Dat is wat anders dan iemand in de hoek laten staan vanwege een laag cijfer.quote:Op maandag 28 januari 2013 21:22 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
[..]
Ja. Het wordt toch wel als een goede opvoedmethode voor jonge kinderen gezien.
Dat de harde methode een stimulans was om zich te ontwikkelen wil natuurlijk niet zeggen dat hij een gelukkig mens is geworden.quote:Op maandag 28 januari 2013 21:15 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Kan wel kloppen wat je zegt, Hij is erg gedisciplineerd en is heel slim. door de druk thuis.
Maar het is de manier waarop
Wat mensen soms omhoog kickenquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 14:23 schreef magnetronkoffie het volgende:
wtf man, dit topic was al bijna een jaar oud!
Huh?!quote:Op maandag 28 januari 2013 21:07 schreef capuchon_jongen het volgende:
Tot hij 14 was moest hij altijd als straf in de hoek staan. Ook al is hij 12-13.
Voor je eigen idee had je niets gedaan. Er zal best wel wat gebeurd zijn waar je ouders kwaad over werden.quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:16 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik moest altijd op mijn kamer zitten, ook al had ik niks gedaan. Of ik nou 12 was of 18, dat maakte ze niks uit. En uiteraard geen TV en geen computer. Nu zit ik langere tijden op mijn kamer met mijn sociale stoornissen.
Dan is die straf eerder vanwege de frustratie van de ouders geweest, en heeft het het doel: hun kind leren wat wel en niet mag, niet bereikt.quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:22 schreef Marius95 het volgende:
[..]
Voor je eigen idee had je niets gedaan. Er zal best wel wat gebeurd zijn waar je ouders kwaad over werden.
Er is niks gebeurd. Ik moest op mijn kamer zitten en leren.quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:22 schreef Marius95 het volgende:
[..]
Voor je eigen idee had je niets gedaan. Er zal best wel wat gebeurd zijn waar je ouders kwaad over werden.
Op zondag 13 oktober 2013 19:25 schreef Gwywen het volgende:
Heb je daar wat aan overgehouden? Ik ben door onder andere mijn ouders schizoïde geworden.quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:30 schreef Marius95 het volgende:
[..]
[/b]
Ja, want ik heb altijd het idee dat ik veel strenger ben/wordt opgevoed dan anderen. Mijn ondeugd valt best wel mee. Maar het gaat bij hen al mis als ik te laat thuis kom, slechtere resultaten op school, grote mond (in hun ogen dan). Dan was er op zich niet veel aan de hand maar kreeg ik straf door mijn reactie erop. Zat ik zomaar een weekend binnen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Schizoid_personality_disorderquote:Causes
There is some evidence to suggest that there is an increased prevalence of schizoid personality disorder in relatives of people with schizophrenia or schizotypal personality disorder. To Sula Wolff, who did extensive research and clinical work with children and teenagers with schizoid symptoms, "schizoid personality has a constitutional, probably genetic, basis."[30] Other researchers had hypothesized that unloving, neglectful,[31] or excessively perfectionist[32] parenting could play a role.
Nee hoor. Ik ben nu 18 maar nog steeds kan ik niet zomaar mijn eigen gang gaan hoor. Hun huis, hun regels en die zijn voor mij nog altijd anders dan voor anderen met minder strenge ouders.quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:35 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Heb je daar wat aan overgehouden? Ik ben door onder andere mijn ouders schizoïde geworden.
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Schizoid_personality_disorder
Ik denk dat het verstandig is om te gaan verhuizen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:39 schreef Marius95 het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik ben nu 18 maar nog steeds kan ik niet zomaar mijn eigen gang gaan hoor. Hun huis, hun regels en die zijn voor mij nog altijd anders dan voor anderen met minder strenge ouders.
Het moet niet gekker worden met die snotneuzen tegewoordig die denken de regels thuis te mogen bepalen. Natuurlijk heb je je te houden aan de regels van je ouders in HUN huis. Anders ga je maar ergens anders wonen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:39 schreef Marius95 het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik ben nu 18 maar nog steeds kan ik niet zomaar mijn eigen gang gaan hoor. Hun huis, hun regels en die zijn voor mij nog altijd anders dan voor anderen met minder strenge ouders.
Het lijkt nu wel of mijn ouders spreken. Ik moet en ga nu naar bed trouwens.quote:Op zondag 13 oktober 2013 20:26 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het moet niet gekker worden met die snotneuzen tegewoordig die denken de regels thuis te mogen bepalen. Natuurlijk heb je je te houden aan de regels van je ouders in HUN huis. Anders ga je maar ergens anders wonen.
schizoid personality has a constitutional, probably genetic, basis."[30] Other researchers had hypothesized that unloving, neglectful,[31] or excessively perfectionist[32] parenting could play a role.quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:35 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Heb je daar wat aan overgehouden? Ik ben door onder andere mijn ouders schizoïde geworden.
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Schizoid_personality_disorder
Omdat dit vernedering is van het kind. Een minuutje of 5 in de hoek staan OK, maar iets af laten hangen van schoolprestaties en dan een kind tientallen minuten in een hoek parkeren is mishandeling.quote:
Aanleg is één ding, maar milieu bepaalt wat er uiteindelijk echt gebeurt.quote:Op maandag 14 oktober 2013 08:37 schreef Deshain het volgende:
[..]
schizoid personality has a constitutional, probably genetic, basis."[30] Other researchers had hypothesized that unloving, neglectful,[31] or excessively perfectionist[32] parenting could play a role.
Stop met excuses zoeken, zwelgen in zelfmedelijden, je status benadrukken en weet ik veel wat al 1000 keer tegen je gezegd is. Maar dat zal ook voor de 1001e keer weinig uithalen..
Ja, en het goed aanpakken van de effecten bepaalt wat je er aan overhoudt...quote:Op maandag 14 oktober 2013 10:27 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Aanleg is één ding, maar milieu bepaalt wat er uiteindelijk echt gebeurt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |