abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133044167
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:42 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Sommige mensen kunnen wel wat meer drankavonturen (met vrienden) gebruiken anders
pi_133044643
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2013 19:34 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

MBT is mij aangeraden en ik neig inderdaad naar een borderline persoonlijkheidsstoornis. Sorry S_E Dat en depressieve klachten is de huidige diagnose. Vond het wel even schrikken toen borderline ter sprake kwam vanwege alle verhalen erom heen. En het is een meidenstoornis volgens mij..
No worries bro. Een borderliner met zelf reflectie is al heel wat. Besef dat ook! Is er nog iets genoemd met high-functioning borderline of low-functioning? Mijn ex was een textbook case van high-functioning.

Ik ben zelf bezig met het huis leeg halen etc. :{
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_133046083
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:47 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik zou wel willen, maar vrienden hebben nooit tijd, geld of er zin in.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_133046395
En dat is best frusterend.
Want ik wil wel, maar het lukt niet.
pi_133046819
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:36 schreef Miniem het volgende:

[..]

Ik zou wel willen, maar vrienden hebben nooit tijd, geld of er zin in.
Doen zij nooit iets in hun leven?
pi_133046900
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:56 schreef Gray het volgende:

[..]

Doen zij nooit iets in hun leven?
Jawel, vaak niet met mij.
pi_133046943
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:58 schreef Miniem het volgende:

[..]

Jawel, vaak niet met mij.
Tja, daar kan je weinig mee dan. Nieuwe vrienden elders zoeken dan? Iets om passie in jezelf op te laten bloeien?
pi_133047001
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:59 schreef Gray het volgende:

[..]

Tja, daar kan je weinig mee dan. Nieuwe vrienden elders zoeken dan? Iets om passie in jezelf op te laten bloeien?
Zou niet weten waar.
Vorige week bij een intake vroegen ze aan me wat houdt jouw motortje draaiende?
Wist niks te bedenken, behalve werk, dat je verplicht bent om naar je werk ter komen.
Verder echt werkelijk niks.
pi_133048641
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:01 schreef Miniem het volgende:

[..]

Zou niet weten waar.
Vorige week bij een intake vroegen ze aan me wat houdt jouw motortje draaiende?
Wist niks te bedenken, behalve werk, dat je verplicht bent om naar je werk ter komen.
Verder echt werkelijk niks.
Tijd voor een hobby! ;)
pi_133049048
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:39 schreef Gray het volgende:

[..]

Tijd voor een hobby! ;)
Hobby's doe je alleen, en genoeg dat ik leuk vind. Maar niet iets waar ik altijd mee bezig kan zijn ofzo.
Ik wil ook eens samen dingen doen.
pi_133049555
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:49 schreef Miniem het volgende:

[..]

Hobby's doe je alleen, en genoeg dat ik leuk vind. Maar niet iets waar ik altijd mee bezig kan zijn ofzo.
Zijn NMLK en Fellas misschien geen opties voor je?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_133049868
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 17:03 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Zijn NMLK en Fellas misschien geen opties voor je?
Thnx voor de tip.
Echter bij NMLK zie ik dat de activiteiten bij mij in de buurt allemaal voor 25 jaar en ouder is.
En fellas is allemaal niet echt in de omgeving.
  vrijdag 8 november 2013 @ 19:18:10 #113
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_133054003
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:58 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

No worries bro. Een borderliner met zelf reflectie is al heel wat. Besef dat ook! Is er nog iets genoemd met high-functioning borderline of low-functioning? Mijn ex was een textbook case van high-functioning.

Ik ben zelf bezig met het huis leeg halen etc. :{
Niks genoemd, maar ik zit eerder op high-functioning dan low als ik de termen zo ff Google. Wat is het verschil precies?

Hoe zit het met je oorspronkelijke plan? Nog steeds op koers om te vertrekken of neem je even wat meer tijd nu voordat je doorgaat?
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_133062127
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:18 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Niks genoemd, maar ik zit eerder op high-functioning dan low als ik de termen zo ff Google. Wat is het verschil precies?

Hoe zit het met je oorspronkelijke plan? Nog steeds op koers om te vertrekken of neem je even wat meer tijd nu voordat je doorgaat?
Plan gaat gewoon door. Na de kerst is deze elf foetsie. Dit overlijden versnelt dit proces alleen maar, niet lullig bedoelt maar weer 1 reden om minder in NL te zijn.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  vrijdag 8 november 2013 @ 22:32:56 #115
358102 Senor__Chang
pi_133063970
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 21:59 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Plan gaat gewoon door. Na de kerst is deze elf foetsie. Dit overlijden versnelt dit proces alleen maar, niet lullig bedoelt maar weer 1 reden om minder in NL te zijn.
Ah, ok. Ergens wel begrijpelijk ook.
Guilty as changed.
pi_133066837
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 22:32 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Ah, ok. Ergens wel begrijpelijk ook.
Hoe zit het nou met jouw borderline diagnose? Heb je het, heb je het niet? Half? Heb je een officiele diagnose?

Hoe zie je jezelf er onder? Toekomstig?
  zaterdag 9 november 2013 @ 01:06:30 #117
358102 Senor__Chang
pi_133070471
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 23:32 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hoe zit het nou met jouw borderline diagnose? Heb je het, heb je het niet? Half? Heb je een officiele diagnose?

Hoe zie je jezelf er onder? Toekomstig?
Het is pas het laatste gesprek ter sprake gekomen en ook pas op het einde dus veel heb ik niet doorgevraagd. Maar het is geen officiele diagnose en ik ben geen extreem geval of iets dergelijks gelukkig. We gaan nu wel iets meer focussen op de borderline omdat vooral dat de depressieve klachten veroorzaakt.

Zelf vind ik het een beetje dubbel. Aan de ene kant is een persoonlijkheidsstoornis nooit positief, maar het is wel wat concreter dan slechts focussen op depressie. Dat laatste voelt als zwaarder aan om te veranderen. Maar ik weet binnenkort pas wat meer over dit alles.
Guilty as changed.
pi_133072021
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:49 schreef Miniem het volgende:

[..]

Wat nou als je het gevoel dat je hebt tijdens een hobby, dat je in je element bent en niets anders meer behoeft, kan uitdragen naar je omgeving? Zou jij dan je omgeving niet inspireren net als je passie jou inspireert?
  zaterdag 9 november 2013 @ 04:34:43 #119
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133072075
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 203 04:02 schreef Gray het volgende:

[..]

Wat nou als je het gevoel dat je hebt tijdens een hobby, dat je in je element bent en niets anders meer behoeft, kan uitdragen naar je omgeving? Zou jij dan je omgeving niet inspireren net als je passie jou inspireert?
Ik vraag me dan heel af wat voor hobbie je dan in gedacbte hebt die dat kan bewerkstelligen
pi_133075989
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 01:06 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Het is pas het laatste gesprek ter sprake gekomen en ook pas op het einde dus veel heb ik niet doorgevraagd. Maar het is geen officiele diagnose en ik ben geen extreem geval of iets dergelijks gelukkig. We gaan nu wel iets meer focussen op de borderline omdat vooral dat de depressieve klachten veroorzaakt.

Zelf vind ik het een beetje dubbel. Aan de ene kant is een persoonlijkheidsstoornis nooit positief, maar het is wel wat concreter dan slechts focussen op depressie. Dat laatste voelt als zwaarder aan om te veranderen. Maar ik weet binnenkort pas wat meer over dit alles.
Maar de vraag is meer of jij je kunt vinden in een borderline diagnose? Heb jij het moeilijk met het onderhouden van persoonlijke relaties? Lieg je veel? Zie je dingen echt zo zwart wit?
pi_133075992
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 04:34 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik vraag me dan heel af wat voor hobbie je dan in gedacbte hebt die dat kan bewerkstelligen
Hoevaak per week ga jij eigenlijk op stap :)?
  zaterdag 9 november 2013 @ 13:12:58 #122
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_133076266
Ik denk dat het ook wel veel uitmaakt hoe snel je plezier hebt in iets. Ik heb wel een vriendin en vriendengroep maar toch als ik daarnaast kijk wat ik doe is het veel hetzelfde. Maar ik vind dat zelfs leuk :P Een hobby hoeft niet altijd speciaal te zijn ofzo denk ik. Ik kijk gewoon series, fok wat, poker en schaak, kijk films, ga wat winkelen voor spul en af en toe zwemmen, poolen, uit eten e.d. Niet echt zaken/hobby's die zo speciaal zijn ofzo maar dat kan al wel leuk genoeg zijn als je een beetje snel blij kan zijn met iets :P
we dan
  zaterdag 9 november 2013 @ 13:39:13 #123
358102 Senor__Chang
pi_133076990
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:02 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Maar de vraag is meer of jij je kunt vinden in een borderline diagnose? Heb jij het moeilijk met het onderhouden van persoonlijke relaties? Lieg je veel? Zie je dingen echt zo zwart wit?
Ik herken me in 5 van de criteria volgens DSM-IV.
Guilty as changed.
pi_133077813
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 04:34 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Wat het dan ook is waar hij passioneel over is. Dat kan van alles zijn.
  zaterdag 9 november 2013 @ 15:16:42 #125
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133078943
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:02 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hoevaak per week ga jij eigenlijk op stap :)?
uhm.. verschilt
Deze week do/vrij/za. Meestal enkel de vrijdag. Soms de donderdag een paar wijntjes voor/na het salsadansen.
  zaterdag 9 november 2013 @ 15:18:07 #126
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133078983
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 november 2013 14:18 schreef Gray het volgende:

[..]

Wat het dan ook is waar hij passioneel over is. Dat kan van alles zijn.
Ik ken dat hele 'passioneel over zijn' niet, dus kan me er altijd heel weinig bij voorstellen.
pi_133082985
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 21:39 schreef kuolema het volgende:

[..]

Seroquel vond ik echt eng...heel raar werd ik ervan. Kon ook niet meer recht lopen op de een of andere manier, en mijn ogen niet open houden, maar zodra ik in bed lag was ik weer helder.
Waarom ben je ermee gestopt eigenlijk?
Mijn lichaam reageerde ook vreemd op Seroquel. Het bekende zombie effect icm. geheugen- en concentratieproblemen, bij vlagen niet weten waar ik was en meermaals per dag het idee dat ik flauw ging vallen. Nu twee weken gestopt met de Seroquel en bevalt me prima zo.
My mission is to kill time, and time's to kill me in its turn. How comfortable one is among murderers.
pi_133083263
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 november 2013 15:18 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik ken dat hele 'passioneel over zijn' niet, dus kan me er altijd heel weinig bij voorstellen.
:P
pi_133085141
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:39 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Ik in 4.
pi_133085148
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 november 2013 15:16 schreef Cue_ het volgende:

[..]

uhm.. verschilt
Deze week do/vrij/za. Meestal enkel de vrijdag. Soms de donderdag een paar wijntjes voor/na het salsadansen.
Komt daar uit wat je graag wilt hebben?
  zaterdag 9 november 2013 @ 19:05:38 #131
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133085185
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 19:04 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Komt daar uit wat je graag wilt hebben?
Meestal niet.
  zaterdag 9 november 2013 @ 19:21:26 #132
358102 Senor__Chang
pi_133085740
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 19:04 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik in 4.
Ik vind die criteria van DSM wat vaag, bij veel andere stoornissen ook. Dinsdag is mijn volgende afspraak en dan wil ik vragen waarom mijn psycholoog denkt dat ik het heb. Ik zie mezelf niet echt als iemand met BPD, ben niet zo dramatisch ingesteld en dergelijke. Maar aan de andere kant vind ik het ook moeilijk om objectief naar mezelf te kijken, dus ben wel benieuwd naar verder uitleg.

Maar bijvoorbeeld hoe jij je ex omschrijft, daar kan ik me totaal niet mee vergelijken.
Guilty as changed.
pi_133085934
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 19:05 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Meestal niet.
Wat wil je dan precies? Mijn reden van vragen stellen was om uit te vinden of het meer een vlucht was naar de kroeg (omdat anderen het doen), een vlucht van thuis (want niet alleen willen zijn), of zoeken naar een passende knul voor Cue, of je hebt er echt bewust plezier in.
pi_133086056
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 19:21 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Ik vind die criteria van DSM wat vaag, bij veel andere stoornissen ook. Dinsdag is mijn volgende afspraak en dan wil ik vragen waarom mijn psycholoog denkt dat ik het heb. Ik zie mezelf niet echt als iemand met BPD, ben niet zo dramatisch ingesteld en dergelijke. Maar aan de andere kant vind ik het ook moeilijk om objectief naar mezelf te kijken, dus ben wel benieuwd naar verder uitleg.

Maar bijvoorbeeld hoe jij je ex omschrijft, daar kan ik me totaal niet mee vergelijken.
Mijn ex is ook gewoon een gestoord wijf. Lief, aardig, maar gestoord. Voorbeeld, haar relaties met mensen was so wispelturig dat iemand de beste vriend kon zijn, dan weer een verschrikkelijk iemand en dan weer een allerbeste vriend in een tijdsbestek van 3 week. Attachment naar dieren, mensen, of de wereld had ze niet. Emoties, huilen, ze had het wel, maar ze begreep er geen reet van. Ze begreep niet waarom, en ze hield met klem vast aan bepaalde ideeen hoe ze haar leven moest invullen.

Ze was ook een kameleon, ze kon zich overal in plaatsen. Ik heb zo mijn twijfels bij de BPD, maar het kan natuurlijk wel zo zijn. Niet elke borderliner is een drama natuurlijk. Gray's moeder zoals hij zelf al zei is een voorbeeld.
  zaterdag 9 november 2013 @ 19:47:16 #135
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133086645
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 19:26 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat wil je dan precies? Mijn reden van vragen stellen was om uit te vinden of het meer een vlucht was naar de kroeg (omdat anderen het doen), een vlucht van thuis (want niet alleen willen zijn), of zoeken naar een passende knul voor Cue, of je hebt er echt bewust plezier in.
Het is een combi van die dingen. Het is er soms echt heel gezellig en heb dan gewoon een heel relaxte avond. Het is een fijne kroeg waar je totaal jezelf kunt zijn.

De hoop er iemand te vinden die bij me past heb ik ondertussen opgegeven. Maar et speelde evt wel mee, al zou ik voor t vibnden van een kerel niet speciaal naar de kroeg gaan. T zou een erg leuke bijkomstigheid zijn zeg maar.

Vluchten van huis, dat ook zeker. anders is er helemaal niets meer in mn leven waarvoor ik de deur uitga, op werk na. Van t hele weekend thuis zitten word ik gek en beland ik alleen maar van in een dip.
pi_133090435
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:39 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Ik in 2, als ik m'n best doe. :s)

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 19:21 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Vraag dan ook naar de specifieke punten en hoe je daaraan kan werken. :)

Sowieso denk ik dat gerichte vragen stellen belangrijk is, zodat je op directe wijze jezelf kan helpen. Wat je zegt over niet objectief naar jezelf kunnen kijken, dat is iets dat we bijna allemaal wel hebben. Maar op deze manier kan je de psych als spiegel gebruiken voor jezelf, waarmee je, als het goed is, een meer heldere kijk krijgt op jezelf.

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 19:30 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ze was ook een kameleon, ze kon zich overal in plaatsen. Ik heb zo mijn twijfels bij de BPD, maar het kan natuurlijk wel zo zijn. Niet elke borderliner is een drama natuurlijk. Gray's moeder zoals hij zelf al zei is een voorbeeld.
Neem maar van mij aan dat het pas was sinds haar omslag. ;)

Ben wel elke keer dat in haar leven iets moeilijks voorbijkomt alert op haar gemoed. Maar tot nu toe lijkt ze nog steeds heel stabiel, zelfs in moeilijk vaarwater. Ze maakt me een trotse zoon tegenwoordig.

Weetjewat? Dat ga ik haar morgen smsen. :)

[ Bericht 72% gewijzigd door Gray op 09-11-2013 21:30:29 ]
pi_133103219
zo ik meld me ook maar weer eens.

met mij gaat het behoorlijk op en neer. ik heb een soort van ommekeer / "doorbraak" gehad, dat het tijd is dat ik me ècht op mezelf wil gaan focussen, mezelf leer kennen, mijn leven voor mij leef en leer te ontdekken wat ik wil. ik maak mijn welbevinden te afhankelijk van anderen en dat gaat vaak in relaties fout. dit weet ik eigenlijk al heel lang, maar het komt telkens weer terug en ik merk dat het zo niet verder gaat.

maar ik ben zo bang. bang dat ik er niet uitkom, dat mijn leven niet zal veranderen en ik depressief zal blijven. me leeg en eenzaam blijf voelen.

mijn therapeute vindt dat ik me goed ontwikkel, toch voelt het voor mij vaak niet zo aan.

nou ja en nu zit ik al dagen thuis met een verstuikte enkel. dat maakt het er ook niet beter op
pi_133103522
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:03 schreef rainbowwarrior het volgende:

met mij gaat het behoorlijk op en neer. ik heb een soort van ommekeer / "doorbraak" gehad, dat het tijd is dat ik me ècht op mezelf wil gaan focussen, mezelf leer kennen, mijn leven voor mij leef en leer te ontdekken wat ik wil. ik maak mijn welbevinden te afhankelijk van anderen en dat gaat vaak in relaties fout. dit weet ik eigenlijk al heel lang, maar het komt telkens weer terug en ik merk dat het zo niet verder gaat.

maar ik ben zo bang. bang dat ik er niet uitkom, dat mijn leven niet zal veranderen en ik depressief zal blijven. me leeg en eenzaam blijf voelen.

mijn therapeute vindt dat ik me goed ontwikkel, toch voelt het voor mij vaak niet zo aan.

nou ja en nu zit ik al dagen thuis met een verstuikte enkel. dat maakt het er ook niet beter op
Alles vergaat, ook depressie. Het gaat niet altijd vanzelf, maar het gaat wel. Dus wees niet bang, houd moed. Heb vertrouwen. :)

En laat je welbevinden ook niet afhangen van een luttele enkel. ;)
  zondag 10 november 2013 @ 11:25:52 #139
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_133103655
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:03 schreef rainbowwarrior het volgende:

Gewoon even een vraagje, maar ervaar je dat echt zo van 'ik moet mezelf leren kennen' en 'ik moet weten wat ik wil'? Lees dat soort zaken vaak en heb dan altijd het idee dat mensen wel weten wie ze zijn en wat ze willen, maar dat het niet zo fijn is hoe ze op dat moment zijn en dat het niet lukt wat ze willen. Maar dat ze wel een beeld hebben van hoe ze willen zijn en willen presteren (daarom zijn ze juist ook o.a. minder blij al om te beginnen).

Komt op mij zo zweverig over terwijl er juist wel iets concreets van te maken valt. Beetje alsof je maar vaag blijft om maar niet geconfronteerd te worden en een excuus te hebben om iets niet te doen (minder vooruitgang te boeken), je moet immers eerst 'jezelf vinden, weten wat je wil' en dat soort gepraat...
we dan
pi_133104368
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 november 2013 21:21 schreef Gray het volgende:
Ze maakt me een trotse zoon tegenwoordig.

Weetjewat? Dat ga ik haar morgen smsen.
Mijn mama is ook trots op mij! ^O^

zelfquote, geen schaamte oO<
pi_133105037
Haaaai :W
Met mij gaat het sinds dinsdag een stuk beter :D
Ben op de wachtlijst gezet voor beschermd wonen op het terrein (een enorme last van mijn schouders :D ) Gisteren viel ik zonder temazepam zo in slaap en ik heb vannacht echt heerlijk geslapen.
*O*
Twiddel
pi_133127045
Goed om te lezen, summer2bird!
  maandag 11 november 2013 @ 19:39:40 #143
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_133158311
Jeej s2b!!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_133173822
Heui, even van me afschrijven.
Ik heb een stresserige klotedag achter de rug, lukt me niet om het los te laten.
Ik heb een drukke week, dat ligt me sowieso niet heel erg goed op het moment.
Vanochtend zou ik een afspraak hebben met m'n psychiater, ze wilde me (na de kennismaking een paar maand terug) nogmaals zien en kijken hoe het er nu voorstaat. Deze afspraak is afgebeld omdat ze ziek is en vervroegd met zwangerschapsverlof gaat. Prima, vervelend voor haar, kan gebeuren. Vanmiddag zou ik naar m'n psycholoog, maar toen ik wilde vertrekken weigerde m'n autootje. Direct m'n afspraak afgezegd, ANWB gebeld, garage gebeld, vervangende auto geregeld, regelregelregel. Tussendoor belde m'n psycholoog nog om te checken hoe het ging (erg tof O+). Van al dat geregel ben ik erg warrig geworden. Toen ik vanavond m'n leenauto op ging halen heb ik onder het rijden een paniekaanval gekregen. Doodeng. Vanavond later nog een aantal. Was het overzicht compleet kwijt (had op een gegeven moment zelfs 2 auto's geregeld :+) en stond op instorten. Man, wat kan je jezelf stom en kut voelen zeg, door zoiets onnozels als autopech.
Maar goed, overleefd, positief punt *O*
Morgen weer een dag.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_133175337
Wat een avontuur minthy!
  † In Memoriam † dinsdag 12 november 2013 @ 12:56:00 #146
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_133180462
Ugh hier ook zoiets in mindere mate. Mijn wekker ging niet af en ik miste het 2e gesprek met mn nieuwe psych en moet daarvoor 125 euro dokken wat ik niet heb. Ook gelijk beoordelingsgesprek gemist waardoor ik geen feedback krijg op de eerste periode..
Heb na het horen van dat bedrag de hoorn er boos opgegooit heel kinderachtig maar ik was echt boos :N en nu geen trek meer om terug te bellen
:')
pi_133181453
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 november 2013 08:52 schreef Gray het volgende:
Wat een avontuur minthy!
Ik dacht dat jij altijd in Brave New World hing, je was toch moderator daar. Nu zie ik je hier opeens, de guru uit te hangen nog wel! :P Guru Gray.
pi_133181934
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 13:28 schreef Untermenschlich het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij altijd in Brave New World hing, je was toch moderator daar. Nu zie ik je hier opeens, de guru uit te hangen nog wel! :P Guru Gray.
Was ik ook. :Y Maar ben ook genezen van een depressie, dus post ik graag hier mee. :)
pi_133182069
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 november 2013 13:42 schreef Gray het volgende:

[..]

Was ik ook. :Y Maar ben ook genezen van een depressie, dus post ik graag hier mee. :)
Ah ok. Wanneer was die depressie dan?
pi_133182136
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 13:47 schreef Untermenschlich het volgende:

[..]

Ah ok. Wanneer was die depressie dan?
Vanaf m'n 14e denk ik. :P
pi_133182623
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 november 2013 13:50 schreef Gray het volgende:

[..]

Vanaf m'n 14e denk ik. :P
ahja. Tot aan?
pi_133184336
Ik wil zelf ook graag dit topic volgen. Ik heb denk ik alleen nog niks nuttigs bij te dragen. Maar mijn 'down'-gevoel duurt me nu iets te lang en het begint me de keel uit te hangen.
The meaning of life is to give life meaning.
pi_133184576
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 14:02 schreef Untermenschlich het volgende:

[..]

ahja. Tot aan?
Twee jaar geleden, plus een paar dagen. :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 15:01 schreef Truffeldoos het volgende:
Ik wil zelf ook graag dit topic volgen. Ik heb denk ik alleen nog niks nuttigs bij te dragen. Maar mijn 'down'-gevoel duurt me nu iets te lang en het begint me de keel uit te hangen.
Schrijf het van je af, als je wil. ^O^
pi_133186635
Nou, ik weet niet goed hoe ik moet beginnen. Er spelen wel wat dingen. Maar als ik elk ding afzonderlijk beoordeel is het bij lange na niet genoeg om me daar zo waardeloos over te voelen. Ik voel me alsof ik me aanstel. En tegelijkertijd wil dat stomme kutgevoel niet gewoon oprotten! Ik raak er een beetje moedeloos van... Wat doen jullie op zulke momenten?
pi_133187330
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 16:10 schreef Truffeldoos het volgende:
Nou, ik weet niet goed hoe ik moet beginnen. Er spelen wel wat dingen. Maar als ik elk ding afzonderlijk beoordeel is het bij lange na niet genoeg om me daar zo waardeloos over te voelen. Ik voel me alsof ik me aanstel. En tegelijkertijd wil dat stomme kutgevoel niet gewoon oprotten! Ik raak er een beetje moedeloos van... Wat doen jullie op zulke momenten?
Ikzelf zie het mezelf doormaken en vanzelf weer voorbij gaan.
pi_133193175
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 november 2013 08:52 schreef Gray het volgende:
Wat een avontuur minthy!
Ja, je maakt wat mee soms als je thuiszit en braaf je afspraken probeert na te komen :')
Na een rotnacht (spanning bleef idioot lang hangen, geen idee waarom) weer een best goede dag gehad. De halve middag met m'n nichtje in de ballenbak gelegen. Erg vermoeiend maar tof :P
Tante minthy!! O+
pi_133193966
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 november 2013 19:32 schreef minthy het volgende:

[..]

Ja, je maakt wat mee soms als je thuiszit en braaf je afspraken probeert na te komen :')
Na een rotnacht (spanning bleef idioot lang hangen, geen idee waarom) weer een best goede dag gehad. De halve middag met m'n nichtje in de ballenbak gelegen. Erg vermoeiend maar tof :P
Misschien moet je wat vaker met je nichtje in de ballenbak liggen :)
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  dinsdag 12 november 2013 @ 19:52:48 #158
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_133194084
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 november 2013 19:32 schreef minthy het volgende:

[..]

Voordeel van neefjes en nichtjes, excuus om je weer als een kind te gedragen.
pi_133194947
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 19:50 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Misschien moet je wat vaker met je nichtje in de ballenbak liggen :)
Wel een goed idee ivm de aankomende periode, het houdt in ieder geval de stemming goed op peil :P

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 19:52 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Voordeel van neefjes en nichtjes, excuus om je weer als een kind te gedragen.
Precies :D
Ze is bijna 1,5 nu, leuke leeftijd. Ze kliert lekker mee O+
Tante minthy!! O+
  † In Memoriam † dinsdag 12 november 2013 @ 21:00:58 #160
pi_133196990
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 16:10 schreef Truffeldoos het volgende:
Hoe is het met slaap, beweging, gezond eten etc?
pi_133209274
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:00 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Hoe is het met slaap, beweging, gezond eten etc?
In slaap komen gaat de meeste nachten moeizaam. En dan gaat het 1 nacht wel prima omdat ik zo uitgeput ben. Beweging is inderdaad iets waar ik mee wil beginnen, ik merk dat ik er behoefte aan krijg. Ik weet zo alleen niet wat, hardlopen is niet zo spannend midden in een stad, een fiets heb ik ook al niet. Gezond eten... Mwa ik ben aan het beteren denk ik. Sochtends/smiddags van die Brinta-pap, gekookt ei, koffie. Savonds vrijwel altijd groente, aardappels vlees, rijst of pasta.

Ik merk wel dat ik soms wel motivatie heb om mezelf een schop onder m'n reet te geven. Net als vanochtend, ik werd met een schok wakker en meteen kwam dat rotgevoel weer. Ik liet 't even sudderen en daarna sprak ik mezelf ferm toe en kwam gewoon uit bed. Gewoon toch je dag opstarten helpt wel. Het leven gaat gewoon door. Ik dacht een kwartier ervoor nog: "Bleh, ik ga niet naar college, geen zin." En nu zit ik inmiddels gedoucht, gekleed en opgemaakt beneden wat huiswerk te doen voordat ik zo mijn ontbijt ga maken en richting school. Misschien is de sleutel wel 'gewoon zin maken'. Helaas vrees ik er wel voor dat dit ook weer tijdelijk is. Vanavond zal ik wel weer instorten zodra ik alleen ben.
pi_133210370
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 09:29 schreef Truffeldoos het volgende:

[..]

In slaap komen gaat de meeste nachten moeizaam. En dan gaat het 1 nacht wel prima omdat ik zo uitgeput ben. Beweging is inderdaad iets waar ik mee wil beginnen, ik merk dat ik er behoefte aan krijg. Ik weet zo alleen niet wat, hardlopen is niet zo spannend midden in een stad, een fiets heb ik ook al niet. Gezond eten... Mwa ik ben aan het beteren denk ik. Sochtends/smiddags van die Brinta-pap, gekookt ei, koffie. Savonds vrijwel altijd groente, aardappels vlees, rijst of pasta.

Ik merk wel dat ik soms wel motivatie heb om mezelf een schop onder m'n reet te geven. Net als vanochtend, ik werd met een schok wakker en meteen kwam dat rotgevoel weer. Ik liet 't even sudderen en daarna sprak ik mezelf ferm toe en kwam gewoon uit bed. Gewoon toch je dag opstarten helpt wel. Het leven gaat gewoon door. Ik dacht een kwartier ervoor nog: "Bleh, ik ga niet naar college, geen zin." En nu zit ik inmiddels gedoucht, gekleed en opgemaakt beneden wat huiswerk te doen voordat ik zo mijn ontbijt ga maken en richting school. Misschien is de sleutel wel 'gewoon zin maken'. Helaas vrees ik er wel voor dat dit ook weer tijdelijk is. Vanavond zal ik wel weer instorten zodra ik alleen ben.
Ik word vaak ook met een schok wakker. En dan binnen 5 seconde vliegt dat kutgevoel je om de oren. Echt hoorndol wordt je ervan.

Toen ik me nog crappier voelde maanden geleden, begon ik een dag ook vaak genoeg op nieuw. Je wordt wakker, ging douchen. Wou wat eten, maar ging liggen op de bank. Voelde niet lekker. Terug naar bed. Viel 2 uurtjes in slaap. Werd weer wakker en weer douchen en toen kon ik de dag wel beginnen :');
pi_133210414
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 10:25 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik word vaak ook met een schok wakker. En dan binnen 5 seconde vliegt dat kutgevoel je om de oren. Echt hoorndol wordt je ervan.

Toen ik me nog crappier voelde maanden geleden, begon ik een dag ook vaak genoeg op nieuw. Je wordt wakker, ging douchen. Wou wat eten, maar ging liggen op de bank. Voelde niet lekker. Terug naar bed. Viel 2 uurtjes in slaap. Werd weer wakker en weer douchen en toen kon ik de dag wel beginnen :');
Verrekte irritant ja. Ik word ook boos op mezelf. Steeds terug naar bed gaan gaat helaas niet :')
pi_133210457
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 10:27 schreef Truffeldoos het volgende:

[..]

Verrekte irritant ja. Ik word ook boos op mezelf. Steeds terug naar bed gaan gaat helaas niet :')
Meer teleurgesteld, niet echt boos.

Slapen is sowieso een crime. Dat 'vanzelf' wordt je moe gebeuren werkt ook al niet meer. Gisteren rond een uur of 3 pas in slaap gevallen, 7 uur wekker want moest naar de therapeut. Afgelopen nacht dacht ik dus, ach 4 uur geslapen, komt wel goed, weer tot 3 uur wakker gelegen. En nu net wakker.
pi_133210496
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 10:28 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Meer teleurgesteld, niet echt boos.

Slapen is sowieso een crime. Dat 'vanzelf' wordt je moe gebeuren werkt ook al niet meer. Gisteren rond een uur of 3 pas in slaap gevallen, 7 uur wekker want moest naar de therapeut. Afgelopen nacht dacht ik dus, ach 4 uur geslapen, komt wel goed, weer tot 3 uur wakker gelegen. En nu net wakker.
Bij mij werkt dat vanzelf moe worden ook steeds minder goed. Alsof je natuurlijke slaappil zegt "We hebben even last van een technische storing, helaas." En daar moet je het dan mee doen. Gelukkig heb ik nog een potje melatonine staan.
  † In Memoriam † woensdag 13 november 2013 @ 11:24:28 #166
pi_133211775
quote:

[..]

Ik denk persoonlijk dat gewoon zin maken niet de beste insteek is. Gewoon doen lijkt me beter. Als die zin niet komt, misschien de hele dag niet, dan zit je alleen maar te balen.
verder hoef je niet per se te sporten, maar beweging is iig goed. Koop bv een fiets.
pi_133212008
quote:

[..]

Wat mis je in je leven?
pi_133212320
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:24 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Ik denk persoonlijk dat gewoon zin maken niet de beste insteek is. Gewoon doen lijkt me beter. Als die zin niet komt, misschien de hele dag niet, dan zit je alleen maar te balen.
verder hoef je niet per se te sporten, maar beweging is iig goed. Koop bv een fiets.
Dat lijkt me goed advies. ^O^

Ga anders wandelen, door het bos of om een meer. Ga daarbij noten rapen of eendjes voeren. Of ook leuk, iets wat ik nu wil gaan beginnen, is plantenstekjes maken. Bij bepaalde producten in de winkel hou je mooie glaswerken over, waar je leuke stekjes in kan maken. Wat aarde, wat zand, een plantje en een steentje en boem, een leuk attribuut voor op je bureau, of om cadeau te geven. :)

En wat betreft slapen, daar had ik ook last van. Juist in een drukke periode. Ik moest dus toch rust hebben en bedacht me dat ik ook zonder slapen kon rusten. Gewoon door te liggen. Alleen maar liggen. Zelfs al gingen m'n gedachten tekeer, dan was iig m'n lijf de volgende dag uitgerust. En het bleek dat m'n gedachten op den duur stil gingen liggen, omdat ik ze begon te observeren terwijl ik niet kon slapen. Had immers toch niets beters te doen. :P
pi_133213000
Wat is het mooiste moment van de dag voor jullie?
pi_133213074
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 12:08 schreef sitting_elfling het volgende:
Dit moment.
pi_133213559
quote:
Het moment dat ik me volledig van de buitenwereld af kan sluiten.
pi_133213865
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 12:30 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Het moment dat ik me volledig van de buitenwereld af kan sluiten.
Dat inderdaad. Bij voorkeur de avond, niets meer moeten, gordijnen dicht en (al dan niet alleen) op de bank zitten _O_
Tante minthy!! O+
  woensdag 13 november 2013 @ 13:14:53 #173
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_133214857
quote:
Pfff, lastige vraag.
In de zomer kan het nog weleens het moment zijn dat ik opsta en de zon schijnt.
In de winter is opstaan kut.
Maar in de zomer is de avond ook wel heel fijn, ondergaand zonnetje en dan lekker in de tuin zitten in je korte broek.

Nu is het denk ik de avond, als ik nergens meer naar toe hoef, lekker onder de douche en dan op de bank een filmpje of sport kijken.
pi_133216325
quote:
14s.gif Op woensdag 13 november 2013 12:43 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat inderdaad. Bij voorkeur de avond, niets meer moeten, gordijnen dicht en (al dan niet alleen) op de bank zitten _O_
Das ook leuk ja. :Y
pi_133217906
Ik zit er helemaal doorheen ;( Wat ben ik ook een lelijkerd.. ;( Onzekerheid breekt me helemaal op, ik ga de hele middag slapen. Weltrusten
pi_133222265
quote:
S'avonds als beide kids op bed liggen en ik in mijn laptop kan kruipen :@

Vandaag uitslag van AD(H)D test gekregen en maximale score voor ADD. Burn-out/depressie gaat nu wat stabieler met wat minder ups en downs
pi_133225012
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 20:10 schreef minthy het volgende:

[..]

Wel een goed idee ivm de aankomende periode, het houdt in ieder geval de stemming goed op peil :P

[..]

Precies :D
Ze is bijna 1,5 nu, leuke leeftijd. Ze kliert lekker mee O+
Och, dat lijkt me ook heerlijk! Moest daarnaast ook meteen aan dit filmpje denken :P

Vandaag liep ik overigens in het bos (wat een fan-tas-tisch weer weer...zon...mooie kleuren...vrolijke mensen...heerlijk!) en had echt zin om bergen bladeren in en door de lucht te gooien. Uiteindelijk niet gedaan... Jammer dat mijn gedachten me dan toch tegenhouden. Een kind bij je hebben is dan wel ideaal lijkt me (die zijn toevallig niet ergens te huren he? ;) ), al is er altijd al een kind in me mee...zou genoeg moeten zijn! Ergens ben ik nog wel zo gek om het een keer zelf in mijn eentje te doen denk ik, afgelopen weekend ook al een stuk op blote voeten door het bos gelopen :P (al vind ik het dan toch fijn dat ik niet teveel mensen tegen kom ;) ). Maar als er nog meer grote kinderen mee willen om blaadjes in de rondte te strooien...wees welkom :D
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_133226319
quote:
Het moment na het eten, even met O+ en de hondjes op de bank knuffelen... Dan kan alles mij gestolen worden!

Hetzelfde heb ik als ik thuis kom en ik begroet wordt door mn honden

Gisteren ben ik begonnen met de dagbehandeling bij het erasmus mc, erg intensief en vermoeiend maar ik denk wel dat ik een hoop kan leren van de mensen in de groep.
Verder gaat het op dit moment eigenlijk wel goed, af en toe wat paniek en piekeren maar dat hoort erbij
S. 2014
J. 2016
  woensdag 13 november 2013 @ 19:39:06 #179
358102 Senor__Chang
pi_133227615
Mooiste moment is als ik even niet aan de buitenwereld hoef te denken. Dit is vooral als ik een serie of film op mijn laptop kijk. Het liefst 's avonds en met het licht uit.
Guilty as changed.
pi_133228268
Ik proef toch voor velen dat het mooiste moment iets is, waar je alleen of met een geliefde bent, en afgesloten zit voor de rest van de wereld. Jij en je kleine plekje.

Ik herken dat wel. Het mooiste moment voor mij is dat gevoel nadat je wat gedaan hebt op een dag.
  woensdag 13 november 2013 @ 19:58:51 #181
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_133228481
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:54 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik proef toch voor velen dat het mooiste moment iets is, waar je alleen of met een geliefde bent, en afgesloten zit voor de rest van de wereld. Jij en je kleine plekje.

Ik herken dat wel. Het mooiste moment voor mij is dat gevoel nadat je wat gedaan hebt op een dag.
Ik denk dat dat voor de meeste gewoon een moment van rust is.
Geen verplichtingen meer.
pi_133229716
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 11:25 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Gewoon even een vraagje, maar ervaar je dat echt zo van 'ik moet mezelf leren kennen' en 'ik moet weten wat ik wil'? Lees dat soort zaken vaak en heb dan altijd het idee dat mensen wel weten wie ze zijn en wat ze willen, maar dat het niet zo fijn is hoe ze op dat moment zijn en dat het niet lukt wat ze willen. Maar dat ze wel een beeld hebben van hoe ze willen zijn en willen presteren (daarom zijn ze juist ook o.a. minder blij al om te beginnen).

Komt op mij zo zweverig over terwijl er juist wel iets concreets van te maken valt. Beetje alsof je maar vaag blijft om maar niet geconfronteerd te worden en een excuus te hebben om iets niet te doen (minder vooruitgang te boeken), je moet immers eerst 'jezelf vinden, weten wat je wil' en dat soort gepraat...
Ja ik begrijp wat je bedoelt en in een zekere zin heb je ook wel een goed punt met je laatste alinea. Op die manier heb ik dat ook lang gedaan en dat doe ik nu waarschijnlijk nog wel, omdat het ook een soort overlevingsmechanisme / zelfbeschermingsmechanisme is, om jezelf niet altijd teleur te stellen.

Wat bij mij afgezien daarvan ook nog een rol speelt, is dat ik nooit heb geleerd (geen goed voorbeeld gehad) hoe het is je leven echt voor jezelf te leven en dat te doen wat jij belangrijk vindt en waarbij je je goed voelt. Ik was als kind zeer in mezelf gekeerd / zeer teruggetrokken en leefde in mijn eigen (fantasie)wereld, omdat ik anders met de situatie waarin ik me bevond niet uit ben gekomen. Ik was ook zeer gesloten. Zoals beschreven ken ik het bij mezelf vooral zo dat ik me altijd op andere mensen focus / gefocust heb en mijn geluk en eigenwaarde van anderen afhankelijk heb gemaakt en daardoor er nooit aan toe ben gekomen om me op mezelf te richten en te ontdekken waar ik iets goeds voor mezelf uithaal. Daarom is het voor mij nu belangrijk dingen te doen en uit te proberen zodat ik meer over mezelf te weten kom. Het is natuurlijk niet zo dat ik mezelf überhaupt niet ken natuurlijk :). Omdat ik al vrij lang depressief ben en daardoor ook zeer geblokkeerd ben / was, heb ik weinig toegang tot mezelf en mijn emoties. Daar werk ik nu aan (met behulp van therapie) en dat verandert nu ook bij mij. Ik heb het ook echt heel lang zo ervaren dat ik werkelijk niet weet wat ik wil, omdat ik überhaupt geen toegang tot mezelf had en compleet vast zat in mijn depressie en alles wat daar nog bij komt kijken.

Natuurlijk heb ik wel ideeën over hoe ik het liefst zou willen leven, maar die zijn voor een groot deel niet mogelijk in deze maatschappij (is alles zeer utopisch) en daarom moet ik voor mezelf een idee zien te krijgen hoe ik mijn leven dan toch zo goed en leuk mogelijk kan inrichten.

Hmm naja, het is een beetje een wazig verhaal misschien. Kan het nu helaas niet beter formuleren.
pi_133230082
quote:
14s.gif Op zondag 10 november 2013 11:18 schreef Gray het volgende:

[..]

Alles vergaat, ook depressie. Het gaat niet altijd vanzelf, maar het gaat wel. Dus wees niet bang, houd moed. Heb vertrouwen. :)

En laat je welbevinden ook niet afhangen van een luttele enkel. ;)
Ik weet rationeel ook wel dat het ook wel weer vergaat en er ook betere periodes zijn/komen. Op momenten waar ik er totaal doorheen zit en me weer kut voel, denk ik dat het nooit beter zal worden. Waarschijnlijk omdat ik me het ook niet zo goed voorstellen kan hoe het is om zonder depressie te leven. Ik ben net zoals het bij jou was, al heel lang depressief (waarschijnlijk al vanaf mijn 11de / 12de, misschien nog vroeger zelfs). Natuurlijk wel in verschillende fasen die soms niet zo erg of soms wel erg waren / zijn.

Met mijn enkel gaat het gelukkig alweer wat beter ;). Ik geniet er nu zelfs van dat ik niet naar mijn werk hoef, me met dingen kan bezig houden die ik interessant vind en met mijn vriendjes en vriendinnetjes kan afspreken.
  woensdag 13 november 2013 @ 20:39:41 #184
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_133230128
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:29 schreef rainbowwarrior het volgende:

[..]

Ja ik begrijp wat je bedoelt en in een zekere zin heb je ook wel een goed punt met je laatste alinea. Op die manier heb ik dat ook lang gedaan en dat doe ik nu waarschijnlijk nog wel, omdat het ook een soort overlevingsmechanisme / zelfbeschermingsmechanisme is, om jezelf niet altijd teleur te stellen.

Wat bij mij afgezien daarvan ook nog een rol speelt, is dat ik nooit heb geleerd (geen goed voorbeeld gehad) hoe het is je leven echt voor jezelf te leven en dat te doen wat jij belangrijk vindt en waarbij je je goed voelt. Ik was als kind zeer in mezelf gekeerd / zeer teruggetrokken en leefde in mijn eigen (fantasie)wereld, omdat ik anders met de situatie waarin ik me bevond niet uit ben gekomen. Ik was ook zeer gesloten. Zoals beschreven ken ik het bij mezelf vooral zo dat ik me altijd op andere mensen focus / gefocust heb en mijn geluk en eigenwaarde van anderen afhankelijk heb gemaakt en daardoor er nooit aan toe ben gekomen om me op mezelf te richten en te ontdekken waar ik iets goeds voor mezelf uithaal. Daarom is het voor mij nu belangrijk dingen te doen en uit te proberen zodat ik meer over mezelf te weten kom. Het is natuurlijk niet zo dat ik mezelf überhaupt niet ken natuurlijk :). Omdat ik al vrij lang depressief ben en daardoor ook zeer geblokkeerd ben / was, heb ik weinig toegang tot mezelf en mijn emoties. Daar werk ik nu aan (met behulp van therapie) en dat verandert nu ook bij mij. Ik heb het ook echt heel lang zo ervaren dat ik werkelijk niet weet wat ik wil, omdat ik überhaupt geen toegang tot mezelf had en compleet vast zat in mijn depressie en alles wat daar nog bij komt kijken.

Natuurlijk heb ik wel ideeën over hoe ik het liefst zou willen leven, maar die zijn voor een groot deel niet mogelijk in deze maatschappij (is alles zeer utopisch) en daarom moet ik voor mezelf een idee zien te krijgen hoe ik mijn leven dan toch zo goed en leuk mogelijk kan inrichten.

Hmm naja, het is een beetje een wazig verhaal misschien. Kan het nu helaas niet beter formuleren.
Ik vind het geen wazig verhaal. En je klinkt ook als iemand die zichzelf wel kent en zich bewust is van de omgeving. Maar gewoon pech heeft gehad met bepaalde zaken. Gewoon dingen ondernemen die je leuk vindt. Emoties zijn ook niet alles hoor, is ook niet nodig om heel gelukkig te zijn ofzo. Kan je best wat gematigd mee zijn, dat is niet erg.

Gewoon leuke dingen doen en proberen dingen te bereiken die wel realistisch zijn. Een utopie is niet realistisch, niet haalbaar en eigenlijk daarom ook geen uitdaging. Dan wordt het een beeld wat je graag wil maar niet naar toe kan werken omdat het niet echt bestaat namelijk. Concrete doelen en die bereiken is het beste. En gewoon wat doen wat je zelf wil. Zoveel te doen in de wereld wat weinig kost en veel voldoening uit valt te halen.
we dan
  woensdag 13 november 2013 @ 21:47:46 #185
415912 Planga
They say an end can be a start
pi_133233515
Op seksueel gebied kom ik enorm slecht klaar met 40 mg. Citalopram.

Zonder te veel in details te treden: alleen met handwerk kom ik bij 4 verschillende vrouwen klaar.

Vet apart en voor de meesten een ding dat ze onzeker maakt. Iemand bekend met dit bijverschijnsel?
Leef in het moment. Gisteren en morgen zijn een illusie.
pi_133236234
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:22 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Och, dat lijkt me ook heerlijk! Moest daarnaast ook meteen aan dit filmpje denken :P

Vandaag liep ik overigens in het bos (wat een fan-tas-tisch weer weer...zon...mooie kleuren...vrolijke mensen...heerlijk!) en had echt zin om bergen bladeren in en door de lucht te gooien. Uiteindelijk niet gedaan... Jammer dat mijn gedachten me dan toch tegenhouden. Een kind bij je hebben is dan wel ideaal lijkt me (die zijn toevallig niet ergens te huren he? ;) ), al is er altijd al een kind in me mee...zou genoeg moeten zijn! Ergens ben ik nog wel zo gek om het een keer zelf in mijn eentje te doen denk ik, afgelopen weekend ook al een stuk op blote voeten door het bos gelopen :P (al vind ik het dan toch fijn dat ik niet teveel mensen tegen kom ;) ). Maar als er nog meer grote kinderen mee willen om blaadjes in de rondte te strooien...wees welkom :D
Een anti-depressie/burnout-blaadjesgooi-meet *O*
Kinderen huren zal vast niet gaan om ethische redenen maar er eentje lenen uit je sociale omgeving kan vast O+
Tante minthy!! O+
pi_133236520
quote:
10s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:37 schreef minthy het volgende:

Kinderen huren zal vast niet gaan om ethische redenen maar er eentje lenen uit je sociale omgeving kan vast O+
Woei! Ik ben voor! :D

Ow, dat is wel beter ja. Op mijn werk hebben we er anders ook nog wel genoeg, maar die leen ik tijdelijk liever even niet ;)
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  woensdag 13 november 2013 @ 23:12:28 #188
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_133237736
quote:
10s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:37 schreef minthy het volgende:

[..]

Toch lijkt me dat een gat in de markt
pi_133238860
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:44 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Woei! Ik ben voor! :D

Ow, dat is wel beter ja. Op mijn werk hebben we er anders ook nog wel genoeg, maar die leen ik tijdelijk liever even niet ;)
Geen familieleden of vrienden met kroost? Dat van je werk snap ik :P
Tante minthy!! O+
pi_133238899
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:12 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Voer voor kinderlokkers en pedofielen/pedoseksuelen, lijkt me niet zo handig :+
Tante minthy!! O+
  woensdag 13 november 2013 @ 23:35:45 #191
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_133238960
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:34 schreef minthy het volgende:

[..]

Goed punt
pi_133239289
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:34 schreef minthy het volgende:

[..]

Ik hoorde laatst toch een aantal keer een reclame: ''blabla verlinden de 2e moeder van je kind'' oid.

Sowieso, de vader van een vriend van mij werkt op de basisschool, die zegt ook dat hij geen reet meer kan doen met kinderen, zeker na een bepaalde leeftijd ook en dat dat veel strikter is voor mannen dan voor vrouwen.
Rustig aan.
pi_133239399
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:33 schreef minthy het volgende:

[..]

Geen familieleden of vrienden met kroost? Dat van je werk snap ik :P
Niet echt in de buurt... of wel, de drie kinderen van mijn nicht, maar dan komt mijn prikkelgevoeligheid meteen weer opzetten ;)

quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:12 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Met honden lijkt me dat handig...wil wel een vrolijke leenhond, die je af en toe uit kan laten als je zin hebt (en ook alleen dan ;) ) en om mee te knuffelen en te spelen...zou zoiets bestaan? :P
  woensdag 13 november 2013 @ 23:46:19 #194
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_133239453
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:45 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Niet echt in de buurt... of wel, de drie kinderen van mijn nicht, maar dan komt mijn prikkelgevoeligheid meteen weer opzetten ;)

[..]

Met honden lijkt me dat handig...wil wel een vrolijke leenhond, die je af en toe uit kan laten als je zin hebt (en ook alleen dan ;) ) en om mee te knuffelen en te spelen...zou zoiets bestaan? :P
Ja hoor, kom er maar 1 ophalen, mijn ouders hebben er 4.
pi_133239475
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:45 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

[..]

Jahoor, ''gehandicapt meisje zoekt iemand om hond mee uit te laten omdat ze dit niet goed alleen kan''
Rustig aan.
pi_133239531
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:42 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik hoorde laatst toch een aantal keer een reclame: ''blabla verlinden de 2e moeder van je kind'' oid.

Sowieso, de vader van een vriend van mij werkt op de basisschool, die zegt ook dat hij geen reet meer kan doen met kinderen, zeker na een bepaalde leeftijd ook en dat dat veel strikter is voor mannen dan voor vrouwen.
Nja, dat begrijp ik ergens wel. Ik heb geen kinderen maar als ik ze zou hebben zou ik ze aan niemand uitlenen :D
Tante minthy!! O+
pi_133239543
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:47 schreef minthy het volgende:

[..]

Nja, dat begrijp ik ergens wel. Ik heb geen kinderen maar als ik ze zou hebben zou ik ze aan niemand uitlenen :D
Ook nie aan mij? :o
Rustig aan.
pi_133239623
quote:

[..]

[..]

Herkenbaar, ben ook kapot na een middagje. Het is geweldig leuk maar dan merk je achteraf dat je belastbaarheid erg laag is ;(

Van honden weet ik het niet, in Zwolle zag ik afgelopen week een auto rondrijden van een konijnen-knuffeldienst :D
Tante minthy!! O+
pi_133239639
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:48 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ook nie aan mij? :o
Aan niemand nie. Hooguit aan naaste familie
Tante minthy!! O+
pi_133239726
quote: