abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 november 2013 @ 14:34:26 #1
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_132888877
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En... kamehameha...
we dan
  maandag 4 november 2013 @ 14:36:44 #2
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_132888972
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 14:29 schreef Hiergaanwedan het volgende:

Of jullie denken te simpel en begrijpen niet dat alles niet zo rechtlijnig is als jullie het graag willen voordoen (vandaar dat de ander met 'maar' moet reageren, omdat jullie reactie een onvolledig beeld van de situatie geeft).

Wat is er onvolledig aan onze reacties?
En hoezo zijn onze reacties te simpel?

Dat complex het misschien zo ervaart, betekent niet dat het zo is he.
  maandag 4 november 2013 @ 14:40:49 #3
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_132889115
quote:
7s.gif Op maandag 4 november 2013 14:36 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Wat is er onvolledig aan onze reacties?
En hoezo zijn onze reacties te simpel?
In die 1 na laatste pagina is het voor mij vrij duidelijk dat Gray comp-lex wat wil pakken onnodig. Alsof hij niet wil luisteren. Omdat er 'maar' in comp-lex zijn post staat. Maar het is niet voor te stellen dat jullie opmerkingen ervoor zorgen dat hij wel met 'maar' moet reageren omdat jullie onvolledig zijn en jullie uitgangssituatie niet realistisch is. Is gewoon irritant aangezien ik heel duidelijk was, comp-lex geeft aan dat wat ik compact zei naar zijn idee perfect klopte en even daarna gaat het weer verder. Het is wel een bepaalde blindheid die jullie hebben (gekregen misschien) voor de situatie. Misschien doordat er veel herhaling in de verhalen zitten maar toch. Mijn kritiek was niet onterecht, wordt direct erna nog weer bevestigd, maar het is niet in te zien blijkbaar door sommigen (jou bedoel ik daar niet direct mee trouwens, mijn reactie was gericht op Gray). Kan het ook niet duidelijker zeggen zonder er een lang verhaal van te maken met veel voorbeelden.

En nou ja korte toevoeging: als hij het zo ervaart betekent ook niet dat het zo is nee dat klopt. Maar als iemand (mij in dit geval) iets opvalt waarvan ik het idee heb dat de rest aan voorbij gaat, hij bevestigd, en vervolgens wordt het bevestigd dat mensen het niet inzien, dan is er misschien wel iets om over na te denken voor de mensen waarop dat betrekking heeft. Ik zit niet zomaar iets te lullen en dat comp-lex denkt van 'leuk gelul, ik ga doen alsof het zo is om de rest op een dwaalspoor te zetten'. En ik ben ook vrij onpartijdig verder wat dit betreft, ook geen afwijking ofzo voor het geval je het je afvraagt (als ik als enige hem kan begrijpen is het voor te stellen dat we beide dezelfde stoornissen hebben bijvoorbeeld). Maar ik zou echt niet weten hoe ik dit zo duidelijker kan maken dan ik het al heb gedaan. De 1 na laatste pagina (laatste pagina in principe dus) spreekt voor mij boekdelen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Hiergaanwedan op 04-11-2013 14:48:59 ]
we dan
  maandag 4 november 2013 @ 14:50:18 #4
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_132889429
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 14:40 schreef Hiergaanwedan het volgende:

In die 1 na laatste pagina is het voor mij vrij duidelijk dat Gray comp-lex wat wil pakken onnodig. Alsof hij niet wil luisteren. Omdat er 'maar' in comp-lex zijn post staat.
Gray reageert momenteel vooral uit een andere hoek. Ipv er tegen in (zoals ik doe), praat hij mee, maar overdrijft hij de boel wat. Misschien om te kijken of dat wel effect heeft en bij complex een lichtje gaat branden
quote:
Maar het is niet voor te stellen dat jullie opmerkingen ervoor zorgen dat hij wel met 'maar' moet reageren omdat jullie onvolledig zijn en jullie uitgangssituatie niet realistisch is.
Dat is zeker wel voor te stellen. Echter in dit geval zie ik dat niet zo. Niet bij mij en niet bij de anderen. Aangezien het verleden van Complex uitgebreid aan bod is gekomen in dit topic. Dus iedereen weet wat er speelt.
quote:
Is gewoon irritant aangezien ik heel duidelijk was, comp-lex geeft aan dat wat ik compact zei naar zijn idee perfect klopte en even daarna gaat het weer verder.
Ik neem aan dat je doelt op de posts over jouw vermoedens dat we incompleet zijn en dat daardoor complex vindt dat hij telkens z'n verleden erbij moet vermelden. Zoals eerder gezegd is het jammer als het zo ervaren wordt. Zie ook bovenstaande, dat verleden kennen we en wordt ook meegenomen in adviezen.
quote:
Het is wel een bepaalde blindheid die jullie hebben (gekregen misschien) voor de situatie.
Kan het niet zo zijn dat complex een bepaalde blindheid heeft? Dat hij (en jij? ) niet ziet hoe wij het bedoelen?
Aangezien tig users in dit topic hetzelfde reageren, lijkt het me stug dat het aan ons allemaal ligt. Ik zeg niet dat iedereen altijd beeldig reageert hoor of dat mijn posts allemaal geweldig zijn en dat ie ze maar moet opvolgen. Absoluut niet. Alleen als ie zo doorgaat is er over 10 jaar nog niets verandert. En dan doel ik vooral op z'n instelling mbt reageren op de posts en idd ook dat hij altijd overal een 'maar' opgeeft en verwijst naar z'n verleden. Alsof het een excuus is ipv een 'ongemak' (en nee, dit bedoel ik niet zo licht als dat het er staat).
pi_132889535
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 14:33 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Jullie wijzen op ongepast gedrag mag niet tenzij ik zelf oplossingen geef voor zijn problemen?
Mag best. Als je dat gepast vindt.

We (ik) zeggen slechts wat we ervaren en ons perspectief op de bodemloze put van treurnis en afwijzing hier. Punt is dat wij menen goed advies te geven, maar dat er niets mee gedaan wordt. Dat je die uiting als ongepast bestempelt, prima, maar als je dat afkeurt, weet je vast ook wel wat goedkeuring mag krijgen.

Dus kom maar op. Geef jij maar eens advies aan die jongen en investeer je in hem. Laat maar zien hoe het moet.

quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 14:40 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

In die 1 na laatste pagina is het voor mij vrij duidelijk dat Gray comp-lex wat wil pakken onnodig. Alsof hij niet wil luisteren. Omdat er 'maar' in comp-lex zijn post staat. Maar het is niet voor te stellen dat jullie opmerkingen ervoor zorgen dat hij wel met 'maar' moet reageren omdat jullie onvolledig zijn en jullie uitgangssituatie niet realistisch is. Is gewoon irritant aangezien ik heel duidelijk was, comp-lex geeft aan dat wat ik compact zei naar zijn idee perfect klopte en even daarna gaat het weer verder. Het is wel een bepaalde blindheid die jullie hebben (gekregen misschien) voor de situatie. Misschien doordat er veel herhaling in de verhalen zitten maar toch. Mijn kritiek was niet onterecht, wordt direct erna nog weer bevestigd, maar het is niet in te zien blijkbaar door sommigen (jou bedoel ik daar niet direct mee trouwens, mijn reactie was gericht op Gray). Kan het ook niet duidelijker zeggen zonder er een lang verhaal van te maken met veel voorbeelden.
Hij wil ook niet luisteren. We stelden eerder dat hij op alles ja-maar't, en alles afwijst en in de wind slaat. Kan het niet duidelijker maken dan zo'n duidelijk voorbeeld.
pi_132890036
Nou als hij nu nog niet genoeg aandacht krijgt dan weet ik het ook niet meer :')
pi_132890131
Hallo, ik ben vrij nieuw op FOK en ik zag dit topic, nog niks inhoudelijks te melden maar het lijkt me fijn om dit topic te volgen :)
pi_132890226
Mensen, ik ben toch geen hondje? Ik wijs per definitie niets af. Ik heb nog nooit iets afgewezen, maar ik moet op mijn eigen tempo de dingen doen. Ik heb iets van Cue_ geprobeerd de afgelopen zomer. Ja dat was het enige, omdat ik nu niet in de positie sta om andere dingen te gaan doen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_132890251
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 15:14 schreef Tokapi het volgende:
Hallo, ik ben vrij nieuw op FOK en ik zag dit topic, nog niks inhoudelijks te melden maar het lijkt me fijn om dit topic te volgen :)
Welkom :)
Laat je niet wegjagen door de discussies hier. Je hoeft je niet door mij geïntimideerd te voelen :)
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_132890301
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 15:17 schreef Comp_Lex het volgende:
Mensen, ik ben toch geen hondje? Ik wijs per definitie niets af. Ik heb nog nooit iets afgewezen, maar ik moet op mijn eigen tempo de dingen doen. Ik heb iets van Cue_ geprobeerd de afgelopen zomer. Ja dat was het enige, omdat ik nu niet in de positie sta om andere dingen te gaan doen.
Je hebt gelijk: jij wijst per definitie niets af en hebt nog nooit iets afgewezen. ^O^

quote:
Hoi, welkom! :W
pi_132890418
quote:
7s.gif Op maandag 4 november 2013 15:20 schreef Gray het volgende:

[..]

Je hebt gelijk: jij wijst per definitie niets af en hebt nog nooit iets afgewezen. ^O^

[..]

Hoi, welkom! :W
Waarom deze ommekeer?
pi_132890648
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 15:23 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Waarom deze ommekeer?
Wat anders proberen.
pi_132890661
quote:
Wees welkom...enne niet gaan zingen he? :D :P
pi_132890691
quote:
7s.gif Op maandag 4 november 2013 15:30 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik kan niks beloven maar ik zal er rekening mee houden :P
  maandag 4 november 2013 @ 15:33:38 #15
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_132890769
Het maakt mij nog niet eens uit of Comp-lex wel of niet iets met de adviezen doet.
Dat moet hij helemaal zelf weten.
Maar het bericht van gister op de manier waarop wij zogenaamd S_E wel steunen en hem nooit valt gewoon een beetje verkeerd bij mij, en is voor mij gewoon weer een voorbeeld van het in de slachtofferrol kruipen wat hij elke keer doet, ook in topics van andere waar hij in reageert.

In alles wat ik zeg heb ik het beste voor met hem, wat is voor mij het nut, levert het mij op om Comp-lex onder uit te willen halen?
En als dus nu blijkt dat hij in de afgelopen maanden ook mensen verloren is, en zelfmoord heeft meegemaakt dan vind ik dat met terugwerkende kracht alsnog heel erg voor hem en wens ik hem er heel veel sterkte mee.
Maar Lex vulde zelf al in hoe wij zouden reageren en besloot niks te vertellen, net als dat hij zelf al heeft ingevuld dat hij "gepest" gaat worden als hij op zichzelf gaat wonen.

Hij eist respect, maar veroordeelt zelf al bij voorbaat iedereen door in te vullen hoe ze denken/reageren.
En ook niks lijkt hem op andere gedachte te kunnen brengen als hij zich eenmaal iets in zijn hoofd heeft gehaald.
Waardoor je eigenlijk dus continue het gevoel hebt tegen een muur te praten.
pi_132891068
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 15:33 schreef Royco1 het volgende:
Het maakt mij nog niet eens uit of Comp-lex wel of niet iets met de adviezen doet.
Dat moet hij helemaal zelf weten.
Maar het bericht van gister op de manier waarop wij zogenaamd S_E wel steunen en hem nooit valt gewoon een beetje verkeerd bij mij, en is voor mij gewoon weer een voorbeeld van het in de slachtofferrol kruipen wat hij elke keer doet, ook in topics van andere waar hij in reageert.

In alles wat ik zeg heb ik het beste voor met hem, wat is voor mij het nut, levert het mij op om Comp-lex onder uit te willen halen?
En als dus nu blijkt dat hij in de afgelopen maanden ook mensen verloren is, en zelfmoord heeft meegemaakt dan vind ik dat met terugwerkende kracht alsnog heel erg voor hem en wens ik hem er heel veel sterkte mee.
Maar Lex vulde zelf al in hoe wij zouden reageren en besloot niks te vertellen, net als dat hij zelf al heeft ingevuld dat hij "gepest" gaat worden als hij op zichzelf gaat wonen.

Hij eist respect, maar veroordeelt zelf al bij voorbaat iedereen door in te vullen hoe ze denken/reageren.
En ook niks lijkt hem op andere gedachte te kunnen brengen als hij zich eenmaal iets in zijn hoofd heeft gehaald.
Waardoor je eigenlijk dus continue het gevoel hebt tegen een muur te praten.
Ik ben paranoïde. Het is allemaal angst en wantrouw van mijn kant. Dat is de verklaring achter alles.
pi_132892526
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 15:42 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik ben paranoïde. Het is allemaal angst en wantrouw van mijn kant. Dat is de verklaring achter alles.
Hoort dat bij de stoornis die je hebt?

Paranoide zijn is 1 van de kutste dingen die er zijn. Bij mij helpt dan alleen medicatie nemen en de rust opzoeken.
pi_132892661
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 16:21 schreef Gewas het volgende:

[..]

Hoort dat bij de stoornis die je hebt?

Paranoide zijn is 1 van de kutste dingen die er zijn. Bij mij helpt dan alleen medicatie nemen en de rust opzoeken.
Ja, dat hoort bij cluster A. Ik moet zelf ook me onder andere volledig afzonderen van de buitenwereld om compleet tot rust te komen.
pi_132893426
quote:
7s.gif Op maandag 4 november 2013 15:30 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Volgens mij verwar je Togepi met Jigglypuff ;)

quote:
Hoi :W
Het is nu een beetje een gek moment om in dit topic te stappen gezien de huidige discussie die hier speelt, maar soms is het hier best gezellig hoor :P
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_132893464
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 15:31 schreef Tokapi het volgende:

[..]

Ik kan niks beloven maar ik zal er rekening mee houden :P
TOGEPRRRRIIIIIIIIIIIIII
Rustig aan.
pi_132895344
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 15:42 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Met de verklaring van alles in hand, is er niets meer waar je zorgen om hoeft te maken.
pi_132896101
quote:
12s.gif Op maandag 4 november 2013 17:50 schreef Gray het volgende:

[..]

Met de verklaring van alles in hand, is er niets meer waar je zorgen om hoeft te maken.
Sorry, dat volg ik niet.
pi_132896671
Je weet dat je paranoide bent. Dat dat je probleem is. En als je dat weet, dan weet je dat je brein een spelletje met je speelt. Dus is er eigenlijk niks aan de hand :P
pi_132896799
quote:
7s.gif Op maandag 4 november 2013 16:47 schreef kuolema het volgende:

[..]

Volgens mij verwar je Togepi met Jigglypuff ;)
Owja damn haha! _O-
pi_132896979
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 18:28 schreef Elvi het volgende:
Je weet dat je paranoide bent. Dat dat je probleem is. En als je dat weet, dan weet je dat je brein een spelletje met je speelt. Dus is er eigenlijk niks aan de hand :P
Als het een spelletje was, dan had ik geen problemen. Het heeft meer te maken met overtuigingen, gedachten en gevoelens.
pi_132897981
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 18:36 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Als het een spelletje was, dan had ik geen problemen. Het heeft meer te maken met overtuigingen, gedachten en gevoelens.
Ok cluster A, luister eens even naar Cluster B. :')

Voorbeeldje: Als mensen niet meteen op mijn appjes reageren of afspraken afzeggen dan raak ik in paniek. Ik denk dat ze me verlaten me nooit meer willen zien, ze haten me... Overdreven emotionele reactie dus. Vroeger vond ik dat heel logisch.
Maar nu weet ik dat dat komt door mijn Cluster B problematiek.

Als iemand nu afzegt of niet reageert heb ik nog steeds dezelfde reactie. Maar ik weet dat dat door Cluster B komt. Dus dat het niet echt hoeft te zijn. Ik splits mn ' stemmetjes'. Dus het stemmetje dat zegt dat iemand niet bevriend wil zijn is het 'zieke' stemmetje. En het stemmetje wat zegt 'ze zegt af omdat ze het te druk heeft' is mijn normale stemmetje. Ik kan nog altijd kiezen, of porberen te kiezen, naar welk stemmetje ik luister.

Wat jij doet is je verschuilen "maar mijn reactie komt door cluster A! Dus ik heb gelijk en ik kan er niks aan doen! Want cluster A!" Maar je legt het probleem buiten jezelf: het is cluster A en daar heeft iedereen maar rekening mee te houden.
Wat ik doe is ook begrijpen dat het van cluster B komt, maar dat het nog steeds mijn probleem is. En dat ik wel wat aan kan doen. IK kan er wat aan doen. Want het is mijn probleem. Het zit in MIJN hoofd. En anderen hoeven zich daar niet op aan te passen. Ik zou het wel willen hoor! Maar het is niet realistisch. Dan maak ik het hun probleem. En het is die van mij.

Jij past je aan aan wat het lijstje van cluster A zegt. Maar jij bent geen cluster A. Jij bent Comp_Lex met cluster A problematiek. Jij bent niet je diagnose.
pi_132898277
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 19:02 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ok cluster A, luister eens even naar Cluster B. :')

Voorbeeldje: Als mensen niet meteen op mijn appjes reageren of afspraken afzeggen dan raak ik in paniek. Ik denk dat ze me verlaten me nooit meer willen zien, ze haten me... Overdreven emotionele reactie dus. Vroeger vond ik dat heel logisch.
Maar nu weet ik dat dat komt door mijn Cluster B problematiek.

Als iemand nu afzegt of niet reageert heb ik nog steeds dezelfde reactie. Maar ik weet dat dat door Cluster B komt. Dus dat het niet echt hoeft te zijn. Ik splits mn ' stemmetjes'. Dus het stemmetje dat zegt dat iemand niet bevriend wil zijn is het 'zieke' stemmetje. En het stemmetje wat zegt 'ze zegt af omdat ze het te druk heeft' is mijn normale stemmetje. Ik kan nog altijd kiezen, of porberen te kiezen, naar welk stemmetje ik luister.

Wat jij doet is je verschuilen "maar mijn reactie komt door cluster A! Dus ik heb gelijk en ik kan er niks aan doen! Want cluster A!" Maar je legt het probleem buiten jezelf: het is cluster A en daar heeft iedereen maar rekening mee te houden.
Wat ik doe is ook begrijpen dat het van cluster B komt, maar dat het nog steeds mijn probleem is. En dat ik wel wat aan kan doen. IK kan er wat aan doen. Want het is mijn probleem. Het zit in MIJN hoofd. En anderen hoeven zich daar niet op aan te passen. Ik zou het wel willen hoor! Maar het is niet realistisch. Dan maak ik het hun probleem. En het is die van mij.

Jij past je aan aan wat het lijstje van cluster A zegt. Maar jij bent geen cluster A. Jij bent Comp_Lex met cluster A problematiek. Jij bent niet je diagnose.
Ik was wel verrast door mijn diagnose. Andere mensen hoeven geen rekening met me te houden, maar ik kan wel anders reageren (anders dan hoe andere mensen reageren op dezelfde gebeurtenis). Het is eigenlijk minder reactief, maar meer gedragingen, overtuigingen en gevoelens.
  maandag 4 november 2013 @ 19:10:32 #28
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_132898293
Ik vind het niet zo leuk dat complex het idee heeft dat we niet met hem meeleven. Volgens mij is hij, samen met se, degene die het meeste steun vraagt en krijgt.
En lees mijn post van vanmorgen ff, dan weet je precies hoe al het geschop bedoeld wordt.
Ik snap overigens ook precies hoe het zit met je verhaal blijven herhalen omdat je je niet gehoord voelt. Heb dat zelf ook jaaaaarenlang gedaan. En ik zou je echt gunnen dat de buitenwereld je probleem kan oplossen, maar dat kunnen ze/we niet. Zie ook mijn post van vanmorgen.
En om eerlijk te zijn: als je me zo blijft aanvallen (en de anderen hier ook) ben ik klaar met je. Prima dat je paranoïde bent en heel angstig, ik vind dat oprecht klote voor je, maar het is geen vrijbrief om anderen te gaan afzeiken.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_132898688
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 19:10 schreef Murmeli het volgende:
Ik vind het niet zo leuk dat complex het idee heeft dat we niet met hem meeleven. Volgens mij is hij, samen met se, degene die het meeste steun vraagt en krijgt.
En lees mijn post van vanmorgen ff, dan weet je precies hoe al het geschop bedoeld wordt.
Ik snap overigens ook precies hoe het zit met je verhaal blijven herhalen omdat je je niet gehoord voelt. Heb dat zelf ook jaaaaarenlang gedaan. En ik zou je echt gunnen dat de buitenwereld je probleem kan oplossen, maar dat kunnen ze/we niet. Zie ook mijn post van vanmorgen.
En om eerlijk te zijn: als je me zo blijft aanvallen (en de anderen hier ook) ben ik klaar met je. Prima dat je paranoïde bent en heel angstig, ik vind dat oprecht klote voor je, maar het is geen vrijbrief om anderen te gaan afzeiken.
Ik word raar behandeld. Dat vind ik een vrijbrief om anderen af te gaan zeiken. Als ik voor mijn gevoel niet raar behandeld werd en ikzelf niet aangevallen voelde, dan had ik nooit zo gereageerd.
Maar ik heb het gedaan en ik zit er naast. Ik ben er inmiddels al wel klaar mee eigenlijk.
  maandag 4 november 2013 @ 19:31:03 #30
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_132899148
Ik denk dat we het niet eens gaan worden. Alles is gezegd. Ik hoop dat je ooit anders in het leven komt te staan en gelukkiger wordt, vrienden hebt, en je niet raar behandeld voelt.
pi_132899215
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 19:31 schreef Murmeli het volgende:
Ik denk dat we het niet eens gaan worden. Alles is gezegd. Ik hoop dat je ooit anders in het leven komt te staan en gelukkiger wordt, vrienden hebt, en je niet raar behandeld voelt.
Dank je. Er zijn geen garanties, maar ik doe mijn best :)
  maandag 4 november 2013 @ 21:04:31 #32
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132904654
Dag 2 van mijn poging om uit een dal te klimmen. Ook de tweede dag dat ik weer begonnen ben met anti-depressiva. Ik hoop dat het snel aanslaat want ik voel me ronduit, kut, belabberd, onzeker all over again. Ik had nooit moeten stoppen. Zeker niet nu ik net een nieuwe baan heb.

Ik zit momenteel in overleefstand en het enige wat me overeind houd is dat ik me trots voel dat ik doorzet.

Ik heb me lang niet zo klote gevoeld en ik moet huilen maar ik kan het niet. Er zit een soort grauwe rare emo sluier over me heen...
pi_132905078
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 21:04 schreef Mishu het volgende:
Dag 2 van mijn poging om uit een dal te klimmen. Ook de tweede dag dat ik weer begonnen ben met anti-depressiva. Ik hoop dat het snel aanslaat want ik voel me ronduit, kut, belabberd, onzeker all over again. Ik had nooit moeten stoppen. Zeker niet nu ik net een nieuwe baan heb.

Ik zit momenteel in overleefstand en het enige wat me overeind houd is dat ik me trots voel dat ik doorzet.

Ik heb me lang niet zo klote gevoeld en ik moet huilen maar ik kan het niet. Er zit een soort grauwe rare emo sluier over me heen...
Nee toch? Je bent een hartstikke leuke meid!
  maandag 4 november 2013 @ 21:23:52 #34
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132905730
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 21:12 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Nee toch? Je bent een hartstikke leuke meid!
Zonder medicijnen blijk ik weer heel impulsief te zijn. En dat is voor mij heel confronterend. Ik heb mezelf momenteel niet in de hand, zo voelt het. Werken gaat echter vooralsnog goed.
  maandag 4 november 2013 @ 22:14:59 #35
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132908309
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 18:36 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Als je daar weinig controle over hebt kan dat inderdaad vrij kut voelen. En machteloos. Maar je moet je blijven verzetten. Rust, regelmaat en reinheid, dat helpt mij heel erg.

Blijf in jezelf geloven, probeer gewoon een zo normaal mogelijk leven te leiden.

OT: zelf net een avondwandeling gemaakt, voel me al weer een stukje beter. Gaf een gevoel van vrijheid zo naast mijn werk. Lekker de frisse lucht. Kan me niet schelen dat het raar is.
pi_132909131
Hoe wordt er bij jullie op het werk eigenlijk omgegaan met jullie depressies/burn outs/angstklachten/vul maar in?

Het valt me op dat binnen het team iedereen anders behandeld wordt en dat voelt oneerlijk. M'n teamleider is oppervlakkig op de hoogte, merkte op dat bepaalde aspecten van m'n werk niet lekker liepen en heeft mij gevraagd hoe ik zelf werkgerelateerd zag hoe ik dat aan wilde pakken et cetera. Goed gesprek gehad, actief mee bezig geweest en de verbeteringen zijn zichtbaar, waarover ik dan weer vaak even een complimentje krijg, zowel werkgerelateerd als persoonlijk op het werk.

Een andere collega hikt nu tegen een burn out gegaan, ze heeft er inmiddels zelf voor gekozen om 'terug' te gaan naar een andere afdeling, omdat het werk daar wat minder verantwoordelijk is en wat minder druk met zich mee brengt. Vertelt de collega me vandaag dat voordat ze deze keuze kenbaar maakte, er al werd gedreigd met ontslag als er niet gauw iets veranderde, terwijl ze al heel actief bezig was met het aanpakken van bepaalde zaken. Een andere collega met burn out heeft 'gewoon' twee maanden thuis gezeten en mocht gewoon weer terugkomen uiteindelijk.
Live for now, forget forever
pi_132910929
Ik zit al sinds begin april thuis door een burnout en word eigenlijk weinig onder druk gezet. M'n naaste collega's zijn erg steunend. Krijg veel kaarten, berichten en word meegesleurd voor etentjes en dagjes weg. De enige die wat druk op de ketel gooit is de bedrijfsarts, eind van de maand wil hij integratiemogelijkheden gaan bekijken.
Er is bij ons geen management meer maar we zijn zelfsturend geworden (een rage in hulpverlenersland). M'n team is van alle problematiek op de hoogte, dit vind ik (nu, eerst niet) prima. Om de week ga ik er een kop koffie drinken en bijpraten om het contact niet te verliezen en de stap tot terugkeer niet te zwaar te maken, dit wordt aan alle kanten prima gevonden.
Met collega's die een soortgelijk probleem hebben of door andere omstandigheden voor langere tijd uitvallen wordt op dezelfde manier omgegaan. Nu zijn al m'n collega's ook hulpverleners en de meesten hebben ergens in hun leven iets soortgelijks meegemaakt, dit zal de aanwezigheid van empathie ook wel aardig bevorderen :D
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  maandag 4 november 2013 @ 23:18:33 #38
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_132911230
quote:
15s.gif Op maandag 4 november 2013 22:32 schreef Vogeltje88 het volgende:
Hoe wordt er bij jullie op het werk eigenlijk omgegaan met jullie depressies/burn outs/angstklachten/vul maar in?

Ik heb opzich weinig klachten vergeleken met de rest hier. Op m'n werk merkten ze vooral dat ik wat stiller werd, wat chagrijniger soms en wat minder contact had met directe collega's.
Ze lieten me gewoon zijn, geen gedoe of vragen eigenlijk. Heel relaxed :)
Verder loopt er niemand rond met klachten voor zover ik weet. Ja eentje met lichamelijke klachten en eerder eentje met kanker. Mijn baas is heel flexibel en open minded, en heeft het beste met de mensen voor. Dus dat zit wel goed.
  maandag 4 november 2013 @ 23:30:50 #39
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_132911811
Een beetje laat, maar gecondoleerd met je verlies S_E. Veel sterkte de komende tijd en hopelijk lukt het je om je doelen in het vizier te houden.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_132915648
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 21:04 schreef Mishu het volgende:

Zo'n sluier nam ik altijd waar in tijden van depressie. Je was even gestopt met ad? Dan kan het goed dat je nu een emotionele achtbaan doormaakt. Goed dat je je nieuwe baan doorzet, daar mag je best trots op zijn. :Y
pi_132930421
Het gaat weer wat minder hier sinds het weekend. Weinig energie, moe, meer piekeren, onrustig. Ik denk dat het komt doordat ik te veel sociaal heb moeten doen de afgelopen dagen. Ik heb dan te weinig de mogelijkheid om me af te zonderen. Het blijkt elke keer vermoeiend en niet goed voor mijn stemming te zijn. Nou ja, ik hoop dat het weer wat bijtrekt en niet erger wordt.
Het was overigens wel een geslaagd feestje. :)

Mishu, hoe lang zat je zonder ad? Sterkte!
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 22:14 schreef Mishu het volgende:
OT: zelf net een avondwandeling gemaakt, voel me al weer een stukje beter. Gaf een gevoel van vrijheid zo naast mijn werk. Lekker de frisse lucht. Kan me niet schelen dat het raar is.
Fijn :) Waarom denk je dat dat raar is? Ik doe het ook wel eens en het kan bij mij ook helpen, in elk geval tot ik weer thuis ben.
pi_132948323
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 23:30 schreef Senor__Chang het volgende:
Een beetje laat, maar gecondoleerd met je verlies S_E. Veel sterkte de komende tijd en hopelijk lukt het je om je doelen in het vizier te houden.
Ben net terug thuis van de begravenis. Was heftig. Was gevraagd om mee te helpen om de kist uit het huis te begeleiden en uit de kerk.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 6 november 2013 @ 00:50:49 #43
358102 Senor__Chang
pi_132949023
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 00:20 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ben net terug thuis van de begravenis. Was heftig. Was gevraagd om mee te helpen om de kist uit het huis te begeleiden en uit de kerk.
;(

Ik heb zelf (gelukkig) nog geen sterfgevallen meegemaakt dus ik weet niet echt wat ik moet zeggen. Wil vooral kwijt dat je een beetje voorzichtig moet doen met jezelf. En veel sterkte de komende tijd.
Guilty as changed.
pi_132950983
quote:
Niets raars aan. Heerlijk juist en raar dat niet meer mensen dat doen. ;)

quote:

[..]

Hoop dat het een mooie begrafenis was. :)
  woensdag 6 november 2013 @ 09:13:45 #45
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_132951989
quote:

[..]

:*
pi_132952441
quote:

[..]

Als je daar weinig controle over hebt kan dat inderdaad vrij kut voelen. En machteloos. Maar je moet je blijven verzetten. Rust, regelmaat en reinheid, dat helpt mij heel erg.

Blijf in jezelf geloven, probeer gewoon een zo normaal mogelijk leven te leiden.

rust regelmaat reinheid en avondwandelingen.
Ik raad een hond aan! ^O^
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_132954963
quote:
7s.gif Op woensdag 6 november 2013 07:38 schreef Gray het volgende:

Hoop dat het een mooie begrafenis was. :)
Dat was het, bedankt voor alle reacties hier ook.

Vond het mooi om toch te helpen bij het begeleiden van de kist uit het huis en naar de kerk en van de kerk weer terug in de auto. Apart gevoel.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_132957468
Ik word weer gespannen wakker, hart doet raar en zo. Ik wil eigenlijk in bed blijven de hele dag, blijf moe ook al slaap ik genoeg uurtjes. Maar gelukkig heb ik vandaag dingen te doen. Straks naar een lezing over criminal profiling, precies mijn interessegebied. Daarna oppassen.

Ik vraag me trouwens of het komt door de ad dat ik de laatste tijd enorm veel lijk te dromen 's nachts en niet zo vast slaap. Maar het schijnt juist de REM-slaap te onderdrukken.
Klinkt dit bekend voor iemand?
pi_132957559
Sterkte s_e :* Hoe gaat het nu?
pi_132958748
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 12:40 schreef kuolema het volgende:
Sterkte s_e :* Hoe gaat het nu?
Wel prima gezien de omstandigheden. Huis moet leeg. Wie krijgt wat en huis zal verkocht worden etcetera.

De begravenis was toch wel het zwaarst. Het hele 'begraven' is maar een kort stukje en dan loop je zo van de begraafplaats af terwijl hij een uur of 2/3 daarvoor nog in zijn huis lag :/.
pi_132987749
Hoi Ik meld me nog eens. Inmiddels een paar weken verder maar verschil is er nog niet. Anti depressiva werkt (nog) niet zoals het inmiddels zou moeten. Wel is er vanaf deze week professionele hulp.
Aan mezelf begin ik te merken dat ik het 'zat' ben. Chagrijnig reageren terwijl ze er zelf ook niks aan kan doen, irritaties etc. Hoop dat er spoedig wel verbetering plaats gaat vinden. Gelukkig komt er wel veel bezoek.
  donderdag 7 november 2013 @ 00:57:10 #52
358102 Senor__Chang
pi_132990023
Een tweetal vragen voor jullie.

• Wat zijn jullie ervaringen met anti-depressivum en raden jullie dit aan?
• Heeft iemand hier ervaring met MBT?

Vooral over AD wil ik graag zoveel mogelijk reacties omdat ik sterk twijfel over het wel of niet gebruiken ervan.
Guilty as changed.
pi_133012916
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 13:17 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wel prima gezien de omstandigheden. Huis moet leeg. Wie krijgt wat en huis zal verkocht worden etcetera.

De begravenis was toch wel het zwaarst. Het hele 'begraven' is maar een kort stukje en dan loop je zo van de begraafplaats af terwijl hij een uur of 2/3 daarvoor nog in zijn huis lag :/.
Ik kan me voorstellen dat dat heel moeilijk is en vreemd. Heb het zelf gelukkig nooit mee hoeven maken, tenminste, niet van iemand van wie het me boeide.
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2013 23:50 schreef Kimberliedje het volgende:
Hoi Ik meld me nog eens. Inmiddels een paar weken verder maar verschil is er nog niet. Anti depressiva werkt (nog) niet zoals het inmiddels zou moeten. Wel is er vanaf deze week professionele hulp.
Aan mezelf begin ik te merken dat ik het 'zat' ben. Chagrijnig reageren terwijl ze er zelf ook niks aan kan doen, irritaties etc. Hoop dat er spoedig wel verbetering plaats gaat vinden. Gelukkig komt er wel veel bezoek.
Hoeveel weken verder? Ad werken soms pas na 6 weken of zo. Valt nu nog niet zoveel over te zeggen. En vaak werken ze helemaal niet, of niet genoeg.
Het is heel begrijpelijk dat je het zat bent. Dat mag best. Heb je wel eens met je moeder besproken wat voor impact het op jou heeft? -Edit: Dat klinkt nogal lullig, maar zo bedoel ik het niet - Ze heeft het natuurlijk al moeilijk genoeg zonder zich eventueel schuldig te voelen, maar misschien zijn er wat kleine dingen waar ze rekening mee kan houden?

Nu ze hulp krijgt kun je het wat meer aan anderen overlaten, misschien neemt dat voor jou wat druk weg. Hopelijk zal het gauw beter gaan.

quote:
5s.gif Op donderdag 7 november 2013 00:57 schreef Senor__Chang het volgende:
Een tweetal vragen voor jullie.

• Wat zijn jullie ervaringen met anti-depressivum en raden jullie dit aan?
• Heeft iemand hier ervaring met MBT?

Vooral over AD wil ik graag zoveel mogelijk reacties omdat ik sterk twijfel over het wel of niet gebruiken ervan.
Geen ervaring met die behandeling. Is die jou aangeraden of kwam je daar zelf op? Er staat dat het wordt gebruikt bij mensen met Borderline, heb jij die diagnose?

Wat ad betreft: ik ben neutraal denk ik. Zit er sinds maart aan, vorige maand de dosis verhoogd. Ik had niet het idee dat het iets deed. Maar ik heb ook geen last gehad van bijwerkingen. Alleen soort van half diarree, dat is niet over gegaan maar ik heb er verder ook geen last van. Verhogen was ook geen probleem. Na anderhalve week voelde ik me plotseling beter, zonder verklaring, en dat bleef ook zo 2 weken lang. Nu weer iets minder, maar dat kan ik wel verklaren.

Ik blijf sceptisch, durf mijn verbeterde stemming niet meteen toe te schrijven aan die verhoging. Aan de ene kant denk ik, ik heb nergens last van, misschien werkt het wel, dus whatever. Aan de andere kant is het wel chemische bende die je constant in je lichaam gooit, misschien richt het wel degelijk schade aan zonder dat ik het merk. En dat ik niet heel duidelijk kan zeggen dat het werkt, betekent misschien dat ik mezelf aan het vergiftigen ben zonder dat dat nuttig is.

Wat ik vind en weet:
- het is bende
- maar het kan wel werken
- misschien is dat het placebo-effect
- uiteindelijk, na het in sommige gevallen proberen van verschillende soorten, werken ad bij ongeveer 60% van de mensen. Voor zover bekend heeft het geen schadelijke gevolgen op de lange termijn.
- veel mensen hebben nare bijwerkingen.
- afbouwen schijnt kut te zijn. Je klachten komen dan weer (even) terug en je moet weer helemaal wennen aan je 'zuivere hoofd'.
- ik raad het niet aan of af. Als jij er behoefte aan hebt, gewoon proberen. Je kunt altijd weer stoppen, wanneer je wil.

Maar is het jou nooit (eerder) aangeraden dan, gezien je geschiedenis?

[ Bericht 0% gewijzigd door kuolema op 07-11-2013 18:46:46 ]
pi_133013092
Deze moet ik even delen:

donderdag 7 november 2013 @ 19:34:03 #55
358102 Senor__Chang
pi_133016021
quote:
Geen ervaring met die behandeling. Is die jou aangeraden of kwam je daar zelf op? Er staat dat het wordt gebruikt bij mensen met Borderline, heb jij die diagnose?

Wat ad betreft: ik ben neutraal denk ik. Zit er sinds maart aan, vorige maand de dosis verhoogd. Ik had niet het idee dat het iets deed. Maar ik heb ook geen last gehad van bijwerkingen. Alleen soort van half diarree, dat is niet over gegaan maar ik heb er verder ook geen last van. Verhogen was ook geen probleem. Na anderhalve week voelde ik me plotseling beter, zonder verklaring, en dat bleef ook zo 2 weken lang. Nu weer iets minder, maar dat kan ik wel verklaren.

Ik blijf sceptisch, durf mijn verbeterde stemming niet meteen toe te schrijven aan die verhoging. Aan de ene kant denk ik, ik heb nergens last van, misschien werkt het wel, dus whatever. Aan de andere kant is het wel chemische bende die je constant in je lichaam gooit, misschien richt het wel degelijk schade aan zonder dat ik het merk. En dat ik niet heel duidelijk kan zeggen dat het werkt, betekent misschien dat ik mezelf aan het vergiftigen ben zonder dat dat nuttig is.

Wat ik vind en weet:
- het is bende
- maar het kan wel werken
- misschien is dat het placebo-effect
- uiteindelijk, na het in sommige gevallen proberen van verschillende soorten, werken ad bij ongeveer 60% van de mensen. Voor zover bekend heeft het geen schadelijke gevolgen op de lange termijn.
- veel mensen hebben nare bijwerkingen.
- afbouwen schijnt kut te zijn. Je klachten komen dan weer (even) terug en je moet weer helemaal wennen aan je 'zuivere hoofd'.
- ik raad het niet aan of af. Als jij er behoefte aan hebt, gewoon proberen. Je kunt altijd weer stoppen, wanneer je wil.

Maar is het jou nooit (eerder) aangeraden dan, gezien je geschiedenis?
MBT is mij aangeraden en ik neig inderdaad naar een borderline persoonlijkheidsstoornis. Sorry S_E Dat en depressieve klachten is de huidige diagnose. Vond het wel even schrikken toen borderline ter sprake kwam vanwege alle verhalen erom heen. En het is een meidenstoornis volgens mij..

Jawel, dat is mij aangeraden en direct bij mijn behandeling ook, maar ik wou het toen niet. Nu twijfel ik ook nog. Anti-psychotica heb ik wel genomen. Dat werkte direct en ik werd er een zombie van, maar op dat moment was dat absoluut te preferen boven mijn toenmalige conditie.

Wat ik zo lastig vind aan AD is dat men niet eens weet hoe het werkt en of het werkt. Ik vraag me af of de bijwerkingen dan niet zwaarder wegen. Dat was ook de reden dat ik het in eerste instantie helemaal niet wou. Nu voel ik me echter nog steeds slecht, leeg en motivatieloos/inspiratieloos en wil ik het misschien wel proberen.
Guilty as changed.
pi_133018068
Verwacht alleen niet dat AD dé oplossing zal bieden aan je problemen. Het zal nog tijd, inzet en mentale therapie nodig hebben om tot rust te komen. AD halen de scherpe randjes er vanaf, opdat de rest van je ontwikkeling vlotter verloopt.

En wat betreft borderline... ach. Met veel valt te leven, en getuige mijn moeder is ook daar licht aan het eind van de tunnel. Verontschuldig je daarom ook niet voor wie je bent, namelijk onze geliefde Senor_Chang, mét borderline. Wees goed voor jezelf, en anderen. :)
  donderdag 7 november 2013 @ 20:43:36 #57
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_133019429
AD hebben wel geholpen bij mij. Maar duurde jaren voor ik een goede dosis had icm de goede therapie. Daarna kon ik wel snel afbouwen.
Ik hoop alleen dat ik ze nooit meer hoef. Stomme bijwerkingen :r stomme afbouwen :r

Ik denk dat ik het aanraad voor als alle andere dingen niet helpen. Maar probeer eerst therapie enzo. Maar soms is het gewoon het beste (naar mijn mening dan he) om ad te nemen om daarna wat sterker te staan zodat therapie beter aanslaat.
AP zou ik zelf nooit nemen trouwens. Tenzij het een kwestie is van leven of dood oid natuurlijk. Vind het troep, veel te heftig.
  donderdag 7 november 2013 @ 21:00:09 #58
358102 Senor__Chang
pi_133020360
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 20:18 schreef Gray het volgende:
Verwacht alleen niet dat AD dé oplossing zal bieden aan je problemen. Het zal nog tijd, inzet en mentale therapie nodig hebben om tot rust te komen. AD halen de scherpe randjes er vanaf, opdat de rest van je ontwikkeling vlotter verloopt.

En wat betreft borderline... ach. Met veel valt te leven, en getuige mijn moeder is ook daar licht aan het eind van de tunnel. Verontschuldig je daarom ook niet voor wie je bent, namelijk onze geliefde Senor_Chang, mét borderline. Wees goed voor jezelf, en anderen. :)
Nee, helaas is er geen heilige graal in de wereld van mentale stoornissen. En ik verwacht dat ook niet van AD, wel dat het me wat minder emotieloos maakt en ook wat minder angstig. Alleen die bijwerkingen hè..

Ik zal mijn best doen. :+
Guilty as changed.
  donderdag 7 november 2013 @ 21:05:04 #59
358102 Senor__Chang
pi_133020628
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 20:43 schreef Murmeli het volgende:
AD hebben wel geholpen bij mij. Maar duurde jaren voor ik een goede dosis had icm de goede therapie. Daarna kon ik wel snel afbouwen.
Ik hoop alleen dat ik ze nooit meer hoef. Stomme bijwerkingen :r stomme afbouwen :r

Ik denk dat ik het aanraad voor als alle andere dingen niet helpen. Maar probeer eerst therapie enzo. Maar soms is het gewoon het beste (naar mijn mening dan he) om ad te nemen om daarna wat sterker te staan zodat therapie beter aanslaat.
AP zou ik zelf nooit nemen trouwens. Tenzij het een kwestie is van leven of dood oid natuurlijk. Vind het troep, veel te heftig.
Ik zit al een jaar in therapie en hoewel ik eindelijk een stijgende lijn zie, is het niet genoeg. Ben veel te gesloten en emotieloos op dit moment en dat is best klote. De bijwerkingen van AD zijn inderdaad het grootste struikelblok. Moet er echt nog even goed over nadenken.

AP vond ik heerlijk. Het werk direct en voelt alsof je weg bent van de wereld. Alsof je een zombie bent, echt. Een vlucht uit de wereld. Ik vond het zo lekker dat ik meer dan de voorgeschreven dosis innam en uiteindelijk slechts per week meekreeg. I regret nothing. (zolang het maar geen verslaving werd)
Guilty as changed.
  donderdag 7 november 2013 @ 21:24:01 #60
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_133021589
Oeps!

Qua bijwerkingen: de meeste mensen hebben er minder last van dan ik, dus maak je niet teveel zorgen daarover.
Ik geloof dat citalopram en escitalopram (lexapro) redelijk bijwerkingsarm zijn voor veel mensen.
pi_133022128
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 21:05 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Ik zit al een jaar in therapie en hoewel ik eindelijk een stijgende lijn zie, is het niet genoeg. Ben veel te gesloten en emotieloos op dit moment en dat is best klote. De bijwerkingen van AD zijn inderdaad het grootste struikelblok. Moet er echt nog even goed over nadenken.

AP vond ik heerlijk. Het werk direct en voelt alsof je weg bent van de wereld. Alsof je een zombie bent, echt. Een vlucht uit de wereld. Ik vond het zo lekker dat ik meer dan de voorgeschreven dosis innam en uiteindelijk slechts per week meekreeg. I regret nothing. (zolang het maar geen verslaving werd)
Ik heb olanzapine geslikt en vond dat eigenlijk ook wel fijn spul. Heftig, dat wel, maar ik sliep er in elk geval heerlijk op :) En werd er ook rustig van. Maar ik had ook constant trek in eten en kwam na een week al aan, dikke buik en alles. En had flitsen in mijn hoofd die samengingen met plotselinge armbewegingen (niet handig als je een broodje hagelslag eet :P) En ik vond het zombie-achtige toch ook niet zo fijn op een gegeven moment. Meer iets voor noodgevallen, als het echt niet gaat. Heb het ook maar een week geslikt. Welke ap had jij?

(Sommige) antipsychotica zijn overigens ook effectief bewezen ter vervanging van antidepressiva bij depressie en dysthymie. Heb ik ergens in een artikel gelezen. Maar het is naar mijn idee niet goed als je niet meer helemaal scherp/jezelf kunt zijn.

Als je wel besluit ad te gaan slikken, merk je vanzelf hoe de bijwerkingen zijn. Als je ze te heftig vindt, of als ze niet weggaan/minder worden na een paar weken, kun je weer stoppen.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 21:24 schreef Murmeli het volgende:
Oeps!

Qua bijwerkingen: de meeste mensen hebben er minder last van dan ik, dus maak je niet teveel zorgen daarover.
Ik geloof dat citalopram en escitalopram (lexapro) redelijk bijwerkingsarm zijn voor veel mensen.
Ja over het algemeen worden die beter verdragen dan andere ad, dus als je bang bent voor bijwerkingen kun je dat als eerste proberen.
  donderdag 7 november 2013 @ 21:36:45 #62
358102 Senor__Chang
pi_133022272
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 21:33 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik heb olanzapine geslikt en vond dat eigenlijk ook wel fijn spul. Heftig, dat wel, maar ik sliep er in elk geval heerlijk op :) En werd er ook rustig van. Maar ik had ook constant trek in eten en kwam na een week al aan, dikke buik en alles. En had flitsen in mijn hoofd die samengingen met plotselinge armbewegingen (niet handig als je een broodje hagelslag eet :P) En ik vond het zombie-achtige toch ook niet zo fijn op een gegeven moment. Meer iets voor noodgevallen, als het echt niet gaat. Heb het ook maar een week geslikt. Welke ap had jij?

(Sommige) antipsychotica zijn overigens ook effectief bewezen ter vervanging van antidepressiva bij depressie en dysthymie. Heb ik ergens in een artikel gelezen. Maar het is naar mijn idee niet goed als je niet meer helemaal scherp/jezelf kunt zijn.

Als je wel besluit ad te gaan slikken, merk je vanzelf hoe de bijwerkingen zijn. Als je ze te heftig vindt, of als ze niet weggaan/minder worden na een paar weken, kun je weer stoppen.

[..]

Ja over het algemeen worden die beter verdragen dan andere ad, dus als je bang bent voor bijwerkingen kun je dat als eerste proberen.
Ik heb het bijna een halfjaar geslikt, seroquel.
Guilty as changed.
pi_133022390
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 21:36 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Ik heb het bijna een halfjaar geslikt, seroquel.
Seroquel vond ik echt eng...heel raar werd ik ervan. Kon ook niet meer recht lopen op de een of andere manier, en mijn ogen niet open houden, maar zodra ik in bed lag was ik weer helder.
Waarom ben je ermee gestopt eigenlijk?
  donderdag 7 november 2013 @ 21:43:07 #64
358102 Senor__Chang
pi_133022643
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 21:39 schreef kuolema het volgende:

[..]

Seroquel vond ik echt eng...heel raar werd ik ervan. Kon ook niet meer recht lopen op de een of andere manier, en mijn ogen niet open houden, maar zodra ik in bed lag was ik weer helder.
Studie. Ik vond het allemaal wel best (nul concentratie, hele dag moe, zombie) toen ik dus niet studeerde, maar ik heb wel enige concentratie nodig wil ik er iets van maken. :P

Zelfs tijdens het werken in de bediening slikte ik AP. Was wel grappig eigenlijk.
Guilty as changed.
pi_133023249
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 21:43 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Studie. Ik vond het allemaal wel best (nul concentratie, hele dag moe, zombie) toen ik dus niet studeerde, maar ik heb wel enige concentratie nodig wil ik er iets van maken. :P

Zelfs tijdens het werken in de bediening slikte ik AP. Was wel grappig eigenlijk.
Goede reden :Y Over studie gesproken, ik moet aan mijn huiswerk.
pi_133026349
Gadverdamme ;( echt het idee dat iedereen me haat. Ik heb het zo gehad.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_133032621
AD werkt voor mij best goed. Soms merk je er alleen niet veel van lijkt wel, maar over het algemeen is mijn stemming wel beter geworden sinds ik het gebruik (nu zo'n 3 jaar).

Maar wat echt supergoed werkt is Olanzapine. Ik zit al jaren op de hoogste dosering (ik ben blijkbaar een heel erg geval) en het werkt goed tegen paranoia. Je word er wel duf van maar daardoor slaap je wel goed.

Trouwens... ik voel me sinds gister eindelijk weer wat beter. :) Had een paar slechte dagen gehad deze week.
pi_133032840
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 22:56 schreef Miniem het volgende:
Je moet niet alles geloven dat je denkt. ;)
pi_133034009
quote:
Ik haat je niet. Dat maakt in elk geval één uitzondering. :)
Waar komt dat gevoel vandaan, Miniem? Hoe zou je die gedachte rationeel kunnen onderbouwen?
pi_133035679
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:14 schreef kuolema het volgende:

Waar komt dat gevoel vandaan, Miniem? Hoe zou je die gedachte rationeel kunnen onderbouwen?
Alleen voelen, je gepasseerd voelen, geen liefde krijgen etc.

Bijv. ik wil een dagje naar London, maar niemand die wil, tijd heeft oid.
pi_133036627
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 10:33 schreef Miniem het volgende:

[..]

Alleen voelen, je gepasseerd voelen, geen liefde krijgen etc.

Bijv. ik wil een dagje naar London, maar niemand die wil, tijd heeft oid.

Daar heb je toch niemand voor nodig? Wees gerust met jezelf, dan ben je altijd in goed gezelschap. Wees je eigen liefde.
pi_133038440
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 11:03 schreef Gray het volgende:

[..]

Daar heb je toch niemand voor nodig? Wees gerust met jezelf, dan ben je altijd in goed gezelschap. Wees je eigen liefde.
Moest lachen toen ik dit las.
Dat gaat hem niet worden. :N
pi_133038704
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 11:59 schreef Miniem het volgende:

[..]

Moest lachen toen ik dit las.
Dat gaat hem niet worden. :N
Dan zal je geluk altijd van anderen afhangen. Als ik er een strikje om kon doen zou ik het je geven. ;)
pi_133039518
quote:
*;

quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:07 schreef Gray het volgende:

[..]

Dan zal je geluk altijd van anderen afhangen. Als ik er een strikje om kon doen zou ik het je geven. ;)
Mag ik dan ook een vleugje? :+
Dat hele jezelf accepteren/van jezelf houden komt me zo onderhand m'n neus uit (door therapie ed). Het lukt me gewoon domweg niet, misschien moeten ze maar accepteren dat ik op dat vlak gewoonweg achterlijk ben :D

Straks weer PMT, wel benieuwd naar en ook wel zin in ^O^
Tante minthy!! O+
pi_133041078
quote:
Je moet de juiste groep mensen zien te vinden. Ik weet dat dat enorm veel gemakkelijker gezegd is dan gedaan.
pi_133041114
quote:

[..]

Het is één ding om op een gezonde manier onderdeel uit te maken van de samenleving, maar compleet afhankelijk zijn van andere mensen is iets heel anders.
pi_133041169
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:24 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Het is één ding om op een gezonde manier onderdeel uit te maken van de samenleving, maar compleet afhankelijk zijn van andere mensen is iets heel anders.
Ja, dat klopt.

Maar waarom de kwestie van geluk in een maatschappelijke discussie trekken? :{w
pi_133042328
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:26 schreef Gray het volgende:

[..]

Ja, dat klopt.

Maar waarom de kwestie van geluk in een maatschappelijke discussie trekken? :{w
Omdat naar mijn mening die twee zaken aan elkaar verbonden zijn.
pi_133042412
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:58 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Omdat naar mijn mening die twee zaken aan elkaar verbonden zijn.
En dat is onderdeel van je probleem.

Meningen. :{w
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:01:20 #80
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_133042423
Gewoon een keer een jointje gaan roken. En een beetje drank als je dat nu kan doen. En dat bij mensen die je wat kent en het contact wat mee uit wil breiden.
we dan
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:01:41 #81
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133042436
quote:
Dan zal je geluk altijd van anderen afhangen.
Klopt, dat is wel klote. Maar herken het zelf ook wel .Gelukkig worden met enkel mezelf gaat echt neit werken.
pi_133042626
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:01 schreef Gray het volgende:

[..]

En dat is onderdeel van je probleem.

Meningen. :{w
Dat kan, maar momenteel sta ik volledig buiten de samenleving en kan ik er met geen mogelijkheid naar binnen komen. Dat vind ik een groter probleem dan 24/7 perse bij iemand willen zijn, want dat wil ik namelijk totaal niet. Daar kan ik niet eens tegen.
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:08:48 #83
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133042687
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:06 schreef Comp_Lex het volgende:

Dat kan, maar momenteel sta ik volledig buiten de samenleving en kan ik er met geen mogelijkheid naar binnen komen. Dat vind ik een groter probleem dan 24/7 perse bij iemand willen zijn, want dat wil ik namelijk totaal niet. Daar kan ik niet eens tegen.
Je staat er niet volledig buiten. Je doet mee in diverse groepsactiviteiten en je wordt niet door hen verstoten. Als je zielig enkel op je kamertje zou zitten 24/7 dan zou je volledig buiten de samenleving staan.
pi_133042763
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:08 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Je staat er niet volledig buiten. Je doet mee in diverse groepsactiviteiten en je wordt niet door hen verstoten. Als je zielig enkel op je kamertje zou zitten 24/7 dan zou je volledig buiten de samenleving staan.
Dat gevoel heb ik niet en "alleen voelen in een groep mensen" schijnt een kernprobleem te zijn bij schizoïde mensen. Ik ben benieuwd wanneer ze aan mij gaan vragen hoe het met mij gaat.
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:12:06 #85
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133042782
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:11 schreef Comp_Lex het volgende:

Dat gevoel heb ik niet en "alleen voelen in een groep mensen" schijnt een kernprobleem te zijn bij schizoïde mensen. Ik ben benieuwd wanneer ze aan mij gaan vragen hoe het met mij gaat.
Ik zeg ook niet dat je je er niet eenzaam kan voelen. Enkel dat ik het niet onder "volledig buiten de samenleving" vind vallen.
pi_133042869
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:12 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat je je er niet eenzaam kan voelen. Enkel dat ik het niet onder "volledig buiten de samenleving" vind vallen.
Dat vind ik dan weer wel. Er is naar mijn inziens een verschil tussen alleen zijn en eenzaamheid. Het laatste vind ik synoniem voor "buiten de groep vallen".
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:17:43 #87
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133043017
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:14 schreef Comp_Lex het volgende:

Dat vind ik dan weer wel. Er is naar mijn inziens een verschil tussen alleen zijn en eenzaamheid. Het laatste vind ik synoniem voor "buiten de groep vallen".
Daar ben ik het grotendeels mee eens.
'Buiten de groep vallen' is dan weer geen synoniem voor 'totaal buiten de samenleven staan'
maargoed, dat is maar net wat je aan wat termpje koppelt en dat maakt verder ook niet uit.
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:17:57 #88
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_133043033
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:14 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Wat helpt deze discussie jou? Afgezien van wie er gelijk heeft, dat maakt mij niet uit namelijk. Maar discussiëren hier over terminologie helpt niet. Je moet gewoon meer actie nemen. En dat is niet zo moeilijk. Maar soms gaat iets met tegenzin, net als voor sommige mensen presenteren voor een klaslokaal. Je moet gewoon afspraken maken met mensen om elkaar te zien, wat leuke dingen proberen te ondernemen e.d.

En ik begrijp bijvoorbeeld wel waarom je mijn vorige post negeerde en wel verder gaat met deze discussie. Maar wat ik zeg kan je gewoon proberen, concreet. Hoeft niet te werken, kan wel. Maar is al beter dan gewoon praten hier. En toch wordt dat genegeerd (omdat het niet het beste advies is misschien nee). Maar alsnog beter dan alleen maar te lullen
we dan
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:22:23 #89
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133043226
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:17 schreef Hiergaanwedan het volgende:

En ik begrijp bijvoorbeeld wel waarom je mijn vorige post negeerde en wel verder gaat met deze discussie. Maar wat ik zeg kan je gewoon proberen, concreet. Hoeft niet te werken, kan wel. Maar is al beter dan gewoon praten hier. En toch wordt dat genegeerd (omdat het niet het beste advies is misschien nee). Maar alsnog beter dan alleen maar te lullen
Omdat hij vaak genoeg heeft aangegeven verder geen mensen te kennen om zoiets bij te doen.
Daarbij valt drank en drugs volgens mij compleet buiten complex z'n wereldje.
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:25:01 #90
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_133043347
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:22 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Omdat hij vaak genoeg heeft aangegeven verder geen mensen te kennen om zoiets bij te doen.
Ja nou ja een keertje wiet kan geen kwaad. En ja drank wou toen niet echt, maar misschien nu wel, dat weet ik ook niet hoever dat nu is. Maar toen ik hem kende gamede hij ook nog wel met een ander persoon dacht ik. Of ik ben in de war met magnetronkoffie. Maar iedereen heeft altijd wel iemand waarbij die als kennis wat bij kan zitten als visite. En anders moet ie gewoon weer vaker naar fokmeets gaan van mijn part. Er is altijd wel een weg wat dat betreft.
we dan
pi_133043362
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:17 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Wat helpt deze discussie jou? Afgezien van wie er gelijk heeft, dat maakt mij niet uit namelijk. Maar discussiëren hier over terminologie helpt niet. Je moet gewoon meer actie nemen. En dat is niet zo moeilijk. Maar soms gaat iets met tegenzin, net als voor sommige mensen presenteren voor een klaslokaal. Je moet gewoon afspraken maken met mensen om elkaar te zien, wat leuke dingen proberen te ondernemen e.d.

De stelling was dat je geluk niet afhankelijk zou moeten zijn van anderen. Afhankelijk van de interpretatie klopt het of klopt het niet :)
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:22 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Klopt.
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:28:14 #92
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_133043489
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:25 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

De stelling was dat je geluk niet afhankelijk zou moeten zijn van anderen. Afhankelijk van de interpretatie klopt het of klopt het niet :)

[..]

Klopt.
Nou ja volgens mij is het het beste als je geluk niet afhankelijk is van anderen. Maar als je geen geluk kent van jezelf dan is alle geluk welkom, of dat nou afhankelijk is of niet maakt dan niet uit. Maar bedoel zoiets maakt toch niet uit? De uitkomst van zo'n stelling. Je weet dat het leuker is met mensen om je heen. Dus daar kan je naar toe werken. Zulke stellingen worden vaak aangedragen door mensen die graag een reden vinden om het niet te hoeven doen (of minder moeite ervoor te hoeven doen). Beter gewoon wat ondernemen en uitgaan van de gemiddelde persoon (die het hebben van mensen om zich heen positief en fijn vinden).
we dan
pi_133043665
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:06 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Okay.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:11 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ook typisch voor mensen uit grote steden, is mijn ervaring. Of slimme mensen. Of gewoon mensen die zich anders voelen dan anderen, om wat voor reden dan ook. Juist dat maakt velen van ons meer gelijk dan we zouden denken. :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:01 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Gewoon een keer een jointje gaan roken. En een beetje drank als je dat nu kan doen. En dat bij mensen die je wat kent en het contact wat mee uit wil breiden.
Heel onverstandig wanneer je in een depressie zit. Heel. :{w
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:35:06 #94
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_133043738
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:32 schreef Gray het volgende:

[..]

Okay.

[..]

Ook typisch voor mensen uit grote steden, is mijn ervaring. Of slimme mensen. Of gewoon mensen die zich anders voelen dan anderen, om wat voor reden dan ook. Juist dat maakt velen van ons meer gelijk dan we zouden denken. :)

[..]

Heel onverstandig wanneer je in een depressie zit. Heel. :{w
Hij zit niet in een depressie voor zover ik weet. Of nu wel?
we dan
pi_133043811
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:35 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Hij zit niet in een depressie voor zover ik weet. Of nu wel?
Met een zwaarmoedige instelling als de zijne is het ook zeker niet aan te raden.
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:39:49 #96
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133043915
Ik moest me gisteravond echt uit de kroeg slepen -O- Was opzich niet eens zo heel gezellig en was zelfs in een beetje down'stemming geraakt. Maar het had potentie om leuk te worden en had gewoon ook geen zin om naar huis te gaan :')

Nee, down zijn en dan aan de drank zorgt voor snelle verslaving
pi_133043974
Sowieso niet handig om drugs/drank aan te raden, hoe dan ook :D
Tante minthy!! O+
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:42:22 #98
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_133044010
quote:
13s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:41 schreef minthy het volgende:
Sowieso niet handig om drugs/drank aan te raden, hoe dan ook :D
Sommige mensen kunnen wel wat meer drankavonturen met vrienden gebruiken anders
we dan
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:42:59 #99
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133044034
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:42 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Om af en toe misschien wat te helpen ja. Maar niet om een probleem bij de basis aan te pakken.
pi_133044088
quote:

[..]

Mwoah, voor een avondje kroeg heb ik geen drank nodig. Bovendien van zeer dichtbij meegemaakt wat alcoholverslaving met je doet, niet fijn. Maar dat is een andere discussie :+
Tante minthy!! O+
pi_133044167
quote:

[..]

Sommige mensen kunnen wel wat meer drankavonturen (met vrienden) gebruiken anders
pi_133044643
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2013 19:34 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

MBT is mij aangeraden en ik neig inderdaad naar een borderline persoonlijkheidsstoornis. Sorry S_E Dat en depressieve klachten is de huidige diagnose. Vond het wel even schrikken toen borderline ter sprake kwam vanwege alle verhalen erom heen. En het is een meidenstoornis volgens mij..
No worries bro. Een borderliner met zelf reflectie is al heel wat. Besef dat ook! Is er nog iets genoemd met high-functioning borderline of low-functioning? Mijn ex was een textbook case van high-functioning.

Ik ben zelf bezig met het huis leeg halen etc. :{
pi_133046083
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:47 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik zou wel willen, maar vrienden hebben nooit tijd, geld of er zin in.
pi_133046395
En dat is best frusterend.
Want ik wil wel, maar het lukt niet.
pi_133046819
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:36 schreef Miniem het volgende:

[..]

Ik zou wel willen, maar vrienden hebben nooit tijd, geld of er zin in.
Doen zij nooit iets in hun leven?
pi_133046900
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:56 schreef Gray het volgende:

[..]

Doen zij nooit iets in hun leven?
Jawel, vaak niet met mij.
pi_133046943
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:58 schreef Miniem het volgende:

[..]

Jawel, vaak niet met mij.
Tja, daar kan je weinig mee dan. Nieuwe vrienden elders zoeken dan? Iets om passie in jezelf op te laten bloeien?
pi_133047001
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:59 schreef Gray het volgende:

[..]

Tja, daar kan je weinig mee dan. Nieuwe vrienden elders zoeken dan? Iets om passie in jezelf op te laten bloeien?
Zou niet weten waar.
Vorige week bij een intake vroegen ze aan me wat houdt jouw motortje draaiende?
Wist niks te bedenken, behalve werk, dat je verplicht bent om naar je werk ter komen.
Verder echt werkelijk niks.
pi_133048641
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:01 schreef Miniem het volgende:

[..]

Zou niet weten waar.
Vorige week bij een intake vroegen ze aan me wat houdt jouw motortje draaiende?
Wist niks te bedenken, behalve werk, dat je verplicht bent om naar je werk ter komen.
Verder echt werkelijk niks.
Tijd voor een hobby! ;)
pi_133049048
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:39 schreef Gray het volgende:

[..]

Tijd voor een hobby! ;)
Hobby's doe je alleen, en genoeg dat ik leuk vind. Maar niet iets waar ik altijd mee bezig kan zijn ofzo.
Ik wil ook eens samen dingen doen.
pi_133049555
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:49 schreef Miniem het volgende:

[..]

Hobby's doe je alleen, en genoeg dat ik leuk vind. Maar niet iets waar ik altijd mee bezig kan zijn ofzo.
Zijn NMLK en Fellas misschien geen opties voor je?
pi_133049868
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 17:03 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Zijn NMLK en Fellas misschien geen opties voor je?
Thnx voor de tip.
Echter bij NMLK zie ik dat de activiteiten bij mij in de buurt allemaal voor 25 jaar en ouder is.
En fellas is allemaal niet echt in de omgeving.
  vrijdag 8 november 2013 @ 19:18:10 #113
358102 Senor__Chang
pi_133054003
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:58 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

No worries bro. Een borderliner met zelf reflectie is al heel wat. Besef dat ook! Is er nog iets genoemd met high-functioning borderline of low-functioning? Mijn ex was een textbook case van high-functioning.

Ik ben zelf bezig met het huis leeg halen etc. :{
Niks genoemd, maar ik zit eerder op high-functioning dan low als ik de termen zo ff Google. Wat is het verschil precies?

Hoe zit het met je oorspronkelijke plan? Nog steeds op koers om te vertrekken of neem je even wat meer tijd nu voordat je doorgaat?
Guilty as changed.
pi_133062127
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:18 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Niks genoemd, maar ik zit eerder op high-functioning dan low als ik de termen zo ff Google. Wat is het verschil precies?

Hoe zit het met je oorspronkelijke plan? Nog steeds op koers om te vertrekken of neem je even wat meer tijd nu voordat je doorgaat?
Plan gaat gewoon door. Na de kerst is deze elf foetsie. Dit overlijden versnelt dit proces alleen maar, niet lullig bedoelt maar weer 1 reden om minder in NL te zijn.
  vrijdag 8 november 2013 @ 22:32:56 #115
358102 Senor__Chang
pi_133063970
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 21:59 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Plan gaat gewoon door. Na de kerst is deze elf foetsie. Dit overlijden versnelt dit proces alleen maar, niet lullig bedoelt maar weer 1 reden om minder in NL te zijn.
Ah, ok. Ergens wel begrijpelijk ook.
Guilty as changed.
pi_133066837
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 22:32 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Ah, ok. Ergens wel begrijpelijk ook.
Hoe zit het nou met jouw borderline diagnose? Heb je het, heb je het niet? Half? Heb je een officiele diagnose?

Hoe zie je jezelf er onder? Toekomstig?
  zaterdag 9 november 2013 @ 01:06:30 #117
358102 Senor__Chang
pi_133070471
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 23:32 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hoe zit het nou met jouw borderline diagnose? Heb je het, heb je het niet? Half? Heb je een officiele diagnose?

Hoe zie je jezelf er onder? Toekomstig?
Het is pas het laatste gesprek ter sprake gekomen en ook pas op het einde dus veel heb ik niet doorgevraagd. Maar het is geen officiele diagnose en ik ben geen extreem geval of iets dergelijks gelukkig. We gaan nu wel iets meer focussen op de borderline omdat vooral dat de depressieve klachten veroorzaakt.

Zelf vind ik het een beetje dubbel. Aan de ene kant is een persoonlijkheidsstoornis nooit positief, maar het is wel wat concreter dan slechts focussen op depressie. Dat laatste voelt als zwaarder aan om te veranderen. Maar ik weet binnenkort pas wat meer over dit alles.
Guilty as changed.
pi_133072021
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:49 schreef Miniem het volgende:

[..]

Wat nou als je het gevoel dat je hebt tijdens een hobby, dat je in je element bent en niets anders meer behoeft, kan uitdragen naar je omgeving? Zou jij dan je omgeving niet inspireren net als je passie jou inspireert?
  zaterdag 9 november 2013 @ 04:34:43 #119
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133072075
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 203 04:02 schreef Gray het volgende:

[..]

Wat nou als je het gevoel dat je hebt tijdens een hobby, dat je in je element bent en niets anders meer behoeft, kan uitdragen naar je omgeving? Zou jij dan je omgeving niet inspireren net als je passie jou inspireert?
Ik vraag me dan heel af wat voor hobbie je dan in gedacbte hebt die dat kan bewerkstelligen
pi_133075989
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 01:06 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Het is pas het laatste gesprek ter sprake gekomen en ook pas op het einde dus veel heb ik niet doorgevraagd. Maar het is geen officiele diagnose en ik ben geen extreem geval of iets dergelijks gelukkig. We gaan nu wel iets meer focussen op de borderline omdat vooral dat de depressieve klachten veroorzaakt.

Zelf vind ik het een beetje dubbel. Aan de ene kant is een persoonlijkheidsstoornis nooit positief, maar het is wel wat concreter dan slechts focussen op depressie. Dat laatste voelt als zwaarder aan om te veranderen. Maar ik weet binnenkort pas wat meer over dit alles.
Maar de vraag is meer of jij je kunt vinden in een borderline diagnose? Heb jij het moeilijk met het onderhouden van persoonlijke relaties? Lieg je veel? Zie je dingen echt zo zwart wit?
pi_133075992
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 04:34 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik vraag me dan heel af wat voor hobbie je dan in gedacbte hebt die dat kan bewerkstelligen
Hoevaak per week ga jij eigenlijk op stap :)?
  zaterdag 9 november 2013 @ 13:12:58 #122
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_133076266
Ik denk dat het ook wel veel uitmaakt hoe snel je plezier hebt in iets. Ik heb wel een vriendin en vriendengroep maar toch als ik daarnaast kijk wat ik doe is het veel hetzelfde. Maar ik vind dat zelfs leuk :P Een hobby hoeft niet altijd speciaal te zijn ofzo denk ik. Ik kijk gewoon series, fok wat, poker en schaak, kijk films, ga wat winkelen voor spul en af en toe zwemmen, poolen, uit eten e.d. Niet echt zaken/hobby's die zo speciaal zijn ofzo maar dat kan al wel leuk genoeg zijn als je een beetje snel blij kan zijn met iets :P
we dan
  zaterdag 9 november 2013 @ 13:39:13 #123
358102 Senor__Chang
pi_133076990
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:02 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Maar de vraag is meer of jij je kunt vinden in een borderline diagnose? Heb jij het moeilijk met het onderhouden van persoonlijke relaties? Lieg je veel? Zie je dingen echt zo zwart wit?
Ik herken me in 5 van de criteria volgens DSM-IV.
Guilty as changed.
pi_133077813
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 04:34 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Wat het dan ook is waar hij passioneel over is. Dat kan van alles zijn.
  zaterdag 9 november 2013 @ 15:16:42 #125
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133078943
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:02 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hoevaak per week ga jij eigenlijk op stap :)?
uhm.. verschilt
Deze week do/vrij/za. Meestal enkel de vrijdag. Soms de donderdag een paar wijntjes voor/na het salsadansen.
  zaterdag 9 november 2013 @ 15:18:07 #126
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133078983
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 november 2013 14:18 schreef Gray het volgende:

[..]

Wat het dan ook is waar hij passioneel over is. Dat kan van alles zijn.
Ik ken dat hele 'passioneel over zijn' niet, dus kan me er altijd heel weinig bij voorstellen.
pi_133082985
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 21:39 schreef kuolema het volgende:

[..]

Mijn lichaam reageerde ook vreemd op Seroquel. Het bekende zombie effect icm. geheugen- en concentratieproblemen, bij vlagen niet weten waar ik was en meermaals per dag het idee dat ik flauw ging vallen. Nu twee weken gestopt met de Seroquel en bevalt me prima zo.
My mission is to kill time, and time's to kill me in its turn. How comfortable one is among murderers.
pi_133083263
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 november 2013 15:18 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik ken dat hele 'passioneel over zijn' niet, dus kan me er altijd heel weinig bij voorstellen.
:P
pi_133085141
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:39 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Ik in 4.
pi_133085148
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 november 2013 15:16 schreef Cue_ het volgende:

[..]

uhm.. verschilt
Deze week do/vrij/za. Meestal enkel de vrijdag. Soms de donderdag een paar wijntjes voor/na het salsadansen.
Komt daar uit wat je graag wilt hebben?
  zaterdag 9 november 2013 @ 19:05:38 #131
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133085185
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 19:04 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Komt daar uit wat je graag wilt hebben?
Meestal niet.
  zaterdag 9 november 2013 @ 19:21:26 #132
358102 Senor__Chang
pi_133085740
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 19:04 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik in 4.
Ik vind die criteria van DSM wat vaag, bij veel andere stoornissen ook. Dinsdag is mijn volgende afspraak en dan wil ik vragen waarom mijn psycholoog denkt dat ik het heb. Ik zie mezelf niet echt als iemand met BPD, ben niet zo dramatisch ingesteld en dergelijke. Maar aan de andere kant vind ik het ook moeilijk om objectief naar mezelf te kijken, dus ben wel benieuwd naar verder uitleg.

Maar bijvoorbeeld hoe jij je ex omschrijft, daar kan ik me totaal niet mee vergelijken.
Guilty as changed.
pi_133085934
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 19:05 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Meestal niet.
Wat wil je dan precies? Mijn reden van vragen stellen was om uit te vinden of het meer een vlucht was naar de kroeg (omdat anderen het doen), een vlucht van thuis (want niet alleen willen zijn), of zoeken naar een passende knul voor Cue, of je hebt er echt bewust plezier in.
pi_133086056
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 19:21 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Ik vind die criteria van DSM wat vaag, bij veel andere stoornissen ook. Dinsdag is mijn volgende afspraak en dan wil ik vragen waarom mijn psycholoog denkt dat ik het heb. Ik zie mezelf niet echt als iemand met BPD, ben niet zo dramatisch ingesteld en dergelijke. Maar aan de andere kant vind ik het ook moeilijk om objectief naar mezelf te kijken, dus ben wel benieuwd naar verder uitleg.

Maar bijvoorbeeld hoe jij je ex omschrijft, daar kan ik me totaal niet mee vergelijken.
Mijn ex is ook gewoon een gestoord wijf. Lief, aardig, maar gestoord. Voorbeeld, haar relaties met mensen was so wispelturig dat iemand de beste vriend kon zijn, dan weer een verschrikkelijk iemand en dan weer een allerbeste vriend in een tijdsbestek van 3 week. Attachment naar dieren, mensen, of de wereld had ze niet. Emoties, huilen, ze had het wel, maar ze begreep er geen reet van. Ze begreep niet waarom, en ze hield met klem vast aan bepaalde ideeen hoe ze haar leven moest invullen.

Ze was ook een kameleon, ze kon zich overal in plaatsen. Ik heb zo mijn twijfels bij de BPD, maar het kan natuurlijk wel zo zijn. Niet elke borderliner is een drama natuurlijk. Gray's moeder zoals hij zelf al zei is een voorbeeld.
  zaterdag 9 november 2013 @ 19:47:16 #135
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133086645
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 19:26 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat wil je dan precies? Mijn reden van vragen stellen was om uit te vinden of het meer een vlucht was naar de kroeg (omdat anderen het doen), een vlucht van thuis (want niet alleen willen zijn), of zoeken naar een passende knul voor Cue, of je hebt er echt bewust plezier in.
Het is een combi van die dingen. Het is er soms echt heel gezellig en heb dan gewoon een heel relaxte avond. Het is een fijne kroeg waar je totaal jezelf kunt zijn.

De hoop er iemand te vinden die bij me past heb ik ondertussen opgegeven. Maar et speelde evt wel mee, al zou ik voor t vibnden van een kerel niet speciaal naar de kroeg gaan. T zou een erg leuke bijkomstigheid zijn zeg maar.

Vluchten van huis, dat ook zeker. anders is er helemaal niets meer in mn leven waarvoor ik de deur uitga, op werk na. Van t hele weekend thuis zitten word ik gek en beland ik alleen maar van in een dip.
pi_133090435
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:39 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Ik in 2, als ik m'n best doe. :s)

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 19:21 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Vraag dan ook naar de specifieke punten en hoe je daaraan kan werken. :)

Sowieso denk ik dat gerichte vragen stellen belangrijk is, zodat je op directe wijze jezelf kan helpen. Wat je zegt over niet objectief naar jezelf kunnen kijken, dat is iets dat we bijna allemaal wel hebben. Maar op deze manier kan je de psych als spiegel gebruiken voor jezelf, waarmee je, als het goed is, een meer heldere kijk krijgt op jezelf.

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 19:30 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ze was ook een kameleon, ze kon zich overal in plaatsen. Ik heb zo mijn twijfels bij de BPD, maar het kan natuurlijk wel zo zijn. Niet elke borderliner is een drama natuurlijk. Gray's moeder zoals hij zelf al zei is een voorbeeld.
Neem maar van mij aan dat het pas was sinds haar omslag. ;)

Ben wel elke keer dat in haar leven iets moeilijks voorbijkomt alert op haar gemoed. Maar tot nu toe lijkt ze nog steeds heel stabiel, zelfs in moeilijk vaarwater. Ze maakt me een trotse zoon tegenwoordig.

Weetjewat? Dat ga ik haar morgen smsen. :)

[ Bericht 72% gewijzigd door Gray op 09-11-2013 21:30:29 ]
pi_133103219
zo ik meld me ook maar weer eens.

met mij gaat het behoorlijk op en neer. ik heb een soort van ommekeer / "doorbraak" gehad, dat het tijd is dat ik me ècht op mezelf wil gaan focussen, mezelf leer kennen, mijn leven voor mij leef en leer te ontdekken wat ik wil. ik maak mijn welbevinden te afhankelijk van anderen en dat gaat vaak in relaties fout. dit weet ik eigenlijk al heel lang, maar het komt telkens weer terug en ik merk dat het zo niet verder gaat.

maar ik ben zo bang. bang dat ik er niet uitkom, dat mijn leven niet zal veranderen en ik depressief zal blijven. me leeg en eenzaam blijf voelen.

mijn therapeute vindt dat ik me goed ontwikkel, toch voelt het voor mij vaak niet zo aan.

nou ja en nu zit ik al dagen thuis met een verstuikte enkel. dat maakt het er ook niet beter op
pi_133103522
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:03 schreef rainbowwarrior het volgende:

met mij gaat het behoorlijk op en neer. ik heb een soort van ommekeer / "doorbraak" gehad, dat het tijd is dat ik me ècht op mezelf wil gaan focussen, mezelf leer kennen, mijn leven voor mij leef en leer te ontdekken wat ik wil. ik maak mijn welbevinden te afhankelijk van anderen en dat gaat vaak in relaties fout. dit weet ik eigenlijk al heel lang, maar het komt telkens weer terug en ik merk dat het zo niet verder gaat.

maar ik ben zo bang. bang dat ik er niet uitkom, dat mijn leven niet zal veranderen en ik depressief zal blijven. me leeg en eenzaam blijf voelen.

mijn therapeute vindt dat ik me goed ontwikkel, toch voelt het voor mij vaak niet zo aan.

nou ja en nu zit ik al dagen thuis met een verstuikte enkel. dat maakt het er ook niet beter op
Alles vergaat, ook depressie. Het gaat niet altijd vanzelf, maar het gaat wel. Dus wees niet bang, houd moed. Heb vertrouwen. :)

En laat je welbevinden ook niet afhangen van een luttele enkel. ;)
  zondag 10 november 2013 @ 11:25:52 #139
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_133103655
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:03 schreef rainbowwarrior het volgende:

Gewoon even een vraagje, maar ervaar je dat echt zo van 'ik moet mezelf leren kennen' en 'ik moet weten wat ik wil'? Lees dat soort zaken vaak en heb dan altijd het idee dat mensen wel weten wie ze zijn en wat ze willen, maar dat het niet zo fijn is hoe ze op dat moment zijn en dat het niet lukt wat ze willen. Maar dat ze wel een beeld hebben van hoe ze willen zijn en willen presteren (daarom zijn ze juist ook o.a. minder blij al om te beginnen).

Komt op mij zo zweverig over terwijl er juist wel iets concreets van te maken valt. Beetje alsof je maar vaag blijft om maar niet geconfronteerd te worden en een excuus te hebben om iets niet te doen (minder vooruitgang te boeken), je moet immers eerst 'jezelf vinden, weten wat je wil' en dat soort gepraat...
we dan
pi_133104368
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 november 2013 21:21 schreef Gray het volgende:
Ze maakt me een trotse zoon tegenwoordig.

Weetjewat? Dat ga ik haar morgen smsen.
Mijn mama is ook trots op mij! ^O^

zelfquote, geen schaamte oO<
pi_133105037
Haaaai :W
Met mij gaat het sinds dinsdag een stuk beter :D
Ben op de wachtlijst gezet voor beschermd wonen op het terrein (een enorme last van mijn schouders :D ) Gisteren viel ik zonder temazepam zo in slaap en ik heb vannacht echt heerlijk geslapen.
*O*
Twiddel
pi_133127045
Goed om te lezen, summer2bird!
  maandag 11 november 2013 @ 19:39:40 #143
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_133158311
Jeej s2b!!
pi_133173822
Heui, even van me afschrijven.
Ik heb een stresserige klotedag achter de rug, lukt me niet om het los te laten.
Ik heb een drukke week, dat ligt me sowieso niet heel erg goed op het moment.
Vanochtend zou ik een afspraak hebben met m'n psychiater, ze wilde me (na de kennismaking een paar maand terug) nogmaals zien en kijken hoe het er nu voorstaat. Deze afspraak is afgebeld omdat ze ziek is en vervroegd met zwangerschapsverlof gaat. Prima, vervelend voor haar, kan gebeuren. Vanmiddag zou ik naar m'n psycholoog, maar toen ik wilde vertrekken weigerde m'n autootje. Direct m'n afspraak afgezegd, ANWB gebeld, garage gebeld, vervangende auto geregeld, regelregelregel. Tussendoor belde m'n psycholoog nog om te checken hoe het ging (erg tof O+). Van al dat geregel ben ik erg warrig geworden. Toen ik vanavond m'n leenauto op ging halen heb ik onder het rijden een paniekaanval gekregen. Doodeng. Vanavond later nog een aantal. Was het overzicht compleet kwijt (had op een gegeven moment zelfs 2 auto's geregeld :+) en stond op instorten. Man, wat kan je jezelf stom en kut voelen zeg, door zoiets onnozels als autopech.
Maar goed, overleefd, positief punt *O*
Morgen weer een dag.
Tante minthy!! O+
pi_133175337
Wat een avontuur minthy!
  † In Memoriam † dinsdag 12 november 2013 @ 12:56:00 #146
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_133180462
Ugh hier ook zoiets in mindere mate. Mijn wekker ging niet af en ik miste het 2e gesprek met mn nieuwe psych en moet daarvoor 125 euro dokken wat ik niet heb. Ook gelijk beoordelingsgesprek gemist waardoor ik geen feedback krijg op de eerste periode..
Heb na het horen van dat bedrag de hoorn er boos opgegooit heel kinderachtig maar ik was echt boos :N en nu geen trek meer om terug te bellen
:')
pi_133181453
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 november 2013 08:52 schreef Gray het volgende:
Wat een avontuur minthy!
Ik dacht dat jij altijd in Brave New World hing, je was toch moderator daar. Nu zie ik je hier opeens, de guru uit te hangen nog wel! :P Guru Gray.
pi_133181934
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 13:28 schreef Untermenschlich het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij altijd in Brave New World hing, je was toch moderator daar. Nu zie ik je hier opeens, de guru uit te hangen nog wel! :P Guru Gray.
Was ik ook. :Y Maar ben ook genezen van een depressie, dus post ik graag hier mee. :)
pi_133182069
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 november 2013 13:42 schreef Gray het volgende:

[..]

Was ik ook. :Y Maar ben ook genezen van een depressie, dus post ik graag hier mee. :)
Ah ok. Wanneer was die depressie dan?
pi_133182136
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 13:47 schreef Untermenschlich het volgende:

[..]

Ah ok. Wanneer was die depressie dan?
Vanaf m'n 14e denk ik. :P
pi_133182623
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 november 2013 13:50 schreef Gray het volgende:

[..]

Vanaf m'n 14e denk ik. :P
ahja. Tot aan?
pi_133184336
Ik wil zelf ook graag dit topic volgen. Ik heb denk ik alleen nog niks nuttigs bij te dragen. Maar mijn 'down'-gevoel duurt me nu iets te lang en het begint me de keel uit te hangen.
The meaning of life is to give life meaning.
pi_133184576
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 14:02 schreef Untermenschlich het volgende:

[..]

ahja. Tot aan?
Twee jaar geleden, plus een paar dagen. :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 15:01 schreef Truffeldoos het volgende:
Ik wil zelf ook graag dit topic volgen. Ik heb denk ik alleen nog niks nuttigs bij te dragen. Maar mijn 'down'-gevoel duurt me nu iets te lang en het begint me de keel uit te hangen.
Schrijf het van je af, als je wil. ^O^
pi_133186635
Nou, ik weet niet goed hoe ik moet beginnen. Er spelen wel wat dingen. Maar als ik elk ding afzonderlijk beoordeel is het bij lange na niet genoeg om me daar zo waardeloos over te voelen. Ik voel me alsof ik me aanstel. En tegelijkertijd wil dat stomme kutgevoel niet gewoon oprotten! Ik raak er een beetje moedeloos van... Wat doen jullie op zulke momenten?
pi_133187330
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 16:10 schreef Truffeldoos het volgende:
Nou, ik weet niet goed hoe ik moet beginnen. Er spelen wel wat dingen. Maar als ik elk ding afzonderlijk beoordeel is het bij lange na niet genoeg om me daar zo waardeloos over te voelen. Ik voel me alsof ik me aanstel. En tegelijkertijd wil dat stomme kutgevoel niet gewoon oprotten! Ik raak er een beetje moedeloos van... Wat doen jullie op zulke momenten?
Ikzelf zie het mezelf doormaken en vanzelf weer voorbij gaan.
pi_133193175
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 november 2013 08:52 schreef Gray het volgende:
Wat een avontuur minthy!
Ja, je maakt wat mee soms als je thuiszit en braaf je afspraken probeert na te komen :')
Na een rotnacht (spanning bleef idioot lang hangen, geen idee waarom) weer een best goede dag gehad. De halve middag met m'n nichtje in de ballenbak gelegen. Erg vermoeiend maar tof :P
Tante minthy!! O+
pi_133193966
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 november 2013 19:32 schreef minthy het volgende:

[..]

Ja, je maakt wat mee soms als je thuiszit en braaf je afspraken probeert na te komen :')
Na een rotnacht (spanning bleef idioot lang hangen, geen idee waarom) weer een best goede dag gehad. De halve middag met m'n nichtje in de ballenbak gelegen. Erg vermoeiend maar tof :P
Misschien moet je wat vaker met je nichtje in de ballenbak liggen :)
  dinsdag 12 november 2013 @ 19:52:48 #158
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_133194084
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 november 2013 19:32 schreef minthy het volgende:

[..]

Voordeel van neefjes en nichtjes, excuus om je weer als een kind te gedragen.
pi_133194947
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 19:50 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Misschien moet je wat vaker met je nichtje in de ballenbak liggen :)
Wel een goed idee ivm de aankomende periode, het houdt in ieder geval de stemming goed op peil :P

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 19:52 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Voordeel van neefjes en nichtjes, excuus om je weer als een kind te gedragen.
Precies :D
Ze is bijna 1,5 nu, leuke leeftijd. Ze kliert lekker mee O+
Tante minthy!! O+
  † In Memoriam † dinsdag 12 november 2013 @ 21:00:58 #160
pi_133196990
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 16:10 schreef Truffeldoos het volgende:
Hoe is het met slaap, beweging, gezond eten etc?
pi_133209274
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:00 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Hoe is het met slaap, beweging, gezond eten etc?
In slaap komen gaat de meeste nachten moeizaam. En dan gaat het 1 nacht wel prima omdat ik zo uitgeput ben. Beweging is inderdaad iets waar ik mee wil beginnen, ik merk dat ik er behoefte aan krijg. Ik weet zo alleen niet wat, hardlopen is niet zo spannend midden in een stad, een fiets heb ik ook al niet. Gezond eten... Mwa ik ben aan het beteren denk ik. Sochtends/smiddags van die Brinta-pap, gekookt ei, koffie. Savonds vrijwel altijd groente, aardappels vlees, rijst of pasta.

Ik merk wel dat ik soms wel motivatie heb om mezelf een schop onder m'n reet te geven. Net als vanochtend, ik werd met een schok wakker en meteen kwam dat rotgevoel weer. Ik liet 't even sudderen en daarna sprak ik mezelf ferm toe en kwam gewoon uit bed. Gewoon toch je dag opstarten helpt wel. Het leven gaat gewoon door. Ik dacht een kwartier ervoor nog: "Bleh, ik ga niet naar college, geen zin." En nu zit ik inmiddels gedoucht, gekleed en opgemaakt beneden wat huiswerk te doen voordat ik zo mijn ontbijt ga maken en richting school. Misschien is de sleutel wel 'gewoon zin maken'. Helaas vrees ik er wel voor dat dit ook weer tijdelijk is. Vanavond zal ik wel weer instorten zodra ik alleen ben.
pi_133210370
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 09:29 schreef Truffeldoos het volgende:

[..]

In slaap komen gaat de meeste nachten moeizaam. En dan gaat het 1 nacht wel prima omdat ik zo uitgeput ben. Beweging is inderdaad iets waar ik mee wil beginnen, ik merk dat ik er behoefte aan krijg. Ik weet zo alleen niet wat, hardlopen is niet zo spannend midden in een stad, een fiets heb ik ook al niet. Gezond eten... Mwa ik ben aan het beteren denk ik. Sochtends/smiddags van die Brinta-pap, gekookt ei, koffie. Savonds vrijwel altijd groente, aardappels vlees, rijst of pasta.

Ik merk wel dat ik soms wel motivatie heb om mezelf een schop onder m'n reet te geven. Net als vanochtend, ik werd met een schok wakker en meteen kwam dat rotgevoel weer. Ik liet 't even sudderen en daarna sprak ik mezelf ferm toe en kwam gewoon uit bed. Gewoon toch je dag opstarten helpt wel. Het leven gaat gewoon door. Ik dacht een kwartier ervoor nog: "Bleh, ik ga niet naar college, geen zin." En nu zit ik inmiddels gedoucht, gekleed en opgemaakt beneden wat huiswerk te doen voordat ik zo mijn ontbijt ga maken en richting school. Misschien is de sleutel wel 'gewoon zin maken'. Helaas vrees ik er wel voor dat dit ook weer tijdelijk is. Vanavond zal ik wel weer instorten zodra ik alleen ben.
Ik word vaak ook met een schok wakker. En dan binnen 5 seconde vliegt dat kutgevoel je om de oren. Echt hoorndol wordt je ervan.

Toen ik me nog crappier voelde maanden geleden, begon ik een dag ook vaak genoeg op nieuw. Je wordt wakker, ging douchen. Wou wat eten, maar ging liggen op de bank. Voelde niet lekker. Terug naar bed. Viel 2 uurtjes in slaap. Werd weer wakker en weer douchen en toen kon ik de dag wel beginnen :');
pi_133210414
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 10:25 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik word vaak ook met een schok wakker. En dan binnen 5 seconde vliegt dat kutgevoel je om de oren. Echt hoorndol wordt je ervan.

Toen ik me nog crappier voelde maanden geleden, begon ik een dag ook vaak genoeg op nieuw. Je wordt wakker, ging douchen. Wou wat eten, maar ging liggen op de bank. Voelde niet lekker. Terug naar bed. Viel 2 uurtjes in slaap. Werd weer wakker en weer douchen en toen kon ik de dag wel beginnen :');
Verrekte irritant ja. Ik word ook boos op mezelf. Steeds terug naar bed gaan gaat helaas niet :')
pi_133210457
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 10:27 schreef Truffeldoos het volgende:

[..]

Verrekte irritant ja. Ik word ook boos op mezelf. Steeds terug naar bed gaan gaat helaas niet :')
Meer teleurgesteld, niet echt boos.

Slapen is sowieso een crime. Dat 'vanzelf' wordt je moe gebeuren werkt ook al niet meer. Gisteren rond een uur of 3 pas in slaap gevallen, 7 uur wekker want moest naar de therapeut. Afgelopen nacht dacht ik dus, ach 4 uur geslapen, komt wel goed, weer tot 3 uur wakker gelegen. En nu net wakker.
pi_133210496
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 10:28 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Meer teleurgesteld, niet echt boos.

Slapen is sowieso een crime. Dat 'vanzelf' wordt je moe gebeuren werkt ook al niet meer. Gisteren rond een uur of 3 pas in slaap gevallen, 7 uur wekker want moest naar de therapeut. Afgelopen nacht dacht ik dus, ach 4 uur geslapen, komt wel goed, weer tot 3 uur wakker gelegen. En nu net wakker.
Bij mij werkt dat vanzelf moe worden ook steeds minder goed. Alsof je natuurlijke slaappil zegt "We hebben even last van een technische storing, helaas." En daar moet je het dan mee doen. Gelukkig heb ik nog een potje melatonine staan.
  † In Memoriam † woensdag 13 november 2013 @ 11:24:28 #166
pi_133211775
quote:

[..]

Ik denk persoonlijk dat gewoon zin maken niet de beste insteek is. Gewoon doen lijkt me beter. Als die zin niet komt, misschien de hele dag niet, dan zit je alleen maar te balen.
verder hoef je niet per se te sporten, maar beweging is iig goed. Koop bv een fiets.
pi_133212008
quote:

[..]

Wat mis je in je leven?
pi_133212320
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:24 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Ik denk persoonlijk dat gewoon zin maken niet de beste insteek is. Gewoon doen lijkt me beter. Als die zin niet komt, misschien de hele dag niet, dan zit je alleen maar te balen.
verder hoef je niet per se te sporten, maar beweging is iig goed. Koop bv een fiets.
Dat lijkt me goed advies. ^O^

Ga anders wandelen, door het bos of om een meer. Ga daarbij noten rapen of eendjes voeren. Of ook leuk, iets wat ik nu wil gaan beginnen, is plantenstekjes maken. Bij bepaalde producten in de winkel hou je mooie glaswerken over, waar je leuke stekjes in kan maken. Wat aarde, wat zand, een plantje en een steentje en boem, een leuk attribuut voor op je bureau, of om cadeau te geven. :)

En wat betreft slapen, daar had ik ook last van. Juist in een drukke periode. Ik moest dus toch rust hebben en bedacht me dat ik ook zonder slapen kon rusten. Gewoon door te liggen. Alleen maar liggen. Zelfs al gingen m'n gedachten tekeer, dan was iig m'n lijf de volgende dag uitgerust. En het bleek dat m'n gedachten op den duur stil gingen liggen, omdat ik ze begon te observeren terwijl ik niet kon slapen. Had immers toch niets beters te doen. :P
pi_133213000
Wat is het mooiste moment van de dag voor jullie?
pi_133213074
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 12:08 schreef sitting_elfling het volgende:
Dit moment.
pi_133213559
quote:
Het moment dat ik me volledig van de buitenwereld af kan sluiten.
pi_133213865
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 12:30 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Het moment dat ik me volledig van de buitenwereld af kan sluiten.
Dat inderdaad. Bij voorkeur de avond, niets meer moeten, gordijnen dicht en (al dan niet alleen) op de bank zitten _O_
Tante minthy!! O+
  woensdag 13 november 2013 @ 13:14:53 #173
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_133214857
quote:
Pfff, lastige vraag.
In de zomer kan het nog weleens het moment zijn dat ik opsta en de zon schijnt.
In de winter is opstaan kut.
Maar in de zomer is de avond ook wel heel fijn, ondergaand zonnetje en dan lekker in de tuin zitten in je korte broek.

Nu is het denk ik de avond, als ik nergens meer naar toe hoef, lekker onder de douche en dan op de bank een filmpje of sport kijken.
pi_133216325
quote:
14s.gif Op woensdag 13 november 2013 12:43 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat inderdaad. Bij voorkeur de avond, niets meer moeten, gordijnen dicht en (al dan niet alleen) op de bank zitten _O_
Das ook leuk ja. :Y
pi_133217906
Ik zit er helemaal doorheen ;( Wat ben ik ook een lelijkerd.. ;( Onzekerheid breekt me helemaal op, ik ga de hele middag slapen. Weltrusten
pi_133222265
quote:
S'avonds als beide kids op bed liggen en ik in mijn laptop kan kruipen :@

Vandaag uitslag van AD(H)D test gekregen en maximale score voor ADD. Burn-out/depressie gaat nu wat stabieler met wat minder ups en downs
pi_133225012
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 20:10 schreef minthy het volgende:

[..]

Wel een goed idee ivm de aankomende periode, het houdt in ieder geval de stemming goed op peil :P

[..]

Precies :D
Ze is bijna 1,5 nu, leuke leeftijd. Ze kliert lekker mee O+
Och, dat lijkt me ook heerlijk! Moest daarnaast ook meteen aan dit filmpje denken :P

Vandaag liep ik overigens in het bos (wat een fan-tas-tisch weer weer...zon...mooie kleuren...vrolijke mensen...heerlijk!) en had echt zin om bergen bladeren in en door de lucht te gooien. Uiteindelijk niet gedaan... Jammer dat mijn gedachten me dan toch tegenhouden. Een kind bij je hebben is dan wel ideaal lijkt me (die zijn toevallig niet ergens te huren he? ;) ), al is er altijd al een kind in me mee...zou genoeg moeten zijn! Ergens ben ik nog wel zo gek om het een keer zelf in mijn eentje te doen denk ik, afgelopen weekend ook al een stuk op blote voeten door het bos gelopen :P (al vind ik het dan toch fijn dat ik niet teveel mensen tegen kom ;) ). Maar als er nog meer grote kinderen mee willen om blaadjes in de rondte te strooien...wees welkom :D
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_133226319
quote:
Het moment na het eten, even met O+ en de hondjes op de bank knuffelen... Dan kan alles mij gestolen worden!

Hetzelfde heb ik als ik thuis kom en ik begroet wordt door mn honden

Gisteren ben ik begonnen met de dagbehandeling bij het erasmus mc, erg intensief en vermoeiend maar ik denk wel dat ik een hoop kan leren van de mensen in de groep.
Verder gaat het op dit moment eigenlijk wel goed, af en toe wat paniek en piekeren maar dat hoort erbij
S. 2014
J. 2016
  woensdag 13 november 2013 @ 19:39:06 #179
358102 Senor__Chang
pi_133227615
Mooiste moment is als ik even niet aan de buitenwereld hoef te denken. Dit is vooral als ik een serie of film op mijn laptop kijk. Het liefst 's avonds en met het licht uit.
Guilty as changed.
pi_133228268
Ik proef toch voor velen dat het mooiste moment iets is, waar je alleen of met een geliefde bent, en afgesloten zit voor de rest van de wereld. Jij en je kleine plekje.

Ik herken dat wel. Het mooiste moment voor mij is dat gevoel nadat je wat gedaan hebt op een dag.
  woensdag 13 november 2013 @ 19:58:51 #181
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_133228481
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:54 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik proef toch voor velen dat het mooiste moment iets is, waar je alleen of met een geliefde bent, en afgesloten zit voor de rest van de wereld. Jij en je kleine plekje.

Ik herken dat wel. Het mooiste moment voor mij is dat gevoel nadat je wat gedaan hebt op een dag.
Ik denk dat dat voor de meeste gewoon een moment van rust is.
Geen verplichtingen meer.
pi_133229716
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:25 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Gewoon even een vraagje, maar ervaar je dat echt zo van 'ik moet mezelf leren kennen' en 'ik moet weten wat ik wil'? Lees dat soort zaken vaak en heb dan altijd het idee dat mensen wel weten wie ze zijn en wat ze willen, maar dat het niet zo fijn is hoe ze op dat moment zijn en dat het niet lukt wat ze willen. Maar dat ze wel een beeld hebben van hoe ze willen zijn en willen presteren (daarom zijn ze juist ook o.a. minder blij al om te beginnen).

Komt op mij zo zweverig over terwijl er juist wel iets concreets van te maken valt. Beetje alsof je maar vaag blijft om maar niet geconfronteerd te worden en een excuus te hebben om iets niet te doen (minder vooruitgang te boeken), je moet immers eerst 'jezelf vinden, weten wat je wil' en dat soort gepraat...
Ja ik begrijp wat je bedoelt en in een zekere zin heb je ook wel een goed punt met je laatste alinea. Op die manier heb ik dat ook lang gedaan en dat doe ik nu waarschijnlijk nog wel, omdat het ook een soort overlevingsmechanisme / zelfbeschermingsmechanisme is, om jezelf niet altijd teleur te stellen.

Wat bij mij afgezien daarvan ook nog een rol speelt, is dat ik nooit heb geleerd (geen goed voorbeeld gehad) hoe het is je leven echt voor jezelf te leven en dat te doen wat jij belangrijk vindt en waarbij je je goed voelt. Ik was als kind zeer in mezelf gekeerd / zeer teruggetrokken en leefde in mijn eigen (fantasie)wereld, omdat ik anders met de situatie waarin ik me bevond niet uit ben gekomen. Ik was ook zeer gesloten. Zoals beschreven ken ik het bij mezelf vooral zo dat ik me altijd op andere mensen focus / gefocust heb en mijn geluk en eigenwaarde van anderen afhankelijk heb gemaakt en daardoor er nooit aan toe ben gekomen om me op mezelf te richten en te ontdekken waar ik iets goeds voor mezelf uithaal. Daarom is het voor mij nu belangrijk dingen te doen en uit te proberen zodat ik meer over mezelf te weten kom. Het is natuurlijk niet zo dat ik mezelf überhaupt niet ken natuurlijk :). Omdat ik al vrij lang depressief ben en daardoor ook zeer geblokkeerd ben / was, heb ik weinig toegang tot mezelf en mijn emoties. Daar werk ik nu aan (met behulp van therapie) en dat verandert nu ook bij mij. Ik heb het ook echt heel lang zo ervaren dat ik werkelijk niet weet wat ik wil, omdat ik überhaupt geen toegang tot mezelf had en compleet vast zat in mijn depressie en alles wat daar nog bij komt kijken.

Natuurlijk heb ik wel ideeën over hoe ik het liefst zou willen leven, maar die zijn voor een groot deel niet mogelijk in deze maatschappij (is alles zeer utopisch) en daarom moet ik voor mezelf een idee zien te krijgen hoe ik mijn leven dan toch zo goed en leuk mogelijk kan inrichten.

Hmm naja, het is een beetje een wazig verhaal misschien. Kan het nu helaas niet beter formuleren.
pi_133230082
quote:
14s.gif Op zondag 10 november 2013 11:18 schreef Gray het volgende:

[..]

Alles vergaat, ook depressie. Het gaat niet altijd vanzelf, maar het gaat wel. Dus wees niet bang, houd moed. Heb vertrouwen. :)

En laat je welbevinden ook niet afhangen van een luttele enkel. ;)
Ik weet rationeel ook wel dat het ook wel weer vergaat en er ook betere periodes zijn/komen. Op momenten waar ik er totaal doorheen zit en me weer kut voel, denk ik dat het nooit beter zal worden. Waarschijnlijk omdat ik me het ook niet zo goed voorstellen kan hoe het is om zonder depressie te leven. Ik ben net zoals het bij jou was, al heel lang depressief (waarschijnlijk al vanaf mijn 11de / 12de, misschien nog vroeger zelfs). Natuurlijk wel in verschillende fasen die soms niet zo erg of soms wel erg waren / zijn.

Met mijn enkel gaat het gelukkig alweer wat beter ;). Ik geniet er nu zelfs van dat ik niet naar mijn werk hoef, me met dingen kan bezig houden die ik interessant vind en met mijn vriendjes en vriendinnetjes kan afspreken.
  woensdag 13 november 2013 @ 20:39:41 #184
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_133230128
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:29 schreef rainbowwarrior het volgende:

[..]

Ja ik begrijp wat je bedoelt en in een zekere zin heb je ook wel een goed punt met je laatste alinea. Op die manier heb ik dat ook lang gedaan en dat doe ik nu waarschijnlijk nog wel, omdat het ook een soort overlevingsmechanisme / zelfbeschermingsmechanisme is, om jezelf niet altijd teleur te stellen.

Wat bij mij afgezien daarvan ook nog een rol speelt, is dat ik nooit heb geleerd (geen goed voorbeeld gehad) hoe het is je leven echt voor jezelf te leven en dat te doen wat jij belangrijk vindt en waarbij je je goed voelt. Ik was als kind zeer in mezelf gekeerd / zeer teruggetrokken en leefde in mijn eigen (fantasie)wereld, omdat ik anders met de situatie waarin ik me bevond niet uit ben gekomen. Ik was ook zeer gesloten. Zoals beschreven ken ik het bij mezelf vooral zo dat ik me altijd op andere mensen focus / gefocust heb en mijn geluk en eigenwaarde van anderen afhankelijk heb gemaakt en daardoor er nooit aan toe ben gekomen om me op mezelf te richten en te ontdekken waar ik iets goeds voor mezelf uithaal. Daarom is het voor mij nu belangrijk dingen te doen en uit te proberen zodat ik meer over mezelf te weten kom. Het is natuurlijk niet zo dat ik mezelf überhaupt niet ken natuurlijk :). Omdat ik al vrij lang depressief ben en daardoor ook zeer geblokkeerd ben / was, heb ik weinig toegang tot mezelf en mijn emoties. Daar werk ik nu aan (met behulp van therapie) en dat verandert nu ook bij mij. Ik heb het ook echt heel lang zo ervaren dat ik werkelijk niet weet wat ik wil, omdat ik überhaupt geen toegang tot mezelf had en compleet vast zat in mijn depressie en alles wat daar nog bij komt kijken.

Natuurlijk heb ik wel ideeën over hoe ik het liefst zou willen leven, maar die zijn voor een groot deel niet mogelijk in deze maatschappij (is alles zeer utopisch) en daarom moet ik voor mezelf een idee zien te krijgen hoe ik mijn leven dan toch zo goed en leuk mogelijk kan inrichten.

Hmm naja, het is een beetje een wazig verhaal misschien. Kan het nu helaas niet beter formuleren.
Ik vind het geen wazig verhaal. En je klinkt ook als iemand die zichzelf wel kent en zich bewust is van de omgeving. Maar gewoon pech heeft gehad met bepaalde zaken. Gewoon dingen ondernemen die je leuk vindt. Emoties zijn ook niet alles hoor, is ook niet nodig om heel gelukkig te zijn ofzo. Kan je best wat gematigd mee zijn, dat is niet erg.

Gewoon leuke dingen doen en proberen dingen te bereiken die wel realistisch zijn. Een utopie is niet realistisch, niet haalbaar en eigenlijk daarom ook geen uitdaging. Dan wordt het een beeld wat je graag wil maar niet naar toe kan werken omdat het niet echt bestaat namelijk. Concrete doelen en die bereiken is het beste. En gewoon wat doen wat je zelf wil. Zoveel te doen in de wereld wat weinig kost en veel voldoening uit valt te halen.
we dan
  woensdag 13 november 2013 @ 21:47:46 #185
415912 Planga
They say an end can be a start
pi_133233515
Op seksueel gebied kom ik enorm slecht klaar met 40 mg. Citalopram.

Zonder te veel in details te treden: alleen met handwerk kom ik bij 4 verschillende vrouwen klaar.

Vet apart en voor de meesten een ding dat ze onzeker maakt. Iemand bekend met dit bijverschijnsel?
Leef in het moment. Gisteren en morgen zijn een illusie.
pi_133236234
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:22 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Och, dat lijkt me ook heerlijk! Moest daarnaast ook meteen aan dit filmpje denken :P

Vandaag liep ik overigens in het bos (wat een fan-tas-tisch weer weer...zon...mooie kleuren...vrolijke mensen...heerlijk!) en had echt zin om bergen bladeren in en door de lucht te gooien. Uiteindelijk niet gedaan... Jammer dat mijn gedachten me dan toch tegenhouden. Een kind bij je hebben is dan wel ideaal lijkt me (die zijn toevallig niet ergens te huren he? ;) ), al is er altijd al een kind in me mee...zou genoeg moeten zijn! Ergens ben ik nog wel zo gek om het een keer zelf in mijn eentje te doen denk ik, afgelopen weekend ook al een stuk op blote voeten door het bos gelopen :P (al vind ik het dan toch fijn dat ik niet teveel mensen tegen kom ;) ). Maar als er nog meer grote kinderen mee willen om blaadjes in de rondte te strooien...wees welkom :D
Een anti-depressie/burnout-blaadjesgooi-meet *O*
Kinderen huren zal vast niet gaan om ethische redenen maar er eentje lenen uit je sociale omgeving kan vast O+
Tante minthy!! O+
pi_133236520
quote:
10s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:37 schreef minthy het volgende:

Kinderen huren zal vast niet gaan om ethische redenen maar er eentje lenen uit je sociale omgeving kan vast O+
Woei! Ik ben voor! :D

Ow, dat is wel beter ja. Op mijn werk hebben we er anders ook nog wel genoeg, maar die leen ik tijdelijk liever even niet ;)
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  woensdag 13 november 2013 @ 23:12:28 #188
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_133237736
quote:
10s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:37 schreef minthy het volgende:

[..]

Toch lijkt me dat een gat in de markt
pi_133238860
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:44 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Woei! Ik ben voor! :D

Ow, dat is wel beter ja. Op mijn werk hebben we er anders ook nog wel genoeg, maar die leen ik tijdelijk liever even niet ;)
Geen familieleden of vrienden met kroost? Dat van je werk snap ik :P
Tante minthy!! O+
pi_133238899
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:12 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Voer voor kinderlokkers en pedofielen/pedoseksuelen, lijkt me niet zo handig :+
Tante minthy!! O+
  woensdag 13 november 2013 @ 23:35:45 #191
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_133238960
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:34 schreef minthy het volgende:

[..]

Goed punt
pi_133239289
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:34 schreef minthy het volgende:

[..]

Ik hoorde laatst toch een aantal keer een reclame: ''blabla verlinden de 2e moeder van je kind'' oid.

Sowieso, de vader van een vriend van mij werkt op de basisschool, die zegt ook dat hij geen reet meer kan doen met kinderen, zeker na een bepaalde leeftijd ook en dat dat veel strikter is voor mannen dan voor vrouwen.
Rustig aan.
pi_133239399
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:33 schreef minthy het volgende:

[..]

Geen familieleden of vrienden met kroost? Dat van je werk snap ik :P
Niet echt in de buurt... of wel, de drie kinderen van mijn nicht, maar dan komt mijn prikkelgevoeligheid meteen weer opzetten ;)

quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:12 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Met honden lijkt me dat handig...wil wel een vrolijke leenhond, die je af en toe uit kan laten als je zin hebt (en ook alleen dan ;) ) en om mee te knuffelen en te spelen...zou zoiets bestaan? :P
  woensdag 13 november 2013 @ 23:46:19 #194
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_133239453
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:45 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Niet echt in de buurt... of wel, de drie kinderen van mijn nicht, maar dan komt mijn prikkelgevoeligheid meteen weer opzetten ;)

[..]

Met honden lijkt me dat handig...wil wel een vrolijke leenhond, die je af en toe uit kan laten als je zin hebt (en ook alleen dan ;) ) en om mee te knuffelen en te spelen...zou zoiets bestaan? :P
Ja hoor, kom er maar 1 ophalen, mijn ouders hebben er 4.
pi_133239475
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:45 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

[..]

Jahoor, ''gehandicapt meisje zoekt iemand om hond mee uit te laten omdat ze dit niet goed alleen kan''
Rustig aan.
pi_133239531
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:42 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik hoorde laatst toch een aantal keer een reclame: ''blabla verlinden de 2e moeder van je kind'' oid.

Sowieso, de vader van een vriend van mij werkt op de basisschool, die zegt ook dat hij geen reet meer kan doen met kinderen, zeker na een bepaalde leeftijd ook en dat dat veel strikter is voor mannen dan voor vrouwen.
Nja, dat begrijp ik ergens wel. Ik heb geen kinderen maar als ik ze zou hebben zou ik ze aan niemand uitlenen :D
Tante minthy!! O+
pi_133239543
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:47 schreef minthy het volgende:

[..]

Nja, dat begrijp ik ergens wel. Ik heb geen kinderen maar als ik ze zou hebben zou ik ze aan niemand uitlenen :D
Ook nie aan mij? :o
Rustig aan.
pi_133239623
quote:

[..]

[..]

Herkenbaar, ben ook kapot na een middagje. Het is geweldig leuk maar dan merk je achteraf dat je belastbaarheid erg laag is ;(

Van honden weet ik het niet, in Zwolle zag ik afgelopen week een auto rondrijden van een konijnen-knuffeldienst :D
Tante minthy!! O+
pi_133239639
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:48 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ook nie aan mij? :o
Aan niemand nie. Hooguit aan naaste familie
Tante minthy!! O+
pi_133239726
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:50 schreef minthy het volgende:

[..]

Aan niemand nie. Hooguit aan naaste familie
Naja dat kan nog geregeld worden ~O>
Rustig aan.
pi_133239937
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:52 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Naja dat kan nog geregeld worden ~O>
Neen.
Tante minthy!! O+
pi_133239948
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:58 schreef minthy het volgende:

[..]

Neen.
Oke ;(
Rustig aan.
pi_133241152
rouw verwerking zuigt. het is weer een dreun in het plaatje, wat moet je nu met je leven.
  donderdag 14 november 2013 @ 08:17:40 #204
415912 Planga
They say an end can be a start
pi_133243402
Ik was een vrij actieve poster hier. Onder behandeling gestaan bij een tweedelijns met voornamelijk angst klachten. Inmiddels weer mijn HBO opgepakt en mijn eerste tentamen ging vrij lekker. Midden oktober na 2 jaar ontslagen bij mijn pschyoloog. Nu een factuur liggen van 2200 euro. Ik moet hier zo'n 800 euro zelf van gaan betalen. De minder leuke dingen dus.

Mijn pschyoloog heeft me zo naar buiten gestuurd: ga leven en nieuwe situaties op zoeken. Zo gezegd zo gedaan. Ik ga wat meer uit en via een datingsite inmiddels tweemaal gedate. Dit waren beide pschyologes en hier moest ik wel om lachen.

De eerste date werd na een bios en een drankje niets. De tweede was een vrouw van 22 welke afgestudeerd was als pschyoloog aan de Uni. Ze heeft me direct voor een sessie het bos bij haar achter mee in genomen om mijn behoeftes te achterhalen. Spannend! Maar ik door stond hem.

Uiteindelijk na twee weken niets geworden, op een hele lullige manier. Ze zette me op straat, nu de blik vooruit want ik ben enorm toe aan een relatie heb ik gemerkt.

Leuk om te lezen dat bekende users inmiddels vorderingen hebben geboekt :)
Leef in het moment. Gisteren en morgen zijn een illusie.
pi_133247951
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:22 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Wat een leuk filmpje! Ik heb er ook 1 gezien met een speeltuin :) Leuke projecten om te doen.
pi_133248488
Zijn er hier mensen met ervaringen met daglichtlampen?
Ik merk deze week dat ik weer aan het terugvallen ben richting depressief. Kan zo'n lamp positief bijdragen aan je stemming of is het geldklopperij?
Tante minthy!! O+
pi_133248523
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:49 schreef minthy het volgende:

[..]

Herkenbaar, ben ook kapot na een middagje. Het is geweldig leuk maar dan merk je achteraf dat je belastbaarheid erg laag is ;(

Van honden weet ik het niet, in Zwolle zag ik afgelopen week een auto rondrijden van een konijnen-knuffeldienst :D
Precies, durf me nog niet zo aan kinderen te wagen eigenlijk...begin net weer aan volwassenen te wennen ;)

Konijnenknuffeldienst....geweldig :D
pi_133248566
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 12:23 schreef Elvi het volgende:

[..]

Wat een leuk filmpje! Ik heb er ook 1 gezien met een speeltuin :) Leuke projecten om te doen.
Zeker leuke projecten. Heb zelf onlangs een lijstje opgesteld met leuke en gekke dingen om ooit nog eens te doen, hopelijk komt dan de speelse ik weer naar boven.
Met blote voeten door het bos (al gedaan dus), tot paardenbloemenpluis blazen (nu even lastig), flessenpost versturen e.d. :)
pi_133248637
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2013 12:43 schreef minthy het volgende:
Ik merk deze week dat ik weer aan het terugvallen ben richting depressief. Kan zo'n lamp positief bijdragen aan je stemming of is het geldklopperij?
Ik heb er vorig jaar een aangeschaft en paar weken terug weer uit de kast gepakt. Ik weet het niet zo goed eigenlijk... Geloof dat ze er in Finland of Zweden oid weer op terug zijn gekomen dat dat soort daglichttherapie niet echt zou werken uiteindelijk (weet het fijne er niet meer vanaf dus hoop dat ik nu geen gekke dingen zeg), maar goed, ik heb het ding al in huis en daarom baat het niet dan schaadt het niet idee... Ken trouwens wel wat mensen die er echt bij zweren hoor :).
  donderdag 14 november 2013 @ 12:59:33 #210
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_133249044
quote:
Ik ben daar ook wel benieuwd naar
pi_133251261
quote:
Het schijnt te werken.
  donderdag 14 november 2013 @ 18:37:09 #212
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_133259277
quote:
Ik vind wel dat het werkt.
Maar niet iedereen heeft er wat aan, dus kwestie van proberen. Kan je niet een lamp van iemand lenen om te testen of ergens gebruik maken ervan? Bij psyq ofzo? Meteen kopen is wel een berg geld
pi_133274456
Dank jullie!
Via Marktplaats worden ze aardig goedkoop aangeboden, ik ga het maar eens proberen.
Tante minthy!! O+
pi_133275614
Wat doen jullie als dat gevoel opkomt van, godver, eigenlijk, wat we doen, het maakt ook allemaal geen reet uit. Over een 100 jaar of 200 jaar zijn alle connecties of interacties die je ooit met de duizenden mensen hebt gemaakt in dit leven wel verdwenen (I know zware kost, maar kan de slaap niet vatten).

Ik vind er geen reet aan om gewoon maar met de 8 tot 5 meut mee te doen. Dat doe ik dan ook niet maar dat is wel de grootste groep.
pi_133276204
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 02:49 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat doen jullie als dat gevoel opkomt van, godver, eigenlijk, wat we doen, het maakt ook allemaal geen reet uit. Over een 100 jaar of 200 jaar zijn alle connecties of interacties die je ooit met de duizenden mensen hebt gemaakt in dit leven wel verdwenen (I know zware kost, maar kan de slaap niet vatten).

Ik vind er geen reet aan om gewoon maar met de 8 tot 5 meut mee te doen. Dat doe ik dan ook niet maar dat is wel de grootste groep.
Dan doe ik wat dan ook, want het maakt toch niet uit! *O*

Al komt het meestal neer op achteruit in m'n stoel liggen met een lach op m'n gezicht, of wandelen naar de keuken voor een gezonde snack, met een wijsje in m'n hoofd. :P

Hoe mooi dat het straks allemaal weer voorbij is. Hoe mooi dat je even je ogen hebt mogen openen om alles te mogen aanschouwen dat de wereld biedt, in welke geur of kleur dan ook. Hoe mooi dat je nu even kan ademhalen en de komende drie seconden he-le-maal niets hoeft. :)
pi_133276886
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 november 2013 07:44 schreef Gray het volgende:

[..]

Dan doe ik wat dan ook, want het maakt toch niet uit! *O*

Al komt het meestal neer op achteruit in m'n stoel liggen met een lach op m'n gezicht, of wandelen naar de keuken voor een gezonde snack, met een wijsje in m'n hoofd. :P

Hoe mooi dat het straks allemaal weer voorbij is. Hoe mooi dat je even je ogen hebt mogen openen om alles te mogen aanschouwen dat de wereld biedt, in welke geur of kleur dan ook. Hoe mooi dat je nu even kan ademhalen en de komende drie seconden he-le-maal niets hoeft. :)
Klopt ja. Dat is altijd een grote opluchting, het besef van de vergankelijkheid van alles.
pi_133288643
Hoe gaan jullie er mee om wanneer jullie in een soort van depressief gat vallen?

Met mij gaat het sinds een paar dagen echt ruk. Zit constant tegen het huilen aan en wanneer ik dan toch moet huilen, heb ik ook meteen een heftige huilbui die minstens een half uur gaat. Iets heeft me in de afgelopen dagen getriggerd en ik kom niet uit mijn negatieve gedachtes en gevoelens. Ik zie het gebeuren, maar heb geen idee hoe ik er uit moet komen. Ik ben slecht gehumeurd / woedend maar ook intens verdrietig. Ik heb geen zin in deze toestand. Ik wil niet alleen zijn, maar ik wil ook niet met mensen afspreken.

Nu is het probleem ook dat ik niet heel veel te doen heb, vanwege mijn kapotte voet. Nu is het ook niet zo dat ik de afgelopen week helemaal niets heb gedaan, ik heb ook wel met mensen afgesproken en doe thuis ook wel dingen die ik normaal gezien wel leuk vind om te doen, maar nu zie ik alles zwart en heb helemaal nergens zin in. Ik ken deze toestand van mij wel en weet ook wel dat het wel weer beter wordt (rationeel gezien), maar zo voel ik het op dit moment niet. Nou ja, afwachten dan maar?
pi_133289629
Wat iig niet helpt is je opwinden over hoe je je voelt en dat je je niet anders voelt.
pi_133290159
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 02:49 schreef sitting_elfling het volgende:

Ik ben ook niet van plan om dat te doen. Sterker nog, ik vind dat die economie shit moet verdwijnen en dat de wereld gewoon gereset moet worden. Ik ga niet mee doen aan de vernieling en het corrupte spelletje.
  vrijdag 15 november 2013 @ 22:24:23 #220
358102 Senor__Chang
pi_133302057
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 17:45 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik ben ook niet van plan om dat te doen. Sterker nog, ik vind dat die economie shit moet verdwijnen en dat de wereld gewoon gereset moet worden. Ik ga niet mee doen aan de vernieling en het corrupte spelletje.
Jij hoort bij de rijkste mensen ter wereld. Wat is er zo shit aan voor jou?
Guilty as changed.
pi_133302256
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 22:24 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Jij hoort bij de rijkste mensen ter wereld. Wat is er zo shit aan voor jou?
Geld doet me niks. Wat me wel wat doet is bijvoorbeeld de economische ongelijkheid en daarmee de ongelijkheid qua kansen.
pi_133302306
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 november 2013 16:54 schreef rainbowwarrior het volgende:
Hoe gaan jullie er mee om wanneer jullie in een soort van depressief gat vallen?

Met mij gaat het sinds een paar dagen echt ruk. Zit constant tegen het huilen aan en wanneer ik dan toch moet huilen, heb ik ook meteen een heftige huilbui die minstens een half uur gaat. Iets heeft me in de afgelopen dagen getriggerd en ik kom niet uit mijn negatieve gedachtes en gevoelens. Ik zie het gebeuren, maar heb geen idee hoe ik er uit moet komen. Ik ben slecht gehumeurd / woedend maar ook intens verdrietig. Ik heb geen zin in deze toestand. Ik wil niet alleen zijn, maar ik wil ook niet met mensen afspreken.

Nu is het probleem ook dat ik niet heel veel te doen heb, vanwege mijn kapotte voet. Nu is het ook niet zo dat ik de afgelopen week helemaal niets heb gedaan, ik heb ook wel met mensen afgesproken en doe thuis ook wel dingen die ik normaal gezien wel leuk vind om te doen, maar nu zie ik alles zwart en heb helemaal nergens zin in. Ik ken deze toestand van mij wel en weet ook wel dat het wel weer beter wordt (rationeel gezien), maar zo voel ik het op dit moment niet. Nou ja, afwachten dan maar?
De ervaring leert hier dat het, hoe kut de bui/dag/week/maand ook is, ook weer overgaat. Zo voelt het inderdaad niet op het moment zelf en ik kan ook enorm blijven hangen in jankbuien/gepieker. Ik probeer vaak wat afleiding te zoeken maar als dat niet lukt dan jank ik maar een poosje. Ook dat ebt weer weg, ik stop het niet meer zoveel weg.
Sterkte in ieder geval *;
Tante minthy!! O+
  vrijdag 15 november 2013 @ 22:29:17 #223
358102 Senor__Chang
pi_133302363
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 22:27 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]
80
Geld doet me niks. Wat me wel wat doet is bijvoorbeeld de economische ongelijkheid en daarmee de ongelijkheid qua kansen.
Nogmaals, jij hebt meer middelen en kansen in je leven dan 90% van de bevolking.
Guilty as changed.
pi_133306093
Jeetje, ik had nooit gedacht dat een opname me zo zwaar zou vallen. Rottige bezoektijden maken het er niet gemakkelijker op. Hopelijk gaat het wat opleveren en vliegt de tijd voorbij, mis dr behoorlijk. Wat ik zo hoor heb ik er alleen weinig vertrouwen in.

Ze word nu helemaal met rust gelaten en moet activiteiten gaan doen. Knutselen, sporten en af en toe een beetje praten. De kamers zijn niet bepaald gezellig en er zijn niet veel voorzieningen. Alles is gezamenlijk. Kan me inbeelden dat je toch liever thuis bent al zijn er toch dames en heren die blij zijn als ze terug kunnen na een weekend thuis,
pi_133306381
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 22:29 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Nogmaals, jij hebt meer middelen en kansen in je leven dan 90% van de bevolking.
Dat is het probleem.
  zaterdag 16 november 2013 @ 00:33:40 #226
358102 Senor__Chang
pi_133307534
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 23:55 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dat is het probleem.
Voor?
Guilty as changed.
pi_133307701
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 00:33 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Voor?
Voor alle mensen die alleen de nadelen ondervinden van het huidig systeem. Dan heb ik het over de armste mensen die uitgebuit worden door de rijken en andere mensen waar over het algemeen niet naar omgekeken wordt.
  zaterdag 16 november 2013 @ 00:46:35 #228
358102 Senor__Chang
pi_133307921
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 00:39 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Voor alle mensen die alleen de nadelen ondervinden van het huidig systeem. Dan heb ik het over de armste mensen die uitgebuit worden door de rijken en andere mensen waar over het algemeen niet naar omgekeken wordt.
Dat andere mensen problemen hebben, maakt dat jij niet vooruit kan? :?
Guilty as changed.
pi_133307985
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 00:46 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Dat andere mensen problemen hebben, maakt dat jij niet vooruit kan? :?
Ik behoor tot die groep mensen. Ik heb het trouwens niet over geld(-problemen), maar over andere problemen.
  zaterdag 16 november 2013 @ 00:55:41 #230
358102 Senor__Chang
pi_133308197
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 00:48 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik behoor tot die groep mensen. Ik heb het trouwens niet over geld(-problemen), maar over andere problemen.
quote:
Je hebt het over de economie en over corruptie. Op beide punten heb jij niks te klagen vergeleken met de rest van de wereld. Zelfs al zit je aan de bijstand.
Guilty as changed.
pi_133308282
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 00:55 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

[..]

Je hebt het over de economie en over corruptie. Op beide punten heb jij niks te klagen vergeleken met de rest van de wereld. Zelfs al zit je aan de bijstand.
Eigenlijk wel. Ik zie heel veel slechte zaken voortvloeien uit het financieel systeem en de politiek. Zaken als dat The Powers That Be eigenlijk geen fuck geven om "normale" mensen.
  zaterdag 16 november 2013 @ 01:00:27 #232
358102 Senor__Chang
pi_133308311
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 00:59 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Eigenlijk wel. Ik zie heel veel slechte zaken voortvloeien uit het financieel systeem en de politiek. Zaken als dat The Powers That Be eigenlijk geen fuck geven om "normale" mensen.
Ok, toch heb jij het veel beter dan 90% van de wereldbevolking. Dat is dus geen excuus.
Guilty as changed.
pi_133308410
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 01:00 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Ok, toch heb jij het veel beter dan 90% van de wereldbevolking. Dat is dus geen excuus.
Dat is maar gedeeltelijk waar. Ik heb veel meer sociale problemen dan die 90%. Het vloeit voort uit het feit dat er maar één ding belangrijk is in deze wereld en dat is winst ten koste van alles.
  zaterdag 16 november 2013 @ 01:18:54 #234
358102 Senor__Chang
pi_133308756
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 01:04 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dat is maar gedeeltelijk waar. Ik heb veel meer sociale problemen dan die 90%. Het vloeit voort uit het feit dat er maar één ding belangrijk is in deze wereld en dat is winst ten koste van alles.
Nee. Als er één ding is waar wij in de westerse wereld niet over mogen klagen is het wel over economie, ongelijkheid, corruptie, educatie en dergelijke. Ik geloof best dat je het moeilijk hebt gehad, maar klagen over deze zaken getuigt van weinig respect voor het grootste deel van de wereldbevolking.
Guilty as changed.
pi_133309531
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 01:18 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Nee. Als er één ding is waar wij in de westerse wereld niet over mogen klagen is het wel over economie, ongelijkheid, corruptie, educatie en dergelijke. Ik geloof best dat je het moeilijk hebt gehad, maar klagen over deze zaken getuigt van weinig respect voor het grootste deel van de wereldbevolking.
Ben het met je eens Chang!

Al kan ik het idee van Lexie alleen maar applaudiseren, hij probeert het toch maar mooi!

Wat vinden jullie eigenlijk van het idee dat je een bepaalde emotionele attachment mag hebben aan een niet levend iets. Een plek, een vliegtuig, een reis, een kledingstuk, etc. En als dat er niet is, kapot is, dat je daar zelf ook behoorlijk van kapot bent...

Had daar een leuke babbel over vandaag .. en merkte op dat de mensen die vinden dat je daar geen emotionele attachment aan mag hebben relatief depressie vrij waren en degene die daar wel attachments aan hadden waren emotioneel gezien een stuk meer broos, huilen, en ook wel issues hier omtrent gehad in hun leven.
  zaterdag 16 november 2013 @ 02:26:16 #236
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133309745
Zo even aan t eten bij de febo.
Wel leuke avond uiteindelijk. Kom erachter dat mn leraar van de middelbare verbaast was dat ik iets in de ict deed en niet iets creatiefs. Ik noem mezelf nog altijd a-creatief ,hij is t er niet mee eens. Haha
Maargoed verder gaat t hier nog steeds wel goed. druk opzoek naar een leuk huisje voorbij Apeldoorn. Wat best moeilijk is, maar dat zien we dan wel weer. Vanavond is leuk en morgen vast ook wel weer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cue_ op 16-11-2013 05:47:22 (dronken spelfouten eruit) ]
pi_133309757
Maak eerst jezelf beter, dan de wereld. Lead by example. ;)

En wat betreft attachment: Bespaar jezelf de pijn van het onvermijdelijke verlies. :)
pi_133309792
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 02:27 schreef Gray het volgende:
Maak eerst jezelf beter, dan de wereld. Lead by example. ;)

En wat betreft attachment: Bespaar jezelf de pijn van het onvermijdelijke verlies. :)
Maar houd dat dus in .. f@ck attachment? Je mag toch wel aan goede hernneringen denken? En je mag daardoor toch wel even van de kaart zijn? Toch?
pi_133310921
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 01:18 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

De focus op winst gaat ten koste van andere zaken. Dat is een terechte kritiek, ongeacht waar je woont in de wereld. Als de focus weer gericht wordt op sociale problematiek i.p.v. economische problematiek, dan komen mijn soort problemen in de toekomst niet meer voor. De mensen aan de top, The Powers That Be, de bankiers en hun politici, geven geen zak om de gewone mens op straat.
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 02:04 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ben het met je eens Chang!

Al kan ik het idee van Lexie alleen maar applaudiseren, hij probeert het toch maar mooi!

Wat vinden jullie eigenlijk van het idee dat je een bepaalde emotionele attachment mag hebben aan een niet levend iets. Een plek, een vliegtuig, een reis, een kledingstuk, etc. En als dat er niet is, kapot is, dat je daar zelf ook behoorlijk van kapot bent...

Had daar een leuke babbel over vandaag .. en merkte op dat de mensen die vinden dat je daar geen emotionele attachment aan mag hebben relatief depressie vrij waren en degene die daar wel attachments aan hadden waren emotioneel gezien een stuk meer broos, huilen, en ook wel issues hier omtrent gehad in hun leven.
Ik weet niet of je het zo mag zeggen, maar ik ben emotional attached aan mijn kamer van 12 m2. Het is de enige plek in de wereld waar ik totaal tot rust kan komen.
pi_133313444
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 02:31 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Maar houd dat dus in .. f@ck attachment? Je mag toch wel aan goede hernneringen denken? En je mag daardoor toch wel even van de kaart zijn? Toch?
Tuurlijk mag dat! Niemand die je dat kan of mag verbieden!

Maar op een gegeven moment wordt het tijd om het los te laten zodat je handen vrij zijn voor andere dingen in het leven. Je kan die handen zelfs al vrij houden tijdens het treuren. Maar dit moet allemaal niet hoor, het kan. :)
pi_133316151
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 november 2013 12:12 schreef Gray het volgende:

[..]

Tuurlijk mag dat! Niemand die je dat kan of mag verbieden!

Maar op een gegeven moment wordt het tijd om het los te laten zodat je handen vrij zijn voor andere dingen in het leven. Je kan die handen zelfs al vrij houden tijdens het treuren. Maar dit moet allemaal niet hoor, het kan. :)
Je kan ook met één hand iets vastpakken en met de andere hand iets doen :)
pi_133316195
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 13:46 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Je kan ook met één hand iets vastpakken en met de andere hand iets doen :)
Het leven kan je niet halfslachtig omarmen, of de helft gaat langs je heen.
pi_133316754
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 november 2013 13:49 schreef Gray het volgende:

[..]

Het leven kan je niet halfslachtig omarmen, of de helft gaat langs je heen.
Ik denk dat dat afhankelijk is van wat je omarmt :)
pi_133322038
Hoe gaat het verder met jullie trouwens?
  zaterdag 16 november 2013 @ 19:26:45 #245
358102 Senor__Chang
pi_133323815
Bar.
Guilty as changed.
pi_133324269
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 14:10 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik denk dat dat afhankelijk is van wat je omarmt :)
Ik niet. Alles doen met volle overtuiging; geen twijels. Do or do not, there is no try.
pi_133324623
Kben een beetje afgestompt de laatste dagen, nergens zin in ook.
Rustig aan.
pi_133324769
Vorig jaar voorjaar scheen ik depressief te zijn volgens de psycholoog.. Exact een jaar geleden was ik opeens *beter* en had ik opeens ADHD. Nu ben ik nog wel vaak realistisch/negatief maar dat is nu vooral tijdelijk en mijn studie/financiële situatie is ook zorgelijk :') maar het is niet meer een overwegende leegte en negativiteit. Maar omdat ik mij nu minder slecht voel en mij beter kan uiten LIJK ik meer negatief (eerst durfde ik het niet te laten merken als ik mij niet zo goed voelde, ik probeerde eigenlijk altijd te doen alsof het heel goed ging)

En ik heb nu pas voor het eerst in tijden dat ik geen (negatieve) dwanggedachtes heb en heel soms zelfs vrolijk ben/positieve gedachten.

De knop is een klein beetje om, ik bedacht mij dat mijn externe factoren waarschijnlijk nooit meer super optimaal worden of perfect en dat ik maar beter kan proberen om innerlijk mij wel goed te voelen en mij niet zo erg te laten beïnvloeden door externe factoren (en door die hersenfunctiestoornis)

Niet dat ik nu heel vrolijk ben maar het negatieve is gewoon in normale proporties negatief. Die dwanggedachtes heb ik nog wel 's ochtends en daar weet mijn coach niet echt iets van (psycholoog was niet echt nodig of zo) en ik vind het ook niet zo fijn om dat dan week in week uit te bespreken want ik denk niet dat dat een oplossing is. Eerder mindfulness en proberen positief te denken en de negatieve gedachten te laten gaan en dan te zeggen: ja, dat kan maar dat is niet reëel. Wel deze zomer twee paniekaanvallen gehad (nooit eerder gehad) sinds ik ben begonnen met medicatie maar ik denk niet dat het daar door komt.
Worry is a misuse of imagination
pi_133324884
Hoi trouwens. Ik lees al wel heel lang mee :s)
pi_133324893
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:00 schreef Probability het volgende:
:W
Rustig aan.
pi_133324898
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 18:16 schreef Comp_Lex het volgende:
Goed.

Heb een nieuwe baan erbij. Ik ga een discotheek runnen. :)
pi_133324928
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:01 schreef Gray het volgende:

[..]

Goed.

En part-time Vigilante
Gray aan het werk:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rustig aan.
pi_133325165
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:00 schreef Probability het volgende:
Hoi :)
pi_133325173
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:01 schreef Gray het volgende:

[..]

Goed.

Vet man :)
pi_133326641
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:01 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

En part-time Vigilante
Gray aan het werk:
SPOILER
Comes with the job. 8-)
pi_133331944
pi_133334953
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 18:16 schreef Comp_Lex het volgende:
Heb niks te klagen. Soms etterende gevoelens omtrent die kut ex maar nog 2 maand en dan ben ik echt vertrokken. Yay(!) Contract al opgezegd van mijn studio hier zodat ik meer het vuurtje voel zodat ik weer kan oprotten naar de grote appel of die britse taxi stad.
pi_133337136
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 02:21 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Heb niks te klagen. Soms etterende gevoelens omtrent die kut ex maar nog 2 maand en dan ben ik echt vertrokken. Yay(!) Contract al opgezegd van mijn studio hier zodat ik meer het vuurtje voel zodat ik weer kan oprotten naar de grote appel of die britse taxi stad.
Nice. :)

Je komt wel ooit een bezoekje brengen aan m'n hutje op de hei, toch? O-)
  zondag 17 november 2013 @ 10:34:05 #259
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_133337241
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 23:45 schreef Elvi het volgende:
[ afbeelding ]
_O_
  zondag 17 november 2013 @ 10:35:16 #260
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_133337259
Hier verdriet over allerlei dingen. Geniet momenteel niet meer van dingen waar ik vroeger wel van genoot. Van uitgaan wordt ik vaak depri.

Toch word ik blij van andere kleine dingen zoals werk en lekker eten (slecht).
  zondag 17 november 2013 @ 11:37:57 #261
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_133338204
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 10:35 schreef Mishu het volgende:
Hier verdriet over allerlei dingen. Geniet momenteel niet meer van dingen waar ik vroeger wel van genoot. Van uitgaan wordt ik vaak depri.

Zo lang je daardoor niet de hele dag alleen maar gaat eten is dat niet slecht.
pi_133338296
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 10:35 schreef Mishu het volgende:

Niet uitgaan dan. ;)

Ingaan misschien? Waarmee ik bedoel dat je tijd met jezelf doorbrengt en daarmee kennismaakt. Goed gezelschap, vrienden en plezier maakt? Leer lief te zijn voor jezelf. :)
  zondag 17 november 2013 @ 12:24:48 #263
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_133338947
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 11:37 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Zo lang je daardoor niet de hele dag alleen maar gaat eten is dat niet slecht.
Ben juist weer aan het minderen ;) Maar des te meer geniet ik er dan van.
  zondag 17 november 2013 @ 16:05:22 #264
399061 kuolema
vermaledijd
pi_133344606
Meh, ik voel me niet goed vandaag. Ik vraag me af het komt doordat ik gisteren moest werken. Het is in een schoolkantine, mensen bedienen, helemaal niet mijn ding dus. Het voelt zo onnatuurlijk en geforceerd altijd, glimlachen en sociaal doen terwijl ik van binnen heel gespannen ben en weg wil. Het is gewoon de hele dag acteren. Ik doe na wat ik bij anderen heb gezien want anders heb ik geen idee hoe ik me moet gedragen.

Ik merk vaak dat de dag(en) na een feestje of ander sociaal gedoe mijn stemming ineens weer slechter wordt. Het is niet zo gek want het kost gewoon veel energie omdat ik het lastig vind en zodra ik dan weer alleen ben merk ik de gevolgen. Er zit toch wel een patroon in. Maar wat kan ik hiermee?
pi_133345384
quote:
13s.gif Op zondag 17 november 2013 16:05 schreef kuolema het volgende:
Meh, ik voel me niet goed vandaag. Ik vraag me af het komt doordat ik gisteren moest werken. Het is in een schoolkantine, mensen bedienen, helemaal niet mijn ding dus. Het voelt zo onnatuurlijk en geforceerd altijd, glimlachen en sociaal doen terwijl ik van binnen heel gespannen ben en weg wil. Het is gewoon de hele dag acteren. Ik doe na wat ik bij anderen heb gezien want anders heb ik geen idee hoe ik me moet gedragen.

Ik merk vaak dat de dag(en) na een feestje of ander sociaal gedoe mijn stemming ineens weer slechter wordt. Het is niet zo gek want het kost gewoon veel energie omdat ik het lastig vind en zodra ik dan weer alleen ben merk ik de gevolgen. Er zit toch wel een patroon in. Maar wat kan ik hiermee?
Acteren kost inderdaad veel energie.

Waarom doe je je anders voor? Waarom weet je je niet hoe te gedragen? En wat voor oplossing denk je zelf aan?
  zondag 17 november 2013 @ 20:05:57 #266
399061 kuolema
vermaledijd
pi_133351865
quote:
7s.gif Op zondag 17 november 2013 16:28 schreef Gray het volgende:

[..]

Acteren kost inderdaad veel energie.

Waarom doe je je anders voor? Waarom weet je je niet hoe te gedragen? En wat voor oplossing denk je zelf aan?
Ik doe me niet per se anders voor, naja eigenlijk ook weer wel. Ik vind het moeilijk om te ontspannen en mezelf te zijn als er andere, vooral vreemde, mensen zijn. Ik ben van nature het type dat verlegen in een hoekje gaat zitten en niks zegt, want niks weet te zeggen. Als iemand me iets vraagt is het meteen chaos in mijn hoofd en raak ik in de war. Ik heb veel tijd nodig om te kunnen reageren, maar die tijd is er meestal niet. Ik weet vaak niet hoe ik zou moeten reageren, misschien omdat ik als kind te weinig heb kunnen oefenen omdat ik toen te verlegen was. Bovendien ben ik gespannen waardoor ik niet goed kan nadenken. Ik heb mezelf aangeleerd wel dingen te zeggen en te doen door het bij anderen af te kijken. Ik dwing mezelf 'normaal' te doen. Maar dat is moeilijk en het gaat vaak verkeerd. Het zit er gewoon niet van nature in bij mij of zo. Beter dan dit kan ik het niet uitleggen...

Aan de ene kant zou ik kunnen zeggen dat dit alles gewoon niet mijn ding is, dat ik dit ben en daarmee moet leren leven. Ik vind het gewoon fijn om alleen te zijn, niets mis mee. Maar het probleem is dus dat het voor veel stress zorgt omdat je wel sociaal moet zijn, anders kom je nergens. Ik moet nu eenmaal studeren en geld verdienen en alles. Dus het zou fijn zijn als ik me wat meer op mijn gemak zou kunnen voelen bij mensen, daar zou ik aan kunnen werken in therapie. Maar ergens wil ik dat dus juist niet want dat is precies het enge.
De behandelaars waar ik nu bij zit denken dat juist daarom deeltijd groepstherapie het beste zou zijn, maar ik raak al in paniek als ik daaraan denk. Ik weet ook niet of het nuttig zal zijn. Ik doe nu een training, ook in een groep, en dan ben ik dus ook enorm gespannen, heb aangegeven dat ik geen huiswerk wil bespreken, en dwing mezelf soms om toch iets te zeggen want de rest doet dat ook maar dan heb ik moeite met uit mijn woorden komen en meteen al spijt en voel ik me dom en wil ik mezelf kapot maken. Ik moet daar ook altijd even van bijkomen. En dat is maar 1x anderhalf uur per week, de deeltijd twee hele dagen per week. Dat ga ik dus echt niet trekken...

Oplossing: ik denk dat ik maar gewoon bij jou kom wonen in je hutje op de hei :D Op jouw kosten en zo :P
pi_133352050
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 20:05 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik doe me niet per se anders voor, naja eigenlijk ook weer wel. Ik vind het moeilijk om te ontspannen en mezelf te zijn als er andere, vooral vreemde, mensen zijn. Ik ben van nature het type dat verlegen in een hoekje gaat zitten en niks zegt, want niks weet te zeggen. Als iemand me iets vraagt is het meteen chaos in mijn hoofd en raak ik in de war. Ik heb veel tijd nodig om te kunnen reageren, maar die tijd is er meestal niet. Ik weet vaak niet hoe ik zou moeten reageren, misschien omdat ik als kind te weinig heb kunnen oefenen omdat ik toen te verlegen was. Bovendien ben ik gespannen waardoor ik niet goed kan nadenken. Ik heb mezelf aangeleerd wel dingen te zeggen en te doen door het bij anderen af te kijken. Ik dwing mezelf 'normaal' te doen. Maar dat is moeilijk en het gaat vaak verkeerd. Het zit er gewoon niet van nature in bij mij of zo. Beter dan dit kan ik het niet uitleggen...

Aan de ene kant zou ik kunnen zeggen dat dit alles gewoon niet mijn ding is, dat ik dit ben en daarmee moet leren leven. Ik vind het gewoon fijn om alleen te zijn, niets mis mee. Maar het probleem is dus dat het voor veel stress zorgt omdat je wel sociaal moet zijn, anders kom je nergens. Ik moet nu eenmaal studeren en geld verdienen en alles. Dus het zou fijn zijn als ik me wat meer op mijn gemak zou kunnen voelen bij mensen, daar zou ik aan kunnen werken in therapie. Maar ergens wil ik dat dus juist niet want dat is precies het enge.
De behandelaars waar ik nu bij zit denken dat juist daarom deeltijd groepstherapie het beste zou zijn, maar ik raak al in paniek als ik daaraan denk. Ik weet ook niet of het nuttig zal zijn. Ik doe nu een training, ook in een groep, en dan ben ik dus ook enorm gespannen, heb aangegeven dat ik geen huiswerk wil bespreken, en dwing mezelf soms om toch iets te zeggen want de rest doet dat ook maar dan heb ik moeite met uit mijn woorden komen en meteen al spijt en voel ik me dom en wil ik mezelf kapot maken. Ik moet daar ook altijd even van bijkomen. En dat is maar 1x anderhalf uur per week, de deeltijd twee hele dagen per week. Dat ga ik dus echt niet trekken...
Met name vanwege het dikgedrukte denk ik dat het goed voor je zou zijn eerst jezelf te leren accepteren en vriendelijk voor jezelf te zijn. Laat die anderen maar even wachten, eerst voor jezelf zorgen. :)

quote:
Oplossing: ik denk dat ik maar gewoon bij jou kom wonen in je hutje op de hei :D Op jouw kosten en zo :P
Het is mijn wens om uiteindelijk wel zoiets mogelijk te maken. Als een soort retraite. :)
  zondag 17 november 2013 @ 20:15:44 #268
399061 kuolema
vermaledijd
pi_133352258
quote:
7s.gif Op zondag 17 november 2013 20:10 schreef Gray het volgende:

[..]

Met name vanwege het dikgedrukte denk ik dat het goed voor je zou zijn eerst jezelf te leren accepteren en vriendelijk voor jezelf te zijn. Laat die anderen maar even wachten, eerst voor jezelf zorgen. :)
Ik ben daar heel koppig in. Het kan gewoon niet, het mag ook niet. Ik wil dat het andersom gaat, eerst moet ik normaal kunnen doen, dan pas kan ik mezelf accepteren.
quote:
[..]

Het is mijn wens om uiteindelijk wel zoiets mogelijk te maken. Als een soort retraite. :)
Ja I know, je bent een held O+
pi_133352667
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 20:15 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik ben daar heel koppig in. Het kan gewoon niet, het mag ook niet. Ik wil dat het andersom gaat, eerst moet ik normaal kunnen doen, dan pas kan ik mezelf accepteren.
Als je aan jezelf wil knutselen, moet je jezelf eerst van alle kanten bekijken en zien het het is zoals het is. Je kan anders willen zien, maar dat maakt het alleen maar onnodig lastig.

En je bent helemaal niet abnormaal, mallerd. :*

quote:
Ja I know, je bent een held O+
~:)
  zondag 17 november 2013 @ 20:27:46 #270
399061 kuolema
vermaledijd
pi_133352783
quote:
7s.gif Op zondag 17 november 2013 20:25 schreef Gray het volgende:

[..]

Als je aan jezelf wil knutselen, moet je jezelf eerst van alle kanten bekijken en zien het het is zoals het is. Je kan anders willen zien, maar dat maakt het alleen maar onnodig lastig.

En je bent helemaal niet abnormaal, mallerd. :*

[..]

~:)
Ik zie het zoals het is. Ik zie mij zoals ik ben. Namelijk verlept. En dan kunnen zoveel hulpverleners zeggen dat mijn zelfbeeld distorted is, zij kennen me niet.

Misschien is abnormaal wel beter :Y
pi_133353624
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 20:27 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik zie het zoals het is. Ik zie mij zoals ik ben. Namelijk verlept. En dan kunnen zoveel hulpverleners zeggen dat mijn zelfbeeld distorted is, zij kennen me niet.

Misschien is abnormaal wel beter :Y
Uit je woorden lijkt dat je graag wil blijven zoals je bent. Dan is er geen probleem!
  zondag 17 november 2013 @ 20:49:55 #272
399061 kuolema
vermaledijd
pi_133353792
quote:
12s.gif Op zondag 17 november 2013 20:46 schreef Gray het volgende:

[..]

Uit je woorden lijkt dat je graag wil blijven zoals je bent. Dan is er geen probleem!
Nee dat wil ik niet. Aangezien ik me op deze manier niet goed voel. Maar het is gewoon moeilijk om er helemaal voor te gaan en eraan te werken, omdat ik dat eng vind.
pi_133353850
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 20:49 schreef kuolema het volgende:

[..]

Nee dat wil ik niet. Aangezien ik me op deze manier niet goed voel. Maar het is gewoon moeilijk om er helemaal voor te gaan en eraan te werken, omdat ik dat eng vind.
Dan moet iets veranderen. Of iemand. ;)
  zondag 17 november 2013 @ 21:13:23 #274
399061 kuolema
vermaledijd
pi_133355149
quote:
3s.gif Op zondag 17 november 2013 20:50 schreef Gray het volgende:

[..]

Dan moet iets veranderen. Of iemand. ;)
Je sais, je sais. Ik ben dan ook wel degelijk van plan voor die therapie te gaan, ondanks dat ik er verschrikkelijk tegenop zie. Niks doen heeft namelijk sowieso geen zin.

Weet je wat het probleem is, als je hele jeugd zowat iedereen je ervan probeert te overtuigen dat je kut bent en je daar dus zelf in bent gaan geloven, is het nogal raar als vervolgens mensen gaan zeggen dat je een verkeerd beeld hebt van jezelf. Ik ben vaak bang dat als ik ga denken dat ik wel okee ben, dat ooit een keer tegen me gaat worden gebruikt. Dus dat ik wel degelijk gelijk heb over mezelf, ze zeiden dat vroeger niet voor niets, en nu willen ze me op het verkeerde been zetten om me uiteindelijk keihard onderuit te halen. Dus soms heb ik het gevoel dat iedereen tegen me is, de hulpverleners, mijn vriendinnen, ik kan ze gewoon niet vertrouwen omdat het allemaal zo tegenstrijdig is. Ik wil niet gebrainwashed worden, dus hou ik rekening met alle mogelijkheden. Ik weet niet wie er gelijk heeft, neig soms naar de ene kant en soms naar de andere, maar dat betekent dus dat ik nergens 100% voor kan gaan. Ik blijf in de veilige zone, hoewel ik me daardoor sowieso slecht blijf voelen. Twijfels, altijd maar twijfels, geen beslissingen kunnen nemen, niet weten wie te vertrouwen, dat is heel typisch voor mij.

Ik denk ook wel eens dat het mijn gevoel van onvrede niet voortkomt uit psychische problemen, maar uit iets veel groters dat ik nog moet gaan ontdekken. Complottheorieën en zo. Ook weer zoiets waar ik van in de war raak.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik het moeilijk vind om ergens helemaal voor te gaan, uit angst. Ik hou het liefst alle opties open. Ik zit mezelf nogal in de weg. Maar therapie probeer ik sowieso, heb ook zelf hulp gezocht, omdat dat voor mijn gevoel het enige is dat ik kan doen. Met die andere ideeën kan ik toch niks.
pi_133356510
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 21:13 schreef kuolema het volgende:

[..]

Je sais, je sais. Ik ben dan ook wel degelijk van plan voor die therapie te gaan, ondanks dat ik er verschrikkelijk tegenop zie. [b]Niks doen heeft namelijk sowieso geen zin.[/b]
Dit inderdaad. :Y

quote:
Weet je wat het probleem is, als je hele jeugd zowat iedereen je ervan probeert te overtuigen dat je kut bent en je daar dus zelf in bent gaan geloven, is het nogal raar als vervolgens mensen gaan zeggen dat je een verkeerd beeld hebt van jezelf. Ik ben vaak bang dat als ik ga denken dat ik wel okee ben, dat ooit een keer tegen me gaat worden gebruikt. Dus dat ik wel degelijk gelijk heb over mezelf, ze zeiden dat vroeger niet voor niets, en nu willen ze me op het verkeerde been zetten om me uiteindelijk keihard onderuit te halen. Dus soms heb ik het gevoel dat iedereen tegen me is, de hulpverleners, mijn vriendinnen, ik kan ze gewoon niet vertrouwen omdat het allemaal zo tegenstrijdig is. Ik wil niet gebrainwashed worden, dus hou ik rekening met alle mogelijkheden. Ik weet niet wie er gelijk heeft, neig soms naar de ene kant en soms naar de andere, maar dat betekent dus dat ik nergens 100% voor kan gaan. Ik blijf in de veilige zone, hoewel ik me daardoor sowieso slecht blijf voelen. Twijfels, altijd maar twijfels, geen beslissingen kunnen nemen, niet weten wie te vertrouwen, dat is heel typisch voor mij.

Ik denk ook wel eens dat het mijn gevoel van onvrede niet voortkomt uit psychische problemen, maar uit iets veel groters dat ik nog moet gaan ontdekken. Complottheorieën en zo. Ook weer zoiets waar ik van in de war raak.
Dat verkeerd beeldvormen in je verleden, daar was bij mij ooit maar twee jaar en een klein ventje voor nodig. Het goede nieuws is dat het mogelijk is dat achter je te laten. ;)

Heb je die momenten van paranoia ook aangegeven bij je hulpverleners? Zou ik zeker doen. En daar ook goed aan werken, want dat zijn geen fijne gedachten met nog minder fijne mogelijke gevolgen. :{

quote:
Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik het moeilijk vind om ergens helemaal voor te gaan, uit angst. Ik hou het liefst alle opties open. Ik zit mezelf nogal in de weg. Maar therapie probeer ik sowieso, heb ook zelf hulp gezocht, omdat dat voor mijn gevoel het enige is dat ik kan doen. Met die andere ideeën kan ik toch niks.
Angst, heel vervelend. Een belangrijke emotie, maar niet altijd goed op z'n plek. Therapie kan daar vast bij helpen. Meditatie leek je niks toch? Dan actief aan de slag met de therapeut. Maak dat ze je helpen, je verdient het. Je mag er wezen, meer nog dan je durft. Elke seconde die je in onnodige angst leeft is verloren. Je bent krachtig genoeg om al zo lang met die angsten te leven, dus je hebt meer dan voldoende kracht om het te overkomen. Go kuolema! Hakuna matata! (8>
  zondag 17 november 2013 @ 23:55:27 #276
399061 kuolema
vermaledijd
pi_133364201
quote:
7s.gif Op zondag 17 november 2013 21:33 schreef Gray het volgende:

[..]

Dit inderdaad. :Y

[..]

Dat verkeerd beeldvormen in je verleden, daar was bij mij ooit maar twee jaar en een klein ventje voor nodig. Het goede nieuws is dat het mogelijk is dat achter je te laten. ;)

Heb je die momenten van paranoia ook aangegeven bij je hulpverleners? Zou ik zeker doen. En daar ook goed aan werken, want dat zijn geen fijne gedachten met nog minder fijne mogelijke gevolgen. :{

[..]

Angst, heel vervelend. Een belangrijke emotie, maar niet altijd goed op z'n plek. Therapie kan daar vast bij helpen. Meditatie leek je niks toch? Dan actief aan de slag met de therapeut. Maak dat ze je helpen, je verdient het. Je mag er wezen, meer nog dan je durft. Elke seconde die je in onnodige angst leeft is verloren. Je bent krachtig genoeg om al zo lang met die angsten te leven, dus je hebt meer dan voldoende kracht om het te overkomen. Go kuolema! Hakuna matata! (8>
Klein ventje??

Ik heb het hier nog nooit met iemand over gehad, het is alleen die post. Lijkt me nogal raar om dat aan te geven bij hulpverleners...ik schaam me er ook een beetje voor.

Dank je Gray :)

En trouwens, in die training zijn we ook bezig met mindfulness. Best nuttig.
pi_133364399
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 23:55 schreef kuolema het volgende:

[..]

Klein ventje??
Yup! Maf, hè? Achteraf gezien... :P :D

quote:
Ik heb het hier nog nooit met iemand over gehad, het is alleen die post. Lijkt me nogal raar om dat aan te geven bij hulpverleners...ik schaam me er ook een beetje voor.
Doen! Daar zijn ze voor! Daar ben jij voor bij hen! Delen wat in jou speelt, zodat ze je kunnen helpen te bouwen op wie je bent. Het is niets om je voor te schamen, hulp vragen is een van de sterkste daden die een mens kan begaan. En weet je wat? Dat heb je al gedaan! Dus gaat, en schaamt niet! ^O^

quote:
Dank je Gray :)
Graag gedaan. :)

quote:
En trouwens, in die training zijn we ook bezig met mindfulness. Best nuttig.
Dat vind ik ook. :Y
  maandag 18 november 2013 @ 00:07:42 #278
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133364589
quote:
99s.gif Op maandag 18 november 2013 00:01 schreef Gray het volgende:

[..]

Yup! Maf, hè? Achteraf gezien... :P :D
Denk eerder dat ze niet weet wie/wat je bedoelt ;)
pi_133365183
quote:
7s.gif Op maandag 18 november 2013 00:07 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Denk eerder dat ze niet weet wie/wat je bedoelt ;)
Ach so! :D

Ik kwam in een nieuw sociaal groepje. Alles wat cool, behalve één knulletje, het pispaaltje van de vorige groep. Niet dat ie direct afgeplast werd, maar hij was altijd de omega, de laatste. En toen kwam ik. Dat was zijn kans, zo dacht hij waarschijnlijk, om zichzelf hoger op de sociale ladder te werken. En ik, ik was toen in een puberteit de scheiding van m'n ouders en alle nasleep aan het verwerken en dus gevoelig voor input van buitenaf. Al zijn denigrerende grapjes kwamen daardoor hard aan op mij, en de groep lachte daar hard om. Enerzijds hield ik mezelf groot, anderzijds voelde ik me er klein onder. Tot de tijd kwam dat ik mezelf los kon maken daarvan, wat eigenlijk pas jaren na het splitsen van die groep kwam. Want de onzekerheid, die duurde nog even voort.

Ik zag in dat het niet zozeer zijn woorden waren, maar mijn ontvankelijkheid daarvoor. Ikzelf liet het toe. Niet bewust, want zover was ik nog niet, maar desalniettemin stond ik het toe de wereld om me heen die ín mij te doen wankelen. En wellicht was het precies wat nodig was om me te doen komen waar ik nu ben. Achteraf gezien ben ik ook daar dankbaar voor, al is het niet goed te omvatten om het door te geven aan een ander. Als ik het kon zou ik het doen. Maar sommige ervaringen moet je misschien gewoon ervaren. En tot die tijd: hou moed. Wat komt, dat komt. :)
pi_133382649
De problemen waar je als vrouw tegen aan kan lopen:

'Ik moet huilen, maar ik moet zo weg, en omdat ik steeds moet huilen, moet ik make up op, maar ik moet steeds huilen.'

En toen moest ik eigenlijk wel lachen om mijzelf :') :D

Altijd de humor van de situatie blijven inzien. :')!

(Zie je, nu maak ik er weer een grapje van.. Daarom zullen mensen mij denk ik niet snel als niet positief oid zien laat staan (voormalig?) depressief)
pi_133394926
quote:
10s.gif Op maandag 18 november 2013 18:27 schreef Probability het volgende:
De problemen waar je als vrouw tegen aan kan lopen:

'Ik moet huilen, maar ik moet zo weg, en omdat ik steeds moet huilen, moet ik make up op, maar ik moet steeds huilen.'

En toen moest ik eigenlijk wel lachen om mijzelf :') :D

Altijd de humor van de situatie blijven inzien. :')!

(Zie je, nu maak ik er weer een grapje van.. Daarom zullen mensen mij denk ik niet snel als niet positief oid zien laat staan (voormalig?) depressief)
Herkenbaar. :Y

Van het lachen, niet de make up. :P :9~
pi_133396374
Interview, ben nu vliegticket aan het boeken. Fuck yeah!
  maandag 18 november 2013 @ 22:59:23 #283
358102 Senor__Chang
pi_133397151
Good luck. ^O^
Guilty as changed.
pi_133397888
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 22:44 schreef sitting_elfling het volgende:
Nice.
pi_133398328
Ik voel me zo kut he
pi_133398545
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 23:26 schreef Miniem het volgende:
Ik voel me zo kut he
Dat mag.
pi_133398992
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 23:26 schreef Miniem het volgende:
Ik voel me zo kut he
Was het maar kut dan had je nog wat ehh
Rustig aan.
  maandag 18 november 2013 @ 23:55:56 #288
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133399409
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 23:44 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Was het maar kut dan had je nog wat ehh
Nee, dat zou moeten zijn.. was het maar "een" kut.
pi_133399426
quote:
7s.gif Op maandag 18 november 2013 23:55 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Nee, dat zou moeten zijn.. was het maar "een" kut.
Oh :o Oke. :P
Rustig aan.
pi_133399812
Blij dat Cue zo slim en zo vriendelijk is mij met mijn beperkte intelligentie te helpen met haar intellect.
Rustig aan.
  dinsdag 19 november 2013 @ 07:41:54 #291
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_133402494
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 22:44 schreef sitting_elfling het volgende:
Hoppa!
  dinsdag 19 november 2013 @ 11:34:43 #292
47102 Elvi
miemkwien
pi_133406250
"Ik voel me kut"
"Dan moet je je hand uit je broek halen"

ROFLCOPTER!
  dinsdag 19 november 2013 @ 11:37:49 #293
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133406332
"me kut" ;(
"mijn kut" ^O^

Dan wel ja :P
  dinsdag 19 november 2013 @ 13:12:37 #294
399061 kuolema
vermaledijd
pi_133408666
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 november 2013 11:34 schreef Elvi het volgende:
"Ik voel me kut"
"Dan moet je je hand uit je broek halen"
Intakegesprek bij de psych... :P
  dinsdag 19 november 2013 @ 13:30:46 #295
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_133409222
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 november 2013 13:12 schreef kuolema het volgende:

[..]

Intakegesprek bij de psych... :P
Wel fijn een psych met humor.
  dinsdag 19 november 2013 @ 13:51:48 #296
399061 kuolema
vermaledijd
pi_133409964
Ja, maar niet iedereen vindt dat leuk. Het kan zomaar verkeerd vallen. Lijkt me grappig om de reacties van mensen te zien dan.
  dinsdag 19 november 2013 @ 16:04:35 #297
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133413860
Grumbl, Van t weekend klein dingetje met vriendin gehad. Morgenavond zouden we naar de chippendales gaan, had der nog wel geappt, maar reageert nog niet. Hoeft niets te zeggen, maar toch. Altijd dat gedoe met haar weer.

En zie t ook alweer gebeuren met oud en nieuw. Dat zij samen iets wil doen (voor de buis hangen) en ik het liefst de kroeg in duik rond een uur of 22. Levert vast weer gezeik op. :X
pi_133414367
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 november 2013 16:04 schreef Cue_ het volgende:
Grumbl, Van t weekend klein dingetje met vriendin gehad. Morgenavond zouden we naar de chippendales gaan, had der nog wel geappt, maar reageert nog niet. Hoeft niets te zeggen, maar toch. Altijd dat gedoe met haar weer.

En zie t ook alweer gebeuren met oud en nieuw. Dat zij samen iets wil doen (voor de buis hangen) en ik het liefst de kroeg in duik rond een uur of 22. Levert vast weer gezeik op. :X
Uh, maar Cue, waarom wil je dan met zo iemand omgaan? Sorry dat ik het vraag.
  dinsdag 19 november 2013 @ 16:24:15 #299
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133414444
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 16:21 schreef sitting_elfling het volgende:

Uh, maar Cue, waarom wil je dan met zo iemand omgaan? Sorry dat ik het vraag.
Ze is verder een goede vriendin. Alleen ze is af en toe wat moeilijk. Normaal zijn we altijd gered door de afstand die we hadden. En dat komt ook wel weer.
Daarbij ben ik ook niet meer de makkelijkste ivm vroeger, dus is gewoon wennen en accepteren aan beide kanten.

Tis nu vooral dat ze gewoon te weinig mensen hier kent om zich verder te vermaken.
pi_133414587
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 november 2013 16:24 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ze is verder een goede vriendin. Alleen ze is af en toe wat moeilijk. Normaal zijn we altijd gered door de afstand die we hadden. En dat komt ook wel weer.
Daarbij ben ik ook niet meer de makkelijkste ivm vroeger, dus is gewoon wennen en accepteren aan beide kanten.

Tis nu vooral dat ze gewoon te weinig mensen hier kent om zich verder te vermaken.
Wat ik bedoelde, jij wil duidelijk verder. Nieuwe stappen maken in je leven, is zij dan niet een belemmering..?
  dinsdag 19 november 2013 @ 16:30:19 #301
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133414652
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 16:28 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat ik bedoelde, jij wil duidelijk verder. Nieuwe stappen maken in je leven, is zij dan niet een belemmering..?
Ik laat mij er niet (meer?) door belemmeren. Heb ik vast wel eens gedaan, maar dat probeer ik niet te doen. Vorig jaar met bv dat oud/nieuw ook wel wat ellende gehad. Maar gewoon gedaan waar ik zelf zin in had en een leuke avond gehad. Ook met haar na 12-en.
Betekent nog niet dat ik het leuk vind als er wat ruzie ontstaat ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')