abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132102872
quote:
3s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:22 schreef Jackie-Treehorn het volgende:

[..]

Ja. Het wordt toch wel als een goede opvoedmethode voor jonge kinderen gezien.
Dat is wat anders dan iemand in de hoek laten staan vanwege een laag cijfer.
pi_132104907
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:15 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Kan wel kloppen wat je zegt, Hij is erg gedisciplineerd en is heel slim. door de druk thuis.

Maar het is de manier waarop
Dat de harde methode een stimulans was om zich te ontwikkelen wil natuurlijk niet zeggen dat hij een gelukkig mens is geworden.
Op je knieën met je handen boven je hoord voor langere tijd vernederd worden, zodat het ook lichamelijk pijn gaat doen kun je zeker wel mishandeling noemen.
pi_132104962
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 14:23 schreef magnetronkoffie het volgende:

wtf man, dit topic was al bijna een jaar oud! :')
Wat mensen soms omhoog kicken 8)7 Waar zòcht je dan op, vraag ik me af :?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage zaterdag 12 oktober 2013 @ 19:06:05 #54
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_132104987
Ik zou dit mishandeling noemen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 19:13:31 #55
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_132105199
Waarom.
  zondag 13 oktober 2013 @ 18:23:40 #56
198365 Morendo
The Real Deal
pi_132130380
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:07 schreef capuchon_jongen het volgende:
Tot hij 14 was moest hij altijd als straf in de hoek staan. Ook al is hij 12-13.
Huh?! :')
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_132131582
Ik heb ook wel in de hoek moeten staan thuis, maar tot mijn 12e ongeveer. Voor de rest bestonden mijn straffen voornamelijk uit huis- of kamerarrest, dikwijls met een dik uur vroeger naar bed moeten 's-avonds. Tot verleden jaar nog een keer dat ik een heel weekend huisarrest had. Met huisarrest was ik in principe gewoon vrij in doen en laten alleen mocht ik niet naar buiten en moest ik in pyjama blijven lopen. Kamerarrest was veel erger, de naam zegt het al. Dan zat ik een hele avond alleen op mijn kamer, geen computer en geen tv. Dus ja, wat is kinderachtig? Je ouders moeten toch wat verzinnen. Om 8 uur naar bed als je 16 bent is toch wel door de ondergrens heen maar het is me overkomen.
pi_132131935
Ik moest altijd op mijn kamer zitten, ook al had ik niks gedaan. Of ik nou 12 was of 18, dat maakte ze niks uit. En uiteraard geen TV en geen computer. Nu zit ik langere tijden op mijn kamer met mijn sociale stoornissen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_132132097
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 19:16 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik moest altijd op mijn kamer zitten, ook al had ik niks gedaan. Of ik nou 12 was of 18, dat maakte ze niks uit. En uiteraard geen TV en geen computer. Nu zit ik langere tijden op mijn kamer met mijn sociale stoornissen.
Voor je eigen idee had je niets gedaan. Er zal best wel wat gebeurd zijn waar je ouders kwaad over werden.
pi_132132216
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 19:22 schreef Marius95 het volgende:

[..]

Voor je eigen idee had je niets gedaan. Er zal best wel wat gebeurd zijn waar je ouders kwaad over werden.
Dan is die straf eerder vanwege de frustratie van de ouders geweest, en heeft het het doel: hun kind leren wat wel en niet mag, niet bereikt.
Ik ben overigens van mening dat een heleboel straf en ouderlijke boosheid voortkomt uit hún frustraties, en maar voor een deel met ondeugden van hun kinderen te maken heeft.
pi_132132254
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 19:22 schreef Marius95 het volgende:

[..]

Er is niks gebeurd. Ik moest op mijn kamer zitten en leren.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_132132340
[quote]0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 19:25 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Dan is die straf eerder vanwege de frustratie van de ouders geweest, en heeft het het doel: hun kind leren wat wel en niet mag, niet bereikt.
Ik ben overigens van mening dat een heleboel straf en ouderlijke boosheid voortkomt uit hún frustraties, en maar voor een deel met ondeugden van hun kinderen te maken heeft.
[/quote]

Ja, want ik heb altijd het idee dat ik veel strenger ben/wordt opgevoed dan anderen. Mijn ondeugd valt best wel mee. Maar het gaat bij hen al mis als ik te laat thuis kom, slechtere resultaten op school, grote mond (in hun ogen dan). Dan was er op zich niet veel aan de hand maar kreeg ik straf door mijn reactie erop. Zat ik zomaar een weekend binnen.
pi_132132518
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 19:30 schreef Marius95 het volgende:

[..]

[/b]
Ja, want ik heb altijd het idee dat ik veel strenger ben/wordt opgevoed dan anderen. Mijn ondeugd valt best wel mee. Maar het gaat bij hen al mis als ik te laat thuis kom, slechtere resultaten op school, grote mond (in hun ogen dan). Dan was er op zich niet veel aan de hand maar kreeg ik straf door mijn reactie erop. Zat ik zomaar een weekend binnen.
Heb je daar wat aan overgehouden? Ik ben door onder andere mijn ouders schizoïde geworden.
quote:
Causes

There is some evidence to suggest that there is an increased prevalence of schizoid personality disorder in relatives of people with schizophrenia or schizotypal personality disorder. To Sula Wolff, who did extensive research and clinical work with children and teenagers with schizoid symptoms, "schizoid personality has a constitutional, probably genetic, basis."[30] Other researchers had hypothesized that unloving, neglectful,[31] or excessively perfectionist[32] parenting could play a role.
http://en.wikipedia.org/wiki/Schizoid_personality_disorder
pi_132132635
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 19:35 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Heb je daar wat aan overgehouden? Ik ben door onder andere mijn ouders schizoïde geworden.

[..]

Nee hoor. Ik ben nu 18 maar nog steeds kan ik niet zomaar mijn eigen gang gaan hoor. Hun huis, hun regels en die zijn voor mij nog altijd anders dan voor anderen met minder strenge ouders.
pi_132133178
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 19:39 schreef Marius95 het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik ben nu 18 maar nog steeds kan ik niet zomaar mijn eigen gang gaan hoor. Hun huis, hun regels en die zijn voor mij nog altijd anders dan voor anderen met minder strenge ouders.
Ik denk dat het verstandig is om te gaan verhuizen.
pi_132134475
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 19:39 schreef Marius95 het volgende:

[..]

Het moet niet gekker worden met die snotneuzen tegewoordig die denken de regels thuis te mogen bepalen. Natuurlijk heb je je te houden aan de regels van je ouders in HUN huis. Anders ga je maar ergens anders wonen. :(
pi_132139779
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 20:26 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het moet niet gekker worden met die snotneuzen tegewoordig die denken de regels thuis te mogen bepalen. Natuurlijk heb je je te houden aan de regels van je ouders in HUN huis. Anders ga je maar ergens anders wonen. :(
Het lijkt nu wel of mijn ouders spreken. Ik moet en ga nu naar bed trouwens.
pi_132148035
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 19:35 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

[..]

schizoid personality has a constitutional, probably genetic, basis."[30] Other researchers had hypothesized that unloving, neglectful,[31] or excessively perfectionist[32] parenting could play a role.

Stop met excuses zoeken, zwelgen in zelfmedelijden, je status benadrukken en weet ik veel wat al 1000 keer tegen je gezegd is. Maar dat zal ook voor de 1001e keer weinig uithalen..
  Redactie Frontpage maandag 14 oktober 2013 @ 08:46:29 #69
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_132148127
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 19:13 schreef borbit het volgende:
Waarom.
Omdat dit vernedering is van het kind. Een minuutje of 5 in de hoek staan OK, maar iets af laten hangen van schoolprestaties en dan een kind tientallen minuten in een hoek parkeren is mishandeling.

Door dit soort psychologische druk gaan kinderen stresshormonen produceren, iets dat hun ontwikkeling in de weg staat, en dus ook hun schoolprestaties. Een vicieuze cirkel waarbij het belang van het kind geschaad wordt.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_132148936
Kwartiertje in de hoek enz ja boeien.
Kan wel hoewel het natuurlijk handiger is om met je kind te praten en hem te helpen met zijn huiswerk.

Op je knieën in de hoek met je handen op je hoofd dat is een lijfstraf.
Klote ouders. }:|
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
pi_132149543
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 08:37 schreef Deshain het volgende:

[..]

schizoid personality has a constitutional, probably genetic, basis."[30] Other researchers had hypothesized that unloving, neglectful,[31] or excessively perfectionist[32] parenting could play a role.

Stop met excuses zoeken, zwelgen in zelfmedelijden, je status benadrukken en weet ik veel wat al 1000 keer tegen je gezegd is. Maar dat zal ook voor de 1001e keer weinig uithalen..
Aanleg is één ding, maar milieu bepaalt wat er uiteindelijk echt gebeurt.
pi_132149694
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 10:27 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Aanleg is één ding, maar milieu bepaalt wat er uiteindelijk echt gebeurt.
Ja, en het goed aanpakken van de effecten bepaalt wat je er aan overhoudt...
pi_132151710
Dit gaat veel verder dan opvoeden, dit gaat over macht.

Als die jongen daar psychologisch niets naars aan overhoudt dan lijkt mij dat meer geluk dan wijsheid (maar wie ben ik nu helemaal?).
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_132153295
Ik heb, nu 3 jaar geleden een schooljaar vergooid zonder dat ik vantevoren mijn ouders had ingelicht over mijn mindere cijfers.
In de hoek dan wel niet meer natuurlijk als 17-jarige.
Echter, mijn zaterdagavond werd afgepakt door thuis te moeten blijven en doordeweeks moest ik een uur eerder naar bed dan gewoonlijk.
Waar leg je dus eigenlijk de term "kinderachtig" neer. Dat vond ik ook, maar mijn ouders hebben zo hun principes en tenslotte blijf ik hun kind. Hoe klotig dat jaar dan ook, ik wist wel wat me te doen stond. Het weggegooide jaar blijft zonde natuurlijk.
pi_132156131
ik moest vroeger met mijn blote knieën op een kokosmat en met de armen in de lucht, ook vaak voor meer dan 1 uur.

Ben er eigenlijk niet slechter van geworden, al dat softe gedoe tegenwoordig ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')