Korte omschrijving depressie:quote:Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.
Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien
Korte uitleg van angststoornissen:quote:Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.
Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.
Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
quote:Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.
Wanneer spreken we van een angststoornis?
Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.
In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:
Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs
Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:
Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
1200 niet tekort dan? Ik dacht dat ze 2500 aanhouden.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 19:26 schreef Cue_ het volgende:
Boulimia heb ik niet, maar ik eet vooral gewoonte veel en te vaak. Daarbij wil ik het er ook wel.eens uitgooien. Niet met regelmaat en ook niet tot de bodem, maar het is natuutrlijk niet gezond.
Hier word je op een dieet gezet van 1200 kcal per dag. En moet zeggen dat ik daar nu nog helemaal geen last van heb. Ik weet dat ik vooral uit emotie en gewoonte eet.
2500 op een bootcamp?quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:56 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
1200 niet tekort dan? Ik dacht dat ze 2500 aanhouden.
Oh dacht dat ze dat voor gemiddeld aanhielden, als ik dan ga kijken wat je daar wel niet allemaal voor moet opeten vind ik dat ook wel appart altijd, maar ik sta er niet van te kijken als ik te weinig eet eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 21:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
2500 op een bootcamp?Ja, waar ze elke dag de marathon gaan lopen
. 2500 per dag is wel bruut hoor als je voor de rest niet zo veel doet.
Men zegt 7000 calorien = 1 kilo.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:26 schreef Cue_ het volgende:
2000 is voor een vrouw de normale hoeveelheid. Wil je afvallen moet je daar dus onder gaan zitten. Opzih had ik iets van 1500 verwacht, maar blijkbaar kan dit ook.
Ga je er boven zitten dan is t vaak voor de lange termijn pas effectief, anders word je gwoon dikker. een week sporten is dan hoogstens leuk maar heb je weinig aan
Ja, altijd alles alleen moeten blijven doen...forever alonequote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:51 schreef kingtoppie het volgende:
Hmm, moet ik alleen naar een concert gaan?
(ja dit is zo een post voor een zetje in de rug)
Ja. Leuk man, lekker genieten van fijne muziek!quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:51 schreef kingtoppie het volgende:
Hmm, moet ik alleen naar een concert gaan?
(ja dit is zo een post voor een zetje in de rug)
quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:59 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ja, altijd alles alleen moeten blijven doen...forever alone
quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:00 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ja. Leuk man, lekker genieten van fijne muziek!
Goed zo!quote:
Mooi!quote:
Doch begrijpelijk.quote:Op zondag 13 oktober 2013 09:30 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Goed zo!Ga regelmatig alleen naar concerten omdat mijn vriendinnen of zus niet kunnen of willen (hou van deels ander genre dan zij). Vind ik meestal ook geen probleem (soms wel een beetje irritant hoor), gewoon lekker doen !
Soms vind ik het zelfs juist heel fijn, omdat ik dan gewoon zelf kan genieten en geen rekening hoef te houden met anderen. Heb nogal eens de neiging - als ik iemand meegevraagd heb voor een band die ze niet kennen- verantwoordelijkheidsgevoel te hebben, dan wil ik dat zij het ook leuk vinden of naar hun zin hebben (ja onnodig, ik weet het, maar het is er vaak toch, al wordt het wel minder sinds ik dat besef en er andere gedachten tegenover zet). Nogal gevoelig blijkbaar en als zij niet genieten, geniet ik zelf ook een stuk minder (ook als ik het wél mooi vind)Irritant mechanisme
![]()
Ik ben voor!quote:Op zondag 13 oktober 2013 09:42 schreef seasushi het volgende:
[..]
Mooi!
Gingen er maar meer mensen alleen naar een concert. ipv met zijn allen gezellig er doorheen te kleppen.
Veel plezier.
Dat krijg je met conditionele liefde. Dan lopen ze hard te klagen i.p.v. dat ze je een handje helpen. Heb je die mails al weggegooid?quote:Op zondag 13 oktober 2013 03:01 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik kreeg wat berichten uit de familie dat er toch wel enige teleurstelling in mij heerst. Ik er weer een potje van maak, alleen voor mezelf kies, zelfzuchtig en eigenwijs ben. En ook erg egoistisch. Het niet met me goed gaat komen. Blablabla ..
Daar staat tegenover dat mijn therapeut wil dat elk contact met de familie is afgelopen. (En blijft zeggen dat de familie zelf ook al uit elkaar is (sommigen komen niet meer bij elkander over de vloer))
Voor de rest nog wat vreemde mails in het engels gekregen over hoeveel ik wel niet fout heb gedaan in mijn vorige relatie en dat ik ziek ben en hulp nodig heb. Niet fijn om te lezen. Ik kan aan de spelfouten direct zien wie dit is.
Yipquote:Op zondag 13 oktober 2013 11:57 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat krijg je met conditionele liefde. Dan lopen ze hard te klagen i.p.v. dat ze je een handje helpen. Heb je die mails al weggegooid?
De therapeut kan zo veel willen maar het gaat erom wat JIJ wilt.quote:Op zondag 13 oktober 2013 03:01 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik kreeg wat berichten uit de familie dat er toch wel enige teleurstelling in mij heerst. Ik er weer een potje van maak, alleen voor mezelf kies, zelfzuchtig en eigenwijs ben. En ook erg egoistisch. Het niet met me goed gaat komen. Blablabla ..
Daar staat tegenover dat mijn therapeut wil dat elk contact met de familie is afgelopen. (En blijft zeggen dat de familie zelf ook al uit elkaar is (sommigen komen niet meer bij elkander over de vloer))
Voor de rest nog wat vreemde mails in het engels gekregen over hoeveel ik wel niet fout heb gedaan in mijn vorige relatie en dat ik ziek ben en hulp nodig heb. Niet fijn om te lezen. Ik kan aan de spelfouten direct zien wie dit is.
Met zo'n familie kan je beter vijanden hebben.quote:Op zondag 13 oktober 2013 03:01 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik zou zeggen, vertel!quote:Op zondag 13 oktober 2013 14:30 schreef Miniem het volgende:
Godver, is er iemand waar ik ff mee kan praten?
Waar dan wel?quote:
DM, ik ga hier geen persoonlijke dingen op een openbaar forum neerpleuren.quote:Op zondag 13 oktober 2013 14:40 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Waar dan wel?
En sowieso, als het een echt zware kwestie is, is het dan niet beter om meerdere meningen aan te horen? Ik heb de waarheid ook niet in pacht hoor
Doe maar een PM, dit zou nog wel eens een lang verhaal kunnen wordenquote:Op zondag 13 oktober 2013 14:43 schreef Miniem het volgende:
[..]
DM, ik ga hier geen persoonlijke dingen op een openbaar forum neerpleuren.
Tak! Tak tak tak tak tak!quote:Op zondag 13 oktober 2013 14:15 schreef Gray het volgende:
[..]
Met zo'n familie kan je beter vijanden hebben.
De dyslect is ze Polish?
Oe! De zen-master gaat op de tablet toer!quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:22 schreef Gray het volgende:
Nou, Gray heeft zich een mooie telefoon en tablet laten aansmeren. Ze zijn bijna even groot.
Jaaa, ben weer helemaal up to date!quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:27 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Oe! De zen-master gaat op de tablet toer!Leuke hebbedingetjes
(tak was overigens Polish voor ja
).
zen-apps!quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:27 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Oe! De zen-master gaat op de tablet toer!Leuke hebbedingetjes
(tak was overigens Polish voor ja
).
Sommige effecten zijn niet aan te pakken zonder interventie van buitenaf. Ook het genetische gedeelte van een persoon speelt een rol in hoe er gereageerd wordt op zaken. Als je aanleg hebt voor schizoïde en je krijgt met negatieve zaken te maken, dan kun je daar juist meer schizoïde door worden als verdediging tegen het slechte milieu.quote:Op maandag 14 oktober 2013 10:35 schreef Deshain het volgende:
[..]
Ja, en het goed aanpakken van de effecten bepaalt wat je er aan overhoudt...
Je klinkt als iemand die jaloers is..quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:22 schreef Gray het volgende:
Nou, Gray heeft zich een mooie telefoon en tablet laten aansmeren. Ze zijn bijna even groot.
Que?quote:Op maandag 14 oktober 2013 12:38 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Je klinkt als iemand die jaloers is..
Welcome to my world.quote:Op maandag 14 oktober 2013 16:08 schreef Gewas het volgende:
Ik voel me sinds vrijdag weer verschrikkelijk slecht. Ik heb de afgelopen dagen zo'n enorme berg stront over me heen gekregen, echt niet normaal. Mensen hebben er geen enkel begrip voor als je je slecht voelt.
Wat ook aan me zit te vreten is dat alle vrienden die ik ooit gehad heb al het contact hebben verbroken. Ik snap hier gewoon helemaal niks van.
Dan waren dat geen echte vrienden, plain and simple....dat....of je moet zelf iets op je geweten hebbenquote:Op maandag 14 oktober 2013 16:08 schreef Gewas het volgende:
Ik voel me sinds vrijdag weer verschrikkelijk slecht. Ik heb de afgelopen dagen zo'n enorme berg stront over me heen gekregen, echt niet normaal. Mensen hebben er geen enkel begrip voor als je je slecht voelt.
Wat ook aan me zit te vreten is dat alle vrienden die ik ooit gehad heb al het contact hebben verbroken. Ik snap hier gewoon helemaal niks van.
Een beetje meer uitleg had Gewas denk ik wat meer geholpen, maar evengoed bedankt voor je begripquote:
Gelukkig heb ik wel familie waar ik (met de meesten in ieder geval) goed mee omga.quote:Op maandag 14 oktober 2013 17:41 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dan waren dat geen echte vrienden, plain and simple....dat....of je moet zelf iets op je geweten hebben
Maar anyway, het is gewoon niet tof om zo door je "vrienden" in de kliko te worden gegooid, maar dan weet je tenminste wel aan wie je -echt- wat hebt (en in jouw geval is dat blijkbaar niemand).
Heb je nog contact met familie om op terug te vallen?
1 van mijn toenmalige kennissen is ooit opgenomen geweest wegens psychotisch-achtige symptomen (opname van een week of 6 of zo?) en hem heb ik nooooit laten barsten (dit is even een samenvatting). Ik heb hem zeker 1 a 2 keer per week opgezocht in die tijd en sindsdien is hij altijd weer de oude gebleven.quote:Op maandag 14 oktober 2013 18:04 schreef Gewas het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik wel familie waar ik (met de meesten in ieder geval) goed mee omga.![]()
Die vrienden die ik ben kwijtgeraakt was in een periode dat ik psychotisch was. Dat zou er mee te maken kunnen hebben.
Mooi zoals je bent?quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:31 schreef Toradora het volgende:
Hoezo haat je jezelf? Ik weet natuurlijk niet wat de situatie is waar jij nu in zit. Maar er is geen enkele rede om jezelf te haten. Je bent goed en mooi zoals je bent. Kijk naar de goeie kanten van jezelf, en hou daarvan!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |