abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132095962
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen

En... kamehameha...
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_132096986
Voor cue: heel veel succes. Ik heb me gister nog afgevraagd of deze bootcamp op dit moment eigenlijk wel of niet zo goed is voor jou, juist gezien je boulimiaverhaal en de therapie die je daar voor gaat volgen. Maar het kan ook goed zijn. Ik zou denk ik als ik jou was geweest een soort dagboek gaan bijhouden tijdens t camp en de goede en minder goede momenten noteren, misschien vallen je interessante dingen op die je ook in de therapie kan meenemen. In ieder geval: zet m op!!!
pi_132103928
Ik denk dat de bootcamp geweldig is. Het is namelijk er op uit gaan en iets proberen van je leven te maken. Dat is altijd beter ivg met thuis zitten en alleen zijn.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 19:26:01 #4
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_132105523
Nouja ik denk dat t sowieso goed voor me is, alleen al om weer eens te sporten en er even actief mee bezig te zijn.
Want de laatste tijd zat ik enkel thuis.op mn reet op de bank.

Merk nu die eerste dag al hoe erg het is geworden de laatste jaren. Ik kan gewoon niets meer en loop tegen lichamelijkr problemen op. Zoas nu door t velen joggen op onregelmatig terrein dat mn enkels enorm zwak zijn (geworden). En ik daar heel erg mee moet uitkijken de rest van de week, waar ik enorm van baal.

Boulimia heb ik niet, maar ik eet vooral gewoonte veel en te vaak. Daarbij wil ik het er ook wel.eens uitgooien. Niet met regelmaat en ook niet tot de bodem, maar het is natuutrlijk niet gezond.
Hier word je op een dieet gezet van 1200 kcal per dag. En moet zeggen dat ik daar nu nog helemaal geen last van heb. Ik weet dat ik vooral uit emotie en gewoonte eet.

Of ik hier echt dingen ga leren vraag ik me af. Of zoas mensen zeggen dat je trots op jezelf zal zijn. Denk niet dat dat er voor mij inzit.
Hoogstens dat ik t goed vond dat ik vpor zoiets gekozen heb.
pi_132107726
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 19:26 schreef Cue_ het volgende:

Boulimia heb ik niet, maar ik eet vooral gewoonte veel en te vaak. Daarbij wil ik het er ook wel.eens uitgooien. Niet met regelmaat en ook niet tot de bodem, maar het is natuutrlijk niet gezond.
Hier word je op een dieet gezet van 1200 kcal per dag. En moet zeggen dat ik daar nu nog helemaal geen last van heb. Ik weet dat ik vooral uit emotie en gewoonte eet.
1200 niet tekort dan? Ik dacht dat ze 2500 aanhouden.
Rustig aan.
pi_132107964
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 20:56 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

1200 niet tekort dan? Ik dacht dat ze 2500 aanhouden.
2500 op een bootcamp? :D Ja, waar ze elke dag de marathon gaan lopen :P. 2500 per dag is wel bruut hoor als je voor de rest niet zo veel doet.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_132108031
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 21:05 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

2500 op een bootcamp? :D Ja, waar ze elke dag de marathon gaan lopen :P. 2500 per dag is wel bruut hoor als je voor de rest niet zo veel doet.
Oh dacht dat ze dat voor gemiddeld aanhielden, als ik dan ga kijken wat je daar wel niet allemaal voor moet opeten vind ik dat ook wel appart altijd, maar ik sta er niet van te kijken als ik te weinig eet eerlijk gezegd.

Ik geef niet zoveel om eten, als ik honger ben kan ik volgens mij relatief gemakkelijk dat gevoel negeren.
Rustig aan.
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 22:26:40 #8
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_132109959
2000 is voor een vrouw de normale hoeveelheid. Wil je afvallen moet je daar dus onder gaan zitten. Opzih had ik iets van 1500 verwacht, maar blijkbaar kan dit ook.

Ga je er boven zitten dan is t vaak voor de lange termijn pas effectief, anders word je gwoon dikker. een week sporten is dan hoogstens leuk maar heb je weinig aan
pi_132111549
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 22:26 schreef Cue_ het volgende:
2000 is voor een vrouw de normale hoeveelheid. Wil je afvallen moet je daar dus onder gaan zitten. Opzih had ik iets van 1500 verwacht, maar blijkbaar kan dit ook.

Ga je er boven zitten dan is t vaak voor de lange termijn pas effectief, anders word je gwoon dikker. een week sporten is dan hoogstens leuk maar heb je weinig aan
Men zegt 7000 calorien = 1 kilo.
Rustig aan.
pi_132112205
Hmm, moet ik alleen naar een concert gaan?
(ja dit is zo een post voor een zetje in de rug :P )
Rustig aan.
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 23:59:43 #11
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_132112449
1200 kcal eten en dan de hele dag sporten is te weinig. Ik vind het nu al een waardeloos bootcamp.
2000 kcal is als je gewoon leeft, dus met een gewoon half uur bewegen per dag. Met een half uur hardlopen verbrand ik geloof ik 400 kcal, dus reken voor een dag bootcamp op zeker 1000.
Dus je moet er 2000 eten, das ongeveer 1000 te weinig, dat is dus al fors. Ik vraag me af wat voor amateuristisch clubje hier achter zit.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_132112454
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 23:51 schreef kingtoppie het volgende:
Ja, altijd alles alleen moeten blijven doen...forever alone :'(
  zondag 13 oktober 2013 @ 00:00:20 #13
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_132112471
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 23:51 schreef kingtoppie het volgende:
Ja. Leuk man, lekker genieten van fijne muziek!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_132112549
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 23:59 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ja, altijd alles alleen moeten blijven doen...forever alone :'(
:6
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2013 00:00 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ja. Leuk man, lekker genieten van fijne muziek!
:9
Rustig aan.
pi_132113150
Kaartje besteld.
Rustig aan.
pi_132115436
Ik kreeg wat berichten uit de familie dat er toch wel enige teleurstelling in mij heerst. Ik er weer een potje van maak, alleen voor mezelf kies, zelfzuchtig en eigenwijs ben. En ook erg egoistisch. Het niet met me goed gaat komen. Blablabla ..

Daar staat tegenover dat mijn therapeut wil dat elk contact met de familie is afgelopen. (En blijft zeggen dat de familie zelf ook al uit elkaar is (sommigen komen niet meer bij elkander over de vloer))

Voor de rest nog wat vreemde mails in het engels gekregen over hoeveel ik wel niet fout heb gedaan in mijn vorige relatie en dat ik ziek ben en hulp nodig heb. Niet fijn om te lezen. Ik kan aan de spelfouten direct zien wie dit is.
pi_132116942
quote:
6s.gif Op zondag 13 oktober 2013 00:29 schreef kingtoppie het volgende:
Kaartje besteld.
Goed zo! *O* Ga regelmatig alleen naar concerten omdat mijn vriendinnen of zus niet kunnen of willen (hou van deels ander genre dan zij). Vind ik meestal ook geen probleem (soms wel een beetje irritant hoor), gewoon lekker doen !

Soms vind ik het zelfs juist heel fijn, omdat ik dan gewoon zelf kan genieten en geen rekening hoef te houden met anderen. Heb nogal eens de neiging - als ik iemand meegevraagd heb voor een band die ze niet kennen- verantwoordelijkheidsgevoel te hebben, dan wil ik dat zij het ook leuk vinden of naar hun zin hebben (ja onnodig, ik weet het, maar het is er vaak toch, al wordt het wel minder sinds ik dat besef en er andere gedachten tegenover zet). Nogal gevoelig blijkbaar en als zij niet genieten, geniet ik zelf ook een stuk minder (ook als ik het wél mooi vind) 8)7 Irritant mechanisme :')
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_132117065
quote:
6s.gif Op zondag 13 oktober 2013 00:29 schreef kingtoppie het volgende:
Kaartje besteld.
Mooi!

Gingen er maar meer mensen alleen naar een concert. ipv met zijn allen gezellig er doorheen te kleppen.

Veel plezier.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_132118383
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 09:30 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Goed zo! *O* Ga regelmatig alleen naar concerten omdat mijn vriendinnen of zus niet kunnen of willen (hou van deels ander genre dan zij). Vind ik meestal ook geen probleem (soms wel een beetje irritant hoor), gewoon lekker doen !

Soms vind ik het zelfs juist heel fijn, omdat ik dan gewoon zelf kan genieten en geen rekening hoef te houden met anderen. Heb nogal eens de neiging - als ik iemand meegevraagd heb voor een band die ze niet kennen- verantwoordelijkheidsgevoel te hebben, dan wil ik dat zij het ook leuk vinden of naar hun zin hebben (ja onnodig, ik weet het, maar het is er vaak toch, al wordt het wel minder sinds ik dat besef en er andere gedachten tegenover zet). Nogal gevoelig blijkbaar en als zij niet genieten, geniet ik zelf ook een stuk minder (ook als ik het wél mooi vind) 8)7 Irritant mechanisme :')
Doch begrijpelijk.
Rustig aan.
pi_132118949
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 09:42 schreef seasushi het volgende:

[..]

Mooi!

Gingen er maar meer mensen alleen naar een concert. ipv met zijn allen gezellig er doorheen te kleppen.

Veel plezier.
Ik ben voor! *O* (en dus tegen erdoor heen kleppen ;) )
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_132119122
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 03:01 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik kreeg wat berichten uit de familie dat er toch wel enige teleurstelling in mij heerst. Ik er weer een potje van maak, alleen voor mezelf kies, zelfzuchtig en eigenwijs ben. En ook erg egoistisch. Het niet met me goed gaat komen. Blablabla ..

Daar staat tegenover dat mijn therapeut wil dat elk contact met de familie is afgelopen. (En blijft zeggen dat de familie zelf ook al uit elkaar is (sommigen komen niet meer bij elkander over de vloer))

Voor de rest nog wat vreemde mails in het engels gekregen over hoeveel ik wel niet fout heb gedaan in mijn vorige relatie en dat ik ziek ben en hulp nodig heb. Niet fijn om te lezen. Ik kan aan de spelfouten direct zien wie dit is.
Dat krijg je met conditionele liefde. Dan lopen ze hard te klagen i.p.v. dat ze je een handje helpen. Heb je die mails al weggegooid?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_132119246
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 11:57 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dat krijg je met conditionele liefde. Dan lopen ze hard te klagen i.p.v. dat ze je een handje helpen. Heb je die mails al weggegooid?
Yip ;(
  zondag 13 oktober 2013 @ 12:04:05 #23
47102 Elvi
miemkwien
pi_132119278
quote:

De therapeut kan zo veel willen maar het gaat erom wat JIJ wilt. :)

En als je familie zulke emails schrijft dan vind ik zij erg zelfzuchtig en egoistisch zijn. Maar de keuze om met ze te breken of niet ligt bij jou.
pi_132122763
Wat een kutweekend. Echt :r wat kun je toch teleurgesteld zijn in een persoon.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_132122919
quote:

Met zo'n familie kan je beter vijanden hebben.

De dyslect is ze Polish? :P
pi_132123363
Godver, is er iemand waar ik ff mee kan praten? :'(
pi_132123445
quote:
15s.gif Op zondag 13 oktober 2013 14:30 schreef Miniem het volgende:
Godver, is er iemand waar ik ff mee kan praten? :'(
Ik zou zeggen, vertel! :)
pi_132123458
Niet hier :N
pi_132123650
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 14:33 schreef Miniem het volgende:
Niet hier :N
Waar dan wel?
En sowieso, als het een echt zware kwestie is, is het dan niet beter om meerdere meningen aan te horen? Ik heb de waarheid ook niet in pacht hoor :P
pi_132123699
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 14:40 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Waar dan wel?
En sowieso, als het een echt zware kwestie is, is het dan niet beter om meerdere meningen aan te horen? Ik heb de waarheid ook niet in pacht hoor :P
DM, ik ga hier geen persoonlijke dingen op een openbaar forum neerpleuren.
pi_132123726
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 14:43 schreef Miniem het volgende:

[..]

DM, ik ga hier geen persoonlijke dingen op een openbaar forum neerpleuren.
Doe maar een PM, dit zou nog wel eens een lang verhaal kunnen worden :P
pi_132123801
Ben opzich zo klaar, maar het is gwn behoorlijk rot voor me :)
pi_132126188
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2013 14:15 schreef Gray het volgende:

[..]

Met zo'n familie kan je beter vijanden hebben.

De dyslect is ze Polish? :P
Tak! Tak tak tak tak tak!
pi_132126859
Nou, Gray heeft zich een mooie telefoon en tablet laten aansmeren. Ze zijn bijna even groot. :P
pi_132127039
quote:
10s.gif Op zondag 13 oktober 2013 16:22 schreef Gray het volgende:
Nou, Gray heeft zich een mooie telefoon en tablet laten aansmeren. Ze zijn bijna even groot. :P
Oe! De zen-master gaat op de tablet toer! :) Leuke hebbedingetjes :) (tak was overigens Polish voor ja :P).
pi_132129618
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 16:27 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Oe! De zen-master gaat op de tablet toer! :) Leuke hebbedingetjes :) (tak was overigens Polish voor ja :P).
Jaaa, ben weer helemaal up to date! 8-) :7

Dacht dat tak aan *kewijf vooraf ging. :P
pi_132143504
:W avond.
Rustig aan.
pi_132148210
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 16:27 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

zen-apps!
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_132149874
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 10:35 schreef Deshain het volgende:

[..]

Ja, en het goed aanpakken van de effecten bepaalt wat je er aan overhoudt...
Sommige effecten zijn niet aan te pakken zonder interventie van buitenaf. Ook het genetische gedeelte van een persoon speelt een rol in hoe er gereageerd wordt op zaken. Als je aanleg hebt voor schizoïde en je krijgt met negatieve zaken te maken, dan kun je daar juist meer schizoïde door worden als verdediging tegen het slechte milieu.
pi_132152406
quote:
10s.gif Op zondag 13 oktober 2013 16:22 schreef Gray het volgende:
Je klinkt als iemand die jaloers is.. ;)
pi_132157654
quote:
10s.gif Op maandag 14 oktober 2013 12:38 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Je klinkt als iemand die jaloers is.. ;)
Que?
pi_132158260
Ik voel me sinds vrijdag weer verschrikkelijk slecht. Ik heb de afgelopen dagen zo'n enorme berg stront over me heen gekregen, echt niet normaal. Mensen hebben er geen enkel begrip voor als je je slecht voelt.

Wat ook aan me zit te vreten is dat alle vrienden die ik ooit gehad heb al het contact hebben verbroken. Ik snap hier gewoon helemaal niks van.
pi_132158804
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 16:08 schreef Gewas het volgende:
Ik voel me sinds vrijdag weer verschrikkelijk slecht. Ik heb de afgelopen dagen zo'n enorme berg stront over me heen gekregen, echt niet normaal. Mensen hebben er geen enkel begrip voor als je je slecht voelt.

Wat ook aan me zit te vreten is dat alle vrienden die ik ooit gehad heb al het contact hebben verbroken. Ik snap hier gewoon helemaal niks van.
Welcome to my world.
pi_132161199
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 16:08 schreef Gewas het volgende:

Dan waren dat geen echte vrienden, plain and simple....dat....of je moet zelf iets op je geweten hebben :P

Maar anyway, het is gewoon niet tof om zo door je "vrienden" in de kliko te worden gegooid, maar dan weet je tenminste wel aan wie je -echt- wat hebt (en in jouw geval is dat blijkbaar niemand).

Heb je nog contact met familie om op terug te vallen?
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 16:27 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Welcome to my world.
Een beetje meer uitleg had Gewas denk ik wat meer geholpen, maar evengoed bedankt voor je begrip :P
pi_132161899
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 17:41 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dan waren dat geen echte vrienden, plain and simple....dat....of je moet zelf iets op je geweten hebben :P

Maar anyway, het is gewoon niet tof om zo door je "vrienden" in de kliko te worden gegooid, maar dan weet je tenminste wel aan wie je -echt- wat hebt (en in jouw geval is dat blijkbaar niemand).

Heb je nog contact met familie om op terug te vallen?

Gelukkig heb ik wel familie waar ik (met de meesten in ieder geval) goed mee omga. :)

Die vrienden die ik ben kwijtgeraakt was in een periode dat ik psychotisch was. Dat zou er mee te maken kunnen hebben.
pi_132162159
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 18:04 schreef Gewas het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik wel familie waar ik (met de meesten in ieder geval) goed mee omga. :)

Die vrienden die ik ben kwijtgeraakt was in een periode dat ik psychotisch was. Dat zou er mee te maken kunnen hebben.
1 van mijn toenmalige kennissen is ooit opgenomen geweest wegens psychotisch-achtige symptomen (opname van een week of 6 of zo?) en hem heb ik nooooit laten barsten (dit is even een samenvatting). Ik heb hem zeker 1 a 2 keer per week opgezocht in die tijd en sindsdien is hij altijd weer de oude gebleven.

Echt, dat waren geen echte vrienden.
En sowieso, toen je weer beter was, waar waren die "vrienden" toen?

Of denk je -echt- dat jij iets fout hebt gedaan wat al jouw vrienden tegen het been stootte?
DFat kan natuurlijk ook he? Maar lijkt me sterk dat je zelf -al- jouw vriendschappen dermate verziekt hebt, dat zou een knap staaltje zijn geweest (mist het echte vrienden waren).
  maandag 14 oktober 2013 @ 23:18:53 #47
362368 Toradora
Poef........
pi_132175805
Pff, nadat ik even dacht goed bezig te zijn (durven posten hier, naar therapie gaan) ging het opeens bergafwaarts nadat ik de enige vriendin die ik sinds een korte tijd weer had, aan de kant heb gezet. Na al die jaren was ze niks veranderd en we klikken gewoon niet. Bovendien sleurde ze me in situaties waar ik niet in wilde komen.

Ben helemaal teruggevallen in het onder de deken zitten, niks doen, huilen, schreeuwen, alle afspraken niet meer nakomen, mn vriend afsnauwen.
Resultaat, een brief van mijn psycholoog dat ze besloot er mee te stoppen, ook omdat ik nu 23 ben, maar ook omdat ik 2 keer niet ben gekomen. :@ Mijn vriend die aankaart dat mijn psychische problemen nu wel echt heel erg aan hem beginnen te knagen en dat dit moet veranderen. Ik die weer 3 kilo afval en nu ondergewicht heb. ben 1.72 en weeg 52 kilo :(

En dat alles zorgde alleen maar voor meer depressieve gedachte, ik heb ze nu nog steeds.
Maar er zijn wel weer lichtpunten. Ik heb de 22ste een afspraak met de huisarts voor een verwijzing naar volwassenzorg. Ik moet mijn therapie weer oppakken! Ondertussen heb ik mijn oude beste vriendin benaderd en hebben we al 2 keer afgesproken, wat heel erg goed voelt, maar we zijn heel erg onwennig naar elkaar, durven elkaar bijna niet te appen enzo. Maar als we samen zijn, is de klik van vroeger er weer helemaal, en dat voelt zo fijn!
Ook ga ik deze maand nog verhuizen en kunnen mijn vriend en ik weg uit de nare buurt waar we nu wonen, de te hoge huur van 825 euro excl. vaarwel zeggen, en een heerlijke nieuwe start maken in een nieuwe goedkope woning! O+

Al dat is fantastisch nieuws, maar toch heb ik moeite met de dagelijkse dingen. Ik pak het nog steeds niet op, en het eerste wat ik doe als ik opsta is achter de laptop duiken en helemaal niks nuttigs doen, niet eens gamen of series kijken... Ik klik maar wat nutteloos rond, en pas wanneer mijn vriend richting huis komt maak ik me klaar omdat ik me lullig voel tegenover hem dat hij alles moet doen. Dus haast ik me als een malle, om vervolgens kapot te zijn want dat trekt mijn lijf niet. Of nog erger, ik zoek een excuus lichamelijk om het helemaal niet te doen. (Mijn vriend weet dat ik dat doe, maar die mafkees accepteert het ipv dat hij er niet aan toegeeft, terwijl ik juist het af wil leren!)
Ik vraag me af of iemand tips heeft die mij kunnen helpen zodat ik mezelf kan motiveren wat van de dag te maken! Er komt binnenkort ook geld vrij om alle dingen te doen die ik wil doen, dus dan kan ik ook geen excuus meer hebben dat er geen geld is, maar ik weet niet hoe ik mezelf die schop onder mn kont moet geven. Dus alle tips zijn van harte welkom!

Verder ga ik voor de 3de keer proberen echt mee te schrijven/lezen/praten met dit topic, ik denk echt dat ik er wat aan heb! En 3 maal is scheepsrecht :9

Ik wens iedereen een fijne nacht(rust) toe! O+
pi_132176108
Gatver, ik ben ook weer teruggevallen. Het leuke wat ik in het vooruitzicht had zit erop en was eigenlijk niet echt leuk door een fout/blunder van iemand anders. Ik zit daarmee echt in mijn maag en heb ook niks leuks in het vooruitzicht. En niemand heeft tijd of iets. Ik haat mezelf nu echt enorm.
  maandag 14 oktober 2013 @ 23:31:08 #49
362368 Toradora
Poef........
pi_132176329
Hoezo haat je jezelf? Ik weet natuurlijk niet wat de situatie is waar jij nu in zit. Maar er is geen enkele rede om jezelf te haten. Je bent goed en mooi zoals je bent. Kijk naar de goeie kanten van jezelf, en hou daarvan!
pi_132176471
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 23:31 schreef Toradora het volgende:
Hoezo haat je jezelf? Ik weet natuurlijk niet wat de situatie is waar jij nu in zit. Maar er is geen enkele rede om jezelf te haten. Je bent goed en mooi zoals je bent. Kijk naar de goeie kanten van jezelf, en hou daarvan!
Mooi zoals je bent? :')

Overal littekens, lelijk hoofd, lelijk kapsel.

En echt, ik haat mezelf. Ik weet geen een wat liefde is. Nooit ontvangen en kunnen geven.
Mensen geven niet om me. Het liefst zou ik een ernstige ziekte krijgen waardoor ik overlijdt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')