quote:Op woensdag 16 oktober 2013 08:43 schreef Ordos20 het volgende:
Ik kwam redelijk verblind aan op het werk zeg maar. Zou men vergeten zijn dat je de mistachterlichten pas aan doet bij zicht minder dan 10050 meter (dus zeg maar als je de hectometer bordjes niet meer ziet op de snelweg)?
U rijdt veel in de spits?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 17:19 schreef sandertjuh het volgende:
Ik reed van de week achter een Toyota Yaris waarvan ik opeens dacht wat komt die auto snel op me af.. bleek al z'n rem verlichting achter gewoon niet te doen.![]()
Uit goede wil ben ik die man toch maar even achterna gereden richting huis (bleek vlak in de buurt te wonen) zodat ik deze man er attent op kon maken dat hij toch wel voor gevaarlijke situaties aan het zorgen was.
**
Ook nog even een vrouw bijna aan het huilen gemaakt. Afslag A12 bij De Meern, beneden links af zijn 2 rijbanen die een bocht in gaan. Ik reed links, stoplicht stond op groen. Ik zie rechts een blauwe Polo rijden, we gaan bijna de bocht in toen mevrouw dacht de bocht via het linkerbaantje af te snijden. En wie reed daar..? Ikke! Dus ik moest vol maar dan ook vol in de ankers anders had ze zo mijn zijkant ingereden![]()
Na wat toeteren en seinen zag ze eindelijk wat ze had gedaan.. geen excuus helemaal niks?? Arrogant wijf.. Ze moest verderop bij het winkelcentrum zijn dus toch maar even vriendelijk medegedeeld dat áls ze iemand zo hufterig afsnijd en het later ziet ze wel even haar excuses mag maken![]()
Gelukkig is ze niet de enige en gebeurd het met enige regelmaat.. zonder uberhaupt te kijken of er iets of iemand naast je zit lekker die bocht afsnijden. Stelletje droeftoeters![]()
Belgen mogen leren autorijden van hun ouders ipv een erkend instructeur.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:42 schreef spoorrails het volgende:
Waar en hoe leren Belgen autorijden eigenlijk?
Kom net uit Antwerpen, mijn god wat een tobbers op de weg
90 op linkerstrook terwijl er 120 mag gereden worden
daarna 1 die zelfs maar 80 reed, continue op rem trappen ging tie eindelijk naar rechts komt tie terug op moment dat ik ernaast rij...
Daar hebben veel Nederlanders ook een handje van. En dan het liefst van links naar rechts en weer naar links gaan om die ene auto te winnen...quote:Op woensdag 16 oktober 2013 19:02 schreef Daeron het volgende:
Maar belgen zijn ook heel erg met files, steeds optrekken zodra het kan om 1 seconde later vol in de ankers te moeten omdat het toch niet zo snel optrekt als ze denken.
En vaak zelfs die ene auto verliezen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 19:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Daar hebben veel Nederlanders ook een handje van. En dan het liefst van links naar rechts en weer naar links gaan om die ene auto te winnen...
was ik al bang voor want bijrijder keek ook niet eens om toen ze naar links kwamen en ik vol toeterde.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 19:02 schreef Daeron het volgende:
[..]
Belgen mogen leren autorijden van hun ouders ipv een erkend instructeur.
Maar belgen zijn ook heel erg met files, steeds optrekken zodra het kan om 1 seconde later vol in de ankers te moeten omdat het toch niet zo snel optrekt als ze denken. Ik ben het beetje gewend aan het raken om gewoon de auto lekker in zijn 1 te laten rollen in de file in belgie. Van de week een keer minutenlang de auto kunnen laten rollen terwijl het voor me constant als een harmonica voort beweegde.
Voordeel is wel dat ze een 2000+ Nm koppel hebben om het mee op gang te helpen en veel moderne trucks hebben automatische versnellingsbakken. Maar door de lading nemen truckers vaak de tijd. Massa remt namelijk ook moeilijk afquote:Op woensdag 16 oktober 2013 16:57 schreef Marco001 het volgende:
[..]
amper meer pk als een beetje BMW. ( rond de 400-500pk dacht ik.) en een toerenbereim van 1500rpm. Tel daar ook nog eens de 16 versnellingen, een x aantal ton aan lading bij op en je weet waarom het niet harder kan.
Grappig, op dat stuk heb ik ooit bijna de Ford Fiesta van m'n moeder in de prak gereden tegen een vrachtwagenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 17:16 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Deze:
[ afbeelding ]
Dus vrij steil bochtje ja, maar daarna bleef die eikel langzaam rijden.
Bekend: onder de 50 meter moet je ze aan doen (zowaar vroeger opgelet bij mij theorie!), maar als ik het volgende bordje niet meer zou kunnen zien (dan zit je onder de 100 meter zicht) dan zou ik eens ga nadenken over mist lichtenquote:
Zo lang je ook maar weer nadenkt over ze uitzetten als er iemand achter je komt.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:50 schreef Ordos20 het volgende:
Bekend: onder de 50 meter moet je ze aan doen (zowaar vroeger opgelet bij mij theorie!), maar als ik het volgende bordje niet meer zou kunnen zien (dan zit je onder de 100 meter zicht) dan zou ik eens ga nadenken over mist lichten
Haha, gelukkig stond er 'bijna'quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:21 schreef starla het volgende:
[..]
Grappig, op dat stuk heb ik ooit bijna de Ford Fiesta van m'n moeder in de prak gereden tegen een vrachtwagen
Hoe kun je worden ingehaald door een vrachtwagen?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:56 schreef Ridocar het volgende:
Zojuist door een vrachtauto ingehaald op de A5. Daarachter rijdt een grijze Golf die begint te seinen. Gelukkig negeerde de vrachtwagenchauffeur dit anders zat ik met een meter tussenruimte.
Ridocar is chauffeur op LZV's, die mogen niet harder dan stipt 80 en meer van dat soort rare beperkingen. Dan word je dus door andere truckers ingehaald.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:57 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Hoe kun je worden ingehaald door een vrachtwagen?
Ah oke, ik ging uit van een personenautoquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ridocar is chauffeur op LZV's, die mogen niet harder dan stipt 80 en meer van dat soort rare beperkingen. Dan word je dus door andere truckers ingehaald.
Die automaten zijn vrijwel altijd robotbakken. Technisch vrijwel hetzelfde als een handbak, dus droge platenkoppeling en 12 of 16 versnellingen, maar een computer koppelt en schakelt voor jou...quote:Op woensdag 16 oktober 2013 19:59 schreef Cultuur058 het volgende:
[..]
Voordeel is wel dat ze een 2000+ Nm koppel hebben om het mee op gang te helpen en veel moderne trucks hebben automatische versnellingsbakken. Maar door de lading nemen truckers vaak de tijd. Massa remt namelijk ook moeilijk af
Of naar blonde meisjes in gele Cupra'squote:Op woensdag 16 oktober 2013 06:42 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat een inhalende collega er voorbij is. Of een collega van hetzelfde bedrijf aan de andere kant van de weg.
Dan ga je toch net ff wat meer naar links rijden (Maar op je eigen strook)? Dan schrikt hij wel afquote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:56 schreef Ridocar het volgende:
Zojuist door een vrachtauto ingehaald op de A5. Daarachter rijdt een grijze Golf die begint te seinen. Gelukkig negeerde de vrachtwagenchauffeur dit anders zat ik met een meter tussenruimte.
Wilde ik net zeggen...zoveel doet ie niet fout. Rijdt waarschijnlijk niet eens te snel, rijdt door groen en één of andere tsjappie kijkt niet voor zich maar op z'n telefoontje.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:50 schreef padlarf het volgende:
Holy shit, wat een gek
Maar hoe je het als fietser in je hoofd haalt om met je telefoon te klooien is mij ook nog steeds een raadsel.
Ga lekker ergens anders trollenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:56 schreef starla het volgende:
[..]
Wilde ik net zeggen...zoveel doet ie niet fout.
Wat doet ie exact fout dan?quote:
We kunnen alleen maar hopen dat ze d'r rijbewijs niet heeft! Zeker gezien bovenstaande post.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:04 schreef padlarf het volgende:
[..]
Lijkt me inderdaad de beste optie.
12 jaar schadevrijquote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:06 schreef Anne het volgende:
[..]
We kunnen alleen maar hopen dat ze d'r rijbewijs niet heeft! Zeker gezien bovenstaande post.
Excuses, maar ik vond -gezien de topicheader- het wel een relevante DM gezien de mogelijke consequenties die jullie daaraan kunnen verbinden. Of mag je wel iedereen via DM uitschelden naar aanleiding van dit topic, mits je dat niet in dit topic doet?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:06 schreef starla het volgende:
- het openbaar maken van DM's is niet toegestaan -
Een DM is en blijf privé, ongeacht de inhoud.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:09 schreef starla het volgende:
[..]
Excuses, maar ik vond -gezien de topicheader- het wel een relevante DM gezien de mogelijke consequenties die jullie daaraan kunnen verbinden. Of mag je wel iedereen via DM uitschelden naar aanleiding van dit topic, mits je dat niet in dit topic doet?
En Padlarf heeft gelijk, inhalen op het zebrapad mag natuurlijk nietquote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:12 schreef S95Sedan het volgende:
Die lexus is gewoon fout daar, eenrichtingsverkeer met aan beide kanten fietsers. Dan kan er gezegd worden dat die fietser niet oplet maar er is gewoon geen ruimte daar.
Google linkje? Ik neem aan dat je niet daar bij de snelweg bedoelt?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:13 schreef Ordos20 het volgende:
ik spotte laatst een auto die stond te wachten om af te slaan. Om zo de rijbaan op te draaien. Het rare: er was geen kruisende weg, alleen een kruisend fietspad. Hoe kwam die gozer op dat fietspad om zo de rondweg op te draaien (was bij Boxmeer NB)
Dat gekrenkte valt wel mee aangezien ik vrij beleefd reageerde. Hé, het blijft Fok hèquote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:12 schreef Anne het volgende:
[..]
Een DM is en blijf privé, ongeacht de inhoud.
Als je vindt dat je bent uitgescholden in een DM en je voelt je gekrenkt, kun je de user eventueel blokkeren. Mocht je dat niet genoeg vinden, dan kun je het bij de FA's proberen middels een mail of PM: forum@fok.nl
Nu graag weer ontopic.
De rest kan eventueel in ons Feedbacktopic worden besproken: PTA / PTA FAQ & Feedback
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |