). Nou ik bel om te vragen of ze hier kunnen komen eten als R nog niet lekker is...daar moest ze over na denken eerst zei ze }:| ik ben benieuwd of ik straks met 2 kilos vlees thuis blijf zitten.......
  maandag 23 december 2013 @ 09:21:15 #198
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_134596889
Kinderkamer inspiratie topic ;)

Arme R! En wat kunnen sommige mensen toch moeilijk doen hè? Daarom hoeven van mij suks soort dagen dus niet. Wij zijn uitgenodigd bij schoonzus, mijn vader is al 2 dagen onder de pannen, dus 2de kerstdag lekker met zijn 3-tjes. O+
  maandag 23 december 2013 @ 10:49:12 #199
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_134598377
Sneu voor R... En gedoe met Kerst... Ik zou er nu al geen zin meer in hebben.

Wij hebben geluk dit jaar, mijn moeder is op vakantie en mijn vader en zusje komen hier. Tweede kerstdag naar schoonouders maar die wonen niet zo achterlijk ver weg als mijn familie ;) Andere jaren reisden we echt het hele land door, zo blij dat dat nu niet hoeft!

En het bedje... :') Dat heeft vriend vannacht weer in elkaar gezet, tot grote opluchting van S: "ja, papa bedje goed maken weer *O* " Gister was groot drama en uiteindelijk dus besloten dat we hier geen drama van wilden maken. S. vindt naar bed gaan al matig en we waren een beetje bang om het, door het open bed door te drukken, nog erger te maken. Over een tijdje nog maar eens proberen :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Mevr_Mus op 23-12-2013 11:56:48 ]
Oude (on)bekende.
  maandag 23 december 2013 @ 10:59:38 #200
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_134598632
Je hebt nog even toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')