Sterkte dan maar. Ik zit nog in twijfel over een fish eye. 15mm op een crop is niet echt groot hoek, Samyang is een goedkope optie, maar ik wil AF vanwege slechte ogen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 22:29 schreef freud het volgende:
Fipo!
Ben trouwens het virusje zat. Ziek, ok, maar duizelig zijn sux donkey balls...
Dat kreeg ik al eerder als optie, maar ik weet het niet. Lastig, wil de lens ook op een statief in de lucht kunnen gebruiken.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 22:44 schreef Ener-G het volgende:
Samyang 8mm fish? Als je die op F4 of kleiner diafragma zet is alles scherp vanaf een meter ofzo als je hem hyperfocaal focustGeen AF nodig
Moet downloadbaar zijnquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:15 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Maar waarom 160MB? Moet hij ook downloadbaar zijn of alleen zichtbaar?
Want dan de DPI naar 72 gooien!
Ik heb mijn Peleng ingeruild voor een Zenitar, omdat 8mm op fullframe echt absurd wijd is en ik beeldvullend wilde. 16mm fish op crop vind ik dan weer niks, te weinig fish effect. Het lijkt nog het meest op een hele slechte UWA met veel vervorming.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 10:21 schreef freud het volgende:
Ik ben juist van de 8mm afgestapt omdat de kwaliteit van de foto niet alles meer was. Ik heb op de 7D met de 15mm perfecte hoek imo. Ik heb nog een 11-16mm in de aanbieding pizza
Past dat? Ik vind het moeilijk.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 10:21 schreef freud het volgende:
Ik ben juist van de 8mm afgestapt omdat de kwaliteit van de foto niet alles meer was. Ik heb op de 7D met de 15mm perfecte hoek imo. Ik heb nog een 11-16mm in de aanbieding pizza
once you go fish...quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Past dat? Ik vind het moeilijk.
Daarom moet je hem ook niet op je main body zetten...quote:
Kom je hier toch een keer het verschil zien tussen de 15mm fish en de 11-16?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Past dat? Ik vind het moeilijk.
Past dat was meer bedoelt richting mount. Maar die aanbieding sla ik niet af, altijd leuk, gedachtes uitwisselen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 15:12 schreef freud het volgende:
[..]
Kom je hier toch een keer het verschil zien tussen de 15mm fish en de 11-16?
Ik reken 75x3 als ze het hebben gejatquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 15:41 schreef NorgeT het volgende:
Hmm ik kom er net achter dat de Metro vorig jaar een foto van mij gebruikt heeft..![]()
Daarnaast ook verschillende andere nieuws sites. Iemand een idee wat je hier het best mee kan doen? Welke bedragen je kan vragen is mij nooit helemaal duidelijk.
1 uur schieten = 1 uur bewerken, maar met festivals zou je naar 1,5 toe kunnen (zeker als je veel schiet). Wat regelt het festival voor jou? Moet je zelf munten kopen, krijg je die, moet je een parkeerkaart kopen of krijg je die?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 15:38 schreef MrManuel het volgende:
Iemand hier ervaring met geld vragen om fotograaf te zijn op een Festival? Tell me!
Hoe kom je aan die 75 en die x3?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 15:42 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ik reken 75x3 als ze het hebben gejat
Stuur een rekening van 225 euro ex btw. Meer vragen kan ook want je kan je eigen tarief bepalen
Foto kost blijkbaar 75 euro en boete is maal 3.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 15:45 schreef NorgeT het volgende:
[..]
Hoe kom je aan die 75 en die x3?
Het rare is trouwens dat er "Copyright 2012 by NOVUM" onder de foto staat..
Maar hoezo 75euro? Waarom niet 30 of 100 bijvoorbeeld?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 15:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Foto kost blijkbaar 75 euro en boete is maal 3.
Ik reken dan 75 voor een foto, 1x boete voor stelen en1x boete voor een naamsvermeldingquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 15:45 schreef NorgeT het volgende:
[..]
Hoe kom je aan die 75 en die x3?
Het rare is trouwens dat er "Copyright 2012 by NOVUM" onder de foto staat..
Ah, zelf opgestelde bedragen dus.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 15:49 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ik reken dan 75 voor een foto, 1x boete voor stelen en1x boete voor een naamsvermelding
Is er wel naamsvermelding dan doe ik 125 voor stelen en 125 voor de foto
Voor video reken ik trouwens het 10voudige
Je bepaalt sowieso je eigen tarieven en ongevraagd is er geen ruimte om te onderhandelenquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 15:54 schreef NorgeT het volgende:
[..]
Ah, zelf opgestelde bedragen dus.![]()
En wat doe je wanneer ze niet akkoord gaan met je voorstel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |