Wilde ik net zeggen...zoveel doet ie niet fout. Rijdt waarschijnlijk niet eens te snel, rijdt door groen en één of andere tsjappie kijkt niet voor zich maar op z'n telefoontje.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:50 schreef padlarf het volgende:
Holy shit, wat een gek
Maar hoe je het als fietser in je hoofd haalt om met je telefoon te klooien is mij ook nog steeds een raadsel.
Ga lekker ergens anders trollenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:56 schreef starla het volgende:
[..]
Wilde ik net zeggen...zoveel doet ie niet fout.
Wat doet ie exact fout dan?quote:
We kunnen alleen maar hopen dat ze d'r rijbewijs niet heeft! Zeker gezien bovenstaande post.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:04 schreef padlarf het volgende:
[..]
Lijkt me inderdaad de beste optie.
12 jaar schadevrijquote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:06 schreef Anne het volgende:
[..]
We kunnen alleen maar hopen dat ze d'r rijbewijs niet heeft! Zeker gezien bovenstaande post.
Excuses, maar ik vond -gezien de topicheader- het wel een relevante DM gezien de mogelijke consequenties die jullie daaraan kunnen verbinden. Of mag je wel iedereen via DM uitschelden naar aanleiding van dit topic, mits je dat niet in dit topic doet?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:06 schreef starla het volgende:
- het openbaar maken van DM's is niet toegestaan -
Een DM is en blijf privé, ongeacht de inhoud.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:09 schreef starla het volgende:
[..]
Excuses, maar ik vond -gezien de topicheader- het wel een relevante DM gezien de mogelijke consequenties die jullie daaraan kunnen verbinden. Of mag je wel iedereen via DM uitschelden naar aanleiding van dit topic, mits je dat niet in dit topic doet?
En Padlarf heeft gelijk, inhalen op het zebrapad mag natuurlijk nietquote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:12 schreef S95Sedan het volgende:
Die lexus is gewoon fout daar, eenrichtingsverkeer met aan beide kanten fietsers. Dan kan er gezegd worden dat die fietser niet oplet maar er is gewoon geen ruimte daar.
Google linkje? Ik neem aan dat je niet daar bij de snelweg bedoelt?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:13 schreef Ordos20 het volgende:
ik spotte laatst een auto die stond te wachten om af te slaan. Om zo de rijbaan op te draaien. Het rare: er was geen kruisende weg, alleen een kruisend fietspad. Hoe kwam die gozer op dat fietspad om zo de rondweg op te draaien (was bij Boxmeer NB)
Dat gekrenkte valt wel mee aangezien ik vrij beleefd reageerde. Hé, het blijft Fok hèquote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:12 schreef Anne het volgende:
[..]
Een DM is en blijf privé, ongeacht de inhoud.
Als je vindt dat je bent uitgescholden in een DM en je voelt je gekrenkt, kun je de user eventueel blokkeren. Mocht je dat niet genoeg vinden, dan kun je het bij de FA's proberen middels een mail of PM: forum@fok.nl
Nu graag weer ontopic.
De rest kan eventueel in ons Feedbacktopic worden besproken: PTA / PTA FAQ & Feedback
Nee shit bij Gemertquote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:16 schreef Anne het volgende:
[..]
Google linkje? Ik neem aan dat je niet daar bij de snelweg bedoelt?
Wtf als jij dat normaal vindt, hoop ik jou nooit tegen te komen op de wegquote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:02 schreef starla het volgende:
[..]
Wat doet ie exact fout dan?
Een auto staat te wachten op een zebrapad nota bene (niet toegestaan), omdat de voorste richting aangeeft omdat ie wil afslaan of parkeren ofzo. Het is je goed recht om die auto's in te halen. Hij reed niet te snel (zeker niet sneller dan 50, maar weet niet of het een 30km zone was), haalt links in, door groen. Zie het probleem niet zo. Het had wat eleganter gekund, maar of hij wettelijk iets fout deed betwijfel ik. Het is daarnaast wettelijk onder bepaalde voorwaarden NIET toegestaan met je mobieltje bezig te zijn op de fiets;
Dat betekent dat u veroordeeld kunt worden als u zich als fietser zo gedraagt dat:
het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd;
De auto werd gehinderd in het legitiem inhalen van de voorste 2 auto's.
Ergo: fietser is fout, meneer in de Lexus had haast, maar deed niets fout. Het enige dat je hem kan verwijten is wat hufterig gedrag.
Op een kruispunt mag je wettelijk niet inhalen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:02 schreef starla het volgende:
ne (niet toegestaan), omdat de voorste richting aangeeft omdat ie wil afslaan of parkeren ofzo. Het is je goed recht om die auto's in te halen. Hij reed niet te snel (zeker niet sneller dan 50, maar weet niet of het een 30km zone was), haalt links in, door groen. Zie het probleem niet zo. Het had wat eleganter gekund, maar of hij wettelijk iets fout deed betwijfel ik. Het is daarnaast wettelijk onder bepaalde voorwaarden NIET toegestaan met je mobieltje bezig te zijn op de fiets;
Blokkeren heb je abbo voor nodig dacht ik?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:12 schreef Anne het volgende:
[..]
Een DM is en blijf privé, ongeacht de inhoud.
Als je vindt dat je bent uitgescholden in een DM en je voelt je gekrenkt, kun je de user eventueel blokkeren. Mocht je dat niet genoeg vinden, dan kun je het bij de FA's proberen middels een mail of PM: forum@fok.nl
Nu graag weer ontopic.
De rest kan eventueel in ons Feedbacktopic worden besproken: PTA / PTA FAQ & Feedback
Ja maar.... totalvamp heeft wel even een "sportwagen"quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:39 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Aanpassen aan omstandigheden en je hebt 0,0 spannende momenten.
Zou me niets verbazen of die Ka had het niet eens door. Sommige mensen weten zóóó niet wat er om hun heen gebeurt door geen spiegels te kijken en maar naar het wegdek te staren.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:10 schreef Daeron het volgende:
Eikels die doorrijden na een ongeval.
Vanmiddag ongeval gebeurt op de a50 bij Eindhoven thv het science park in Son rond half 1. Blauwe, recente, Ka haalde rare actie uit waardoor Golf op de linkerbaan uitweek en de vangrail raakte. Golf redelijk in puin, hulpdiensten georganiseerd die er redelijk vlot waren. Mocht je deze auto rond dit tijdstip gezien hebben, neem dan vooral even contact op met de politie, 0900-8844.
Met de inzittenden, een jonge vrouw en een meisje van een jaar of 2 leek op het eerste gezicht niet veel mis behalve flink geschrokken gelukkig.
Daarom is mijn eerste focus altijd het kenteken. Niet het merk of type.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:10 schreef Daeron het volgende:
Eikels die doorrijden na een ongeval.
Vanmiddag ongeval gebeurt op de a50 bij Eindhoven thv het science park in Son rond half 1. Blauwe, recente, Ka haalde rare actie uit waardoor Golf op de linkerbaan uitweek en de vangrail raakte. Golf redelijk in puin, hulpdiensten georganiseerd die er redelijk vlot waren. Mocht je deze auto rond dit tijdstip gezien hebben, neem dan vooral even contact op met de politie, 0900-8844.
Met de inzittenden, een jonge vrouw en een meisje van een jaar of 2 leek op het eerste gezicht niet veel mis behalve flink geschrokken gelukkig.
Jaja. Hier in de buurt eens een vrouw meegemaakt die een bromfietser en opzittende aan gort heeft gereden. Voor beide opzittenden brandde lange tijd een kaarsje bij een kruispunt. De auto was behoorlijk beschadigd. Mevrouw dacht 'iets' geraakt te hebben, maar schrok pas de volgende dag van de ravage.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 18:13 schreef starla het volgende:
[..]
Zou me niets verbazen of die Ka had het niet eens door. Sommige mensen weten zóóó niet wat er om hun heen gebeurt door geen spiegels te kijken en maar naar het wegdek te staren.
Walgelijk zeg...quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:10 schreef Daeron het volgende:
Eikels die doorrijden na een ongeval.
Vanmiddag ongeval gebeurt op de a50 bij Eindhoven thv het science park in Son rond half 1. Blauwe, recente, Ka haalde rare actie uit waardoor Golf op de linkerbaan uitweek en de vangrail raakte. Golf redelijk in puin, hulpdiensten georganiseerd die er redelijk vlot waren. Mocht je deze auto rond dit tijdstip gezien hebben, neem dan vooral even contact op met de politie, 0900-8844.
Met de inzittenden, een jonge vrouw en een meisje van een jaar of 2 leek op het eerste gezicht niet veel mis behalve flink geschrokken gelukkig.
haal die quotes maar weg hoor.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:35 schreef Rode_banaan het volgende:
[..]
Ja maar.... totalvamp heeft wel even een "sportwagen"
Mja ik heb het zelf dus niet zien gebeuren jammer genoeg, ik probeer ook altijd eerst het kenteken te onthouden en daarna pas de rest.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:36 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Daarom is mijn eerste focus altijd het kenteken. Niet het merk of type.
Maar idd. De ware aard van de kabestuurder.... Zielig figuur.
Je weet dat het normaal de bedoeling is als je op zo'n rotonde 3 kwart rond wil om dan op de binnenste strook te beginnen en dan zodra je half rond bent naar de buitenste strook te verplaatsen om de rotonde weer te verlaten?quote:Op zondag 20 oktober 2013 09:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ook heel irritant als mensen gaan rijden op een tweebaansrotonde en de binnenste rijbaan nemen. Om vervolgens
vlak voor je neus over de buitenste baan rijden om eraf te kunnen... Heb al een paar keer goed op de rem gestaan toen ik op de buitenste reed en opeens een bestuurder van baan wisselde...
Natuurlijk. Maar je hebt ook zat mensen die dat op het laatste moment doen en over een doorgetrokken streep rijden.quote:Op zondag 20 oktober 2013 10:12 schreef Daeron het volgende:
[..]
Je weet dat het normaal de bedoeling is als je op zo'n rotonde 3 kwart rond wil om dan op de binnenste strook te beginnen en dan zodra je half rond bent naar de buitenste strook te verplaatsen om de rotonde weer te verlaten?
Vandaar waarschijnlijk ook de verhoogde banden op sommige rotondes, denk ik.quote:Op zondag 20 oktober 2013 10:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar je hebt ook zat mensen die dat op het laatste moment doen en over een doorgetrokken streep rijden.
Oeh, da's wel een goeie. Ik doe het eigenlijk ook altijd, maar meer uit gewenning. Moest het altijd doen van mijn rijinstructeur en sindsdien is het erin geblevenquote:Op zondag 20 oktober 2013 10:38 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Vandaar waarschijnlijk ook de verhoogde banden op sommige rotondes, denk ik.
Wat ik nooit zal begrijpen zijn mensen die richting geven naar links wanneer ze een rotonde oprijden. Ik snap heus dat ze dat doen om aan degene achter hen te melden dat ze driekwart rond willen, maar dan nog; voor degene achter je is het totaal niet interessant wat je op een rotonde gaat doen, tenzij je eraf gaat, plus dat je nergens op een rotonde linksaf gaat, of je moet de kromming van de rotonde zelf bedoelen. Maar dat is dan weer net zoiets als richting geven wanneer er een bocht in de weg zit.
Wat zeggen de officiële regels daar eigenlijk over?
En wat vind jij van de fietsers die op de rotonde hun linkerhand uitsteken om aan te geven dat ze niet afslaan?quote:Op zondag 20 oktober 2013 10:38 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Vandaar waarschijnlijk ook de verhoogde banden op sommige rotondes, denk ik.
Wat ik nooit zal begrijpen zijn mensen die richting geven naar links wanneer ze een rotonde oprijden. Ik snap heus dat ze dat doen om aan degene achter hen te melden dat ze driekwart rond willen, maar dan nog; voor degene achter je is het totaal niet interessant wat je op een rotonde gaat doen, tenzij je eraf gaat, plus dat je nergens op een rotonde linksaf gaat, of je moet de kromming van de rotonde zelf bedoelen. Maar dat is dan weer net zoiets als richting geven wanneer er een bocht in de weg zit.
Wat zeggen de officiële regels daar eigenlijk over?
Volgens de website van de Rijksoverheid hoef je geen richting aan te geven bij het naderen, oprijden en het volgen van een rotonde. Ook niet als je naar links gaat. Alleen bij het verlaten moet richting naar rechts worden aangegeven.quote:Op zondag 20 oktober 2013 10:38 schreef Gwywen het volgende:
Wat ik nooit zal begrijpen zijn mensen die richting geven naar links wanneer ze een rotonde oprijden. Ik snap heus dat ze dat doen om aan degene achter hen te melden dat ze driekwart rond willen, maar dan nog; voor degene achter je is het totaal niet interessant wat je op een rotonde gaat doen, tenzij je eraf gaat, plus dat je nergens op een rotonde linksaf gaat, of je moet de kromming van de rotonde zelf bedoelen. Maar dat is dan weer net zoiets als richting geven wanneer er een bocht in de weg zit.
Wat zeggen de officiële regels daar eigenlijk over?
Dat heb ik nog nooit gezien, eerlijk gezegd.quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En wat vind jij van de fietsers die op de rotonde hun linkerhand uitsteken om aan te geven dat ze niet afslaan?
Zie je wel. Ik vond het ook al helemaal niet logisch.quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:07 schreef Cybje het volgende:
[..]
Volgens de website van de Rijksoverheid hoef je geen richting aan te geven bij het naderen, oprijden en het volgen van een rotonde. Ook niet als je naar links gaat. Alleen bij het verlaten moet richting naar rechts worden aangegeven.
http://www.rijksoverheid.(...)-op-een-rotonde.html
In sommige landen mag je bij een rotonde zelfs geen richting aangeven naar links, dacht ik. Dus eigenlijk is het beter om je aan te wennen dat niet te doen
Dat doe je niet voor de auto's achter je, maar voor de auto's die vanuit andere richtingen de rotonde opkomen.quote:Op zondag 20 oktober 2013 10:38 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Vandaar waarschijnlijk ook de verhoogde banden op sommige rotondes, denk ik.
Wat ik nooit zal begrijpen zijn mensen die richting geven naar links wanneer ze een rotonde oprijden. Ik snap heus dat ze dat doen om aan degene achter hen te melden dat ze driekwart rond willen, maar dan nog; voor degene achter je is het totaal niet interessant wat je op een rotonde gaat doen, tenzij je eraf gaat, plus dat je nergens op een rotonde linksaf gaat, of je moet de kromming van de rotonde zelf bedoelen. Maar dat is dan weer net zoiets als richting geven wanneer er een bocht in de weg zit.
Wat zeggen de officiële regels daar eigenlijk over?
Die hebben er ook niks aan. Alleen de rechterknipper is bepalend. De linkerknipper voegt niks toe.quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:34 schreef Luxuria het volgende:
Dat doe je niet voor de auto's achter je, maar voor de auto's die vanuit andere richtingen de rotonde opkomen.
Jawel hoor, hier in de buurt hebben een paar rotondes op doorgaande wegen zeg maar, veel mensen gaan ervan uit dat je gewoon rechtdoor gaat en rijden dan al de rotonde op. Daarom zet ik mijn knipperlicht aan naar links.quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:41 schreef OEM het volgende:
[..]
Die hebben er ook niks aan. Alleen de rechterknipper is bepalend. De linkerknipper voegt niks toe.
Hoe wil jij in godsnaam linksaf slaan op een rotonde? Een rotonde is een doorgaande weg in de vorm van een cirkel of een ovaal (wordt ook wel ovatonde of otonde genoemdquote:Op zondag 20 oktober 2013 11:49 schreef S95Sedan het volgende:
Driekwart knipper naar links, rechtdoor niets, meteen eraf knipper naar rechts. Uiteraard voor het eraf gaan knipper alsnog naar recht, zo 'hoort' het geleerd te zijn bij je rijlessen.
Het heeft niks met links afslaan te maken maar met het feit dat de overige weggebruikers weten dat je erop blijft rijden.quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hoe wil jij in godsnaam linksaf slaan op een rotonde? Een rotonde is een doorgaande weg in de vorm van een cirkel of een ovaal (wordt ook wel ovatonde of otonde genoemd). De enige manier waarop je de rotonde kan verlaten is rechtsaf.
Zeker hebben die er wel wat aan.quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:41 schreef OEM het volgende:
[..]
Die hebben er ook niks aan. Alleen de rechterknipper is bepalend. De linkerknipper voegt niks toe.
Dat weten ze ook als je niets aangeeft. Het enige wat ze moeten weten, is dat je eraf gaat, hetgeen je doet door rechts aan te geven.quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:55 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Het heeft niks met links afslaan te maken maar met het feit dat de overige weggebruikers weten dat je erop blijft rijden.
Is dat zo?quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat weten ze ook als je niets aangeeft. Het enige wat ze moeten weten, is dat je eraf gaat, hetgeen je doet door rechts aan te geven.
Dat komt omdat wij in Nederland aan symptoombestrijding doen. Een voorheen 80-weg waar we alleen een bordje 50 langs zetten en iedereen vervolgens 80 blijft rijden? Leggen we chicanes aan. Niemand knippert naar rechts? Gaan we links knipperen in de examens verplicht stellen.quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:58 schreef Cybje het volgende:
Wel lekker handig dat ze je hier in Nederland dus bij de rijlessen leren dat dat moet (terwijl het dus niet eens verplicht is) en dat bij de buurlanden het alleen maar verwarring zal scheppen.
Dan is de oplossing toch niet iedereen links laten knipperen?quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:01 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Is dat zo?
9 van de 10 geven namelijk geen richting aan bij eraf rijden. Zo vanzelfsprekend is het dus blijkbaar niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |