In mijn geval niet. Omdat ik mijn eigen problemen veroorzaak zal het 0 van de 10 keer beter gaan op lange termijn. Op korte termijn lijkt het misschien beter te gaan, maar op lange termijn lijkt dat zeker niet zo.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:45 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ja, dat werd het wel. Want verhuizen naar Londen betekende voor mij pompen of verzuipen. Ik moest toen wel. Dat is net zoiets als in het midden van de oceaan worden gedumpt. Dan moet je wel zwemmen.
En toen bleek het allemaal dus wel mee te vallen. Vandaar dat ik ook altijd geloof in het 'duik in het diepe' proces. Fuck it, gooi jezelf in een situatie waar je niet in wil zitten en kijken hoe je daar op gaat reageren. 9 van de 10 keer gaat dat toch stukken beter.
Ah oke, kom hier morgen ook ff op terug.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:46 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Inschrijven voor universiteit in Londen, ik wist wat voor cijfers ik moest halen. Die heb ik gehaald en ben toen weggegaan en de "spreekwoordelijke' middelvinger opgestoken naar iedereen die dacht dat ik huilend terug zou komen naar Groningen (waar ik destijds zat).
Voor jou werkte dat, dat wil niet zeggen dat het voor iedereen zo werkt. Ik zou nog liever doodgaan dan naar één of andere massale klotestad verhuizenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:45 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ja, dat werd het wel. Want verhuizen naar Londen betekende voor mij pompen of verzuipen. Ik moest toen wel. Dat is net zoiets als in het midden van de oceaan worden gedumpt. Dan moet je wel zwemmen.
En toen bleek het allemaal dus wel mee te vallen. Vandaar dat ik ook altijd geloof in het 'duik in het diepe' proces. Fuck it, gooi jezelf in een situatie waar je niet in wil zitten en kijken hoe je daar op gaat reageren. 9 van de 10 keer gaat dat toch stukken beter.
Ja maar dat is ook gewoon niet leuk eigenlijkquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:50 schreef minthy het volgende:
[..]
Voor jou werkte dat, dat wil niet zeggen dat het voor iedereen zo werkt. Ik zou nog liever doodgaan dan naar één of andere massale klotestad verhuizen
Geen idee, nog nooit geweest. Van de meeste steden krijg ik het Spaans benauwd, langer dan een dag hou ik het niet volquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:53 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja maar dat is ook gewoon niet leuk eigenlijk
London valt nog mee denk ik wat dat betreft.
Ik denk serieus dat het voor meer mensen zou werken. Denk je dat ik naar Londen wou? Ik was schijtsbenauwd. Ik heb de hele eerste week lopen janken. Ik wou terug ...quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:50 schreef minthy het volgende:
[..]
Voor jou werkte dat, dat wil niet zeggen dat het voor iedereen zo werkt. Ik zou nog liever doodgaan dan naar één of andere massale klotestad verhuizen
Zelfs als ik het initiatief neem komt er geen fuck uit voort. Er zijn geen garanties.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:47 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik herinner mij dat er zelfs een meisje naast mij ging zitten zo uit het niets.
Gewoon initiatief van een vrouw dus eigenlijk.
Verhuizen wil ik wel, mits ik binnen een half jaar leuke contacten heb.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:56 schreef minthy het volgende:
[..]
Geen idee, nog nooit geweest. Van de meeste steden krijg ik het Spaans benauwd, langer dan een dag hou ik het niet vol![]()
Verhuizen zou ik op het moment niet eens zo erg vinden (even afgezien van al het gesleep en geregel) maar dan graag weer naar een dorp.
Jij bent ook een soort persoon dat dat kan doen. Heb je nog leuke contacten opgedaan in Londen?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:06 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat het voor meer mensen zou werken. Denk je dat ik naar Londen wou? Ik was schijtsbenauwd. Ik heb de hele eerste week lopen janken. Ik wou terug ...
Soms moet de shock zo groot zijn dat je dan pas door hebt dat het ook anders kan. Maarja, het kan inderdaad zijn dat dit meer voor mij geld en niet voor anderen. Ik merk gewoon bij veel mensen dat ze te afwachtend zijn en wanneer ze wel iets doen ik vaak te horen krijg, had ik dit maar eerder gedaan.
Alleen maar. Voor Londen was ik een introverte domme sukkel. In londen ben ik heel erg snel volwassen geworden. Waarom? Omdat dat wel moest, anders werd je namelijk verdrukt. Je moest wel spreken want anders werd je niet gehoord.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:11 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Jij bent ook een soort persoon dat dat kan doen. Heb je nog leuke contacten opgedaan in Londen?
Janken kan ik in m'n huidige dorpje ook prima, dat heb ik in de laatste maanden wel aardig bewezenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:06 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat het voor meer mensen zou werken. Denk je dat ik naar Londen wou? Ik was schijtsbenauwd. Ik heb de hele eerste week lopen janken. Ik wou terug ...
Soms moet de shock zo groot zijn dat je dan pas door hebt dat het ook anders kan. Maarja, het kan inderdaad zijn dat dit meer voor mij geld en niet voor anderen. Ik merk gewoon bij veel mensen dat ze te afwachtend zijn en wanneer ze wel iets doen ik vaak te horen krijg, had ik dit maar eerder gedaan.
Nou, als je echt bijwerkingen wilt, dan moet je eens aan de Lexapro gaan!quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Interessant middel, heb het ff doorgelezen. Geinig spul. Zelden zo veel bijwerkingen bij een product gelezen
Dat wordt laptop erbij pakken en meeten via Skypequote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:17 schreef magnetronkoffie het volgende:
Trouwens, een depressie meet zie ik wel zitten(of liggen....in bed...met 3 lege blikjes ES-halveliters ernaast...overdag om 3 uur 's middags...
)
Ik heb ook grote shocks gehad toen ik nog in Nederland zat voor mijn Londen tijd. Dat waren allemaal kleine korte veranderingen. Het werd pas anders toen ik echt ging verhuizen naar een ander land.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:16 schreef minthy het volgende:
[..]
Janken kan ik in m'n huidige dorpje ook prima, dat heb ik in de laatste maanden wel aardig bewezen![]()
Grote shocks heb ik ook wel gehad (overlijdens, ontslag, starten met opleidingen, relatie naar de klote), dat leidde over het algemeen tot veranderingen die tijdelijk waren. Als de boel eenmaal geland is komt dat rotgevoel dubbel zo hard terug
Nja, ik denk dat m'n gesodemieter teveel verweven zit in m'n persoonlijkheid. Ik zou op dit moment in dezelfde valkuilen donderen zoals ik dat ik m'n hele leven al doe.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb ook grote shocks gehad toen ik nog in Nederland zat voor mijn Londen tijd. Dat waren allemaal kleine korte veranderingen. Het werd pas anders toen ik echt ging verhuizen naar een ander land.
Misschien had dat ook wel te maken met het feit dat je echt helemaal niemand kent en je dus je hele leven in wezen opnieuw kunt beginnen. Dat was fantastisch.
Je weet diep van binnen heus wel dat dit haar doel isquote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:30 schreef sitting_elfling het volgende:
Overigens Minth, het vreet nog steeds aan mijn gevoel dat ik schuldig ben. Vreet, het blijft vreten.
Tuurlijk mag dat wel!!!quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:31 schreef seasushi het volgende:
Ik ben niet depressief op het moment mag ik dan ook niet meemeeten?
Je mag mijn kaartje wel hebben, ik voel de behoefte niet zoquote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:31 schreef seasushi het volgende:
Ik ben niet depressief op het moment mag ik dan ook niet meemeeten?
ik bequote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:33 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Tuurlijk mag dat wel!!!
anders zou ik toch ook niet meer mogen?
ik ben voorquote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:33 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Tuurlijk mag dat wel!!!
anders zou ik toch ook niet meer mogen?
komen er alleen exdepressieven.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:33 schreef minthy het volgende:
[..]
Je mag mijn kaartje wel hebben, ik voel de behoefte niet zo
Een meet met mensen van hier lijkt me best leuk, count me in.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:17 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nou, als je echt bijwerkingen wilt, dan moet je eens aan de Lexapro gaan!![]()
Ik moet zeggen, ik heb nagenoeg -geen- last van bijwerkingen gehad van dat spul
Trouwens, een depressie meet zie ik wel zitten(of liggen....in bed...met 3 lege blikjes ES-halveliters ernaast...overdag om 3 uur 's middags...
)
Makkelijker is tinychatquote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:35 schreef seasushi het volgende:
[..]
komen er alleen exdepressieven.
Al vind ik een skypemeet ook wel ludiek des FOK! s
meeten vanuit het zolderkamertje
hmmm hoe werkt dat? met beeld?quote:
Exact! Meeten vanuit je luie stoel!quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:38 schreef seasushi het volgende:
[..]
hmmm hoe werkt dat? met beeld?
en dan lekker met mijn haar in de krulspelden met oude joggingbroek aan. wat een droom meet eigenlijk.
Ik ben voor. Laten we zeggen maandagmiddag om half 2quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:39 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Exact! Meeten vanuit je luie stoel!
Maar tinychat is een soort chatroom. Je kunt met je headset en/of webcam, maar dat hoeft dus niet he?
Knapquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:45 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Goed dat je hulp hebt gezocht!quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:40 schreef Panaewa het volgende:
[..]
Knap
Mede door die reden vertrek ik ook binnenkort voor een minimaal een half jaar naar NYC, met een mogelijke verlenging. Al zal ik er alles aan doen om het te voorkomen, ben ik toch wel erg bang dat het een fiasco gaat worden.
Ik heb een keer eerder hier gepost en eigenlijk vorige week pas hulp gezocht. Zal er nog wel een keer verder op ingaan.
Waarom niet gewoon een tc-room openen als het duidelijk is dat het hier druk is?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:40 schreef seasushi het volgende:
[..]
Ik ben voor. Laten we zeggen maandagmiddag om half 2
Gewoon achter de webcam kan toch ook? Zet ik m'n koelkast met halveliters naast m'n stoel in de woonkamer, lekker goedkoop ende zoquote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:42 schreef Royco1 het volgende:
Ik ben toch wel meer voor een echte meet, gezellig met zijn allen wat drinken ofzo.
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:44 schreef minthy het volgende:
Is het een idee om daarvoor een afgesloten Facebookgroep aan te maken?
Mijn plan was om vanaf Januari dit jaar in NYC aan het werk te gaan en verder te continueren met mjn leven daarquote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:40 schreef Panaewa het volgende:
[..]
Knap
Mede door die reden vertrek ik ook binnenkort voor een minimaal een half jaar naar NYC, met een mogelijke verlenging. Al zal ik er alles aan doen om het te voorkomen, ben ik toch wel erg bang dat het een fiasco gaat worden.
Ik heb een keer eerder hier gepost en eigenlijk vorige week pas hulp gezocht. Zal er nog wel een keer verder op ingaan.
Ik heb geen webcam, and call me old fashioned maar ik ben toch ook wel van contact in real life.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:43 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Gewoon achter de webcam kan toch ook? Zet ik m'n koelkast met halveliters naast m'n stoel in de woonkamer, lekker goedkoop ende zo
Waarom niet en en?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:45 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ik heb geen webcam, and call me old fashioned maar ik ben toch ook wel van contact in real life.
Het voelt inderdaad vreemd. Ik ben ook best wel in de war als ik wakker word, soms is het dan al bijna donker. Weet niet welke dag het is, wat wanneer is gebeurd, wat ik moet doen, enz. Het contact met de 'echte', drukke wereld daarbuiten ben ik een beetje aan het verliezen. Maar ook wel prettig.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 12:15 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Raar gevoel is dat he? Dat je geen, of weinig daglicht ziet. Ga je trouwens nog naar school?
Zou je dat contact met lotgenoten ook nog fijn vinden als je helemaal geen contact meer met je ex hebt? Het lijkt mij dat als je dat midden in de nacht doet of vlak voordat je gaat slapen, je alles dan weer naar boven haalt wat er niet voor zorgt dat je je beter voelt/kunt slapen. Is natuurlijk prettig om dingen kwijt te kunnen, steun en herkenning te vinden, maar misschien beter op andere momenten?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:12 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Truth? Zo nu en dan toch wel zwelgen in zelf medelijden. Vaak daarna nog op borderline forums kijken naar 'mede lotgenoten'. Ik ken er nu een aantal persoonlijk en zo nu en dan even kijken hoe we er voor staan. Beetje de kracht van gelijke gedachten en ervaringen. Je weet dat ik immers nog steeds contact met d'r heb.
Voor de rest gaat het wel steeds beter met me. Minder en minder mijn ex. De emotie en drama is niet meer omtrent de ex, nu meer over het 'wat nu'
Bij mij zijn ze ook scheef bezig. Toen ik uit de kliniek kwam kreeg ik maar voor 2 weken meds mee, en herhaalrecept. Later afgesproken dat ik weer voor een maand meekreeg, dat kreeg ik toen ook. Maar de keer daarop kreeg ik weer maar voor 2 weken, had aangegeven bij spv, die zou het doorgeven, keer daarna kreeg ik wéér maar voor 2 weken, weer aangegeven, zou veranderd worden, laatste keer weer voor 2 weken..quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 21:42 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ja, behalve met m'n medicatie. Die zou iets van 2 weken geleden verlaagd worden, maar ze schreven m'n oude recept voor
DUS ik die tabletjes in 3en breken, mocht dat niet van m'n hulpverlener
DUS nieuw recept en vandaag door dat kutweer naar de apotheek...krijg ik WEER het oude recept!![]()
Sukkels daar ook
MAAR afgezien daarvan gaat ie wel lekker hoor
Is dat erg? Als ik bijvoorbeeld een probleem heb met mensen en ergens helemaal alleen in een bos ga wonen en daar gelukkig word, dan is daar toch niets mis mee?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:30 schreef Miniem het volgende:
[..]
?
Ik zeg dat het uiteindelijk weglopen is voor je problemen.
Precies wat ik ook regelmatig denk. Dacht eerst ook aan Amish maar dan zonder dat strenggelovige gedoe. Geen moderne technologie, geen auto's, weinig mensen, rust, werk waarbij je weet waar je het voor doet. Lijkt me heel prettig.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:40 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Vind je het raar als ik zeg dat ik geen goed contact kan maken met mensen? Volgens mij hoor ik niet in de westerse wereld thuis. Ik denk dat een amish dorp beter bij mij zou horen.
Wij kennen elkaar toch al MK.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:47 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Waarom niet en en?
Waarom zo moeilijk doen? Eerst via de webcam, dan leren we elkaar ook een beetje kennen en IRL meeten kan altijd nog!
Dat is waar. Doen we eerst via webcam, lekker laagdrempelig (zonder webcam kan je ook gewoon chatten) en dan ooit als de eerste tekenen van winterdepressie weer weg-ge-therapeut zijn in het echt.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:47 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Waarom niet en en?
Waarom zo moeilijk doen? Eerst via de webcam, dan leren we elkaar ook een beetje kennen en IRL meeten kan altijd nog!
Hoezo?quote:
Sjongejongejonge!quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:48 schreef kuolema het volgende:
[..]
Bij mij zijn ze ook scheef bezig. Toen ik uit de kliniek kwam kreeg ik maar voor 2 weken meds mee, en herhaalrecept. Later afgesproken dat ik weer voor een maand meekreeg, dat kreeg ik toen ook. Maar de keer daarop kreeg ik weer maar voor 2 weken, had aangegeven bij spv, die zou het doorgeven, keer daarna kreeg ik wéér maar voor 2 weken, weer aangegeven, zou veranderd worden, laatste keer weer voor 2 weken..
En je headset dan? Hoor je alleen maar je stemquote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:49 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik vind een webcam een hogere drempel dan een irl meet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |