abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122186748
Hallo mensen,

Ik ben bevriend met een jongen die een rare jeugd heeft gehad. Hij werd altijd gestraft op een kinderachtige manier. Dat gaf hij toe aan mij.

Tot hij 14 was moest hij altijd als straf in de hoek staan. Ook al is hij 12-13. Er werd zelf een schema gebruikt, vertrouwde hij me toe. Hij moest niet veel doen of hij moest al in de hoek staan.

Zijn ouders hadden een schema.

Op school moest hij altijd een 6 /10 of meer , Indien hij daar niet in slaagde moest hij in de hoek. Dat was met zijn blote knieën op de grond en zijn handen op zijn hoofd.

Per punt da hij lager haalde dan 6 moest hij 10 minuten in de hoek. Dat betekende dat hij een 0 op 10 haalde, hij in theorie 70 minuten in de hoek moest staan.

Ik vond het een bizzar verhaal, hoe kan een ouder een kind op zo'n manier straffen? Het kan zijn dat hij dat allemaal uit zijn duim zuigt om aandacht te krijgen maar hij was wel triest toen hij het vertelde.

Hij had toen hij 11 was een ruit kapot gemaakt door een voetbal en hij moest van zijn ouders we één uur in de hoek staan. Volgens mij is dat pure kindermishandeling. Maar toch heeft het zijn vruchten afgeworpen want hij is nu heel erg slim door de druk en door angst om niet gestraft te worden.

Ik moest het weten hoe dat voelde, 1 uur met je knieën op de grond en en met je handen op je hoofd. Dus jawel, ik deed het zelf gewoon om te weten hoe dat voelde. Na 40 minuten gaf ik het op want mijn knieën deden al verschrikkelijk pijn en me handen werden zwaar. 4 dagen later heb ik nog altijd pijnlijke knieën.

Dus mijn vraag is, wat denken jullie over de ouders van een vriend van me?
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  maandag 28 januari 2013 @ 21:09:15 #2
354317 Meloewa
Geen zin meer in fok
pi_122186896
Strenge ouders zou niet pikken als vriend was
Doei!
  maandag 28 januari 2013 @ 21:10:18 #3
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_122186957
Beter dan m de tering in slaan met alles wat voor handen is.
pi_122186986
Psychopaten. :{
Durf te wedden dat hij hierdoor een trauma is opgelopen.
  maandag 28 januari 2013 @ 21:13:15 #5
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_122187130
"In de hoek staan" en dan een x aantal minuten stilstaan voordat je eruit mag is een algemeen geaccepteerde en zeer veel gebruikte opvoedmethode bij kleine kinderen. Tijdschema's van een uur of meer is natuurlijk kolder. Hou het bij een paar minuten met een reset als het kind uit de hoek komt of lawaai schopt.

Zodra een kind oud genoeg is om een gesprek mee te hebben lijkt me een dergelijke straf niet meer echt de bedoeling. Vanaf een jaar of 6 denk ik?
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
pi_122187148
- Donder eens op als je zo gaat posten. -

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2013 23:58:14 ]
Je suis Charlie Sheen
pi_122187153
Zo creëer je gedisciplineerde jongeren, goede ouders dus.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_122187293
quote:
14s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:13 schreef teknomist het volgende:
Zo creëer je gedisciplineerde jongeren, goede ouders dus.
Kan wel kloppen wat je zegt, Hij is erg gedisciplineerd en is heel slim. door de druk thuis.

Maar het is de manier waarop
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_122187419
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:15 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Kan wel kloppen wat je zegt, Hij is erg gedisciplineerd en is heel slim. door de druk thuis.

Maar het is de manier waarop
De methode is een beetje militair inderdaad, maar ik geloof niet dat het traumatisch is - als hij voor de rest genoeg liefde van zijn ouders kreeg.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  maandag 28 januari 2013 @ 21:19:29 #10
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_122187526
Nogal weird, maar kindermishandeling is een beetje overdreven.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_122187574
quote:
2s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:17 schreef teknomist het volgende:

[..]

De methode is een beetje militair inderdaad, maar ik geloof niet dat het traumatisch is - als hij voor de rest genoeg liefde van zijn ouders kreeg.
zo'n methode is niet bedoeld voor kinderen boven de 7 jaar oud.
  Moderator maandag 28 januari 2013 @ 21:20:31 #12
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_122187600
quote:
2s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:17 schreef teknomist het volgende:

[..]

Verder viel dat mee had hij gezegd
Kleren kreeg hij genoeg
Spullen en ontspanning genoeg
liefde moest hij afdwingen.

Maar zelf wat morsen met een glas cola moest hij 5 minuten in de hoek
pi_122187632
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:20 schreef balkanboy het volgende:

[..]

zo'n methode is niet bedoeld voor kinderen boven de 7 jaar oud.
Voor kinderen onder de 7 jaar wel?
pi_122187665
- Topic gaat niet over TS. -

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2013 00:02:08 ]
Je suis Charlie Sheen
  Moderator maandag 28 januari 2013 @ 21:22:05 #15
Belg
pi_122187690
quote:
2s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:21 schreef teknomist het volgende:

[..]

Jawel. 1 minuuut per jaar is de berekening dacht ik.

Maar sessies van driekwartier op 11 jarig leeftijd :')
  maandag 28 januari 2013 @ 21:22:21 #16
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_122187712
quote:

[..]

Ja. Het wordt toch wel als een goede opvoedmethode voor jonge kinderen gezien.
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
pi_122187757
quote:
3s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:22 schreef Jackie-Treehorn het volgende:

[..]

Ja. Het wordt toch wel als een goede opvoedmethode voor jonge kinderen gezien.
Dit dus.
pi_122187790
quote:

[..]

Nee man, die moet je slaan. En dan geen vlakke hand onzin, gewoon vol met een vuist. Of twee. En als ze dan nog niet luisteren willen, dan ook gewoon een kopstoot. De confrontatie vol aangaan, opvoeden is een strijd!
Je suis Charlie Sheen
  Moderator maandag 28 januari 2013 @ 21:24:13 #19
Belg
pi_122187821
Ja maar de vraag blijft:

45 minuten in dezelfde positie op 11 jarig leeftijd, is dat normaal?
pi_122187907
quote:
10s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:23 schreef NotYou het volgende:

[..]

Nee man, die moet je slaan. En dan geen vlakke hand onzin, gewoon vol met een vuist. Of twee. En als ze dan nog niet luisteren willen, dan ook gewoon een kopstoot.
Je praat nu alsof je tegen een inbreker aan het vechten bent. :P
pi_122188396
Je kind straffen omdat ie een slecht cijfer heeft gehaald is niet normaal. Hoe oud is die vriend nu?
pi_122188793
Goede ouders.
Ура для россии
pi_122188915
straf is normaal, maar niet bij een laag cijfer, of bij morsen. morsen doe je namelijk niet expres, en slecht cijfer halen doe je ook niet expres. stel dat hij een verkeerde leraar tegenkomt die hem voor de grap OV geeft, vraag is of de ouders hem nog steeds straffen of boos worden op de leraar.
pi_122193565
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:41 schreef 123dudeguys het volgende:
straf is normaal, maar niet bij een laag cijfer, of bij morsen. morsen doe je namelijk niet expres, en slecht cijfer halen doe je ook niet expres. stel dat hij een verkeerde leraar tegenkomt die hem voor de grap OV geeft, vraag is of de ouders hem nog steeds straffen of boos worden op de leraar.
In principe doet hij niks bewust, net zoals de ouders die hem straffen. Iets met determinisme en zo ;) al denk ik dat ik in het verkeerde sub forum zit :D
pi_122194571
Ik vind die vorm van straf niet passen bij die leeftijd en de redenen ervoor en zwaarte er van ronduit belachelijk.

Je gebruikt dit bij een klein kind om ze te leren dat iets niet ok is. En ook om te kalmeren, uit het slechte gedrag te krijgen, en dan kunnen ze daarna weer nieuw terug de situatie in. Anders blijft een klein kind hangen in vervelend gedrag.

Bij een ouder kind moet je kunnen doordringen tot waarom iets verkeerd is. Gaat het ook veel meer om intentie. Als je iets morst ruim je het zelf netjes op en is er niets aan de hand. Maak je steeds een troep zonder op te ruimen kun je een regel afspreken dat als hij dat doet er een gevolg aanhangt. Door te straffen voor onopzettelijk morsen krijg je denk ik heel neurotische, veel te voorzichtige kinderen.

Een uur op je knieen moeten zitten vind ik wel een vorm van mishandeling eigenlijk. Dat doet fucking pijn man. Tof van je TS dat je het probeerde ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')