minder dan 50 zelfs!quote:Op woensdag 16 oktober 2013 08:43 schreef Ordos20 het volgende:
Ah: mist. Een klein flardje. We hebben zicht van 200 meter. Dus we zetten onze dubbele mistachterlichten aan.
Ik kwam redelijk verblind aan op het werk zeg maar. Zou men vergeten zijn dat je de mistachterlichten pas aan doet bij zicht minder dan 100 meter (dus zeg maar als je de hectometer bordjes niet meer ziet op de snelweg)?
quote:Mistlicht
Het mistlicht aan de voorkant mag u alleen gebruiken bij mist, sneeuwval of regen als daardoor het zicht ernstig wordt belemmerd. Het mistachterlicht mag u alleen gebruiken bij mist of sneeuwval waardoor het zicht minder is dan 50 meter. Bij zware regen mag u het mistachterlicht niet gebruiken. Als de mistlichten branden, hoeven de dimlichten niet aan.
Hoe kom je daar dan terecht vraag ik me af?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:42 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Nog erger
Vandaag een vrachtwagen die op de linkerbaan 90 reed... 3baans snelweg met een max van 120.
Om vervolgens zonder knipperlicht opzij te gaan.
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 07:24 schreef Resistor het volgende:
Als we er met z'n allen voor zorgen dat files massief zijn en er geen mogelijkheden meer zijn om op het laatste moment in te voegen leren ze het misschien, bij file netjes achteraan aansluiten. Navigatiesystemen geven ruim van te voren aan welke rijbaan je moet hebben, als je zo'n ding niet nodig hebt weet je welke baan je moet hebben, je sluit maar netjes achter aan.
En als dat toch de afrit was die je moest hebben rij je maar verder en draai bij de volgende op/afrit om en rij je die paar km maar terug.
Apart vwb het eerste want ook dat maakte ik vanmorgen vroeg mee. Sommige lieden verdienen het gewoon niet op de weg te zijn gezien hun laksheid m.b.t. verkeersregels.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 08:33 schreef Turbomuis het volgende:
Vanmorgen een ritje van zo'n 20 minuten gemaakt, schemer en mist. Score: 2 auto's zonder licht en 2 met mistachterlicht. Viel me eigenlijk best mee....
Ook een auto die ondersteboven lag. Het zou je auto maar zijn...
Hondsirritant dat soort figuren, die geen vaart maken omdat ze 400 meter verderop moeten afslaan.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:36 schreef Gwywen het volgende:
Het was ook een beetje een rare situatie. De doorgaande weg gaat van een 30 km zone over in 50 km/h maar ik maakte geen vaart
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:45 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Hondsirritant dat soort figuren, die geen vaart maken omdat ze 400 meter verderop moeten afslaan.
Nee, gelijkwaardig kruispunt, 10 meter nadat de 30 km zone overging in 50 km/h.quote:
Wat een mafkees. Zulke mensen mogen ze van mij direct voor altijd het rijbewijs afpakken.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:29 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)de_week_vw_golf.html
Die mag vast wel hier geplakt worden?
Dus jij had gewoon gelijkmatig gas moeten minderen en moeten uitkijken voor rechts. Hoefde degene achter jou niet hard in de remmen en was je niet bijna op de vrachtwagen geknald.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:13 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Nee, gelijkwaardig kruispunt, 10 meter nadat de 30 km zone overging in 50 km/h.
Beetje rare situatie daar, maar die vrachtwagen had toch echt voorrang, ook als ik rechtdoor was gegaan net als m'n achterligger.
Het meest storende vind ik nog wel dat die voorste auto geen richting aangeeftquote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat een mafkees. Zulke mensen mogen ze van mij direct voor altijd het rijbewijs afpakken.
"Voor rellen, trollen of schelden in dit topic worden vanaf heden streng notes uitgedeeld.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:20 schreef starla het volgende:
[..]
Het meest storende vind ik nog wel dat die voorste auto geen richting aangeeft
Oh, grapjes mogen nu ook al niet meer?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
"Voor rellen, trollen of schelden in dit topic worden vanaf heden streng notes uitgedeeld.
>> Kun je je niet gedragen of beheersen? Klik dan gerust dit topic weg <<"
Dat deed ik, gelijkmatig gas minderen (in zoverre dat nodig is als je uit een 30 km zone komt), alleen, omdat je vanaf daar 50 mag, wou die vent achter mij meteen doorgassen naar 50, maar ik moest binnen 10 meter rechtsaf, dus ik ging niet harder rijden, waardoor hij veel te dicht achter mij kwam rijden.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:17 schreef starla het volgende:
[..]
Dus jij had gewoon gelijkmatig gas moeten minderen en moeten uitkijken voor rechts. Hoefde degene achter jou niet hard in de remmen en was je niet bijna op de vrachtwagen geknald.
Had je wel de hele tijd je knipperlicht aan?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:41 schreef Gwywen het volgende:
Dat deed ik, gelijkmatig gas minderen (in zoverre dat nodig is als je uit een 30 km zone komt), alleen, omdat je vanaf daar 50 mag, wou die vent achter mij meteen doorgassen naar 50, maar ik moest binnen 10 meter rechtsaf, dus ik ging niet harder rijden, waardoor hij veel te dicht achter mij kwam rijden.
Er was niks aan de hand geweest als ik zo dat zijstraatje in had kunnen schieten, maar daar kwam dus een vrachtwagen uit.
Die vent achter mij had gewoon niet zo dicht op me moeten rijden.
Vraag ik me nu ook af. Als je richting aangeeft weet diegene achter je dat je daar wilt afslaan.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:42 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Had je wel de hele tijd je knipperlicht aan?
Tuurlijk gaf ik richting, zit ingebakkenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:42 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Had je wel de hele tijd je knipperlicht aan?
Nou, dan valt jou niets kwalijk te nemen en is het een ongelukkige samenloop van omstandigheden: een idioot achter je en toevallig ook nog een dikke vrachtwagen op een smal weggetje.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:44 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Tuurlijk gaf ik richting, zit ingebakken
Dat probeerde ik jullie ook al de hele tijd te vertellenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:46 schreef starla het volgende:
[..]
Nou, dan valt jou niets kwalijk te nemen en is het een ongelukkige samenloop van omstandigheden: een idioot achter je en toevallig ook nog een dikke vrachtwagen op een smal weggetje.
Mag ik hier tegenin gaan? Mijn irritatie met regen is dat iedereen als een debiel over de weg heen zeilt. Totaal onvoorspelbaar gedrag vertoont enzovoorts.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:38 schreef totalvamp het volgende:
Nog een irritatie op de weg, REGEN!
Met achterwiel aandrijving kan dit behoorlijk spannende momenten opleveren xD
Aanpassen aan omstandigheden en je hebt 0,0 spannende momenten.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:38 schreef totalvamp het volgende:
Nog een irritatie op de weg, REGEN!
Met achterwiel aandrijving kan dit behoorlijk spannende momenten opleveren xD
Hopelijk is hij zich dan goed geschrokken omdat je zo hard op de rem moest!quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:53 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Dat probeerde ik jullie ook al de hele tijd te vertellen![]()
De irritatie zat 'm dus in die idioot achter me die geen afstand hield en er kennelijk van uit ging dat ik dat straatje wel in zou schieten. Man, hij zat zo dicht achter me dat ik amper durfde te remmen, maar ja, vanwege die truck moest ik wel.
Kunnen ze prima volgens mij, zitten gigantisch veel paardenkrachten achter.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 16:20 schreef Saekerhett het volgende:
Vanochtend: wilde invoegen op de A1 bij Hengelo-Noord richting Deventer, zit je met 10 auto's achter een vrachtwagen 30 km/u te rijden op de invoegstrook, terwijl het verkeer dat al op de snelweg is met 100-110 km/u naast je rijdt...
De reden is dat de verkeerslichten veel te snel groen worden als de andere kant net rood is. Dus kom je in zo'n mini-file terecht...
Maar kunnen die schijtvrachtwagens nou echt niet sneller optrekken? Ondingen zijn het ook.
Gay hoor, die mensen die A een richtingaanwijzer niet snappen en B bumperkleven als een moederneuker.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:36 schreef Gwywen het volgende:
Ik zat vanmorgen bijna geplet tussen een auto en een vrachtwagen.
Het was ook een beetje een rare situatie. De doorgaande weg gaat van een 30 km zone over in 50 km/h maar ik maakte geen vaart omdat ik rechtsaf een smal straatje in moest. De auto achter mij wilde echter rechtdoor en begon al 50 te rijden, en zat zo dicht achter me dat ik nauwelijks gelegenheid kreeg om af te remmen.
Nou heeft dat zijstraatje altijd heel slecht zicht, er zit meteen een bocht in en een struik, zodat je pas op het allerlaatst kunt zien of er wat uit dat straatje komt rijden.
Zul je net zien dat er een vrachtwagen uit dat straatje komt, die me dus bijna van voren had, waardoor ik boven op m'n rem moest zodat die vent achter me ook nog bijna in m'n kofferbak dook.
Gelukkig liep het met een sisser af, het was echt millimeterwerk.
Ik zelf niet, kijk wel uitquote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:37 schreef Ordos20 het volgende:
[..]
Mag ik hier tegenin gaan? Mijn irritatie met regen is dat iedereen als een debiel over de weg heen zeilt. Totaal onvoorspelbaar gedrag vertoont enzovoorts.
Als je een bocht neemt en geeft net te vroeg gas uit de bocht sta je gelijk achterstevoren. Ik kijk zelf wel uit, maar daarom is het soms wel vervelend.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:39 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Aanpassen aan omstandigheden en je hebt 0,0 spannende momenten.
amper meer pk als een beetje BMW. ( rond de 400-500pk dacht ik.) en een toerenbereim van 1500rpm. Tel daar ook nog eens de 16 versnellingen, een x aantal ton aan lading bij op en je weet waarom het niet harder kan.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 16:32 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Kunnen ze prima volgens mij, zitten gigantisch veel paardenkrachten achter.
Weet niet of het een kort oprijritje was / erg stijl / met bochten?
Deze:quote:Op woensdag 16 oktober 2013 16:32 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Kunnen ze prima volgens mij, zitten gigantisch veel paardenkrachten achter.
Weet niet of het een kort oprijritje was / erg stijl / met bochten?
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 08:43 schreef Ordos20 het volgende:
Ik kwam redelijk verblind aan op het werk zeg maar. Zou men vergeten zijn dat je de mistachterlichten pas aan doet bij zicht minder dan 10050 meter (dus zeg maar als je de hectometer bordjes niet meer ziet op de snelweg)?
U rijdt veel in de spits?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 17:19 schreef sandertjuh het volgende:
Ik reed van de week achter een Toyota Yaris waarvan ik opeens dacht wat komt die auto snel op me af.. bleek al z'n rem verlichting achter gewoon niet te doen.![]()
Uit goede wil ben ik die man toch maar even achterna gereden richting huis (bleek vlak in de buurt te wonen) zodat ik deze man er attent op kon maken dat hij toch wel voor gevaarlijke situaties aan het zorgen was.
**
Ook nog even een vrouw bijna aan het huilen gemaakt. Afslag A12 bij De Meern, beneden links af zijn 2 rijbanen die een bocht in gaan. Ik reed links, stoplicht stond op groen. Ik zie rechts een blauwe Polo rijden, we gaan bijna de bocht in toen mevrouw dacht de bocht via het linkerbaantje af te snijden. En wie reed daar..? Ikke! Dus ik moest vol maar dan ook vol in de ankers anders had ze zo mijn zijkant ingereden![]()
Na wat toeteren en seinen zag ze eindelijk wat ze had gedaan.. geen excuus helemaal niks?? Arrogant wijf.. Ze moest verderop bij het winkelcentrum zijn dus toch maar even vriendelijk medegedeeld dat áls ze iemand zo hufterig afsnijd en het later ziet ze wel even haar excuses mag maken![]()
Gelukkig is ze niet de enige en gebeurd het met enige regelmaat.. zonder uberhaupt te kijken of er iets of iemand naast je zit lekker die bocht afsnijden. Stelletje droeftoeters![]()
Belgen mogen leren autorijden van hun ouders ipv een erkend instructeur.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:42 schreef spoorrails het volgende:
Waar en hoe leren Belgen autorijden eigenlijk?
Kom net uit Antwerpen, mijn god wat een tobbers op de weg
90 op linkerstrook terwijl er 120 mag gereden worden
daarna 1 die zelfs maar 80 reed, continue op rem trappen ging tie eindelijk naar rechts komt tie terug op moment dat ik ernaast rij...
Daar hebben veel Nederlanders ook een handje van. En dan het liefst van links naar rechts en weer naar links gaan om die ene auto te winnen...quote:Op woensdag 16 oktober 2013 19:02 schreef Daeron het volgende:
Maar belgen zijn ook heel erg met files, steeds optrekken zodra het kan om 1 seconde later vol in de ankers te moeten omdat het toch niet zo snel optrekt als ze denken.
En vaak zelfs die ene auto verliezen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 19:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Daar hebben veel Nederlanders ook een handje van. En dan het liefst van links naar rechts en weer naar links gaan om die ene auto te winnen...
was ik al bang voor want bijrijder keek ook niet eens om toen ze naar links kwamen en ik vol toeterde.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 19:02 schreef Daeron het volgende:
[..]
Belgen mogen leren autorijden van hun ouders ipv een erkend instructeur.
Maar belgen zijn ook heel erg met files, steeds optrekken zodra het kan om 1 seconde later vol in de ankers te moeten omdat het toch niet zo snel optrekt als ze denken. Ik ben het beetje gewend aan het raken om gewoon de auto lekker in zijn 1 te laten rollen in de file in belgie. Van de week een keer minutenlang de auto kunnen laten rollen terwijl het voor me constant als een harmonica voort beweegde.
Voordeel is wel dat ze een 2000+ Nm koppel hebben om het mee op gang te helpen en veel moderne trucks hebben automatische versnellingsbakken. Maar door de lading nemen truckers vaak de tijd. Massa remt namelijk ook moeilijk afquote:Op woensdag 16 oktober 2013 16:57 schreef Marco001 het volgende:
[..]
amper meer pk als een beetje BMW. ( rond de 400-500pk dacht ik.) en een toerenbereim van 1500rpm. Tel daar ook nog eens de 16 versnellingen, een x aantal ton aan lading bij op en je weet waarom het niet harder kan.
Grappig, op dat stuk heb ik ooit bijna de Ford Fiesta van m'n moeder in de prak gereden tegen een vrachtwagenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 17:16 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Deze:
[ afbeelding ]
Dus vrij steil bochtje ja, maar daarna bleef die eikel langzaam rijden.
Bekend: onder de 50 meter moet je ze aan doen (zowaar vroeger opgelet bij mij theorie!), maar als ik het volgende bordje niet meer zou kunnen zien (dan zit je onder de 100 meter zicht) dan zou ik eens ga nadenken over mist lichtenquote:
Zo lang je ook maar weer nadenkt over ze uitzetten als er iemand achter je komt.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:50 schreef Ordos20 het volgende:
Bekend: onder de 50 meter moet je ze aan doen (zowaar vroeger opgelet bij mij theorie!), maar als ik het volgende bordje niet meer zou kunnen zien (dan zit je onder de 100 meter zicht) dan zou ik eens ga nadenken over mist lichten
Haha, gelukkig stond er 'bijna'quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:21 schreef starla het volgende:
[..]
Grappig, op dat stuk heb ik ooit bijna de Ford Fiesta van m'n moeder in de prak gereden tegen een vrachtwagen
Hoe kun je worden ingehaald door een vrachtwagen?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:56 schreef Ridocar het volgende:
Zojuist door een vrachtauto ingehaald op de A5. Daarachter rijdt een grijze Golf die begint te seinen. Gelukkig negeerde de vrachtwagenchauffeur dit anders zat ik met een meter tussenruimte.
Ridocar is chauffeur op LZV's, die mogen niet harder dan stipt 80 en meer van dat soort rare beperkingen. Dan word je dus door andere truckers ingehaald.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:57 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Hoe kun je worden ingehaald door een vrachtwagen?
Ah oke, ik ging uit van een personenautoquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ridocar is chauffeur op LZV's, die mogen niet harder dan stipt 80 en meer van dat soort rare beperkingen. Dan word je dus door andere truckers ingehaald.
Die automaten zijn vrijwel altijd robotbakken. Technisch vrijwel hetzelfde als een handbak, dus droge platenkoppeling en 12 of 16 versnellingen, maar een computer koppelt en schakelt voor jou...quote:Op woensdag 16 oktober 2013 19:59 schreef Cultuur058 het volgende:
[..]
Voordeel is wel dat ze een 2000+ Nm koppel hebben om het mee op gang te helpen en veel moderne trucks hebben automatische versnellingsbakken. Maar door de lading nemen truckers vaak de tijd. Massa remt namelijk ook moeilijk af
Of naar blonde meisjes in gele Cupra'squote:Op woensdag 16 oktober 2013 06:42 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat een inhalende collega er voorbij is. Of een collega van hetzelfde bedrijf aan de andere kant van de weg.
Dan ga je toch net ff wat meer naar links rijden (Maar op je eigen strook)? Dan schrikt hij wel afquote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:56 schreef Ridocar het volgende:
Zojuist door een vrachtauto ingehaald op de A5. Daarachter rijdt een grijze Golf die begint te seinen. Gelukkig negeerde de vrachtwagenchauffeur dit anders zat ik met een meter tussenruimte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |