Niemand tot last zijn zodat niemand er last van heeft. Dus inderdaad niet met een lagere snelheid dan het overige verkeer naar links. Lijkt me duidelijkquote:Op woensdag 9 oktober 2013 22:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Wat vind jij niemand tot last? Misschien rijdt jij door, maar diverse automobilisten die met 90 a 100 naar links komen als je met 130 aan komt.
[..]
Heb veel rechts voorbij gereden de laatste dagen...![]()
Heb ik in Meppel ook last van. Als ik van afslag Meppel Noord naar afslag Centrum ga blijf ik ook altijd rechts rijden maar er zijn van die mongolen die achter je zitten en dan nog ff inhalen terwijl het niet meer kan.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 22:35 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Hier in de buurt heb je meerdere plekken waar de invoegstrook van een snelweg overgaat in de uitvoegstrook van de snelweg waar je op invoegt. Ik moet vaak die eerste afslag al weer hebben en blijf dus op de uitvoeger/invoeger rijden. Wat me dan echt vaak overkomt zijn mensen die voor of achter me rijden en dus ook die invoeger opgaan, vervolgens naar links gaan om de andere snelweg op te gaan om vervolgens toch weer naar de uitvoeger te manoeuvrerenDit levert vaak achterlijke remacties en bijna-botsingen op..
Hoe fucking moeilijk is het om gewoon helemaal rechts te blijven als je er toch meteen weer af moet?
En dan ben je nog met de auto.. Kun je nagaan wat de mogelijke gevolgen zijn als je er als motorrijder één treftquote:Op woensdag 9 oktober 2013 19:59 schreef JDude het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden in het donker een lekke band gehad in een auto waarbij het gereedschap ontbrak om de band te verwisselen. ANWB gebeld. Kerel komt een tijdje later keurig ter plaatse maar stopt eerst nog een paar honderd meter eerder voor 'ie naar ons toe kwam. Blijkt dat'ie "iets" zag liggen, wat dus de onderdelen van een uitlaat bleken te zijn. Hoogstwaarschijnlijk ook de boosdoener van de lekke band geweest.
Klopt; evenals bij Zwolle knooppunt Hattemerbroek; waar de A50 erbij komt. 4 rijbanen; en nog presteren de mensen het om van de tweede naar de derde rijbaan te gaan zonder reden -daarbij vaak geen rekening houdend met het aanstormende verkeer......-quote:Op woensdag 9 oktober 2013 22:39 schreef WEST het volgende:
[..]
Heb ik in Meppel ook last van. Als ik van afslag Meppel Noord naar afslag Centrum ga blijf ik ook altijd rechts rijden maar er zijn van die mongolen die achter je zitten en dan nog ff inhalen terwijl het niet meer kan.
Sommige figuren willen nu eenmaal koste wat het kost hun voorganger voorbij.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 22:35 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Hier in de buurt heb je meerdere plekken waar de invoegstrook van een snelweg overgaat in de uitvoegstrook van de snelweg waar je op invoegt. Ik moet vaak die eerste afslag al weer hebben en blijf dus op de uitvoeger/invoeger rijden. Wat me dan echt vaak overkomt zijn mensen die voor of achter me rijden en dus ook die invoeger opgaan, vervolgens naar links gaan om de andere snelweg op te gaan om vervolgens toch weer naar de uitvoeger te manoeuvrerenDit levert vaak achterlijke remacties en bijna-botsingen op..
Hoe fucking moeilijk is het om gewoon helemaal rechts te blijven als je er toch meteen weer af moet?
wat een mongool.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:29 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)de_week_vw_golf.html
Die mag vast wel hier geplakt worden?
Ja, die voorligger is de grote schoft van dat filmpjequote:Op donderdag 10 oktober 2013 17:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
wat een mongool.
Kan een fokker zijn, die voorligger had állang naar rechts gekund...
quote:Op donderdag 10 oktober 2013 17:24 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ja, die voorligger is de grote schoft van dat filmpje
Meen je dit nu serieus?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 17:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]hoewel niet de grootste
![]()
en geen richting aangeven![]()
![]()
De wens is de vader van de gedachtequote:Op donderdag 10 oktober 2013 17:31 schreef padlarf het volgende:
[..]
Meen je dit nu serieus?Die voorste deed niks fout (nou ja, wat sneller had best gemogen). Hij kon niet eerder naar rechts, want dan zat hij tussen twee vrachtwagens.
Dat jij het überhaupt op durft te nemen voor die Golf. Wat mij betreft zou je per direct je rijbewijs in mogen leveren.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 17:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De wens is de vader van de gedachte
Doe eens rustig en je wilt veel te graag dat ik het voor de mongool opneem. Wel apart dat ik hem dan een mongool noem maar het is maar wat je graag wiltquote:Op donderdag 10 oktober 2013 17:47 schreef padlarf het volgende:
[..]
Dat jij het überhaupt op durft te nemen voor die Golf. Wat mij betreft zou je per direct je rijbewijs in mogen leveren.
Ik begrijp hieruit dat ik je posts tot nu toe verkeerd heb begrepen?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 17:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Doe eens rustig en je wilt veel te graag dat ik het voor de mongool opneem. Wel apart dat ik hem dan een mongool noem maar het is maar wat je graag wilt
Kijk voor de gein eens in het vorige topic of het topic er voor waar er wel een paar voor de dwaas opnamen omdat de voorganger "eerder" naar rechts had gekund
Met die aap in die Audi en die prius inderdaad. Toen heb ik me hogelijk verbaasd over de -om het gewoon maar te zeggen zoals t is-: complete achterlijkheid van een aantal medeposters hier.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 17:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Doe eens rustig en je wilt veel te graag dat ik het voor de mongool opneem. Wel apart dat ik hem dan een mongool noem maar het is maar wat je graag wilt
Kijk voor de gein eens in het vorige topic of het topic er voor waar er wel een paar voor de dwaas opnamen omdat de voorganger "eerder" naar rechts had gekund
Ik heb in ieder geval voorlopig elk recht verspeeld om in dit topic iemand anders van achterlijkheid te betichtenquote:Op donderdag 10 oktober 2013 23:35 schreef Descendent het volgende:
[..]
Met die aap in die Audi en die prius inderdaad. Toen heb ik me hogelijk verbaasd over de -om het gewoon maar te zeggen zoals t is-: complete achterlijkheid van een aantal medeposters hier.
...wat half FOK! doet, en mijn punt nog steeds niet ontkracht.quote:
Dat doe ik ook weleens hoor in de file, keihard meezingen en als je ziet dat iemand je raar aankijkt nog even extra gek doen en je duim opsteken. Helemaal als het van die stresskippen zijn die te laat zijn voor een meeting ofzo.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 08:59 schreef Iwanius het volgende:
Vanmorgen vroeg in de file ( ja,heus!) een bestuurder in de auto naast mij die allerlei rare bewegingen met zijn hoofd zit te maken schijnbaar op het ritme van de muziek die ogenschijnlijk hard staat want zijn mond bewoog mee. Voor een buitenstaander die geen muziek hoort doet het erg aan de spartelende vissenkop aan.
Tis een niet al te brede weg, dus ja er is wel iets voor te zeggen. Ook al ben ik meer van laat mensen eens hun gezond verstand gebruiken, maar dat laatste is niet voor iedereen weggelegd.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 12:45 schreef Chiocat het volgende:
Vroeger woonde ik vlak bij deze straat in de buurt.. https://maps.google.nl/ma(...)bp=12,318.05,,1,-1.9
Dat je in een woonwijk 30km/h mag, oké.. Maar hier??
Die er waarschijnlijk allemaal zelf te hard rijden...quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:02 schreef spoorrails het volgende:
[..]
ow en wss ook op verzoek aanwonenden
vanzelfsprekendquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:25 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Die er waarschijnlijk allemaal zelf te hard rijden...
De bestuurder heeft al zijn kant van het verhaal gemaild.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:29 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)de_week_vw_golf.html
Die mag vast wel hier geplakt worden?
Alleen als het een gevalletje expres is. Maar zie dat maar eens te bewijzen zonder dashcam.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 18:05 schreef Spezza19 het volgende:
Kan je aangifte doen tegen een mongool die je van de weg drukt?
Zit er zwaar over na te denken namelijk.
Ik sta voor stoplicht. Linkerstrook. Naast mij een slome auto. Daarachter stond de eikel.
Licht gaat op groen, ik rijd weg... Kerel gaat om slome auto heen, geeft flink gas, gaat mij rechts voorbij omdat er op de rechterstrook alweer een mini file stond voor het volgende stoplicht. Kerel drukt mij van mijn strook omdat ie anders zelf tegen die file rijdt....
Wat een graf mongool.....
Zo herkenbaar.....quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 08:59 schreef Iwanius het volgende:
Vanmorgen vroeg in de file ( ja,heus!) een bestuurder in de auto naast mij die allerlei rare bewegingen met zijn hoofd zit te maken schijnbaar op het ritme van de muziek die ogenschijnlijk hard staat want zijn mond bewoog mee. Voor een buitenstaander die geen muziek hoort doet het erg aan de spartelende vissenkop aan.
Mooie was dat hij niet door had dat hij mocht doorrijden (ging zo op in zijn muzieknummer) want de wagen achter hem toeterde om hem erop attent te maken te "moven."
Expres was het wel, maar geen bewijs inderdaad. Ach ja, het is weekend.... Let go let go.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 18:06 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Alleen als het een gevalletje expres is. Maar zie dat maar eens te bewijzen zonder dashcam.
0900-8844 en kenteken, locatie en situatieomschrijving doorgeven. Wordt geregistreerd en bij een aanhouding of iets dergelijks komen dat soort meldingen dan boven.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 18:05 schreef Spezza19 het volgende:
Kan je aangifte doen tegen een mongool die je van de weg drukt?
Zit er zwaar over na te denken namelijk.
Ik sta voor stoplicht. Linkerstrook. Naast mij een slome auto. Daarachter stond de eikel.
Licht gaat op groen, ik rijd weg... Kerel gaat om slome auto heen, geeft flink gas, gaat mij rechts voorbij omdat ik links bleef omdat er op de rechterstrook alweer een mini file stond voor het volgende stoplicht. Kerel drukt mij van mijn strook omdat ie anders zelf tegen die file rijdt....
Wat een graf mongool.....
Best herkenbaar...quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:06 schreef Gwywen het volgende:
Van de week reed ik 80,85 op een provinciale weg. Waar je dus 80 mag.
Komt er een "dame" achter mij rijden die vond dat ik wel wat harder mocht.
Na een tijdje bumperkleven haalde ze in over de dubbele doorgetrokken streep (zonder richting te geven, uiteraard).
Even later bij het spoor gingen de bomen dicht en stond ze voor mij te wachten op een goederentrein met 40 wagons, ik kon m'n lach niet inhouden.
Vooral omdat ik deze "dame" wel vaker op m'n route tegenkom, en dit niet de eerste actie is die ik van haar zie.
Ook fijn ja, het liefst zonder richting aan te geven ook nog.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 03:11 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Mensen die hem op het allerlaatste moment nog even voor je auto pleuren
Duitsland?quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 03:05 schreef starla het volgende:
Inhalende vrachtwagens terwijl 1 van de 3 rijstroken dicht is en ik de cruisecontrol op 200 heb staan
Lekker de dichte rijstrook gepakt.
Ik zat meer met het stukje '200'...quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 06:47 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Als er een rijstrook dicht is mag je daar niet onbeperkt.
Wat een mafkeesquote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:29 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)de_week_vw_golf.html
Die mag vast wel hier geplakt worden?
Ik kan me daar nou nooit aan ergeren... Lekker laten gaan, je hebt er toch geen last van verder? Ik sta persoonlijk ook liever te wachten voor het spoor dan dat ik achter iemand rijd die langzamer rijdt dan ik zou doen...quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:06 schreef Gwywen het volgende:
Van de week reed ik 80,85 op een provinciale weg. Waar je dus 80 mag.
Komt er een "dame" achter mij rijden die vond dat ik wel wat harder mocht.
Na een tijdje bumperkleven haalde ze in over de dubbele doorgetrokken streep (zonder richting te geven, uiteraard).
Even later bij het spoor gingen de bomen dicht en stond ze voor mij te wachten op een goederentrein met 40 wagons, ik kon m'n lach niet inhouden.
Vooral omdat ik deze "dame" wel vaker op m'n route tegenkom, en dit niet de eerste actie is die ik van haar zie.
Het was dan ook niet echt een ergernis, meer een gevalletje leedvermaak.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 12:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik kan me daar nou nooit aan ergeren... Lekker laten gaan, je hebt er toch geen last van verder? Ik sta persoonlijk ook liever te wachten voor het spoor dan dat ik achter iemand rijd die langzamer rijdt dan ik zou doen...
je verwacht het niet en al het verkeer wordt ermee opgehouden.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 19:45 schreef starla het volgende:
Poeh, wat erg inderdaad als mensen voorrang verlenen...
Gevolg is dat de keer daarop iemand die geen voorrang heeft, wellicht denkt dat hij het wel zal krijgen en dus doorrijdt. Zelfde ellende met fietsers, geef ze ergens een keer voorrang wat ze niet hebben en de keren daarop nemen ze het.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 19:45 schreef starla het volgende:
Poeh, wat erg inderdaad als mensen voorrang verlenen...
Sjonge, 10 seconden wachten, het moet niet gekker worden.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 19:54 schreef totalvamp het volgende:
[..]
je verwacht het niet en al het verkeer wordt ermee opgehouden.
Take it easy, take a sisi.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:29 schreef starla het volgende:
Wat is er rellen of trollen aan mijn mening dat 10 seconden langer wachten omdat mensen je voorrang geven, mij iig niet stoort?
Ik breng het hooguit wat cynisch, maar daarover lees ik niets terug in de 'topicpointer'.
Dat plaatje van Alexxx heeft natuurlijk ook niets met trollen te maken...
klopt, ik heb het een x meegemaakt als passagier, vriend van mij wilden showen met zijn golf2 met VR6 blok, reden met 200+ op de A9 totdat een vrachtwagen een andere vrachtwagen in ging halen, hij kon niet meer remmen door zijn standaard remmerij, dan maar de vluchtstrookquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:40 schreef NoBody122 het volgende:
Duur geintje, inhalen via de vluchtstrook (nee, niet uit ervaring, we zijn niet allemaal internet-verkeerstoughguys)
Aan de vooorkant is het idd irritant, maar mistlicht achter bij regen is ook vervelend. Dat kun je niet zomaar uit je blikveld laten verdwijnen. zeg maar irritant2.quote:Op zondag 13 oktober 2013 01:58 schreef BigSmurf het volgende:
Mensen met mistlampen 's nachts in de stromende regen, het is dat er automatisch dimmende binnenspiegels bestaan...
tjah je doet er niets aan, doodrijden mag ook niet en is zonde van de lak...quote:Op zondag 13 oktober 2013 17:26 schreef Viezze het volgende:
Wielrenners, het verschrikkelijkste volk op de weg. Bewijst zich elke keer maar weer.
was het maar alleen met regen...quote:Op zondag 13 oktober 2013 01:58 schreef BigSmurf het volgende:
Mensen met mistlampen 's nachts in de stromende regen, het is dat er automatisch dimmende binnenspiegels bestaan...
En toch he, mistverlichting voor is, met regen, minder verblindend dan dimlicht.quote:Op zondag 13 oktober 2013 17:40 schreef spoorrails het volgende:
[..]
was het maar alleen met regen...
je hebt van die stoere boys die ze altijd aanzetten
Weerkaatst net zo hard op het wegdek in je kanis.quote:Op zondag 13 oktober 2013 17:57 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En toch he, mistverlichting voor is, met regen, minder verblindend dan dimlicht.
Maar het is minder fel naar voren...quote:Op zondag 13 oktober 2013 18:01 schreef blup het volgende:
Weerkaatst net zo hard op het wegdek in je kanis.
Ik heb gisteren toch echt ondervonden dat dit niet het geval is (misschien weer een apart geval, zou kunnen). Hoewel bij veel mensen het dimlicht ook gewoon niet goed afgesteld staat, dan is het inderdaad net groot licht waar je in kijkt.quote:Op zondag 13 oktober 2013 17:57 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En toch he, mistverlichting voor is, met regen, minder verblindend dan dimlicht.
Scheelt ook dat verlichting vroeger in de bumper zat, maar tegenwoordig zo'n beetje in het dashboard. Vooral goed te zien met busjes, bij nieuwere busjes schijn je met je lampen door een auto heen als je hem met de bumper er tegenop zet.quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:30 schreef BigSmurf het volgende:
Misschien staat de verlichting in die merken/typen gewoon standaard te hoog afgesteld? Je kan immers in elke auto je verlichting hoger of lager zetten, maar 99 van de 100 mensen zal dat nooit aanpassen.
Is dat alles dat je tegen bent gekomen?quote:Op zondag 13 oktober 2013 21:27 schreef Garbageman het volgende:
Vandaag van Amsterdam naar Grunn terug gereden. Ook op de snelweg genoeg auto's zonder licht gezien. Onbegrijpelijk...
Ah, niets noemenswaardigs voor een zondag dus.quote:Op zondag 13 oktober 2013 21:45 schreef Garbageman het volgende:
Ha! Nee het gebruikelijke invoegen zonder te kijken, veel te langzaam/te snel rijden, wel/geen/klote afgesteld/mist/groot/stadslicht, enz enz...
Wielrenners, tuig dat zelfbenoemde diplomatieke onschendbaarheid denkt te hebben.quote:Op zondag 13 oktober 2013 17:26 schreef Viezze het volgende:
Wielrenners, het verschrikkelijkste volk op de weg. Bewijst zich elke keer maar weer.
Ergste is nog dat de bescherming van zwakkere verkeersdeelnemers in het geval van wielrenners daar ook zo'n beetje op neer komt.quote:Op zondag 13 oktober 2013 23:59 schreef Ridocar het volgende:
Wielrenners, tuig dat zelfbenoemde diplomatieke onschendbaarheid denkt te hebben.
dat soort mensen heb ik een schijthekel aan, in onze garage heeft iedereen zijn eigen parkeerplaats maar een bezoeker had hem op mijn plaats neergezetquote:Op maandag 14 oktober 2013 10:59 schreef Iwanius het volgende:
Tja, die idioten heb je ook nog.
Vanmorgen vroeg bij een AH,waar zo een laad en los parkeerplaats is aangegeven met gele dwars strepen. Een of andere onbenul parkeert daar zijn wagen (om snel binnen te wippen en iets te kopen) komt de grote bevoorradingswagen van AH aanrijden die dus niet kan parkeren. En die begon dus flink te toeteren.
Chaufeur over de zeik en maakte foto's van het gebeuren omdat dit allemaal tijd kost. Kijken of het wat oplevert als hij die foto's opstuurt.
quote:Op maandag 14 oktober 2013 11:10 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
dat soort mensen heb ik een schijthekel aan, in onze garage heeft iedereen zijn eigen parkeerplaats maar een bezoeker had hem op mijn plaats neergezet
mafkees, mijn engine aan het werk gezet en die auto eruit getrokken
blijkt het een grote klant te zijn die gaat klagen ben jij je baan kwijt.quote:Op maandag 14 oktober 2013 11:10 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
dat soort mensen heb ik een schijthekel aan, in onze garage heeft iedereen zijn eigen parkeerplaats maar een bezoeker had hem op mijn plaats neergezet
mafkees, mijn engine aan het werk gezet en die auto eruit getrokken
Zolang er geen Xenon inzit.... want Xenon kun je niet aanpassen in hoogte, dat doen de lampen zelf.quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:30 schreef BigSmurf het volgende:
Misschien staat de verlichting in die merken/typen gewoon standaard te hoog afgesteld? Je kan immers in elke auto je verlichting hoger of lager zetten, maar 99 van de 100 mensen zal dat nooit aanpassen.
Dat werkt dan bij sommige auto's waar het af fabriek op zit ook niet goed, gister bijvoorbeeld een BMW 7 (nieuw model), waarbij het xenon een partijtje verblindde toen-ie achter me reed.quote:Op maandag 14 oktober 2013 11:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zolang er geen Xenon inzit.... want Xenon kun je niet aanpassen in hoogte, dat doen de lampen zelf.
Behalve bij die paupers die zelf Xenon te moeten denken inbouwen![]()
![]()
nee, het was thuis (op het werk zou ik het niet flikken), je hebt van die bobo's die niet in het bezoekers gedeelte willen parkeren (max één uur zone), dus pakken ze maar een random plek van de bewoners:(quote:Op maandag 14 oktober 2013 11:13 schreef spoorrails het volgende:
[..]
blijkt het een grote klant te zijn die gaat klagen ben jij je baan kwijt.
lekker snugger
Ik kan m'n Xenon ook gewoon in hoogte instellen hoor. Dat de lampen dat zelf doen is alleen bij adaptive lightning volgens mij, zoals bij nieuwe Opels tegenwoordig een optie is, meedraaien in bochten etc.quote:Op maandag 14 oktober 2013 11:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zolang er geen Xenon inzit.... want Xenon kun je niet aanpassen in hoogte, dat doen de lampen zelf.
Behalve bij die paupers die zelf Xenon te moeten denken inbouwen![]()
![]()
Sowieso kansloos dat je als bezoeker maar een uur kan parkeren. Wat dat aan gaat ben ik blij dat ik niet in een echt grote stad woon, al dat parkeergezeik altijd.quote:Op maandag 14 oktober 2013 11:25 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
nee, het was thuis (op het werk zou ik het niet flikken), je hebt van die bobo's die niet in het bezoekers gedeelte willen parkeren (max één uur zone), dus pakken ze maar een random plek van de bewoners:(
aah,quote:Op maandag 14 oktober 2013 11:25 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
nee, het was thuis (op het werk zou ik het niet flikken), je hebt van die bobo's die niet in het bezoekers gedeelte willen parkeren (max één uur zone), dus pakken ze maar een random plek van de bewoners:(
Die man of vrouw maakte misschien onbewust een foutje...quote:Op maandag 14 oktober 2013 11:25 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
nee, het was thuis (op het werk zou ik het niet flikken), je hebt van die bobo's die niet in het bezoekers gedeelte willen parkeren (max één uur zone), dus pakken ze maar een random plek van de bewoners:(
Bezoekers gedeelte is open, bewoners gedeelte moet je met een druppel/knoopje een roldeur open doen, je moet aardig dicht op iemand rijden om mee te kunnen. Dat gaat niet per ongeluk.quote:Op maandag 14 oktober 2013 11:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die man of vrouw maakte misschien onbewust een foutje...
Als je down hebt, dan heb ik niks gezegd
Je reageert nogal opgefokt..quote:Op maandag 14 oktober 2013 11:28 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Bezoekers gedeelte is open, bewoners gedeelte moet je met een druppel/knoopje een roldeur open doen, je moet aardig dicht op iemand rijden om mee te kunnen. Dat gaat niet per ongeluk.
Mijn Laguna uit 2004 heeft automatisch stellende lampen. Dus ik verbaas mij er altijd over dat dit bij andere auto's/merken soms zo slecht is afgesteld. Vooral bij de luxe Duitse automobielen mag dit er gewoon op zitten en goed werken.quote:Op maandag 14 oktober 2013 11:25 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dat de lampen dat zelf doen is alleen bij adaptive lightning volgens mij, zoals bij nieuwe Opels tegenwoordig een optie is, meedraaien in bochten etc.
Misschien heb ik het ook wel, maar kan ik ze ook handmatig instellen? Ik zie in ieder geval wel altijd m'n lampen op de goede stand "draaien" zodra de motor aan gaat, maar ik dacht altijd dat dat gewoon op basis van die ingestelde hoogte was. In ieder geval rijden er genoeg verblinders rond op de weg.quote:Op maandag 14 oktober 2013 12:07 schreef Cultuur058 het volgende:
[..]
Mijn Laguna uit 2004 heeft automatisch stellende lampen. Dus ik verbaas mij er altijd over dat dit bij andere auto's/merken soms zo slecht is afgesteld. Vooral bij de luxe Duitse automobielen mag dit er gewoon op zitten en goed werken.
Ja, ik vergat even dat je wel zelf de lampjes op de juiste initiële stand moet zetten..quote:Op maandag 14 oktober 2013 12:09 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Misschien heb ik het ook wel, maar kan ik ze ook handmatig instellen? Ik zie in ieder geval wel altijd m'n lampen op de goede stand "draaien" zodra de motor aan gaat, maar ik dacht altijd dat dat gewoon op basis van die ingestelde hoogte was. In ieder geval rijden er genoeg verblinders rond op de weg.
denpassat cc van minn tante heeft het allemaal automatisch. Kan me amper voorstellen dat dat bij een 7 serie niet zo is.quote:Op maandag 14 oktober 2013 12:07 schreef Cultuur058 het volgende:
[..]
Mijn Laguna uit 2004 heeft automatisch stellende lampen. Dus ik verbaas mij er altijd over dat dit bij andere auto's/merken soms zo slecht is afgesteld. Vooral bij de luxe Duitse automobielen mag dit er gewoon op zitten en goed werken.
wasplaats op getrokken, maare ik snap dat het "opgefokt" is, maar na de 6e keer had ik er genoeg van.quote:Op maandag 14 oktober 2013 11:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je reageert nogal opgefokt..
En waar had je de auto gelaten, op de plek van één van je buren?
En als je hem de handrem door trekt mag jij ervoor opdraaien (Y). Dus slim is het ook niet.quote:Op maandag 14 oktober 2013 14:39 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
wasplaats op getrokken, maare ik snap dat het "opgefokt" is, maar na de 6e keer had ik er genoeg van.
Ben ik toch benieuwd wie je dan in moet schakelen.quote:Op maandag 14 oktober 2013 14:42 schreef existenz het volgende:
[..]
En als je hem de handrem door trekt mag jij ervoor opdraaien (Y). Dus slim is het ook niet.
Politie en/of je verzekering gok ik zo.quote:Op maandag 14 oktober 2013 16:27 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ben ik toch benieuwd wie je dan in moet schakelen.
En dan zegt hij dat hij de achterwielen heeft opgekrikt en op de krik heeft verplaatst.quote:Op maandag 14 oktober 2013 17:27 schreef existenz het volgende:
[..]
Politie en/of je verzekering gok ik zo.
Je hebt gewoon gelijk, jouw plek ze moeten opzouten. Je betaald er waarschijnlijk ook nog voor.quote:Op maandag 14 oktober 2013 14:39 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
wasplaats op getrokken, maare ik snap dat het "opgefokt" is, maar na de 6e keer had ik er genoeg van.
Ik denk dat het nog wel discutabel is hoor... Maar van beide kanten. In het ergste geval is het diefstal of iets dergelijks door diegene die het doet. Als men wil kan men er wss makkelijk een mouw aanpassen.quote:Op maandag 14 oktober 2013 17:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En dan zegt hij dat hij de achterwielen heeft opgekrikt en op de krik heeft verplaatst.
Overigens remmen bij een doorsnee auto met trommels, de trommels gewoon mee als je je voetrem in trapt. Dus door de handrem trekken is eigenlijk onzin, of je moet de voering lostrekken van de remschoen, maar das dan slijtage te noemen.
Zo'n iemand zie je ook denken "Wat is dat voor raar getik?"quote:Op maandag 14 oktober 2013 17:47 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Je hebt gewoon gelijk, jouw plek ze moeten opzouten. Je betaald er waarschijnlijk ook nog voor.
Die mensen hier hebben gewoon geen benul
Kwam vandaag een vrouw tegen in de stad die eerst half een 1 richtingsverkeerweg opreed en toen pas besefde dat ze daar niet in mocht. Zet ze haar gevarenlichten aanrijdt achteruit zonder te kijken, bijna 2 fietsers omver. Om vervolgens een kilometer lang met haar gevarenlichten aan te rijden.
Wij hadden ooit een klant die haar auto bij de garage bracht met de mededeling dat er al een paar weken een blauw lampje op haar dashboard brandde...quote:Op maandag 14 oktober 2013 20:53 schreef RainofDeath het volgende:
[..]
Zo'n iemand zie je ook denken "Wat is dat voor raar getik?"
quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:41 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Wij hadden ooit een klant die haar auto bij de garage bracht met de mededeling dat er al een paar weken een blauw lampje op haar dashboard brandde...
Dat is het teken dat je rijbewijs is verlopen...quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:41 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Wij hadden ooit een klant die haar auto bij de garage bracht met de mededeling dat er al een paar weken een blauw lampje op haar dashboard brandde...
Eerder dat je hem in moet leveren en nooit terug krijgen.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:58 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat is het teken dat je rijbewijs is verlopen...
Je snapte hem bíjnaquote:Op maandag 14 oktober 2013 23:22 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Eerder dat je hem in moet leveren en nooit terug krijgen.
Hangt van de nood af imho.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 12:44 schreef Iwanius het volgende:
Dat je mensen komt helpen die in nood zitten begrijpt iedereen (monteur) maar om dan je bestelbus gewoonweg dwars op de stoep neer te plempen (hele voorkant dus) is natuurlijk niet de bedoeling.,zeker niet als er mensen met kinderwagens daar lopen en die er langs moeten.![]()
Idd, en 20km/u onder de Vmax rijden omdat ze het eng vindenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 13:35 schreef Irritatie100 het volgende:
Mensen die denken dat het in een enorme plensbui inclusief grijze lucht prima verantwoord is om zonder enige vorm van verlichting rond te rijden
Dit maak ik ook wel vaker mee, ik vraag me dan altijd af waar die randdebielen in godsnaam mee bezig zijn. Het is niet zo dat ik overbodig op de middenstrook rijquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:40 schreef De_Hertog het volgende:
Goed, misschien niet echt een irritatie, maar hebben jullie er ook wel eens last van dat mensen niet willen inhalen op een snelweg met meer dan twee rijstroken? Het is me nu al een paar keer opgevallen: ik ben een rijtje auto's of vrachtwagens aan het inhalen en achter mij komt iemand op me af die harder wil dan ik. Hij blijft achter me plakken, komt steeds een beetje dichter op me en vandaag begon er eentje zelfs te seinen.. terwijl de baan links van ons gewoon vrij is. Als rechts vrij is en ik weer terug ga gaan ze snel langs me heen, maar waarom niet gewoon inhalen terwijl dat prima kan? Ik rijd gewoon continu de maximum snelheid plus 10% en er zijn ook continu auto's rechts van me, dus het is ook niet alsof ik onnodig links rijd of zo. Meestal zijn er ook geen afslagen in de buurt waar ze eventueel heen moeten, dus ik snap het echt niet. Iemand een idee?
Nooit meegemaakt om eerlijk te zijn, mischien hebben die gasten last van pisbuis-visie.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:55 schreef knep het volgende:
[..]
Dit maak ik ook wel vaker mee, ik vraag me dan altijd af waar die randdebielen in godsnaam mee bezig zijn. Het is niet zo dat ik overbodig op de middenstrook rij.
Zo haalde ik gister ook zo'n geval in. Ene koplamp stuk en andere maar groot licht op... Dafuq.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:41 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Wij hadden ooit een klant die haar auto bij de garage bracht met de mededeling dat er al een paar weken een blauw lampje op haar dashboard brandde...
Dat inderdaad.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ik heb af en toe juist het idee dat sommige mensen juist denken (ik betrap mezelf er soms ook op): "Ik ga niet naar rechts, terwijl er wel ruimte is, er is nog een baan vrij".
Beetje vergelijkbaar als in zo'n treintje links rijden terwijl er rechts tussen de vrachtwagens soms enorme gaten vallen, waar je makkelijk naar rechts zou kunnen. Dat doe je (ik dus ook) dan ook niet, omdat je er dan soms weer moeilijk tussenkomt.
Dan haal je rechts in, bedoel je hopelijk? Ik ga dan altijd heel overdreven knipperend van helemaal rechts naar links, om de auto heen en dan weer helemaal naar rechts.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:46 schreef Anne het volgende:
Dat inderdaad.
Ik heb héél vaak dat ik van de rechterrijstrook iemand moet inhalen via de meest linkerrijstrook, omdat meneer of mevrouw te lui (?) is om naar de rechterrijstrook te gaan en dus in het midden blijft rijden.
Af en toe ben ik ook lui en probeer ik een soort van punt te maken (sue me) en haal ik dus links in (maar dan ben IK natuurlijk de pineut als er toevallig een agent rijdt).
Doe ik ook wel eens, en dan heel strak ervoorlangs. Alhoewel ik ze ook vaak tegenkom dat ze op rijstrook 2 rijden van de 4 of 5, ammenooitniet dat ik dan helemaal naar 1 ga om erlangs te gaan, lekker rechts over rijstrook 4 of 5 erlangs.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:48 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dan haal je rechts in, bedoel je hopelijk? Ik ga dan altijd heel overdreven knipperend van helemaal rechts naar links, om de auto heen en dan weer helemaal naar rechts..
Woepsie. Ik bedoelde rechts ja.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:48 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dan haal je rechts in, bedoel je hopelijk? Ik ga dan altijd heel overdreven knipperend van helemaal rechts naar links, om de auto heen en dan weer helemaal naar rechts..
Voel jij je dan ook een beetje een snelwegmoraalridder?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:55 schreef Anne het volgende:
Woepsie. Ik bedoelde rechts ja.
En wat jij doet, doe ik dan ook jawanneer ik dus niet lui ben.
Soms werkt het. Maar meestal niet..
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:05 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Voel jij je dan ook een beetje een snelwegmoraalridder?.
Dit doe ik ook weleens maar dan bij mensen die onnodig de middelste strook bezet houden. Is gewoon gruwelijk irritant als je helemaal vanaf de rechtse strook naar de meest linkse moet om erlangs te kunnen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:40 schreef De_Hertog het volgende:
Goed, misschien niet echt een irritatie, maar hebben jullie er ook wel eens last van dat mensen niet willen inhalen op een snelweg met meer dan twee rijstroken? Het is me nu al een paar keer opgevallen: ik ben een rijtje auto's of vrachtwagens aan het inhalen en achter mij komt iemand op me af die harder wil dan ik. Hij blijft achter me plakken, komt steeds een beetje dichter op me en vandaag begon er eentje zelfs te seinen.. terwijl de baan links van ons gewoon vrij is. Als rechts vrij is en ik weer terug ga gaan ze snel langs me heen, maar waarom niet gewoon inhalen terwijl dat prima kan? Ik rijd gewoon continu de maximum snelheid plus 10% en er zijn ook continu auto's rechts van me, dus het is ook niet alsof ik onnodig links rijd of zo. Meestal zijn er ook geen afslagen in de buurt waar ze eventueel heen moeten, dus ik snap het echt niet. Iemand een idee?
Nog ergerquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 21:49 schreef BigSmurf het volgende:
Wanneer verbieden ze nou eens inhalen door vrachtwagens op snelwegen met twee rijstroken?
Dat is toch wat anders en zijn de middenplakkers, al te vaak seniore lui die "nu eenmaal vinden dat ze daar moeten rijden". Vaak genoeg discussies gehad met van die oude figureren die 'altijd op de middelste strook blijven rijden'.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ik heb af en toe juist het idee dat sommige mensen juist denken (ik betrap mezelf er soms ook op): "Ik ga niet naar rechts, terwijl er wel ruimte is, er is nog een baan vrij".
Beetje vergelijkbaar als in zo'n treintje links rijden terwijl er rechts tussen de vrachtwagens soms enorme gaten vallen, waar je makkelijk naar rechts zou kunnen. Dat doe je (ik dus ook) dan ook niet, omdat je er dan soms weer moeilijk tussenkomt.
Daar ben je zelf bij als je de spiegels een beetje in de gaten houdt.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Tsja en dan duik je meteen naar rechts tussen twee vrachtwagens in om er dan achter te komen dat de persoon achter jou die maar liefst 2 km per uur harder rijdt deze actie wel even komt afstraffen en er voor zal zorgen dat jij op de rem moet om achter hem aan te sluiten en de vrachtwagen te toucheren
Dat een inhalende collega er voorbij is. Of een collega van hetzelfde bedrijf aan de andere kant van de wegquote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:00 schreef Snoepje5 het volgende:
Vrachtwagens die seinen
Ja waar seinen ze nou voor.. Irritant gedoe.
minder dan 50 zelfs!quote:Op woensdag 16 oktober 2013 08:43 schreef Ordos20 het volgende:
Ah: mist. Een klein flardje. We hebben zicht van 200 meter. Dus we zetten onze dubbele mistachterlichten aan.
Ik kwam redelijk verblind aan op het werk zeg maar. Zou men vergeten zijn dat je de mistachterlichten pas aan doet bij zicht minder dan 100 meter (dus zeg maar als je de hectometer bordjes niet meer ziet op de snelweg)?
quote:Mistlicht
Het mistlicht aan de voorkant mag u alleen gebruiken bij mist, sneeuwval of regen als daardoor het zicht ernstig wordt belemmerd. Het mistachterlicht mag u alleen gebruiken bij mist of sneeuwval waardoor het zicht minder is dan 50 meter. Bij zware regen mag u het mistachterlicht niet gebruiken. Als de mistlichten branden, hoeven de dimlichten niet aan.
Hoe kom je daar dan terecht vraag ik me af?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:42 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Nog erger
Vandaag een vrachtwagen die op de linkerbaan 90 reed... 3baans snelweg met een max van 120.
Om vervolgens zonder knipperlicht opzij te gaan.
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 07:24 schreef Resistor het volgende:
Als we er met z'n allen voor zorgen dat files massief zijn en er geen mogelijkheden meer zijn om op het laatste moment in te voegen leren ze het misschien, bij file netjes achteraan aansluiten. Navigatiesystemen geven ruim van te voren aan welke rijbaan je moet hebben, als je zo'n ding niet nodig hebt weet je welke baan je moet hebben, je sluit maar netjes achter aan.
En als dat toch de afrit was die je moest hebben rij je maar verder en draai bij de volgende op/afrit om en rij je die paar km maar terug.
Apart vwb het eerste want ook dat maakte ik vanmorgen vroeg mee. Sommige lieden verdienen het gewoon niet op de weg te zijn gezien hun laksheid m.b.t. verkeersregels.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 08:33 schreef Turbomuis het volgende:
Vanmorgen een ritje van zo'n 20 minuten gemaakt, schemer en mist. Score: 2 auto's zonder licht en 2 met mistachterlicht. Viel me eigenlijk best mee....
Ook een auto die ondersteboven lag. Het zou je auto maar zijn...
Hondsirritant dat soort figuren, die geen vaart maken omdat ze 400 meter verderop moeten afslaan.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:36 schreef Gwywen het volgende:
Het was ook een beetje een rare situatie. De doorgaande weg gaat van een 30 km zone over in 50 km/h maar ik maakte geen vaart
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:45 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Hondsirritant dat soort figuren, die geen vaart maken omdat ze 400 meter verderop moeten afslaan.
Nee, gelijkwaardig kruispunt, 10 meter nadat de 30 km zone overging in 50 km/h.quote:
Wat een mafkees. Zulke mensen mogen ze van mij direct voor altijd het rijbewijs afpakken.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:29 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)de_week_vw_golf.html
Die mag vast wel hier geplakt worden?
Dus jij had gewoon gelijkmatig gas moeten minderen en moeten uitkijken voor rechts. Hoefde degene achter jou niet hard in de remmen en was je niet bijna op de vrachtwagen geknald.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:13 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Nee, gelijkwaardig kruispunt, 10 meter nadat de 30 km zone overging in 50 km/h.
Beetje rare situatie daar, maar die vrachtwagen had toch echt voorrang, ook als ik rechtdoor was gegaan net als m'n achterligger.
Het meest storende vind ik nog wel dat die voorste auto geen richting aangeeftquote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat een mafkees. Zulke mensen mogen ze van mij direct voor altijd het rijbewijs afpakken.
"Voor rellen, trollen of schelden in dit topic worden vanaf heden streng notes uitgedeeld.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:20 schreef starla het volgende:
[..]
Het meest storende vind ik nog wel dat die voorste auto geen richting aangeeft
Oh, grapjes mogen nu ook al niet meer?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
"Voor rellen, trollen of schelden in dit topic worden vanaf heden streng notes uitgedeeld.
>> Kun je je niet gedragen of beheersen? Klik dan gerust dit topic weg <<"
Dat deed ik, gelijkmatig gas minderen (in zoverre dat nodig is als je uit een 30 km zone komt), alleen, omdat je vanaf daar 50 mag, wou die vent achter mij meteen doorgassen naar 50, maar ik moest binnen 10 meter rechtsaf, dus ik ging niet harder rijden, waardoor hij veel te dicht achter mij kwam rijden.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:17 schreef starla het volgende:
[..]
Dus jij had gewoon gelijkmatig gas moeten minderen en moeten uitkijken voor rechts. Hoefde degene achter jou niet hard in de remmen en was je niet bijna op de vrachtwagen geknald.
Had je wel de hele tijd je knipperlicht aan?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:41 schreef Gwywen het volgende:
Dat deed ik, gelijkmatig gas minderen (in zoverre dat nodig is als je uit een 30 km zone komt), alleen, omdat je vanaf daar 50 mag, wou die vent achter mij meteen doorgassen naar 50, maar ik moest binnen 10 meter rechtsaf, dus ik ging niet harder rijden, waardoor hij veel te dicht achter mij kwam rijden.
Er was niks aan de hand geweest als ik zo dat zijstraatje in had kunnen schieten, maar daar kwam dus een vrachtwagen uit.
Die vent achter mij had gewoon niet zo dicht op me moeten rijden.
Vraag ik me nu ook af. Als je richting aangeeft weet diegene achter je dat je daar wilt afslaan.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:42 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Had je wel de hele tijd je knipperlicht aan?
Tuurlijk gaf ik richting, zit ingebakkenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:42 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Had je wel de hele tijd je knipperlicht aan?
Nou, dan valt jou niets kwalijk te nemen en is het een ongelukkige samenloop van omstandigheden: een idioot achter je en toevallig ook nog een dikke vrachtwagen op een smal weggetje.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:44 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Tuurlijk gaf ik richting, zit ingebakken
Dat probeerde ik jullie ook al de hele tijd te vertellenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:46 schreef starla het volgende:
[..]
Nou, dan valt jou niets kwalijk te nemen en is het een ongelukkige samenloop van omstandigheden: een idioot achter je en toevallig ook nog een dikke vrachtwagen op een smal weggetje.
Mag ik hier tegenin gaan? Mijn irritatie met regen is dat iedereen als een debiel over de weg heen zeilt. Totaal onvoorspelbaar gedrag vertoont enzovoorts.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:38 schreef totalvamp het volgende:
Nog een irritatie op de weg, REGEN!
Met achterwiel aandrijving kan dit behoorlijk spannende momenten opleveren xD
Aanpassen aan omstandigheden en je hebt 0,0 spannende momenten.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:38 schreef totalvamp het volgende:
Nog een irritatie op de weg, REGEN!
Met achterwiel aandrijving kan dit behoorlijk spannende momenten opleveren xD
Hopelijk is hij zich dan goed geschrokken omdat je zo hard op de rem moest!quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:53 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Dat probeerde ik jullie ook al de hele tijd te vertellen![]()
De irritatie zat 'm dus in die idioot achter me die geen afstand hield en er kennelijk van uit ging dat ik dat straatje wel in zou schieten. Man, hij zat zo dicht achter me dat ik amper durfde te remmen, maar ja, vanwege die truck moest ik wel.
Kunnen ze prima volgens mij, zitten gigantisch veel paardenkrachten achter.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 16:20 schreef Saekerhett het volgende:
Vanochtend: wilde invoegen op de A1 bij Hengelo-Noord richting Deventer, zit je met 10 auto's achter een vrachtwagen 30 km/u te rijden op de invoegstrook, terwijl het verkeer dat al op de snelweg is met 100-110 km/u naast je rijdt...
De reden is dat de verkeerslichten veel te snel groen worden als de andere kant net rood is. Dus kom je in zo'n mini-file terecht...
Maar kunnen die schijtvrachtwagens nou echt niet sneller optrekken? Ondingen zijn het ook.
Gay hoor, die mensen die A een richtingaanwijzer niet snappen en B bumperkleven als een moederneuker.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:36 schreef Gwywen het volgende:
Ik zat vanmorgen bijna geplet tussen een auto en een vrachtwagen.
Het was ook een beetje een rare situatie. De doorgaande weg gaat van een 30 km zone over in 50 km/h maar ik maakte geen vaart omdat ik rechtsaf een smal straatje in moest. De auto achter mij wilde echter rechtdoor en begon al 50 te rijden, en zat zo dicht achter me dat ik nauwelijks gelegenheid kreeg om af te remmen.
Nou heeft dat zijstraatje altijd heel slecht zicht, er zit meteen een bocht in en een struik, zodat je pas op het allerlaatst kunt zien of er wat uit dat straatje komt rijden.
Zul je net zien dat er een vrachtwagen uit dat straatje komt, die me dus bijna van voren had, waardoor ik boven op m'n rem moest zodat die vent achter me ook nog bijna in m'n kofferbak dook.
Gelukkig liep het met een sisser af, het was echt millimeterwerk.
Ik zelf niet, kijk wel uitquote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:37 schreef Ordos20 het volgende:
[..]
Mag ik hier tegenin gaan? Mijn irritatie met regen is dat iedereen als een debiel over de weg heen zeilt. Totaal onvoorspelbaar gedrag vertoont enzovoorts.
Als je een bocht neemt en geeft net te vroeg gas uit de bocht sta je gelijk achterstevoren. Ik kijk zelf wel uit, maar daarom is het soms wel vervelend.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:39 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Aanpassen aan omstandigheden en je hebt 0,0 spannende momenten.
amper meer pk als een beetje BMW. ( rond de 400-500pk dacht ik.) en een toerenbereim van 1500rpm. Tel daar ook nog eens de 16 versnellingen, een x aantal ton aan lading bij op en je weet waarom het niet harder kan.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 16:32 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Kunnen ze prima volgens mij, zitten gigantisch veel paardenkrachten achter.
Weet niet of het een kort oprijritje was / erg stijl / met bochten?
Deze:quote:Op woensdag 16 oktober 2013 16:32 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Kunnen ze prima volgens mij, zitten gigantisch veel paardenkrachten achter.
Weet niet of het een kort oprijritje was / erg stijl / met bochten?
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 08:43 schreef Ordos20 het volgende:
Ik kwam redelijk verblind aan op het werk zeg maar. Zou men vergeten zijn dat je de mistachterlichten pas aan doet bij zicht minder dan 10050 meter (dus zeg maar als je de hectometer bordjes niet meer ziet op de snelweg)?
U rijdt veel in de spits?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 17:19 schreef sandertjuh het volgende:
Ik reed van de week achter een Toyota Yaris waarvan ik opeens dacht wat komt die auto snel op me af.. bleek al z'n rem verlichting achter gewoon niet te doen.![]()
Uit goede wil ben ik die man toch maar even achterna gereden richting huis (bleek vlak in de buurt te wonen) zodat ik deze man er attent op kon maken dat hij toch wel voor gevaarlijke situaties aan het zorgen was.
**
Ook nog even een vrouw bijna aan het huilen gemaakt. Afslag A12 bij De Meern, beneden links af zijn 2 rijbanen die een bocht in gaan. Ik reed links, stoplicht stond op groen. Ik zie rechts een blauwe Polo rijden, we gaan bijna de bocht in toen mevrouw dacht de bocht via het linkerbaantje af te snijden. En wie reed daar..? Ikke! Dus ik moest vol maar dan ook vol in de ankers anders had ze zo mijn zijkant ingereden![]()
Na wat toeteren en seinen zag ze eindelijk wat ze had gedaan.. geen excuus helemaal niks?? Arrogant wijf.. Ze moest verderop bij het winkelcentrum zijn dus toch maar even vriendelijk medegedeeld dat áls ze iemand zo hufterig afsnijd en het later ziet ze wel even haar excuses mag maken![]()
Gelukkig is ze niet de enige en gebeurd het met enige regelmaat.. zonder uberhaupt te kijken of er iets of iemand naast je zit lekker die bocht afsnijden. Stelletje droeftoeters![]()
Belgen mogen leren autorijden van hun ouders ipv een erkend instructeur.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:42 schreef spoorrails het volgende:
Waar en hoe leren Belgen autorijden eigenlijk?
Kom net uit Antwerpen, mijn god wat een tobbers op de weg
90 op linkerstrook terwijl er 120 mag gereden worden
daarna 1 die zelfs maar 80 reed, continue op rem trappen ging tie eindelijk naar rechts komt tie terug op moment dat ik ernaast rij...
Daar hebben veel Nederlanders ook een handje van. En dan het liefst van links naar rechts en weer naar links gaan om die ene auto te winnen...quote:Op woensdag 16 oktober 2013 19:02 schreef Daeron het volgende:
Maar belgen zijn ook heel erg met files, steeds optrekken zodra het kan om 1 seconde later vol in de ankers te moeten omdat het toch niet zo snel optrekt als ze denken.
En vaak zelfs die ene auto verliezen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 19:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Daar hebben veel Nederlanders ook een handje van. En dan het liefst van links naar rechts en weer naar links gaan om die ene auto te winnen...
was ik al bang voor want bijrijder keek ook niet eens om toen ze naar links kwamen en ik vol toeterde.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 19:02 schreef Daeron het volgende:
[..]
Belgen mogen leren autorijden van hun ouders ipv een erkend instructeur.
Maar belgen zijn ook heel erg met files, steeds optrekken zodra het kan om 1 seconde later vol in de ankers te moeten omdat het toch niet zo snel optrekt als ze denken. Ik ben het beetje gewend aan het raken om gewoon de auto lekker in zijn 1 te laten rollen in de file in belgie. Van de week een keer minutenlang de auto kunnen laten rollen terwijl het voor me constant als een harmonica voort beweegde.
Voordeel is wel dat ze een 2000+ Nm koppel hebben om het mee op gang te helpen en veel moderne trucks hebben automatische versnellingsbakken. Maar door de lading nemen truckers vaak de tijd. Massa remt namelijk ook moeilijk afquote:Op woensdag 16 oktober 2013 16:57 schreef Marco001 het volgende:
[..]
amper meer pk als een beetje BMW. ( rond de 400-500pk dacht ik.) en een toerenbereim van 1500rpm. Tel daar ook nog eens de 16 versnellingen, een x aantal ton aan lading bij op en je weet waarom het niet harder kan.
Grappig, op dat stuk heb ik ooit bijna de Ford Fiesta van m'n moeder in de prak gereden tegen een vrachtwagenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 17:16 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Deze:
[ afbeelding ]
Dus vrij steil bochtje ja, maar daarna bleef die eikel langzaam rijden.
Bekend: onder de 50 meter moet je ze aan doen (zowaar vroeger opgelet bij mij theorie!), maar als ik het volgende bordje niet meer zou kunnen zien (dan zit je onder de 100 meter zicht) dan zou ik eens ga nadenken over mist lichtenquote:
Zo lang je ook maar weer nadenkt over ze uitzetten als er iemand achter je komt.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:50 schreef Ordos20 het volgende:
Bekend: onder de 50 meter moet je ze aan doen (zowaar vroeger opgelet bij mij theorie!), maar als ik het volgende bordje niet meer zou kunnen zien (dan zit je onder de 100 meter zicht) dan zou ik eens ga nadenken over mist lichten
Haha, gelukkig stond er 'bijna'quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:21 schreef starla het volgende:
[..]
Grappig, op dat stuk heb ik ooit bijna de Ford Fiesta van m'n moeder in de prak gereden tegen een vrachtwagen
Hoe kun je worden ingehaald door een vrachtwagen?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:56 schreef Ridocar het volgende:
Zojuist door een vrachtauto ingehaald op de A5. Daarachter rijdt een grijze Golf die begint te seinen. Gelukkig negeerde de vrachtwagenchauffeur dit anders zat ik met een meter tussenruimte.
Ridocar is chauffeur op LZV's, die mogen niet harder dan stipt 80 en meer van dat soort rare beperkingen. Dan word je dus door andere truckers ingehaald.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:57 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Hoe kun je worden ingehaald door een vrachtwagen?
Ah oke, ik ging uit van een personenautoquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ridocar is chauffeur op LZV's, die mogen niet harder dan stipt 80 en meer van dat soort rare beperkingen. Dan word je dus door andere truckers ingehaald.
Die automaten zijn vrijwel altijd robotbakken. Technisch vrijwel hetzelfde als een handbak, dus droge platenkoppeling en 12 of 16 versnellingen, maar een computer koppelt en schakelt voor jou...quote:Op woensdag 16 oktober 2013 19:59 schreef Cultuur058 het volgende:
[..]
Voordeel is wel dat ze een 2000+ Nm koppel hebben om het mee op gang te helpen en veel moderne trucks hebben automatische versnellingsbakken. Maar door de lading nemen truckers vaak de tijd. Massa remt namelijk ook moeilijk af
Of naar blonde meisjes in gele Cupra'squote:Op woensdag 16 oktober 2013 06:42 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat een inhalende collega er voorbij is. Of een collega van hetzelfde bedrijf aan de andere kant van de weg.
Dan ga je toch net ff wat meer naar links rijden (Maar op je eigen strook)? Dan schrikt hij wel afquote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:56 schreef Ridocar het volgende:
Zojuist door een vrachtauto ingehaald op de A5. Daarachter rijdt een grijze Golf die begint te seinen. Gelukkig negeerde de vrachtwagenchauffeur dit anders zat ik met een meter tussenruimte.
Wilde ik net zeggen...zoveel doet ie niet fout. Rijdt waarschijnlijk niet eens te snel, rijdt door groen en één of andere tsjappie kijkt niet voor zich maar op z'n telefoontje.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:50 schreef padlarf het volgende:
Holy shit, wat een gek
Maar hoe je het als fietser in je hoofd haalt om met je telefoon te klooien is mij ook nog steeds een raadsel.
Ga lekker ergens anders trollenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:56 schreef starla het volgende:
[..]
Wilde ik net zeggen...zoveel doet ie niet fout.
Wat doet ie exact fout dan?quote:
We kunnen alleen maar hopen dat ze d'r rijbewijs niet heeft! Zeker gezien bovenstaande post.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:04 schreef padlarf het volgende:
[..]
Lijkt me inderdaad de beste optie.
12 jaar schadevrijquote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:06 schreef Anne het volgende:
[..]
We kunnen alleen maar hopen dat ze d'r rijbewijs niet heeft! Zeker gezien bovenstaande post.
Excuses, maar ik vond -gezien de topicheader- het wel een relevante DM gezien de mogelijke consequenties die jullie daaraan kunnen verbinden. Of mag je wel iedereen via DM uitschelden naar aanleiding van dit topic, mits je dat niet in dit topic doet?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:06 schreef starla het volgende:
- het openbaar maken van DM's is niet toegestaan -
Een DM is en blijf privé, ongeacht de inhoud.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:09 schreef starla het volgende:
[..]
Excuses, maar ik vond -gezien de topicheader- het wel een relevante DM gezien de mogelijke consequenties die jullie daaraan kunnen verbinden. Of mag je wel iedereen via DM uitschelden naar aanleiding van dit topic, mits je dat niet in dit topic doet?
En Padlarf heeft gelijk, inhalen op het zebrapad mag natuurlijk nietquote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:12 schreef S95Sedan het volgende:
Die lexus is gewoon fout daar, eenrichtingsverkeer met aan beide kanten fietsers. Dan kan er gezegd worden dat die fietser niet oplet maar er is gewoon geen ruimte daar.
Google linkje? Ik neem aan dat je niet daar bij de snelweg bedoelt?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:13 schreef Ordos20 het volgende:
ik spotte laatst een auto die stond te wachten om af te slaan. Om zo de rijbaan op te draaien. Het rare: er was geen kruisende weg, alleen een kruisend fietspad. Hoe kwam die gozer op dat fietspad om zo de rondweg op te draaien (was bij Boxmeer NB)
Dat gekrenkte valt wel mee aangezien ik vrij beleefd reageerde. Hé, het blijft Fok hèquote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:12 schreef Anne het volgende:
[..]
Een DM is en blijf privé, ongeacht de inhoud.
Als je vindt dat je bent uitgescholden in een DM en je voelt je gekrenkt, kun je de user eventueel blokkeren. Mocht je dat niet genoeg vinden, dan kun je het bij de FA's proberen middels een mail of PM: forum@fok.nl
Nu graag weer ontopic.
De rest kan eventueel in ons Feedbacktopic worden besproken: PTA / PTA FAQ & Feedback
Nee shit bij Gemertquote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:16 schreef Anne het volgende:
[..]
Google linkje? Ik neem aan dat je niet daar bij de snelweg bedoelt?
Wtf als jij dat normaal vindt, hoop ik jou nooit tegen te komen op de wegquote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:02 schreef starla het volgende:
[..]
Wat doet ie exact fout dan?
Een auto staat te wachten op een zebrapad nota bene (niet toegestaan), omdat de voorste richting aangeeft omdat ie wil afslaan of parkeren ofzo. Het is je goed recht om die auto's in te halen. Hij reed niet te snel (zeker niet sneller dan 50, maar weet niet of het een 30km zone was), haalt links in, door groen. Zie het probleem niet zo. Het had wat eleganter gekund, maar of hij wettelijk iets fout deed betwijfel ik. Het is daarnaast wettelijk onder bepaalde voorwaarden NIET toegestaan met je mobieltje bezig te zijn op de fiets;
Dat betekent dat u veroordeeld kunt worden als u zich als fietser zo gedraagt dat:
het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd;
De auto werd gehinderd in het legitiem inhalen van de voorste 2 auto's.
Ergo: fietser is fout, meneer in de Lexus had haast, maar deed niets fout. Het enige dat je hem kan verwijten is wat hufterig gedrag.
Op een kruispunt mag je wettelijk niet inhalen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:02 schreef starla het volgende:
ne (niet toegestaan), omdat de voorste richting aangeeft omdat ie wil afslaan of parkeren ofzo. Het is je goed recht om die auto's in te halen. Hij reed niet te snel (zeker niet sneller dan 50, maar weet niet of het een 30km zone was), haalt links in, door groen. Zie het probleem niet zo. Het had wat eleganter gekund, maar of hij wettelijk iets fout deed betwijfel ik. Het is daarnaast wettelijk onder bepaalde voorwaarden NIET toegestaan met je mobieltje bezig te zijn op de fiets;
Blokkeren heb je abbo voor nodig dacht ik?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:12 schreef Anne het volgende:
[..]
Een DM is en blijf privé, ongeacht de inhoud.
Als je vindt dat je bent uitgescholden in een DM en je voelt je gekrenkt, kun je de user eventueel blokkeren. Mocht je dat niet genoeg vinden, dan kun je het bij de FA's proberen middels een mail of PM: forum@fok.nl
Nu graag weer ontopic.
De rest kan eventueel in ons Feedbacktopic worden besproken: PTA / PTA FAQ & Feedback
Ja maar.... totalvamp heeft wel even een "sportwagen"quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:39 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Aanpassen aan omstandigheden en je hebt 0,0 spannende momenten.
Zou me niets verbazen of die Ka had het niet eens door. Sommige mensen weten zóóó niet wat er om hun heen gebeurt door geen spiegels te kijken en maar naar het wegdek te staren.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:10 schreef Daeron het volgende:
Eikels die doorrijden na een ongeval.
Vanmiddag ongeval gebeurt op de a50 bij Eindhoven thv het science park in Son rond half 1. Blauwe, recente, Ka haalde rare actie uit waardoor Golf op de linkerbaan uitweek en de vangrail raakte. Golf redelijk in puin, hulpdiensten georganiseerd die er redelijk vlot waren. Mocht je deze auto rond dit tijdstip gezien hebben, neem dan vooral even contact op met de politie, 0900-8844.
Met de inzittenden, een jonge vrouw en een meisje van een jaar of 2 leek op het eerste gezicht niet veel mis behalve flink geschrokken gelukkig.
Daarom is mijn eerste focus altijd het kenteken. Niet het merk of type.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:10 schreef Daeron het volgende:
Eikels die doorrijden na een ongeval.
Vanmiddag ongeval gebeurt op de a50 bij Eindhoven thv het science park in Son rond half 1. Blauwe, recente, Ka haalde rare actie uit waardoor Golf op de linkerbaan uitweek en de vangrail raakte. Golf redelijk in puin, hulpdiensten georganiseerd die er redelijk vlot waren. Mocht je deze auto rond dit tijdstip gezien hebben, neem dan vooral even contact op met de politie, 0900-8844.
Met de inzittenden, een jonge vrouw en een meisje van een jaar of 2 leek op het eerste gezicht niet veel mis behalve flink geschrokken gelukkig.
Jaja. Hier in de buurt eens een vrouw meegemaakt die een bromfietser en opzittende aan gort heeft gereden. Voor beide opzittenden brandde lange tijd een kaarsje bij een kruispunt. De auto was behoorlijk beschadigd. Mevrouw dacht 'iets' geraakt te hebben, maar schrok pas de volgende dag van de ravage.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 18:13 schreef starla het volgende:
[..]
Zou me niets verbazen of die Ka had het niet eens door. Sommige mensen weten zóóó niet wat er om hun heen gebeurt door geen spiegels te kijken en maar naar het wegdek te staren.
Walgelijk zeg...quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:10 schreef Daeron het volgende:
Eikels die doorrijden na een ongeval.
Vanmiddag ongeval gebeurt op de a50 bij Eindhoven thv het science park in Son rond half 1. Blauwe, recente, Ka haalde rare actie uit waardoor Golf op de linkerbaan uitweek en de vangrail raakte. Golf redelijk in puin, hulpdiensten georganiseerd die er redelijk vlot waren. Mocht je deze auto rond dit tijdstip gezien hebben, neem dan vooral even contact op met de politie, 0900-8844.
Met de inzittenden, een jonge vrouw en een meisje van een jaar of 2 leek op het eerste gezicht niet veel mis behalve flink geschrokken gelukkig.
haal die quotes maar weg hoor.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:35 schreef Rode_banaan het volgende:
[..]
Ja maar.... totalvamp heeft wel even een "sportwagen"
Mja ik heb het zelf dus niet zien gebeuren jammer genoeg, ik probeer ook altijd eerst het kenteken te onthouden en daarna pas de rest.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:36 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Daarom is mijn eerste focus altijd het kenteken. Niet het merk of type.
Maar idd. De ware aard van de kabestuurder.... Zielig figuur.
Je weet dat het normaal de bedoeling is als je op zo'n rotonde 3 kwart rond wil om dan op de binnenste strook te beginnen en dan zodra je half rond bent naar de buitenste strook te verplaatsen om de rotonde weer te verlaten?quote:Op zondag 20 oktober 2013 09:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ook heel irritant als mensen gaan rijden op een tweebaansrotonde en de binnenste rijbaan nemen. Om vervolgens
vlak voor je neus over de buitenste baan rijden om eraf te kunnen... Heb al een paar keer goed op de rem gestaan toen ik op de buitenste reed en opeens een bestuurder van baan wisselde...
Natuurlijk. Maar je hebt ook zat mensen die dat op het laatste moment doen en over een doorgetrokken streep rijden.quote:Op zondag 20 oktober 2013 10:12 schreef Daeron het volgende:
[..]
Je weet dat het normaal de bedoeling is als je op zo'n rotonde 3 kwart rond wil om dan op de binnenste strook te beginnen en dan zodra je half rond bent naar de buitenste strook te verplaatsen om de rotonde weer te verlaten?
Vandaar waarschijnlijk ook de verhoogde banden op sommige rotondes, denk ik.quote:Op zondag 20 oktober 2013 10:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar je hebt ook zat mensen die dat op het laatste moment doen en over een doorgetrokken streep rijden.
Oeh, da's wel een goeie. Ik doe het eigenlijk ook altijd, maar meer uit gewenning. Moest het altijd doen van mijn rijinstructeur en sindsdien is het erin geblevenquote:Op zondag 20 oktober 2013 10:38 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Vandaar waarschijnlijk ook de verhoogde banden op sommige rotondes, denk ik.
Wat ik nooit zal begrijpen zijn mensen die richting geven naar links wanneer ze een rotonde oprijden. Ik snap heus dat ze dat doen om aan degene achter hen te melden dat ze driekwart rond willen, maar dan nog; voor degene achter je is het totaal niet interessant wat je op een rotonde gaat doen, tenzij je eraf gaat, plus dat je nergens op een rotonde linksaf gaat, of je moet de kromming van de rotonde zelf bedoelen. Maar dat is dan weer net zoiets als richting geven wanneer er een bocht in de weg zit.
Wat zeggen de officiële regels daar eigenlijk over?
En wat vind jij van de fietsers die op de rotonde hun linkerhand uitsteken om aan te geven dat ze niet afslaan?quote:Op zondag 20 oktober 2013 10:38 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Vandaar waarschijnlijk ook de verhoogde banden op sommige rotondes, denk ik.
Wat ik nooit zal begrijpen zijn mensen die richting geven naar links wanneer ze een rotonde oprijden. Ik snap heus dat ze dat doen om aan degene achter hen te melden dat ze driekwart rond willen, maar dan nog; voor degene achter je is het totaal niet interessant wat je op een rotonde gaat doen, tenzij je eraf gaat, plus dat je nergens op een rotonde linksaf gaat, of je moet de kromming van de rotonde zelf bedoelen. Maar dat is dan weer net zoiets als richting geven wanneer er een bocht in de weg zit.
Wat zeggen de officiële regels daar eigenlijk over?
Volgens de website van de Rijksoverheid hoef je geen richting aan te geven bij het naderen, oprijden en het volgen van een rotonde. Ook niet als je naar links gaat. Alleen bij het verlaten moet richting naar rechts worden aangegeven.quote:Op zondag 20 oktober 2013 10:38 schreef Gwywen het volgende:
Wat ik nooit zal begrijpen zijn mensen die richting geven naar links wanneer ze een rotonde oprijden. Ik snap heus dat ze dat doen om aan degene achter hen te melden dat ze driekwart rond willen, maar dan nog; voor degene achter je is het totaal niet interessant wat je op een rotonde gaat doen, tenzij je eraf gaat, plus dat je nergens op een rotonde linksaf gaat, of je moet de kromming van de rotonde zelf bedoelen. Maar dat is dan weer net zoiets als richting geven wanneer er een bocht in de weg zit.
Wat zeggen de officiële regels daar eigenlijk over?
Dat heb ik nog nooit gezien, eerlijk gezegd.quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En wat vind jij van de fietsers die op de rotonde hun linkerhand uitsteken om aan te geven dat ze niet afslaan?
Zie je wel. Ik vond het ook al helemaal niet logisch.quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:07 schreef Cybje het volgende:
[..]
Volgens de website van de Rijksoverheid hoef je geen richting aan te geven bij het naderen, oprijden en het volgen van een rotonde. Ook niet als je naar links gaat. Alleen bij het verlaten moet richting naar rechts worden aangegeven.
http://www.rijksoverheid.(...)-op-een-rotonde.html
In sommige landen mag je bij een rotonde zelfs geen richting aangeven naar links, dacht ik. Dus eigenlijk is het beter om je aan te wennen dat niet te doen
Dat doe je niet voor de auto's achter je, maar voor de auto's die vanuit andere richtingen de rotonde opkomen.quote:Op zondag 20 oktober 2013 10:38 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Vandaar waarschijnlijk ook de verhoogde banden op sommige rotondes, denk ik.
Wat ik nooit zal begrijpen zijn mensen die richting geven naar links wanneer ze een rotonde oprijden. Ik snap heus dat ze dat doen om aan degene achter hen te melden dat ze driekwart rond willen, maar dan nog; voor degene achter je is het totaal niet interessant wat je op een rotonde gaat doen, tenzij je eraf gaat, plus dat je nergens op een rotonde linksaf gaat, of je moet de kromming van de rotonde zelf bedoelen. Maar dat is dan weer net zoiets als richting geven wanneer er een bocht in de weg zit.
Wat zeggen de officiële regels daar eigenlijk over?
Die hebben er ook niks aan. Alleen de rechterknipper is bepalend. De linkerknipper voegt niks toe.quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:34 schreef Luxuria het volgende:
Dat doe je niet voor de auto's achter je, maar voor de auto's die vanuit andere richtingen de rotonde opkomen.
Jawel hoor, hier in de buurt hebben een paar rotondes op doorgaande wegen zeg maar, veel mensen gaan ervan uit dat je gewoon rechtdoor gaat en rijden dan al de rotonde op. Daarom zet ik mijn knipperlicht aan naar links.quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:41 schreef OEM het volgende:
[..]
Die hebben er ook niks aan. Alleen de rechterknipper is bepalend. De linkerknipper voegt niks toe.
Hoe wil jij in godsnaam linksaf slaan op een rotonde? Een rotonde is een doorgaande weg in de vorm van een cirkel of een ovaal (wordt ook wel ovatonde of otonde genoemdquote:Op zondag 20 oktober 2013 11:49 schreef S95Sedan het volgende:
Driekwart knipper naar links, rechtdoor niets, meteen eraf knipper naar rechts. Uiteraard voor het eraf gaan knipper alsnog naar recht, zo 'hoort' het geleerd te zijn bij je rijlessen.
Het heeft niks met links afslaan te maken maar met het feit dat de overige weggebruikers weten dat je erop blijft rijden.quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hoe wil jij in godsnaam linksaf slaan op een rotonde? Een rotonde is een doorgaande weg in de vorm van een cirkel of een ovaal (wordt ook wel ovatonde of otonde genoemd). De enige manier waarop je de rotonde kan verlaten is rechtsaf.
Zeker hebben die er wel wat aan.quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:41 schreef OEM het volgende:
[..]
Die hebben er ook niks aan. Alleen de rechterknipper is bepalend. De linkerknipper voegt niks toe.
Dat weten ze ook als je niets aangeeft. Het enige wat ze moeten weten, is dat je eraf gaat, hetgeen je doet door rechts aan te geven.quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:55 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Het heeft niks met links afslaan te maken maar met het feit dat de overige weggebruikers weten dat je erop blijft rijden.
Is dat zo?quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat weten ze ook als je niets aangeeft. Het enige wat ze moeten weten, is dat je eraf gaat, hetgeen je doet door rechts aan te geven.
Dat komt omdat wij in Nederland aan symptoombestrijding doen. Een voorheen 80-weg waar we alleen een bordje 50 langs zetten en iedereen vervolgens 80 blijft rijden? Leggen we chicanes aan. Niemand knippert naar rechts? Gaan we links knipperen in de examens verplicht stellen.quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:58 schreef Cybje het volgende:
Wel lekker handig dat ze je hier in Nederland dus bij de rijlessen leren dat dat moet (terwijl het dus niet eens verplicht is) en dat bij de buurlanden het alleen maar verwarring zal scheppen.
Dan is de oplossing toch niet iedereen links laten knipperen?quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:01 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Is dat zo?
9 van de 10 geven namelijk geen richting aan bij eraf rijden. Zo vanzelfsprekend is het dus blijkbaar niet.
Ook bij de rijlessen CE, aankoppelen en zonder slangen proberen weg te rijden. En je weet dat je aanhanger eraan blijft zitten.quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:05 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat komt omdat wij in Nederland aan symptoombestrijding doen. Een voorheen 80-weg waar we alleen een bordje 50 langs zetten en iedereen vervolgens 80 blijft rijden? Leggen we chicanes aan. Niemand knippert naar rechts? Gaan we links knipperen in de examens verplicht stellen.
Overigens komen deze initiatieven vanuit het CBR zelf. CBR gaat zelf graag op de stoel van zowel de rechtsprekende, de controlerende en de uitvoerende macht zitten. Rechter en beul ineen dus. Ze hebben we meer van die rare dingen. Als je je BE examen hebt, moet je voordat je het parkeerterrein af bent, even flink hard remmen. Dan hoor je boenk, doet je oplooprem het. Enige wat je er feitelijk mee controleert is dat je auto harder remt dan je aanhanger en je drukcilinder het wel doet. Het controleren van het functioneren van de beremming doe je er niet mee, het slopen van je cilinder wel.
Knipper naar links = ik blijf op de rotondequote:Op zondag 20 oktober 2013 11:56 schreef daNpy het volgende:
Als er iemand zijn knipperlicht naar links aan heeft kun je zien dat deze nog voor jou langs kruist. Heeft hij dat niet slaat hij dus af (de straat in waar jij uit komt).
Knipper naar links = ik neem de rotonde 3/4equote:Op zondag 20 oktober 2013 12:30 schreef OEM het volgende:
[..]
Knipper naar links = ik blijf op de rotonde
Geen knipper = ik blijf op de rotonde
Knipper naar rechts = ik verlaat de rotonde
Geen idee hoe je concludeert dat iemand afslaat als hij geen linkerknipper aan heeft.
Zo werkt het dus niet.quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Knipper naar links = ik neem de rotonde 3/4e
Knipper uit = ik ga "rechtdoor" (tweede afslag dus)
Knipper naar rechts is ik verlaat de rotonde bij de eerste afslag.
Ik vind het in ieder geval wel prettig werken, hierdoor kun je eerder anticiperen of iemand afslaat of op de rotonde blijft.
Dus ik moet bij elke auto die ik op de rotonde tegenkom of kan tegenkomen gaan bijhouden waar hij vandaan kwam, zodat ik in combinatie met zijn knippergebruik moet gaan bepalen wat hij gaat doen? Verkeer is geen puzzel hoor.quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:36 schreef daNpy het volgende:
Knipper naar links = ik neem de rotonde 3/4e
Knipper uit = ik ga "rechtdoor" (tweede afslag dus)
Knipper naar rechts is ik verlaat de rotonde bij de eerste afslag.
Dus jij bent iemand die bij de tweede en derde afslag niet knippert? En hoe doe je het dan als een rotonde meer dan 4 afslagen heeft?quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Knipper naar links = ik neem de rotonde 3/4e
Knipper uit = ik ga "rechtdoor" (tweede afslag dus)
Knipper naar rechts is ik verlaat de rotonde bij de eerste afslag.
Ik vind het in ieder geval wel prettig werken, hierdoor kun je eerder anticiperen of iemand afslaat of op de rotonde blijft.
Alarmlichten? Patroontjes knipperen: 2x links, 1x rechts? Zoveel mogelijkheden.quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:41 schreef Pizza_Boom het volgende:
En hoe doe je het dan als een rotonde meer dan 4 afslagen heeft?
En dat deed ik dus altijd na het aankoppelen, ff checken of alles wel goed zit.quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:19 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ook bij de rijlessen CE, aankoppelen en zonder slangen proberen weg te rijden. En je weet dat je aanhanger eraan blijft zitten.
Ik kom meestal geen mensen óp de rotonde tegen, maar ik rijdt dan ook niet tegen het verkeer in.quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:39 schreef OEM het volgende:
[..]
Dus ik moet bij elke auto die ik op de rotonde tegenkom of kan tegenkomen gaan bijhouden waar hij vandaan kwam, zodat ik in combinatie met zijn knippergebruik moet gaan bepalen wat hij gaat doen? Verkeer is geen puzzel hoor.
Nee, wettelijk niet. Voor de verkeersdoorstroming is het wel beter.quote:
Het gaat er juist om dat je iemand links knipperlicht direct ziet als hij achter een obstakel vandaan en je dus meteen kunt anticiperen. Juist op dat soort rotondes zie je iemand linker-knipperlicht welquote:Op zondag 20 oktober 2013 12:41 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dus jij bent iemand die bij de tweede en derde afslag niet knippert? En hoe doe je het dan als een rotonde meer dan 4 afslagen heeft?
En daarbij: Op dit soort rotondes kan ik ook echt goed zien wat iemand aangeeft, zo achter al die obstakels. Dit is nog een beter voorbeeld
Succes op Keizer Karelplein, de voorbeelden van Pizza_Boom, en alle conflicten met bestuurders die wel normaal de verkeersregels hanteren.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als dit al een puzzel is voor je dan lijkt het me beter dat je idd niet meer in de auto stapt.
Duidelijker kan het niet
Ik zie het probleem niet.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:10 schreef OEM het volgende:
[..]
Succes op Keizer Karelplein, de voorbeelden van Pizza_Boom, en alle conflicten met bestuurders die wel normaal de verkeersregels hanteren.
Helaas. Het enige wat je met linksknipperen bereikt is dat je nog zekerder zou weten dat je moet gaan stilstaan.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:12 schreef daNpy het volgende:
kun je het wel gewoon gebruiken om de doorstroom te verbeteren.
Beter zeker weten dat je stil moet staan dat twijfelen of je dat moet, niet waar?quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:18 schreef OEM het volgende:
[..]
Helaas. Het enige wat je met linksknipperen bereikt is dat je nog zekerder zou weten dat je moet gaan stilstaan.
Dat heeft toch niks met een betere doorstroming te maken?quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:21 schreef daNpy het volgende:
Beter zeker weten dat je stil moet staan dat twijfelen of je dat moet, niet waar?
Als het knipperlicht dus niet aan is kun je wel doorrijden -> tadaa.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:21 schreef OEM het volgende:
[..]
Dat heeft toch niks met een betere doorstroming te maken?
Ja, dus je wilt toch zo'n artikel invoeren:quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als het knipperlicht dus niet aan is kun je wel doorrijden -> tadaa.
Dat gaat natuurlijk niet werken.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:18 schreef OEM het volgende:
Of je moeten willen introduceren dat op 4-taks rotondes die goed overzichtelijk zijn, regelmatig gespreid, maximale straal, maximaal 1 rijstrook, etc etc, niet knipperen bij oprijden betekent: ik ga rechtdoor.
Betere uitleg van de situatiequote:Op zondag 20 oktober 2013 13:27 schreef kingtoppie het volgende:
Verder had ik een discussie met een rijinstructeur over of je op een 2 baansweg naar links je richtingaanwijzer aan moet zetten.
Het punt vind ik dat als je van rijbaan wilt verwisselen je richtingaanwijzer niet meer kunt gebruiken om daar duidelijkheid over te verschaffen.
Wat wil je nou wel of niet met je knipperlicht doen op een 2 baans weg?quote:
"Rechtdoor op dezelfde weg gaat voor" is niet zo heel gek.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:27 schreef daNpy het volgende:
Maar er gebeuren gekkere dingen, ze hebben ook ingevoerd dat fietsers voorrang hebben op een rotonde
Klopt, alleen het levert in de praktijk gevaarlijke situaties op.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:33 schreef OEM het volgende:
[..]
"Rechtdoor op dezelfde weg gaat voor" is niet zo heel gek.
quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat wil je nou wel of niet met je knipperlicht doen op een 2 baans weg?
Als je afslaat geef je richting aan en gaat daarna remmen...
Als je een langzamer iemand inhaalt knipper je tot je op de linker baan bent en knippert weer naar rechts als je terug gaat.
En daarom knipper jij niet naar rechts als je de 2e of 3e afslag eraf gaat.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:12 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet.
Zolang wettelijk geld dat je niet naar links hoeft te knipperen, gelden op een dergelijke rotonde/verkeersplein gewoon de regels.
Op 90% van de rotondes, dus met 4 af/opritten, kun je het wel gewoon gebruiken om de doorstroom te verbeteren.
Maar we kunnen elkaar het beste lekker zoveel mogelijk belemmeren in het verkeer, en zeer zeker niet zorgen dat iemand op ons kan inticiperen, we zijn immers Nederlanders.
G.e.l.u.l.; ik geef ook richting aan als ik 3/4 rond ga, en ik maak zelden of nooit mee dat mensen onnodig voor mij stoppen of wachten. kwestie van direkt na afslag 2 de richting naar rechts aan te gooien. Richtingaanwijzers zijn handige dingen, maar je moet ze wel goed gebruiken.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:46 schreef Luxuria het volgende:
[..]
En daarom knipper jij niet naar rechts als je de 2e of 3e afslag eraf gaat.
Of je laat zelfs je linkerknipperlicht aan als je de 3e eraf gaat, waardoor een auto die er daar op wil rijden onnodig staat te wachten.
Bedoel je van mij gelul of van hem?quote:Op zondag 20 oktober 2013 14:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
G.e.l.u.l.; ik geef ook richting aan als ik 3/4 rond ga, en ik maak zelden of nooit mee dat mensen onnodig voor mij stoppen of wachten. kwestie van direkt na afslag 2 de richting naar rechts aan te gooien. Richtingaanwijzers zijn handige dingen, maar je moet ze wel goed gebruiken.
Nee, dat zeg ik niet. Als ik jou goed begrijp keur jij knipperen naar links op een rotonde af omdat mensen die vanaf die linker toerit wel eens voor Jean Pipe zouden kunnen staan wachten omdat ze in verwarring raken. Ik zeg dat ik het juist wél doe, al is het maar om te voorkomen dat er een lemming vanaf rechtdoor de rotonde oprijdt terwijl ik hem wil kruisen.quote:Op zondag 20 oktober 2013 14:16 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Bedoel je van mij gelul of van hem?
Want ik zeg precies wat jij hier ook zegt.
Nee misschien moet je eens eerdere posts teruglezen. Ik reageer op hem, dat hij wel naar links knippert, maar als hij dan afslaat niet naar rechts knippert. Dan staan mensen dus onnodig te wachten.quote:Op zondag 20 oktober 2013 14:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Als ik jou goed begrijp keur jij knipperen naar links op een rotonde af omdat mensen die vanaf die linker toerit wel eens voor Jean Pipe zouden kunnen staan wachten omdat ze in verwarring raken. Ik zeg dat ik het juist wél doe, al is het maar om te voorkomen dat er een lemming vanaf rechtdoor de rotonde oprijdt terwijl ik hem wil kruisen.
Ah, ok, dan begreep ik het verkeerdquote:Op zondag 20 oktober 2013 14:26 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Nee misschien moet je eens eerdere posts teruglezen. Ik reageer op hem, dat hij wel naar links knippert, maar als hij dan afslaat niet naar rechts knippert. Dan staan mensen dus onnodig te wachten.
Ik knipper zelf ook altijd naar links als ik de derde afslag moet hebben op een rotonde....
Ik was wellicht ook niet heel duidelijk, heb die post aangepast.quote:Op zondag 20 oktober 2013 14:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ah, ok, dan begreep ik het verkeerd
As far as I know, is het domweg verplicht om richting aan te geven als je een rotonde verlaat, het knipperen naar links is dat niet, maar kan voor mensen om je heen wel verduidelijken wat je intenties zijn.
Hebben ze daar in omgeving Deurne geen rotondes met complete bouwwerken erop? Waardoor je dus niet altijd kunt zien waar een auto vandaan kwam?quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Knipper naar links = ik neem de rotonde 3/4e
Knipper uit = ik ga "rechtdoor" (tweede afslag dus)
Knipper naar rechts is ik verlaat de rotonde bij de eerste afslag.
Ik vind het in ieder geval wel prettig werken, hierdoor kun je eerder anticiperen of iemand afslaat of op de rotonde blijft.
Pardon?quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:46 schreef Luxuria het volgende:
[..]
En daarom knipper jij niet naar rechts als je de 2e of 3e afslag eraf gaat.
Of je laat zelfs je linkerknipperlicht aan en gebruikt niet je rechterknipperlicht als je de 3e eraf gaat, waardoor een auto die er daar op wil rijden onnodig staat te wachten.
Dat kwam niet duidelijk naar voren in je posts. Dat had een hoop posts gescheeld hierquote:Op zondag 20 oktober 2013 14:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Pardon?
Ik knipper altijd naar rechts als ik de rotonde afga! Ook (juist!) als ik hem naar links had staan en voorbij de 2e afslag ben
Ik nam inderdaad aan dat ik niet expliciet hoefde te vermelden dat ik bij het afslaan de juiste knipper aanzet. Anders heeft het ook weinig zin om me druk te maken om m'n knipper naar links aan te doenquote:Op zondag 20 oktober 2013 14:47 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat kwam niet duidelijk naar voren in je posts. Dat had een hoop posts gescheeld hier!
Het is veiliger, zoals hierboven aangegeven dat er zo'n lemming gewoon rotonde oprijd, omdat tie denk, "ow die slaat toch wel af"quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:21 schreef OEM het volgende:
[..]
Dat heeft toch niks met een betere doorstroming te maken?
Nee. Zodra de blokmarkering begint kun je het knipperlicht uit doen (want het is verboden om over de blokmarkering heen te rijden als er pijlen zijn). De pijlen geven de richting aan die je op wilt.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:36 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Beide rechterbanen is het verplicht je richting aan te geven, tevens is het verplicht om aan te geven wanneer je van banen wisselt, alleen laat dat laatste nou onmogelijk zijn als je richtingaanwijzer al in gebruik is.
Ik vind het aangeven van wisselen van baan belangrijker dan aangeven dat je dus weet dat je op een weg zit die afslaat.
Hoe bedoel je dat?quote:Op zondag 20 oktober 2013 16:27 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nee. Zodra de blokmarkering begint kun je het knipperlicht uit doen (want het is verboden om over de blokmarkering heen te rijden als er pijlen zijn). De pijlen geven de richting aan die je op wilt.
Je bent alleen verplicht om je richting aan te geven bij het wisselen van rijstrook in deze situatie, niet dat je rechtsaf gaat.
quote:
Die regel is ook al weer ruim 4 jaar oud. Zou je eigenlijk moeten weten lijkt me...quote:Artikel 78. Voorsorteervakken
- Bestuurders die de rijbaan volgen zijn verplicht op een kruispunt de richting te volgen die de voorsorteerstrook waarop zij zich bevinden aangeeft. Een in een voorsorteerstrook gelegen fietsstrook maakt deel uit van deze voorsorteerstrook.
- Bestuurders die de doorgaande rijbaan verlaten en daartoe een uitrijstrook volgen, zijn ter hoogte van de daarin aangebrachte pijlen verplicht om de richting te volgen die de uitrijstrook waarop zij zich bevinden, aangeeft.
Artikel 78 RVV 1990 bevat de verplichting voor bestuurders van motorvoertuigen en bromfietsers die de rijbaan volgen de richting te volgen die de voorsorteerstrook waarop zij zich bevinden aangeeft. De achterliggende reden is dat bromfietsers indien zij op de rijbaan rijden, de regels volgen die ook voor het overige verkeer op de rijbaan gelden.
In de praktijk blijkt het steeds vaker voor te komen, dat bestuurders de uitrijstrook gebruiken om op het laatste moment op de doorgaande rijbaan in te voegen, met name als deze onderdeel uitmaakt van een gecombineerde invoeg- en uitrijstrook (weefvak). Dit gedrag leidt tot een verstoring van de doorstroming op de doorgaande rijbaan en mogelijk tot irritatie bij andere bestuurders en is daarom en mede uit oogpunt van verkeersveiligheid niet gewenst. Door de in artikel 78, tweede lid RVV 990 opgenomen verplichting om de eenmaal gekozen richting te volgen, is dit gedrag verboden.
Ah dus pijl + blokmarkering = verplicht blijven rijden.quote:Op zondag 20 oktober 2013 16:33 schreef RealBizkit666 het volgende:
reden is dat bromfietsers indien zij op de rijbaan rijden, de regels volgen die ook voor het overige verkeer op de rijbaan gelden.
Yup. België en Oostenrijk sowieso. In Duitsland zijn ze er ook over bezig geweest, maar ik weet niet of het daar al door is.quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:07 schreef Cybje het volgende:
[..]
Volgens de website van de Rijksoverheid hoef je geen richting aan te geven bij het naderen, oprijden en het volgen van een rotonde. Ook niet als je naar links gaat. Alleen bij het verlaten moet richting naar rechts worden aangegeven.
http://www.rijksoverheid.(...)-op-een-rotonde.html
In sommige landen mag je bij een rotonde zelfs geen richting aangeven naar links, dacht ik. Dus eigenlijk is het beter om je aan te wennen dat niet te doen
Oja, ook zo mooi, verkondigd die rijinstructeur nog even dat dat niet waar was dat je in sommige landen niet je knipperlicht naar links aan mag doen bij een rotonde.quote:Op zondag 20 oktober 2013 16:42 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Yup. België en Oostenrijk sowieso. In Duitsland zijn ze er ook over bezig geweest, maar ik weet niet of het daar al door is.
Wordt tijd dat het hier ook ingevoerd wordt, is gewoon grote onzin.
Bij het CBR leren ze mensen dat inderdaad aan. Zoals al iemand opmerkte eerder, het CBR meent dat ze boven de regels staan.quote:Op zondag 20 oktober 2013 16:44 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Oja, ook zo mooi, verkondigd die rijinstructeur nog even dat dat niet waar was dat je in sommige landen niet je knipperlicht naar links aan mag doen bij een rotonde.
Maargoed, twas ook een halve tamme.
Maargoed, even terug naar mijn 2 stroken verhaal, je hebt zo ook voor een stoplicht, daar gebruik ik het ook niet omdat ik ook daar vaak nog van rijstrook verwissel en dat graag wil kunnen aangeven.quote:Op zondag 20 oktober 2013 16:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Bij het CBR leren ze mensen dat inderdaad aan. Zoals al iemand opmerkte eerder, het CBR meent dat ze boven de regels staan.
Sommige dingen moet je zo snel mogelijk vergeten zodra je dat roze kaartje in handen hebt.
Zodra je op een strook met een pijl zit, kun je het knipperlicht uitzetten omdat de pijl je richting bepaald.quote:Op zondag 20 oktober 2013 16:49 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Maargoed, even terug naar mijn 2 stroken verhaal, je hebt zo ook voor een stoplicht, daar gebruik ik het ook niet omdat ik ook daar vaak nog van rijstrook verwissel en dat graag wil kunnen aangeven.
Heb je daar een bron voor?quote:Op zondag 20 oktober 2013 16:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Zodra je op een strook met een pijl zit, kun je het knipperlicht uitzetten omdat de pijl je richting bepaald.
Ongeacht of dit voor een stoplicht of op de auto(snel)weg is.
Ja, dat artikel wat ik je net gaf...quote:Op zondag 20 oktober 2013 16:50 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Heb je daar een bron voor?
Daarnaast, soms gaan er 2 stroken naar links waarvan de ene strook ook de optie rechtdoor / rechtsaf heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |