abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134343853
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 21:12 schreef DJMO het volgende:

[..]

beloningskaarten misschien een idee? Bij Jan werkte ook helemaal niets, tot hij naar de basisschool moest en een 'preek' van de schooldirectrice kreeg dat hij wel zindelijk moest zijn als hij naar school wilde. hij was binnen een week dag én nachtzindelijk zonder ooit een ongelukje te hebben gehad :') :D
We hebben denk ik inmiddels alles wel geprobeerd. Luierloos laten lopen, beloningskaarten, cadeautjes, boekjes... ze kan op zich best een tijd droog blijven maar geeft helemaal niets aan en dat is toch heel lastig.
Maar goed, binnenkort zijn we een hele week thuis en dan gaan we weer eens een poging doen.
pi_134343937
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 21:16 schreef Fannetje het volgende:

[..]

We hebben denk ik inmiddels alles wel geprobeerd. Luierloos laten lopen, beloningskaarten, cadeautjes, boekjes... ze kan op zich best een tijd droog blijven maar geeft helemaal niets aan en dat is toch heel lastig.
Maar goed, binnenkort zijn we een hele week thuis en dan gaan we weer eens een poging doen.
Wat niet gaat gaat niet. Ze moeten er wel een beetje zin in hebben.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 16 december 2013 @ 21:19:42 #153
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134344031
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 21:16 schreef Fannetje het volgende:

[..]

wat ook wel eens wil helpen; gewoon kleding aantrekken en dan als ze in d'r broek geplast heeft een tien a vijftien minuten met natte broek laten lopen. klinkt misschien barbaars, maar op die manier merken ze impact van in de broek plassen pas goed. En als ze goed droog kan blijven is een plaswekker instellen ook nog een optie. elk half of heel uur gewoon op de wc zetten (ook al is dat niet wat ze mij op de peuterspeelzaal aanraadden, maar goed. Ieder kind is anders natuurlijk).
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 16 december 2013 @ 21:22:49 #154
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_134344205
Anouk heeft bij vlagen interesse in de wc. Ik heb eigenlijk ook helemaal nog niet nagedacht over hoe we het aan zouden moeten pakken :@
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_134344256
Katoenen luiers is hetzelfde. Dan voelen ze dat ze nat zijn. Maar goed dan nog moeten ze het vervelend vinden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 16 december 2013 @ 21:29:02 #156
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_134344541
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 21:13 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik irriteer me er mateloos aan, dat klopt. Maar meestal negeer ik het ongewenste gedrag gewoon volkomen, tenzij ik haast heb om bv Jan van school te halen.
hoe negeer je zijn gedrag daarin dan? Want kan me indenken dat dat niet meevalt, als je iets gedaan wilt krijgen.

hoe vind hij het zelf een vieze luier? Misschien is dan een luierbroekje nog een idee,kan hij het ook zelf proberen...
en misschien als kleine tip,de luiermomenten aanpassen aan kan zijn schooltijden,zodat je al minder strijd hebt.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 16 december 2013 @ 21:39:01 #157
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134345057
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 21:29 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

hoe negeer je zijn gedrag daarin dan? Want kan me indenken dat dat niet meevalt, als je iets gedaan wilt krijgen.

hoe vind hij het zelf een vieze luier? Misschien is dan een luierbroekje nog een idee,kan hij het ook zelf proberen...
en misschien als kleine tip,de luiermomenten aanpassen aan kan zijn schooltijden,zodat je al minder strijd hebt.
ik laat hem letterlijk in z'n sop gaarkoken en loop weg van de situatie om het 2 minuten later opnieuw te proberen. Op die manier ben ik soms wel een kwartier of langer bezig om hem verschoond en opnieuw aangekleed te krijgen. Volgens PB heb ik wat dat betreft een waar engelengeduld, terwijl ik dat dus zelf helemaal niet vind.

Als ik ze drinken geef weigert geert meestal eerst waarop ik dreig om het weg te gooien. Dan krijst hij weer dat hij het wel wil en dan drinkt hij het wel netjes op. Wellicht dat ik hier wat consequenter in moet zijn en z'n drinken echt moet weggooien , maar dat kan ik maar heel moeilijk :@
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

maandag 16 december 2013 @ 21:47:08 #158
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_134345429
Ik ben hier best wel erg streng,ik kan ook geen waarschuwing geven want dat snapt Roy niet.

Als Roy bv zijn lepel/vork weggooit,dan laat ik die gewoon liggen,en eet op het gemak zelf door. ROY gilt ondertussen,krijst,piept ik reageer daar totaal niet op.
tot hij rustiger word en door heeft dat hij toch geen aandacht krijgt als hij zo doet,dan geef ik 1x aan dat Roy zijn lepel/vork niet weg mag gooien. En prik er eten op en leg het bestek op zijn bord. (zelf prikken lukt niet en word dat echt heel boos omdat het hem niet lukt dat zijn breek momenten)zolang hij dan eet is het goed.
gooit hij weer ipv aan me geven.
herhaal ik bovenstaande.
  maandag 16 december 2013 @ 21:50:15 #159
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_134345608
Qua luier verschonen pas je wel op dat Geert het niet als spel gaat zien,want hij werkt tegen mama loopt weg,mama komt terug...

en dan de combi ik ben al stiekem groot en wil het zelf doen...
pittig!

wij hadden vanavond ook een moment van hmmm misschien heeft dit indruk gemaakt... Helaas.
Roy klimt hier zodra hij de kans ziet graag in de vensterbank om zo naar buiten te kijken.
Dat willen wij niet want gevaarlijk,dus Nee Roy niet klimmen daar.
pakken hem eraf en zetten hem elders neer en leiden hem af.
he draait je kont om en meneer zit weer in de vensterbank.
zo ook vanavond alleen trok hij nu het vouwgordijn naar beneden,en viel boven op Roy.
hij schrok,was onder de indruk.
even een kus aai over de bol,meneer wroet zich los en klimt zo op de vensterbank O-)

[ Bericht 75% gewijzigd door _Bar_ op 16-12-2013 21:56:24 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 16 december 2013 @ 21:59:29 #160
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134346030
en een stoeltje / bankje voor de vensterbank waar hij op kan staan en naar buiten kan kijken??? en zo het gevaar omzeilen dus?? ik kreeg van de psz trouwens wel de tip om hem ook eens te laten vallen, daar leren ze nl van .. en dat het werkt heb ik sinds afgelopen week in de gaten :') Geert verstapte zich op de trap en rolde zo naar beneden. ik dacht hij compleet dood neerstortte, maar hij rolde zijdelings de trap af en stond meteen weer op .. even huilen van de schrik en 't was klaar.

pi_134346243
Ik moet niet aan denken dat ze van de trap af rolt :o :X

Ze vindt gelukkig naar beneden gaan nog eng en wil gedragen worden...vind ik wel fijn.

Bar was een stunt piloot :o
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 16 december 2013 @ 22:06:04 #162
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_134346387
Nee dan komt hij nooit meer uit de vensterbank. Zelf ondervinden vallen... Check nee maakt geen indruk. Sterker nog dat is lachen en leuk dus dan doe ik het bewust...

bij Roy werken "normale" dingen niet,maar abnormale ook niet
:')
maar wees gerust we zijn niet alleen die met de handen afentoe in het haar zit,op school hebben ze het zelfde :Y)
  maandag 16 december 2013 @ 22:06:41 #163
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_134346419
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 21:59 schreef DJMO het volgende:
en een stoeltje / bankje voor de vensterbank waar hij op kan staan en naar buiten kan kijken??? en zo het gevaar omzeilen dus?? ik kreeg van de psz trouwens wel de tip om hem ook eens te laten vallen, daar leren ze nl van .. en dat het werkt heb ik sinds afgelopen week in de gaten :') Geert verstapte zich op de trap en rolde zo naar beneden. ik dacht hij compleet dood neerstortte, maar hij rolde zijdelings de trap af en stond meteen weer op .. even huilen van de schrik en 't was klaar.
Lijkt me niet het beste voorbeeld van leren van vallen :o
Oude (on)bekende.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 16 december 2013 @ 22:08:35 #164
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134346539
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 22:06 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Lijkt me niet het beste voorbeeld van leren van vallen :o
lol ik snap je reactie , maar als je goed leest dat zie je waarom leren vallen werkt :P op de psz laten ze ze op het schoolplein gewoon gaan en tja, daar hebben ze te weinig handen om twintig peuters tegelijk op te kunnen vangen als ze struikelen. En door de reflex die ze op dat soort momenten opbouwen, kunnen ze dit soort momenten dus beter opvangen ;)

pi_134355267
Dit is een fase toch?? TOOOCCHHH?

Ze huilt/gilt/jammert/jengelt bij echt alles!! ga ik naar de wc? huilen! gaat papa naar werk? huilen! staat ze in de keuken om koeken te roepen maar dat niet mag? huilen joh! zo al 2 weken! ze plakt ontzettend aan mij/papa en als je iets even wil doen (vanochtend h&m tasje geplakt bijv.) is ze weer in alle staten :{ :X
Ik heb toen echt hardop gezegd dat ik het echt spuug zat was :@ toen is ze stil geworden en ging ze snikken ;(
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_134355288
Heel normaal ^^ en t gaat over, over een half jaar ofzo ;(
pi_134355317
is een fase bitterend :*

hier gisteravond een heel sneu jammerend ventje. gillend van de buikpijn. na 3 x aandringen van mij en de papa ging hij uiteindelijk toch maar naar de wc. ik zat beneden en kon het nog horen hoe alles er in 3 x uitkwam :X ;(

het luchtte wel op ^O^
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_134355430
Ahh simmu dat is wel sneu idd. Beterschap.

Hier ook zon leuke fase. Hij wil niks. Ja koekjes eten en tv kijken. Het liefst tegelijkertijd. Maar dat gaat hem dus niet worden. Dus ook hier regelmatig strijd op een dag. Ook luiers verschonen een aan/uit kleden is drama.. Zucht. Ik weet af en toe gewoon echt niet wat te doen.. (Ook gewoon flink schoppen he.. :{ )
  dinsdag 17 december 2013 @ 11:17:34 #169
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_134358348
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 22:08 schreef DJMO het volgende:

[..]

lol ik snap je reactie , maar als je goed leest dat zie je waarom leren vallen werkt :P op de psz laten ze ze op het schoolplein gewoon gaan en tja, daar hebben ze te weinig handen om twintig peuters tegelijk op te kunnen vangen als ze struikelen. En door de reflex die ze op dat soort momenten opbouwen, kunnen ze dit soort momenten dus beter opvangen ;)
Ik snap m ja ;) En ik laat mijn peuter ook bewust wel wat risico's nemen. Zo ervaart hij dat bepaalde dingen niet handig zijn, leren van vallen en opstaan dus. Vanuit het idee dat ze leren om te vallen had ik het alleen nog niet bekeken.

En ik sluit me aan bij mensen die zeggen dat het een fase is bitterend. Is even ergens heen gaan een optie? Vreemde omgeving met vreemde ogen helpt hier soms om S. uit zo'n bui te halen.
Oude (on)bekende.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 17 december 2013 @ 16:05:17 #170
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134368900
in het kader van logopedie .. waar hij het vandaan haalt weet ik niet, maar ik zeg tegen Jan dat we straks gaan avondeten en daarom geen extra koekje krijgt.

Geert naast me: "avondeten"met een big smile :D

pi_134428506
En terecht trots DJMO!
Ik merk ook flinke verbetering, zinnen in de juiste volgorde, andere opmerkingen en hij durft nu liedjes mee te zingen: op neer, nog een keer, met een hongerig gevoel,lala..en hij zong niet eens kokkeer wat hij eerst altijd zei voor nog een keer!

Morgen kerstontbijt op school!
pi_134453095
Ze wil nu Nijntje de film voor de derde keer kijken :X
Ik ga maar koken denk ik...
  donderdag 19 december 2013 @ 16:22:07 #173
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_134453631
Hier kijken we al sinds november Mickey's kerstfeest. Ik ga de dvd verstoppen denk ik.

Mijn grote kleine had vandaag kerstontbijt.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 19 december 2013 @ 16:34:02 #174
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_134454063
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:22 schreef laziness het volgende:
Hier kijken we al sinds november Mickey's kerstfeest. Ik ga de dvd verstoppen denk ik.

Mijn grote kleine had vandaag kerstontbijt.
[ link | afbeelding ]
O+

Altijd als ik foto's van O. zie hoop ik dat mijn jochie ook zo leuk uitpakt. O+
A grand adventure has begun.
pi_134454359
Lazy :D
Mooie ventje!! staat hem goed die kleding.

R was vandaag wel in een super goede bui! we hebben samen afgewassen, lopend boodschappen gedaan, samen gespeeld en ze was zooo vrolijk!
pi_134455444
Mooi ventje lazy!

Hier is het qua zindelijkheid even prut. Dinsdag naar Bremen geweest, en dat ging overdag best ok, maar gisteren en vandaag lijkt hij driekwart vergeten te zijn. Het gaat vaker mis dan goed op dit moment...
  donderdag 19 december 2013 @ 18:38:04 #177
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_134458370
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:34 schreef Keshet het volgende:

[..]

O+

Altijd als ik foto's van O. zie hoop ik dat mijn jochie ook zo leuk uitpakt. O+
Wat ontzettend lief :*
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 20 december 2013 @ 19:54:35 #178
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_134499290
Lazy O+ Wat heb je toch een prachtig ventje!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_134525227
Zo, lekker rustig hier. Kijken of Daan de boel op stelten kan zetten hier })
Thuis doet hij goed zijn best in ieder geval >:)
  zaterdag 21 december 2013 @ 19:39:40 #180
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_134531870
Welkom met Daan Deepfreeze!

Wij hebben vanmiddag de zijkant van het ledikantje eruit gehaald. Ben heel benieuwd hoe dat vannacht zal gaan...
Oude (on)bekende.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')