jeweetzellufquote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:21 schreef Uncle het volgende:
[..]
En jij bent de c-c-c-c-combobreaker
quote:
quote:
M'n Histogram schiet de andere kant op.quote:
Dat past allemaal in een goede tas in de handbagageruimtequote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:45 schreef kanovinnie het volgende:
Wat zouden jullie meenemen naar schotland. Ik ga met het vliegtuig dus weinig plek.
Ik heb:
70-200 f4
17-40 f4
50mm f1.8
18-55
Flitser 430Ex
10-20 sigma
Op de 50D
Werk je met autofocus? en op werk punt heb je je autofocus staan?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hoihoi
Ik blijf een beetje rommelen met mijn Nikon 70-300 lens. Krijg loebes (mijn hond) en rennend gewoon niet scherp op. Heb al geëxperimenteerd met mijn diafragma en de sluitertijd tot 1/2000 opgeschroefd maar het blijft er gewoon niet tof uitzien. Iets wat me eerst wel lukte.
Ik weet niet meer wat ik verkeerd doe.
Ik zou eigenlijk een foto moeten uploaden met de EXIF info maar heb op dit moment alleen een iPad voor handen.
Heb ook al gekeken met scherpstellen op continue enzo. Diafragma zo klein als kon gezet en met de sluitertijd gespeeld.
Waarschijnlijk zie ik gewoon iets heel stoms over het hoofd. Heb al stille dingen gefotografeerd en dat gaat prima dus denk niet dat de lens stuk is ofzo
de autofocus van de 70-300 is gewoon enorm traag.quote:
Hij wilt ook nog kleding meequote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:24 schreef Ynske het volgende:
[..]
Dat past allemaal in een goede tas in de handbagageruimte
Overratedquote:
Ik werk met autofocus, en dat punt verschilt ligt eraan waar ik de hond op de foto wil hebbenquote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:31 schreef Ynske het volgende:
[..]
Werk je met autofocus? en op werk punt heb je je autofocus staan?
kun je wel een foto uploaden? exif kunnen we er zelf uittrekken
quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:47 schreef Puala het volgende:
[..]
Eens. Ik zie hem ook liever zonder
Hoorde van andere mensen dat hij sneller is dan bijv. De 55-200 vandaar de keuze.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:32 schreef Uncle het volgende:
[..]
de autofocus van de 70-300 is gewoon enorm traag.Kun jij helaas niets aan doen. Enigsinds op te vangen door het diafragma te knijpen maar als de hond een beetje dichtbij is en je op 300mm schiet dan is de scherptediepte alsnog te krap om het op te vangen...
Die zag je van honderdmiljoenkilometer aankomen lijkt me.quote:
Ik dacht eerder aan gewoon met 1 setje doen ofzoquote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:50 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Die zag je van honderdmiljoenkilometer aankomen lijkt me.
10 dagen met 1 setje? Brrrrrrrrrrquote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:56 schreef Ynske het volgende:
[..]
Ik dacht eerder aan gewoon met 1 setje doen ofzo
De naïviteit.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:56 schreef Ynske het volgende:
[..]
heb je nooit gehoord van uitwassen?quote:
quote:
10 dagen is wel lang met 1 setjequote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:56 schreef Ynske het volgende:
[..]
Jawohl. Maar jij weet ook wat daar van terecht komt als 2 kerels samen op vakantie gaan denk ik.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:58 schreef Ynske het volgende:
[..]
heb je nooit gehoord van uitwassen?
Die kopen nieuwe klerenquote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:04 schreef Puala het volgende:
[..]
Jawohl. Maar jij weet ook wat daar van terecht komt als 2 kerels samen op vakantie gaan denk ik.
Als je je shirt na 10 dagen uit trekt blijft ie gewoon in model overeind staan denk ikquote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:02 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
10 dagen is wel lang met 1 setje
Of hij loopt weg van ellende.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:04 schreef Puala het volgende:
[..]
Als je je shirt na 10 dagen uit trekt blijft ie gewoon in model overeind staan denk ik
En waar doe ik dan mijn kledingquote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:24 schreef Ynske het volgende:
[..]
Dat past allemaal in een goede tas in de handbagageruimte
Dat is werk, ik ga op vakantie.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:58 schreef Ynske het volgende:
[..]
heb je nooit gehoord van uitwassen?
Kom je vanzelf achter schatjequote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:04 schreef Puala het volgende:
[..]
Als je je shirt na 10 dagen uit trekt blijft ie gewoon in model overeind staan denk ik
quote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kom je vanzelf achter schatje
Heb de foto's bekeken, ze lijken wel erg soft.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Maaruh niet dankzij mezelf.. De foto's staan op de vorige pagina
Ja lens is dan primaquote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:16 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Heb de foto's bekeken, ze lijken wel erg soft.
Sluitertijd is snel zat dus daar moet het niet aan liggen. (1/1600ste)
Ook zie ik echt weinig tot niks scherp als ik de foto bekijk op flicker.
Had verwacht dat je een op een verkeerd punt had gefocust, bijvoorbeeld wat waterdruppels scherp.
Wat wel zo had mogen zijn met die sluitertijd.
De lens is wel scherp op stilstaande objecten?!
Zie jequote:
spuit 11quote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is werk, ik ga op vakantie.
denk dat t echt aan de autofocus ligtquote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja lens is dan prima
Deze is ook met die lens gemaakt
[ link | afbeelding ]
DSC_3799 by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Ja donkere ogen ligt aan het niet flitsen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:24 schreef Flipmoehoe het volgende:
heb je de 70-300 met of zonder stabilisatie?
De zonder IS is namelijk niet de scherpste, en snelste qua autofocus.
Misschien dat de focus het gewoon niet bij kan houden?!
Deze foto mankeert niks aan
(naja, beetje donkere ogen.. maar dat blijft lastig met zo'n beest zonder flits)
Denk dat het "probleem" bij de autofocus ligt.
Meestal 1 en dan afhankelijk van waar ik de hond in beeld wil hebben.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:29 schreef Ynske het volgende:
ik
[..]
denk dat t echt aan de autofocus ligt
welk scherpstelpunt gebruik je? 1 of meer? en welke plek?
je hebt dus degene met stabilisatiequote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja donkere ogen ligt aan het niet flitsen.
Heb deze
[ link | afbeelding ]
image by Thinkk-Pinkk, on Flickr
[ link | afbeelding ]
image by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Sorry voor het lange wachten moest even foto's maken en uploaden.. Crap kwaliteit komen van mijn telefoon.
Uit de hand en stabilisatie staat altijd aan.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:34 schreef Ynske het volgende:
je heb
[..]
je hebt dus degene met stabilisatie
heb je de foto's uit de hand genomen? en met de stabilisatie aan?
Hm jammer. Niks aan te doen dus maar hoef het dan niet bij mezelf te zoeken...quote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:36 schreef Ynske het volgende:
als ik zo google denk ik dat het echt aan de focussnelheid van je lens ligt
Maar als je een hond moet volgen als hij rent is de VR wel nodig toch?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:59 schreef Uncle het volgende:
Stabilisatie moet je trouwens alleen aanzetten als de situatie daarom vraagt. Verkeerd gebruik van VR kan namelijk bewegingsonscherpte veroorzaken, zelfs bij hoge sluitertijden.
Daarnaast heeft VR altijd even tijd nodig om 'in te komen'. Dus als je VR aan hebt en direct afdrukt dan kan een foto ook bewogen en onscherp worden.
Dus: Indien niet nodig, VR uit. Indien VR aan, half indrukken, even vasthouden en dan pas afdrukken.
Zal dat de volgende keer eens proberen als ik flapdrol weer mee naar het meer neemquote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:06 schreef Uncle het volgende:
Niet met die sluitertijden!
VR is om bewegingsonscherpte te voorkomen bij lange sluitertijden. Met 1/3200 heb je dat helemaal niet nodig en is er ook kans dat het tegen je werkt. Daarnaast kan de nieuwere VR onderscheid maken tussen bewuste (horizontale) beweging (pannen) en onbedoelde trillingen van de fotograaf. Ik weet niet of dat ook op de 70-300 zo is. Dan zou het best kunnen zijn dat de lens jouw beweging probeerd te corrigeren en daar niet in slaagt maar wel een onscherpe foto oplevert.
Dus ik zou het eert teens proberen met VR uit. Mocht dat niet helpen dan heb je wel weer een mogelijk probleem uitgesloten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |