abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134598844
mevr mus het is ook een grote verandering. fijn dat hij blij was met zijn ledikantje
beterschap voor R bitterend.

sinds ean is het grote bed ligt is ze nog veel vroeger wakker. of het door het grote bed, de geboorte van sac of iets anders komt weet ik niet. maar vermoeiend is het wel.

ze bouwt tegenwoordig met de foamtegels een huis op de grond, ik ruim die elke dag weer op. van het weekend komt ze beneden
ean: oh mama en papa huis pot maak.
ik: ja schat mama moet toch schoonmaken?
ean: wijst naar het andere gedeelte van de woonkamer mama dan maar daar poetsen en begint haar huis weer in elkaar te leggen.

even later hoor ik mama niet huis pot maken he? oke? afgesproken?? en vervolgens anders ik heel boos hoor. Je kon mij opvegen.
  maandag 23 december 2013 @ 11:55:37 #202
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_134600296
-quote ipv edit -
Oude (on)bekende.
pi_134603640
Oww Musje toch terug naar een ledikant! had S beloofd om niet meer eruit proberen te klimmen? :P
Je was toch in mei/juni uitgerekend? dan hebben jullie nog tijd :*

F_R O+ O+ zo lief!! hier ook eentje die mij af en toe verteld wat ik moet doen :D vooral als ze kom mama zegt en mijn hand pakt O+

Tja kerst, ik had dus vanochtend gebeld om te zeggen dat R niet lekker was. Schoonmoeder had meteen gezegd "oh ik denk dat ze kiezen krijgt"
Erm ok, ja kan zei ik, maar ze is ook enorm snotterig en moet hoesten.."oh dan zal ze verkouden zijn, dat hebben veel kinderen hoor" }:| nee echt? :')
Nou en nu moet ze overna denken of ze hier wil eten met kerst! wat maakt het uit? ik zou toch koken en al mijn eten en zooi daar naar toe meenemen? kunnen we het net zo goed hier doen en dat R lekker kan slapen in de middag en beter worden.

Vorig jaar met kerst was ook zoiets bij mijn ouders thuis. Ze eten daar rond 9 uur 's avonds. R was al naar bed en toen we zaten te eten had ik gevraagd of het was stiller kon..gewoon ietsje! ze waren echt boos hoor! want toen wij klein waren, hielden de volwassenen nooit rekening met onze slaaptijden! :') waarom maakte ik me zo druk altijd over dat ze genoeg slaap kreeg en andere onzin :(
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_134604153
Wat stom bitterend -O-

Ik snap best dat niet iedereen het even leuk vind om zich aan te passen aan een dreumes maar opa en oma kunnen dat toch wel opbrengen? En als R niet lekker is, is het toch veel fijner om lekker thuis te zijn? En als jij toch zou koken? Beterschap voor R :*
pi_134604448
Een klein kind is leuk als hij/zij maar niet te veel van je vraagt :+
en Dankje :*
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 23 december 2013 @ 14:36:56 #206
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_134606487
Wat lief van Ean. De manier waarop peuters ook wat te zeggen willen hebben op hoe het er in huis aan toe gaat vind ik zo leuk :D

En lastig Bitterend. Hoe goed bedoeld ook, ouders die wel weten wat goed is zijn irritant. Mijn moeder heeft er een handje van om oplossingen te bedenken voor dingen die wij helemaal niet als een probleem ervaren. Meestal laat ik dat lekker langs me heen gaan, maar soms kan ik me er ook druk om maken.

En nog even over het bedje, Simon hoeft zijn ledikant gelukkig niet uit voordat de baby komt (begin april). De baby gaat eerst lekker in 't wiegje :Y
Oude (on)bekende.
pi_134607395
Bitterend, jammer dat ze dan niet even mee willen werken. Met bedtijden zit jij daarna met de ellende. En ziek zijn is toch overmacht. Kun je ook niks aan doen..

Musje, toch maar terug.. Misschien inderdaad proberen als het slapen ook even lekker gaat..

Ik gooi nog even een Daan-foto-spam erin..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_134608798
Mooie foto's df

En mus mocht s toch nog in het ledikant liggen als de baby er eigenlijk in moet kun je ook het campingbedje gebruiken daar past het matras van het ledikant ook in.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 23 december 2013 @ 15:37:47 #209
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134608908
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 14:36 schreef Mevr_Mus het volgende:
Wat lief van Ean. De manier waarop peuters ook wat te zeggen willen hebben op hoe het er in huis aan toe gaat vind ik zo leuk :D

het kan ook enorm vermoeiend zijn :') Ik zet de tv aan, geert hem boos uit met de woorden ik doen om hem vervolgens weer aan te zetten. We gaan de deur uit, en hij slaat de deur kwad dicht (met mijn vingers er bijna tussen) omdat hij de deur open wil doen. en zo gaat het letterlijk met alles wat er gebeurt :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 23 december 2013 @ 18:57:11 #210
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_134616673
Dat het ook heel vermoeiend kan zijn ben ik me je eens ;) Maar toch vind ik het vooral leuk, die mening over alles. We hebben hier nu echt iemand in huis om rekening mee te houden O+

Overigens blijven wij wel de baas hè :+ En ter compensatie voor de belangrijke keuzes die wij maken, mag S. de minder belangrijke keuzes maken, ook over ons, welke sokken we aan moeten enzo :+
Oude (on)bekende.
pi_134617178
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 13:27 schreef bitterend het volgende:
Oww Musje toch terug naar een ledikant! had S beloofd om niet meer eruit proberen te klimmen? :P
Je was toch in mei/juni uitgerekend? dan hebben jullie nog tijd :*

F_R O+ O+ zo lief!! hier ook eentje die mij af en toe verteld wat ik moet doen :D vooral als ze kom mama zegt en mijn hand pakt O+

Tja kerst, ik had dus vanochtend gebeld om te zeggen dat R niet lekker was. Schoonmoeder had meteen gezegd "oh ik denk dat ze kiezen krijgt"
Erm ok, ja kan zei ik, maar ze is ook enorm snotterig en moet hoesten.."oh dan zal ze verkouden zijn, dat hebben veel kinderen hoor" }:| nee echt? :')
Nou en nu moet ze overna denken of ze hier wil eten met kerst! wat maakt het uit? ik zou toch koken en al mijn eten en zooi daar naar toe meenemen? kunnen we het net zo goed hier doen en dat R lekker kan slapen in de middag en beter worden.

Vorig jaar met kerst was ook zoiets bij mijn ouders thuis. Ze eten daar rond 9 uur 's avonds. R was al naar bed en toen we zaten te eten had ik gevraagd of het was stiller kon..gewoon ietsje! ze waren echt boos hoor! want toen wij klein waren, hielden de volwassenen nooit rekening met onze slaaptijden! :') waarom maakte ik me zo druk altijd over dat ze genoeg slaap kreeg en andere onzin :(
Wat stom dat ze er zo moeilijk over doen zeg! Helemaal als R ziek is is het voor haar toch het fijnste gewoon thuis te zijn.

quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 10:49 schreef Mevr_Mus het volgende:
Sneu voor R... En gedoe met Kerst... Ik zou er nu al geen zin meer in hebben.

Wij hebben geluk dit jaar, mijn moeder is op vakantie en mijn vader en zusje komen hier. Tweede kerstdag naar schoonouders maar die wonen niet zo achterlijk ver weg als mijn familie ;) Andere jaren reisden we echt het hele land door, zo blij dat dat nu niet hoeft!

En het bedje... :') Dat heeft vriend vannacht weer in elkaar gezet, tot grote opluchting van S: "ja, papa bedje goed maken weer *O* " Gister was groot drama en uiteindelijk dus besloten dat we hier geen drama van wilden maken. S. vindt naar bed gaan al matig en we waren een beetje bang om het, door het open bed door te drukken, nog erger te maken. Over een tijdje nog maar eens proberen :)
Floris wilde ook een hele tijd niet uit zijn ledikant. Een maand voor Elise geboren werd hadden we het peuterbed neergezet, maar hij wilde er echt niet in. Heeft dus een paar maanden beide bedden in zijn kamer gehad. Lazen we voor in het peuterbed en daarna mocht hij kiezen waar hij ging. Elise sliep toch de eerste tijd in het wiegje. Uiteindelijk hebben we het na 3 maanden een keer "doorgeduwd" en dat was 3 of 4 keer naar m toe gaan op een avond en toen was het goed.
Ik vond het het ook niet waard om er een moeten van te maken en zo kon hij ook eraan wennen.
pi_134617369

[ Bericht 100% gewijzigd door Sonnetje85 op 24-12-2013 00:12:45 ]
  maandag 23 december 2013 @ 20:41:24 #213
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_134622251
Draakje had vandaag ook de lolbroek aan geloof ik. Ben ik klaar met stofzuigen, komt ze al klappend in d'r handjes uit d'r kamertje gerend: Goed gedaan mama!!! Vloer weer schoon!!!

Nou je kon me opvegen hoor _O- !
  maandag 23 december 2013 @ 21:46:06 #214
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_134625925
Ik vind dat kletsen ook zo leuk. O+
Ik breng haar vanavond naar bed, dan "loopt" ze zelf de trap op. Stopt in ene, en zegt "Anouk boos kijken" Zag er totaal niet boos uit, maar waar dat dan weer vandaan komt?
Ik vind het geweldig O+
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 23 december 2013 @ 22:12:01 #215
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_134627513
Boze Anouk :D S. probeert nu ook bewust verschillende gezichtsuitdrukkingen uit, ik moet daar zo hard om lachen steeds :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oude (on)bekende.
pi_134628019
Hahaha geweldig.
Eva kondigde vandaag aan dat ze een poepdag had.
En inderdaad: 6 luiers. Ze werden steeds dunner. Dus ze zal het hebben voelen aankomen :D
pi_134628123
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 22:20 schreef danic het volgende:
Hahaha geweldig.
Eva kondigde vandaag aan dat ze een poepdag had.
En inderdaad: 6 luiers. Ze werden steeds dunner. Dus ze zal het hebben voelen aankomen :D
Dat is wat mijn dochter poepsoep noemt :')
Mam ik heb last van poepsoep. ALWEEEER *zucht*

Terwijl ze het niet eens zo vaak heeft :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_134629420
Whahaha poepsoep _O-
Dat heeft eva echt nooit.
Daarom vond ik het zo gek dat ze aan het begin van de dag dit even aankondigde. En Rosalie deed natuurlijk vrolijk mee :') vriend heeft vandaag 9 (!!) poepluiers verschoont.
  maandag 23 december 2013 @ 22:52:09 #219
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_134629699
Haha Musje :D

Dat is zoals de mijne nu, als ik vraag te lachen, een beetje voorover leunt en cheese roept. Dat levert ook geen normale foto's op :')
SPOILER
Voor de rest is hij wel normaal hoor :+

SPOILER
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_134629842
spaghetti of poepie levert vaak betere smoeltjes op :D
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_134630662
Of spinaziiiieee ;)

Anne heeft ook een nieuw fotogezicht, ze lijkt wel een breedbekkikker :')

Foto plaatsen lukt helaas niet mobiel...
  maandag 23 december 2013 @ 23:17:40 #222
244125 laziness
pi_134630849
Ik heb hem niet aangeleerd om cheese te zeggen en krijg het er dus ook niet uit :P
pi_134632371

Het nieuwe fotogezicht... :')
  dinsdag 24 december 2013 @ 07:57:46 #224
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_134640309
Wat een geweldige foto's!
pi_134640570
Wat een herkenbare foto's!!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 24 december 2013 @ 08:45:30 #226
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134640732
hier vanmorgen een kleine primeur :o ondanks dat de oudste een vriendinnetje heeft te logeren, werd ik pas om half negen gewekt door de kinderen. Geert werd zelfs pas wakker toen ik koffie ging zetten voor mezelf O+

van mij mogen ze alle dagen in het weekend en de vakantie's zo uitslapen :Y
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

dinsdag 24 december 2013 @ 09:09:10 #227
348178 NotTheSame
pi_134641126
Ow das lekker DJMO!

Hier was het 5.30uur :O !
Draakje schrok van een flinke klap tegen de rolluiken. Er is iets tegenaan gewaaid maar ik kan niets vinden buiten. Op het eerste gezicht geen schade, als de storm is gaan liggen zal ik wel op de ladder kruipen.
  dinsdag 24 december 2013 @ 10:50:48 #228
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_134643387
Whaha, mooi al die fotoezichten :D
Oude (on)bekende.
pi_134653981
Lekker DJMO!

Nts wat een lolbroek O+ vroeg wakker zeg!

Hebben jullie kindjes ook zulke grote ogen en kleine maagjes? :D ze roept constant dat ze banaan wil, mandarijn, brood...maar dan als ik het geef neemt ze een hapje en doet ze het weg }:|
  dinsdag 24 december 2013 @ 16:17:25 #230
348178 NotTheSame
pi_134654518
Jep... Alles willen hebben maar eten? Ho maar!
pi_134654817
Precies ja :D

Mammaaaa kaaaiikk riep ze net...ze zat haar nijntje dvd te likken :X
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 24 december 2013 @ 16:33:42 #232
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134655147
Geert net ... ik zeg: ga je kamer maar opruimen .. geeft hij als antwoord: JIJ DOET DAT }:|

pi_134763053
Ik was jullie kwijt :o
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 27 december 2013 @ 21:28:48 #234
244125 laziness
pi_134763154
Hoe is het met Dot? Grote zus to be!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 27 december 2013 @ 21:49:32 #235
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134764104
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2013 21:27 schreef Vanyel het volgende:
Ik was jullie kwijt :o
1.2.3.4.5.6.7.8.910
wie niet weg is, is gezien :+

zaterdag 28 december 2013 @ 20:41:09 #236
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_134800082
In het kader van brutale peuters; "Wat is het een bende in je bed Anouk?" (Nogal wat knuffels aanwezig ;) ) "Ja bende bed, mama opruimen ja?" :( O+
(Kan ook in praatjes, maar het is hier ook zo stil....)
pi_134802975
Susie ik moet altijd echt lachen om zulke opmerkingen. :)

Hier kwam madame gisteren beneden en ze ontdekte dat papa en ik haar duplo hadden opgeruimd. Haar reactie: "mijn duplo is opgeruimd, goed gedaan hoor jongens." :')
pi_134803593
Zulke opmerkingen krijg ik hier ook. Eergisteren nog, ik hielp haar Door een blaadje vast te houden. Krijg ik "hey! Haal je vinger eens weg!" :o PARDON??

Momenteel is ze erg bezig met weggaan en of we wel terugkomen. Beetje late fase van verlatingsangst. Ik moest nog wat kaartjes op de bus doen en nam eva even mee. Zegt ze tegen haar vader "Papa, ik ga even naar de biefuhbus. Kom zo terug hoor, hoef niet drietig te zijn" *aait over zijn wang*
:D _O- je kon me opvegen.
En zo zitten we dagelijks te lachen momenteel. Bijdehante keutel :+
  zaterdag 28 december 2013 @ 22:11:27 #239
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_134804494
Ik vind het heerlijk dat geklets. Ook als ze aan het spelen is, helemaal in haar wereldje "baby slapslak aan, baby drinken ja, pop ook zitten, lekker eten ja" O+
  zaterdag 28 december 2013 @ 22:11:58 #240
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_134804524
Ze zegt wel ja achter een zin :P
pi_134806294
Dat "ja" achter elke zin zeggen is ook zo'n dingetje inderdaad. Dat klinkt zo schattig. O+

Ik vind ineens dat L. zo groot wordt, ik wil er nog niet over nadenken dat ze over 3,5 maand gewoon al naar de basisschool gaat. Ik ben er nog helemaal niet aan toe. ;(
Ik heb wel per mijn verlofdatum het kdv half opgezegd. Dus vanaf 18 februari gaat ze nog maar 1 dag per week in plaats van 3. Heb ik lekker nog even flink de tijd om met haar te knuffelen voor ze naar school moet. O+
pi_134809119
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2013 21:28 schreef laziness het volgende:
Hoe is het met Dot? Grote zus to be!
Top is het! Ze heeft het knuffelen ontdekt en loopt de hele dag te kletsen of zingen. Liefst medleys, met eigen brouwsels ertussen. Hilariteit alom.
Ik ben zo verliefd op mijn peuter O+

Van jullie heb ik t hele topic alweer teruggelezen dus ik ben dik op de hoogte :)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 29 december 2013 @ 18:18:19 #243
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_134836912
Leuk al die kletsende peuters O+ Vind het zelf zo grappig wat er zo uit komt.
Laatst zei hij zelfs haast een hele zin "Kom mee papa botsauto's in". De kermis had blijkbaar indruk gemaakt ;)

Nu effe nog een vraagje, Rayen heeft al ruim 4 weken dunne poep. Het is geen waterdiarree, maar gewoon 1 brei zeg maar. Heeft al die weken nog geen drolletje gedaan. Zoals hij daarvoor wel had.
Ik heb de huisarts al gebeld maar die vond het geen noodzaak. Maar ik vind het toch vreemd. Wat zouden jullie doen? Het lijkt me toch niet normaal wel :?
Rayen 2½ jaar!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 29 december 2013 @ 18:25:48 #244
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134837262
heeft Geert ook last van. Zolang ze vrolijk zijn en geen zieke indruk maken maak ik me er niet echt zorgen om. Drinkt hij vaak taksi ? daar gaan mijn jongens steevast van aan de dunne .. te weinig vezels (groente, bruinbrood) wil ook wel voor minder vaste ontlasting zorgen.

zondag 29 december 2013 @ 18:51:50 #245
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_134838306
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 18:25 schreef DJMO het volgende:
heeft Geert ook last van. Zolang ze vrolijk zijn en geen zieke indruk maken maak ik me er niet echt zorgen om. Drinkt hij vaak taksi ? daar gaan mijn jongens steevast van aan de dunne .. te weinig vezels (groente, bruinbrood) wil ook wel voor minder vaste ontlasting zorgen.
Ah ok, nou taksi drinkt hij eigenlijk nooit, voornamelijk water (en borstvoeding ook nog). En elke dat natuurlijk brood en groente. Al eet hij niet elke dag er evenveel van.
Maar hij maakt geen zieke indruk dus dan maak ik me er ook maar niet druk om als ik jouw bericht zo lees ;)
Rayen 2½ jaar!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 29 december 2013 @ 19:03:26 #246
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134838818
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 18:51 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Ah ok, nou taksi drinkt hij eigenlijk nooit, voornamelijk water (en borstvoeding ook nog). En elke dat natuurlijk brood en groente. Al eet hij niet elke dag er evenveel van.
Maar hij maakt geen zieke indruk dus dan maak ik me er ook maar niet druk om als ik jouw bericht zo lees ;)
ook een teveel aan water - wat voor vocht dan ook / inname kan voor minder vaste onlasting zorgen. Geert drinkt vrij veel tov wat hij eet. Ik weet dus ongeveer wel waar de oorzaak bij Geert ligt, maar goed. Hij maakt verder geen zieke indruk zoals ik al zei .. en wordt het te gortig dan perk ik het drinken weer wat in .. hou eens bij hoeveel water / bv hij drinkt op een dag en zet dat eens tegenover wat hij aan vast voedsel / vezels binnenkrijgt. denk dat je daar wel een aanwijzing in kan vinden. ;)

zondag 29 december 2013 @ 20:30:13 #247
244125 laziness
pi_134843539
In zijn dreumestijd heeft O. het wel zes maanden gehad timejumper.
Als we niet binnen 5 minuten verschoonden lekte hij door.
Regelmatig bij de huisarts geweest. Op kweek etc maar hij had echt niks verder en het is weer over gegaan.
pi_134843664
Ze heeft hier ook dagen soms een week of 2-3 brokkel poep hoor...
  zondag 29 december 2013 @ 20:33:37 #249
244125 laziness
pi_134843831
Overigens poept O. nog steeds geen mooie vaste drollen :Y)
  zondag 29 december 2013 @ 20:39:02 #250
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_134844303
Hier net wel een vaste drol, in bad :(

Voor het eerst in ruim twee jaar. En ik maar denken dat drollen uit bad wissen me bespaard was gebleven }:|
Oude (on)bekende.
pi_134844444
Dit is hier 2 keer gebeurd! toen ze niet lekker was en diarree had in een volle bad :X ze probeerde het te vangen ook "kijk maamaaa poep!!" :')
Een vaste drol zou makkelijker zijn uit te vissen denk ik
pi_134844525
Dot heeft het juist andersom, die poept knetterharde drolletjes. Niet erg genoeg om naar medicatie te willen grijpen, maar wel erg genoeg dat ze er af en toe heeel hard van moet huilen.
pi_134844595
Mus wees maar blij dat het een vaste drol was. Ik heb een keer rozijntjes kunnen vissen uit bad. }:|
  zondag 29 december 2013 @ 20:43:23 #254
244125 laziness
pi_134844641
Aww dat is ook sneu Vanyel :'(
pi_134844932
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 20:41 schreef Vanyel het volgende:
Dot heeft het juist andersom, die poept knetterharde drolletjes. Niet erg genoeg om naar medicatie te willen grijpen, maar wel erg genoeg dat ze er af en toe heeel hard van moet huilen.
Hier helpt roos vicee laxo tegen harde keutels!
  zondag 29 december 2013 @ 21:28:36 #256
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_134848122
Ah lekker al die poepverhalen :9 stelt me toch wel gerust. Dacht eigenlijk in eerste instantie wat heeft die nou onder de leden. Al was er niet veel aan hem te merken, eigenlijk helemaal niks :P

Ik denk dat ik morgen maar weer eens naar zo'n indoorspeeltuin ga. Met dat koude weer. Na anderhalf uur daar spelen is hij totaal kapot ;) kan hij daarna lekker slapen.
Rayen vermaakt zich daar prima of gewoon buiten. Maar hij is geloof ik niet zo van het binnen spelen dan hoor je al gauw 'buiten lopen mama"en hop dan ga ik maar weer :9
Rayen 2½ jaar!
pi_134848149
Hier geen klachten over de samenstelling van de poep, maar alleen dat Lars het dus echt vertikt om op de wc te poepen.
Hij krijgt 's nachts nog een luierbroekje om, en grijpt dat ook altijd aan om erin te poepen. Nu hebben we een stickersysteem opgezet - dat ie elke keer als er geen poep in z'n luierbroekje zit een sticker krijgt - maar nu slaat hij dus gewoon een dag over. De slimmerd. Om de dag een sticker is goed genoeg voor 'm.
Tweede rijtje stickers is dus alleen te verdienen straks door te poepen op de wc... >:)
pi_134848445
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 20:46 schreef bitterend het volgende:

[..]

Hier helpt roos vicee laxo tegen harde keutels!
Minstens een beker per dag. Denk dat dat is waardoor het er überhaupt nog op eigen kracht uitkomt.
  zondag 29 december 2013 @ 21:42:13 #259
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_134849141
Geven jullie wel eens tutti frutti? Hier is dat wel een hit en helpt de darmen goed op orde houden, ook de hoeveelheid vochtinname maakt verschil, bij weinig drinken dikkere ontlasting, merk ik altijd meteen.
pi_134849536
Is dat gedroogd fruit? Fruit op siroop?
pi_134850363
Bij de lidl verkopen ze gedroogde pruimen. Die krijgt sofie. Al hielpen die niet afdoende. Ze is nu aan de movicolon.
*poef* nu is het weg
pi_134850454
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 21:32 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Minstens een beker per dag. Denk dat dat is waardoor het er überhaupt nog op eigen kracht uitkomt.
Drinkt ze voldoende? ik bedoel water/thee overdag?
  zondag 29 december 2013 @ 22:03:02 #263
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_134850763
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 21:47 schreef Vanyel het volgende:
Is dat gedroogd fruit? Fruit op siroop?
Gedroogd fruit, ik let wel een beetje op dat er geen toevoegingen in zitten.

zondag 29 december 2013 @ 22:04:26 #264
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_134850860
_O- sorry Mus ik moest lachen. :P :*
pi_134851473
Ik ken de tuttifrutti alleen geweekt en gekookt(?), geef jij het dan ongeweekt Juud?

Hier is het hem wel aangeboden met kerst, maar hij is de afgelopen week ziek geweest, dus de eetlust was er niet echt. Hij hoest nu nog wel zo af en toe flink, het klinkt dan ook niet echt gezond, dus ik bel morgen wel even om te overleggen.
  zondag 29 december 2013 @ 22:17:21 #266
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_134851752
Ja, gewoon zo, ik geef altijd een bakje met wat dingen....
Bijv een tarwebiscuit, zo'n stukje pruim, appel en abrikoos en dan nog wat plakjes verse banaan. :9
pi_134851783
Ze eet wel eens gedroogde pruimen, helpt vaak, maar peutertje wil ze al een tijdje niet meer. Drinken is ook hoe de pet staat. Met de hele dag capri sonne zou ze meer dan genoeg drinken. Dat krijgt ze niet, dus ligt het aan hoe haar pet staat. Soms drinkt ze niet, soms het ene glas na het andere.
  maandag 30 december 2013 @ 07:11:37 #268
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_134863431
Ah ga ik ook eens proberen die tutti frutti. Vind het zelf een verschrikkelijk iets om te eten maar wie weet is R er wel gek op.
Zo is hij ook gek op kipragout, maar dat is natuurlijk wat minder gezond ;) Lekker "deppen" met een boterham.
Rayen 2½ jaar!
pi_134863873
Bij Daan is het eigenlijk dunner sinds hij tanden kreeg. Maar na anderhalf jaar loopt hij nog steeds rond. Dus het zal wel loslopen ;)
Chris heeft een periode verstopping gehad, dan liever wat aan de dunne kant..

Dat gedroogde spul geef ik amper, dan liever vers fruit, gelijk wat vocht extra en meer vulling.
pi_134871688
Heeft iemand hier nog tips over het laten eten van brood met korst. Daan weigert het de laatste weken, maar eet soms wel 5 boterhammen zonder korst weg.
Hij gaat over in een driftbui als hij zijn korstjes niet mag opruimen/weggeven/wegschuiven. En hij piept ook net zolang tot hij nieuw eten heeft.
Lastige leeftijd, omdat ze het net niet snappen, maar wel eigenwijs zijn..
Het is ook niet zo heel erg, maar het geeft een hoop eetbaar afval..
  maandag 30 december 2013 @ 13:55:49 #271
244125 laziness
pi_134872816
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 08:29 schreef Deepfreeze het volgende:
Bij Daan is het eigenlijk dunner sinds hij tanden kreeg. Maar na anderhalf jaar loopt hij nog steeds rond. Dus het zal wel loslopen ;)
Chris heeft een periode verstopping gehad, dan liever wat aan de dunne kant..

Dat gedroogde spul geef ik amper, dan liever vers fruit, gelijk wat vocht extra en meer vulling.

Maar tutti frutti geven de dames om de ontlasting wat soepeler te maken. Ik geef het ook niet want niks mis met zijn ontlasting maar als je kindje huilt van de harde keutels zou ik ook andere dingen gaan geven.

O. laat standaard de korstjes liggen maar eet ze daarna op mijn verzoek als nog op dus geen tips, sorry.
  maandag 30 december 2013 @ 14:42:48 #272
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_134875147
Hier ook geen korstjes probleem. Ik denk met aardig van dat soort dingen dat als ze 16 is ze het wel gewoon eet of doet (of juist niet doet :P )
  maandag 30 december 2013 @ 14:48:36 #273
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_134875410
Ik roep altijd van dat kindjes groot en sterk worden van korstjes, dat werkt hier vaak afdoende. Verder maak ik er geen punt van als ze ze niet op eet. Ze eet ze eigenlijk nu vanzelf steeds vaker wel gewoon op.

Snij je de boterham in kleine blokjes? Dan gaan ze er wellicht sneller wel in. Met twee halve stukken boterham is het gemakkelijker om je korsten te laten liggen.

Ow en idd, die tutti frutti is hier aanvulling op en zeker niet dagelijks aanwezig. Ze krijgt gewoon twee keer per dag normaal vers fruit en dit als extra iets.
  maandag 30 december 2013 @ 15:01:39 #274
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_134875928
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:29 schreef Deepfreeze het volgende:
Heeft iemand hier nog tips over het laten eten van brood met korst. Daan weigert het de laatste weken, maar eet soms wel 5 boterhammen zonder korst weg.
Hij gaat over in een driftbui als hij zijn korstjes niet mag opruimen/weggeven/wegschuiven. En hij piept ook net zolang tot hij nieuw eten heeft.
Lastige leeftijd, omdat ze het net niet snappen, maar wel eigenwijs zijn..
Het is ook niet zo heel erg, maar het geeft een hoop eetbaar afval..
Geen tips, hier laat hij ze ook staan. Maar ik vertel hem altijd wel dat hij er goed het brood van moet eten en niet een halve boterham eraan moet laten zitten.
Dat werkt, maar hem alles helemaal op laten eten, och dat komt wel, ik wil er geen strijd van maken.

Dus wat betreft de tip, tsja :@ :+ eet ze zelf op :+ :P ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_134876137
Ik heb al wat dingen geprobeerd. Kleine stukken, grote stukken, dubbel, enkel, extra pindakaas op de korst. Zelfs dubbel, maar dan eentje omgedraaid, dan weigert hij helemaal.. Eerder al eens hetzelfde probleem gehad, ik weet alleen niet hoe het toen over is gegaan..
Ach, hij groeit verder goed, en misschien kunnen we de eendjes bij de vijver er blij mee maken. :P
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 30 december 2013 @ 17:02:18 #276
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134881558
Jan wilde ook nooit korstjes. Ik heb er me er nooit aan gestoord, en nu eet hij ze gewoon wel op. Toen Geert net met brood mocht beginnen was het wel handig :+ Jan de boterham, Geert sabbelen op de broodkorst :P En ze krijgen hier ook regelmatig ontbijtcrackers, die gaan zonder morren naar binnen. Het kan dus moeilijk zijn dat de korst te hard is lijkt me :?

pi_134882591
Mijn beide jongens eten geen korsten. Nou dan maar niet hoor, daar ga ik me nou echt niet druk om maken :)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 30 december 2013 @ 18:29:19 #278
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_134885695
Hier nog een jongetje dat geen broodkorsten eet. Uit principe zo bleek toen ik eens de korsten had weggesneden: meneer liet toen alsnog het randje liggen :')

Ik maak me er trouwens ook niet meer al te druk om. Toen zelfs de wetenschap dat Sinterklaas broodkorstjes heeeeeeel lekker vindt meneer niet overtuigde heb ik het opgegeven :N
Oude (on)bekende.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 30 december 2013 @ 18:41:03 #279
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134886287
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 18:29 schreef Mevr_Mus het volgende:
Hier nog een jongetje dat geen broodkorsten eet. Uit principe zo bleek toen ik eens de korsten had weggesneden: meneer liet toen alsnog het randje liggen :')

Ik maak me er trouwens ook niet meer al te druk om. Toen zelfs de wetenschap dat Sinterklaas broodkorstjes heeeeeeel lekker vindt meneer niet overtuigde heb ik het opgegeven :N
ik denk dat het 'dreigement' dat kinderen die hun korstjes niet opeten, geen cadeautje krijgen, meer indruk had gemaakt :+

maandag 30 december 2013 @ 18:51:20 #280
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_134886822
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 18:41 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik denk dat het 'dreigement' dat kinderen die hun korstjes niet opeten, geen cadeautje krijgen, meer indruk had gemaakt :+
Zelfs als grapje past dat niet bij de manier waarop ik met dit soort dingen wil omgaan :)
Oude (on)bekende.
  maandag 30 december 2013 @ 19:13:48 #281
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_134887995
Wij "dreigen" nu met iets weghalen als ze niet luistert. Zojuist wilde ze bijvoorbeeld op haar keukentje klimmen, stoeltje er zelfs bij, na 3 keer waarschuwen dus maar gezegd dat we het keukentje maar weg gingen geven aan een ander kindje...ze doet het nu (al een uur ;) ) niet meer...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 30 december 2013 @ 19:16:46 #282
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134888125
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 19:13 schreef Susie het volgende:
Wij "dreigen" nu met iets weghalen als ze niet luistert. Zojuist wilde ze bijvoorbeeld op haar keukentje klimmen, stoeltje er zelfs bij, na 3 keer waarschuwen dus maar gezegd dat we het keukentje maar weg gingen geven aan een ander kindje...ze doet het nu (al een uur ;) ) niet meer...
precies. beetje omgekeerde psychologie .. jij wil iets (niet) doen? dan mag of krijg je dit of dat ook niet meer ... werkt prima en is niks mis mee.

maandag 30 december 2013 @ 19:24:32 #283
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_134888471
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 19:16 schreef DJMO het volgende:

[..]

precies. beetje omgekeerde psychologie .. jij wil iets (niet) doen? dan mag of krijg je dit of dat ook niet meer ... werkt prima en is niks mis mee.
Dus als jij geen zin hebt in stofzuigen terwijl het nodig is, mag je ook de rest vd dag niet meer internetten? :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 30 december 2013 @ 19:35:35 #284
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134889061
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 19:24 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Dus als jij geen zin hebt in stofzuigen terwijl het nodig is, mag je ook de rest vd dag niet meer internetten? :')
Dat is appels met peren vergelijken. Hoewel ik ook voor mezelf werk met prioriteitenlijstjes. Pas wanneer ik een A-ding heb gedaan mag ik iets doen wat ik leuk vind of graag wil. Onderdeel van m'n adhd behandeling.

Maar het is simpel .. willen ze met de lego spelen? dan ruimen ze eerst hun puzzels op. Doen ze dat niet? wordt er ook niet met lego gespeeld. Willen ze een toetje? dan moeten ze eerst hun bord leegeten. Anders blijf ik aan de gang.

maandag 30 december 2013 @ 19:37:06 #285
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_134889138
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 19:16 schreef DJMO het volgende:

[..]

Nahja, past niet bij ons dus wij doen het niet zo. Overigens zet ik wel eens iets even op de gang (stoeltje dat gebruikt wordt om op het keukentje te klimmen bijv. :') ) als nee zeggen niet werkt. Maar dat ik in dat geval het stoeltje even opruim is dan geen dreigement want ik haal het ook daadwerkelijk even weg.
Oude (on)bekende.
pi_134890832
Ik heb haar hier nog nooit met iets gedreigd eigenlijk. Ze krijgt wel een waarschuwing bijvoorbeeld gisteren ging ze met het eten spelen dus na 2 keer zeggen dat ze dat niet mocht doen heb ik haar bakje gewoon weg gehaald. "Ok nu ben je dus wel klaar met eten"
Ik zeg wel bijvoorbeeld als ze aan de borst wil drinken dat ik het fijn vindt als ze eerst een hapje van haar boterham neemt in de ochtend. Dan zeg ik "eerst een hapje boterham en daarna de borst"

Korstjes eet ze hier ook niet, die eten papa en mama :9
pi_134892766
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 19:35 schreef DJMO het volgende:
Dat is appels met peren vergelijken
Ik vind het eigenlijk precies hetzelfde :D

en ik maak mij dus niet druk om korstjes.
Ze zijn niet gezonder ofzo :) En ik vind ook niet alle korstjes lekker :r
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 30 december 2013 @ 20:40:04 #288
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134892894
quote:
2s.gif Op maandag 30 december 2013 20:38 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk precies hetzelfde :D

en ik maak mij dus niet druk om korstjes.
Ze zijn niet gezonder ofzo :) En ik vind ook niet alle korstjes lekker :r
de rest van m'n reactie negeer je :')

pi_134893352
Ja want ik heb niets aardigs te zeggen over je opvoed methode's dus ik zeg maar niets :)
  maandag 30 december 2013 @ 20:47:49 #290
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_134893383
Ik doe dat overigens niet met bord leeg eten en toetjes, dat laatste mag ze altijd wat mij betreft. Dan krijgt ze in ieder geval zuivel binnen.
  maandag 30 december 2013 @ 20:51:06 #291
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_134893598
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 19:37 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Nahja, past niet bij ons dus wij doen het niet zo. Overigens zet ik wel eens iets even op de gang (stoeltje dat gebruikt wordt om op het keukentje te klimmen bijv. :') ) als nee zeggen niet werkt. Maar dat ik in dat geval het stoeltje even opruim is dan geen dreigement want ik haal het ook daadwerkelijk even weg.
Je zegt dus eerst bijvoorbeeld 3 keer nee en dan zonder waarschuwen haal je het stoeltje weg?
pi_134893872
Hier haal ik ook wel eens gewoon wat weg na 100x waarschuwen hoor. Ik blijf niet bezig. Of ik zet kind op de gang. Ligt aan situatie :)

Edit:
Toen Jelte nog wat kleiner was en Rienk op de gang moest ging Jelte er wel eens bijzitten O+

Lekker rustig joh :+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 30 december 2013 @ 20:56:21 #293
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_134893964
Ik zou dan gewoon zeggen 'Een stoel is om op te zitten, niet om op te staan. Als je erop gaat staan kan je vallen en doe je je pijn, dat is niet zo fijn he?'

Mocht ze het dan nog blijven doen, dan haal ik zonder iets te zeggen de stoel even weg en zet hem elders neer.
pi_134894227
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 20:55 schreef Vlindur het volgende:
Hier haal ik ook wel eens gewoon wat weg na 100x waarschuwen hoor. Ik blijf niet bezig. Of ik zet kind op de gang. Ligt aan situatie :)
Hier ook idd.
Maar meestal heeft waarschuwen al genoeg effect te tegenwoordig (ik word geloof wat beter in consequent zijn ook :'))

Ik vind zeggen dat ik iets wegga halen als ie doorgaat geen dreigen trouwens. Dat vind ik waarschuwen.
Dreigen vind ik meer dingen zeggen die ik toch niet echt doe. Zoals bijvoorbeeld speelgoed weggeven of zo.
Zou er zelf teveel van balen als ik het echt zou moeten doen :+
  maandag 30 december 2013 @ 21:03:22 #295
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_134894433
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 20:51 schreef Susie het volgende:

[..]

Je zegt dus eerst bijvoorbeeld 3 keer nee en dan zonder waarschuwen haal je het stoeltje weg?
Nee, begin met iets als stoel is is om te zitten, wat Juud zegt. Meestal red ik het daar wel mee. Als dat niet werkt zeg ik iets als: stoel is om te zitten, anders zet ik 'm even weg. Werkt hier goed.

Sowieso merk ik dat S. steeds beter gaat luisteren. Hij wordt echt voor rede vatbaar :D
Oude (on)bekende.
  maandag 30 december 2013 @ 21:19:48 #296
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_134895414
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 21:03 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Nee, begin met iets als stoel is is om te zitten, wat Juud zegt. Meestal red ik het daar wel mee. Als dat niet werkt zeg ik iets als: stoel is om te zitten, anders zet ik 'm even weg. Werkt hier goed.

Sowieso merk ik dat S. steeds beter gaat luisteren. Hij wordt echt voor rede vatbaar :D
Hier ook, al ligt het er wel heel erg aan hoe ze heeft geslapen. En als ze honger/dorst oid heeft dan is ze niet voor rede vatbaar.... Ze begrijpt gewoon ook steeds meer en ze kan zich zoveel beter uiten in wat ze wil en waarom ze iets wil.
  maandag 30 december 2013 @ 21:22:49 #297
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_134895610
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 21:03 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Dat is dan toch ook "dreigen"? Ik heb Anouk ook uitgelegd dat het keukentje kan omvallen (zelfs even een stukje voor gedaan :P ) maar evengoed het nog eens willen doen. Dus dan gezegd dat we het keukentje anders maar weg moesten geven.
pi_134895810
Waarom je kind zo bang maken? Het is op een leeftijd dat het die impulsen nog niet onder controle heeft. Even verplaatsen werkt dan toch beter , (kind of keukentje :+ )

Waarom gelijk angst geven dat je alles weg gaat geven.
En hoe leert ze er van?
  maandag 30 december 2013 @ 21:29:49 #299
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_134896041
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 20:59 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Hier ook idd.
Maar meestal heeft waarschuwen al genoeg effect te tegenwoordig (ik word geloof wat beter in consequent zijn ook :'))

Ik vind zeggen dat ik iets wegga halen als ie doorgaat geen dreigen trouwens. Dat vind ik waarschuwen.
Dreigen vind ik meer dingen zeggen die ik toch niet echt doe. Zoals bijvoorbeeld speelgoed weggeven of zo.
Zou er zelf teveel van balen als ik het echt zou moeten doen :+
Heb je wel gelijk in, al komt het wellicht over als dreigen, aangezien ik het keukentje echt niet ga weggeven. :P Daarom in mijn post ook "dreigen" tussen de aanhalingstekens.
pi_134896283
Leyla eet ook geen korstjes. Maar als ze dan zegt op, nog 1, dan krijgt ze geen nieuwd boterham als er nog een halve op haar bord ligt. Als je echt honged hebt dan eet je ook de korstjes. En soms eet ze ze gewoon op en daarna smeer ik een boterham en laat ze alsnog die korstjes liggen :')
Voor bram haalde ik altijd de korstjes eraf, tot we vragen kregen van het kdv dat hij opeens geen korstjes meer at. Hoezo niet meer? Dus ook bram krijgt gewoon de hele boterham nu aangeboden die voor de helft op gaat rn de helft op de grond. Maar het zijn niet alleen korstjes die op de grond belanden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')