Korte omschrijving depressie:quote:Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.
Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien
Korte uitleg van angststoornissen:quote:Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.
Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.
Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
quote:Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.
Wanneer spreken we van een angststoornis?
Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.
In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:
Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs
Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:
Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
1200 niet tekort dan? Ik dacht dat ze 2500 aanhouden.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 19:26 schreef Cue_ het volgende:
Boulimia heb ik niet, maar ik eet vooral gewoonte veel en te vaak. Daarbij wil ik het er ook wel.eens uitgooien. Niet met regelmaat en ook niet tot de bodem, maar het is natuutrlijk niet gezond.
Hier word je op een dieet gezet van 1200 kcal per dag. En moet zeggen dat ik daar nu nog helemaal geen last van heb. Ik weet dat ik vooral uit emotie en gewoonte eet.
2500 op een bootcamp?quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:56 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
1200 niet tekort dan? Ik dacht dat ze 2500 aanhouden.
Oh dacht dat ze dat voor gemiddeld aanhielden, als ik dan ga kijken wat je daar wel niet allemaal voor moet opeten vind ik dat ook wel appart altijd, maar ik sta er niet van te kijken als ik te weinig eet eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 21:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
2500 op een bootcamp?Ja, waar ze elke dag de marathon gaan lopen
. 2500 per dag is wel bruut hoor als je voor de rest niet zo veel doet.
Men zegt 7000 calorien = 1 kilo.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:26 schreef Cue_ het volgende:
2000 is voor een vrouw de normale hoeveelheid. Wil je afvallen moet je daar dus onder gaan zitten. Opzih had ik iets van 1500 verwacht, maar blijkbaar kan dit ook.
Ga je er boven zitten dan is t vaak voor de lange termijn pas effectief, anders word je gwoon dikker. een week sporten is dan hoogstens leuk maar heb je weinig aan
Ja, altijd alles alleen moeten blijven doen...forever alonequote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:51 schreef kingtoppie het volgende:
Hmm, moet ik alleen naar een concert gaan?
(ja dit is zo een post voor een zetje in de rug)
Ja. Leuk man, lekker genieten van fijne muziek!quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:51 schreef kingtoppie het volgende:
Hmm, moet ik alleen naar een concert gaan?
(ja dit is zo een post voor een zetje in de rug)
quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:59 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ja, altijd alles alleen moeten blijven doen...forever alone
quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:00 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ja. Leuk man, lekker genieten van fijne muziek!
Goed zo!quote:
Mooi!quote:
Doch begrijpelijk.quote:Op zondag 13 oktober 2013 09:30 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Goed zo!Ga regelmatig alleen naar concerten omdat mijn vriendinnen of zus niet kunnen of willen (hou van deels ander genre dan zij). Vind ik meestal ook geen probleem (soms wel een beetje irritant hoor), gewoon lekker doen !
Soms vind ik het zelfs juist heel fijn, omdat ik dan gewoon zelf kan genieten en geen rekening hoef te houden met anderen. Heb nogal eens de neiging - als ik iemand meegevraagd heb voor een band die ze niet kennen- verantwoordelijkheidsgevoel te hebben, dan wil ik dat zij het ook leuk vinden of naar hun zin hebben (ja onnodig, ik weet het, maar het is er vaak toch, al wordt het wel minder sinds ik dat besef en er andere gedachten tegenover zet). Nogal gevoelig blijkbaar en als zij niet genieten, geniet ik zelf ook een stuk minder (ook als ik het wél mooi vind)Irritant mechanisme
![]()
Ik ben voor!quote:Op zondag 13 oktober 2013 09:42 schreef seasushi het volgende:
[..]
Mooi!
Gingen er maar meer mensen alleen naar een concert. ipv met zijn allen gezellig er doorheen te kleppen.
Veel plezier.
Dat krijg je met conditionele liefde. Dan lopen ze hard te klagen i.p.v. dat ze je een handje helpen. Heb je die mails al weggegooid?quote:Op zondag 13 oktober 2013 03:01 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik kreeg wat berichten uit de familie dat er toch wel enige teleurstelling in mij heerst. Ik er weer een potje van maak, alleen voor mezelf kies, zelfzuchtig en eigenwijs ben. En ook erg egoistisch. Het niet met me goed gaat komen. Blablabla ..
Daar staat tegenover dat mijn therapeut wil dat elk contact met de familie is afgelopen. (En blijft zeggen dat de familie zelf ook al uit elkaar is (sommigen komen niet meer bij elkander over de vloer))
Voor de rest nog wat vreemde mails in het engels gekregen over hoeveel ik wel niet fout heb gedaan in mijn vorige relatie en dat ik ziek ben en hulp nodig heb. Niet fijn om te lezen. Ik kan aan de spelfouten direct zien wie dit is.
Yipquote:Op zondag 13 oktober 2013 11:57 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat krijg je met conditionele liefde. Dan lopen ze hard te klagen i.p.v. dat ze je een handje helpen. Heb je die mails al weggegooid?
De therapeut kan zo veel willen maar het gaat erom wat JIJ wilt.quote:Op zondag 13 oktober 2013 03:01 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik kreeg wat berichten uit de familie dat er toch wel enige teleurstelling in mij heerst. Ik er weer een potje van maak, alleen voor mezelf kies, zelfzuchtig en eigenwijs ben. En ook erg egoistisch. Het niet met me goed gaat komen. Blablabla ..
Daar staat tegenover dat mijn therapeut wil dat elk contact met de familie is afgelopen. (En blijft zeggen dat de familie zelf ook al uit elkaar is (sommigen komen niet meer bij elkander over de vloer))
Voor de rest nog wat vreemde mails in het engels gekregen over hoeveel ik wel niet fout heb gedaan in mijn vorige relatie en dat ik ziek ben en hulp nodig heb. Niet fijn om te lezen. Ik kan aan de spelfouten direct zien wie dit is.
Met zo'n familie kan je beter vijanden hebben.quote:Op zondag 13 oktober 2013 03:01 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik zou zeggen, vertel!quote:Op zondag 13 oktober 2013 14:30 schreef Miniem het volgende:
Godver, is er iemand waar ik ff mee kan praten?
Waar dan wel?quote:
DM, ik ga hier geen persoonlijke dingen op een openbaar forum neerpleuren.quote:Op zondag 13 oktober 2013 14:40 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Waar dan wel?
En sowieso, als het een echt zware kwestie is, is het dan niet beter om meerdere meningen aan te horen? Ik heb de waarheid ook niet in pacht hoor
Doe maar een PM, dit zou nog wel eens een lang verhaal kunnen wordenquote:Op zondag 13 oktober 2013 14:43 schreef Miniem het volgende:
[..]
DM, ik ga hier geen persoonlijke dingen op een openbaar forum neerpleuren.
Tak! Tak tak tak tak tak!quote:Op zondag 13 oktober 2013 14:15 schreef Gray het volgende:
[..]
Met zo'n familie kan je beter vijanden hebben.
De dyslect is ze Polish?
Oe! De zen-master gaat op de tablet toer!quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:22 schreef Gray het volgende:
Nou, Gray heeft zich een mooie telefoon en tablet laten aansmeren. Ze zijn bijna even groot.
Jaaa, ben weer helemaal up to date!quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:27 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Oe! De zen-master gaat op de tablet toer!Leuke hebbedingetjes
(tak was overigens Polish voor ja
).
zen-apps!quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:27 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Oe! De zen-master gaat op de tablet toer!Leuke hebbedingetjes
(tak was overigens Polish voor ja
).
Sommige effecten zijn niet aan te pakken zonder interventie van buitenaf. Ook het genetische gedeelte van een persoon speelt een rol in hoe er gereageerd wordt op zaken. Als je aanleg hebt voor schizoïde en je krijgt met negatieve zaken te maken, dan kun je daar juist meer schizoïde door worden als verdediging tegen het slechte milieu.quote:Op maandag 14 oktober 2013 10:35 schreef Deshain het volgende:
[..]
Ja, en het goed aanpakken van de effecten bepaalt wat je er aan overhoudt...
Je klinkt als iemand die jaloers is..quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:22 schreef Gray het volgende:
Nou, Gray heeft zich een mooie telefoon en tablet laten aansmeren. Ze zijn bijna even groot.
Que?quote:Op maandag 14 oktober 2013 12:38 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Je klinkt als iemand die jaloers is..
Welcome to my world.quote:Op maandag 14 oktober 2013 16:08 schreef Gewas het volgende:
Ik voel me sinds vrijdag weer verschrikkelijk slecht. Ik heb de afgelopen dagen zo'n enorme berg stront over me heen gekregen, echt niet normaal. Mensen hebben er geen enkel begrip voor als je je slecht voelt.
Wat ook aan me zit te vreten is dat alle vrienden die ik ooit gehad heb al het contact hebben verbroken. Ik snap hier gewoon helemaal niks van.
Dan waren dat geen echte vrienden, plain and simple....dat....of je moet zelf iets op je geweten hebbenquote:Op maandag 14 oktober 2013 16:08 schreef Gewas het volgende:
Ik voel me sinds vrijdag weer verschrikkelijk slecht. Ik heb de afgelopen dagen zo'n enorme berg stront over me heen gekregen, echt niet normaal. Mensen hebben er geen enkel begrip voor als je je slecht voelt.
Wat ook aan me zit te vreten is dat alle vrienden die ik ooit gehad heb al het contact hebben verbroken. Ik snap hier gewoon helemaal niks van.
Een beetje meer uitleg had Gewas denk ik wat meer geholpen, maar evengoed bedankt voor je begripquote:
Gelukkig heb ik wel familie waar ik (met de meesten in ieder geval) goed mee omga.quote:Op maandag 14 oktober 2013 17:41 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dan waren dat geen echte vrienden, plain and simple....dat....of je moet zelf iets op je geweten hebben
Maar anyway, het is gewoon niet tof om zo door je "vrienden" in de kliko te worden gegooid, maar dan weet je tenminste wel aan wie je -echt- wat hebt (en in jouw geval is dat blijkbaar niemand).
Heb je nog contact met familie om op terug te vallen?
1 van mijn toenmalige kennissen is ooit opgenomen geweest wegens psychotisch-achtige symptomen (opname van een week of 6 of zo?) en hem heb ik nooooit laten barsten (dit is even een samenvatting). Ik heb hem zeker 1 a 2 keer per week opgezocht in die tijd en sindsdien is hij altijd weer de oude gebleven.quote:Op maandag 14 oktober 2013 18:04 schreef Gewas het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik wel familie waar ik (met de meesten in ieder geval) goed mee omga.![]()
Die vrienden die ik ben kwijtgeraakt was in een periode dat ik psychotisch was. Dat zou er mee te maken kunnen hebben.
Mooi zoals je bent?quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:31 schreef Toradora het volgende:
Hoezo haat je jezelf? Ik weet natuurlijk niet wat de situatie is waar jij nu in zit. Maar er is geen enkele rede om jezelf te haten. Je bent goed en mooi zoals je bent. Kijk naar de goeie kanten van jezelf, en hou daarvan!
Dit is advies in de categorie "je moet gewoon positief denken"! Lief bedoeld, maar we kunnen er niks meequote:Op maandag 14 oktober 2013 23:31 schreef Toradora het volgende:
Hoezo haat je jezelf? Ik weet natuurlijk niet wat de situatie is waar jij nu in zit. Maar er is geen enkele rede om jezelf te haten. Je bent goed en mooi zoals je bent. Kijk naar de goeie kanten van jezelf, en hou daarvan!
Soms weet men dat ze wel goed zijn in dingen maar denken ze dit weg omdat ze niet van zichzelf houden. Beetje vicieuze cirkel dan.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:35 schreef Elvi het volgende:
[..]
Dit is advies in de categorie "je moet gewoon positief denken"! Lief bedoeld, maar we kunnen er niks mee![]()
Hier meen je niks van.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:34 schreef Miniem het volgende:
[..]
Mooi zoals je bent?
Overal littekens, lelijk hoofd, lelijk kapsel.
En echt, ik haat mezelf. Ik weet geen een wat liefde is. Nooit ontvangen en kunnen geven.
Mensen geven niet om me. Het liefst zou ik een ernstige ziekte krijgen waardoor ik overlijdt.
Nee gaat niet om innerlijk, het gaat erom dat je ballen hebt.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hier meen je niks van.
Overigens heb ik ook 'puistenkoppen' met fantastische dames gezien. Echt waar je je vingers bij af zou likken en je nek scheefdraait van het om kijken. Ik wil niet shity doen maar het gaat helaas echt heel veel om het innerlijk.
Overigens is liefde sowieso gewoon kut
Ik meen dit wel.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hier meen je niks van.
Overigens heb ik ook 'puistenkoppen' met fantastische dames gezien. Echt waar je je vingers bij af zou likken en je nek scheefdraait van het om kijken. Ik wil niet shity doen maar het gaat helaas echt heel veel om het innerlijk.
Overigens is liefde sowieso gewoon kut
Ja, op straat misschien. Maar in een club/pub is het toch vaak aanschuiven bij een groepje, lullen en babbelen en dan komt de spark (of niet natuurlijk). Als je met de mond vol tanden direct op de mooiste meid afstapt en zegt;quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:53 schreef Elvi het volgende:
Als het om het innerlijk zo gaan zou ik allang een relatie hebben![]()
Uiterlijk is het eerste waar je naar kijkt. Zowel mannen als vrouwen.
Ha, enige wat voor mij gewerkt heeft is precies die tactiek.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:55 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ja, op straat misschien. Maar in een club/pub is het toch vaak aanschuiven bij een groepje, lullen en babbelen en dan komt de spark (of niet natuurlijk). Als je met de mond vol tanden direct op de mooiste meid afstapt en zegt;
habbelebahbbele ...
Ja, dat gaat niet werkenAltijd gewoon babbeltje beginnen in een kroeg en dan schuiven er vanzelf dames aan.
Wat ik wil zeggen is dat je dat dus niet doetquote:Op maandag 14 oktober 2013 23:57 schreef Elvi het volgende:
Aha zie je, je stapt op de mooiste meid af! Dus je gaat op het uiterlijk af!
Maar hoe beslis je met wie je een praatje maakt? Als er meerdere vrouwen zijn, allemaal supergezellig aan het praten. Wie kies je dan? En kom niet aan met 'uitstraling'...quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:59 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat ik wil zeggen is dat je dat dus niet doeten je vanzelf wel ziet na een praatje of iets leuk is of niet
Je praat met een groepje als een meisje in een groepje staat.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:01 schreef Elvi het volgende:
[..]
Maar hoe beslis je met wie je een praatje maakt? Als er meerdere vrouwen zijn, allemaal supergezellig aan het praten. Wie kies je dan? En kom niet aan met 'uitstraling'...
Ik heb nooit een spark binnen een seconde. Ik praat, dan komt vanzelf wel, hey best leuke chick of niet. Niet andersom.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:01 schreef Elvi het volgende:
[..]
Maar hoe beslis je met wie je een praatje maakt? Als er meerdere vrouwen zijn, allemaal supergezellig aan het praten. Wie kies je dan? En kom niet aan met 'uitstraling'...
Zoveel overlappingen met elkaarquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:04 schreef minthy het volgende:
Een hele leuke discussie, maar volgens mij kan hij beter voortgezet worden in het "als versieren niet zo makkelijk gaat"-topic.
Veel sterkte miniem, herkenbaar
Jouw zelfbeeld is niet zo goed?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:07 schreef Elvi het volgende:
Het gaat over zelfbeeld dus kan veel beter hier
Dan ben ik gedoemd om alleen te blijvenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:09 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Jouw zelfbeeld is niet zo goed?
Als je onzeker wegkijkt en niet een beetje mannen durft uit te dagen door naar ze te kijken en een beetje te glimlachen heb je de babystappen van het versieren niet eens onder de knie, dan komt niemand naar je toe om met je te praten.
Hoezo lachten ze je uit dan?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:13 schreef Elvi het volgende:
[..]
Dan ben ik gedoemd om alleen te blijven
Ik heb vroeger wel pogingen gedaan hoor, maar als mannen dan met vrienden mij uit gaan lachen dan kap ik er liever mee. Like I said, niemand gaat naar een 3 toe als er ook een 7 staat.
Dat is toch lachen als een lelijkerd met een vriend flirtquote:
Nou ik denk dus dat het allereerste contact gemaakt wordt op basis van uiterlijk. Misschien onbewust maar ik denk wel dat de eerste aantrekking visueel is. Pas als je met een ander praat en wat meer over het innerlijk te weten komt kan je een klik hebben en bewust ook voor het innerlijk gaan. Maar de keuze voor het eerste contact is echt wel op basis van uiterlijk gemaakt.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:22 schreef Senor__Chang het volgende:
Zoals zoveel dingen is het niet een kwestie van óf. Innerlijk speelt een rol, maar uiterlijk zeker ook.
Misschien de meesten wel, maar niet iedereen (ik inclusief). Wat ik belangrijk in een relatie vindt (want dat is mijn uiteindelijke doel in zo'n geval) is het -innerlijk-. Met uiterlijk kun je geen relatie hebben, die heb je met iemands -innerlijk-!quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:04 schreef Elvi het volgende:
Ik geloof er geen hol van. Je stapt echt niet af op een dikke trol voor een praatje om te zien of er een 'spark' is. Je gaat niet naar een 3 als er ook een 7 staat.
Ja, zo denk ik er ook over.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:28 schreef Elvi het volgende:
[..]
Nou ik denk dus dat het allereerste contact gemaakt wordt op basis van uiterlijk. Misschien onbewust maar ik denk wel dat de eerste aantrekking visueel is. Pas als je met een ander praat en wat meer over het innerlijk te weten komt kan je een klik hebben en bewust ook voor het innerlijk gaan. Maar de keuze voor het eerste contact is echt wel op basis van uiterlijk gemaakt.
Als het je te veel wordt, schroom dan niet om de minder belangrijke afspraken -toch- af te zeggen!quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:59 schreef minthy het volgende:
Ik heb een fikse inkakker te pakken, er is niet meer zo gek veel over van de positiviteit van afgelopen week. Deze week zit vol met afspraken waarbij m'n angsten gillend om de hoek komen kijken.
M'n psycholoog vond het ook niet zo slim om al die afspraken in een week te proppen, maar dat kwam toevallig zo uit (in combinatie met een vleugje "ach, dat moet kunnen toch?!" van mezelf.
Blijkbaar wil ik weer te snel terwijl m'n belastbaarheid nog steeds erg laag is, ik ben weer aan het boksen tegen iets waar niet tegen te boxen valt. Positief puntje; eind van deze week starten met PMT. Ruim een uur rijden, lekker relaxt
Dat zei hij ook, hij wilde onze afspraak cancelen. Maar daar heb ik baat bij dus die laat ik doorgaan. Er valt niks te schrappen/schuiven helaas, uitzingen tot het weekend isquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 01:13 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Als het je te veel wordt, schroom dan niet om de minder belangrijke afspraken -toch- af te zeggen!
En veel sterkte met je week, ik ga naar bed![]()
Ook niet overdrijven. Depressie & angst is erg breed.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:43 schreef Faeroer het volgende:
Topic krijgt as usual weer een andere insteek. Zucht.
Vind het altijd zo moeilijk te geloven, maagoeeeequote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:26 schreef Elvi het volgende:
[..]
Dat is toch lachen als een lelijkerd met een vriend flirt
Neuh ik heb geen goede ervaringen op het gebied van flirten.
Waar heb je precies littekens van als ik vragen mag?quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:34 schreef Miniem het volgende:
[..]
Mooi zoals je bent?
Overal littekens, lelijk hoofd, lelijk kapsel.
En echt, ik haat mezelf. Ik weet geen een wat liefde is. Nooit ontvangen en kunnen geven.
Mensen geven niet om me. Het liefst zou ik een ernstige ziekte krijgen waardoor ik overlijdt.
He naar is dat he! Is het je gelukt om afspraken af te zeggen en ze beter te verdelen? Heb je ook momenten gepakt in de tussentijd om even helemaal te ontspannen?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:59 schreef minthy het volgende:
Ik heb een fikse inkakker te pakken, er is niet meer zo gek veel over van de positiviteit van afgelopen week. Deze week zit vol met afspraken waarbij m'n angsten gillend om de hoek komen kijken.
M'n psycholoog vond het ook niet zo slim om al die afspraken in een week te proppen, maar dat kwam toevallig zo uit (in combinatie met een vleugje "ach, dat moet kunnen toch?!" van mezelf.
Blijkbaar wil ik weer te snel terwijl m'n belastbaarheid nog steeds erg laag is, ik ben weer aan het boksen tegen iets waar niet tegen te boxen valt. Positief puntje; eind van deze week starten met PMT. Ruim een uur rijden, lekker relaxt
Wat doe je eigenlijk als je midden in de nacht wakker bent? Ik keek altijd films, series of keek op interessante sites. Jij?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 04:18 schreef sitting_elfling het volgende:
Godver al bijna half 5 in de ochtend : (
Raar gevoel is dat he? Dat je geen, of weinig daglicht ziet. Ga je trouwens nog naar school?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 05:22 schreef kuolema het volgende:
Is het nog gelukt om te slapen? Hoe komt het dat het niet lukt en wat doe je dan in plaats daarvan?
Ik doe met je mee. Ga de laatste tijd pas naar bed als het buiten licht wordt. Maar dat is wel soort van vrijwillig en ik slaap wel goed.
Merk overigens helemaal niks van de medicatieverhoging, geen enkele (bij)werking. Nu geloof ik er helemaal niet meer in.
Ik ben me van geen kwaad bewust, kan me niet herinneren of iets fout heb gedaan (de periode van 2009 is in mijn herinnering een zwart gatquote:Op maandag 14 oktober 2013 18:13 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
1 van mijn toenmalige kennissen is ooit opgenomen geweest wegens psychotisch-achtige symptomen (opname van een week of 6 of zo?) en hem heb ik nooooit laten barsten (dit is even een samenvatting). Ik heb hem zeker 1 a 2 keer per week opgezocht in die tijd en sindsdien is hij altijd weer de oude gebleven.
Echt, dat waren geen echte vrienden.
En sowieso, toen je weer beter was, waar waren die "vrienden" toen?
Of denk je -echt- dat jij iets fout hebt gedaan wat al jouw vrienden tegen het been stootte?
DFat kan natuurlijk ook he? Maar lijkt me sterk dat je zelf -al- jouw vriendschappen dermate verziekt hebt, dat zou een knap staaltje zijn geweest (mist het echte vrienden waren).
Truth? Zo nu en dan toch wel zwelgen in zelf medelijden. Vaak daarna nog op borderline forums kijken naar 'mede lotgenoten'. Ik ken er nu een aantal persoonlijk en zo nu en dan even kijken hoe we er voor staan. Beetje de kracht van gelijke gedachten en ervaringen. Je weet dat ik immers nog steeds contact met d'r heb.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 12:15 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Wat doe je eigenlijk als je midden in de nacht wakker bent? Ik keek altijd films, series of keek op interessante sites. Jij?
Dat komt natuurlijk ook wel een beetje omdat je een die hard nuchter figuur bentquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:15 schreef Cue_ het volgende:
Zo we zijn over de helft, nog twee volle dagen en een ochtend. Dat moeten we nog net kunnen overleven
Het hele trots op jezelf zijn wat ik hier af en toe hoor, daar blijk ik toch weinig van te hebben. Wel jammer.
Achja we zien t allemaal wel.
Miss wel. Ook geen idee of als ik meer uit mezelf probeer te halen dat ik t dan wel ga vinden. Boeit ook verder niet.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:18 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat komt natuurlijk ook wel een beetje omdat je een die hard nuchter figuur bent
Het is okay om er niet over te pratenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 20:16 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Miss wel. Ook geen idee of als ik meer uit mezelf probeer te halen dat ik t dan wel ga vinden. Boeit ook verder niet.
Mn pa belde net wel weer. Even kijken hoe t gaat en hij stelde me voor om me vrijdag op te komen halen. Heel lief. Hij is heel erg van t stimuleren van dit soort dingen merk ik wel (zeker omdat hij de ellende kent)
Merk wel dat ik t lastig blijf vinden om erover te praten, want tis persoonlijk; en zie mezelf niet huilen of emotioneel worden bij m. Nooit gedaan ook. Dus probeer t oppervlakkig te houden, maar is lastig.
Ik vrees dat dat nog wel eens gaat gebeurenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 20:16 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Miss wel. Ook geen idee of als ik meer uit mezelf probeer te halen dat ik t dan wel ga vinden. Boeit ook verder niet.
Mn pa belde net wel weer. Even kijken hoe t gaat en hij stelde me voor om me vrijdag op te komen halen. Heel lief. Hij is heel erg van t stimuleren van dit soort dingen merk ik wel (zeker omdat hij de ellende kent)
Merk wel dat ik t lastig blijf vinden om erover te praten, want tis persoonlijk; en zie mezelf niet huilen of emotioneel worden bij m. Nooit gedaan ook. Dus probeer t oppervlakkig te houden, maar is lastig.
Goeie spirit!quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:00 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ik ben me van geen kwaad bewust, kan me niet herinneren of iets fout heb gedaan (de periode van 2009 is in mijn herinnering een zwart gat).
Maar ik zat vandaag wel even te denken, ik heb wel aardig wat contacten op Facebook. Misschien een goed plan om mensen weer eens een bericht te sturen.
Alles goed koffie btw? Net nog een koffie naar binnengewerkt. Ranzig. Die smerige dingen van de aldiquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 21:12 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Goeie spirit!![]()
Je weet maar nooit of daar wat goeds uit rolt
Maar vergeet niet om eventuele andere opties parallel aan de facebook optie te benutten he?
Ik ben er ook bang voorquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 21:04 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik vrees dat dat nog wel eens gaat gebeurenEn dan komt het ook met bakken tegelijk.
Hoef je niet bang te zijn voor. Ik heb ook jarenlang niet gehuild tov bepaalde personen in mijn leven omdat ik dat domweg niet wou.quote:
Ja, behalve met m'n medicatie. Die zou iets van 2 weken geleden verlaagd worden, maar ze schreven m'n oude recept voorquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 21:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Alles goed koffie btw? Net nog een koffie naar binnengewerkt. Ranzig. Die smerige dingen van de aldi.
Excuus dat ik het vraag maar welk medicijn had je ook al weer?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 21:42 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ja, behalve met m'n medicatie. Die zou iets van 2 weken geleden verlaagd worden, maar ze schreven m'n oude recept voor
DUS ik die tabletjes in 3en breken, mocht dat niet van m'n hulpverlener
DUS nieuw recept en vandaag door dat kutweer naar de apotheek...krijg ik WEER het oude recept!![]()
Sukkels daar ook
MAAR afgezien daarvan gaat ie wel lekker hoor
Abilify en ik ben aan het verlagen (zit nu (WEERquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 21:45 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Excuus dat ik het vraag maar welk medicijn had je ook al weer?
Hoe gaat het met jou dan? KT? Biertje erbij, wat internetten? Nog succesvol aan het daten? Internet daten?quote:
Interessant middel, heb het ff doorgelezen. Geinig spul. Zelden zo veel bijwerkingen bij een product gelezenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 21:48 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Abilify en ik ben aan het verlagen (zit nu (WEER) op 7,5mg en wil naar 5mg gaan).
Dat is naar mijn idee de medicatie die mijn depressie heeft doen smelten als sneeuw voor de zon
Dus wel spannend, dat afbouwen
Ik date nooit. Niet meer gedaan sinds ik 17 ben geweest.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoe gaat het met jou dan? KT? Biertje erbij, wat internetten? Nog succesvol aan het daten? Internet daten?
Merk je nog enigszins progressie? Of is het nog steeds 'zo-zo' ?
Nooit? Maar waarom niet dan? Je wil toch een vriendinnetje?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:15 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik date nooit. Niet meer gedaan sinds ik 17 ben geweest.
Jahoor, maar ze komen niet uit de hemel vallenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nooit? Maar waarom niet dan? Je wil toch een vriendinnetje?
Ja, verplicht 20x opdrukken nu. Totdat je een meisje gezoend heb iedere dag 20.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:16 schreef Miniem het volgende:
Ik heb nog nooit een date gehad. Nog nooit een vriendin, nog nooit gezoend. Erg he?
Maar dan moet je toch gaan daten (?) Toch?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:16 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Jahoor, maar ze komen niet uit de hemel vallen
Onzin. Waarom zou dat erg moeten zijn?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:16 schreef Miniem het volgende:
Ik heb nog nooit een date gehad. Nog nooit een vriendin, nog nooit gezoend. Erg he?
Omdat ik fucking 22 benquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Onzin. Waarom zou dat erg moeten zijn?
En hoe zou comp_lex zich moeten voelen dan?quote:
Ook dates komen niet uit de lucht vallen, ik kom niet echt structureel met vrouwen in contact in sociale gelegenheden oid.. Wat er dan dus voor zorgt dat ik weinig vrouwen leer kennen wat ervoor zorgt dat ik weinig drang heb om een specifieke vrouw te daten, ook al wil ik best daten, ik kom niemand tegen die ik wil datenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maar dan moet je toch gaan daten (?) Toch?
Maar dat gaat dus nog wel een keer gebeuren want ik neem aan dat je niet continu op dezelfde plek blijft zittenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:20 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ook dates komen niet uit de lucht vallen, ik kom niet echt structureel met vrouwen in contact in sociale gelegenheden oid.. Wat er dan dus voor zorgt dat ik weinig vrouwen leer kennen wat ervoor zorgt dat ik weinig drang heb om een specifieke vrouw te daten, ook al wil ik best daten, ik kom niemand tegen die ik wil daten
Wie?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En hoe zou comp_lex zich moeten voelen dan?
Je bent 22? Dus moet je al een succesvol leven hebben gehad? Samenwonen, een relatie, etc? Ieder toch zijn eigen snelheid?
Comp_lexquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:24 schreef Miniem het volgende:
[..]
Wie?
Nee, maar iedereen heeft toch al wel eens gezoend op zon leeftijd. En meesten ook al wel een relatie.
Dat klopt wel, maar een aantal niet. Dat zijn de mensen die buiten de sociale boot zijn gevallen. Ik sta bijvoorbeeld buiten de samenleving.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:24 schreef Miniem het volgende:
[..]
Wie?
Nee, maar iedereen heeft toch al wel eens gezoend op zon leeftijd. En meesten ook al wel een relatie.
Niet meer leven in deze vertyfte samenlevingquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:25 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Comp_lex. En niet iedereen heeft al gezoend op die leeftijd. Op FOK! spookt het van de mensen die nog maagd zijn of nog nooit een relatie hebben gehad.
Wat wil je het liefst miniem? Allerliefst??
Op het moment werk ik en zie dan heeeel af en toe ergens een nieuw gezicht (en dan heb je 30% kans op vrouw en dan nog eens 10% kans dat ze tussen de 17-24 is oid) Duszz Neen dat schiet niet echt op.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:22 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maar dat gaat dus nog wel een keer gebeuren want ik neem aan dat je niet continu op dezelfde plek blijft zitten
Emigrerennnquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:26 schreef Miniem het volgende:
[..]
Niet meer leven in deze vertyfte samenleving
Pff zeg hey.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:28 schreef Miniem het volgende:
[..]
Daar denk ik ook serieus over na. Maar uiteindelijk is toch weglopen.
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:29 schreef Elvi het volgende:
We hebben een depressie-meet nodigElkaar helpen aan een date (terugkerend thema merk ik) en gezellig met zn allen neerslachtig in een cafe zitten
Ik ben daar veel te happy voor johquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:29 schreef Elvi het volgende:
We hebben een depressie-meet nodigElkaar helpen aan een date (terugkerend thema merk ik) en gezellig met zn allen neerslachtig in een cafe zitten
?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:29 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Pff zeg hey.
Ga jij even in een bak met spijkers liggen.
Waarom echt? Waarom is een vertiefde omgeving jouw probleem?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:30 schreef Miniem het volgende:
[..]
?
Ik zeg dat het uiteindelijk weglopen is voor je problemen.
Dat klopt idd.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:25 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Comp_lex. En niet iedereen heeft al gezoend op die leeftijd. Op FOK! spookt het van de mensen die nog maagd zijn of nog nooit een relatie hebben gehad.
Ik kom hier morgen ff op terug.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:31 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Waarom echt? Waarom is een vertiefde omgeving jouw probleem?
Waarom voel jij je verantwoordelijk voor de rotzooi der anderen?
Er is niks gezelligs aan neerslachtig zijn, dus ik ga zeker niet neerslachtig zijn als ik met jullie in een café zou zittenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:29 schreef Elvi het volgende:
Dat gaat niet werken, al zijn er genoeg mensen die kleine mini D&A meets hebben gehad en ik denk dat dat elkaar allemaal wel geholpen heeft. Ik heb oa. paar keer gemeet met Gray, opperbeste vent!quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:29 schreef Elvi het volgende:
So fucking what? Ik ben na mijn VWO ook naar Londen verhuist. Dat was ook weglopen. Het was de beste beslissing in mijn leven.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:28 schreef Miniem het volgende:
[..]
Daar denk ik ook serieus over na. Maar uiteindelijk is toch weglopen.
Je bent echt geweldigquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat gaat niet werken, al zijn er genoeg mensen die kleine mini D&A meets hebben gehad en ik denk dat dat elkaar allemaal wel geholpen heeft. Ik heb oa. paar keer gemeet met Gray, opperbeste vent!
[..]
So fucking what? Ik ben na mijn VWO ook naar Londen verhuist. Dat was ook weglopen. Het was de beste beslissing in mijn leven.
Vind je het raar als ik zeg dat ik geen goed contact kan maken met mensen? Volgens mij hoor ik niet in de westerse wereld thuis. Ik denk dat een amish dorp beter bij mij zou horen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:38 schreef kingtoppie het volgende:
Hmm
Ik heb wel het gevoel trouwens dat op straat mensen echt onnatuurlijk veel met zichzelf bezig zijn.
Voor mijn gevoel klopt het gewoon niet.
Misschien dan juist doen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:39 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Je bent echt geweldig
Ik durf niet eens vanuit mijn dorp naar de lokale grote stad te verhuizen.
Zoekt men meer contact met elkaar bedoel je?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:40 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Vind je het raar als ik zeg dat ik geen goed contact kan maken met mensen? Volgens mij hoor ik niet in de westerse wereld thuis. Ik denk dat een amish dorp beter bij mij zou horen.
En dan eenzaam, verloren en verlaten in een stad zitten? Ik weet niet of het daar beter van wordtquote:
Ga een week in een klooster zitten. Kan je het uitproberenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:40 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Vind je het raar als ik zeg dat ik geen goed contact kan maken met mensen? Volgens mij hoor ik niet in de westerse wereld thuis. Ik denk dat een amish dorp beter bij mij zou horen.
Bierbrouwen in westvleterenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:42 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ga een week in een klooster zitten. Kan je het uitproberen
The situation is definitely changed if you stepped over some sort of imaginary brick wall.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:41 schreef Elvi het volgende:
Ik denk niet dat het in alle gevallen werkt: emigreren of verhuizen. Om maar even een film-quote erin te gooien: " You changed the scenery, but not the fuckin' situation".
Ja, dat werd het wel. Want verhuizen naar Londen betekende voor mij pompen of verzuipen. Ik moest toen wel. Dat is net zoiets als in het midden van de oceaan worden gedumpt. Dan moet je wel zwemmen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:42 schreef minthy het volgende:
[..]
En dan eenzaam, verloren en verlaten in een stad zitten? Ik weet niet of het daar beter van wordt
Nee, dan verandert mijn situatie niet. Ik veroorzaak mijn eigen situatie.quote:
Ik kan je vertellen dat dat best wel tegenvalt.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:41 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Zoekt men meer contact met elkaar bedoel je?
Tjah dat is altijd wel in gesloten ''inrichtingen''
Op een universiteit zal er ook meer gepraat worden.
Sorry, daar heb ik geen tijd voor.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:42 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ga een week in een klooster zitten. Kan je het uitproberen
Inschrijven voor universiteit in Londen, ik wist wat voor cijfers ik moest halen. Die heb ik gehaald en ben toen weggegaan en de "spreekwoordelijke' middelvinger opgestoken naar iedereen die dacht dat ik huilend terug zou komen naar Groningen (waar ik destijds zat).quote:
Ik herinner mij dat er zelfs een meisje naast mij ging zitten zo uit het niets.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:45 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Nee, dan verandert mijn situatie niet. Ik veroorzaak mijn eigen situatie.
[..]
Ik kan je vertellen dat dat best wel tegenvalt.
[..]
Sorry, daar heb ik geen tijd voor.
In mijn geval niet. Omdat ik mijn eigen problemen veroorzaak zal het 0 van de 10 keer beter gaan op lange termijn. Op korte termijn lijkt het misschien beter te gaan, maar op lange termijn lijkt dat zeker niet zo.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:45 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ja, dat werd het wel. Want verhuizen naar Londen betekende voor mij pompen of verzuipen. Ik moest toen wel. Dat is net zoiets als in het midden van de oceaan worden gedumpt. Dan moet je wel zwemmen.
En toen bleek het allemaal dus wel mee te vallen. Vandaar dat ik ook altijd geloof in het 'duik in het diepe' proces. Fuck it, gooi jezelf in een situatie waar je niet in wil zitten en kijken hoe je daar op gaat reageren. 9 van de 10 keer gaat dat toch stukken beter.
Ah oke, kom hier morgen ook ff op terug.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:46 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Inschrijven voor universiteit in Londen, ik wist wat voor cijfers ik moest halen. Die heb ik gehaald en ben toen weggegaan en de "spreekwoordelijke' middelvinger opgestoken naar iedereen die dacht dat ik huilend terug zou komen naar Groningen (waar ik destijds zat).
Voor jou werkte dat, dat wil niet zeggen dat het voor iedereen zo werkt. Ik zou nog liever doodgaan dan naar één of andere massale klotestad verhuizenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:45 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ja, dat werd het wel. Want verhuizen naar Londen betekende voor mij pompen of verzuipen. Ik moest toen wel. Dat is net zoiets als in het midden van de oceaan worden gedumpt. Dan moet je wel zwemmen.
En toen bleek het allemaal dus wel mee te vallen. Vandaar dat ik ook altijd geloof in het 'duik in het diepe' proces. Fuck it, gooi jezelf in een situatie waar je niet in wil zitten en kijken hoe je daar op gaat reageren. 9 van de 10 keer gaat dat toch stukken beter.
Ja maar dat is ook gewoon niet leuk eigenlijkquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:50 schreef minthy het volgende:
[..]
Voor jou werkte dat, dat wil niet zeggen dat het voor iedereen zo werkt. Ik zou nog liever doodgaan dan naar één of andere massale klotestad verhuizen
Geen idee, nog nooit geweest. Van de meeste steden krijg ik het Spaans benauwd, langer dan een dag hou ik het niet volquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:53 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja maar dat is ook gewoon niet leuk eigenlijk
London valt nog mee denk ik wat dat betreft.
Ik denk serieus dat het voor meer mensen zou werken. Denk je dat ik naar Londen wou? Ik was schijtsbenauwd. Ik heb de hele eerste week lopen janken. Ik wou terug ...quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:50 schreef minthy het volgende:
[..]
Voor jou werkte dat, dat wil niet zeggen dat het voor iedereen zo werkt. Ik zou nog liever doodgaan dan naar één of andere massale klotestad verhuizen
Zelfs als ik het initiatief neem komt er geen fuck uit voort. Er zijn geen garanties.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:47 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik herinner mij dat er zelfs een meisje naast mij ging zitten zo uit het niets.
Gewoon initiatief van een vrouw dus eigenlijk.
Verhuizen wil ik wel, mits ik binnen een half jaar leuke contacten heb.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:56 schreef minthy het volgende:
[..]
Geen idee, nog nooit geweest. Van de meeste steden krijg ik het Spaans benauwd, langer dan een dag hou ik het niet vol![]()
Verhuizen zou ik op het moment niet eens zo erg vinden (even afgezien van al het gesleep en geregel) maar dan graag weer naar een dorp.
Jij bent ook een soort persoon dat dat kan doen. Heb je nog leuke contacten opgedaan in Londen?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:06 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat het voor meer mensen zou werken. Denk je dat ik naar Londen wou? Ik was schijtsbenauwd. Ik heb de hele eerste week lopen janken. Ik wou terug ...
Soms moet de shock zo groot zijn dat je dan pas door hebt dat het ook anders kan. Maarja, het kan inderdaad zijn dat dit meer voor mij geld en niet voor anderen. Ik merk gewoon bij veel mensen dat ze te afwachtend zijn en wanneer ze wel iets doen ik vaak te horen krijg, had ik dit maar eerder gedaan.
Alleen maar. Voor Londen was ik een introverte domme sukkel. In londen ben ik heel erg snel volwassen geworden. Waarom? Omdat dat wel moest, anders werd je namelijk verdrukt. Je moest wel spreken want anders werd je niet gehoord.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:11 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Jij bent ook een soort persoon dat dat kan doen. Heb je nog leuke contacten opgedaan in Londen?
Janken kan ik in m'n huidige dorpje ook prima, dat heb ik in de laatste maanden wel aardig bewezenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:06 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat het voor meer mensen zou werken. Denk je dat ik naar Londen wou? Ik was schijtsbenauwd. Ik heb de hele eerste week lopen janken. Ik wou terug ...
Soms moet de shock zo groot zijn dat je dan pas door hebt dat het ook anders kan. Maarja, het kan inderdaad zijn dat dit meer voor mij geld en niet voor anderen. Ik merk gewoon bij veel mensen dat ze te afwachtend zijn en wanneer ze wel iets doen ik vaak te horen krijg, had ik dit maar eerder gedaan.
Nou, als je echt bijwerkingen wilt, dan moet je eens aan de Lexapro gaan!quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Interessant middel, heb het ff doorgelezen. Geinig spul. Zelden zo veel bijwerkingen bij een product gelezen
Dat wordt laptop erbij pakken en meeten via Skypequote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:17 schreef magnetronkoffie het volgende:
Trouwens, een depressie meet zie ik wel zitten(of liggen....in bed...met 3 lege blikjes ES-halveliters ernaast...overdag om 3 uur 's middags...
)
Ik heb ook grote shocks gehad toen ik nog in Nederland zat voor mijn Londen tijd. Dat waren allemaal kleine korte veranderingen. Het werd pas anders toen ik echt ging verhuizen naar een ander land.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:16 schreef minthy het volgende:
[..]
Janken kan ik in m'n huidige dorpje ook prima, dat heb ik in de laatste maanden wel aardig bewezen![]()
Grote shocks heb ik ook wel gehad (overlijdens, ontslag, starten met opleidingen, relatie naar de klote), dat leidde over het algemeen tot veranderingen die tijdelijk waren. Als de boel eenmaal geland is komt dat rotgevoel dubbel zo hard terug
Nja, ik denk dat m'n gesodemieter teveel verweven zit in m'n persoonlijkheid. Ik zou op dit moment in dezelfde valkuilen donderen zoals ik dat ik m'n hele leven al doe.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb ook grote shocks gehad toen ik nog in Nederland zat voor mijn Londen tijd. Dat waren allemaal kleine korte veranderingen. Het werd pas anders toen ik echt ging verhuizen naar een ander land.
Misschien had dat ook wel te maken met het feit dat je echt helemaal niemand kent en je dus je hele leven in wezen opnieuw kunt beginnen. Dat was fantastisch.
Je weet diep van binnen heus wel dat dit haar doel isquote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:30 schreef sitting_elfling het volgende:
Overigens Minth, het vreet nog steeds aan mijn gevoel dat ik schuldig ben. Vreet, het blijft vreten.
Tuurlijk mag dat wel!!!quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:31 schreef seasushi het volgende:
Ik ben niet depressief op het moment mag ik dan ook niet meemeeten?
Je mag mijn kaartje wel hebben, ik voel de behoefte niet zoquote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:31 schreef seasushi het volgende:
Ik ben niet depressief op het moment mag ik dan ook niet meemeeten?
ik bequote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:33 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Tuurlijk mag dat wel!!!
anders zou ik toch ook niet meer mogen?
ik ben voorquote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:33 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Tuurlijk mag dat wel!!!
anders zou ik toch ook niet meer mogen?
komen er alleen exdepressieven.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:33 schreef minthy het volgende:
[..]
Je mag mijn kaartje wel hebben, ik voel de behoefte niet zo
Een meet met mensen van hier lijkt me best leuk, count me in.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:17 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nou, als je echt bijwerkingen wilt, dan moet je eens aan de Lexapro gaan!![]()
Ik moet zeggen, ik heb nagenoeg -geen- last van bijwerkingen gehad van dat spul
Trouwens, een depressie meet zie ik wel zitten(of liggen....in bed...met 3 lege blikjes ES-halveliters ernaast...overdag om 3 uur 's middags...
)
Makkelijker is tinychatquote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:35 schreef seasushi het volgende:
[..]
komen er alleen exdepressieven.
Al vind ik een skypemeet ook wel ludiek des FOK! s
meeten vanuit het zolderkamertje
hmmm hoe werkt dat? met beeld?quote:
Exact! Meeten vanuit je luie stoel!quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:38 schreef seasushi het volgende:
[..]
hmmm hoe werkt dat? met beeld?
en dan lekker met mijn haar in de krulspelden met oude joggingbroek aan. wat een droom meet eigenlijk.
Ik ben voor. Laten we zeggen maandagmiddag om half 2quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:39 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Exact! Meeten vanuit je luie stoel!
Maar tinychat is een soort chatroom. Je kunt met je headset en/of webcam, maar dat hoeft dus niet he?
Knapquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:45 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Goed dat je hulp hebt gezocht!quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:40 schreef Panaewa het volgende:
[..]
Knap
Mede door die reden vertrek ik ook binnenkort voor een minimaal een half jaar naar NYC, met een mogelijke verlenging. Al zal ik er alles aan doen om het te voorkomen, ben ik toch wel erg bang dat het een fiasco gaat worden.
Ik heb een keer eerder hier gepost en eigenlijk vorige week pas hulp gezocht. Zal er nog wel een keer verder op ingaan.
Waarom niet gewoon een tc-room openen als het duidelijk is dat het hier druk is?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:40 schreef seasushi het volgende:
[..]
Ik ben voor. Laten we zeggen maandagmiddag om half 2
Gewoon achter de webcam kan toch ook? Zet ik m'n koelkast met halveliters naast m'n stoel in de woonkamer, lekker goedkoop ende zoquote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:42 schreef Royco1 het volgende:
Ik ben toch wel meer voor een echte meet, gezellig met zijn allen wat drinken ofzo.
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:44 schreef minthy het volgende:
Is het een idee om daarvoor een afgesloten Facebookgroep aan te maken?
Mijn plan was om vanaf Januari dit jaar in NYC aan het werk te gaan en verder te continueren met mjn leven daarquote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:40 schreef Panaewa het volgende:
[..]
Knap
Mede door die reden vertrek ik ook binnenkort voor een minimaal een half jaar naar NYC, met een mogelijke verlenging. Al zal ik er alles aan doen om het te voorkomen, ben ik toch wel erg bang dat het een fiasco gaat worden.
Ik heb een keer eerder hier gepost en eigenlijk vorige week pas hulp gezocht. Zal er nog wel een keer verder op ingaan.
Ik heb geen webcam, and call me old fashioned maar ik ben toch ook wel van contact in real life.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:43 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Gewoon achter de webcam kan toch ook? Zet ik m'n koelkast met halveliters naast m'n stoel in de woonkamer, lekker goedkoop ende zo
Waarom niet en en?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:45 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ik heb geen webcam, and call me old fashioned maar ik ben toch ook wel van contact in real life.
Het voelt inderdaad vreemd. Ik ben ook best wel in de war als ik wakker word, soms is het dan al bijna donker. Weet niet welke dag het is, wat wanneer is gebeurd, wat ik moet doen, enz. Het contact met de 'echte', drukke wereld daarbuiten ben ik een beetje aan het verliezen. Maar ook wel prettig.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 12:15 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Raar gevoel is dat he? Dat je geen, of weinig daglicht ziet. Ga je trouwens nog naar school?
Zou je dat contact met lotgenoten ook nog fijn vinden als je helemaal geen contact meer met je ex hebt? Het lijkt mij dat als je dat midden in de nacht doet of vlak voordat je gaat slapen, je alles dan weer naar boven haalt wat er niet voor zorgt dat je je beter voelt/kunt slapen. Is natuurlijk prettig om dingen kwijt te kunnen, steun en herkenning te vinden, maar misschien beter op andere momenten?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:12 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Truth? Zo nu en dan toch wel zwelgen in zelf medelijden. Vaak daarna nog op borderline forums kijken naar 'mede lotgenoten'. Ik ken er nu een aantal persoonlijk en zo nu en dan even kijken hoe we er voor staan. Beetje de kracht van gelijke gedachten en ervaringen. Je weet dat ik immers nog steeds contact met d'r heb.
Voor de rest gaat het wel steeds beter met me. Minder en minder mijn ex. De emotie en drama is niet meer omtrent de ex, nu meer over het 'wat nu'
Bij mij zijn ze ook scheef bezig. Toen ik uit de kliniek kwam kreeg ik maar voor 2 weken meds mee, en herhaalrecept. Later afgesproken dat ik weer voor een maand meekreeg, dat kreeg ik toen ook. Maar de keer daarop kreeg ik weer maar voor 2 weken, had aangegeven bij spv, die zou het doorgeven, keer daarna kreeg ik wéér maar voor 2 weken, weer aangegeven, zou veranderd worden, laatste keer weer voor 2 weken..quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 21:42 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ja, behalve met m'n medicatie. Die zou iets van 2 weken geleden verlaagd worden, maar ze schreven m'n oude recept voor
DUS ik die tabletjes in 3en breken, mocht dat niet van m'n hulpverlener
DUS nieuw recept en vandaag door dat kutweer naar de apotheek...krijg ik WEER het oude recept!![]()
Sukkels daar ook
MAAR afgezien daarvan gaat ie wel lekker hoor
Is dat erg? Als ik bijvoorbeeld een probleem heb met mensen en ergens helemaal alleen in een bos ga wonen en daar gelukkig word, dan is daar toch niets mis mee?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:30 schreef Miniem het volgende:
[..]
?
Ik zeg dat het uiteindelijk weglopen is voor je problemen.
Precies wat ik ook regelmatig denk. Dacht eerst ook aan Amish maar dan zonder dat strenggelovige gedoe. Geen moderne technologie, geen auto's, weinig mensen, rust, werk waarbij je weet waar je het voor doet. Lijkt me heel prettig.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:40 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Wij kennen elkaar toch al MK.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:47 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Waarom niet en en?
Waarom zo moeilijk doen? Eerst via de webcam, dan leren we elkaar ook een beetje kennen en IRL meeten kan altijd nog!
Dat is waar. Doen we eerst via webcam, lekker laagdrempelig (zonder webcam kan je ook gewoon chatten) en dan ooit als de eerste tekenen van winterdepressie weer weg-ge-therapeut zijn in het echt.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:47 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Waarom niet en en?
Waarom zo moeilijk doen? Eerst via de webcam, dan leren we elkaar ook een beetje kennen en IRL meeten kan altijd nog!
Hoezo?quote:
Sjongejongejonge!quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:48 schreef kuolema het volgende:
[..]
Bij mij zijn ze ook scheef bezig. Toen ik uit de kliniek kwam kreeg ik maar voor 2 weken meds mee, en herhaalrecept. Later afgesproken dat ik weer voor een maand meekreeg, dat kreeg ik toen ook. Maar de keer daarop kreeg ik weer maar voor 2 weken, had aangegeven bij spv, die zou het doorgeven, keer daarna kreeg ik wéér maar voor 2 weken, weer aangegeven, zou veranderd worden, laatste keer weer voor 2 weken..
En je headset dan? Hoor je alleen maar je stemquote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:49 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik vind een webcam een hogere drempel dan een irl meet.
Kun je het echt niet combineren?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:50 schreef Senor__Chang het volgende:
Pff, ik zit met een enorm dilemma hier.
Het is nu ongeveer een jaar geleden dat het allemaal begon en dat ik een eerste contact ha met mijn huidige psychologe. Ik heb wel redelijk wat vooruitgang geboekt, maar ik voel me nog steeds zwaar kut. Voor mijn gevoel moet ik een extra stap zetten om perspectief te houden, vooruitgang boeken en nu is mij gevraagd of ik misschien groepstherapie wil volgen. Nou lijkt me dit wel wat, maar er is één groot nadeel; mijn huidige psychologe wordt dan vervangen door een ander. En die gedachte alleen al laat mijn hart zakken.
Dus ik kan er voor kiezen om het niet te doen en dus bij mijn huidige psych blijven, maar dan weet ik niet hoelang ik dit volhoud. Het is namelijk slopend om de dagen door te komen en het enige wat me op de been houdt, is dat ik een gevoel heb dat het misschien wel kan verbeteren. En dat gevoel wordt steeds minder waardoor ik dus die extra stap wil zetten.
Of ik begin aan die groepstherapie en verlies het contact met mijn psych waar ik de afgelopen jaar toch wel gehecht aan ben geraakt. Het is de enige plek waar ik echt mijn gevoelens kwijt kan en waar ik naar uit kijk als ik een afspraak heb. Ik ben weer aan het huilen als een baby in mijn kamer bij de gedachte dat ik er misschien weer alleen voor kan gaan staan.
Er lijkt geen goede optie te zijn. Het is extreem slecht of extreem slecht. Voel me echt ontzettend slecht nu..
Omdat jullie allemaal eng zijnquote:
tc is heeeel laagdrempeligquote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:49 schreef Elvi het volgende:
[..]
Dat is waar. Doen we eerst via webcam, lekker laagdrempelig (zonder webcam kan je ook gewoon chatten) en dan ooit als de eerste tekenen van winterdepressie weer weg-ge-therapeut zijn in het echt.
Nee.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Kun je het echt niet combineren?
Kan ook gewoon zoquote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:51 schreef seasushi het volgende:
test
tinychat naam seasushi of truus hagekamp
Oosten? Midden van het landquote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:53 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
tc is heeeel laagdrempelig
Als ik niet paar jaar terug geregeld met een groepje fokkers op tc had zitten cammen, dan was die 1e roycomeet (daarzo in het verre oosten) er voor mij misschien nooit van gekomen!
<aar hoe dan. ik kan toch niet slapenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:53 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
tc is heeeel laagdrempelig
Ik heb net deze room aangemaakt (room aanmaken is kinderspel en je hoeft er niet ens voor geregistreerd te zijn), ik zou zeggen test het eensquote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:54 schreef seasushi het volgende:
[..]
<aar hoe dan. ik kan toch niet slapen
Waarom niet dan? Het komt vaak genoeg voor dat mensen zowel groeps- als individuele therapie krijgen. Wat zei je psychologe daarover?quote:
Groepstherapie gaan doen Chang, maar met een back up dat je terug kuntquote:
Dat ja, proberen in ieder gevalquote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Groepstherapie gaan doen Chang, maar met een back up dat je terug kunt
Was of is?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:44 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mijn plan was om vanaf Januari dit jaar in NYC aan het werk te gaan en verder te continueren met mjn leven daar
Was en isquote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:58 schreef Panaewa het volgende:
[..]
Was of is?![]()
Misschien komen we elkaar dan wel tegen zonder dat we het merkenIndien alles volgens plan verloopt ben ik er vanaf mei 2014.
En blijf kletsen changquote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:50 schreef Senor__Chang het volgende:
Pff, ik zit met een enorm dilemma hier.
Het is nu ongeveer een jaar geleden dat het allemaal begon en dat ik een eerste contact ha met mijn huidige psychologe. Ik heb wel redelijk wat vooruitgang geboekt, maar ik voel me nog steeds zwaar kut. Voor mijn gevoel moet ik een extra stap zetten om perspectief te houden, vooruitgang boeken en nu is mij gevraagd of ik misschien groepstherapie wil volgen. Nou lijkt me dit wel wat, maar er is één groot nadeel; mijn huidige psychologe wordt dan vervangen door een ander. En die gedachte alleen al laat mijn hart zakken.
Dus ik kan er voor kiezen om het niet te doen en dus bij mijn huidige psych blijven, maar dan weet ik niet hoelang ik dit volhoud. Het is namelijk slopend om de dagen door te komen en het enige wat me op de been houdt, is dat ik een gevoel heb dat het misschien wel kan verbeteren. En dat gevoel wordt steeds minder waardoor ik dus die extra stap wil zetten.
Of ik begin aan die groepstherapie en verlies het contact met mijn psych waar ik de afgelopen jaar toch wel gehecht aan ben geraakt. Het is de enige plek waar ik echt mijn gevoelens kwijt kan en waar ik naar uit kijk als ik een afspraak heb. Ik ben weer aan het huilen als een baby in mijn kamer bij de gedachte dat ik er misschien weer alleen voor kan gaan staan.
Er lijkt geen goede optie te zijn. Het is extreem slecht of extreem slecht. Voel me echt ontzettend slecht nu..
maar niet op tinychat want dan hoort niemand jequote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:00 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En blijf kletsen changBlijf babbelen!
Liefdesissuesquote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:23 schreef rainbowwarrior het volgende:
godsamme. het overkomt me niet vaak maar ik lig nu al sinds anderhalf uur wakker en kan niet slapen. heb momenteel stress met mijn lief en dat houdt me helaas meer bezig dan ik wil. kan niet stoppen met nadenken![]()
ach dat is veel te ingewikkeld om hier neer te typen. komt in het kort erop neer dat we allebei zeer verschillende behoeftes hebben en dat dat vaak voor strubbelingen zorgt. op het moment houd ik me binnen mijn therapie veel bezig met mijn liefdesrelaties (vroegere en huidige) en probeer duidelijk te krijgen war ik wil en niet wil. nou ja dat zorgt er nu voor dat ik veel let op mezelf enquote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:30 schreef kuolema het volgende:
[..]
Liefdesissues![]()
wat is er aan de hand?
Klinkt heftig...wie is die persoon? Kan me voorstellen dat het voor rust zorgt als je erop kunt vertrouwen dat diegene dan in goede handen is. Is er al hulp behalve ad?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:33 schreef Kimberliedje het volgende:
Verschrikkelijk om te zien hoe veel emotionele pijn een mens kan hebben. Enkele dagen terug persoon geheel zien instorten, gaat lichamelijk ook heel hard achteruit. Extreem veel afgevallen in korte tijd en de vermoeidheid van emotie is ook duidelijk zichtbaar. Anti depressiva slaat nog niet aan en inmiddels ook medicatie tegen misselijkheid er bij want alles wat net eten te maken heeft gaat ook slecht.
Hopelijk komt de hulp snel op gang, acceptatie is er niet echt maar wel het besef dat het alleen niet gaat lukken. Zal in ieder geval voor een stukje rust bij mijzelf zorgen hoop ik.
Onzeker allemaal, mooi klote... Sterkte!quote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:43 schreef rainbowwarrior het volgende:
[..]
ach dat is veel te ingewikkeld om hier neer te typen. komt in het kort erop neer dat we allebei zeer verschillende behoeftes hebben en dat dat vaak voor strubbelingen zorgt. op het moment houd ik me binnen mijn therapie veel bezig met mijn liefdesrelaties (vroegere en huidige) en probeer duidelijk te krijgen war ik wil en niet wil. nou ja dat zorgt er nu voor dat ik veel let op mezelf en
kijk waar mijn grenzen liggen en dat zorgt voor veel strubbelingen op dit moment. heb geen flauw idee in welke richting dit zppich verder gaat ontwikkelen maar ben "bang" dat ik de relatie binnenkort moet gaan beeindigen als dit zo blijft doorgaan..
Ik meen me te kunnen herinneren dat het eerst goed ging tussen jullie? Is het niet zo dat als je teveel gaat nadenken en praten over die relatie dat je dan sowieso meer gaat twijfelen? Je benadrukt dan immers vooral de negatieve aspecten. Natuurlijk is het wel goed dat je leert aan jezelf en je behoeftes te denken.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:43 schreef rainbowwarrior het volgende:
[..]
ach dat is veel te ingewikkeld om hier neer te typen. komt in het kort erop neer dat we allebei zeer verschillende behoeftes hebben en dat dat vaak voor strubbelingen zorgt. op het moment houd ik me binnen mijn therapie veel bezig met mijn liefdesrelaties (vroegere en huidige) en probeer duidelijk te krijgen war ik wil en niet wil. nou ja dat zorgt er nu voor dat ik veel let op mezelf en
kijk waar mijn grenzen liggen en dat zorgt voor veel strubbelingen op dit moment. heb geen flauw idee in welke richting dit zppich verder gaat ontwikkelen maar ben "bang" dat ik de relatie binnenkort moet gaan beeindigen als dit zo blijft doorgaan..
Succes daarmee, slaap ze!quote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:56 schreef kuolema het volgende:
Ik ga slapen (voor de verandering niet pas 's ochtends).
Ik wens jullie allemaal een goede nachtrust!
hmm kan me niet herinneren dat ik dat ooit hier geschreven heb, met dat het eerst goed ging.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:53 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik meen me te kunnen herinneren dat het eerst goed ging tussen jullie? Is het niet zo dat als je teveel gaat nadenken en praten over die relatie dat je dan sowieso meer gaat twijfelen? Je benadrukt dan immers vooral de negatieve aspecten. Natuurlijk is het wel goed dat je leert aan jezelf en je behoeftes te denken.
Ik hoop in elk geval dat je eruit komt.
Misschien helpt het om nu afleiding te zoeken en weer proberen te slapen als je echt heel moe bent? Of schrijf het van je af. Dat kan ook nog wel eens helpen. In bed liggen piekeren is sowieso niet prettig, dan kun je er beter uitgaan.
dankje!quote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:51 schreef minthy het volgende:
[..]
Onzeker allemaal, mooi klote... Sterkte!
Yes, helemaal geslaagd (naja, helemaal? Laten we positief blijven he?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 02:01 schreef seasushi het volgende:
slaap mooi allen en koffie het was leuk
Ik kan de slaap niet vatten.quote:
Ik ook nog niet. Misschien setten we een nieuwe trend; een nachteconomiequote:Op woensdag 16 oktober 2013 02:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik kan de slaap niet vatten.
Ik wil slapen. Laatste half uur online gekeken of ik ergens diazepam op de kop kon tikkenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 02:22 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik ook nog niet. Misschien setten we een nieuwe trend; een nachteconomie
Dat spul online is niet (altijd) te vertrouwen hè, kijk daarmee uit. Dan kan je beter je psych nog eens liefdevol aankijkenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 02:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik wil slapen. Laatste half uur online gekeken of ik ergens diazepam op de kop kon tikken.
Ik word knettergek van dat wakker liggen. : (
Same. Op dit soort moment hekel ik mijn leven echt. Want ik wil heel graag mee doen met de rest. Ik wil heel graag slapen (ik lag al om 22.00 in bed) en wou lekker pitten. Maar het lukt niet. En ik heb wel de wekker staan om 07.20quote:Op woensdag 16 oktober 2013 02:37 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat spul online is niet (altijd) te vertrouwen hè, kijk daarmee uit. Dan kan je beter je psych nog eens liefdevol aankijken![]()
Ik ken het helaas. Afgelopen week ging het slapen stiekem best aardig maar deze week is het weer kut met peren met een toefje slagroom
Jup, dat versterkt elkaar erg fijn. Knal ook weer uit elkaar van de spierspanning vandaag en dan moet ik nog 3 van de 5 afspraken van deze week... Al waren de 2 meest spannende vandaag gelukkig.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 02:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Same. Op dit soort moment hekel ik mijn leven echt. Want ik wil heel graag mee doen met de rest. Ik wil heel graag slapen (ik lag al om 22.00 in bed) en wou lekker pitten. Maar het lukt niet. En ik heb wel de wekker staan om 07.20.
Ik wil gewoon weer slapen. Wat een onzin dat dat gewoon op een gegeven moment niet meer wil. Echt gore onzin. Want je weet dat wanneer je kut slaapt, al je side-effects van je depressie-angst-burn out erger worden.
Eens mint. Eens. Ik wil het zo graag. Ik voel me mentaal ook wel ready. Maar ik val govver maar niet in slaap. En dan overvallen de emoties je toch wel weer. Ik zit nu in een nieuwe studio, het gaat nog steeds beter. Maar de plek waar ik nu zit is ook nog niet wat ik wil.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 02:49 schreef minthy het volgende:
[..]
Jup, dat versterkt elkaar erg fijn. Knal ook weer uit elkaar van de spierspanning vandaag en dan moet ik nog 3 van de 5 afspraken van deze week... Al waren de 2 meest spannende vandaag gelukkig.
Dat "meedoen met de rest" heb ik in de afgelopen dagen ook meerdere keren gezegd tegen verschillende mensen. Gewoon weer werken, gewoon weer overal heengaan zonder er van tevoren een paar dagen tegenop te zien, gewoon slapen in plaats van piekeren. Gewoon meedoen in plaats van je een uitzondering te voelen, zonder meewarige gezichten als je zegt dat er nog niet veel verbetering in zit. Gewone dingen lijken nu ook heel bijzonder omdat ze zo ver weg lijken te zijn![]()
Vanavond heb ik een aantal boeken besteld over hoe om te gaan met een piekerstoornis (GAS) en met sociale fobie (OPS), ik hoop dat deze me wat extra inzichten gaan geven
Ik voel me daar helemaal nog niet klaar voor. Ik zou het graag willen maar als de bedrijfsarts donderdag ook maar iets gaat zinspelen op herintegratie ga ik brullen. Vorige week stond ik aardig stevig in m'n schoenen, maar goed dat ik toen die afspraken niet had. Dan was ik er zo weer in meegegaan ookquote:Op woensdag 16 oktober 2013 02:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Eens mint. Eens. Ik wil het zo graag. Ik voel me mentaal ook wel ready. Maar ik val govver maar niet in slaap. En dan overvallen de emoties je toch wel weer. Ik zit nu in een nieuwe studio, het gaat nog steeds beter. Maar de plek waar ik nu zit is ook nog niet wat ik wil.
Vroeger, toen je zei, ik ga naar bed en 5 minuten later lag je te pitten, dat waren nog eens tijden.
Ik ben weg als ik mijn project haal. Komende maandag belangrijke presentatie.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 03:03 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik voel me daar helemaal nog niet klaar voor. Ik zou het graag willen maar als de bedrijfsarts donderdag ook maar iets gaat zinspelen op herintegratie ga ik brullen. Vorige week stond ik aardig stevig in m'n schoenen, maar goed dat ik toen die afspraken niet had. Dan was ik er zo weer in meegegaan ook![]()
De plek waar je nu zit gaat tegen het eind van het jaar verruild worden voor het buitenland toch? Uitzingen, zo lang duurt dat niet meer.
En ja, dat vermaledijde slapen ook altijd... Altijd al een probleemslaper geweest (het piekeren zat er al vroeg in) maar toen ik nog samenwoonde "haatte" ik m'n ex wel eens hartgrondig. Die hoefde het kussen maar te raken en hij begon te ronken...![]()
Goed idee, even je hoofd wat leeg proberen te maken. Of, zoals Cue_ een tijdje terug eens zei in iets andere bewoording; masturbatie werkt ook als een tierelierquote:Op woensdag 16 oktober 2013 03:00 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik ga maar een nachtwandeling maken. Kutzooi dit.
Ik wil slapen ..quote:Op woensdag 16 oktober 2013 03:06 schreef minthy het volgende:
[..]
Goed idee, even je hoofd wat leeg proberen te maken. Of, zoals Cue_ een tijdje terug eens zei in iets andere bewoording; masturbatie werkt ook als een tierelier![]()
Succes ermee jong, ik ga nogmaals een poging tot pitten doen. Nu met pil, anders zit ik hier om 8u nog
Is het weer niet gelukt vannacht?quote:
Volgens mij is dat stap 2 Beloon jezelf! elk klein miniem succesje mag gevierd worden.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 08:32 schreef Gray het volgende:
[..]
.
Dus geef jezelf een welverdiende schouderklop en beloon je met een bossche bol.
En zo'n webmeet lijkt me leuk, al doe ik even snel 'een echte'. Heb 4 webcams, dus het kan een 360* view geven.Heb alleen wel slechts tijd op zaterdag komende weken...
![]()
Beter nog. Niet gewoon. En nu was het wel heel erg. Voel veel spanning in mijn kop. Nu voel ik me dood, en m'n hart voelt enorm licht.quote:
Ik denk te veel. Ik heb letterlijk scheuten van gedachten die door mijn hersenen heen schieten ...quote:Vraag me trouwens af: slaap jij niet omdat je teveel denkt, of omdat je in een alerte staat bent alsof je een adrenalineshot hebt gekregen?
Ik heb wel gewoon in bed gelegen. Maar ik voel me zo dood.quote:En ik raad je nogmaals aan te leren blijven liggen. Gewoon ontspannen liggen, ogen dicht en luisteren naar het getik van een klok. Doe dit tot de wekker 's ochtends gaat.
Littekens over van zware acne.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 02:46 schreef Toradora het volgende:
[..]
Waar heb je precies littekens van als ik vragen mag?
En een lelijk hoofd? Wat is een lelijk hoofd? Wie bepaald wat een lelijk hoofd is? Alle hoofden zijn anders. En aan jouw hoofd zit vast iets wat wel mooi is![]()
Kapsels zijn te veranderen, lang leve kappers, ga daar naar toe! Laat je adviseren, zij kunnen je helpen wat eventueel leuk bij jou staat.
Een kennis van mij is 2.06 heeft 130 kilo gewogen, is af gaan vallen en kan zijn vel nu op tafel leggen, hij stottert, is niet de charmantste, maar als hij lacht zie je een super leuk persoon, en dat heeft iemand gezien en nu woont hij samen met zijn (best wel knappe en lieve) vriendin.
Uiterlijk zegt in sommige gevallen niks! Er zijn genoeg mensen die jou leuk vinden om wie jij bent! Maar daarvoor zul je wel op moeten houden te roepen dat je een ziekte wilt en dood wilt.
En lieve schat, ik ken je pijn. Echt, ik heb de nare gedachtes ook. De frustraties van het alleen zijn. Ik heb geen ouders en familie meer, of nou ja ik heb ze wel, maar god dat is een drama verhaal om echt van te huilen. Maar er kwam ook voor mij een lichtpunt in mijn leven. Ik moest er 21 jaar op wachten voordat ik iemand had, maar hij is er nu.
En die persoon zal er ook voor jouw zijn. Maar zolang je zo negatief denkt kan je niemand toelaten. En zal het dus moeilijk zijn om iemand te vinden.
Krijg je professionele hulp?
Omdat als mijn omgeving niet in orde is ik me ook niet lekker voel.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:31 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Waarom echt? Waarom is een vertiefde omgeving jouw probleem?
Waarom voel jij je verantwoordelijk voor de rotzooi der anderen?
Maar heb je een eigen woning dan? hoe zorg je voor inkomsten?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:46 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Inschrijven voor universiteit in Londen, ik wist wat voor cijfers ik moest halen. Die heb ik gehaald en ben toen weggegaan en de "spreekwoordelijke' middelvinger opgestoken naar iedereen die dacht dat ik huilend terug zou komen naar Groningen (waar ik destijds zat).
Goh, waarom komt dit (dat het allemaal zo lang duurt) me toch zo bekend voorquote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:26 schreef Miniem het volgende:
-knip-
En ja ik krijg hulp, maar het duurt allemaal zo lang.
[..]
Omdat als mijn omgeving niet in orde is ik me ook niet lekker voel.
Gofferdomme, is het weer niet gelukt? -_-quote:
Naar is dat. Ben er bekend mee. Neem maar van mij aan dat het overgaat, eens. Wat iig niet helpt is denken: en nu ga ik niet meer denken.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:02 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Beter nog. Niet gewoon. En nu was het wel heel erg. Voel veel spanning in mijn kop. Nu voel ik me dood, en m'n hart voelt enorm licht.
Doel? Vanavond vroeg beginnen met het 'ritueel' slapen. Dus pc uit, wandeling, de slaap medicatie, meditatie etc. Maar heb daar best wel 'angst' voor.
[..]
Ik denk te veel. Ik heb letterlijk scheuten van gedachten die door mijn hersenen heen schieten ...
[..]
Ik heb wel gewoon in bed gelegen. Maar ik voel me zo dood.
Je zou het niet zeggen, maar stiekem is het andersom.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:26 schreef Miniem het volgende:
Omdat als mijn omgeving niet in orde is ik me ook niet lekker voel.
Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:03 schreef Gray het volgende:
Je zou het niet zeggen, maar stiekem is het andersom.
Als je niet goed in je vel zit, dan is je perceptie van je omgeving kutquote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:45 schreef Elvi het volgende:
Als je niet goed in je vel zit dan is je omgeving ook kut. Ik kan me dan al irriteren als iemand zwaar ademhaalt en zomaar uitvallen. Waardoor de sfeer meteen weer verpest isEn dus mensen ook last hebben van mijn kutbui.
Ja dat bedoelde ik in mn eerste zin jaquote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:55 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Als je niet goed in je vel zit, dan is je perceptie van je omgeving kut
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:55 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Als je niet goed in je vel zit, dan is je perceptie van je omgeving kut
Ik heb veeel slaap nodig merk ik, zeker wel een uur of 8. Als ik minder slaap, dan krijg ik dat de volgende dag dubbel en dwars terug. Als ik minder dan 5 uur slaap, dan ben ik de gehele volgende dag brakquote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:14 schreef seasushi het volgende:
Ik vraag me af waarom er toch altijd zo negatief gedaan wordt over slaapmedicatie?
Ik doe het er over het algemeen erg goed op, als het al een keer niet werkt,realiseer ik me meestal dat ik eigenlijk niet wíl slapen.
Er zijn tijden dat ik nauwelijks nodig heb, en er zijn periodes dat ik veel gebruik, maar dat is ook weer zo af te bouwen, maar ik moet en zal aan de ongeveer 7 uur slaap per nacht komen. Dat maakt voor mij het leven alweer een stuk lichter.
8,5 uur is ideaal voor mij. Als ik veel minder slaap , krijg ik ook minder slaap, wordt ik drukker, chaotischer, en schiet ik in no-time in een hypomanie. Slaap is essentieel.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:17 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik heb veeel slaap nodig merk ik, zeker wel een uur of 8. Als ik minder slaap, dan krijg ik dat de volgende dag dubbel en dwars terug. Als ik minder dan 5 uur slaap, dan ben ik de gehele volgende dag brak![]()
Denk omdat de meeste nogal verslavend kunnen zijn en bijwerkingen hebben.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:14 schreef seasushi het volgende:
Ik vraag me af waarom er toch altijd zo negatief gedaan wordt over slaapmedicatie?
Ik doe het er over het algemeen erg goed op, als het al een keer niet werkt,realiseer ik me meestal dat ik eigenlijk niet wíl slapen.
Er zijn tijden dat ik nauwelijks nodig heb, en er zijn periodes dat ik veel gebruik, maar dat is ook weer zo af te bouwen, maar ik moet en zal aan de ongeveer 7 uur slaap per nacht komen. Dat maakt voor mij het leven alweer een stuk lichter.
Ehm, 8 uur veel?? Dat is gemiddeld, en ik heb 9-10 uur slaap nodig om me uitgeslapen te voelenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:17 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik heb veeel slaap nodig merk ik, zeker wel een uur of 8. Als ik minder slaap, dan krijg ik dat de volgende dag dubbel en dwars terug. Als ik minder dan 5 uur slaap, dan ben ik de gehele volgende dag brak![]()
Ben begonnen in een hostelquote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:26 schreef Miniem het volgende:
Maar heb je een eigen woning dan? hoe zorg je voor inkomsten?
Ik kan wel een huis kopen naar het land waar ik wil, maar werk dan?
En taal etc.
Misschien verwoordde ik het niet goed, maar 8 uur is voor mij echt een -minimum-. Meestal slaap ik 9 uur en 10 a 11 uur als ik daarvoor een drukke dag heb gehadquote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:28 schreef kuolema het volgende:
Nou het zandmannetje heeft zijn werk dus niet goed gedaan vannacht bij velen. Hij zou ontslagen moeten worden! Heb zelf ook niet zo goed geslapen.
[..]
Ehm, 8 uur veel?? Dat is gemiddeld, en ik heb 9-10 uur slaap nodig om me uitgeslapen te voelenNu in de winter zelfs 11-12. Leeftijd zal ook wel een rol spelen. Een geschiedenisleraar van de middelbare school sliep standaard maar 2 uur per nacht
Meldt!quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:34 schreef kuolema het volgende:
Oh ja voor miniem en comp_lex en anderen die ermee zitten dat ze nog geen ervaring hebben in de liefde: komt die ontevredenheid vooral voort uit het gemis van intimiteit of is het meer dat jullie vinden dat de tijd dringt en dat het 'raar' is dat je nog geen relatie hebt gehad en het dus zo snel mogelijk moet? Denk daar eens over na.
Ik mis het soms ook wel, die intimiteit, maar ik weet hoe het is en daardoor weet ik dat het ook heel fijn is om vrijgezel te zijn. Vooral nu ik me niet goed voel. Want het kan ook lastig zijn, dat liefdesgedoe.
Nee dan verwoordde je het niet goedquote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:35 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Misschien verwoordde ik het niet goed, maar 8 uur is voor mij echt een -minimum-. Meestal slaap ik 9 uur en 10 a 11 uur als ik daarvoor een drukke dag heb gehad
8 uur is normaal, maar veel mensen kunnen 4 uurtjes slapen en de volgende dag nog (redelijk) normaal functioneren...ik dus niet. Als ik 7 uur slaap, dan voel ik dat de hele opvolgende dag al en als ik maar 4 uur kan slapen, dan kan ik bijna net zo goed de hele nacht wakker blijven
5 uur is voor mij echt een absoluut minimum.
Ik kan bijvoorbeeld ook slecht tegen 2 x 7 uur slapen, dan ga ik het ook al merken, dan ben ik een stuk ongeconcentreerder en loom
Dit klinkt alsof je 8 uur heel veel vindt.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:17 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik heb veeel slaap nodig merk ik, zeker wel een uur of 8.
Ja echt, dat is zo'n stomme opmerking...en hoe was dat, je eerste vriendinnetje?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:39 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Meldt!
Ik had mijn 1e vriendinnetje pas toen ik ongeveer 27 was. Voor mij was het vooral een gebrek aan intimiteit, het gevoel dat ik genaaid werd ("ach, je bent gewoon een laatbloeier" en ondertussen gebeurt er dus niks) en in mijn geval ook een dosis nieuwsgierigheid geloof ik.
Er was nog wel meer hoor, maar daar kan ik nu even niet zo snel opkomen.
En ja, het hebben van een partner is een double-edged sword
ik heb van beide weinig last, of ik ben het gewendquote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:26 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Denk omdat de meeste nogal verslavend kunnen zijn en bijwerkingen hebben.
Naja, je kunt het ook lezen als "Ik heb veel slaap nodig en 8 uur is toch zeker wel een minimum"quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:39 schreef kuolema het volgende:
[..]
Nee dan verwoordde je het niet goed
[..]
Dit klinkt alsof je 8 uur heel veel vindt.![]()
Maar wat je verder zegt heb ik ook zo'n beetje, 5-8 uur is beetje moe maar nog te doen, dat twee nachten achter elkaar is niet leuk.
als een tornado die door mijn leven trok, heel wild en prachtig op de ene manier en een spoor van verwoesting achterlatend op de andere manierquote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:41 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ja echt, dat is zo'n stomme opmerking...en hoe was dat, je eerste vriendinnetje?
Ik kan nog probleemloos functioneren met maar een paar uur slaap.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:35 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Misschien verwoordde ik het niet goed, maar 8 uur is voor mij echt een -minimum-. Meestal slaap ik 9 uur en 10 a 11 uur als ik daarvoor een drukke dag heb gehad
8 uur is normaal, maar veel mensen kunnen 4 uurtjes slapen en de volgende dag nog (redelijk) normaal functioneren...ik dus niet. Als ik 7 uur slaap, dan voel ik dat de hele opvolgende dag al en als ik maar 4 uur kan slapen, dan kan ik bijna net zo goed de hele nacht wakker blijven
5 uur is voor mij echt een absoluut minimum.
Ik kan bijvoorbeeld ook slecht tegen 2 x 7 uur slapen, dan ga ik het ook al merken, dan ben ik een stuk ongeconcentreerder en loom
Voor mij de intimiteit.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:34 schreef kuolema het volgende:
Oh ja voor miniem en comp_lex en anderen die ermee zitten dat ze nog geen ervaring hebben in de liefde: komt die ontevredenheid vooral voort uit het gemis van intimiteit of is het meer dat jullie vinden dat de tijd dringt en dat het 'raar' is dat je nog geen relatie hebt gehad en het dus zo snel mogelijk moet? Denk daar eens over na.
Ik mis het soms ook wel, die intimiteit, maar ik weet hoe het is en daardoor weet ik dat het ook heel fijn is om vrijgezel te zijn. Vooral nu ik me niet goed voel. Want het kan ook lastig zijn, dat liefdesgedoe.
Ik ben echt een huisje-boompje-beestje jongen. Ik vind dat echt heel erg leuk. Ik neig sowieso meer naar stabiliteit, burgerlijkheid en "normaalheid". Ik ben nooit abnormaal geweest. Naja, ik ben nu wel abnormaal, maar dat is geen bewuste keuze. Het is meer dat het voor mij zo verschrikkelijk onbereikbaar is.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:34 schreef kuolema het volgende:
Deze baas weet. Vaak genoeg nachten van een paar uur gehad en lekker door kunnen banjeren, maar diepe emotionele gesprekken moet je niet verwachten. Enige compassie ook nietquote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:48 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ik kan nog probleemloos functioneren met maar een paar uur slaap.
Alleen het eerste uur moet je niet teveel praten tegen me.
Yep, duidelijk.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:48 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Naja, je kunt het ook lezen als "Ik heb veel slaap nodig en 8 uur is toch zeker wel een minimum"
Maar who cares!Het is nu wel duidelijk zo
[..]
als een tornado die door mijn leven trok, heel wild en prachtig op de ene manier en een spoor van verwoesting achterlatend op de andere manier
Dan is het goed. Nou ja, niet fijn, maar het moet wel iets zijn waar je echt zelf behoefte aan hebt en je je niet gepusht voelt door de omgeving.quote:
Je wilt stabiel en gemiddeld zijn. Dat klinkt logisch. Maar het hoeft echt niet zo te zijn dat als jij een stabiel leven en gezin hebt, je je beter voelt. Beter kun je je richten op hoe je je nu beter kan voelen, i.p.v. verwachtingen hebben voor de toekomst.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:59 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik ben echt een huisje-boompje-beestje jongen. Ik vind dat echt heel erg leuk. Ik neig sowieso meer naar stabiliteit, burgerlijkheid en "normaalheid". Ik ben nooit abnormaal geweest. Naja, ik ben nu wel abnormaal, maar dat is geen bewuste keuze. Het is meer dat het voor mij zo verschrikkelijk onbereikbaar is.
Intimiteit zou direct veel problemen voor mij oplossen en dat hoeft niet morgen opgelost te zijn. Dat mag over 5-10 jaar ook nog wel, maar er is geen enkele indicatie dat het "goed komt", zeg maar.
Ik veroorzaak mijn eigen problematiek, maar daar heb ik vooralsnog geen controle over. Hopelijk kan ik dat leren, zodat het voor de buitenwereld lijkt alsof ik normaal functioneer.
Ik heb er behoefte aan idd, maar je kan zulke dingen ook niet dwingen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:04 schreef kuolema het volgende:
[..]
Yep, duidelijk.
Awesome verwoording, koffieNet zoiets als bij s_e dus...
[..]
Dan is het goed. Nou ja, niet fijn, maar het moet wel iets zijn waar je echt zelf behoefte aan hebt en je je niet gepusht voelt door de omgeving.
[..]
Je wilt stabiel en gemiddeld zijn. Dat klinkt logisch. Maar het hoeft echt niet zo te zijn dat als jij een stabiel leven en gezin hebt, je je beter voelt. Beter kun je je richten op hoe je je nu beter kan voelen, i.p.v. verwachtingen hebben voor de toekomst.
En het is de bedoeling dat je leert om je beter te voelen, niet dat het voor anderen lijkt alsof je 'normaal functioneert'
Ik hoop ook voor je dat dat gaat lukken.
Zou zomaar kunnen, maar een paar weken nadat ik gedumpt was, wou ze "ineens" weer met me "praten"...quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:04 schreef kuolema het volgende:
[..]
Awesome verwoording, koffieNet zoiets als bij s_e dus...
Herken ik, ik weet hoe naar het isquote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:29 schreef rainbowwarrior het volgende:
pff ben ook totaal brak. ben volgens mij pas na 4:00 uur in slaap gevallen en rond 9:00 uur weer wakker geworden met meteen hartkloppingen en stressgevoelens. heb tot nu toe bar weinig gedaan. nou ja zometeen ga ik met een vriend van me muziek maken, hopelijk leidt me dat af...
maar verder alles kut. mijn therapeute heeft weer eens 2 weken vakantie. *zucht*
Klopt. Goed voorbeeld: het boek 'the collector', over een gast die geobsedeerd is door een meisje en haar ontvoert en probeert de liefde bij haar af te dwingen. Zonder succes.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:41 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ik heb er behoefte aan idd, maar je kan zulke dingen ook niet dwingen.
Ik vind het lastig ermee om te gaan.
Ja dan ga ik het doen ook hequote:Op woensdag 16 oktober 2013 15:57 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen, maar een paar weken nadat ik gedumpt was, wou ze "ineens" weer met me "praten"...
Toen heb ik gelijk voor mezelf gekozen en heb voor de eer bedankt, ik had wel eventjes genoeg Gwendolyn-Gertrude-Bernadette gehad.
Nee, eerder het type dat dan gewoon het volgende nummertje op haar lijst zou bellenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 17:38 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ja dan ga ik het doen ook he
Het gevaar bij veel mensen is dat ze dan uit medelijden weer teruggaan...die neiging tot zwakte heb ik zelf wel. In de zin van, het uitmaken heel lang uitstellen, mezelf ervan proberen te overtuigen dat het wel goed was, hoewel ik al vanaf het begin wist dat we niet bij elkaar pasten. Heel lullig, heb niet alleen mezelf maar ook hem aan het lijntje gehouden. Hij had het wel door uiteindelijk. Het is gemeen en dom en stom maar ik wilde hem gewoon niet kwetsen....Uiteindelijk uitgemaakt en dat was de goede beslissing. Ook al was hij er niet zo blij mee![]()
Gelukkig heb jij voor jezelf gekozenPraten kan trouwens van alles betekenen. Was het een type dat je terug zou smeken?
Met happy ending?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:00 schreef Cue_ het volgende:
Zow het zit er bijna op. Morgen nog een volledige dag en dan enkel nog een ochtend. Moet zeggen dat ik het ondertussen wel een beetje gehad heb, ook door m'n lichamelijke klachten. Vanavond een massage gehad van een uur die echt wel nodig was en ook zeker wel lekker was. Dus hopelijk merk ik daar morgen wel wat van.
Nog even doorzetten
Mentaal is het af en toe zwaar, maar het is bijna voorbij. En het mentale komt vooral wanneer ik last heb van het fysieke.quote:
Ah..quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:59 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Mentaal is het af en toe zwaar, maar het is bijna voorbij. En het mentale komt vooral wanneer ik last heb van het fysieke.
Klinkt cruequote:Op woensdag 16 oktober 2013 17:38 schreef kuolema het volgende:
[..]
Klopt. Goed voorbeeld: het boek 'the collector', over een gast die geobsedeerd is door een meisje en haar ontvoert en probeert de liefde bij haar af te dwingen. Zonder succes.
Tja verder weet ik ook niet wat ik daarover moet zeggen.
[..]
Ja dan ga ik het doen ook he
Het gevaar bij veel mensen is dat ze dan uit medelijden weer teruggaan...die neiging tot zwakte heb ik zelf wel. In de zin van, het uitmaken heel lang uitstellen, mezelf ervan proberen te overtuigen dat het wel goed was, hoewel ik al vanaf het begin wist dat we niet bij elkaar pasten. Heel lullig, heb niet alleen mezelf maar ook hem aan het lijntje gehouden. Hij had het wel door uiteindelijk. Het is gemeen en dom en stom maar ik wilde hem gewoon niet kwetsen....Uiteindelijk uitgemaakt en dat was de goede beslissing. Ook al was hij er niet zo blij mee![]()
Gelukkig heb jij voor jezelf gekozenPraten kan trouwens van alles betekenen. Was het een type dat je terug zou smeken?
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 22:53 schreef seasushi het volgende:
Ik wens iedereen een diepe nachtrust toe met mooie dromen.![]()
![]()
''facebook vrienden'' heeeeeehquote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:11 schreef Miniem het volgende:
Ook zo raar.
Zie je op facebook dat facebookvrienden naar een feest gaan en ik wordt niet uitgenodigd?
Wel goede bekenden die ik wekelijjs zie. Vrienden noem ik ze niet. Maar raar dat anderen wel uitgenodigd worden en ik niet.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:14 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
''facebook vrienden'' heeeeeeh
Ik weet niet maar dat stelt niks voor.
Weet ik niet, ik ken de hele situatie niet en hoe zij zijn als groep en jij niet.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:16 schreef Miniem het volgende:
[..]
Wel goede bekenden die ik wekelijjs zie. Vrienden noem ik ze niet. Maar raar dat anderen wel uitgenodigd worden en ik niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |