Sterkte dan maar. Ik zit nog in twijfel over een fish eye. 15mm op een crop is niet echt groot hoek, Samyang is een goedkope optie, maar ik wil AF vanwege slechte ogen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 22:29 schreef freud het volgende:
Fipo!
Ben trouwens het virusje zat. Ziek, ok, maar duizelig zijn sux donkey balls...
Dat kreeg ik al eerder als optie, maar ik weet het niet. Lastig, wil de lens ook op een statief in de lucht kunnen gebruiken.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 22:44 schreef Ener-G het volgende:
Samyang 8mm fish? Als je die op F4 of kleiner diafragma zet is alles scherp vanaf een meter ofzo als je hem hyperfocaal focustGeen AF nodig
Moet downloadbaar zijnquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:15 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Maar waarom 160MB? Moet hij ook downloadbaar zijn of alleen zichtbaar?
Want dan de DPI naar 72 gooien!
Ik heb mijn Peleng ingeruild voor een Zenitar, omdat 8mm op fullframe echt absurd wijd is en ik beeldvullend wilde. 16mm fish op crop vind ik dan weer niks, te weinig fish effect. Het lijkt nog het meest op een hele slechte UWA met veel vervorming.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 10:21 schreef freud het volgende:
Ik ben juist van de 8mm afgestapt omdat de kwaliteit van de foto niet alles meer was. Ik heb op de 7D met de 15mm perfecte hoek imo. Ik heb nog een 11-16mm in de aanbieding pizza
Past dat? Ik vind het moeilijk.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 10:21 schreef freud het volgende:
Ik ben juist van de 8mm afgestapt omdat de kwaliteit van de foto niet alles meer was. Ik heb op de 7D met de 15mm perfecte hoek imo. Ik heb nog een 11-16mm in de aanbieding pizza
once you go fish...quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Past dat? Ik vind het moeilijk.
Daarom moet je hem ook niet op je main body zetten...quote:
Kom je hier toch een keer het verschil zien tussen de 15mm fish en de 11-16?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Past dat? Ik vind het moeilijk.
Past dat was meer bedoelt richting mount. Maar die aanbieding sla ik niet af, altijd leuk, gedachtes uitwisselen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 15:12 schreef freud het volgende:
[..]
Kom je hier toch een keer het verschil zien tussen de 15mm fish en de 11-16?
Ik reken 75x3 als ze het hebben gejatquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 15:41 schreef NorgeT het volgende:
Hmm ik kom er net achter dat de Metro vorig jaar een foto van mij gebruikt heeft..![]()
Daarnaast ook verschillende andere nieuws sites. Iemand een idee wat je hier het best mee kan doen? Welke bedragen je kan vragen is mij nooit helemaal duidelijk.
1 uur schieten = 1 uur bewerken, maar met festivals zou je naar 1,5 toe kunnen (zeker als je veel schiet). Wat regelt het festival voor jou? Moet je zelf munten kopen, krijg je die, moet je een parkeerkaart kopen of krijg je die?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 15:38 schreef MrManuel het volgende:
Iemand hier ervaring met geld vragen om fotograaf te zijn op een Festival? Tell me!
Hoe kom je aan die 75 en die x3?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 15:42 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ik reken 75x3 als ze het hebben gejat
Stuur een rekening van 225 euro ex btw. Meer vragen kan ook want je kan je eigen tarief bepalen
Foto kost blijkbaar 75 euro en boete is maal 3.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 15:45 schreef NorgeT het volgende:
[..]
Hoe kom je aan die 75 en die x3?
Het rare is trouwens dat er "Copyright 2012 by NOVUM" onder de foto staat..
Maar hoezo 75euro? Waarom niet 30 of 100 bijvoorbeeld?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 15:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Foto kost blijkbaar 75 euro en boete is maal 3.
Ik reken dan 75 voor een foto, 1x boete voor stelen en1x boete voor een naamsvermeldingquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 15:45 schreef NorgeT het volgende:
[..]
Hoe kom je aan die 75 en die x3?
Het rare is trouwens dat er "Copyright 2012 by NOVUM" onder de foto staat..
Ah, zelf opgestelde bedragen dus.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 15:49 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ik reken dan 75 voor een foto, 1x boete voor stelen en1x boete voor een naamsvermelding
Is er wel naamsvermelding dan doe ik 125 voor stelen en 125 voor de foto
Voor video reken ik trouwens het 10voudige
Je bepaalt sowieso je eigen tarieven en ongevraagd is er geen ruimte om te onderhandelenquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 15:54 schreef NorgeT het volgende:
[..]
Ah, zelf opgestelde bedragen dus.![]()
En wat doe je wanneer ze niet akkoord gaan met je voorstel?
Ligt aan het festival, de grootte van het festival, hebben ze jou gevraagd of heb je zelf een aanvraag gedaan, consumpties, etc.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 15:38 schreef MrManuel het volgende:
Iemand hier ervaring met geld vragen om fotograaf te zijn op een Festival? Tell me!
Heb nu inderdaad rekening gehouden met:quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 18:01 schreef Treces het volgende:
[..]
Ligt aan het festival, de grootte van het festival, hebben ze jou gevraagd of heb je zelf een aanvraag gedaan, consumpties, etc.
Reken uit hoeveel uur je bezig bentquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 15:38 schreef MrManuel het volgende:
Klopt, consumpties waren idd bij vorige evenementen gratis.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 18:33 schreef Stefan het volgende:
[..]
Reken uit hoeveel uur je bezig bent
Consumpties is meestal gratis als je n bandje draagt
Maar een colatje op zijn tijd is wel lekker. Net als ik meestal broodjes mee neem...quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 19:23 schreef Stefan het volgende:
En drinken is niet zo belangrijk, ik heb genoeg aan water, als er redbul is is dat meegenomen
lol, 'k weet toevallig dat die kerel van die ijsvogel een nederlander is die altijd op jacht gaat in de biesbosch. Maakt wel echt super platen.quote:
De 11-16 is EF-S ja, dus moet op crop.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 15:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Past dat was meer bedoelt richting mount. Maar die aanbieding sla ik niet af, altijd leuk, gedachtes uitwisselen.
Die van Helmut Newton (springende man bij model) blijft baas. Heb ook de foto gezien die hij gemaakt heb, geniaal...quote:
rare snijboon die ventquote:Op zondag 18 augustus 2013 09:37 schreef freud het volgende:
[..]
Die van Helmut Newton (springende man bij model) blijft baas. Heb ook de foto gezien die hij gemaakt heb, geniaal...
Maar is het A-mount?quote:Op zondag 18 augustus 2013 09:32 schreef freud het volgende:
[..]
De 11-16 is EF-S ja, dus moet op crop.
Heb je daar ook zo een link van; kan 'm zo niet vinden namelijk.quote:Op zondag 18 augustus 2013 09:37 schreef freud het volgende:
Die van Helmut Newton (springende man bij model) blijft baas. Heb ook de foto gezien die hij gemaakt heb, geniaal...
I know.quote:
Nee, EF-Squote:
Nope, wel het adres van het Helmut Newton fotografie museum in Berlijn waar hij hingquote:Op zondag 18 augustus 2013 16:31 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Heb je daar ook zo een link van; kan 'm zo niet vinden namelijk.
[..]
Daarom dus ook de vraag, had wel een donkerbruin vermoeden.quote:
WEER een reden om die Sony's te dumpenquote:Op zondag 18 augustus 2013 18:28 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Daarom dus ook de vraag, had wel een donkerbruin vermoeden.
Je weet toch: Sony>Nikon>Canon...quote:Op zondag 18 augustus 2013 18:38 schreef Uncle het volgende:
[..]
WEER een reden om die Sony's te dumpen
...all your pictures look like thisquote:
Sony -->> Nikon... en dan mag je stoppenquote:Op zondag 18 augustus 2013 18:54 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je weet toch: Sony>Nikon>Canon...
Das wel een toffe foto van rotterdamquote:Op zondag 18 augustus 2013 19:37 schreef Uncle het volgende:
[..]
...all your pictures look like this![]()
[ afbeelding ]
[..]
Sony -->> Nikon... en dan mag je stoppen![]()
Ik voel me gediscrimineerd! TR TR TR TRquote:Op zondag 18 augustus 2013 19:42 schreef kanovinnie het volgende:
Zolang er 1 mod met nikon is en 2 met canon heb je geen recht van spreken.
Dus er is 1 verstandige mod.quote:Op zondag 18 augustus 2013 19:42 schreef kanovinnie het volgende:
Zolang er 1 mod met nikon is en 2 met canon heb je geen recht van spreken.
en dat ben ik!quote:
En dat ben ik!quote:
Dan sta jij nu zeker op het einde van de pier in Scheveningen ?quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:24 schreef kanovinnie het volgende:
Hoe dichter bij de zee, hoe gekker de fotograaf lijkt wel.
Pffffquote:Op zondag 18 augustus 2013 20:27 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Dan sta jij nu zeker op het einde van de pier in Scheveningen ?
bedankt voor het compliment, ik beschouw me namelijk niet als fotograafquote:Op zondag 18 augustus 2013 20:27 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Dan sta jij nu zeker op het einde van de pier in Scheveningen ?
De Van Dale zegt:quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
bedankt voor het compliment, ik beschouw me namelijk niet als fotograaf
Dan ken jij Kano niet.quote:
Joh, als ik alles opnieuw moest kopen, weet ik ook niet of ik bij canon zou blijven hoorquote:Op zondag 18 augustus 2013 19:37 schreef Uncle het volgende:
[..]
...all your pictures look like this![]()
[ afbeelding ]
[..]
waar zou je anders heengaan?quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:40 schreef freud het volgende:
[..]
Joh, als ik alles opnieuw moest kopen, weet ik ook niet of ik bij canon zou blijven hoor.
Ik zou misschien nog wel eens naar MFT kijken. Zo ongeveer elke lens die er is past erop en bijvoorbeeld is video daarvan (GH2/GH3) op stuk hoger niveau dan Canon of Nikon.quote:
Ik zou zeker Nikon overwegen. Heb gezien wat de D800 van Xil kan met de paddenstoel erop, en was impressed. Daarnaast ben ik de 7d en 5dmk2 gewend, en die zijn ook al weer een generatie oud.quote:
MFT stond er toch...?quote:Op maandag 19 augustus 2013 06:16 schreef kanovinnie het volgende:
Er is toch nog geen opvolger voor de 7D dacht ik?
En wat is de MFL?
quote:Op maandag 19 augustus 2013 06:15 schreef Xilantof het volgende:
* Xilantof zet vast koffie klaar voor de SC...
USB kabel gebruiken om je fotos te transporterenquote:Op maandag 19 augustus 2013 13:21 schreef Iwanius het volgende:
Mooi!
Vraagje: Ik merk soms dat bepaalde externe cards in mijn camera elke keer dat ik ze na eruit te hebben gehaald,zichzelf locken waarna ik de lip weer moet verschuiven zodat de card unlocked is.
Hoe dit op te lossen?
Weet je hoe onpraktisch dat is?quote:Op maandag 19 augustus 2013 16:04 schreef SunChaser het volgende:
[..]
USB kabel gebruiken om je fotos te transporteren
Ik transporteer altijd zo. Vind een CF cardreader onpraktischer dan een usb kabelquote:Op maandag 19 augustus 2013 19:01 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Weet je hoe onpraktisch dat is?
Ik werk met 2 kaarten in de body, beide gelijktijdig. Gaan ook gelijktijdig in een cardreader. En bij een kaart of 3 moeten uitlezen is een cartreader ook praktischer.quote:Op maandag 19 augustus 2013 19:02 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ik transporteer altijd zo. Vind een CF cardreader onpraktischer dan een usb kabel
Ja, ik heb ook 2 kaarten maar ik dupliceer automatisch dus hoef er maar 1 over te zettenquote:Op maandag 19 augustus 2013 19:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik werk met 2 kaarten in de body, beide gelijktijdig. Gaan ook gelijktijdig in een cardreader. En bij een kaart of 3 moeten uitlezen is een cartreader ook praktischer.
* MrManuel schiet in de lachquote:Op zondag 18 augustus 2013 19:37 schreef Uncle het volgende:
Niet met een Nikon..quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:45 schreef Xilantof het volgende:
[..]
De Van Dale zegt:
"fo·to·graaf (de; m,v; meervoud: fotografen), fo·to·gra·fe (de; v; meervoud: fotografes, fotografen)
1 iemand die (beroepshalve) foto's maakt"
Dus iedereen die foto's maakt is, per definitie, fotograaf
Ik dupliceer niet, ik werk duaal. Softwarematig schakelen.quote:Op maandag 19 augustus 2013 19:12 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook 2 kaarten maar ik dupliceer automatisch dus hoef er maar 1 over te zetten
Ik vind t een prettiger idee niet elke keer die kaarten ergens in te hoeven stoppen
Via camera werkt verder prima
Dat doe ik alleen als ik filmquote:Op maandag 19 augustus 2013 19:16 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik dupliceer niet, ik werk duaal. Softwarematig schakelen.
http://www.google.nl/imghp?hl=nl&tab=wi en dan op het cameraatje drukken, kan je ook je eigen werk terug vinden.quote:
Ik bedoelde de link naar de spannende fotos van Garyquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:23 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
http://www.google.nl/imghp?hl=nl&tab=wi en dan op het cameraatje drukken, kan je ook je eigen werk terug vinden.
Tnxquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:28 schreef IntensiveGary het volgende:
Mirjam kent ze wel. En jij dus waarschijnlijk ookNiks bijzonders. Reportages van het Monreal Fetish Weekend 2009 en 2010
Dit is er één van: http://www.dofiga.net/?post=11349
Let wel, ze hebben er in zitten knippen, hebben jpg->jpg conversies gedaan, sommige pics zijn slecht gescand uit een blad. Kortom, er klopt geen k*t meer van. Wat dat betreft is het wel fijn dat mn naam er niet meer bij staat
Valt wel mee hoor. Deze heb ik al plat: http://www.jaffamood.com/wicked-and-creepy-freaks/quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:31 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Tnx
Sja, buitenland is altijd lastig denk ik ja om verhaal te halen
Maar kost wel weer tijd en effort. Blijft ruk, maar inherent aan interwebs. Ga je nu ook je watermerken veranderen?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:45 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor. Deze heb ik al plat: http://www.jaffamood.com/wicked-and-creepy-freaks/
Alleen er geld uit halen is lastig. Ik heb wel een Amerikaans bedrijf gevonden dat er achteraan kan gaan als de overtreder zich bevindt in: Australia, Austria, Canada, Czech Republic, France, Germany, Italy, Netherlands, Portugal, Spain, Switzerland, the UK and US
Verder zitten die Russen bij Amerikaanse hosts en die hebben ook geen zin in gezeur, dus krijg ik ook wel plat...
Klopt. Het gaat me ook niet zozeer om het geld. Maar dat er anderen verdienen aan mijn werk en doen alsof het van hen is, stoort me mateloos.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:48 schreef freud het volgende:
[..]
Maar kost wel weer tijd en effort. Blijft ruk, maar inherent aan interwebs. Ga je nu ook je watermerken veranderen?
Niemand jat mijn foto'squote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:00 schreef IntensiveGary het volgende:
Gewoon willekeurig een fotootje door die beeldenzoeker halen en dan je bloeddruk zien stijgen
Nee, mn fotos zijn wel eens gejat, altijd leuk een factuurtje sturenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:58 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Wees blij... Scheelt je een hoop frustraties
Wat 9 vd 10 keer toch niets oplevert.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 18:49 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Nee, mn fotos zijn wel eens gejat, altijd leuk een factuurtje sturen
Gooi je er toch een lichte grid overheen? Licht genoeg om niet te irriteren, maar aanwezig genoeg om niet interessant te zijn?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:53 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Klopt. Het gaat me ook niet zozeer om het geld. Maar dat er anderen verdienen aan mijn werk en doen alsof het van hen is, stoort me mateloos.
weet ik niet. Wel wat voorzichtiger zijn met dingen op het net plaatsen. Lo-Res, mindere kwaliteit, dat soort dingen. Maar om nou bijvoorbeeld een groot logo midden op de plaat te zetten vind ik ook weer zo wat...
Bij mij nog 100 procentquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 19:10 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Wat 9 vd 10 keer toch niets oplevert.
Jij bent de man.quote:
Maar als je nou fotos maakt van bejaarden in t vervolg is je probleem opgelostquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:00 schreef IntensiveGary het volgende:
Gewoon willekeurig een fotootje door die beeldenzoeker halen en dan je bloeddruk zien stijgen
tineye.com doet hetzelfde alleen geeft google meer resultaat.
Oepsiequote:
Is wel een goeie. Maar toch blijft het k*t om je foto's te moeten verneuken omdat ze anders gejat worden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 22:05 schreef freud het volgende:
[..]
Gooi je er toch een lichte grid overheen? Licht genoeg om niet te irriteren, maar aanwezig genoeg om niet interessant te zijn?
Bejaarden in latex zijn niet helemaal mijn ding, ben ik bangquote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:05 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Maar als je nou fotos maakt van bejaarden in t vervolg is je probleem opgelost
Ik heb de meest bekeken foto even gecheckt. 5 pagina's vol resultaten op google. Maar grotendeels wel alleen van die foto dump sites of blogs. En veel Russische en Chinese sites.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:00 schreef IntensiveGary het volgende:
tineye.com doet hetzelfde alleen geeft google meer resultaat.
Tegenvoorstel van 300 +4% omzet?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:42 schreef andreas612 het volgende:
yo, 'k zit in dubio, 'k kreeg een deal om m'n foto te licensen aan een postkaart bedrijf, of ik krijg 8% royalty of 't is een paar honderd voor een aantal jaar (tot max 500 voor 5 jaar). Wat is aan te raden..? als ie flopt en ik heb een royalty ben ik de lul, maar aan de andere kant is dat eenmalige bedrag wel vrij laag voor een periode van 5 jaar (ook vergeleken met eerdere postkaart deal). Ook geen idee of dat eenmalige bedrag onderhandelbaar is.. en weet ook niet hoe goed dat bedrijf loopt..
Nee, het is inderdaad diequote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:49 schreef Uncle het volgende:
Weet je in welk gebied het bedrijf de kaarten afzet??
Als het gaat om de foto waarover ik denk dat het gaat dan is het weinig interessant als de kaarten bijvoorbeeld alleen in nederland is de schappen komen. Dat gaat geen storm lopen dus dan zou ik voor een vast bedrag gaan over een tijdsperiode.
Maar een puffin foto verkoopt aanzienlijk beter tijdens het seizoen in de landen waar die vogels ook daadwerkelijk te vinden zijn. Dan ga je wel meer dan 100 euro per jaar opverdienen met 8% royalties (een kaart kost tegenwoordig al snel een paar euro). Dus als het afzetgebeid overeenkomt met het ideale doelgebied dan zou ik niet vast zetten op een vast bedrag.
Of gaat het toch om een andere foto
Geen idee, vorige bedrijf begon met 5000 oplage en als 't succesvol is gaan ze door naar 10000, maar 'k heb wel het vermoeden dat dat een groter bedrijf is (blijkt ook wel als je hun eenmalige bod ziet tov deze).quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
Wat is de normale afzet van zo'n bedrijf. Ze zijn daar ingesteld op winst, dus die zullen je niet benaderen als zij al verwachten dat iets flopt.
't is vooral veel bos...quote:Op woensdag 21 augustus 2013 23:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hoihoi weet iemand hier of het sprookjesbos bij de efteling de moeite is om te fotograferen?
Je bedoeld de poppen? Dat ben ik ook van planquote:Op donderdag 22 augustus 2013 06:40 schreef Xilantof het volgende:
[..]
't is vooral veel bos...
Ik denk dat het het leukst is als je de mensen in relatie tot de sprookjes laat zien daar.
Dus t is in dollar en er gaat ook nog btw af later?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 04:27 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Nee, het is inderdaad die![]()
Ze zitten in Amerika (maine), maar ze hebben volgens mij geen winkel, ze verkopen via de site, ook naar winkeliers. Dus iedereen kan het kopen. Maar een kaart is 2.95, dus 8% is iets van 23 cent. Dan heb ik 2100 kaarten ongeveer nodig om die 500 te halen...
Zag net dat ze ook magnets, napkins, holiday boxed cards en holiday counter cards verkopen (minimaal 6 - 12 per levering), 'k vraag wel of ze de foto voor alles willen gebruiken of alleen postcards, als het alleen kaarten is ga ik denk voor eenmalig bedrag, anders die royalty.
[..]
Geen idee, vorige bedrijf begon met 5000 oplage en als 't succesvol is gaan ze door naar 10000, maar 'k heb wel het vermoeden dat dat een groter bedrijf is (blijkt ook wel als je hun eenmalige bod ziet tov deze).
In dollar inderdaad. En btw.. bende gek zegquote:Op donderdag 22 augustus 2013 08:07 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dus t is in dollar en er gaat ook nog btw af later?
Absoluut niet doen joh. Die foto is veel meer waard. 500euro is een lachertje. Ik zou toch minimaal 1000e vragen... Voor een bedrijf is dat echt niet veel.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 04:27 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Nee, het is inderdaad die![]()
Ze zitten in Amerika (maine), maar ze hebben volgens mij geen winkel, ze verkopen via de site, ook naar winkeliers. Dus iedereen kan het kopen. Maar een kaart is 2.95, dus 8% is iets van 23 cent. Dan heb ik 2100 kaarten ongeveer nodig om die 500 te halen...
Zag net dat ze ook magnets, napkins, holiday boxed cards en holiday counter cards verkopen (minimaal 6 - 12 per levering), 'k vraag wel of ze de foto voor alles willen gebruiken of alleen postcards, als het alleen kaarten is ga ik denk voor eenmalig bedrag, anders die royalty.
[..]
Geen idee, vorige bedrijf begon met 5000 oplage en als 't succesvol is gaan ze door naar 10000, maar 'k heb wel het vermoeden dat dat een groter bedrijf is (blijkt ook wel als je hun eenmalige bod ziet tov deze).
dollarquote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:48 schreef NorgeT het volgende:
[..]
Absoluut niet doen joh. Die foto is veel meer waard. 500euro is een lachertje.
De grootte van t bedrijf bepaalt niet de omzet en winst he. Er zijn 1 manszaken die miljoenen winst makenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:15 schreef andreas612 het volgende:
Tja, het is een niet zo heel groot bedrijf, 7 man dacht ik. Ik kan de oplage wel opvragen, maar als het lekker loopt is dat indicatief ook niks waard.
Maar een eenmanszaak kan 100 man personeel hebben.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:35 schreef SunChaser het volgende:
[..]
De grootte van t bedrijf bepaalt niet de omzet en winst he. Er zijn 1 manszaken die miljoenen winst maken
De Muzieksmurf?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 10:13 schreef Dark_Angelus het volgende:
Fotosoep ochtend
[ afbeelding ]
Wordt toch Z/W.quote:
Ik vertrek meteen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 10:26 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Op Antartica. Vanwege de witte vlakte
Nah, deze was prima in kleur geworden alleen werk met de band alleen in Z/Wquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 10:27 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Z/W, de redding voor elke mislukte foto
Wie zijn het?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 10:28 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Nah, deze was prima in kleur geworden alleen werk met de band alleen in Z/W
Kensington.quote:
Dat is toch een merk, en geen 'effect' filter? Ik heb een uv filter van B+W bijvoorbeeld. Als het een pola filter is, kan je het beste oefenen op een voorruit van een auto oid. Door te draaien aan een pola, selecteer je welke reflecterende lichtgolven je uitsluit. Deze reflectie hangt dan weer af van de hoek tussen jou en je onderwerp wat reflecteert.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 09:49 schreef Crimyclown het volgende:
Heb een stomme vraag. Heb gisteren een B+W filter van een maat geleend, maar snap er geen drol van. Dat ding kan in oneindig lang door blijven draaien, hoe zou ik het verschil moeten zien? Waar kan ik het 't beste testen?
Yes.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 10:59 schreef SunChaser het volgende:
Naam ken ik, muziek kan ik zo niet opnoemen. Wel leuk, ben je de huisvotograag?
quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 11:11 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Nummer ken ik natuurlijk, lekker 3FM nummer
Pola inderdaad. Op die manier, ik zat te draaien als een malle aan dat ding en had verwacht dat de lens lichter werdquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 11:09 schreef freud het volgende:
[..]
Dat is toch een merk, en geen 'effect' filter? Ik heb een uv filter van B+W bijvoorbeeld. Als het een pola filter is, kan je het beste oefenen op een voorruit van een auto oid. Door te draaien aan een pola, selecteer je welke reflecterende lichtgolven je uitsluit. Deze reflectie hangt dan weer af van de hoek tussen jou en je onderwerp wat reflecteert.
Ik weet sowieso amper namen nog, ik luister 3FM en dan komen er veel van dit soort bandjes langs, maar ik kan Rigby, Kensington, Snow Patrol, Racoon en nog 10 bands niet uit elkaar houden, ik vind een nummer mooi.quote:
Dat is een ND faderquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 11:16 schreef Crimyclown het volgende:
[..]
Pola inderdaad. Op die manier, ik zat te draaien als een malle aan dat ding en had verwacht dat de lens lichter werd. Bedankt in ieder geval.
Ohja vertel mij wat. Zoveel van die bands, maar goed heb inmiddels een show of 20 met ze gedaan dus kan de nummers wel dromenquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 11:17 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ik weet sowieso amper namen nog, ik luister 3FM en dan komen er veel van dit soort bandjes langs, maar ik kan Rigby, Kensington, Snow Patrol, Racoon en nog 10 bands niet uit elkaar houden, ik vind een nummer mooi.
Wat een slechte fantasiequote:Op zondag 25 augustus 2013 21:48 schreef Doodkapje het volgende:
Istie weer http://9gag.com/gag/a3Y77oN
Heb je intussen al wat verdiend met je vogel of jat iedereen t alleen maar?quote:
Als het een pola filter van luchten kun je het best foto's maken met de zon in je oor,quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 09:49 schreef Crimyclown het volgende:
Heb een stomme vraag. Heb gisteren een B+W filter van een maat geleend, maar snap er geen drol van. Dat ding kan in oneindig lang door blijven draaien, hoe zou ik het verschil moeten zien? Waar kan ik het 't beste testen?
Werkt zo'n filter een beetje? Neutraal en hoeveel stops?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 11:17 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dat is een ND fader
Ik koop ze van Tanya, 60 euro
Geen idee hoeveel stops, ik draai eraan, kijk of de shutter, F en ISO goed zijn. Kijk nooit hoe de cijfertjes staanquote:Op maandag 26 augustus 2013 10:03 schreef NorgeT het volgende:
Werkt zo'n filter een beetje? Neutraal en hoeveel stops?
Beetje van beiden, moet ik nou elke blogkneus in de gaten gaan houdenquote:Op maandag 26 augustus 2013 08:40 schreef Stefan het volgende:
[..]
Heb je intussen al wat verdiend met je vogel of jat iedereen t alleen maar?
LR mag je gebruiken op 2 computers maar niet tegelijk.quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:51 schreef SunChaser het volgende:
Wat zegt LR zelf over de licentie die je hebt?
Blogs laat ik lopen. Commerciële websites of organisaties die mijn foto's zonder toestemming gebruiken stuur ik altijd een mail.quote:Op maandag 26 augustus 2013 11:45 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Beetje van beiden, moet ik nou elke blogkneus in de gaten gaan houden
'K hoef niet zo'n iemand te worden:
http://www.geenstijl.nl/m(...)zakgeld_15jarig.html
Wat zegt LR zelf over de licentie die je hebt?quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:47 schreef Iemand91 het volgende:
Weer diezelfde vraag over Lightroom. Ik probeer een betrouwbare en simpele manier te vinden waarmee ik LR kan gebruiken op 2 computers (vaste PC en laptop).
Niet aan de wasvoorschriften gehouden?quote:
De softbox teveel pokon gegevenquote:Op maandag 26 augustus 2013 15:35 schreef bakkerl het volgende:
[..]
Niet aan de wasvoorschriften gehouden?
Mijn ervaring met pokon en softboxen, is dat ze niet heel veel groter worden, wel steviger. Eigenlijk kun je het daarna geen softbox meer noemen..quote:
Foto Booms.quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:55 schreef saaw het volgende:
Maar even hier omdat er ook weer niet een heel nieuw topic voor nodig is.
Wil analoge film laten ontwikkelen maar volgens mij is de HEMA fotoservice waar ik altijd heen ging verdwenen, dus nu ben ik op zoek naar een andere 2-uur-service in Amsterdam. Iemand enig idee?
Volgens mij kan je je files lokaal zetten, en dan synchroniseren naar je NAS. De foto's waar je mee bezig bent, staan dan tijdelijk wel op 3 locaties (uitgaande dat je zowel op je laptop als pc bewerkt). Als je klaar bent, kan je je lokale kopie weggooien. Als je NAS snel genoeg is, kan je ook alles (foto's + catalogus) op je NAS zetten, en de share waar ze op staan, als drive mounten op je laptop en pc. Wel dan zorgen dat de drive verwijzing hetzelfde is, anders gebeuren er gekke dingen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:47 schreef Iemand91 het volgende:
Weer diezelfde vraag over Lightroom. Ik probeer een betrouwbare en simpele manier te vinden waarmee ik LR kan gebruiken op 2 computers (vaste PC en laptop). Verschillende manieren om dit te doen met elk hun eigen voor- en nadelen, maar de hieronder besproken import/export manier lijkt mij het handigst.
(vanaf 7:00)
Maar bij mij komt er een factor bij; ik heb een NAS. Nou kan ik natuurlijk bovenstaande manier gebruiken en eens in de zoveel tijd een backup maken van alles naar de NAS; maar dat betekend wel dat ik 3x hetzelfde heb staan. Tuurlijk; backups zijn fijn maar 3x is overbodig en zo interessant zijn m'n foto's (nog) niet.
Hoe kan ik dat het beste doen? Ik gebruik LR nog niet dus ik probeer even iets voor te stellen:
1) Alle (nieuwe) foto's op de NAS zetten, dus bijvoorbeeld 'Foto's -> 2013 -> Trip Augustus 2013' met in die laatste map de foto's.
2) Op 1 computer de boel importeren maar catalogus op die computer opslaan.
3) Als ik klaar ben met die computer catalogus exporteren op manier van dat filmpje naar een mapje op de NAS (als ik de NAS kan bereiken) op een mapje op dezelfde computer.
4) Op de 2e computer die catalogus importeren als in dat filmpje.
Wat je dus uiteindelijk krijgt is de foto's op de NAS en identieke catalogi op beide computers.
Zou dat zo moeten kunnen werken?
EDIT: oh nee, want dan klopt de verwijzing van de catalogus naar de foto's niet meer.
Ik ga verder googlen...
EDIT #2: oh wait. Blijkbaar kun je nadat je de catalogus hebt binnengekregen van een van de computers op de andere, kun je op de laatste alsnog aangeven waar de foto's staan. Toch?
[..]
LR mag je gebruiken op 2 computers maar niet tegelijk.
Tja, dan gaat het nut van laptop weg want dan moet niet alleen je NAS snel zijn maar ook je netwerk; en dan is wifi te traag.quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:22 schreef freud het volgende:
Als je NAS snel genoeg is, kan je ook alles (foto's + catalogus) op je NAS zetten, en de share waar ze op staan, als drive mounten op je laptop en pc. Wel dan zorgen dat de drive verwijzing hetzelfde is, anders gebeuren er gekke dingen.
Zelf nooit geprobeerd, maar zou moeten werken.
Dat is een manier om het te doen inderdaad. Gewoon alles (foto's + catalogus) op externe schijf zetten en die gewoon altijd meenemen. Maar erg praktisch is dat niet.quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:35 schreef Xilantof het volgende:
Adobe zegt er zelf ook nog wat van: klik
In de Help in Lightroom zou ook info moeten staan:
"For more information on synchronizing files and folders, see Keep folders and photos in sync in Lightroom Help."
10-20 en 70-200 inderdaad, heb daar min of meer zelfde lenzen gebruikt. Ik zie alleen het nut van de flitser niet in Schotland.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:47 schreef Xilantof het volgende:
De 10-20 en de 70-200 met de camera en flitser.
Zo, correctiequote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:47 schreef Xilantof het volgende:
De 10-20 en de 70-200 met de camera en 50 mm
en dat stuk tussen de 20-70 dan? Ik fotografeer meestal rond de 20-40. Ik zou dat stuk echt missenquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:47 schreef Xilantof het volgende:
De 10-20 en de 70-200 met de camera en flitser.
hmm statief gaat hem niet worden in het vliegtuig. Nd en grads heb ik niet. Ik denk dat ik voor de 17-40 en 70-200 ga. Misschien de 10-20 als er ruimte over is.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 21:05 schreef Uncle het volgende:
Ik zou de 10-20, 17-40 en 70-200 meenemen. En een statief, Nd, grads en een draadontspanner
Kan je altijd in je handbagage kieperen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 21:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
hmm statief gaat hem niet worden in het vliegtuig. Nd en grads heb ik niet. Ik denk dat ik voor de 17-40 en 70-200 ga. Misschien de 10-20 als er ruimte over is.
ik heb nog nooit een statief bij landschapfotografie gebruikt. Waarom zou je dat wel doen?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 21:45 schreef Uncle het volgende:
Schotland is toch wel een 'landschapsland'. Dus daar zou ik sowieso niet zonder statief heen gaan. Icm met een UWA. de 17-40 als walk around. Ik zou eerder de 70-200 thuis laten dan een midrange zoom of UWA...
Mag je alleen handbagage mee dan? En tot welk gewicht? Objectieven en body in handbagage en de rest in de incheck bagage en je kunt je hele verzameling meenemen
ik heb alleen handbagage.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 21:33 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Kan je altijd in je handbagage kieperen.
Maar neem je 'gewone bagage' mee en handbagage of alleen handbagage? Dan kan je eventueel meerdere opties meenemen. Je was me voorquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 21:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
ik heb nog nooit een statief bij landschapfotografie gebruikt. Waarom zou je dat wel doen?
Welk gewicht moet ik ff opzoeken maar ik denk 10kg
Omdat het mooiste licht sochtends of savonds is (= minder licht). En bij landschapjes wil je een klein diafragma (= nog minder licht) en liever ook een lage iso... Dus dan is een statief wel handigquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 21:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
ik heb nog nooit een statief bij landschapfotografie gebruikt. Waarom zou je dat wel doen?
Welk gewicht moet ik ff opzoeken maar ik denk 10kg
Ik kan geen ander kleurtje instellenquote:
Blauw? Waar?quote:
jeweetzellufquote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:21 schreef Uncle het volgende:
[..]
En jij bent de c-c-c-c-combobreaker
quote:
quote:
M'n Histogram schiet de andere kant op.quote:
Dat past allemaal in een goede tas in de handbagageruimtequote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:45 schreef kanovinnie het volgende:
Wat zouden jullie meenemen naar schotland. Ik ga met het vliegtuig dus weinig plek.
Ik heb:
70-200 f4
17-40 f4
50mm f1.8
18-55
Flitser 430Ex
10-20 sigma
Op de 50D
Werk je met autofocus? en op werk punt heb je je autofocus staan?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hoihoi
Ik blijf een beetje rommelen met mijn Nikon 70-300 lens. Krijg loebes (mijn hond) en rennend gewoon niet scherp op. Heb al geëxperimenteerd met mijn diafragma en de sluitertijd tot 1/2000 opgeschroefd maar het blijft er gewoon niet tof uitzien. Iets wat me eerst wel lukte.
Ik weet niet meer wat ik verkeerd doe.
Ik zou eigenlijk een foto moeten uploaden met de EXIF info maar heb op dit moment alleen een iPad voor handen.
Heb ook al gekeken met scherpstellen op continue enzo. Diafragma zo klein als kon gezet en met de sluitertijd gespeeld.
Waarschijnlijk zie ik gewoon iets heel stoms over het hoofd. Heb al stille dingen gefotografeerd en dat gaat prima dus denk niet dat de lens stuk is ofzo
de autofocus van de 70-300 is gewoon enorm traag.quote:
Hij wilt ook nog kleding meequote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:24 schreef Ynske het volgende:
[..]
Dat past allemaal in een goede tas in de handbagageruimte
Overratedquote:
Ik werk met autofocus, en dat punt verschilt ligt eraan waar ik de hond op de foto wil hebbenquote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:31 schreef Ynske het volgende:
[..]
Werk je met autofocus? en op werk punt heb je je autofocus staan?
kun je wel een foto uploaden? exif kunnen we er zelf uittrekken
quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:47 schreef Puala het volgende:
[..]
Eens. Ik zie hem ook liever zonder
Hoorde van andere mensen dat hij sneller is dan bijv. De 55-200 vandaar de keuze.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:32 schreef Uncle het volgende:
[..]
de autofocus van de 70-300 is gewoon enorm traag.Kun jij helaas niets aan doen. Enigsinds op te vangen door het diafragma te knijpen maar als de hond een beetje dichtbij is en je op 300mm schiet dan is de scherptediepte alsnog te krap om het op te vangen...
Die zag je van honderdmiljoenkilometer aankomen lijkt me.quote:
Ik dacht eerder aan gewoon met 1 setje doen ofzoquote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:50 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Die zag je van honderdmiljoenkilometer aankomen lijkt me.
10 dagen met 1 setje? Brrrrrrrrrrquote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:56 schreef Ynske het volgende:
[..]
Ik dacht eerder aan gewoon met 1 setje doen ofzo
De naïviteit.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:56 schreef Ynske het volgende:
[..]
heb je nooit gehoord van uitwassen?quote:
quote:
10 dagen is wel lang met 1 setjequote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:56 schreef Ynske het volgende:
[..]
Jawohl. Maar jij weet ook wat daar van terecht komt als 2 kerels samen op vakantie gaan denk ik.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:58 schreef Ynske het volgende:
[..]
heb je nooit gehoord van uitwassen?
Die kopen nieuwe klerenquote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:04 schreef Puala het volgende:
[..]
Jawohl. Maar jij weet ook wat daar van terecht komt als 2 kerels samen op vakantie gaan denk ik.
Als je je shirt na 10 dagen uit trekt blijft ie gewoon in model overeind staan denk ikquote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:02 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
10 dagen is wel lang met 1 setje
Of hij loopt weg van ellende.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:04 schreef Puala het volgende:
[..]
Als je je shirt na 10 dagen uit trekt blijft ie gewoon in model overeind staan denk ik
En waar doe ik dan mijn kledingquote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:24 schreef Ynske het volgende:
[..]
Dat past allemaal in een goede tas in de handbagageruimte
Dat is werk, ik ga op vakantie.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:58 schreef Ynske het volgende:
[..]
heb je nooit gehoord van uitwassen?
Kom je vanzelf achter schatjequote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:04 schreef Puala het volgende:
[..]
Als je je shirt na 10 dagen uit trekt blijft ie gewoon in model overeind staan denk ik
quote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kom je vanzelf achter schatje
Heb de foto's bekeken, ze lijken wel erg soft.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Maaruh niet dankzij mezelf.. De foto's staan op de vorige pagina
Ja lens is dan primaquote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:16 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Heb de foto's bekeken, ze lijken wel erg soft.
Sluitertijd is snel zat dus daar moet het niet aan liggen. (1/1600ste)
Ook zie ik echt weinig tot niks scherp als ik de foto bekijk op flicker.
Had verwacht dat je een op een verkeerd punt had gefocust, bijvoorbeeld wat waterdruppels scherp.
Wat wel zo had mogen zijn met die sluitertijd.
De lens is wel scherp op stilstaande objecten?!
Zie jequote:
spuit 11quote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is werk, ik ga op vakantie.
denk dat t echt aan de autofocus ligtquote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja lens is dan prima
Deze is ook met die lens gemaakt
[ link | afbeelding ]
DSC_3799 by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Ja donkere ogen ligt aan het niet flitsen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:24 schreef Flipmoehoe het volgende:
heb je de 70-300 met of zonder stabilisatie?
De zonder IS is namelijk niet de scherpste, en snelste qua autofocus.
Misschien dat de focus het gewoon niet bij kan houden?!
Deze foto mankeert niks aan
(naja, beetje donkere ogen.. maar dat blijft lastig met zo'n beest zonder flits)
Denk dat het "probleem" bij de autofocus ligt.
Meestal 1 en dan afhankelijk van waar ik de hond in beeld wil hebben.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:29 schreef Ynske het volgende:
ik
[..]
denk dat t echt aan de autofocus ligt
welk scherpstelpunt gebruik je? 1 of meer? en welke plek?
je hebt dus degene met stabilisatiequote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja donkere ogen ligt aan het niet flitsen.
Heb deze
[ link | afbeelding ]
image by Thinkk-Pinkk, on Flickr
[ link | afbeelding ]
image by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Sorry voor het lange wachten moest even foto's maken en uploaden.. Crap kwaliteit komen van mijn telefoon.
Uit de hand en stabilisatie staat altijd aan.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:34 schreef Ynske het volgende:
je heb
[..]
je hebt dus degene met stabilisatie
heb je de foto's uit de hand genomen? en met de stabilisatie aan?
Hm jammer. Niks aan te doen dus maar hoef het dan niet bij mezelf te zoeken...quote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:36 schreef Ynske het volgende:
als ik zo google denk ik dat het echt aan de focussnelheid van je lens ligt
Maar als je een hond moet volgen als hij rent is de VR wel nodig toch?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:59 schreef Uncle het volgende:
Stabilisatie moet je trouwens alleen aanzetten als de situatie daarom vraagt. Verkeerd gebruik van VR kan namelijk bewegingsonscherpte veroorzaken, zelfs bij hoge sluitertijden.
Daarnaast heeft VR altijd even tijd nodig om 'in te komen'. Dus als je VR aan hebt en direct afdrukt dan kan een foto ook bewogen en onscherp worden.
Dus: Indien niet nodig, VR uit. Indien VR aan, half indrukken, even vasthouden en dan pas afdrukken.
Zal dat de volgende keer eens proberen als ik flapdrol weer mee naar het meer neemquote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:06 schreef Uncle het volgende:
Niet met die sluitertijden!
VR is om bewegingsonscherpte te voorkomen bij lange sluitertijden. Met 1/3200 heb je dat helemaal niet nodig en is er ook kans dat het tegen je werkt. Daarnaast kan de nieuwere VR onderscheid maken tussen bewuste (horizontale) beweging (pannen) en onbedoelde trillingen van de fotograaf. Ik weet niet of dat ook op de 70-300 zo is. Dan zou het best kunnen zijn dat de lens jouw beweging probeerd te corrigeren en daar niet in slaagt maar wel een onscherpe foto oplevert.
Dus ik zou het eert teens proberen met VR uit. Mocht dat niet helpen dan heb je wel weer een mogelijk probleem uitgesloten
Geen 24-70?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:57 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ga meenemen:
50D met 17-40 walkarround
10-20 als UWA
50 mm voor low light/portret/weet ik veel+is klein
70-200 als ik plek heb
10-20, 24-70 en 70-200?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 16:25 schreef Uncle het volgende:
50D heeft een cropsensor dus dan zou ik geen 24-70 nemen. Dan ga je zeker een stuk bereik aan de groothoek kant missen...
Mijn lievelings objectief op DX was niet voor niets de 17-55 2.8
Ik snap het principe van die redelijk aansluitende focal lengtes wel. Maar als standaard zoom werkt een 24-70 gewoon niet lekker op cropsensor (I tried). Dan moet je eigenlijk net te vaak lenzen wisselen. Wellicht is dat persoonlijke voorkeur trouwens. Maar ik had minder bezwaar met een stukje missen tussen 55 en 70mm dan een standaard zoom die maar tot 24mm gingquote:
Dus toch 10-20, 17-40 en 70-200?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 08:25 schreef Uncle het volgende:
[..]
Ik snap het principe van die redelijk aansluitende focal lengtes wel. Maar als standaard zoom werkt een 24-70 gewoon niet lekker op cropsensor (I tried). Dan moet je eigenlijk net te vaak lenzen wisselen. Wellicht is dat persoonlijke voorkeur trouwens. Maar ik had minder bezwaar met een stukje missen tussen 55 en 70mm dan een standaard zoom die maar tot 24mm ging
Wat de keuze ook wordt, het zal altijd de verkeerde keuze zijnquote:
das een mooie set zo.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 10:15 schreef kanovinnie het volgende:
10-20
17-40
70-200
Dat gaat 'm worden, Kan ik alleen mijn eigen meuk slopen
De 18-55quote:Op donderdag 29 augustus 2013 12:25 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb de orginele 18-55 nog, daar komt echt baggerkwaliteit uit.
De nieuwe versies werden toch ook wel wat beter?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 12:25 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb de orginele 18-55 nog, daar komt echt baggerkwaliteit uit.
Oh, is zeker iets beter, maar nog niet on par met wat Nikon standaard meelevert tegenwoordig.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:09 schreef Xilantof het volgende:
[..]
De nieuwe versies werden toch ook wel wat beter?
On par?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:49 schreef freud het volgende:
[..]
Oh, is zeker iets beter, maar nog niet on par met wat Nikon standaard meelevert tegenwoordig.
Goeie tip. Heb nog de eerste versie van Canon ergens liggen (hij is kapot).quote:Op donderdag 29 augustus 2013 12:38 schreef Uncle het volgende:
de 18-55 is wel een toplens voor macro fotografie als je hem met een omkeerring gebruikt
Gelukkig wel, helaas heb ik de versie zonder IS. Volgens mij de tweede.. maar nu geloof ik der echt in dat er een vervanger voor moet komen.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:09 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Beter hoeft niet gelijk heel veel duurder te zijn hèquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 02:04 schreef mental het volgende:
ik gebruik de 18-55 nog regelmatig eigenlijk, bij gebrek aan beter dat dan wel weer.
Die IS II is idd wel wat beter ja.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:09 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ah thanxquote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:56 schreef freud het volgende:
[..]
Sorry, amerikaanse term.
http://www.americanidioms.net/on-par-with-(someone-or-something)/
Wat zou een goed alternatief zijn?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 06:15 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Beter hoeft niet gelijk heel veel duurder te zijn hè
Momenteel niks maar later misschien haha. Maar er werd net gezegd beter hoeft niet duur te zijn. Vandaarquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 08:00 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is je budget is een betere vraag.
En van Nikon zelf?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 08:31 schreef Uncle het volgende:
De Tamron 17-50 is een prima standaard zoom lensje voor DX. Met iets meer dan 300 euro nog prima betaalbaar ook
Er is binnenkort een dierentuin meeting geloof ik.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 08:32 schreef Susteren het volgende:
Is er al een planning voor een meet?
Die zijn meteen een stuk duurder. De Tamron is een van de betere qua geld/kwaliteit zover ik overal lees.Word bij mij iig de opvolger van mijn 18-55, mits ik geld over hou van de verhuizingquote:
Tot op heden eigenlijk nog geen aanmeldingen hoorquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 09:02 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Er is binnenkort een dierentuin meeting geloof ik.
17-55, altijd met veel plezier gebruikt. Lijkt slechter uit de testen te komen dan de Tamron maar ik geef persoonlijk niet zo veel om dergelijke testenquote:
Definieer 'betaalbaar'?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 09:40 schreef NorgeT het volgende:
Iemand trouwens nog tips voor een betaalbare Groothoeklens voor een Nikon D7000?
Tokina, sigma, tamron?
Is onder de 500e realistisch?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:44 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Definieer 'betaalbaar'?
Tokina 11-16/2.8, Sigma 10-20?
Ik meerdere keren per maand maar deze twee waren wel erg lekkerquote:
Ah zo ja moet er eens over na denken. Ben nog al merk vast raar trekje ik weet hetquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 09:31 schreef spreading het volgende:
[..]
Die zijn meteen een stuk duurder. De Tamron is een van de betere qua geld/kwaliteit zover ik overal lees.Word bij mij iig de opvolger van mijn 18-55, mits ik geld over hou van de verhuizing
Oh ja wist alleen dat ik het voorbij zag komen haha.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 09:41 schreef Puala het volgende:
[..]
Tot op heden eigenlijk nog geen aanmeldingen hoor
Mja ik moet eens nadenken ik zou eigenlijk liever nog meer wijdhoek willen maar dan zit je al snel op fisheye of niet?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 09:53 schreef Uncle het volgende:
[..]
17-55, altijd met veel plezier gebruikt. Lijkt slechter uit de testen te komen dan de Tamron maar ik geef persoonlijk niet zo veel om dergelijke testenIs wel gelijk 3x de prijs van de Tamron
http://www.fotokonijnenbe(...)-di-ii-ld-nikon.htmlquote:
Ik hoorde dat die jongens van Kensington gingenquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:38 schreef Dark_Angelus het volgende:
Iemand vandaag nog op de Woerdense feest/vakantieweek?
Dan schijnt D_A er ook te zijnquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:42 schreef NorgeT het volgende:
[..]
Ik hoorde dat die jongens van Kensington gingen
Wat een belachelijke line up trouwens voor zo'n dorpsfeestquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:42 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Dan schijnt D_A er ook te zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |