abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 november 2013 @ 14:34:26 #1
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_132888877
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En... kamehameha...
we dan
  maandag 4 november 2013 @ 14:36:44 #2
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_132888972
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 14:29 schreef Hiergaanwedan het volgende:

Of jullie denken te simpel en begrijpen niet dat alles niet zo rechtlijnig is als jullie het graag willen voordoen (vandaar dat de ander met 'maar' moet reageren, omdat jullie reactie een onvolledig beeld van de situatie geeft).

Wat is er onvolledig aan onze reacties?
En hoezo zijn onze reacties te simpel?

Dat complex het misschien zo ervaart, betekent niet dat het zo is he.
  maandag 4 november 2013 @ 14:40:49 #3
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_132889115
quote:
7s.gif Op maandag 4 november 2013 14:36 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Wat is er onvolledig aan onze reacties?
En hoezo zijn onze reacties te simpel?
In die 1 na laatste pagina is het voor mij vrij duidelijk dat Gray comp-lex wat wil pakken onnodig. Alsof hij niet wil luisteren. Omdat er 'maar' in comp-lex zijn post staat. Maar het is niet voor te stellen dat jullie opmerkingen ervoor zorgen dat hij wel met 'maar' moet reageren omdat jullie onvolledig zijn en jullie uitgangssituatie niet realistisch is. Is gewoon irritant aangezien ik heel duidelijk was, comp-lex geeft aan dat wat ik compact zei naar zijn idee perfect klopte en even daarna gaat het weer verder. Het is wel een bepaalde blindheid die jullie hebben (gekregen misschien) voor de situatie. Misschien doordat er veel herhaling in de verhalen zitten maar toch. Mijn kritiek was niet onterecht, wordt direct erna nog weer bevestigd, maar het is niet in te zien blijkbaar door sommigen (jou bedoel ik daar niet direct mee trouwens, mijn reactie was gericht op Gray). Kan het ook niet duidelijker zeggen zonder er een lang verhaal van te maken met veel voorbeelden.

En nou ja korte toevoeging: als hij het zo ervaart betekent ook niet dat het zo is nee dat klopt. Maar als iemand (mij in dit geval) iets opvalt waarvan ik het idee heb dat de rest aan voorbij gaat, hij bevestigd, en vervolgens wordt het bevestigd dat mensen het niet inzien, dan is er misschien wel iets om over na te denken voor de mensen waarop dat betrekking heeft. Ik zit niet zomaar iets te lullen en dat comp-lex denkt van 'leuk gelul, ik ga doen alsof het zo is om de rest op een dwaalspoor te zetten'. En ik ben ook vrij onpartijdig verder wat dit betreft, ook geen afwijking ofzo voor het geval je het je afvraagt (als ik als enige hem kan begrijpen is het voor te stellen dat we beide dezelfde stoornissen hebben bijvoorbeeld). Maar ik zou echt niet weten hoe ik dit zo duidelijker kan maken dan ik het al heb gedaan. De 1 na laatste pagina (laatste pagina in principe dus) spreekt voor mij boekdelen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Hiergaanwedan op 04-11-2013 14:48:59 ]
we dan
  maandag 4 november 2013 @ 14:50:18 #4
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_132889429
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 14:40 schreef Hiergaanwedan het volgende:

In die 1 na laatste pagina is het voor mij vrij duidelijk dat Gray comp-lex wat wil pakken onnodig. Alsof hij niet wil luisteren. Omdat er 'maar' in comp-lex zijn post staat.
Gray reageert momenteel vooral uit een andere hoek. Ipv er tegen in (zoals ik doe), praat hij mee, maar overdrijft hij de boel wat. Misschien om te kijken of dat wel effect heeft en bij complex een lichtje gaat branden
quote:
Maar het is niet voor te stellen dat jullie opmerkingen ervoor zorgen dat hij wel met 'maar' moet reageren omdat jullie onvolledig zijn en jullie uitgangssituatie niet realistisch is.
Dat is zeker wel voor te stellen. Echter in dit geval zie ik dat niet zo. Niet bij mij en niet bij de anderen. Aangezien het verleden van Complex uitgebreid aan bod is gekomen in dit topic. Dus iedereen weet wat er speelt.
quote:
Is gewoon irritant aangezien ik heel duidelijk was, comp-lex geeft aan dat wat ik compact zei naar zijn idee perfect klopte en even daarna gaat het weer verder.
Ik neem aan dat je doelt op de posts over jouw vermoedens dat we incompleet zijn en dat daardoor complex vindt dat hij telkens z'n verleden erbij moet vermelden. Zoals eerder gezegd is het jammer als het zo ervaren wordt. Zie ook bovenstaande, dat verleden kennen we en wordt ook meegenomen in adviezen.
quote:
Het is wel een bepaalde blindheid die jullie hebben (gekregen misschien) voor de situatie.
Kan het niet zo zijn dat complex een bepaalde blindheid heeft? Dat hij (en jij? ) niet ziet hoe wij het bedoelen?
Aangezien tig users in dit topic hetzelfde reageren, lijkt het me stug dat het aan ons allemaal ligt. Ik zeg niet dat iedereen altijd beeldig reageert hoor of dat mijn posts allemaal geweldig zijn en dat ie ze maar moet opvolgen. Absoluut niet. Alleen als ie zo doorgaat is er over 10 jaar nog niets verandert. En dan doel ik vooral op z'n instelling mbt reageren op de posts en idd ook dat hij altijd overal een 'maar' opgeeft en verwijst naar z'n verleden. Alsof het een excuus is ipv een 'ongemak' (en nee, dit bedoel ik niet zo licht als dat het er staat).
pi_132889535
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 14:33 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Jullie wijzen op ongepast gedrag mag niet tenzij ik zelf oplossingen geef voor zijn problemen?
Mag best. Als je dat gepast vindt.

We (ik) zeggen slechts wat we ervaren en ons perspectief op de bodemloze put van treurnis en afwijzing hier. Punt is dat wij menen goed advies te geven, maar dat er niets mee gedaan wordt. Dat je die uiting als ongepast bestempelt, prima, maar als je dat afkeurt, weet je vast ook wel wat goedkeuring mag krijgen.

Dus kom maar op. Geef jij maar eens advies aan die jongen en investeer je in hem. Laat maar zien hoe het moet.

quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 14:40 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

In die 1 na laatste pagina is het voor mij vrij duidelijk dat Gray comp-lex wat wil pakken onnodig. Alsof hij niet wil luisteren. Omdat er 'maar' in comp-lex zijn post staat. Maar het is niet voor te stellen dat jullie opmerkingen ervoor zorgen dat hij wel met 'maar' moet reageren omdat jullie onvolledig zijn en jullie uitgangssituatie niet realistisch is. Is gewoon irritant aangezien ik heel duidelijk was, comp-lex geeft aan dat wat ik compact zei naar zijn idee perfect klopte en even daarna gaat het weer verder. Het is wel een bepaalde blindheid die jullie hebben (gekregen misschien) voor de situatie. Misschien doordat er veel herhaling in de verhalen zitten maar toch. Mijn kritiek was niet onterecht, wordt direct erna nog weer bevestigd, maar het is niet in te zien blijkbaar door sommigen (jou bedoel ik daar niet direct mee trouwens, mijn reactie was gericht op Gray). Kan het ook niet duidelijker zeggen zonder er een lang verhaal van te maken met veel voorbeelden.
Hij wil ook niet luisteren. We stelden eerder dat hij op alles ja-maar't, en alles afwijst en in de wind slaat. Kan het niet duidelijker maken dan zo'n duidelijk voorbeeld.
pi_132890036
Nou als hij nu nog niet genoeg aandacht krijgt dan weet ik het ook niet meer :')
pi_132890131
Hallo, ik ben vrij nieuw op FOK en ik zag dit topic, nog niks inhoudelijks te melden maar het lijkt me fijn om dit topic te volgen :)
pi_132890226
Mensen, ik ben toch geen hondje? Ik wijs per definitie niets af. Ik heb nog nooit iets afgewezen, maar ik moet op mijn eigen tempo de dingen doen. Ik heb iets van Cue_ geprobeerd de afgelopen zomer. Ja dat was het enige, omdat ik nu niet in de positie sta om andere dingen te gaan doen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_132890251
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 15:14 schreef Tokapi het volgende:
Hallo, ik ben vrij nieuw op FOK en ik zag dit topic, nog niks inhoudelijks te melden maar het lijkt me fijn om dit topic te volgen :)
Welkom :)
Laat je niet wegjagen door de discussies hier. Je hoeft je niet door mij geīntimideerd te voelen :)
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_132890301
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 15:17 schreef Comp_Lex het volgende:
Mensen, ik ben toch geen hondje? Ik wijs per definitie niets af. Ik heb nog nooit iets afgewezen, maar ik moet op mijn eigen tempo de dingen doen. Ik heb iets van Cue_ geprobeerd de afgelopen zomer. Ja dat was het enige, omdat ik nu niet in de positie sta om andere dingen te gaan doen.
Je hebt gelijk: jij wijst per definitie niets af en hebt nog nooit iets afgewezen. ^O^

quote:
Hoi, welkom! :W
pi_132890418
quote:
7s.gif Op maandag 4 november 2013 15:20 schreef Gray het volgende:

[..]

Je hebt gelijk: jij wijst per definitie niets af en hebt nog nooit iets afgewezen. ^O^

[..]

Hoi, welkom! :W
Waarom deze ommekeer?
pi_132890648
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 15:23 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Waarom deze ommekeer?
Wat anders proberen.
pi_132890661
quote:
Wees welkom...enne niet gaan zingen he? :D :P
pi_132890691
quote:
7s.gif Op maandag 4 november 2013 15:30 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik kan niks beloven maar ik zal er rekening mee houden :P
  maandag 4 november 2013 @ 15:33:38 #15
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_132890769
Het maakt mij nog niet eens uit of Comp-lex wel of niet iets met de adviezen doet.
Dat moet hij helemaal zelf weten.
Maar het bericht van gister op de manier waarop wij zogenaamd S_E wel steunen en hem nooit valt gewoon een beetje verkeerd bij mij, en is voor mij gewoon weer een voorbeeld van het in de slachtofferrol kruipen wat hij elke keer doet, ook in topics van andere waar hij in reageert.

In alles wat ik zeg heb ik het beste voor met hem, wat is voor mij het nut, levert het mij op om Comp-lex onder uit te willen halen?
En als dus nu blijkt dat hij in de afgelopen maanden ook mensen verloren is, en zelfmoord heeft meegemaakt dan vind ik dat met terugwerkende kracht alsnog heel erg voor hem en wens ik hem er heel veel sterkte mee.
Maar Lex vulde zelf al in hoe wij zouden reageren en besloot niks te vertellen, net als dat hij zelf al heeft ingevuld dat hij "gepest" gaat worden als hij op zichzelf gaat wonen.

Hij eist respect, maar veroordeelt zelf al bij voorbaat iedereen door in te vullen hoe ze denken/reageren.
En ook niks lijkt hem op andere gedachte te kunnen brengen als hij zich eenmaal iets in zijn hoofd heeft gehaald.
Waardoor je eigenlijk dus continue het gevoel hebt tegen een muur te praten.
pi_132891068
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 15:33 schreef Royco1 het volgende:
Het maakt mij nog niet eens uit of Comp-lex wel of niet iets met de adviezen doet.
Dat moet hij helemaal zelf weten.
Maar het bericht van gister op de manier waarop wij zogenaamd S_E wel steunen en hem nooit valt gewoon een beetje verkeerd bij mij, en is voor mij gewoon weer een voorbeeld van het in de slachtofferrol kruipen wat hij elke keer doet, ook in topics van andere waar hij in reageert.

In alles wat ik zeg heb ik het beste voor met hem, wat is voor mij het nut, levert het mij op om Comp-lex onder uit te willen halen?
En als dus nu blijkt dat hij in de afgelopen maanden ook mensen verloren is, en zelfmoord heeft meegemaakt dan vind ik dat met terugwerkende kracht alsnog heel erg voor hem en wens ik hem er heel veel sterkte mee.
Maar Lex vulde zelf al in hoe wij zouden reageren en besloot niks te vertellen, net als dat hij zelf al heeft ingevuld dat hij "gepest" gaat worden als hij op zichzelf gaat wonen.

Hij eist respect, maar veroordeelt zelf al bij voorbaat iedereen door in te vullen hoe ze denken/reageren.
En ook niks lijkt hem op andere gedachte te kunnen brengen als hij zich eenmaal iets in zijn hoofd heeft gehaald.
Waardoor je eigenlijk dus continue het gevoel hebt tegen een muur te praten.
Ik ben paranoīde. Het is allemaal angst en wantrouw van mijn kant. Dat is de verklaring achter alles.
pi_132892526
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 15:42 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik ben paranoīde. Het is allemaal angst en wantrouw van mijn kant. Dat is de verklaring achter alles.
Hoort dat bij de stoornis die je hebt?

Paranoide zijn is 1 van de kutste dingen die er zijn. Bij mij helpt dan alleen medicatie nemen en de rust opzoeken.
pi_132892661
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 16:21 schreef Gewas het volgende:

[..]

Hoort dat bij de stoornis die je hebt?

Paranoide zijn is 1 van de kutste dingen die er zijn. Bij mij helpt dan alleen medicatie nemen en de rust opzoeken.
Ja, dat hoort bij cluster A. Ik moet zelf ook me onder andere volledig afzonderen van de buitenwereld om compleet tot rust te komen.
pi_132893426
quote:
7s.gif Op maandag 4 november 2013 15:30 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Volgens mij verwar je Togepi met Jigglypuff ;)

quote:
Hoi :W
Het is nu een beetje een gek moment om in dit topic te stappen gezien de huidige discussie die hier speelt, maar soms is het hier best gezellig hoor :P
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_132893464
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 15:31 schreef Tokapi het volgende:

[..]

Ik kan niks beloven maar ik zal er rekening mee houden :P
TOGEPRRRRIIIIIIIIIIIIII
Rustig aan.
pi_132895344
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 15:42 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Met de verklaring van alles in hand, is er niets meer waar je zorgen om hoeft te maken.
pi_132896101
quote:
12s.gif Op maandag 4 november 2013 17:50 schreef Gray het volgende:

[..]

Met de verklaring van alles in hand, is er niets meer waar je zorgen om hoeft te maken.
Sorry, dat volg ik niet.
pi_132896671
Je weet dat je paranoide bent. Dat dat je probleem is. En als je dat weet, dan weet je dat je brein een spelletje met je speelt. Dus is er eigenlijk niks aan de hand :P
pi_132896799
quote:
7s.gif Op maandag 4 november 2013 16:47 schreef kuolema het volgende:

[..]

Volgens mij verwar je Togepi met Jigglypuff ;)
Owja damn haha! _O-
pi_132896979
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 18:28 schreef Elvi het volgende:
Je weet dat je paranoide bent. Dat dat je probleem is. En als je dat weet, dan weet je dat je brein een spelletje met je speelt. Dus is er eigenlijk niks aan de hand :P
Als het een spelletje was, dan had ik geen problemen. Het heeft meer te maken met overtuigingen, gedachten en gevoelens.
pi_132897981
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 18:36 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Als het een spelletje was, dan had ik geen problemen. Het heeft meer te maken met overtuigingen, gedachten en gevoelens.
Ok cluster A, luister eens even naar Cluster B. :')

Voorbeeldje: Als mensen niet meteen op mijn appjes reageren of afspraken afzeggen dan raak ik in paniek. Ik denk dat ze me verlaten me nooit meer willen zien, ze haten me... Overdreven emotionele reactie dus. Vroeger vond ik dat heel logisch.
Maar nu weet ik dat dat komt door mijn Cluster B problematiek.

Als iemand nu afzegt of niet reageert heb ik nog steeds dezelfde reactie. Maar ik weet dat dat door Cluster B komt. Dus dat het niet echt hoeft te zijn. Ik splits mn ' stemmetjes'. Dus het stemmetje dat zegt dat iemand niet bevriend wil zijn is het 'zieke' stemmetje. En het stemmetje wat zegt 'ze zegt af omdat ze het te druk heeft' is mijn normale stemmetje. Ik kan nog altijd kiezen, of porberen te kiezen, naar welk stemmetje ik luister.

Wat jij doet is je verschuilen "maar mijn reactie komt door cluster A! Dus ik heb gelijk en ik kan er niks aan doen! Want cluster A!" Maar je legt het probleem buiten jezelf: het is cluster A en daar heeft iedereen maar rekening mee te houden.
Wat ik doe is ook begrijpen dat het van cluster B komt, maar dat het nog steeds mijn probleem is. En dat ik wel wat aan kan doen. IK kan er wat aan doen. Want het is mijn probleem. Het zit in MIJN hoofd. En anderen hoeven zich daar niet op aan te passen. Ik zou het wel willen hoor! Maar het is niet realistisch. Dan maak ik het hun probleem. En het is die van mij.

Jij past je aan aan wat het lijstje van cluster A zegt. Maar jij bent geen cluster A. Jij bent Comp_Lex met cluster A problematiek. Jij bent niet je diagnose.
pi_132898277
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 19:02 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ok cluster A, luister eens even naar Cluster B. :')

Voorbeeldje: Als mensen niet meteen op mijn appjes reageren of afspraken afzeggen dan raak ik in paniek. Ik denk dat ze me verlaten me nooit meer willen zien, ze haten me... Overdreven emotionele reactie dus. Vroeger vond ik dat heel logisch.
Maar nu weet ik dat dat komt door mijn Cluster B problematiek.

Als iemand nu afzegt of niet reageert heb ik nog steeds dezelfde reactie. Maar ik weet dat dat door Cluster B komt. Dus dat het niet echt hoeft te zijn. Ik splits mn ' stemmetjes'. Dus het stemmetje dat zegt dat iemand niet bevriend wil zijn is het 'zieke' stemmetje. En het stemmetje wat zegt 'ze zegt af omdat ze het te druk heeft' is mijn normale stemmetje. Ik kan nog altijd kiezen, of porberen te kiezen, naar welk stemmetje ik luister.

Wat jij doet is je verschuilen "maar mijn reactie komt door cluster A! Dus ik heb gelijk en ik kan er niks aan doen! Want cluster A!" Maar je legt het probleem buiten jezelf: het is cluster A en daar heeft iedereen maar rekening mee te houden.
Wat ik doe is ook begrijpen dat het van cluster B komt, maar dat het nog steeds mijn probleem is. En dat ik wel wat aan kan doen. IK kan er wat aan doen. Want het is mijn probleem. Het zit in MIJN hoofd. En anderen hoeven zich daar niet op aan te passen. Ik zou het wel willen hoor! Maar het is niet realistisch. Dan maak ik het hun probleem. En het is die van mij.

Jij past je aan aan wat het lijstje van cluster A zegt. Maar jij bent geen cluster A. Jij bent Comp_Lex met cluster A problematiek. Jij bent niet je diagnose.
Ik was wel verrast door mijn diagnose. Andere mensen hoeven geen rekening met me te houden, maar ik kan wel anders reageren (anders dan hoe andere mensen reageren op dezelfde gebeurtenis). Het is eigenlijk minder reactief, maar meer gedragingen, overtuigingen en gevoelens.
  maandag 4 november 2013 @ 19:10:32 #28
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_132898293
Ik vind het niet zo leuk dat complex het idee heeft dat we niet met hem meeleven. Volgens mij is hij, samen met se, degene die het meeste steun vraagt en krijgt.
En lees mijn post van vanmorgen ff, dan weet je precies hoe al het geschop bedoeld wordt.
Ik snap overigens ook precies hoe het zit met je verhaal blijven herhalen omdat je je niet gehoord voelt. Heb dat zelf ook jaaaaarenlang gedaan. En ik zou je echt gunnen dat de buitenwereld je probleem kan oplossen, maar dat kunnen ze/we niet. Zie ook mijn post van vanmorgen.
En om eerlijk te zijn: als je me zo blijft aanvallen (en de anderen hier ook) ben ik klaar met je. Prima dat je paranoīde bent en heel angstig, ik vind dat oprecht klote voor je, maar het is geen vrijbrief om anderen te gaan afzeiken.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_132898688
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 19:10 schreef Murmeli het volgende:
Ik vind het niet zo leuk dat complex het idee heeft dat we niet met hem meeleven. Volgens mij is hij, samen met se, degene die het meeste steun vraagt en krijgt.
En lees mijn post van vanmorgen ff, dan weet je precies hoe al het geschop bedoeld wordt.
Ik snap overigens ook precies hoe het zit met je verhaal blijven herhalen omdat je je niet gehoord voelt. Heb dat zelf ook jaaaaarenlang gedaan. En ik zou je echt gunnen dat de buitenwereld je probleem kan oplossen, maar dat kunnen ze/we niet. Zie ook mijn post van vanmorgen.
En om eerlijk te zijn: als je me zo blijft aanvallen (en de anderen hier ook) ben ik klaar met je. Prima dat je paranoīde bent en heel angstig, ik vind dat oprecht klote voor je, maar het is geen vrijbrief om anderen te gaan afzeiken.
Ik word raar behandeld. Dat vind ik een vrijbrief om anderen af te gaan zeiken. Als ik voor mijn gevoel niet raar behandeld werd en ikzelf niet aangevallen voelde, dan had ik nooit zo gereageerd.
Maar ik heb het gedaan en ik zit er naast. Ik ben er inmiddels al wel klaar mee eigenlijk.
  maandag 4 november 2013 @ 19:31:03 #30
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_132899148
Ik denk dat we het niet eens gaan worden. Alles is gezegd. Ik hoop dat je ooit anders in het leven komt te staan en gelukkiger wordt, vrienden hebt, en je niet raar behandeld voelt.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_132899215
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 19:31 schreef Murmeli het volgende:
Ik denk dat we het niet eens gaan worden. Alles is gezegd. Ik hoop dat je ooit anders in het leven komt te staan en gelukkiger wordt, vrienden hebt, en je niet raar behandeld voelt.
Dank je. Er zijn geen garanties, maar ik doe mijn best :)
  maandag 4 november 2013 @ 21:04:31 #32
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132904654
Dag 2 van mijn poging om uit een dal te klimmen. Ook de tweede dag dat ik weer begonnen ben met anti-depressiva. Ik hoop dat het snel aanslaat want ik voel me ronduit, kut, belabberd, onzeker all over again. Ik had nooit moeten stoppen. Zeker niet nu ik net een nieuwe baan heb.

Ik zit momenteel in overleefstand en het enige wat me overeind houd is dat ik me trots voel dat ik doorzet.

Ik heb me lang niet zo klote gevoeld en ik moet huilen maar ik kan het niet. Er zit een soort grauwe rare emo sluier over me heen...
pi_132905078
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 21:04 schreef Mishu het volgende:
Dag 2 van mijn poging om uit een dal te klimmen. Ook de tweede dag dat ik weer begonnen ben met anti-depressiva. Ik hoop dat het snel aanslaat want ik voel me ronduit, kut, belabberd, onzeker all over again. Ik had nooit moeten stoppen. Zeker niet nu ik net een nieuwe baan heb.

Ik zit momenteel in overleefstand en het enige wat me overeind houd is dat ik me trots voel dat ik doorzet.

Ik heb me lang niet zo klote gevoeld en ik moet huilen maar ik kan het niet. Er zit een soort grauwe rare emo sluier over me heen...
Nee toch? Je bent een hartstikke leuke meid!
  maandag 4 november 2013 @ 21:23:52 #34
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132905730
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 21:12 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Nee toch? Je bent een hartstikke leuke meid!
Zonder medicijnen blijk ik weer heel impulsief te zijn. En dat is voor mij heel confronterend. Ik heb mezelf momenteel niet in de hand, zo voelt het. Werken gaat echter vooralsnog goed.
  maandag 4 november 2013 @ 22:14:59 #35
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_132908309
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 18:36 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Als je daar weinig controle over hebt kan dat inderdaad vrij kut voelen. En machteloos. Maar je moet je blijven verzetten. Rust, regelmaat en reinheid, dat helpt mij heel erg.

Blijf in jezelf geloven, probeer gewoon een zo normaal mogelijk leven te leiden.

OT: zelf net een avondwandeling gemaakt, voel me al weer een stukje beter. Gaf een gevoel van vrijheid zo naast mijn werk. Lekker de frisse lucht. Kan me niet schelen dat het raar is.
pi_132909131
Hoe wordt er bij jullie op het werk eigenlijk omgegaan met jullie depressies/burn outs/angstklachten/vul maar in?

Het valt me op dat binnen het team iedereen anders behandeld wordt en dat voelt oneerlijk. M'n teamleider is oppervlakkig op de hoogte, merkte op dat bepaalde aspecten van m'n werk niet lekker liepen en heeft mij gevraagd hoe ik zelf werkgerelateerd zag hoe ik dat aan wilde pakken et cetera. Goed gesprek gehad, actief mee bezig geweest en de verbeteringen zijn zichtbaar, waarover ik dan weer vaak even een complimentje krijg, zowel werkgerelateerd als persoonlijk op het werk.

Een andere collega hikt nu tegen een burn out gegaan, ze heeft er inmiddels zelf voor gekozen om 'terug' te gaan naar een andere afdeling, omdat het werk daar wat minder verantwoordelijk is en wat minder druk met zich mee brengt. Vertelt de collega me vandaag dat voordat ze deze keuze kenbaar maakte, er al werd gedreigd met ontslag als er niet gauw iets veranderde, terwijl ze al heel actief bezig was met het aanpakken van bepaalde zaken. Een andere collega met burn out heeft 'gewoon' twee maanden thuis gezeten en mocht gewoon weer terugkomen uiteindelijk.
Live for now, forget forever
pi_132910929
Ik zit al sinds begin april thuis door een burnout en word eigenlijk weinig onder druk gezet. M'n naaste collega's zijn erg steunend. Krijg veel kaarten, berichten en word meegesleurd voor etentjes en dagjes weg. De enige die wat druk op de ketel gooit is de bedrijfsarts, eind van de maand wil hij integratiemogelijkheden gaan bekijken.
Er is bij ons geen management meer maar we zijn zelfsturend geworden (een rage in hulpverlenersland). M'n team is van alle problematiek op de hoogte, dit vind ik (nu, eerst niet) prima. Om de week ga ik er een kop koffie drinken en bijpraten om het contact niet te verliezen en de stap tot terugkeer niet te zwaar te maken, dit wordt aan alle kanten prima gevonden.
Met collega's die een soortgelijk probleem hebben of door andere omstandigheden voor langere tijd uitvallen wordt op dezelfde manier omgegaan. Nu zijn al m'n collega's ook hulpverleners en de meesten hebben ergens in hun leven iets soortgelijks meegemaakt, dit zal de aanwezigheid van empathie ook wel aardig bevorderen :D
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  maandag 4 november 2013 @ 23:18:33 #38
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_132911230
quote:
15s.gif Op maandag 4 november 2013 22:32 schreef Vogeltje88 het volgende:
Hoe wordt er bij jullie op het werk eigenlijk omgegaan met jullie depressies/burn outs/angstklachten/vul maar in?

Ik heb opzich weinig klachten vergeleken met de rest hier. Op m'n werk merkten ze vooral dat ik wat stiller werd, wat chagrijniger soms en wat minder contact had met directe collega's.
Ze lieten me gewoon zijn, geen gedoe of vragen eigenlijk. Heel relaxed :)
Verder loopt er niemand rond met klachten voor zover ik weet. Ja eentje met lichamelijke klachten en eerder eentje met kanker. Mijn baas is heel flexibel en open minded, en heeft het beste met de mensen voor. Dus dat zit wel goed.
  maandag 4 november 2013 @ 23:30:50 #39
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_132911811
Een beetje laat, maar gecondoleerd met je verlies S_E. Veel sterkte de komende tijd en hopelijk lukt het je om je doelen in het vizier te houden.
Guilty as changed.
The Best of Seņor Chang --- Part II
pi_132915648
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 21:04 schreef Mishu het volgende:

Zo'n sluier nam ik altijd waar in tijden van depressie. Je was even gestopt met ad? Dan kan het goed dat je nu een emotionele achtbaan doormaakt. Goed dat je je nieuwe baan doorzet, daar mag je best trots op zijn. :Y
pi_132930421
Het gaat weer wat minder hier sinds het weekend. Weinig energie, moe, meer piekeren, onrustig. Ik denk dat het komt doordat ik te veel sociaal heb moeten doen de afgelopen dagen. Ik heb dan te weinig de mogelijkheid om me af te zonderen. Het blijkt elke keer vermoeiend en niet goed voor mijn stemming te zijn. Nou ja, ik hoop dat het weer wat bijtrekt en niet erger wordt.
Het was overigens wel een geslaagd feestje. :)

Mishu, hoe lang zat je zonder ad? Sterkte!
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 22:14 schreef Mishu het volgende:
OT: zelf net een avondwandeling gemaakt, voel me al weer een stukje beter. Gaf een gevoel van vrijheid zo naast mijn werk. Lekker de frisse lucht. Kan me niet schelen dat het raar is.
Fijn :) Waarom denk je dat dat raar is? Ik doe het ook wel eens en het kan bij mij ook helpen, in elk geval tot ik weer thuis ben.
pi_132948323
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 23:30 schreef Senor__Chang het volgende:
Een beetje laat, maar gecondoleerd met je verlies S_E. Veel sterkte de komende tijd en hopelijk lukt het je om je doelen in het vizier te houden.
Ben net terug thuis van de begravenis. Was heftig. Was gevraagd om mee te helpen om de kist uit het huis te begeleiden en uit de kerk.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 6 november 2013 @ 00:50:49 #43
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_132949023
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 00:20 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ben net terug thuis van de begravenis. Was heftig. Was gevraagd om mee te helpen om de kist uit het huis te begeleiden en uit de kerk.
;(

Ik heb zelf (gelukkig) nog geen sterfgevallen meegemaakt dus ik weet niet echt wat ik moet zeggen. Wil vooral kwijt dat je een beetje voorzichtig moet doen met jezelf. En veel sterkte de komende tijd.
Guilty as changed.
The Best of Seņor Chang --- Part II
pi_132950983
quote:
Niets raars aan. Heerlijk juist en raar dat niet meer mensen dat doen. ;)

quote:

[..]

Hoop dat het een mooie begrafenis was. :)
  woensdag 6 november 2013 @ 09:13:45 #45
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_132951989
quote:

[..]

:*
pi_132952441
quote:

[..]

Als je daar weinig controle over hebt kan dat inderdaad vrij kut voelen. En machteloos. Maar je moet je blijven verzetten. Rust, regelmaat en reinheid, dat helpt mij heel erg.

Blijf in jezelf geloven, probeer gewoon een zo normaal mogelijk leven te leiden.

rust regelmaat reinheid en avondwandelingen.
Ik raad een hond aan! ^O^
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_132954963
quote:
7s.gif Op woensdag 6 november 2013 07:38 schreef Gray het volgende:

Hoop dat het een mooie begrafenis was. :)
Dat was het, bedankt voor alle reacties hier ook.

Vond het mooi om toch te helpen bij het begeleiden van de kist uit het huis en naar de kerk en van de kerk weer terug in de auto. Apart gevoel.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_132957468
Ik word weer gespannen wakker, hart doet raar en zo. Ik wil eigenlijk in bed blijven de hele dag, blijf moe ook al slaap ik genoeg uurtjes. Maar gelukkig heb ik vandaag dingen te doen. Straks naar een lezing over criminal profiling, precies mijn interessegebied. Daarna oppassen.

Ik vraag me trouwens of het komt door de ad dat ik de laatste tijd enorm veel lijk te dromen 's nachts en niet zo vast slaap. Maar het schijnt juist de REM-slaap te onderdrukken.
Klinkt dit bekend voor iemand?
pi_132957559
Sterkte s_e :* Hoe gaat het nu?
pi_132958748
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 12:40 schreef kuolema het volgende:
Sterkte s_e :* Hoe gaat het nu?
Wel prima gezien de omstandigheden. Huis moet leeg. Wie krijgt wat en huis zal verkocht worden etcetera.

De begravenis was toch wel het zwaarst. Het hele 'begraven' is maar een kort stukje en dan loop je zo van de begraafplaats af terwijl hij een uur of 2/3 daarvoor nog in zijn huis lag :/.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')