abonnement Unibet Coolblue
pi_131521055
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 12:57 schreef interbellum het volgende:
Ik probeer het midden te houden tussen werkgroepen en jou mening van daar interbellum
Een interbellum (van het Latijn inter, tussen en bellum, oorlog) is een periode tussen twee oorlogen

https://nl.wikipedia.org/wiki/Interbellum

quote:
op de foto's die er zijn van die put is geen deksel te zien
maar het kan dat jij daar wel foto's van heb gezien
ik ken ze niet vandaar dat ik zeg er zat geen deksel op die put
Dan zeg je niet stellig "die zat er niet" maar "die heb ik nooit gezien". In een eerdere forumpost is het opknappen van de ingraving, mét een nieuw deksel al uitgebreid aan de orde geweest.
Ockhams scheermes: Wanneer er verschillende hypotheses zijn die een verschijnsel in gelijke mate kunnen verklaren, wordt vanuit dit principe aangeraden om die hypothese te kiezen welke de minste aannames bevat en de minste entiteiten veronderstelt.
  dinsdag 24 september 2013 @ 18:31:30 #3
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131521275
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 18:25 schreef Ponytram het volgende:

[..]

Een interbellum (van het Latijn inter, tussen en bellum, oorlog) is een periode tussen twee oorlogen

https://nl.wikipedia.org/wiki/Interbellum

[..]

Dan zeg je niet stellig "die zat er niet" maar "die heb ik nooit gezien". In een eerdere forumpost is het opknappen van de ingraving, mét een nieuw deksel al uitgebreid aan de orde geweest.
niet uitgebreid genoeg zo te horen
heb jij een foto van het oude deksel dan?
ook verklaart het nog niet waarom het hele pad (fallus) naar de put uitgegraven is
om alleen het deksel te vernieuwen hoef je dat niet te doen
dus ik blijf bij mijn mening ( totdat er een foto van getoond word) er zat geen deksel op die put
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_131521376
Jouw mening. En hier laat ik het voor nu bij.
Ockhams scheermes: Wanneer er verschillende hypotheses zijn die een verschijnsel in gelijke mate kunnen verklaren, wordt vanuit dit principe aangeraden om die hypothese te kiezen welke de minste aannames bevat en de minste entiteiten veronderstelt.
  dinsdag 24 september 2013 @ 18:35:15 #5
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131521419
dus geen foto
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_131522168
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 18:31 schreef interbellum het volgende:

[..]

niet uitgebreid genoeg zo te horen
heb jij een foto van het oude deksel dan?
ook verklaart het nog niet waarom het hele pad (fallus) naar de put uitgegraven is
om alleen het deksel te vernieuwen hoef je dat niet te doen
dus ik blijf bij mijn mening ( totdat er een foto van getoond word) er zat geen deksel op die put
Ik kan me wel inleven in een landgoedeigenaar die oude landschapskenmerken op zijn landgoed in eere wil herstellen. En dat doet hij, kijk maar naar alle jonge conifeertjes die aangeplant zijn.
En hij wist blijkbaar dat daar een oude fallus/ sprengkop/ put te vinden was, en heeft die netjes hersteld. Net als zijn hekken.

Tja, een aanname. Misschien moet jij dat maar eens aan hem gaan vragen.
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
  dinsdag 24 september 2013 @ 19:14:08 #7
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131522918
ik zou dat graag doen
maar ik ken de beste man of vrouw niet
en om zomaar bij de poort aan te bellen lijkt mij niet gepast
daarom ben ik ook zeer geintresseerd in het verhaal dat werkgroep 2 heeft verteld
waarna ze mochten graven op het landgoed

[ Bericht 33% gewijzigd door interbellum op 24-09-2013 19:19:11 ]
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_131523079
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:14 schreef interbellum het volgende:
ik zou dat graag doen
maar ik ken de beste man of vrouw niet
en om zomaar bij de poort aan te bellen lijkt mij niet gepast
Vaak heb ik tijdens het wandelen mensen gezien die daar aan het werk zijn. Gewoon even vragen of ze de eigenaar kennen. Er valt dan altijd wat te regelen.
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
  dinsdag 24 september 2013 @ 19:21:25 #9
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131523222
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:17 schreef lxhkrd het volgende:

[..]

Vaak heb ik tijdens het wandelen mensen gezien die daar aan het werk zijn. Gewoon even vragen of ze de eigenaar kennen. Er valt dan altijd wat te regelen.
oke ik hou mijn ogen open als ik er langs fiets
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  woensdag 25 september 2013 @ 03:59:32 #10
396430 Red-Baron
the truth is where?
pi_131540761
Soms even stil, soms gaat het snel hier.
In een poging tot overview en op het risico van 'of topic' te zijn het volgende;

Over hoe je macht uitoefent wordt (voor zover mij bekend) geen dagboek bijgehouden.
Ik begeleidde mijn vader (een machthebber) in zijn onderbroek in het ziekenhuis, maar weet niets van zijn gesprekken met mijn broer bij de open haard.
Hij staat bijna bloot, maar ik zie hem niet...

Eén van de uitspraken van één van de vele dominees die ik gehoord heb;
Over twijfel; "Aan de vruchten ken je de boom".
Als je niet weet waar je mee te maken hebt, kijk naar waar het je naar toe leidt.

En dan kom je weer bij jezelf terecht, wil ik daar wezen, wat geloof ik zelf?
Hoe zwart (of wit) is die wereld waarin ik leef?
Of denk ik zelf zwart/wit en zie ik geen (50 tinten) grijs, laat staan kleur?
Iedereen creëert de werkelijkheid.
Eerst is er de gedachte, dan volgt de realiteit (niet andersom).
pi_131540766
Koos Vogels, journalist, die zich op de zaak gestort heeft en een mevrouw die veel van het Ronde Huis weet geinterviewd heeft

WTF is deze? Waar gáát dit over? :D
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_131541489
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 03:59 schreef Red-Baron het volgende:
Soms even stil, soms gaat het snel hier.
In een poging tot overview en op het risico van 'of topic' te zijn het volgende;

Over hoe je macht uitoefent wordt (voor zover mij bekend) geen dagboek bijgehouden.
Ik begeleidde mijn vader (een machthebber) in zijn onderbroek in het ziekenhuis, maar weet niets van zijn gesprekken met mijn broer bij de open haard.
Hij staat bijna bloot, maar ik zie hem niet...

Eén van de uitspraken van één van de vele dominees die ik gehoord heb;
Over twijfel; "Aan de vruchten ken je de boom".
Als je niet weet waar je mee te maken hebt, kijk naar waar het je naar toe leidt.

En dan kom je weer bij jezelf terecht, wil ik daar wezen, wat geloof ik zelf?
Hoe zwart (of wit) is die wereld waarin ik leef?
Of denk ik zelf zwart/wit en zie ik geen (50 tinten) grijs, laat staan kleur?
Nu stil, je verraadt bijna een uitgangspunt van mijn boek...
pi_131541525
Het RVS luik zit er naar mijn mening (en volgens mij heeft Lxhkrd die ook al een keer geventileerd op dit forum) met een reden die je ziet als je bij de 'eikel' staat en naar links kijkt. Er zullen gerust kwajongens zijn die onder het hek doorkruipen (ik ken er nog een paar, dan wat ouder) en over de Witte Klap gaan zwerven. Wat denk je dat er gebeurt als die kids een put zien? Dan dek je jezelf beter in door er een luik op te monteren. Met een camping naast je land kun je beter voorzichtig zijn.
pi_131541645
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 08:08 schreef Dissectienaald het volgende:
Het RVS luik zit er naar mijn mening (en volgens mij heeft Lxhkrd die ook al een keer geventileerd op dit forum) met een reden die je ziet als je bij de 'eikel' staat en naar links kijkt. Er zullen gerust kwajongens zijn die onder het hek doorkruipen (ik ken er nog een paar, dan wat ouder) en over de Witte Klap gaan zwerven. Wat denk je dat er gebeurt als die kids een put zien? Dan dek je jezelf beter in door er een luik op te monteren. Met een camping naast je land kun je beter voorzichtig zijn.
Precies. En sowieso is het handige om diepe gaten veilig af te dekken, een ongeluk zit in een klein hoekje!

En wat er hier verder wordt gezegd, ik denk inderdaad dat het landgoed een goede nieuwe eigenaar heeft gevonden. Men is druk bezig om het landgoed op te knappen en oude elementen in ere te herstellen.
Het puntje van een pen, is het felste wapen dat ik ken.
Jacob Cats (1577-1660).
Want wie schrijft, die blijft !
pi_131541720
quote:
11s.gif Op woensdag 25 september 2013 04:02 schreef El_Matador het volgende:
Koos Vogels, journalist, die zich op de zaak gestort heeft en een mevrouw die veel van het Ronde Huis weet geinterviewd heeft

WTF is deze? Waar gáát dit over? :D
Dat we met smart wachten op het boek van Dissectienaald, waardoor deze inmiddels slaapverwekkende, oeverloze discussies tot een einde worden gebracht...
I´m back.
pi_131542911
Dat was ook de mevrouw die hem bedreigd heeft, toch? Boek update: één uitgever vond het niet in hun fonds passen (was een longshot), uitgever twee heeft het manuscript in beoordeling. Verder gaan er deze week nog acht manuscripten naar overige uitgevers. Nee, uitgeverij Nunspeet zit daar niet tussen. Ik ga hun geen manuscript aanbieden van een boek dat gehakt maakt van een andere uitgave van hun...
pi_131543133
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:36 schreef Dissectienaald het volgende:
Dat was ook de mevrouw die hem bedreigd heeft, toch? Boek update: één uitgever vond het niet in hun fonds passen (was een longshot), uitgever twee heeft het manuscript in beoordeling. Verder gaan er deze week nog acht manuscripten naar overige uitgevers. Nee, uitgeverij Nunspeet zit daar niet tussen. Ik ga hun geen manuscript aanbieden van een boek dat gehakt maakt van een andere uitgave van hun...
Als je hulp nodig hebt, moet je het maar zeggen hè.
Misschien kunnen we via FOK! ook gewoon media-aandacht organiseren? Zodat potentiële uitgevers geïnteresseerd raken?
Misschien toch maar gewoon iteejer vragen of er wat geregeld kan worden via FOK!? Of je hebt dat liever niet, wat ik me ook kan voorstellen hoor.
I´m back.
pi_131545007
Er wordt achter de schermen al aan gewerkt ;-)
  woensdag 25 september 2013 @ 11:30:50 #19
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131545922
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:36 schreef Dissectienaald het volgende:
Dat was ook de mevrouw die hem bedreigd heeft, toch? Boek update: één uitgever vond het niet in hun fonds passen (was een longshot), uitgever twee heeft het manuscript in beoordeling. Verder gaan er deze week nog acht manuscripten naar overige uitgevers. Nee, uitgeverij Nunspeet zit daar niet tussen. Ik ga hun geen manuscript aanbieden van een boek dat gehakt maakt van een andere uitgave van hun...
waarom neem je het uitgeven van je boek niet in eigen hand
bij "shopmybook" van af 6.95 kun je er nog wat aan verdienen
en wij kunnen zo het snelst het boek lezen.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_131546048
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als je hulp nodig hebt, moet je het maar zeggen hè.
Misschien kunnen we via FOK! ook gewoon media-aandacht organiseren? Zodat potentiële uitgevers geïnteresseerd raken?
Misschien toch maar gewoon iteejer vragen of er wat geregeld kan worden via FOK!? Of je hebt dat liever niet, wat ik me ook kan voorstellen hoor.
Mocht je echter tips hebben, dan hou ik mij aanbevolen, overigens!
pi_131546620
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 11:30 schreef interbellum het volgende:

[..]

waarom neem je het uitgeven van je boek niet in eigen hand
bij "shopmybook" van af 6.95 kun je er nog wat aan verdienen
en wij kunnen zo het snelst het boek lezen.
Het gaat er niet om of jullie het boek snel kunnen lezen. Het gaat erom dat bij een uitgeverij een redactie zit die behulpzaam kan zijn bij het uitwerken van het manuscript, die met professionele ogen kijken naar wat je hebt geschreven en die ertoe kunnen bijdragen dat het boek beter ervan wordt. Ik heb nog wel twee adressen achter de hand van 'publish on demand' uitgeverijen, maar dan moet er echt niets uit uitgeversland komen. En hier en daar heb ik nog wel wat contacten die ik daarbij kan inzetten, dus... Eerst even die weg bewandelen.
  woensdag 25 september 2013 @ 12:03:10 #22
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131546994
Je moet jezelf niet onderschatten.
Jij bent prima in staat om het boek zelf te schrijven. Bijkomend voordeel is dat jou ziel dan in dat boek zit. En niet die van een op winst beluste uitgever.
Je heb je hier geprofileerd als iemand die exact kan vertellen wat je bedoeld.
Als je alles in eigen hand houd kan je later zeggen dat boek dat ben ik

[ Bericht 2% gewijzigd door interbellum op 25-09-2013 15:17:21 ]
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  woensdag 25 september 2013 @ 12:15:29 #23
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131547420
bis vincit qui se vincit in victoria
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_131547633
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 11:53 schreef Dissectienaald het volgende:
Ik heb nog wel twee adressen achter de hand van 'publish on demand' uitgeverijen, maar dan moet er echt niets uit uitgeversland komen. En hier en daar heb ik nog wel wat contacten die ik daarbij kan inzetten, dus... Eerst even die weg bewandelen.
http://www.freemusketeers.nl/
pi_131577322
Daarover gesproken, nog even iemand aan zijn jas trekken over fotomateriaal...
pi_131579418
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 07:55 schreef Dissectienaald het volgende:
Daarover gesproken, nog even iemand aan zijn jas trekken over fotomateriaal...
Wie? Toppie of lxhrd?
pi_131579861
Heb ik eigenlijk niet echt aan gedacht, maar misschien waag ik daar ook nog een mailtje aan.
pi_131580045
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 10:34 schreef Dissectienaald het volgende:
Heb ik eigenlijk niet echt aan gedacht, maar misschien waag ik daar ook nog een mailtje aan.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 10:15 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wie? Toppie of lxhrd?
Mocht je foto's nodig hebben, dan hoor ik het wel, geen probleem.
Het puntje van een pen, is het felste wapen dat ik ken.
Jacob Cats (1577-1660).
Want wie schrijft, die blijft !
pi_131580098
Ik ga eens grasduinen in je collectie! Inmiddels alvast de eerste contacten gelegd om de promotiemachine straks aan te slingeren...
  donderdag 26 september 2013 @ 11:35:53 #30
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131581355
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 10:45 schreef Dissectienaald het volgende:
Ik ga eens grasduinen in je collectie! Inmiddels alvast de eerste contacten gelegd om de promotiemachine straks aan te slingeren...
als je je boek door een uitgever laat uitgeven is promotie daarbij inbegrepen !
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_131581889
Meeste uitgevers maken toch gebruik van het netwerk dat jij als schrijver hebt opgebouwd. Dat netwerk ben ik nu even aan het warm maken...
  donderdag 26 september 2013 @ 14:11:08 #32
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131585410
uitgevers gebruiken hun eigen netwerken
omdat ze deze kennen, en vaak al jaren mee samen werken
dus je verhaal vind ik "vreemd"
maar ik kan je nu al voorspellen dat geen een uitgever je boek op de markt gaat brengen.
er is geen markt voor een boek dat verteld dat een eerder boek over het zelfde onderwerp
het fout heeft. en vol staat met archief voorbeelden.
van boek 1 zijn er hoogstens 1500 in twee drukken van verkocht.
hoeveel denk jij er dan te verkopen.
jou boek is alleen interessant voor mensen die hier op het forum zitten en misschien
50 tot 100 anderen.
daar gaat geen uitgever geld insteken
sorry dat ik je euforie over je boek een beetje temper maar je zal het zelf moeten doen
ik zeg je dit om grote teleurstellingen te voorkomen
en ik ben zeer geintresseerd in je boek
bezint eer gij begint
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_131586089
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:11 schreef interbellum het volgende:
uitgevers gebruiken hun eigen netwerken
omdat ze deze kennen, en vaak al jaren mee samen werken
dus je verhaal vind ik "vreemd"
maar ik kan je nu al voorspellen dat geen een uitgever je boek op de markt gaat brengen.
er is geen markt voor een boek dat verteld dat een eerder boek over het zelfde onderwerp
het fout heeft. en vol staat met archief voorbeelden.
van boek 1 zijn er hoogstens 1500 in twee drukken van verkocht.
hoeveel denk jij er dan te verkopen.
jou boek is alleen interessant voor mensen die hier op het forum zitten en misschien
50 tot 100 anderen.
daar gaat geen uitgever geld insteken
sorry dat ik je euforie over je boek een beetje temper maar je zal het zelf moeten doen
ik zeg je dit om grote teleurstellingen te voorkomen
en ik ben zeer geintresseerd in je boek
bezint eer gij begint
Ten eerste: ik leef niet in een euforie. Ik ben enthousiast, dat wel, maar euforisch is toch echt iets heel anders. Ja, er bestaat een mogelijkheid dat een uitgever niet hiermee in zee wil gaan. Er bestaat ook een mogelijkheid dat een uitgever er wel iets in ziet. En dat is omdat de uitgever het manuscript heeft, en weet waar het over gaat, in plaats van mensen op een publiek forum die de hele tijd maar aan het gissen zijn en proberen te achterhalen waar het boek precies over gaat. Ik licht een klein tipje van de sluier op: de geschiedenis van het Ronde Huis is ongeveer 33% van wat ik eigenlijk probeer te vertellen.

Ten tweede: hoeveel het boek verkoopt, is niet mijn zorg. Ik ben beschikbaar om het te promoten, en zal dat ook met liefde doen. Als mijn vrienden, kennissen, collega's, en hopelijk een aantal nieuwe mensen mijn boek kopen, ben ik allang blij. Als het al iets opbrengt, dan steek ik dat sowieso in een nieuw project. Laten we zeggen dat ik de smaak te pakken heb. Momenteel rond ik een artikel af voor een geschiedenistijdschrift over de gevaren van pseudowetenschappelijke geschiedschrijving.

Ten derde: Wat wil jij met je laatste bijdrage bereiken?

Ten vierde: het zou vreemd zijn als een uitgever geen gebruik maakt van het netwerk van een schrijver. Die heeft immers een groot deel van het manuscript onderzocht en daarbij natuurlijk de nodige mensen ontmoet die weldegelijk iets kunnen betekenen in de promotie van het boek. Kijk maar eens naar de site waar je nu op een forum aan het posten bent...
pi_131586162
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:11 schreef interbellum het volgende:
jou boek is alleen interessant voor mensen die hier op het forum zitten en misschien
50 tot 100 anderen.
Volgens mij niet helemaal waar. Lokale uitgevers zoals bijvoorbeeld de BDU in Barneveld, willen dit soort boeken ook nog wel eens uitgeven, ook al is het maar in kleine oplage.
Het puntje van een pen, is het felste wapen dat ik ken.
Jacob Cats (1577-1660).
Want wie schrijft, die blijft !
pi_131586247
En daarnaast, lees dit eens: http://www.fontaineuitgevers.nl/wp/auteurs-in-spe/
Waarom vraagt een uitgever aan de schrijver om na te denken over marketing?
pi_131589388
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:35 schreef Toppie_ het volgende:

[..]

Volgens mij niet helemaal waar. Lokale uitgevers zoals bijvoorbeeld de BDU in Barneveld, willen dit soort boeken ook nog wel eens uitgeven, ook al is het maar in kleine oplage.
Die heb ik gelijk maar even op de lijst gezet! Thanks!
pi_131592184
Je kunt ook een app maken, of je met je script aanmelden bij Play Books voor Android, Applestore?
Misschien is je bereik dan nog veel groter?
I´m back.
  donderdag 26 september 2013 @ 18:17:00 #38
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131592585
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:32 schreef Dissectienaald het volgende:
Ten tweede: hoeveel het boek verkoopt, is niet mijn zorg. Ik ben beschikbaar om het te promoten, en zal dat ook met liefde doen. Als mijn vrienden, kennissen, collega's, en hopelijk een aantal nieuwe mensen mijn boek kopen, ben ik allang blij. Als het al iets opbrengt, dan steek ik dat sowieso in een nieuw project. Laten we zeggen dat ik de smaak te pakken heb. Momenteel rond ik een artikel af voor een geschiedenistijdschrift over de gevaren van pseudowetenschappelijke geschiedschrijving.
dit is wel waar een uitgever naar kijkt.
die gaat alleen voor het geld .
wat de opbrengst betreft mag je rekenen op 2a3 euro per verkocht boek
het verbaast me dat je je zo weinig verdiept heb in de valkuilen van het uitgeven van een boek
ik vind dat niets voor jou.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  donderdag 26 september 2013 @ 18:23:18 #39
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131592755
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:32 schreef Dissectienaald het volgende:
Ten derde: Wat wil jij met je laatste bijdrage bereiken?
je behoeden voor een zware tegenvaller
maar zo te lezen zie jij het meer als een aanval
zo is het zeker niet bedoeld

ik zou zeggen zoek het lekker uit.

kritiek of aanmerkingen incasseren is niet je sterkste kant (zie de woorden wisselingen met dragonflys in het verleden)
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  donderdag 26 september 2013 @ 18:46:19 #40
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131593273
voor ponytram

Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest het forum terug te lezen tot december2012.
Omdat jij zegt dat het geval sprengkop (met of zonder deksel) al eerder hier besproken is,
maar ik kan nog niets vinden. Zodra ik iets vind hoor je het wel.Ook heb ik het weekend een afspraak met iemand die zekerheid kan geven over het deksel .Als ik fout zit zal ik dat ook toegeven.
Wel vond ik hele woorden wisselingen tussen DN en Dragonflys waarbij ik toch moet zeggen,
dat zijn bijdrage als zeer onderbouwd en betrouwbaar overkwam op mij.
Vooral zijn kennis van het terrein.
Ik hoop dat hij nog eens wat van zich laat horen
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_131595751
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:46 schreef interbellum het volgende:
voor ponytram

Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest het forum terug te lezen tot december2012.
Omdat jij zegt dat het geval sprengkop (met of zonder deksel) al eerder hier besproken is,
maar ik kan nog niets vinden. Zodra ik iets vind hoor je het wel.Ook heb ik het weekend een afspraak met iemand die zekerheid kan geven over het deksel .Als ik fout zit zal ik dat ook toegeven.
Wel vond ik hele woorden wisselingen tussen DN en Dragonflys waarbij ik toch moet zeggen,
dat zijn bijdrage als zeer onderbouwd en betrouwbaar overkwam op mij.

Vooral zijn kennis van het terrein.
Ik hoop dat hij nog eens wat van zich laat horen
Wie van de twee bedoel je? DN of Dragonflys?
  donderdag 26 september 2013 @ 20:09:52 #42
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131596089
sorry
ik bedoel de bijdrage van dragonflys
niets ten nadelen van DN overgens
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_131610621
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:23 schreef interbellum het volgende:

[..]

je behoeden voor een zware tegenvaller
maar zo te lezen zie jij het meer als een aanval
zo is het zeker niet bedoeld

ik zou zeggen zoek het lekker uit.

kritiek of aanmerkingen incasseren is niet je sterkste kant (zie de woorden wisselingen met dragonflys in het verleden)
Als jij je leven kunt leiden zonder een risico te nemen, dan ben je een gezegend mens. Als je ervan uitgaat dat ik mij niet verdiept heb in de valkuilen, please... Ik heb rondgewandeld in de muziekindustrie en als er één industrievorm bestaat waarin geld verdienen belangrijker is dan jouw artistieke integriteit, dan is het daar wel. Hele harde les van geleerd. Als er een uitgever zich komt melden, dan zal er een contract getekend moeten worden. Geloof mij, dat gebeurt niet voordat een jurist ernaar gekeken heeft.
pi_131610639
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:46 schreef interbellum het volgende:
voor ponytram

Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest het forum terug te lezen tot december2012.
Omdat jij zegt dat het geval sprengkop (met of zonder deksel) al eerder hier besproken is,
maar ik kan nog niets vinden. Zodra ik iets vind hoor je het wel.Ook heb ik het weekend een afspraak met iemand die zekerheid kan geven over het deksel .Als ik fout zit zal ik dat ook toegeven.
Wel vond ik hele woorden wisselingen tussen DN en Dragonflys waarbij ik toch moet zeggen,
dat zijn bijdrage als zeer onderbouwd en betrouwbaar overkwam op mij.
Vooral zijn kennis van het terrein.
Ik hoop dat hij nog eens wat van zich laat horen
De sprengkop is eerder besproken, en doodgezwegen door de proponenten. Ook Nuwenspete wist niets meer uit te brengen dan 'sprengkop hypothese is onzin', maar ik heb geen argumenten gelezen waarom.
  vrijdag 27 september 2013 @ 09:42:22 #45
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131611014
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 09:20 schreef Dissectienaald het volgende:
Als jij je leven kunt leiden zonder een risico te nemen, dan ben je een gezegend mens. Als je ervan uitgaat dat ik mij niet verdiept heb in de valkuilen, please... Ik heb rondgewandeld in de muziekindustrie en als er één industrievorm bestaat waarin geld verdienen belangrijker is dan jouw artistieke integriteit, dan is het daar wel. Hele harde les van geleerd. Als er een uitgever zich komt melden, dan zal er een contract getekend moeten worden. Geloof mij, dat gebeurt niet voordat een jurist ernaar gekeken heeft.
So be it....Jedi !
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  vrijdag 27 september 2013 @ 09:47:08 #46
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131611084
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 09:21 schreef Dissectienaald het volgende:
De sprengkop is eerder besproken, en doodgezwegen door de proponenten. Ook Nuwenspete wist niets meer uit te brengen dan 'sprengkop hypothese is onzin', maar ik heb geen argumenten gelezen waarom
wel eens nagedacht waarom je doodgezwegen word door sommigen ??????????????
een beetje zelfreflectie is hier wel op zijn plaats.
fijn weekend allemaal .Ik ga nu naar de Veluwe even qualitytimen
ben er maandag weer met hopelijk antwoord over de deksel op de "sprengkop"
ciao

[ Bericht 5% gewijzigd door interbellum op 27-09-2013 09:56:01 ]
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_131612229
Waarschijnlijk heb ik een uitgever... Meer details volgen nog.
pi_131614579
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 10:37 schreef Dissectienaald het volgende:
Waarschijnlijk heb ik een uitgever... Meer details volgen nog.
Dat is geweldig zeg :)
pi_131681624
quote:
dit is wel waar een uitgever naar kijkt.
die gaat alleen voor het geld .
wat de opbrengst betreft mag je rekenen op 2a3 euro per verkocht boek
het verbaast me dat je je zo weinig verdiept heb in de valkuilen van het uitgeven van een boek
ik vind dat niets voor jou.
En hoeveel boeken heeft interbellum al gepubliceert dat je zoveel "kennis" van zaken hebt?
  zondag 29 september 2013 @ 21:20:20 #50
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131688294
Weer terug van een heerlijk weekend "Ronde Huis gebied' .
Het is een schitterend gebied waar ik graag vertoef.
Ik heb uitgezocht dat de plek waar de "sprengkop,fallus or what ever " ligt , de hoogste plek is van
het zuidelijk gedeelte van het R.H. gebied.
Namelijk 22.7 meter boven N.A.P.
Dat maakt de "sprengkop" theorie weer een stukje beter te aanvaarden , voor mij althans .
Ik sprak met iemand uit de omgeving ,en die vertelde mij, dat de dam in het vennetje van de 'Witte-Klap" is aangelegd als een soort van erf scheiding. HIJ zou nog even nakijken welke personen hier bij betrokken waren.
Over het deksel van de put ben ik nog niets wijzer geworden .
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_131696625
Ergens bij het 2de of 3de deel van de ronde huis serie afgehaakt (had vooral het idee dat men een spannende wandeling zocht) maar nu, 25 delen later, zie ik woorden als 3d radar metingen, leylines en zelfs een plan om een boek uit te geven?

Is er ergens een samenvatting oid :@
  maandag 30 september 2013 @ 02:41:23 #52
396430 Red-Baron
the truth is where?
pi_131699249
Helaas, het forum heeft geen andere index per topicreeks dan de zoekfunctie.
(en die zoekt niet in de ingevoegde links, misschien iets voor FOK!features, bugs & developement)

Zo ben ik zelf nog op zoek naar de naam van een treinvriend van JMonty uit Hilversum (die dwars door een hek reed) om te zoeken naar welke invloed die op de verhalen van JM zou kunnen hebben gehad. Is aangehaald in dit topic, maar waar?

Tot die tijd;
Misschien voelen deelnemers als Ryan3 of Bluesdude iets voor het maken van een (dynamische) samenvatting, mits vriendelijk gevraagd?

[ Bericht 0% gewijzigd door Red-Baron op 30-09-2013 02:48:27 ]
Iedereen creëert de werkelijkheid.
Eerst is er de gedachte, dan volgt de realiteit (niet andersom).
pi_131699758
Is het niet handig die dynamische samenvatting direct aan het begin van het topic te plaatsen?
pi_131702157
quote:
11s.gif Op maandag 30 september 2013 00:00 schreef Class het volgende:
Ergens bij het 2de of 3de deel van de ronde huis serie afgehaakt (had vooral het idee dat men een spannende wandeling zocht) maar nu, 25 delen later, zie ik woorden als 3d radar metingen, leylines en zelfs een plan om een boek uit te geven?

Is er ergens een samenvatting oid :@
Nee , nog geen samenvatting. Er zijn teveel draadjes, zijweggetjes en theorieën ..
Misschien toch het eerste boek over Het Ronde Huis van WGRH aanschaffen en over een poosje het boek van Dissectienaald?
pi_131702254
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 02:41 schreef Red-Baron het volgende:

Tot die tijd;
Misschien voelen deelnemers als Ryan3 of Bluesdude iets voor het maken van een (dynamische) samenvatting, mits vriendelijk gevraagd?
Het verhaal is dat Frank van Vloten, (1858-1930) bouwer en eigenaar van het Ronde Huis bij Nunspeet, een slecht mens was. Hij zou jonge vrouwen, misschien wel kinderen, misbruikt en vermoord hebben.
Uit perversiteit zegt de een, als ritueel van een enge sekte, zegt de ander.
Onlangs kwam er een nieuwe beschuldiging. Hij zou nog steeds rondspoken, waar het Ronde Huis vroeger stond.
Andere mensen vinden al die verhalen niet onderbouwd. Ze zeggen dat er geen bewijzen zijn, geen serieuse verwijzingen. En wat men wel als bewijs presenteert, rammelt aan alle kanten.
De bewijsvoering is net zo flut als die bij complottheorieën. aldus de sceptici.
Voor extra dynamiek moet je deze pagina bekijken

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 30-09-2013 10:26:18 ]
pi_131702374
race autos bluesdude?
pi_131703008
In een notendop is het wat Bluesdude beschrijft. Over wie de 'Pangermaanse cultus' zijn is ook veel onduidelijkheid. Zo zegt de WGRH dat het om een 'Germanenorde Freya' gaat, in een tijd dat er überhaupt weinig tot geen pangermaanse groeperingen in Nederland aanwezig zijn, en in 1907 terwijl de Germanenorden pas in 1912 worden opgericht. Anderzijds hebben we de Kruppianen, die volgens Montenberg het RH gebouwd hebben en hun duistere rituelen mee hebben genomen naar Nunspeet, waar Van Vloten als zetbaas op het huis gekwartierd werd. Dan is er nog de hypothese van de 'elite' die aan het begin van de twintigste eeuw hun buitenverblijven op de Veluwe gingen bouwen, om zodoende dichter bij de Germaanse heiligdommen te zijn en hun vrijmetselaarsactiviteiten om te zetten in occulte ritualistiek op ieders landgoed om zodoende hun pro-Duitse sympathieën kenbaar te maken aan het Keizerrijk Duitsland. Over de rituelen wordt ook veel geschreven, maar er is weinig van bekend...
  maandag 30 september 2013 @ 11:39:53 #58
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131704083
We zouden alleen van dit topic al een boek kunnen schrijven.
alle pró en contra is hier al besproken.de waarheid blijft in het midden.
En volgens mij mag je dit vrij publiceren .
Misschien kan lavenderr hier iets over zeggen. Het idee komt zomaar bij me op ,ik weet niet of het uitvoerbaar is en of het zomaar mag.
Maar het lijkt mij een leuk idee. en als je de macht strijd tussen sommige hier weghaalt is het aardig leesbaar. Iedereen die meegewerkt heeft aan dit topic krijgt dan een aandeel in de opbrengst,
de gene die het meest heeft geschreven krijgt het meest.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  Moderator maandag 30 september 2013 @ 11:42:49 #59
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131704165
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 11:39 schreef interbellum het volgende:

En volgens mij mag je dit vrij publiceren .

Je moet het wel eerst even aan danny en de betreffende users vragen

quote:
DANK, LICENTIE EN AUTEURSRECHT: VORMGEVING EN INHOUD © FOK INTERNET SITES 1999-2013
quote:
d. User verleent met plaatsing of op enigerlei wijze beschikbaar maken van berichten, teksten, fotos, broncode, ontwerpen, configuraties en ander (audio)visueel materiaal, hieronder inbegrepen het plaatsen van hyperlinks naar voornoemd materiaal, een onbeperkt , onbegrensd en onvoorwaardelijk, niet-exclusief gebruiksrecht voor commerciële en niet-commerciële doeleinden van de door user geplaatst of anderszins ter beschikking gesteld materiaal, hieronder inbegrepen, maar niet beperkt tot, het citeren (quoten) van het volledige materiaal of delen ervan in andere berichten, het weergeven van het volledige materiaal of delen ervan aan bezoekers van alle domeinen van FOK!, herpublicatie, integratie in FOK! en elk ander gebruik binnen de domeinen en subdomeinen van FOK!.

e. Het auteursrecht van door gebruiker geplaatste content blijft bij de individuele gebruikers. FOK! is niet gerechtigd het materiaal los van FOK! te verkopen, verhuren of anderszins het auteursrecht, portretrecht of elk ander recht op het materiaal anders dan genoemd in 4.d. over te dragen aan derden.
Zie onderaan dit topic.

[ Bericht 23% gewijzigd door Bosbeetle op 30-09-2013 11:48:09 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_131704275
quote:
2s.gif Op maandag 30 september 2013 11:42 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Je moet het wel eerst even aan danny vragen

[..]

Zie onderaan dit topic.
Dit.
Leuk idee Interbellum, en al meerdere malen geopperd hier. Maar wat Bosbeetle schrijft.
  maandag 30 september 2013 @ 12:12:33 #61
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131704849
quote:
2s.gif Op maandag 30 september 2013 11:42 schreef Bosbeetle het volgende:
Je moet het wel eerst even aan danny en de betreffende users vragen
bij deze vraag ik aan iedereen die aan dit topic heeft meegewerkt wat hij of zij vinden van het idee
het lijkt mij wel zo eerlijk om te wachten met een eventueel boek totdat D.N. zijn boek heeft uitgegeven.
De reden hiervoor is tweeledig 1 het is eerlijker tegen over D.N.
en 2 een boek over de discussie is het midden tussen de twee anderen boeken
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_131705182
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 12:12 schreef interbellum het volgende:

[..]

bij deze vraag ik aan iedereen die aan dit topic heeft meegewerkt wat hij of zij vinden van het idee
het lijkt mij wel zo eerlijk om te wachten met een eventueel boek totdat D.N. zijn boek heeft uitgegeven.
De reden hiervoor is tweeledig 1 het is eerlijker tegen over D.N.
en 2 een boek over de discussie is het midden tussen de twee anderen boeken
Je hebt mijn toestemming om mijn teksten letterlijk te citeren in een boek.
Maar, vergis je niet hoor, deze topicserie verbouwen tot een leesbaar boek is nog maanden werk.
pi_131705210
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 10:25 schreef liedetector het volgende:
race autos bluesdude?
:Y ;) O-) *O*
  maandag 30 september 2013 @ 14:30:32 #64
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131708296
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 12:27 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je hebt mijn toestemming om mijn teksten letterlijk te citeren in een boek.
Maar, vergis je niet hoor, deze topicserie verbouwen tot een leesbaar boek is nog maanden werk.
leuk dat je er mee instemt
natuurlijk worden alle teksten over het onderwerp H.R.H. van iedereen ( als iedereen mee wil doen) letterlijk overgenomen
en mijn idee is om alleen teksten te gebruiken over het onderwerp en niet het eindeloos zeuren
wie en waarom iemand gelijk denkt te hebben.dat moet ieder voor zich maar uitmaken
Je kan het dan zo op papier zetten of E-book
wat ik eerlijk gezegt hier ook mee hoop te bereiken is dat mensen die eerder afgehaakt zijn op dit topic hopelijk weer terug zullen komen.
hun inbreng maakt dit topic een stuk aantrekkelijker. voor mensen die het midden zoeken
zoals ik.
Ik ben het niet altijd met ze eens, maar dat ben ik ook niet met D.N
maar dat is juist het mooie van een forum
sta open voor twee kanten van een verhaal zeker als er niets meer te bewijzen valt.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_131709162
Ik twijfel of een boek over alle bijdragen van dit forum iets gaat toevoegen aan de publicaties die al zijn gedaan. Daarnaast ben ik het met Bluesdude eens dat al deze bijdragen omzetten naar een leesbaar boek nog best een aardige klus is. Er hoeft maar één iemand te weigeren om mee te werken, en je hebt al een probleem met de context.

Ik wil met betrekking tot dit idee niet over één nacht ijs gaan, temeer omdat het wel eens gevolgen kan hebben met betrekking tot het boek van mijn hand waarover de onderhandelingen gaan beginnen. Ergo: ik geef dat een ietwat hogere prioriteit op dit moment. Een kleine update is dat ik besloten heb een jurist naar het contract te laten kijken. Als die geen problemen ziet, dan maak ik binnenkort de uitgever bekend.
  maandag 30 september 2013 @ 15:40:29 #66
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131710008
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 15:06 schreef Dissectienaald het volgende:
ben ik het met Bluesdude eens dat al deze bijdragen omzetten naar een leesbaar boek nog best een aardige klus is.
ik wil het ook niet omzetten in een leesbaar boek maar letterlijk overnemen zoals het hier geschreven en bedoeld is.
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 15:06 schreef Dissectienaald het volgende:
Ik wil met betrekking tot dit idee niet over één nacht ijs gaan, temeer omdat het wel eens gevolgen kan hebben met betrekking tot het boek van mijn hand waarover de onderhandelingen gaan beginnen. Ergo: ik geef dat een ietwat hogere
zoals je heb kunnen lezen zal het voor jou boek geen gevolgen hebben want als het al door gaat
zal het boek niet uitkomen voordat jou boek is uitgegeven
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_131710383
Je weet niet of het gevolgen kan hebben voor mijn boek, omdat jij
a. Het manuscript niet hebt gelezen
b. Ik niet weet of ik juridisch gezien aan een dergelijke publicatie mag meewerken zodra ik een uitgeefcontract heb getekend. De uitgever wil natuurlijk verdienen aan mij als auteur met mijn publicatie, en ik denk niet dat ze erg blij zullen zijn als mijn naam wordt verbonden aan een andere publicatie, over hetzelfde onderwerp maar dan bij een andere uitgever of DIY. Kortom: ik kan nog even geen zinnig woord zeggen over mijn rechtspositie.

Daarnaast vraag ik mij terdege af wat het nut is van een uitgave van alles wat er op FOK is gepubliceerd mbt het RH. Het staat immers al op Fok...
  maandag 30 september 2013 @ 16:23:11 #68
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131711247
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 15:54 schreef Dissectienaald het volgende:
Je weet niet of het gevolgen kan hebben voor mijn boek, omdat jij a. Het manuscript niet hebt gelezen
deze redenering kan ik niet volgen.
ook je eventuele uitgever niet.
alles wat jij gezegd heb over H.R.H kan iedereen lezen op dit forum dus als je je daar nu druk om maakt ben je een beetje te laat.
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 15:54 schreef Dissectienaald het volgende:
Je weet niet of het gevolgen kan hebben voor mijn boek, omdat jij a. Het manuscript niet hebt gelezenb. Ik niet weet of ik juridisch gezien aan een dergelijke publicatie mag meewerken zodra ik een uitgeefcontract heb getekend. De uitgever wil natuurlijk verdienen aan mij als auteur met mijn publicatie, en ik denk niet dat ze erg blij zullen zijn als mijn naam wordt verbonden aan een andere publicatie, over hetzelfde onderwerp maar dan bij een andere uitgever of DIY.
als we wachten tot jou boek uitverkocht is lijkt me dat geen probleem
of denk je dat er 10 drukken van komen??????
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  Moderator maandag 30 september 2013 @ 16:30:37 #69
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131711486
Het wordt iets anders natuurlijk als je dat FOK! boek gaat verkopen :)

btw denk ik inderdaad dat niemand zit te wachten op een letterlijke transcriptie van een forum.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_131711576
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 15:40 schreef interbellum het volgende:

[..]

ik wil het ook niet omzetten in een leesbaar boek maar letterlijk overnemen zoals het hier geschreven en bedoeld is.

Dus gewoon alle topics letterlijk kopiëren ?
Joh.... dat koopt toch geen hond? En dat mag zeker niet van Danny.
Van mij mag je voor persoonlijk gebruik alles kopiëren in pdf-files en aan anderen doorgeven.
pi_131711587
quote:
2s.gif Op maandag 30 september 2013 16:30 schreef Bosbeetle het volgende:
Het wordt iets anders natuurlijk als je dat FOK! boek gaat verkopen :)

btw denk ik inderdaad dat niemand zit te wachten op een letterlijke transcriptie van een forum.
Nou, de sappige discussies tussen de diverse werkgroepen zijn toch uiterst vermakelijk.

Maar goed. Het is en blijft content van FOK! Dus daar zie ik nog wel wat voetangels en klemmen.
  Moderator maandag 30 september 2013 @ 16:34:21 #72
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131711613
Voetangels klinkt pijnlijk.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_131711757
Klemmen ?
Au ... kunnen ook pijnlijk zijn
pi_131711769
quote:
2s.gif Op maandag 30 september 2013 16:34 schreef Bosbeetle het volgende:
Voetangels klinkt pijnlijk.
Ik wilde in de Ronde Huis-stijl blijven :D
  maandag 30 september 2013 @ 16:44:02 #75
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131711873
Voor D.N. er begint zich een steeds duidelijker beeld van jou te ontstaan
ik hoop dat ik het mis heb, maar jij staat niets anders toe dan jou mening en jou belang.
Daardoor zijn een aantal mensen van dit forum verdwenen omdat ze het zat waren dat je niet naar ze wilden luisteren.
ik begin steeds meer begrip te krijgen. voor die mensen
ik heb jou ook nooit horen zeggen dat je het jammer vind dat deze mensen hier weg zijn
laat staan een excuus.
deze mensen zijn al jaren bezig met onderzoeken en komen vaak uit de buurt.
je kan en MAG volgens mij hun mening niet zomaar terzijde gooien omdat het jou niet uitkomt.
jij zorgt er voor dat ze hier niets meer van zich laten horen maar mensen zoals ik en anderen zijn de dupe van jou persoonlijke vete .
en ik heb van jou tot nog toe nog geen enkel bewijs gezien dat jou mening de juiste is.
en zolang je dat niet kan of wil zou ik maar open blijven staan voor andere meningen
dat zou wel zo beleefd zijn naar anderen mensen
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_131711882
ohhh rondehuis-stijl.... nu snap ik het... martelkamers enzo.
pi_131711944
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 16:44 schreef interbellum het volgende:
Voor D.N. er begint zich een steeds duidelijker beeld van jou te ontstaan
ik hoop dat ik het mis heb, maar jij staat niets anders toe dan jou mening en jou belang.
toe nou... dit is nonsens

quote:
Daardoor zijn een aantal mensen van dit forum verdwenen omdat ze het zat waren dat je niet naar ze wilden luisteren.
Ze hadden geen zin in ruzie maken. Groot gelijk
quote:
en ik heb van jou tot nog toe nog geen enkel bewijs gezien dat jou mening de juiste is
ik ook niet van jouw mening of de mening van hen die afhaakten.
quote:
.
en zolang je dat niet kan of wil zou ik maar open blijven staan voor andere meningen
dat zou wel zo beleefd zijn naar anderen mensen
tuurlijk.. altijd open staan voor andere meningen.... dat doet DN ook.
  maandag 30 september 2013 @ 16:57:11 #78
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131712258
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 16:46 schreef Bluesdude het volgende:
ik ook niet van jouw mening
Dat kan ook niet want mijn mening weet jij niet.
maar ik luister wel naar alle meningen en tot ik bewijzen heb gezien van de een of de ander zal ik niet inhoudelijk oordelen.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  maandag 30 september 2013 @ 17:15:01 #79
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131712707
DN 7-5-2013 21.3
We weten nu wat de greppeltjes zijn die voor de raven van Wodan worden versleten

letterlijke tekst

je heb daar een middag gelopen en je weet waar de greppeltjes voor zijn.
NEE je denkt dat je het weet.
als je schrijft dat je het weet moet je ook zeggen waarom, anders doe je het zelfde als wat je een ander verwijd
ik mag toch hopen dat je boek op een andere toon geschreven word .
een greppeltje kan je geen proces aan doen maar als je zo over mensen gaat schrijven word het een ander verhaal. en vergeet niet dat jou uitgever ook dit forum kan en zal lezen.
.

[ Bericht 0% gewijzigd door interbellum op 30-09-2013 20:18:36 ]
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 00:46:39 #80
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131730633
Als er een nieuw RVS deksel op zit dan denk ik eerder aan een grondwaterpeilput dan een onderdeel van een occulte geoglief, en hebben die eerder neergekwakte takken mogelijk gediend om een gevaarlijk gat af te dekken, niet om iets te verbergen, maar dat terzijde

tekst van Ponytram 11-5-2013 deel 21-6 #142

Je geeft het zelf al aan er zat geen deksel op die put en daarom was hij afgedekt met takken en boomstronken.
Ik ben er in december 2012 geweest om foto's te maken toen was het afgedekt met takken
en in mei ben ik er nogmaals geweest toen was alles schoon gemaakt en de put met nieuwe deksels
was duidelijk te zien.
van Dhr ... heb ik later vernomen dat ze toestemming van de eigenaar van de Roostee hadden om
daar graafwerkzaamheden uit te voeren. of dit werkgroep 1 of 2 is weet ik niet
ze hadden ook wat spullen gevonden waaronder de emmer die ook in het boek staat blz.142
en wat klein spul ik heb er foto's van gemaakt. dus als iemand geintresseerd is hoor ik het wel
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_131741195
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 16:23 schreef interbellum het volgende:

[..]

deze redenering kan ik niet volgen.
ook je eventuele uitgever niet.
alles wat jij gezegd heb over H.R.H kan iedereen lezen op dit forum dus als je je daar nu druk om maakt ben je een beetje te laat.

[..]

als we wachten tot jou boek uitverkocht is lijkt me dat geen probleem
of denk je dat er 10 drukken van komen??????
Jij pretendeert, zoals zovelen hier op het forum, te weten wat er in mijn boek komt te staan, zonder dat je het manuscript ooit hebt gelezen. Ja, ik heb informatie gedeeld. Ja, ik heb ook wat achtergehouden omdat ik mij er zeer van bewust ben dat er mensen 'meelezen'. Dus ik heb inderdaad eea achter de hand gehouden. Surprise...

Het punt is dat IK een contract ga tekenen met een uitgever, en dat ik geen zin heb om dat direct te beginnen met een 'conflict'. Zoals het er nu naar uitziet heeft deze uitgever zichzelf het recht toegeëigend mijn werk over een periode van drie jaar te exploiteren. Dan ben ik dus drie jaar niet 'beschikbaar' om aan een dergelijk project mijn medewerking te verlenen.
pi_131741354
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 16:44 schreef interbellum het volgende:
Voor D.N. er begint zich een steeds duidelijker beeld van jou te ontstaan
ik hoop dat ik het mis heb, maar jij staat niets anders toe dan jou mening en jou belang.
Daardoor zijn een aantal mensen van dit forum verdwenen omdat ze het zat waren dat je niet naar ze wilden luisteren.
ik begin steeds meer begrip te krijgen. voor die mensen
ik heb jou ook nooit horen zeggen dat je het jammer vind dat deze mensen hier weg zijn
laat staan een excuus.
deze mensen zijn al jaren bezig met onderzoeken en komen vaak uit de buurt.
je kan en MAG volgens mij hun mening niet zomaar terzijde gooien omdat het jou niet uitkomt.
jij zorgt er voor dat ze hier niets meer van zich laten horen maar mensen zoals ik en anderen zijn de dupe van jou persoonlijke vete .
en ik heb van jou tot nog toe nog geen enkel bewijs gezien dat jou mening de juiste is.
en zolang je dat niet kan of wil zou ik maar open blijven staan voor andere meningen
dat zou wel zo beleefd zijn naar anderen mensen
Alweer iemand die denkt een 'beeld' te kunnen vormen van iemand op grond van platte tekst over één onderwerp. Wie ben jij Interbellum? Wat wil jij? Wat is je bedoeling?
Begrijp één ding: wij zijn, voor zover ik weet, allemaal volwassenen op dit forum. Je zit hier omdat je er zelf voor gekozen hebt. Als je de discussie niet aan wilt, of niet aan kunt, dan kun je vertrekken, of je kunt blijven en dan gaan we tot op het spreekwoordelijke 'bot'. Tot op heden is NIEMAND van de proponenten zo lang gebleven dat we iets zo ver konden uit debatteren.

Ik begrijp het wel: ik ben vrij prominent aanwezig hier, dus ben ik een makkelijk doelwit. Maar ga niet lopen verkondigen dat je weet wat ik hier doe, dat je denkt mij te kennen, want dan laat je je wel heel erg in de kaarten kijken. Snelle conclusie trekken en gauw gaan lopen jammeren dat die 'vreselijke dissectienaald' iedereen loopt weg te treiteren. We zijn toch verdomme geen kleuterklas?
pi_131741436
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 17:15 schreef interbellum het volgende:
DN 7-5-2013 21.3
We weten nu wat de greppeltjes zijn die voor de raven van Wodan worden versleten

letterlijke tekst

je heb daar een middag gelopen en je weet waar de greppeltjes voor zijn.
NEE je denkt dat je het weet.
als je schrijft dat je het weet moet je ook zeggen waarom, anders doe je het zelfde als wat je een ander verwijd
ik mag toch hopen dat je boek op een andere toon geschreven word .
een greppeltje kan je geen proces aan doen maar als je zo over mensen gaat schrijven word het een ander verhaal. en vergeet niet dat jou uitgever ook dit forum kan en zal lezen.
.
Wees dan wel zo correct en quote het hele stuk...
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 14:47:53 #84
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131742049
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 14:16 schreef Dissectienaald het volgende:
Jij pretendeert, zoals zovelen hier op het forum, te weten wat er in mijn boek komt te staan, zonder dat je het manuscript ooit hebt gelezen. Ja, ik heb informatie gedeeld. Ja, ik heb ook wat achtergehouden omdat ik mij er zeer van bewust ben dat er mensen 'meelezen'. Dus ik heb inderdaad eea achter de hand gehouden. Surprise...
Onzin, ik pretendeer niet dat ik weet wat er in je boek staat (let wel op wat je nu gaat zeggen want ik kan dat opvatten als laster) ik laat mij namelijk niet vals beschuldigen.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 14:50:14 #85
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131742106
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 14:16 schreef Dissectienaald het volgende:
Het punt is dat IK een contract ga tekenen met een uitgever, en dat ik geen zin heb om dat direct te beginnen met een 'conflict'. Zoals het er nu naar uitziet heeft deze uitgever zichzelf het recht toegeëigend mijn werk over een periode van drie jaar te exploiteren. Dan ben ik dus drie jaar niet 'beschikbaar' om aan een dergelijk project mijn medewerking te verlenen.
Eveneens onzin, wat je hier geschreven hebt op het forum bestond al voordat je in contact kwam met je uitgever.
Daar kan deze dus geen claim op leggen

[ Bericht 0% gewijzigd door interbellum op 01-10-2013 15:19:07 ]
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 15:02:45 #86
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131742412
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 14:21 schreef Dissectienaald het volgende:
Alweer iemand die denkt een 'beeld' te kunnen vormen van iemand op grond van platte tekst over één onderwerp. Wie ben jij Interbellum? Wat wil jij? Wat is je bedoeling?Begrijp één ding: wij zijn, voor zover ik weet, allemaal volwassenen op dit forum. Je zit hier omdat je er zelf voor gekozen hebt. Als je de discussie niet aan wilt, of niet aan kunt, dan kun je vertrekken, of je kunt blijven en dan gaan we tot op het spreekwoordelijke 'bot'. Tot op heden is NIEMAND van de proponenten zo lang gebleven dat we iets zo ver konden uit debatteren. Ik begrijp het wel: ik ben vrij prominent aanwezig hier, dus ben ik een makkelijk doelwit. Maar ga niet lopen verkondigen dat je weet wat ik hier doe, dat je denkt mij te kennen, want dan laat je je wel heel erg in de kaarten kijken. Snelle conclusie trekken en gauw gaan lopen jammeren dat die 'vreselijke dissectienaald' iedereen loopt weg te treiteren. We zijn toch verdomme geen kleuterklas?
Dit geeft precies mijn probleem met jou aan.
als je word tegen gesproken begin je onmiddellijk van je af te schoppen.
en dat noemt zich een serieus onderzoeker.
open staan voor twee kanten van een verhaal .
jij heb de waarheid niet uitgevonden jij mag iets suggereren en een ander mag daar een eigen mening over hebben. of je moet met bewijzen komen. maar dat doe je niet.
dus wacht ik je boek maar af . ik hoop maar dat daar dan wel de bewijzen in staan.
en als dat zo is ben ik de eerste om je te feliciteren.
zo niet, vind ik je gewoon een grote bluffer die zijn "fifteen minutes of fame "wil hebben
En ik mag dan geen Pit heten, maar ik voorspel je dat jouw boek er nooit gaat komen
leuk om over een half jaar nog eens terug te lezen.
en dan zien wie er gelijk had.

[ Bericht 4% gewijzigd door interbellum op 01-10-2013 15:14:27 ]
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 15:09:13 #87
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131742565
Walpurgis had afgelopen zaterdag de gelegenheid om zijn standpunt uiteen te komen zetten, maar kennelijk ben ik afschrikwekkend genoeg dat hij dat kennelijk niet durfde. Aos, zelfde laken een pak. Stond het hardst te schreeuwen over het feit dat artikel 461 van toepassing is op Witte Klap en de Mythstee. Het is het gebrek aan lef om iets in iemands gezicht te willen zeggen. Jullie verschuilen jezelf net zo hard achter jullie beeldschermpjes. Ik was zaterdag gewoon out in the open, en we hebben een leerzame wandeling achter de rug. We weten nu wat de greppeltjes zijn die voor de raven van Wodan worden versleten. Daarnaast: Walpurgis moet eens leren wanneer iets ironisch bedoeld is.

In Nunspeet heeft de verschrikkelijke Frank van Vloten ervoor gezorgd dat er nog een recht van overpad was voor de Vereniging Zusterhulp nadat hij de boedel verkocht had aan de N.V. Nieuw Nunspeet. Wordt niet in het boek genoemd. Niet echt wat je aan een egocentrisch man zou toeschrijven.
In Zwolle ligt een schrijven van de advocaat van Van Vloten aan de rechtbank in Zwolle. Hij vraagt om uitstel, omdat hij met gezondheidsklachten kampt en er toch persoonlijk bij wil zijn als de zitting plaatsvindt... Wordt ook nergens vermeld. En dan de voogdijzaak...

zo wel goed dan.
mijn commentaar blijft van toepassing
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_131742763
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 14:47 schreef interbellum het volgende:

[..]

Onzin, ik pretendeer niet dat ik weet wat er in je boek staat (let wel op wat je nu gaat zeggen want ik kan dat opvatten als laster) ik laat mij namelijk niet vals beschuldigen.
Doe eens niet de zaken opfokken. Onterechte verwijten zijn wat anders dan laster.
Laster is ene van Vloten beschuldigen van moord .. zoals ouwe Frank of zijn achterneefje Bernie die nog leeft ( niet dat jij dat deed).
Vanaf je eerste binnenkomst hier, was al te zien dat je ruzie zocht.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 15:28:12 #89
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131743141
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 15:16 schreef Bluesdude het volgende:
Vanaf je eerste binnenkomst hier, was al te zien dat je ruzie zocht.
Jammer dat je dat zo ziet
mijn bedoeling hier is het midden te vinden tussen twee meningen
en dat ik daardoor een paar aanvaringen krijg met mensen dat geeft niets
maar ruzie zoeken is niet mijn hobby
als je alles terug leest wat ik geschreven heb zal je zien dat ik net zo kritisch ben op mensen
die tegen D.N. zijn
en als je dan nog van mening bent dat ik ruzie zoek. dan is dat jou mening en dat mag
maar je moet het niet als vaststaand feit gaan neerzetten. dat mag namelijk niet.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  Moderator dinsdag 1 oktober 2013 @ 15:29:29 #90
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131743167
Het midden tussen raven en greppels zijn :?

grepven?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 15:36:35 #91
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131743372
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 15:29 schreef Bosbeetle het volgende:
Het midden tussen raven en greppels zijn
het midden tussen de laster tegen de Fam. v Vloten enerzijds en het belachelijk maken van mensen als Septer ,Montenberg, Biessemaat, en nog een paar anderzijds

je zal maar nabestaande zijn en dit over je heen krijgen!

als er een waarheid is moet deze bewezen worden en boven tafel komen en anders op houden met mensen vals beschuldigen.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  Moderator dinsdag 1 oktober 2013 @ 15:40:29 #92
249559 crew  Lavenderr
pi_131743477
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 15:09 schreef interbellum het volgende:
Walpurgis had afgelopen zaterdag de gelegenheid om zijn standpunt uiteen te komen zetten, maar kennelijk ben ik afschrikwekkend genoeg dat hij dat kennelijk niet durfde. Aos, zelfde laken een pak. Stond het hardst te schreeuwen over het feit dat artikel 461 van toepassing is op Witte Klap en de Mythstee. Het is het gebrek aan lef om iets in iemands gezicht te willen zeggen. Jullie verschuilen jezelf net zo hard achter jullie beeldschermpjes. Ik was zaterdag gewoon out in the open, en we hebben een leerzame wandeling achter de rug. We weten nu wat de greppeltjes zijn die voor de raven van Wodan worden versleten. Daarnaast: Walpurgis moet eens leren wanneer iets ironisch bedoeld is.

In Nunspeet heeft de verschrikkelijke Frank van Vloten ervoor gezorgd dat er nog een recht van overpad was voor de Vereniging Zusterhulp nadat hij de boedel verkocht had aan de N.V. Nieuw Nunspeet. Wordt niet in het boek genoemd. Niet echt wat je aan een egocentrisch man zou toeschrijven.
In Zwolle ligt een schrijven van de advocaat van Van Vloten aan de rechtbank in Zwolle. Hij vraagt om uitstel, omdat hij met gezondheidsklachten kampt en er toch persoonlijk bij wil zijn als de zitting plaatsvindt... Wordt ook nergens vermeld. En dan de voogdijzaak...

zo wel goed dan.
mijn commentaar blijft van toepassing
Kun je dat nog even toelichten? Het staat er wat cryptisch.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 15:44:39 #93
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131743596
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 15:40 schreef Lavenderr het volgende:
Kun je dat nog even toelichten? Het staat er wat cryptisch.
is niet cryptisch bedoeld
zie #79
en #83
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  Moderator dinsdag 1 oktober 2013 @ 15:46:35 #94
249559 crew  Lavenderr
pi_131743661
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 15:44 schreef interbellum het volgende:

[..]

is niet cryptisch bedoeld
zie #79
en #83
Het gaat over Frank van Vloten ? Dat ik het tijdsbeeld goed heb?
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 15:54:18 #95
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131743911
Het gaat over greppeltjes die in de tijd van v Vloten gegraven zouden zijn.
en de conclusie die D.N. daaraan verbind na ze te hebben gezien.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  Moderator dinsdag 1 oktober 2013 @ 15:56:04 #96
249559 crew  Lavenderr
pi_131743960
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 15:54 schreef interbellum het volgende:
Het gaat over greppeltjes die in de tijd van v Vloten gegraven zouden zijn.
en de conclusie die D.N. daaraan verbind na ze te hebben gezien.
En de voogdijzaak?
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 16:02:01 #97
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131744164
is niet mijn punt
maar DN verzocht mij het hele artikel te plaatsen
en daar staat ook die voogdijzaak in (die heeft er dus niets mee te maken )
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_131748839
Waar gaat deze hele discussie nou over, heren en dames. Kunnen we wat minder op elkaars veter gaan staan? Ik dacht dat het niveau niet meer kon zinken sinds topic 17, maar jullie zijn goed bezig. Las fok op mijn mobiel vandaag, maar zo kun je het uitgeven van een fok-boek helemaal wel vergeten, dit gekissebis wil toch niemand lezen...


Ik zal zodra het me lukt een mogelijkheid onderzoeken om deze topic 1 t/m nu benaderbaar te maken. Heb dat ook al eens bij topic 1 t/m 5 ofzo gedaan.
  Moderator dinsdag 1 oktober 2013 @ 18:58:36 #99
249559 crew  Lavenderr
pi_131749694
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 18:31 schreef gerhardius het volgende:
Waar gaat deze hele discussie nou over, heren en dames. Kunnen we wat minder op elkaars veter gaan staan? Ik dacht dat het niveau niet meer kon zinken sinds topic 17, maar jullie zijn goed bezig. Las fok op mijn mobiel vandaag, maar zo kun je het uitgeven van een fok-boek helemaal wel vergeten, dit gekissebis wil toch niemand lezen...

Ik zal zodra het me lukt een mogelijkheid onderzoeken om deze topic 1 t/m nu benaderbaar te maken. Heb dat ook al eens bij topic 1 t/m 5 ofzo gedaan.
Wijze woorden.

Hoe bedoel je benaderbaar? Ga je een samenvatting schrijven?
pi_131752070
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 15:09 schreef interbellum het volgende:
Walpurgis had afgelopen zaterdag de gelegenheid om zijn standpunt uiteen te komen zetten, maar kennelijk ben ik afschrikwekkend genoeg dat hij dat kennelijk niet durfde. Aos, zelfde laken een pak. Stond het hardst te schreeuwen over het feit dat artikel 461 van toepassing is op Witte Klap en de Mythstee. Het is het gebrek aan lef om iets in iemands gezicht te willen zeggen. Jullie verschuilen jezelf net zo hard achter jullie beeldschermpjes. Ik was zaterdag gewoon out in the open, en we hebben een leerzame wandeling achter de rug. We weten nu wat de greppeltjes zijn die voor de raven van Wodan worden versleten. Daarnaast: Walpurgis moet eens leren wanneer iets ironisch bedoeld is.

In Nunspeet heeft de verschrikkelijke Frank van Vloten ervoor gezorgd dat er nog een recht van overpad was voor de Vereniging Zusterhulp nadat hij de boedel verkocht had aan de N.V. Nieuw Nunspeet. Wordt niet in het boek genoemd. Niet echt wat je aan een egocentrisch man zou toeschrijven.
In Zwolle ligt een schrijven van de advocaat van Van Vloten aan de rechtbank in Zwolle. Hij vraagt om uitstel, omdat hij met gezondheidsklachten kampt en er toch persoonlijk bij wil zijn als de zitting plaatsvindt... Wordt ook nergens vermeld. En dan de voogdijzaak...

zo wel goed dan.
mijn commentaar blijft van toepassing
Jammer dat dit dan niet gemeld wordt, had jullie graag bij gestaan bij hrh terrein ;)
  woensdag 2 oktober 2013 @ 01:02:04 #101
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131767390
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 19:55 schreef RHSEARCHER het volgende:
Jammer dat dit dan niet gemeld wordt, had jullie graag bij gestaan bij hrh terrein
het betreft hier een quote van DN gemaakt op 7-5-2013
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_131769505
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 19:55 schreef RHSEARCHER het volgende:

[..]

Jammer dat dit dan niet gemeld wordt, had jullie graag bij gestaan bij hrh terrein ;)
Het was gemeld, meerdere malen in de aanloop naar 4 mei. Volgens mij was jij toen even 'off-forum'.

Met betrekking tot het boek dat er nooit gaat komen, ik heb 18 oktober een afspraak bij een TWEEDE uitgever...
pi_131770099
Lavenderr: het betreft een uit zijn verband gerukte quote. De tijdlijn waarin dat commentaar over Van Vloten past is 1907. Het betreft een memo van zijn advocaat dhr. Gelein-Vitringa die stelt dat Van Vloten in een sanatorium te Arnhem verblijft en dat de artsen ontraden om naar de rechtszitting te gaan, en hij vraagt of de zitting verdaagd kan worden. Uit mijn hoofd is dat 18 mei 1907 geweest en die is verdaagd naar een datum in juni. Hij besluit dat memo dat Van Vloten persoonlijk aanwezig wil zijn omdat het verhaal van zijn vrouw van A tot Z onwaar is.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 10:51:39 #104
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131771794
passende titel!!!
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  Moderator woensdag 2 oktober 2013 @ 11:06:07 #105
249559 crew  Lavenderr
pi_131772170
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 09:32 schreef Dissectienaald het volgende:
Lavenderr: het betreft een uit zijn verband gerukte quote. De tijdlijn waarin dat commentaar over Van Vloten past is 1907. Het betreft een memo van zijn advocaat dhr. Gelein-Vitringa die stelt dat Van Vloten in een sanatorium te Arnhem verblijft en dat de artsen ontraden om naar de rechtszitting te gaan, en hij vraagt of de zitting verdaagd kan worden. Uit mijn hoofd is dat 18 mei 1907 geweest en die is verdaagd naar een datum in juni. Hij besluit dat memo dat Van Vloten persoonlijk aanwezig wil zijn omdat het verhaal van zijn vrouw van A tot Z onwaar is.
Dankjewel DN.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 11:16:52 #106
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131772419
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 14:21 schreef Dissectienaald het volgende:
Wie ben jij Interbellum? Wat wil jij? Wat is je bedoeling?
lees deel 2 van dit forum nog eens terug.
wat valt je dan op?
als je die moeite wil doen vertel ik je precies wat ik wil.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_131773855
Skepsis heeft in het nieuwste nummer aandacht voor het Ronde Huis:

http://www.skepsis.nl/cover.html
Ockhams scheermes: Wanneer er verschillende hypotheses zijn die een verschijnsel in gelijke mate kunnen verklaren, wordt vanuit dit principe aangeraden om die hypothese te kiezen welke de minste aannames bevat en de minste entiteiten veronderstelt.
  Moderator woensdag 2 oktober 2013 @ 12:32:56 #108
249559 crew  Lavenderr
pi_131774232
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 12:15 schreef Ponytram het volgende:
Skepsis heeft in het nieuwste nummer aandacht voor het Ronde Huis:

http://www.skepsis.nl/cover.html
Oh, dat wil ik wel lezen. Wie heeft het artikel geschreven?
pi_131774898
Oh ik ben ook benieuwd naar dat artikel..
pi_131775695
Agnes Tieben.
  Moderator woensdag 2 oktober 2013 @ 13:36:46 #111
249559 crew  Lavenderr
pi_131775826
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 13:32 schreef Dissectienaald het volgende:
Agnes Tieben.
Ken jij haar van andere publicaties DN?

*googlen gaat
pi_131775868
Nope. Maar het is niet zo dat 'wij sceptici' een soort geheim genootschap vormen met handdruk en wachtwoord. Ik ken er meer niet dan wel.
  Moderator woensdag 2 oktober 2013 @ 13:40:15 #113
249559 crew  Lavenderr
pi_131775905
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 13:38 schreef Dissectienaald het volgende:
Nope. Maar het is niet zo dat 'wij sceptici' een soort geheim genootschap vormen met handdruk en wachtwoord. Ik ken er meer niet dan wel.
Ben jij een scepticus dan ?
Dat had ik nu nooit gedacht :P
pi_131775936
https://www.facebook.com/(...)lic#!/agnes.tieben.9
Hier is ze. Ze studeert aan mijn Alma Mater. Dat zal haar wel op fikse kritiek komen te staan!
  Moderator woensdag 2 oktober 2013 @ 13:43:06 #115
249559 crew  Lavenderr
pi_131775970
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 13:41 schreef Dissectienaald het volgende:
https://www.facebook.com/(...)lic#!/agnes.tieben.9
Hier is ze. Ze studeert aan mijn Alma Mater. Dat zal haar wel op fikse kritiek komen te staan!
Ik heb geen facebook.
edit: gevonden
Agnes studeert Cultuurwetenschappen aan de OU.
Ze schrijft voor Skepsis.

[ Bericht 6% gewijzigd door Lavenderr op 02-10-2013 13:55:40 ]
pi_131777037
Sinds Hulspas daar weg is lijkt het wel een zoete inval...
pi_131787924
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:16 schreef interbellum het volgende:

[..]

lees deel 2 van dit forum nog eens terug.
wat valt je dan op?
als je die moeite wil doen vertel ik je precies wat ik wil.
Ik ga ervan uit dat deze aanbeiding voor een ieder geldt, anders heb je namelijk een DM'tje moeten sturen.

Ik heb hem eens doorgelezen, en zie de eerste stapjes van mijzelf. Ik zie een stel "echte fokkers" (als zijnde mensen die hier op meerdere fora posten), en wat komende en verdwijnende deelnemers, zoals: jongen89, shivus, 10bier1colaen1gebakkenkat (jaja), keiler en gl0be.
Er viel me iets op.

Dus ik heb de moeite genomen, en nu ga je vertellen wat je precies wil.
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_131788033
PS. Ik wil dat artikel!

Zou ze hier ook actief meegelezen en meegedaan hebben, die Agnes T.?

Nog bezoekers geweest bij HRH vanmiddag?
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_131790352
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 20:07 schreef lxhkrd het volgende:
PS. Ik wil dat artikel!

Zou ze hier ook actief meegelezen en meegedaan hebben, die Agnes T.?

Nog bezoekers geweest bij HRH vanmiddag?
Toevallig was ik er vandaag was een dagje vrij, dus dacht ga mooi een stuk lopen in het gebied. De zwijnen zijn er ook weer veel aanwezig.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 22:56:14 #120
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131796531
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 20:05 schreef lxhkrd het volgende:
Ik ga ervan uit dat deze aanbeiding voor een ieder geldt, anders heb je namelijk een DM'tje moeten sturen.Ik heb hem eens doorgelezen, en zie de eerste stapjes van mijzelf. Ik zie een stel "echte fokkers" (als zijnde mensen die hier op meerdere fora posten), en wat komende en verdwijnende deelnemers, zoals: jongen89, shivus, 10bier1colaen1gebakkenkat (jaja), keiler en gl0be. Er viel me iets op.Dus ik heb de moeite genomen, en nu ga je vertellen wat je precies wil.
natuurlijk geld de "aanbieding" voor iedereen en dus ook voor jou.
Maar wat je is opgevallen is een beetje oppervlakkig ,het gaat om de inhoud.
jammer dat je daar niets over is opgevallen.
vertel nou eens wat je is opgevallen over de manier van benaderen van iets waarvan je niets weet
of de manier van communiceren met elkaar
het luisteren naar elkaars mening en het respecteren daarvan.
of het met elkaar aanpakken van een vraagstuk.
het is vooral jammer dat dat soort dingen je niet is opgevallen omdat je toen zelf ook al deel uitmaakte van de discussie.

[ Bericht 0% gewijzigd door interbellum op 02-10-2013 23:40:18 ]
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  Moderator woensdag 2 oktober 2013 @ 23:11:58 #121
249559 crew  Lavenderr
pi_131797053
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 22:56 schreef interbellum het volgende:

[..]

natuurlijk geld de "aanbieding" voor iedereen en dus ook voor jou.
Maar wat je is opgevallen is een beetje oppervlakkig ,het gaat om de inhoud.
jammer dat je daar niets over is opgevallen.
vertel nou eens wat je is opgevallen over de manier van benaderen van iets waarvan je niets weet
of de manier van communiceren met elkaar
het luisteren naar elkaars mening en deze respecteren daarvan.
of het met elkaar aanpakken van een vraagstuk.
het is vooral jammer dat dat soort dingen je niet is opgevallen omdat je toen zelf ook al deel uitmaakte van de discussie.
Sorry, maar het wordt steeds cryptischer.
Vertel gewoon wat je bedoelt alsjeblieft.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 23:27:16 #122
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131797593
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 23:11 schreef Lavenderr het volgende:
Sorry, maar het wordt steeds cryptischer.Vertel gewoon wat je bedoelt alsjeblieft.
sorry maar er is niets cryptisch aan
dood normaal nederlands
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  woensdag 2 oktober 2013 @ 23:54:36 #123
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131798440
ik wil dat een ieder die hier iets denkt te moeten zeggen eerst eens nadenkt of DAT wat je hier zegt niet iemand schaad.
er worden hier hele families door het slijk gehaald
meningen worden als vaststaand feit betiteld .
mag ik iedereen hier er op wijzen dat het geduld van een familie ook eens op kan raken
en juridische stappen kan ondernemen tegen mensen die feitelijke onwaarheden verkondigen.

of is dit ook te cryptisch?
.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_131798731
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 23:54 schreef interbellum het volgende:
ik wil dat een ieder die hier iets denkt te moeten zeggen eerst eens nadenkt of DAT wat je hier zegt niet iemand schaad.
er worden hier hele families door het slijk gehaald
meningen worden als vaststaand feit betiteld .
mag ik iedereen hier er op wijzen dat het geduld van een familie ook eens op kan raken
en juridische stappen kan ondernemen tegen mensen die feitelijke onwaarheden verkondigen.

of is dit ook te cryptisch?
.
Yep.
I´m back.
pi_131799059
Ik heb de delen 1 t/m 26 in een excelbestand gezet. Daarmee kun je de teksten snel lezen, eventueel filteren en zoeken in oude delen. Weet iemand hoe ik dat hier beschikbaar kan stellen?
Ik heb photobucket voor foto's, maar die lust geen zip of xls...
pi_131799401
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 00:16 schreef gerhardius het volgende:
Ik heb de delen 1 t/m 26 in een excelbestand gezet. Daarmee kun je de teksten snel lezen, eventueel filteren en zoeken in oude delen. Weet iemand hoe ik dat hier beschikbaar kan stellen?
Ik heb photobucket voor foto's, maar die lust geen zip of xls...
In dit topic wordt zoiets gebruikt MEN / Wordfeud Eredevisie - Oktober 2013 een excelbestand...
Moet je aan CRV of OOTW vragen wrs.
I´m back.
pi_131800901
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 23:54 schreef interbellum het volgende:
ik wil dat een ieder die hier iets denkt te moeten zeggen eerst eens nadenkt of DAT wat je hier zegt niet iemand schaad.
er worden hier hele families door het slijk gehaald
meningen worden als vaststaand feit betiteld .
mag ik iedereen hier er op wijzen dat het geduld van een familie ook eens op kan raken
en juridische stappen kan ondernemen tegen mensen die feitelijke onwaarheden verkondigen.

of is dit ook te cryptisch?
.
O, het gaat alleen maar om het "hoe"? Nu heb ik me nooit ingelaten met beschuldigingen, en noem meestal geen volledige namen.

Dat wat jij bedoeld, met bovenstaand stuk, boeit me niet. Laat dat aanbod maar zitten.
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_131802578
Ik ben dit weekend nog op de Veluwe, en daar ik zaterdag alle tijd heb voor mijzelf, ga ik denk ik weer eens een fietstochtje naar Nunspeet maken.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 11:58:46 #129
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131805538
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 07:15 schreef lxhkrd het volgende:
Dat wat jij bedoeld, met bovenstaand stuk, boeit me niet. Laat dat aanbod maar zitten.
dacht ik wel.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_131805611
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 11:58 schreef interbellum het volgende:

[..]

dacht ik wel.
Welke familie gaat juridische stappen ondernemen tegen welke users?
I´m back.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 12:03:38 #131
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131805678
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 09:57 schreef Dissectienaald het volgende:
Ik ben dit weekend nog op de Veluwe, en daar ik zaterdag alle tijd heb voor mijzelf, ga ik denk ik weer eens een fietstochtje naar Nunspeet maken.
Als je zin hebt in koffie !
Ben je van harte welkom 3 minuten fietsen van "de Witte Klap".
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  donderdag 3 oktober 2013 @ 12:24:51 #132
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131806238
quote:
2s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:01 schreef Ryan3 het volgende:
Welke familie gaat juridische stappen ondernemen tegen welke users?
dit is wat ik bedoel!
in jou zin suggereer je dat een familie juridische stappen GAAT nemen.
en dus een feit is.
wat ik gezegd heb is iets heel anders.
Conclusie: eerst goed lezen en dan er een MENING over geven.
Dit is namelijk wat ik gezegd heb;

Mag ik iedereen hier er op wijzen dat het geduld van een familie ook eens op kan raken
en juridische stappen kan ondernemen tegen mensen die feitelijke onwaarheden verkondigen.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_131806657
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:24 schreef interbellum het volgende:

[..]

dit is wat ik bedoel!
in jou zin suggereer je dat een familie juridische stappen GAAT nemen.
en dus een feit is.
wat ik gezegd heb is iets heel anders.
Conclusie: eerst goed lezen en dan er een MENING over geven.
Dit is namelijk wat ik gezegd heb;

Mag ik iedereen hier er op wijzen dat het geduld van een familie ook eens op kan raken
en juridische stappen kan ondernemen tegen mensen die feitelijke onwaarheden verkondigen.
Zo maar een algemene opmerking dus, in de zin van dat alle besproken families hier mee lezen en ogv wat hier te berde wordt gebracht wellicht juridische stappen gaan ondernemen?
De familie Van Vloten zou daar an sich gelijk in hebben, wordt heel wat stront over Frank uitgestort, maar ja Frank zelf is al lang dood en die bakken stront worden o.a. in deze topicreeks en het boek dat aanstonds verscheept wordt iig doeltreffend debunked, dus een reden om users aan te klagen hebben ze imho niet. Ze zullen een dergelijk project wrs zelfs toejuichen.
Dus als je dit als algemene opmerking bedoelt.... dan mist dat elke grond...
Again. :').

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 03-10-2013 12:50:23 ]
I´m back.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 12:52:29 #134
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131806920
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:41 schreef Ryan3 het volgende:
Zo maar een algemene opmerking dus, in de zin van dat alle besproken families hier mee lezen en ogv wat hier te berde wordt gebracht wellicht juridische stappen gaan ondernemen?De familie Van Vloten zou daar an sich gelijk in hebben, wordt heel wat stront over Frank uitgestort, maar ja Frank zelf is al lang dood en die bakken stront worden o.a. in deze topicreeks en het boek dat aanstonds verscheept wordt iig doeltreffend debunked, dus een reden om users aan te klagen hebben ze imho niet. Ze zullen een dergelijk project wrs zelfs toejuichen.Dus als je dit als algemene opmerking bedoelt.... dan mist dat elke grond...Again. .
jammer dat je voorbij gaat aan de essentie van mijn betoog
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_131806947
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:52 schreef interbellum het volgende:

[..]

jammer dat je voorbij gaat aan de essentie van mijn betoog
Joh, bazelt maar wat, om de aandacht vast te houden, maar het gaat nergens over...
I´m back.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 12:57:35 #136
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131807056
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:52 schreef interbellum het volgende:

[..]

jammer dat je voorbij gaat aan de essentie van mijn betoog
of was ik iets te cryptisch?
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  donderdag 3 oktober 2013 @ 13:00:34 #137
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131807129
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:53 schreef Ryan3 het volgende:
Joh, bazelt maar wat, om de aandacht vast te houden, maar het gaat nergens over...
-edit- ho maar weer

[ Bericht 5% gewijzigd door Lavenderr op 03-10-2013 13:03:43 ]
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_131811692
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 23:54 schreef interbellum het volgende:
ik wil dat een ieder die hier iets denkt te moeten zeggen eerst eens nadenkt of DAT wat je hier zegt niet iemand schaad.
Mee eens
quote:
er worden hier hele families door het slijk gehaald
meningen worden als vaststaand feit betiteld .
Mee eens
quote:
mag ik iedereen hier er op wijzen dat het geduld van een familie ook eens op kan raken
en juridische stappen kan ondernemen tegen mensen die feitelijke onwaarheden verkondigen.
Toch denk ik dat de rechter een claim van de familie van Vloten tegen bepaalde users zal afwijzen.
Mogelijk zal de rechter iets mompelen dat een user Bernie van Vloten en zijn familieleden van 1976 beschuldigde een 'liquidatiecomplot' te hebben gevormd.
Maar die laster was maar eenmalig en ik denk niet dat een Nederlandse rechter deze eenmaligheid zal willen veroordelen
pi_131815581
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:57 schreef interbellum het volgende:
of was ik iets te cryptisch?
Nee, warrig. Net als Montenbergs schrijfsels op basis waarvan "waarheidsvindsing" heeft plaatsgevonden.

Overigens zijn de door jou aangehaalde (niet nader genoemde) families BUITEN dit forum beschuldigd.

Door onze Septers, Schalkwijks, Couzy's, enz.

Op dit forumtopic vindt enkel duiding plaats.
Ockhams scheermes: Wanneer er verschillende hypotheses zijn die een verschijnsel in gelijke mate kunnen verklaren, wordt vanuit dit principe aangeraden om die hypothese te kiezen welke de minste aannames bevat en de minste entiteiten veronderstelt.
pi_131815841
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:57 schreef interbellum het volgende:

[..]

of was ik iets te cryptisch?
Wat ik niet begrijp is dat je de ene dag deze topics wilt bundelen en uitgeven en de andere dag insinueert dat de familie weleens een klacht zou kunnen indienen.

Begrijp niet zo goed waar je heen wilt.
pi_131817622
quote:
5s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 18:23 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Begrijp niet zo goed waar je heen wilt.
Ook ik vraag me dit af.

Het is natuurlijk goed om de wens te hebben om een eerbaar, rationeel, wetenschappelijk verantwoord beeld te schetsen van de gedachte's die hier geuit worden over HRH. Dat is wat de meesten hier willen. Maar wat jij (Interbellum) hier doet is het zelfde als zeggen (geheel off-topic):

"Beweging bestaat niet, want materie kan niet op twee locatie's tegelijk zijn. En zelfs bij de kleinste tijdseenheid moet bij beweging materie op twee locatie's tegelijk zijn! Dat kan niet, dus beweging bestaat niet."

Sorry voor mijn warrigheid hierin, maar het is wel wetenschappelijk!
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_131817708
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 18:13 schreef Ponytram het volgende:

[..]
Op dit forumtopic vindt enkel duiding plaats.
^O^
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_131817859
In deze periode van non-nieuws over HRH ben ik mijn gedachte's aan het opschonen, en kwam ik een vraag tegen:

Ik heb eens ooit iemand gesproken bij HRH, in de tijd van de opgehangen fotocopien en het graafwerk. Een man met een kompas op het stuur van zijn fiets, kenner der loop van het tramspoor. Is die hier eigenlijk ook actief?
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_131824505
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 19:31 schreef lxhkrd het volgende:
In deze periode van non-nieuws over HRH ben ik mijn gedachte's aan het opschonen, en kwam ik een vraag tegen:

Ik heb eens ooit iemand gesproken bij HRH, in de tijd van de opgehangen fotocopien en het graafwerk. Een man met een kompas op het stuur van zijn fiets, kenner der loop van het tramspoor. Is die hier eigenlijk ook actief?
Misschien iemand van WGRH 1?
  donderdag 3 oktober 2013 @ 21:52:29 #145
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131824738
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 19:23 schreef lxhkrd het volgende:
"Beweging bestaat niet, want materie kan niet op twee locatie's tegelijk zijn. En zelfs bij de kleinste tijdseenheid moet bij beweging materie op twee locatie's tegelijk zijn! Dat kan niet, dus beweging bestaat niet
gaaaaaap!!!!!!!
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  donderdag 3 oktober 2013 @ 21:55:43 #146
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131824883
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 19:23 schreef lxhkrd het volgende:
"Beweging bestaat niet, want materie kan niet op twee locatie's tegelijk zijn. En zelfs bij de kleinste tijdseenheid moet bij beweging materie op twee locatie's tegelijk zijn! Dat kan niet, dus beweging bestaat niet."
Dat wat jij bedoeld, met bovenstaand stuk, boeit me niet.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_131833978
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:55 schreef interbellum het volgende:

[..]

Dat wat jij bedoeld, met bovenstaand stuk, boeit me niet.
Dat mag van mij, ik gun ieder zijn mening. Zelfs als die ander mij mijn mening niet gunt.

En daar begint het een beetje om te draaien hier; om meningen. En niet meer om HRH.
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
  Moderator vrijdag 4 oktober 2013 @ 09:01:19 #148
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131834884
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 19:23 schreef lxhkrd het volgende:

"Beweging bestaat niet, want materie kan niet op twee locatie's tegelijk zijn. En zelfs bij de kleinste tijdseenheid moet bij beweging materie op twee locatie's tegelijk zijn! Dat kan niet, dus beweging bestaat niet."

Maar dat klopt ook gewoon, waar je dan op uitkomt is dat ruimte-tijd statisch is en dat is volgensmij in de natuurkunde ook gewoon geaccepteerd.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_131835682
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 09:01 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Maar dat klopt ook gewoon, waar je dan op uitkomt is dat ruimte-tijd statisch is en dat is volgensmij in de natuurkunde ook gewoon geaccepteerd.
Dat klopt. Maar wat ik wilde aangeven is dat het makkelijk is om gewoon een stelling/ mening te nemen, en dat als leidraad te gebruiken in een discussie. Maar er zit zoveel omheen, zo'n kluwen van stellingen en hypothese's, dat het hebben van een mening toch altijd redelijk beperkend werkt.

Zo werkt het al in de wetenschap (wat is nu milieuvriendelijker: kern- of kolenenergie?), en helemaal op zo'n forum.

On-topic: Nog iemand nieuws over HRH, of al een scan van de scepsis?
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_131836014
Ik ben op FB vriendjes geworden met degene die het stuk geschreven heeft. Maar nog geen antwoord gehad op een mailtje dat ik gestuurd heb.

Ik denk niet dat de familie Van Vloten dit forum 'in de gaten houdt'. Ik denk dat ze niet eens op de hoogte zijn van het artikel in de Paravisie.

Iemand al iets gehoord over de 'documentaire' over het Ronde Huis?
  Moderator vrijdag 4 oktober 2013 @ 10:43:37 #151
249559 crew  Lavenderr
pi_131836765
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 10:07 schreef Dissectienaald het volgende:
Ik ben op FB vriendjes geworden met degene die het stuk geschreven heeft. Maar nog geen antwoord gehad op een mailtje dat ik gestuurd heb.

Ik denk niet dat de familie Van Vloten dit forum 'in de gaten houdt'. Ik denk dat ze niet eens op de hoogte zijn van het artikel in de Paravisie.

Iemand al iets gehoord over de 'documentaire' over het Ronde Huis?
Je kunt ook gewoon het blad kopen.
En er heeft hier al een nazaat van de fam van Vloten gepost. Maar dat is al weer een hele tijd geleden.
pi_131837292
Nadat ik toen was afgehaakt bij deel 3, heb ik vorige week weer de draad opgepakt met het lezen van deze reeks. Bij mij komt steeds 1 vraag naar boven. Wie wil de familie van Vloten pijn doen en waarom? Ik bedoel het zijn ernstige beschuldigingen die niet hard gemaakt kunnen worden.

Ondertussen roept werk groep 1 dat we niet meer naar F.v.V moeten kijken. Maar naar wie dan wel? En waarom?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_131837929
Septer loopt al tijden te roepen dat we 'in de verkeerde richting' zoeken. Mijn vraag is dan: wat zoeken we? Mijn zoektocht is begonnen bij Frank van Vloten, toch de 'hoofdrolspeler' in het grootste deel van de sage van het Ronde Huis. Nu terugkrabbelen en roepen dat FvV toch niet zo'n belangrijke pion in het geheel is, is jezelf indekken tegen de mogelijkheid dat de geschiedenis toch anders oordeelt over iemand dan je tot die tijd hebt aangenomen.

Maar goed, als je naar een andere grootindustrieel gaat kijken, dan strijk je die familie weer tegen de haren in. Misschien is het belangwekkender om jezelf af te vragen welke 'machtige familie' er baat bij had om Pangermaanse idealen erop na te houden...
pi_131838048
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 10:43 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je kunt ook gewoon het blad kopen.
En er heeft hier al een nazaat van de fam van Vloten gepost. Maar dat is al weer een hele tijd geleden.
Ik denk niet dat ze zich er zo in verdiepen. Het probleem wat de familie Van Vloten heeft is uniek. Wat ze ook doen, het zal altijd de nadruk leggen op het rare verhaal dat over Frank rondgaat. Ondernemen ze stappen tegen de WGRH, dan komt dat in het nieuws, en de complotdenkers zullen dat op hun manier uitleggen. Ondernemen ze niets, dan leggen de complotdenkers dat ook op hun manier uit. Met aandacht eraan geven gaat het fenomeen niet weg. Je moet de complotdenkers 'uitschakelen'. Dat is onbegonnen werk, want ook daar komen weer complottheorieën over in de wereld, ergo: vicieuze cirkel. Dan kan ik mij voorstellen dat je besluit om er dan helemaal geen aandacht aan te geven.
pi_131838399
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 11:04 schreef dimmak het volgende:
Bij mij komt steeds 1 vraag naar boven. En waarom?
Zelf denk ik weleens na over de optie dat de eigenaar van landgoed "De Vennen" eens ging buurten bij de eigenaar van landgoed "De Roostee" en samen, bij een goed glas wijn, dit hele verhaal hebben verzonnen om hun landgoederen een bepaalde historische context te geven. Er gingen misschien al kleine verhaaltjes rond geduurde de jaren 60/70 waar ze kennis van hadden. Daar hebben ze samen op verder geborduurd..
Het is maar een idee, uit mijn complot-denkende geest ontsproten.
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 13:23:46 #156
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131841280
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 07:12 schreef lxhkrd het volgende:
En daar begint het een beetje om te draaien hier; om meningen. En niet meer om HRH.
Daar heb je helemaal gelijk in.
Daarom verwees ik ook naar deel twee van dit forum, als je dat leest valt het gelijk op dat iedereen op Ryan na ..samen werken en dingen delen met elkaar.
Nu heeft iedereen zijn mening al vaststaan en hullen ze zich in geheimzinnigheid, zonder informatie te delen.
de kleine dingen die nog uitgezocht kunnen worden vind niemand de moeite waard
dus blijft er over : elkaar een beetje overtroeven en afzeiken
.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  Moderator vrijdag 4 oktober 2013 @ 14:00:57 #157
249559 crew  Lavenderr
pi_131842636
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 13:23 schreef interbellum het volgende:

[..]

Daar heb je helemaal gelijk in.
Daarom verwees ik ook naar deel twee van dit forum, als je dat leest valt het gelijk op dat iedereen op Ryan na ..samen werken en dingen delen met elkaar.
Nu heeft iedereen zijn mening al vaststaan en hullen ze zich in geheimzinnigheid, zonder informatie te delen.
de kleine dingen die nog uitgezocht kunnen worden vind niemand de moeite waard
dus blijft er over : elkaar een beetje overtroeven en afzeiken
.
Het is eerder geheimzinnig doen of cryptische hints neerzetten.
Dat was in het begin niet zo, daar heb je gelijk in. Iedereen zette zijn bevindingen gewoon neer.
pi_131843612
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:03 schreef interbellum het volgende:

[..]

Als je zin hebt in koffie !
Ben je van harte welkom 3 minuten fietsen van "de Witte Klap".
ben ik ook welkom?

Zaterdag is Vierhouten overigens een vesting vanwege de wilddagen, dus de auto mag niet mee.
Als iemand zin heeft, bij mij is ook koffie (Nunspeet centrum, gratis parkeren), wel even van tevoren melden graag, ik wil nog wel FF naar 4Houten met vriendin
pi_131844270
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 14:30 schreef gerhardius het volgende:

[..]

ben ik ook welkom?

Zaterdag is Vierhouten overigens een vesting vanwege de wilddagen, dus de auto mag niet mee.
Als iemand zin heeft, bij mij is ook koffie (Nunspeet centrum, gratis parkeren), wel even van tevoren melden graag, ik wil nog wel FF naar 4Houten met vriendin
De kom van Vierhouten is zaterdag en zondag van ongeveer 12.00 tot 18.00 uur volledig afgesloten voor alle gemotoriseerd verkeer en fietsers. Wat wel bereikbaar is, is de hoek Plaggeweg/Samoza/Roostee. Het dorp is vanaf ongeveer hotel "De Mallejan" afgesloten.
Ik zit precies midden in de Driehoek van het dorp, dus ik kan helemaal nergens heen. Wordt dan toch maar lekker veel wild eten dit weekend. Ik overleef het wel ! : )
Het puntje van een pen, is het felste wapen dat ik ken.
Jacob Cats (1577-1660).
Want wie schrijft, die blijft !
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 18:01:58 #160
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131849735
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 11:44 schreef lxhkrd het volgende:
bij een goed glas wijn,
en een chocolaatje (van een niet nader te noemen merk)
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 18:13:57 #161
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131849991
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 14:30 schreef gerhardius het volgende:
ben ik ook welkom?
Altijd!!

Misschien zien we elkaar wel op de wilddagen.
Ik zal voor de gelegenheid mijn rode tabberd aandoen.
En om eens gek te doen, laat ik mijn zwarte paard in de stal staan en kom ik op mijn schimmel.
Mijn donker getinte vrouw laat ik ook maar thuis.
Daar krijg je alleen maar verhalen van.
Stel je voor dat ze over honderd jaar nog over me praten, ik moet er niet aan denken.
Prettig weekend allemaal.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_131850796
Heb een proefnummer van Skepter (blad Skepsis) aangevraagd, plofte vanmiddag op mijn deurmat.

Auteur Agnes Tieben heeft duidelijk met Fok! meegelezen, de bevindingen en verwikkelingen op Fok!, die zij ook aanhaalt, zijn een belangrijke input voor haar artikel geweest.

DN en zijn bijdrage aan G-Geschiedenis worden ook aangehaald.

Helaas heb ik ook een storend aantal fouten gezien, zowel feitelijk als in de stijl. Agnes heeft geen feitelijk onderzoek gedaan, zich enkel gebaseerd op de bronnen in het publieke domein (dus geen archiefwerk).

Voor de rest vind ik het een adequaat artikel geheel in lijn met de doelstellingen van Skepsis (waar ik niet noodzakelijkerwijs altijd achter sta).
Ockhams scheermes: Wanneer er verschillende hypotheses zijn die een verschijnsel in gelijke mate kunnen verklaren, wordt vanuit dit principe aangeraden om die hypothese te kiezen welke de minste aannames bevat en de minste entiteiten veronderstelt.
pi_131850864
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 18:50 schreef Ponytram het volgende:
Heb een proefnummer van Skepter (blad Skepsis) aangevraagd, plofte vanmiddag op mijn deurmat.

Auteur Agnes Tieben heeft duidelijk met Fok! meegelezen, de bevindingen en verwikkelingen op Fok!, die zij ook aanhaalt, zijn een belangrijke input voor haar artikel geweest.

DN en zijn bijdrage aan G-Geschiedenis worden ook aangehaald.

Helaas heb ik ook een storend aantal fouten gezien, zowel feitelijk als in de stijl. Agnes heeft geen feitelijk onderzoek gedaan, zich enkel gebaseerd op de bronnen in het publieke domein (dus geen archiefwerk).

Voor de rest vind ik het een adequaat artikel geheel in lijn met de doelstellingen van Skepsis (waar ik niet noodzakelijkerwijs altijd achter sta).
Ik had niet anders verwacht dat ze wrs op dezelfde lijn zit als de sceptici hier.
I´m back.
pi_131851011
De kans is groot dat meerderen hier van dit forum morgen naar de Wilddagen gaan. Ik noteer alvast Interbellum, Toppie, ikzelf , .....??

Hoe herkennen we elkaar? Interbellum heeft een wit paard (?), Toppie zit met een homp vlees in zijn handen en ik zet mijn Alfabier petje wel op. En de rest?
  Moderator vrijdag 4 oktober 2013 @ 19:05:41 #165
249559 crew  Lavenderr
pi_131851091
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 18:50 schreef Ponytram het volgende:
Heb een proefnummer van Skepter (blad Skepsis) aangevraagd, plofte vanmiddag op mijn deurmat.

Auteur Agnes Tieben heeft duidelijk met Fok! meegelezen, de bevindingen en verwikkelingen op Fok!, die zij ook aanhaalt, zijn een belangrijke input voor haar artikel geweest.

DN en zijn bijdrage aan G-Geschiedenis worden ook aangehaald.

Helaas heb ik ook een storend aantal fouten gezien, zowel feitelijk als in de stijl. Agnes heeft geen feitelijk onderzoek gedaan, zich enkel gebaseerd op de bronnen in het publieke domein (dus geen archiefwerk).

Voor de rest vind ik het een adequaat artikel geheel in lijn met de doelstellingen van Skepsis (waar ik niet noodzakelijkerwijs altijd achter sta).
Zal ook een exemplaar aanschaffen. Wil het artikel graag lezen.
pi_131851104
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 19:05 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zal ook een exemplaar aanschaffen. Wil het artikel graag lezen.
Bij de Appie kun je hem niet krijgen?
I´m back.
  Moderator vrijdag 4 oktober 2013 @ 19:08:30 #167
249559 crew  Lavenderr
pi_131851149
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 19:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Bij de Appie kun je hem niet krijgen?
Ben ik nog niet geweest. Ga morgen wel op zoek.
pi_131851177
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 19:08 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ben ik nog niet geweest. Ga morgen wel op zoek.
Ik wilde wel kijken, maar ben het vergeten, misschien volgende week even langs de Primera hier in het dorp.
I´m back.
pi_131851560
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 19:01 schreef gerhardius het volgende:
De kans is groot dat meerderen hier van dit forum morgen naar de Wilddagen gaan. Ik noteer alvast Interbellum, Toppie, ikzelf , .....??

Hoe herkennen we elkaar? Interbellum heeft een wit paard (?), Toppie zit met een homp vlees in zijn handen en ik zet mijn Alfabier petje wel op. En de rest?
Ik ben onherkenbaar, nl. niet aanwezig wegens winkelen met mijn kroost en vrouw.

Anders was ik er geweest; herkendbaar door onopvallendheid.
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_131852712
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 19:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik wilde wel kijken, maar ben het vergeten, misschien volgende week even langs de Primera hier in het dorp.
Wie offert zich op *O* om geheel wederrechterlijk en subversief het artikel te scannen en je-weet-wel-verder.
Vorige keer heb ik het al gedaan
pi_131857584
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 19:01 schreef gerhardius het volgende:
De kans is groot dat meerderen hier van dit forum morgen naar de Wilddagen gaan. Ik noteer alvast Interbellum, Toppie, ikzelf , .....??

Hoe herkennen we elkaar? Interbellum heeft een wit paard (?), Toppie zit met een homp vlees in zijn handen en ik zet mijn Alfabier petje wel op. En de rest?
Zondag wel aanwezig, herkenningspunt de jonge gast met een baard ;)
pi_131858869
btw, ik was bezig met een wikipagina over FA Molijn, die ook veel voor Nunspeet heeft betekend in het begin van de 20e eeuw, oa verffabriek, melkfabriek, complete villabuurt, tramlein, electra, noem maar op. Bovendien buurman van Frank, hij bezat grond tot over het spoor.

Deze nette, brave man, is in 1912 ook gecremeerd. ZIjn lichaam is naar Bremen gebracht voor de crematie, zijn urn is begraven in Nunspeet.
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 00:58:53 #173
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131865014
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 22:19 schreef gerhardius het volgende:
btw, ik was bezig met een wikipagina over FA Molijn, die ook veel voor Nunspeet heeft betekend in het begin van de 20e eeuw, oa verffabriek, melkfabriek, complete villabuurt, tramlein, electra, noem maar op. Bovendien buurman van Frank, hij bezat grond tot over het spoor.Deze nette, brave man, is in 1912 ook gecremeerd. ZIjn lichaam is naar Bremen gebracht voor de crematie, zijn urn is begraven in Nunspeet.
Kan je wat meer over deze man vertellen?.
Ik weet eigenlijk alleen dat er een straat naar hem vernoemd is.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_131867387
Op wiki staat nu het volgende:

Francois Adriaan Molijn (Rotterdam, 25 maart 1853 - Nunspeet, 1 augustus 1912) was een Nederlandse ondernemer. Hij is vooral bekend geworden als de stichter van de Veluvine verffabriek in Nunspeet, thans gevestigd in Breda. Molijn heeft een belangrijke rol gespeeld bij de ontwikkeling van Nunspeet.

Leven
François Adriaan werd geboren als zoon van François Adriaan Molijn en Elizabeth Buijsman. Molijn was afkomstig uit een geslacht van vernisstokers, dat al in het midden van de 19e eeuw in Rotterdam actief was met de productie van verf en vernis. Op 17 jarige leeftijd werd hij opgenomen in de firma van zijn vader, Molijn & Co. Molijn huwde op 9 december 1880 met Adriana de Groot (1857-1882). Zij kregen in 1882 een zoon Pieter Cornelis, Adriana overleed twee weken na de geboorte van haar zoon. In 1884 hertrouwde Molijn met de oudere zus van Adriana, Diderica Cornelia (1854-1925) met wie hij in 1894 ging wonen in de Villa Grote Bunte te Nunspeet. Het echtpaar bleef kinderloos.
Diderica Cornelia was nauw bij de Veluvine betrokken en heeft na de dood van Molijn het bedrijf mede bestuurd. Zij was ook nauw betrokken met het dorp Nunspeet, wat blijkt uit de oprichting in 1921 van het dorpshuis "Molijn -De Groot".

Idealen
Met de oprichting van de verffabriek Veluvine in 1895 in het toen nog overwegend agrarische dorp Nunspeet wilde Molijn zijn idealen verwezenlijken. Hij zorgde voor goede sociale omstandigheden voor zijn medewerkers. Zo was bij de oprichting al sprake van werknemersparticipatie en werd in 1897 een ziekenkas opgericht. De statuten vermelden "de bouw en exploitatie van gezonde woningen, een personeelsvereniging en was- bad- en andere inrichtingen". De bouw vond deels plaats op de 141 percelen grond die Molijn in 1894 verwierf bij de aankoop van de Grote Bunte. Deze aankoop betrof het gebied thans Bovenweg, Boterdijk, de Laan, Belvederebos tot voorbij de spoorlijn (boedel Erven Lagerweij, later Ronde Huis). Molijn's lijfspreuk was "arbeid is niet het doel van ons leven, maar een middel om tot een gelukkig en nuttig bestaan te geraken".

Betekenis voor Nunspeet
Molijn is voor Nunspeet van grote betekenis geweest. Zo heeft hij de aanzet gegeven tot de groei van het dorp door de aanleg van de Groote Weg, de huidige F.A. Molijnlaan met vele villa's. Ook was hij initiator van de tramlijn van Nunspeet naar Hattem in 1908 en zorgde hij dat Nunspeet de beschikking kreeg over elektra voor haar bewoners. Naast een verffabriek werden door Molijn een stoom-zuivelfabriek, de latere productielocatie van Nestle, en een stoomwasserij opgericht.

Trivia
Uit de nalatenschap van het echtpaar Molijn-De Groot werden vele jaren allerhande sociale en maatschappelijke projecten gefinancierd. Zo maakten tot 2012 jaarlijks alle basisschoolkinderen (groep 8) uit de gemeente Nunspeet een bezoek aan het Rijksmuseum.

[ Bericht 3% gewijzigd door gerhardius op 05-10-2013 09:07:43 ]
pi_131867508
Vooruitstrevend man...
I´m back.
pi_131868529
Ik heb de delen 1 tot en met 26 in een excel gezet, je kunt die vinden op

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-N6QCXXPWAQEU.xlsx

Je kunt met de filter heel handig selecteren wat je wilt lezen. Ook kun je met de zoekfunctie woorden zoeken.

Ik hoop dat iedereen dit handig vindt, ik in elk geval wel...

Trouwens: ik heb dit geupload bij www.mijnbestand.nl, heel handig!!
  Moderator zaterdag 5 oktober 2013 @ 11:28:01 #177
249559 crew  Lavenderr
pi_131869314
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 19:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik wilde wel kijken, maar ben het vergeten, misschien volgende week even langs de Primera hier in het dorp.
De AKO had het niet en AH ook niet.

Ga wel een proefnummer bestellen.
  Moderator zaterdag 5 oktober 2013 @ 11:31:10 #178
249559 crew  Lavenderr
pi_131869374
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 10:40 schreef gerhardius het volgende:
Ik heb de delen 1 tot en met 26 in een excel gezet, je kunt die vinden op

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-N6QCXXPWAQEU.xlsx

Je kunt met de filter heel handig selecteren wat je wilt lezen. Ook kun je met de zoekfunctie woorden zoeken.

Ik hoop dat iedereen dit handig vindt, ik in elk geval wel...

Trouwens: ik heb dit geupload bij www.mijnbestand.nl, heel handig!!
Top. Ben het aan het downloaden. Thanks Gerhardius.
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 12:18:01 #179
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131870207
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 10:40 schreef gerhardius het volgende:
Ik heb de delen 1 tot en met 26 in een excel gezet,
Mijn complimenten.
Je hebt er werk van gemaakt.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_131870375
Ok Gerhardius.
Een forumlid heeft het artikel van Skepter gescand, maar wist niet hoe het op dit forum te zetten.
Daarom door mij naar imageshack geupload

1 http://imageshack.us/photo/my-images/199/rzre.jpg (copy/paste deze link)
2 http://imageshack.us/f/849/8j4w.jpg/ (copy/paste deze link)
3 http://imageshack.us/photo/my-images/18/ayhj.jpg (copy/paste deze link)
4 http://imageshack.us/f/854/2ecz.jpg/ (copy/paste deze link)
5 http://imageshack.us/f/534/1aui.jpg/ (copy/paste deze link)
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 13:17:25 #181
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131871250
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 12:27 schreef Bluesdude het volgende:
Ok Gerhardius.Een forumlid heeft het artikel van Skepter gescand, maar wist niet hoe het op dit forum te zetten.Daarom door mij naar imageshack geupload
Bedankt .
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  Moderator zaterdag 5 oktober 2013 @ 13:21:50 #182
249559 crew  Lavenderr
pi_131871347
Eigenlijk best wel bijzonder; Septer en Skepter. Dat verzin je niet ;)
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 13:23:51 #183
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_131871396
edit werkt niet
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 13:49:54 #184
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131871993
Gerhardius bedankt voor je uitleg over Dhr. Molijn.

Wist je dat er een portret geschilderd is van Dhr. Molijn door Willy Martens in 1910?
Deze Willy Martens is ook in Nunspeet gaan wonen.
hij leefde van 1856 tot 1927.

Dat maakt hem interessant omdat hij leefde in de tijd van F v Vloten.
En uit de brief Wisseling van Frank v Vloten en Willem Witsen weten we dat Frank een kust liefhebber was. Waarschijnlijk kende beide elkaar, en is het de moeite waard om in de archieven wat meer over deze Willy Martens te weten te komen.
Ook vind ik het interessant dat Dhr. Molijn gecremeerd is.
misschien is F v Vloten wel bij de crematie aanwezig geweest, en heeft toen besloten zo wil ik het ook.
Wie zal het zeggen.

.
Hoe dan ook het blijft frappant dat beide gecremeerd zijn in een tijd dat dit hoogst ongebruikelijk was, en in de tijd van Dhr. Molijn zelfs verboden in Nederland.
Vandaar zijn Crematie in Duitsland waar dat wel was toegestaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door interbellum op 05-10-2013 14:16:57 ]
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_131872199
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 13:21 schreef Lavenderr het volgende:
Eigenlijk best wel bijzonder; Septer en Skepter. Dat verzin je niet
De eerste is van septisch en de andere van skeptisch ;)
Ockhams scheermes: Wanneer er verschillende hypotheses zijn die een verschijnsel in gelijke mate kunnen verklaren, wordt vanuit dit principe aangeraden om die hypothese te kiezen welke de minste aannames bevat en de minste entiteiten veronderstelt.
  Moderator zaterdag 5 oktober 2013 @ 14:02:30 #186
249559 crew  Lavenderr
pi_131872275
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 13:59 schreef Ponytram het volgende:

[..]

De eerste is van septisch en de andere van skeptisch ;)
Ja mooi he :D
pi_131876514
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 12:27 schreef Bluesdude het volgende:
http://imageshack.us/f/534/1aui.jpg (copy/paste deze link)
Thanks!

Ga ik zo eens lezen.,

Ik zie al wel afbeeldingen uit het boek voorbij komen.. Zijn de advocaten van Hans Sch. c.s. al weer geactiveerd?
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_131876627
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 13:23 schreef DeMolay het volgende:
edit werkt niet
Uploaden via tinypic, dan werkt het wel. ;)
★★★
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 18:35:07 #189
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131878002
Een snel in elkaar geflanst artikel vol met onjuistheden.
Dit gebeurd er als mensen zonder zich te verdiepen in het onderwerp iets gaan schrijven.
Ze had het beter helemaal door D.N. kunnen laten schrijven.
Ik lees tussen de regels de mening van DN .
juridisch zit het goed in elkaar op de afbeeldingen uit "het boek "na dan.
toch maar weer wachten tot er een goed onderbouwd boek met bewijzen uitkomt.

[ Bericht 17% gewijzigd door interbellum op 05-10-2013 19:06:07 ]
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  Moderator zaterdag 5 oktober 2013 @ 18:58:43 #190
249559 crew  Lavenderr
pi_131878500
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 18:35 schreef interbellum het volgende:
Een snel in elkaar geflanst artikel vol met onjuistheden.
Dit gebeurd er als mensen zonder zich te verdiepen in het onderwerp iets gaan schrijven.
Ze had het beter door D.N. kunnen laten schrijven.
Gewoon alles hier weggehaald.
pi_131879480
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 10:40 schreef gerhardius het volgende:
Ik heb de delen 1 tot en met 26 in een excel gezet, je kunt die vinden op

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-N6QCXXPWAQEU.xlsx

Je kunt met de filter heel handig selecteren wat je wilt lezen. Ook kun je met de zoekfunctie woorden zoeken.

Ik hoop dat iedereen dit handig vindt, ik in elk geval wel...

Trouwens: ik heb dit geupload bij www.mijnbestand.nl, heel handig!!
Wat een werk zeg. Lang bezig geweest zeker? :o

_O_
★★★
pi_131879909
Ik vond het best wel een goed artikel. Ze heeft zich verdiept in wat er gaande was de laatste 2 jaar.
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 23:36:07 #193
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131887142
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 19:54 schreef Bluesdude het volgende:
Ik vond het best wel een goed artikel. Ze heeft zich verdiept in wat er gaande was de laatste 2 jaar.
Ronde huis, ,Nieuw Soerel, een huis bij Hulshorst (Groeneveld) ze haalt alles door elkaar.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_131887990
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 19:37 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Wat een werk zeg. Lang bezig geweest zeker? :o

_O_
een klein avondje, valt wel mee, hoor!
  Moderator zondag 6 oktober 2013 @ 12:35:19 #195
249559 crew  Lavenderr
pi_131896085
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2013 00:07 schreef gerhardius het volgende:

[..]

een klein avondje, valt wel mee, hoor!
Het lukt niet met downloaden. Krijg steeds fout van de computer.
pi_131896481
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2013 00:07 schreef gerhardius het volgende:

[..]

een klein avondje, valt wel mee, hoor!
Haha, serieus? :P Naja, ik zou hier wel een tijdje over doen.

Goed werk. :Y
★★★
pi_131898826
zelf geprobeerd met Explorer, maar dat lukt wel. Op mijn Ipad werkt het niet.
pi_131898989
Gewoon binnengehaald en geopent in Openoffice; no problemo! Het is handig.

Dat artikel eens gelezen en het idd een soort samenvatting van ons forum. Geen hele grote onjuistheden kunnen vinden, maar het zou zo stylisch zijn van haar om ons te verblijden met een bedankje op dit forum.

Er was 1 iets wat me opviel; is er inderdaad gesproken over de mogelijk dat de honingpotjes maagdenbloed bevatten?
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
  Moderator zondag 6 oktober 2013 @ 14:08:44 #199
249559 crew  Lavenderr
pi_131899046
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 14:07 schreef lxhkrd het volgende:
Gewoon binnengehaald en geopent in Openoffice; no problemo! Het is handig.

Dat artikel eens gelezen en het idd een soort samenvatting van ons forum. Geen hele grote onjuistheden kunnen vinden, maar het zou zo stylisch zijn van haar om ons te verblijden met een bedankje op dit forum.

Er was 1 iets wat me opviel; is er inderdaad gesproken over de mogelijk dat de honingpotjes maagdenbloed bevatten?
Dat zou wel zo netjes geweest zijn.
pi_131918709
Was vandaag op de wilddag in Vierhouten. Niemand gezien die mij bekend voorkwam.

Van Vloten en Molijn hebben het nog aan de stok gehad, juridisch gezien, over een weggetje. Niet echt bijzonder. De stukken daarvan liggen bij het Streekarchivariaat in Nunspeet.

Artikel in Skepter ook gelezen. Tja, het ligt binnen de lijn der verwachtingen. Ik heb contact met mevrouw Tieben via Facebook. Ze had haar artikel voor Skepter bijna klaar toen ze mijn stuk in G-Geschiedenis vond, en dat is er nog in verwerkt. Er zitten inderdaad een paar foutjes tussen, moet ze er nog even uitfilteren. Wilde het als print meenemen dit weekend, ware het niet dat de printer weer eens kuren had. Heb het dus grotendeels op mijn smartphone moeten lezen, ook niet echt ideaal. De conclusie dat het geen geschiedkundig onderzoek is geweest van Schalkwijk et al ondersteun ik. Heb haar nog gewezen op de kritiek van Sulman en het nogal merkwaardige antwoord van Schalkwijk daarop.

Ik zou afgelopen zaterdag nog even richting het RH gaan, ware het niet dat mijn vrije zaterdag door een zeker iemand was opgeofferd om te helpen de boel winterklaar te maken. Gras verticuteren. Jippie.
  Moderator zondag 6 oktober 2013 @ 23:06:00 #201
249559 crew  Lavenderr
pi_131921967
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 22:09 schreef Dissectienaald het volgende:
Was vandaag op de wilddag in Vierhouten. Niemand gezien die mij bekend voorkwam.

Van Vloten en Molijn hebben het nog aan de stok gehad, juridisch gezien, over een weggetje. Niet echt bijzonder. De stukken daarvan liggen bij het Streekarchivariaat in Nunspeet.

Artikel in Skepter ook gelezen. Tja, het ligt binnen de lijn der verwachtingen. Ik heb contact met mevrouw Tieben via Facebook. Ze had haar artikel voor Skepter bijna klaar toen ze mijn stuk in G-Geschiedenis vond, en dat is er nog in verwerkt. Er zitten inderdaad een paar foutjes tussen, moet ze er nog even uitfilteren. Wilde het als print meenemen dit weekend, ware het niet dat de printer weer eens kuren had. Heb het dus grotendeels op mijn smartphone moeten lezen, ook niet echt ideaal. De conclusie dat het geen geschiedkundig onderzoek is geweest van Schalkwijk et al ondersteun ik. Heb haar nog gewezen op de kritiek van Sulman en het nogal merkwaardige antwoord van Schalkwijk daarop.

Ik zou afgelopen zaterdag nog even richting het RH gaan, ware het niet dat mijn vrije zaterdag door een zeker iemand was opgeofferd om te helpen de boel winterklaar te maken. Gras verticuteren. Jippie.
Mevrrouw Tieben heeft alles wat hier gepost is gebruikt voor haar artikel, dat moge duidelijk zijn. Geeft niet, maar geen dan ook de credtits aan FOK! Nu was het min of meer kritiek op FOK!
pi_131924512
Ik ben de enige nu die het nog niet gelezen heeft?
I´m back.
pi_131926767
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 23:06 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Mevrrouw Tieben heeft alles wat hier gepost is gebruikt voor haar artikel, dat moge duidelijk zijn. Geeft niet, maar geen dan ook de credtits aan FOK! Nu was het min of meer kritiek op FOK!
Niet helemaal correct. Het stuk over Fok zat niet in haar oorspronkelijke artikel, maar is later door de hoofdredacteur toegevoegd. Daarnaast staat Fok in de bronvermelding!
pi_131927143
Vergeet daarnaast niet dat Fok op de radar staat van Skepsis sinds het geval met de 'genverbrander'...
pi_131927183
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 22:09 schreef Dissectienaald het volgende:
Was vandaag op de wilddag in Vierhouten. Niemand gezien die mij bekend voorkwam.
Ik was er beide dagen, ben alleen RHSearcher tegen gekomen. Maar ik weet natuurlijk ook niet hoe iedereen er uit ziet.

Had sowieso weinig tijd voor een praatje i.v.m. de familie die op bezoek was. Plus dat je op dit soort dagen om de 10 meter wel weer een bekende tegen het lijf loopt.
Het puntje van een pen, is het felste wapen dat ik ken.
Jacob Cats (1577-1660).
Want wie schrijft, die blijft !
  Moderator maandag 7 oktober 2013 @ 09:12:21 #206
249559 crew  Lavenderr
pi_131927923
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 08:00 schreef Dissectienaald het volgende:
Vergeet daarnaast niet dat Fok op de radar staat van Skepsis sinds het geval met de 'genverbrander'...
Hoe bedoel je op de radar?
Hier kwam toch ook alleen maar kritiek erop?
pi_131928403
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 09:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hoe bedoel je op de radar?
Hier kwam toch ook alleen maar kritiek erop?
Dat jullie toen zijn opgevallen in verband met die actie tegen Robbert van den Broeke, de googleparagnost. Dat heeft ook aandacht gegenereerd in Skepter. Sindsdien houdt Nanninga dit forum in de gaten, want er gebeuren voor Skepsis-begrippen leuke dingen hier. Ik weet niet hoe jij kritiek interpreteert, maar die is naar mijn bescheiden mening eerder gericht op de leden dan op Fok zelf. In mijn boek is het ook niet allemaal 'pais en vree', als je dat op die manier weergeeft, dan doe je de geschiedenis onrecht aan. Het gaat soms 'hard tegen hard', maar niemand zal ontkennen dat dit forum, zeker over het Ronde Huis, een rol heeft gespeeld in de plotselinge populariteit van het Ronde Huis. Sterker nog: ik wil zelfs zo ver gaan om te zeggen dat het nooit zo'n 'hype' had kunnen worden als jij dit topic niet had geopend.

Zoals ik het artikel lees is het descriptief van aard en heeft het de licht sceptische inslag die ik eigenlijk van Skepsis gewend ben. Ik ben het met je eens als je stelt dat het artikel niets nieuws aan het licht brengt. Anderzijds is Fok weldegelijk opgenomen in de bronvermelding. Ik heb dat met mijn boek ook gedaan, zelfs tot op message-niveau. Lezers kunnen in feite met mijn boek in de hand alles op Fok nalopen. Fok staat vermeld als geraadpleegde website, en als ik iets citeer, is dat gedaan met exacte vindplaats. Internet is wat dat betreft niet anders dan literatuur of een archiefstuk, de transparantie van geschiedschrijving vereist dat je exact kunt aangeven waar je welke informatie hebt gevonden.

Of de Werkgroep Het Ronde Huis actie gaat ondernemen op het gebruik van hun Wodantekening, dat valt nog maar te bezien. Bij de afbeelding is geen vindplaats vermeld, dus ze zouden inbreuk op hun copyright kunnen claimen. Het boek staat echter wel weer vermeld bij de bronnen. Ik ben geen jurist, dus een inschatting hoe een rechter dit zal beoordelen, kan ik je niet geven.
pi_131928449
quote:
10s.gif Op maandag 7 oktober 2013 08:06 schreef Toppie_ het volgende:

Had sowieso weinig tijd voor een praatje i.v.m. de familie die op bezoek was. Plus dat je op dit soort dagen om de 10 meter wel weer een bekende tegen het lijf loopt.
Geen last van gehad ;-) Wel erg lekker gegeten. Volgend jaar gaan we weer, misschien dat we dan eens met iedereen van Fok moeten afspreken om gewoon eens een pilske te vatten. Met een wildzwijnspies erbij ;-)
  Moderator maandag 7 oktober 2013 @ 13:49:22 #209
249559 crew  Lavenderr
pi_131934763
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 06:33 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Niet helemaal correct. Het stuk over Fok zat niet in haar oorspronkelijke artikel, maar is later door de hoofdredacteur toegevoegd. Daarnaast staat Fok in de bronvermelding!
Oh, dus bijna had FOK! er niet ingestaan.
Gelukkig dat de hoofdredacteur ingegrepen heeft en FOK! ook bij de bronnen vermeld heeft.
En jij staat er ook. Mooie reclame voor je boek btw :)
pi_131937203
Zekers. Mij hoor je ook niet klagen ;-)

Het is natuurlijk in hoeverre iemand zich in zulke 'bronnen' verdiept. Het blog van Couzy krijgt ook geen overdreven aandacht, maar dat is wel één van de aanjagers geweest voor het verhaal van het RH. Zonder dat blog, geen topic in Fok!

De aanleiding voor dit artikel was het interview bij Spijkers met Koppen, dat was voor Agnes Tieben het vertrekpunt. Als zij oorspronkelijk onderzoek zou hebben uitgevoerd, dan kom je niet nu al met een artikel. Ik zie het eerder als een kritiek aan het adres van de Werkgroep RH. Het zal mij benieuwen wanneer Schalkwijk weer in de pen klimt om hier eens een repliek op te geven.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 03:05:24 #211
396430 Red-Baron
the truth is where?
pi_131960563
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 09:43 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Geen last van gehad ;-) Wel erg lekker gegeten. Volgend jaar gaan we weer, misschien dat we dan eens met iedereen van Fok moeten afspreken om gewoon eens een pilske te vatten. Met een wildzwijnspies erbij ;-)
Ja, dat lijkt me wel wat.
Misschien met een wandeling vooraf?
Iedereen creëert de werkelijkheid.
Eerst is er de gedachte, dan volgt de realiteit (niet andersom).
pi_131960866
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 03:05 schreef Red-Baron het volgende:

[..]

Ja, dat lijkt me wel wat.
Misschien met een wandeling vooraf?
Goed idee, starten we bij de Keltische Put op de golfbaan, langs de A28, kunnen we mooi alle landschapselementen in de wandeling opnemen.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 07:01:09 #213
407788 nuwenspete
riooljournalistiek
pi_131960956
dat artikel in Skepter lijkt idd snel inelkaar geflanst; geen uitvoerig eigen onderzoek,
alleen maar gebaseerd op gegevens verzameld door anderen; niets nieuws en ook
nog vol onjuistheden.

wacht 's even.... Skepter....Septer.... dat 1976 artikel was ook alleen maar gebaseerd
op gegevens verzameld door een ander en ook vol onjuistheden.

hetzelfde kunnen we verwachten van dat boek waar deze DN zoveel over droomt en ook
ws niet echt interessant nieuws zal bevatten. Tenzij hij het tzt zelf gaat publiceren, zal dit
werk helaas nooit het daglicht zien.

Het boek van de Werkgroep 1, dat gebaseerd is op vele jaren werk door een groep
gemotiveerde personen en veel dichter bij de waarheid zit en veel meer origineel materiaal
bevat, werd afgewezen door twee uitgevers omdat die daar geen brood in zagen.
Het werd uiteindelijk gepubliceerd door een plaatselijke Nunspeetse drukker, maar
die zit echt niet te wachten op een tweede boek met weinig nieuwe feiten.
beerput: vergaarbak van smerige zaakjes
pi_131961410
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 07:01 schreef nuwenspete het volgende:
hetzelfde kunnen we verwachten van dat boek waar deze DN zoveel over droomt en ook
ws niet echt interessant nieuws zal bevatten. Tenzij hij het tzt zelf gaat publiceren, zal dit
werk helaas nooit het daglicht zien.

Het boek van de Werkgroep 1, dat gebaseerd is op vele jaren werk door een groep
gemotiveerde personen en veel dichter bij de waarheid zit en veel meer origineel materiaal
bevat, werd afgewezen door twee uitgevers omdat die daar geen brood in zagen.
Het werd uiteindelijk gepubliceerd door een plaatselijke Nunspeetse drukker, maar
die zit echt niet te wachten op een tweede boek met weinig nieuwe feiten.
nuwenspete, wat is je drijfveer om zo negatief te staan ten opzichte van DN's poging een boek uit te geven? En om dat zo nadrukkelijk naar voren te brengen hier?
pi_131962000
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 07:01 schreef nuwenspete het volgende:

Tenzij hij het tzt zelf gaat publiceren, zal dit werk helaas nooit het daglicht zien.

De tijd zal het leren..
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_131962001
Ik vraag mij eerder af waarom er ineens zo'n 'negatieve golf' over mijn boek op het forum moet komen. Nuwenspete doet alsof hij mijn boek al heeft gelezen. Zoals eigenlijk zovelen. Wacht nu eerst maar eens, en kom pas met je 'commentaar' als je het gelezen hebt.

Daarnaast vind ik het niet zo vreemd dat twee uitgevers het boek van Schalkwijk et al hebben afgewezen. Het is nogal een verhaal, en de bronvermelding is mager tot nul...
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 11:30:07 #217
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131964703
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 07:01 schreef nuwenspete het volgende:
hetzelfde kunnen we verwachten van dat boek waar deze DN zoveel over droomt en ook ws niet echt interessant nieuws zal bevatten. Tenzij hij het tzt zelf gaat publiceren, zal ditwerk helaas nooit het daglicht zien.
Ook ik denk dat het bij een uitgever niet gaat lukken.
Maar ik hoop wel dat zijn boek op een of andere manier op de markt komt.
Ik ben namelijk zeer benieuwd naar de bewijzen die hij zegt te hebben.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_131964815
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 08:12 schreef gerhardius het volgende:

[..]

nuwenspete, wat is je drijfveer om zo negatief te staan ten opzichte van DN's poging een boek uit te geven? En om dat zo nadrukkelijk naar voren te brengen hier?
nuwenspete is een believer. FvV is zijn satan en wie dat ontkent is zijn tegenstander.
En arrogantie is de dekmantel voor een gebrek aan argumenten.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 11:40:30 #219
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131964948
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 07:01 schreef nuwenspete het volgende:
Het boek van de Werkgroep 1, dat gebaseerd is op vele jaren werk door een groepgemotiveerde personen en veel dichter bij de waarheid zit en veel meer origineel materiaalbevat, werd afgewezen door twee uitgevers omdat die daar geen brood in zagen.Het werd uiteindelijk gepubliceerd door een plaatselijke Nunspeetse drukker, maardie zit echt niet te wachten op een tweede boek met weinig nieuwe feiten.
Hier moet ik je even corrigeren

ik lees hier dat werkgroep 1 gemotiveerd is, bedoel je daarmee dat D.N. niet gemotiveerd is?
Je kan commentaar op zijn mening hebben ,maar je kan niet zeggen dat hij niet gemotiveerd is.
het tegendeel heeft hij namelijk al bewezen .

Wat ik ook nogal storend vind is dat je zegt dat werkgroep 1 dichter bij de waarheid zit.
Je kan dat nog niet beoordelen omdat werkgroep 1 niet met bewijzen is gekomen en omdat je de inhoud van het boek van D.N. niet kent.

[ Bericht 0% gewijzigd door interbellum op 08-10-2013 12:07:19 ]
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 11:55:45 #220
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131965433
Jammer dat ik niemand van jullie ben tegen gekomen op de" wilddag"
Dat zal mijn eigen schuld wel zijn, want ik had gezegd mijn rode tabberd aan te doen en op mijn schimmel te komen.
Maar dat was voordat ik las dat ik in Amsterdam niet meer welkom ben vanwege mijn pieterman knechten.
Het moet toch niet veel gekker worden.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_131967255
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 09:14 schreef lxhkrd het volgende:

[..]

De tijd zal het leren..
I rest my case...
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 15:14:01 #222
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131970884
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 13:07 schreef Dissectienaald het volgende:
I rest my case...
Not guilty............yet
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_131973796
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 11:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

nuwenspete is een believer. FvV is zijn satan en wie dat ontkent is zijn tegenstander.
En arrogantie is de dekmantel voor een gebrek aan argumenten.
ik ben eigenlijk benieuwd naar de reactie van Nuwenspete, hopelijk reageert hij zelf ook nog hier...
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 17:23:49 #224
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131974861
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 16:50 schreef gerhardius het volgende:
ik ben eigenlijk benieuwd naar de reactie van Nuwenspete, hopelijk reageert hij zelf ook nog hier...
Of hij is verstandig en laat het voor wat het is, een beetje trollen
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 21:51:29 #225
407788 nuwenspete
riooljournalistiek
pi_131986318
@Gerhardius:
Alsof deze DN nooit negatief geweest is tegenover aos, Schalkwijk, Septer, Walpurgus etc..
kom toch man!
Ik ken de Nederlandse boekenwereld en uitgeverswereld wel een beetje, en helaas voor DN is
er echt niet makkelijk om een boek gepubliceerd te krijgen waarvoor weinig belangstelling is
afgezien van een handjevol followers bij Fok en Facebook.
Ik wil alleen maar realistisch zijn; hoeveel boeken denkt hij dat zijn toekomstige uitgever wel
zal willen drukken en hoeveel hiervan een half jaartje later voor een kratsje bij de Slegte voor een
lange tijd te koop zullen liggen?
Een van de mogelijke toekomstige uitgevers van het eerste boek had reeds 2.500 euros uitgegeven
voor de omslag van het boek, maar zag achteraf maar liever af om het boek te publiceren en maar
beter die 2.500 euros als verlies af te schrijven!
De lijst van vragen die je een tijdje geleden hier stelde kan DN niet beantwoorden; er zijn nog veel
andere zeer interessante zaken die niet in zijn boek te vinden zullen zijn.
Over van V zijn we al lang uitgepraat; dat kunnen we allemaal uitgebreid en volledig juist (helaas zonder bronvermeldingen) in het Schalkwijk boek vinden.
Ik kan je vragen wel beantwoorden, maar dit zou niet eerlijk zijn t.o.v. de schrijvers van dat "andere"
boek.
Over negatief gesproken: ik heb onlangs voorgesteld om tot samenwerking te komen om gezamenlijk
een soort "super"boek te produceren, maar DN zou daar helaas nooit voor te vinden zijn: alleen zijn
theorien zijn juist en als hij tegenstrijdige informatie niet in een archief of of het www kan vinden, past
dat niet in zijn straatje.
Jammer toch maar.....
beerput: vergaarbak van smerige zaakjes
pi_131986994
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:51 schreef nuwenspete het volgende:
@Gerhardius:
Alsof deze DN nooit negatief geweest is tegenover aos, Schalkwijk, Septer, Walpurgus etc..
kom toch man!
Ik ken de Nederlandse boekenwereld en uitgeverswereld wel een beetje, en helaas voor DN is
er echt niet makkelijk om een boek gepubliceerd te krijgen waarvoor weinig belangstelling is
afgezien van een handjevol followers bij Fok en Facebook.
Ik wil alleen maar realistisch zijn; hoeveel boeken denkt hij dat zijn toekomstige uitgever wel
zal willen drukken en hoeveel hiervan een half jaartje later voor een kratsje bij de Slegte voor een
lange tijd te koop zullen liggen?
Een van de mogelijke toekomstige uitgevers van het eerste boek had reeds 2.500 euros uitgegeven
voor de omslag van het boek, maar zag achteraf maar liever af om het boek te publiceren en maar
beter die 2.500 euros als verlies af te schrijven!
De lijst van vragen die je een tijdje geleden hier stelde kan DN niet beantwoorden; er zijn nog veel
andere zeer interessante zaken die niet in zijn boek te vinden zullen zijn.
Over van V zijn we al lang uitgepraat; dat kunnen we allemaal uitgebreid en volledig juist (helaas zonder bronvermeldingen) in het Schalkwijk boek vinden.
Ik kan je vragen wel beantwoorden, maar dit zou niet eerlijk zijn t.o.v. de schrijvers van dat "andere"
boek.
Over negatief gesproken: ik heb onlangs voorgesteld om tot samenwerking te komen om gezamenlijk
een soort "super"boek te produceren, maar DN zou daar helaas nooit voor te vinden zijn: alleen zijn
theorien zijn juist en als hij tegenstrijdige informatie niet in een archief of of het www kan vinden, past
dat niet in zijn straatje.
Jammer toch maar.....
Ja wacht maar af dan, en wrs kun je ook aardige marketing voeren op dit onderwerp. Ik bedoel, Prins Hendrik komt erin voor, en iedereen kent die verhalen wel over Prins Hendrik en dat wordt iig nu gedebunked... dus daar kun je veel mee, kun je zelfs bij P&W mee aankomen wrs...
I´m back.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 23:16:29 #227
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131991011
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:51 schreef nuwenspete het volgende:
Over van V zijn we al lang uitgepraat; dat kunnen we allemaal uitgebreid en volledig juist (helaas zonder bronvermeldingen) in het Schalkwijk boek vinden.
Hoe kun je nou zeggen dat het "volledig juist " is zonder dat het bewezen is ,en zonder dat er een bron vermelding is.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 23:22:15 #228
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131991301
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:51 schreef nuwenspete het volgende:
Over negatief gesproken: ik heb onlangs voorgesteld om tot samenwerking te komen om gezamenlijkeen soort "super"boek te produceren, maar DN zou daar helaas nooit voor te vinden zijn: alleen zijntheorien zijn juist en als hij tegenstrijdige informatie niet in een archief of of het www kan vinden, pastdat niet in zijn straatje.Jammer toch maar.....
Hier geef je zelf de reden al waarom DN geen boek samen wil maken.
Jullie meningen staan haaks op elkaar.
Zo'n superboek heeft helemaal geen kans van slagen.
Maak ieder een boek en dan oordelen wij wel wie er gelijk heeft.
Maar wel zelf uitgeven die boeken, anders komen ze er nooit.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_131995994
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:51 schreef nuwenspete het volgende:

Over negatief gesproken: ik heb onlangs voorgesteld om tot samenwerking te komen om gezamenlijk
een soort "super"boek te produceren, maar DN zou daar helaas nooit voor te vinden zijn: alleen zijn
theorien zijn juist en als hij tegenstrijdige informatie niet in een archief of of het www kan vinden, past
dat niet in zijn straatje.
Jammer toch maar.....
Ik ben kritisch geweest op bovengenoemde heren, en dat werd altijd met vijandelijkheid beantwoord. Dat er zaken uit mijn privé-leven erbij gehaald moesten worden om hun 'argumenten' kracht bij te zetten. De grootste leugen staat hierboven in de quote. Ik sta open voor een dergelijke samenwerking, maar omdat ik eerdere 'samenwerkingen' op dit forum heb zien 'ontstaan' en direct weer 'vergaan', dan vind ik dat ik wel als eis mag stellen dat iedereen er vol in gaat. En niet voor 25% omdat we eigenlijk de rest van onze informatie willen achterhouden.

Daarnaast wil ik je er nogmaals op wijzen dat je weer ervan uitgaat te weten waar mijn boek precies over gaat. Hou daar een keer mee op. Je krijgt straks al genoeg problemen om je daar uit te moeten kletsen, zoals jullie nu lopen te roepen dat 'Van Vloten niet zo belangrijk was'. Inmiddels hebben jullie ook wel in de gaten gekregen dat Van Vloten eigenlijk niet de 'zwarte rotzak' was waar hij voor is uitgemaakt. Dus worden maar snel nieuwe zondebokken gezocht. Dat doet wat voor de geloofwaardigheid van het verhaal.

Volgens jouw redenering is dus geen uitgever hierin geïnteresseerd. Dan kan Werkgroep 2 ook wel stoppen met hun boek, toch?
pi_131996942
En dan stoort mij eigenlijk nog een bewering van dhr Nuwenspete: hoe kan Van Vloten geen grote rol hebben gespeeld in het 'totale verhaal', maar het boek van de werkgroep 'grotendeels juist' zijn? Die beweren immers dat hij een 'groep' rondom zichzelf heeft gevormd...
pi_131997518
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:51 schreef nuwenspete het volgende:
Over negatief gesproken:
Wat mij hierbij opvalt is dat de mensen die zich qua personalia redelijk bloot hebben gegeven vaak minder kritisch zijn dan degenen die zich verborgen houden.

Dus hoe kan er onderling vertrouwen ontstaan?
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 11:24:35 #232
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131999583
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 09:58 schreef lxhkrd het volgende:
Wat mij hierbij opvalt is dat de mensen die zich qua personalia redelijk bloot hebben gegeven vaak minder kritisch zijn dan degenen die zich verborgen houden. Dus hoe kan er onderling vertrouwen ontstaan?
Scherp !!!!
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  woensdag 9 oktober 2013 @ 11:30:52 #233
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_131999763
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 08:14 schreef Dissectienaald het volgende:
Volgens jouw redenering is dus geen uitgever hierin geïnteresseerd. Dan kan Werkgroep 2 ook wel stoppen met hun boek, toch?
Als je al een afspraak heb met een uitgever( zoals je zelf zegt ) vind ik dit een vreemde opmerking.

Dan zou je eerder zeggen; Wacht mijn boek maar af !!
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  woensdag 9 oktober 2013 @ 11:41:18 #234
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132000111
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 09:26 schreef Dissectienaald het volgende:
En dan stoort mij eigenlijk nog een bewering van dhr Nuwenspete: hoe kan Van Vloten geen grote rol hebben gespeeld in het 'totale verhaal', maar het boek van de werkgroep 'grotendeels juist' zijn? Die beweren immers dat hij een 'groep' rondom zichzelf heeft gevormd...
Niemand kan zeggen dat het verhaal grotendeels juist is.
Er is totaal geen bewijs..
Het tegendeel bewijzen komt neer op omgekeerde bewijslast.
En dus helemaal niet te bewijzen.

zo kort kan het volgende boek zijn.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_132001922
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 11:30 schreef interbellum het volgende:

[..]

Als je al een afspraak heb met een uitgever( zoals je zelf zegt ) vind ik dit een vreemde opmerking.

Dan zou je eerder zeggen; Wacht mijn boek maar af !!
Lees nogmaals de bijdrage van Nuwenspete: er was in beginsel geen interesse in het boek van de Werkgroep, er zal geen interesse in mijn boek zijn, maar híj kan geen vragen beantwoorden omdat het zal interfereren met 'het boek van de anderen'. Waarom is er dan wel interesse in dat boek?

Daarnaast: ik heb een afspraak met een uitgever. Dat houdt in dat we over mijn boek gaan 'praten', zolang ik geen handtekening onder een contract zet, heb ik concreet gezien geen boek waarvan ik kan zeggen dat je het maar moet afwachten. Ik heb al een uitgever, die mij een contract heeft gestuurd waarover overigens niet onderhandeld kon worden, aangegeven niet met hun in zee te willen gaan. Als het gesprek mij niet bevalt, zou het zomaar kunnen dat ik met uitgever twee ook niet in zee wil. Het moet mij van het hart dat ik de aanpak van uitgever 2 al een stuk positiever ervaar dan die van uitgever 1. De kans is groot dat ik bij hun ga tekenen.
  Moderator woensdag 9 oktober 2013 @ 12:47:15 #236
249559 crew  Lavenderr
pi_132001986
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 12:45 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Lees nogmaals de bijdrage van Nuwenspete: er was in beginsel geen interesse in het boek van de Werkgroep, er zal geen interesse in mijn boek zijn, maar híj kan geen vragen beantwoorden omdat het zal interfereren met 'het boek van de anderen'. Waarom is er dan wel interesse in dat boek?

Daarnaast: ik heb een afspraak met een uitgever. Dat houdt in dat we over mijn boek gaan 'praten', zolang ik geen handtekening onder een contract zet, heb ik concreet gezien geen boek waarvan ik kan zeggen dat je het maar moet afwachten. Ik heb al een uitgever, die mij een contract heeft gestuurd waarover overigens niet onderhandeld kon worden, aangegeven niet met hun in zee te willen gaan. Als het gesprek mij niet bevalt, zou het zomaar kunnen dat ik met uitgever twee ook niet in zee wil. Het moet mij van het hart dat ik de aanpak van uitgever 2 al een stuk positiever ervaar dan die van uitgever 1. De kans is groot dat ik bij hun ga tekenen.
Dat is mooi DN. Hopen dan maar dat je gevoel over uitgever 2 goed is.
pi_132002767
Ik maak nog even geen namen bekend, zodra alles in kannen en kruiken is, krijgen jullie te horen wie het boek gaat uitgeven. OOK als ik besluit om het in eigen beheer te doen.
pi_132002793
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 12:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is mooi DN. Hopen dan maar dat je gevoel over uitgever 2 goed is.
Er is al meer persoonlijk contact geweest (via telefoon en mail) dan met de eerste...
  Moderator woensdag 9 oktober 2013 @ 13:58:56 #239
249559 crew  Lavenderr
pi_132004028
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:18 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Er is al meer persoonlijk contact geweest (via telefoon en mail) dan met de eerste...
Klinkt goed :)
pi_132004214
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:17 schreef Dissectienaald het volgende:
Ik maak nog even geen namen bekend, zodra alles in kannen en kruiken is, krijgen jullie te horen wie het boek gaat uitgeven. OOK als ik besluit om het in eigen beheer te doen.
"Athenaeum Polak&van Gennep" of toch "Lemniscaat"?
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
  Moderator woensdag 9 oktober 2013 @ 14:14:09 #241
249559 crew  Lavenderr
pi_132004479
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 14:05 schreef lxhkrd het volgende:

[..]

"Athenaeum Polak&van Gennep" of toch "Lemniscaat"?
Hij gaat het nog niet zeggen. Pas als het in kannen en kruiken is. Of in dit geval : ingenaaid en gebonden :P
pi_132007264
Geen van beiden. Sterker nog, die heb ik allebei niet benaderd.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 15:49:49 #243
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132007584
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 12:45 schreef Dissectienaald het volgende:
Lees nogmaals de bijdrage van Nuwenspete: er was in beginsel geen interesse in het boek van de Werkgroep, er zal geen interesse in mijn boek zijn, maar híj kan geen vragen beantwoorden omdat het zal interfereren met 'het boek van de anderen'. Waarom is er dan wel interesse in dat boek?
allereerst wil ik je zeggen dat de kritiek die ik af en toe op je heb ,nooit persoonlijk is.
ik heb soms een andere mening dan jij en soms ben ik het volledig met je eens.
(dat geld ook voor anderen op dit forum)
Maar we kunnen gerust samen een biertje drinken

Wat betreft je vraag" Waarom is er dan wel interesse in dat boek."
De uitgever is iemand uit nunspeet.
met waarschijnlijk sympathie voor werkgroep 1 en /of het verhaal.
Hij heeft mij zelf verteld dat hij voortaan alleen nog een boek uitbrengt als de feiten bewezen zijn.

En of het verhaal nu waar is of niet ,het boek leest lekker weg .En er zijn nog plaatsen terug te vinden waar het boek over schrijft. (zie het als een streek roman) dat willen mensen uit Nunspeet wel lezen.

Jou boek is waarschijnlijk een opsomming van feiten waarom boek 1 niet klopt.
En nogmaals ik zou graag zien dat je boek er komt, maar of er buiten dit forum meer mensen
zijn die dat vinden betwijfel ik.
Ik zeg dit met de wetenschap dat ik niet weet wat er in jou boek staat .
En wens je veel succes met het uitbrengen van je boek.

[ Bericht 1% gewijzigd door interbellum op 09-10-2013 15:55:47 ]
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_132008633
Osinga?

Heeft interesse in andere boeken over het Ronde Huis. Ik heb van iemand begrepen ook in het mijne. Noem het een onderbuikgevoel, maar ik heb niet het idee dat ik op mijn plaats ben bij Uitgeverij Nunspeet.

Verder moet je maar wachten tot het boek verschenen is met het gissen naar de inhoud. Nee, het is geen opsomming van feiten. Er zitten drie thema's in. Meer zeg ik er niet over.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 16:44:38 #245
407788 nuwenspete
riooljournalistiek
pi_132009404
@ interbellum en lxhkrd:

scherp, maar....

voor zover ik weet hebben de personen die aan het zgn tweede boek werken hier nooit aan het
forum deelgenomen. Beschuldig hen dus niet!
Ik zelf wilde alleen maar proberen te bemiddelen om gezamelijk tot een beter, meer compleet
boek te komen, maar heb nooit een positieve reactie gezien.
DN's mogelijke boek zal echt wel goed worden daar hij een serieuze, bijna fanatieke (dit laatste
is positief bedoeld, voodat ik het er weer van langs krij hier!), maar zonder de informatie in handen
van die anderen, zal het jammerlijk beperkt worden in nieuwe relevante feiten.
Ik wil hem echt aanraden om het maar zelf te publiceren; meer werk, maar meer winst.

Hij heeft overigens nog niet gezegd hoeveel boeken hij denkt te laten drukken en hoeveel hij
hiervan tegen de publicatie prijs denkt te kunnen verkopen.
Het is ook maar dat hij slechts een "afspraak" heeft met een potentiele uitgever (ik denk wel dat ik weet wie die twee "potentiele" uitgevers zijn overigens: het is een relatief klein wereldje daar); maar
het is niet DN's handtekening onder het contract die belangrijk zal zijn, maar die van de potentiele uitgever.

Ikzelf zou nooit het finaciele risico willen nemen om een boek te produceren met zo'n kleine kring
van mogelijke kopers.....
beerput: vergaarbak van smerige zaakjes
  Moderator woensdag 9 oktober 2013 @ 16:56:46 #246
249559 crew  Lavenderr
pi_132009862
Ik zit zo eens te denken maar we hebben Rein Tuinenga hier niet meer teruggezien. Zou hij zijn interesse verloren hebben?
En dat terwijl hij het zelfs tot een reportage op SBS geschopt heeft. Wel een tikkeltje satirisch(waar ik me over verbaasde want hij leek serieus bezig met HRH), en nu niets meer.
pi_132011110
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 16:56 schreef Lavenderr het volgende:
Ik zit zo eens te denken maar we hebben Rein Tuinenga hier niet meer teruggezien. Zou hij zijn interesse verloren hebben?
En dat terwijl hij het zelfs tot een reportage op SBS geschopt heeft.
Zijn "15 minutes of fame", net als die man op de A1, afgelopen maandag...
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_132011436
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 16:44 schreef nuwenspete het volgende:
@ interbellum en lxhkrd:

scherp, maar....

voor zover ik weet hebben de personen die aan het zgn tweede boek werken hier nooit aan het
forum deelgenomen. Beschuldig hen dus niet!
O, beschuldigen is zo'n groot woord. Maar ik dacht we inderdaad wel met WGHRH-2 mensen te maken hebben gehad hier op dit forum. Ik kan niet zo makkelijk op de (alle) forumnamen komen, maar bv. een aos, dragonflies e.d. circuleren wel erg dicht om de leden van die werkgroep.
En ze zijn allen anoniem gebleven (hun goed recht!).

Wat ik bedoel: ik ken de echte namen van Toppie,DN,Gerhardius,RHsearcher,Zonnestraal10, e.d. En velen kennen mijn naam.
Deze betrokken "bekenden" staan over het algemeen als neutraal tot non-believers te boek, terwijl de meeste betrokken"onbekenden" believers zijn. (en nu tel ik even de "echte" Fokkers niet mee, trouwens..) Hoe komt dit?
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
  Moderator woensdag 9 oktober 2013 @ 18:52:35 #249
249559 crew  Lavenderr
pi_132013585
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 17:45 schreef lxhkrd het volgende:

[..]

O, beschuldigen is zo'n groot woord. Maar ik dacht we inderdaad wel met WGHRH-2 mensen te maken hebben gehad hier op dit forum. Ik kan niet zo makkelijk op de (alle) forumnamen komen, maar bv. een aos, dragonflies e.d. circuleren wel erg dicht om de leden van die werkgroep.
En ze zijn allen anoniem gebleven (hun goed recht!).

Wat ik bedoel: ik ken de echte namen van Toppie,DN,Gerhardius,RHsearcher,Zonnestraal10, e.d. En velen kennen mijn naam.
Deze betrokken "bekenden" staan over het algemeen als neutraal tot non-believers te boek, terwijl de meeste betrokken"onbekenden" believers zijn. (en nu tel ik even de "echte" Fokkers niet mee, trouwens..) Hoe komt dit?
Jij zou eigenlijk het boek van DN moeten illustreren. Je maakt zulke prachtige foto's van het gebied.
  Moderator woensdag 9 oktober 2013 @ 19:04:24 #250
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_132014000
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 17:45 schreef lxhkrd het volgende:
de "echte" Fokkers
hoax
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_132015692
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 16:44 schreef nuwenspete het volgende:
Ik zelf wilde alleen maar proberen te bemiddelen om gezamelijk tot een beter, meer compleet
boek te komen, maar heb nooit een positieve reactie gezien.
kijk, hier stapt iemand over zijn eigen schaduw heen, proficiat Nuwenspete.

DN, nu jij nog. Maak een afspraak en ontmoet elkaar eens! Daarna kun je altijd nog met ruzie of scepsis uit elkaar... Als jullie niet alleen durven, ik wil er wel bij zijn, en waarschijnlijk nog wel een aantal fokkers.
pi_132017228
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 18:52 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Jij zou eigenlijk het boek van DN moeten illustreren. Je maakt zulke prachtige foto's van het gebied.
Bedankt!

Mijn panoramio-account is ingesteld op "Allow commercial use". Dus hij mag ze er eventueel zo afplukken van mij. Net zoals de leden van werkgroep 1 & 2 en eventuele alle andere publicisten dat mogen. Mailen is achtenswaardig, doch niet verplicht! ;)
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
  Moderator woensdag 9 oktober 2013 @ 21:13:21 #253
249559 crew  Lavenderr
pi_132019264
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 20:25 schreef lxhkrd het volgende:

[..]

Bedankt!

Mijn panoramio-account is ingesteld op "Allow commercial use". Dus hij mag ze er eventueel zo afplukken van mij. Net zoals de leden van werkgroep 1 & 2 en eventuele alle andere publicisten dat mogen. Mailen is achtenswaardig, doch niet verplicht! ;)
^O^
Wel je naam erbij vermelden dan. Dat is toch wel het minste :)
  Moderator woensdag 9 oktober 2013 @ 21:42:22 #254
249559 crew  Lavenderr
pi_132020528
En laat ik Toppie_ niet vergeten. Die maakt ook prachtige foto's.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 00:30:01 #255
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132027511
is het vandaag nationale complimenten dag???????????

beter zo... en een stuk constructiever .

Nou DN waar blijf je... maak die afspraak met Nuwenspete
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_132029394
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 00:30 schreef interbellum het volgende:
is het vandaag nationale complimenten dag???????????

beter zo... en een stuk constructiever .
goed gezien, IB!
pi_132030603
Heren en dame: ik heb al aangegeven dat ik ervoor opensta. Ik ga het niet organiseren. Nuwenspete weet gerust mijn e-mail adres.
pi_132030885
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 18:52 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Jij zou eigenlijk het boek van DN moeten illustreren. Je maakt zulke prachtige foto's van het gebied.
Ik heb al ontzettend veel fotomateriaal, dus ik wacht nog heel even met Toppie en Lxhkrd te benaderen. ALS er een contract getekend wordt, dan zal er ook wel een vormgever losgaan op het manuscript... Eens zien wat die voor suggesties heeft.

Daarnaast: ik ging er ook vanuit dat het om Werkgroep 2 gaat. Het gaat dus om iemand die een vakantiehuisje heeft op Hoogwolde?
pi_132033987
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 00:30 schreef interbellum het volgende:
is het vandaag nationale complimenten dag???????????

beter zo... en een stuk constructiever .

Nou DN waar blijf je... maak die afspraak met Nuwenspete
Niks mis met vriendelijk zijn voor elkaar. Zoals Adriaan Roland Holst al dichtte:


ZWERVERSLIEFDE

Laten wij zacht zijn voor elkander, kind -
want, o de maatloze verlatenheden,
die over onze moegezworven leden
onder de sterren waaie' in de oude wind.

O, laten wij maar zacht zijn, en maar niet
het trotse hoge woord van liefde spreken,
want hoeveel harten moesten daarom breken
onder de wind in hulpeloos verdriet.

Wij zijn maar als de blaren in de wind
ritselend langs de zoom van oude wouden,
en alles is onzeker, en hoe zouden
wij weten wat alleen de wind weet, kind -

En laten wij omdat wij eenzaam zijn
nu onze hoofden bij elkander neigen,
en wijl wij same' in 't oude waaien zwijgen
binnen een laatste droom gemeenzaam zijn.

Veel liefde ging verloren in de wind,
en wat de wind wil zullen wij nooit weten;
en daarom - voor we elkander weer vergeten -
laten wij zacht zijn voor elkander, kind.

Roland Holst (1888-1976)
  donderdag 10 oktober 2013 @ 12:24:02 #260
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132034872
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 11:51 schreef Lavenderr het volgende:
Niks mis met vriendelijk zijn voor elkaar. Zoals Adriaan Roland Holst al dichtte:
Mooi gedicht..

Roland Holst... Bedenk eens wat een geschiedenis deze man heeft meegemaakt in zijn leven.
uitvinden van auto,vliegtuig heeft 2 wereld oorlogen beleefd industieele revolutie meegemaakt
tijd van het ronde huis meegemaakt.
Ik kan mij voorstellen dat hij daar wat melancholisch van werd.
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_132036069
De tante van Adriaan Roland Holst heeft een 'Van Vloten - connectie', als ik mij niet vergis...
pi_132036110
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:04 schreef Dissectienaald het volgende:
De tante van Adriaan Roland Holst heeft een 'Van Vloten - connectie', als ik mij niet vergis...
Waarom denk je dat ik met ARH aan kom zetten?
Context he :P
pi_132038550
'Martha moge een van de twee engelen zijn geweest die de dichter A. Roland Holst tijdens zijn leven 'aandeden', in kracht en voortvarendheid verloor zij het, lijkt mij, van Kitty, in originaliteit verloren ze het beiden van Betsy.'

http://www.volkskrant.nl/(...)ters-Van-Vloten.html
pi_132039182
In bovengenoemd boek wordt zij geciteerd dat zij altijd jaloers was als de 'dochters Van Vloten' met losse haren en wapperende jurken door de duinen aan het rennen waren bij Katwijk of Noordwijk. Trouwens een heel boeiend boek. Geschreven door een oud docent van mij, en een medestudent, Cornelie van Uuden.
pi_132040915
Dat raport van werkgroep 2 zou toch ook rond deze tijd uit komen?
Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 20:23:47 #266
407788 nuwenspete
riooljournalistiek
pi_132047197
@lavenderr:

Waar is rein Tuininga gebleven?

Zit werkeloos thuis; weg bij Wegener Media.......
beerput: vergaarbak van smerige zaakjes
pi_132047821
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 20:23 schreef nuwenspete het volgende:
@lavenderr:

Waar is rein Tuininga gebleven?

Zit werkeloos thuis; weg bij Wegener Media.......
Oh? Dat is sneu voor hem zeg :{
pi_132060465
Geen goede tijd om thuis te zitten.
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:53:54 #269
249559 crew  Lavenderr
pi_132065341
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:26 schreef Dissectienaald het volgende:
Geen goede tijd om thuis te zitten.
Nope. Hoop dat hij snel weer aan de slag kan.
pi_132065465
Volgens zijn Linkedin pagina zit hij nog steeds thuis, op zoek naar een nieuwe uitdaging.
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:16:17 #271
249559 crew  Lavenderr
pi_132069887
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:58 schreef Dissectienaald het volgende:
Volgens zijn Linkedin pagina zit hij nog steeds thuis, op zoek naar een nieuwe uitdaging.
Dan heeft Rein wel tijd om zich bezig te houden met Het Ronde Huis. Geeft ook wat afleiding.
pi_132071140
Op zijn Facebook staan alleen nog foto's van hem als hij een marathon loopt. Voor de rest weinig RH gerelateerd...
pi_132073978
Een goede journalist heeft tegenwoordig toch zo een andere baan??
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_132074199
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 17:37 schreef lxhkrd het volgende:
Een goede journalist heeft tegenwoordig toch zo een andere baan??
Juist de slechten zijn in trek als ik de media wereld zo bekijk :').
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:59:05 #275
249559 crew  Lavenderr
pi_132074461
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 17:37 schreef lxhkrd het volgende:
Een goede journalist heeft tegenwoordig toch zo een andere baan??
Dat zou je wel denken.

Misschien komt het ook door alle getwitter en alles op internet dat de echt goede journalisten die gedegen werk van hun stukken maken niet snel genoeg zijn en dat de waan van de dag ze voorbijsnelt.
pi_132074661
En waarom heeft-ie geen baan meer...?
I´m back.
pi_132075469
Je gaat haast denken aan duistere elites die hun invloed hebben doen gelden...
pi_132075877
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 18:40 schreef Dissectienaald het volgende:
Je gaat haast denken aan duistere elites die hun invloed hebben doen gelden...
Dit idd... ;).
I´m back.
pi_132076662
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 17:47 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Juist de slechten zijn in trek als ik de media wereld zo bekijk :').
In dat geval helemaal!!
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 20:08:34 #280
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132078142
Als Rein ons iets over zijn prive leven had willen vertellen, had hij het ons wel laten weten.!!!!!!!!!
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_132078301
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 20:08 schreef interbellum het volgende:
Als Rein ons iets over zijn prive leven had willen vertellen, had hij het ons wel laten weten.!!!!!!!!!
En U geef ik ook niet lang meer...
I´m back.
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 20:13:39 #282
249559 crew  Lavenderr
pi_132078372
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 20:08 schreef interbellum het volgende:
Als Rein ons iets over zijn prive leven had willen vertellen, had hij het ons wel laten weten.!!!!!!!!!
True.
pi_132078418
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 20:13 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

True.
En jij gaat ook verdwijnen natuurlijk....
I´m back.
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 20:15:32 #284
249559 crew  Lavenderr
pi_132078468
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 20:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En jij gaat ook verdwijnen natuurlijk....
oO<
pi_132078564
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 20:15 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

oO<
You can run, but you can't hide...
I´m back.
pi_132079463
Of je wordt vriendjes met Rein op Facebook en vraagt hem zelf het hemd van het lijf...
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 22:09:41 #287
249559 crew  Lavenderr
pi_132084723
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 20:38 schreef Dissectienaald het volgende:
Of je wordt vriendjes met Rein op Facebook en vraagt hem zelf het hemd van het lijf...
Nou, zover reikt mijn belangstelling niet hoor. Het viel me gewoon op dat hij hier helemaal niet meer kwam.
Hoop voor hem dat hij snel weer aan de slag kan in een nieuwe job.
pi_132087864
Even voor de duidelijkheid voor zover ik weet, is Rein op het moment niet werkloos.
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 01:01:28 #289
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132090984
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 20:12 schreef Ryan3 het volgende:
En U geef ik ook niet lang meer...
is dit een bedreiging??????????????????????
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 01:14:12 #290
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132091298
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 20:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

You can run, but you can't hide...
hoe ver gaat dit nog door??
word het niet eens tijd voor een ban van een jaar of zo!
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_132093908
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 01:14 schreef interbellum het volgende:

[..]

hoe ver gaat dit nog door??
word het niet eens tijd voor een ban van een jaar of zo!
Is humor . Niet druk om maken.
pi_132093950
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 23:20 schreef RHSEARCHER het volgende:
Even voor de duidelijkheid voor zover ik weet, is Rein op het moment niet werkloos.
Dat is mooi.
Gaan we nu weer on topic :)
pi_132094074
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 09:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]
Gaan we nu weer on topic :)
graag
pi_132094284
Als RHSearcher een korter lijntje naar Rein heeft en dus weet dat hij inmiddels weer een job heeft, zegt het wel iets over de 'bron' van Nuwenspete. Dat is dus niet Rein zelf, maar Linkedin...
pi_132094481
Is dit nou ook een vergelijkbaar lijntje?

Werd blijkbaar gebruikt op de paasheuvel in vierhouten..

http://www.beeldbankwo2.nl/detail.jsp?action=detail&recordidx=1

Link werkt niet?

Dan maar zo:


[ Bericht 20% gewijzigd door lxhkrd op 12-10-2013 13:17:35 ]
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_132098185
Daar lijkt het wel op. Dat is het voordeel van smalspoor: het is als een modelspoorbaan aan te leggen. Misschien kan Ponytram zijn licht er op laten schijnen, die heeft er meer oog voor.
pi_132099251
Is inderdaad hetzelfde soort draagbare veldspoor als bij Frank van Vloten. Zo zijn er in de buurt van Harderwijk en Nunspeet ook eendenfokkerijen die gebruik maakten van smalspoor:

http://www.industriespoor.nl/Eendenhouderij.htm.

Nog een leuk detail: Johan Montenberg heeft ook een artikel (Op de rails 1967-8) geschreven over het smalspoor van Hofstede Oud-Bussum, waar Frank van Vloten (mede) in betrokken is geweest. Op Oud-Bussum was een zandgroeve, waar de gemeente Bussum zand kocht en deze middels een eigen smalspoorbaan vervoerde naar een locatie ten behoeve van de aanleg van... de Frederik van Eedenweg.

http://www.industriespoor.nl/GemeentewerkenBussum.htm / http://www.industriespoor.nl/Hofstede%20Oud%20Bussem.htm

Het artikel van Johan Montenberg: http://www.industriespoor.nl/OudBussem%20OdR1967147-149.pdf
Ockhams scheermes: Wanneer er verschillende hypotheses zijn die een verschijnsel in gelijke mate kunnen verklaren, wordt vanuit dit principe aangeraden om die hypothese te kiezen welke de minste aannames bevat en de minste entiteiten veronderstelt.
pi_132101118
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 14:34 schreef Ponytram het volgende:
Is inderdaad hetzelfde soort draagbare veldspoor als bij Frank van Vloten. Zo zijn er in de buurt van Harderwijk en Nunspeet ook eendenfokkerijen die gebruik maakten van smalspoor:

http://www.industriespoor.nl/Eendenhouderij.htm.

Nog een leuk detail: Johan Montenberg heeft ook een artikel (Op de rails 1967-8) geschreven over het smalspoor van Hofstede Oud-Bussum, waar Frank van Vloten (mede) in betrokken is geweest. Op Oud-Bussum was een zandgroeve, waar de gemeente Bussum zand kocht en deze middels een eigen smalspoorbaan vervoerde naar een locatie ten behoeve van de aanleg van... de Frederik van Eedenweg.

http://www.industriespoor.nl/GemeentewerkenBussum.htm / http://www.industriespoor.nl/Hofstede%20Oud%20Bussem.htm

Het artikel van Johan Montenberg: http://www.industriespoor.nl/OudBussem%20OdR1967147-149.pdf
Leuke dingen om te weten Ponytram, bedankt :) .
pi_132101203
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 10:29 schreef lxhkrd het volgende:
Is dit nou ook een vergelijkbaar lijntje?

Werd blijkbaar gebruikt op de paasheuvel in vierhouten..

http://www.beeldbankwo2.nl/detail.jsp?action=detail&recordidx=1

Link werkt niet?

Dan maar zo:
[ afbeelding ]
leuk dat Interbellum als trefwoord wordt genoemd bij deze foto. @IB: ben je al zo oud dan?
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 17:16:36 #300
411241 interbellum
solis-sacerdotibus
pi_132102849
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 15:59 schreef gerhardius het volgende:
leuk dat Interbellum als trefwoord wordt genoemd bij deze foto. @IB: ben je al zo oud dan?
Nee... zo oud nou ook weer niet!
"Het Interbellum" word gebruikt om de periode tussen WO1en WO2 aan te geven
Alleen het woord Interbellum betekend " tussen oorlogen"
All empty souls tend to extreme opinions.
W.B. Yeats
pi_132102926
Aha.

Mag ik ook eens een post laten sluiten zo! Tot deel 28 dan maar..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')