Maar tutti frutti geven de dames om de ontlasting wat soepeler te maken. Ik geef het ook niet want niks mis met zijn ontlasting maar als je kindje huilt van de harde keutels zou ik ook andere dingen gaan geven.quote:Op maandag 30 december 2013 08:29 schreef Deepfreeze het volgende:
Bij Daan is het eigenlijk dunner sinds hij tanden kreeg. Maar na anderhalf jaar loopt hij nog steeds rond. Dus het zal wel loslopen
Chris heeft een periode verstopping gehad, dan liever wat aan de dunne kant..
Dat gedroogde spul geef ik amper, dan liever vers fruit, gelijk wat vocht extra en meer vulling.
Geen tips, hier laat hij ze ook staan. Maar ik vertel hem altijd wel dat hij er goed het brood van moet eten en niet een halve boterham eraan moet laten zitten.quote:Op maandag 30 december 2013 13:29 schreef Deepfreeze het volgende:
Heeft iemand hier nog tips over het laten eten van brood met korst. Daan weigert het de laatste weken, maar eet soms wel 5 boterhammen zonder korst weg.
Hij gaat over in een driftbui als hij zijn korstjes niet mag opruimen/weggeven/wegschuiven. En hij piept ook net zolang tot hij nieuw eten heeft.
Lastige leeftijd, omdat ze het net niet snappen, maar wel eigenwijs zijn..
Het is ook niet zo heel erg, maar het geeft een hoop eetbaar afval..
ik denk dat het 'dreigement' dat kinderen die hun korstjes niet opeten, geen cadeautje krijgen, meer indruk had gemaaktquote:Op maandag 30 december 2013 18:29 schreef Mevr_Mus het volgende:
Hier nog een jongetje dat geen broodkorsten eet. Uit principe zo bleek toen ik eens de korsten had weggesneden: meneer liet toen alsnog het randje liggen![]()
Ik maak me er trouwens ook niet meer al te druk om. Toen zelfs de wetenschap dat Sinterklaas broodkorstjes heeeeeeel lekker vindt meneer niet overtuigde heb ik het opgegeven
Zelfs als grapje past dat niet bij de manier waarop ik met dit soort dingen wil omgaanquote:Op maandag 30 december 2013 18:41 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik denk dat het 'dreigement' dat kinderen die hun korstjes niet opeten, geen cadeautje krijgen, meer indruk had gemaakt
precies. beetje omgekeerde psychologie .. jij wil iets (niet) doen? dan mag of krijg je dit of dat ook niet meer ... werkt prima en is niks mis mee.quote:Op maandag 30 december 2013 19:13 schreef Susie het volgende:
Wij "dreigen" nu met iets weghalen als ze niet luistert. Zojuist wilde ze bijvoorbeeld op haar keukentje klimmen, stoeltje er zelfs bij, na 3 keer waarschuwen dus maar gezegd dat we het keukentje maar weg gingen geven aan een ander kindje...ze doet het nu (al een uur) niet meer...
Dus als jij geen zin hebt in stofzuigen terwijl het nodig is, mag je ook de rest vd dag niet meer internetten?quote:Op maandag 30 december 2013 19:16 schreef DJMO het volgende:
[..]
precies. beetje omgekeerde psychologie .. jij wil iets (niet) doen? dan mag of krijg je dit of dat ook niet meer ... werkt prima en is niks mis mee.
Dat is appels met peren vergelijken. Hoewel ik ook voor mezelf werk met prioriteitenlijstjes. Pas wanneer ik een A-ding heb gedaan mag ik iets doen wat ik leuk vind of graag wil. Onderdeel van m'n adhd behandeling.quote:Op maandag 30 december 2013 19:24 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Dus als jij geen zin hebt in stofzuigen terwijl het nodig is, mag je ook de rest vd dag niet meer internetten?
Nahja, past niet bij ons dus wij doen het niet zo. Overigens zet ik wel eens iets even op de gang (stoeltje dat gebruikt wordt om op het keukentje te klimmen bijv.quote:Op maandag 30 december 2013 19:16 schreef DJMO het volgende:
[..]
precies. beetje omgekeerde psychologie .. jij wil iets (niet) doen? dan mag of krijg je dit of dat ook niet meer ... werkt prima en is niks mis mee.
Ik vind het eigenlijk precies hetzelfdequote:
de rest van m'n reactie negeer jequote:Op maandag 30 december 2013 20:38 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk precies hetzelfde![]()
en ik maak mij dus niet druk om korstjes.
Ze zijn niet gezonder ofzoEn ik vind ook niet alle korstjes lekker
Je zegt dus eerst bijvoorbeeld 3 keer nee en dan zonder waarschuwen haal je het stoeltje weg?quote:Op maandag 30 december 2013 19:37 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Nahja, past niet bij ons dus wij doen het niet zo. Overigens zet ik wel eens iets even op de gang (stoeltje dat gebruikt wordt om op het keukentje te klimmen bijv.) als nee zeggen niet werkt. Maar dat ik in dat geval het stoeltje even opruim is dan geen dreigement want ik haal het ook daadwerkelijk even weg.
Hier ook idd.quote:Op maandag 30 december 2013 20:55 schreef Vlindur het volgende:
Hier haal ik ook wel eens gewoon wat weg na 100x waarschuwen hoor. Ik blijf niet bezig. Of ik zet kind op de gang. Ligt aan situatie
Nee, begin met iets als stoel is is om te zitten, wat Juud zegt. Meestal red ik het daar wel mee. Als dat niet werkt zeg ik iets als: stoel is om te zitten, anders zet ik 'm even weg. Werkt hier goed.quote:Op maandag 30 december 2013 20:51 schreef Susie het volgende:
[..]
Je zegt dus eerst bijvoorbeeld 3 keer nee en dan zonder waarschuwen haal je het stoeltje weg?
Hier ook, al ligt het er wel heel erg aan hoe ze heeft geslapen. En als ze honger/dorst oid heeft dan is ze niet voor rede vatbaar.... Ze begrijpt gewoon ook steeds meer en ze kan zich zoveel beter uiten in wat ze wil en waarom ze iets wil.quote:Op maandag 30 december 2013 21:03 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Nee, begin met iets als stoel is is om te zitten, wat Juud zegt. Meestal red ik het daar wel mee. Als dat niet werkt zeg ik iets als: stoel is om te zitten, anders zet ik 'm even weg. Werkt hier goed.
Sowieso merk ik dat S. steeds beter gaat luisteren. Hij wordt echt voor rede vatbaar
Dat is dan toch ook "dreigen"? Ik heb Anouk ook uitgelegd dat het keukentje kan omvallen (zelfs even een stukje voor gedaanquote:Op maandag 30 december 2013 21:03 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Nee, begin met iets als stoel is is om te zitten, wat Juud zegt. Meestal red ik het daar wel mee. Als dat niet werkt zeg ik iets als: stoel is om te zitten, anders zet ik 'm even weg. Werkt hier goed.
Sowieso merk ik dat S. steeds beter gaat luisteren. Hij wordt echt voor rede vatbaar
Heb je wel gelijk in, al komt het wellicht over als dreigen, aangezien ik het keukentje echt niet ga weggeven.quote:Op maandag 30 december 2013 20:59 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Hier ook idd.
Maar meestal heeft waarschuwen al genoeg effect te tegenwoordig (ik word geloof wat beter in consequent zijn ook)
Ik vind zeggen dat ik iets wegga halen als ie doorgaat geen dreigen trouwens. Dat vind ik waarschuwen.
Dreigen vind ik meer dingen zeggen die ik toch niet echt doe. Zoals bijvoorbeeld speelgoed weggeven of zo.
Zou er zelf teveel van balen als ik het echt zou moeten doen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |