Knipper naar links = ik neem de rotonde 3/4equote:Op zondag 20 oktober 2013 12:30 schreef OEM het volgende:
[..]
Knipper naar links = ik blijf op de rotonde
Geen knipper = ik blijf op de rotonde
Knipper naar rechts = ik verlaat de rotonde
Geen idee hoe je concludeert dat iemand afslaat als hij geen linkerknipper aan heeft.
Zo werkt het dus niet.quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Knipper naar links = ik neem de rotonde 3/4e
Knipper uit = ik ga "rechtdoor" (tweede afslag dus)
Knipper naar rechts is ik verlaat de rotonde bij de eerste afslag.
Ik vind het in ieder geval wel prettig werken, hierdoor kun je eerder anticiperen of iemand afslaat of op de rotonde blijft.
Dus ik moet bij elke auto die ik op de rotonde tegenkom of kan tegenkomen gaan bijhouden waar hij vandaan kwam, zodat ik in combinatie met zijn knippergebruik moet gaan bepalen wat hij gaat doen? Verkeer is geen puzzel hoor.quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:36 schreef daNpy het volgende:
Dus jij bent iemand die bij de tweede en derde afslag niet knippert? En hoe doe je het dan als een rotonde meer dan 4 afslagen heeft?quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik vind het in ieder geval wel prettig werken, hierdoor kun je eerder anticiperen of iemand afslaat of op de rotonde blijft.
Alarmlichten? Patroontjes knipperen: 2x links, 1x rechts? Zoveel mogelijkheden.quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:41 schreef Pizza_Boom het volgende:
En hoe doe je het dan als een rotonde meer dan 4 afslagen heeft?
En dat deed ik dus altijd na het aankoppelen, ff checken of alles wel goed zit.quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:19 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ook bij de rijlessen CE, aankoppelen en zonder slangen proberen weg te rijden. En je weet dat je aanhanger eraan blijft zitten.
Ik kom meestal geen mensen óp de rotonde tegen, maar ik rijdt dan ook niet tegen het verkeer in.quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:39 schreef OEM het volgende:
[..]
Dus ik moet bij elke auto die ik op de rotonde tegenkom of kan tegenkomen gaan bijhouden waar hij vandaan kwam, zodat ik in combinatie met zijn knippergebruik moet gaan bepalen wat hij gaat doen? Verkeer is geen puzzel hoor.
Nee, wettelijk niet. Voor de verkeersdoorstroming is het wel beter.quote:
Het gaat er juist om dat je iemand links knipperlicht direct ziet als hij achter een obstakel vandaan en je dus meteen kunt anticiperen. Juist op dat soort rotondes zie je iemand linker-knipperlicht welquote:Op zondag 20 oktober 2013 12:41 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dus jij bent iemand die bij de tweede en derde afslag niet knippert? En hoe doe je het dan als een rotonde meer dan 4 afslagen heeft?
En daarbij: Op dit soort rotondes kan ik ook echt goed zien wat iemand aangeeft, zo achter al die obstakels. Dit is nog een beter voorbeeld
Succes op Keizer Karelplein, de voorbeelden van Pizza_Boom, en alle conflicten met bestuurders die wel normaal de verkeersregels hanteren.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als dit al een puzzel is voor je dan lijkt het me beter dat je idd niet meer in de auto stapt.
Duidelijker kan het niet
Ik zie het probleem niet.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:10 schreef OEM het volgende:
[..]
Succes op Keizer Karelplein, de voorbeelden van Pizza_Boom, en alle conflicten met bestuurders die wel normaal de verkeersregels hanteren.
Helaas. Het enige wat je met linksknipperen bereikt is dat je nog zekerder zou weten dat je moet gaan stilstaan.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:12 schreef daNpy het volgende:
kun je het wel gewoon gebruiken om de doorstroom te verbeteren.
Beter zeker weten dat je stil moet staan dat twijfelen of je dat moet, niet waar?quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:18 schreef OEM het volgende:
[..]
Helaas. Het enige wat je met linksknipperen bereikt is dat je nog zekerder zou weten dat je moet gaan stilstaan.
Dat heeft toch niks met een betere doorstroming te maken?quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:21 schreef daNpy het volgende:
Beter zeker weten dat je stil moet staan dat twijfelen of je dat moet, niet waar?
Als het knipperlicht dus niet aan is kun je wel doorrijden -> tadaa.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:21 schreef OEM het volgende:
[..]
Dat heeft toch niks met een betere doorstroming te maken?
Ja, dus je wilt toch zo'n artikel invoeren:quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als het knipperlicht dus niet aan is kun je wel doorrijden -> tadaa.
Dat gaat natuurlijk niet werken.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:18 schreef OEM het volgende:
Of je moeten willen introduceren dat op 4-taks rotondes die goed overzichtelijk zijn, regelmatig gespreid, maximale straal, maximaal 1 rijstrook, etc etc, niet knipperen bij oprijden betekent: ik ga rechtdoor.
Betere uitleg van de situatiequote:Op zondag 20 oktober 2013 13:27 schreef kingtoppie het volgende:
Verder had ik een discussie met een rijinstructeur over of je op een 2 baansweg naar links je richtingaanwijzer aan moet zetten.
Het punt vind ik dat als je van rijbaan wilt verwisselen je richtingaanwijzer niet meer kunt gebruiken om daar duidelijkheid over te verschaffen.
Wat wil je nou wel of niet met je knipperlicht doen op een 2 baans weg?quote:
"Rechtdoor op dezelfde weg gaat voor" is niet zo heel gek.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:27 schreef daNpy het volgende:
Maar er gebeuren gekkere dingen, ze hebben ook ingevoerd dat fietsers voorrang hebben op een rotonde
Klopt, alleen het levert in de praktijk gevaarlijke situaties op.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:33 schreef OEM het volgende:
[..]
"Rechtdoor op dezelfde weg gaat voor" is niet zo heel gek.
quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat wil je nou wel of niet met je knipperlicht doen op een 2 baans weg?
Als je afslaat geef je richting aan en gaat daarna remmen...
Als je een langzamer iemand inhaalt knipper je tot je op de linker baan bent en knippert weer naar rechts als je terug gaat.
En daarom knipper jij niet naar rechts als je de 2e of 3e afslag eraf gaat.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:12 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet.
Zolang wettelijk geld dat je niet naar links hoeft te knipperen, gelden op een dergelijke rotonde/verkeersplein gewoon de regels.
Op 90% van de rotondes, dus met 4 af/opritten, kun je het wel gewoon gebruiken om de doorstroom te verbeteren.
Maar we kunnen elkaar het beste lekker zoveel mogelijk belemmeren in het verkeer, en zeer zeker niet zorgen dat iemand op ons kan inticiperen, we zijn immers Nederlanders.
G.e.l.u.l.; ik geef ook richting aan als ik 3/4 rond ga, en ik maak zelden of nooit mee dat mensen onnodig voor mij stoppen of wachten. kwestie van direkt na afslag 2 de richting naar rechts aan te gooien. Richtingaanwijzers zijn handige dingen, maar je moet ze wel goed gebruiken.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:46 schreef Luxuria het volgende:
[..]
En daarom knipper jij niet naar rechts als je de 2e of 3e afslag eraf gaat.
Of je laat zelfs je linkerknipperlicht aan als je de 3e eraf gaat, waardoor een auto die er daar op wil rijden onnodig staat te wachten.
Bedoel je van mij gelul of van hem?quote:Op zondag 20 oktober 2013 14:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
G.e.l.u.l.; ik geef ook richting aan als ik 3/4 rond ga, en ik maak zelden of nooit mee dat mensen onnodig voor mij stoppen of wachten. kwestie van direkt na afslag 2 de richting naar rechts aan te gooien. Richtingaanwijzers zijn handige dingen, maar je moet ze wel goed gebruiken.
Nee, dat zeg ik niet. Als ik jou goed begrijp keur jij knipperen naar links op een rotonde af omdat mensen die vanaf die linker toerit wel eens voor Jean Pipe zouden kunnen staan wachten omdat ze in verwarring raken. Ik zeg dat ik het juist wél doe, al is het maar om te voorkomen dat er een lemming vanaf rechtdoor de rotonde oprijdt terwijl ik hem wil kruisen.quote:Op zondag 20 oktober 2013 14:16 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Bedoel je van mij gelul of van hem?
Want ik zeg precies wat jij hier ook zegt.
Nee misschien moet je eens eerdere posts teruglezen. Ik reageer op hem, dat hij wel naar links knippert, maar als hij dan afslaat niet naar rechts knippert. Dan staan mensen dus onnodig te wachten.quote:Op zondag 20 oktober 2013 14:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Als ik jou goed begrijp keur jij knipperen naar links op een rotonde af omdat mensen die vanaf die linker toerit wel eens voor Jean Pipe zouden kunnen staan wachten omdat ze in verwarring raken. Ik zeg dat ik het juist wél doe, al is het maar om te voorkomen dat er een lemming vanaf rechtdoor de rotonde oprijdt terwijl ik hem wil kruisen.
Ah, ok, dan begreep ik het verkeerdquote:Op zondag 20 oktober 2013 14:26 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Nee misschien moet je eens eerdere posts teruglezen. Ik reageer op hem, dat hij wel naar links knippert, maar als hij dan afslaat niet naar rechts knippert. Dan staan mensen dus onnodig te wachten.
Ik knipper zelf ook altijd naar links als ik de derde afslag moet hebben op een rotonde....
Ik was wellicht ook niet heel duidelijk, heb die post aangepast.quote:Op zondag 20 oktober 2013 14:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ah, ok, dan begreep ik het verkeerd
As far as I know, is het domweg verplicht om richting aan te geven als je een rotonde verlaat, het knipperen naar links is dat niet, maar kan voor mensen om je heen wel verduidelijken wat je intenties zijn.
Hebben ze daar in omgeving Deurne geen rotondes met complete bouwwerken erop? Waardoor je dus niet altijd kunt zien waar een auto vandaan kwam?quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Pardon?quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:46 schreef Luxuria het volgende:
[..]
En daarom knipper jij niet naar rechts als je de 2e of 3e afslag eraf gaat.
Of je laat zelfs je linkerknipperlicht aan en gebruikt niet je rechterknipperlicht als je de 3e eraf gaat, waardoor een auto die er daar op wil rijden onnodig staat te wachten.
Dat kwam niet duidelijk naar voren in je posts. Dat had een hoop posts gescheeld hierquote:Op zondag 20 oktober 2013 14:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Pardon?
Ik knipper altijd naar rechts als ik de rotonde afga! Ook (juist!) als ik hem naar links had staan en voorbij de 2e afslag ben
Ik nam inderdaad aan dat ik niet expliciet hoefde te vermelden dat ik bij het afslaan de juiste knipper aanzet. Anders heeft het ook weinig zin om me druk te maken om m'n knipper naar links aan te doenquote:Op zondag 20 oktober 2013 14:47 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat kwam niet duidelijk naar voren in je posts. Dat had een hoop posts gescheeld hier!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |