Die van mij verbiedt mij in de auto ook om mee te zingen, nou weet ik dat ik behoorlijk vals zing, maar dat hij nu al doet alsof hij in de jury van TVOH zit baal ik wel van.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:03 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik hoor allemaal verhalen over dat is niet eerlijk mama en stil zijn mama, niet zingen mama, jij bent mijn vriend niet meer etc van anderen.
Die van mij zegt dat niet hoor! Ik vind hem heel redelijk. Weinig drama's.
Ik hoorde een tijdje geleden; mama doe maar niet zingen, dan worden de leeuwen gedrietigquote:Op zaterdag 14 december 2013 22:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die van mij verbiedt mij in de auto ook om mee te zingen, nou weet ik dat ik behoorlijk vals zing, maar dat hij nu al doet alsof hij in de jury van TVOH zit baal ik wel van.
Ah gossie, maar wel grappig dat hij het op die manier opvat.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:08 schreef As1981 het volgende:
[..]
Oh nou hier wel hoor. Het zijn fases maar soms grrrrr.
Op dit moment moet ik moet ik hem zo vaak waarschuwen. Dus vanmiddag werd het even te veel en viel ik uit. Ik voelde me daar zo rot over dat ik echt moest huilen. Mijn moeder waser op dat moment dus legt yaro uit wat er gebeurd en hij moest me een knuffel geven enzo. Dus hij komt naar me toe, mama dat is niet lief dat jij me op de gang heb gezet, zeg sorry. Toen moest ik stiekum wel weer lachen.
OMG... horen ze je in de dierentuin helemaal?quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:09 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Ik hoorde een tijdje geleden; mama doe maar niet zingen, dan worden de leeuwen gedrietig
quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:09 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Ik hoorde een tijdje geleden; mama doe maar niet zingen, dan worden de leeuwen gedrietig
Ik denk wel dat dat van invloed is, een oudste kind of enige kind in huis heeft nou eenmaal geen voorbeeld om zich aan op te trekken, daarbij moet dat kind ook alle communicatie van de verzorgers hebben, en die zal anders zijn dan van een grote broer of zus.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:12 schreef MamaPurk het volgende:
Wat worden ze allemaal groot he!! Sarah ligt sinds deze week in een groot bed en heeft een groeisprintje gehad en ik moet erzelf vaak bij nadenken dat ze nog geen 3 is.. Het lijkt wel of ze in alles ook veel sneller is, maar dat komt misschien wel door het voorbeeld van haar grote zus.
quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:09 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Leuk!! wij gaan ook naar Plopsa in februari!! ben echt benieuwd wat ze er van vindt!quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:14 schreef _Bar_ het volgende:
Ach as dat lijkt me ook moeilijk.
ook wel weer heel lief dat hij ervan onder in de indruk was.
over theater gesproken,wij gaan begin januari naar Kaatjes tralalaatjes. De grote liefde van Roywe hebben een speciaal plekje zodat hij in zijn buggy kan blijven zitten.
en volgende week als de weergoden ons goed gezind zijn gaan we naar winter plopsaland.
Wij gaan nu voor de 3de keer dit jaar.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:19 schreef bitterend het volgende:
[..]
Leuk!! wij gaan ook naar Plopsa in februari!! ben echt benieuwd wat ze er van vindt!
wij naar de panne indoor is te intens voor Roy.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:22 schreef bitterend het volgende:
we gaan naar Hasselt trouwens!
Ze kan alleen jogging broeken aan trekken hoor!
Ik zou hem dan dus kort houden. Niet de hele tijd waarschuwen, maar ook een vervolgactie. Anders heeft het geen gevolg voor hem en gaat hij Door omdat jij toch geen vervolg erop uitvoert. Dus max 2x waarschuwen bijvoorbeeld en bij de 3e keer op de gang. En bij de tweede waarschuwing dan zeggen dat je hierna niet meer waarschuwt, maar dat je hem op de gang zet als hij het weer doet.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:08 schreef As1981 het volgende:
[..]
Oh nou hier wel hoor. Het zijn fases maar soms grrrrr.
Op dit moment moet ik moet ik hem zo vaak waarschuwen. Dus vanmiddag werd het even te veel en viel ik uit. Ik voelde me daar zo rot over dat ik echt moest huilen. Mijn moeder waser op dat moment dus legt yaro uit wat er gebeurd en hij moest me een knuffel geven enzo. Dus hij komt naar me toe, mama dat is niet lief dat jij me op de gang heb gezet, zeg sorry. Toen moest ik stiekum wel weer lachen.
Dat doen we ook hoor. Zijn redelijk consequent. Maar met de hele tijd waarschuwen bedoel ik gedurende de dag of een periode. Hij doet het na de consequentie gewoon weer of hij bedenkt iets anders. Bv kyan optillen, boven op hem liggen, en nog 100 kleine dingen. Het is een fase. Hoort er bij geen probleem. Maar soms als je dit al weken hebt en je het grootste deel alleen met ze bent is het soms net de druppel.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:53 schreef danic het volgende:
[..]
Ik zou hem dan dus kort houden. Niet de hele tijd waarschuwen, maar ook een vervolgactie. Anders heeft het geen gevolg voor hem en gaat hij Door omdat jij toch geen vervolg erop uitvoert. Dus max 2x waarschuwen bijvoorbeeld en bij de 3e keer op de gang. En bij de tweede waarschuwing dan zeggen dat je hierna niet meer waarschuwt, maar dat je hem op de gang zet als hij het weer doet.
Eva kan zichzelf aan- en uitkleden, maar dan moet ik wel dr drukkers van dr shirt open maken.
Praten gaat ook steeds beter. Hoewel de woorden nog niet altijd kloppen: "oli - antje inne tos" olifantje in het bos. Ach dat komt wel.
Kleuren kan ze benoemen. Hoeveel weet ik zo niet, maar de gewone alledaagse kleuren. Dus niet pimpelpaars enzo. Hell, ik zou nog niet eens weten hoe pimpelpaars eruit ziet.
Ze heeft zichzelf lange tijd Eja genoemd, maar dat is nu netjes Eva. Ze weet nu ook haar tweede naam E achternaam. We zijn haar dat soort dingen wel aan het leren want je weet maar nooit ...
Op de psz vertelde ze me dat het besef om echt te onthoudrn wat wel/niet mag kort is. Vond ik lastig omdat hij echt heel veel onthou maar blijkbaar is het op dat deel toch maar kort. Dus de volgende dag kan je weer opnieuw beginnen.quote:Op zaterdag 14 december 2013 23:22 schreef Troeta het volgende:
Ja, hoe goed luisteren jullie kindjes eigenlijk? Ik moet ook alles eerst 3x zeggen en dan boos worden voordat hij ook maar een beetje luistert.
Ik vraag bijvoorbeeld wel eens of hij even stil wil zijn omdat Nena slaapt, maar hij doet het nooit.
Dit is als Nena in haar kamer slaapt en ik hem naar bed breng ofzo. Vraag ik nou teveel van hem? Is dat besef er nog niet?
Oh op die manier.quote:Op zaterdag 14 december 2013 23:15 schreef As1981 het volgende:
[..]
Dat doen we ook hoor. Zijn redelijk consequent. Maar met de hele tijd waarschuwen bedoel ik gedurende de dag of een periode. Hij doet het na de consequentie gewoon weer of hij bedenkt iets anders. Bv kyan optillen, boven op hem liggen, en nog 100 kleine dingen. Het is een fase. Hoort er bij geen probleem. Maar soms als je dit al weken hebt en je het grootste deel alleen met ze bent is het soms net de druppel.
Ik weet dat mijn moeder aangaf dat ze nu ook snapte dat ik soms aan het einde van de dag moe ben. Yaro is een pittige (dit was vanwege mijn zweepslag en zij toen in huis was om voorde kinderen te zorgen)
Mijn opmerking was dan ook niet bedoeld voor een tip maar meer om aan te geven dat ze hier soms echt niet altijd leuk, lief en aardig zijn. Maar dat verwacht ik ook niet.
dan laat je hem toch alleen in blote billen of alleen luier rond lopen.quote:Op zondag 15 december 2013 16:56 schreef DJMO het volgende:
*arghh* ik word knetter van het woord IKKUH!echt werkelijk bij alles wat er gebeurt, ik mag niet helpen.. ik mag zelfs z'n luier niet los of vastmaken. hij slaat gewoon m'n handen weg .. ik ben er zo klaar mee dat ik elke keer bij het verschonen bijna een half uur bezig ben om hem weer aangekleed te krijgen ..
op luie zondagen kan dat nog wel, maar door de week heb ik het probleem ook als ik Jan uit school moet halen. ik begin vaak drie kwartier voor ik de deur echt uit moet, al met het verschonen en het aankleedritueel. 99 van de 100 keer ben ik maar net op tijd op school (en dat vier keer per dag!). als ik de deur niet uithoef geef ik er idd niet om of hij in z'n nakie rondloopt, maar helaas gaat dat vijf dagen per week hier niet op. helaas.quote:Op zondag 15 december 2013 18:39 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
dan laat je hem toch alleen in blote billen of alleen luier rond lopen.
hier heb ik alleen al een enorm gevecht om Roy uberhoubt een luier te verschonen. Kind letterlijk in de houtgreep leggen is het enige wat iets werkt.
tel daarbij de tijd op die we kwijt zijn aan Roy aankleden en of omkleden.
Dan ben ik heel makkelijk hoor dan maar alleen een luier om.
uiteindelijk komt Roy toch naar me voor kleren.
en het zal niet de eerste keer zijn dat ik al op mijn knieën rennend achter Roy aan kruip om hem aan te kleden,luier verschonen.
hier ook niet hoor maar toch ik het wel.quote:Op zondag 15 december 2013 18:54 schreef DJMO het volgende:
[..]
op luie zondagen kan dat nog wel, maar door de week heb ik het probleem ook als ik Jan uit school moet halen. ik begin vaak drie kwartier voor ik de deur echt uit moet, al met het verschonen en het aankleedritueel. 99 van de 100 keer ben ik maar net op tijd op school (en dat vier keer per dag!). als ik de deur niet uithoef geef ik er idd niet om of hij in z'n nakie rondloopt, maar helaas gaat dat vijf dagen per week hier niet op. helaas.
vingerverven, brooddeeg, verstoppertje, een tent onder de eettafel maken, memory,vingervoetbal met een pingpongballetje ...quote:Op zondag 15 december 2013 19:20 schreef bitterend het volgende:
Wat goed As!
Hoe houden jullie, jullie peuters bezig als het zo koud is buiten?
We hebben vandaag met blokjes gespeeld, ice age gekeken, getekend, met klei gespeeld...
Heeft iemand nog wat ideetjes?
Vooral veel laten helpen! Was vouwen, opruimen, afwassen enzovoorts. Extra lang laten spelen in bad met "speciale" dingen zoals lege fles frisdrank, duplodiertjes of pop. En vandaag hebben we ook gewoon in de tuin gespeeld. Ik met mijn gammele lijf wat gesnoeid en S. de takjes en blaadjes in de container doen. Neemt niet weg dat ik de zomer niet mis, qua speelmogelijkhedenquote:Op zondag 15 december 2013 19:20 schreef bitterend het volgende:
Wat goed As!
Hoe houden jullie, jullie peuters bezig als het zo koud is buiten?
We hebben vandaag met blokjes gespeeld, ice age gekeken, getekend, met klei gespeeld...
Heeft iemand nog wat ideetjes?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |