abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133041114
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:07 schreef Gray het volgende:

[..]

Dan zal je geluk altijd van anderen afhangen. Als ik er een strikje om kon doen zou ik het je geven. ;)
Het is één ding om op een gezonde manier onderdeel uit te maken van de samenleving, maar compleet afhankelijk zijn van andere mensen is iets heel anders.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_133041169
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:24 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Het is één ding om op een gezonde manier onderdeel uit te maken van de samenleving, maar compleet afhankelijk zijn van andere mensen is iets heel anders.
Ja, dat klopt.

Maar waarom de kwestie van geluk in een maatschappelijke discussie trekken? :{w
pi_133042328
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:26 schreef Gray het volgende:

[..]

Ja, dat klopt.

Maar waarom de kwestie van geluk in een maatschappelijke discussie trekken? :{w
Omdat naar mijn mening die twee zaken aan elkaar verbonden zijn.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_133042412
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:58 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Omdat naar mijn mening die twee zaken aan elkaar verbonden zijn.
En dat is onderdeel van je probleem.

Meningen. :{w
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:01:20 #80
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_133042423
Gewoon een keer een jointje gaan roken. En een beetje drank als je dat nu kan doen. En dat bij mensen die je wat kent en het contact wat mee uit wil breiden.
we dan
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:01:41 #81
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133042436
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:07 schreef Gray het volgende:
Dan zal je geluk altijd van anderen afhangen.
Klopt, dat is wel klote. Maar herken het zelf ook wel .Gelukkig worden met enkel mezelf gaat echt neit werken.
pi_133042626
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:01 schreef Gray het volgende:

[..]

En dat is onderdeel van je probleem.

Meningen. :{w
Dat kan, maar momenteel sta ik volledig buiten de samenleving en kan ik er met geen mogelijkheid naar binnen komen. Dat vind ik een groter probleem dan 24/7 perse bij iemand willen zijn, want dat wil ik namelijk totaal niet. Daar kan ik niet eens tegen.
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:08:48 #83
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133042687
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:06 schreef Comp_Lex het volgende:

Dat kan, maar momenteel sta ik volledig buiten de samenleving en kan ik er met geen mogelijkheid naar binnen komen. Dat vind ik een groter probleem dan 24/7 perse bij iemand willen zijn, want dat wil ik namelijk totaal niet. Daar kan ik niet eens tegen.
Je staat er niet volledig buiten. Je doet mee in diverse groepsactiviteiten en je wordt niet door hen verstoten. Als je zielig enkel op je kamertje zou zitten 24/7 dan zou je volledig buiten de samenleving staan.
pi_133042763
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:08 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Je staat er niet volledig buiten. Je doet mee in diverse groepsactiviteiten en je wordt niet door hen verstoten. Als je zielig enkel op je kamertje zou zitten 24/7 dan zou je volledig buiten de samenleving staan.
Dat gevoel heb ik niet en "alleen voelen in een groep mensen" schijnt een kernprobleem te zijn bij schizoïde mensen. Ik ben benieuwd wanneer ze aan mij gaan vragen hoe het met mij gaat.
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:12:06 #85
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133042782
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:11 schreef Comp_Lex het volgende:

Dat gevoel heb ik niet en "alleen voelen in een groep mensen" schijnt een kernprobleem te zijn bij schizoïde mensen. Ik ben benieuwd wanneer ze aan mij gaan vragen hoe het met mij gaat.
Ik zeg ook niet dat je je er niet eenzaam kan voelen. Enkel dat ik het niet onder "volledig buiten de samenleving" vind vallen.
pi_133042869
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:12 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat je je er niet eenzaam kan voelen. Enkel dat ik het niet onder "volledig buiten de samenleving" vind vallen.
Dat vind ik dan weer wel. Er is naar mijn inziens een verschil tussen alleen zijn en eenzaamheid. Het laatste vind ik synoniem voor "buiten de groep vallen".
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:17:43 #87
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133043017
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:14 schreef Comp_Lex het volgende:

Dat vind ik dan weer wel. Er is naar mijn inziens een verschil tussen alleen zijn en eenzaamheid. Het laatste vind ik synoniem voor "buiten de groep vallen".
Daar ben ik het grotendeels mee eens.
'Buiten de groep vallen' is dan weer geen synoniem voor 'totaal buiten de samenleven staan'
maargoed, dat is maar net wat je aan wat termpje koppelt en dat maakt verder ook niet uit.
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:17:57 #88
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_133043033
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:14 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Wat helpt deze discussie jou? Afgezien van wie er gelijk heeft, dat maakt mij niet uit namelijk. Maar discussiëren hier over terminologie helpt niet. Je moet gewoon meer actie nemen. En dat is niet zo moeilijk. Maar soms gaat iets met tegenzin, net als voor sommige mensen presenteren voor een klaslokaal. Je moet gewoon afspraken maken met mensen om elkaar te zien, wat leuke dingen proberen te ondernemen e.d.

En ik begrijp bijvoorbeeld wel waarom je mijn vorige post negeerde en wel verder gaat met deze discussie. Maar wat ik zeg kan je gewoon proberen, concreet. Hoeft niet te werken, kan wel. Maar is al beter dan gewoon praten hier. En toch wordt dat genegeerd (omdat het niet het beste advies is misschien nee). Maar alsnog beter dan alleen maar te lullen
we dan
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:22:23 #89
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133043226
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:17 schreef Hiergaanwedan het volgende:

En ik begrijp bijvoorbeeld wel waarom je mijn vorige post negeerde en wel verder gaat met deze discussie. Maar wat ik zeg kan je gewoon proberen, concreet. Hoeft niet te werken, kan wel. Maar is al beter dan gewoon praten hier. En toch wordt dat genegeerd (omdat het niet het beste advies is misschien nee). Maar alsnog beter dan alleen maar te lullen
Omdat hij vaak genoeg heeft aangegeven verder geen mensen te kennen om zoiets bij te doen.
Daarbij valt drank en drugs volgens mij compleet buiten complex z'n wereldje.
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:25:01 #90
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_133043347
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:22 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Omdat hij vaak genoeg heeft aangegeven verder geen mensen te kennen om zoiets bij te doen.
Ja nou ja een keertje wiet kan geen kwaad. En ja drank wou toen niet echt, maar misschien nu wel, dat weet ik ook niet hoever dat nu is. Maar toen ik hem kende gamede hij ook nog wel met een ander persoon dacht ik. Of ik ben in de war met magnetronkoffie. Maar iedereen heeft altijd wel iemand waarbij die als kennis wat bij kan zitten als visite. En anders moet ie gewoon weer vaker naar fokmeets gaan van mijn part. Er is altijd wel een weg wat dat betreft.
we dan
pi_133043362
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:17 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Wat helpt deze discussie jou? Afgezien van wie er gelijk heeft, dat maakt mij niet uit namelijk. Maar discussiëren hier over terminologie helpt niet. Je moet gewoon meer actie nemen. En dat is niet zo moeilijk. Maar soms gaat iets met tegenzin, net als voor sommige mensen presenteren voor een klaslokaal. Je moet gewoon afspraken maken met mensen om elkaar te zien, wat leuke dingen proberen te ondernemen e.d.

De stelling was dat je geluk niet afhankelijk zou moeten zijn van anderen. Afhankelijk van de interpretatie klopt het of klopt het niet :)
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:22 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Klopt.
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:28:14 #92
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_133043489
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:25 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

De stelling was dat je geluk niet afhankelijk zou moeten zijn van anderen. Afhankelijk van de interpretatie klopt het of klopt het niet :)

[..]

Klopt.
Nou ja volgens mij is het het beste als je geluk niet afhankelijk is van anderen. Maar als je geen geluk kent van jezelf dan is alle geluk welkom, of dat nou afhankelijk is of niet maakt dan niet uit. Maar bedoel zoiets maakt toch niet uit? De uitkomst van zo'n stelling. Je weet dat het leuker is met mensen om je heen. Dus daar kan je naar toe werken. Zulke stellingen worden vaak aangedragen door mensen die graag een reden vinden om het niet te hoeven doen (of minder moeite ervoor te hoeven doen). Beter gewoon wat ondernemen en uitgaan van de gemiddelde persoon (die het hebben van mensen om zich heen positief en fijn vinden).
we dan
pi_133043665
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:06 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Okay.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:11 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ook typisch voor mensen uit grote steden, is mijn ervaring. Of slimme mensen. Of gewoon mensen die zich anders voelen dan anderen, om wat voor reden dan ook. Juist dat maakt velen van ons meer gelijk dan we zouden denken. :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:01 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Gewoon een keer een jointje gaan roken. En een beetje drank als je dat nu kan doen. En dat bij mensen die je wat kent en het contact wat mee uit wil breiden.
Heel onverstandig wanneer je in een depressie zit. Heel. :{w
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:35:06 #94
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_133043738
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:32 schreef Gray het volgende:

[..]

Okay.

[..]

Ook typisch voor mensen uit grote steden, is mijn ervaring. Of slimme mensen. Of gewoon mensen die zich anders voelen dan anderen, om wat voor reden dan ook. Juist dat maakt velen van ons meer gelijk dan we zouden denken. :)

[..]

Heel onverstandig wanneer je in een depressie zit. Heel. :{w
Hij zit niet in een depressie voor zover ik weet. Of nu wel?
we dan
pi_133043811
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:35 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Hij zit niet in een depressie voor zover ik weet. Of nu wel?
Met een zwaarmoedige instelling als de zijne is het ook zeker niet aan te raden.
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:39:49 #96
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133043915
Ik moest me gisteravond echt uit de kroeg slepen -O- Was opzich niet eens zo heel gezellig en was zelfs in een beetje down'stemming geraakt. Maar het had potentie om leuk te worden en had gewoon ook geen zin om naar huis te gaan :')

Nee, down zijn en dan aan de drank zorgt voor snelle verslaving
pi_133043974
Sowieso niet handig om drugs/drank aan te raden, hoe dan ook :D
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:42:22 #98
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_133044010
quote:
13s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:41 schreef minthy het volgende:
Sowieso niet handig om drugs/drank aan te raden, hoe dan ook :D
Sommige mensen kunnen wel wat meer drankavonturen met vrienden gebruiken anders
we dan
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:42:59 #99
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133044034
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:42 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Om af en toe misschien wat te helpen ja. Maar niet om een probleem bij de basis aan te pakken.
pi_133044088
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:42 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Mwoah, voor een avondje kroeg heb ik geen drank nodig. Bovendien van zeer dichtbij meegemaakt wat alcoholverslaving met je doet, niet fijn. Maar dat is een andere discussie :+
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')