We hebben denk ik inmiddels alles wel geprobeerd. Luierloos laten lopen, beloningskaarten, cadeautjes, boekjes... ze kan op zich best een tijd droog blijven maar geeft helemaal niets aan en dat is toch heel lastig.quote:Op maandag 16 december 2013 21:12 schreef DJMO het volgende:
[..]
beloningskaarten misschien een idee? Bij Jan werkte ook helemaal niets, tot hij naar de basisschool moest en een 'preek' van de schooldirectrice kreeg dat hij wel zindelijk moest zijn als hij naar school wilde. hij was binnen een week dag én nachtzindelijk zonder ooit een ongelukje te hebben gehad![]()
Wat niet gaat gaat niet. Ze moeten er wel een beetje zin in hebben.quote:Op maandag 16 december 2013 21:16 schreef Fannetje het volgende:
[..]
We hebben denk ik inmiddels alles wel geprobeerd. Luierloos laten lopen, beloningskaarten, cadeautjes, boekjes... ze kan op zich best een tijd droog blijven maar geeft helemaal niets aan en dat is toch heel lastig.
Maar goed, binnenkort zijn we een hele week thuis en dan gaan we weer eens een poging doen.
wat ook wel eens wil helpen; gewoon kleding aantrekken en dan als ze in d'r broek geplast heeft een tien a vijftien minuten met natte broek laten lopen. klinkt misschien barbaars, maar op die manier merken ze impact van in de broek plassen pas goed. En als ze goed droog kan blijven is een plaswekker instellen ook nog een optie. elk half of heel uur gewoon op de wc zetten (ook al is dat niet wat ze mij op de peuterspeelzaal aanraadden, maar goed. Ieder kind is anders natuurlijk).quote:Op maandag 16 december 2013 21:16 schreef Fannetje het volgende:
[..]
We hebben denk ik inmiddels alles wel geprobeerd. Luierloos laten lopen, beloningskaarten, cadeautjes, boekjes... ze kan op zich best een tijd droog blijven maar geeft helemaal niets aan en dat is toch heel lastig.
Maar goed, binnenkort zijn we een hele week thuis en dan gaan we weer eens een poging doen.
hoe negeer je zijn gedrag daarin dan? Want kan me indenken dat dat niet meevalt, als je iets gedaan wilt krijgen.quote:Op maandag 16 december 2013 21:13 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik irriteer me er mateloos aan, dat klopt. Maar meestal negeer ik het ongewenste gedrag gewoon volkomen, tenzij ik haast heb om bv Jan van school te halen.
ik laat hem letterlijk in z'n sop gaarkoken en loop weg van de situatie om het 2 minuten later opnieuw te proberen. Op die manier ben ik soms wel een kwartier of langer bezig om hem verschoond en opnieuw aangekleed te krijgen. Volgens PB heb ik wat dat betreft een waar engelengeduld, terwijl ik dat dus zelf helemaal niet vind.quote:Op maandag 16 december 2013 21:29 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
hoe negeer je zijn gedrag daarin dan? Want kan me indenken dat dat niet meevalt, als je iets gedaan wilt krijgen.
hoe vind hij het zelf een vieze luier? Misschien is dan een luierbroekje nog een idee,kan hij het ook zelf proberen...
en misschien als kleine tip,de luiermomenten aanpassen aan kan zijn schooltijden,zodat je al minder strijd hebt.
Lijkt me niet het beste voorbeeld van leren van vallenquote:Op maandag 16 december 2013 21:59 schreef DJMO het volgende:
en een stoeltje / bankje voor de vensterbank waar hij op kan staan en naar buiten kan kijken??? en zo het gevaar omzeilen dus?? ik kreeg van de psz trouwens wel de tip om hem ook eens te laten vallen, daar leren ze nl van .. en dat het werkt heb ik sinds afgelopen week in de gatenGeert verstapte zich op de trap en rolde zo naar beneden. ik dacht hij compleet dood neerstortte, maar hij rolde zijdelings de trap af en stond meteen weer op .. even huilen van de schrik en 't was klaar.
lol ik snap je reactie , maar als je goed leest dat zie je waarom leren vallen werktquote:Op maandag 16 december 2013 22:06 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Lijkt me niet het beste voorbeeld van leren van vallen
Ik snap m jaquote:Op maandag 16 december 2013 22:08 schreef DJMO het volgende:
[..]
lol ik snap je reactie , maar als je goed leest dat zie je waarom leren vallen werktop de psz laten ze ze op het schoolplein gewoon gaan en tja, daar hebben ze te weinig handen om twintig peuters tegelijk op te kunnen vangen als ze struikelen. En door de reflex die ze op dat soort momenten opbouwen, kunnen ze dit soort momenten dus beter opvangen
quote:Op donderdag 19 december 2013 16:22 schreef laziness het volgende:
Hier kijken we al sinds november Mickey's kerstfeest. Ik ga de dvd verstoppen denk ik.
Mijn grote kleine had vandaag kerstontbijt.
[ link | afbeelding ]
Wat ontzettend liefquote:Op donderdag 19 december 2013 16:34 schreef Keshet het volgende:
[..]![]()
Altijd als ik foto's van O. zie hoop ik dat mijn jochie ook zo leuk uitpakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |