abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134270999
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_134271011
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 21:03 schreef DJMO het volgende:

[..]

:W hoe is het met S???
Ziek, maar verder gaat het goed! En bij jullie?

S is van Floornijn overgestapt op Floorjam, en bij toeval kwam ik er achter dat als ik hem Floornijn noemde (zoals hij zichzelf noemde), hij me dan verbeterde.
Hij wordt ook boos als ik RooieWijn ipv Marjolein zeg (zoals hij tot haar verdriet deed), en verbetert mij dan: Marjowein.

Verder spreekt hij de L niet uit, maar maakt daar een R van, soms is dat echt even zoeken want het zit niet in je systeem....
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 14 december 2013 @ 21:17:26 #3
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_134271037
Nathan zegt altijd: nee! Is ga mij! Nee, niet doen Laule! _O-
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 14 december 2013 @ 21:23:11 #4
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134271284
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 21:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ziek, maar verder gaat het goed! En bij jullie?

S is van Floornijn overgestapt op Floorjam, en bij toeval kwam ik er achter dat als ik hem Floornijn noemde (zoals hij zichzelf noemde), hij me dan verbeterde.
Hij wordt ook boos als ik RooieWijn ipv Marjolein zeg (zoals hij tot haar verdriet deed), en verbetert mij dan: Marjowein.

Verder spreekt hij de L niet uit, maar maakt daar een R van, soms is dat echt even zoeken want het zit niet in je systeem....
zijn toch wel flinke vooruitgangen! hier gaat het ook goed, met z'n ups en downs. Op dit moment is het vooral Geert waarmee ik te stellen heb. hij zit letterlijk in de ik ben twee en zeg nee fase en wil alles zelf doen ook al kan hij het nog niet. En ook echt driftig .. hij wil de voordeur open doen .. als ik hem per ongeluk al open doe, smijt hij hem pisnijdig dicht om hem vervolgens gelukzalig zelf open te doen. is behoorlijk vermoeiend kan ik je vertellen :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_134271300
Roy begint nu pas echt dingen een beetje te begrijpen.
en nu dat Roy de gebaren ook begrijpt,zien we wel behoorlijke vooruitgang in zijn ontwikkeling.

zo snapt hij nu ook waar sokken horen,waar zijn schoenen horen te zitten.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zaterdag 14 december 2013 @ 21:26:02 #6
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_134271422
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 21:08 schreef pessie het volgende:
Tj vind ik ook wel vlot. Nathan zei op die leeftijd misschien 5 woordjes frequent. Tegen de tijd dat hij 3 was maakte hij 5woord zinnen. En, ik weet niet of het toeval is of niet, zijn spraakzaamheid is enorm vooruitgegaan sinds zijn speen weg is. En dat terwijl hij dat ding alleen in bed mocht. Hij is nu echt goed verstaanbaar voor anderen,en uiteraard gebruikt hij letters nog wel eens anders (hij zei toit een week of 3 geleden consequent spiets ipv fiets). Maar goed, ik heb me eenorm zorgen gemaakt over zijn taalontwikkeling (m.n. doordat er in manliefs familie veel stotteren voorkomt). En zoals het nu gaat kan hij op taalgebied meekomen als hij straks naar school gaat.
Ja vond het ook snel, had zoiets van waar komen ze nu mee aan :@ maar misschien komt het omdat hij op een vrij "zwarte" school/peuterspeelzaal zit. Veel kinderen hebben daar andere/allerlei soortige taalproblemen en veel met logopedie lessen (inhouse zeg maar).
Dus misschien dat ze over-alert zijn, tenminste dat dacht ik zelf.

Kan me voorstellen dat je je wat extra zorgen maakt als dat stotteren veel in de familie voorkomt. Dan zou ik zelf ook meer alerter zijn op taalontwikkeling.

Bitterend, tetteta ;) het is weer eens wat anders ;)

Ticootje, oh vandaar, tsja ik las het topic zo eens door toen dacht ik er gaan er wel veel naar logopedie. Maar tussen 2 en 3 jaar zit natuurlijk ook een levensgroot verschil. Dan moeten ze ook alweer een hoop meer kunnen.
Rayen 2½ jaar!
  zaterdag 14 december 2013 @ 21:29:59 #7
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_134271565
Mijn zoon begint woorden graag met een K. Hij gaat dus naar de kinkel ipv de winkel. En zichzelf noemt hij Sisom (bijna goed :') ) en sinds kort gebruikt hij ook ik, bij voorkeur in de zin "ikke zelluf doen, mama helpen niet!" 8)

Zijn taal ontwikkeling gaat echt razendsnel op het moment en ook begint hij opeens allerlei verbanden te leggen. Zo merkte hij deze week op dat zijn broodkost op de maan leek O+ Knap en bijzonder vind ik die dingen.
Oude (on)bekende.
pi_134271700
Sisom O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_134271737
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 21:23 schreef DJMO het volgende:

[..]

zijn toch wel flinke vooruitgangen! hier gaat het ook goed, met z'n ups en downs. Op dit moment is het vooral Geert waarmee ik te stellen heb. hij zit letterlijk in de ik ben twee en zeg nee fase en wil alles zelf doen ook al kan hij het nog niet. En ook echt driftig .. hij wil de voordeur open doen .. als ik hem per ongeluk al open doe, smijt hij hem pisnijdig dicht om hem vervolgens gelukzalig zelf open te doen. is behoorlijk vermoeiend kan ik je vertellen :')
Herkenbaar, hier precies hetzelfde met de autodeur.... die moeten we samen opendoen, anders is het drama.
Ook als ik hem niet zelf in z'n autostoel laat klimmen trouwens :')

Maar goed, als ik geen tijd, geen zin en geen weetikveel heb dan doe ik de deur open en parkeer ik hem in de stoel, hij houdt vanzelf wel op met tekeergaan, maar over het algemeen kost het zonder drama eigenlijk net zoveel tijd als met drama, en een stuk mindere energie :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_134271865
Sofie lult me de oren van de kop. De r heeft ze nog moeite mee, dat wordt nog wel eens een l.
Ze klopte vanmiddag aan bij dr oma: oma open doen, ikke is er......O+

We zijn gisteren wel bij de huisarts geweest voor dr, ze zit weer zo verstopt. De huisarts geeft movicolon voorgeschreven, een chocolade smaak. Mevrouw was dus boos bij de apotheek dat ze geen chocoladedrinken hadden voor haar. We hebben nu de naturel en mengen het met chocolade melk. Ze vroeg er vanmorgen zelf om. Ze mag daarna een chocolaatje om haar te belonen. Ik hoop dat dit aanslaat, zo zielig.
Tip: regelmatig op woensdag middag zijn er op zap24 theatershows. Zo heb ik op de recorder de voorstelling van het zandkasteel, nijntje en bumba staan.
*poef* nu is het weg
  zaterdag 14 december 2013 @ 21:37:30 #11
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_134271869
En de zingende peuter uit het vorige topic O+ En het appelmoeslied van de zoon van Pvoessss :D

S. zingt ook zelfverzonnen liedjes, vaak over mij :7 "Mama Kotje, jaaaa, mama Kortje, oh jaaaa, mama Kotje, kaas is op..." En nee, ik heet geen Kotje, dit is ook een voorbeeld van een misplaatste K :7
Oude (on)bekende.
pi_134271937
Ik vergeet nu als ik alleen ben zelf op het liftknopje te drukken. Ik mag namelijk nooit meer op het knopje drukken als we met Sofie in de lift staan.

Ze ziet nu ook overal letters. Ze weet dat de S van haar is, en dat de M mijn letter is. Vanmiddag bij mijn schoonmoeder lag er een krant, en ze ging haar eigen letter zoeken. Ik vind dat ineens zo groot.
*poef* nu is het weg
  zaterdag 14 december 2013 @ 21:39:26 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134271944
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 21:26 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Ja vond het ook snel, had zoiets van waar komen ze nu mee aan :@ maar misschien komt het omdat hij op een vrij "zwarte" school/peuterspeelzaal zit. Veel kinderen hebben daar andere/allerlei soortige taalproblemen en veel met logopedie lessen (inhouse zeg maar).
Dus misschien dat ze over-alert zijn, tenminste dat dacht ik zelf.

Kan me voorstellen dat je je wat extra zorgen maakt als dat stotteren veel in de familie voorkomt. Dan zou ik zelf ook meer alerter zijn op taalontwikkeling.

Bitterend, tetteta ;) het is weer eens wat anders ;)

Ticootje, oh vandaar, tsja ik las het topic zo eens door toen dacht ik er gaan er wel veel naar logopedie. Maar tussen 2 en 3 jaar zit natuurlijk ook een levensgroot verschil. Dan moeten ze ook alweer een hoop meer kunnen.
Ik vond tijdens het verhuizen toevallig wat babbels van mijn oudste van rond zijn 3de verjaardag, en dat heb ik laten inlijsten en hem cadeau gedaan voor z'n (22ste) verjaardag, N zag wat mijn oudste toen allemaal zei en vond ook dat z'n woordenschat zo groot was, veel groter dan die van Soneal (die 2 weken geleden 3 werd).

Maar goed, Soneal zei gewoon nog geen "mama" toen hij 2 werd, dat kwam wel heel snel daarna, toen hij op de PSZ zat.
Aan de andere kant maak ik me er geen zorgen over, hij is duidelijk pienter, heeft gevoel voor humor, en ik zie er nog geen probleem in, hij ontwikkelt zich gewoon anders dan de oudste.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_134271982
KJ beterschap voor S!

Ik vind het zo leuk dat ze kan aangeven wat ze wilt! bijvoorbeeld slapen/bad/eten/water..ze wou bijvoorbeeld al om 14uur in bad :D toen zei ik nee, we gaan later in bad...huilen dat ze deed :o en boos!! om 16uur begon ze weer over bad..toen had ze zichzelf al half uitgekleed! ze mocht dan wel in bad :D
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 14 december 2013 @ 21:43:12 #15
259886 pessie
pi_134272072
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 21:39 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik vergeet nu als ik alleen ben zelf op het liftknopje te drukken. Ik mag namelijk nooit meer op het knopje drukken als we met Sofie in de lift staan.

Ze ziet nu ook overal letters. Ze weet dat de S van haar is, en dat de M mijn letter is. Vanmiddag bij mijn schoonmoeder lag er een krant, en ze ging haar eigen letter zoeken. Ik vind dat ineens zo groot.
Wow wat knap van die letters!
Nathan is meer met cijfers bezig, die liep laatst langs woonhuis nummer 25: kijk mama, een 2 en een 5!
  zaterdag 14 december 2013 @ 21:44:54 #16
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_134272127
Goed om te lezen dat anderen ook zelf-doen-drama's hebben. Bijzonder herkenbaar! Op het moment heb ok trouwens wel een trucje dat aardig werkt. Ik geef S. de keuze: moet ik het doen of doe je het zelf? Alleen al de gedachte dat ik hem bijv. het autostoeltje zou tillen maakt dat meneer geen risico's neemt en heel snel in de auto klimt. Meestal dan ;)
Oude (on)bekende.
  zaterdag 14 december 2013 @ 21:46:36 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134272181
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 21:43 schreef pessie het volgende:

[..]

Wow wat knap van die letters!
Nathan is meer met cijfers bezig, die liep laatst langs woonhuis nummer 25: kijk mama, een 2 en een 5!
Soneal heeft de nummers op huizen nog niet ontdekt, maar weet wel dat het ovaal in de stoep van de brandweer is, en dan naar het paaltje er vlakbij: "De B, ook van brandweer" :')

En hij is erg geïnteresseerd in wat er op de grond allemaal ligt, dus de tegel waar "50.000 volt PUEM" op staat heb ik al een paar keer moeten voorlezen, nu doet hij alsof hij zelf kan lezen wat er staat _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 14 december 2013 @ 21:46:57 #18
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134272191
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 21:44 schreef Mevr_Mus het volgende:
Goed om te lezen dat anderen ook zelf-doen-drama's hebben. Bijzonder herkenbaar! Op het moment heb ok trouwens wel een trucje dat aardig werkt. Ik geef S. de keuze: moet ik het doen of doe je het zelf? Alleen al de gedachte dat ik hem bijv. het autostoeltje zou tillen maakt dat meneer geen risico's neemt en heel snel in de auto klimt. Meestal dan ;)
die tip kreeg ik idd ook van Parlan. Door je kind een keuze te geven geef je hem de regie in handen terwijl je hem in principe dwingt om te doen wat jij wil. Werkt hier ook meestal wel, behalve bij luier verschonen of aankleden :')
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_134272196
Mex kan ook alle letters, maar gebruikt ze niet altijd. Een banaan is blaan, nog een keer is kokkeer en zijn eigen naam zegt hij eigenlijk niet. Na heel lang drammen zei hij een keertje, ik denk dat hij onzeker is als hij iets niet uit kan spreken. Kleuren kan hij nog niet benoemen, alleen blauw.
Maar bij die toets scoorde hij echt maar 1 puntje onder het gemiddelde, maar nu na een paar lessen zei ze dat het toch meer werk was dan ze had gedacht.
Hij heeft nog wel een speen, s'avonds voor het naar bed gaan, in de nacht en op luie ochtendjes. Verder in principe niet overdag, maar dan zit hij constant met zijn vingers in zijn mond of aan zijn tong te draaien. Op school doet hij wel eens een klasgenootje na met duimen, maar dat doet hij thuis gelukkig nog niet.
Op school begrijpen alle peuters hem prima, maar de wat oudere buurkindjes niet, dus het lijkt me toch wel handig als hij wat beter praat voor hij naar school gaat.

Liftknopje, ik heb er nu 2 die staan te gillen om op het liftknopje te drukken. Soms druk ik per ongeluk zelf, zijn ze allebei boos op me :+
Sterkte met de verstopping.

Die theatershows duren vaak niet zo lang en het is echt niet erg als je peuter lekker gaat dansen of vooraan even gaat kijken.
  zaterdag 14 december 2013 @ 21:49:23 #20
259886 pessie
pi_134272266
Haha Leandra!
Zeg, wanneer kun je zien of je kind rechtshandig of linkshandig is? Nathan doet eigenlijk alles met links en ik vraag me af of ik dat gewoon moet laten gaan of bv een linkshandigen schaar moet kopen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 14 december 2013 @ 21:51:01 #21
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134272338
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 21:49 schreef pessie het volgende:
Haha Leandra!
Zeg, wanneer kun je zien of je kind rechtshandig of linkshandig is? Nathan doet eigenlijk alles met links en ik vraag me af of ik dat gewoon moet laten gaan of bv een linkshandigen schaar moet kopen.
gewoon laten gaan. een gewone kinderschaar is prima met links en rechts te bedienen.

zaterdag 14 december 2013 @ 21:51:05 #22
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_134272341
Ik heb echt een klein luilakje.
Ik stimuleer hem dus juist om het zelf te doen. En hij blijkt prima zelf zijn rits dicht kunnen doen of zijn sokken en broek aan.

Die taalvoorbeelden zijn interessant om te lezen!
Ik zie nu dat Olivier inderdaad snel is en keurig spreekt zoals het kdv zegt maar ik had geen vergelijkingsmateriaal dus neem het ter kennisgeving aan.

Gisteren zat O. kerstkaarten te bekijken. Zegt ie terwijl hij naar een kaart wijst 'Dat is bloedserieus mama'.
Ik dacht enkel WTF :o :?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_134272364
Wat een taal dingen zeg. Yaro sprak niet vroeg maar toen hij eenmaal begon was hij niet te stoppen. Nooit bij stil gestaan dat het ook anders kan.
Hij is ook erg bezig met taal/cijfers/plaatsen/adres
  zaterdag 14 december 2013 @ 21:51:45 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134272369
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 21:49 schreef pessie het volgende:
Haha Leandra!
Kan hij met een gewone schaar overweg?
Als hij alles met links doet kan het natuurlijk best dat hij linkshandig is, maar dat wil niet zeggen dat hij ook rechtsonhandig moet worden ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 14 december 2013 @ 21:52:00 #25
259886 pessie
pi_134272378
Troeta, kleuren hebben we hier mbv thomas de trein gedaan: thomas is blauw, James is rood, Henry is groen... En nu kent hij ik denk 10 kleuren. Ook zonder het ezelsbruggetje van de thomas treintjes.
  zaterdag 14 december 2013 @ 21:53:20 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134272424
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 21:51 schreef laziness het volgende:
Ik heb echt een klein luilakje.
Ik stimuleer hem dus juist om het zelf te doen. En hij blijkt prima zelf zijn rits dichte kunnen doen of zijn sokken en broek aan.

Die taalvoorbeelden zijn interessant om te lezen!
Ik zie nu dat Olivier inderdaad snel is en keurig spreekt zoals het kdv zegt maar ik had geen vergelijkingsmateriaal dus neem het ter kennisgeving aan.

Gisteren zat O. kerstkaarten te bekijken. Zegt ie terwijl hij naar een kaart wijst 'Dat is bloedserieus mama'.
Ik dacht enkel WTF :o :?
:o

Maar sokken en broek? Het is nog niet eens in me opgekomen om hem dat te laten proberen :@
Wullie bin KOEL © Soneal
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 14 december 2013 @ 21:53:26 #27
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134272427
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 21:52 schreef pessie het volgende:
Troeta, kleuren hebben we hier mbv thomas de trein gedaan: thomas is blauw, James is rood, Henry is groen... En nu kent hij ik denk 10 kleuren. Ook zonder het ezelsbruggetje van de thomas treintjes.
daar gebruik ik de auto's op straat voor, die zijn elke dag buiten voorhanden, thomas de trein niet :+

pi_134272466
Ze kan hier prima sokken en broek aan trekken...alleen shirts is drama...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 14 december 2013 @ 21:54:46 #29
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134272475
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 21:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar sokken en broek? Het is nog niet eens in me opgekomen om hem dat te laten proberen :@
als Geert een goede bui heeft , kan hij zich zelf volledig aankleden :P sterker nog, meestal moet er eerst een half uur strijd aan vooraf gaan voor ik hem mag (lees: voor ik hem hardhandig help) z'n kleding aan te doen :')

zaterdag 14 december 2013 @ 21:55:09 #30
259886 pessie
pi_134272492
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 21:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Kan hij met een gewone schaar overweg?
Als hij alles met links doet kan het natuurlijk best dat hij linkshandig is, maar dat wil niet zeggen dat hij ook rechtsonhandig moet worden ;)
Ja, al begeleid ik hem werk in het onderlangs knippen. Maar goed, gewoon aan blijven kijken dus. Zowel mijn broer als mijn zwager zijn linkshandig, en ze schrijven allebei onleesbaar. Hoop toch dat als hij linkshandig blijkt zijn schrift wel te lezen blijkt.
pi_134272510
Sofie is dan weer totaal niet bezig met zindelijkheid en zelf aankleden doet ze ook niet aan.
Zindelijkheid laten we ook nog even op z'n beloop, zeker nu met de verstopping.

Getallen had Sofie al even, als iemand in de lift naar een andere verdieping gaat vertelt Sofie ons ook naar welke verdieping de ander gaat.

Ik vind het echt weer steeds leuker worden.
*poef* nu is het weg
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 14 december 2013 @ 21:55:55 #32
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134272519
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 21:55 schreef pessie het volgende:

[..]

Ja, al begeleid ik hem werk in het onderlangs knippen. Maar goed, gewoon aan blijven kijken dus. Zowel mijn broer als mijn zwager zijn linkshandig, en ze schrijven allebei onleesbaar. Hoop toch dat als hij linkshandig blijkt zijn schrift wel te lezen blijkt.
dan wordt hij later arts :Y

(al die doktershandschriften zijn onleesbaar :P )

pi_134272533
Ik heb daar nooit op gelet of hij nu een voorkeur heeft voor rechts of links. Wist niet dat dat nu al was.

En aankleden dat is nog een ver van zijn bed show. Ach hij is voorlopig nog geen vier.
  zaterdag 14 december 2013 @ 21:56:54 #34
244125 laziness
pi_134272551
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 21:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hij trok steeds zijn sokken uit en dan moest ik ze aantrekken. Dat was ik beu en toen kon hij het zelf bleek. Dus toen probeerde ik wat hij nog meer kan.
Gemak dient de mens niet waar :+
  zaterdag 14 december 2013 @ 21:57:08 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134272559
Ik moest vd week trouwens wel heel erg om hem lachen; ik was ziek :r lag in bed en toen N 's middags thuiskwam en Soneal wakker werd haalde hij hem uit bed en legde hem bij mij in het grote bed, hij vond echter dat Soneal z'n wang wat rood was en vroeg mij er naar te kijken, maar vrij donker in de kamer, en het was de wang aan de andere kant dus Soneal vond het al met al een hoop gezeur om niets en was geïrriteerd.

N was echter die middag ook naar de kapper geweest, en vroeg aan Soneal of hij wat aan hem zag, zegt Soneal: "Je wang is rood".

:')
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 14 december 2013 @ 21:57:36 #36
259886 pessie
pi_134272596
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 21:53 schreef DJMO het volgende:

[..]

daar gebruik ik de auto's op straat voor, die zijn elke dag buiten voorhanden, thomas de trein niet :+
Hierrt is thomas altijd voorhanden. Aldus peuter :')

En zelf aankleden! Ik vind het al heel wat dat Nathan zelf z'n broek naar beneden en omhoog trekt voor een zelfstandig toiletbezoek :@
Sokken vind hijzelf drama.
  zaterdag 14 december 2013 @ 21:57:59 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134272616
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 21:56 schreef laziness het volgende:

[..]

Hij trok steeds zijn sokken uit en dan moest ik ze aantrekken. Dat was ik beu en toen kon hij het zelf bleek. Dus toen probeerde ik wat hij nog meer kan.
Ah, tsja, dat doet die van mij ook niet, ik ben nu al bang voor de puberteit, hij is nu zo makkelijk dat het straks wel een drama moet worden :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_134272671
Hier loopt yaro het liefst naakt. Sokken gaan direcr uit. Maar het liefst ook zijn broek en onderbroek. Die laatste probeer ik meestal toch aan te laten.
  zaterdag 14 december 2013 @ 21:59:37 #39
259886 pessie
pi_134272680
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 21:56 schreef laziness het volgende:

[..]

:o Nathan trekt ook steeds z'n sokken uit!
Dit forum is wel heel handig... Vanaf morgen mag hij zelf z'n sokken weer aantrekken
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 14 december 2013 @ 22:00:31 #40
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134272712
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 21:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ah, tsja, dat doet die van mij ook niet, ik ben nu al bang voor de puberteit, hij is nu zo makkelijk dat het straks wel een drama moet worden :X
in dat geval moet ik het straks wel heel makkelijk krijgen hahahaha _O-

oh, en hoe doen jullie kids het met vuile was? die van mij (allebei!!) doen na het uitkleden hun vuile was in de wasmachine danwel de wasmand in de badkamer. ik hoorde van mijn begeleider bij Parlan dat dat best wel bijzonder is?? Ik weet niet beter, heb ze zo opgevoed dus tja.. :@

zaterdag 14 december 2013 @ 22:00:40 #41
259886 pessie
pi_134272719
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 21:59 schreef As1981 het volgende:
Hier loopt yaro het liefst naakt. Sokken gaan direcr uit. Maar het liefst ook zijn broek en onderbroek. Die laatste probeer ik meestal toch aan te laten.
:D
Nathan loopt vaak met z'n broek op z'n enkels. Hoort bij de ontdekkingsfaaaaaaase denk ik dan ;)
pi_134272775
Grappig om te lezen!!
Ze trekt hier zelf haar sokken en maillot aan..broek ook. Ik moet bij broek en maillot beetje helpen maar ze kan het goed zelf...ook schoenen trekt ze zelf aan. Meestal verkeerd om :D
Shirtjes moet ik aantrekken en daar heeft ze hekel aan..
  zaterdag 14 december 2013 @ 22:02:53 #43
259886 pessie
pi_134272825
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:00 schreef DJMO het volgende:

[..]

in dat geval moet ik het straks wel heel makkelijk krijgen hahahaha _O-

oh, en hoe doen jullie kids het met vuile was? die van mij (allebei!!) doen na het uitkleden hun vuile was in de wasmachine danwel de wasmand in de badkamer. ik hoorde van mijn begeleider bij Parlan dat dat best wel bijzonder is?? Ik weet niet beter, heb ze zo opgevoed dus tja.. :@
Nou, ik kleed em uit dus ik gooi z'n kleren in de was. Maar als ik hem vraag was in de machinmachine/wasmand te doen, doet hij dat graag.
  zaterdag 14 december 2013 @ 22:03:46 #44
244125 laziness
pi_134272852
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 21:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik hoor allemaal verhalen over dat is niet eerlijk mama en stil zijn mama, niet zingen mama, jij bent mijn vriend niet meer etc van anderen.
Die van mij zegt dat niet hoor! Ik vind hem heel redelijk. Weinig drama's.
pi_134272886
Ik vind het ook niet erg hoor. Alleen als hij zonder onderbroek wijdbeens gaat liggen. Echt geen gezicht :D

Was in de machine? Mijn kind heeft sowieso een hekel aan opruimen. Hij geeft dan meestal aan dat het toch echt te moeilijk is of dat hij te moe is.
Spullen pakken voor zijn broertje doet hij dan weer wel <3
pi_134272944
Jij bent mijn vliendje he mama? Papa ook, en Luukkie ook O+

Soms is het stomme mama, maar dan is het ook stomme lieve mama.

Ze kan best soms heel boos zijn hoor. Vanmiddag stond ze bij oma ook nog wel even op de gang.
*poef* nu is het weg
pi_134272980
Uhmm niks djmo.Maar Roy kan zijn eigen ook nog niet uitkleden.
en sowieso maak ik Roy ook niet wegwijs van de was moet in de machine of mand. 8-)
  zaterdag 14 december 2013 @ 22:07:07 #48
259886 pessie
pi_134273002
Nathan is met de mamamamamamama x1000 fase begonnen :X
pi_134273022
Sofie is dol op opruimen. Echt van wie ze dat nou weer heeft? Van de week lag ze in bed, en we bespraken nog even de dag. Ik vraag dan nog wat ze het allerleukste vond die dag: Dat we met z'n dlietjes op gingen luimen mama, dat was het allerleukst!!!
*poef* nu is het weg
pi_134273044
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:03 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik hoor allemaal verhalen over dat is niet eerlijk mama en stil zijn mama, niet zingen mama, jij bent mijn vriend niet meer etc van anderen.
Oh nou hier wel hoor. Het zijn fases maar soms grrrrr.
Op dit moment moet ik moet ik hem zo vaak waarschuwen. Dus vanmiddag werd het even te veel en viel ik uit. Ik voelde me daar zo rot over dat ik echt moest huilen. Mijn moeder waser op dat moment dus legt yaro uit wat er gebeurd en hij moest me een knuffel geven enzo. Dus hij komt naar me toe, mama dat is niet lief dat jij me op de gang heb gezet, zeg sorry. Toen moest ik stiekum wel weer lachen.
  zaterdag 14 december 2013 @ 22:08:41 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134273061
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:03 schreef laziness het volgende:

[..]

Die van mij verbiedt mij in de auto ook om mee te zingen, nou weet ik dat ik behoorlijk vals zing, maar dat hij nu al doet alsof hij in de jury van TVOH zit baal ik wel van.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_134273079
Kan je Sofie niet hier langs sturen kj?
pi_134273095
Als ik zing zet R haar vinger op mijn mond en zegt SSHHH :P
pi_134273096
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die van mij verbiedt mij in de auto ook om mee te zingen, nou weet ik dat ik behoorlijk vals zing, maar dat hij nu al doet alsof hij in de jury van TVOH zit baal ik wel van.
Ik hoorde een tijdje geleden; mama doe maar niet zingen, dan worden de leeuwen gedrietig :')
*poef* nu is het weg
  zaterdag 14 december 2013 @ 22:10:02 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134273117
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:08 schreef As1981 het volgende:

[..]

Op dit moment moet ik moet ik hem zo vaak waarschuwen. Dus vanmiddag werd het even te veel en viel ik uit. Ik voelde me daar zo rot over dat ik echt moest huilen. Mijn moeder waser op dat moment dus legt yaro uit wat er gebeurd en hij moest me een knuffel geven enzo. Dus hij komt naar me toe, mama dat is niet lief dat jij me op de gang heb gezet, zeg sorry. Toen moest ik stiekum wel weer lachen.
Ah gossie, maar wel grappig dat hij het op die manier opvat.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 14 december 2013 @ 22:10:35 #56
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134273139
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:09 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Ik hoorde een tijdje geleden; mama doe maar niet zingen, dan worden de leeuwen gedrietig :')
OMG... horen ze je in de dierentuin helemaal? :o
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 14 december 2013 @ 22:10:54 #57
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_134273147
Ik krijg mijn meisje heel gemakkelijk mee naar boven, dan zeg ik gewoon. Kom, we gaan even de was doen... ;)

Ze kan zelf dr broek en shirt aantrekken, dr sokken heeft ze geen geduld voor. :') Uitkleden kan ze vaak helemaal zelf...

Praten kan ze gewoon goed, steeds langere zinnen. Steeds meer een verhaaltje, ze kan ook overleggen met ons.... De L kan ze niet goed zeggen, ze noemt zichzelf nu A nine en tot voor kort gewoon Nine.

Ze zegt bijv... 'Even kijken of oma komt, nee mama auto oma is er niet, oma thuis/aankleden, dan naar Nine toe. Goed idee!!'

Ze is heel zelfstandig, wil graag dingen zelf doen en zelf kunnen. Maar heeft weinig geduld om iets te oefenen, dus daar ben ik nu wel mee bezig. Lukt iets niet, dan heeft ze nog steeds de neiging om het van tafel af te vegen.... :X
pi_134273204
Wat worden ze allemaal groot he!! Sarah ligt sinds deze week in een groot bed en heeft een groeisprintje gehad en ik moet erzelf vaak bij nadenken dat ze nog geen 3 is.. Het lijkt wel of ze in alles ook veel sneller is, maar dat komt misschien wel door het voorbeeld van haar grote zus.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  zaterdag 14 december 2013 @ 22:13:17 #59
259886 pessie
pi_134273222
quote:

[..]

_O-

Mijn peuter bezet het lawaai speelgoed van z'n zusje uit aals hij TV kijkt. "Kan niet horen mama" :')
  zaterdag 14 december 2013 @ 22:13:57 #60
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_134273241
Ja, wij gaan ook over naar een groot bed, zijn nu een beetje op zoek. Maar ook willen we haar naar peuteropvang gaan doen en ik wil met zindelijkheid bezig vanaf Jan.
Zo weer even wat veranderingen, maar eens kijken hoe het allemaal loopt en uitpakt.
pi_134273256
Ach as dat lijkt me ook moeilijk.
ook wel weer heel lief dat hij ervan onder in de indruk was.

over theater gesproken,wij gaan begin januari naar Kaatjes tralalaatjes. De grote liefde van Roy O+ we hebben een speciaal plekje zodat hij in zijn buggy kan blijven zitten.

en volgende week als de weergoden ons goed gezind zijn gaan we naar winter plopsaland. :D
pi_134273277
Nu kan ik er ook om lachen hoor. Op dat moment alleen niet echt.

En dat "goed idee" hoor ik hier ook veel.
Yaro is ook heel standvastig. Zegt hij oma ik kom logeren is dat een goed idee? Dan zegt mijn moeder bv nee dat is nu niet handig want ik moet morgen werken. En dn net zo lang zijn vraag blijven herhalen tot hij een antwoord krijg die hij wil horen :D
  zaterdag 14 december 2013 @ 22:15:14 #63
259886 pessie
pi_134273302
Juud, een bed zonder zijkant is wel handig met zindelijkheid.

Ik sluit af, drukke nacht voor de boeg. Welterusten!
  zaterdag 14 december 2013 @ 22:15:36 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134273313
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:12 schreef MamaPurk het volgende:
Wat worden ze allemaal groot he!! Sarah ligt sinds deze week in een groot bed en heeft een groeisprintje gehad en ik moet erzelf vaak bij nadenken dat ze nog geen 3 is.. Het lijkt wel of ze in alles ook veel sneller is, maar dat komt misschien wel door het voorbeeld van haar grote zus.
Ik denk wel dat dat van invloed is, een oudste kind of enige kind in huis heeft nou eenmaal geen voorbeeld om zich aan op te trekken, daarbij moet dat kind ook alle communicatie van de verzorgers hebben, en die zal anders zijn dan van een grote broer of zus.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 14 december 2013 @ 22:18:01 #65
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_134273428
quote:

[..]

:D Ik mag wel zingen, op commando. Eigen initiatief wordt niet gewaardeerd :{w
Oude (on)bekende.
pi_134273454
Leuke uitjes Bar.

En MP jou dame is ook echt groot. Ik vertelde over haar vanavond en zei ook automatisch dat ze drie was en toen dacht ik nee dat kan niet zeis jonger dan yaro.

En die invloed van een grote broer is hier ook wel erg merkbaar bij Kyan. Die vind alles fantastisch wat Yaro doet en ziet hem echt als zijn grote voorbeeld.
pi_134273487
Maar kunnen jullei kindjes dan ook spijkerbroeken goed aandoen en het knoopje dicht? Mex trekt wel eens zelf zijn pyamabroekje aan, maar een spijkerbroek lukt hem echt niet.
Jas en schoenen uit doet hij tegenwoordig al wel zelf en gooit het dan voor d ekapstok neer, want aan het haakje ophangen lukt nog niet zo goed.
Vuile was gooit hij van de trap af, heeft pappa hem geleerd. :{

Leuke dingen in het vooruitzicht Bar!

As, jammer dat je zo boos moest worden, het is ook gewoon lastig. Lief dat hij je kwam knuffelen.

Mex zet mij ook wel eens op de gang, ik speel het altijd wel mee, volgens mij maakt dat wel indruk bij hem.
pi_134273491
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:14 schreef _Bar_ het volgende:
Ach as dat lijkt me ook moeilijk.
ook wel weer heel lief dat hij ervan onder in de indruk was.

over theater gesproken,wij gaan begin januari naar Kaatjes tralalaatjes. De grote liefde van Roy O+ we hebben een speciaal plekje zodat hij in zijn buggy kan blijven zitten.

en volgende week als de weergoden ons goed gezind zijn gaan we naar winter plopsaland. :D
Leuk!! wij gaan ook naar Plopsa in februari!! ben echt benieuwd wat ze er van vindt!
pi_134273529
Hier mag ik ook niet zingen trouwens.
Zelf zingt ze wel, heb ik laatst een filmpje van gemaakt, zingt ze 'taapje taapje heb je witte wolf' liet ik gaat dat filmpje zien zegt ze 'nee is niet taapje, is taapje' ze heeft dus niet door dat zij het zelf niet goed zegt maar als ze mij of zichzelf op film hoort dan weet ze wel dat het niet goed is..
pi_134273570
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:19 schreef bitterend het volgende:

[..]

Leuk!! wij gaan ook naar Plopsa in februari!! ben echt benieuwd wat ze er van vindt!
Wij gaan nu voor de 3de keer dit jaar.
Roy vind het geweldig.
pi_134273601
O+ we gaan naar Hasselt trouwens!

Ze kan alleen jogging broeken aan trekken hoor!
pi_134273649
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:22 schreef bitterend het volgende:
O+ we gaan naar Hasselt trouwens!

Ze kan alleen jogging broeken aan trekken hoor!
wij naar de panne indoor is te intens voor Roy.
we slaan majaland op de topdrukte ook altijd over.
  zaterdag 14 december 2013 @ 22:26:49 #73
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_134273757
Nee, knoop dicht lukt nog niet hoor, rits ook niet echt.

Ik ben nog nooit naar het theater geweest met mijn uk, vond dat tot nu toe nog niet nodig, en het afgelopen jaar was het sowieso geen optie met het kleine ventje erbij.

Ik ben zelf erg van voorstellingen bezoeken (totdat ik kindjes kreeg ging ik echt enorm vaak) dus ben zeker van plan dat ook een paar keer per seizoen met de kindjes te gaan doen.

Zandkasteel zou ze geweldig vinden.....maar bijv Woezel en Pip ook.
pi_134274859
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:08 schreef As1981 het volgende:

[..]

Ik zou hem dan dus kort houden. Niet de hele tijd waarschuwen, maar ook een vervolgactie. Anders heeft het geen gevolg voor hem en gaat hij Door omdat jij toch geen vervolg erop uitvoert. Dus max 2x waarschuwen bijvoorbeeld en bij de 3e keer op de gang. En bij de tweede waarschuwing dan zeggen dat je hierna niet meer waarschuwt, maar dat je hem op de gang zet als hij het weer doet.

Eva kan zichzelf aan- en uitkleden, maar dan moet ik wel dr drukkers van dr shirt open maken.
Praten gaat ook steeds beter. Hoewel de woorden nog niet altijd kloppen: "oli - antje inne tos" olifantje in het bos. Ach dat komt wel.
Kleuren kan ze benoemen. Hoeveel weet ik zo niet, maar de gewone alledaagse kleuren. Dus niet pimpelpaars enzo. Hell, ik zou nog niet eens weten hoe pimpelpaars eruit ziet.
Ze heeft zichzelf lange tijd Eja genoemd, maar dat is nu netjes Eva. Ze weet nu ook haar tweede naam E achternaam. We zijn haar dat soort dingen wel aan het leren want je weet maar nooit ...
pi_134274948
Nee knoop van de broek lukt nog niet. Gympen bijvoorbeeld ook niet. Schoenen met klittenband wel.

[ Bericht 1% gewijzigd door danic op 15-12-2013 09:06:08 ]
pi_134275080
Leuk om te lezen allemaal! Amy kan zichzelf aankleden en dat wil ze ook vaak. We helpen haar wel als het niet lukt of als het even snel moet. Ze doet dan eerst haar armen in haar mouwen en dan haar shirt over haar hoofd omdat ze dat altijd bij papa ziet :D schattig.

Ik mag wel zingen gelukkig 8-) ik weet niet of ik mooi kan zingen :P maar ik zing vanalles. ik verzin vaak zelf liedjes of ik zing iets wat ik aan haar vraag of als reactie op haar vraag. Het grappig is dat zij dat ook gaat doen of dat ze ook zingend reageert :D Laatst had ze Junglebook gekeken en dan zingt die aap zoiets als 'een aap is niet mooi' en dat bleef in mijn hoofd zitten dus ik zong steeds 'een aap is niet mooi' en toen reageerde ze met 'een aap is wel mooi' ook zingend. supertof. Op de psz zingen ze blijkbaar ook veel. Ze zingt daar niet mee, maar thuis komt er dan ineens van alles voorbij. Zo zong ze gister "jingo bells" (Jingle bells) ik smelt dan echt een beetje. Ik zing ook voor het slapen gaan een slaapliedje en dan zingt ze de woorden op het einde van de zin mee.

Praten kan ze wel goed. Niet alles even duidelijk. Maar over het algemeen voor mij goed verstaanbaar. Ze praat alleen (selectief) niet bij anderen. We hebben woensdag weer de ogentest bij CB vorige keer mislukt, Ik vrees dat het nu weer niet lukt. Maar goed, geeft niet.

Verder zitten we nu in de onderzoeken. Ze gaat geobserveerd worden op de psz en we moeten nog allerlei vragenlijsten invullen + gesprek. Ze is al een keer tijdens spelen geobserveerd. Ik ben benieuwd naar wat eruit komt, maar ik denk dat ik het ergens al wel weet. Ik zal wel blij zijn als we weten wat het is zodat we gericht kunnen handelen met de dingen die nu heel moeilijk gaan en niet steeds het wiel hoeven uit te vinden.
pi_134275456
Spannende en drukke tijden dus sologratia?

waar denken jullie zelf aan?
pi_134275793
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:53 schreef danic het volgende:

[..]

Ik zou hem dan dus kort houden. Niet de hele tijd waarschuwen, maar ook een vervolgactie. Anders heeft het geen gevolg voor hem en gaat hij Door omdat jij toch geen vervolg erop uitvoert. Dus max 2x waarschuwen bijvoorbeeld en bij de 3e keer op de gang. En bij de tweede waarschuwing dan zeggen dat je hierna niet meer waarschuwt, maar dat je hem op de gang zet als hij het weer doet.

Eva kan zichzelf aan- en uitkleden, maar dan moet ik wel dr drukkers van dr shirt open maken.
Praten gaat ook steeds beter. Hoewel de woorden nog niet altijd kloppen: "oli - antje inne tos" olifantje in het bos. Ach dat komt wel.
Kleuren kan ze benoemen. Hoeveel weet ik zo niet, maar de gewone alledaagse kleuren. Dus niet pimpelpaars enzo. Hell, ik zou nog niet eens weten hoe pimpelpaars eruit ziet.
Ze heeft zichzelf lange tijd Eja genoemd, maar dat is nu netjes Eva. Ze weet nu ook haar tweede naam E achternaam. We zijn haar dat soort dingen wel aan het leren want je weet maar nooit ...
Dat doen we ook hoor. Zijn redelijk consequent. Maar met de hele tijd waarschuwen bedoel ik gedurende de dag of een periode. Hij doet het na de consequentie gewoon weer of hij bedenkt iets anders. Bv kyan optillen, boven op hem liggen, en nog 100 kleine dingen. Het is een fase. Hoort er bij geen probleem. Maar soms als je dit al weken hebt en je het grootste deel alleen met ze bent is het soms net de druppel.

Ik weet dat mijn moeder aangaf dat ze nu ook snapte dat ik soms aan het einde van de dag moe ben. Yaro is een pittige (dit was vanwege mijn zweepslag en zij toen in huis was om voorde kinderen te zorgen)

Mijn opmerking was dan ook niet bedoeld voor een tip maar meer om aan te geven dat ze hier soms echt niet altijd leuk, lief en aardig zijn. Maar dat verwacht ik ook niet.
pi_134276152
Ja, hoe goed luisteren jullie kindjes eigenlijk? Ik moet ook alles eerst 3x zeggen en dan boos worden voordat hij ook maar een beetje luistert.
Ik vraag bijvoorbeeld wel eens of hij even stil wil zijn omdat Nena slaapt, maar hij doet het nooit.
Dit is als Nena in haar kamer slaapt en ik hem naar bed breng ofzo. Vraag ik nou teveel van hem? Is dat besef er nog niet?
pi_134276524
Sarah doet gewoon vaak alsof ze me niet hoort en reageert niet en als ik het dan nogmaals vraag of zeg en nogmaals krijg ik regelmatig een zucht en een bijdehandte jaahaaaa. Zo van ik hoorde je wel maar heb geen zin om naar je te luisteren. En wegrennen of proberen te slaan als ze iets niet wil dat doet ze ook, maar als ik simpel uitleg hoe of wat en haar betrek in wat ik gedaan wil hebben bijv boodschappen doen en dan zeg ik dat ik haar echt nodig heb om de tas te helpen tillen dan gaat ze opeens vaak heel snel mee of dan doet ze wel wat ik vraag :)
pi_134276543
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 23:22 schreef Troeta het volgende:
Ja, hoe goed luisteren jullie kindjes eigenlijk? Ik moet ook alles eerst 3x zeggen en dan boos worden voordat hij ook maar een beetje luistert.
Ik vraag bijvoorbeeld wel eens of hij even stil wil zijn omdat Nena slaapt, maar hij doet het nooit.
Dit is als Nena in haar kamer slaapt en ik hem naar bed breng ofzo. Vraag ik nou teveel van hem? Is dat besef er nog niet?
Op de psz vertelde ze me dat het besef om echt te onthoudrn wat wel/niet mag kort is. Vond ik lastig omdat hij echt heel veel onthou maar blijkbaar is het op dat deel toch maar kort. Dus de volgende dag kan je weer opnieuw beginnen.

Dat waarschuwen voor bv zachtjes doen is herkenbaar. Hij weet het wel maar zijn impuls en enthausiastme zijn dan toch sterker. Het is niet zo dat hij bewust hard gaat praten. Maar inzijn spel doet hij bv een sirene na. En als ik dan zeg niet zo hard. Is zijn antwoord ja maar het is een sirene....

Hij kan ook echt fluisteren en zacht doen als hijzich er bewust van is.

Luisteren is vaak nog lastig maar ik denk dus niet uit onwil maar omdat zijn impuls nog te sterk is. We zijn consequent en duidelijk maar soms is het dodelijk vermoeiend. En dan zit ik er even door heen. Vind dat die kant ook gezegd mag worden.

Yaro geeft soms ook zelf aan dat luisteren en geduld hebben best moeilijk is.

En nu ga ik mijn bed in. Energie op doen :P
pi_134282546
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 23:15 schreef As1981 het volgende:

[..]

Dat doen we ook hoor. Zijn redelijk consequent. Maar met de hele tijd waarschuwen bedoel ik gedurende de dag of een periode. Hij doet het na de consequentie gewoon weer of hij bedenkt iets anders. Bv kyan optillen, boven op hem liggen, en nog 100 kleine dingen. Het is een fase. Hoort er bij geen probleem. Maar soms als je dit al weken hebt en je het grootste deel alleen met ze bent is het soms net de druppel.

Ik weet dat mijn moeder aangaf dat ze nu ook snapte dat ik soms aan het einde van de dag moe ben. Yaro is een pittige (dit was vanwege mijn zweepslag en zij toen in huis was om voorde kinderen te zorgen)

Mijn opmerking was dan ook niet bedoeld voor een tip maar meer om aan te geven dat ze hier soms echt niet altijd leuk, lief en aardig zijn. Maar dat verwacht ik ook niet.
Oh op die manier.
Ja dat is ook irritant en vermoeiend. Ik ben er ook wel eens klaar mee dan.

Slaan gebeurt hier niet en Eva kan vaak goed rekening houden met bijvoorbeeld Rosalie die slaapt of net voor bedtijd een fles geeft. Maar dat houdt niet in dat ik het tijdens het drinken bijvoorbeeld nog 10x moet vragen. Dat is inderdaad die spanningsboog/korte termijngeheugen. Net als dat je vraagt aan je kind om stil te zitten aan tafel. Dat kunnen ze nog helemaal niet. Het is helemaal niet raar dat ze zitten te wiebelen.
Ik leg wel vaak uit waarom ik iets doe of vraag. En daardoor gaat het vaak goed.
Maar ook hier wordt gezucht of met jahaaa gereageerd :X
Dat wordt dan ook gelijk gecorrigeerd en moet ze het veranderen in 'ja mama/papa/whoever'.
pi_134282555
Gisteren hadden ze voor het eerst 'ruzie'. Rosalie zocht toenadering maar is een enorme knijper. Dus die greep eva hard bij dr oor. Die schrok en gaf Rosalie een duw.
Zat ik met twee snikkende meisjes op schoot :D
  zondag 15 december 2013 @ 12:12:18 #84
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_134284798
Gisteren de kerstboom opgetuigd. Vanmorgen zegt ze dus heel enthousiast "oh kerstboom mooi, niet aankomen nee" om er vervolgens na 10 minuten naartoe te gaan om alle balletjes aan te raken.... dus ze had van gisteren nog wel begrepen dat ze er niet aan mocht komen, maar het dus wel doen. Uitproberen dus?
Word er wel eens moe van, dat altijd maar nee zeggen.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_134284955
Herkenbaar. Vooral rond etenstijd, dan wil hij in alle pannen meekijken, en dan zetten we het stoeltje waar hij opklimt weer bij de salontafel, en nog geen halve minuut later komt hij weer aangelopen met het stoeltje.. Maar het wordt weer wat beter de laatste weken.

Leuke is dat hij nu ook zelf aangeeft als hij moe is. Hij zegt slapen, en klimt de trap al op. Hij kan zijn schoenen aantrekken, (onder)broek aan en uit. Het gaat zo hard.
  zondag 15 december 2013 @ 12:24:43 #86
244125 laziness
pi_134285087
Olivier zong vanochtend jingle bells :o Geleerd op het kdv denk ik?

Hier zingt hij olifantje in het bos:

zondag 15 december 2013 @ 13:32:22 #87
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_134287051
Wat schattig O+
Anouk leert ook liedjes op kdv, maar ik hoor niet welke het zijn! Klinkt als een melodie-tje, maar wat? :D
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_134287356
Olifantje in het bos word hier vaak gezongen. Begin de dag met een dansje. Alle eendjes zwemmen in het water. Poesje mauw. Hij vindt het leuk, en als ik zing hoor ik vaak "mooi"
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 15 december 2013 @ 13:50:34 #89
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134287676
hier zijn klap eens in je handjes en en hoofd schouders knie en teen favoriet.
en als ik papagaaitje leef je nog zing maken zij iea dea af als iea kea _O-

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 15 december 2013 @ 16:56:46 #90
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134295012
*arghh* ik word knetter van het woord IKKUH! :') echt werkelijk bij alles wat er gebeurt, ik mag niet helpen.. ik mag zelfs z'n luier niet los of vastmaken. hij slaat gewoon m'n handen weg .. ik ben er zo klaar mee dat ik elke keer bij het verschonen bijna een half uur bezig ben om hem weer aangekleed te krijgen ..

zondag 15 december 2013 @ 18:39:14 #91
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_134299358
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 16:56 schreef DJMO het volgende:
*arghh* ik word knetter van het woord IKKUH! :') echt werkelijk bij alles wat er gebeurt, ik mag niet helpen.. ik mag zelfs z'n luier niet los of vastmaken. hij slaat gewoon m'n handen weg .. ik ben er zo klaar mee dat ik elke keer bij het verschonen bijna een half uur bezig ben om hem weer aangekleed te krijgen ..
dan laat je hem toch alleen in blote billen of alleen luier rond lopen.

hier heb ik alleen al een enorm gevecht om Roy uberhoubt een luier te verschonen. Kind letterlijk in de houtgreep leggen is het enige wat iets werkt.
tel daarbij de tijd op die we kwijt zijn aan Roy aankleden en of omkleden.
Dan ben ik heel makkelijk hoor dan maar alleen een luier om.
uiteindelijk komt Roy toch naar me voor kleren.
en het zal niet de eerste keer zijn dat ik al op mijn knieën rennend achter Roy aan kruip om hem aan te kleden,luier verschonen.
  zondag 15 december 2013 @ 18:43:52 #92
259886 pessie
pi_134299521
Nathan zingt twinkle twinkle kleine ster O+
En hij zingt het voor Lauren als ze verdrietig is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 15 december 2013 @ 18:54:54 #93
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134299842
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 18:39 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

dan laat je hem toch alleen in blote billen of alleen luier rond lopen.

hier heb ik alleen al een enorm gevecht om Roy uberhoubt een luier te verschonen. Kind letterlijk in de houtgreep leggen is het enige wat iets werkt.
tel daarbij de tijd op die we kwijt zijn aan Roy aankleden en of omkleden.
Dan ben ik heel makkelijk hoor dan maar alleen een luier om.
uiteindelijk komt Roy toch naar me voor kleren.
en het zal niet de eerste keer zijn dat ik al op mijn knieën rennend achter Roy aan kruip om hem aan te kleden,luier verschonen.
op luie zondagen kan dat nog wel, maar door de week heb ik het probleem ook als ik Jan uit school moet halen. ik begin vaak drie kwartier voor ik de deur echt uit moet, al met het verschonen en het aankleedritueel. 99 van de 100 keer ben ik maar net op tijd op school (en dat vier keer per dag!). als ik de deur niet uithoef geef ik er idd niet om of hij in z'n nakie rondloopt, maar helaas gaat dat vijf dagen per week hier niet op. helaas.

pi_134299889
Wat lief Pessie. Hier zingt yaro die ook. Maar op de psz een andere versie dan die ik ken.

Hier zingt yaro ook voor Kyan. Ik zing vaak een zelf verzonnen lied met hun naam. Van de week pakte yaro zijn gitaar en zong hem voor kyan <3

Zou ik dan ook laten idd Bar. Maar ja hier dus al vaak naaktlopers.

En even jompelen. Maar yaro is nu ook 's nachts zindelijk. Zelfs vanacht nadat hij moest drinken was hij gewoon droog. Ik ben trots.
pi_134300011
Wat goed As81!!!

A. wilde op een gegeven moment zijn luier niet meer om 's nachts, maar dat ging toch niet goed. Dus na 1,5 week veel wassen wilde hij zelf wel weer een luierbroekje aan. Als hij nog niet slaapt of er wel wakker van wordt gaat hij wel op het potje. We maken hem 's avonds ook wel wakker als wij naar bed gaan.
  zondag 15 december 2013 @ 19:07:30 #96
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_134300202
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 18:54 schreef DJMO het volgende:

[..]

op luie zondagen kan dat nog wel, maar door de week heb ik het probleem ook als ik Jan uit school moet halen. ik begin vaak drie kwartier voor ik de deur echt uit moet, al met het verschonen en het aankleedritueel. 99 van de 100 keer ben ik maar net op tijd op school (en dat vier keer per dag!). als ik de deur niet uithoef geef ik er idd niet om of hij in z'n nakie rondloopt, maar helaas gaat dat vijf dagen per week hier niet op. helaas.
hier ook niet hoor maar toch ik het wel.
Roy gaat 4dagen naar school en ik werk daar net zoveel dagen voor.
ik sta er speciaal voor op :@
pi_134300792
Wat goed As!

Hoe houden jullie, jullie peuters bezig als het zo koud is buiten?
We hebben vandaag met blokjes gespeeld, ice age gekeken, getekend, met klei gespeeld...
Heeft iemand nog wat ideetjes?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 15 december 2013 @ 19:26:22 #98
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134301055
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 19:20 schreef bitterend het volgende:
Wat goed As!

We hebben vandaag met blokjes gespeeld, ice age gekeken, getekend, met klei gespeeld...
vingerverven, brooddeeg, verstoppertje, een tent onder de eettafel maken, memory,vingervoetbal met een pingpongballetje ...

zondag 15 december 2013 @ 19:35:18 #99
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_134301489
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 19:20 schreef bitterend het volgende:
Wat goed As!

Vooral veel laten helpen! Was vouwen, opruimen, afwassen enzovoorts. Extra lang laten spelen in bad met "speciale" dingen zoals lege fles frisdrank, duplodiertjes of pop. En vandaag hebben we ook gewoon in de tuin gespeeld. Ik met mijn gammele lijf wat gesnoeid en S. de takjes en blaadjes in de container doen. Neemt niet weg dat ik de zomer niet mis, qua speelmogelijkheden ;)
Oude (on)bekende.
  zondag 15 december 2013 @ 19:46:43 #100
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_134302005
Wij zijn hier extra lang in bad gegaan, maar verdere ideeen zoals hier al genoemd zijn heb ik eigenlijk ook niet :@
Maar zelfs als het koud is probeer ik toch elke dag naar buiten te gaan, al is het maar een half uurtje. Hij slaapt dan ook beter als hij wat "echte" beweging heeft gehad.

Enne vandaag waren we naar Bob de Bouwer geweest. *O* Ik vond het heel leuk en rayen ondanks dat hij geen zitvlees heeft ook ;)
Na afloop heeft hij Bob de Bouwer, Wendy en Spud een handje gegeven.
Was ik natuurlijk mijn telefoon en mijn camera vergeten |:( dus helaas geen foto's.
Maar ja, ik vond het alweer knap dat hij al die grote poppen een handje wilde geven O+
Rayen 2½ jaar!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')